Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:31

Tusk

Om daarom!

hellsau schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:15:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het bezinksel in de fles? Schenken jullie dit altijd uit of laten jullie dit juist zitten omdat het veel smaak bevat?

Zelf heb ik ooit bij de rondleiding bij La Trappe gehoord dat je bij hun bieren altijd alles moet uitschenken juist omdat in het bezinksel veel smaak zit.
Ik weet dat je het bij witbier altijd moet doen. En bij de andere bieren kijk ik naar de fles. Als in de hals van de fles een extra ribbel zit of uitbolling dan schenk ik langzaam uit zodat het bezinksel blijft zitten in de fles. Mij is ooit verteld dat deze hals daar specifiek voor is bedoelt om het troebele hiermee af te vangen.
in echte belgische proeflokalen schenken ze het apart in een borrelglaasje, zodat je zelf kunt kiezen of je het bij je bier gooit.

Bij witbier en weizen hoort het er in, bij de rest is het smaak.

Ik laat het meestal in de fles. Zeker bij IPA's (naar mijn idee geeft het bezinksel in IPA's een te bittere bijsmaak) en barrel aged bieren.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Zjoske78
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-09 11:43
Heeft iemand de hints naar het BC bier van morgen?

Om de een of andere reden ontbreken bij mijn Beery Christmas alle aanwijzingen van de
bovenste helft van de doos.
Onderin zit dubbel karton, bovenin enkel (dus alleen het luikje, geen serveertip en aanwijzing).

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe gaan jullie eigenlijk om met het bezinksel in de fles? Schenken jullie dit altijd uit of laten jullie dit juist zitten omdat het veel smaak bevat?

Zelf heb ik ooit bij de rondleiding bij La Trappe gehoord dat je bij hun bieren altijd alles moet uitschenken juist omdat in het bezinksel veel smaak zit.
Ik weet dat je het bij witbier altijd moet doen. En bij de andere bieren kijk ik naar de fles. Als in de hals van de fles een extra ribbel zit of uitbolling dan schenk ik langzaam uit zodat het bezinksel blijft zitten in de fles. Mij is ooit verteld dat deze hals daar specifiek voor is bedoelt om het troebele hiermee af te vangen.
Verschilt bij mij per bier.
Soms kun je tijdens het schenken van het laatste beetje zien of er wat mee komt. Dan stop ik meestal met schenken.
Ik moet wel altijd lachen om mensen die zeggen dat je aan de schijterij gaat als je het gistdepot opdrinkt _O-
Zjoske78 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:20:
Heeft iemand de hints naar het BC bier van morgen?

Om de een of andere reden ontbreken bij mijn Beery Christmas alle aanwijzingen van de
bovenste helft van de doos.
Onderin zit dubbel karton, bovenin enkel (dus alleen het luikje, geen serveertip en aanwijzing).
Ik zal vanavond even kijken welk vakje je moet hebben :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:35

Ik schenk het voor mezelf altijd mee tenzij zelfbrouw (al dan niet door een ander). Het geeft bier meer smaak en karakter.

Had van de zomer bij de peren farmhouse ale van brew by numbers trouwens zo'n briljant gistdepot... Hij was minstens net zo lekker als het bier zelf.

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02
Recent bij Maallust de Vreemdeling 002 gedronken. Wat was die lekker zeg, Amber Ale Green Hopped gebrouwen met eigen hop en een percentage van 7%. Ik vind hem inmiddels ook bij de plaatselijke Mitra, jammer dat hij behoorlijk aan de prijs is.

• Zjoske78
Nyarlathotep schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:41:
[...]

Ik zal vanavond even kijken welk vakje je moet hebben :)
Die kan ik achterop ook vinden ;-)
Fotootje van de hint mag ook :P

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wel leuk dat Beerwulf van die beschrijvingen bij de pakketten doet maar waarom niet van elk biertje :? Ik heb 2 a4tjes met daarop 11 van de 16 biertjes.

Volgens mij was dat bij mijn vorige bestelling bij ook zo.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• marties
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:33
Zijn er meer mensen die vandaag het verkeerde bier in de beery christmas hebben zitten?

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
marties schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:57:
Zijn er meer mensen die vandaag het verkeerde bier in de beery christmas hebben zitten?
Bij mij gewoon het biertje wat volgens de nieuwspagina ook die van vandaag is: https://www.saveur-biere.com/en/magazine/news/1

Misschien de puzzel nog eens controleren? Het getal staat ook op het kartonnetje met de volgende puzzel, zou nummer 8 moeten zijn dus

• marties
  • Laatst online: 22:33
Ik had wel het juiste kartonnetje. Daar stond ook nummer 8 op. Mijn vriendin heeft hem opengemaakt. Het bier van vandaag zat er wel in maar op een andere plek. Die dus maar omgewisseld met die wat er vandaag bij mij achter het luikje zat.

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:27

Meh

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:48

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Potver. :(

Wilde ik een speciaal-speciaal biertje open trekken, is het óf te laag in zijn alcoholpercentage voor waar ik nu zin in heb, óf wit óf nagisting op de fles en dus pas over 1-2 jaar optimaal. :)

Dan maar een Cuvée des Trolles.

Ook lekker. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Sassie
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:45
Nog 4 nieuwe biertjes te gaan en dan zit ik op de 500 unique checkins op Untappd. :) Tijd om te bedenken welke nummer 500 gaat worden. :P Heb nu nog het volgende 'nieuwe' staan Zundert 10, Hertog Jan Winterbier, IJndejaars, Lowlander Winter I.P.A., Winter Stout Apple Pie (van Emelisse), Nonkel Pater, F*ck de kerstboom staat in de fik!!, Meesterstuk (2018) en Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrüb.

(ik moet zeggen dat ik nu het meeste neig naar de IJndejaars als #500) :)

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:34
Afgelopen zaterdag tot grote vreugde uit de Beery Christmas
spoiler:
de Breakfast Stout van Founders
:)

Tot nu toe het enige biertje dat ik al eerder heb gehad, maar blijft erg lekker _/-\o_

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:42
klaps schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:54:
Afgelopen zaterdag tot grote vreugde uit de Beery Christmas
spoiler:
de Breakfast Stout van Founders
:)

Tot nu toe het enige biertje dat ik al eerder heb gehad, maar blijft erg lekker _/-\o_
Ik snap de hype rondom dit biertje niet helemaal. Hij scoort op Untappd gemiddeld 4.16 maar vind hem zelf echt totaal niet interessant. Sowieso ben ik in de kalender tot nu toe nog geen biertje met een absolute 'wow-factor' (lees: 4+ sterren) tegengekomen. Zelf hoop ik nog een mooie IPA van Evil Twin o.i.d. aan te treffen.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Smaken verschillen? Vind het zelf 1 van de beste in zn soort.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:14
Ik had gisteren de Smoothie IPA van omnipolo in mijn beery christmas box, maar deze zat er op dag 5 ook al in. Meerdere mensen hier 'last' van? Zelf al contact opgenomen met Hopt, dus gaan het zien.

• Morocius
  • Laatst online: 14-10 08:34
Ik heb met mijn vriendin zelf maar een collectie biertjes gekocht om December door te komen.
Hoewel de advent kalenders een geinig idee zijn, heb je kans dat hetzelfde biertje er een aantal keer inzit of teveel biertjes niet jouw smaak zijn (wij zijn beide over het algemeen geen fan van IPA's).

Grootste problem tot op heden is dat het biertje wat wij tot nu toe het lekkerst vonden niet meer in productie is, de Barrel finished #2 van Emelisse.

• klaps
Morocius schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:25:
Ik heb met mijn vriendin zelf maar een collectie biertjes gekocht om December door te komen.
Hoewel de advent kalenders een geinig idee zijn, heb je kans dat hetzelfde biertje er een aantal keer inzit of teveel biertjes niet jouw smaak zijn (wij zijn beide over het algemeen geen fan van IPA's).

Grootste problem tot op heden is dat het biertje wat wij tot nu toe het lekkerst vonden niet meer in productie is, de Barrel finished #2 van Emelisse.
In sommige Mitra's kan je die nog wel vinden. Mijn lokale slijter heeft hem ook nog.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:29
Sassie schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:05:
Nog 4 nieuwe biertjes te gaan en dan zit ik op de 500 unique checkins op Untappd. :) Tijd om te bedenken welke nummer 500 gaat worden. :P Heb nu nog het volgende 'nieuwe' staan Zundert 10, Hertog Jan Winterbier, IJndejaars, Lowlander Winter I.P.A., Winter Stout Apple Pie (van Emelisse), Nonkel Pater, F*ck de kerstboom staat in de fik!!, Meesterstuk (2018) en Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrüb.

(ik moet zeggen dat ik nu het meeste neig naar de IJndejaars als #500) :)
Lowland Winter IPA heb ik zelf ook al gehad. Vind hem lekker en zit zeker iets dennennaaldigers qua reuk/smaak aan vast. Is wel grappig. Franziskaner is niet zo heel bijzonder. Wel lekker maar IMO niet echt super speciaal. IJndejaars had ik vorig jaar al eens gehad. Had deze graag lekkerder gevonden. Maar had op dezelfde avond ook een Brewmaster op en die was gewon veel lekkerder.

Als ik het mocht zeggen, was ik voor Meesterstuk (2018) van Jopen gegaan. Heb hem zelf ook nog in de koelkast staan en scoort ook goed bij andere mensen.

• MiBe
Oogje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:08:
Smaken verschillen? Vind het zelf 1 van de beste in zn soort.
Dat sowieso, het wordt me tot op heden echter niet helemaal duidelijk wát mensen er precies zo goed aan vinden. Er zijn meer bieren die gemiddeld erg goed beoordeeld worden en die ik zelf niet zo lekker vind, maar meestal kan ik er dan wel redelijk uit opmaken wat anderen daarin aanspreekt (zelfs al is het niet mijn smaak), bij deze vind ik dat echter lastiger.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Oogje
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:01:
[...]

Dat sowieso, het wordt me tot op heden echter niet helemaal duidelijk wát mensen er precies zo goed aan vinden. Er zijn meer bieren die gemiddeld erg goed beoordeeld worden en die ik zelf niet zo lekker vind, maar meestal kan ik er dan wel redelijk uit opmaken wat anderen daarin aanspreekt (zelfs al is het niet mijn smaak), bij deze vind ik dat echter lastiger.
Ik vind dat altijd lastig uitleggen, ben ook niet zo van de uitgebreide tasting notes.
Ik heb al heel wat stouts/imperials gehad, ook barrel aged en wat al niet meer. Voor mij heeft deze een mooie balans in de smaken, niets wat overheerst, maar alles wel goed te proeven.
En als ik aan t einde van zo’n stevig biertje denk: ik lust er nog wel 1, dan moet ie wel goed zijn :+

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10-10 23:42

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Zondag een top tripje België achter de rug. Leuke dingen gevonden.

Een paar lambics, allemaal kleine flesjes tussen de 6 en 7 Euro, vond ik een schappelijke prijs.
3F oude Geuze
Canti Lambic Bio
Canti Kriek Bio
Tilquin Oude Quetsche
Tilquin Oude Mure

Tevens nog wat ander leuk spul!
Pannepot Special Reserva 2014
Rodenbach Alexander
Sint Amatus Oostvleteren 12 2013
Alvinne Sour'ire De Mortagne

En een leuke collab tussen Brasserie de Blaugies (kende ik niet) en Hill Farmstead: La Vermontoise

fookin mad fer it

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik heb dat met meer van die "hype-biertjes" gehad. Die Westvleteren serie vond ik ook niets bijzonders aan, doe mij dan maar gewoon een rochefort 10.

De breakfast stout heb ik nog niet gedronken, maar wel de CBS en KBS, die scoorden bij mij respectievelijk 4.25 en 4.00. Nou ben ik wel een zoetekauw wat stouts betreft, vandaar dat de CBS iets beter scoorde. Mijn omschrijving: "Begint goed, maar verliest gaandeweg nogal wat smaak. Uiteindelijk niet beter dan een gemiddelde van de Moersleutel."

Wat ik wel een erg goed bier van Founders vind, zijn de Backwoods Bastard en de Curmudgeon's Better Half.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Sassie
Robkazoe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:03:
[...]

Lowland Winter IPA heb ik zelf ook al gehad. Vind hem lekker en zit zeker iets dennennaaldigers qua reuk/smaak aan vast. Is wel grappig. Franziskaner is niet zo heel bijzonder. Wel lekker maar IMO niet echt super speciaal. IJndejaars had ik vorig jaar al eens gehad. Had deze graag lekkerder gevonden. Maar had op dezelfde avond ook een Brewmaster op en die was gewon veel lekkerder.

Als ik het mocht zeggen, was ik voor Meesterstuk (2018) van Jopen gegaan. Heb hem zelf ook nog in de koelkast staan en scoort ook goed bij andere mensen.
Meesterstuk (2018) is idd ook een serieuze optie, evenals 'F*ck de kerstboom staat in de fik!!'. Ik zit iig aan een zwaarder bier te denken voor #500, maar nog een paar dagen om er over na te denken. :)

Zundert 10 inmiddels wel gehad, en die is wel een aanrader iig. Lekkere quadrupel.

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-10 19:38
De breakfast stout heb ik nog niet gedronken, maar wel de CBS en KBS, die scoorden bij mij respectievelijk 4.25 en 4.00. Nou ben ik wel een zoetekauw wat stouts betreft, vandaar dat de CBS iets beter scoorde. Mijn omschrijving: "Begint goed, maar verliest gaandeweg nogal wat smaak. Uiteindelijk niet beter dan een gemiddelde van de Moersleutel."
Dan zou je ze een keer naast elkaar moeten drinken. Vermoed dat je dan wel je mening bij gaat stellen.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:24
Mezelf eens verwend en een sixpack Founders besteld bij Hopt. Ben benieuwd! Eerste keer dat ik hier heb besteld overigens.
Dit zit er in:
1 Founders Better Half - Old Ale gerijpt in esdoornsiroopflessen
1 Founders Dankwood - Majestueus vat gerijpt rood IPA met een zoete complexiteit
2 Founders Kentucky Breakfast Stout 2018 - Koffiestout gerijpt in bourbonvaten
2 Founders Canadese Ontbijt Stout - weelderige Imperial Stout gerijpt in esdoornsiroopvaten

Om geen verzendkosten te betalen heb ik er een Embrasse Peated Oak Aged en een 't IJ Struis bij besteld.
Heb ook nog een "Fuck the Christmas tree is on fire!!" en een St. Bernardus Christmas ale staan, naast nog wat andere bieren. Laat de kerst maar komen :D

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Raznov schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:09:
Ik had gisteren de Smoothie IPA van omnipolo in mijn beery christmas box, maar deze zat er op dag 5 ook al in. Meerdere mensen hier 'last' van? Zelf al contact opgenomen met Hopt, dus gaan het zien.
Apart. Ik had op dag 5 de Rural Hopfenweisse van Oppigards Bryggeri. Dag 10 was Omnipollo inderdaad; de Mexican Vanilla Pina Colada Milkshake IPA (what's in a name).
Die boxen worden volgens mij met de hand gevuld dus kan gebeuren.

Voor vandaag iets met gember. Totaal geen fan van gember maar ik ga het proberen....

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:18
Leuke selectie, dat Hopt.nl, maar manmanman wat een prutsers zijn dat qua voorraadbeheer en verzenden. Volgens de site was de BCBS 2017 op voorraad, krijg ik vervolgens een mailtje: 'bestelling compleet, wordt verzonden', gevolgd door een excuus mail dat het toch op was. Andere bestelling al weer een week onderweg. Hangt weer ergens in Frankrijk. Reageren niet op vragen aan de klantenservice.

Ik bestel er voorlopig niet meer. '24 uur levering' lol

EvaluationCopy wijzigde deze reactie 13-12-2018 07:38 (4%)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• klaps
Nyarlathotep schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:18:
[...]

Voor vandaag iets met gember. Totaal geen fan van gember maar ik ga het proberen....
Dat was geen bier meer joh. En toch een 3.80 op Untappd 8)7

Toevoeging:
Voor de geïnteresseerden. De Bierliefhebber heeft een mooie aanbieding van Evil Twin. 3 blikjes van 473ml voor 15 euro. Jammer dat er nog 7 euro verzendkosten bij komen :/

klaps wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:04 (31%)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

klaps schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:48:
[...]

Toevoeging:
Voor de geïnteresseerden. De Bierliefhebber heeft een mooie aanbieding van Evil Twin. 3 blikjes van 473ml voor 15 euro. Jammer dat er nog 7 euro verzendkosten bij komen :/
De omschrijving zegt Coco Jesus, maar op het plaatje staat Pecan Pie... Rara welke is het?
Zelfs met verzendkosten is het geen gekke prijs. Ongeveer 7,5 euro per blik.

• MiBe
klaps schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:48:
[...]

Toevoeging:
Ik las 3 blikken Evil Twin voor 15 euro en leefde direct op, bleken het stouts te zijn :'( :'(

Ben het trouwens helemaal met je eens, dat had niets met bier te maken. Heb hem letterlijk 0.25 gegeven.

MiBe wijzigde deze reactie 14-12-2018 10:11 (8%)

• klaps
MiBe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:11:
[...]

Ik las 3 blikken Evil Twin voor 15 euro en leefde direct op, bleken het stouts te zijn :'( :'(

Ben het trouwens helemaal met je eens, dat had niets met bier te maken. Heb hem letterlijk 0.25 gegeven.
Volgens mij heeft De Bierliefhebber heel wat bieren van Evil Twin voor een aardige prijs. ;)

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-10 20:32
LA-384 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:39:
Nou ben ik wel een zoetekauw wat stouts betreft, vandaar dat de CBS iets beter scoorde.
Over een zoete stout gesproken... voor mijn verjaardag heb ik van mijn vrouw o.a. de Pancake Stack gekregen van OmniPollo.

Man man man... porno voor zoetekauwen. Wat een overweldigend bier. Vloeibare pannenkoeken met stroop.
Extreme smaak en veel zoeter dan ik normaal gesproken lekker vind, maar toch werket het fantastisch (voor mij).
Tot de laatste slok van genoten.
Als je van zoet houdt kan ik deze wel aanraden

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

unezra schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:01:
Potver. :(

Wilde ik een speciaal-speciaal biertje open trekken, is het óf te laag in zijn alcoholpercentage voor waar ik nu zin in heb, óf wit óf nagisting op de fles en dus pas over 1-2 jaar optimaal. :)

Dan maar een Cuvée des Trolles.

Ook lekker. :)
Late reactie, maar... er is 0 garantie dat nagistend bier op termijn lekkerder of zelfs anders smaakt. Bij veel bieren is de smaakontwikkeling ook helemaal niet interessant :)

• -ko-
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 09:57

-ko-

Leidend Voorwerp

Bijna kerstmis, dus ik heb mijn lievelings bier weer gekocht!

Drink 'm traditioneel op kerst avond, en verder niet te vaak. Om 'm speciaal te houden. ;-)

Aanradertje imo!

Wa Doede Nou

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:31

Tusk

Om daarom!

Ben daar niet kapot van eerlijk gezegd. Infused is gewoon een marketingterm ander woord voor we hebben per 1000 liter een paar druppels whisky in de ketel gegooid :) Doe mij maar de gewone blauwe keizer.

Tusk wijzigde deze reactie 14-12-2018 16:20 (5%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• remzor
EvaluationCopy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:38:
Leuke selectie, dat Hopt.nl, maar manmanman wat een prutsers zijn dat qua voorraadbeheer en verzenden. Volgens de site was de BCBS 2017 op voorraad, krijg ik vervolgens een mailtje: 'bestelling compleet, wordt verzonden', gevolgd door een excuus mail dat het toch op was. Andere bestelling al weer een week onderweg. Hangt weer ergens in Frankrijk. Reageren niet op vragen aan de klantenservice.

Ik bestel er voorlopig niet meer. '24 uur levering' lol
Lullig, zag bij een paar anderen ook slechte ervaringen.

Mijn pakket is vandaag gelukkig geleverd, keurig netjes verpakt en op tijd dus. Ben érg benieuwd maar de Founders bieren :D Vanavond en morgenavond een feestje dus zal pas zondag worden waarschijnlijk voordat ik er eentje open trek.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:07
-ko- schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:42:

[Afbeelding]

Drink 'm traditioneel op kerst avond, en verder niet te vaak. Om 'm speciaal te houden. ;-)

Aanradertje imo!
Dinsdagavond kerstborrel bij de Brasserie van Het Anker. Gelukkig met de taxi naar huis O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• LA-384
_NooT_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:20:
[...]

Over een zoete stout gesproken... voor mijn verjaardag heb ik van mijn vrouw o.a. de Pancake Stack gekregen van OmniPollo.

Man man man... porno voor zoetekauwen. Wat een overweldigend bier. Vloeibare pannenkoeken met stroop.
Extreme smaak en veel zoeter dan ik normaal gesproken lekker vind, maar toch werket het fantastisch (voor mij).
Tot de laatste slok van genoten.
Als je van zoet houdt kan ik deze wel aanraden
Thanks, die zal ik onthouden. Op het moment online niet op voorraad helaas.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:10
Net ook maar een bestelling geplaatst bij Hopt voor de kerst. Mij ervaring met verzenden (aankomstdatum) is niet geweldig maar ik heb geen haast en daarnaast hebben ze de vorige bestelling welke mis gelopen was aangevuld met 3 extra biertjes.

Mocht er nog iemand wat willen bestellen:
https://www.hopt.nl/give/jordy/SSHSORKSDN

5 euro korting voor beide (als ik het goed begrijp)

2x 't IJ Struis
1x Straffe Hendrik Quadruple 75 cl
2x Page 24 Barley Wine
2x Leffe des vignes
2x Brasserie de Sutter Ictis

En nog een set Delirium glazen om net over de 40 euro te gaan :)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Ik heb vandaag de papa midnight van big belly brewing gehad. Wow, mooi bier.

het begint rokerig en moutig, daarna vanille en bourbon en aan het eind van de afdronk een bittertje van pure chocolade. Onverwachte topper.

• klaps
Nieuwe White label van Emelisse gehad gister: Early Jack BA Imperial Russian Stout. Erg zacht, maar toch een volle, zoete smaak met vanilletonen en op de achtergrond een beetje rokerig.

• -ko-
  • Laatst online: 14-10 09:57

-ko-

Leidend Voorwerp

Tusk schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:19:
Ben daar niet kapot van eerlijk gezegd. Infused is gewoon een marketingterm ander woord voor we hebben per 1000 liter een paar druppels whisky in de ketel gegooid :) Doe mij maar de gewone blauwe keizer.
Ik vind in de meeste de whiskey te veel overheersen, maar hier is het een sublieme toets die het echt een bijzonder biertje maakt imo. :-)

Wa Doede Nou

• klaps
Van het weekend twee nieuw White Labels gehad van Emelisse. De White Label Imperial Russian Stout Early Jack BA was erg zacht met wat zoete smaken zoals vanille. Ver op de achtergrond een beetje rook, maar vooral warm en subtiel. Erg lekker!

De White Label Imperial Russian Stout Islay Whisky BA Peated was minder subtiel, maar even lekker. De BA proefde ik goed terug en deze was ook een stuk zoeter. Peated viel mee. Alcohol kwam bij deze ook meer naar voren.

Tot nu toe zijn de nieuwe White Labels waardige opvolgers van de oude White Labels van Kees.

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:43
-ko- schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:42:

[Afbeelding]

Aanradertje imo!
Ook één van mijn all-time favorites, alleen vond ik zo'n grote fles toch wat veel voor in m'n eentje. Dus het was of delen (prima oplossing met vrienden), of gewoon alleen opdrinken, maar voor een 'normale' avond thuis drink ik liever meerdere verschillende bieren. Gelukkig hebben ze ze tegenwoordig ook in 33cL _/-\o_

Overigens heb ik laatst ook de 'Chimay Grande Réserve Vieillie En Barriques' (Barrel-aged Chimay blauw) in kleine (37,5 cL) flesjes gescoord. Ook grandioos lekker :9

Jorizzz wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:39 (8%)

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

Hier gisteren even een bliksembezoek gebracht aan de la trappe kloosterwinkel. even een paar quadrupel oak aged batch 32 ingeslagen, ben benieuwd.
Iemand al genoten?

The_Scarabial wijzigde deze reactie 17-12-2018 22:48 (3%)

• remzor
The_Scarabial schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:47:
Hier gisteren even een bliksembezoek gebracht aan de la trappe kloosterwinkel. even een paar quadrupel oak aged batch 32 ingeslagen, ben benieuwd.
Iemand al genoten?
Jazeker, was heerlijk! Ik haal elke nieuwe batch altijd meteen even op vanaf batch 24/25. Vindt ze altijd goed, soms de een net iets beter dan de ander maar nooit slecht imho :) Enjoy!

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

klinkt goed, heb er ooit 1 gehad in het verleden, een batch 17 was dat geloof ik.

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10-10 23:42

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Helaas pas vanaf 29 ontdekt en gekocht. Zou wel benieuwd zijn naar oudere batches haha!

fookin mad fer it

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:54
Gister de Gouden Carous Cuveé van de keizeer whisky infused gedronken. Man Man Man wat was deze lekker! Echt een aanrader.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SemperFidelis
  • Nu online
Heb t idee dat er in de Beery Christmas dit jaar wat meer misses zitten.
Moet eigenlijk even alle ratings van dit jaar en vorig jaar onder elkaar zetten om mn hypothese te testen :p

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:08

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

SemperFidelis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:22:
Heb t idee dat er in de Beery Christmas dit jaar wat meer misses zitten.
Moet eigenlijk even alle ratings van dit jaar en vorig jaar onder elkaar zetten om mn hypothese te testen :p
Gisteren de Beery Christmas besteld voor €40,92, vreemd genoeg met "tasting pack" goedkoper dan een losse Beery Christmas (€49,90). Ik heb nog wat te doen voor Kerst :*)

Specs

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:49

CaLeX

Maar NC'walst'liever

SayWhatAgain! schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:46:
[...]

Gisteren de Beery Christmas besteld voor €40,92, vreemd genoeg met "tasting pack" goedkoper dan een losse Beery Christmas (€49,90). Ik heb nog wat te doen voor Kerst :*)
Is dat niet omdat met tastingpack je net boven de verzendkostendrempel komt?

Heb hem van het weekend net te vroeg besteld (zonder de 20% korting) voor 49,90. Vond ik al een schappelijke prijs.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

CaLeX schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:03:
[...]

Is dat niet omdat met tastingpack je net boven de verzendkostendrempel komt?

Heb hem van het weekend net te vroeg besteld (zonder de 20% korting) voor 49,90. Vond ik al een schappelijke prijs.
Nee, want de Beery Christmas heeft sowieso gratis verzending geloof ik. Bovendien heb ik wel meer besteld, dus ik kwam sowieso boven €40 uit :9

Specs

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Vanmiddag toen ik hem bestelde was die maar € 39,92 met gratis verzending.

JohanKupers wijzigde deze reactie 19-12-2018 15:48 (20%)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

JohanKupers schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:44:
Vanmiddag toen ik hem bestelde was die maar € 39,92 met gratis verzending.
Klopt! Op de website staat de prijs nu verkeerd, bij het afrekenen is de prijs inderdaad €39,92 :)

Specs

• JohanKupers
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:50:
[...]

Klopt! Op de website staat de prijs nu verkeerd, bij het afrekenen is de prijs inderdaad €39,92 :)
klinkt een stuk beter dan de originele prijs. :+

• Zjoske78
SayWhatAgain! schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:46:
[...]

Hmm, wel een idee om volgend jaar de Beery Christmas om te dopen tot Beery Holidays en hem pas half december te bestellen. Scheelt bijna de helft t.o.v wat ik heb betaald inclusief het Tasting Pack.

• SemperFidelis
  • Nu online
Nou idd. Niet echt handig van Hopt om eerlijk te zijn.

Maar had toch al besloten volgend jaar zelf eentje samen te stellen. De dozen heb ik inmiddels. En dna koop ik na kerst gewoon 24 bieren voor een schijntje, dubbele win.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:12

racoon

mooowwww

Iemand ervaring met Saint Soissons ik kan 3x 0,75 l blond of tripple krijgen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Oogje
  • Niet online
Ik heb voor oudejaarsavond een Goose Island Bourbon County Stout 2018 op de kop kunnen tikken. Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig naar de hype.
Wel t f*ckin duurste biertje ooit wat ik gekocht heb, koop je 2 kratten pils voor :+

• Morocius
  • Laatst online: 14-10 08:34
Duurste biertjes die ik op heb zijn die van baladin, een paar verschillende biertjes van op in Rome op een terrasje, kwam op 33 en 46 euro per fles van 50cl. Die zullen in een winkel ongetwijfeld goedkoper zijn maar die kentucky versie zul je niet snel ver onder de 30 euro krijgen.

Overigens hele lekker biertjes, maar dat mag natuurlijk ook wel.

• TD33
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 04-01 15:58
Mijn zwager, hardnekkig lid van het heinekengilde, wil ik met kerst een pakket met een assorti van vrij laagdrempelige speciaalbiertjes kado doen. De vooral trappistenbieren die ik graag drink zijn sowieso niet zijn ding. Iemand tips voor een kant en klare doos met een flesje of 8-12?

TD33 wijzigde deze reactie 22-12-2018 15:30 (10%)

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:46
TD33 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:20:
Mijn zwager, hardnekkig lid van het heinekengilde, wil ik met kerst een pakket met een assorti van vrij laagdrempelige speciaalbiertjes kado doen. De vooral trappistenbieren die ik graag drink zijn sowieso niet zijn ding. Iemand tips voor een kant en klare doos met een flesje of 8-12?
Zulk volk maak je helemaal blij met die 1,5l mega flessen van Heineken. Niet onze smaak maar ja een vrouw of kind geef je ook zooi die je voor jezelf niet snel zou kopen.

Maar om iemand uit te nodigen echt bier te leren waarderen.... Begin eens met Palm, la Chouffe, Duvel en Westmalle. Niet slecht, niet complex en ook niet al te duur.

alles kan off-topic

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:14

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Net een flesje Grolsch kruidige tripel opengemaakt. Smaakt goed!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• remzor
Oogje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:25:
Ik heb voor oudejaarsavond een Goose Island Bourbon County Stout 2018 op de kop kunnen tikken. Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig naar de hype.
Wel t f*ckin duurste biertje ooit wat ik gekocht heb, koop je 2 kratten pils voor :+
Dat duopack met de Founders CBS bij Hopt waarschijnlijk a €24,90? Ook wel benieuwd hoe die Goose smaakt!

Mijn duurste was denk ik de Oak Aged van Duvel, batch #2. Was overigens wel een 75cl fles.
Verder haal ik altijd de oak aged La Trappe flessen van €12,50 en laatst wat Founders flessen gekocht. Probeer het verder niet te overdrijven want het tikt echt aan :O

Maat van me kocht 2 weken terug een fles Black Damnation XX Ma Boule van Struise, helaas zonder mij opgedronken :(

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:27
Bier van de Texelse brouwerij: skuumkoppe en dergelijke, of wat van hertog Jan karakter, wellicht wat erdinger Weissen, pilsner urquel, gulpener biertjes?

Meh

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:49

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Of lekker lid laten blijven van het gilde?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• TD33
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 04-01 15:58
@CaLeX ook een optie!

• Oogje
  • Niet online
W
remzor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:19:
[...]

Dat duopack met de Founders CBS bij Hopt waarschijnlijk a €24,90? Ook wel benieuwd hoe die Goose smaakt!
Alleen de Goose, de bierwinkel had er ergens een paar opgeduikeld.
Founders CBS of KBS is ook altijd goed trouwens :)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:42

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Even wat inkopen gedaan bij de lokale slijter in de buurt voor 1ste kerstdag:

Die verkoper daar is een beetje een prater en probeert je vanalles aan te smeren, maar voor speciale bieren ben je wel aan een goed adres. (Slijterij Vos in Geleen)

Ik ben nog steeds een onverstoorbare fan van IPA's al sluipt er nu zo af en toe een stout of geuze tussendoor.

Range is tussen de 3.5% voor de session tot 12% voor de GOAT van Mikkeler brewery

Fijne kerst allemaal geniet ervan.

discogs

• LA-384
Wat voor trappistenbieren zijn dat die jij graag drinkt? Op zich vinden pils-drinkers de donkere bieren meestal niet zo te pruimen (dubbel, bruin, quadrupel). Je hebt dan iig nog gewone blonde bieren en tripels als laagdrempelig speciaalbier. Ook witbier en zoals eerder genoemd Weissen bier, kun je onder het laagdrempelige speciaalbier scharen. Geuze, IPA, Saison, Farmhouse, zijn in mijn ogen toch wat minder laagdrempelig. Qua donkere bieren zou ik het ook bij de traditionele types houden; dubbel, quad, bock, evt porter.

Maar aan de andere kant, er zijn altijd van die types die alles behalve pils te moeilijk vinden en ook niet de tijd nemen om iets te proeven. Bier drinken ze niet omdat ze er van willen genieten, maar omdat het mannelijk en gemakkelijk is.

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik ben ook bij mijn lokale slijter geweest voor de kerst

• Minimum92
  • Laatst online: 22:22
Las al wat over de Beery Christmas hier, vind hem ook een beetje een mixed bag. Begon met lichte biertjes, en halverwege dacht ik steeds meer in de Tripels, Double IPA's, Stouts en dat soort te komen, maar nee...

Het laatste vakje moet nog open, maar de Founders Breakfast Stout en Goose Madame Rose waren wel de toppers wat mij betreft!

Minimum92 wijzigde deze reactie 24-12-2018 03:34 (5%)

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:18
Foxke schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:14:
[Afbeelding]
In het linkerdeel zien we een o zo fijne trend van 2018 terug: de steeds betere verkrijgbaarheid van Amerikaanse toppers. Die Toppling Goliath & Alchemist blikken... 'gewoon' te koop bij de lokale bierboer en mijn fav, biercafé. Voor zo'n Heady Topper werd er een paar jaar geleden nog net niet gemoord zeg maar.

Dat die trend zich maar fijn door mag zetten in 2019 :)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:06
Een speciaalbier Topic :D

ik heb echte te lang onder een digitale steen gelegen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Foxke
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
[...]

In het linkerdeel zien we een o zo fijne trend van 2018 terug: de steeds betere verkrijgbaarheid van Amerikaanse toppers. Die Toppling Goliath & Alchemist blikken... 'gewoon' te koop bij de lokale bierboer en mijn fav, biercafé. Voor zo'n Heady Topper werd er een paar jaar geleden nog net niet gemoord zeg maar.

Dat die trend zich maar fijn door mag zetten in 2019 :)
Yep, deze komen nog van het billie’s bier festival, ze hadden ook een pallet met blikken bij die onder slijterijen zijn verdeeld. En volgend jaar komt er ook nog meer bourbon county deze kant op. Steeds meer bedrijven laten pallets of containers deze kant op komen vanuit de us, en daar gaat de productie ook omhoog.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:48
Vond de Beery Christmas echt top :) niet elk biertje was mijn smaak maar dat is logisch. Zelf meer van de IPA's en Tripels, toch zit er genoeg lekkers tussen. Zelf een bierpakket samenstellen online of in de winkel is natuurlijk een stuk goedkoper. Kreeg deze van mijn vriendin en het geheel van het vakje zoeken, speciale biertjes proeven en meer leren over de brouwerij en de stijl van het bier maakten het een top kado :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Heb vanavond de fout gemaakt om Grolsch Winterbok te proberen. Wat is dat goor, ik ben gelijk mijn mond gaan spoelen om die walgelijke smaak uit mijn mond te krijgen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• D_Jeff
^^ HJ Grand Prestige dan maar?

• Thalaron
Afgelopen avond voor het eerst de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Whiskey Infused getest. Lekker biertje! Qua smaak ging deze richting de Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Bourbon. Hoewel die laatstgenoemde toch mijn voorkeur heeft is de Gouden Carolus wat vriendelijker geprijst (9 euro i.p.v. ~20) én niet geheel onbelangrijk: Verkrijgbaar :+

Voor de mensen die onbekend zijn met Gouden Carolus: Denk aan een zachte variatie op de Hertog Jan Grand Prestige met een lichte toets Whiskey.

Ik heb er gelukkig nog één in de koeler liggen :9

• JohanKupers
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:48:
Heb vanavond de fout gemaakt om Grolsch Winterbok te proberen. Wat is dat goor, ik ben gelijk mijn mond gaan spoelen om die walgelijke smaak uit mijn mond te krijgen.
Dat bier lijkt op een mislukt brouwsel, waar ze geprobeerd hebben er nog smaak aan te krijgen om hem vol te flikkeren met kruiden en specerijen. Dat is gewoon gruwelijk mislukt, dat is echt drankmisbruik. :+

• El_Hefe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:13
Foxke schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:14:
[Afbeelding]
:9~ Heady topper. Woon je in Vermont? Of kan je heady topper nu ook in Nederland krijgen? Ik mis het bier een beetje :)

• Foxke
  • Niet online
El_Hefe schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:57:
[...]

:9~ Heady topper. Woon je in Vermont? Of kan je heady topper nu ook in Nederland krijgen? Ik mis het bier een beetje :)
Doordat ze op een festival in belgie stonden, is er ook een pallet met blikken naar nl/be gekomen :)

• remzor
Gisteren de Founders Curmudgeon’s Better Half (2018) op en F*ck the Christmas tree is on fire! (2017) van ‘t Uiltje.
Beide heerlijk, die old ale van Founders spande de kroon :D

• rodie83
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:48:
Ik herken het wel. Je denkt: dat speciaalbier, allemaal hartstikke duur, ik probeer gewoon weer eens een normaal geprijsd, Hollands (speciaal)biertje van een gerenommeerde pilsverkoper. Eens kijken of het wat is.

En dan elke keer weer die teleurstelling ;(

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

De Winterbok is ook wel een behoorlijke mislukking ja. Vind het ook jammer dat Grolsch gewoon hetzelfde kruidenmengsel in hun Tripel gebruikt lijkt te hebben, al zit daar wel een stuk minder in.
Favoriet bij de "supermarkt bieren"zijn voor mij toch wel Zundert, HJ Grand Prestige, Gulpener Wintervrund of gewoon een flesje Leffe.

PC | BMW Z3 Coupe

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

rodie83 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:45:
Ik herken het wel. Je denkt: dat speciaalbier, allemaal hartstikke duur, ik probeer gewoon weer eens een normaal geprijsd, Hollands (speciaal)biertje van een gerenommeerde pilsverkoper. Eens kijken of het wat is.

Mijn broer had ze twee weken terug gekocht toen hij bij mijn moeder op bezoek was. Ik probeerde ze uiten heb broerlief een appje gestuurd met "twee slokken genomen, gatver wat vies". Zijn antwoord "heb je een slok meer dan ik genomen" :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• LA-384
Ik ga mezelf deze kerst maar eens trakteren op een paar van deze jongens. Ik ben vooral benieuwd naar de Pohjala Odravein, Lervig Sippin' into darkness en de Wicked Weed Milk & Cookies. De La Trappe is meer iets voor mijn verjaardag denk ik.

Deze heb ik al eens gehad, maar zijn in mijn ogen zeker voor herhaling vatbaar. Die curmudgeons better half behoort ook tot mijn favorieten, maar die is mijn omgeving helaas niet meer te koop.

• Sassie
rodie83 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:45:
[...]

Vorig weekend het winterbier van Hertog-Jan geprobeerd, dat sloeg de plank ook behoorlijk mis imho. Dan bevalt Gulpener Wintervrund toch een heel stuk beter.

• Thalaron
Ik moet zeggen dat Hertog Jan Grand Prestige prima smaakt met een T-Bone Steak van 700 gram :D

http://i68.tinypic.com/9ieh53.jpg
MadMarky schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:02:
Favoriet bij de "supermarkt bieren"zijn voor mij toch wel Zundert, HJ Grand Prestige, Gulpener Wintervrund of gewoon een flesje Leffe.
Je vergeet (IMHO) La Trappe Quadruppel ;)

Thalaron wijzigde deze reactie 25-12-2018 21:19 (88%)

• rodie83
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:42:
Ik moet zeggen dat Hertog Jan Grand Prestige prima smaakt met een T-Bone Steak van 700 gram :D

[Afbeelding]

[...]

Je vergeet (IMHO) La Trappe Quadruppel ;)
Tegenwoordig heeft de supermarkt zoveel prima bieren wat mij betreft: Westmalle Tripel, La Chouffe (Houblon), Sint Bernardus Abt 12, Rochefort 8 en 10 en zo kan ik er nog een heel aantal opnoemen. De Belgen zijn gewoon goed vertegenwoordigd hier en dat is voor ons hartstikke mooi.

• D_Jeff
Een Leffe blond doet het ook prima naast een steak ;)

• remzor
Vanavond de Christmas Ale van Sint Bernardus aan het drinken, maar valt me best wel tegen eigenlijk. Had er meer van gehoopt/verwacht maar mssn ook wel iets te verwend geweest de afgelopen week :P

• Minimum92
  • Laatst online: 22:22
remzor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:47:
Vanavond de Christmas Ale van Sint Bernardus aan het drinken, maar valt me best wel tegen eigenlijk. Had er meer van gehoopt/verwacht maar mssn ook wel iets te verwend geweest de afgelopen week :P
Ik had maandag een soortgelijk moment met mijn eerste Founders CBS. Lekker bier hoor, maar door de hype en mijn kort ontdekte liefde voor de reguliere Breakfast Stout (9/10 bier die, zo'n fantastische balans tussen gerookte hop, zoetheid en koffie!) vond ik hem wat tegenvallen.

Ik kom er steeds meer achter dat je waardering van een bier ontzettend beïnvloed wordt door de laatste 3 a 4 bieren die je daarvoor gedronken hebt.

Trouwens, als je nog iets anders in de stijl van de Christmas Ale zoekt, dan raad ik je zeker de Delirium Noël aan! ;)

Minimum92 wijzigde deze reactie 26-12-2018 09:24 (7%)

• LA-384
Nou de Wicked Weed Milk & Cookies is zijn geld zeker niet waard. Bier kostte mij €16,95. Op zich geen verkeerde zoete stout, maar een prijs van €6,95 zou beter gepast zijn. Tweede keer dat ik me heb laten verleiden tot bier van een dergelijke prijs, ik ga er toch eens beter over nadenken.

LA-384 wijzigde deze reactie 26-12-2018 17:10 (25%)

• Thalaron
http://i67.tinypic.com/1zgrrso.jpg

Proost! Kwam laatst eindelijk de Slurf variant tegen van Delirium dus ik kon het niet laten :)

Helaas had ik de kerst variant niet meer kunnen scoren voor vanavond maar goed, smaakt prima :)

Thalaron wijzigde deze reactie 26-12-2018 22:08 (25%)

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19:58
Ik heb echt een topkerst gehad. Ik had voor mijzelf een bier pakket samengesteld als cadeau aan mijzelf, heeft mijn vriendin voor mij ook een pakket voor kerst voor mij gekocht _/-\o_ . Mijn eerste biertje wat ik uit mijn eigen pakket heb gedronken was de Hooglander Porter. Een lekker biertje om de kerst mee te beginnen(we hadden de cadeau's maandagavond al uitgepakt.

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-10 08:54

Fustje

Koel bewaren

remzor schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:47:
Deze laat ik al een paar jaar aan me voorbij gaan. Vind de andere Bernardussen erg lekker, maar de Christmas kan me gewoon niet bekoren.

Overigens maar weinig echte "Christmas" bieren die ik wel lekker vind, gisteren de Tongerlo Christmas gehad. Qua kleur niet vergelijkbaar met het gemiddelde kerstbiertje, licht van kleur. Maar was erg lekker en niet zo enorm gekruid als sommigen.

Na openen beperkt houdbaar

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True