Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Jij hebt een houten stoepcedras schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:29:
Kijk nou wat ik vandaag op mijn stoep vond![]()
[Afbeelding: ADWTD -DO 2017]
https://untappd.com/b/anc...double-oaked-2017/2361815
fookin mad fer it
Nog nooit bij stilgestaan, maar dan zit je over het algemeen inderdaad aardig goed.JohanKupers schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:14:
Ik gebruik het alcoholpercentage als richtlijn voor de drinktemperatuur.
Goede tip!
Woensdagavond hè.klaps schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:30:
Thuis komen van werk en een vriendin die spontaan de Dank Wood van Founders en een BA versie van Meneer de Uil van het Uiltje heeft meegenomen. Dat is nog eens thuiskomen
Nou viel me wel op dat de kist nog erg naar plastic ruikt, bestaat er een kans dat dit in het bier trekt?
Kent verder iemand van jullie de Pannepot special Reserva 2014? Ik heb hier een flesje van staan, die heeft dus al 4 jaar gerijpt bij de brouwer. Ik twijfel of ik deze ook weg zal zetten. Ik heb em nog niet geproeft, maar hij is ook niet meer te koop in mijn omgeving.
Look behind you! A three headed monkey!
Bijzonder zijn ook de Oak Aged batches van La Trappe, haal hier elke keer de nieuwe batch van. Dit keer 2 jaar gerijpt op Franse witte wijn vaten. Een maandje geleden de Dubel Oak Aged op, batch #2. Was ook erg lekker!
Vwb de temperatuur houd ik ook vaak het alcoholpercentage aan. Ik haal bijvoorbeeld een zwaarder biertje gewoon uit de koelkast voordat ik hem opentrek. Met die Oak Aged flessen leg ik ze voor het openen een uurtje koud en dan zijn ze voor mij ook mooi op temperatuur. 15 graden of warmer vind ik persoonlijk echt niet lekker.
Wel gecontroleerd of ze open zijn? Ze worden ouder, en krijgen wat kuren om het zo maar te stellen.MrScratch schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:57:
Ik ga vanavond naar de Kulminator in Antwerpen. Nog goede tips van bieren die ik echt eens moet proberen? Ik verwacht dat ze daar toch wel een hoop speciale dingen hebben.
Ben er ooit geweest.en toen lag er een groot boek. geen idee hoe het nu daar is. Kijk, geniet, kies, proef (desnoods met meerdere mensen een fles delen) zodat je veel kunt proeven.
Look behind you! A three headed monkey!
Heb 'm op, was erg lekker, heb nog een paar flessen staan.LA-384 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:52:
Kent verder iemand van jullie de Pannepot special Reserva 2014? Ik heb hier een flesje van staan, die heeft dus al 4 jaar gerijpt bij de brouwer. Ik twijfel of ik deze ook weg zal zetten. Ik heb em nog niet geproeft, maar hij is ook niet meer te koop in mijn omgeving.
Volgens mij wel nog wat scherper dan een gewone pannepot uit 2014 (flesgerijpt).
Maar ik zou niet snel een bier weg leggen wat je nog nooit op hebt.
Niet elk bier wordt er beter op en het kan zelfs per fles nog ontzettend verschillen hoe het verandert.
Persoonlijk zou ik 'm lekker op korte termijn opdrinken en als het goed bevalt kan je altijd nog kijken of je er nog ergens aan kan komen.
Volgens mij is er bij verschillende webshops nog prima aan te komen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Er komen een aantal heel bijzondere bieren daar aan de tap zometeen, heerlijk. Ook meer dan prima om eens om 14.00 aan het bier te gaan op een zaterdag met uitzicht op zee
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2018 13:41 ]
Volgens mij heeft de Caigny in Essen er nog wel een aantal staan.gertjuhh schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:06:
[...]
Heb 'm op, was erg lekker, heb nog een paar flessen staan.
Volgens mij wel nog wat scherper dan een gewone pannepot uit 2014 (flesgerijpt).
Maar ik zou niet snel een bier weg leggen wat je nog nooit op hebt.
Niet elk bier wordt er beter op en het kan zelfs per fles nog ontzettend verschillen hoe het verandert.
Persoonlijk zou ik 'm lekker op korte termijn opdrinken en als het goed bevalt kan je altijd nog kijken of je er nog ergens aan kan komen.
Volgens mij is er bij verschillende webshops nog prima aan te komen.
Van de Struisse hebben ze meestal ook flessen uit de Damnation serie en andere specials op voorraad.
Ik weet niet of het interessant voor je is om naar toe te rijden, want ze hebben geen webshop.
Goedkoop zijn die flessen niet.
Ik kies van de Struisse over het algemeen de gewone flesjes. Die zijn een heel stuk goedkoper en qua smaak vind ik het verschil niet groot.
Zoals gertjuhh aangeeft zou ik zelf ook eerst een fles uitproberen. Als het dan goed is, kan je tijdig nog extra bijhalen en die alsnog wegleggen voor later. Dan heb je ook gelijk een referentiekader.
Als ik een fles opzij leg, isdat voor een speciale gelegenheid zoals vakantie, kerst of bepaalde vrienden die op visite komen.
Ik proef er altijd wel een zuurtje in. (bij een infectie is het érg zuur, dus ik denk niet dat dat aan de hand is)klaps schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:33:
Ik heb een Pannepot uit 2016 en een Pannepot Reserva uit 2012 gehad en bij beide proefde ik een lichtzurige bijsmaak. Had ik niet verwacht en stelde toch een beetje teleur. Ging uit van een veel vollere smaak. Ben benieuwd of dat bij 'verse' versies ook zo is.
Het is geen Stout hè. Na een dikke RIS kan een Pannepot wel wat tegenvallen qua impact.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ja dat weet ik, maar had toch meer richting Gouden Carolus Classic/Cuvee van de Keizer verwacht.Hyp Hyper schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:09:
[...]
Ik proef er altijd wel een zuurtje in. (bij een infectie is het érg zuur, dus ik denk niet dat dat aan de hand is)
Het is geen Stout hè. Na een dikke RIS kan een Pannepot wel wat tegenvallen qua impact.
Heb lekkere op, maar heb er ook door de gootsteen gespoeld
Ik heb me laten vertellen dat 2016 een belabberd jaar was qua Pannepot, die heb ik echter nooit zelf op.
Maar een klein zuurtje hebben ze inderdaad allemaal wel, door flesrijping gaat deze wel steeds verder naar de achtergrond.
Ik zie het als en donkere geuze. Wel een bier waar ik wat bij moest eten om te waarderen.
[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 23-10-2018 10:09 ]
Luxeproblemen
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Nee, daar zorgen mijn vrienden wel voorMetalfreak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:17:
Hebben jullie dat ook dat je op een gegeven moment nog zoveel bier hebt staan dat je niet meer weet wanneer je die allemaal op moet gaan drinken? En nu zeker nu ik me voorgenomen heb wat minder bier te gaan drinken thuis.
Luxeproblemen
Hier ook niet. Ik ga eens in de zoveel tijd naar België om bij het Bierparadijs (Meer) en/of de Caigny bier in te slaan voor mij en mijn vrouw. Dat is meestal genoeg voor een paar maanden (drink thuis gewoonlijk 4-5 bieren per week, vakanties uitgezonderd). Als het dan bijna op is dan rij ik weer die kant op. Leuk uitje ook altijd.Metalfreak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:17:
Hebben jullie dat ook dat je op een gegeven moment nog zoveel bier hebt staan dat je niet meer weet wanneer je die allemaal op moet gaan drinken? En nu zeker nu ik me voorgenomen heb wat minder bier te gaan drinken thuis.
Luxeproblemen
Eerder andersom vrees ik...Metalfreak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:17:
Luxeproblemen

Ja, ik had die vorig jaar, maar op een gegeven moment vond ik het wat doorgeslagen met het "kijk mij eens aparte smaken in bieren toevoegen". Ik heb dan ook niet alles opgedronken en volgens mij staan er nu nog steeds bieren van in de garage. Ik wil ervan kunnen genieten en niet maar zoveel mogelijk rare soorten bier mee proberen. Maar als dat wel je ding is, dan go aheadMef schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:37:
Mensen die de adventsbox van Hopt kennen? Is deze een aanrader? Vind 70€ voor 24 biertjes nogal naar de hoge kant. Als die natuurlijk allemaal beetje de moeite waard zijn is dat natuurlijk wel te rechtvaardigen.
Heb vorige week die van Beerwulf gekregen van mijn vriendin, die was vorig jaar wat normaler en meer mijn ding denk ik.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Welke afstand is het voor jou? Ik zie dat het voor mij 135km is en vraag me af of het de moeite waard is. Zeker omdat er op 15km afstand ook een grote (1100-1300 bieren) bierwinkel ligt, maar misschien is het aanbod van die in België beter.Jorizzz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:46:
[...]
Hier ook niet. Ik ga eens in de zoveel tijd naar België om bij het Bierparadijs (Meer) en/of de Caigny bier in te slaan voor mij en mijn vrouw. Dat is meestal genoeg voor een paar maanden (drink thuis gewoonlijk 4-5 bieren per week, vakanties uitgezonderd). Als het dan bijna op is dan rij ik weer die kant op. Leuk uitje ook altijd.
Bierparadijs heeft hun aanbod op internet staan zie ik, de caigny jammer genoeg niet. Zijn die vergelijkbaar met elkaar?
Het is voor mij 1:30 -1:45 uur rijden, vanuit Almere. Ik rij wel 'gratis', want ik heb een lease auto van mijn werk met onbeperkt privé km's. Bier is er vaak wel iets goedkoper, maar niet alles, altijd. Bierparadijs is voornamelijk gericht op véél Belgische bieren, met een klein beetje import. De Caigny heeft een ietsjes kleiner aanbod qua aantallen denk ik, maar wel veel meer keuze uit de grote namen, zowel Belgisch als een behoorlijk grote selectie import! De laatste heeft dan tegenwoordig ook mijn voorkeurLA-384 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 05:54:
[...]
Welke afstand is het voor jou? Ik zie dat het voor mij 135km is en vraag me af of het de moeite waard is. Zeker omdat er op 15km afstand ook een grote (1100-1300 bieren) bierwinkel ligt, maar misschien is het aanbod van die in België beter.
Bierparadijs heeft hun aanbod op internet staan zie ik, de caigny jammer genoeg niet. Zijn die vergelijkbaar met elkaar?
Als aanvulling: vorig jaar had ik de kalender van de Mitra. Toen zaten er biertjes in die ze normaal gesproken in hun assortiment hebben. Leuk als je nog niet heel erg bekend met speciaalbier, maar als je wat meer kennis hebt, is deze wat saai. Daarom lijkt de Hopt variant mij interessant.Metalfreak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:10:
[...]
Ja, ik had die vorig jaar, maar op een gegeven moment vond ik het wat doorgeslagen met het "kijk mij eens aparte smaken in bieren toevoegen". Ik heb dan ook niet alles opgedronken en volgens mij staan er nu nog steeds bieren van in de garage. Ik wil ervan kunnen genieten en niet maar zoveel mogelijk rare soorten bier mee proberen. Maar als dat wel je ding is, dan go ahead
Heb vorige week die van Beerwulf gekregen van mijn vriendin, die was vorig jaar wat normaler en meer mijn ding denk ik.
Maar ja, is dat zo erg dan? Is de enige lol in het drinken van speciaalbier alleen het drinken van biertjes die je nog nooit gehad hebt? Ik ben daar steeds meer van af aan het stappen merk ik.klaps schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]
Als aanvulling: vorig jaar had ik de kalender van de Mitra. Toen zaten er biertjes in die ze normaal gesproken in hun assortiment hebben. Leuk als je nog niet heel erg bekend met speciaalbier, maar als je wat meer kennis hebt, is deze wat saai. Daarom lijkt de Hopt variant mij interessant.
Ik vind het erg leuk om nieuwe bieren te ontdekken. Dat is niet het enige wat ik eraan leuk vind, maar het speelt voor mij wel mee.Metalfreak schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:42:
[...]
Maar ja, is dat zo erg dan? Is de enige lol in het drinken van speciaalbier alleen het drinken van biertjes die je nog nooit gehad hebt? Ik ben daar steeds meer van af aan het stappen merk ik.
Ja, dat snap ik ook wel en had ik eerst ook heel erg, maar na keer op keer teleurgesteld te worden omdat het soms echt nergens meer over lijkt te gaan. "hey, hier komen we een ingrediënt tegen waarmee nog nooit bier gebrouwen is, laten we daar maar bier mee gaan brouwen, ongeacht of het smaakt of niet."klaps schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Ik vind het erg leuk om nieuwe bieren te ontdekken. Dat is niet het enige wat ik eraan leuk vind, maar het speelt voor mij wel mee.
Ik ben daar persoonlijk wel klaar mee. Maar wellicht dat het voor jou anders is, dat mag je zelf beslissen
Haha daar heb je ook wel punt. Ik heb bijvoorbeeld niks met bieren waaraan scherpe pepers zijn toegevoegd. Ik blijf het hoe dan ook leuk vinden om toch iets nieuws te proberen. En natuurlijk terugkomen naar bieren waarvan ik zeker weet dat ik ze lekker vindMetalfreak schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:51:
[...]
Ja, dat snap ik ook wel en had ik eerst ook heel erg, maar na keer op keer teleurgesteld te worden omdat het soms echt nergens meer over lijkt te gaan. "hey, hier komen we een ingrediënt tegen waarmee nog nooit bier gebrouwen is, laten we daar maar bier mee gaan brouwen, ongeacht of het smaakt of niet."
Ik ben daar persoonlijk wel klaar mee. Maar wellicht dat het voor jou anders is, dat mag je zelf beslissen
Verder ook nog wat biertjes in tussentijd:
- 3 Fonteinen Cuvee Armand & Gaston
- Duysters Tuverbol
- Chimay grande reserve barrel aged (feb. 2018)
- Zundert 10
- Alvinne Cuvée Sofie
- Thomas Hardy's Ale - The historical 2017 (ik vond de cognac versie spijtig genoeg niet)
- Klookzakske
Ik had ook nog graag een Tynt Meadow gehad, maar deze is vrij moeilijk verkrijgbaar, de drankenhandel doet het nodige
[ Voor 19% gewijzigd door beOnt op 26-10-2018 18:20 ]
Had er 4 gehaald en hoewel lekkerder dan de normale variant is het niet echt mijn ding.
Mocht je nog 75cl flessen bier of een bijzondere 4- of 6-pack hebben liggen (blond/triple/Barley/quadruppel) is ruil bij afhalen ook bespreekbaar.
Dacht... voor ik ze op MP gooi ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 28-10-2018 18:55 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
⛔ Trackers of betalen ⛔
In december is het buiten koud zat hoor, geen koelkast nodigbeOnt schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:16:
Mijn Beery-Christmas is binnen. Spijtig dat hij niet in zijn geheel in de frigo past
[ Voor 12% gewijzigd door Metalfreak op 29-10-2018 08:09 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Van To Ol? Dat klinkt interessant want hun bieren heb ik wel hoog zitten. Misschien iets voor volgend jaar (2 of meer advent kalenders is niet zo goed voor mij denk ik).Tusk schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:04:
Ik heb 2 jaar terug de To Ol advent kit gekocht. Na een dag of 8 hield ik t toch echt niet meer bij. Bovendien zaten er ook een een aantal biertypes bij die ik gewoon niet lekker vindt. Die heb ik maar aan vrienden gegeven. Al met al lijkt het nu een beetje een hype te worden. Ik koop gewoon zelf m'n biertjes wel en drink ze op wanneer ik er zin in heb
Of het aanbod beter is, is één ding, maar het is er in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland. Bierparadijs heeft een groot vast aanbod, vooral veel Belgisch, terwijl de Caigny een iets kleiner (maar nog steeds behoorlijk groot) aanbod heeft met veel meer keuze uit allerlei landen. Ook wisselt het aanbod van de Caigny aanzienlijk sneller. Zelf geef ik de voorkeur aan de Caigny, ben een beetje uitgekeken op het enigszins conservatieve assortiment van het Bierparadijs.LA-384 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 05:54:
[...]
Welke afstand is het voor jou? Ik zie dat het voor mij 135km is en vraag me af of het de moeite waard is. Zeker omdat er op 15km afstand ook een grote (1100-1300 bieren) bierwinkel ligt, maar misschien is het aanbod van die in België beter.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik zou het juist op prijs stellen als mensen dat voor zich zouden houden.mk0111 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:47:
Iemand al stiekem wat advent pakketten geopend? Ben benieuwd wat we voorgeschoteld krijgen.
Ik zou het best willen weten, wellicht kan het gebruik van de spoiler tags uitkomst bieden hierin.Metalfreak schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:58:
[...]
Ik zou het juist op prijs stellen als mensen dat voor zich zouden houden.
Graag! Ik laat mij gewoon elke dag verrassen. Dat is ook het doel van zo'n pakket, anders kun je net zo goed zelf iets samenstellen...Marc2984 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Ik zou het best willen weten, wellicht kan het gebruik van de spoiler tags uitkomst bieden hierin.
Dat maakt het nog wel interessant dan. Ik denk dat het me ongeveer €22,- aan benzine kost. Wat is het prijsverschil qua bier ongeveer? Een fles van hier €2,- is daar €1,5?MiBe schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:56:
Of het aanbod beter is, is één ding, maar het is er in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland.
Verschilt heel erg per bier. Durf niet te zeggen hoe groot het verschil precies is. Ik ga over twee weken weer na de Caigny. Ik kan mijn bonnetje hier wel posten dan, als je dat interessant vindt? Voor mijn gevoel loopt het prijsverschil vooral hoog op bij de wat bijzondere (import) bieren. Opvallend is in elk geval dat ook bieren van bijvoorbeeld de Molen of Uiltje goedkoper zijn dan bij de meeste winkels in Nederland.LA-384 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dat maakt het nog wel interessant dan. Ik denk dat het me ongeveer €22,- aan benzine kost. Wat is het prijsverschil qua bier ongeveer? Een fles van hier €2,- is daar €1,5?
Ik rij zelf gratis, dus ik zie het gewoon als een leuk uitje. Ook al zijn er hier prima zaken (zoals Burg Bieren) een flink stuk dichterbij te vinden...
Ja voor sommige dingen wel, en 15 kan zo maar 10 zijn. BA de Molen +/- 4 euro bijvoorbeeld. Laatst bij de Caigny denk ik z'n 30-35% minder betaald dan in NL. Kan jij zelf uitrekenen wanneer het interessant wordt.LA-384 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dat maakt het nog wel interessant dan. Ik denk dat het me ongeveer €22,- aan benzine kost. Wat is het prijsverschil qua bier ongeveer? Een fles van hier €2,- is daar €1,5?
Dit is zo volkomen kansloos. Koop dan losse flessen ipv een verrassingspakket.mk0111 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:47:
Iemand al stiekem wat advent pakketten geopend? Ben benieuwd wat we voorgeschoteld krijgen.
hahah net als mensen die in een restaurant het verrassingsmenu bestellen en in dezelfde zin nog aan de ober vragen wat er in het verrassingsmenu zitcedras schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:47:
[...]
Dit is zo volkomen kansloos. Koop dan losse flessen ipv een verrassingspakket.

Het blijft alsnog een verrassing wat je geleverd krijgt.cedras schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:47:
[...]
Dit is zo volkomen kansloos. Koop dan losse flessen ipv een verrassingspakket.
* JohanKupers pakt hem gewoon in een keer uit en plaatst hem in de koelkast.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Daarna ga ik naar Frankrijk - Provence & Chalon-sur-Saône, maar daar heb ik de hoop opgegeven om iets te vinden. Ik zal het maar houden bij de wijnen daar
Een van de barmannen vroeg mij ook of ik hem koud of iets warmer wilde, het zou de smaak meer toto zijn recht brengen. 12-14 ℃ Staat ook op de fles zag ik achteraf, zie onderstaande foto.
Klik voor groter:

Smaakte zeer goed.
Ik vind de Rochefort 8 en 10 nog lekkerder (8 denk ik mijn favoriet). Heb ze ook nog staan
Ik ben vorige week nog bij de Caigny geweest en heb voor €55 gehaald, o.a. bieren van Struise Brouwers, de Molen en HillDevils. Met name (zwaardere) IPA, stout en triple bieren gehaald. Kom daar erg graag! Maar ik ben verwend v.w.b. regio (Tilburg) dus kan overal terecht op een redelijke afstand en brandstof is gratis
Caigny heeft regelmatig ook leuke acties en aanbiedingen en ook een groot aanbod glazen.
Misschien handige tip: als je wel eens wat bij Beerwulf besteld krijg je de bieren in een handige doos met bijvoorbeeld 16 vakjes. Deze doos/dozen gebruik ik wanneer ik de lege flesjes ga inleveren maar ook als ik bij de Caigny of ergens anders bieren ga scoren
[ Voor 17% gewijzigd door remzor op 03-11-2018 13:49 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Zwisterland heb ik nog nooit wat bijzonders gezienbeOnt schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:40:
Ik ga morgen naar paar kennissen in Zwitserland met een selectie speciaalbiertjes uit Belgie en NL. Zijn er bieren die de moeite zijn om te importeren van daar? Vorig jaar ben ik er ook geweest, maar buiten wat lager/IPA-biertjes, eigenlijk weinig speciaals gevonden. (regio lausanne - Geneva)
Daarna ga ik naar Frankrijk - Provence & Chalon-sur-Saône, maar daar heb ik de hoop opgegeven om iets te vinden. Ik zal het maar houden bij de wijnen daartenzij iemand tips heeft.
Frankrijk heeft wel La Debauche
Ik schat ook in dat het daar ongeveer 25-30% voordeliger is.Larick schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:25:
[...]
Ja voor sommige dingen wel, en 15 kan zo maar 10 zijn. BA de Molen +/- 4 euro bijvoorbeeld. Laatst bij de Caigny denk ik z'n 30-35% minder betaald dan in NL. Kan jij zelf uitrekenen wanneer het interessant wordt.
Voor mij is het een no-brainer om er naartoe te rijden, omdat ik er maar zo'n 10 kilometer vandaan woon.
Bij voorkeur combineer ik het met een bijna lege tank van m'n auto. De benzine is er ook een stuk goedkoper. Van het geld dat ik daarmee bespaar, heb ik minstens een lekker fles 'Cuvee van de Keizer' teugverdient (of 2, als je de rode neemt)
Geeft € 10 korting bij besteding vanaf € 40 in januari 2019.
⛔ Trackers of betalen ⛔

Vloeibare bonbon.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Gewoon heen gaan. De eigenaren zijn inmiddels aardig op leeftijd, met de daaraan gerelateerde fysieke problemen.klaps schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:41:
In januari een weekendje Antwerpen geboekt met mijn vriendin. Zit te denken om naar de Kulminator te gaan, maar ik lees erg wisselende verhalen. De een wordt nors weggestuurd door de eigenaar terwijl er andere mensen wel binnen zitten, maar de ander komt gewoon binnen. Heeft iemand ervaring met de Kulminator en/of tips?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Die heb ik tijdens een bokbierfestival gehad. Het is zoals de naam al zegt: Bonbonblok als biersmaak. Vond hem erg lekker maar ben ook een sucker voor chocolade. Wel mierzoet vanwege de toffee/karamelsmaak en weinig bitterheid dus niet voor iedereen weggelegd.JohanKupers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:38:
Uit de Beerwulf bockbier doos:
[Afbeelding]
Vloeibare bonbon.
Ik twijfel nog i.v.m. de prijs... Heb Batch 2 nog staan om te testen, wellicht die binnenkort maar eens beoordelen om te bepalen of Batch 3 de prijs waardig is
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zou voor die prijs een paar lekkere andere bieren kopen.Thalaron schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 01:50:
Duvel Barrel Aged Batch 3 is vanaf heden te bestellen voor diegene die interesse hebben
Ik twijfel nog i.v.m. de prijs... Heb Batch 2 nog staan om te testen, wellicht die binnenkort maar eens beoordelen om te bepalen of Batch 3 de prijs waardig is
https://www.hln.be/geld/c...t-zijn-de-beste~addd9d2e/
Onderstaand het volledige artikel, voorzien van spoiler tags. De volledige inhoud van de packs wordt niet gegeven, maar het geeft wel een goed beeld.
Goed nieuws voor bierliefhebbers: op 1 december mogen ze het eerste vakje van hun adventskalender openpeuteren om er hun eerste flesje bier in te ontdekken. Om dit ritueel dagelijks tot en met 24 december te herhalen. En nog beter nieuws: er zijn steeds meer zulke ‘kalenders’ op de markt. Onze biersommelier Sofie Vanrafelghem proeft de acht opvallendste bieren uit de adventspakketten van Beerwulf, Carrefour en HOPT. En ze reikt een gouden, zilveren en bronzen medaille uit.
Beerwulf krijgt gouden medaille: «Voor leek én bierkenner»
Een bieradventspakket samenstellen dat zowel een doorgewinterde bierliefhebber als een complete leek kan bekoren, dat is de kunst. Een kunst die Beerwulf duidelijk onder de knie heeft. Hun pakket is een interessante mengeling van stijlen en smaken waarbij je zowel verrast wordt door wat de buurlanden te bieden hebben als door onbekende parels uit eigen land.
Het aanbod is zeer divers: van een Franse brouwerij die zich richt op biologische bieren tot een IPA die enkele jaren geleden nog tot beste bier van Nederland werd verkozen. Alhoewel ik kan begrijpen dat voor sommige bierkenners de nog meer uitgesproken smaken ontbreken, vind ik het net heel sterk dat deze selectie karakter en toegankelijkheid weet te combineren. Een aanrader als cadeau.
Te koop via www.beerwulf.com - €49,95
spoiler:1. La Blanche • Brasserie du Mont Blanc • 4,7%
De biermicrobe kreeg Sylvain Chiron te pakken tijdens zijn studies in de Verenigde Staten, waar hij kennismaakte met de lokale levendige biercultuur. Bij de Belgische trappisten leerde hij de stiel. Met die kennis keerde hij terug naar de Franse Alpen en startte er in 1999 zijn brouwerij. La Blanche is een mooi voorbeeld van hoe een geslaagd witbier kan smaken. Zeer kruidig en verfrissend, dankzij de koriander en de tarwe, is het een erg dorstlessend bier. Bovendien wordt het gebrouwen met water van de gletsjers van de Mont Blanc, al zul je dat niet direct proeven.
2. Oedipus Slomo Grisette • Brouwerij Oedipus • 3,5%
De grisette is een vergeten bierstijl uit Henegouwen. Tot aan de Tweede Wereldoorlog kwam dit bier frequent voor in de provincie. Het werd beschouwd als een luxeversie van de toenmalige saison. De Amsterdamse brouwerij Oedipus gaf geheel passend in hun filosofie hun grisette de naam van een Amerikaanse chirurg die zijn leven omgooide en nu in Californië aan het strand rolschaatst, het liefst op één been. Kortom iemand die voor de volledige vrijheid ging. Slomo is een vlotte blonde en laag alcoholische doordrinker met een toets van citrus. Ideaal voor wie in de winter de weg nog op moet of na jaren weer eens zijn rolschaatsen wil uitproberen.
3. Westmalle Tripel • Onze-Lieve-Vrouw van het Heilig Hart van Westmalle • 9,5 %
Deze trappist is en blijft een iconisch biermerk. We spreken soms over de ‘oertripel’. De bieren van Westmalle zijn dé referentie voor een geslaagde Belgische dubbel en tripel. In 1956 werd de brouwerij gemoderniseerd en het recept van de tripel aangepast. Bijzonder is dat er nog altijd gebrouwen wordt met hopbloemen. Zijn gistfruitige karakter en smaak vinden de ideale balans tussen een zoete volmondigheid en een verfijnde hopbitterheid. Een heerlijke tripel.
4. Mélusine Blonde • Brasserie Mélusine • 6,5%
Deze familiale brouwerij in de Franse Vendée, tussen Nantes en La Rochelle, brouwt biologische bieren. Hun bekendste bier is de Mélusine. Mélusine was een mooie vrouw die een groot geheim voor haar man verborgen hield: op sommige dagen veranderde ze in een draak. Dit in oorsprong Keltische verhaal wordt ook afgebeeld op het etiket. Dit bier lijkt op het eerste gezicht een klassiek donkerblond, maar bezit enkele bijzondere accenten. Zo komt het aroma van honing naar voren in de neus. Daarna volgt een licht bittere en kruidige toets door de gekozen hoppen en het gebruik van engelwortel.
5. Reliance Pale Ale • Brixton Brewery • 4,2%
Ten zuiden van het centrum van Londen vind je Brixton Brewery. Dat de brouwerij, die nog maar vijf jaar bestaat, meer dan interessant is, werd nog maar eens bewezen doordat Heineken een minderheidsaandeel ervan kocht. Het art-deco-ontwerp en de naam van hun bier verwijzen naar een lokale winkelgalerij, die met haar groezelige winkeltjes veeleer vergane glorie uitstraalt. Dat kan je niet zeggen van deze frisse IPA. Van de Cascade- en Chinook-hop ruik je meteen de aroma’s van citrus en pompelmoes. Ze vormen mee de strakke bittere body van dit bier.
6. Surfine • Brasserie Dubuisson • 6,5 %
Saison is dé bierstijl van Henegouwen, die nu gouden tijden beleeft. Overal ter wereld worden saisons gebrouwen. Toch hebben vele Belgen nog nooit deze stijl geproefd. Aan te raden is om te starten met Belgische exemplaren zoals deze mooie Surfine. Het label lijkt erg vintage, en dat is het ook. Hugues Dubuisson besloot in 2014 het bijna verdwenen bier te doen herleven. De drie Belgische hopsoorten geven deze verfrissende saison zijn florale en grassige neus, net als zijn bittere afdronk.
7. Lawless Village IPA • Bellefield Brewery • 4,5%
De naam van dit bier verwijst naar de ruige 18de-eeuwse geschiedenis van Portobello, een wijk in Edinburgh. Gebrouwen met de karakteristieke Amerikaanse Cascade- en Centennial-hop is deze amberkleurige IPA een vrij traditioneel Schots bier. Interessant is dat de bieren van deze brouwerij allemaal glutenvrij zijn. Er wordt gewerkt met een mengeling van gerst die glutenarm is en gerst waar de gluten tijdens het brouwen uit verwijderd worden, gecombineerd met glutenvrije ingrediënten zoals maïs. Het bier geurt naar mandarijn en passievrucht en is erg strak met een leuke bitterheid die lang blijft hangen.
8. Affligem Blond • Brouwerij Affligem – Heineken • 6,8 %
Erkend Belgisch abdijbier zoals Affligem Blond betekent dat het bier een link heeft met een abdij en de brouwerij een deel van de royalties afstaat aan de monniken. Tot 1940 brouwden die nog zelf, maar toen hun brouwinstallatie voor een tweede maal in beslag genomen werd door de Duitsers, gingen ze op zoek naar een brouwerij om mee samen te werken. Broeder Tobias Vergauwen was de wakkere monnik die indertijd liet vastleggen dat er steeds moest worden gebrouwen met de Affligemgist, waaraan deze blonde zijn fruitige en kruidige neus te danken heeft. De aangenaam hopbittere afdronk sluit het geheel mooi af.
HOPT krijgt zilver: “Extreme en gedurfde smaken”
Het bieradventspakket van HOPT is het meest avontuurlijke. De bierliefhebber die zijn grenzen wil verleggen of de kenner die onbekende en grotendeels buitenlandse bieren met gedurfde smaken wil ontdekken, zal niet teleurgesteld worden. Leuk is dat het pakket ook verschillende bieren bevat die niet alleen moeilijk vindbaar, maar ook limited editions zijn. Uit maar liefst 18 landen werden bieren geselecteerd voor dit pakket. Een nadeel is dat ze niet allemaal even geslaagd zijn. Bovendien gaat het vaak om extreme smaken, waardoor je vermoedelijk slechts de helft zal weten te smaken. Voor de beginnende bierliefhebber die nieuwe bieren of -stijlen voor het eerst wil uitproberen, zou ik dit pakket daarom niet aanraden.
Te koop via www.hopt.be - €69,90
spoiler:1. Chocolate Coconut Porter • Thornbridge • 5,5 %
Thornbridge is een vaste waarde in de Britse brouwwereld. Zijn Jaipur IPA en Halcyon IPA waren voor velen een eerste kennismaking met Britse speciaalbieren. De porters en stouts evenaren alvast dezelfde kwaliteit. Zo creëert deze Chocolate Coconut Porter een Bounty-effect door smaken te combineren die sowieso goed samen gaan. Voor slechts 5,5 % heeft dit bier een krachtig moutkarakter dat opgefrist wordt door de Japanse Sorachi Ace-hop.
2. Camden Versus • Camden Town Brewery – AB Inbev • 5,6 %
De Londense brouwerij Camden Town en de Amerikaanse brouwerij Wicked Weed sloegen voor dit bier de handen in elkaar. Pittig detail is dat beide brouwerijen overgenomen werden door AB Inbev. Dat doet echter niets af aan het vakmanschap van deze brouwers. Het bier is een zeer geslaagde en gebalanceerd IPA met heerlijke aroma’s van meloen, passievrucht en citrus dankzij de hoppen Huell, Galaxy, Citra en Melon. De mooie bitterheid eindigt in een droogbittere afdronk.
3. Breakfast Stout • Founders • 8,3 %
Als de Amerikaanse brouwerij Founders ergens wereldbekend door geworden is, is het wel door haar stoutbieren. Vooral de barrel aged imperial stout is erg populair. Deze niet-houtgerijpte versie mag er ook zijn. Omschreven als ‘double chocolate coffee oatmeal stout’ is dat exact wat je in je glas krijgt: heerlijke koffie in de neus die aangevuld wordt met indrukwekkende donkere chocolade-aroma’s. De koffiebitterheid wordt mooi verzacht door het romige mondgevoel van de havermout.
4. Madame Rose • Goose Island – AB Inbev • 6,7 %
Deze brouwerij in hartje Chicago was één van de pioniers van de Amerikaanse microbrouwerijen. De overname door AB Inbev was dan ook erg controversieel. Als je de brouwerij bezoekt en de bieren proeft, vooral hun houtgerijpte parels zoals Madame Rose en Bourbon County, merk je echter dat de kwaliteit top gebleven is. Madame Rose verwijst naar de eerste brouwmeesteres van ons land: Rosa Merckx van Brouwerij Liefmans. Dit Vlaams oud bruin verwierf dankzij de maandenlange rijping op wijnvaten en de toegevoegde krieken een zeer verfijnde, zoetzure en fruitige smaak.
5. Santa Punch • Birra Del Borgo – AB Inbev • 7,2 %
Verwacht hier geen klassiek donker en zwaar kerstbier. Want deze Italiaans-Argentijnse samenwerking van Birra del Borgo en Patagonia Cerveza gaat helemaal voor de IPA-stijl. De brouwers doen er nog een schepje bovenop door het citruskarakter te versterken met oleo saccharum. Die aromatische siroop op basis van citroen, limoen en/of sinaasappel zul je eerder terugvinden in de wereld van de cocktails. Om een goede punch te bereiden is het bijvoorbeeld ideaal. In dit bier zal de siroop net de hoptonen helemaal optillen waardoor je een heel frisfruitige IPA in je glas krijgt.
6. Gose to the Fyrreskov • To Øl • 3,8 %
Al vanaf haar start heeft deze Deense brouwerij een grote populariteit weten op te bouwen. Haar bieren herken je meteen in het winkelrek aan de moderne designlabels. Typerend voor To Øl zijn de laag alcoholische bieren, zoals ook dit zure bier van 3,8 %. Het is een mooi voorbeeld van de Duitse gose-stijl waarbij de melkzuurvergisting verantwoordelijk is voor de zuurheid. Bijzonder is dat je naast het subtiele zoutaccent ook duidelijk een harsaroma opmerkt. Dat hebben we te danken aan de dennennaalden die toegevoegd werden tijdens het brouwproces. ‘Fyrreskov’ is dan ook Deens voor ‘dennenbos’.
7. Smoothie Mexican vanilla pina colada • Omnipollo • 7,2 %
Mexicaans? Zeg maar Belgisch, want dit bier werd gebrouwen in de ketels van de Proefbrouwerij in Lochristi. Omnipollo staat bekend voor zijn kleurrijke creaties, zowel qua smaken als etiketten. Deze Zweedse zigeunerbrouwers willen de perceptie van bier drastisch veranderen, zoals met deze verwarrende IPA die zijn omschrijving alle eer aandoet. De florale en citrushoptonen worden meteen vergezeld door aroma’s van tropisch fruit en vanille, gedragen door een fluweelzachte textuur.
8. Saison Sur Mer • Dois Corvos • 6,2 %
Portugal boomt de laatste jaren als bierland. Het aantal brouwerijen steeg er de jongste tijd van zes naar meer dan honderd. Deze houtgerijpte saison van Dois Corvos is een unieke blend van bier gerijpt op moscatelvaten en bier gerijpt op houtschilfers van moscatelvaten. De vaten waarop die zoete sherrywijn gevormd werd, geven het licht bittere bier meer diepte.
Carrefour krijgt brons: “Net iets te braaf”
Dat Carrefour voor zijn bierliefhebbende klanten een bieradventspakket in zijn aanbod steekt, kan ik alleen maar toejuichen. In dit overwegend Belgische pakket werd duidelijk gekozen voor verschillende toppers uit eigen land. Daarnaast vallen toch enkele aspecten op. Je vindt er slechts één kerstbier in terug. Toch een beetje vreemd voor een land met zo’n sterke winter- en kerstbiertraditie. Bovendien werden vooral blonde en tripel bieren geselecteerd, wat het pakket saaier maakt. Het is toch altijd boeiender als je dankzij zo’n kalender meerdere bierstijlen en smaken kunt leren kennen. En voor de buitenlandse bieren heeft Carrefour niet steeds voor exemplaren van hoge kwaliteit gekozen.
Te koop via de verkooppunten van Carrefour - €52,39
spoiler:1. Speyside Oak Aged • Belhaven Brewery • 6,5 %
Belhaven Brewery, de oudste brouwerij van Schotland, werd opgericht in 1719. Dit bier wordt gecombineerd met whisky, dat andere Schotse streekproduct. Speyside is de regio waarin een groot percentage van de single malt whisky’s geproduceerd wordt. Alhoewel het niet langer ongewoon is om bier op hout te laten rijpen, gebeurt dat niet zo vaak met blonde bieren met een laag tot gemiddeld alcoholpercentage. Met dit op hout van whiskyvaten gerijpte blonde bier ervaar je een volmondig, zoetfruitig blond met leuke aroma’s van hout en vanille.
2. Sint-Bernardus Tripel • Brouwerij Sint-Bernardus • 8 %
Brouwerij Sint-Bernardus werd wereldbekend met haar donker bier Sint-Bernardus 12 en natuurlijk ook doordat ze tot 1992 de Westvleteren-trappist brouwden voor de monniken. Toch heeft deze familiebrouwerij nog vele andere uitstekende bieren in haar gamma, zoals de Sint-Bernardus Wit en deze tripel. De typische gistfruitigheid met aroma’s van perzik en banaan is samen met een ronde body helemaal aanwezig. Die wordt vergezeld door aangename bitterheid die afsluit in een strakke afdronk.
3. Harmony Small • Brasserie des Légendes – Brasserie des Géants • 6 %
In 2006 fuseerden twee Waalse brouwerijen tot de Brasserie des Géants, die de sympathie van vele Vlamingen veroverde met haar gamma Quintine, Goliath en Hercule Stout. Daar voegen ze nu hun Harmony aan toe. Dat is een zacht blond bier met een uitgesproken exotisch fruitige neus die het te danken heeft aan de Amerikaanse hoppen Citra en Cascade. Verfrissend, dorstlessend en tegelijkertijd smaakvol blijft dit hoppig bier erg toegankelijk.
4. Rasta Trolls • Brasserie Dubuisson • 7 %
In Wallonië zijn de trollen van de oudste Waalse brouwerij erg populair, terwijl ze in Vlaanderen nog vrij onbekend zijn gebleven. Sinds kort maakt hun Jamaicaanse trol furore. Aan het basisbier Cuvée des Trolls werden bruine rum en aroma van groene appel toegevoegd. Het eindresultaat is het vrolijke bier Rasta Trolls, waar je nog steeds de frisse florale toetsen van de Cuvée des Trolls in ontdekt. Dit is niet het eerste bier op de markt met bruine rum. Een groot pluspunt van dit bier is dat het niet te zoet is en zijn verfrissend karakter blijft behouden.
5. Diôle Blonde • Brasserie des Carrières • 6,5 %
Twee vrienden, één jongensdroom. Dat is de basis van de Brasserie des Carrières die brouwt met gerst van de streek en zelfgeteelde hop. De naam Diôle is een knipoog naar het ‘marmeren’ verleden van Basècles, waar de brouwerij gevestigd is. De Diôle Blonde combineert het fruitige van de gist met gistaroma’s van brood en abrikoos met de droge bitterheid van de hop.
6. La Trappe Tripel • Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven Abdij • 8 %
De oudste Nederlandse trappistbrouwerij heeft zichzelf al meermaals opnieuw uitgevonden. Zo was het de eerste die een biologisch trappistbier (Puur) en een houtgerijpt trappistbier (La Trappe Quadrupel oak aged) op de markt bracht. In België vallen vooral hun blonde en tripel in de smaak. Die laatste blinkt uit met zijn moutig karakter en zoetfruitige smaak.
7. Single Wide IPA • Boulevard Brewing – Duvel Moortgat • 5,7 %
In het verhaal van deze Amerikaanse brouwerij speelt België een belangrijke rol. Het was in een Belgisch café dat oprichter John MacDonald anno 1984 geïnspireerd raakte door onze karaktervolle bieren. Eén ervan was Duvel. In 2014 was de cirkel rond toen zijn brouwerij opgenomen werd in de Duvel Moortgat-groep. De zes soorten hop geven deze mooie IPA zijn krakende frisheid en heerlijke fruitigheid die zich vooral toont in de neus. De aroma’s van pompelmoes en sinaasappel komen je meteen tegemoet.
8. Père Noël De Ranke • Brouwerij De Ranke • 7 %
Een kerstbier van De Ranke... Dan weet een bierkenner meteen dat hem geen klassiek zoet en zwaar bier voorgeschoteld zal worden. Sterk gehopt heeft dit amberkleurige bier een stevige bitterheid, die wordt gedragen door een licht zoete body. Net als bij vele andere traditionele winter- of kerstbieren valt toch zijn kruidigheid op door het zoethout als extra ingrediënt.
Een krat? dat klinkt cool! Heb je daar een pic van ?klaps schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:29:
De plaatselijke slijter heeft een adventkrat. Aangezien ik niet wil weten wat er in zit, laat ik mijn vriendin langsgaan om te vragen wat er in zit. Zij kent mijn smaak, dus als de prijs meevalt, wordt die aangeschaft. Zo niet, dan gaat mijn vriendin zelf een krat samen stellen
Ik heb m ook besteldBoudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:37:
Ik heb net bij beerwulf het mystery pack besteld, 25e voor 20 bieren. Tot kerst houdbaar, dat is dus prima. ben benieuwd wat er in zit, zal het tzt wel even posten.
De pakketten zullen echter wel flink afwijken, aangezien je er random 20 krijgt uit een poule van 50.
Craft beer specialist
Wat overigens ook wel een mooie is is de brand premier bock die vorige weken bij de grotere AHs te koop was. Bockbier met een forse bourbonsmaak.
Ik ga trouwens binnenkort zelf weer eens brouwen met wat vrienden
Ik denk dat die poule wel iets groter is. De uitgebreide toelichting over houdbaarheid doet vermoeden dat er wat restanten opgemaakt moeten worden die tegen de houdbaarheid aanlopen. (Met name bij IPA's is dat wel een puntje van zorg, die worden voor die tijd al minder)Jeroen87 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:04:
[...]
Ik heb m ook besteld
De pakketten zullen echter wel flink afwijken, aangezien je er random 20 krijgt uit een poule van 50.
alles kan off-topic
https://scontent-amt2-1.x...a19ef8615ae93&oe=5C805738Tusk schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:57:
[...]
Een krat? dat klinkt cool! Heb je daar een pic van ?
hierbij een link. Het is eigenlijk een doos en hetzelfde idee als bij Hopt en Beerwulf. Maar misschien is dit aanbod interessanter!
Deze ken ik. Zitten bieren van InBev in. Niet zo heel spannendklaps schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:09:
[...]
https://scontent-amt2-1.x...a19ef8615ae93&oe=5C805738
hierbij een link. Het is eigenlijk een doos en hetzelfde idee als bij Hopt en Beerwulf. Maar misschien is dit aanbod interessanter!
HelaasTusk schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
[...]
Deze ken ik. Zitten bieren van InBev in. Niet zo heel spannend

Ook hier is er een onderweg.Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:37:
Ik heb net bij beerwulf het mystery pack besteld, 25e voor 20 bieren. Tot kerst houdbaar, dat is dus prima. ben benieuwd wat er in zit, zal het tzt wel even posten.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ben je niet bang dat de helft 'gewoon' pils is? want dan is 25,- imho al een stuk minder interessantJeroen87 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:04:
[...]
Ik heb m ook besteld
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb dus niet de indruk dat het de vorige keer een mega-ripoff is, maar anders doe ik box2 mooi aan iemand cadeau

Volgens mij kun je aangeven wat je lekker vindt en dan maken zij een advent pakket voor je...
Uw Bierspecialist in Veghel
Dat zou.....jammer zijnChaoss schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:17:
[...]
Ben je niet bang dat de helft 'gewoon' pils is? want dan is 25,- imho al een stuk minder interessant
Craft beer specialist
Gemiste kans van die slijter*, had hij beter zelf een pakket samen kunnen stellen.klaps schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:37:
[...]
HelaasDan laat ik me maar verrassen door mijn vriendin
Maar goed dit kan ook gewoon een experiment zijn, kijken of er belangstelling voor is
* Ik herkende de foto, dus ik weet welke winkel het is
Ik vind het een zeer prettige slijter, je kan altijd wel een praatje met hem maken. En hij weet precies waar hij het over heeft, ook niet onbelangrijkSassie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:32:
[...]
Gemiste kans van die slijter*, had hij beter zelf een pakket samen kunnen stellen.
Maar goed dit kan ook gewoon een experiment zijn, kijken of er belangstelling voor is
* Ik herkende de foto, dus ik weet welke winkel het is(kom er ook wel eens en eigenlijk te weinig, want zo'n winkel moet je ook steunen tov de grote supermarkten en online verkopers)
Beide boxen zijn binnen. In beide boxen zat 1 flesje dat ik niet zo boeiend vind: gulpener urtyp, en brand up. Overigens beide prima lekkere bieren. De rest is allemaal >1 euro.Chaoss schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:17:
[...]
Ben je niet bang dat de helft 'gewoon' pils is? want dan is 25,- imho al een stuk minder interessant
Denk aan oersoep (dacht ik gezien te hebben), uiltje, de prael, rogue dead guy ale (ken ik niet, wel lekker) en brewdog punk. Niet spectaculair allemaal, maar voor 1E/flesje prima
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 20-11-2018 18:35 ]
Voor mij hetzelfde. Enkele zwaardere bieren/IPA’s die ik écht lekker vind en verder wat dubbel, saison (bird brewery), bier uit Parijs, twee flesjes van Gulpener en ook een wit biertje.Boudewijn schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:35:
[...]
Beide boxen zijn binnen. In beide boxen zat 1 flesje dat ik niet zo boeiend vind: gulpener urtyp, en brand up. Overigens beide prima lekkere bieren. De rest is allemaal >1 euro.
Denk aan oersoep (dacht ik gezien te hebben), uiltje, de prael, rogue dead guy ale (ken ik niet, wel lekker) en brewdog punk. Niet spectaculair allemaal, maar voor 1E/flesje prima. Op verzoek wil ik wel even een lijstje maken.
Over het algemeen wel tevreden, zeker voor die prijs! Verwacht er maar 2 echt mehh te vinden.
Overigens is er nu alleen nog maar een mystery box met 16 fles voor €22,50 dus waren er op tijd bij
Vriend van mij heeft zelfs 8x zelfde in zijn box.... Das helemaal van de zotte.
Craft beer specialist
De stijl wordt "old ale" genoemd. Ik kende het niet en in de betreffende winkel is er nog maar 1 ander bier in diezelfde stijl. Zijn jullie er mee bekend en hebben jullie misschien nog andere vergelijkbare aanraders? Ik hou erg van zoet en donker, graag ook dik. Bitter vind ik bij donkere bieren meestal niet lekker.
Wow, dat is idd wel héél erg matig! Was bij mij zeker niet zo, heb 1 dubbele: datisandere koekoek van Bird Brewery a €2,50 de fles.Jeroen87 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:31:
Wat een waardeloze box! 4 bieren zitten er 3dubbel in, en 1 zelfs 4x. Totaal 9 verschillende, dus matig!
Vriend van mij heeft zelfs 8x zelfde in zijn box.... Das helemaal van de zotte.
Wellicht omdat ik er heel snel bij was, hoopte al dat ik daardoor een goed en gevarieerd pakket zou krijgen. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Beerwulf positief, 4x een box besteld.
@LA-384 Hmm zou het zo 1-2-3 niet weten. Klinkt een beetje als de Gulden Draak quadrupel (ook erg zoet)? Of de Pannepot, heb zelf laatst de normale en de vintage op. Ook verrukkelijk!remzor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:18:
[...]
Wow, dat is idd wel héél erg matig! Was bij mij zeker niet zo, heb 1 dubbele: datisandere koekoek van Bird Brewery a €2,50 de fles.
Wellicht omdat ik er heel snel bij was, hoopte al dat ik daardoor een goed en gevarieerd pakket zou krijgen. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Beerwulf positief, 4x een box besteld.
Edit: excuses voor de dubbelpost, was de bedoeling om de vorige post te editen

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 20-11-2018 21:21 ]
Ik bedoelde eigenlijk of jullie de stijl Old Ale kennen en daar nog aanraders van hadden. Het is een bijzondere stijl, zo oordelende na 1 biertje. Ik ga die Founders zeker nog eens halen.
Maar nee dan zou ik het zo niet weten, wel nieuwsgierig geworden haha
Ik was er ook zeer snel bij, had een van de eerste boxen volgens de medewerker aan de telefoon, alles wordt echter random ingepakt. Heb trouwens wel korting gekregen.remzor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:18:
[...]
Wow, dat is idd wel héél erg matig! Was bij mij zeker niet zo, heb 1 dubbele: datisandere koekoek van Bird Brewery a €2,50 de fles.
Die vriend van mij gaat vandaag ook even bellen, 8x hetzelfde bier met een variatie van maximaal 5 verschillende is wel heel erg slecht.
Craft beer specialist
Die heb ik ook gehad! Vond hem erg zoet, misschien wel te zoet. Deed me erg denken aan poffertjes/pannenkoeken met stroop (en laat ie dat net aan het eten zijn op het etiket).LA-384 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:47:
Afgelopen weekend een Founders Curmudgeon's Better Half burgemeester gemaakt. De verkoper sprak er al goed over, en ik moet zeggen dat het best wel genieten was. Het was zoet als een double/Imperial Stout, maar dan met het fruitige van een quadrupel. Ik vond het wel een bier om rustig te drinken.
De stijl wordt "old ale" genoemd. Ik kende het niet en in de betreffende winkel is er nog maar 1 ander bier in diezelfde stijl. Zijn jullie er mee bekend en hebben jullie misschien nog andere vergelijkbare aanraders? Ik hou erg van zoet en donker, graag ook dik. Bitter vind ik bij donkere bieren meestal niet lekker.
De enige andere Old Ale die ik eerder had, is Oudt Heyn (en syn wyf) van Brouwerij Hoop. Volgens mij kan je deze wel vinden in een AH. Deze deed mij dan weer een beetje denken aan een barley wine.
En het is geen Old Ale, maar de Kasteel Donker vind je misschien ook wel wat. Erg zoete quadrupel.