Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:14:
Ik lachte mij altijd in een stuip als er groepjes toeristen werden weggestuurd omdat ze het 'wachtwoord' niet kenden. Of de groep gewoon te groot was.
Ik ga die maffe plek wel missen...
Ik moet gelijk denken aan de Goudse Eend in Gouda. Daar worden toch wel regelmatig mensen de zaak uitgegooid omdat ze iets verkeerds doen in de ogen van kroegbaas Jeroen (bijv ad fundum leegdrinken of een halve liter zwaar bier bestellen).. Ik vind het altijd gezellig daar en Jeroen is stiekem best een geschikte vent. Voor wat meer achtergrond, zie bijv https://www.deondernemer....roen-carol-visser~306ffb0

When life gives you lemons, start a battery factory

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
justin-l schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:46:
[...]

Valt vast wel iets te regelen.. Zie jullie wel verschijnen bij White Dog
Ah die heb ik gister gezien, vet mooie tapkranen ๐Ÿ‘Œ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1x3Wpm13pYnhXwsFpZK9STmS18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TV35ELx3mNRWauz0Kjxwwo02.jpg?f=fotoalbum_large
Ik stond gister ook aan de andere kant van de bar, morgen als โ€œgewoneโ€ bezoeker ๐Ÿ˜Ž

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• -Jaap-io
AngelDust schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:50:
Crosspost uit de HK... en het is geen bier, maar wel betaald/geruild met bier... en zeker lekker op zijn tijd :D

[Afbeelding]

Twee mooie flesjes whisky O+
Ach in de basis is het natuurlijk wel bier (okรฉ zonder hop), alleen wordt het net voordat het bier is gedestilleerd ๐Ÿ˜‰

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07

Thompson

Beeromaniac

justin-l schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:46:
[...]

Valt vast wel iets te regelen.. Zie jullie wel verschijnen bij White Dog
Werk je daar? Erg leuke brouwer! Een van de betere Nederlandse IPA brouwers naar mijn mening.

Beeromaniac

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 1 november 2016 @ 15:05:
Leuk topic!
Ik ben een paar dagen geleden in een biercafe geweest en heb daar mijn nieuwe favo bock op.

Dubbelbock gerookt van Duits en Lauret uit Everdingen. Meer mensen die deze brouwer kennen? Ben wel benieuwd naar hun andere bieren
Haha kom ik net dit bericht tegen ๐Ÿ˜ terwijl ik laatst het restant heb mogen drinken van deze heerlijke en liefst 9 jaar gerijpte dubbelbock. Superlekker!

Ik kom graag bij Marco Lauret een biertje drinken. Is altijd goed! Hij doet ook veel met competities mee en wint veel prijzen die allemaal in zijn lokaal hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjqb0kE9zMmkjionJsc6-nuwKI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IJCfV1Gy53sGxNkoM8YlQtL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sv_9KiSNBwDuEiO5OCdkD1ajqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yETg43dC70eqyDsmXRB7XRT.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDPRpvc04TXe9jAX9RNfhR5qlh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAW1BT0vJ6GRg5Dy34QkhyHL.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:55
Zaterdag naar Hop on Hop Off geweest.
Blijft een leuk festival en ook leuk dat er steeds andere brouwerijen staan, maar sommige brouwers vroegen wel veel voor een bier. Snap voor een BA dat je daar 1,5 of 2 munten vraagt maar voor een Dipa ga je geen 2 munten vragen (kuch kuch Roem). Ook weer raar dat Dildiko (Die Oekraรฏense brouwer) op 2 plekken stond en op de ene plek maar 2 tappen waren en de rest allemaal blikken die jezelf maar moest aanschaffen. Die vrouw was ook niet heel erg aardig vonden wij.

Allemaal goede bieren (Behalve Levenselixer van Be+er, want die was gewoon waterig) en prima vermaakt maar weet niet of ik volgend jaar weer ga.

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:32
Thompson schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:47:
[...]
Werk je daar? Erg leuke brouwer! Een van de betere Nederlandse IPA brouwers naar mijn mening.
Nee, ik draaide nu alleen voor ze mee op HoHo (maar wellicht wel wat vaker nu). Naast zijn IPAs vind ik zijn smoothie sours ook wel echt goed, al moet dat wel je ding zijn natuurlijk..
Needakill schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:26:
Ook weer raar dat Dildiko (Die Oekraรฏense brouwer) op 2 plekken stond en op de ene plek maar 2 tappen waren en de rest allemaal blikken die jezelf maar moest aanschaffen. Die vrouw was ook niet heel erg aardig vonden wij.
Ik weet het exacte verhaal niet, maar ik begreep van รฉรฉn van de andere brouwers iets over een overname en een halve doorstart door de brouwer zelf o.i.d. Daardoor had je nu de brouwer met een stand, maar ook de partij van overname. Raar verhaal in ieder geval.

• Needakill
justin-l schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:52:

[...]

Ik weet het exacte verhaal niet, maar ik begreep van รฉรฉn van de andere brouwers iets over een overname en een halve doorstart door de brouwer zelf o.i.d. Daardoor had je nu de brouwer met een stand, maar ook de partij van overname. Raar verhaal in ieder geval.
Zeker raar verhaal. Ik had vorig jaar of 2 jaar geleden een keer een kennismakingbox besteld bij ze en zat wel leuke bieren bij, maar daarna ook niks meer van gehoord. Wist wel dat ze ergens in brabant bier brouwde bij een contract brouwerij maar meer wist ik ook niet. Sympathie is bij mij wel verdwenen voor ze na dit.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21

MiBe

Communitymanager
Needakill schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:26:
Snap voor een BA dat je daar 1,5 of 2 munten vraagt maar voor een Dipa ga je geen 2 munten vragen (kuch kuch Roem).
Even voor mijn beeldvorming; wat doet een munt daar anno 2026?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
MiBe schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:53:
[...]

Even voor mijn beeldvorming; wat doet een munt daar anno 2026?
โ‚ฌ 3,50

• MiBe

MiBe

Communitymanager
Oef, dan snap ik de frustratie van @Needakill wel, 7 piek voor een proefglaasje DIPA is wel erg ruig. Misschien ergens maar goed dat ik niet kon dat weekend :X

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:29
Prijzen van speciaalbier op publieke locaties zijn echt door het dak gegaan.

Als je in een centrum van een grote stad zit, of bijvoorbeeld in een strandtent, dan betaal je voor een halve liter IPA (en dat is dan vaak nog een versie van Brand of Heineken..) gewoon 12 euro.

Ik blijf me erover verbazen, maar betaal het alsnog >:)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:01
Tijdje terug een bier-workshop gedaan en daarbij een dubbel gemaakt. Gisteravond mocht er gebotteld worden, nu nog een week of 3 wachten...

Al wel wat geproefd, moet nog nagisten dus was nog erg plat. Maar de smaak was goed. Alcoholpercentage kwam uit op 6 procent.
Uiteindelijk 36 liter kunnen verdelen, net geen 110 flesjes (type Duvel/Lachouffe), met 7 personen. Dus 15 pp. Vriendin deed ook mee, dus nu staan er 30 flesjes te wachten.

• -Jaap-io
Pat911 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:29:
Tijdje terug een bier-workshop gedaan en daarbij een dubbel gemaakt. Gisteravond mocht er gebotteld worden, nu nog een week of 3 wachten...

Al wel wat geproefd, moet nog nagisten dus was nog erg plat. Maar de smaak was goed. Alcoholpercentage kwam uit op 6 procent.
Uiteindelijk 36 liter kunnen verdelen, net geen 110 flesjes (type Duvel/Lachouffe), met 7 personen. Dus 15 pp. Vriendin deed ook mee, dus nu staan er 30 flesjes te wachten.
leuke hobby, kan wel snel uit de klauwen lopen O-)
zo erg zelfs dat er een apart topic voor is ;)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:01
-Jaap-io schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:13:
[...]

leuke hobby, kan wel snel uit de klauwen lopen O-)
zo erg zelfs dat er een apart topic voor is ;)
Oeps, dat wist ik niet. Maar voor mij wordt het geen hobby. Veel te veel werk en te lang wachten :D

[ Voor 12% gewijzigd door Pat911 op 15-04-2026 10:26 ]

• -Jaap-io
Pat911 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:24:
[...]

Oeps, dat wist ik niet. Maar voor mij wordt het geen hobby. Veel te veel werk en te lang wachten :D
linkje vergeten |:(
nwagenaar in "Homebrew bier en wijn topic - Deel 2"

en inderdaad het kost wel wat tijd en je moet ruimte hebben

[ Voor 34% gewijzigd door -Jaap-io op 15-04-2026 10:28 ]

• Needakill
MiBe schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:36:
[...]

Oef, dan snap ik de frustratie van @Needakill wel, 7 piek voor een proefglaasje DIPA is wel erg ruig. Misschien ergens maar goed dat ik niet kon dat weekend :X
Kijk voor een Amerikaanse Dipa wil ik best 7 piek voor een proefglaasje proberen, want weet dat die vaak wel goed is.
Voor een DIPA van Roem en Kaapse brouwers was 1 munt voldoende geweest. Maar Roem die ernaast stond vroeg ook 1,5 munt voor een Neipa. Zal wel aan de naam gelegen hebben...

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:52
Prijzen kunnen altijd extremer.. afgelopen weekend stedentrip gehad in Stockholm.
Ik gok zo dat Zweden een van de duurste landen in Europa (Wereld?) is kwa speciaalbier. In een lokale bar, 20 euro mogen aftikken voor een IPA van 440ml wat ook nog geimporteerd wordt door Multibier.

Achja, maak me zelf er wel schuld aan om het aan te schaffen. Overigens lagen de gemiddelde prijzen daar voor 20cl rond de 11/12euro. Dan valt het hier in Nederland nog mee..

• MiBe

MiBe

Communitymanager
JessetjeNL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:33:
Prijzen kunnen altijd extremer.. afgelopen weekend stedentrip gehad in Stockholm.
Ik gok zo dat Zweden een van de duurste landen in Europa (Wereld?) is kwa speciaalbier. In een lokale bar, 20 euro mogen aftikken voor een IPA van 440ml wat ook nog geimporteerd wordt door Multibier.

Achja, maak me zelf er wel schuld aan om het aan te schaffen. Overigens lagen de gemiddelde prijzen daar voor 20cl rond de 11/12euro. Dan valt het hier in Nederland nog mee..
Noorwegen is sowieso nog een stukje erger (en ik verwacht landen als IJsland ook, maar daar kan ik niet uit ervaring over spreken). Was toevallig afgelopen kerst nog in Stockholm en vooral de prijsverschillen vielen me op, in Nederland zit het allemaal wat dichter bij elkaar over het algemeen (met uitzondering van een paar heel toeristische plekken misschien).

Merk overigens wel dat ik door de vrij significante stijging van de speciaalbierprijzen meer thuis ben gaan drinken. Eerder met vrienden in de tuin met de barbecue aan in plaats van op het terras bijvoorbeeld (vooral als we aan de wat exclusievere bieren willen).

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 08:51
JessetjeNL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:33:

Zweden heeft de naam erg duur te zijn maar dat is voornamelijk in de horeca. Toen ik laatst in een Sytembolaget in Stockholm rond keek betaalde ik voor de meeste bieren zeker niet meer dan in de NL supermarkt of slijterij.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:52
bvk1983 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:09:
[...]

Zweden heeft de naam erg duur te zijn maar dat is voornamelijk in de horeca. Toen ik laatst in een Sytembolaget in Stockholm rond keek betaalde ik voor de meeste bieren zeker niet meer dan in de NL supermarkt of slijterij.
Eens! Toen ik bij de Systembolaget bieren van Omnipollo haalde was ik gemiddeld maar rond de 6 euro kwijt terwijl dit wel echt kwaliteit bieren zijn.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:40

Shrien

frequent snoozer

Is er iemand van jullie wel eens bij de Alfa brouwerij geweest voor een rondleiding e.d.? Ik heb zojuist via de nieuwsbrief 2x een rondleiding gewonnen, maar ik woon precies aan de andere kant van het land, dus ik ben wel benieuwd of het een beetje de moeite waard is.

Heerlijk pils verder uiteraard. d:)b

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Shrien schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:59:
Is er iemand van jullie wel eens bij de Alfa brouwerij geweest voor een rondleiding e.d.? Ik heb zojuist via de nieuwsbrief 2x een rondleiding gewonnen, maar ik woon precies aan de andere kant van het land, dus ik ben wel benieuwd of het een beetje de moeite waard is.

Heerlijk pils verder uiteraard. d:)b
Zelf niet geweest maar een vriend vond het wel de moeite zei die, maar wij wonen al in de buurt en hij zelfs minder dan een half uurtje. Misschien kan je weekendje weg ervan maken, misschien meteen la trappe erbij pakken

Festina lente

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:39
La Trappe is niet echt om de hoek van Zuid-Limburg, dat wordt gebrouwen bij Tilburg...
Gulpener zou je wel mee kunnen nemen, dat is een half uur verderop.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:47
Hertog Jan in Arcen is wellicht ook de moeite waard.
Is wel een stuk noordelijker dan Alfa

[ Voor 28% gewijzigd door Louwke op 16-04-2026 10:32 ]

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 15:52
gustaveau schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:04:
La Trappe is niet echt om de hoek van Zuid-Limburg, dat wordt gebrouwen bij Tilburg...
Gulpener zou je wel mee kunnen nemen, dat is een half uur verderop.
Gulpener, Brand in Wijlre en de andere kant op langs bij Hertog Jan en De IJsvogel in Arcen. Klinkt als mooi weekend :9B

[ Voor 6% gewijzigd door 00.0 op 16-04-2026 11:01 ]

• gustaveau
En natuurlijk even langsgaan bij het hoogst gelegen cafe van Nederland, het Hijgende Hert!
https://www.boscafe.nl/

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 16:27

gex

De gekste

Iemand nog tips voor bier te kopen in zuid Denemarken? vooral in de buurt van Ribe en Sonderborg of Nordborg?
Cafe en/of brouwerij is ook altijd leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door gex op 16-04-2026 12:08 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
Bijzonder last minute (morgen) wil ik nog een bierpakketje laten samenstellen. De ontvangers drinken altijd (Nederlands) oud bruin en Grolsch pils. Ik wil eigenlijk wat specialer bier nemen, wat qua smaak niet teveel afwijkt.

Ik zou zelf denken aan gewoon een dubbel bier en blond bier, of wat sterker blond bier, hoewel die blonde bieren vaak wat minder fris zijn dan pils. De st feuillien gran cru is wel lekker fris in mijn beleving.

Jullie nog ideeรซn?

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:26
LA-384 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:29:
Bijzonder last minute (morgen) wil ik nog een bierpakketje laten samenstellen. De ontvangers drinken altijd (Nederlands) oud bruin en Grolsch pils. Ik wil eigenlijk wat specialer bier nemen, wat qua smaak niet teveel afwijkt.

Ik zou zelf denken aan gewoon een dubbel bier en blond bier, of wat sterker blond bier, hoewel die blonde bieren vaak wat minder fris zijn dan pils. De st feuillien gran cru is wel lekker fris in mijn beleving.

Jullie nog ideeรซn?
Weizen is toegankelijk en net ff wat anders dan anders. Een porter zou je ook kunnen proberen als instap donker bier

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
bbunn07 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:55:
Weizen is toegankelijk en net ff wat anders dan anders. Een porter zou je ook kunnen proberen als instap donker bier
Ik wil juist in hetzelfde smaakprofiel blijven eigenlijk, dus fris blond en zoet donker. Is een porter niet wat meer gebrand van smaak? Weizen wordt ik zelf nooit zo vrolijk van, na een half glas vind ik het altijd wat "weeรฏg" worden. Het mist een punch.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Jullie nog ideeรซn?
Een leuke saison (dupont)?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 16:25

Jullie nog ideeรซn?
Ik kan van alles gaan roepen, maar als ze pils en oud bruin drinken (ieder z'n ding ;)) dan zou ik me inderdaad vooral richten op blond/sterk blond, misschien zelfs tripel, die denk ik allemaal wel toegankelijk zijn voor pils drinkers. Nederlands oud bruin is super zoet, dus iets wat daar dichtbij licht is wellicht een wat zoetere dubbel, of misschien zelfs een niet al te complexe quadrupel. Ik zou in elk geval (vooralsnog) weg blijven bij IPA's, zure/wilde bieren, stouts, etc.

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:09
gex schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:50:
Iemand nog tips voor bier te kopen in zuid Denemarken? vooral in de buurt van Ribe en Sonderborg of Nordborg?
Op de grens met Duitsland goed inslaan zou ik zeggen! Maar ik weet dat een aantal jaar geleden Kolding maar 2 kroegen had bijvoorbeeld, maar misschien dat je op beergeeksworlddomination iets kan vinden in de buurt..

• gex

gex

De gekste

@DVNE Het gaat me om de specifiek Deense biertjes, beergeeksworlddomination die was ik kwijt, bedankt hiervoor, helaas niet zo veel te zien hierop, gelukkig wel een paar in Ribe.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:20
DVNE schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:45:
[...]

Op de grens met Duitsland goed inslaan zou ik zeggen! Maar ik weet dat een aantal jaar geleden Kolding maar 2 kroegen had bijvoorbeeld, maar misschien dat je op beergeeksworlddomination iets kan vinden in de buurt..
Waarom? Speciaalbier in de supermarkt is in Denemarken helemaal niet duur.

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:09
Lennnn schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:43:
[...]

Waarom? Speciaalbier in de supermarkt is in Denemarken helemaal niet duur.
Duitsland is natuurlijk sowieso goedkoper en heeft een rijke biercultuur. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe ieders portemonnee er hier uit ziet, maar een vriend van me die in Denemarken werkt is het iig niet met je statement eens. Ik word iig altijd wel blij als ik een voorraadje van de lokale brouwerijen voor een mooi prijsje mee naar huis kan nemen (Estland, Spanje, Sloveniรซ) :)

• Lennnn
DVNE schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:44:
[...]

Duitsland is natuurlijk sowieso goedkoper en heeft een rijke biercultuur. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe ieders portemonnee er hier uit ziet, maar een vriend van me die in Denemarken werkt is het iig niet met je statement eens. Ik word iig altijd wel blij als ik een voorraadje van de lokale brouwerijen voor een mooi prijsje mee naar huis kan nemen (Estland, Spanje, Sloveniรซ) :)
Duitsland is qua speciaalbier anders. Dus misschien goedkoper, maar niet helemaal eerlijk te vergelijken.

Je wordt blij van lokale bieren maar raad hier wel aan om in Duitsland te kopen ipv in Denemarken? Dat volg ik niet helemaal.

De laatste keer in Denemarken heb ik zelfs extra ingeslagen omdat ik thuis niet veel meer had en het bier daar goedkoper was dan in Nederland.

Ik zal het over een paar dagen eens concreet maken, dan ben ik ook weer in Denemarken.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:55
Dan moet je eens de boot pakken van Puttgarden naar Rรธdby. Dan zie je de Denen met een pierewietje vol bier uit de shop op de boot komen.
Nu lig ik er zelf ook niet persoonlijk van wakker, en koop ik ginder ook gewoon Deens bier in de supermarkt. Of sommige toeristische winkeltjes bij een museum verkopen een voor hun exclusief gebrouwen bier.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 23:07
gex schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:50:
Ribe en Nordborg/Sonderborg liggen toch redelijk ver uit elkaar?
In Ribe heb je Ribe Bryghus, veel lokaler wordt het niet. Verwacht geen Mikkeller of To Ol, maar wel gewoon prima bier. Moet zeggen dat het aanbod in de supermarkten ook best goed is in Denemarken, ook veel lokale bieren te koop.

Mocht je ook in de regio van Esbjerg zijn dan kan je langs bij SLIK FOR VOKSNE. En Fano Bryghus vond ik ook erg leuk, maar dan moet je wel het eiland op. Die bieren zijn overigens door heel Denemarken wel te verkrijgen.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:36
Nou koop nog maar wat moois in. Jetten & co hebben bedacht de alcohol nog maar wat zwaarder te belasten. Logische keuze toch?...
Maar goed, er zijn ook zat shops in het buitenland. Alleen moet je dan wel slim kopen en bundelen.

Wie heeft er ervaring met brew @ the zoo? Lijkt me wel wat maar zijn daar nog een beetje stouts te drinken of stopt het wel een beetje bij de triple of quadruples?

๐Ÿš— Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | โ˜€๏ธ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | ๐ŸŒก๏ธ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | ๐Ÿ”‹ Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Headshot_NL schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:51:
Wie heeft er ervaring met brew @ the zoo? Lijkt me wel wat maar zijn daar nog een beetje stouts te drinken of stopt het wel een beetje bij de triple of quadruples?
Leuk festival met veel stands, brouwers en dus bieren, in een bijzondere omgeving (wandel-safaripark).
Het duurt wel redelijk kort, en is alleen in de avond (na sluiting van het park voor normale bezoekers).

Dit zijn de brouwerijen: https://www.beeksebergen....he-informatie/brouwerijen

Hier kun je het boekje van vorig jaar downloaden, kun je kijken of er iets naar je smaak tussen zat:
https://limewire.com/d/Q4ZaM#ZxGDkfQylc

• Jorizzz
Nou koop nog maar wat moois in. Jetten & co hebben bedacht de alcohol nog maar wat zwaarder te belasten. Logische keuze toch?...
Het gaat om enkele centen per drankje. Daar merk je dus bijna niks van, afhankelijk van hoeveel je drinkt.
(En ik persoonlijk nog minder, want ik haal denk ik op jaarbasis minstens de helft van mijn bier in Belgiรซ. Genoeg leuks vlak over de grens. 8) )

• Bundin
  • Niet online
Maar goed, er zijn ook zat shops in het buitenland. Alleen moet je dan wel slim kopen en bundelen.
Eigenlijk wel... ongezond, verslavend, dus ontmoedigen is niet vreemd. Op een krat pils (7.2 liter) zit 2,92 euro accijns, op 7.2 liter suikerhoudende frisdrank/sap zit 1.87 euro verbruiksbelasting. En op 20 sigaretten bijna 7.81 euro accijns.

Wel zuur voor horeca, die hebben het al niet makkelijk met stijgende prijzen voor alles en afnemende bezoekersaantallen (muv koffietentjes meen ik). Dit komt er dan nog eens bij: de klant ziet een drankje buiten de deur weer wat duurder wordt en de optie 'dan maar bij iemand thuis' is weer een beetje aantrekkelijker. Of er moet toch weer een paar cent op de marge worden ingeteerd, maar hoe haalbaar is dat?

Voor een standaarddrinker (nee niet deze) zijn de meerkosten een centenkwestie, zoals @Jorizzz al aangeeft, dus laat maar komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 20-04-2026 15:39 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06
Jorizzz schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:53:
[...]

Het gaat om enkele centen per drankje. Daar merk je dus bijna niks van, afhankelijk van hoeveel je drinkt.
(En ik persoonlijk nog minder, want ik haal denk ik op jaarbasis minstens de helft van mijn bier in Belgiรซ. Genoeg leuks vlak over de grens. 8) )
Het gaat steeds om enkele centen per drankje. Iedere keer weer. Levensmiddelen in het algemeen zijn enorm duur in Nederland, zelfs t.o.v. de buurlanden. Het is toch ronduit belachelijk dat het voor mij als Noorderling aanzienlijk goedkoper is om een paar keer per jaar naar De Caigny te rijden met een maat en daar voor een paar honderd euro aan bier te kopen dan dat ik datzelfde bier hier bij de lokale slijterij haal? Da's een tripje van 600km, en nog kan het gemakkelijk uit. 8)7

• Bundin
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:38:
[...]

Het gaat steeds om enkele centen per drankje. Iedere keer weer. Levensmiddelen in het algemeen zijn enorm duur in Nederland, zelfs t.o.v. de buurlanden. Het is toch ronduit belachelijk dat het voor mij als Noorderling aanzienlijk goedkoper is om een paar keer per jaar naar De Caigny te rijden met een maat en daar voor een paar honderd euro aan bier te kopen dan dat ik datzelfde bier hier bij de lokale slijterij haal? Da's een tripje van 600km, en nog kan het gemakkelijk uit. 8)7
Bier is niet bepaald een eerste levensbehoefte. Dat je meer betaalt voor je keuze is dan maar zo. En dat een groeiend deel van de mensen in het buitenland inkoopt is een logisch gevolg: voor iedereen zal die afweging anders zijn (afstand, inkomen, benzineprijs, hoeveelheid en tijdsinvestering). Maar ik heb geen medelijden met mezelf dat mijn bier/wijn/rum/whisky/cognac duurder wordt, het is een luxeproduct en ik kan ook zonder. Makkelijk praten met een inkomen waarmee ik niet wakker lig van een paar euro per maand meer kwijt zijn aan alcohol, maar het zijn geen schokkende bedragen. Tenzij je de hele week flink doordrinkt, dan ga je het wellicht wel merken.

• Jorizzz
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:38:
[...]

Een paar keer per jaar naar de Caigny om voor een paar honderd euro bier te kopen. Dan heb je het vrij vertaald over 500-1000 euro aan speciaalbier per jaar, alleen al bij de Caigny. Geen oordeel, want ik zit er denk ik niet hรฉรฉl ver vanaf. Maar bedenk wel dat dit al veel meer is dan de gemiddelde Nederlander aan alcohol uitgeeft (gemiddeld 215 euro per huishouden(!) per jaar). Voor jou en mij scheelt het bij dit soort hoeveelheden bier hooguit een paar tientjes (als je het in NL zou kopen) per jaar, voor de meeste mensen dus echt bijna niks. Tenzij je elk dubbeltje om moet draaien, maar dan is alcohol misschien sowieso niet zo'n slimme keuze.

En by the way. Je zegt dat levensmiddelen in het algemeen al enorm duur zijn in Nederland, maar dat ligt er maar net aan waar je naar kijkt. Ja, mensen doen boodschappen in Duitsland, maar lang niet alles is daar goedkoper. Duitsers doen ook boodschappen in Nederland voor bepaalde producten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorizzz op 20-04-2026 16:10 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06
Bundin schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:47:
[...]

Bier is niet bepaald een eerste levensbehoefte. Dat je meer betaalt voor je keuze is dan maar zo. En dat een groeiend deel van de mensen in het buitenland inkoopt is een logisch gevolg: voor iedereen zal die afweging anders zijn (afstand, inkomen, benzineprijs, hoeveelheid en tijdsinvestering). Maar ik heb geen medelijden met mezelf dat mijn bier/wijn/rum/whisky/cognac duurder wordt, het is een luxeproduct en ik kan ook zonder. Makkelijk praten met een inkomen waarmee ik niet wakker lig van een paar euro per maand meer kwijt zijn aan alcohol, maar het zijn geen schokkende bedragen. Tenzij je de hele week flink doordrinkt, dan ga je het wellicht wel merken.
Nee, bier is zeker geen eerste levensbehoefte. Ik kan er ook prima zonder. Sterker nog, ik ben al een stuk minder gaan drinken dan de afgelopen jaren. Dat heeft gelukkig niets met financiรซn te maken maar is een persoonlijke keuze. Zoals het zou moeten zijn. Maar ik krijg sterk het idee dat alcohol hetzelfde lot beschoren is als rookwaren.
Jorizzz schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:04:
[...]

Een paar keer per jaar naar de Caigny om voor een paar honderd euro bier te kopen. Dan heb je het vrij vertaald over 500-1000 euro aan speciaalbier per jaar, alleen al bij de Caigny. Geen oordeel, want ik zit er denk ik niet hรฉรฉl ver vanaf. Maar bedenk wel dat dit al veel meer is dan de gemiddelde Nederlander aan alcohol uitgeeft (gemiddeld 215 euro per huishouden(!) per jaar). Voor jou en mij scheelt het bij dit soort hoeveelheden bier hooguit een paar tientjes (als je het in NL zou kopen) per jaar, voor de meeste mensen dus echt bijna niks. Tenzij je elk dubbeltje om moet draaien, maar dan is alcohol misschien sowieso niet zo'n slimme keuze.

En by the way. Je zegt dat levensmiddelen in het algemeen al enorm duur zijn in Nederland, maar dat ligt er maar net aan waar je naar kijkt. Ja, mensen doen boodschappen in Duitsland, maar lang niet alles is daar goedkoper. Duitsers doen ook boodschappen in Nederland voor bepaalde producten.
Dat vertaal je wel erg ruim. Ik geef minder dan โ‚ฌ500 per jaar uit bij De Caigny. Dat het meer is dan de gemiddelde Nederlander aan alcohol uitgeeft lijkt me evident. Dit is een topic voor speciaalbierliefhebbers. Niet voor de gemiddelde Nederlander. En in dat gemiddelde zit natuurlijk ook de steeds groter wordende groep niet drinkers. Afijn, dat doet er ook niet toe. Mijn ervaring is toch echt dat als ik boodschappen doe in Duitsland ik een stuk voordeliger uit ben. Dat bepaalde producten ook duurder zijn dan hier is ongetwijfeld waar. Maar er is niet voor niet steeds zoveel te doen om de prijzen hier.

[ Voor 42% gewijzigd door ArjenIsM3 op 20-04-2026 17:02 ]

• Headshot_NL
Punt is natuurlijk dat dit precies 0,0 te maken heeft met de oorzaak van dit probleem. Gewoon kijken hoe we mensen weer via een andere weg kunnen aanpakken.
Een accijnsverhoging op alcohol is niet voor het eerst. 2 jaar geleden ook al een redelijke verhoging kan ik me herinneren? En weer een klap voor de horeca. Elke keer centen werk is onderaan de streep toch best een bedrag. Veel (en ik) kunnen het missen. Ik drink niet dagelijks, wel wekelijks maar het slaat eigenlijk nergens op.

๐Ÿš— Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | โ˜€๏ธ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | ๐ŸŒก๏ธ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | ๐Ÿ”‹ Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:26
Headshot_NL schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:20:
Punt is natuurlijk dat dit precies 0,0 te maken heeft met de oorzaak van dit probleem. Gewoon kijken hoe we mensen weer via een andere weg kunnen aanpakken.
Een accijnsverhoging op alcohol is niet voor het eerst. 2 jaar geleden ook al een redelijke verhoging kan ik me herinneren? En weer een klap voor de horeca. Elke keer centen werk is onderaan de streep toch best een bedrag. Veel (en ik) kunnen het missen. Ik drink niet dagelijks, wel wekelijks maar het slaat eigenlijk nergens op.
Vertel, hoe zou jij het oplossen dan? Geen extra geld voor kwetsbare huishoudens die door de oorlog van ome Donald in de problemen komen? Belastingen omhoog? Gezonde dingen dan maar duurder maken als alcohol buiten schot moet blijven?

Het is altijd makkelijk roepen als je ergens tegen bent. Partijen zijn er heel groot mee geworden. Maar zelf met een oplossing komen blijkt vaak net iets ingewikkelder.

Persoonlijk vind ik een paar cent per biertje extra prima, ik betaal het graag als dat betekent dat er meer geld naar het noodfonds energie kan.

• Bundin
  • Niet online
Maar dat is het punt, het slaat wel ergens op. Ik vermoed dat als alcohol nu nieuw uitgevonden zou worden, dat het meteen onder de opiumwet zou vallen. Dat doet het niet, we vinden het normaal om te mogen drinken en gelukkig maar, er is zoveel smakelijks te vinden! Maar kijkend naar de gevolgen die een relatief kleine hoeveelheid alcohol op je mentale staat heeft is het ergens vreemd dat het in de supermarkt ligt. Zeker wanneer je de gevolgen van overmatig gebruik meeweegt. En de schade door dronkenschap aan de maatschappij (ongelukken, maar ook wangedrag door beschonken mensen). Maargoed, we gaan erg off topic en ik heb al de neiging om lange verhalen te typen dus ik laat het hier maar bij :)

Wel een vraag aan de verenigde speciaalbier genieters hier: ik hou van heel erg hoppy, zoals de XX-bitter van De Ranke. Lekker bitter, zonder een (voor mij) snel weeig smakende zoete moutsmaak en met een relatief bescheiden alcoholpercentage. Heeft iemand suggesties voor wat ik echt zou moeten proberen?

• gustaveau
Dan moet je in de hoek gaan zitten van de West Coast IPA's, die staan bekend om hun (bittere) hopsmaak.
In tegenstelling tot East Coast IPA of New England IPA (NEIPA), die vooral bekend staan om hun fruitigheid,

• Needakill

• Headshot_NL
bbunn07 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:02:
[...]

Vertel, hoe zou jij het oplossen dan? Geen extra geld voor kwetsbare huishoudens die door de oorlog van ome Donald in de problemen komen? Belastingen omhoog? Gezonde dingen dan maar duurder maken als alcohol buiten schot moet blijven?

Het is altijd makkelijk roepen als je ergens tegen bent. Partijen zijn er heel groot mee geworden. Maar zelf met een oplossing komen blijkt vaak net iets ingewikkelder.

Persoonlijk vind ik een paar cent per biertje extra prima, ik betaal het graag als dat betekent dat er meer geld naar het noodfonds energie kan.
Ja dat is natuurlijk een politieke discussie. Ik ben zelf voor om de binnenstroom (flink) te beperken. Dat kost ons bakken met geld. Maar dat gaat de komende tijd toch niet gebeuren.

• Jorizzz
Dit klinkt een beetje alsof je vind dat dit 'burgertje pesten' is, maar het is natuurlijk gewoon een politieke keuze over waar je geld vandaan haalt dat je nodig hebt voor je plannen. En persoonlijk zie ik dan liever dat ongezonde dingen als alcohol wat zwaarder belast worden, dan dat er geen geld is voor de dingen die ik voor de maatschappij als geheel belangrijk vind.

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:51
Headshot_NL schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:54:
[...]

Ja dat is natuurlijk een politieke discussie. Ik ben zelf voor om de binnenstroom (flink) te beperken. Dat kost ons bakken met geld. Maar dat gaat de komende tijd toch niet gebeuren.
Vrij vertaald het is allemaal de schuld van de buitenlanders dat mijn biertje duurder wordt?

Of begrijp ik je nu verkeerd?

• Headshot_NL
Dubbeldooier schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:07:
[...]

Vrij vertaald het is allemaal de schuld van de buitenlanders dat mijn biertje duurder wordt?

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Nee dat zeg ik niet. Maar normaals, het duurder maken van de alcoholische dranken niks te maken met de oliecrisis.
Ik reageerde op de vraag waar dan het geld vandaan gehaald moet komen. Wij nemen naar mijn idee een veel te groot deel van Europa aan vergeleken met andere landen. Dus daar gaat gigantisch (te) veel geld heen.
Maar het is nu wel duidelijk, daarom komen ze er in de 2e kamer ook zo slecht uit. Meningen verschillen nou eenmaal.

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Politiek, lastige thema's, volgens mij vooral van wegblijven in dit specifieke topic. Om het weer even on topic te maken.. Nog mensen die bijvoorbeeld groots in gaan slaan bij de caigny of ergens anders? Vind het altijd wel boeiend om de lange bonnetjes te zien (en ben benieuwd naar de prijzen;) )

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 19:46
gex schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:35:
@DVNE Het gaat me om de specifiek Deense biertjes, beergeeksworlddomination die was ik kwijt, bedankt hiervoor, helaas niet zo veel te zien hierop, gelukkig wel een paar in Ribe.
Restaurant https://untp.beer/6Vyqa serveert van Ribe Bryghus. Zelf kon ik de Black Ale erg waarderen. In Ribe zelf zit een wijnhuis/drank verkoper die ook de bieren van Bryghus verkoopt (straat was volgens mij Mellendammen/Nederdammen).

[ Voor 4% gewijzigd door nickko op 22-04-2026 07:28 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• gex

gex

De gekste

De supermarkten hebben allemaal wel wat speciaalbier, maar tot nu toe heeft de kvickly veruit het beste assortiment speciaalbieren en ook met acties.

Het valt me overigens op dat er vooral de nodige keuze is als je van IPA houd, maar bij kvickly dus ook genoeg keuze voor andere soorten.

[ Voor 31% gewijzigd door gex op 22-04-2026 16:27 ]

• brukskeluuk
gex schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:24:
De supermarkten hebben allemaal wel wat speciaalbier, maar tot nu toe heeft de kvickly veruit het beste assortiment speciaalbieren en ook met acties.

Het valt me overigens op dat er vooral de nodige keuze is als je van IPA houd, maar bij kvickly dus ook genoeg keuze voor andere soorten.
Valt me sowieso wel op, ipa en pils is in buitenland het meest beschikbaar. Terwijl ik een goede stout of volle tripel ook wel kan waarderen in het zonnetje.

• Jorizzz
brukskeluuk schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:40:
[...]

Valt me sowieso wel op, ipa en pils is in buitenland het meest beschikbaar. Terwijl ik een goede stout of volle tripel ook wel kan waarderen in het zonnetje.
Kijk, een goede stout gaat er altijd wel in, maar mijn go-to bier met mooi weer is toch (NE)IPA, zuur en/of wild, of 'makkelijk en licht' als weizen, blond, etc.

• brukskeluuk
Jorizzz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:45:
[...]

Kijk, een goede stout gaat er altijd wel in, maar mijn go-to bier met mooi weer is toch (NE)IPA, zuur en/of wild, of 'makkelijk en licht' als weizen, blond, etc.
Ja eens, de stout is voor de avond. Jouw keuze voor het zonnetje

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 11:56

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zou alleen de Papanero bestellen... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q1NsqyMUEiKHsrnWb5hCTHZfes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMo8c0lkFETKiwfcuQ86RDAd.jpg?f=fotoalbum_large

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grรปn!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:55
Die zin kan je op 2 manieren lezen.
1. Ik had beloofd dat ik enkel dat ene biertje ging bestellen, maar toen zag ik de rest, en free shipping was pas van een bepaald bedrag.
2. Ik had deze bieren besteld en ik kan zeggen dat enkel de papanero aan te raden is

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 11:56

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Arator schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:36:
[...]

Die zin kan je op 2 manieren lezen.
1. Ik had beloofd dat ik enkel dat ene biertje ging bestellen, maar toen zag ik de rest, en free shipping was pas van een bepaald bedrag.
2. Ik had deze bieren besteld en ik kan zeggen dat enkel de papanero aan te raden is
Scherp, maar in dit geval.optie 1. Heb ze vanmorgen pas binnen gekregen, dus optie 2 kan ik nog niks over zeggen ;-)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grรปn!

• Lennnn
DVNE schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:44:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4AQfWI3qPyYThDCO-8TDOQ7i8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3DPZaSMiiAXgsr80vlh0Zwe.jpg?f=fotoalbum_large

5 speciaalbier voor 100 DKK. โ‚ฌ 2,68 per bier. Gewoon in de supermarkt. Vind je (of je vriend) dat echt duur?

• Wren
  • Laatst online: 21:20
Lennnn schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

5 speciaalbier voor 100 DKK. โ‚ฌ 2,68 per bier. Gewoon in de supermarkt. Vind je (of je vriend) dat echt duur?
Ik was toevallig vandaag in een Kvickly en deze actie zag ik ook, valt idd mee. Maar er staat ook regulier speciaalbier spul voor zo'n โ‚ฌ6,00

• Lennnn
Wren schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:00:
[...]

Ik was toevallig vandaag in een Kvickly en deze actie zag ik ook, valt idd mee. Maar er staat ook regulier speciaalbier spul voor zo'n โ‚ฌ6,00
Regulier speciaalbier dat niet meedeed met de actie zag ik niet veel. Maar ik was net in een Fotex. Misschien is het aanbod daar wat minder dan in een Kvickly.

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:39
Voor de liefhebbers, de Bottle Brew 9 online. Mooie mix voor wat het lijkt goede stout!

https://brouwerijkees.nl/onze-bieren/one-offs/bottle-brew-9/

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ze hebben de online omgeving van Beer in a Box vernieuwd, maar onduidelijkheid blijft heersen. Iemand enig idee hoe ik nu die beloofde korting kan krijgen? Het opnieuw aanmelden voor de Global Box maakt niets uit. Zou ik dan eerst eentje verscheept moeten krijgen i.p.v. het alleen aanmelden ervan? Wanneer ben je 'lid'? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnmzbehasH0zco3muH_7OY_uTVE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tGmHRbjEbDYznqxLMXe5WHHR.png?f=user_large

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Shrien schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:11:
Ze hebben de online omgeving van Beer in a Box vernieuwd, maar onduidelijkheid blijft heersen. Iemand enig idee hoe ik nu die beloofde korting kan krijgen? Het opnieuw aanmelden voor de Global Box maakt niets uit. Zou ik dan eerst eentje verscheept moeten krijgen i.p.v. het alleen aanmelden ervan? Wanneer ben je 'lid'? :D

[Afbeelding]
Het is inderdaad nog lekker ouderwets onduidelijk. Als ik op die 'heractiveer' link klik krijg ik een grote banner met 'frequentie tweemaandelijks, prijs 4,95' dus misschien willen ze leden die 4,95 laten betalen en krijg je daarmee korting, los van of je de 'vaste' box wel of niet aanneemt?
Ook mooi: volgens mijn nieuwe overzicht zijn twee boxen uit 2023 wel betaald maar nog niet verstuurd. Benieuwd of ik die nog een keer ga krijgen binnenkort :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Bij mij staan de boxen wel gepland, voor 6 mei en voor 27 mei de volgende alweer.

Maar ik kan nergens vinden wat de inhoud van de Stu Mostow box is, iemand de landingspage daarvan gespot?

Beerinabox en een fatsoenlijke/gebruiksvriendelijke website, blijft een dingetje

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
Aangezien de boxenplanner wel eens problemen gaf, heb ik ook mijn lidmaatschap op pauze gezet. Ik heb nu wel een account, maar ben niet officieel lid. Wat de voorwaarden daarvoor zijn is niet geheel duidelijk. Moet ik eerst weer een global box bestellen? En zo ja, betaal ik dan de ledenprijs of niet?

Overigens, de maart global box kwam zo laat (niet BiaB's schuld trouwens), dat die pas laat in april is uitgeleverd. De box die op 6 mei moet komen is dus eigenlijk de april global box.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Afijn, het ligt dus niet aan mij. Wat jammer dat dit dan de verbeterslag is.

Edit: Mailtje van BiaB gekregen over de Stu Mostow box, maar geen link naar een pagina met de bieren |:(

Gisteren weer een Garagebox van Bax ontvangen, zaten wat bekenden in:

[ Voor 9% gewijzigd door Shrien op 30-04-2026 14:28 ]

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 23:07
Zojuist de Moersleutel 10 Year Anniversary Box gepreorderd. 10 biertjes plus een mooi glas erbij. Altijd wel een leuke set met mooie bieren, terwijl ik Moersleutel normaliter links laat liggen bij de slijter. Ben weer benieuwd dit jaar :)

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21
Hier eventueel nog in de aanbieding maar dan zonder glas volgens mij.

https://dorstcraftbeer.co...eal-complete-1-10-set-1-2

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19
klaps schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:44:
Zojuist de Moersleutel 10 Year Anniversary Box gepreorderd. 10 biertjes plus een mooi glas erbij. Altijd wel een leuke set met mooie bieren, terwijl ik Moersleutel normaliter links laat liggen bij de slijter. Ben weer benieuwd dit jaar :)
Weet iemand of die bieren ook in de Guild Box van juni zullen zitten?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19
gjkamstra schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:02:
[...]

Weet iemand of die bieren ook in de Guild Box van juni zullen zitten?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja deze zullen in de Guild box zitten. Reactie van Moersleutel op FB.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:34
klaps schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:44:
Ligt het aan mij of kan ik m op de site van de Moersleutel niet vinden?

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Euhhhhhh...... 20 euro voor een glas van Moersleutel !!!!
Neuh dank je!

(Set bij Moersleutel voor 95,- incl glas, set bij Dorst (zonder glas) 76,62.
Gekkenhuis daar in Alkmaar, die hebben iets te veel uit hun eigen vaten zitten drinken.

Eric, Signing off !!

• -Jaap-io
DCNY schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:54:
[...]

Ligt het aan mij of kan ik m op de site van de Moersleutel niet vinden?
https://moersleutel.com/n...10-years-glass-pre-order/

• -Jaap-io
Eric H schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:59:
Euhhhhhh...... 20 euro voor een glas van Moersleutel !!!!
Neuh dank je!

(Set bij Moersleutel voor 95,- incl glas, set bij Dorst (zonder glas) 76,62.
Gekkenhuis daar in Alkmaar, die hebben iets te veel uit hun eigen vaten zitten drinken.
maar als je via moersleutel besteld maak je wel kans op 1 van de 10 prijzen en je krijgt natuurlijk dat glas erbij! O-)

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij is de prijsstelling meer een strategie. Je wilt je wederverkopers ook een kans geven. Als je het onder de prijs van (web)shops gaat aanbieden geef je die ook geen kans meer, waardoor ze ook minder gaan afnemen. Hoor dit verhaal vaker over bijvoorbeeld Basqueland en in het verleden ook over The Garden.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:22
gjkamstra schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:40:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja deze zullen in de Guild box zitten. Reactie van Moersleutel op FB.
Ik had dit ook even via mail gevraagd en bevestigd. Wel sluwe verkoopsstrategie om dat er niet standaard bij te zetten

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52
Hoi mede tweakers,

Voor de liefhebbers van het betere gerstenat: ik ben vandaag gestart met een wekelijkse serie op YouTube: Goed, Beter, Bier

In elke aflevering pak ik drie bieren van een specifieke bierstijl en zet deze naast elkaar. De eerste aflevering komt vanavond om 19:30 online. Mocht je het leuk vinden om dit te volgen, check dan het kanaal en laat vooral weten wat je ervan vindt.

https://youtube.com/@goedbeterbier?si=rARAqyadfiDKZw

• Hopperbest
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:26:
[...]

Ik had dit ook even via mail gevraagd en bevestigd. Wel sluwe verkoopsstrategie om dat er niet standaard bij te zetten
De anniversary bieren hebben toch altijd in de guild box gezeten? Zou ook raar zijn als dat niet het geval was.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:22
Hopperbest schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:11:
[...]

De anniversary bieren hebben toch altijd in de guild box gezeten? Zou ook raar zijn als dat niet het geval was.
Tja niet iedereen weet dit toch? Ze hadden toch het toch in de webshop/mail kunnen zetten dat deze ook in de Guild komen.
Nu lijkt het op iets exclusiefs waardoor je als Guild member misschien dubbel koopt.

• Hopperbest
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:42:
[...]

Tja niet iedereen weet dit toch? Ze hadden toch het toch in de webshop/mail kunnen zetten dat deze ook in de Guild komen.
Nu lijkt het op iets exclusiefs waardoor je als Guild member misschien dubbel koopt.
Het staat er inderdaad niet duidelijk. Wel staat er t.a.v. de winactie dat je als guild member al 1 keer mee doet. Pre-order je een set dan heb je 2 keer kans.

Ik had hieruit de conclusie getrokken dat de set gewoon in de guild box zit. Die heb ik niet, dus ik moet hem los bestellen. Glazen genoeg, dus ik kies de goedkopere optie bij Dorst.
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste