Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 203 204 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JojdMClRCFJcN0YBqf5Cpp3viA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLo50G8zXeO35ttTJ6oYdlzj.jpg?f=fotoalbum_large

Wat bieren ingeslagen voor de feestdagen:

Rott - Rott.stack pastry stout
Azvex - Cavity Magnetron ipa
Arpus - Chili pineapple apricot passion fruit smoothie sour
Badin - Xmas blast triple hazy ipa
Kees - marble cake porter
RYGR - Sure marte Fruited Berliner Weisse
Galway bay - Vinternatt winter Dark ale
Northern monk - festive star 2025 Christmas porter
Moersleutel - hot hot chocolate marshmallow Pastry stout
Kees - caramel fudge stout salted caramel
Goose island: Bourbon County Brand Stout 2025
Funky Fluid: gelato tarte tatin sour
Spartacus: time spiral double ipa

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55
iruy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:37:
[...]

Aardig pakket. Helaas geen TIPA en Stout erbij voor nog wat meer afwisseling, dat was de vorige keer wel zo met de Three Demons en Pie Eating Contest (bij mij althans, weet niet meer of iedereen dezelfde kreeg/krijgt).
Verder maar 2 dubbele vergeleken met het vorige pakket.. Verwacht die van mij vanavond.
Ja inderdaad vorige pakket was wat afwisselender, maar de laatste bieren die ze uitgebracht hebben waren dan ook voornamelijk ipa's. Volgens mij zat in het vorige pakket ook ESB, Imparable en Dubbelganger.

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:17
squzzi schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:36:
De Beerinabox Ultra Hop Collab US/CA die in oktober te preorderen was, werd vandaag ook bezorgd. Alles canned half oktober dus dikke prima

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Weet jij of Beerinabox zoiets vaker doet? Wil mijn ogen er dan wel op houden. Ik heb nu wel de box van Other Half, die is ook erg leuk en mijn stijl. Maar dan heb je wel alles van 1 brewery. Beetje afwisseling is ook leuk.

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij was dit de 2e keer, maar pin me er niet op vast.. denk gewoon de nieuwsbrief/socials in de gaten houden

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:06
larry_flynt schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:48:
Hoe kan ik bij Untappd Unwrappd het aantal bier vergelijken met vorig jaar?
Volgens mij met de Unwrapped onmogelijk tenzij je een screenshotje maakt.

Via de Untappd app > profiel > unieke bieren kun je een filter qua datum instellen. Zie je ook eenvoudig het aantal bieren in dat tijdvak.

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:14
Hier is ie ook binnen, plus aan de rechterkant nog wat lekkers van het Biermeisje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7jhWFaZglZ0JLYeA1q_m53HZ40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqogqclJ9qsLst6hGnrf5yLU.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd : YuriEhv

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Man, man. In mijn adventbox was het vandaag "Fakhfakhina" van Ophiussa. Kan je dit nog bier noemen?
Craftbox omschreef het zo : "Absurde hoeveelheden guave, mango, aardbei en banaan maken dit bier ongelooflijk romig en dik, zo dik dat je het bijna met een lepel zou kunnen drinken".
Lekker, een vruchtenbom, iets dat je bestelt op een tropisch eiland bij het zwembad, en misschien nog afwerkt met een scheutje rum.
De kleur heeft wel iets van gemixte worteltjes :?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51
Arator schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:56:
Man, man. In mijn adventbox was het vandaag "Fakhfakhina" van Ophiussa. Kan je dit nog bier noemen?
Craftbox omschreef het zo : "Absurde hoeveelheden guave, mango, aardbei en banaan maken dit bier ongelooflijk romig en dik, zo dik dat je het bijna met een lepel zou kunnen drinken".
Lekker, een vruchtenbom, iets dat je bestelt op een tropisch eiland bij het zwembad, en misschien nog afwerkt met een scheutje rum.
De kleur heeft wel iets van gemixte worteltjes :?
Ach. Dat heb ik ook wel eens als ik (weer) eens een mierzoete pastry dessert stout weg tik. Vloeibare chocoladevla zoals mijn vrouw het noemt. Is het nog bier? Qua bereiding ongetwijfeld.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dgfYgHHpjJdfTOD0bLJuHcrQzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0z6lXHNf7LJVCjePdS3bsID1.jpg?f=fotoalbum_large
Nothing to see here O-) ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
_/-\o_
maarre... zijn de waxdoppen nieuw? ik ken ze alleen zonder O-)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• AngelDust

AngelDust

-Jaap-io schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:44:
[...]

_/-\o_
maarre... zijn de waxdoppen nieuw? ik ken ze alleen zonder O-)
Haha, we hadden de wax toen helaas nog niet in huis ;)

Bier fan Fryske grûn!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:09
MindlessEcho schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:21:
Basqueland heeft weer eens sinds lange tijd hun discovery pack op voorraad. 24x44cl voor €96 incl verzending vanuit Spanje.

https://basquebeer.com/en...raft-beer-variety-24-can/
Bedankt voor de tip! Ziet er interessant uit.
Bedankt @squzzi voor het laatste duwtje ;)

Na de betaling geeft de landing page op de basque website een 404, maar ik heb wel een bevestigingsmail van de order ontvangen. Het zal wel goedkomen...

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
5 jaar op vat _/-\o_

Ben je dan niet heel erg zenuwachtig dat het echt heel anders wordt dan verwacht?

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:10
Potverdorie. Mocht je dr niet vanaf kunnen komen en ook aan verzenden doen....

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:55
Brinkiewestland schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:57:
[...]

5 jaar op vat _/-\o_

Ben je dan niet heel erg zenuwachtig dat het echt heel anders wordt dan verwacht?
5 jaar rijpen en 5 jaar op vat is niet hetzelfde he?
Als ik een HJ Grand Prestige 5 jaar weg leg onder de juiste condities, issie ook 5 jaar gerijpt.

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18
Dirtbiter schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Ziet er interessant uit.
Bedankt @squzzi voor het laatste duwtje ;)

Na de betaling geeft de landing page op de basque website een 404, maar ik heb wel een bevestigingsmail van de order ontvangen. Het zal wel goedkomen...
Hier hetzelfde. ook foutmelding met bevestiging in de mail van de betaling. Leuke deal, fijne brouwerij! Kon het toch niet laten :9

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Zjoske78 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:55:
[...]

Als ik een HJ Grand Prestige 5 jaar weg leg onder de juiste condities, issie ook 5 jaar gerijpt.
Dat klopt. Maar ik ga ervanuit dat hoe langer iets op het vat ligt, het vat ook meer invloed heeft op het eindproduct (positief of negatief) en je hebt wellicht ook meer kans op infecties van het bier

• AngelDust

AngelDust

Brinkiewestland schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:57:
[...]

5 jaar op vat _/-\o_

Zeker, dat wa sook een grote gok, maar gelukkig is die goed uitgepakt ;)
Zjoske78 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:55:
[...]

Scherp, maar deze heeft echt 5 jaar in een vat gezeten :) Hadden we, achteraf, mss iets anders moeten verwoorden op het etiket d:)b :)
carepolice schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:13:
[...]

Potverdorie. Mocht je dr niet vanaf kunnen komen en ook aan verzenden doen....
We zijn er al bijna doorheen, :D maar bestellen/verzenden kan via een klant van ons *kuch*vanerpdranken*kuch* ;)

Bier fan Fryske grûn!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
El Capitan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:56:
[...]

Hier hetzelfde. ook foutmelding met bevestiging in de mail van de betaling. Leuke deal, fijne brouwerij! Kon het toch niet laten :9
Hier ook, account gemaakt en kan ook niet inloggen.

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:28
AngelDust schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:22:
We zijn er al bijna doorheen, :D maar bestellen/verzenden kan via een klant van ons *kuch*vanerpdranken*kuch* ;)
kun jij natuurlijk niks mee, maar op die site zijn ze niet te vinden voor ons randstedelingen :'(

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Honesty schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:11:
[Afbeelding]

Vrij verschillende bieren in de molen mysterie pakket, ben benieuwd.
Niet allemaal mijn smaak
Helaas nu wel uitverkocht
Ik heb precies dezelfde in mijn pakket zitten. Ben wel heel naar een enkele, het zal niet allemaal even lekker zijn vermoed ik. :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
JunkO schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:39:
[...]

Ik heb precies dezelfde in mijn pakket zitten. Ben wel heel naar een enkele, het zal niet allemaal even lekker zijn vermoed ik. :+
hier zijn ze vandaag binnen gekomen, ook de barrel aged mystery box. Vanavond eens kijken wat er allemaal in zit.
Met 67 biertjes van De Molen op untappd zullen er vast dubbele bij zitten. Maar zie ook wel wat staan wat ik zelf nooit zou kiezen. Maar het is geen gekke prijs.
Ik hoop dat Swinkels toch nog wat gaat maken uit de core range. Ze hadden toch wel wat goede stouts en barley wines.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Honesty

kattenneus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpTd2DoU0D3Tb9TuvT-yX_-xNOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvGvp6wbtxOSZkoRKrKns31v.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij ook barrel age pakket(alles 2x)
Meest benieuwd naar Proost en Toost.
We.kunnen weer even vooruit

Festina lente

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Honesty

kattenneus!

JunkO schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:39:
[...]

Heb ergens gelezen dat die basilicum bier verschikkelijk moet zijn.

Festina lente

• AngelDust

AngelDust

pc_freak1 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:11:
[...]

kun jij natuurlijk niks mee, maar op die site zijn ze niet te vinden voor ons randstedelingen :'(
Zou best kunnen dat ze nog niet online staan, even in de gaten houden... Heb ze gister geleverd, maar hij heeft het giga druk in de winkel deze periode, dus kan even wat langer duren :)

Bier fan Fryske grûn!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Wil ook een leuk pakketje bestellen, zonder teveel moeite. Zit te twijfelen tussen twee pakketten:

https://daretodrinkdiffer.../webshopdeal-2-good-2-go/

https://daretodrinkdiffer...ketten/mystery-craft-box/

Wat zouden jullie kiezen? Denk dat bij 2 good 2 go ook wel wat dubbele zitten?

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:30
Ik heb ze zien staan bij de lokale slijter. Wellicht haal ik er nog eentje voor de kerst.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

greatgonzo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:00:
Wil ook een leuk pakketje bestellen, zonder teveel moeite. Zit te twijfelen tussen twee pakketten:

Bij dat eerste pakket heb je dus kans op ipa's die 9+ maanden oud zijn, en dat proef je helaas.

Ik zou lekker dat tweede pakket nemen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Zo'n fijnproever ben ik ook niet. In die mystery zitten maar 9 unieke..

Hoewel, ik denk dat in die 2 good ook wel veel dubbele zitten in de grote pakketten. Maar ja, is in verhouding ook wel wat goedkoper

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:16
greatgonzo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:28:
Zo'n fijnproever ben ik ook niet. In die mystery zitten maar 9 unieke..

Hoewel, ik denk dat in die 2 good ook wel veel dubbele zitten in de grote pakketten. Maar ja, is in verhouding ook wel wat goedkoper
Waarom niet de 2good2go middel + de mysterybox? Ben je van de twijfel en de verzendkosten af en de komende 2 weken zijn er vast genoeg mogelijkheden om van het bier af te komen 8)

P.S. wel even de inhoud hier posten he :>

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
greatgonzo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:00:

Aan de prijs te zien gaat die mystery box niet zo bijzonder of exclusief zijn. 35 euro voor 15 bieren is best goedkoop.

Box 1 zit je natuurlijk met de houdbaarheidsdatum die bij ipa's wel van belang is. Dus die box niet pakken als je deze maanden wil laten staan.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:10
Dat groene blik was wel goed.

Ze hebben ook een stout, maar enkel in fles die ook lekker was.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Chelseamarre123 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:52:
[...]

Aan de prijs te zien gaat die mystery box niet zo bijzonder of exclusief zijn. 35 euro voor 15 bieren is best goedkoop.

Box 1 zit je natuurlijk met de houdbaarheidsdatum die bij ipa's wel van belang is. Dus die box niet pakken als je deze maanden wil laten staan.
He. De mysterybox veel biertjes 2x en die bergamot basilicum van de molen is t meest gore biertje wat ik ooit heb gehad. Nog nooit ene weggegooid maar deze was zo zuur niet te doen

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:18
Mooi man, lijkt me goed spul. Als ik het makkelijker had kunnen bemachtigen had ik het gekocht.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20

Thompson

Beeromaniac

alki schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:40:
[...]

He. De mysterybox veel biertjes 2x en die bergamot basilicum van de molen is t meest gore biertje wat ik ooit heb gehad. Nog nooit ene weggegooid maar deze was zo zuur niet te doen
Veel van die wat experimentele biertjes van De Molen vind ik echt complete mislukkingen. Hun core bieren waren dikke prima, Hel&Verdoemenis of Bommen& Granaten bijvoorbeeld. Maar met de hype van t alsmaar nieuwe bieren uitbrengen zijn ze wat mij betreft een richting ingeslagen waarin ze gewoon te gek gingen doen en te weinig focus hadden op of t nou daadwerkelijk lekker was. Althans ik kan me bij veel van die bieren echt niet indenken dat ze dachten "zo ja die is lekker" hooguit "ja je proeft inderdaad de smaak die we vermelden". T zijn een beetje meme bieren geworden, zonde.

Beeromaniac

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Thompson schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:01:
[...]

Veel van die wat experimentele biertjes van De Molen vind ik echt complete mislukkingen. Hun core bieren waren dikke prima, Hel&Verdoemenis of Bommen& Granaten bijvoorbeeld. Maar met de hype van t alsmaar nieuwe bieren uitbrengen zijn ze wat mij betreft een richting ingeslagen waarin ze gewoon te gek gingen doen en te weinig focus hadden op of t nou daadwerkelijk lekker was. Althans ik kan me bij veel van die bieren echt niet indenken dat ze dachten "zo ja die is lekker" hooguit "ja je proeft inderdaad de smaak die we vermelden". T zijn een beetje meme bieren geworden, zonde.
Helemaal eens, ze hadden het bij de Molen gewoon bij hun core bieren en mooie BA's moeten houden. Dat was ook het bedrijf wat ze hebt overgenomen. Helaas wisten de marketing jongetjes en meisjes van het moederbedrijf het beter en kregen we al die onzin bieren. Niemand koopt een grote hoeveelheid van die aparte bieren en als het niet lekker is gooi je ook nog eens je naam te grabbel. Zo moeilijk is het volgens mij allemaal niet. Eeuwig zonde dat Hel & Verdoemenis, Bommen & Granaten en Vuur & Vlam, na de al eerder verdwenen Tsarina Esra en Rasputin er nu niet meer zijn.
Pagina: 1 ... 203 204 Laatste