Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 202 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ChristianD schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:10:
[...]

Is dit niet de bottle date, deze is men volgens mij altijd verplicht te vermelden.Ik kon zelf verder geen andere datum vinden op de blikken.

De twee die ik heb geopend smaakte in ieder geval meer dan goed :9
Dat vraagt ie toch ook? ('can date')
edit:
sorry @BartStaal98 :X

[ Voor 5% gewijzigd door Dirtbiter op 09-12-2025 12:12 ]

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:19
Needakill schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:43:
[...]

1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)
2. Fruitheart Smoothie Sour van Arpus
3. Transient Hazy DDH Ipa van Nothern Monk
4. De Poes - Speciale Belge van Brouwerij de Poes
5. Caramel Fudge Stout van Brouwerij Kees
6. Tram van Salt
7. 100 Pap Bio van Brasserie de La Senne
8. Imperial Stout van Private Landbrauerei Schonram
9. Riwaka X Motueka X Nelson Sauvin NZ Pils van Arpus X Pinta

Al met al nog geen hoogvliegers maar Tram vond ik wel erg lekker
Wat kostte de advent bij de Caigny?

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Lennnn schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:16:
[...]

Wat kostte de advent bij de Caigny?
We hadden een bedrag van 80 euro gedaan en dan gewoon 24 biertjes uitzoeken

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:59
bvk1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:37:
[...]

Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.
Zelf heb ik de BiaB Exclusive ook, zo tegenvallend vind ik het niet. Wat valt je tegen aan deze box of wat waren je verwachtingen dan, spijt als haren op mijn hoofd is best heftig. Is het op basis van de dry stout en de dark lager, want er zitten mijns inziens ook meer dan prima IPAs in tot nu toe (Arpus, Factory, Fuerst Wiacek).

Untappd: politrix

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:41
Gek, bij mij zit er een rice lager tussen :?
Canning date lijkt allemaal ongeveer mei te zijn en gelukkig zit er de Pigeon Soup tussen, dat was denk ik wel m’n favoriet bij de vorige box.
BartStaal98 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:28:
[...]

Dat is inderdaad de canning date, maar dat vroeg de originele commenter ook. De website van BiaB legt dit ook uit: "Amerikaanse brouwers vermelden op hun blik uitsluitend de canning date (CD): de datum dat het bier is ingeblikt. Ieder bier in deze selectie is slechts 6 maanden geleden afgevuld." Verder gewoon koud houden, en niet te lang wachten met drinken. Worden ze niet beter van :)

Zie o.a. volledige uitleg via: https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:20
Afgelopen 2 jaar ook Biab exclusive gehad, maar blij dat ik toch dit jaar heb gekozen voor wat anders.

Heb dit jaar de To øl & de Biab other half box aangeschaft voor hetzelfde of zelfs iets minder geld. Prijs kwaliteit is dan wel een stuk beter in mijn opinie.

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:08
DVNE schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:50:
Canning date lijkt allemaal ongeveer mei te zijn en gelukkig zit er de Pigeon Soup tussen, dat was denk ik wel m’n favoriet bij de vorige box.

[...]
Dan had jij zeker de OH box van J&B Craft Drinks. Ik heb even teruggebladerd op het forum en volgens mij zat Pigeon Soup niet bij de eerste 24 OH van Beer in a Box. De tweede 24 OH zijn ook allemaal verschillend van de eerste.
Ik heb trouwens ook de Rice Lager, eigenlijk wel benieuwd.

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:41
Hopperbest schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:37:
[...]

Dan had jij zeker de OH box van J&B Craft Drinks.
Klopt idd, de 1e BioB helaas misgegrepen. Wel bizar trouwens dat OH zoveel verschillende varianten IPA uit weet te brengen en je ook echt wel variatie proeft.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:27
Laatst met black friday een adroit theory box gekocht. Heb er nu 4 op(3stouts, 1 ipa) en wat een lekkere bieren zijn dat.

• Dirtbiter
  • Nu online
Bij mij ook

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:32

[...]
Het viel mij ook al op dat er een Rice Lager tussen zit, terwijl dit niet als optie op de website van BiaB stond. Er zit ook een IPA in bij mij die niet op die lijst stond, maar moet beide nog proeven. Ergens wel gek, maar goed. Risico van het vak.

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:51
politrix schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:20:
[...]

Zelf heb ik de BiaB Exclusive ook, zo tegenvallend vind ik het niet. Wat valt je tegen aan deze box of wat waren je verwachtingen dan, spijt als haren op mijn hoofd is best heftig. Is het op basis van de dry stout en de dark lager, want er zitten mijns inziens ook meer dan prima IPAs in tot nu toe (Arpus, Factory, Fuerst Wiacek).
Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog geweest maar ik had verwacht dat het Arpus niveau zo'n beetje de norm zou zijn in een Exlusive kalender. Als ik dan zie dat veel bieren maar ergens tussen de 3 en 3.5* bungelen valt me dat behoorlijk tegen. Maar nogmaals, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog geweest.

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Gisteravond heb ik de bierkelder weer wat opgeruimd en ik zag daar nog een krat Kasteel staan met volle flesjes, 1 volledig krat vol met tripel en donker. De houdbaarheidsdatum is november 2023 op beide flesjes. Is dit nog te drinken?

• Dirtbiter
  • Nu online
Tdv98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:50:
Gisteravond heb ik de bierkelder weer wat opgeruimd en ik zag daar nog een krat Kasteel staan met volle flesjes, 1 volledig krat vol met tripel en donker. De houdbaarheidsdatum is november 2023 op beide flesjes. Is dit nog te drinken?
Geen enkel probleem.

Zeker Kasteel met z'n 11% alcohol blijft makkelijk heel lang goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtbiter op 10-12-2025 09:56 ]

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
En als ik het goed heb zijn die vlokjes in het bier dan gist?

• Dirtbiter
  • Nu online
Tdv98 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:53:
[...]

En als ik het goed heb zijn die vlokjes in het bier dan gist?
Juist. Beetje voorzichtig uitschenken, en dat bezinksel op de bodem in de fles laten zitten en niet mee opdrinken. Kan bij mijn weten ook niet echt kwaad, maar oogt niet lekker en smaakt misschien ook minder.
Pagina: 1 ... 202 203 Laatste