Eens, 60 euro voor 6 stouts (of 46 voor 6 IPA’s). Jammer, maar ik heb Moersleutel eigenlijk ook nog nooit op echt goede deals kunnen betrappenremzor schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:05:
Vindt de Moersleutel BF deal ook niet echt scherp ofzo. Ik skip ‘m. Glas is leuk, sokken hoef ik niet. En heb de meeste biertjes ervan toch al op.
Die worden automatisch weer bijgevuld, staat ook bij het product beschreven. Dus je krijgt gewoon de volgende verzameling blikken, misschien 1-5 andere bieren in de selectie.hatv schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:17:
Net de Beer Republic hopcrusher box xl besteld en betaald en daarna kreeg ik de melding product is niet op voorraad. Dus het bedrag is er af geschreven maar ik heb niets. Wat slecht dit zeg.
Zit ook te loeren naar een sour-crusher box. Zitten weer leukies tussen voor €4,30 p/s incl. verzending.
edit: toch gezwicht voor de Frontaal surprise box.
[ Voor 4% gewijzigd door Shrien op 27-11-2025 22:59 ]
Thanx, goede deal.. nog een aantal extra bierpakketjes erbij besteld! 👍🏻ivo001 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:45:
[...]
3 Van deze Seven Islands hebben 20% korting bij Hopincraftbier.be, en dan kan je met code BLACKFRIDAY2025 nog 10% extra korting krijgen. Dan kom je op €17 per fles ongeveer. Gratis verzending naar NL vanaf €75. Via Beerizer kan je ook door hun assortiment filteren.
In totaal 35% korting!
Als ik zoete meuk wil drinken, pak ik wel ranja van de kinderenDVNE schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:42:
[...]
Met een kleine toeslag kun je wel de 2 Moersleutels 75 cl bestellen…. https://moersleutel.com/product/sint-kerst-cadeaubox/
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Hahahaha.....hoewel ik je volledig begrijp en gelijk geef..........AngelDust schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:42:
[...]
Als ik zoete meuk wil drinken, pak ik wel ranja van de kinderen
Heb ik ze toch besteld.....meer in het kader van "joh, 't zijn de kosten niet en er komt vast wel een moment om ze open te trekken"
Eric, Signing off !!
Echter had ik het volledige bedrag al wel betaald terwijl de order pagina leeg was. Dan ga je niet nog een keer dat risico nemen. Uiteindelijk toch voor de Black box gegaan en die is wel gelukt.Shrien schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:08:
[...]
Die worden automatisch weer bijgevuld, staat ook bij het product beschreven. Dus je krijgt gewoon de volgende verzameling blikken, misschien 1-5 andere bieren in de selectie.
Zit ook te loeren naar een sour-crusher box. Zitten weer leukies tussen voor €4,30 p/s incl. verzending.
edit: toch gezwicht voor de Frontaal surprise box.
Hier heb je alle 4 voor €90: https://www.rebelbeercans...even-island-dead-barrels/ivo001 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:45:
[...]
3 Van deze Seven Islands hebben 20% korting bij Hopincraftbier.be, en dan kan je met code BLACKFRIDAY2025 nog 10% extra korting krijgen. Dan kom je op €17 per fles ongeveer. Gratis verzending naar NL vanaf €75. Via Beerizer kan je ook door hun assortiment filteren.
Bier fan Fryske grûn!
Ik doelde op het feit dat de box constant wordt hernieuwd, dus nooit echt uitverkocht, dus je zal je box waarschijnlijk wel krijgen. Maar niet dus? Geld wel teruggestort gekregen?hatv schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:21:
[...]
Echter had ik het volledige bedrag al wel betaald terwijl de order pagina leeg was. Dan ga je niet nog een keer dat risico nemen. Uiteindelijk toch voor de Black box gegaan en die is wel gelukt.
Naast de 'reguliere' speciaalbiertjes heb ik deze geregeld:
- Anchorage - A Deal With The Devil Triple Oaked batch 3 (2021)
- Tree House - Evil Julius
- 3 Fonteinen Intens Rood Blend No. 35 (2016/2017)
- Pips - The Man With The Axe (2025)
Meer bier voor diegenen die er wel bij zijn, maar ik had deze graag met iedereen gedeeld
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Je kunt hier vast twee vrijwilligers vinden om het gat op te vullenDexterDee schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:36:
Vanavond een speciaalbieravondje met goede vrienden. Extreem lastig om te plannen, want eentje woont in het buitenland en kan maar een paar keer per jaar. En je hebt ze erbij die het altijd lastig plannen vinden. Vandaag was wonderbaarlijk iedereen beschikbaar (en in NL) en dan zeggen er twee toch op het laatste moment af. Heel erg balen, want ik organiseer 't en ik heb dit keer Groots (met een grote G) uitgepakt.
Meer bier voor diegenen die er wel bij zijn, maar ik had deze graag met iedereen gedeeld
Haha, denkend aan je eerdere comment over hoe je de lekkerste biertjes laat staan ben ik benieuwd wanneer dat moment komtEric H schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
[...]
Hahahaha.....hoewel ik je volledig begrijp en gelijk geef..........
Heb ik ze toch besteld.....meer in het kader van "joh, 't zijn de kosten niet en er komt vast wel een moment om ze open te trekken"
Mooi lijstje. Ik ben afgelopen weekend bij de Tree House popup beer garden in Boston geweest. Heerlijk bier! Ik heb er nog 6 meegenomen in mijn koffer. Ze waren dan minder dan 5 euro per stuk…DexterDee schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:36:
Vanavond een speciaalbieravondje met goede vrienden. Extreem lastig om te plannen, want eentje woont in het buitenland en kan maar een paar keer per jaar. En je hebt ze erbij die het altijd lastig plannen vinden. Vandaag was wonderbaarlijk iedereen beschikbaar (en in NL) en dan zeggen er twee toch op het laatste moment af. Heel erg balen, want ik organiseer 't en ik heb dit keer Groots (met een grote G) uitgepakt.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Sowieso leuke aanbiedingen. De Arpus verjaardagsbox (jammer dat de cream stout ontbreekt) en nog wat losse bieren besteld.AngelDust schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:12:
[...]
Hier heb je alle 4 voor €90: https://www.rebelbeercans...even-island-dead-barrels/
Kijk eens op Untappd naar foto's van de cream stout. Het lijkt wel chocolademousse. Zou dat de bedoeling geweest zijn? Misschien dat de cream stout daarom ontbreekt.Envane schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:44:
[...]
Sowieso leuke aanbiedingen. De Arpus verjaardagsbox (jammer dat de cream stout ontbreekt) en nog wat losse bieren besteld.
Ik kreeg van Beerrepublic te horen dat het bedrag automatisch teruggestort zou worden echter vandaag is dat nog niet gebeurd.Shrien schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:30:
[...]
Ik doelde op het feit dat de box constant wordt hernieuwd, dus nooit echt uitverkocht, dus je zal je box waarschijnlijk wel krijgen. Maar niet dus? Geld wel teruggestort gekregen?
Hopelijk maandag.
Waar is die als ik vragen mag? Ik ken in Boston enkel die in Prudential Center maar dat is geen beer garden.gjkamstra schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:35:
[...]
Mooi lijstje. Ik ben afgelopen weekend bij de Tree House popup beer garden in Boston geweest. Heerlijk bier! Ik heb er nog 6 meegenomen in mijn koffer. Ze waren dan minder dan 5 euro per stuk…
Merci voor de tip. Bij mij is het een box Azvex geworden.AngelDust schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:12:
[...]
Hier heb je alle 4 voor €90: https://www.rebelbeercans...even-island-dead-barrels/
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ook in Prudential center. Ze hebben aan de zijkant van het pad in het winkelcentrum een stuk afgezet, en daar is dus een tijdelijke pop up beer garden. Zit schuin tegenover hun afhaalpunt. Het is veel leuker dan je op basis van de beschrijving zou verwachten. Ze hebben 4 taps, met wisselende bieren.Mesque schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 01:11:
[...]
Waar is die als ik vragen mag? Ik ken in Boston enkel die in Prudential Center maar dat is geen beer garden.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Zijn er al adventkalenders in de sale?
Zelf begonnen met de kalender van To Øl.
Prima eerste biertje
[ Voor 28% gewijzigd door Purehz op 01-12-2025 22:50 ]
| Dag | Brouwerij | Bier | Stijl | ABV | Untappd |
| 1 | De Meteoor | Ruimtekater Tripel | Belgian Tripel | 8.5% | 3.56 |
| 2 | Azvex Brewing Company | DOUBLE MANA - Piña Colada | Sour - Smoothie / Pastry | 8.2% | 4.33 |
Bier fan Fryske grûn!
grappig Meteoor zat ook in de Mr.Hop kalender, alleen een andere versieAngelDust schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:56:Zal hem niet elke dag plaatsen, geef af en toe wel een update
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 De Meteoor Ruimtekater Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.56 2 Azvex Brewing Company DOUBLE MANA - Piña Colada Sour - Smoothie / Pastry 8.2% 4.33
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
1: Puhaste/Mikkeler, Thousand Moons, Imperial Porter, 3,98.
Helaas heb ik die net 2 weken geleden op. Maar dat heb je als je tussendoor nog wat koopt.
2: Azvex, Mariana's Web, IPA, 4,05
3: Vleteren Imperial Stout, Bourbon BA, 4,22
4: Fuerst Wiacek, Spells, IPA, 3,99
[ Voor 14% gewijzigd door Louwke op 04-12-2025 08:16 ]
Untappd: Louwke80
2x 750ml Jopen Meesterstuk 2026 voor 13,98.
2x 750ml Hertog Jan Grand Prestige voor 7,99
2x 750ml St. Feuillien quadruple voor 7,99
De laatste 2 zijn voor mij gewoon prima bieren om rond kerst en oud en nieuw te delen met vrienden. Nette prijzen
[ Voor 23% gewijzigd door Headshot_NL op 02-12-2025 13:51 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Ik denk dat wij wat overlap zullen hebben, ook bij Craftboxs besteld. En af en toe ook een update. Wel leuk om te zien wat anderen in hun kalender hebbenLouwke schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:44:
Zal de mijne ook niet elke dag doen, hij is van Craftboxs
Helaas heb ik die net 2 weken geleden op. Maar dat heb je als je tussendoor nog wat koopt.
1: Vleteren Imperial Stout Bourbon Barrel Aged 4.21
2: Moersleutel Pastry Factory Boerenjongens 4.11
1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)
2. Fruitheart Smoothie Sour van Arpus
Niet alleen hoef ik niet 's middags al te lezen wat ik vanavond in mijn Moersleutel kalender ga vinden, het wordt ook een stroom aan berichten met (dubbele) informatie.
Wat veel makkelijker en overzichtelijker is:
In januari gewoon complete overzichten plaatsen van de hier door Tweakers bestele boxen. Geen spoilers, geen slowchat, geen barrage aan (steeds dezelfde) berichten, en lekker overzichtelijk achteraf.
Wil je toch weten wat er in je box zit dan kun je natuurlijk altijd op de site / FB pagina van de brouwer of winkel kijken
Jammer ik vind de post met een aantal dagen gecombineerd wel leuk. En ik zie tot nu toe geen “dubbele boxen “ of een overvloed aan posts met advent inhoud voorbij komen. Door de posts doe ik ook wel weer ideeën op, Facebook heb ik niet de groepen van een brouwer of winkel zijn meestal niet toegankelijk zonder account.Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:52:
Kunnen we het steeds plaatsen van de inhoud van advent kalenders niet beter achterwege laten?
Niet alleen hoef ik niet 's middags al te lezen wat ik vanavond in mijn Moersleutel kalender ga vinden, het wordt ook een stroom aan berichten met (dubbele) informatie.
Wat veel makkelijker en overzichtelijker is:
In januari gewoon complete overzichten plaatsen van de hier door Tweakers bestele boxen. Geen spoilers, geen slowchat, geen barrage aan (steeds dezelfde) berichten, en lekker overzichtelijk achteraf.
Wil je toch weten wat er in je box zit dan kun je natuurlijk altijd op de site / FB pagina van de brouwer of winkel kijken
Zelf heb ik een advent kalander van sibeeria en blech.brut. Voor de geïnteresseerde ik maak elke dag een post op Instagram met de inhoud. Zal het forum verder schoon houden
Untappd: politrix
Voor degenen die benieuwd zijn naar de inhoud van de Beer in a Box Exclusive kalender (MEGA spoiler natuurlijk; geheel op eigen risico).
1. Arpus Brewing Co. - QDH The Special One TIPA
2. Brouwerij Homeland - Hullbreaker (Irish Dry Stout)
3. Vault City Brewing - Pear & Vanilla Swirl (Smoothie Sour)
4. JELSTER- Mastör J☆21 (Dark Lager)
5. FUERST WIACEK Berlin - High Noon (IPA)
6. Brouwerij De Toekomst - Futurum Barley Wine Barrel Blend
7. Frontaal Brewing Co. - Billiard (10 Years Edition) (Stout)
8. Factory Brewing - Reveries Of... Motueka (NEIPA)
9. Hooglander Bier - Gin Credible (Weizen)
10. Goede Kant van het Spoor - The Grizzly Charges Bear Footed (RIS)
11. SALT - Bear To The Throne (IPA American)
12. Moersleutel Craft Brewery - Pastry Factory: Five Bean (Pastry Stout)
13. Folkingebrew - Sword of the Ancients (WC TIPA)
14. Ouwe Skilder Brouwerij - Een Beetje Zwaar (Wee Heavy)
15. Funky Fluid - Gelato: Turbo Cheesecake (Smoothie Sour)
16. Brouwerij Poesiat & Kater - Oso Loco (DIPA)
17. TankBusters.Co - Forest Guardian (BIPA)
18. Menno Olivier Brewing - FOC NEGRE (Stout)
19. Bullhouse Brew Co - Wallop (DIPA)
20. Muifelbrouwerij - Barley Wine Gotik Gin
21. Tartarus Beers - Kardoes the Hellhound (Stout)
22. La Pirata Brewing - NOCTURNA (IPA)
23. Alefarm Brewing - Bear Hug (IPA)
24. Brouwerij Emelisse - Emelisse Bluffing Bear Scotch Whisky BA (RIS)
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 03-12-2025 10:07 ]
Ik zou niet weten waarom je 's avonds pas het vakje open zou maken. Dan loop je dus tegen mogelijke spoilers aan hier en daar, maar o pde dag zelf moet je gewoon mogen posten wat erin zit vind ik.
Geeft ook een beetje het gevoel dat ik er zelf een heb, terwijl ik ze toch echt zelf uitzoek
Even een update aangezien Craftboxs voor iedereen een andere heeft. Behalve met @klaps waar ik al een overlap mee zie.Louwke schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:44:
Zal de mijne ook niet elke dag doen, hij is van Craftboxs
Haal je dag 2 eruit, en dan heb je mijn box, voor vandaag moet ik nog kijken.Louwke schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:17:
[...]
Even een update aangezien Craftboxs voor iedereen een andere heeft. Behalve met @klaps waar ik al een overlap mee zie.
1. Founders - KBS Cinnamon Vanilla Cocoa
2. Moersleutel - Ancient Engineering: Stone Quern
3. De Magistraat - Vuurboetmeester 205 – Brandy Barrel Aged Barleywine (had ik helaas al in mijn voorraad sinds 31 okt)
4. Mogwaï - Juice Division
Ik had iemand op Untappd gespot die de eerste 4 dagen precies dezelfde heeft gehad.
- Kessemus - De Meteoor - Blond
- Hops, Rice And Everything Nice - Lobik - Cold IPA
- Doghouse Serries II: New Belgium Dry Hopped Tripel - Mannenpap - Belgian Tripel
- North Pole NEctar - Rock City - Double Neipa
Als ik dan toch wat te zeuren moet hebben (
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Bereta Brewing Co. - No Matter the Season 9,8% (IPA - Triple New England / Hazy) : 4.00
Didko Brewery - Cyberdrunk 6,6% (Pale Ale): 3,25
Ritual Lab - Papanero Rum Barrel Aged x Phantom Spirits (Stout - Imperial / Double) 12,5%: 4,50
Popihn - QIPA TDH - Nelson Sauvin / Nectaron / Motueka (IPA - Quadruple) 12%: 4.00
fookin mad fer it
| 1 | Lambiek Fabriek | Juicy & Wild Black-Belle | Lambic - Fruit | 7% | 3.98 |
| 2 | Brewery John Martin & Brewery Timmermans | Timmermans Oude Kriek | Lambic - Kriek | 6.7% | 3.72 |
| 3 | Seven Island Brewery | Diary of A Mad Brew | IPA - Imperial / Double New England / Hazy | 7.5% | 4.06 |
| 4 | Basqueland Brewing | Action Figure | IPA - New England / Hazy | 6.7% | 3.9 |
| 5 | Folkingebrew | Smoothie Sequence #3: Mango & Pineapple | Sour - Smoothie / Pastry | 6% | 4.01 |
1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)Needakill schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:43:
Ik doe samen met wat vrienden een Advent kalander die we gehaald hebben bij de Caigny.
3. Transient Hazy DDH Ipa van Nothern Monk
4. De Poes - Speciale Belge van Brouwerij de Poes
5. Caramel Fudge Stout van Brouwerij Kees
Al met al nog niet echt uitschieters
Hebben jullie daarbij wat overlegd of is het toeval dat jullie allebei eerst een kriek en daarna een NEIPA gekozen hadden?justin-l schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:58:
Kleine update van de kalender die mijn vriendin en ik samen hebben gemaakt. De oneven biertjes zijn door mij uitgezocht, de even biertjes door haar.
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 Lambiek Fabriek Juicy & Wild Black-Belle Lambic - Fruit 7% 3.98 2 Brewery John Martin & Brewery Timmermans Timmermans Oude Kriek Lambic - Kriek 6.7% 3.72 3 Seven Island Brewery Diary of A Mad Brew IPA - Imperial / Double New England / Hazy 7.5% 4.06 4 Basqueland Brewing Action Figure IPA - New England / Hazy 6.7% 3.9 5 Folkingebrew Smoothie Sequence #3: Mango & Pineapple Sour - Smoothie / Pastry 6% 4.01
Leuk idee, veel plezier nog samen!
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Bij dit bier vond ik het eerder subtiel, vermoedelijk doordat zowel vanille als cacao was toegevoegd.
Ik had tot nu 1 keer een NEIPA, al de rest stouts , waarvan eentje barrel-aged. Nog geen klagen hier, al gaf die tonka me even een slecht gevoel.
Tof, dit maakt het concept ook wel weer nice. Want de kans dat je zelf nog bier met tonka ging kopen lijkt mij vrij klein. Maar dan toch verrast kunnen wordenArator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:48:
Ik had gisteren (in de exclusive van craftbox) de "3 bean stout" van Lervig. Normaal ben ik niet te vinden voor bieren met tonka-bonen. Ik vind die nogal snel overheersen, waardoor er al wel wat bier in de gootsteen is beland.
Bij dit bier vond ik het eerder subtiel, vermoedelijk doordat zowel vanille als cacao was toegevoegd.
Ik had tot nu 1 keer een NEIPA, al de rest stouts , waarvan eentje barrel-aged. Nog geen klagen hier, al gaf die tonka me even een slecht gevoel.
Voor het idee:
Bier - Untappd
1 - Browar Stu Mostów: Porter Bałtycki NITRO - 3,8
2 - Tripel Trip Trap 2025 (Sinterklaas) - 3,72
Dat is toeval geweest. Ik heb voornamelijk zuur of NEIPA uitgezocht voor haar, dus heb ze een beetje om en om gedaan. Dat idee had zij dus blijkbaar ook, en toevallig is zij ook met dezelfde stijlen begonnen.Hertog schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:42:
[...]
Hebben jullie daarbij wat overlegd of is het toeval dat jullie allebei eerst een kriek en daarna een NEIPA gekozen hadden?
Leuk idee, veel plezier nog samen!
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik het zou openen op dat moment. Sowieso proef ik wel eerst. Het is niet dat ik denk "tonkabonen, die gaat direct in de gootsteen".Saitek schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:55:
[...]
Tof, dit maakt het concept ook wel weer nice. Want de kans dat je zelf nog bier met tonka ging kopen lijkt mij vrij klein. Maar dan toch verrast kunnen worden
Ja voor een Tonka biertje viel deze aardig mee. Normaal ben ik er totaal niet van maar deze viel me mee. Verder drink ik alles van Lervig, 1 (van mijn) meest favoriete brouwers.Arator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:48:
Ik had gisteren (in de exclusive van craftbox) de "3 bean stout" van Lervig. Normaal ben ik niet te vinden voor bieren met tonka-bonen. Ik vind die nogal snel overheersen, waardoor er al wel wat bier in de gootsteen is beland.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Kun je bij Craftboxs nog steeds aangeven wat je wel/niet in je adventskalender wil zien? Ik had de reguliere kalender 2 jaar geleden en heb toen aangegeven geen wilde bieren te willen. Had qua budget waarschijnlijk toch niet gekund, maar toch.Arator schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:22:
[...]
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik getwijfeld heb of ik het zou openen op dat moment. Sowieso proef ik wel eerst. Het is niet dat ik denk "tonkabonen, die gaat direct in de gootsteen".
Anyway update van mijn Craftboxs Exclusive Advent
5: Loughgill, Celt 2025 Cognac BA, Stout, 4,11
6: Lees, Caramel Fudge Glen Turner, Stout, 4,06
7: Factory Brewing, Aqualung, DIPA, 4,09
Al met al een leuke lijst tot nu toe.
| 1 | De Meteoor | Ruimtekater Tripel | Belgian Tripel | 8.5% | 3.56 |
| 2 | Azvex Brewing Company | DOUBLE MANA - Piña Colada | Sour - Smoothie / Pastry | 8.2% | 4.33 |
| 3 | Eggens | Wheat Wine 2023 | Wheat Beer - Wheat Wine | 11.5% | 3.63 |
| 4 | Black Beer Society | Hoogeveensche Tripel | Belgian Tripel | 8.5% | 3.79 |
| 5 | De dochter van de Korenaar | L'esprit de Noël | Winter Ale | 8.5% | 3.53 |
| 6 | Pühaste | Like Tears In The Rain | Rye Beer | 10% | 3.91 |
| 7 | Gulden Triomfator | Dark Harmony | Stout - Other | 8.5% | 3.82 |
Wel biertjes die ik zelf niet snel zou uitzoeken, dus wellicht wordt ik nog aangenaam verrast
Bier fan Fryske grûn!
Die l'esprit de noël vind ik zelf érg lekker!AngelDust schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:54:Van alles wat tot nu toe.. nog geen hele dikke knallers, maar we zijn pas op 1/3e, dus wie weet
Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd 1 De Meteoor Ruimtekater Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.56 2 Azvex Brewing Company DOUBLE MANA - Piña Colada Sour - Smoothie / Pastry 8.2% 4.33 3 Eggens Wheat Wine 2023 Wheat Beer - Wheat Wine 11.5% 3.63 4 Black Beer Society Hoogeveensche Tripel Belgian Tripel 8.5% 3.79 5 De dochter van de Korenaar L'esprit de Noël Winter Ale 8.5% 3.53 6 Pühaste Like Tears In The Rain Rye Beer 10% 3.91 7 Gulden Triomfator Dark Harmony Stout - Other 8.5% 3.82
Wel biertjes die ik zelf niet snel zou uitzoeken, dus wellicht wordt ik nog aangenaam verrast
- 5 Dec - chocolade quadrupel op cognac vaten
- 6 Dec - zware pilsner op kruidige whisky
- 7 Dec - imperial stout op geturfde whisky
Ook weer een leuke video bij elk bier. De kalender is een aanrader voor wie Berghoeve wilt leren kennen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lpic2r8fF9TmZwRJx58Kgrzv.jpg?f=user_large)
Zit er opeens een klein goedkoop blikje in.
Zou geleverd moeten zijn met alleen grote blikken van 440ml.
[ Voor 3% gewijzigd door Love_It op 08-12-2025 11:17 ]
Ik ben heel benieuwd of dit een fout is geweest met inpakken. Nog even op de site gekeken en daar staat inderdaad dat er achter ieder deurtje een 440ml blik schuilt. Kan vanavond pas die van mij openen.Love_It schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:33:
[Afbeelding]
Adventkalender Moersleutel.
Overigens ben ik tot nu toe zeer enthousiast over de Moersleutel advent, bijzondere en experimentele bieren. Wat vinden jullie?
Even buiten het feit dat ik het met je eens bent qua grote blikken en dus de teleurstelling, maar........Love_It schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:33:
[Afbeelding]
Adventkalender Moersleutel.
Ik open mijn Moersleutel advent altijd na het werk, dus vanmiddag pas.
Jammer dat je deze dus nu al op deze manier voor mij (en wellicht anderen spoilt)
Dit had ook zonder foto gekund lijkt mij.
Eric, Signing off !!
Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:11:
[...]
Overigens ben ik tot nu toe zeer enthousiast over de Moersleutel advent, bijzondere en experimentele bieren. Wat vinden jullie?
1: Vleteren - Imperial Stout Bourbon Barrel Aged - 4.21
2: Moersleutel - Pastry Factory Boerenjongens - 4.11
3: De Magistraat - Vuurboetmeester 205 Brandy Barrel Aged Barleywine - 4.23
4: Apex Brewing - Duskwatch DIPA - 4.02
5: Menno Olivier - 't Vliegend Hert Kilchoman BA Stout - 3.97
6: Oskar Blues - BA22 Vol.8 Port & Rye Whisky BA Stout - 4.13
7: Sudden Death - Green Onion Georgie NEIPA - 4.02
8: LOST & Floem - Piña Colada Smoothie Sour - 4.08
Ik heb alleen die quad gedronken maar de rest ziet er goed uit, in de guild zaten ook al 330ml'sBenji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:11:
[...]
Ik ben heel benieuwd of dit een fout is geweest met inpakken. Nog even op de site gekeken en daar staat inderdaad dat er achter ieder deurtje een 440ml blik schuilt. Kan vanavond pas die van mij openen.
Festina lente
inderdaad, had hem even achter een spoiler gezet. dit is niet leuk zo. @Love_ItEric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:13:
[...]
Even buiten het feit dat ik het met je eens bent qua grote blikken en dus de teleurstelling, maar........
Jammer dat je deze dus nu al op deze manier voor mij (en wellicht anderen spoilt)
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Ik zag het langskomen op de 'Moersleutel Fanpage' op FB en het is geen inpakfoutje, maar een contentfoutje.Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:11:
[...]
Ik ben heel benieuwd of dit een fout is geweest met inpakken. Nog even op de site gekeken en daar staat inderdaad dat er achter ieder deurtje een 440ml blik schuilt. Kan vanavond pas die van mij openen.
"Oh, je hebt gelijk. Onze tekstschrijver moet soms ook even wennen dat we tegenwoordig ook 330 hebben. Maargoed, 440ml minus eentje dan. En Indulgence zit in fles, om die dan ook vast te beantwoorden 😉 Proost!"
Beetje jammer om de tekstschrijver de schuld te geven. Mag aannemen dat er nog wel een review op zit en uiteindelijk ben je samen verantwoordelijk. Ook niet echt handig met cynisme naar de Indulgence te wijzen. Gewoon hand in eigen boezem en klaar, fouten kunnen gemaakt worden.Piggen schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:21:
[...]
Ik zag het langskomen op de 'Moersleutel Fanpage' op FB en het is geen inpakfoutje, maar een contentfoutje.
"Oh, je hebt gelijk. Onze tekstschrijver moet soms ook even wennen dat we tegenwoordig ook 330 hebben. Maargoed, 440ml minus eentje dan. En Indulgence zit in fles, om die dan ook vast te beantwoorden 😉 Proost!"
Al met al nog steeds heel tevreden met het bier in de advent als met de €25,00 te besteden aan merch in de webshop. Nog steeds een gelukkige Guild member.
[ Voor 33% gewijzigd door Benji16 op 08-12-2025 14:24 ]
Hier ook, valt mij nog behoorlijk tegen tot nu toe. Niet gekeken wat er vandaag in zit maar de afgelopen week is mijn gemiddelde rating 3.6 gok ik. Ik hoop op een beter vervolg!bvk1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:37:
[...]
Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.
Met uitzondering van het eerste biertje is het allemaal weer veel te zoete meuk.
Waar zijn die mooie gelaagde bieren gebleven die zij ooit brouwden? Het is na hun explosieve groei en de nieuwe brouwerij alleen maar minder geworden helaas. (mier)zoete eendimensionale bieren. Erg jammer.
Ik heb mijn kalender overigens gewonnen.
Eens. Mijn lidmaatschap ook opgezegd per direct.Nyarlathotep schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:08:
Ik heb ook de Moersleutel kalender en ik weet nu ook weer waarom ik mijn lidmaatschap een jaar geleden heb opgezegd.
Met uitzondering van het eerste biertje is het allemaal weer veel te zoete meuk.
Waar zijn die mooie gelaagde bieren gebleven die zij ooit brouwden? Het is na hun explosieve groei en de nieuwe brouwerij alleen maar minder geworden helaas. (mier)zoete eendimensionale bieren. Erg jammer.
25 euro te besteden in de webshop? Waar heb je die gekregen?Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:22:
[...]
Beetje jammer om de tekstschrijver de schuld te geven. Mag aannemen dat er nog wel een review op zit en uiteindelijk ben je samen verantwoordelijk. Ook niet echt handig met cynisme naar de Indulgence te wijzen. Gewoon hand in eigen boezem en klaar, fouten kunnen gemaakt worden.
Al met al nog steeds heel tevreden met het bier in de advent als met de €25,00 te besteden aan merch in de webshop. Nog steeds een gelukkige Guild member.
Ik heb de moersleutel advent juist niet na voorgaande jaren, maar zoals ik nu de 1e 8 dagen gezien heb, heb ik daar geen spijt van. Alleen de barcode zou ik van de 8 bieren waarschijnlijk zelf gekocht hebben.ArjenIsM3 schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:59:
[...]
Eens. Mijn lidmaatschap ook opgezegd per direct.
Al het zoete/veel van hetzelfde bier, was voor mij de reden om begin van het jaar al afscheid te nemen van de Guild.
Anyway, hopelijk voor de guild members/adventskalenders de volgende 16 wel wat diverser
Ze geven toch ook gewoon toe dat ze een foutje hebben gemaakt? Degene die de tekst schrijft is ook gewoon in dienst. Ik zie het probleem niet.Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:22:
[...]
Beetje jammer om de tekstschrijver de schuld te geven. Mag aannemen dat er nog wel een review op zit en uiteindelijk ben je samen verantwoordelijk. Ook niet echt handig met cynisme naar de Indulgence te wijzen. Gewoon hand in eigen boezem en klaar, fouten kunnen gemaakt worden.
Op de dag zelf dit forum bezoeken en hopen dat het een verrassing blijft is wel een beetje tegenstrijdig...Eric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:13:
[...]
Op de dag zelf moet je de inhoud gewoon mogen posten vind ik.
https://basquebeer.com/en...aft-beer-mix-box-24-cans/
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Hier idem grote vriend!bvk1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:37:
[...]
Als ik zie wat er dit jaar in de Moersleutel advent zit heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit jaar voor de Beer in a Box Exclusive ben gegaan.
Komt me ook bekend voor inderdaad.. ergens wat gezien. In de mail? Kan het nu niet meer terugvinden..Lennnn schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:26:
[...]
25 euro te besteden in de webshop? Waar heb je die gekregen?
kan je misschien de can date delen?BartStaal98 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:27:
Zojuist ook mijn Other Half box van BiaB ontvangen. Voor mij allemaal nieuwe bieren. Ben erg benieuwd! De eersten staan inmiddels koud
[Afbeelding]
In de bijgeleverde folder staat een code waarbij je tussen 1 en 31 januari €25,00 korting krijgt op alle merchandise naar keuze.Lennnn schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:26:
[...]
25 euro te besteden in de webshop? Waar heb je die gekregen?
Kwestie van smaak dan denk ik. Ik had het in ieder geval anders verwoord.Zjoske78 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:56:
[...]
Ze geven toch ook gewoon toe dat ze een foutje hebben gemaakt? Degene die de tekst schrijft is ook gewoon in dienst. Ik zie het probleem niet.
Oh, da's wel een verschil. €25 te besteden aan merchandise of €25 korting op merchandise. Tenzij de korting geen minimum bestel bedrag heeft.Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:16:
[...]
In de bijgeleverde folder staat een code waarbij je tussen 1 en 31 januari €25,00 korting krijgt op alle merchandise naar keuze.
Er staat geen minimum bestelbedrag in. Dus ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als “€25,00 besteden aan merchandise”. Wat overigens ook overeenkomt met vorig jaar of 2 jaar geleden, toen we een gratis shirt kregen. Je zult dan wel de bezorgkosten moeten betalen mits je niet boven een bepaald bedrag uitkomt.Hopperbest schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:21:
[...]
Oh, da's wel een verschil. €25 te besteden aan merchandise of €25 korting op merchandise. Tenzij de korting geen minimum bestel bedrag heeft.
Er zijn al meerdere mensen die de box ontvangen hebben, waaronder ik. Ik kreeg trouwens al 2 december bericht dat het pakket klaar was bij BiaB. Heeft uiteindelijk nog bijna een week geduurd voordat ik 'm in huis had.OnePlusPro7 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:33:
Iemand waarbij de Other Half 2.0 lottery Beer in a Box (https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0) al onderweg is? Hij zou de eerste week van december verstuurd worden maar tot nu toe nog geen Track and Trace link ontvangen.
Ah check! Is de box het wachten waard?Hopperbest schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:41:
[...]
Er zijn al meerdere mensen die de box ontvangen hebben, waaronder ik. Ik kreeg trouwens al 2 december bericht dat het pakket klaar was bij BiaB. Heeft uiteindelijk nog bijna een week geduurd voordat ik 'm in huis had.
Volgens mij heb ik alleen de tekst van indulgence nog liggen. De rest zonder echt te lezen weggegooid.Benji16 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:16:
[...]
In de bijgeleverde folder staat een code waarbij je tussen 1 en 31 januari €25,00 korting krijgt op alle merchandise naar keuze.
Jammer! Ik vroeg me al af of ze alweer betere bieren maakten.Nyarlathotep schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:08:
Ik heb ook de Moersleutel kalender en ik weet nu ook weer waarom ik mijn lidmaatschap een jaar geleden heb opgezegd.
Ik was een tijdje (geleden) gek van ze, maar uiteindelijk vond ik ze ook te zoet worden. Ze hebben nu die Pastry-serie, maar zijn de andere stouts ook gewoon pastry-level zoet?
Het lijkt me dat ze genoeg capabele mensen aan boord hebben om ook de disbalans in te zien. En ook om gewoon smaakvolle bieren te produceren. Dus ik ga ervan uit dat dit een bewuste keuze is, maar waarom? Doekoe?
Want dit topic draait alleen om Moersleutel?Zjoske78 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:58:
[...]
Op de dag zelf dit forum bezoeken en hopen dat het een verrassing blijft is wel een beetje tegenstrijdig...
Op de dag zelf moet je de inhoud gewoon mogen posten vind ik.
Als dit nou het grote Moersleutel adventkalender topic zou zijn zou je een punt hebben.
Maar dan ga ik dit topic tot en met de 24ste wel negeren
Ps: bekijk ook even het tijdstip van zijn post.
Tis ook niet echt dat het halverwege de dag al werd weggegeven.
[ Voor 10% gewijzigd door Eric H op 08-12-2025 22:32 ]
Eric, Signing off !!
Gisteren binnen gekregenOnePlusPro7 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:33:
Iemand waarbij de Other Half 2.0 lottery Beer in a Box (https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0) al onderweg is? Hij zou de eerste week van december verstuurd worden maar tot nu toe nog geen Track and Trace link ontvangen.
Canning date verschilt, van enkele weken tot een paar maanden terug. Ze smaken echt prima. Ik heb ervaringen met die andere boxen met Amerikaanse bieren, waar de canning date oploopt tot een jaar. En dan proef je helaas weinig hopjes meer. De OH bieren zijn allemaal nog prima op smaak. En voor die prijs...
Dus ja, als het je lukt is die OH box echt wel de moeite waard
Geld lijkt me niet de drijfveer. Ze maken immers ook steeds dikkere triple mashed bieren waar meer grondstoffen in gaan om ze zo dik, zoet en hoog in alcohol te krijgen. Ik denk dat dit gewoon hun nieuwe standaard is.Shrien schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:00:
[...]
Het lijkt me dat ze genoeg capabele mensen aan boord hebben om ook de disbalans in te zien. En ook om gewoon smaakvolle bieren te produceren. Dus ik ga ervan uit dat dit een bewuste keuze is, maar waarom? Doekoe?
Wie heeft het over Moersleutel? Ik niet in ieder geval. Ik doel gewoon op het feit dat je op de dag zelf gewoon mag posten welk bier er in je advent kalender zit. Of dit nou een Moerlseutel kalender is of een andere.Eric H schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:28:
[...]
Want dit topic draait alleen om Moersleutel?
Als dit nou het grote Moersleutel adventkalender topic zou zijn zou je een punt hebben.
Maar dan ga ik dit topic tot en met de 24ste wel negeren
Ps: bekijk ook even het tijdstip van zijn post.
Tis ook niet echt dat het halverwege de dag al werd weggegeven.
Als jij ervoor kiest om elke dag eerder dit forum te lezen dan dat je je bier uit de kalender haalt, kun je toch moeilijk de schuld bij iemand anders neerleggen dat jouw verrassing is ge-spoiled?
Er is niemand hier die het bier een dag te vroeg verklapt, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Zjoske78 op 09-12-2025 09:16 ]
1. Gimme Danger van Pohjala (vond hem best waterig en niet vol van smaak voor een stout)
3. Transient Hazy DDH Ipa van Nothern Monk
4. De Poes - Speciale Belge van Brouwerij de Poes
5. Caramel Fudge Stout van Brouwerij Kees
6. Tram van Salt
7. 100 Pap Bio van Brasserie de La Senne
8. Imperial Stout van Private Landbrauerei Schonram
9. Riwaka X Motueka X Nelson Sauvin NZ Pils van Arpus X Pinta
Al met al nog geen hoogvliegers maar Tram vond ik wel erg lekker
Is dit niet de bottle date, deze is men volgens mij altijd verplicht te vermelden.Ik kon zelf verder geen andere datum vinden op de blikken.Dirtbiter schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:05:
[...]
Ik heb ze niet allemaal bekeken, maar volgens mij 6-2025 bij de eerste die ik zag
De twee die ik heb geopend smaakte in ieder geval meer dan goed
bla di bla bla
Dat is inderdaad de canning date, maar dat vroeg de originele commenter ook. De website van BiaB legt dit ook uit: "Amerikaanse brouwers vermelden op hun blik uitsluitend de canning date (CD): de datum dat het bier is ingeblikt. Ieder bier in deze selectie is slechts 6 maanden geleden afgevuld." Verder gewoon koud houden, en niet te lang wachten met drinken. Worden ze niet beter vanChristianD schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:10:
[...]
Is dit niet de bottle date, deze is men volgens mij altijd verplicht te vermelden.Ik kon zelf verder geen andere datum vinden op de blikken.
De twee die ik heb geopend smaakte in ieder geval meer dan goed
Zie o.a. volledige uitleg via: https://shop.beerinabox.n...ther-half-ipa-lottery-2-0
:strip_exif()/f/image/ZrDrAblctlKLiejP15Jgh1ag.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l6uH9TrKDc4qxSjNaqWBzsn1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gOcObkG7AWOeQbDmPJZGVCKs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CovClxA1mRZJWDQcM5WgwTZ0.jpg?f=fotoalbum_large)