🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Jup, was er gisteren. Tweede keer. Beste bierfestival ooit, imho. Ook al tickets voor volgend jaar gescoord, er was ergens een 'gemeime' link te vinden voor een voorvoorverkoop.Woohooo schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:21:
Iemand hier nog bij billies craft beer fest geweest gisteren?Zoveel keuze, niet normaal. Echt een aanrader voor de bierliefhebbers. Ook nog de #1 van untappd mogen proeven; pips meadery blue suede shews.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] ![]()
![]()
Hoe is dat op Billie's met rijen voor bier? En hoe snel zijn bieren tapped out (en waarom nemen ze niet meer mee)?
Ik snap dat bij een all-inclusive formule dat lastig in te schatten is, maar ik zie het ook wel gebeuren op festivals waar je met muntjes betaalt. Paar fustjes extra mee moet te doen zijn toch?
Ik snap dat bij een all-inclusive formule dat lastig in te schatten is, maar ik zie het ook wel gebeuren op festivals waar je met muntjes betaalt. Paar fustjes extra mee moet te doen zijn toch?
Bij de meeste standen zijn er weinig tot geen rijen. Enkel bij de echt populaire brouwerijen met een exclusief bier kunnen er langere rijen staan, maar het tappen gaat snel dus het gaat allemaal goed vooruit. Neem elders een biertje, ga in de rij staan en ondertussen kun je wat lullen met de mensen rondom je.
De meeste tapped out's zijn er pas ruwweg vanaf 30-45 min voor het einde van een wave (van 3u). En dan spreken we over zeker minder dan 50% van de bieren (sorry dat ik niet preciezer kan zijn maar na 2u ben je al niet meer bepaald nuchter). De echt populaire bieren kunnen al vroeger op zijn maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat het voor de brouwers ook niet altijd goed te voorspellen is hoe goed hun biertjes het gaan doen en zeker voor de niet-Europese brouwers is het niet evident een ruime voorraad mee te nemen.
De meeste tapped out's zijn er pas ruwweg vanaf 30-45 min voor het einde van een wave (van 3u). En dan spreken we over zeker minder dan 50% van de bieren (sorry dat ik niet preciezer kan zijn maar na 2u ben je al niet meer bepaald nuchter). De echt populaire bieren kunnen al vroeger op zijn maar dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat het voor de brouwers ook niet altijd goed te voorspellen is hoe goed hun biertjes het gaan doen en zeker voor de niet-Europese brouwers is het niet evident een ruime voorraad mee te nemen.
Dat lijkt me in veel gevallen ook een bewuste keuze, toch? A) het staat stoer als de helft van je bier al op is, dan zal de rest ook wel goed zijn en
van het extreem dure bier gaan ze natuurlijk niet al teveel meenemen, dan zijn ze dief van de eigen portemonnee
Nou, als ik bij een brouwer een bordje tapped out zie, zou ik meer balen dan denken van goh, die hebben waarschijnlijk heel goed bier. Je komt daar om bier te proeven, dat weten de brouwers ook en bij een festival weten ze ook nog hoeveel bezoekers er komen (niet per se voor hun stand, maar wel in totaal).bbunn07 schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:48:
Dat lijkt me in veel gevallen ook een bewuste keuze, toch? A) het staat stoer als de helft van je bier al op is, dan zal de rest ook wel goed zijn envan het extreem dure bier gaan ze natuurlijk niet al teveel meenemen, dan zijn ze dief van de eigen portemonnee
Punt B kan ik nog wel in komen. Flesje Pips Meadery loopt al gauw in de papieren. 3 glaasjes Banana Walnut Bread en je hebt je ticket er al uit. Snap ook niet hoe zij dat financieel doen op zo'n festival, maar ik denk dat het helemaal gek zou zijn op een festival met muntjes.