Ja zoiets hoeft natuurlijk niet definitief te zijn. Wel jammer dat het lastige tijden zijn om het bier goed aan de man (en vrouw) te krijgen.AngelDust schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:54:
[...]
Er is niks definitief... we hebben wel gezegd dat de markt te vol zit, verkoop is lastig en het ws de laatste batches zijn, maar we hebben nog niks besloten.
MAar als je zoiets tegen andere mensen zegt, komt er al snel een verhaal de wereld in
😒 ja je ziet het wel meer, begreep laatst ook dat er meer brouwers gestopt zijn dan bijgekomen. Er is geen groei meer in aantal brouwerijen.AngelDust schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:54:
[...]
Er is niks definitief... we hebben wel gezegd dat de markt te vol zit, verkoop is lastig en het ws de laatste batches zijn, maar we hebben nog niks besloten.
MAar als je zoiets tegen andere mensen zegt, komt er al snel een verhaal de wereld in
Hier in de buurt is recent ook een brouwerij gestopt. Denk wel dat de markt de laatste (tientallen) jaren wel aardig verzadigd is geraakt.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
TweakGP schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:14:
[...]
Niet om flauw te doen…. Maar het is een ja/nee vraag. Als je dan geen ja zegt :-).
Tijd zal het leren
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Zou het jammer vinden. Jullie maken leuke biertjes. Laatst nog de tripel op Chardonnay vaten gehad. Goed spul!AngelDust schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:54:
[...]
Sommige Ja/Nee vragen zijn niet met een Ja/Nee te beantwoorden omdat er meerdere factoren meespelen bij het antwoord.TweakGP schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:14:
[...]
Niet om flauw te doen…. Maar het is een ja/nee vraag. Als je dan geen ja zegt :-).
"Is het lekker weer?" zou je kunnen typeren als een Ja/Nee vraag, maar toch zijn kunnen verschillende mensen er andere voorwaarden aan hangen om te bepalen of iets als "lekker weer" getypeerd kan worden.
Eric, Signing off !!
Floem is (ook) gestopt. Wat mij betreft echt zonde, want samen met Folkinge en Bax (bandwagon) een clubje heel solide IPA-brouwers daar in Groningen. Als ik ze in Utrecht een keer tegenkwam gingen ze altijd mee naar huis.
https://untappd.com/b/ama...eindeer-fuel-2023/5534183Hopperbest schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Nou ben ik heel erg benieuwd naar biertje 24 van 2023. Da's een hele lage rating
Waarschijnlijk vond ik het veel te malty.
Ah dat is jammer. Ik ken de eigenaar (oud collega) en als ik een nieuw biertje van hem zag staan ging die altijd mee. Was ook gewoon goed. Helaas zag ik het afgelopen jaar steeds minder vaak zijn bieren staan in de winkels waar ik kom. Voorheen kwam ik ze overal tegen, zelfs wel eens bij De Caigny.Ojjorz schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:42:
Floem is (ook) gestopt. Wat mij betreft echt zonde, want samen met Folkinge en Bax (bandwagon) een clubje heel solide IPA-brouwers daar in Groningen. Als ik ze in Utrecht een keer tegenkwam gingen ze altijd mee naar huis.
@AngelDust is dit ook in regio utrecht verkrijgbaar ergens?AngelDust schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:04:
Voor de liefhebber
[Afbeelding]
Vooral de Chardonnay heeft een uitgesproken smaak.. Ik vind hem geweldig, maar je moet er van houden
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Da's inderdaad erg jammer. Helemaal niet op de hoogte van dat nieuws. Was wel fan van hun Sipper serie. Er komt trouwens nog wel een collab met Zuyd Craft uit: Triple Meltdown, een hazy TIPA met guava.Ojjorz schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:42:
Nee, zover leveren we helaas niet.. is de oplage ook te klein voor..pc_freak1 schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:24:
[...]
@AngelDust is dit ook in regio utrecht verkrijgbaar ergens?
Had 12 doos x24 fles Cognac en 24x 24fles Chardonnay.. de cognac is al bijna op.
Je kunt ze wel online bestellen bij een eerder genoemde winkel hier in het topic
Bier fan Fryske grûn!
ah, maar online werkt net zo goedAngelDust schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:54:
[...]
Nee, zover leveren we helaas niet.. is de oplage ook te klein voor..
Had 12 doos x24 fles Cognac en 24x 24fles Chardonnay.. de cognac is al bijna op.
Je kunt ze wel online bestellen bij een eerder genoemde winkel hier in het topic
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Dat wist ik niet, wat ontzettend jammer! Maar je merkt gewoon dat speciaal bier in Nederland te duur wordt. Je kan het beter bestellen bij een brouwerij of het uit het buitenland halen.Ojjorz schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:42:
Ik ga in december een weekend Groningen, laat de stad nou vaak genoeg hier langskomen.
Dat Martinus, de Groningse Bierbrouwerij en Bax er zitten is in één zoekopdracht te vinden. Maar zijn er nog (speciaalbier)café's die nog interessanter zijn?
Dat Martinus, de Groningse Bierbrouwerij en Bax er zitten is in één zoekopdracht te vinden. Maar zijn er nog (speciaalbier)café's die nog interessanter zijn?
Heeft iemand nog tips voor Lille? Daar ga ik over een paar weken naar toe.
Ik heb La Capsule gevonden, en Bar du Singe Savant, maar ben benieuwd of er nog wat verborgen pareltjes zijn?
Ik heb La Capsule gevonden, en Bar du Singe Savant, maar ben benieuwd of er nog wat verborgen pareltjes zijn?
Ik ben vaker bij Beer Chope geweest, prima plek om te zitten en wat te proberengustaveau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:19:
https://www.facebook.com/BeerChopeLille/
https://liefdevoorgroning...er-in-groningen-biercafe/Saitek schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
Ik ga in december een weekend Groningen, laat de stad nou vaak genoeg hier langskomen.
https://www.proeflokaalmout.nl/Saitek schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
Staat genoeg gemarkeerd op de kaart in Groningen:Saitek schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
https://beergeeksworlddomination.nl/
Hopperbest schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:46:
[...]
Da's inderdaad erg jammer. Helemaal niet op de hoogte van dat nieuws.
Heel jammer, en het nieuws is ook nog niet publiek gedeeld. Ze hebben nog een brouwcontract tot (volgens mij) einde jaar. Maar daarna gaan ze vooralsnog niet verder en verkopen ze alleen nog voorraad. Het was vooral een bijbaan voor de eigenaar en die gaat zijn tijd aan andere dingen besteden.larry_flynt schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:47:
[...]
Dat wist ik niet, wat ontzettend jammer!
Thanks all, toch een luie vraag gesteld
[ Voor 7% gewijzigd door Saitek op 04-11-2025 15:30 ]
Wat ik in Frankrijk de laatste jaren regelmatig zie ik 3brasseurs, komt uit Canada als ik mij niet vergis. Is een restaurant die zijn eigen bier in het restaurant brouwt. Prima eten en prima bier, niet heel brewpub-erig maar leuk met het gezingustaveau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:19:
geen idee of die ook in Lille zitten... Ik weet er 1 in Calais en bij Portier
Deze kan ik ook van harte aanbevelen!
Eric, Signing off !!
Die dingen zitten overal in Frankrijk, ook in Lille-Jaap-io schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:42:
[...]
Wat ik in Frankrijk de laatste jaren regelmatig zie ik 3brasseurs, komt uit Canada als ik mij niet vergis. Is een restaurant die zijn eigen bier in het restaurant brouwt. Prima eten en prima bier, niet heel brewpub-erig maar leuk met het gezin![]()
geen idee of die ook in Lille zitten... Ik weet er 1 in Calais en bij Portier
Het nieuwe café van Folkingebrew is ook een dikke aanrader! Lekker spul en ik vermaak me daar altijd prima.Saitek schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
Ik heb me prima vermaakt bij Beer Square.gustaveau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:19:
Adres:
3 place Gilleson Lille, Hauts-de-France
[ Voor 6% gewijzigd door Lord Sheep op 04-11-2025 21:39 ]
Even een schaamteloze quote van mezelf....Eric H schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:34:
Ik zit er aan te denken om ergens een Adventkalender te bestellen.
Voorheen Guild memeber geweest, maar vanwege de "meer van hetzelfde" ben ik daar mee gestopt.
Ik weet dat Het Biermeisje Adventkalenders maakt op basis van Untappd profielen.
Dit is iets wat mij wel aanspreekt eigenlijk.
Iemand hier dat wel eens gedaan?
Er bestaat trouwens een kans dat ik ze gewoon alletwee bestel, dus zowel de Moersleutel box als die via Ilse....
Help me decide......
PS: nee, ik wil niet weer Guild lid worden "omdat je dan de kalender voor minder geld krijgt"
Ik heb besloten om bij Ilse ( Het Biermeisje) de advent te bestellen van €150,-.
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hoe individueel en uniek deze wordt samengesteld.
Misschien valt het tegen, maar dan weten we dat ook weer.
Ik heb in het opmerkingenveld aangegeven waar ik van houd en van welke brouwers (al is dat aan mijn Untappd profiel ook wel te herleiden) Daarnaast ook de link naar mijn Untappd profiel meegestuurd.
Nu maar afwachten wat ze er van weet te maken.
Maar........ik heb óók de Moersleutel advent besteld. Om meerdere redenen eigenlijk.
Mijn voorraad Moersleutels is wat aan het teruglopen, dus het is een mooie aanvulling op de voorraad.
Daarbij bestel ik (via mijn maatje die nog wel Guild member is) ook altijd de Indulgence als er een nieuwe box is uitgekomen. (ik heb 8 tot en met 26 nog in mijn koelkast staan, 27 wordt binnenkort besteld en als het goed is zit 28 in de Advent.)
Ook, bijna een zekerheidje, zal de Advent weer beginnen met een barcode.....en dat is toch wel een favorietje van me, dus die wil ik ook niet missen.
Dus.....dat!
Ik zal proberen jullie op een later moment te updaten over mijn ervaringen met beide adventsboxen.
Eric, Signing off !!
Je voorraad Moersleutels is aan het teruglopen maar de Indulgence koop je alleen als investering ofzo? Waarom drink je die niet?Eric H schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:27:
[...]
Even een schaamteloze quote van mezelf....
Ik heb besloten om bij Ilse ( Het Biermeisje) de advent te bestellen van €150,-.
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hoe individueel en uniek deze wordt samengesteld.
Misschien valt het tegen, maar dan weten we dat ook weer.
Ik heb in het opmerkingenveld aangegeven waar ik van houd en van welke brouwers (al is dat aan mijn Untappd profiel ook wel te herleiden) Daarnaast ook de link naar mijn Untappd profiel meegestuurd.
Nu maar afwachten wat ze er van weet te maken.
Maar........ik heb óók de Moersleutel advent besteld. Om meerdere redenen eigenlijk.
Mijn voorraad Moersleutels is wat aan het teruglopen, dus het is een mooie aanvulling op de voorraad.
Daarbij bestel ik (via mijn maatje die nog wel Guild member is) ook altijd de Indulgence als er een nieuwe box is uitgekomen. (ik heb 8 tot en met 26 nog in mijn koelkast staan, 27 wordt binnenkort besteld en als het goed is zit 28 in de Advent.)
Ook, bijna een zekerheidje, zal de Advent weer beginnen met een barcode.....en dat is toch wel een favorietje van me, dus die wil ik ook niet missen.
Dus.....dat!
Ik zal proberen jullie op een later moment te updaten over mijn ervaringen met beide adventsboxen.
En waarom verkoopt je maat het beste van de guild aan je?
Tja........goede vraag waar ik het antwoord zo 1 2 3 niet op kan geven.Wren schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:35:
[...]
Je voorraad Moersleutels is aan het teruglopen maar de Indulgence koop je alleen als investering ofzo? Waarom drink je die niet?
Ik koop ze zeker niet als investering, dat vind ik zo'n onzin. Bier is om te drinken.
Maarrrrr......eigenlijk wil ik deze alleen drinken bij bijzondere gelegenheden, maar als ik er dan met 1tje in mijn handen sta denk ik.....is dit wel bijzonder genoeg
Ik blijf een gecompliceerd persoon
Eric, Signing off !!
Hij verkoopt niet zijn eigen Indulgence, hij besteld ze voor mij bij Moersleutel. (los)Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:43:
En waarom verkoopt je maat het beste van de guild aan je?
Eric, Signing off !!
Ik snap je wel. Ik heb doorgaans zo veel biertjes dat ik ze (met houdbaarheidsdatum en percentage) in Excel zet, en dan via random.org een beetje bepaal wat ik die avond ga drinken. Als het dan op een Indulgence, barcode of iets anders van die orde valt, denk ik altijd 'is het er de avond voor?'. Zo blijven ze bij mij ook wat langer staan. Maar als je er zó veel hebt staan, zou ik er jezelf toch eens eentje gunnenEric H schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:46:
[...]
Tja........goede vraag waar ik het antwoord zo 1 2 3 niet op kan geven.
Ik koop ze zeker niet als investering, dat vind ik zo'n onzin. Bier is om te drinken.
Maarrrrr......eigenlijk wil ik deze alleen drinken bij bijzondere gelegenheden, maar als ik er dan met 1tje in mijn handen sta denk ik.....is dit wel bijzonder genoeg![]()
Ik blijf een gecompliceerd persoon
Tja, wat is veel?Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:53:
[...]
Ik snap je wel. Ik heb doorgaans zo veel biertjes dat ik ze (met houdbaarheidsdatum) in Excel zet, en dan via random.org een beetje bepaal wat ik die avond ga drinken. Als het dan op een Indulgence, barcode of iets anders van die orde valt, denk ik altijd 'is het er de avond voor?'. Zo blijven ze bij mij ook wat langer staan. Maar als je er zó veel hebt staan, zou ik er jezelf toch eens eentje gunnen
En wat jij beschrijft ben ik ooit met mijn maatje mee bezig geweest om te ontwikkelen.
Het idee was om een app te ontwikkelen die aangrijpt op je voorraadlijst van Untappd.
Vervolgens kun je aangeven waar je zin in hebt qua stijl, brouwer, oid.
Je drukt op een knop en de app komt met een suggestie voor een biertje wat je kunt drinken.
Maar ik weet dat je (en anderen) gelijk hebt, ik moet mezelf er eentje gunnen.......maar op de een of andere manier lukt me dat dus niet
Zo heb ik pasgeleden bijvoorbeeld de 8-years anniversary serie van Seven Islands gekocht en ik weet nu al dat ik ook daar enorme moeite mee ga krijgen om er daar eentje van open te maken
Eric, Signing off !!
Ik heb precies hetzelfde, zo'n collectie snap ik nog wel, als je er een opdrinkt kan je ze net zo goed allemaal opdrinken. Ik heb zelf de guild donker en begin eigenlijk iedere keer met de dubbele, daarna de minder normale en als er tijd overblijft(meestal niet) de BA. Ik moet ook zeggen dat ik het zonde vind om er alleen een te pakken, als er mensen over de vloer zijn die ook stouts lusten is het wat makkelijker om er een open te trekken.Eric H schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:04:
[...]
Tja, wat is veel?(ik heb doorgaans rond de 90 unieke bieren staan)
En wat jij beschrijft ben ik ooit met mijn maatje mee bezig geweest om te ontwikkelen.
Het idee was om een app te ontwikkelen die aangrijpt op je voorraadlijst van Untappd.
Vervolgens kun je aangeven waar je zin in hebt qua stijl, brouwer, oid.
Je drukt op een knop en de app komt met een suggestie voor een biertje wat je kunt drinken.
Maar ik weet dat je (en anderen) gelijk hebt, ik moet mezelf er eentje gunnen.......maar op de een of andere manier lukt me dat dus niet![]()
Zo heb ik pasgeleden bijvoorbeeld de 8-years anniversary serie van Seven Islands gekocht en ik weet nu al dat ik ook daar enorme moeite mee ga krijgen om er daar eentje van open te maken
Met whiskey heb ik precies hetzelfde, ik heb een fles of 10 open staan en pak eigenlijk standaard als trek in een glaasje heb een van de mindere goden uit de kast.
90 vind ik wel meevallen.
Festina lente
Wellicht een doodzonde voor sommigen, maar ik doe regelmatig 2 of 3 dagen met een mooie barrel-aged stout.
Ik drink dat soort bieren best langzaam en de stijl moet het toch niet echt hebben van de koolzuur. Flesjes voorzie ik van een folietje en blikken van een Ikea övermätt en zet ze zo in de koelkast voor de volgende avond.
De Apocrypha reeks van Hop Hooligans heb ik recentelijk zo gedronken. Ieder weekend trok ik er een open en genoot daar meerdere dagen van.
Wellicht is dit ook een manier voor jou, en voelt het minder als "zonde". Ook zorg ik er regelmatig voor dat ik een bijpassende snack in huis heb, dus specifiek met dat bier in gedachten gekocht/gemaakt.
Ik drink dat soort bieren best langzaam en de stijl moet het toch niet echt hebben van de koolzuur. Flesjes voorzie ik van een folietje en blikken van een Ikea övermätt en zet ze zo in de koelkast voor de volgende avond.
De Apocrypha reeks van Hop Hooligans heb ik recentelijk zo gedronken. Ieder weekend trok ik er een open en genoot daar meerdere dagen van.
Wellicht is dit ook een manier voor jou, en voelt het minder als "zonde". Ook zorg ik er regelmatig voor dat ik een bijpassende snack in huis heb, dus specifiek met dat bier in gedachten gekocht/gemaakt.
Nog mensen die dit weekend naar Billies gaan?
Zeker zonde, maar ach. Dan zou ik voor een fles een kroonkurkapparaat bestellen, dan is het weer nagenoeg luchtdicht. Tenzij je weinig geeft om koolzuur idd.Stevie-P schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:17:
Wellicht een doodzonde voor sommigen, maar ik doe regelmatig 2 of 3 dagen met een mooie barrel-aged stout.
Jazeker, ik ben op zaterdag aanwezig. Het viel je op dat het nu vanaf 4 uur open gaat in plaats vanaf 3 uur. Desondanks wel heel benieuwd wat de brouwerijen deze editie voor ons in petto hebben.larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Leuk! Jammer dat het maar zes verschillende zijn. Die ontdekkingsbox van een jaar (?) geleden was toen echt top!Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:18:
Weer een leuke verzameling (6x4) (d)ipa's van Basqueland. 24 voor € 96 incl. verzending.
[Afbeelding]
Voor grote flessen gebruik ik nog wel eens een Champagne Stopper, geen idee of die ook op kleine flessen zou passen. Die krijg ik op een avond wel opbrukskeluuk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:44:
[...]
Zeker zonde, maar ach. Dan zou ik voor een fles een kroonkurkapparaat bestellen, dan is het weer nagenoeg luchtdicht. Tenzij je weinig geeft om koolzuur idd.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Weer een reden dat je beter in het buitenland kan kopen. Die €4 per blik, dat is toch een top prijs!Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:18:
Weer een leuke verzameling (6x4) (d)ipa's van Basqueland. 24 voor € 96 incl. verzending.
[Afbeelding]
larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Jazeker. Vaste prik ieder jaar eigenlijk. Samen met 3 vrienden die kant op. Jammer dat er een uurtje vanaf is gehaald, maar nog steeds voldoende tijd om veel lekkers te proevenkarsb23 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:52:
[...]
Jazeker, ik ben op zaterdag aanwezig. Het viel je op dat het nu vanaf 4 uur open gaat in plaats vanaf 3 uur. Desondanks wel heel benieuwd wat de brouwerijen deze editie voor ons in petto hebben.
Over Hop Hooligans gesproken, ik was een paar weken geleden met een maat in Boekarest, en daar hebben we de Hop Hooligans tap room bezocht.Stevie-P schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:17:
Onder in de koelkast stond niet een Apocrypha reeks, maar een nieuwe lijn, de Parasomnia.
Eentje trok de aandacht: Parasomnia: Maple Syrup BA Blue Dream
Nog niemand had die ingecheckt, maar een bijzonder ingredient trok de aandacht.
"...maybe the first time someone used terpenes in a stout?"
Abstrax Blue Dream
Na een google opdracht kwam ik op bovenstaande site, maar het is me eigenlijk nog steeds niet echt duidelijk wat dit voor spul is. Wat vast staat is dat het een erg smakelijke stout was met een vrij unieke smaak.
Zolang je ervoor zorgt dat er niet teveel zuurstof bij komt dan zou de smaak redelijk hetzelfde moeten blijven. Zuurstof heeft namelijk een sterk verouderend effect op de meeste bieren.Stevie-P schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:17:
Ik keek onlangs weer eens bij Beerizer, maar je moet tegenwoordig een betaalde account hebben om de prijzen van alle webshops te zien?
Dus waar ik voorheen zocht naar goede deals, is de website nu eigenlijk vrij nutteloos zonder betaald abonnement. Spijtiggg. Iemand nog een alternatief?
Dus waar ik voorheen zocht naar goede deals, is de website nu eigenlijk vrij nutteloos zonder betaald abonnement. Spijtiggg. Iemand nog een alternatief?
Dat valt te bezien, want in de laatste guild box (die ik vandaag binnen kreeg) zit een barcode.. Dus geen garantie dat er over een paar weken alweer een klaar is. Sowieso zullen de laatste 2 van de kalender natuurlijk ook BA zijnEric H schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:27:
[...]
Op Pepper is een draad met bieraanbiedingen: https://nl.pepper.com/share-deal/256121brukskeluuk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:27:
Ik keek onlangs weer eens bij Beerizer, maar je moet tegenwoordig een betaalde account hebben om de prijzen van alle webshops te zien?
Mooi rijtjeGet!em schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:23:
Zo, hier is mijn zelf samengestelde box ook binnen. Goede service van zo’n lokale slijter.
[Afbeelding]
Bier fan Fryske grûn!
De vrijdag aanwezig.larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Zou van elk wel 1 willen, maar hoef geen 4 van elk soort..Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:18:
[Afbeelding]
Dus mocht er iemand in Noord-NL willen delen..
[ Voor 6% gewijzigd door AngelDust op 05-11-2025 16:00 ]
Bier fan Fryske grûn!
Same, 2 van elk is ook nog wel prima. Tijd om het hier eens in de vriendengroep te gooienAngelDust schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:57:
[...]
Zou van elk wel 1 willen, maar hoef geen 4 van elk soort..
Na ruim 10 jaar Untappd is de nieuwigheid van het zoveel mogelijk verschillende bieren inchecken er voor mij wel een beetje af. Ik weet dat de brouwer lekkere IPA's maakt, dus ik drink ze zonder moeite x4 op. Geen probleem voor mij dus.larry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:23:
[...]
Leuk! Jammer dat het maar zes verschillende zijn. Die ontdekkingsbox van een jaar (?) geleden was toen echt top!
Beerizer werkt hier gewoon nog naar behoren... Maar misschien heb ik het nooit tot zijn optimum gebruikt. Als ik een bier/brouwerij invul krijg ik gewoon netjes een lijstje met webshops en prijzen.brukskeluuk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:27:
Hey, daar staat de Basqueland-aanbieding ook! Iemand 'm van hier daarop gezet?Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:49:
[...]
Op Pepper is een draad met bieraanbiedingen: https://nl.pepper.com/share-deal/256121
Hij zal het dropdown menu bedoelen waar je eerst zonder premium de prijzen van het bier bij elke winkel in een keer kon zien.Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:43:
Beerizer werkt hier gewoon nog naar behoren... Maar misschien heb ik het nooit tot zijn optimum gebruikt. Als ik een bier/brouwerij invul krijg ik gewoon netjes een lijstje met webshops en prijzen.
Lijkt er zelfs op dat je 5 dubbele hebt. Al het nieuwe spul moet natuurlijk in de adventskalender, dus je komt er deze keer extra bekaaid afEdenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
Guild net ontvangen. Voor het eerst de Dark editie. Moet zeggen, valt tegen. Dat er dubbele in zitten was bekend, maar 4 dubbele.. erg karig. Wat vinden jullie?
[Afbeelding]
Klopt helemaalivo001 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:47:
[...]
Hij zal het dropdown menu bedoelen waar je eerst zonder premium de prijzen van het bier bij elke winkel in een keer kon zien.
[Afbeelding]
Volgens Google : Terpenen zijn aromatische verbindingen die natuurlijk voorkomen in hop en een breed scala aan smaken en aroma's aan bier geven, zoals citrus, dennen, kruiden en fruit. Hoge temperaturen tijdens het brouwproces vernietigen veel van deze vluchtige terpenen, dus brouwers voegen ze vaak later weer toe, bijvoorbeeld via een dry-hop-fase of door geconcentreerde terpenen te gebruiken, om gewenste smaken te behouden of te versterken.ivo001 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:11:
[...]
Over Hop Hooligans gesproken, ik was een paar weken geleden met een maat in Boekarest, en daar hebben we de Hop Hooligans tap room bezocht.
Onder in de koelkast stond niet een Apocrypha reeks, maar een nieuwe lijn, de Parasomnia.
Eentje trok de aandacht: Parasomnia: Maple Syrup BA Blue Dream
Nog niemand had die ingecheckt, maar een bijzonder ingredient trok de aandacht.
"...maybe the first time someone used terpenes in a stout?"
Abstrax Blue Dream
Na een google opdracht kwam ik op bovenstaande site, maar het is me eigenlijk nog steeds niet echt duidelijk wat dit voor spul is. Wat vast staat is dat het een erg smakelijke stout was met een vrij unieke smaak.
Ik heb er wel vaker iets over gehoord. Moersleutel had ooit een 'experimenteel' bier EL-1739 Terpene Releasing. Ik denk dat de nieuwigheid hier is dat het niet om (zoals verwacht) een IPA gaat maar om een stout, waar hop van ondergeschikt belang is. Er is volgens mij zelfs een brouwer die bij stouts 'who cares' op het blik zet bij de gebruikte hopsoorten.
5 dubbele idd. Vorige keer waren het er 4, maar zaten er 14 in de doos. Zal idd te maken hebben met de advent dat het er nu meer zijn.Edenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
Guild net ontvangen. Voor het eerst de Dark editie. Moet zeggen, valt tegen. Dat er dubbele in zitten was bekend, maar 4 dubbele.. erg karig. Wat vinden jullie?
[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het geen probleem; die erin zitten lijken me heerlijk dus geen straf om dubbel te drinken. Tegelijk lijken de Moersleutel stouts toch al erg op elkaar, dus ik hoef niet per se elke 2 maanden 10 nieuwe iteraties van hetzelfde recept. Scheelt alleen een paar checkins op untappd maar ook ik ben daar een beetje van afgestapt na jarenlang furieus nieuwe bieren inchecken. De moersleutels zijn heerlijk, dat is voor mij het belangrijkste
Ik vind het de laatste tijd (is al jaren aan de gang) zo zoet worden. Natuurlijk zijn ze heerlijk, maar ik neig steeds meer naar andere merken.bbunn07 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:10:
[...]
5 dubbele idd. Vorige keer waren het er 4, maar zaten er 14 in de doos. Zal idd te maken hebben met de advent dat het er nu meer zijn.
Persoonlijk vind ik het geen probleem; die erin zitten lijken me heerlijk dus geen straf om dubbel te drinken. Tegelijk lijken de Moersleutel stouts toch al erg op elkaar, dus ik hoef niet per se elke 2 maanden 10 nieuwe iteraties van hetzelfde recept. Scheelt alleen een paar checkins op untappd maar ook ik ben daar een beetje van afgestapt na jarenlang furieus nieuwe bieren inchecken. De moersleutels zijn heerlijk, dat is voor mij het belangrijkste
Twijfel ook een beetje of ik nog lid ga worden voor de Advent. Ook geen idee of dat überhaupt nog kan.
Dat had ik ook een tijd, maar ik vind dat het tegenwoordig qua zoetheid beter gaat, meer in balans.Lennnn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:13:
[...]
Ik vind het de laatste tijd (is al jaren aan de gang) zo zoet worden. Natuurlijk zijn ze heerlijk, maar ik neig steeds meer naar andere merken.
Twijfel ook een beetje of ik nog lid ga worden voor de Advent. Ook geen idee of dat überhaupt nog kan.
Mooi! Ik heb al pakweg een half jaar geen moersleutel gekocht (had teveel staan na mn lidmaatschap).bbunn07 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:29:
[...]
Dat had ik ook een tijd, maar ik vind dat het tegenwoordig qua zoetheid beter gaat, meer in balans.
Ik zie dat je nu nog kunt meedoen met de advent. Je moet wel 8 maanden lid blijven, meen dat het vroeger maar 6 maanden was.
Misschien dat ik toch weer eens lid word.
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.Edenaar1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:13:
[Afbeelding]
Wil zelf ook nog omzetten naar Dark, maar te lui geweest - had de laatste box eigenlijk niet verwacht, kort voor de advent. Ik tel nu weer 4 Blueprint IPA´s, een triple Fruit Bomb, een Extravagant NEIPA (die ik eigenlijk nooit zo extravagant vind) en een triple hopped rice wine (gebaseerd op een IPA, kan wel interessant zijn).
Binnenkort toch maar eens mailen. Ze willen uiteindelijk wel unieke bieren in de Dark Guild doen, toch?
Hier juist van plan de Guild op te zeggen. De adventkalender vind ik nog wel leuk, daarna ben ik er wel klaar mee. Misschien moet ik maar even gaan kijken wanneer ik dan moet opzeggen. Zou ik vorig jaar al doen maar toen te laks geweest en het maar gelaten haha
De vrijdaglarry_flynt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:35:
Er zitten inderdaad veel IPAs in de normale guild. Ik heb ‘m omgezet naar Dark, wetende dat er wat dubbele in zitten. Maar 5 vind ik persoonlijk wel beetje overdreven. Guild dark is al even gelanceerd, zou je mogen verwachten dat er wat er inmiddels op geanticipeerd is. Echter zal het ongetwijfeld ook met de advent kalender te maken hebben.Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:28:
[...]
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.
Wil zelf ook nog omzetten naar Dark, maar te lui geweest - had de laatste box eigenlijk niet verwacht, kort voor de advent. Ik tel nu weer 4 Blueprint IPA´s, een triple Fruit Bomb, een Extravagant NEIPA (die ik eigenlijk nooit zo extravagant vind) en een triple hopped rice wine (gebaseerd op een IPA, kan wel interessant zijn).
Binnenkort toch maar eens mailen. Ze willen uiteindelijk wel unieke bieren in de Dark Guild doen, toch?
Uiteindelijk willen ze inderdaad allemaal unieke bieren gaan leveren, of dat lukt. Ik betwijfel het. Het is wel echt veel wat je dan moet produceren in twee verschillende pakketten.
Voor nu ‘tevreden’ allemaal donkere bieren, dus niet teveel klagen.
Ps; had de barcode er dubbel in gedaan 😂
Ja ik! Vond het wel een goede deal! Maar heb zelf nog teveel staan. En nog twee advents die onderweg zijn.Shrien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:43:
[...]
Hey, daar staat de Basqueland-aanbieding ook! Iemand 'm van hier daarop gezet?
(Hoop dat dit oké is, beetje reclame natuurlijk, maar we zijn een organisatie zonder winstoogmerk!)
Zondag 16 november 2025 vindt de 11e editie van het Flevo Bierfestival plaats!
Dit is een festival dat ik vanuit mijn rol als secretaris van Pint Flevoland mede organiseer, dus ik hoop hier nog wat mensen te verleiden ons superleuke, kleinschalige, maar oh zo gezellige festival te bezoeken
Zoals zoveel kleinere festivals zien wij de afgelopen jaren wat terugloop in bezoekersaantallen, dus komt allen en/of spread the word. Alvast bedankt
Met brouwerijen (in willekeurige volgorde):
Le Grand Crue - Vijfhuizen
Leidse Goud - Leiden
Piek - Zaandam
De Gekroonde Merlet - Heemstede
Dutch Fox Brewery - Steenbergen
Ouwe Skilder Brouwerij - Oudeschild
Wispe Brouwerij - Weesp
Datum:
Zondag 16 november 2025 van 13.00 tot 18.00 uur.
Locatie: Poppodium de Meester in Almere (dus ook leuke live muziek erbij!)
Zondag 16 november 2025 vindt de 11e editie van het Flevo Bierfestival plaats!
Dit is een festival dat ik vanuit mijn rol als secretaris van Pint Flevoland mede organiseer, dus ik hoop hier nog wat mensen te verleiden ons superleuke, kleinschalige, maar oh zo gezellige festival te bezoeken
Zoals zoveel kleinere festivals zien wij de afgelopen jaren wat terugloop in bezoekersaantallen, dus komt allen en/of spread the word. Alvast bedankt
Met brouwerijen (in willekeurige volgorde):
Le Grand Crue - Vijfhuizen
Leidse Goud - Leiden
Piek - Zaandam
De Gekroonde Merlet - Heemstede
Dutch Fox Brewery - Steenbergen
Ouwe Skilder Brouwerij - Oudeschild
Wispe Brouwerij - Weesp
Datum:
Zondag 16 november 2025 van 13.00 tot 18.00 uur.
Locatie: Poppodium de Meester in Almere (dus ook leuke live muziek erbij!)
Ik vind het zelf onzin om een duurder bier te bewaren voor een speciaal moment.
Ik koop het wel met dit in mijn achterhoofd om te voorkomen dat ik teveel dure bieren koop, maar als ik op een vrijdagavond onderuit gezakt op de bank met een filmpje op zin heb in een bjizonder biertje, smaakt ie mji net zo goed of misschien nog wel beter dan tijdens een speciale gelegenheid.
Maak een avond gewoon zelf bijzonder door zo'n biertje open te trekken denk ik dan.
Toen ik nog Guild member was, ging de barcode altijd meteen op dag van ontvangst van de box open.
Om er nou 19 op te sparen en in je koelkast te bewaren wachtende op dat speciale moment is aan mij niet besteed.
Ik koop het wel met dit in mijn achterhoofd om te voorkomen dat ik teveel dure bieren koop, maar als ik op een vrijdagavond onderuit gezakt op de bank met een filmpje op zin heb in een bjizonder biertje, smaakt ie mji net zo goed of misschien nog wel beter dan tijdens een speciale gelegenheid.
Maak een avond gewoon zelf bijzonder door zo'n biertje open te trekken denk ik dan.
Toen ik nog Guild member was, ging de barcode altijd meteen op dag van ontvangst van de box open.
Om er nou 19 op te sparen en in je koelkast te bewaren wachtende op dat speciale moment is aan mij niet besteed.
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?Piggen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:28:
[...]
Misschien geen antwoord op je vraag en ik snap de teleurstelling, maar het zijn in ieder geval wel alle donkere bieren die in de normale Guild zitten.
Heb zelf ook dark vond die lichtere ipa's niet lekker en dubbele stouts is voor mij geen straf.
Festina lente
Ja zo zit ik er ook in. Heb nog wel wat specials staan die ik nog een tijdje wil bewaren omdat deze niet meer gemaakt en te koop zijn. Maar deze bieren ken ik al, eerder gehad, dus dan is het wat mij betreft iets anders.Zjoske78 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:09:
Ik vind het zelf onzin om een duurder bier te bewaren voor een speciaal moment.
Ik heb vaak geen hele grote voorraad, afhankelijk of ik weer eens bij De Caigny ben geweest. Vaak als ik er een stuk of 20 heb staan bewaar ik de (in mijn ogen) wat betere wel voor het laatst. Maar omdat ik alleen in het weekend drink gaan er soms wel wat weken overheen.
Net een mooi setje binnen van Hoppy People, zebra 1 t/m 4. Met untappd scores tussen de 4.40 en 4.55 verheug ik me daar wel op. En omdat het vanmiddag weekend is voor mij gaat er zeker 1 op
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:35:
[...]
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?
Heb zelf ook dark vond die lichtere ipa's niet lekker en dubbele stouts is voor mij geen straf.
33cl blik zat er in de Guildbox. De enige 33cl blik in de box.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:35:
[...]
Is die tripel fruitbomb 440ml of 330?
Ik vermoed dat deze ook in supermarkten te koop is en dat dit formaat wat toegankelijker is waardoor mensen het eerder meenemen.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?
Las laatst ergens dat die 33cl voor de horeca zijn.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Die is 330. Ik snap niet helemaal waarom er soms eentje dat formaat is. Iemand een idee?
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.Piggen schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:51:
[...]
Ben pas lid van guild (4e keer nu) vind het wel jammer dat ze geen glazen erbij doen. Bijvoorbeeld 1e guild proefglaasje en 6e een fluitje etcetera.
Festina lente
Dat is wel een goede suggestie, als een soort loyaliteitsbonus.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.
Ben pas lid van guild (4e keer nu) vind het wel jammer dat ze geen glazen erbij doen. Bijvoorbeeld 1e guild proefglaasje en 6e een fluitje etcetera.
Ik zou zeggen mail ze even, wie weet doen ze er wat mee!
Dag medebierliefhebbers, ik wil graag mijn biersmaak verbreden en wil mij verdiepen in de donkere bieren. Tot heden drink ik voornamelijk (NE)IPA's & Tripels. De bierwereld is echter groter dan dat, en ik merk dat de selectie in menig slijterij deze tijd van het jaar ook aangepast wordt. Voor iemand die weinig ervaring heeft in de dubbels, quadrupels, stouts, etc., wat zouden jullie mij aanraden? Gelieve wel iets dat bij de lokale slijter (die een redelijk forse selectie speciaalbier heeft) te koop is.
Bvd!
Bvd!
Begin mooi met het speciaalbier assortiment bij de lokale supermarkt! De daar staan leuke biertjes voor een net zo leuke prijs. Probeer bijvoorbeeld alle bieren van La Trappe en kijk wat je hier wel en niet lekker vindt!BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Dag medebierliefhebbers, ik wil graag mijn biersmaak verbreden en wil mij verdiepen in de donkere bieren. Tot heden drink ik voornamelijk (NE)IPA's & Tripels. De bierwereld is echter groter dan dat, en ik merk dat de selectie in menig slijterij deze tijd van het jaar ook aangepast wordt. Voor iemand die weinig ervaring heeft in de dubbels, quadrupels, stouts, etc., wat zouden jullie mij aanraden? Gelieve wel iets dat bij de lokale slijter (die een redelijk forse selectie speciaalbier heeft) te koop is.
Bvd!
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
La Trappe, Rochefort, Kasteel, St. Bernardus... Deze staan ook in de supermarkt.BartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Bvd!
En bij de slijter gewoon een flesje van dit of dat meenemen. Het proberen van nieuwe bieren is het leukste! Zeker als je nog zo goed als niet bekend bent met de stijl.
Ik zou willen dat ik weer terug in de tijd kon om zo verrast te worden
Dank beide, ik besef me dat ik mij inderdaad in een luxepositie bevind wat voor velen hier helaas niet meer weggelegd is
. Ik zal van bovengenoemden in willekeur wat meenemen. En dan maar gewoon proberen
. Wie weet welke wereld er open gaat!
ja op een of andere manier is de herfst/winter het seizoen van de donkere bieren, wellicht vanwege de donkere dagenBartStaal98 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:50:
Bvd!
Er zijn veel stijlen en substijlen te vinden je kan bijvoorbeeld op untappd eens kijken naar de verschillende stijlen. In grote lijnen heb je:
- Stout/porter, Guiness is bijvoorbeeld een stout, dit is een klassieker. Probeer ook zeker eens de Guiness Export. De eerder genoemde moersleutel heeft ook veel van dit soort bieren en is wat moderner. Komt vaak een chocolade/koffie smaak in terug.
- Barley wine/Quadruple. Een voorbeeld hiervan is de Hertog-Jan Grand Presitge en La Trappe Quadruple. Dit zijn donkere (maar iets lichter dan stout/porter) en zware bieren, vaak iets zoeter dan stouts/porters, vaak wordt hier rozijn en karamel in herkend
Je hebt namelijk ook nog een Dark/Black IPA en dan nog de diverse donker/amber kleurige bieren zoals een Isid'or van La trappe
[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 07-11-2025 11:54 ]
Komend weekend een weekendje weg met vrienden. Ik organiseer wat hapjes/drankjes met vragen tijdens de pubquiz.
O.a. met Dutch Bargain - Bon appetit Amelie Dubai Chocolate Bar
Benieuwd of ze kunnen raden door welke zoetigheid dit bier is geïnspireerd.
Daarnaast moeten ze raden;
Welke duo-smaak ranja is dit? (Appel-cactus)
Wat is de smaak van deze likeur? (Speculoos)
Wat is de naam van deze cocktail? (Amaretto sour)
En qua eten;
Wat is de kenmerkende smaak van deze dip? (Chipotle mayo)
Welke kruidenmix zit er op dit flatbread? (Za-atar)
Op een stokbroodje; wat is er toegevoegd aan deze tomatensalsa? (Kimchi)
Wat is het bijzondere ingrediënt aan deze worstjes? (Pistache, brie-zwarte knoflook en vijg).
En qua eten;
Wat is het bijzondere ingrediënt aan deze worstjes? (Pistache, brie-zwarte knoflook en vijg).
Beeromaniac
Ik neem aan dat je vrienden niet meelezen;)Thompson schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:07:
Komend weekend een weekendje weg met vrienden. Ik organiseer wat hapjes/drankjes met vragen tijdens de pubquiz.
En qua eten;
Leuk idee! Qua bier kun je nog denken aan 'welk alcoholpercentage heeft dit bier?' (daar kun je extreem hoog mee gaan, of juist een heel smaakvol bier met een laag %) of 'welke ingrediënten zijn toegestaan binnen het reinheitsgebot?' (met een Duits bier erbij uiteraard)Thompson schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:07:
Craftboxs had wel zo'n spaarsysteem met hun abonnement. Ten minste toen ik dat een aantal jaar geleden had.Honesty schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]
Is wel sneaky, verleden guild 2 330ml en 1 extra nu al 14 blikken waarvan 1 330ml. Het is maar een kwart maar wel krimpfolie.
Voor de Tweakers die naar billies gaan. Is er ergens een bruikbare taplijst? Bij billies hebben ze bedacht om een lijst te maken waarbij je op iedere brouwer individueel moet klikken om te zien wat ze hebben.
https://www.billiescraftbeerfest.com/beerlist.html
Edit: ze hebben nu Untappd ook aangevuld voor vandaag. Hopelijk zijn ze morgen daar een beetje op tijd mee.
https://www.billiescraftbeerfest.com/beerlist.html
Edit: ze hebben nu Untappd ook aangevuld voor vandaag. Hopelijk zijn ze morgen daar een beetje op tijd mee.
[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 07-11-2025 19:34 ]
Heb nu 2 biertjes op van Hoppy People, de Zebra 1 en 2. Echt top biertjes, nummer 3 en 4 staan nog in de kast. Ben normaal niet zo van de blends, maar deze zijn echt super goed geslaagd.
Kwam uit op 50 euro voor 4 stuks, iets boven mijn normale budget maar zeker de prijs waard.
Kwam uit op 50 euro voor 4 stuks, iets boven mijn normale budget maar zeker de prijs waard.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Proefquiz was zeer geslaagd, biertje een heel stuk minder. Wat een aanfluiting voor een Dubai Chocolate pastry stout haha, vrijwel niemand vond 'm lekker.
Beeromaniac
Mijn oudere voorraad wat aan het opmaken. Al een hele tijd geen zoete stouts gedronken, maar ik had er weer eens zin in. Deze Shadow Game XI had een houdbaarheidsdatum van 12-2025, dus stond al een tijdje in de kelder.
Maar het beviel goed, was wel vrij zoet, maat net niet té zoet. Komende winter eens kijken wat ik nog heb staan dat richting de datum gaat. (En ja, die datum komt niet zo nauw, maar ik maak liever eerst het oudere spul op.)
Maar het beviel goed, was wel vrij zoet, maat net niet té zoet. Komende winter eens kijken wat ik nog heb staan dat richting de datum gaat. (En ja, die datum komt niet zo nauw, maar ik maak liever eerst het oudere spul op.)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Inmiddels ook maar eens bij die eerder genoemde winkel besteld, benieuwd naar deze twee. Vatgerijpte Tripels van Het Nest bevallen me vaak ook wel goed.AngelDust schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:54:
[...]
Nee, zover leveren we helaas niet.. is de oplage ook te klein voor..
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Er was hier een tijdje terug een vraag over brouwerijen in Canada. Vandaag plaatste Gazet van Antwerpen een +artikel over brouwerij Dageraad, die blijkbaar heel wat prijzen wint met hun bieren.
https://www.gva.be/regio/...kaper-werd/100404126.html
https://www.gva.be/regio/...kaper-werd/100404126.html
In de periferie van het West-Canadese Vancouver ligt Burnaby, een weinig memorabele plek met zo’n 250.000 inwoners...
Sinds Dageraad Brewing in de lente van 2014 het levenslicht zag, rijft de brouwerij de prijzen binnen. Wie de tasting room van de brouwerij binnenstapt, kan er niet naast kijken, in de modern ingerichte ruimte is een wand voorbehouden voor tientallen trofeeën...
Jaarlijks wordt bij Dageraad 2.500 hectoliter bier gebrouwen, 2,5 miljoen liter dus. Zijn bier noemt hij ‘Belgian-style’ of ‘Belgian inspired’. Waar veel andere Canadese brouwers zich beperken tot lager en variaties op IPA, zijn bij Coli tal van bieren met Belgische en Antwerpse verwijzingen te krijgen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Dat spaarsysteem heeft Craftboxs nog steeds. Per levering spaar je punten en ook als je een review schrijft of een ander aandraagt. Om de zoveel punten krijg je dan een extra bier of een glas cadeau.ivo001 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:25:
[...]
Craftboxs had wel zo'n spaarsysteem met hun abonnement. Ten minste toen ik dat een aantal jaar geleden had.
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Frankrijk, het land van…..
Naja, dit Amber biertje smaakt heel best.
Vanuit Normandië.
Biologisch, en met haver.
Met liefde en hop.
:strip_exif()/f/image/tKMjnLWcXLO8CBWjP6ygfgbO.jpg?f=fotoalbum_large)
Naja, dit Amber biertje smaakt heel best.
Vanuit Normandië.
Biologisch, en met haver.
Met liefde en hop.
:strip_exif()/f/image/tKMjnLWcXLO8CBWjP6ygfgbO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 08-11-2025 18:39 ]
@Woohooo ik was er vrijdag. BCBF is een bekend festival waarvoor jaarlijks zelfs bezoekers van ver buiten België naar Antwerpen afzakken. Voor mijzelf is het maar een tramrit (of 2) verwijderd. Het was nu denk ik de 4de keer ongeveer dat ik ging. Moest het aan mijzelf gelegen hebben zou ik vaker geweest zijn maar ik heb al enkele keren last minute mijn ticket verkocht omdat ik helaas niemand kon vinden om mee te gaan. 90+ euro toegang is niet weinig natuurlijk en niet iedereen heeft dat er voor over. Je moet al veel proeven om het 'er uit te halen'.
En inderdaad, de keuze is enorm. 240 bieren per dag, 480 over het hele weekend. Dat geeft ook wel keuzestress en FOMO. Je kunt echt maar een fractie daarvan proeven. Dit jaar ben ik aan ruim een 40-tal biertjes geraakt, maar dat was inclusief 'even proeven van wat je kameraden hebben genomen'. Als je met 4 bent kun je zo wel heel wat meer proeven.
Tweede nadeel: je wil typisch 'rustig' beginnen met de lage ABV's en stelselmatig opbouwen, maar helaas zijn de stevige stouts en BA's heel erg populair waardoor die het snelste tapped out zijn. Dus je bent al snel toch de stevige biertjes aan het proeven en dan smaakt een lichtere ale of sour daarna toch heel wat minder.
Maar ja, het blijft een geweldig festival waar elk jaar enorm veel goeie brouwers aanwezig zijn met exclusieve biertjes. Heel mooie gelegenheid om veel nieuwe brouwerijen van over de hele wereld te leren kennen.
En inderdaad, de keuze is enorm. 240 bieren per dag, 480 over het hele weekend. Dat geeft ook wel keuzestress en FOMO. Je kunt echt maar een fractie daarvan proeven. Dit jaar ben ik aan ruim een 40-tal biertjes geraakt, maar dat was inclusief 'even proeven van wat je kameraden hebben genomen'. Als je met 4 bent kun je zo wel heel wat meer proeven.
Tweede nadeel: je wil typisch 'rustig' beginnen met de lage ABV's en stelselmatig opbouwen, maar helaas zijn de stevige stouts en BA's heel erg populair waardoor die het snelste tapped out zijn. Dus je bent al snel toch de stevige biertjes aan het proeven en dan smaakt een lichtere ale of sour daarna toch heel wat minder.
Maar ja, het blijft een geweldig festival waar elk jaar enorm veel goeie brouwers aanwezig zijn met exclusieve biertjes. Heel mooie gelegenheid om veel nieuwe brouwerijen van over de hele wereld te leren kennen.
:strip_exif()/f/image/9OtZcep4nLFc7Y8fUSymv1aW.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/cLd0ObMcQnjpdwm7PzC7iFIR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WHg8Um54vaaQR4nK8dyRq6UC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9rAVx4yMnydgJUJ15zOc4s2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZzvklVvmf5q6ARL2koBpQXai.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m2bga63l3jEFcjJtQi0U88T2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OgsL70Iz7pn5FlLuRh3H00vj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Se0Wqnrl3TLn7uYLmxfRdwh5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/g7qiT6GyE7en3O32x8mIyhLc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5C7AGub0fTPlUHZfdHW1ONWv.jpg?f=fotoalbum_tile)