Ik heb daarvan enkel de Dark Humor Club - Bourbon Vanilla op. Wel beloond met 4 sterren.Stroopwafels schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:28:
Beerdome heeft nu ook een 10% kortingsactie met halloween10.
[Afbeelding]
Iemand die bekend is met een van deze?
Gaan er nog mensen van hier naar Billie's craftbeer festival in Antwerpen?
Ik kijk er weer naaruit!
Ik kijk er weer naaruit!
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
:strip_exif()/f/image/ri9zYd2CekWgU55KKO1KppzG.jpg?f=fotoalbum_large)
Meeste Tonka’s zijn te zoet naar mijn smaak, maar deze viel érg in de smaak!
[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 28-10-2022 21:32 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ben er weer beide dagen bij!Oxellaar schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:00:
Gaan er nog mensen van hier naar Billie's craftbeer festival in Antwerpen?
Ik kijk er weer naaruit!
Haha ben wel benieuwd naar die Barleywine dus. Vorig weekend wat zelf gebrouwen biertjes op van mijn broer en zijn vrienden. Zat ook een lekkere Barleywine bij. Maar als ik jullie zo hoor, hoewel de reviews op untappd niet heel slecht zijn.
Gisteren de CYPMT Crowbar op, deze was wel goed hopping en bitter zeg, zoet van te voren en een mooie Citrus toon er in. Nee die beviel me best wel goed eigenlijk.
Gisteren de CYPMT Crowbar op, deze was wel goed hopping en bitter zeg, zoet van te voren en een mooie Citrus toon er in. Nee die beviel me best wel goed eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/LAIzZ11c9etzoa3p9gCa990B.jpg?f=fotoalbum_large)
Untappd: Louwke80
In de voorverkoop was de Kompaan Foreign Legion set 35 euro (6 bieren en 'gratis' verzending) en nu los 5 euro per blik... Aparte manier van verkoop. Hopelijk zijn de bieren wel gewoon lekker
Beter... Ik hou het bij de zaterdag, na vorig jaar wel even getwijfeld om de vrijdag ook te gaan.
Maar 2 dagen achter elkaar 30 bier drinken....denk dat ik niet echt fit ben op zaterdag.
Klinkt dus als een echte west coast ipa en dat is idd vest lekkerLouwke schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:32:
[Afbeelding]
Ik probeer wat te bestellen bij Piwne Mosty, maar ik zie nergens in het proces een mogelijkheid om een kortingscode in te voeren.ivo001 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Ze hebben nu weer 15% korting op alles met code HALLOWEEN tot woensdagavond
https://www.piwnemosty.pl/main-eng.html
https://beerizer.com/shop/piwnemosty?c_ss=nl
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Hij wordt automatisch toegepast als je de link uit de nieuwsbrief mail volgt, maar kan me voorstellen dat je die niet hebt. Heb die link ook ooit eerder geprobeerd te plaatsen, maar daar zaten referrals in die niet toegestaan werden blijkbaar.JunkO schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Ik probeer wat te bestellen bij Piwne Mosty, maar ik zie nergens in het proces een mogelijkheid om een kortingscode in te voeren.
Als je al een account maakt, kan je die code aan je account toevoegen bij granted discounts:
/f/image/Sad0yXPmiMCmw9xvCxB3gLaR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K9yRzXVWHIEUNlBFz4OfrNEh.png?f=fotoalbum_large)
Mijn god wat omslachtig, maar bedankt!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Weet er toevallig iemand waar/of je ergens een lege advent kalender doos kan halen? Ga dit jaar voor mijn vader een kalender samenstellen. Bier is al besteld nu alleen de doos nog. Had al gekeken naar de Moersleutel guild box alleen daar is maar plek voor 16.
Ik heb wel eens zo'n doos bij de locale Mitra gehaald, misschien daar eens navragen?kuruya schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:47:
Weet er toevallig iemand waar/of je ergens een lege advent kalender doos kan halen? Ga dit jaar voor mijn vader een kalender samenstellen. Bier is al besteld nu alleen de doos nog. Had al gekeken naar de Moersleutel guild box alleen daar is maar plek voor 16.
Zo, die was smerig inderdaad. Alsof je bittere, rauwe mout aan het eten bent.Thalaron schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:50:
Ik drink graag eenn Barleywine… maar die Bigfoot uit de Moersleutel doos is echt niet te doen… kritiek op dat bier is meer dan terecht mijn inziens. Ik had liever een van die afgekeurde Moersleutels gehad in dit geval!!
Als een standaard doos zoals de Guild box prima, 24 is een vrij standaard maat dus misschien kun je ergens 24 bier bestellen en die doos gebruiken? Heb je er zelf ook nog wat aankuruya schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:47:
Anders, via Google kom ik verschillende leveranciers van verpakkingen tegen die een 24-vaks doos hebben, alleen leveren die alleen in bulk. Wellicht kun je er eentje in de buurt vinden en vragen of je één doos mag afhalen.
Een van de eerste adventkalenders die ik kreeg was trouwens gewoon een versierde krat, dus dat kun je ook nog overwegen
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb ook 35 euro betaald voor de pre-order.Deezers schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:33:
In de voorverkoop was de Kompaan Foreign Legion set 35 euro (6 bieren en 'gratis' verzending) en nu los 5 euro per blik... Aparte manier van verkoop. Hopelijk zijn de bieren wel gewoon lekker
Dan zullen die extra kosten wel in de verpakking en de grote foldout met een beschrijving van de bieren zitten, maar die hadden ze van mij achterwege mogen laten.
John the Mighty was in ieder geval prima! Ik heb betere BA stouts gehad, maar heb hier toch ook wel van genoten.
Afgelopen zondag bij Bronckhorster brewing company geweest voor een barrel aged tasting.
Gadverdamme wat lekker :-D
Echter, ze schonken 8 stuks, wij waren na de 6e al helemaal klaar, kon geen bier meer zien haha.
Gelukkig kregen we nummer 7 en 8 mee naar huis
Echter, ze schonken 8 stuks, wij waren na de 6e al helemaal klaar, kon geen bier meer zien haha.
:strip_exif()/f/image/SGKCKuFO7SJ7v7UEIWVpzO8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door plofkip op 31-10-2022 13:23 ]
Grappig, ik miste juist de Tonka hierin... Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen.Thalaron schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:32:
[Afbeelding]
Meeste Tonka’s zijn te zoet naar mijn smaak, maar deze viel érg in de smaak!
Ik ben niet zo’n fan van Tonka, dus dat kan wel kloppen dan 
Net nog even een ritje wezen maken. Kwam langs de winkel (niet geheel zonder toeval). Wellicht geen budget sectie, echter zal ik wel een leuke prijs bij een 2-tal flessen die mee mochten. €15 p.s. voor een fles Fremont is moeilijk om te negeren…
Nu dus ook een Fremont 12th Anniversary Stout with Cherries (2021) en B-Bomb 2021 in de wijnkoeler gezet
:strip_exif()/f/image/d7x4ZtMerRkeJ7h7BkCzq8G3.jpg?f=fotoalbum_large)
@Rik1988 dat was bij de lokale Plus. Maar dit waren de laatste (helaas, anders had ik er extra meegepakt denk ik).

Net nog even een ritje wezen maken. Kwam langs de winkel (niet geheel zonder toeval). Wellicht geen budget sectie, echter zal ik wel een leuke prijs bij een 2-tal flessen die mee mochten. €15 p.s. voor een fles Fremont is moeilijk om te negeren…
Nu dus ook een Fremont 12th Anniversary Stout with Cherries (2021) en B-Bomb 2021 in de wijnkoeler gezet
:strip_exif()/f/image/d7x4ZtMerRkeJ7h7BkCzq8G3.jpg?f=fotoalbum_large)
@Rik1988 dat was bij de lokale Plus. Maar dit waren de laatste (helaas, anders had ik er extra meegepakt denk ik).
[ Voor 109% gewijzigd door Thalaron op 31-10-2022 17:41 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
8 hele flessen in die tasting? Dapper...plofkip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:21:
Afgelopen zondag bij Bronckhorster brewing company geweest voor een barrel aged tasting.
[Afbeelding]
Zo te zien gaat dit om hele flessen, dan heb je het nog lang volgehouden met 6 BA'splofkip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:21:
[Afbeelding]
Kwam toevallig in de Plusmarkt Moersleutel tegen. Hun IPA is erg lekker. Volgende keer haal ik wel bij de speciaalbier winkel hier in de buurt.
Dat is een koopje inderdaad. Benieuwd welke winkel dit is.Thalaron schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:25:
[Afbeelding]
Beekforel schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
8 hele flessen in die tasting? Dapper...
Nee 1 fles per 2 personen, waarbij de Curiosite een halve liter fles was.Prinzie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Zo te zien gaat dit om hele flessen, dan heb je het nog lang volgehouden met 6 BA's
Echter, we waren met z'n 3en, dus 2 flesjes per ronde voor 3 personen.
Ook zat er nog een stel bij ons aan tafel, waarvan we ook hier en daar nog een halve fles toegeschoven kregen.
Ik drink normaliter op champions league niveau (zegt men), maar dit werd ook mij teveel 🤣
Krijg jij extra korting ofzo?Thalaron schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:25:
[Afbeelding]
Een maatje van mij is namelijk vandaag ook geweest en betaalde gewoon € 27,- per fles Fremont (wat al goedkoop is).
Untappd: Kapitein_Merijn
@Kapitein Merijn ik was laat in de middag. Afgelopen weekend waren ze nog 27,50 inderdaad. Dus goede timing denk ik(!)
Volgens mij is @Thalaron zelf eigenaar/bedrijfsleider bij die winkel en is dit 1 grote marketing stunt om maar zoveel mogelijk van ons in de winkel te krijgenKapitein Merijn schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:38:
[...]
Krijg jij extra korting ofzo?
Een maatje van mij is namelijk vandaag ook geweest en betaalde gewoon € 27,- per fles Fremont (wat al goedkoop is).
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Waar kan ik ze los kopen?Deezers schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:33:
Helaas (voor de inkopen aan mijn kant) is dat niet het geval. Hun prijzen zijn vaak gewoon scherp en soms vlijmscherp. En voor die Tweakers die in de buurt wonen is het dus mogelijk interessant om een keer langs te rijden.AngelDust schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:
[...]
Volgens mij is @Thalaron zelf eigenaar/bedrijfsleider bij die winkel en is dit 1 grote marketing stunt om maar zoveel mogelijk van ons in de winkel te krijgen![]()
Voor mij persoonlijk is het juist handig dat niemand weet van de “aanbiedingen” gezien de kans alleen maar groter zal worden dat ik wat mis. Ik gun mijn mede liefhebbers echter ook wat dus vandaar dat ik (af en toe) wat extra informatie geef.
De meeste bieren die ik haal zitten voor de helderheid gewoon op of rond adviesprijs (jammer maar helaas!).
Notice the smilies? Was maar een geintjeThalaron schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:34:
[...]
Helaas (voor de inkopen aan mijn kant) is dat niet het geval. Hun prijzen zijn vaak gewoon scherp en soms vlijmscherp. En voor die Tweakers die in de buurt wonen is het dus mogelijk interessant om een keer langs te rijden.
Voor mij persoonlijk is het juist handig dat niemand weet van de “aanbiedingen” gezien de kans alleen maar groter zal worden dat ik wat mis. Ik gun mijn mede liefhebbers echter ook wat dus vandaar dat ik (af en toe) wat extra informatie geef.
De meeste bieren die ik haal zitten voor de helderheid gewoon op of rond adviesprijs (jammer maar helaas!).
Bier fan Fryske grûn!
De bestelling bij Piwne Mosty werd toch wat duur in verhouding, maar omdat ik mezelf al helemaal had verheugd op weer wat lekkers heb ik toch nog maar een bestelling geplaatst. Echter, ditmaal bij Hopt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UDEiTtKwiW7JsbUUTVGlCvbA.jpg?f=user_large)
Er zitten redelijk wat biertjes tussen met 25% korting, dus tja dan is heb je het zo weer verantwoord richting jezelf.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UDEiTtKwiW7JsbUUTVGlCvbA.jpg?f=user_large)
Er zitten redelijk wat biertjes tussen met 25% korting, dus tja dan is heb je het zo weer verantwoord richting jezelf.
De bierliefhebber is het geworden... wel een beetje meer besteldPieroman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:13:
[...]
Wat een waslijst inderdaad....
Als je de bon gewoon online kan inleveren zou ik voor Hops & Hopes of De Bierliefhebber gaan. Verder ben ik inderdaad (buiten de brouwers om) ook erg onbekend met de inleverpunten.
Eventueel dan ook te bekijken via Beerizer
:fill(white):strip_exif()/f/image/u7RoAxcVrPQmCkSH7dy4UDtD.png?f=user_large)
Bier fan Fryske grûn!
Voor members van The Guild:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 26% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-11-2022 16:55 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik ben pas net lid van The Guild maar,Kapitein Merijn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:52:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Mooi, meteen even twee (is de max) besteld, met nog wat ander spul.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:52:
***members only***
Ook leuk: je krijgt 20% korting op de gastbieren, dus heb ook nog wat van die BA's van Pinta gescoord, die zijn er lekker
Oeh, die Nerdbrewing ben ik erg benieuwd naar. Collab met Adroit Theory.AngelDust schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:51:
[...]
De bierliefhebber is het geworden... wel een beetje meer besteld![]()
![]()
[Afbeelding]
De Arpus ookZjoske78 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:42:
[...]
Oeh, die Nerdbrewing ben ik erg benieuwd naar. Collab met Adroit Theory.
Bier fan Fryske grûn!
Iemand de afgelopen dagen nog in de Caigny geweest in Essen? Ik meende dat er wat hinder was van een verbouwing. Ben benieuwd hoe erg die hinder is en of het al over is?
(p.s. weet iemand of het assortiment ergens inzichtelijk is? Untappd is sinds juni niet bijgewerkt)
(p.s. weet iemand of het assortiment ergens inzichtelijk is? Untappd is sinds juni niet bijgewerkt)
We hebben inmiddels echt bijna alle biertjes gevonden!SemperFidelis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:11:
[...]
Ohja en ander ding: wij zijn met vrienden een WK kalender aan het maken: van elk deelnemend land een biertje drinken als ze zijn uitgeschakeld. De aankoop van de bieren zijn onderverloot per poule.. Nu heb ik dus poule C met Saudi Arabië. Iemand enig idee hoe ik aan een (alcoholarm) biertje uit SA zou moeten komen..?!
Alleen Qatar, wat volgens mij onmogelijk is, en Senegal missen we...
Iemand nog een gouden tip voor die laatste?
AngelDust schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:51:
[...]
De bierliefhebber is het geworden... wel een beetje meer besteld![]()
![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yRgxH7k68VPv6yh8IkwvA1Sv.jpg?f=fotoalbum_large)
Meest rechter nog lokaal opgepikt
Irish Whiskey Barrel Aged Imperial Milk Stout 12.0% ABV
75cl bottle
A collaboration with Kelsey Grammer from Faith American Brew Co. in the USA.
Aged in Irish Whiskey Barrels & dropped just off the coast of Sligo, in the Atlantic Ocean for nearly a year. We bottled this in a very special Cork and Caged finished 750ml bottle. This is an Ocean Aged Clonakilty Irish Whiskey Barrel Aged Imperial Milk Stout.
Craft Brewed in our independent brewery in Sligo
Bier fan Fryske grûn!
Weet iemand of de Nederlandse releasedatum van de BCBS al bekend is?
Voorheen was dit meestal rond black friday via Hopt, maar ook wel eens later wegens leveringsproblemen (?).
Ik heb het nu nog nergens voorbij zien komen...
Voorheen was dit meestal rond black friday via Hopt, maar ook wel eens later wegens leveringsproblemen (?).
Ik heb het nu nog nergens voorbij zien komen...
Iemand al verdiept in de verschillende adventskalenders met speciaalbier? Er zijn er tegenwoordig zó veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hier staan ze op een rijtje. Had je misschien al gevonden, maar misschien heb je er wat aanPiet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:12:
Iemand al verdiept in de verschillende adventskalenders met speciaalbier? Er zijn er tegenwoordig zó veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
https://nl.pepper.com/aan...ender-verzamelpost-247953
[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 03-11-2022 15:24 ]
Iets verder terug staat een overzichtje met (een groot deel van) het aanbod van dit jaar.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:12:
Wellicht heb je er iets aan en als je stukje terug zoekt ook al best veel over gezegd.
Zie post hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 03-11-2022 15:24 ]
@Martijn1990 @Mich007 thanks!
Moersleutel heeft bijna altijd goede bieren, maar ik vind de prijs wel echt fors.
Moersleutel heeft bijna altijd goede bieren, maar ik vind de prijs wel echt fors.
Ik krijg ook die van Moersleutel trouwens.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:27:
Prijzig klopt, maar i.c.m. de korting bij het abonnement van the Guild vond ik het destijds wel te verantwoorden naar mezelf. Heb hem 2 jaar terug ook gehad en was er zeer tevreden over. Vorig jaar die van Sori gehad, maar die viel me eerlijk gezegd dan weer wat tegen.
Mooi pakketje bij Brouwerij de molen gekocht. https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/
Ondanks dat ik nooit zo van de Bock biertjes ben is Bock & Poot tot nu toe mijn lekkerste bock biertje. De prijs is ook nog erg netjes met €2,50.
De IPA's en andere biertjes zijn daar trouwens ook erg lekker. Wil ze allemaal proeven maar zo snel ben ik niet door de hele serie heen.
Ondanks dat ik nooit zo van de Bock biertjes ben is Bock & Poot tot nu toe mijn lekkerste bock biertje. De prijs is ook nog erg netjes met €2,50.
De IPA's en andere biertjes zijn daar trouwens ook erg lekker. Wil ze allemaal proeven maar zo snel ben ik niet door de hele serie heen.
[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 03-11-2022 15:43 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Vind ik ook hoor, maar omdat ze een deal hebben met The Guild lidmaatschap vond ik het wel te rechtvaardigen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:27:
Ik heb een vergelijkbaar pakket gekocht. Tenminste, ik zie verschillende dezelfde bieren.Headshot_NL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:43:
Mooi pakketje bij Brouwerij de molen gekocht. https://shop.brouwerijdem...pakketten/webshopdeal-xl/
https://shop.brouwerijdem...ack-label-webshopdeal-xl/
Ik vind hem tot nu toe helaas tegen vallen. De IPA's zijn mier en mier zoet.
Deze was trouwens wel erg lekker: Bommen & Granaten Bourbon Barrel Aged (Bourbon BA Barley Wine - 13.6%)
Bestel er 1 bij een lokale ondernemer? kun je eigen budget bepalen, hebben wij ook gedaanPiet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:12:
Bier fan Fryske grûn!
Ja smaken verschillen natuurlijk. Maar de IPA's die ik heb gehad zitten dan net weer niet in je pakket. Ja, de cassis & bes, maar daarvan had ik het ook verwacht. Milk&shake lijkt me er ook zo eentje...Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar pakket gekocht. Tenminste, ik zie verschillende dezelfde bieren.
Deze was trouwens wel erg lekker: Bommen & Granaten Bourbon Barrel Aged (Bourbon BA Barley Wine - 13.6%)
Water&vuur en vuur&vlam zijn een stuk minder zoet, water&vuur is juist fris en zurig te noemen.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ze hebben best goede bieren, maar ze slaan soms echt door met bepaalde smaken. Leuk dat je iets met appeltaart doet, maar ik hoef geen vloeibare appeltaart. Mag allemaal wat subtieler.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar pakket gekocht. Tenminste, ik zie verschillende dezelfde bieren.
Ik kom niet veel verder dan het vinden van de brouwerij Société Des Brasseries De L'Ouest Africain (S.O.B.O.A.)SemperFidelis schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:29:
[...]
We hebben inmiddels echt bijna alle biertjes gevonden!
Alleen Qatar, wat volgens mij onmogelijk is, en Senegal missen we...
Iemand nog een gouden tip voor die laatste?
Heb uit de checkins nog geen aankooplocatie kunnen achterhalen, behalve dit restaurant in Parijs:
https://www.lepetitdakar.com/
Zo, mei volgend jaar wordt mijn eerste Mikkeler Beer Celebration in Kopenhagen
Golden ticket is in de pocket. Hotel is gereserveerd. Ik ga proberen om de trein te pakken, een reis van een goede 10 uur.
Nog meer Tweakerts die gaan?

Golden ticket is in de pocket. Hotel is gereserveerd. Ik ga proberen om de trein te pakken, een reis van een goede 10 uur.
Nog meer Tweakerts die gaan?
Jopen en Frontaal zijn ook wel mooie adventskalenders of die van Beerinabox. De laatste heeft zelfs 2 keuzes luxe of minder luxe.
Zelf net een bestelling gedaan bij mijn favo shop
/f/image/Bs2fWAuBwbma29MgQrM1Gt05.png?f=fotoalbum_large)
gewijzigd nadat ik hoorde dat Jopen dus geen advent heeft
/f/image/Bs2fWAuBwbma29MgQrM1Gt05.png?f=fotoalbum_large)
gewijzigd nadat ik hoorde dat Jopen dus geen advent heeft
[ Voor 6% gewijzigd door Louwke op 04-11-2022 11:52 ]
Welke shop is dit? Mooie selectieLouwke schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:32:
Jopen en Frontaal zijn ook wel mooie adventskalenders of die van Beerinabox. De laatste heeft zelfs 2 keuzes luxe of minder luxe.
[Afbeelding]
Twijfel hier nog over de luxe versie van Beer in a box óf voor 125 euro zelf bier bestellen...
Frontaal kalender komt sowieso al.
Littlebeershop in Utrecht, hebben tot de 6e ook een 6 euro korting op minimaal 60 euro bestelling "€6KORTING" in verband met het 6 jarig bestaan. Zijn niet altijd de goedkoopste maar mijn punten spaar programma loopt aardig opPurehz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:13:
[...]
Welke shop is dit? Mooie selectie![]()
Twijfel hier nog over de luxe versie van Beer in a box óf voor 125 euro zelf bier bestellen...
Frontaal kalender komt sowieso al.

www.littlebeershop.nl
Link vergeten
[ Voor 11% gewijzigd door Louwke op 04-11-2022 09:21 ]
Misschien vandaag eens een kijkje nemen bij ze, werk zelf in de stadLouwke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:39:
[...]
Littlebeershop in Utrecht, hebben tot de 6e ook een 6 euro korting op minimaal 60 euro bestelling "€6KORTING" in verband met het 6 jarig bestaan. Zijn niet altijd de goedkoopste maar mijn punten spaar programma loopt aardig op
Ik had vorig jaar de advent kalender van Hopt en die viel erg goed in de smaak. Leuk achtergrondverhaaltje/filmpje elke dag ook van de betreffende bouwer over het betreffende bier. Absolute aanrader wat mij betreft.
Haha ja zover waren we ook alivo001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:18:
[...]
Ik kom niet veel verder dan het vinden van de brouwerij Société Des Brasseries De L'Ouest Africain (S.O.B.O.A.)
Heb uit de checkins nog geen aankooplocatie kunnen achterhalen, behalve dit restaurant in Parijs:
https://www.lepetitdakar.com/
Amsterdam ook redelijk alle restaurants afgemailt.
Deze vond ik ook erg leuk. Niet de aller beste bieren maar wel allemaal nieuwe dus ook nog nooit gedronken.Mesque schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:22:
Ik had vorig jaar de advent kalender van Hopt en die viel erg goed in de smaak. Leuk achtergrondverhaaltje/filmpje elke dag ook van de betreffende bouwer over het betreffende bier. Absolute aanrader wat mij betreft.
Edit: ow en het hield rekening met de percentage doordeweeks
[ Voor 7% gewijzigd door bloc79 op 04-11-2022 09:58 ]
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen voor de maandelijkse bier abonnementen komend jaar. Kompaan kreeg ik ook al 10 bieren binnen in plaats van de aangegeven 12. Frontaal gaat van 10 naar 8 en omhoog in prijs (en ik zie deze maand een paar nieuwe collabs bieren die er niet in zaten deze maand en waarschijnlijk ook niet in de adventskalender). Moersleutel ligt aan de kwaliteit. Hertog Jan is met 130 euro voor 4x3 niet heel spannende bieren en geen beloofde extra's per jaar al te duur, denk dat velen niet gaan verlengen.
Ja, dat zeg je wat.
Zelf zit ik bij moersleutel tot minstens februari volgend jaar, maar daarna toch eens goed kijken wat ik zal doen.
Het is al met al een best prijzige hobby aan het worden zo.
Zelf zit ik bij moersleutel tot minstens februari volgend jaar, maar daarna toch eens goed kijken wat ik zal doen.
Het is al met al een best prijzige hobby aan het worden zo.
En een hobby mag op z'n tijd geld kosten.
Ik zit zelf ook tot volgend jaar april bij Moersleutel ivm het meedingen met de Advent Kalender. Ben zelf altijd wel goed te spreken over Moersleutel.
Ik zit zelf ook tot volgend jaar april bij Moersleutel ivm het meedingen met de Advent Kalender. Ben zelf altijd wel goed te spreken over Moersleutel.
Jopen heeft dit jaar geen adventcalendar.Louwke schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:32:
[Afbeelding]
/f/image/4kT1jofxhIO53yNYcyBAFAss.png?f=fotoalbum_large)
Overigens zelf een van de nieuwe Pühaste Silver Series open getrokken. Best lekker, maar door de rijping op wijnvaten niet helemaal mijn smaak.
:strip_exif()/f/image/r7eVf8JIXIIrQmxxIFvqSoQp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door ivo001 op 04-11-2022 11:39 ]
Komt door het fiasco van vorig jaar, heel veel kalenders niet verkocht..ivo001 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:36:
[...]
Jopen heeft dit jaar geen adventcalendar.
[Afbeelding]
Overigens zelf een van de nieuwe Pühaste Silver Series open getrokken. Best lekker, maar door de rijping op wijnvaten niet helemaal mijn smaak.
[Afbeelding]
In de pauze even langs gewandeld en naar buiten gelopen met:Louwke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:39:
[...]
Littlebeershop in Utrecht, hebben tot de 6e ook een 6 euro korting op minimaal 60 euro bestelling "€6KORTING" in verband met het 6 jarig bestaan. Zijn niet altijd de goedkoopste maar mijn punten spaar programma loopt aardig op
www.littlebeershop.nl
Link vergetenKorting is namelijk alleen online, maar in de winkel hebben ze 6 voor de prijs van 5. @Martijn1990
- KEES Ice Bock Dark (25%
- KEES Collin the Caterpillar
- La Pirata The Last Fool’s Southpaw
Ben benieuwd 🍻
Edit: wel gek dat de prijzen in de winkel iets hoger liggen dan op de website (€0,60) per biertje of zo
[ Voor 7% gewijzigd door Martijn1990 op 04-11-2022 13:19 ]
Haha die Icebock had ik ook gezien bij Kees ja, 25% leek me wat te heftig. Maar laat hem je smaken
Je betaald inherent ook gewoon mee aan de huur van de winkel, ook hun energieprijzen zijn door het dak gegaan, daarnaast betaal je ook voor het personeel wat daar in de winkel staat. Dit alles heeft een webshop niet nodig, vandaar het verschil lijkt mij.Martijn1990 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:17:
[...]
Edit: wel gek dat de prijzen in de winkel iets hoger liggen dan op de website (€0,60) per biertje of zo
Die Icebock heb ik ook liggen hier. Er lag ook nog een versie (Light) van 12% op basis van een IPA indien ik mij niet vergis, maar daar had ik geen zijn in..
Ook heb ik nog 2 Sacred Hearts liggen (25%/26%) maar de zwaarste die ik daar ooit van heb gehad was 27%.
Beter trek je die met iemand samen open of je moet de tijd nemen (leuk voor bij een film ofzo)
Ook heb ik nog 2 Sacred Hearts liggen (25%/26%) maar de zwaarste die ik daar ooit van heb gehad was 27%.
Beter trek je die met iemand samen open of je moet de tijd nemen (leuk voor bij een film ofzo)
Hoezo? Je haalt de bestelling daarna gewoon af in de winkel of wordt thuisbezorgd. Het is niet zo dat ze nog een separaat magazijn hebben van waar ze de bestellingen verzenden.Prinzie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:34:
[...]
Je betaald inherent ook gewoon mee aan de huur van de winkel, ook hun energieprijzen zijn door het dak gegaan, daarnaast betaal je ook voor het personeel wat daar in de winkel staat. Dit alles heeft een webshop niet nodig, vandaar het verschil lijkt mij.
Sowieso is het een flink dure winkel, de bierwinkelier op de Nachtegaalstraat is meestal echt goedkoper. Maar door de locatie kom ik er toch met regelmaat
To dare is to do
Hoezo? Simpel: Je winkelruimte betaal je huur voor, net als de elektra voor de verlichting en je verwarmde winkelruimte is ook niet gratis. Daarnaast staat er ook iemand achter de kassa welke ook af en toe wat wilt eten thuis. Dit zijn kosten welke niet vergelijkbaar zijn met het huren van een serverruimte en een magazijntje voor het uitsturen van je bestellingen.Slaapje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:39:
[...]
Hoezo? Je haalt de bestelling daarna gewoon af in de winkel of wordt thuisbezorgd. Het is niet zo dat ze nog een separaat magazijn hebben van waar ze de bestellingen verzenden.
Sowieso is het een flink dure winkel, de bierwinkelier op de Nachtegaalstraat is meestal echt goedkoper. Maar door de locatie kom ik er toch met regelmaat
Maar goed, nu weer verder over speciaalbier!
Dat het over het algemeen een dure winkel is, kunnen we ons allemaal wel in vinden denk ik zo. Hij is gewoon iets wat duurder dan gemiddeld.
Volgens mij ging het er om dat de bieren van littlebeershop online goedkoper te halen zijn dan in de winkel terwijl de online bestellingen ook gewoon in de winkel klaarstaan, dus je relaas over huurprijzen e.d. hebben hier weinig mee te maken?Prinzie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:46:
[...]
Hoezo? Simpel: Je winkelruimte betaal je huur voor, net als de elektra voor de verlichting en je verwarmde winkelruimte is ook niet gratis. Daarnaast staat er ook iemand achter de kassa welke ook af en toe wat wilt eten thuis. Dit zijn kosten welke niet vergelijkbaar zijn met het huren van een serverruimte en een magazijntje voor het uitsturen van je bestellingen.
Maar goed, nu weer verder over speciaalbier!![]()
Dat het over het algemeen een dure winkel is, kunnen we ons allemaal wel in vinden denk ik zo. Hij is gewoon iets wat duurder dan gemiddeld.
Maar inderdaad, bijna weekend, dus bier. Ik denk dat ik zo maar eens een rondje ga fietsen om wat in te slaan.
Btw. Ik hoor mensen met regelmaat praten over de selectie van de Plus supermarkten. Iemand een idee hoe de selectie van de Plus in Utrecht is? Welke vestiging is mij om het even, maar heb geen zin om alleen daarvoor te gaan kijken. Doe nooit boodschappen bij de Plus.
To dare is to do
@Slaapje volgens mij is dat een nogal specifiek voordeel dat ik hier heb. Ik weet dat er naast Leende nog elders eentje een mega assortiment heeft maar het is alles behalve normaal.
Op zich mee eens, maar dit is een heel klein winkeltje met de webshop direct gekoppeld. Dus die bieren die je besteld worden direct uit de winkel gehaald. Gaat maar om een klein prijsverschil hoor, maar viel me wel opPrinzie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:34:
[...]
Je betaald inherent ook gewoon mee aan de huur van de winkel, ook hun energieprijzen zijn door het dak gegaan, daarnaast betaal je ook voor het personeel wat daar in de winkel staat. Dit alles heeft een webshop niet nodig, vandaar het verschil lijkt mij.
Het zal vermoedelijk wel aan de hobby/interesse van de bedrijfsleider liggen. De Plus in Deventer heeft ook wel een redelijk interessant assortiment (in een fotopost op Facebook gaven ze begin dit jaar aan dat het er meer dan 200 zijn). Ik kom er zelf ook niet super vaak om boodschappen te doen, toevallig afgelopen maandag nog geweest en stuk of 4 bieren meegenomen (3 bokbiertjes en de Nebula van Hopalaa). Heb me ingehouden omdat ik recent ook nog een pakket bij Moersleutel besteld had en de kelder behoorlijk vol staat nu.Thalaron schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:04:
@Slaapje volgens mij is dat een nogal specifiek voordeel dat ik hier heb. Ik weet dat er naast Leende nog elders eentje een mega assortiment heeft maar het is alles behalve normaal.
AngelDust schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:48:
[...]
Bestel er 1 bij een lokale ondernemer? kun je eigen budget bepalen, hebben wij ook gedaan
:strip_exif()/f/image/2UO1bVcrng4SB1hOPSqP8yAJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Done, alvast eentje om te proberen. Best ok
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Zo die Big Foot is me er een zeg ui de Guild box. Had er verhalen over gelezen. Open getrokken en hoopte dat het mee viel. Eerste slok was ok, maar hoe meer hoe bitter der hij wordt en langer de smaak blijft hangen. Ik vrees dat de goot de rest gaat op drinken
@Louwke ik kende Sierra Nevada als brouwer al en ik had direct al een vermoeden. Helaas deed dat vermoeden eer aan mijn herinneringen.
Live or hate geval vermoed ik dan maar gelet op de gemiddelde score.
Anyways… proost! Mijn 1e Fremont (minste verwachtingen over deze gelet op smaakprofiel) ooit! Bevalt prima
:strip_exif()/f/image/mMwpEKqTUDDkS57oMjM8LzG1.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog 2 andere uit de serie in stash
Live or hate geval vermoed ik dan maar gelet op de gemiddelde score.
Anyways… proost! Mijn 1e Fremont (minste verwachtingen over deze gelet op smaakprofiel) ooit! Bevalt prima
:strip_exif()/f/image/mMwpEKqTUDDkS57oMjM8LzG1.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog 2 andere uit de serie in stash
Voor de geïnteresseerden: De Duvel Barell Aged 7 is op voorraad in de webshop van Duvel.
Probleem is alleen dat ze niet verzenden buiten België 😬
Die vindt zijn weg wel naar de shops hier in NL. Alleen... Peperduur en het geld niet waard.mannetje19 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:55:
Voor de geïnteresseerden: De Duvel Barell Aged 7 is op voorraad in de webshop van Duvel.
Zou graag een goeie uit de sacred heart lijn willen proberen, maar kan alleen maar de VII en VIII vinden, en die lijken me nu net niks. Ook een stuk minder beoordeeld dan de anderen.Thalaron schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:36:
Die Icebock heb ik ook liggen hier. Er lag ook nog een versie (Light) van 12% op basis van een IPA indien ik mij niet vergis, maar daar had ik geen zijn in..
De Kees Icebock van 25% heb ik ook klaar staan. wellicht dit weekend opdrinken.
De Plus in Veghel ben ik een keertje geweest, en die had nog best een redelijk assortiment.
[ Voor 5% gewijzigd door ivo001 op 05-11-2022 01:29 ]
@ivo001 dat zijn nu net de 2 die ik heb staan
Ik wist al dat de beoordeling een pak minder was. Heb deze voor een prikkie kunnen meepakken, anders had ik deze ook niet in huis gehad.
De V (27%) was destijds erg goed te doen overigens;
Ik wist al dat de beoordeling een pak minder was. Heb deze voor een prikkie kunnen meepakken, anders had ik deze ook niet in huis gehad.
De V (27%) was destijds erg goed te doen overigens;
:strip_exif()/f/image/rCEP76G2iZ60Qlgdk5FfsHH2.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend ben ik langs geweest en ze waren nog druk de nieuwe stellingen aan het vullen. Ik heb geen hinder ervaren, ik gok dat 90% van de bieren al wel van een prijs is voorzien.Hiru schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:56:
Iemand de afgelopen dagen nog in de Caigny geweest in Essen? Ik meende dat er wat hinder was van een verbouwing. Ben benieuwd hoe erg die hinder is en of het al over is?
"Best ok" klinkt als .. valt tegenHimalaya schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:35:
[...]
[Afbeelding]
Done, alvast eentje om te proberen. Best ok
Bier fan Fryske grûn!
Vanmiddag komt de Hopt Mr Hop adventkalender al binnen. Zal hem gewoon open maken. Ik verwacht niet al te veel voor de prijs maar toch benieuwd. Krijg die van Beer in a Box ook nog.
Gisteravond de Uiltje Apfelstrudel Doppelbock geprobeerd. Had ik ook niet heel veel verwachting van, maar vond het prima. Het is nog steeds een bock dus niet zo dik als een stout en daardoor best prettig drinken. Ook geen heel sterke smaak, wel zoet, maar ook wat fris en kruidig. Viel me me dus goed mee en die 11% voelde ik ook wel na een drukke werkweek.
Gisteravond de Uiltje Apfelstrudel Doppelbock geprobeerd. Had ik ook niet heel veel verwachting van, maar vond het prima. Het is nog steeds een bock dus niet zo dik als een stout en daardoor best prettig drinken. Ook geen heel sterke smaak, wel zoet, maar ook wat fris en kruidig. Viel me me dus goed mee en die 11% voelde ik ook wel na een drukke werkweek.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t6ehWq2w4JPvbNcb1kzqm08B.jpg?f=user_large)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Hahaha, nee dat valt mee. Was eigenlijk best heel lekker en zeker voor herhaling vatbaar
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Bedoel je niet de Jan Linders?ivo001 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 01:23:
[...]
Zou graag een goeie uit de sacred heart lijn willen proberen, maar kan alleen maar de VII en VIII vinden, en die lijken me nu net niks. Ook een stuk minder beoordeeld dan de anderen.
De Kees Icebock van 25% heb ik ook klaar staan. wellicht dit weekend opdrinken.
De Plus in Veghel ben ik een keertje geweest, en die had nog best een redelijk assortiment.
Een plus hebben we niet in Veghel voor zover ik weet.
De Jumbo Foodmarkt heeft ook een redelijk assortiment, verder hebben we Hellobier nog op de Noordkade zitten, groot assortiment. Hoe de prijzen zich tot andere winkels verhouden durf ik niet te zeggen.
Ondanks dat ik die van Frontaal en De Moersleutel deze maand ontvang, vind ik het best geinig om er misschien nog een kalender bij te hebben. Ik heb wel eens van die spreadsheets langs zien komen met de inhoud van die dozen over de jaren en soms ook al actuele: heeft iemand daar 'n link van? Ik kom er zo 1-2-3 niet meer...
Die bock van het Uiltje is een dikke prima, heb hem vorig jaar op en was erg lekker. Dronk makkelijk weg en de smaak was top.Klippy schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:32:
Vanmiddag komt de Hopt Mr Hop adventkalender al binnen. Zal hem gewoon open maken. Ik verwacht niet al te veel voor de prijs maar toch benieuwd. Krijg die van Beer in a Box ook nog.
[Afbeelding]
Jullie 2 BA Bocks zijn onderweg, eens kijken of die meevallen 😜
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Denk dat je gelijk hebt inderdaad, de Jan Linders.205Gutmann schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:38:
[...]
Bedoel je niet de Jan Linders?
Een plus hebben we niet in Veghel voor zover ik weet.
De Jumbo Foodmarkt heeft ook een redelijk assortiment, verder hebben we Hellobier nog op de Noordkade zitten, groot assortiment. Hoe de prijzen zich tot andere winkels verhouden durf ik niet te zeggen.
Hellobier heeft een schitterend assortiment, maar vind ze wel wat prijzig. Heb daar 2x die Kees Ice bock Dark van 25% gehaald voor €7,75 per stuk. Online zie ik ze vanaf €5,30.
Aangezien we "in de buurt" waren (Eindhoven), vanmorgen even naar De Caigny (hoe spreek je dat eigenlijk uit) geweest.
Beter geworden na de verbouwing! Aardig inkopen gedaan, onder andere de nieuwe Silver Series.
Komende week nog even langs de Bierschuur, zit dan een paar dagen op de Beekse Bergen dus tja...
Beter geworden na de verbouwing! Aardig inkopen gedaan, onder andere de nieuwe Silver Series.
Komende week nog even langs de Bierschuur, zit dan een paar dagen op de Beekse Bergen dus tja...