Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:02
En qua ratings, ik heb mij laten vertellen dat Amerikanen anders sterren geven dan wij in Europa. Prima biertje = 3 in Europa, in Amerika an snel richting de 4 o.i.d.

En kan mij ook voorstellen dat wanneer ik wat meer betaal of moeite moet doen om een selectief biertje te scoren, dat ik sneller meega in de 4,5-5 rating dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 12:31
Onderstaand heb ik hier eerder eens gepost. Ik had hem destijds voor 21,50 gekocht via Saveur Biere (zat een mooie korting op).
Ook de Moersleutel barcode black/green die we ervoor dronken vond ik beter, maar da's ook mijn favoriete barcode.
Afgelopen weekend met een proeverij de Fremont B-Bomb 2019 op. Vond hem toch echt wat tegenvallen voor het bedrag dat je er voor neer telt. Zeker lekker, maar niet beter dan een willekeurige Pohjala Cellar Series die voor minder dan de helft van de prijs te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Het is een combinatie van zaken waarin door Amerikaanse bieren zo veel duurder zijn, inderdaad.

Verkrijgbaarheid is één. Vaak wordt dit door maar een paar Nederlandse of Europese importeurs geïmporteerd. Daar komen inklaringskosten, ondernemersrisico en vraag & aanbod bij kijken. En er is meer vraag dan aanbod, dus dat trekt de prijs omhoog.

Maar ook constante kwaliteit is wel een factor. Uiteindelijk is de hele moderne speciaalbier beweging begonnen in de VS. Brouwerijen als Fremont stammen uit 2009, toch vaak een jaartje of 5 eerder dan bijvoorbeeld een Frontaal en Moersleutel. Die voorsprong van 5 jaar proef je in de kwaliteit en consistentie.

Maar uiteindelijk ben ik het eens met de meesten hier: voor die 10% betere smaak beleving geef ik meestal ook niet een veelvoud uit. Voor speciale gelegenheden of tijdens een festival of ander event betaal ik dan liever iets meer voor een taster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:13
Kijk nuttige informatie zo :)

Toch een beetje wat ik zoal ingedachte had ja. Maar eens gaan kijken wat we gaan doen dan. Een soort van bucketlist is het wel natuurlijk om een wat duurder bier zo te pakken. Maar vaak gaat het niet gebeuren. Zitten in Belgie ook wel genoeg barrel aged bieren die in grote flessen komen gelukkig.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 10:50
Louwke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:27:
Zo even wat advies of jullie mening even vragen over wat dingen :)
Ik wilde binnenkort eens een mooi flesje kopen om te gaan delen met mijn schoonbroer en zwager. Wij doen dit wel vaker met Kerst Pasen of wat voor reden dan ook. Dan nemen we verschillende flessen mee, vaak wat meer prijzige en niet standaard biertjes. Nu kwam ik dus de Fremont tegen, ik heb wel gezien dat deze prijzig zijn maar wel een goede score etc hebben. Ook hier lees ik er goede verhalen over. Deze staat dus hoog op mijn lijstje om volgende keer mee te nemen. Zeker omdat ik een mooie korting nog kan krijgen door spaar punten :)
Echter ik kom dus vaker de Amerikaanse brouwers tegen die erg prijzig zijn. Denk aan de Jackie O's, de Fremonts etc. Alleen waarom zijn deze nu zoveel duurder en zijn ze echt de meerprijs waard tov een ik noem een Moersleutel Barcode? Komt dit omdat ze echt veel beter zijn of omdat ze erg lastig te krijgen zijn in Nederland en daarom gewoon dubbel of meer de prijs hebben? Lervig heb ik zo ook voorbij zien komen en die hebben toch ook goede reviews en ook een prijs toch wel iets zachter voor de portemonee :)
Hoe denken jullie hier eigenlijk over is het het waard om 1 fles te kopen van 40 of zeg je fuck it koop er 2 van de Europese brouwers en geniet dubbel? :9B
Pühaste Silver Series zijn over het algemeen erg lekker. ( al heb ik er laatst een paar een 3.5 gegeven, maar de de meeste tussen de 4.25-5). De Gone Camping en de Cheescake Island van Pohjala vond ik ook fantastisch. De Mine is Bigger Than Yours barleywine van To Ol is ook een mooie om te proberen. Maltgarden heeft heerlijke stouts van 0.5L voor een euro of 8. De middle of Silence en Dead Phone Calling waren goed. En dan heb je nog de Hybrid Treats van Sori en de Delights van Bereta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:58

Pieroman

/me

Kan me aansluiten dat de Gone Camping van Pohjala erg goed is.

In het algemeen merk ik wel dat ik de duurdere bieren het niet per se waard vind, en dat geldt dan ook voor Europese varianten. Zo af en toe wil ik ze nog wel eens kopen (heb zo nog een Fremont staan) maar een barcode of silver series doet echt vaak niet onder.
Als je dan toch een wat grotere fles wil kijk dan eens naar bijvoorbeeld de Basqueland Barrel Works serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Louwke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:00:
Kijk nuttige informatie zo :)

Toch een beetje wat ik zoal ingedachte had ja. Maar eens gaan kijken wat we gaan doen dan. Een soort van bucketlist is het wel natuurlijk om een wat duurder bier zo te pakken. Maar vaak gaat het niet gebeuren. Zitten in Belgie ook wel genoeg barrel aged bieren die in grote flessen komen gelukkig.
Je zou eens naar de Struise Brouwers kunnen kijken.. Black Damnation, Clash of the Titans, Dark Horsee reserva, genoeg leuk spul :)

En wij hebben ook BA 75cl voor schappelijke prijzen O-) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AngelDust op 21-07-2022 13:00 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:56
ivo001 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:04:
[...]

Pühaste Silver Series zijn over het algemeen erg lekker. ( al heb ik er laatst een paar een 3.5 gegeven, maar de de meeste tussen de 4.25-5). De Gone Camping en de Cheescake Island van Pohjala vond ik ook fantastisch. De Mine is Bigger Than Yours barleywine van To Ol is ook een mooie om te proberen. Maltgarden heeft heerlijke stouts van 0.5L voor een euro of 8. De middle of Silence en Dead Phone Calling waren goed. En dan heb je nog de Hybrid Treats van Sori en de Delights van Bereta.
Mine is bigger than yours is inderdaad zeker de moeite waard. Ook de Rackhouse serie van Lervig zou ik je nog aan kunnen raden. (wel weer iets duurder dan bijvoorbeeld Pohjala cellar of silver serie Puhaste)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Saitek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:25:
En qua ratings, ik heb mij laten vertellen dat Amerikanen anders sterren geven dan wij in Europa. Prima biertje = 3 in Europa, in Amerika an snel richting de 4 o.i.d.

En kan mij ook voorstellen dat wanneer ik wat meer betaal of moeite moet doen om een selectief biertje te scoren, dat ik sneller meega in de 4,5-5 rating dan anders.
Ik gebruik het sterrensysteem volgens mij ook anders dan de meesten, ik reken het om naar een rapportcijfer van 1 tot 10 Een biertje wat krap aan voldoende scoort bij mij krijgt 2,75 sterren = rapportcijfer 5.5. Ik vind bier eigenlijk nooit vies (op Sours na :X ) dus ik geef eigenlijk nooit lager dan deze 2.75 ster op Untappd. Veruit het meeste zit bij mij tussen 3.5 en 4.5 sterren (aka 7 en 9).

Meer mensen die zo denken? :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ivo001
JunkO schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:21:
[...]

Ik gebruik het sterrensysteem volgens mij ook anders dan de meesten, ik reken het om naar een rapportcijfer van 1 tot 10 Een biertje wat krap aan voldoende scoort bij mij krijgt 2,75 sterren = rapportcijfer 5.5. Ik vind bier eigenlijk nooit vies (op Sours na :X ) dus ik geef eigenlijk nooit lager dan deze 2.75 ster op Untappd. Veruit het meeste zit bij mij tussen 3.5 en 4.5 sterren (aka 7 en 9).

Meer mensen die zo denken? :)
Ik reken het ook vaak om naar een schaal van 10 :)

Maar ik hou een beetje dit aan:
0-2: Vaak door de gootsteen
2-2.75: Niet lekker, maar zonde om weg te gooien
2.75-3.25: voldoende
3.5-4: Lekker, zou ik best opnieuw willen bestellen op een terrasje.
4-4.5:Heel lekker
4.5-5 Geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
ivo001 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:38:
[...]

Ik reken het ook vaak om naar een schaal van 10 :)

Maar ik hou een beetje dit aan:
0-2: Vaak door de gootsteen
2-2.75: Niet lekker, maar zonde om weg te gooien
2.75-3.25: voldoende
3.5-4: Lekker, zou ik best opnieuw willen bestellen op een terrasje.
4-4.5:Heel lekker
4.5-5 Geweldig
Precies dit! Logischer kan het haast niet toch? :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Zo vanavond het weekend even inluiden met een Moersleutel dus, Tom Rye Wine van de 6 year anniversary serie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_LU1xBlnZO-EO4kVxr9ONK2V-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Mt4aQ04viLjZ6I87KYLNH9O.jpg?f=fotoalbum_large

Zoet en dik, paste wel bij het weer van vandaag om even geen IPA open te trekken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:33
Louwke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:27:
Zo vanavond het weekend even inluiden met een Moersleutel dus, Tom Rye Wine van de 6 year anniversary serie.
[Afbeelding]

Zoet en dik, paste wel bij het weer van vandaag om even geen IPA open te trekken
Vond hem erg lekker!

Ik ging vanavond maar eens aan de Indulgence Seven van De Moersleutel. Vond hem heel goed! 😎

Edit: ja, condens erop van het opwarmen, stond in de koelkast. Heeft nog een tijd gestaan om op kamer temp te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3UIhtWKdAVf3jpAF3kC0dTnn_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhgLXE3Xfrx6VH6q5DHCI0xi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 21-07-2022 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Martijn1990 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Vond hem erg lekker!

Ik ging vanavond maar eens aan de Indulgence Seven van De Moersleutel. Vond hem heel goed! 😎

Edit: ja, condens erop van het opwarmen, stond in de koelkast. Heeft nog een tijd gestaan om op kamer temp te komen.

[Afbeelding]
Die van mij kwam ook uit de koelkast, vanaf volgende zomer heb ik een klimaatkast in de keuken :+

Maar hij is erg lekker moet ik zeggen. Zag dat het pas mijn 5e Rye soort bier is die ik incheck. Maar als dit is wat je er meer van kunt verwachten dan komen er vast en zeker wat meer op nog

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JunkO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lgg_q1wXl7Ul23jiwd6EqKPdAnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMYE3GhJomrH9yLx06LrCfDB.jpg?f=fotoalbum_large

Voor deze heb je bijna mes en vork nodig, maar wel één van de betere stouts die ik geproefd heb. 👌🏻

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I19T2QvyGGEEoySDb-bNJMaqjtc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/tLPD9ZcLiC2zVDBd9uB48Tiw.webp?f=fotoalbum_large
Gisterenavond een wel heel erg bijzonder bieravondje gehad.
3x een meesterlijke Site Project.
De Beer Barrel Time Rye, was wel de lekkerste stout die ik ooit op heb, echt geweldig!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4_2YTgejs09tUbvm4symDOYVXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzOCjUWK1lyQoJ6PR4WbAYIS.jpg?f=fotoalbum_large

Zo.. eindelijk eens een Moersleutel glas kunnen scoren bij onze Plus :)

Ik heb nog genoeg Moersleutels staan thuis dus vandaag even wat anders meegenomen dat beter geschikt is voor deze tijd van het jaar (op die Sibeeria / Āprus collab na dan…

Edit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHWyh8vTToqAu4aqqxw0mq7Vnuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbXgBRves7Phnc1l1TxyOI0y.jpg?f=fotoalbum_large

:9B

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 23-07-2022 22:38 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAwDml4y2_ynQe_hW_hnSlQaXhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tiyn0rC4OT0wgffcf6gtglgU.jpg?f=fotoalbum_large

Poah, wat maakt Bronckhorster lekkere BA bieren.
Mijn eerste ervaring met ze, naast deze Curiosité ook de Barrel Aged Serie no.33 en 34 gehad.
Vooral no. 33 stond ik van versteld, wat een heerlijk resultaat krijg je als je een Tripel op bourbon vaten laat rijpen. Echt heel prettig! Stiekem nog lekkerder dan de (veel prijzigere) Curiosité... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Over een week vakantie dus ik moest wat halen om dat te kunnen vieren. Toch maar deze meegepakt met de boodschappen. Samen met nog wat Grolsch Radler Citroën minder zoet die niet op de foto mee mocht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBYnuI6oMbqBeoYB1HMWpyNQGGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kjgscy29Rmr2mNKcSy2rhrtO.jpg?f=fotoalbum_large

@plofkip Tripels op vaten rijpen kan zeker erg smakelijk zijn en relatief gezien gunstig wat prijs betreft. Dat gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik die voornamelijk in de minder koude maanden als prettig ervaar. Een dikke Imperial BA Stout van 13-15% met 28 graden is het toch niet helemaal en daar komt de Tripel zeker beter tot zijn recht mijn inziens :D

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 25-07-2022 10:06 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:02:

Tripels op vaten rijpen kan zeker erg smakelijk zijn
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:51
plofkip schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:33:
[Afbeelding]

Poah, wat maakt Bronckhorster lekkere BA bieren.
Mijn eerste ervaring met ze, naast deze Curiosité ook de Barrel Aged Serie no.33 en 34 gehad.
Vooral no. 33 stond ik van versteld, wat een heerlijk resultaat krijg je als je een Tripel op bourbon vaten laat rijpen. Echt heel prettig! Stiekem nog lekkerder dan de (veel prijzigere) Curiosité... :o
Bronckhorster heb ik zelf gemixte ervaringen mee. De eerste BA tripel die ik had kwam van hun en die was geweldig. Dat was de Barrel Aged Serie no. 14. Ook no. 25 en 27 vond ik erg goed. Maar ik heb ook verschillende bieren in die serie gehad die me enorm tegenvielen, en vaak omdat ik ze (veel) te zoet vond. 26, 28, 29, 34.. allemaal vond ik ze mwuah. De eerste Curiosite heb ik ook gehad en hoewel lekker bier vond ik hem tegenvallen voor de prijs die ze vragen. Maar goed, de meeste krijgen dan wel weer goede ratings dus blijkbaar valt dat zoete bij anderen juist weer wel in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
ArjenIsM3 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Bronckhorster heb ik zelf gemixte ervaringen mee. De eerste BA tripel die ik had kwam van hun en die was geweldig. Dat was de Barrel Aged Serie no. 14. Ook no. 25 en 27 vond ik erg goed. Maar ik heb ook verschillende bieren in die serie gehad die me enorm tegenvielen, en vaak omdat ik ze (veel) te zoet vond. 26, 28, 29, 34.. allemaal vond ik ze mwuah. De eerste Curiosite heb ik ook gehad en hoewel lekker bier vond ik hem tegenvallen voor de prijs die ze vragen. Maar goed, de meeste krijgen dan wel weer goede ratings dus blijkbaar valt dat zoete bij anderen juist weer wel in de smaak.
Zoet ben ik gek op, dus de 34 viel bij mij ook erg in de smaak.
Gisteravond de Reloaded van Moersleutel en Folkingebrew gehad, ook mierzoet en die beviel dan ook erg goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 10:46
Louwke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:27:
Zo even wat advies of jullie mening even vragen over wat dingen :)
Ik wilde binnenkort eens een mooi flesje kopen om te gaan delen met mijn schoonbroer en zwager. Wij doen dit wel vaker met Kerst Pasen of wat voor reden dan ook. Dan nemen we verschillende flessen mee, vaak wat meer prijzige en niet standaard biertjes. Nu kwam ik dus de Fremont tegen, ik heb wel gezien dat deze prijzig zijn maar wel een goede score etc hebben. Ook hier lees ik er goede verhalen over. Deze staat dus hoog op mijn lijstje om volgende keer mee te nemen. Zeker omdat ik een mooie korting nog kan krijgen door spaar punten :)
Echter ik kom dus vaker de Amerikaanse brouwers tegen die erg prijzig zijn. Denk aan de Jackie O's, de Fremonts etc. Alleen waarom zijn deze nu zoveel duurder en zijn ze echt de meerprijs waard tov een ik noem een Moersleutel Barcode? Komt dit omdat ze echt veel beter zijn of omdat ze erg lastig te krijgen zijn in Nederland en daarom gewoon dubbel of meer de prijs hebben? Lervig heb ik zo ook voorbij zien komen en die hebben toch ook goede reviews en ook een prijs toch wel iets zachter voor de portemonee :)
Hoe denken jullie hier eigenlijk over is het het waard om 1 fles te kopen van 40 of zeg je fuck it koop er 2 van de Europese brouwers en geniet dubbel? :9B
Ja mag ook niet vergeten dat Fremont 65cl flessen zijn. Dwz als je ze vergelijkt met Lervig die flessen van 37,5cl
verkopen en al snel 18€ kosten. Dit is dus vergelijkbaar met de Fremonts. Dus als je een Fremont op de kop kunt tikken voor minder dan 30€, zou ik het wel doen. Fremont vind ik persoonlijk wel lekker. Ik zou wel voor een Dark Star gaan. Dit zijn BA stouts. B Bombs zijn strong ales.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@techix
Ik moet toch zeggen dat ik zeker voor de B Bombs zou gaan.
Die strong ale is zoooo lekker! Ikzelf vind het juist mooi dat tussen het stout geweld, eens wat anders zit.
Stouts zijn er al genoeg, strong ales veel te weinig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Oxellaar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:27:
@techix
Die strong ale is zoooo lekker! Ikzelf vind het juist mooi dat tussen het stout geweld, eens wat anders zit.
Afgelopen zaterdag de 2021 B bomb gehad en die was inderdaad geweldig.
Besteld voor 20 piek bij Saveur bieren en dat was hij meer dan waard :9~

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Saitek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:25:
Hmm, bij mij werkt dit eigenlijk precies andersom. Dat schept bij mij een hogere verwachting en als hij die niet waarmaakt merk ik aan mezelf dat ik hem dan harder afstraf dan ik met een goedkoop / makkelijk verkrijgbaar biertje gedaan zou hebben.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Inmiddels de eerste vier biertjes uit de 6 Years Anniversary van de Moersleutel op en ik moet eerlijk zeggen dat ie me wat tegen valt. De DIPA (Max) was wat vlak van smaak en weinig spannend. De TRIPA (Rob) was goed. De Rye Wine (Tom) was ook prima en een keer wat anders, wat ik zeker kon waarderen. Maar de Imperial Chocolate Stout (Pim), een stijl waarin de Moersleutel normaal uitblinkt vond ik echt matig. Smaak was prima, maar daarna kwam een vervelende nasmaak die ik niet goed weg kreeg. Ik ben benieuwd naar de laatste twee uit 't pakket (Sjaak en Margreet), maar tot nog toe ben ik nog niet laaiend enthousiast en ook totaal niet eens met de ratings van die eerste vier op Untappd.

Moet wel zeggen dat ik dat bij de Moersleutel de laatste tijd wat vaker heb. Voor mijn gevoel worden ze heel hoog beoordeeld op ieder bier wat ze uitbrengen, terwijl er maar een paar zijn die die rating ook wel echt verdienen. De barcode serie verdient 't meestal wel echt, maar de pastry stouts in mijn ogen wat minder. Primas stouts, lekker dik, maar veel van 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Komend weekend ga ik naar Gent. Iemand tips voor een mooi café/bar wat ik niet mag missen?
Heb een aantal locaties al genoteerd: 't Galgenhuis, Trollekelder, Dulle Griet, Het Waterhuis aan de Bierkant en Café 't Kanon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ivo001 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:44:
Komend weekend ga ik naar Gent. Iemand tips voor een mooi café/bar wat ik niet mag missen?
Heb een aantal locaties al genoteerd: 't Galgenhuis, Trollekelder, Dulle Griet, Het Waterhuis aan de Bierkant en Café 't Kanon.
Stadsbrouwerij Gruut?

Naast het Waterhuis zit 't Dreupelkot van dezelfde eigenaar (als hij nog leeft) voor wat afwisseling omdat ze daar honderden soorten jenever verkopen. Leuke klein kroegje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon13
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06-2023
Bar beenhouwer heeft altijd een mooie selectie op tap en in de koelkast. Dok brewing is ook een leuke stopplaats. In beide kan je ook iets knabbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:06
Brouwbar (kleine selectie, maar eigen biertjes)
Dok browing (brouwerij, ligt wat buiten het centrum, maar zeer leuke/hippe setting)
Gitane (klein en vrij druk meestal)
Bar Beenhouwer

En als je in de buurt van kinepolis zit:

Kaffee de Planck (overkant kinepolis, op een boot)
De Geus van Gent

[ Voor 30% gewijzigd door beOnt op 26-07-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-06 20:29

Mef

Bier Central op de botermarkt is hier nog niet genoemd denk ik. https://www.biercentral.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 10:46
Oxellaar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:27:
@techix
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Als ik m'n untappd bekijk, vind ik de b bomb ook lekkerder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:37
Wren schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Stadsbrouwerij Gruut?

Naast het Waterhuis zit 't Dreupelkot van dezelfde eigenaar (als hij nog leeft) voor wat afwisseling omdat ze daar honderden soorten jenever verkopen. Leuke klein kroegje.
Pol is van een taai ras. Die gaat (hopelijk) niet zomaar. Laatste keer dat ik er was “had hij enkel grote glazen” dus was het 5 euro een een geoot glas met jenever :+

De meeste hotspots zijn wel benoemd ondertussen! Ik vind bierhuis aan de waterkant wat gezelliger dan De dulle griet. Laatste begin ik meestal omdat er later op de avond vaak geen plek is (in mijn ervaring).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:32
Ik doe het niet vaak maar ik kan dulle griet niet echt aanraden ik had daar niet echt een fijne ervaring en het voelde voor mij meer aan als toeristen ding (ook al was ik toerist) Ik raad zeker Gitane aan _/-\o_

Edit: ow en als je iets buiten het centrum wil raad ik ook Dok brewing aan. Ook top dat er een soort bbq en vis tentje in het pand zitten dus je kan er ook direct terecht voor de bodem

[ Voor 14% gewijzigd door bloc79 op 26-07-2022 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner
Brouwbar (werd al genoemd) kan ik je van harte aanbevelen. Je kunt er zelf een proeverijtje van hun bier samenstellen.

Naast de cafe's kun je ook De Hopduvel in Dok Noord bezoeken. Een mooie, grote bierwinkel waar je een voorraadje voor thuis kunt inslaan. :)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Dank voor de tips! Zal niet alles kunnen bezoeken op een dagje, de zondag namiddag moet ik alweer in staat zijn auto te rijden xD

Bier inslaan voor thuis ook niet nodig, want heb nog 100 bier op voorraad, oeps.

Beetje offtopic, maar mensen ook ervaring met restaurant Amadeus gent 1 en 2 daar? Zie veel 5* reviews, maar ook veel 1*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 11:37
ivo001 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:39:
Dank voor de tips! Zal niet alles kunnen bezoeken op een dagje, de zondag namiddag moet ik alweer in staat zijn auto te rijden xD

Bier inslaan voor thuis ook niet nodig, want heb nog 100 bier op voorraad, oeps.

Beetje offtopic, maar mensen ook ervaring met restaurant Amadeus gent 1 en 2 daar? Zie veel 5* reviews, maar ook veel 1*.
Amadeus is niks meer dan een vreetschuur. Ribbetjes a volonte. Het is prima smakelijk, maar verwacht er geen hoogstaand eten van. Het is leuk zitten (ambiance) en je hebt veel + snel eten. Ik vind de gekroonde hoofden iets beter, maar is een soortgelijk concept.

Qua eten kan ik aanraden:
Du progres; tip: James Bond saus.
"t Klokhuys
De rechtvaardige rechters
Restaurant Neptune

Hebben natuurlijk ook allemaal prima biertjes :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-06 20:29

Mef

ikloon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Brouwbar (werd al genoemd) kan ik je van harte aanbevelen. Je kunt er zelf een proeverijtje van hun bier samenstellen.

Naast de cafe's kun je ook De Hopduvel in Dok Noord bezoeken. Een mooie, grote bierwinkel waar je een voorraadje voor thuis kunt inslaan. :)
Is de hopduvel verhuisd? Zaten voorheen aan de copure dacht ik?

Dranken Geers in deelgemeente Oostakker vind ik anders ook de moeite waard.

Amadeus vind ik de moeite niet waard. Paar keer gedaan en niet echt meegevallen vond ik. Ribben zijn niet slecht maar vind het nogal bandwerk. Binnenkomen, eten staat klaar en hop weer zo snel mogelijk naar buiten want uw tafel moet vrij zijn voor de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 09-06 23:06
Mef schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Is de hopduvel verhuisd? Zaten voorheen aan de copure dacht ik?

Dranken Geers in deelgemeente Oostakker vind ik anders ook de moeite waard.
Klopt, De Hopduvel zit al iets meer dan een jaar aan dok noord. Maar qua prijzen zijn ze er zeker niet goedkoper op geworden. Geers is wat betaalbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Overigens heb ik gisteren een blik So Happens Its Tuesday opengetrokken van The Bruery.

Echter smaakte hij tegen mijn verwachting in best wel zuur. Weet niet of dat de bedoeling is, want kan het niet echt uit andere reviews op Untappd halen?

Omdat het uiteindelijk al 23:45 was heb ik de helft door de gootsteen gegooid. Zonde voor zo'n duur bier, maar gelukkig met 40% korting gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@ivo001
Ik heb pas de 2017 editie op, vond ik nog achterin de kelderkast :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG6ejHbBoEwaw3Dxwik5nJ00pvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA3AMb5ugb5a4judjbAwXvkS.jpg?f=fotoalbum_large

Maar kan me geen zuurtje herinneren.
Was een 650ml fles met z'n tweeën.
En geen druppel is de gootsteen in gegaan.
Welk jaar had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Oxellaar schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:04:
@ivo001
Ik heb pas de 2017 editie op, vond ik nog achterin de kelderkast :)

[Afbeelding]

Maar kan me geen zuurtje herinneren.
Was een 650ml fles met z'n tweeën.
En geen druppel is de gootsteen in gegaan.
Welk jaar had jij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/762s4sGFdl1N-MMAo4sM8XRKYiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vpt3Nd98mjHfddluzoMwniEx.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee welk jaar dit is. Maandje geleden gekocht bij Saveur Biere.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Vandaag weer eens wat biertjes opgepikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN64FVAVWu5Rl3lB_GIuo43H9PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoISbRyv2nieViHH9JyUrL4Z.jpg?f=fotoalbum_large

:9~

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Ziet er top uit, benieuwd naar de Bronkhorst biertjes. Lees er goede dingen over hier.

De box van Moersleutel, heb ik ook en de Rye Wine was een goed begin. Benieuwd naar de rest. Hoewel de stouts in de kelder staan te wachten nog voor kater dit jaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Louwke schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:28:
Ziet er top uit, benieuwd naar de Bronkhorst biertjes. Lees er goede dingen over hier.

De box van Moersleutel, heb ik ook en de Rye Wine was een goed begin. Benieuwd naar de rest. Hoewel de stouts in de kelder staan te wachten nog voor kater dit jaar
Pun intended? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Haha nee eigelijk niet, maar een hilarische autocorrectie van mijn Pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 20:42
Hij was Stout dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Laatst online: 10:57
Piwne Mosty heeft weer zijn 15% kortingsactie (volgens mij ook het maximale wat ze geven).

Te bereiken via https://www.piwnemosty.pl...l?discount_code=MIDSUMMER .

Daarnaast ook nog een summer sale: https://www.piwnemosty.pl/Special-offer-spromo-eng.html . Hier gaat de 15% overigens niet nog eens een keer over heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Lennnn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:06:
Piwne Mosty heeft weer zijn 15% kortingsactie (volgens mij ook het maximale wat ze geven).

Daarnaast ook nog een summer sale: https://www.piwnemosty.pl/Special-offer-spromo-eng.html . Hier gaat de 15% overigens niet nog eens een keer over heen.
Man man man, had dit nou niet gezegd. Weer ruim 150 euro lichter :9B

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:51
Haha ik ben er twee dagen geleden ook alweer ingetrapt bij Piwne Mosty, gelukkig heb ik me kunnen inhouden met maar 65 euro aan bier.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:55
frankv120 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:17:
Haha ik ben er twee dagen geleden ook alweer ingetrapt bij Piwne Mosty, gelukkig heb ik me kunnen inhouden met maar 65 euro aan bier.
koop je dan vooral Pools bier? Van welke brouwers?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louwke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbNBbHgYxTTqiRhfWkeFi9hVRJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jewG0V28D4ZVhjmPUYLryXUt.jpg?f=fotoalbum_large

Zo voor het goede doel en om het weekend in te luiden :9B
Een Neipa van Rebrew uit Kyiv. Marge die ze er op maakten gaat allemaal naar Oekraïne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 23:41
Louwke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:58:
[Afbeelding]

Een Neipa van Rebrew uit Kyiv. Marge die ze er op maakten gaat allemaal naar Oekraïne
Ik steun ook graag goede doelen, onlangs Resist van Brussel Beer Project op. Dat was echt genieten.
voor 3 euro een toppertje: https://untp.beer/6Nbvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
Is The Guild van de Moersleutel wat? Is het een deel exclusieve bieren en deel regulier assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Vanaf vandaag vakantie dus daar moet op geproost worden :)

De Biri van ‘t IJ vond ik niet heel bijzonder, maar voor €1,- per flesje toch maar 12 meegenomen :)

En mijn 1e gefermenteerde bier meegepakt. Kans dat het mijn ding is zal klein zijn maar voor €6,99 wilde ik deze in de aanbieding wel meepakken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyB8xsSd7Kt5sWkf2gKm9fAREeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOZwRVJkyucHUuow3m6tTFTR.jpg?f=fotoalbum_large

@Deezers zover mij bekend is het, op ‘The Guild’ na, allemaal los ook verkrijgbaar. Wel heb de garantie op b.v. alle Barcodes (niet perse in 1 levering maar toch).

Ik vond het zelf te duur gezien de kans dat er bieren tussenzitten die ik zou overslaan (Sours en IPA’s van de Moersleutel vind ik persoonlijk niet heel boeiend bijvoorbeeld).

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 30-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:13
Deezers schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:30:
Is The Guild van de Moersleutel wat? Is het een deel exclusieve bieren en deel regulier assortiment?
Ik heb vorige maand m'n eerste box gekregen, die sprong er natuurlijk wel bovenuit met een barcode en de 6 jaar serie + hun reguliere bieren. Moet zeggen dat ik me vooral heb laten inspireren door het feit dat ik de Advent kalender erbij krijg, maar tot nu toe positief verrast. Donkere bieren hebben m'n voorkeur, dus dat zit wel goed. Sours gaan er ook altijd wel in, maar Moersleutel is daar niet zo goed in. Of althans de soort Sours die ik lekker vindt niet. Allerhande IPA soorten laat ik normaal links liggen, maar daar heeft Moersleutel me wel enigszins mee verrast. Er zaten wat lekkere tussen, en added bonus: meteen wat te delen met m'n wederhelft die donkere bieren niet zo ziet zitten 😊!

Edit: je krijgt basically alle bieren die ze uitbrengen + een exclusieve BA die voor de Guild is gebrouwen en eventueel wat (opvulling) van bevriende brouwers!

[ Voor 8% gewijzigd door Panzer Dean op 30-07-2022 11:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:51
cy-gor25 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Ja in principe alleen maar Poolse brouwerijen, meestal filter ik eerst op mijn favorieten zoals Puhaste en Funky Fluid en vul ik het daarna met een aantal die me interessant lijken of spotgoedkoop zijn :P

De bestelling komt net binnen, dit is de vangst van deze keer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxRkW2mwCfUNxMN9DqDHHKIF1Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcyT5rAoQvEeW4UssVn5XaEn.jpg?f=fotoalbum_large

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Louwke schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:58:
[Afbeelding]

Toeval zo? Die foto met die lamp? ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
AngelDust schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Toeval zo? Die foto met die lamp? ;)
Dat was toeval 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEmQ7cogyajRvBlVWlzrbTTYh7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXadVeBujGV8mnrF9g1OEUUp.jpg?f=fotoalbum_large
Vanavond een biertje wat is vanmiddag opgepikt heb. Imperial stout op Tomintoul vaten gerijpt. Erg lekker, chocolade, kruidig een topper wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
frankv120 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Ja in principe alleen maar Poolse brouwerijen, meestal filter ik eerst op mijn favorieten zoals Puhaste en Funky Fluid en vul ik het daarna met een aantal die me interessant lijken of spotgoedkoop zijn :P

[Afbeelding]
Mooi pakket. Zojuist de DDH Triple Talus ingeschonken. Heerlijke IPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
frankv120 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:28:
[...]

[Afbeelding]
Nice! Maltgarden heb ik niet geprobeerd, maar dat bier dat jij gekocht hebt stond volgens mij in een de 50 beste bieren lijst van ratebeer (voor Polen uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
cy-gor25 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Maltgarden, Funky, Browar Monsters en dear Bear kan je bijna blind bestellen. De ipas en sours van hun vallen haast nooit tegen. De (fruited) sours van bijvoorbeeld Funky vind persoonlijk echt wel geweldig.
Merk wel dat ik soms na een doosje van 24 blikken een beetje ipa "moe" ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Panzer Dean schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:00:
[...]
Edit: je krijgt basically alle bieren die ze uitbrengen + een exclusieve BA die voor de Guild is gebrouwen en eventueel wat (opvulling) van bevriende brouwers!
Dat laatste is volgens mij nog nooit gebeurd. Verder krijg je wel alle collabs die bij Moersleutel worden gebrouwen en niet per se alle collabs die bij de andere brouwer worden gebrouwen (omdat ze daar geen invloed hebben op het aantal liters dat wordt gebrouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:13
Zjoske78 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Dat laatste is volgens mij nog nooit gebeurd. Verder krijg je wel alle collabs die bij Moersleutel worden gebrouwen en niet per se alle collabs die bij de andere brouwer worden gebrouwen (omdat ze daar geen invloed hebben op het aantal liters dat wordt gebrouwen).
Box nummer 4 zat de Pohjala Pohjala ÖÖ XO BA, is geen collab met de Moersleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Panzer Dean schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Box nummer 4 zat de Pohjala Pohjala ÖÖ XO BA, is geen collab met de Moersleutel.
is die BA een groot verschil met de Pohjala ÖÖ die verkocht wordt in Albert Heijn? Ik was toevallig in Nederland dit weekend en zag die daar liggen. Apart want in Brussel verkoopt men in supermarkten enkel Nederlands en Belgisch bier eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30
Ik drink regelmatig verschillende speciaal bieren achter elkaar maar merk dan vaak dat ik de smaak van het vorige biertje 'meeneem' naar het volgende biertje wat ervoor zorgt dat ik niet een neutrale smaak / mening kan vormen. Heeft iemand hier tips voor? Om je smaakpupillen te resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Droge toastjes, soepstengels i.c.m. een glas water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
cy-gor25 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

is die BA een groot verschil met de Pohjala ÖÖ die verkocht wordt in Albert Heijn? Ik was toevallig in Nederland dit weekend en zag die daar liggen. Apart want in Brussel verkoopt men in supermarkten enkel Nederlands en Belgisch bier eigenlijk.
De Pime Öö PX is een van de toppers van Pohjala, als je het mij vraagt. Bij mijn lokale Jumbo ligt deze ook vaak in de schappen voor ongeveer 7 euro en die neem ik geregeld mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Panzer Dean schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Ah inderdaad, was me nog niet eerder opgevallen op de FAQ pagina van The Guild.
Ben zelf pas sinds nummer 5 lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
JanW schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:32:
Melba toast en een glas water. Of een stuk stokbrood ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:06
JanW schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:32:
En met volle mond fluiten, zodat de smaak van je vorig biertje 100% wordt weggeblazen.
Hallo, nieuw biertje!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Prins32 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

En met volle mond fluiten, zodat de smaak van je vorig biertje 100% wordt weggeblazen.
Hallo, nieuw biertje!! 8)
Volgens mij hoort dit bij pils zuipen.... ;)
Maar ook dat moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Lennnn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:06:

Ik had me nog weten in te houden, maar ben nu alsnog gezwicht. Geen 15% korting meer, maar nog wel 5%.
Zag een hoop omnipollo die voor de helft van de gangbare prijs verkocht leken te worden.

Fijne zaak is het Piwne Mosty. Zag een uurtje naar mijn order dat er net 2 bieren binnen waren gekomen die ik wilde hebben die eerst out of stock waren. Gemaild of die toegevoegd aan mijn order konden worden, en binnen 10 minuten hadden ze de 2 bieren toegevoegd en kon ik het resterende bedrag in mijn orderoverzicht voldoen op de website _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zo, mijn bierpakket weer besteld voor de camping :+

Zit vanaf volgende week vrijdag 10-11 dagen op een camping, waar in de buurt weinig bijzonders te vinden is. De lokale plus heeft alleen standaard bieren :P

Dus, net als vorig jaar, bij Brother Beer een pakket besteld met een x aantal bieren. Vorig jaar erg leuk en afwisselend pakket. Zien wat ze er dit jaar van maken.

Daarnaast (voor thuis) twee bieren van Seven Island bij hun besteld, de Deisidaimonia Rum BA en Deisidaimonia Bourbon BA O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:06
Piwnemosty heeft een kortingscode voor alle IPA's: IPADAY
Werkt t/m zondag 7 augustus.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thalaron
Zo.. nu eerst een Bavaria Pühaste :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsKGjBIiGWE5nhy8U_kEQpZjuA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txKtUXvy33n6jYkAGHX0gmol.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Oh en hoe was hij @Thalaron? Staat nog op de schap hier naar me te lonken :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:02
Ik lees echt alleen maar goede verhalen hier van de Pühaste. Misschien toch maar eens gaan opzoeken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
@Louwke hij smaakte zoals verwacht erg goed IMHO. Ik heb er hier nog eentje op voorraad staan (samen met nog wat andere Silver Series) :)

Bij onze Plus in Leende hebben ze deze samen met nog 2 anderen nog voldoende op voorraad staan _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 05-08-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Saitek schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:55:
Ik lees echt alleen maar goede verhalen hier van de Pühaste. Misschien toch maar eens gaan opzoeken :P
Zeker de moeite waard. Trinity in Black BA is nog steeds een van de lekkerste bieren die ik wel eens heb gehad.

Het is voor mijn gevoel wel wat meer "winterbier". Vooral de zware stouts van ze vind ik namelijk érg lekker.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik vind het nog steeds jammer dat ik destijds geen extra Pühaste Sanctum Cocos heb gekocht. Staat nog steeds op eenzame hoogte op 5 sterren bij mij. Kan hem nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 09-06 15:39
ivo001 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:11:
Ik vind het nog steeds jammer dat ik destijds geen extra Pühaste Sanctum Cocos heb gekocht. Staat nog steeds op eenzame hoogte op 5 sterren bij mij. Kan hem nergens meer vinden.
Deze? https://www.struisebeersh...hop/sanctum-cocos-rum-ba/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iv9vGYOZxJ51mNL_6p1B9Q03L-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vwlEOdpvs7jx3JCPHarOJDl.jpg?f=fotoalbum_large
Proost vanuit het zonnige Kreta!
(Helaas vrij weinig craft te ontdekken hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
In een winkel na veel aandringen dit bier kunnen kopen. Is eigenlijk al een jaar vervallen, maar goed, het is een stout van 12% dus zal wel ok zijn. Kreeg er nog eentje gratis bij ook dus 2 euro per stuk.

Update: smaakt goed en ik leef nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb1M0XAX5GhFqLPnlvQpBP1leQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIMEMxNSGjA1prrpSOesttwi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door cy-gor25 op 05-08-2022 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1w00fZCas5dgzpbdLzIxyRBnQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Re7VDkFjg7Sf3srGYxDRKdOT.jpg?f=fotoalbum_large

Proost op het weekend hier de Max open getrokken en hij stelt niet teleur. Zoet, Citrus en aardig hoppig. Valt erg in de smaak hier, is de 2e uit de serie en tot nu toe top 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4i0bmMWL3iYxDaMhWG2bb1sP2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1FCLYxZIscrkYEFmYtfBVJg.jpg?f=fotoalbum_large

Cheers. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Dat zijn wel veel smaken door elkaar gemixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 20:43
Louwke schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:59:
[Afbeelding]

Proost op het weekend hier de Max open getrokken en hij stelt niet teleur. Zoet, Citrus en aardig hoppig. Valt erg in de smaak hier, is de 2e uit de serie en tot nu toe top 👍
Mierezoet. Wat een drama en enorme teleurstelling mbt die ipa's in de 6th box.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:12
Vandaag tijdens het boodschappen doen zag ik een notificatie in untappd dat een lokale slijterij wat aan z'n assortiment had toegevoegd. En toen moest ik er toch echt even langs op de terugweg naar huis...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDmGen-9J-Z7AN8Wj67MCCPtgHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5J7bXFAcGLOhQUMvXXgQwni.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer dat de 2019 versie er niet was om het rijtje compleet te maken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 23:09
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:31:
[Afbeelding]
Van een Griekse kennis (bar eigenaar/brouwer in Athene):

Iedereen die dit jaar naar het mooie Kreta reist, moet de lokale brouwerijen proberen!!! 👌🏻🍺 🇬🇷
🍺 - Charma Beer-Cretan Beer.
🍺 - Candia Beer.
🍺 - XAOΣ Brews.
🍺 - Lyra beer.
🍺 - Barbantonis.
🍺 - Notos Brewery.
🍺 - Lafkas Brewery.
🍺 - Kastabeer.
🍺 - Helmisons.
🍺 - Σολο Your Cretan Craft Beer.
🍺 - Azatis Beer.
🍺 - Brink's (Rethymnia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[Afbeelding]
https://beergeeksworlddomination.nl/

Genoeg te vinden op Kreta anders? :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
[Afbeelding]
Geen Seven islands te krijgen ergens?

Voor mij geen buitenlandse vakantie dit jaar... Voor het eerst. En bevalt prima, het weer zit ook mee natuurlijk.

Voordeel is dat je het betere bier wat makkelijker mee kan nemen van thuis en kopen in de buurt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vu6Q7-efPnMgQvl8D_sz_IaiK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljtmqVlmqu93dAUFhVbatemQ.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren Slijterij t'Pijpke in Helmond overvallen...
En gisteravond al een paar soldaat gemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItpRk3au-jtHzYpKjvV7wwonJRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYrvKeLf0U188Jd0zQsY1kRC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is erg fijn :)

Gelijkwaardig als niet beter dan de gemiddelde barcode.. minder zoet dan gebruikelijk voor de Moersleutel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 06-08-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Oxellaar schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Geen Seven islands te krijgen ergens?

Voor mij geen buitenlandse vakantie dit jaar... Voor het eerst. En bevalt prima, het weer zit ook mee natuurlijk.

Voordeel is dat je het betere bier wat makkelijker mee kan nemen van thuis en kopen in de buurt.[Afbeelding]
Gisteren Slijterij t'Pijpke in Helmond overvallen...
En gisteravond al een paar soldaat gemaakt
Ze hebben daar een leuk assortiment ja. Ik ga er wel eens langs van werk naar huis om wat in te slaan.

P. S. Als je nog naar de kermis wilt in je vakantie, in Eindhoven is Park Hilaria nog aan de gang tot volgend weekend

[ Voor 6% gewijzigd door Bucephalus op 06-08-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Bucephalus Ik ga morgen naar huis, dus die kermis laat ik schieten. Maar bedankt voor de tip.

Het Pijpke was leuk om een keer te kijken. Maar het is een beetje vreemd assortiment daar.
Ook was de eigenaar een beetje panisch tegenover kinderen in zijn winkel, bang dat ze wat omstoten ofzo.
Vooral tegen een andere klant, maar toen hij de inhoud van mijn mandje zag, liet hij mijn kids met rust ;)

Heel veel gewoon alledaags bier, maar wel een paar mooie bieren.
Vooral Off the Rack van Lervig vond ik opvallend tussen de rest.
Net die ik nog wilde hebben.

Maar verder niet heel bijzonders, zelfs eigenlijk geen streekbier en dat zocht ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
@Oxellaar
Hangt een beetje van het eigen referentiekader af denk ik. Die van jou en mij zal wat verschillen. Die Lervig heb ik een tijdje geleden ook gehaald. Heb er ook wel eens wat Big Belly Liquid Desserts gehaald, Mad Scientist, en ander lekker spul. USA hebben ze weinig tot niks van geloof ik, dus als je daar ook naar op zoek was snap ik dat het wat tegenvalt.
Het assortiment wisselt redelijk van tijd tot tijd, en streekbier heb ik nooit zo op gelet. Maar meestal hebben ze wel een aantal van 100watt en/of van Moll staan.
Panische eigenaar komt mij ook niet bekend voor, maar ik heb dan ook geen kinderen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Thanks, die kende ik nog niet.
Zit in Rhethymno en ben al bij Bricks geweest. Die 2 andere zaken schenken voornamelijk Belgisch bier helaas.
De andere plekken op Kreta zijn een behoorlijk stukje rijden, 50 km die je hier ongeveer 1,5 uur over.
Morgen naar Hiraklion, eens kijken of ik dan een van die brewpubs kan bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Die heb ik een tijd geleden ook op! Smaakte erg goed 😌

Pagina: 1 ... 116 ... 194 Laatste