Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
Thalaron schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:57:
Ik heb gisteravond (2 van de in totaal 4 die ik er had staan nu) Shadow Game II open getrokken. Smaakte erg goed ondanks dat ik van deze (vanwege 'orange') niet super veel had verwacht. Blij dat ik er 3 extra had meegepakt voor dat geld :)

De andere 2 bewaar ik om samen een keer met een maat van me te delen (die neemt ook vaak wat mee).

[Afbeelding]
Ik heb 25 februari er nog 2 van meegenomen voor €8,49 per stuk :o
Misschien deze week ook maar eens open trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:40
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:34:
Voor de liefhebbers van Poolse bieren is er 15% korting op alles bij Piwne Mosty.

https://www.piwnemosty.pl...?discount_code=FLASHPOINT
Oei, deze helaas gemist! Mocht er binnenkort weer een mooie kortingcode langskomen, drop die hier gerust! Wordt wel weer tijd voor wat goede IPAs! :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik heb gisteravond (2 van de in totaal 4 die ik er had staan nu) Shadow Game II open getrokken. Smaakte erg goed ondanks dat ik van deze (vanwege 'orange') niet super veel had verwacht. Blij dat ik er 3 extra had meegepakt voor dat geld :)
Hoe smaken verschillen... die heb ik vorige week door de gootsteen gegoten.

Gelet op de untapped reviews kan het ook wel zijn dat er een slechte batch geweest is, hij smaakte bij mij heel chemisch (naar zeep eigenlijk). Er waren zo nog verschillende reviews te vinden met exact dezelfde klacht, terwijl de meerderheid een hoge score gaf. Dat, of het is zoals bij koriander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik zit momenteel dichtbij de Belgische grens. Nou ga ik wel vaker bier halen in België, maar nooit in deze regio (normaal in Poppel of Essen).

Nu zit ik in Eijsden, bij Maastricht. Heeft iemand van jullie een goed adresje hier in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Lennnn schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:56:
Ik zit momenteel dichtbij de Belgische grens. Nou ga ik wel vaker bier halen in België, maar nooit in deze regio (normaal in Poppel of Essen).

Nu zit ik in Eijsden, bij Maastricht. Heeft iemand van jullie een goed adresje hier in de buurt?
Kijk eens op https://beergeeksworlddomination.nl/ daar staan vaak wel dingen op... ben zelf niet bekend in die regio, dus kan je niet goed helpen verder ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001

De andere 2 bewaar ik om samen een keer met een maat van me te delen (die neemt ook vaak wat mee).

[Afbeelding]
Ik heb hem gisteravond gedronken, maar vond het persoonlijk helemaal niet lekker. Heb er slechts een 2.00 voor gegeven.
Smaakte voor mij naar een combinatie van deze 2 dingen:
Afbeeldingslocatie: https://static-images.jumbo.com/product_images/190220210604_350281STK-1_360x360_2.pngAfbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/bN0qzQrXoOVlZOJEh5lsrCAIcC4/diocontent/170778274/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
Smaken verschillen inderdaad. De enige kanttekening die ik er zelf aan kon geven was dat ie vrij dun was qua structuur, echter hoeft het van mij ook niet elke keer een dikke substantie te zijn :)

Maar goed... voor 8,95 zou deze voor mij ook minder geslaagd zijn moet ik toegeven. Gezien ik er 1 had ingeslagen voor circa 6.50 en 3 voor 2.50 ben ik wellicht iets milder geweest dan ik normaal zou zijn. Desondanks beviel hij mij prima (anders zou ik er geen 2e hebben opengetrokken).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Thalaron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:47:
Enige tijd geleden had ik de 5-Year Dinner van de Moersleutel verorberd.

De Spock en Lizard bevielen mij erg goed en die wilde ik best nog een keertje meepikken, echter kon ik ze helaas niet vinden tot vandaag!

Via Marktplaats enkele kilometers van mijn werk vanmorgen opgehaald samen voor €15,- :)

[Afbeelding]
De Spock kom ik regelmatig tegen en neem hem vaak mee in Deurne waar ik geregeld kom. Hele mooie stout inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Thalaron schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Dat is een mooi setje :)

Die Canelés hoop ik ook nog een keer tegen te komen O-)
Die is overal volop in de verkoop momenteel dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Via Untappd kun je ook makkelijk kijken of deze ergens in de buurt beschikbaar is bij een verified venue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Zjoske78 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Die is overal volop in de verkoop momenteel dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Via Untappd kun je ook makkelijk kijken of deze ergens in de buurt beschikbaar is bij een verified venue.
16 shops die hem naar NL leveren:
https://beerizer.com/shop/rebelbeercans/caneles--205727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Met tegenkomen bedoel ik beschikbaar bij de lokale Plus en/of slijter ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35
Ik vh weekend wat bier bestelt bij een niet nader te noemen gigant in Zeeland, waaronder de Orpheus Transmigration Of Souls.
Nou ben ik die al even niet meer tegengekomen maar in 2020 vond ik het een lekker ding.
Nu kreeg ik vandaag mn bestelling binnen en blijkt de IPA een canned date van 6/2020 te hebben. Staat verder geen tht op, weet dat ipa's vers gedronken moeten worden, maar bij sommige kan een jaartje ook nog wel.
Deze is bijna 2 jaar geleden ge-canned. Iemand hier een mening over wat hiermee te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
DraZ666 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:23:
Ik vh weekend wat bier bestelt bij een niet nader te noemen gigant in Zeeland, waaronder de Orpheus Transmigration Of Souls.
Nou ben ik die al even niet meer tegengekomen maar in 2020 vond ik het een lekker ding.
Nu kreeg ik vandaag mn bestelling binnen en blijkt de IPA een canned date van 6/2020 te hebben. Staat verder geen tht op, weet dat ipa's vers gedronken moeten worden, maar bij sommige kan een jaartje ook nog wel.
Deze is bijna 2 jaar geleden ge-canned. Iemand hier een mening over wat hiermee te doen?
Proberen en drinken kan altijd. Maar heel netjes is het niet. Kort op de datum / net erover = met flinke korting weg, ruimte voor nieuw spul.

Melding maken en het wordt vast goed opgelost. Als je het blik mag houden kijken wat het met de smaak heeft gedaan.

Edit:
Ah het gaat specifiek over canned, ik dacht dat het bier 6/20 over datum is gegaan. Dat maakt mijn post overbodig haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Saitek op 15-03-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:46
DraZ666 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:23:
Bij mijn weten hebben de meeste IPA's niet snel een tht van 2 jaar, natuurlijk kun je het nog steeds prima drinken, maar ik denk dat de meeste winkels er toch een korting op geven. Met andere woorden, ik zou er een mailtje achteraan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35
brukskeluuk schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Bij mijn weten hebben de meeste IPA's niet snel een tht van 2 jaar, natuurlijk kun je het nog steeds prima drinken, maar ik denk dat de meeste winkels er toch een korting op geven. Met andere woorden, ik zou er een mailtje achteraan sturen.
Dat had ik vanochtend gedaan en kreeg het volgende als antwoord:

We hebben het nagevraagd en op het moment dat er geen houdbaarheidsdatum op het blik staat, maar alleen een “Canned” datum, dan kan het product in principe lang(er dan 2 jaar) bewaard worden zonder te bederven. Als het product wel binnen een afzienbare tijd in kwaliteit zou verminderen dan zou er een THT datum op hebben moeten staan. Uiteraard is het wel van belang dat u het product op een donkere, koele plaats bewaart.

Er staat dus ook geen tht datum op, maar een canned datum. Maar gezien bovenstaande is het dus mijn eigen probleem en moet ik niet zeuren.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

IPA is toch juist ooit uitgevonden omdat het lang houdbaar is... 8)7

Met een (dubbele) IPA zou ik mij geen zorgen maken. Met een NEIPA verdwijnt de hopburn na een half jaar wel en wordt het vaak wat vlakker van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Dit gaat waarschijnlijk een ontzettende long shot zijn, maar ik wil het hier toch eens proberen.

Een aantal jaar geleden heb ik een tijdje in Amerika gewoond en heb daar toen ook mogen proeven van het lokale bier aanbod. Hoewel ze niet allemaal even geslaagd waren (letterlijk na één slok door de gootsteen gespoeld) zaten er ook echt wel een aantal fijne bieren tussen. Ook ben ik in mijn tijd daar IPAs meer gaan waarderen. Verder is het ook tof om te zien dat dit in Amerika ook steeds meer een ding is (al ligt de focus nog altijd wel erg op het maken van nieuwe hopperige IPAs).

Ik zit nu echter een beetje met het volgende. Ik ben al een tijdje op zoek naar het volgende bier in Nederland:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9BRQnf3.png

Het betreft Ommegang Hennepin.

De brouwerij valt kennelijk onder Duvel Moortgat, maar buiten een verdwaalde Britse handelaar (waar het bier altijd standaard "out of stock" is), ben ik dit bier in Europa nog niet tegengekomen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik geen contact op heb genomen met Duvel aangezien ik eigenlijk niet verwacht dat zij mij kunnen/willen helpen.

Zijn er bierhandelaren die op bestelling Amerikaanse bieren kunnen importeren of is dat bij voorbaat een kansloze excercitie als het al niet in hun standaardcatalogus staat?

PS. Ommegang Winter is Coming is overigens ook geen vervelende :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
AngelDust schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Je hebt zelf geen Jackie meegepakt? :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6j5r-Y4ETB20nxby3SMXO2Jhuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjy8hjwF0ie55tTxnnzDmsQM.jpg?f=fotoalbum_large

O-) :+

@wjjkoevoets ik zou Duvel gewoon de vraag stellen óf het via hun kán óf ze weten waar je eraan kan komen. Nee heb je al ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 17-03-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

wjjkoevoets schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:46:
Zijn er bierhandelaren die op bestelling Amerikaanse bieren kunnen importeren of is dat bij voorbaat een kansloze excercitie als het al niet in hun standaardcatalogus staat?

PS. Ommegang Winter is Coming is overigens ook geen vervelende :)
Van hun eigen site:
Our beers are not available outside the US and Canada, and we are unable to ship outside of New York State.

Ik acht de kans dus helaas klein.
Desondanks zou je https://elingscraftbeer.com/ eens kunnen benaderen. Die wil nog wel eens kleinschalig bier importeren wat normaal niet in NL beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

_/-\o_ :P

Zelf ook maar eens op zoek naar een paar meer van hun bieren :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIo0FbxDmd9-EoBxLchJs9dF704=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rneYih7gKnGCQvphlHam2ht.jpg?f=fotoalbum_large

Wat aan de zoete kant (dûh?) maar érg lekker :9B

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:42
Zo gisteren dagje Breda ah ter de rug. Gegeten bij Big Belly, wat een mooie tent en lekker eten zeg! Cakeje met een liquid dessert er in als toetje. En natuurlijk even wat biertjes gedronken daar. De Baron wat een bar exclusive is, licht en makkelijk te drinken wit biertje en een liquid dessert 19, maple apple pie Barley wine. Die laatste was een zoet maar zo lekker zeg.

En natuurlijk kon Frontaal ook even niet gemist worden. Daar heb ik het onderstaande ingeslagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaNX-JyudNZuZtEy2M-Fv9jfvFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6UdQCnTwID4GocgZtLskHbx.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpYJCfcccmKiT9V_59Y73GhxOzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3rPotl2l8kJkbiFKHu51sRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Lorelei Coconut Maple Toast 6th Anniversary 2022 by Omnipollo

Lekker maar subtieler dan verwacht/gehoopt. Dit was voor mij sowieso een moetje omdat ik deze flesjes met (leuke) zeefdruk verzamel. Op UnTappd stond vermeld dat dit een Imperial Stout zou zijn, maar op de fles staat toch echt Imperial Porter.

Voor een Porter, wat meestal niet 100% mijn ding is, vind ik hem zeker geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Thalaron schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:42:
Op UnTappd stond vermeld dat dit een Imperial Stout zou zijn, maar op de fles staat toch echt Imperial Porter.

Voor een Porter, wat meestal niet 100% mijn ding is, vind ik hem zeker geslaagd :)
Ben benieuwd. :P Waarom vind je een porter minder? Ik proef met de bieren van nu (vooral als ze zo gek zijn zoals Omnipollo) weinig tot geen verschil met stouts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
@klaps Ik moet toegeven dat het hier niet heel veel uitmaakte, echter proefde je toch duidelijk genoeg dat het geen Stout was. Niet erg, maar het viel mij dus op :)

En ik heb een aantal zéér geslaagde Porters gehad in het verleden, maar dat is bij mij vaak meer een hit-or-mis dan ik bij een Stout heb. Uiteindelijk gaat het om de smaak/beleving en niet om de benaming :)

Edit;
De meeste klusjes thuis zijn af (geen werk vandaag verder). Tijd voor een pauze die dit weer waardig is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSY_3SfTYLdZ_6vRZyBl-3t_80g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKhXA1HMdOQ0degGP964SWhD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze had ik een tijdje geleden meegepakt voor €2,50 en dat is ie meer dan waard. De originele prijs ook wel maar daar had ik hem nooit voor meegenomen (ben niet zo’n liefhebben van spits, maar gezien mijn eerdere ervaring(en) met Untitled Art. toch meegepakt. Heerlijk :9B

En dat zeg ik als iemand die Sours normaliter niet eens aankijk :D

[ Voor 53% gewijzigd door Thalaron op 21-03-2022 12:12 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ivo001
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:34:
Voor de liefhebbers van Poolse bieren is er 15% korting op alles bij Piwne Mosty.

https://www.piwnemosty.pl...?discount_code=FLASHPOINT
Bestelling binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtCr2yZGtcTIwHqhM4UY9yssiu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTHs2NdOpX3pzvvepZgwfjcf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0a90zO8MzjjUdnNz_r7y1hVFig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6ajYoW8gQBmqBYxD5tb6wiY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Thalaron schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:29:
@klaps Ik moet toegeven dat het hier niet heel veel uitmaakte, echter proefde je toch duidelijk genoeg dat het geen Stout was. Niet erg, maar het viel mij dus op :)

En ik heb een aantal zéér geslaagde Porters gehad in het verleden, maar dat is bij mij vaak meer een hit-or-mis dan ik bij een Stout heb. Uiteindelijk gaat het om de smaak/beleving en niet om de benaming :)

Edit;
De meeste klusjes thuis zijn af (geen werk vandaag verder). Tijd voor een pauze die dit weer waardig is!

[Afbeelding]

Deze had ik een tijdje geleden meegepakt voor €2,50 en dat is ie meer dan waard. De originele prijs ook wel maar daar had ik hem nooit voor meegenomen (ben niet zo’n liefhebben van spits, maar gezien mijn eerdere ervaring(en) met Untitled Art. toch meegepakt. Heerlijk :9B

En dat zeg ik als iemand die Sours normaliter niet eens aankijk :D
Ja, die was goed. Geen idee wat hij oorspronkelijk kostte. Zou er een euro of 6-7 wel voor over hebben gehad.

Ik heb hem op untappd 4.0 gegeven. Ik drink juist erg graag sour. Eigenlijk samen met IPA en stout het enige wat ik drink. Ze hadden vorige week ook sours van Krecher in het rek staan voor 2,50. Die zijn ook erg lekker.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfksre4ip3jZpPuTsWrBQpLVXw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYIoev5icpSh9M3qWjURTUGs.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdje even rustig aan moeten doen, schilder over de vloer gehad, tweede kind onderweg dus de auto moest worden vervangen. Maar heb nog wat salaris over deze maand. Zaterdag nog met vrienden naar Eindhoven, Bier en Big. Ook zin in, weer beloofd goed te worden, prima brouwers. Kom maar door :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 23:41
Beer repulbic heeft een mooie deal lopen met pakketten met hoge korting:

https://beerrepublic.eu/collections/spring-value-packs

Amerikaans bier voor ongeveer 1,45 per stuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Rob112 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:29:

Helaas al uitverkocht (staat nog niet op Sold Out op het overzicht, maar wordt uit je cart gehaald bij bestellen)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
Hertog schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Helaas al uitverkocht (staat nog niet op Sold Out op het overzicht, maar wordt uit je cart gehaald bij bestellen)
helaas, heb zelf gelukkig nog op tijd onderstaand pakket gekocht voor € 103,50 (incl. verzending):

2 x Firestone Walker Union Jack

2 x Oskar Blues G'Knight

2 x Modern Times Dungeon Map

2 x Three Weavers Knotty

2 x Proof La La Land

2 x MIA Miami Weiss

2 x Bakunin HMTM Banana Peach Mango Orange

2 x AF Brew Redneck

2 x Founders Scarlet Dawn

2 x Evil Twin Molotov Cocktail

2 x New Belgium Fat Tire

2 x Einstok Icelandic Doppelbock

2 x Drake's Hopocalypse White Label

2 x Breakside Rainbows & Unicorns

2 x Cigar City Guayabera

2 x Belching Beaver Saison de Beaver

2 x Amundsen Ink & Dagger

2 x Saint Archer Tropical IPA

2 x Anderson Valley Funkin Nutz

2 x Firestone Walker Double Mind Haze

2 x BarrelHouse Strawberry Daze

2 x New Belgium Voodoo Ranger Juicy Haze

2 x Cigar City Florida Man

2 x Avery Ellie's Brown

2 x Deep Ellum Blind Pickle

2 x Coronado Pineapple Farm

2 x Captain Lawrence Effortless Grapefruit

2 x Revision Red

2 x Founders Mas Agave Strawberry Seltzer

2 x Fremont Milo

2 x Oskar Blues Barrel Aged Zuccotto

2 x Ballast Point Big Gus

2 x Green Bench Sunshine City

2 x Harpoon Big League

2 x Reubens Stay Frosty

2 x Night Shift Santilli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:03

Shrien

frequent snoozer

Heb net weer even een mooie bestelling gedaan bij onze vrienden van Piwne Mosty. :9~

Voor de liefhebbers van new england dipa's: ze hebben de Stu Mostów x Bereta: ART+50 NEDIPA flink afgeprijsd naar €1,46 per blik (€1,31 als je er 10 afneemt) Aanradertje, wees er snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:34
Ik ben gister voor het eerst bij Bierwinkel Alkmaar geweest. Paar mooie pareltjes van Arpus gescoord. Een van m'n favo brouwerijen op het moment.
Verder kleine maar fijne winkel met een gevaarlijk aanbod. Ben bang dat ik daar vaker zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 09:27
Shrien schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:59:
Heb net weer even een mooie bestelling gedaan bij onze vrienden van Piwne Mosty. :9~

Voor de liefhebbers van new england dipa's: ze hebben de Stu Mostów x Bereta: ART+50 NEDIPA flink afgeprijsd naar €1,46 per blik (€1,31 als je er 10 afneemt) Aanradertje, wees er snel bij!
Hoeveel zijn de verzendkosten bij Piwne Mosty?
Misschien dat ik mezelf ook maar weer eens moet trakteren op een bestelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
xK0etj3 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Hangt een beetje van de aantallen af. Als je weinig besteld kan het volgens mij 49pln zijn, ik kwam voor 18 bier uit op 69pln laatst. (ongeveer €14,50)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Ik bestel meestal iets van 30-32 units, dan zit je aan de €16-17 verzending.
Ga je hoger dan dat (2 dozen waarschijnlijk), dan zit je op €22-23 verzendkosten. Proost 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Shrien op 24-03-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
[...]

Dit had ik ook op de mobiele site. Via de normale site ging het wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

JanW schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:47:
[Afbeelding]

Tijdje even rustig aan moeten doen, schilder over de vloer gehad, tweede kind onderweg dus de auto moest worden vervangen. Maar heb nog wat salaris over deze maand. Zaterdag nog met vrienden naar Eindhoven, Bier en Big. Ook zin in, weer beloofd goed te worden, prima brouwers. Kom maar door :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChwWxeGgefi0PSarrzPaW0oZgG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfkRPE64e2NFJFxZcCcUJVyz.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig ook die Galway Bay en een Adroit Theory ( - Dia De Los Muertos (Ghost 1133)) besteld.

Daarbij nog een La Calavera Hell To Glass 2021 en La Calavera - Cuvee Oloroso Barrel Aged

Galway past mooi bij de Diving Bell 2021 en "We still got it" die ik al had staan :P

[ Voor 5% gewijzigd door AngelDust op 25-03-2022 10:45 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Gisteren deze gedronken

https://www.drinks-gifts....a-stout-apple-saison-33cl

Wat blijft dat kaarsvet toch verschrikkelijk irritant. Deze had ook echt een dikke laag. 3 minuten bezig geweest om hem open te maken. Waarom doen brouwers dit toch? Het ziet er misschien leuk uit, maar het publiek voor deze vaak exclusievere bieren boeit het toch helemaal niks?

Uit wraak 0,25 van de untappd score gehaald. Dat zal ze leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:17
Lennnn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:56:
Gisteren deze gedronken

Wat blijft dat kaarsvet toch verschrikkelijk irritant. Deze had ook echt een dikke laag. 3 minuten bezig geweest om hem open te maken. Waarom doen brouwers dit toch? Het ziet er misschien leuk uit, maar het publiek voor deze vaak exclusievere bieren boeit het toch helemaal niks?

terecht, groot irritatiepunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
[...]

Ik hoor net dat de pakketten weer zijn aangevuld. Vriend van me heeft net weer kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Lennnn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:56:
Gisteren deze gedronken

Een paar seconden onder een kokendwater- of heetwater kraan en je kunt het zo openen met een goede opener. Ik vind het er altijd wel leuk uitzien en moet ook eerlijk zeggen dat het altijd wel mijn aandacht trekt als ik voor het rek sta. Ik snap het probleem eigenlijk nooit zo. Althans, ik heb het nooit als probleem ervaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
De ene waxlaag is de andere niet. Soms zit je echt te kloten en ik kom niet graag met heet water in de buurt van mijn koele biertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:27
Rob112 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik hoor net dat de pakketten weer zijn aangevuld. Vriend van me heeft net weer kunnen bestellen
Ze zijn helaas weer op (72x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek

Thanks voor de link!
De Double Value en recover meegepakt. We gaan zien hoe ze smaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvrh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

Ik betaalde laatst EUR 21,57 verzendkosten voor 50 blikken (voornamelijk 50cl)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnLGEk_kbBAQ_DTYyMG_ziLvqLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfC188u2RoMO07OxJPyIp5Zz.jpg?f=fotoalbum_large

Ook maar even wat ingeslagen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
Ik ben nu van onderstaande barrel aged stout aan het genieten en wat een topper. Verdient zeker de 4.39 op Untappd.

https://untappd.com/b/cyc...ars-buffalo-trace/4584942

Afbeeldingslocatie: https://www.debierliefhebber.nl/wp-content/uploads/2022/01/cycle-rare-dos-2-year-BT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:32
Mich007 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Een paar seconden onder een kokendwater- of heetwater kraan en je kunt het zo openen met een goede opener. Ik vind het er altijd wel leuk uitzien en moet ook eerlijk zeggen dat het altijd wel mijn aandacht trekt als ik voor het rek sta. Ik snap het probleem eigenlijk nooit zo. Althans, ik heb het nooit als probleem ervaren ;)
Of even een scherp mes en een rondje net onder de kroonkurk maken. Druk je het Wax er zo vanaf. Luxe uitstraling, hoort een beetje bij de sfeer rond een duurder biertje.

Beter als een laf blikje hoe mooi ook bedrukt

[ Voor 3% gewijzigd door Bvanham op 25-03-2022 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:45

Ook besteld, vandaag opgehaald. Wilde de link hier plaatsen maar heb jij al gedaan. Ik had voor €67 toch wel een mooi pakket ;)
Met name Amerikaans bier, (nitro)stouts, bokbier, trappist, barley wine en ook een aantal BA bieren en vrijwel allemaal grote blikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eumXMhdTciQD70YwYT5kTUwR_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrFZyYtkTa0kssaqz4vMswBW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 25-03-2022 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:42
Blik is dan wel weer beter voor de smaak van het bier.

Tuurlijk trekt de wax wel je aandacht op de flesjes. Een blikje met wax zou er dan wel weer raar uit zien

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 19:48
Louwke schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:24:
Blik is dan wel weer beter voor de smaak van het bier.

Tuurlijk trekt de wax wel je aandacht op de flesjes. Een blikje met wax zou er dan wel weer raar uit zien
Wax op blik kan prima, vraag Amundsen maar eens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqENksoM2ogvSqUX-4Qq937dSag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pT9OnfChxkikP4voNTZc4Hz5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 22:25

Klippy

Still Game

Naar aanleiding van je vorige vraag ben ik benieuwd waar je hebt ingeslagen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Bier in blik heeft vind ik echt geen betere smaak dan op fles, helaas wordt bier in blik bijna altijd gepasteuriseerd waarmee je de smaak al een flink stuk platmept. Dit doen ze mede om nagisting op blik te voorkomen want daar kan blik niet zo goed tegen als een fles.

Dat er minder licht bij kan is dan wel goed in blik maar het heeft zeker niet mijn voorkeur. Verder drinkt een blikje toch echt een stuk minder lekker dan een fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Nu online
Klippy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Naar aanleiding van je vorige vraag ben ik benieuwd waar je hebt ingeslagen :)
Dit komt van mijn lokale slijter (Uw Drankspecialist in Asten).

Leuk assortiment hebben die.

Wat je op de foto ziet was wel allemaal redelijk prijzig, maar voor goede sours heb ik graag wat extra over. Ligt meer aan de bieren dan aan de slijter trouwens. 79 Euro voor 15 blikken (waarvan er nu nog 12 over zijn ;w ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Ditmaal gericht boodschappen wezen doen. Ik wist dat de Barrel Works er zou zijn :)

Een tijdje terug de Cognac variant gehad en die was heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-0k31iWTMAyupJupOGzPVk8vMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ee8M2SakPlMR8eEU71ZCjVL4.jpg?f=fotoalbum_large

De rest was leuk voor erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Saitek schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Thanks voor de link!
De Double Value en recover meegepakt. We gaan zien hoe ze smaken
De double value box is top, die kan ik perfect delen en samen met iemand dezelfde bieren drinken.

De recovery box eigenlijk blind erbij gepakt vanwege de prijs. Ik dacht die komt wel op.
Blijkt het helemaal niet te gaan om bier maar om drinken met elektronen etc. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 16-09 21:13
Bvanham schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:09:
Bier in blik heeft vind ik echt geen betere smaak dan op fles, helaas wordt bier in blik bijna altijd gepasteuriseerd waarmee je de smaak al een flink stuk platmept. Dit doen ze mede om nagisting op blik te voorkomen want daar kan blik niet zo goed tegen als een fles.

Dat er minder licht bij kan is dan wel goed in blik maar het heeft zeker niet mijn voorkeur. Verder drinkt een blikje toch echt een stuk minder lekker dan een fles.
Alleen Pils drink je toch uit een fles of blik?
Mag hopen dat je een blik of flesje uitschenkt in een glas naar voorkeur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
Nou wil ook geregeld een stout of ipa uit de fles drinken hoor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:54

Heb er zelf de Big Apple & Chilltown Spring Pack besteld en zeker niet ontevreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0667c4WyfzNnF3-0pJ8zSjfeCs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IHLmuKe48FtRu6fd2GBcSF4.jpg?f=fotoalbum_large
Ook een besteld voor m'n maatje dus uiteindelijk slechts € 97,50 betaald incl een Dessert in a Can. Gezien de normale prijzen van de blikken in het pakket een super deal natuurlijk.

Recent ook een aantal setjes van de Leviathan deluxe Set besteld bij Funky. Erg leuke set met oa. een hotsauce met dezelfde ingrediënten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vbjS-IQ8wcQb6zTbrGxmoY-1jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN9mwsYZ23aLrONaFQfdThth.jpg?f=fotoalbum_large
Natuurlijk is er weer iemand afgehaakt dus ik heb nog een setje over. Mocht iemand een swapje willen doen...

In de week van 15 maart heb ik een weekje in Valencia gebivakkeerd en daar heb ik bij Beerland kennis mogen maken (letterlijk zelfs) met een paar leuke Spaanse brouwerijen. Oa. Freddo Fox en Maresme Brewery gooiden hoge ogen. De Monstera van Maresme is zelfs een van de beste double ipa's die ik ooit gedronken heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-03-2022 12:32 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Laatst online: 16-09 19:25
Kapitein Merijn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Heb er zelf de Big Apple & Chilltown Spring Pack besteld en zeker niet ontevreden.
[Afbeelding]
Ook een besteld voor m'n maatje dus uiteindelijk slechts € 97,50 betaald incl een Dessert in a Can. Gezien de normale prijzen van de blikken in het pakket een super deal natuurlijk.

Recent ook een aantal setjes van de Leviathan deluxe Set besteld bij Funky. Erg leuke set met oa. een hotsauce met dezelfde ingrediënten.
[Afbeelding]
Natuurlijk is er weer iemand afgehaakt dus ik heb nog een setje over. Mocht iemand een swapje willen doen...

In de week van 15 maart heb ik een weekje in Valencia gebivakkeerd en daar heb ik bij Beerland kennis mogen maken (letterlijk zelfs) met een paar leuke Spaanse brouwerijen. Oa. Freddo Fox en Maresme Brewery gooiden hoge ogen. De Monstera van Maresme is zelfs een van de beste double ipa's die ik ooit gedronken heb.
Interesse!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Mensen toevallig bij Bier & Big geweest afgelopen zaterdag :) Was mooi festival, goeie temperatuur, lekker bier. Maar...stop aub met het op specifieke tijden bier op tap zetten.
Basqueland kreeg het zelfs voor elkaar voor ruim 40 minuten lang uberhaupt NIKS meer op tap te hebben, je moest maar in de rij gaan staan want om 19.00 kwam er weer iets bijzonders...

Ok, wij staan ruim op tijd in de rij, zijn ze echt na (bij wijze van) 10 bier al uitverkocht, die nemen dus een fust van maximaal 10L mee, terwijl er honderden mensen zijn. Het was zelfs zo erg dat toen wij eindelijk vooraan stonden ze alleen iets van de buren aan konden bieden. Schandalig slecht.

Sowieso was er teveel uitverkocht vanaf 19.00 het was erg lastig om iets zwaarders van 10% + te bemachtigen, terwijl je juist ook richting einde van de avond wel wat zwaarders lust.

Uiteindelijk genoeg gedronken dus daar lag het niet aan, maar die "timed releases" krijg ik echt slappe zak van.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jeroen87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:02:
Mensen toevallig bij Bier & Big geweest afgelopen zaterdag :) Was mooi festival, goeie temperatuur, lekker bier. Maar...stop aub met het op specifieke tijden bier op tap zetten.
Basqueland kreeg het zelfs voor elkaar voor ruim 40 minuten lang uberhaupt NIKS meer op tap te hebben, je moest maar in de rij gaan staan want om 19.00 kwam er weer iets bijzonders...

Ok, wij staan ruim op tijd in de rij, zijn ze echt na (bij wijze van) 10 bier al uitverkocht, die nemen dus een fust van maximaal 10L mee, terwijl er honderden mensen zijn. Het was zelfs zo erg dat toen wij eindelijk vooraan stonden ze alleen iets van de buren aan konden bieden. Schandalig slecht.

Sowieso was er teveel uitverkocht vanaf 19.00 het was erg lastig om iets zwaarders van 10% + te bemachtigen, terwijl je juist ook richting einde van de avond wel wat zwaarders lust.

Uiteindelijk genoeg gedronken dus daar lag het niet aan, maar die "timed releases" krijg ik echt slappe zak van.
Een onfortuinlijke hipstertrend die je op meer bierfestivals ziet (Borefts ook bijvoorbeeld).
Ik heb een bloedhekel aan fanatiek gedoe, en laat dat geneuzel ook gewoon links liggen. Genoeg andere lekkere bieren te proeven op zo'n festival.
Maar dat er veel is uitverkocht is natuurlijk wel jammer. Dan nemen ze te weinig mee. Of de proefglazen zijn te groot :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 21:53

Ben bij de vorige editie geweest, was toen mijn eerste keer. Maar je gaat hoe dan ook bier missen. Tenzij jij het voor elkaar kan krijgen om 100 bier in de eerste twee uur op te krijgen maar op gaat het vaak toch wel. Vorig jaar om een uurtje of 8 's avonds was denk ik de helft ook al op van de grotere/betere brouwerijen en voor mijn gevoel zaten daar relatief weinig getimede bieren. Denk dat je vooral moet genieten van de dag. Maak eventueel een lijstje van 3 of 5 bieren die je echt perse wilt drinken en voor de rest gewoon op de bonnefooi gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik ben denk ik op elke editie van Bier & Big geweest, dus zie de trend helaas veel meer naar getimde bieren gaan. Ik vind het persoonlijk erg jammer. Ook omdat er vast mensen zijn die graag om 13.00 met een zwarte rakker willen beginnen (maar daar moet je dan nog 3 uur op wachten want ja, nog niet op de tap).

Er is inderdaad zat lekkers te vinden, maar zaterdag dus voor het eerst dat ik echt 7 brouwers af moest om nog iets te scoren wat donker/10% of hoger was.
Zeker als het festival tot 22.00 duurt, moet het niet zo zijn dat je je tent om 19.00/20.00 al kan sluiten omdat je leeg bent.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59

Eens. Een vriend van me stond in de rij en zei gekscherend tegen degene achter 'm "zul je zien dat 't zo op is en we niks hebben". Nou had hij net geluk en 't laatste beetje uit 't fust, maar die man achter 'm viste dus achter 't net. Nu had hij 't nog gedeeld met hem, maar het was wel erg karig inderdaad wat ze bij hadden.

Verder was 't om 7 uur wel goed zoeken naar iets lekkers en zwaarders dan de IPA's. Zonde dat dat zo snel is gegaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Het is ook gewoon vanuit een brouwer commercieel niet slim als je leeg staat: blijkbaar had je meer kunnen verkopen.

Voor brouwers uit Nederland snap ik dat sowieso niet: je fust gewoon mee terug in de bus waarmee je bent gekomen.
Van buiten NL is er misschien een regeling te treffen dat het fust naar een lokale kroeg kan ofzo, daar kan de festival organisatie vast mee helpen.

Want uitverkocht betekend eigenlijk gewoon dat je een kans hebt gemist op naamsbekendheid maar ook omzet...

Zelf heb ik me goed vermaakt, maar ook ik liep tegen lege taps aan op een gegeven moment. Toch was er zat lekkers te krijgen gedurende de dag!

[ Voor 12% gewijzigd door link_mario op 28-03-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

link_mario schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:

Voor brouwers uit Nederland snap ik dat sowieso niet: je fust gewoon mee terug in de bus waarmee je bent gekomen.
Zou er ook geen ongeschreven regel zijn dat je geen vrachtwagen aan fusten meeneemt zodat alle brouwers hun spul kunnen verkopen?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Rond een 20u wilde de meeste vrienden richting huis gaan. Had toen nog 5 muntjes dus dacht, "nu kan ik wel die freeze distilled bier van 23% halen voor 2.5 munten". Hellaas was die toen ook op :(
En inderdaad bij Basqueland van 18:45-19:25 in de rij gestaan voor de Barrelworks Cognac die er vanaf 19u zou zijn. Toen we eenmaal voorraan waren hadden ze alleen nog 1 IPA van 4.5%

Gelukkig eerder op de dag de Live Forever van Basqueland gehad en die was wel heel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door ivo001 op 28-03-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 12:15
ivo001 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:18:
Rond een 20u wilde de meeste vrienden richting huis gaan. Had toen nog 5 muntjes dus dacht, "nu kan ik wel die freeze distilled bier van 23% halen voor 2.5 munten". Hellaas was die toen ook op :(
En inderdaad bij Basqueland van 18:45-19:25 in de rij gestaan voor de Barrelworks Cognac die er vanaf 19u zou zijn. Toen we eenmaal voorraan waren hadden ze alleen nog 1 IPA van 4.5%

Gelukkig eerder op de dag de Live Forever van Basqueland gehad en die was wel heel goed.
En wat was de prijs van 1 munt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wren schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:41:
[...]

En wat was de prijs van 1 munt?
€2,50 volgens mij. Had €60 voor entree, glas en 20 munten betaald.
Eigenlijk alle dikke stouts en barley wines waren 2 munten voor 15cl.

[ Voor 13% gewijzigd door ivo001 op 29-03-2022 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:40
Wat jammer van de verhalen over bovengenoemd festival! Ik was dit weekend met een vriend te vinden bij het Brabants Barrel Aged Biervestival in Hoeven, verzorgd door brouwerij het Meuleneind.

Een hoop lokale maar ook internationale bieren mogen proeven. Waaronder ook 2 stuks van Bravoure, een hobbybrouwer hier uit het dorp. Wat waren die bieren lekker zeg! Normaliter verkoopt de brouwer deze in beperkte oplage vanuit huis, dus erg leuk om deze nu alsnog te kunnen proeven.

Verder leek alles prima geregeld. Gezellige sfeer en de glazen werden erg goed gevuld! Van sommige bieren beperkte voorraad, dus bieren waar je echt benieuwd naar was kon je het beste eerst kiezen. Maar dit werd duidelijk gecommuniceerd. Al met al prima aan te raden festival!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
ivo001 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:33:
[...]

€2,50 volgens mij. Had €60 voor entree, glas en 20 munten betaald.
Eigenlijk alle dikke stouts en barley wines waren 2 munten voor 15cl.
€5 voor 15cl is ook vrij heftig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Thalaron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Ja het is allemaal wel vrij duur inderdaad als je het bekijkt. Laten we maar zeggen dat je 50% voor de accommodatie en setting betaalt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 12:15
ivo001 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Ja het is allemaal wel vrij duur inderdaad als je het bekijkt. Laten we maar zeggen dat je 50% voor de accommodatie en setting betaalt :P
Ik denk eerder dat je betaalt voor exclusiviteit en branding getuige het feit dat er tijdslots zijn en de bierfreaks maar wat graag in de rij gaan staan en elk bedrag wat er gevraagd wordt willen betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 21:53
Bierfestivals zijn duur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivo001
Gisteren mijn verjaardag gevierd met de Lervig Paragon 2019 en hij was inderdaad wel erg lekker! Een 4.75 van mij, maar toch net onder de Pühaste Sanctum Cocos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjuwewOsca0PtGavVmq_kUwPn8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtU7Ygpr8T2XLdqs0xH47xWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Thalaron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Zullen de brouwers hier ook daadwerkelijk goed aan verdienen? Of zal een overgroot deel gewoon naar het festival zelf gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Shrien weet ik niet, echter zou ik met dergelijke prijzen toch snel afhaken. Gewoon bij een brouwer/slijter/speciaalzaak voor €60 inslaan. Dan kan je een heel weekend uitgebreid genieten van speciale bieren én een keertje op het terras gaan zitten met wat je over hebt.

Maar goed.. dergelijke festivals zijn vanwege de hoge prijzen, beperkte voorraad en lange wachtrijen dan ook niet aan mij besteed denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 29-03-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Meeste bier is trouwens wel gewoon 1 munt à €2,50
Maar inderdaad...waar ik denk ik 3 jaar geleden voor het meeste BA spul ook keurig 1 muntje betaalde (en ze t glaasje wellicht wat minder vol schonken) is het nu meestal 2 muntjes, en ja, dat is veel. Maar dat is elk festival natuurlijk. een Pizza was ook keurig 5 munten dus met die redenering kun je ook beter niet meer naar het terras of de bioscoop. Dat is natuurlijk altijd duurder.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Weet iemand of er binnenkort nog aardige festivals in NL (of BE) gepland zijn?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Zullen de brouwers hier ook daadwerkelijk goed aan verdienen? Of zal een overgroot deel gewoon naar het festival zelf gaan?
Hangt van de afspraken af.. is weinig van te zeggen...

Een van de festivals waar we staan;
Kosten zijn €35 per bier brouwer voor de kraam en organisatie plus 30% van de gemaakte omzet van de munten. 1 munt is €2,50.
Hier verdienen we dus € 1,75 per munt, maar moeten we al 20 bier verkopen om quitte te draaien

Een andere
- Munten hebben een waarde van €3,-.
- Afdracht is 50%.
- Koffie, thee en frisdrank wordt voor gezorgd.
- Er wordt voor avondeten gezorgd.
Hier krijgen we dus minder (€1,50) per munt, maar is er wel eten en drinken geregeld en betaal je geen standgeld.

En nog een andere
STANDRUIMTE (€ 77,50 PER STAND)
Alle geboden consumpties voor de proeverij bedragen € 2,40 (consumptiemunt).
Iedere standhouder ontvangt € 1,30 per consumptiemunt retour.
Deze was 2 dagen, maar moet je dus al minimaal 60 munten binnenhalen om alleen je standkosten er uit te halen :)

Hoe het bij B&B was geregeld, geen idee natuurlijk, maar zo heb je een idee ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Leuk om zo'n inzicht te krijgen :)
AngelDust schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Hier verdienen we dus € 1,75 per munt, maar moeten we al 20 bier verkopen om quitte te draaien
Ik mag hopen dat 20 bier verkopen op een festival niet zo'n groot probleem is..?

Ja, ik snap dat er nog hoop meer kosten bij komen kijken ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hertog schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:48:
Leuk om zo'n inzicht te krijgen :)

[...]

Ik mag hopen dat 20 bier verkopen op een festival niet zo'n groot probleem is..?

Ja, ik snap dat er nog hoop meer kosten bij komen kijken ;)
Neuh, die 20 bier is het probleem niet.. maar je staat wel meteen "al" € 35 in de min, was ook meer om inzicht te geven in de verschillende manieren hoe festivals zaken opzetten :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58

Nice, zojuist de IPA DIPA pack mee kunnen pakken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
gustaveau schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:47:
Weet iemand of er binnenkort nog aardige festivals in NL (of BE) gepland zijn?
7 Mei in Den Bosch bijvoorbeeld: https://www.speciaalbierfestival.nl/
Of is dat niet binnenkort genoeg? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
AngelDust schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Hangt van de afspraken af.. is weinig van te zeggen...

Een van de festivals waar we staan;

[...]

Een andere

[...]

Hier krijgen we dus minder (€1,50) per munt, maar is er wel eten en drinken geregeld en betaal je geen standgeld.

En nog een andere

[...]

Deze was 2 dagen, maar moet je dus al minimaal 60 munten binnenhalen om alleen je standkosten er uit te halen :)

Hoe het bij B&B was geregeld, geen idee natuurlijk, maar zo heb je een idee ;)
Interessant om te zien hoe het er aantoe gaat in (bier)festivalland.

Zoals hierboven genoemd verwacht ik dat je de kosten van het festival zelf er vrij snel uit zou moeten hebben, maar daarna moet je natuurlijk ook nog de andere kosten zoals vervoer, productie, stukje salaris dekken.
Dus dan hebben we het over al heel wat meer dan 20 biertjes denk ik?

Hoe dan ook, ik begin wel zin te krijgen in een festival, mijn laatste was nog pre-corona in Boedapest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Toch ook maar overstag gegaan en een mooie doos bij Beerrepublic besteld. We're To Cool For Spring Pack aangevuld met nog 5 biertjes en een seltzer om te proberen. (€0,49 voor een blikje :o)

1x Peanut Butter Milk Stout Nitro for €2.95 each
1x Peanut Butter Milk Stout for €4.29 each
1x Fruit Smash Tropical Punch for €0.49 each
1x Double Mind Haze for €1.49 each
1x BA20 Vol. 4: Zuccotto for €5.47 each
1x Dessert In A Can - Mocha Ice Cream Fudge Cake for €5.09 each
1x We're To Cool For Spring Pack for €67.19 each

[ Voor 47% gewijzigd door ivo001 op 29-03-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 18-09 20:49
Wat toevallig dat we het over festivals hebben. Mensen ook al de uitnodiging gezien van Hertog Jan voor het proeftuin festival? Gratis! Zit nu alleen met het vervoer er naar toe, beetje jammer dat het zo afgelegen is

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

gustaveau schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Interessant om te zien hoe het er aantoe gaat in (bier)festivalland.

Zoals hierboven genoemd verwacht ik dat je de kosten van het festival zelf er vrij snel uit zou moeten hebben, maar daarna moet je natuurlijk ook nog de andere kosten zoals vervoer, productie, stukje salaris dekken.
Dus dan hebben we het over al heel wat meer dan 20 biertjes denk ik?

Hoe dan ook, ik begin wel zin te krijgen in een festival, mijn laatste was nog pre-corona in Boedapest!
Dit is puur en alleen het al dan niet betalen van standgeld en opbrengsten per munt.

Uiteraard moet je meer kosten maken die je er met 20 bier niet uit haalt. 2 daags festival, wat redelijk in de buurt is, bezetten we met 4 man.

2 man de ene, 2 man de andere dag... dat houdt dus dubbele reiskosten e.d. in en dan de rest idd wat je aangeeft. :) Meeste festivals zul je wel iets van winst kunnen maken, maar een vetpot is het niet. Je doet het ook meer uit een stukje promotie van je merk en gewoon met collega brouwers een leuk feestje neerzetten voor bezoekers. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
ivo001 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:48:
Toch ook maar overstag gegaan en een mooie doos bij Beerrepublic besteld. We're To Cool For Spring Pack aangevuld met nog 5 biertjes en een seltzer om te proberen. (€0,49 voor een blikje :o)

1x Peanut Butter Milk Stout Nitro for €2.95 each
1x Peanut Butter Milk Stout for €4.29 each
1x Fruit Smash Tropical Punch for €0.49 each
1x Double Mind Haze for €1.49 each
1x BA20 Vol. 4: Zuccotto for €5.47 each
1x Dessert In A Can - Mocha Ice Cream Fudge Cake for €5.09 each
1x We're To Cool For Spring Pack for €67.19 each
Gister ook een doos'je' binnen gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kv_rBPHkg5Qs0Zco1okkVCljko8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUyizVYRDpU4RNlDpAuR6v39.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door AngelDust op 30-03-2022 09:38 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
AngelDust schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:12:

2 man de ene, 2 man de andere dag... dat houdt dus dubbele reiskosten e.d. in en dan de rest idd wat je aangeeft. :) Meeste festivals zul je wel iets van winst kunnen maken, maar een vetpot is het niet. Je doet het ook meer uit een stukje promotie van je merk en gewoon met collega brouwers een leuk feestje neerzetten voor bezoekers. :)
Ik wilde net zeggen, zo'n festival is toch voornamelijk promotie van je merk? Reclame kost nou eenmaal geld en dit is een mooie manier om je merk aan de man te brengen en ook nog eens contacten op te doen of te onderhouden met collega brouwers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 11:46
Hier kwam de postbode ook met twee van zulke pakketten, je zag dat hij er blij van werd, geloof 25kg per doos?
AngelDust schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:12:
[...]

Gister ook een doos'je' binnen gekregen :D

[Afbeelding]

[ Voor 83% gewijzigd door brukskeluuk op 30-03-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
Xepos schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:30:
Wat toevallig dat we het over festivals hebben. Mensen ook al de uitnodiging gezien van Hertog Jan voor het proeftuin festival? Gratis! Zit nu alleen met het vervoer er naar toe, beetje jammer dat het zo afgelegen is
Nog niks gezien, wanneer vindt het plaats en waar?

Ik zou wel een invite verwachten omdat ik laatste die mooie fles nog heb aangeschaft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00
Brouwerij Het Anker heeft een nieuwe brouwerij, stokerij en limonaderij gelanceerd in een oude kerk, https://www.batteliek.be/

Het lijkt erop dat ze deze brouwerij gaan gebruiken om nieuwe bieren uit te proberen onder het batteliek label.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nog meer mensen te vinden op Kraft festival in Boedapest van 26-29 mei?
Met 30 lokale en regionale brouwerijen plus wat speciaalzaken een leuk feestje met een hoop goed maar onbekend bier.
Entree is gratis, tokens zijn erg goedkoop. Je hebt er 60 voor 48 euro en dan zit het glas er ook bij. En als ik de foto's van voorgaande jaren bekijk zijn het grote glazen of zelfs vaasjes :X
En met 4 dagen kun je in alle rust biertjes halen en chillen :)

Op deze datum zou eerst BPBW zijn maar dat was verplaatst naar september.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 18-09 20:49
gustaveau schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Nog niks gezien, wanneer vindt het plaats en waar?

Ik zou wel een invite verwachten omdat ik laatste die mooie fles nog heb aangeschaft?
4-5 juni bij de hertog jan brouwerij in Arcen. Is exclusief voor proeftuin leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Nu online
Ah vandaar, ja die proeftuin klonk interessant, maar toch niet interessant genoeg voor me.

Is het wat tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
gustaveau schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:33:
Ah vandaar, ja die proeftuin klonk interessant, maar toch niet interessant genoeg voor me.

Is het wat tot nu toe?
Tot nu toe alleen nog maar een stout gehad van de proeftuin.
Was niet bijster interessant als je het mij vraagt. Helemaal niet als je het afzet tegen de prijs.
Hopelijk zijn de volgende uit de serie wat verrassender anders denk ik dat ik het na de eerste 4 (die al betaald zijn) voor gezien hou.

[ Voor 8% gewijzigd door Mich007 op 31-03-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Een stout van 5,6% ook echt hè… die zou ik in de winkel voor €3,50-5 wellicht 1 meenemen maar zeker niet voor de prijs die HJ ervoor wilt in de vorm van een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Thalaron schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:08:
Een stout van 5,6% ook echt hè… die zou ik in de winkel voor €3,50-5 wellicht 1 meenemen maar zeker niet voor de prijs die HJ ervoor wilt in de vorm van een abonnement.
Je krijgt inderdaad 12 flessen voor 130 euro (4x 3 stuks). je gaat dan uit van gemiddelde verkoopprijs van ongeveer 11 euro per fles dus. Nu zullen ze het bij HJ vooral gooien op de exclusiviteit. Maar ik had iets meer gerekend in experimenten richting de vatgerijpt serie eerlijk gezegd.

Craft beer specialist

Pagina: 1 ... 107 ... 198 Laatste