Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Thompson schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:04:
Mensen wat een heftige discussie ineens over of iemand nou wel of niet iets met bezinksel drinkt...
Wat ik dan veel interessanter vind, want zoveel verstand heb ik er helemaal niet van, wanneer heb je nou doorgaans wel/niet bezinksel?

Ik vind bezinksel zelf, zolang het niet te extreem wordt, overigens geen probleem. Zolang het niet te heftig is schenk ik het dus ook gewoon mee, misschien dat ik dan het laatste nipje in m'n glas laat zitten als daar nog veel in zit. Als het niet de bedoeling is dat je het meeschenkt / opdrinkt en het zit er wel bewust in had de brouwer er wel iets over vermeld lijkt me?
Nou, bij een flinke hazy ipa, daar ligt een flinke laag vlokken op de bodem.
Dat geef ik je te doen, om op te drinken. En dat drink ik het meeste, of stout, zeker barrel hebben flink wat drap op de bodem. Dus vandaar mijn opmerking in het eerste bericht....Meer niet.
Dus geen kroegpraat, of wat dan ook.

Het kleine beetje wat in een karmeliet fles, dat drink ik op.
418O2 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:27:
[...]

Zo leer je wel wie je wel en niet serieus moet nemen.

"Goed bier heeft bezinksel" is natuurlijk echt kolder van jewelste. Dat is niet eens een discussie waardig
Dat is wat kort door de bocht van mij inderdaad, maar, naar mijn smaak, is dat wel vaak het geval.
Mijn lekkerste bieren, zijn nooit helder. Daar hoef ik geen discussie over te voeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 23-02-2022 23:39 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Overdrijven en ongenuanceerde krachttermen zijn kroegpraat. Maar als je daar nooit komt zal je dat niet weten

• Oxellaar
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:59:
Overdrijven en ongenuanceerde krachttermen zijn kroegpraat. Maar als je daar nooit komt zal je dat niet weten
Ongenuanceerde krachttermen..... Jaja
Wijs jij ze even aan in mijn post?

En wat @Denniz0229 in zijn eerste bericht over bezinksel beweert.. Over amateur niveau bier brouwen en verkopen, dat is wel genuanceerd en niks overdreven?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik heb het toch vaak in mijn glas, maar dan drink ik het laatste beetje gewoon niet op. Is ook lastig om je glas helemaal leeg te drinken bij een bol glas.
Eigenlijk een 'probleem' dat zich zelf op lost dus niks om je druk om te maken ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dan brouwen wij slecht bier dus... ;( ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-09 13:04
Kapitein Merijn schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:10:
Basqueland heeft weer een mooi setje te koop voor de liefhebbers:
https://basquebeer.com/ba...-mix-case-440ml-24-units/
Leuke set om te delen met een paar vrienden.
Wat ik niet helemaal begrijp: hun spreken over een assortiment van 6 bieren en van ieder 4 blikken. Vervolgens plaatsen ze een lijst en foto van 8 bieren. Maken hun dan zelf een selectie uit deze bieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FSC_87 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Wat ik niet helemaal begrijp: hun spreken over een assortiment van 6 bieren en van ieder 4 blikken. Vervolgens plaatsen ze een lijst en foto van 8 bieren. Maken hun dan zelf een selectie uit deze bieren?
In het Engels staat er inderdaad 4 * 6, maar in het Spaans gaat het om 3 * 8 blikken ;) Ik verwacht dus dat er iets niet goed is aangepast in de vertaling, omdat er ook gewoon 8 verschillende smaken genoemd staan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-09 13:04
Hertog schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:57:
[...]

In het Engels staat er inderdaad 4 * 6, maar in het Spaans gaat het om 3 * 8 blikken ;) Ik verwacht dus dat er iets niet goed is aangepast in de vertaling, omdat er ook gewoon 8 verschillende smaken genoemd staan.
Ah ja ik had natuurlijk niet naar de Spaanse versie gekeken, maar meteen op de Engelse vertaling geklikt. Bedankt!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:46
AngelDust schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:25:
Dan brouwen wij slecht bier dus... ;( ;)
Als je het kwijt moet dan gil je maar, ik zal zorgen voor een juist einde van de inhoud en de verpakking!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 11:36
Oxellaar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:31:
[...]

Nou, bij een flinke hazy ipa, daar ligt een flinke laag vlokken op de bodem.
Dat geef ik je te doen, om op te drinken. En dat drink ik het meeste, of stout, zeker barrel hebben flink wat drap op de bodem. Dus vandaar mijn opmerking in het eerste bericht....Meer niet.
Dus geen kroegpraat, of wat dan ook.

Het kleine beetje wat in een karmeliet fles, dat drink ik op.

[...]

Dat is wat kort door de bocht van mij inderdaad, maar, naar mijn smaak, is dat wel vaak het geval.
Mijn lekkerste bieren, zijn nooit helder. Daar hoef ik geen discussie over te voeren.
er hoeven bij een hazy ipa helemaal geen vlokken op de bodem te liggen, dat was nou juist mijn punt.
niet helder of bezinksel bevatten zijn niet dezelfde dingen. je kan prima een hazy bier hebben zonder bezinksel, vlokken of wat dan ook.
Oxellaar schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Ongenuanceerde krachttermen..... Jaja
Wijs jij ze even aan in mijn post?

En wat @Denniz0229 in zijn eerste bericht over bezinksel beweert.. Over amateur niveau bier brouwen en verkopen, dat is wel genuanceerd en niks overdreven?
dat is zeker ook kroegpraat, ik snap dat niet elke beginnende brouwerij alle mogelijkheden heeft.
maar daar kan je dan over discussiëren, jij houd er blijkbaar een andere mening op na, gelukkig maar want anders zou je waarschijnlijk teveel bier kopen wat ik wil drinken :9

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
Maar wanneer mag het nu wel? Wanneer niet? Moet ik het meeschenken? Wat doet het met de smaak?

Dan heb ik ook nog wat aan jullie kroegpraat :9

[ Voor 21% gewijzigd door Saitek op 24-02-2022 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
@Saitek laat het rusten, er zijn al genoeg conflicten gaande ;)

Bijna weekend…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:55

Thompson

Beeromaniac

Maar dat is het hem nou net, het hoeft helemaal geen conflict te zijn. We zijn hier om met elkaar wijzer te worden en de wijsheden van lekker bier te bespreken :9

Dat gezegd hebbende, ik trek d'r zo maar eens een open. Die lever even voorbereiden op een carnavalsweekend ;)

Beeromaniac

• Saitek
Thompson schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:24:
Maar dat is het hem nou net, het hoeft helemaal geen conflict te zijn. We zijn hier om met elkaar wijzer te worden en de wijsheden van lekker bier te bespreken :9

Dat gezegd hebbende, ik trek d'r zo maar eens een open. Die lever even voorbereiden op een carnavalsweekend ;)
Haha dit inderdaad, ik ben eigenlijk best benieuwd waarom het één of het andere. En omdat ze beide een andere gedachtegang hebben kan het best een leuk en interessant gesprek worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Bij mij is er geen gedachtegang. Ik schenk het bezinksel erbij in en kom er dan pas aan het eind achter dat er wat drap in mijn glas zit.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Bij mij moet dat flesje of blik ook leeg, elke milliliter telt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, dat gehak op elkaar, mag dat over zijn? Netjes en vriendelijk reageren, en anders doorscrollen svp.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 11:36
Saitek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:
Maar wanneer mag het nu wel? Wanneer niet? Moet ik het meeschenken? Wat doet het met de smaak?

Je kan het natuurlijk gewoon meeschenken en opdrinken, vaak doet het met de smaak zelf helemaal niks.
Het is alleen dat smaak vaak meer is dan wat je op je tong proeft en ook beïnvloed wordt door wat je met je ogen ziet en je neus ruikt.
Persoonlijk heb ik minder zin een biertje als ik bij het laatste beetje ineens een troebel biertje met drap erin heb, sommige hebben daar totaal geen last van.

Op het moment dat het ook de smaak van je bier beïnvloed dan is er echt iets mis gegaan met brouwen en/of bottelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Vandaag het meest toepasselijke biertje ooit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgvxQwZmUsTOEsWbidXTMvqeuLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYqG1d1G4ZwwgiNdvsgZQ0dK.jpg?f=fotoalbum_large

Black February - AF Brew

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Saitek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:11:

Op dit blik (Old Nation - NE IPA Strawberry Tart) hebben ze het er even bijgezet, viel me op, nadat ik het blik gecrasht heb, wat beter is weet ik ook niet, maar de conclusie is : either way is fine. Probeer wel zelf altijd alles mee in het glas te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK3a9dNmxoDRBbIq0emTHiyuXrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXZ5z6Lo3l5prgTtZboosjcj.jpg?f=fotoalbum_large

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Zojuist weer wat leuke bieren gehaald. Ik ging voor de Barcode, echter lagen er flink wat bieren in de budget (€2,50) bak om in te graven. De linker 4 samen dus voor een tientje meegepakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGhHha6LbZUfbyoWsbe3XOVYdrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jTrB9NHikcHL1cFsYSg0TYY.jpg?f=fotoalbum_large

En het glas op de achtergrond mocht ook mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 26-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik was al jaloers dat je dat tijdens je wekelijkste boodschapppen gewoon allemaal kon uitzoeken, maar als ze ook nog een grabbelbak hebben wordt het helemaal erg :o

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:47:
Zojuist weer wat leuke bieren gehaald. Ik ging voor de Barcode, echter lagen er flink wat bieren in de budget (€2,50) bak om in te graven. De linker 4 samen dus voor een tientje meegepakt :)

[Afbeelding]

Sommige mensen hebben altijd geluk.. :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Nou… over geluk gesproken… mijn vrouw wilde vanavond iets dat we niet in huis hadden. Dus ik heb nog eens goed gekeken en ik zag er nog een paar mooie in de rekken zelf met ook dumpprijzen. Blijkbaar komt er volgende week veel nieuw spul binnen en moest er ruimte gemaakt worden(!);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw1PjtEg3rUiHt_Yb-IGBIyg9oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRZdMngBLruwmli3Desh2Pag.jpg?f=fotoalbum_large

De moersleutel was €6,49 (normale prijs), die eronder van ??? voor €5. De rest.. wederom €2,50 :D

De Lehe Barley stond er nog eentje van dus die mocht ook gewoon mee. Wel bizar… een BA Imperial Stout van 18% voor €2,50 (dus bijna 3 voor de prijs van normaliter 1) :D

Heb nu wel 57 verschillende soorten bier staan waarvan enkele meer dan 1. Ik moest nu toch echt een 2e koelkast gebruiken omdat het écht niet meer past in de wijnkoeler.. was niet van plan veel bij te halen maar dan moeten ze niet voor de prijs van een reguliere supermarkt Quadruppel weg gaan…

Edit (zondag);

Nog een keer langs gemoeten (plus heeft nieuwe aanbiedingen vanaf zondag ipv maandag zoals gebruikelijk);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zKDYj975InbiXjLa2YLydmxtNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEEI34321ylUK8vX7cXvNwnB.jpg?f=fotoalbum_large

Die second date stonden nog helemaal achterin 2 dus die ook geplunderd. Ik ben wel nieuwsgierig naar die BA Wild Ale. Niet mijn soort bier maar tsja… leuk om zo een keer te proberen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Thalaron op 27-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02

TMV

Thalaron schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:47:

[Afbeelding]

Die griekse in het midden heb ik ook al op, zeer bijzonder biertje! Leuke set bij elkaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:03

Shrien

frequent snoozer

Thalaron schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:43:
Nou… over geluk gesproken […]

De moersleutel was €6,49 (normale prijs), die eronder van ??? voor €5. De rest.. wederom €2,50 :D
Die Second Dates zijn ook leuk meegenomen voor €2,50!
Proost mensen! :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Nou… over geluk gesproken… mijn vrouw wilde vanavond iets dat we niet in huis hadden. Dus ik heb nog eens goed gekeken en ik zag er nog een paar mooie in de rekken zelf met ook dumpprijzen. Blijkbaar komt er volgende week veel nieuw spul binnen en moest er ruimte gemaakt worden(!);

[Afbeelding]

De Lehe Barley stond er nog eentje van dus die mocht ook gewoon mee. Wel bizar… een BA Imperial Stout van 18% voor €2,50 (dus bijna 3 voor de prijs van normaliter 1) :D

Heb nu wel 57 verschillende soorten bier staan waarvan enkele meer dan 1. Ik moest nu toch echt een 2e koelkast gebruiken omdat het écht niet meer past in de wijnkoeler.. was niet van plan veel bij te halen maar dan moeten ze niet voor de prijs van een reguliere supermarkt Quadruppel weg gaan…

Edit (zondag);

Nog een keer langs gemoeten (plus heeft nieuwe aanbiedingen vanaf zondag ipv maandag zoals gebruikelijk);
[Afbeelding]

Die second date stonden nog helemaal achterin 2 dus die ook geplunderd. Ik ben wel nieuwsgierig naar die BA Wild Ale. Niet mijn soort bier maar tsja… leuk om zo een keer te proberen :)
Hou eens op ons jaloers te maken ;(

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
AngelDust schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Hou eens op ons jaloers te maken ;(
Sorry O-)

Nadat naar de verjaardag van mijn vader. Hij had blijkbaar ook nog wat speciaals staan. Geen idee wát gezien hij Hertog Jan Grand Prestige ook speciaal noemt.

Nu keuzestress over wat ik mee moet nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Thalaron schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:13:
[...]
Nadat naar de verjaardag van mijn vader.
Whut? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nadat moest zodra zijn :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39

[Afbeelding]

Edit (zondag);

[Afbeelding]

Ik wist niet zo goed of het foutjes waren of opruiming, maar ben er vrijdag geweest en zag inderdaad enkele biertjes voor €2,50 die normaal veel duurder zijn. Heb het volgende meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3zle9MlbwBSCjUrmSUn5WHQCMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbiVXK3rx6c79eqIWhq8aCVw.jpg?f=fotoalbum_large

De 2 Lehe (singularity en Heaven&Hell), 2 Drekkers, Aslin en Untitled Art waren slechts €2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

AngelDust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:29:
Iemand ervaring met deze bieren?

[Afbeelding]

https://www.amagerbryghus...n-helt-unik-bonus-flaske/

Set is omgerekend een €100-110 en alleen te bestellen binnen DK, dus zou het via een Deense collega vast kunnen regelen.. maar ik heb geen ervaring met Amager bieren, set lijkt me alleen wel tof :)
Toch maar besloten deze te fixen via een collega. Hij komt de komende weken toch een keer naar NL, dus kon ze wel meenemen. Blijkt dat zijn dochter op 10 minuten van de brouwerij woont, dus hij gaat een set oppikken *O*

Meteen ook maar gevraagd om een fles "Double Black Mash" mee te nemen, zal vast goedkoper zijn dan hier in NL O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:52
ivo001 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Ik wist niet zo goed of het foutjes waren of opruiming, maar ben er vrijdag geweest en zag inderdaad enkele biertjes voor €2,50 die normaal veel duurder zijn. Heb het volgende meegenomen:
[Afbeelding]

De 2 Lehe (singularity en Heaven&Hell), 2 Drekkers, Aslin en Untitled Art waren slechts €2,50.
Waar is dit ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@ivo001 die Untitled Art waren toen ik er was nog niet afgeprijsd volgens mij. Toch nog maar eens gaan kijken binnenkort dan haha.

De prijzen kloppen overigens gewoon (waren wel aangepast). Blijkbaar zit er een flinke lading nieuw spul aan te komen (voornamelijk uit de US zover ik had begrepen) waardoor er ruimte gemaakt moest worden.

Mij hoor je er niet over klagen in ieder geval :D

Die Singularity heb ik 2 weken geleden nog voor iets van €6,70 (was toen ook al afgeprijsd) meegepakt.

@Lennnn Plus Smetsers in Leende. Ik vermoed wel dat de meeste €2,50 klappers weg zullen zijn maar dat weet je natuurlijk pas wanneer je er staat.

Mocht je erheen gaan; let op de €2,50 en €5,00 prijzen. Ze zijn dus niet afgeprijsd maar opnieuw geprijsd ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 02-03-2022 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Thalaron schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:30:
@ivo001 die Untitled Art waren toen ik er was nog niet afgeprijsd volgens mij. Toch nog maar eens gaan kijken binnenkort dan haha.

De prijzen kloppen overigens gewoon (waren wel aangepast). Blijkbaar zit er een flinke lading nieuw spul aan te komen (voornamelijk uit de US zover ik had begrepen) waardoor er ruimte gemaakt moest worden.

Mij hoor je er niet over klagen in ieder geval :D

Die Singularity heb ik 2 weken geleden nog voor iets van €6,70 (was toen ook al afgeprijsd) meegepakt.

@Lennnn Plus Smetsers in Leende. Ik vermoed wel dat de meeste €2,50 klappers weg zullen zijn maar dat weet je natuurlijk pas wanneer je er staat.
Dank. Even opgezocht; 19 minuten om als ik vanuit mijn werk naar huis rijd. Ik denk dat ik morgen of maandag even langs ga. Altijd leuk om een nieuwe winkel te checken met zo'n aanbod en aanbiedingen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lennnn
@Thalaron dank voor de tip. Leuk assortiment en nog veel bier voor erg mooie prijzen.

Ik heb wel het één en ander leeggeroofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDD7WnIRYIcAxToIPVfuFniLx_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZzRBGTzxT88pP0VCKgwN58P.jpg?f=fotoalbum_large

135 Euro voor betaald. Dat is gemiddeld nog geen 3 euro per bier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:19
Zojuist bij beerinabox de box van rott. besteld. 1w blikjes voor 34 euro totaal. Zitten best wat goede biertjes bij. Zeker de Rott.wine welke ik in de Advent kalender had. Een van de lekkerste Tonka Barleywine die ik ooit gehad heb.

Samen met een Rott.zak er bij voor een paar euro

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Platinum barcode ook gehaald bij de drankgigant.
Sta je bij de kassa; bliep, oh hij staat er niet in ! wil je hem even afrekenen bij de balie ? "Ja is prima"
Kom je bij de balie; ja hij staat er niet in, dat wordt dan 3.99

Heb betaald en lachend in mijn vuistje ben ik heengegaan :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Lennnn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:09:
@Thalaron dank voor de tip. Leuk assortiment en nog veel bier voor erg mooie prijzen.

Ik heb wel het één en ander leeggeroofd.

[Afbeelding]

135 Euro voor betaald. Dat is gemiddeld nog geen 3 euro per bier.
Mooie slag geslagen. Bijna stom dat ik me heb ingehouden en niet nog wat meer heb uitgezocht haha. Hoop dingen daarvan niet eens gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Die dessert in a can was nog niet afgeprijsd toen ik er was zondag. Dus wellicht toch nog een keer langsgaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Thalaron schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:38:
Die dessert in a can was nog niet afgeprijsd toen ik er was zondag. Dus wellicht toch nog een keer langsgaan :D
Die ene losse zat in de afgeprijsde bak (voor 2,50). Maar dat was de laatste.

De andere 4 stonden gewoon in het rek. Voor 2,50 per stuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
ivo001 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Mooie slag geslagen. Bijna stom dat ik me heb ingehouden en niet nog wat meer heb uitgezocht haha. Hoop dingen daarvan niet eens gezien.
Blijkbaar dus telkens weer nieuwe bieren met stuntprijzen. Een hoop van wat jij had gekocht was er bij mij juist niet meer.

Goede reden om binnenkort nog een keer te checken hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Let wel; Dit soort stuntprijzen hebben ze niet standaard. Wel met regelmaat een bak maar niet zóveel dus :)

Nu nog even een 'excuus' voor de vrouw verzinnen waarom ik naar de winkel moet vanavond haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:33:
Let wel; Dit soort stuntprijzen hebben ze niet standaard. Wel met regelmaat een bak maar niet zóveel dus :)

Nu nog even een 'excuus' voor de vrouw verzinnen waarom ik naar de winkel moet vanavond haha!
Je moet voor mij kijken en mij een doosje vol opsturen :+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEeiTTYl-pMhaijlKuSuGoC0u-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGocJhOJ7WmS9uOXVq97YQRr.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de derde keer een leuke voorraad :+

Allen samen voor €25 :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH4xEE5_U2uTVlvl0FWXHRvByMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4CGnuH0ea3T5euJXatpwJFx.jpg?f=fotoalbum_large

Zo dan! Op het weekend. Weer wat lekkers in huis gehaald.

Craft beer specialist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruPA5OuzUBpvGWotBpG8LR64nFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhaaLcbVqFQukNnC69kh160g.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het biermeisje gebruikt gemaakt van de opruim actie. Voor vijftig euro een box met moersleutel.

Niet ontevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@link_mario vooral die Spock was IMO erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Louwke schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:
Zojuist bij beerinabox de box van rott. besteld. 1w blikjes voor 34 euro totaal. Zitten best wat goede biertjes bij. Zeker de Rott.wine welke ik in de Advent kalender had. Een van de lekkerste Tonka Barleywine die ik ooit gehad heb.

Samen met een Rott.zak er bij voor een paar euro
Ik vind dit niet bij beerinabox, kijk ik verkeerd? Of heb je wellicht een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
https://shop.beerinabox.nl/collections/all/products/rott-box

@DFG-909

Is lastig zoeken op hun pagina want er lijkt een link te missen naar de webshop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:53
Over moersleutel gesproken, zag onlangs op hun socials de 'big black box' langskomen met daarin 20 bieren plus een 'golden tekuglas'. Prijs 110 euro en zo te zien ook 20 verschillende bieren, waaronder ook 1 barrel aged en 1 freeze distilled. Zie https://shop.demoersleute...ck-box-20-beers-free-glas

Vooral interessant als je in een keer een grote verzameling aan wilt leggen lijkt me. Ik ben een beetje aan het twijfelen, er zitten er genoeg bij die ik best wel zou willen proberen, maar ik heb de afgelopen tijd al genoeg moersleutel stouts op. Eigenlijk heb ik op dit moment alleen de motorolie coconut en de mexicoffeecake op mijn wishlist staan, en daarvoor houd ik liever mijn favoriete slijter in de gaten.

En over mijn favoriete slijter gesproken, afgelopen maandag nog bezocht en het volgende gekocht:
Sierra Nevada Brewing Co - Hazy Little Thing Session Edition/Little Thing IPA
To Øl - Stereo Mono: Talus
Jopen - Supermassive Black IPA
Sierra Nevada Brewing Co - Big Little Thing IPA
Brouwerij Bliksem - Winter Sabbath (2021)
Brouwerij Kees - Catch Me By the Coconuts
Jopen - Anima Negra

En later in de week nog een Blurred Lines gehaald bij de AH (Jopen bieren in de Bonus deze week: 25% korting).

[ Voor 27% gewijzigd door Sassie op 05-03-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Sassie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:17:
Over moersleutel gesproken, zag onlangs op hun socials de 'big black box' langskomen met daarin 20 bieren plus een 'golden tekuglas'. Prijs 110 euro en zo te zien ook 20 verschillende bieren, waaronder ook 1 barrel ages en 1 freeze distilled. Zie https://shop.demoersleute...ck-box-20-beers-free-glas
Bedankt, maar lijkt best prijzig in vergelijking tot de gewone black box, toch?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:41
Thalaron schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:57:
[Afbeelding]

Voor de derde keer een leuke voorraad :+

Allen samen voor €25 :o
De 2,50 bak was toch aardig leeg, ook in het schap. Wel de Acadia, Rocky road en moody tongue daar uit gevist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4l2hrzF9_fpOyShaWjLrH_zTmnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TImHsVNr8rRJGceemWkQY2qN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:52
Van de week toevallig Grimbergen ontdekt in een BBQ restaurant. Grimbergen blanche beviel me erg goed _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Hertog schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Bedankt, maar lijkt best prijzig in vergelijking tot de gewone black box, toch?
Heb 'm vanmiddag toevallig binnengekregen. Het is een hele mooie verzameling gitzwarte bieren. _/-\o_
Prima prijs ook, gezien er een mooi Teku glas bij zit en twee €11+ stouts.

edit: vergeet de additionele 5 euro korting niet, via hun beerpoints-systeem! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Shrien op 05-03-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Shrien schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Heb 'm vanmiddag toevallig binnengekregen. Het is een hele mooie verzameling gitzwarte bieren. _/-\o_
Prima prijs ook, gezien er een mooi Teku glas bij zit en twee €11+ stouts.

edit: vergeet de additionele 5 euro korting niet, via hun beerpoints-systeem! :*)
Nice. Komt de inhoud van de box overeen met de foto op de site?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
Zo vandaag de laatste eisbock van Emelisse open getrokken. Was een heerlijk setje met ik zeggen. Deze de Mexicake is dik, stroperig maar erg lekker. Rest van de avond op de bank met deze jongen er bij en Eternals op de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uxOFYpPfW3BWoF3QKXrJ2EEbYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiaqKvpKZF8fNEcwUYDSLjKl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Beekforel schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Nice. Komt de inhoud van de box overeen met de foto op de site?
Ja 100%. Incl. een sticker en een viltje.
Tijd geleden dat ik Moersleutels in huis had gehaald, dus mooie kans om weer even een quality check te doen :9~

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Even iets 'anders'. Dit weekend mijn eigen gebrouwen stout soldaat gemaakt. Leuk experiment voor een keer. Nu maar eens het homebrew topic in de gaten houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdyEEwWd5pCbyH-NNMBGY4xr2Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPoZl78nHSEeCnQjwv3YJtOG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afgelopen weekend een proeverij met wat vrienden gedaan. We hadden 24 flesjes, maar we zijn niet verder gekomen dan 13 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmdfJA75UT8RbHlcPb4CNprCKEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEk7CCmwItzn1ePHjMO6l8H6.jpg?f=fotoalbum_large

De Trappistes Rochefort 6 was mijn favoriet.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feyx5gWAGe8N6h9bFufPdMykI2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opZqxK2s7Qm39CkNw7wEzaKO.jpg?f=fotoalbum_large
Bijzonder bier wat ik hier heb...
Zolang dit uit Rusland komt... Geen boycot voor mij.
De meningen zijn verdeeld hierover, maar wat is dit lekker. Envoy of Doom, van XP Brew
Zo veel vat proef je zelden. Zilt, dik, heel veel drop, nog nooit zoveel drop in een stout geproefd. Tikkie peated, maar niets teveel.
En boozy niet te vergeten, 16% abv en die proef je. Balans... Nee, echt Russisch zullen we maar zeggen.
Ook totaal geen koolzuur, helemaal plat, heerlijk dit

[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 08-03-2022 23:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Oxellaar schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]
Bijzonder bier wat ik hier heb...
Zolang dit uit Rusland komt... Geen boycot voor mij.
De meningen zijn verdeeld hierover, maar wat is dit lekker. Envoy of Doom, van XP Brew
Zo veel vat proef je zelden. Zilt, dik, heel veel drop, nog nooit zoveel drop in een stout geproefd. Tikkie peated, maar niets teveel.
En boozy niet te vergeten, 16% abv en die proef je. Balans... Nee, echt Russisch zullen we maar zeggen.
Ook totaal geen koolzuur, helemaal plat, heerlijk dit
Wij zijn het meestal wel redelijk eens over bieren, maar leuk dat we bij deze dus toch verschillend denken!

Ik vind dat er dus bijna niets meer over bleef van het basisbier en dat er door de sterke alcoholsmaak weinig diversiteit in het pallet zat.

Voor mij is vatgerijpt toch echt alleen geslaagd als zowel het basisbier als het vat nog enigszins in balans zijn. Is één van beiden weggedrukt door de ander, dan klopt wat mij betreft de combinatie van het basisbier en de gekozen vaten niet, of is de rijping te kort of te lang geweest.

Ik wijs bij vrienden de laatste tijd hiervoor steeds vaker naar Nøgne Ø. Ook zij maken bieren die al snel richting de 15% alcohol gaan, maar daar is het basisbier en het vat bijna altijd heel mooi met elkaar in balans.

Mijn ongezouten mening: elke idioot kan een bier veel te lang op vaten leggen en vervolgens stellen dat het zo'n mooi sterk bier geworden is. De balans hierin vinden is de echte kunst van het rijpen!

[ Voor 6% gewijzigd door Minimum92 op 09-03-2022 08:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00
https://www.beeksebergen....edium=www.brewatthezoo.nl

Leuke locatie voor een bierfestival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:55

Thompson

Beeromaniac

Ik woon daar redelijk dichtbij en wij hebben inmiddels al een groep van 15 mensen bij elkaar om daar naartoe te gaan, super vrienden uitje d:)b

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Ik denk dat de locatie het ook vooral uniek maakt want ik ben bang dat het aanbod bier niet heel spectaculair zal worden.

"....Genieten van verschillende speciaalbieren uit de koker van Swinkels Family Brewers...."

Desalniettemin een leuk initiatief, zeker na tijden van (festival)droogte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00
Dit zijn de verschillende brouwerijen, sommige hebben meerdere stands:
Beavertown Brewery
Brasserie Dupont
BrewDog
BRLO
Brouwerij De Hoorn
Brouwerij De Molen
Brouwerij De Roos
Brouwerij Nicolaas
Brouwerij Omer Vander Ghinste
Brouwerij Palm
Brouwerij Rodenbach
DAVO Bieren
Flying Dog
KEREL
Kona Brewing Company
KraftBier
La Trappe
LOC Brewery
O’Hara’s Brewery
St. Bernardus
Stadsbrouwerij 013
Stone Brewing
Thornbridge Brewery
Uiltje Brewing Company
Van Moll
Weihenstephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Brinkiewestland schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:13:
Dit zijn de verschillende brouwerijen, sommige hebben meerdere stands:
Leuk lijstje. Zoals verwacht, niet heel spectaculair naar mijn mening.
Maar begrijp me niet verkeerd; altijd leuk als dingen georganiseerd worden en het wordt ongetwijfeld weer een leuk festival. Voor mij helaas net iets te ver weg, vooral omdat het in de avonduren is i.p.v. overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Brinkiewestland zo te zien vooral een leuke lijst voor mensen die nieuw zijn in de 'speciaal' bieren om kennis te maken met diverse stijlen en brouwerijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Leuk voor de mensen in het noorden van het land;

https://www.maallust.nl/maallust-lentefest-2/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 08:34

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Minimum92 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:17:
[...]

Wij zijn het meestal wel redelijk eens over bieren, maar leuk dat we bij deze dus toch verschillend denken!

Ik vind dat er dus bijna niets meer over bleef van het basisbier en dat er door de sterke alcoholsmaak weinig diversiteit in het pallet zat.

Voor mij is vatgerijpt toch echt alleen geslaagd als zowel het basisbier als het vat nog enigszins in balans zijn. Is één van beiden weggedrukt door de ander, dan klopt wat mij betreft de combinatie van het basisbier en de gekozen vaten niet, of is de rijping te kort of te lang geweest.

Ik wijs bij vrienden de laatste tijd hiervoor steeds vaker naar Nøgne Ø. Ook zij maken bieren die al snel richting de 15% alcohol gaan, maar daar is het basisbier en het vat bijna altijd heel mooi met elkaar in balans.

Mijn ongezouten mening: elke idioot kan een bier veel te lang op vaten leggen en vervolgens stellen dat het zo'n mooi sterk bier geworden is. De balans hierin vinden is de echte kunst van het rijpen!
Ja... Ik snap je helemaal. Alleen heb je wel eens, dat iets zo fout is, dat je het weer geweldig vind. En dat had ik met dit bier.
Puhaste, Nøgne, Pohjala.... Allemaal echt veel beter dan deze.

Maar ik vond de barrel zo dik in dit bier, zo onbehouwen aanwezig.... Dat ik er echt van genoten heb.
Heb de rum variant ook... Dus ben benieuwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:53
In het kader van de (lente)bierfestivals gooi ik deze er ook maar even in :) : https://bijbuitenpost.nl/lentebierfestival/ (regio Deventer/Apeldoorn)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Voor de liefhebbers van Poolse bieren is er 15% korting op alles bij Piwne Mosty.

https://www.piwnemosty.pl...?discount_code=FLASHPOINT

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Sassie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:18:
In het kader van de (lente)bierfestivals gooi ik deze er ook maar even in :) : https://bijbuitenpost.nl/lentebierfestival/ (regio Deventer/Apeldoorn)
Thanks voor de tip!
Eindelijk eentje in de buurt, zetten we in de agenda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Purehz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Thanks voor de tip!
Eindelijk eentje in de buurt, zetten we in de agenda
Hier zijn de kaarten al besteld 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Enige tijd geleden had ik de 5-Year Dinner van de Moersleutel verorberd.

De Spock en Lizard bevielen mij erg goed en die wilde ik best nog een keertje meepikken, echter kon ik ze helaas niet vinden tot vandaag!

Via Marktplaats enkele kilometers van mijn werk vanmorgen opgehaald samen voor €15,- :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekw22GGW2trJ6R0YQiiESExfB6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EViHBb5qB5BuqqYUOmQU32jl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, de Billies combitickets waren volgens mij na een paar minuten al uitverkocht. Gelukkig gewoon twee dagtickets kunnen scoren, uiteindelijk scheelt dat ook maar een tientje. Ik heb er wel weer zin in :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Nyarlathotep schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:45:
Poeh, de Billies combitickets waren volgens mij na een paar minuten al uitverkocht. Gelukkig gewoon twee dagtickets kunnen scoren, uiteindelijk scheelt dat ook maar een tientje. Ik heb er wel weer zin in :)
Ik ben er nog niet geweest, maar ik zit toch elk jaar te twijfelen. Bijna 90 euro pp voor een dag is toch wel een serieus bedrag.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
Laatst m'n eerste Moersleutel (de Can Brulee) mogen ontdekken via een lokale supermarkt en op hun website maar gelijk de Big Black Box en de Sour Box gescoord, kan ik eens mooi gaan ontdekken wat ze te bieden hebben! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHB4pdffGS-CeFBXBQpo-riCKUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKLIn2YfjL1YAb05QkbgKYgS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgO4sZbUmfG3yYJ4swF2rHSeoao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfLBlydvH4F8XitFGCvQT0Ua.jpg?f=fotoalbum_tile

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik ben vorig jaar tijdens een vriendenweekend bij Maallust geweest voor een rondleiding en proeverij, een prachtige locatie en de man die de rondleiding geeft (Jan) is een topper. Als je in de buurt woont, zeker naartoe gaan.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
AntraXxX schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:57:
Laatst m'n eerste Moersleutel (de Can Brulee) mogen ontdekken via een lokale supermarkt en op hun website maar gelijk de Big Black Box en de Sour Box gescoord, kan ik eens mooi gaan ontdekken wat ze te bieden hebben! :*)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is een mooi setje :)

Die Canelés hoop ik ook nog een keer tegen te komen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:34:
Voor de liefhebbers van Poolse bieren is er 15% korting op alles bij Piwne Mosty.

Bedankt! Vorig jaar met Black Friday hadden ze 25% korting en heb toen een hoop mooie bieren voor mooie prijzen besteld. Nu weer 16 bieren besteld :)
Thalaron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:47:
Enige tijd geleden had ik de 5-Year Dinner van de Moersleutel verorberd.

De Spock en Lizard bevielen mij erg goed en die wilde ik best nog een keertje meepikken, echter kon ik ze helaas niet vinden tot vandaag!

Via Marktplaats enkele kilometers van mijn werk vanmorgen opgehaald samen voor €15,- :)

[Afbeelding]
Ik zie de Lizard nog wel te koop:
https://beerizer.com/shop?c_s=Moersleutel%20Craft%20Lizard

[ Voor 47% gewijzigd door ivo001 op 11-03-2022 12:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Zojuist in de pauze ook weer even wat lekkers gehaald voor dit weekend bij de lokale slijter (De Barrique in Borne).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYt7TYYL0OL_8PrJGkCSc-IXxe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L94d0OnzVlRqMkrwbj43RiJk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hou wel van het wat sterkere spul. :)

[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 11-03-2022 13:36 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 19:48
Minimum92 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:17:
[...]

Helemaal eens, ik kon vrij weinig met dit bier. Normaal ben ik erg fan van BA bieren, maar dit was zo dood, zo zware drop met weinig diversiteit helaas. Jammer, maar leuk om een keer te zien wat zo'n lange rijping doet met een bier! Heb ook nog een Galway staan die 3 jaar in vaten gezeten heeft, dus ben benieuwd. Maar dat is een halve liter, dus even wachten tot wat bezoek komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Panzer Dean schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Helemaal eens, ik kon vrij weinig met dit bier. Normaal ben ik erg fan van BA bieren, maar dit was zo dood, zo zware drop met weinig diversiteit helaas. Jammer, maar leuk om een keer te zien wat zo'n lange rijping doet met een bier! Heb ook nog een Galway staan die 3 jaar in vaten gezeten heeft, dus ben benieuwd. Maar dat is een halve liter, dus even wachten tot wat bezoek komt ;-)
Dit bier was niet zo bijzonder lang gerijpt toch? 1.5 jaar oude stout als basis, die 6 maanden gebarreld was.
1.5 jaar doet weinig met een stout denk ik.

Vanmiddag heeft de lokale importeur weer wat lekkers afgegeven.... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm0aACWvs_Wq4SODwSCIHGOgWzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oun8JVrbivBkwza1O08Twz5V.jpg?f=fotoalbum_large
5x IPA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 00:54
Napsju schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:34:

Helaas net te laat, 2 weken geleden al een leuke bestelling uit Polen laten komen. Gelukkig is het vergeleken met de prijzen hier altijd al erg betaalbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-sbbEMxEtONR8h1wToLkOl7_VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqi5ERlf3w5MNt4syvVA1uB1.jpg?f=fotoalbum_large

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTWerwFpD3Vi9ccyy1osfvRh2fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1zidZsJgEgonHUrp3ECH4mw.jpg?f=fotoalbum_large

Zo.. ik kon het niet laten deze open te trekken na de berichten hier de afgelopen dagen. Had hem al een paar weken staan. Dit is de rum variant en ik kan hier ook wel van genieten. Met 16% wel een beetje boozy, maar had eigenlijk meer verwacht (vind dit juist positief). Ga hier nog even van genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cit2jKlp91s-s65JyVRVF-hA9zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRtNli8XbEP5txhQrCatGM93.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder vanavond de patron project 13.01 van northern monk / other half gehad, was ook genieten :>

Tussen deze twee in de "window weather" oak aged rye wine van Sori gedronken. Niet erg bekend met rye wines maar wat mij betreft erg geslaagd. Mocht iemand nog vergelijkbare aanraders hebben houdt ik me aanbevolen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door .Joop op 11-03-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 13:16
Thx voor de tip. Gelijk voor mezelf en vriendin geboekt 😋

bla di bla bla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
Na de maanden stouts en zware bieren drinken de weizen en IPA’s ook wel weer heerlijk weg in de zon <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
frankv120 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Helaas net te laat, 2 weken geleden al een leuke bestelling uit Polen laten komen. Gelukkig is het vergeleken met de prijzen hier altijd al erg betaalbaar.
[Afbeelding]
Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen wat je hier ongeveer voor kwijt bent?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Boudewijn schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Ik gok zo'n 120-130 euro aan bier en geloof rond de 16 euro verzendkosten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mooi topic, moet ik vaker eens rondneuzen....

Mijn vader heeft een kleine periode iemand wat technisch advies gegeven bij een Breda'se brouwerij. De eigenaar had mijn vader en mij toen als beloning uitgenodigd om een keertje langs te komen voor een privé proefmiddagje een rondleiding. Maar och... toen brak corona door in Brabant en werd het bezoek voor tot nader order gecanceld. Als pleister op de wonde stuurde hij ons een compleet proefpakket toe met diverse speciaal beer. Ik weet de namen niet, maar het waren in ieder geval iets van 24 flesjes waarvan een paar flinke triple's. Ik meen dat er eentje tussenzet met de naam Big Belly met maar liefst 12,5% _O_
Die heb ik speciaal bewaard voor tijdens de Formule 1 race die ik met mijn vader en de buurmannen bij ons thuis bekeken heb. Echt een godendrank was dat. Om te genieten _O_.
Mijn eerste ervaring met > 10%
Mán, dat voelt echt fijn! :D

Het tweede pakket wat wij kregen was vooral tot 6 procent geloof ik. Maar ook best oké bier! :)
Als ik een foto vind zal ik hem plaatsen.

Voor nu even een Colmschate biertje van 4% met een tropische en fruitige smaak. En met dank aan een leuk kerstspel op Tweakers (HK forum) en Sinterklaas met de familie ben ik nog wat Grand Prestiges van 10% en wat speciaaltjes rijker. Die gaan binnenkort ook weer open _O_.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zit nu lekker te genieten van een dikke BA Stout! Het is alweer even geleden dat ik een echt goede heb gehad (het kunnen niet allemaal winnaars zijn). Hazelnoot / BA combi’s doen het hier vrijwel altijd goed dus dit was wel enigszins een inkoppertje :)

Barrel Aged Hazelnut Imperial Stout by Untitled Art

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yIfKxaF2Ae8UnLSrK6ThXrGeXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgFxyeses2g703jx8CfLSHNX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; ze hadden weer wat leuke bier(prijzen) bij de Plus in Leende. Voor de liefhebbers van Jackie ‘O Brewery; €10,- per fles (was voorheen €17,50).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5NxxhGdwonV5rgEcIK-FOBa1Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKojmeD4TcjlHBFEtYNadxpc.jpg?f=fotoalbum_large

De Brewtrance was ook nog “maar” €10,- en de rest meegepakt voor €2,50 (hoewel Shadow Game II mij minder aansprak, heb ik ze toch maar allemaal meegepakt voor die prijs :) )

[ Voor 34% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:54:
Ik zit nu lekker te genieten van een dikke BA Stout! Het is alweer even geleden dat ik een echt goede heb gehad (het kunnen niet allemaal winnaars zijn). Hazelnoot / BA combi’s doen het hier vrijwel altijd goed dus dit was wel enigszins een inkoppertje :)

[Afbeelding]

Edit; ze hadden weer wat leuke bier(prijzen) bij de Plus in Leende. Voor de liefhebbers van Jackie ‘O Brewery; €10,- per fles (was voorheen €17,50).

[Afbeelding]

De Brewtrance was ook nog “maar” €10,- en de rest meegepakt voor €2,50 (hoewel Shadow Game II mij minder aansprak, heb ik ze toch maar allemaal meegepakt voor die prijs :) )
Je hebt zelf geen Jackie meegepakt? :o

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
AngelDust schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Je hebt zelf geen Jackie meegepakt? :o
Wel zitten twijfelen maar nee. Kan niet alles hebben hè ;)

Daarbij vind ik het lastig om bieren uit de US uit te zoeken gezien die vrijwel standaard 4,4+ als score krijgen omdat men aldaar nogal snel hoge scores geeft. Een Europees bier met 3,9+ zegt voor mij meer dan US 4,5+.

Niet dat gemiddelde scores alles zeggen of bepalen natuurlijk. Echter wanneer het gemiddeld een 3,5 of lager is dan moet het of niet te duur zijn of wat stijl betreft wat leukers zijn dan wanneer het rond de 4 zit.

Mocht ik er nog eens komen deze week en er staan er nog.. wellicht dat ik dan eens goed ga kijken hoe/wat er wat smaakcombinaties staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2022 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Eerste paar Rott biertjes op hier van het weekend. De Rott raket een Red IPA, erg fruitig en bitter maar beviel daardoor erg goed ook. En een Rott Ontbijt 2021 op een almond cake pastry stout. Ook deze was lekker niet te zoet en stroperig maar gewoon goed lekker makkelijk te drinken.

Volgend weekend een dagje naar Breda toe en in de avond eten bij de Big Belly Bar. Hopelijk nog ergens wat fles van de Desserts scoren daar. En anders gewoon van de tap daar.
En natuurlijk even langs Frontaal om te kijken of er wat leuks in de shop ligt ook, aangezien ze toch in de buurt van het station zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 00:54
Boudewijn schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Dit was inclusief verzendkosten 111.49 om precies te zijn, ik heb wel redelijk op de prijs gelet bij het uitkiezen. Meestal sorteer ik per stijl van goedkoop naar duur en kijk ik dan welke mij lekker lijken. Zitten wel een aantal wat duurdere bij maar die koop ik dan omdat ik er al goede dingen over heb gehoord of ze van naam ken.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Thalaron schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:54:

[Afbeelding]
Paar weken geleden aan mogen proeven, machtig mooi bier idd...

Die van Popihn zijn ook aanradertjes op hetzelfde niveau...

[ Voor 4% gewijzigd door coldasice op 13-03-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thalaron schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Wel zitten twijfelen maar nee. Kan niet alles hebben hè ;)

Daarbij vind ik het lastig om bieren uit de US uit te zoeken gezien die vrijwel standaard 4,4+ als score krijgen omdat men aldaar nogal snel hoge scores geeft. Een Europees bier met 3,9+ zegt voor mij meer dan US 4,5+.

Niet dat gemiddelde scores alles zeggen of bepalen natuurlijk. Echter wanneer het gemiddeld een 3,5 of lager is dan moet het of niet te duur zijn of wat stijl betreft wat leukers zijn dan wanneer het rond de 4 zit.

Mocht ik er nog eens komen deze week en er staan er nog.. wellicht dat ik dan eens goed ga kijken hoe/wat er wat smaakcombinaties staat.
Ik heb nog een "Almond and Vanilla Bourbon Barrel Oil of Aphrodite (2020)" staan van ze.. uit een advent kalender... wel erg nieuwsgierig naar, maar ook weer zonde om open te maken gezien de prijzen die je ziet voor dat bier...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb gisteravond (2 van de in totaal 4 die ik er had staan nu) Shadow Game II open getrokken. Smaakte erg goed ondanks dat ik van deze (vanwege 'orange') niet super veel had verwacht. Blij dat ik er 3 extra had meegepakt voor dat geld :)

De andere 2 bewaar ik om samen een keer met een maat van me te delen (die neemt ook vaak wat mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llStndCogKv7a5XMv8_fUOT4pZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZgvGFqc7fJaxehkquB3eDNO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Thalaron op 14-03-2022 08:58 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 198 Laatste