Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:05:
[...]

Wel naar gekeken. Ik kan niet oordelen over hoe goed ze uiteindelijk zijn. Maar bij de bediening hadden we het idee echt een paar (licht)jaar terug in de tijd te gaan. Begreep van de verkoper in het experience centre dat men hier inderdaad problemen heeft en dan men al een tijd wacht op de nieuwe interface.

Dus, op bediening gekozen voor de Siemens.
Ok, dat zal best persoonlijk zijn.
Vind het persoonlijk een zeer makkelijke bediening. Je geeft op wat je wilt bereiden, en de rest gaat vanzelf.

Gekloot met het vullen en legen van water, en het feit dat je zowel onder als boven de 100 graden stoom kunt gebruiken gaf bij ons de doorslag. Dat is echt een hele andere werking. Dus ook deze keer weer voor Miele gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kan natuurlijk ook zijn dat we een waardeloze verkoper hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-10 19:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:50:

Is ook nutteloos. Maar is meer ook een optisch ding eerlijk gezegd. Op deze manier is alles uitgelijnd. Andere optie zou zijn om 2 * een 60cm oven te plaatsen in plaats van een 60 en 45.
Ja dat doen wij. Eerst wilden we 2x compact en 1 grotere (60 of 90 cm) maar op advies van de Siemens-kerel doen we 2x 60 waarvan eentje met stoom en eentje met magnetronfunctie. Staat ook gewoon mooier.
Die staat bij ons ook op de shortlist. Wat betaal je ervoor? Keukenloods bood mij deze aan voor 1580 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:09:
Kan natuurlijk ook zijn dat we een waardeloze verkoper hadden ;)
Dat moet haast wel :D
In alle eerlijkheid zijn we pas echt veel gebruik gaan maken van de stoomfuncties na een kookcursus ermee.

Moet wel zeggen dat de nieuwe modellen t.o.v. de oudere modellen wat omsalchtiger zijn om een tijd in te geven. In de oude kon je gelijk beginnen met een cijfer intikken, de nieuwe heeft een soort 'rolletjes' die je moet draaien. Gelukkig zit er ook nog een knopje op om om te schakelen naar een numpad.

Moet ook zeggen dat we met 2x 45 cm uitstekend bediend zijn. Komen echt geen ruimte tekort. Maar geen idee hoeveel liter de concurrentie heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Daniel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Die staat bij ons ook op de shortlist. Wat betaal je ervoor? Keukenloods bood mij deze aan voor 1580 euro.
De Combi was 2659,- de oven 2759,- = €5418,-. De krijgen ze voor totaal €2216,-.

Maar goed, dat is met de keuken meebesteld, dus op een andere plek zal ik het wel weer laten liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:15:
[...]

De Combi was 2659,- de oven 2759,- = €5418,-. De krijgen ze voor totaal €2216,-.

Maar goed, dat is met de keuken meebesteld, dus op een andere plek zal ik het wel weer laten liggen :p
Haha 60% korting 8)7 Dat zal inderdaad nog wel een stukje uit een andere hoek komen. Adviesprijzen zijn nonsens maar meer dan 50% op een los apparaat is wel uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 18:38
Waarschijnlijk kosten de kasten inderdaad 15k ofzo.
Gelukkig ziet @PWM zelf ook wel in dat de genoemde prijzen niet heel realistisch zijn. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk ook om dat je droomkeuken een beetje binnen je budget past, waar die korting dan vandaan komt maakt eigenlijk geen bal uit.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
@PWM hoezo jokken ze?
De nieuwste Artline serie gaat inderdaad automatisch open en dicht. De serie van voor maart 2019 inderdaad alleen open.
Qua stoomoven is er volgens mij maar 1 echte optie inclusief aan en afvoer en dat is Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GeeMoney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:38:
@PWM hoezo jokken ze?
De nieuwste Artline serie gaat inderdaad automatisch open en dicht. De serie van voor maart 2019 inderdaad alleen open.
Qua stoomoven is er volgens mij maar 1 echte optie inclusief aan en afvoer en dat is Miele.
Ze jokken dat het Exclusief bij Miele is. De Siemens doen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:51:
[...]

Nee hoor, jij mag de Siemens nog een handje helpen.
De Miele gaat echt volledig automatisch open en dicht. (mag ook wel voor dat geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:51:
[...]

Ah ok, ik ken de Siemens niet.
Daar gaat dus zowel de deur van de oven zelf als van het waterreservoir automatisch open en dicht? Miele doet beiden. Ook de grote klep dus automatisch open en dicht.
Anyway, ik ga voor de Vitroline met handgreep dus niet van toepassing :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Nee hoor, jij mag de Siemens nog een handje helpen.
De Miele gaat echt volledig automatisch open en dicht. (mag ook wel voor dat geld)
Het kan zijn dat ik weer gedronken had, maar het 2019 model waar wij naar keken ging echt zelf open en dicht. Dacht ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Duurde mij sowieso te lang, dat zelf openen... Ga een beetje staan wachten totdat m'n oven open wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-06 10:18
Als jullie het over de Miele stoomoven hebben bedoelen jullie dan die “snelkookpan/autoclaaf”?

Ik begreep van onze keukenboer dat stoomovens zonder afvoer als nadeel hebben dat je smaken door elkaar kunnen gaan. En dat je meer werk hebt met schoonmaken (of zou moeten hebben qua hygiene) dan bij een gewone oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Headhunter07 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:14:
Als jullie het over de Miele stoomoven hebben bedoelen jullie dan die “snelkookpan/autoclaaf”?

Ik begreep van onze keukenboer dat stoomovens zonder afvoer als nadeel hebben dat je smaken door elkaar kunnen gaan. En dat je meer werk hebt met schoonmaken (of zou moeten hebben qua hygiene) dan bij een gewone oven.
Nee, ik heb het over de combi stoomoven.
Ervaring is juist dat het makkelijker schoonmaakt. Door het vocht koekt er niks aan. Even een doekje er doorheen na het bereiden en hij is schoon.

Die hogedruk stoomoven heeft ook zijn nut, maar vooral als je haast hebt. En erg veel gaat er niet in.
Voor thuisgebruik totaal niet nuttig als je het mij vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Het kan zijn dat ik weer gedronken had, maar het 2019 model waar wij naar keken ging echt zelf open en dicht. Dacht ik :p
Ik zou nog even nuchter teruggaan naar de keukenzaak als ik jou was :)
Headhunter07 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:14:

Het gaat voornamelijk over de lage druk stoomoven, jij bedoelt het hoge druk apparaat.

Smaakoverdracht zal je bij beide apparaten niet hebben. De producten liggen niet samen in een pan maar worden oppervlakkig verwarmd met stoom. Die afvoer heeft daar helemaal niets mee te maken.
Qua schoonmaken is de afvoer wel echt aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:18:
Waarschijnlijk kosten de kasten inderdaad 15k ofzo.
Gelukkig ziet @PWM zelf ook wel in dat de genoemde prijzen niet heel realistisch zijn. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk ook om dat je droomkeuken een beetje binnen je budget past, waar die korting dan vandaan komt maakt eigenlijk geen bal uit.
Het is inderdaad een totaalplaatje, maar wel 1 waar we erg tevreden over zijn. We hebben een kleine moeilijkheid, er staat een stukje dragende muur in de keuken (daar begint de uitbouw). De keuken moet daar ook omheen.

Nu, dat kan elke keukenboer, maar doordat ze allemaal standaard maten hebben, kregen we allemaal loze hoeken. Als je bijvoorbeeld ergens 69cm overhield, kreeg je een 60cm kast, met 9cm niks. Netjes weggewerkt hoor, maar wel niks. Offertes waren ~25.000 met standaard apparatuur.

Door een Tweaker kwam ik bij een zelfbouw keukenboer terecht die hele mooie dingen maakt. Uiterst prettig en elke centimeter word benut.

Bij hem betaal ik nu ook 25.000,-, maar dan dus op maat en alle juiste apparatuur. Zeer content mee.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 04-06-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:38:
@PWM hoezo jokken ze?
Nee hoor, automatisch dicht doen ze nog steeds niet (of ik druk niet lang genoeg).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PaT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Nee hoor, automatisch dicht doen ze nog steeds niet (of ik druk niet lang genoeg).
Die verkopers zijn ook allemaal goed op de hoogte dan :+ . Tegen mij werd dat als meerwaarde aangegeven van de nieuwe Artline onder andere.
Ik ga van de week even langs het Miele center om onze serie en kleurstelling te bepalen, kan ik ze ook even zelf bekijken en spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 04-06-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
Nog even terugkomend op mijn vaatwasser vraagstuk. Van de KVIK heb ik nu het volgende aanbod gekregen. Volgens de beste man was de beste koop van de CB geen optie, wij hadden een XXL nodig, of een extra passtuk?

Dit is nu het aanbod:

Bosch SBA68IX02N, adviesprijs €1449,- à Kvik prijs €799,-
of
Siemens SX836X12IE adviesprijs €1129,- à Kvik Prijs €809,-
of
Siemens SX858D02P adviesprijs €1449,- à Kvik prijs €989,-

Voor die prijzen ben ik snel geneigd te kijken hoe lang de huidige siemens (11 jaar oud) het nog vol houd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@BasvanS je schrikt van prijzen van 800 euro voor een vaatwasser met een kvik keuken?
Ik weet dat we allemaal niet hetzelfde budget of eisen en wensen hebben maar op een nieuwe keuken schrikken van €800,- voor een knappe nieuwe vaatwasser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 19:05
Is dat een XXL? Da's echt niet voor niks, anders krijg je de deur tegen je plint. Verder lijkt het me niet erg goedkoop, maar snuffel even rond. Is al weer even geleden dat de vaatwasser hier is aangeschaft, toen zaten de prijzen voor een Siemens (ook XXL) rond de 600-700 euro. Voor 1000 euro kun je ook wel een Miele vinden. Sterker nog, kom 'm hier voor 800 tegen: https://www.ao.nl/product...204385%20SC%20Vi%20XXL_SS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
GeeMoney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:29:
@BasvanS je schrikt van prijzen van 800 euro voor een vaatwasser met een kvik keuken?
Ik weet dat we allemaal niet hetzelfde budget of eisen en wensen hebben maar op een nieuwe keuken schrikken van €800,- voor een knappe nieuwe vaatwasser...
Kijk, op die EUR 10.000 is het niet veel, maar als je mikt op de beste koop van CB (SN636X03IE) voor EUR 525,- dan is het toch snel 60% duurder.

Probleem is een beetje dat de keuken ingemeten is en er geen opmerking geplaatst is bij het niet kunnen overzetten van de oude vaatwasser. Daar komen nu ineens mee.

Had ik eerst nog de keuze om mijn oude beestje mee te nemen, kan dat nu ineens niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Die verkopers zijn ook allemaal goed op de hoogte dan :+ . Tegen mij werd dat als meerwaarde aangegeven van de nieuwe Artline onder andere.
Ik ga van de week even langs het Miele center om onze serie en kleurstelling te bepalen, kan ik ze ook even zelf bekijken en spelen.
Het zou kunnen hoor, ik heb nog geen letter van de handleiding gelezen.
Maar tijdens een korte test ging hij toch echt alleen maar open met het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
BasvanS schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Kijk, op die EUR 10.000 is het niet veel, maar als je mikt op de beste koop van CB (SN636X03IE) voor EUR 525,- dan is het toch snel 60% duurder.

Probleem is een beetje dat de keuken ingemeten is en er geen opmerking geplaatst is bij het niet kunnen overzetten van de oude vaatwasser. Daar komen nu ineens mee.

Had ik eerst nog de keuze om mijn oude beestje mee te nemen, kan dat nu ineens niet meer..
Heb je nu een XXL vaatwasser dan? Zo niet, dan is het logisch dat de oude niet mee kan. En dat is ook de reden dat de "Beste koop" 'm niet gaat worden. Die is ook niet extra hoog (typenummer begint met SN ipv SX). Dus, welk type heb je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Steyn_E schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Heb je nu een XXL vaatwasser dan? Zo niet, dan is het logisch dat de oude niet mee kan. En dat is ook de reden dat de "Beste koop" 'm niet gaat worden. Die is ook niet extra hoog (typenummer begint met SN ipv SX). Dus, welk type heb je momenteel?
Een SN, kleintje dus, en dat wist de beste man.. hoe hij hem dan over wil gaan zetten zonder passtuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Dat kan dus niet. Wel heel slordig dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden zeg. Ik zou overwegen zelf er 1 te bestellen en die dan voor de vooraf afgesproken prijs te laten monteren. Zo hebben ze zelf geen voordeel (of nadeel) van dit 'foutje', en kun je zelf uitzoeken wat je precies wil hebben (merk, functies, besteklade of niet). Wel goed op de hoogte letten dan ;)
Die link die ik eerder heb geplaatst zou dan een optie kunnen zijn. Of 1 van de door de keukenboer aangegeven opties, maar dan op een goedkoper adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
BasvanS schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Een SN, kleintje dus, en dat wist de beste man.. hoe hij hem dan over wil gaan zetten zonder passtuk...
Niet naar Steyn en Kvik luisteren. Een lage vaatwasser kan ALTIJD geplaatst worden. Aan de buitenkant zie je hier niks van.
Je kan de vaatwasser op de grond plaatsen waardoor de deur een beetje oversteekt, boven de vaatwasser word dan een blende gemonteerd. Je kan hem ook op een vlondertje plaatsen waardoor de bovenkant van de vaatwasser deur wel aansluit op de meubel deur.

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Line_Drawings/1200x674/MCZ_006754_SMV50M00EU_nl-NL.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-06-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Ja, dat kan inderdaad. Maar dan moet je dat wel meebestellen, anders sta je dus te kijken. En dat vlondertje werkt dus niet, omdat bij de extra hoge kastdeuren er dan teveel deur onder de scharnieren zit. Die duw je dan in de plint (en nee, geen hapjes uit gaan zagen). Bovendien is het de vraag of het met het extra werk nog wel de moeite is om een 11 jaar oude vaatwasser mee te verhuizen. Als je een nieuwe haalt zou ik sowieso een extra hoge nemen, is gewoon een besteklade aan extra ruimte aan de binnenkant. Bovendien zal het over een paar jaar de standaard wel worden verwacht ik (samen met werkbladen hoger dan 95CM).

Hoe dan ook de vaatwasser op de grond, pasdeel altijd aan de bovenkant (of liever nog een plank/lade, kun je de vaatwasblokjes erboven leggen). Vaatwasser op een plankje is frotwerk (heb er helaas ervaring mee, nu is het goed opgelost). Bovendien zeer vervelend als ie er weer uit moet, en met een ruim 10 jaar oude vaatwasser is dat geen of maar wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 10:59
BasvanS schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:23:

Dit is nu het aanbod:

Bosch SBA68IX02N, adviesprijs €1449,- à Kvik prijs €799,-
of
Siemens SX836X12IE adviesprijs €1129,- à Kvik Prijs €809,-
of
Siemens SX858D02P adviesprijs €1449,- à Kvik prijs €989,-

Voor die prijzen ben ik snel geneigd te kijken hoe lang de huidige siemens (11 jaar oud) het nog vol houd).
Wij hebben gekozen voor de SX736X19ME. Die was iets van 650 euro dacht ik

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 05-06-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
:?

Je doet alsof het ontzettend veel geld kost om een blende/paslijst boven de vaatwasser te plaatsen. Een beetje monteur maakt dit van een stuk plint of paslijst wat hij over houd. Tevens kan Kvik dit waarschijnlijk nog gewoon mee bestellen. Hadden ze ook gewoon moeten doen aangezien ze wisten dat er een laag model vaatwasser in komt.

Ik zie het nut er ook niet van in om een goede vaatwasser weg te gooien voor 5cm meer binnenruimte.
Het is echt geen ramp is als je geen xxl model hebt, het gros van de nieuwe keukens word zelfs nog geleverd met een laag model vaatwasser (want greeploos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Ik weet niet of je recentelijk nog een keuken geleverd hebt gekregen, daar zit echt niet voldoende overlengte plint bij. Hier 1 stukje van iets van 15cm. On the spot oplossen zit er dus waarschijnlijk niet in (ik was in de veronderstelling dat de keuken al geleverd was, waarbij de vaatwasser niet bleek te passen).

Dat ze die blende hadden moeten meebestellen ben ik met je eens, dat het een klein model was kun je aan de eerste twee letters al zien. Dat had de verkoper dus ook moeten zien. Je moet 'm ook zeker niet weggooien om die 5cm, ik keek vooral naar de leeftijd. Die is best hoog voor een vaatwasser. Als je dan toch besluit een nieuwe te kopen, neem dan wél een XXL, dat was mijn advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Steyn_E op 05-06-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
jffry90 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:23:
Sinds vandaag hebben wij wat vreemds met onze Bora Basic.
We hebben de inductiekookplaat nu bijna 2 maanden zonder problemen in gebruik alleen sinds vandaag (doet hij nadat water is overkookt) anders.
De kookplaat verhit niet meer constant maar hij lijkt in vermogen even terug te nemen.
Wanneer we dus het water laten koken (stand 7) nemen de belletjes naar 4 a 5 seconde af waarnaar hij weer 4 a 5 seconde gaat borrelen.

We hebben al vanalles geprobeerd, verschillende pannen, verschillende pitten, stroom eraf en er weer op maar hij blijft dit doen.

Is dit een instelling die is geactiveerd bij het schoonmaken van het overgekookte water of is er wat anders aan de hand?
Ben je er inmiddels al achter? Die van ons doet dat ook, maar ik dacht dat het zo hoort/altijd al zo was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Gisteren zitten proberen, maar de klep gaat echt niet dicht met een druk op de knop. Fake news dus !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-10 21:09
@cryptapix

Nee, we worden dinsdag bezocht door een monteur.
Ben dus erg benieuwd. Dit heeft hij bij ons voorheen nooit gedaan.

[ Voor 52% gewijzigd door jffry90 op 06-06-2019 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
jffry90 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:10:
@cryptapix

Nee, we worden dinsdag bezocht door een monteur.
Ben dus erg benieuwd. Dit heeft hij bij ons voorheen nooit gedaan.
Ik ben benieuwd. Twijfel nu ook of het bij ons in het begin wel zo was. Hoor je ook verschil in geluid? Wij horen de plaat namelijk echt duidelijk aan en uit gaan (gelijk met het koken, niet koken). Hoe hoger de stand, hoe langer het “aan” aanhoudt tov het “uit”.

Heb je de monteur rechtstreeks via BORA geregeld of je keukenkeverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cryptapix schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:18:
[...]

Ik ben benieuwd. Twijfel nu ook of het bij ons in het begin wel zo was. Hoor je ook verschil in geluid? Wij horen de plaat namelijk echt duidelijk aan en uit gaan (gelijk met het koken, niet koken). Hoe hoger de stand, hoe langer het “aan” aanhoudt tov het “uit”.

Ik dacht precies hetzelfde... Bij de lagere standen fluctueert het vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is natuurlijk bijzonder als hij het eerst niet deed, maar mijn Bosch inductieplaat doet dit ooit. Een van de keukenverkopers die ik sprak vertelde dat ATAG die als 1 van de weinigen onder controle had en dat de meeste andere merken dit pulserende gedrag vertonen.

Geen idee of dit weer een verkopersfabeltje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:54

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Toch een offerte wezen halen ik ekelhof kuchenland in Duitsland. Nog niet akkoord mee gegaan. Prijs is voor een kastenwand van 4m en een apart keukeneiland van 3,10m met keramisch blad. Keuken is voorzien voor Siemens apparatuur, twee ovens (geen stoom), aparte grote koellkast en vriezer, quooker en bora kookplaat.

Kastenwerk 9830 EUR
Keramisch blad: 3734 EUR (op zowel kookeiland als uitsparing in kastenwand.
Apparatuur: 7168 EUR
Met nog wat kleinere dingen en materiaal en montage totaal 22k

Apparatuur:
Hm836gpb6 1245 EUR
Hb836gvb6 798 EUR
KI81RAD30 673 EUR
Bora Puru 2064 EUR
GU15da55 538 EUR
SN858D00PE 744 EUR
Quooker 3xRVS icm Pro3 1106 EUR

Ik heb in nl zelfs van internetshops niet zulk goedkope offertes gekregen voor deze exacte lijst aan apparaten. Goedkoopste was 500 EUR duurder, gemiddeld 1500 EUR duurde, en dan heb ik het nog niet eens over keukendoeken.

Wel lijkt de ‘mode’ net wat anders te liggen in NL. Ekelhof levert vooral schuller keukens: https://www.schueller.de/nl/kuechen.htm
maar ook siematic bijvoorbeeld. Ik ben erg goed geholpen daar maar we zijn nog niet uit de kleuren en stijl.

[ Voor 12% gewijzigd door LtMarx op 07-06-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Iemand hier nog een uitgesproken mening over het vlakinbouwen van een inductiekookplaat? Voordeel is uiteraard dat het mooier is. Nadelen zijn er zat te bedenken, maar toch is er nog twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53
Ben ook bezig met een nieuwe keuken en ben bij een lokale keukenboer geweest met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Diversen/Keuken_zps7ebfyira.jpg

Dit is een keuken van het merk Schmidt in de (beton)kleur Marvel. Hierbij heb ik voor een granieten werkblad van 6cm in Angola Black gekozen die bij het schiereiland 1m diep is met aan de kant van de woonkamer ruimte voor twee stoelen/krukken. De hoekkast is voorzien van een uitzwenkplateau en aan de rechterkant twee kastjes met brede lades met een binnenbesteklade.

Qua apparatuur komt er een Pelgrim vaatwasser type GVW487ONY en een Siemens LI67SA270 vlakschermafzuigkap in en onder de bovenkastjes dimbare LED-verlichting.

Toen ik bijna twee jaar geleden in dit huis kwam wonen had ik de gaskookplaat in de oude keuken al vervangen voor een inductiekookplaat omdat ik dat al had in mijn vorige woning. Twee maanden geleden is de oude Sharp combimagnetron stuk gegaan en heb ik die ook vervangen, dus deze apparaten worden overgezet.

Nu twijfel ik nog over de koel/vries combinatie. Deze zou in een hoge kast aan de linkerkant van de keuken komen maar vraag ik mij af of ik niet beter een vrijstaande (RVS) koelkast kan nemen. Wat zouden jullie doen?

De offerte van deze keuken zit momenteel op € 8650,- excl. inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jslaman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:27:
Iemand hier nog een uitgesproken mening over het vlakinbouwen van een inductiekookplaat? Voordeel is uiteraard dat het mooier is. Nadelen zijn er zat te bedenken, maar toch is er nog twijfel.
Ja ik zou het de volgende keer niet doen. Enerzijds omdat de inbouw nooit 100% perfect is. Anderzijds omdat de combinatie hete pan en composiet blad niet gelukkig is als je pan over de rand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MikeyMan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:17:
[...]

Ja ik zou het de volgende keer niet doen. Enerzijds omdat de inbouw nooit 100% perfect is. Anderzijds omdat de combinatie hete pan en composiet blad niet gelukkig is als je pan over de rand gaat.
Maar dat is met een keramisch blad geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@LtMarx en met de Miele inductie met afzuiging heb je ook 1 vaste plaat waardoor de kit naad wel knap te centreren is. De Bora bestaat uit 2 of 3 losse delen dacht ik?
Dan zijn beide punten afgedekt.
Daarnaast smoelt het natuurlijk ook super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
De bora pure kookplaat is ook uit 1 stuk. Wij hebben overigens een wit composiet werkblad, dus dat lijkt me wel wat gevoelig voor loeihete pannen. Keramiek is in dat geval handiger, maar wit keramiek is helaas niet zo wit als composiet te krijgen (zit altijd een geeltoon in).
De kitnaad zelf lijkt me niet heel lang houden als er een hete pan op staat toch?
GeeMoney schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:31:
@LtMarx en met de Miele inductie met afzuiging heb je ook 1 vaste plaat waardoor de kit naad wel knap te centreren is. De Bora bestaat uit 2 of 3 losse delen dacht ik?
Dan zijn beide punten afgedekt.
Daarnaast smoelt het natuurlijk ook super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:40:
Ik heb in nl zelfs van internetshops niet zulk goedkope offertes gekregen voor deze exacte lijst aan apparaten. Goedkoopste was 500 EUR duurder, gemiddeld 1500 EUR duurde, en dan heb ik het nog niet eens over keukendoeken.

Wel lijkt de ‘mode’ net wat anders te liggen in NL. Ekelhof levert vooral schuller keukens: https://www.schueller.de/nl/kuechen.htm
maar ook siematic bijvoorbeeld. Ik ben erg goed geholpen daar maar we zijn nog niet uit de kleuren en stijl.
Hmm. Misschien toch maar een ritje aan wagen. De leverancier waar wij voor ons eerste ontwerp hebben laten maken reageert niet meer en lijkt vrij weinig interesse te hebben nog iets te verkopen. Als je al te besodemieterd bent om op een email te reageren als iemand ±30k bij je wil spenderen ben ik benieuwd hoe dat gaat als er iets mis loopt 8)7

Vorige week bij Siematic in Amsterdam geweest en die zijn bezig met een ontwerp maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Hmm. Misschien toch maar een ritje aan wagen. De leverancier waar wij voor ons eerste ontwerp hebben laten maken reageert niet meer en lijkt vrij weinig interesse te hebben nog iets te verkopen. Als je al te besodemieterd bent om op een email te reageren als iemand ±30k bij je wil spenderen ben ik benieuwd hoe dat gaat als er iets mis loopt 8)7

Vorige week bij Siematic in Amsterdam geweest en die zijn bezig met een ontwerp maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn.
Siematic zou voor ons bij ekelhof 3k meer kosten wat ik nog vond meevallen. Maar ik zag er zo snel niet de meerwaarde van.

Wij gaan in ieder geval komende week voor een ritje terug om details verder uit te pluizen. Mag ik vragen waar je nu offertes van hebt? Wij bij Veldhuizen keukens en bij Middelkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Siematic zou voor ons bij ekelhof 3k meer kosten wat ik nog vond meevallen. Maar ik zag er zo snel niet de meerwaarde van.

Wij gaan in ieder geval komende week voor een ritje terug om details verder uit te pluizen. Mag ik vragen waar je nu offertes van hebt? Wij bij Veldhuizen keukens en bij Middelkoop.
Tot nu toe alleen van keukenstudioamsterdam.nl (29k ex montage met middenmoot apparatuur, oa een erg simpele koelkast etc). Die prijs ga ik nooit mee akkoord. Siematic Vondelpark is nog aan het tekenen.

De kerel (Arnold) van Keukenstudio Amsterdam is een zeer geschikte vent, denkt goed mee, veel kennis, creatief etc. Totdat het over geld gaat, dan valt ineens alle communicatie weg. Lijkt me toch lastig ondernemen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Tot nu toe alleen van keukenstudioamsterdam.nl (29k ex montage met middenmoot apparatuur, oa een erg simpele koelkast etc). Die prijs ga ik nooit mee akkoord. Siematic Vondelpark is nog aan het tekenen.

De kerel (Arnold) van Keukenstudio Amsterdam is een zeer geschikte vent, denkt goed mee, veel kennis, creatief etc. Totdat het over geld gaat, dan valt ineens alle communicatie weg. Lijkt me toch lastig ondernemen op deze manier.
Hier naar aanleiding van zeer behulpzame vent bij Veldhuizen maar compleet ondoorzichtig over prijs. Elke keer contact ging de prijs overklaarbaar omhoog. Dat was bij ons aanleiding om breder te gaan kijken.

Wat voor soort opstelling heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:59
Vraagje over een bora, ben zelf niet zo electro kenner, heeft deze een 3 fase krachtstroom aansluiting nodig of volstaat 2x 16A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@Tranquility
Ik zou gewoon voor een vrijstaande koelkast gaan. Niet alleen zijn die veel goedkoper, maar je hebt ook veel meer keuzemogelijkheden dan bij inbouwmodellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53
NNCi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:37:
@Tranquility
Ik zou gewoon voor een vrijstaande koelkast gaan. Niet alleen zijn die veel goedkoper, maar je hebt ook veel meer keuzemogelijkheden dan bij inbouwmodellen.
Dank voor de bevestiging ;)

Inmiddels heb ik afgelopen zaterdag een leuke deal kunnen sluiten, zonder inbouwkast. En nog wat extra korting er af kunnen babbelen tot een mooi rond bedrag :)

Dus ik ga inderdaad voor een vrijstaande RVS koelkast. Ik heb al mooie modellen gezien. Ik vond een enkele inbouwkast tegenover de keuken toch een beetje vreemd en beperk mijzelf hiermee alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:04
Wij zijn al een tijdje niet happy met de huidige keuken en hebben besloten om deze te vernieuwen maar gezien we denken dat we met een jaar of 4 wellicht te verhuizen zal het niet onze droomkeuken worden. Het liefst hebben we namelijk een eiland waar ook aan gezeten kan worden maar daar zijn gewoon aanvullende bouwactiviteiten voor nodig.

Waarom dan toch nu geld erin steken? Als je je eenmaal ergens aan gaat ergeren gaat dit natuurlijk niet meer weg: gasfornuis is lastig schoon te maken en er zijn al wat knopjes aan vervanging toe, we komen ook wat ruimte aan het aanrecht te kort om met ze 2en bezig te zijn zonder elkaar in de weg te lopen.
Dus dan maar met minimale middelen een frisse keuken.

Na diverse DMG filialen en tekenen is mijn vrouw zelf aan de gang gegaan in de IKEA designer en daar hebben we volgende week een afspraak.

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TxtKQbH.png

Ikea design:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gG2vHD0.png

Zoals je kunt zien zitten we helaas "vast" aan deze "L" omdat het raam laag begint en aan de andere kant willen we de doorloop naar de woonkamer niet te nauw maken met een eiland of verlenging van het blad. Wel hebben we, om de keuken zelf wat meer "open" te laten voelen, 1 grote kast en de koelkast verplaatst naar de muur (zie 1 en 2).

Voor de apparatuur dachten we wel de IKEA kraan en Koelkast te houden, en dan aanvullende de volgende items ergens anders te bestellen: Vaatwassser, Inductie, Oven, Afzuigkap.

Ex montage moeten dit ongeveer voor 5k te realiseren zijn. Zien we design- of apparatuurblunders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Om het betaalbaar te houden is het IKEA systeem ook zelf prima te doen, en apparatuur van hun is ook goed en ook niet te duur. Ik denk dat jullie daar een goeie keuze in maken, zeker ook qua indeling heb je een stuk meer bruikbare werkruimte. Ik heb zoiets vergelijkbaars gedaan, alleen mijn koelkast staat nu in de bijkeuken erlangs. Dat zijn keuzes. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
perspectivebass schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:27:
Vraagje over een bora, ben zelf niet zo electro kenner, heeft deze een 3 fase krachtstroom aansluiting nodig of volstaat 2x 16A?
Welke BORA?

Als je de basic bedoelt, dan heb ik die vraag al eens beantwoord. Volgens mij in dit topic, maar zou ook het eigen BORA topic kunnen zijn. Misschien eens de zoekfunctie gebruiken ;) Of gewoon online de gebruiksaanwijzing lezen, daar staat het namelijk ook in.

Maar voor het gemak: bij de basic kan 2x 16A (en zo gebruiken wij onze). Voor andere BORA platen moet je zelf maar even de gebruiksaanwijzing lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:19
Fromz schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:58:
Wij zijn al een tijdje niet happy met de huidige keuken en hebben besloten om deze te vernieuwen maar gezien we denken dat we met een jaar of 4 wellicht te verhuizen zal het niet onze droomkeuken worden. Het liefst hebben we namelijk een eiland waar ook aan gezeten kan worden maar daar zijn gewoon aanvullende bouwactiviteiten voor nodig.

Waarom dan toch nu geld erin steken? Als je je eenmaal ergens aan gaat ergeren gaat dit natuurlijk niet meer weg: gasfornuis is lastig schoon te maken en er zijn al wat knopjes aan vervanging toe, we komen ook wat ruimte aan het aanrecht te kort om met ze 2en bezig te zijn zonder elkaar in de weg te lopen.

Na diverse DMG filialen en tekenen is mijn vrouw zelf aan de gang gegaan in de IKEA designer en daar hebben we volgende week een afspraak.

Huidige situatie:

[Afbeelding]

Ikea design:

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien zitten we helaas "vast" aan deze "L" omdat het raam laag begint en aan de andere kant willen we de doorloop naar de woonkamer niet te nauw maken met een eiland of verlenging van het blad. Wel hebben we, om de keuken zelf wat meer "open" te laten voelen, 1 grote kast en de koelkast verplaatst naar de muur (zie 1 en 2).

Voor de apparatuur dachten we wel de IKEA kraan en Koelkast te houden, en dan aanvullende de volgende items ergens anders te bestellen: Vaatwassser, Inductie, Oven, Afzuigkap.

Ex montage moeten dit ongeveer voor 5k te realiseren zijn. Zien we design- of apparatuurblunders over het hoofd?
Persoonlijk vind ik je kookplaat op een onlogische/onhandige plek zitten.

Als je in de rechter pannen wilt roeren moet je nu steeds met je heup tegen het aanrecht aan staan. Zou ik zelf niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Hier naar aanleiding van zeer behulpzame vent bij Veldhuizen maar compleet ondoorzichtig over prijs. Elke keer contact ging de prijs overklaarbaar omhoog. Dat was bij ons aanleiding om breder te gaan kijken.

Wat voor soort opstelling heb je?
Plaatje staat wel ergens in dit topic maar kort gezegd, L-vormig met hoge kasten langs de korte zijde, plus een eiland van 240x120. Het nadeel van deze opstelling is dat we te weinig hoge kasten kwijt kunnen op deze manier. De nis waar die in komen is maar 2.20 breed, dus als je je keuken de hoek om wil laten lopen kun je daar maar twee hoge kasten in kwijt. Gevolg is dat onze twee ovens boven elkaar zouden moeten komen (de andere hoge kast is voor de koelkast) en omdat mijn vrouw niet zo groot is, zou de onderste dan ongeveer op enkelhoogte belanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W8T3Bj3gefSiRa74OVNBxUjY/medium.png

Dus bij nader inzien is dat niet ideaal. We denken nu eerder aan een opzet waarbij we geen L maken maar een kastenwand, plus een eiland en los deel tegen de wand. Op deze manier kun je de hele korte zijde hoog maken en heb je dus ruimte voor 2 ovens naast elkaar. Kunst is nog wel om het deel tegen de muur dan visueel goed in te passen, en te voorkomen dat het een gek los ding wordt. Aan de rechterkant loop je tegen het raam aan dus je kunt daar niet tegenaan bouwen (ok kan wel maar ziet er niet uit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6IrS0pFKpHdikcDoRywYDk8u/medium.png

Een andere optie is een groter schiereiland maken en dat een kwartslag draaien met eventueel een bar er aan. We zouden vrij gemakkelijk een stuk van 3,5 meter kwijt kunnen dus ruimte zat. Grootste nadeel: je levert wel in qua bruikbare werkbladruimte want om alles te gebruiken moet er omheen lopen. Voordeel (los van dat dit waarschijnlijk goedkoper is, want minder blad + kast) is dat we in deze opstelling naast het raam (gl4) nog onze servieskast kwijt kunnen, in de andere eilandopstellingen is daar geen ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TDBpKwxN6ODFfqOqg3XF1yg/medium.png

Langs de lange kant zit een groot raam waarvan we nu eigenlijk het nut betwijfelen :P Het nadeel van nieuwbouw, soms kom je er pas later achter dat sommige keuzes niet zo handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Den_S85 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Persoonlijk vind ik je kookplaat op een onlogische/onhandige plek zitten.

Als je in de rechter pannen wilt roeren moet je nu steeds met je heup tegen het aanrecht aan staan. Zou ik zelf niet willen.
Ik snapbje punt, plaat zit volgens mij op precies dezelfde plek nu en nu valt het me ook op, voorheen nooit aan kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Daniel bij je laatste opstelling zou je ook gewoon 60-80 uit de kant kunnen beginnen met je eiland? Dan kan je er dus van beide kanten omheen lopen.
Ik heb een dergelijke opstelling, ik zoek hem even op voor je:

https://gathering.tweaker...message/58067164#58067164

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 09-06-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10 17:03
Voor onze nieuwbouw woning willen we ons oriënteren op een keuken. Image Keukens is aangesloten bij het project, daar hebben we een afspraak om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

DMG groep wil ik graag vermijden. Superkeukens staat nog op het lijstje. Nog tips voor keukenboeren regio Den Haag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
GeeMoney schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:17:
@Daniel bij je laatste opstelling zou je ook gewoon 60-80 uit de kant kunnen beginnen met je eiland? Dan kan je er dus van beide kanten omheen lopen.
Ik heb een dergelijke opstelling, ik zoek hem even op voor je:

https://gathering.tweaker...message/58067164#58067164
Ja, dat zou nog kunnen, maar dan kan het eiland max 3 meter worden, anders komt het te dicht op de eettafel. Als dat dan alle werkruimte is, is dat denk ik te weinig. Jij hebt ruimte voor een eiland van 4,5 meter, dat gaat bij ons niet passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Ja, dat zou nog kunnen, maar dan kan het eiland max 3 meter worden, anders komt het te dicht op de eettafel. Als dat dan alle werkruimte is, is dat denk ik te weinig. Jij hebt ruimte voor een eiland van 4,5 meter, dat gaat bij ons niet passen :)
3 meter te weinig voor werkruimte? Kook je vaak in groepen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MikeyMan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:36:
[...]
3 meter te weinig voor werkruimte? Kook je vaak in groepen? ;)
Nee, maar van die drie meter gaat een kookplaat af, plus een gootsteen. Dus je houdt effectief de helft over...da’s voor mijn kookgewoonten niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:28
Wij hebben zojuist ons blad geplaatst, maar ons blad is aan de ene kant 19.8mm dik, en aan de andere kant 20.9mm... Dat dikke stuk is nu juist waar er een hoek zit met het andere blad, wat wel gewoon 19.98mm dik is... Dikke rand die zichtbaar en voelbaar is. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Huidige situatie:

[Afbeelding]

Ikea design:

[Afbeelding]

Check goed of je vaatwasser in die keuken past. De niet XL modellen hebben meestal een verschuivende front montage nodig. Je moet even kijken hoe dat bij Bosch/Siemens heet. AEG heeft het ook op sommige ovens overigens.

Verder kan ik qua budget alleen maar aanraden voor 2e kansjes/MediaMarkt Outlet/ex demo's etc. Te gaan. Zo kocht ik een inductie kookplaat van 90cm en een inbouw vaatwasser voor 50% en 30% minder dan goodkoopste vergelijkbare apparaten.

Lekker belangrijk dat er een krasje en miniem deukje het RVS van de kookplaat zitten die je bijna niet ziet of er anders zelf misschien binnen een jaar zelf op maakt. Bij de vaatwasser zat er ook een deuk, aan de achterkant van een inbouw vaatwasser met garantie is dat natuurlijk totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:47
Zojuist bij KVIK geweest voor advies en een offerte op te stellen. Was een fijn gesprek en in plaats van een schieropstelling zijn we uitgekomen op een U keuken. Op dit moment hebben ze een 20% kortingsactie, maar toch vind ik de prijs nog steeds aan de hoge kant. Naast de 16k ben ik ook nog zo’n 4K kwijt aan voorwerk (sloop oude keuken, stroomaanleg voor inductie, stucwerk, leidingen, koof, schakelmateriaal) en schaf ik zelf een Miele vaatwasser aan. Amerikaanse koelkast heb ik al. Totaal kom ik dan op zo’n 21k uit. Ik vind het nogal wat voor een vrij standaard greeploze keuken. Hieronder heb ik het uiteen gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5XBwkygf/2-B4-FA6-C6-EADE-4-E61-B8-B4-BFE05814-AE7-C.jpg

Op offerte staan volgende componenten:
Kasten type Mano 4K. Één hoekkast bevat uittreksysteem
Apparatuur 3,5k AEG spul (oven, combimagnetron, inductie, wasem, lade)
Composiet blad 5,5 k (4cm)
Installatie 3k

Nu is dit het ‘topmodel’ van KVIK, maar hoe houdt dit zich t.o.v. andere merken?

Mochten jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag!

Edit: keuken niet meer op zijn kop. Prijs blijft hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door ElGrandoNeuso op 10-06-2019 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
ElGrandoNeuso schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:22:
Zojuist bij KVIK geweest voor advies en een offerte op te stellen. Was een fijn gesprek en in plaats van een schieropstelling zijn we uitgekomen op een U keuken. Op dit moment hebben ze een 20% kortingsactie, maar toch vind ik de prijs nog steeds aan de hoge kant. Naast de 16k ben ik ook nog zo’n 4K kwijt aan voorwerk (sloop oude keuken, stroomaanleg voor inductie, stucwerk, leidingen, koof, schakelmateriaal) en schaf ik zelf een Miele vaatwasser aan. Amerikaanse koelkast heb ik al. Totaal kom ik dan op zo’n 21k uit. Ik vind het nogal wat voor een vrij standaard greeploze keuken. Hieronder heb ik het uiteen gezet.

[Afbeelding]

Installatie 3k

Nu is dit het ‘topmodel’ van KVIK, maar hoe houdt dit zich t.o.v. andere merken?

16k 8)7 , die prijs wordt het zeker als je de keuken zo op zijn kop laat plaatsen

Maar all jokes aside. Die 20% kortingsactie is natuurlijk een lokkertje. Ik zou ergens anders kijken ;)
Vooral op dat blad en installatiewerk kun je al ruim 4k besparen m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
GoldenSample schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Check goed of je vaatwasser in die keuken past. De niet XL modellen hebben meestal een verschuivende front montage nodig. Je moet even kijken hoe dat bij Bosch/Siemens.
Ik kan via Google niets vinden wat betreft verschuivende front montage, wil het zeggen dat het frontje flexibel moet zijn vanwege openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fromz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:07:
[...]

Ik kan via Google niets vinden wat betreft verschuivende front montage, wil het zeggen dat het frontje flexibel moet zijn vanwege openen?
Beter leren zoeken ;)
https://www.coolblue.nl/a...atwasser-ikea-keuken.html

Coolblue geeft het makkelijk aan maar je zoekt dus een vaatwasser met verschuifbaar front en geschikt voor de juiste nishoogte (80cm+pootjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Je zou ook een adapt-r kunnen nemen, dan kun je elke XL vaatwasser nemen die je wilt zonder vast te zitten aan het glijsysteem van de fabrikant van de vaatwasser.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:07

[Afbeelding]

Installatie 3k

Ik ben laatst ook bij kvik geweest voor een offerte. Ik heb aangegeven dat ik de apparatuur zelf wil aanschaffen omdat dat natuurlijk veel scheelt. Zij plaatsen dan de apparatuur tegelijk met de keuken. Ze doen het liever niet omdat ze natuurlijk liever zelf de apparatuur verkopen, maar de verkoper gaf zelf al aan dat als ze het niet deden, veel klanten mis lopen. Dus misschien dat je daar nog wat op kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Laatst online: 24-06-2023
SX-Superfly schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:35:
Nog tips voor keukenboeren regio Den Haag?
Het is wat verder doorrijden maar wij zijn bij de keukenkastenfabriek in Dordrecht geslaagd. Dit bedrijf werkt als een webshop en verkopen alleen maar de kasten. We wilde echt een netto keukenzaak en hadden geen zin om te onderhandelen.

We zijn inmiddels aan ons 6e keukenontwerp toe en dan is het makkelijk om de prijsverschillen tussen varianten uit te rekenen. Die flexibiliteit en transparantie sprak ons erg aan.

Apparatuur en keukenblad kopen we los, dit moet je wel leuk vinden om zelf uit te zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
GoldenSample schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Beter leren zoeken ;)
https://www.coolblue.nl/a...atwasser-ikea-keuken.html

Coolblue geeft het makkelijk aan maar je zoekt dus een vaatwasser met verschuifbaar front en geschikt voor de juiste nishoogte (80cm+pootjes)
Bedankt, ik moet inderdaad op zoek naar een andere vaatwasser voor de 80cm Metod keuken.

edit, gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Fromz op 10-06-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige situatie:

[Afbeelding]

Ikea design:

[Afbeelding]

Let bij de vaatwasser even op dat deze een zogenaamd "Varioscharnier" heeft. Een paar xl-modellen van Bosch/Siemens hebben dit. Heeft de vaatwasser dit scharnier en bestaat het ikea front uit een stuk dan past die altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:22:
[...]

Let bij de vaatwasser even op dat deze een zogenaamd "Varioscharnier" heeft. Een paar xl-modellen van Bosch/Siemens hebben dit. Heeft de vaatwasser dit scharnier en bestaat het ikea front uit een stuk dan past die altijd.
Meeste merken hebben wel modellen die dit hebben. AEG had ik en is vaak iets voordeliger dan Bosch/Siemens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:04

[Afbeelding]

Installatie 3k

Same story hier; ik heb een offerte van 12k liggen voor alleen kastjes + blad. Echt mega-overpriced. Ik zit momenteel te kijken bij keukenkastenfabriek.nl (wel zelf plaatsen, maar oh mijn god wat een prachtige kastjes, lades en frontjes) en ik ga op aanraden van een aantal kennissen nog ff langs bij Keukenloods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-10 21:09
cryptapix schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:18:
[...]

Inmiddels hebben wij een monteur van BORA op bezoek gehad.
Deze is ingeschakeld via de keukenleverancier.

Ik heb het verhaal aan de monteur uitgelegd en hij gaf aan dat dit altijd zo werkt.

Hij gaf aan dat je de magneten alleen aan en uit kennen.
Wil je dus veel warmte dan gaan ze langer aan gaan waarna ze niet of nauwelijks uit gaan.
Wil je weinig warmte dan gaan ze langer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
jffry90 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Inmiddels hebben wij een monteur van BORA op bezoek gehad.
Deze is ingeschakeld via de keukenleverancier.

Ik heb het verhaal aan de monteur uitgelegd en hij gaf aan dat dit altijd zo werkt.

Hij gaf aan dat je de magneten alleen aan en uit kennen.
Wil je dus veel warmte dan gaan ze langer aan gaan waarna ze niet of nauwelijks uit gaan.
Wil je weinig warmte dan gaan ze langer uit.
Wat een toeval, ik had dit topic net geopend om naar een update te vragen en toen stond er dat er een nieuwe reactie was geplaatst. Die van jou ;)

Dank voor je update! Ik ben gerustgesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:48
we hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en deze moet voorzien worden van een keuken. Eén van de dingen die wij graag willen is een professionele oven op een RVS rek. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook de merken zeggen mij helemaal niets. Hendi, Bartscher, Unox.

De reden: professionele/industriele look staat ons aan. Tevens bakken we veel, Dit lijkt ons ook erg geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

107mb schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:52:
we hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en deze moet voorzien worden van een keuken. Eén van de dingen die wij graag willen is een professionele oven op een RVS rek. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook de merken zeggen mij helemaal niets. Hendi, Bartscher, Unox.

De reden: professionele/industriele look staat ons aan. Tevens bakken we veel, Dit lijkt ons ook erg geschikt.
Klinkt als iets wat veel ruimte inneemt. En vaak krachtstroom nodig heeft. Heb je daar al rekening mee gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Klinkt als iets wat veel ruimte inneemt. En vaak krachtstroom nodig heeft. Heb je daar al rekening mee gehouden?
in een keuken van 6 x 5,4 m mag het iets groter zijn. onderstaande oven (willekeurig merk) is +/- 60*60*60
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/3/2/6/6/9200000069076623.jpg

deze werkt op 230v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

107mb schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:23:
[...]

in een keuken van 6 x 5,4 m mag het iets groter zijn. onderstaande oven (willekeurig merk) is +/- 60*60*60
[Afbeelding]

deze werkt op 230v.
Ah, ja, daar kun je wel iets kwijt.

Heb je voldoende aan puur een oven? Of gebruik je nog functies als boven/onder warmte, grill, etc?
Wat ga je met de overige apparatuur doen?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-06-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:46
MikeyMan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb het ook eens overwogen, maar naast de voeding, kijk ook even hoe de luchtafvoer van dat soort ovens moet worden geregeld. Was voor mij een bottleneck want de horeca-oven die ik voor ogen had, had een vaste luchtafvoer naar buiten nodig (big No No voor nieuwbouw volgens aannemer) en kan door niet-standaard dimensies niet gemakkelijk ingebouwd worden in een consumentenkeuken. Daarnaast heeft dat soort horeca spul best wel wat regulier onderhoud nodig en service beurten zijn niet goedkoop. Dus je mot het wel heel graag willen :).

Uiteindelijk gegaan voor Miele DGC6800 series. Enigzins zelfde functionaliteit, ongeveer zelfde prijs als onderkant markt horecaspul, een stuk gebruiksvriendelijker voor gezin en met de standaard dimensies ook makkelijker te plaatsen in een consumentenkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
je hebt ook deze ovens gecombineerd met stoomfunctie. Daar zitten we aan te denken.
Maar details weet ik niet. Verder zal de keuken simpel worden, echter wel met een kookeiland. Inductiekookplaat, want gasloos huis. Vaatwasser. Losse RVS koelkast. Vriezer komt in de bijkeuken. Geen wijnkoeler of Qooker of ingebouwd espressoapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
En al aanvulling op @righthand die zijn er ook in XXL varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Saeverix schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:09:
[...]

Ga ik zeker even doen, bedankt!

Mocht iemand anders nog een mening/idee hebben over het bedrag of de indeling, laat het vooral horen.
Hoe is uiteindelijk je keuken geworden, Werner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
24 juni komen ze de keuken leveren en ik heb nu al een 2e herinnering gehad voor de betaling aan KVIK (die voor de 20e binnen moet zijn).

Dat voelt gewoon niet goed..

Nu heb ik de voorwaarden van CBW er even bijgepakt en daar staat:

ARTIKEL 11 - De betaling
Koop en verkoop
1. De algemene betalingsconditie is betaling bij aflevering
(contant of pinbetaling), ook als er aanneming van werk in de
overeenkomst is begrepen. Afnemer mag er ook voor zorgen
dat het bedrag voor aflevering al is bijgeschreven op de
bankrekening van de ondernemer.
2. Een andere betalingsconditie afspreken mag, maar het is
wettelijk verboden om een consument alleen betaling vooraf
van de (restant)koopsom als betalingsconditie aan te bieden.

Heb de beste dame van KVIK dus gevraagd een pin betaling bij aflevering te faciliteren. Ik hoop dat ze zonder morren akkoord gaan. Het voelt gewoon niet goed om nu al de resterende euro's over te maken

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

BasvanS schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:21:
24 juni komen ze de keuken leveren en ik heb nu al een 2e herinnering gehad voor de betaling aan KVIK (die voor de 20e binnen moet zijn).

Dat voelt gewoon niet goed..

Nu heb ik de voorwaarden van CBW er even bijgepakt en daar staat:

ARTIKEL 11 - De betaling
Koop en verkoop
1. De algemene betalingsconditie is betaling bij aflevering
(contant of pinbetaling), ook als er aanneming van werk in de
overeenkomst is begrepen. Afnemer mag er ook voor zorgen
dat het bedrag voor aflevering al is bijgeschreven op de
bankrekening van de ondernemer.
2. Een andere betalingsconditie afspreken mag, maar het is
wettelijk verboden om een consument alleen betaling vooraf
van de (restant)koopsom als betalingsconditie aan te bieden.

Heb de beste dame van KVIK dus gevraagd een pin betaling bij aflevering te faciliteren. Ik hoop dat ze zonder morren akkoord gaan. Het voelt gewoon niet goed om nu al de resterende euro's over te maken

Hebben jullie hier ervaring mee?
Bij het teken voor je keuken waren de leveringsvoorwaarden toch bekend neem ik aan. Anders heb je blind je handtekening onder je bestelling gezet. Ik heb tot nu altijd de keuken zelf betaald en de montage kosten bij oplevering.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Shunt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:57:
[...]

Bij het teken voor je keuken waren de leveringsvoorwaarden toch bekend neem ik aan. Anders heb je blind je handtekening onder je bestelling gezet. Ik heb tot nu altijd de keuken zelf betaald en de montage kosten bij oplevering.
Niks getekend, per mail bevestigd, 15% aanbetaald.

Vervolges ging er veel mis, mede doordat onze verkoper ontslag had genomen en niet alles netjes had overgedragen. Dit, samen met de 2 herinneringen, geeft me nu het gevoel dat ik even moet wachten met betalen tot alles er is. Dit heb ik ook exact zo aangegeven bij de Kvik.

Maar heb ik dat recht ook?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Nou na vele tips hier gelezen te hebben uiteindelijk de keuken besteld bij superkeukens almere.
op 04-11-2018 besteld, uiteindelijk op 26-02-2019 gemonteerd door superkeukens.

in 1e instantie was het blad beschadigd en een kast beschadigd, dit zou opgelost worden door vervanging van kast en en het plaatsen van een smetplint ( in 1e instantie niet uitgezocht) echter na 6 weken bleek de smetplint wit te zijn ipv kleur van het keukenblad. nu (12-06-2019 ) is het eindelijk helemaal afgerond en kan ik jullie vol trots het eindresultaat showen :
apparatuur van AEG allemaal.
prijs +- 11.000 ex montage

Open

dicht

aan de linkerkant zitten 3 kastjes met lades, waarbij het laatste kastje een ingebouwde dubbele vuilnisbak heeft ( 2x 28 liter uit me hoofd)
op het rechte stuk links de wasbak, in het midden de vaatwasser(met comfortlift _/-\o_ _/-\o_ ) met rechts gewoon een kastje.
rechterkant eerst de kookplaat (80CM inductie) met daarboven een afzuigkap met recirculatie en een kruidenkastje) daarnaast de oven.

hiernaast de koelkast en vriezer. met bovenin nog een klein kastje voor het tupperware.

[ Voor 21% gewijzigd door theorganiser op 15-06-2019 15:48 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel netjes, mooi strak zo! :) En mooie vloer ook erbij.
Die wasbak, bewuste keuze zo naar links? Neem aan dat je dan nooit afwast. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Joopieboy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:22:
Heel netjes, mooi strak zo! :) En mooie vloer ook erbij.
Die wasbak, bewuste keuze zo naar links? Neem aan dat je dan nooit afwast. :P
de vaatwasser zit er rechts naast dus vandaar. en ook hebben we een qoocker die zo mooi in de hoek past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
theorganiser schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:08:
Nou na vele tips hier gelezen te hebben uiteindelijk de keuken besteld bij superkeukens almere.
op 04-11-2018 besteld, uiteindelijk op 26-02-2019 gemonteerd door superkeukens.

in 1e instantie was het blad beschadigd en een kast beschadigd, dit zou opgelost worden door vervanging van kast en en het plaatsen van een smetplint ( in 1e instantie niet uitgezocht) echter na 6 weken bleek de smetplint wit te zijn ipv kleur van het keukenblad. nu (12-06-2019 ) is het eindelijk helemaal afgerond en kan ik jullie vol trots het eindresultaat showen :
apparatuur van AEG allemaal.
prijs +- 11.000 ex montage

[Afbeelding: Open]

[Afbeelding: dicht]
Mooi en lekker efficient ingedeeld!

Je had eventueel nog extra werkblad naast de kookplaat kunnen nemen door de oven naar onderen te verplaatsen, maar neem aan dat jullie de oven op werkhoogte wilden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bany
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2024
Vandaag een offerte gekregen van een zelfbouwer/interieurbouwer voor een U keuken van 340 bij 260 bij 280. Het 280 gedeelte heeft hoge kasten.

Volledig greeploos
Matzwart fenix
Bovenkastjes mat wit
Le mans hoekkast
Elektrisch systeem in bovenkast hoog gedeelte.
Kosten kastjes: €9500

Apparatuur volledig Neff, afzuigkap Novy 820.
Combi oven, bakoven met stoomfunctie, vaatwasser, koelkast 178cm, vriezer 178cm, flex inductie 80 cm. Lanesto wasbak en kraan (gun metal).
Kosten apparatuur: €10.900

Werkblad 12mm keramisch mat wit €6000
Plaatsen keuken: €2100

Totaal: €28500

Best veel geld dus. Ik slaap er maar eens een paar nachtjes over denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bany schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:50:
Vandaag een offerte gekregen van een zelfbouwer/interieurbouwer voor een U keuken van 340 bij 260 bij 280. Het 280 gedeelte heeft hoge kasten.

Volledig greeploos
Matzwart fenix
Bovenkastjes mat wit
Le mans hoekkast
Elektrisch systeem in bovenkast hoog gedeelte.
Kosten kastjes: €9500

Apparatuur volledig Neff, afzuigkap Novy 820.
Combi oven, bakoven met stoomfunctie, vaatwasser, koelkast 178cm, vriezer 178cm, flex inductie 80 cm. Lanesto wasbak en kraan (gun metal).
Kosten apparatuur: €10.900

Werkblad 12mm keramisch mat wit €6000
Plaatsen keuken: €2100

Totaal: €28500

Best veel geld dus. Ik slaap er maar eens een paar nachtjes over denk ik...
Dat is erg duur voor wat je krijgt. Wij hebben een keuken eiland van 3,1m bij 1,20 en een kastenwand van 4m. Alle apparatuur Siemens. Bora kookplaat en Quooker. Verder ook twee ovens (geen stoom) een exact dezelfde vaatwasser, koelkast en vriezer (want Siemens). Onze apparatuur is dus gelijk of iets duurder door bora een Quooker. Apparatuur is hier 7k

Kasten werk zou ook iets goedkoper moeten kunnen.

Je blad is erg duur voor zo dun. Wij hebben 65mm keramisch wit voor 3.5k

Deze prijzen allemaal wel na extensive zoeken en onderhandelen.

Onze totaalprijs was 22,5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Goedemorgen keukenguru's,

Wij zijn gisteren bij Keukenloods langsgeweest en hebben daar een heel prettig gesprek gehad; prijs was zelfs ook nog scherp en de kortingen ook nog zeer allemaal redelijk. Echter zijn we toch té verliefd geworden op de kastjes van de Keukenkastenfabriek(KKF) uit Dordrecht. Prijs bij beide opties is gelijk, echter kunnen we bij de KKF wél korpuskleuren kiezen en is er een zwarte greeplijst leverbaar.

Nu zijn we gisteren toch zelf weer tot een iets andere indeling gekomen door de uitbouw iets kleiner te maken (1,70 diep ipv 2,00 diep) dan we hebben laten uittekenen bij Keukenloods, maar dit is dus voor 90% zeker wat het moet gaan worden:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2v9zxh5.png
Frontjes van lage meubels in het matzwart, hoge kastenwand (+ tussenliggende ladekast) in olijfgroen. Blad composiet met een marmerlook. Overal zwarte greeplijsten óp de deur gemonteerd.

Even specifiek per onderdeel
1: Vaatwasser, spoelbak en dan 2 kastjes met 3 binnenlades. Breedte; 2,40 meter.
2: Hoge koelkast rechts, ladekast met blad erboven voor koffiezetapparaat en dan vriezer met stoomoven erboven links.
3: Voorzijde schiereiland; 2x ladekast van 1,20m. Hier komt ook de BORA Puru die we op 't oog hebben.
4: Achterzijde schiereiland; 4x ondiepe plankenkast van 30cm diep.

Kosten voor dit gehele pakket? +- € 14.000,-

Mijn vraag voor hier is; ziet iemand hier hele gekke dingen in of dingen die ik misschien gemist heb?

Edit: Ik weet dat de greeplijsten verkeerd zijn getekend op bovenstaande tekening, maar ik heb even geen zin om dat aan te passen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Genos op 16-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Timmeh, is dat alleen voor meubels en blad, of zit montage en apparatuur er ook (deels) bij?

Voor alleen meubels is het mij wat aan de dure kant, incl. Apparatuur dan weer erg cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
DaWayne schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:57:
Timmeh, is dat alleen voor meubels en blad, of zit montage en apparatuur er ook (deels) bij?

Voor alleen meubels is het mij wat aan de dure kant, incl. Apparatuur dan weer erg cheap.
Goede vraag! Incl. apparatuur, zelf plaatsen (muv het blad)

Edit;
Hier de berekening
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2nrmq0g.png

[ Voor 11% gewijzigd door Genos op 16-06-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Timmeh_PS3 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Goede vraag! Incl. apparatuur, zelf plaatsen (muv het blad)

Edit;
Hier de berekening
[Afbeelding]
Lijkt mij een prima prijs voor zo'n keuken.
Als je de internetkosten van de apparatuur eraf trekt, wat hou je dan over? ( bij ons is het 12k apparatuur, 2k montage, 10k kastjes/keukenblad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
DaWayne schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Lijkt mij een prima prijs voor zo'n keuken.
Als je de internetkosten van de apparatuur eraf trekt, wat hou je dan over? ( bij ons is het 12k apparatuur, 2k montage, 10k kastjes/keukenblad)
+- 5k kastjes, 2,5k blad en 5,5k apparatuur.
Pagina: 1 ... 94 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1