Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FrankSpin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:38:
Wat is jullie ervaring met dekton werkbladen?

We zitten nu in de afrondende fase van het hele feestje en zitten nog iets boven budget. De keukenleverancier adviseerde om te kijken naar een dekton werkblad om de prijs wat te drukken.

Heb hier nu drie werkbladen samples liggen:

1. Dekton
2. Dekton gepolijst
3. Composiet gepolijst

Qua eigenschappen zou je verwachten dat dekton bladen duurder zijn. Betere vlekbestendigheid en hittegeleiding.
Men is vandaag de maten komen nemen voor ons dekton werkblad dus over een week of twee kan ik meer vertellen :P

Ons werkblad wordt de kleur Sirius Black. Deze heeft wat structuur op het oppervlak wat wij wel mooi vonden. In de showroom viel mij vooral op hoe vingerafdrukken kortstondig zichtbaar zijn en daarna weer wegtrekken. Ik weet niet of dit een eigenschap van het materiaal is of van een eventueel product waarmee men het werkblad schoonmaakt.

In ieder geval vertelde de verkoper dat het materiaal op zich zeer hard is en weinig poreus waardoor je er hete pannen mag op zetten en geen zorgen hoeft te maken om vlekken. Echter zou je wel meer kans hebben op een breuk indien er iets zwaars op een rand valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Zo zojuist mooie offerte gehad van 123apparatuur, bespaar zo'n 600,- euro t.o.v. de keukenboer ons wilde laten betalen voor dezelfde apparaten, erg tevreden dus :)

Novy D 877 De Luxe afzuigunit 70cm wil opaalglas, 486m3/u, 59dB, randafzuiging, Energie C 1 € 499 Pelgrim IDK785ONY Inductie kookplaat 80cm, 5 zones, Touch Control, timer 1 € 1300
Pelgrim MAC524RVS Combi magnetron nis45 RVS, 51L , turbo-hetelucht, Timer 1 € 1199
Pelgrim PCS3178L Koel/vries nis178, sleepdeur, 189+71L, Low Frost, CrispZone, Energie A+ 1 € 919
korting: € -1432
Totaal: 2485

De inductieplaat is bewuste keuze, combi-magnetron is Pelgrim voor ons ook meer dan voldoende (wij gebruiken niet veel functies).
Alleen de koelkast ga ik nog even kijken of een andere wellicht nog beter is (no frost bijv. of A++).

Heb nu in totaal bijna 1000,- euro bespaard met apparaten, kraan en wasbak t.o.v. de offerte van de keukenboer :)

Iemand tips voor koelkast? Ik ben totaal niet thuis in wat goede koelkast merken zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 11-04-2019 14:50 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 13:26
Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:46:
Pelgrim IDK785ONY Inductie kookplaat 80cm, 5 zones
Ik zou zelf nooit voor een 5 pits kookplaat van 80 cm kiezen, koken met 4 of 5 pannen is gewoon erg krap.

Mocht je de mogelijkheid hebben ga voor de 90 cm IDK795ONY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ruudje88 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:55:
[...]

Ik zou zelf nooit voor een 5 pits kookplaat van 80 cm kiezen, koken met 4 of 5 pannen is gewoon erg krap.

Mocht je de mogelijkheid hebben ga voor de 90 cm IDK795ONY ;)
We hebben nu 4-pits op 60cm ofzo :P we hebben in de showroom 80cm kookplaat gezien en het lijkt on ruim voldoende :) 90 zou in theorie kunnen, maar dan komt onze wandschouw minder mooi uit (te dicht op de zijmuur). Dusja wij denken met 80cm en de pit indeling (grote pit aan de zijkant ipv midden) goed uit te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
@Martinusz
Bij 4 of meer apparaten van hetzelfde merk krijg je gratis langer garantie, bij Pelgrim is dat 8 jaar en bij de meeste andere merken 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BadEendTerror schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:56:
@Martinusz
Bij 4 of meer apparaten van hetzelfde merk krijg je gratis langer garantie, bij Pelgrim is dat 8 jaar en bij de meeste andere merken 5 jaar.
Pelgrim is standaard al 5 jaar begreep ik :) maar we komen niet aan 4 apparaten van hetzelfde merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
@BadEendTerror al eens op https://thuiskeukens.nl/ berekend wat de kasten daar kosten? Heb je eigenlijk wel de kastcodes voor nodig, die staan niet op je offerte.

Heb je bewust gekozen voor 2 kasten van 100cm met lades? Ik weet niet wat voor kookplaat je neemt, maar wij hebben en Bora en dat zou bij jouw opstelling betekenen dat je van twee kasten de bovenste lade alleen voor bestek kunt gebruiken (erg veel verlies dus). Wellicht dat een 120cm+80cm opstelling, waarbij de kookplaat in de 120cm kast valt, een oplossing is?

Verder vind ik de verticale greeplijst bij die hoge kasten niet zo mooi. Er lijkt ook maar 1 greeplijst voor die twee kasten samen te zijn, kan dat?

Maar het antwoord op de vraag of het een redelijke prijs is weet ik niet ;) Wel fijn dat je korting krijgt voor het plaatsen van een reclamebordje achter je raam :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19
Alleen de koelkast ga ik nog even kijken of een andere wellicht nog beter is (no frost bijv. of A++).
Zeker even naar A++(+) kijken en de energiekosten over 10 jaar vergelijken. Ik verdien de meerprijs 2,5 keer terug.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Gluten Parody schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:19:
[...]
Zeker even naar A++(+) kijken en de energiekosten over 10 jaar vergelijken. Ik verdien de meerprijs 2,5 keer terug.
Vergelijk je wel koelkasten met dezelfde inhoud? A+++ heeft tov A++ minder inhoud want meer isolatie in zelfde inbouw-omvang.

Het gaat overigens om ca. 15 euro per jaar, meerprijs A+++ is wel iets meer dan ~60 euro.

Dat daargelaten, stroom besparen altijd goed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
kjast schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:16:
[...]

Vergelijk je wel koelkasten met dezelfde inhoud? A+++ heeft tov A++ minder inhoud want meer isolatie in zelfde inbouw-omvang.

Het gaat overigens om ca. 15 euro per jaar, meerprijs A+++ is wel iets meer dan ~60 euro.

Dat daargelaten, stroom besparen altijd goed :).
Ik heb er inderdaad ook op gelet maar de besparing is nihil, je verliest echt goed ruimte en ze zijn een aardig stuk duurder.
Uiteindelijk voor een Liebherr gegaan 3560 premium. A++ met een berg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 22:28
Dit gaat onze keuken worden:

Afbeeldingslocatie: https://www.gumtree.nl/plaatjes/keuken.jpg

Het is een Novel keuken, een huismerk van het meubelhuis (XXXLutz) volgens internet is dit een merk van Schüller kuchen.

In het eiland komt een Bora Basic, en in het torentje in het eiland een AEG stoomoven. Het rechte deel van de keuken tegen de muur krijgt een vrijstaande koelkast en een AEG vaatwasser. Helaas zijn kokend water kranen niet echt populair in Oostenrijk dus deze gaan we in Nederland aanschaffen. (De prijs voor de Grohe red was belachelijk hoog)

Alleen de voorkant van het eiland heeft kastdeurtjes, de rest allemaal lades (80 cm breed) de vaatwasser wordt hoger geplaatst en daar boven zit een nis voor de vrijstaande koffiemachine.

Het werkblad van de keuken is van natuursteen. een zwart grijze leather look blad. Deze wordt pas geleverd nadat de keuken is geplaatst.

Totaalprijs van deze keuken 13.000 rond. Met zes jaar garantie op de apparatuur. (en zonder koelkast, deze schaffen we zelf aan want ze mocht op de Liebherr koelkast geen korting geven) online 250 eu goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
kjast schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:16:
[...]

Goed punt... bij mij was energieverbruik leidend en de kleinere inhoud tov dezelfde buitenmaat vond ik geen probleem. Ook zonder kostenoverweging was ik voor de zuinigste optie gegaan, climate change en zo...
gumtree schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:06:
Dit gaat onze keuken worden: [...]

... Oostenrijk ...
offtopic:
Is het in Oostenrijk ook gebruikelijk dat je je keuken meeneemt bij verhuizing, zoals in Duitsland?

[ Voor 26% gewijzigd door Gluten Parody op 11-04-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kan iemand mij uitleggen of sleepdeur of deur-op-deur systeem afhankelijk is van type keuken? Of plaats van de koelkast in de opstelling? Of waar is dat van afhankelijk?

Ik zoek dus een koelvries combinatie, en in de huidige offerte staat er een sleepdeur koelkast, maar ik heb dus geen idee of dit een vereiste is of dat dat gewoon toevallig een sleepdeur variant is die gekozen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:57:
Kan iemand mij uitleggen of sleepdeur of deur-op-deur systeem afhankelijk is van type keuken? Of plaats van de koelkast in de opstelling? Of waar is dat van afhankelijk?

Ik zoek dus een koelvries combinatie, en in de huidige offerte staat er een sleepdeur koelkast, maar ik heb dus geen idee of dit een vereiste is of dat dat gewoon toevallig een sleepdeur variant is die gekozen is?
Voor zo ver ik weet is de installatie van een vaste deur gewoon wat moeilijker dan van een sleepdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Iemand tips voor koelkast? Ik ben totaal niet thuis in wat goede koelkast merken zijn :?
Heb zelf de PCD5178N in bestelling staan. A++ en no frost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:39
Martinusz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:57:

Type kast word aangepast op het type van de koelkast.
Bij een sleepdeur kast zit de meubeldeur vast met keuken scharnieren, bij een deur op deur model word het front gemonteerd op de koelkast zelf.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:21:
[...]

Type kast word aangepast op het type van de koelkast.
Bij een sleepdeur kast zit de meubeldeur vast met keuken scharnieren, bij een deur op deur model word het front gemonteerd op de koelkast zelf.
Ik zie nu in de offerte idd staan:
Apparatenkast 1 geïntegreerde nis voor apparaat 178 cm
Apparatenkast 1 geïntegreerde nis voor apparaat 178 cm 1
deur 129,6 cm 1 deur 77,6 cm
Bestemd voor apparaat: Pelgrim PCS3178L
Die Pelgrim koelkast is een sleepdeur.
Mocht ik dus een deur-op-deur uitzoeken, zal ik dat zeker moeten overleggen met de keukenboer, zodat indien nodig een andere kast in de offerte komt.

Pfff ik vind het echt lastig om keuzes te maken. Zelfs als je wat filters toepast op zo'n site krijg je alsnog bijvoorbeeld van 1 merk 8 verschillende apparaten die allemaal ongeveer hetzelfde kunnen. Maarja ga je dan voor een Siemens/Bosch/Atag/AEG/etc. ?

Voor de oven heb ik er nu 2 geselecteerd:
Siemens CM636GBS1
Pelgrim MAC624RVS

Voor de koelkast kwam ik net 2 mooie AEG's tegen:
AEG SCE81824TS
AEG SCE81816TS

Echter geen flauw idee of AEG een goede keuze is :X

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 12-04-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Gluten Parody schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:55:

offtopic:
Is het in Oostenrijk ook gebruikelijk dat je je keuken meeneemt bij verhuizing, zoals in Duitsland?
Bij huurhuizen komt het nog wel voor, bij koopwoningen steeds minder. Wij bouwen nieuw dus er is helemaal geen keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben benieuwd of jullie ons van advies kunnen voorzien.

Wij hebben nu in de keuken een semi volautomaat koffiemachine (die je los op het aanrecht zet).
Onze nieuwe keuken wordt niet uitgevoerd met een ingebouwde, maar toch blijven we hierover twijfelen.... maar is het de investering van 1700 euro waard?
Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen..

wij zijn cappuccino drinkers, dus die optie is wel belangrijk voor ons..

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Remko.me schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:45:

Wij hebben nu in de keuken een semi volautomaat koffiemachine (die je los op het aanrecht zet).
Onze nieuwe keuken wordt niet uitgevoerd met een ingebouwde, maar toch blijven we hierover twijfelen.... maar is het de investering van 1700 euro waard?

Zowel in mijn vorige keuken als mijn aanstaande keuken heb ik gekozen voor de Miele inbouw. Zeker geen goedkope optie maar ik vind ze ten eerste prachtig en ze zijn uit te voeren met een vaste wateraansluiting.
Schoonmaken is bij de nieuwste ook makkelijker geworden en de melk kan is nu handiger geplaatst en kan zo in de koelkast.

Qua schoonmaak verwacht ik hetzelfde als bij je losse apparaat. Melk leidingen reinigen na gebruik, filter af en toe grondig met een tablet en soms onder heet water afspoelen en je koffie residu legen aan het einde van de dag en omspoelen onder heet water en af en toe een grondig sopje.

Of het de prijs waard is kan je alleen zelf bepalen. Ik heb de meest luxe versie maar die kost uit mijn hoofd €3300,- .
Je betaald ook grotendeels voor het design, en het bespaart ruimte op je aanrecht maar in een goed los apparaat is de koffie natuurlijk ook heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:01:
[...]

Zowel in mijn vorige keuken als mijn aanstaande keuken heb ik gekozen voor de Miele inbouw. ...
Staat de apparatuur al helemaal vast? Vanaf mei komt de Miele 7000 serie beschikbaar en dan heb je in het topmodel ook 3 bonen reservoirs (bijvoorbeeld espresso/regularisatie/decaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
ATCO schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:27:
[...]

Staat de apparatuur al helemaal vast? Vanaf mei komt de Miele 7000 serie beschikbaar en dan heb je in het topmodel ook 3 bonen reservoirs (bijvoorbeeld espresso/regularisatie/decaf)
Nog niet, ik wacht inderdaad op de nieuwe serie :)
Op internet nog geen informatie bekend, toch?
Ik ben ook benieuwd of de nieuwe combi oven/magnetron Pyrolyse gaat krijgen. Qua looks vindt ik de huidige lijn echt schitterend. Ik begreep dat RVS wat meer terug zou komen?

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
Klop maar info is bij de keukenzaken al wel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:33:
[...]

...
Ik ben ook benieuwd of de nieuwe combi oven/magnetron Pyrolyse gaat krijgen. Qua looks vindt ik de huidige lijn echt schitterend. Ik begreep dat RVS wat meer terug zou komen?
Er komen verschillende lijnen, inderdaad 1 met meer RVS maar ook een die veel lijkt op de huidige maar dan nog net wat strakker en met handgreep in matchende kleur.
Combi oven/magnetron helaas paar honderd € duurder geworden maar geen nieuwe functies, ook geen Pyrolyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
ATCO schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:41:
[...]

Er komen verschillende lijnen, inderdaad 1 met meer RVS maar ook een die veel lijkt op de huidige maar dan nog net wat strakker en met handgreep in matchende kleur.
Combi oven/magnetron helaas paar honderd € duurder geworden maar geen nieuwe functies, ook geen Pyrolyse.
Onbegrijpelijk gezien de concurrentie.
Ik had bij de huidige lijn ook al andere grepen gekozen (250,- per stuk :/ ) omdat ik de standaard ook net niet mooi vond. Ik ben benieuwd en wacht het af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Nu online
cryptapix schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:39:
@BadEendTerror al eens op https://thuiskeukens.nl/ berekend wat de kasten daar kosten? Heb je eigenlijk wel de kastcodes voor nodig, die staan niet op je offerte.

Heb je bewust gekozen voor 2 kasten van 100cm met lades? Ik weet niet wat voor kookplaat je neemt, maar wij hebben en Bora en dat zou bij jouw opstelling betekenen dat je van twee kasten de bovenste lade alleen voor bestek kunt gebruiken (erg veel verlies dus). Wellicht dat een 120cm+80cm opstelling, waarbij de kookplaat in de 120cm kast valt, een oplossing is?

Verder vind ik de verticale greeplijst bij die hoge kasten niet zo mooi. Er lijkt ook maar 1 greeplijst voor die twee kasten samen te zijn, kan dat?

Maar het antwoord op de vraag of het een redelijke prijs is weet ik niet ;) Wel fijn dat je korting krijgt voor het plaatsen van een reclamebordje achter je raam :p
@cryptapix Ik heb even op die site gekeken en kom dan tot de conclusie dat de prijs die het keukenbedrijf rekent best wel schappelijk is. Verticale greeplijst kan niet anders vanwege koel/vries combi en of die greeplijst uit 1 stuk kan weet ik niet, moet ik nog navragen. Had ik eerlijk gezegd zelf niet gezien.
Dat je korting krijgt door het plaatsen van een reclamebord is volgens mij best gebruikelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:01:
[...]

Zowel in mijn vorige keuken als mijn aanstaande keuken heb ik gekozen voor de Miele inbouw. Zeker geen goedkope optie maar ik vind ze ten eerste prachtig en ze zijn uit te voeren met een vaste wateraansluiting.
Schoonmaken is bij de nieuwste ook makkelijker geworden en de melk kan is nu handiger geplaatst en kan zo in de koelkast.

Qua schoonmaak verwacht ik hetzelfde als bij je losse apparaat. Melk leidingen reinigen na gebruik, filter af en toe grondig met een tablet en soms onder heet water afspoelen en je koffie residu legen aan het einde van de dag en omspoelen onder heet water en af en toe een grondig sopje.

Of het de prijs waard is kan je alleen zelf bepalen. Ik heb de meest luxe versie maar die kost uit mijn hoofd €3300,- .
Je betaald ook grotendeels voor het design, en het bespaart ruimte op je aanrecht maar in een goed los apparaat is de koffie natuurlijk ook heerlijk.
Super antwoord, dankjewel! Dat is ook precies waar wij mee worstelen: het is gewoon mooier en ons losse apparaat is een goed ding, was ook duur maar ik vind het gewoon minder strak.

Wij hebben nu alles pelgrim gekozen in onze keuken, ARMA keukens kan het koffieapparaat van pelgrim leveren voor 1500 euro, kastje en aansluiting realiseren kost een kleine 200 euro extra. Maar ik begrijp dus dat bijv. de pelgrim geen goede keuze is.. en je dan misschien zelfs beter je losse jura kan houden..
https://www.pelgrim.nl/collectie/ikm614mat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Remko.me schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:50:
[...]

Super antwoord, dankjewel! Dat is ook precies waar wij mee worstelen: het is gewoon mooier en ons losse apparaat is een goed ding, was ook duur maar ik vind het gewoon minder strak.

Wij hebben nu alles pelgrim gekozen in onze keuken, ARMA keukens kan het koffieapparaat van pelgrim leveren voor 1500 euro, kastje en aansluiting realiseren kost een kleine 200 euro extra. Maar ik begrijp dus dat bijv. de pelgrim geen goede keuze is.. en je dan misschien zelfs beter je losse jura kan houden..
https://www.pelgrim.nl/collectie/ikm614mat/
Ik heb geen idee of de Pelgrim een goede keuze is, probeer even wat reviews op te zoeken.
De prijs is niet onaardig en qua looks is hij ook niet onaardig. Pelgrim is van zichzelf geen Premium merk natuurlijk maar daar is de prijs dan ook naar.
En ook een machine van 3000,- euro kan natuurlijk een rot exemplaar blijken :p .

Ik zou even kijken hoe de melkkan/reservoir bij te vullen is en of dit makkelijk schoon te houden is. Bij mijn vorige Miele moest de hele deur open om de rvs melkkan te plaatsen en dat was een ramp. Je moet wachten tot de volle kop bereid is voordat je de melk weer in de koelkast kan zetten en RVS en melk is ook geen gouden combi.
Ook het afvang reservoir had een RVS afdekplaat met gaatjes welke niet overeenkwamen met de schenktuitjes van de koffie waardoor het spetterde als een gek. (Ook Premium merken maken dus weleens een misser :+)

De nieuwe serie werkt met een glazen melkkan welke aan de voorzijde direct te wisselen is, een mooie verbetering dus. En de gaatjes komen nu overeen met de schenktuitjes :)

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 14-04-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik ben bezig met het leidingwerk ter voorbereiding van plaatsing keuken. Nu zit ik met het volgende 'probleem', en ik vroeg mij af of dat echt een probleem is.

Mijn vaatwasser heeft een aansluitwaarde van 2500W en mijn koffiezetapparaat 1450W. Deze zitten straks samen op een groep. In hoeverre is dat een probleem?

De kans dat ze samen aanstaan is überhaupt niet heel erg groot en ik begrijp dat beide apparaten dit alleen vragen als ze aan het opwarmen zijn. Maar stel, ik gebruik beide tegelijk en beide zijn aan het opwarmen, slaat de schakelaar in de meterkast (ABB groepenkast) er dan hoogstwaarschijnlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
BadEendTerror schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:21:
[...]

@cryptapix Ik heb even op die site gekeken en kom dan tot de conclusie dat de prijs die het keukenbedrijf rekent best wel schappelijk is. Verticale greeplijst kan niet anders vanwege koel/vries combi en of die greeplijst uit 1 stuk kan weet ik niet, moet ik nog navragen.
Ohja, dat was voor ons een extra reden om een Amerikaanse koelkast te nemen :) De oplossing was een losse vriezer van 2-3 lades, maar die waren belachelijk duur. Wat ook meespeelde, was dat we niet met een greeplijst konden eindigen meen ik. Daardoor moest er een zijplaat worden geïnstalleerd. Gevolg daarvan is dan dat je overal een inval hebt bij je plint, behalve op de hoeken, daar stoot je dan je teen (en ik vind het ook nog eens ontzettend lelijk, maar daarin ben ik volgens mij een van de weinige want die constructie is erg gebruikelijk)
BadEendTerror schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:21:
[...]
Dat je korting krijgt door het plaatsen van een reclamebord is volgens mij best gebruikelijk!
Je ziet het wel eens ja, maar vraag me wel af wat zedan doen als je geen bordje wil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36

orf

RutgerFR schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:25:
Ik ben bezig met het leidingwerk ter voorbereiding van plaatsing keuken. Nu zit ik met het volgende 'probleem', en ik vroeg mij af of dat echt een probleem is.

Mijn vaatwasser heeft een aansluitwaarde van 2500W en mijn koffiezetapparaat 1450W. Deze zitten straks samen op een groep. In hoeverre is dat een probleem?

De kans dat ze samen aanstaan is überhaupt niet heel erg groot en ik begrijp dat beide apparaten dit alleen vragen als ze aan het opwarmen zijn. Maar stel, ik gebruik beide tegelijk en beide zijn aan het opwarmen, slaat de schakelaar in de meterkast (ABB groepenkast) er dan hoogstwaarschijnlijk uit?
Niet heel snel:

Afbeeldingslocatie: https://www.schaapbliksem.nl/aarding/image/automaten.jpg

Een automaat schakelt niet ineens uit als de maximale stroom wordt verbruikt. Zoals je zegt gebruiken de apparaten vaak maar kortstondig het maximale vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56

arnova

weet veel, maar niet alles

orf schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:42:
[...]

Niet heel snel:

[Afbeelding]

Een automaat schakelt niet ineens uit als de maximale stroom wordt verbruikt. Zoals je zegt gebruiken de apparaten vaak maar kortstondig het maximale vermogen.
Ja maar officieel mag het niet en een installateur zal het dus ook niet op deze manier voor je willen aansluiten (als je het zou laten doen). De reden hiervoor is vooral veiligheid. Bovendien moet je niet onderschatten hoe groot de kans is dat toch je vaatwasmachine en je koffiezetapparaat tegelijk hun verwarmingselement aanzetten. Ik denk dat je het snel zat wordt als de zekering van je groep er een paar keer uit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

arnova schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:59:
[...]

Ja maar officieel mag het niet en een installateur zal het dus ook niet op deze manier voor je willen aansluiten (als je het zou laten doen). De reden hiervoor is vooral veiligheid. Bovendien moet je niet onderschatten hoe groot de kans is dat toch je vaatwasmachine en je koffiezetapparaat tegelijk hun verwarmingselement aanzetten. Ik denk dat je het snel zat wordt als de zekering van je groep er een paar keer uit is gegaan.
Volgens mij is het in de laatste NEN-norm niet meer verplicht om apparaten met een aansluitwaarde van 2.000W een eigen groep te geven. Het is nog steeds wel een richtlijn/aanbeveling.

In het voorbeeld hierboven wordt 2.500W en 1.450W samen gebruikt. Dat is (3.950 / 3.680) 1,07 keer de maximale belasting van de groep.

Natuurlijk heb je liever elk apparaat met een flink verbruik op een eigen groep. Maar soms komt het niet anders uit en heb je een aantal apparaten op dezelfde groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Martinusz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:39:
[...]

Ik zie nu in de offerte idd staan:

[...]

Die Pelgrim koelkast is een sleepdeur.
Mocht ik dus een deur-op-deur uitzoeken, zal ik dat zeker moeten overleggen met de keukenboer, zodat indien nodig een andere kast in de offerte komt.

Pfff ik vind het echt lastig om keuzes te maken. Zelfs als je wat filters toepast op zo'n site krijg je alsnog bijvoorbeeld van 1 merk 8 verschillende apparaten die allemaal ongeveer hetzelfde kunnen. Maarja ga je dan voor een Siemens/Bosch/Atag/AEG/etc. ?

Voor de oven heb ik er nu 2 geselecteerd:
Siemens CM636GBS1
Pelgrim MAC624RVS

Voor de koelkast kwam ik net 2 mooie AEG's tegen:
AEG SCE81824TS
AEG SCE81816TS

Echter geen flauw idee of AEG een goede keuze is :X
Siemens en Bosch is hetzelfde op t logo na dus daar valt alweer een keuze weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix

Ik zou die 1700e liever steken in een losse bonenmaler en een degelijke espressomachine: ECM Mechanika of ECM Classika ofzo. Maar niet iedereen wil zoveel tijd steken in koffie maken als ik ;) Een ding is wel klip en klaar: zolang je bij de supermarkt bonen haalt, maakt het heel weinig uit wat voor machine je gebruikt. Goede koffie krijg je alleen met goede, verse (!) bonen.

Dus of het je 1700e waard is, dat kun je alleen zelf beoordelen. Die inbouwmachines zijn niet per definitie beter dan externe apparaten. Ik heb het idee dat ze duurder zijn als het gaat om prijs/kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
cryptapix schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:44:
[...]

Ik zou die 1700e liever steken in een losse bonenmaler en een degelijke espressomachine: ECM Mechanika of ECM Classika ofzo. Maar niet iedereen wil zoveel tijd steken in koffie maken als ik ;) Een ding is wel klip en klaar: zolang je bij de supermarkt bonen haalt, maakt het heel weinig uit wat voor machine je gebruikt. Goede koffie krijg je alleen met goede, verse (!) bonen.

Dus of het je 1700e waard is, dat kun je alleen zelf beoordelen. Die inbouwmachines zijn niet per definitie beter dan externe apparaten. Ik heb het idee dat ze duurder zijn als het gaat om prijs/kwaliteit.
Er vanuitgaande dat ik geen koffiekenner/liefhebber ben... 8)7
bij ons komen al 5 jaar geen bonen uit de supermarkt onze kamer in... wij halen het bij fascino-coffee.net
en soms branden we het zelf

ik neem ook geen koffie bij mensen die geen verse bonen gebruiken. ;( klinkt erg maar het is anders zo muf en oud qua smaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
@Remko.me Mijn excuses. Maar dan is toch gewoon je enige vraag (en die alleen jij jan beantwoorden) of je een los apparaat wil of een inbouwapparaat? Je zult zelf prima kunnen beoordelen hoe goed de machine is die je op het oog hebt. Wat ik wel een voordeel vind aan inbouw is dat je die aansluit op waterleiding waardoor je het waterreservoir niet hoeft te vullen (kan met aantal losse apparaten natuurlijk ook, maar dan zul je altijd de leiding moeten wegwerken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
cryptapix schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:36:
@Remko.me Mijn excuses. Maar dan is toch gewoon je enige vraag (en die alleen jij jan beantwoorden) of je een los apparaat wil of een inbouwapparaat? Je zult zelf prima kunnen beoordelen hoe goed de machine is die je op het oog hebt. Wat ik wel een voordeel vind aan inbouw is dat je die aansluit op waterleiding waardoor je het waterreservoir niet hoeft te vullen (kan met aantal losse apparaten natuurlijk ook, maar dan zul je altijd de leiding moeten wegwerken).
haha geen excuus nodig hoor, was meer als grapje bedoeld... maar ik herken dat van verse bonen vreselijk... dat we dus erg kieskeurig zijn.

Thnx voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:33
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mark-k schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:48:
[...]

Siemens en Bosch is hetzelfde op t logo na dus daar valt alweer een keuze weg ;)
We zijn toch voor de Pelgrim oven gegaan :) waarom? We gebruiken de oven eigenlijk niet bijzonder veel (broodjes, ovenschotel en heeeeel soms een taart). We hebben nu ook een Pelgrim oven, en die is eigenlijk prima voor wat we ermee doen, dus nu gekozen voor een mat zwarte Pelgrim combi magnetron, wel een model hoger dan de oorspronkelijke offerte van de keukenboer.

Onze lijst ziet er nu zo uit:

AEG SCE81824TS Koel/vries
Novy D 877 Luxe afzuigunit
Pelgrim IDK785ONY Inductie kookplaat 80cm
Pelgrim MAC624MAT Combi magnetron

En dan zijn we dus paar honderd goedkoper uit dan bij de keukenboer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:10
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:25:
[...]

We zijn toch voor de Pelgrim oven gegaan :) waarom? We gebruiken de oven eigenlijk niet bijzonder veel (broodjes, ovenschotel en heeeeel soms een taart). We hebben nu ook een Pelgrim oven, en die is eigenlijk prima voor wat we ermee doen, dus nu gekozen voor een mat zwarte Pelgrim combi magnetron, wel een model hoger dan de oorspronkelijke offerte van de keukenboer.

Onze lijst ziet er nu zo uit:

AEG SCE81824TS Koel/vries
Novy D 877 Luxe afzuigunit
Pelgrim IDK785ONY Inductie kookplaat 80cm
Pelgrim MAC624MAT Combi magnetron

En dan zijn we dus paar honderd goedkoper uit dan bij de keukenboer :)
5 pitten op 80cm is niet ideaal, kan/wil je geen 90cm kwijt? Of 80cm 4 pits?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Henkie schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:25:
[...]

5 pitten op 80cm is niet ideaal, kan/wil je geen 90cm kwijt? Of 80cm 4 pits?
Is voor ons ruim genoeg :) we koken nu op 4 pits op 60cm ;)
De 90cm komt niet mooi uit met de schouw boven de kookplaat, omdat deze dan te dicht op de naast gelegen muur komt vinden wij.

edit:
Nog plaatje ter illustratie:
Keuken vooraanzicht

Daarnaast heeft deze plaat wel een goede indeling (vinden wij) door de 5de pit aan de zijkant te hebben en niet in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://www.deschouwwitgoed.nl/media/catalog/product/cache/1/image/475x400/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/p/e/pelgrim-idk785ony.jpg

Die 10cm extra t.o.v. 80cm gaat voor ons het verschil niet maken denk ik qua kookbeleving. (we winnen er nu al +/- 20cm t.o.v. onze huidige kookplaat :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 15-04-2019 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je gaat wel van 4 naar 5 pits, en als je veel grote pannen tegelijk gebruikt komen ze als snel tegen elkaar aan. Zelf heb ik daar niet zo snel last van maar het is wel iets om rekening mee te houden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wat vaak ook al helpt is wat meer ruimte om de kookplaat. Heel vaak is de ruimte aan de achterkant van een kookplaat beperkt en staat een wat grotere pan tegen de achterwand aan en houdt de ruimte in het midden van de kookplaat daardoor ook niet over.
Als je de ruimte tussen de achterkant van de kookplaat en de achterwand weet te vergroten (kan niet altijd), dan scheelt dat al heel veel qua praktische werkbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020

Sinds een maand een nieuwe keuken met inbouw koffieautomaat van AEG, vergelijkbaar met de Pelgrim waar jij naar verwijst. Wij zijn er zeer tevreden over en het is goed schoon te houden. Cappuccino maken is een fluitje van een cent en de kan melk zet je gewoon terug in de koelkast. Dit is de machine:

https://www.aeg.nl/kitche...e884500b/#&gid=null&pid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
We hebben de keuken bij Kvik nu bijna zo als we hem willen hebben, maar daarover binnenkort meer. voor het aanvragen van een offerte willen ze graag weten welke apparaten ik bij ze afneem.

Nu hebben we op zich een prima keuken, optisch lelijk, technisch prima.

Hoe dom/slim is het om de afzuigkap/combi-oven/vaatwasser/diepvries uit de vorige keuken mee te nemen,?Alles werkt nog prima (Siemens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Reinier

\o/

Dat heeft niks met slim of dom te maken lijkt me :)
Als je tevreden met die apparaten bent en ze doen het nog goed kun je ze gewoon hergebruiken. Geef dan wel de typenummers, afmetingen e.d. door aan de keukenzaak zodat ze rekening kunnen houden met evt. bijzonderheden (bijv. hoogte van vaatwasser i.c.m. plinthoogte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Joopieboy schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:48:
Je gaat wel van 4 naar 5 pits, en als je veel grote pannen tegelijk gebruikt komen ze als snel tegen elkaar aan. Zelf heb ik daar niet zo snel last van maar het is wel iets om rekening mee te houden. :)
Nu hebben we zeg maar alleen die 4 pits van die plaat, nu is het inderdaad botsen met pannen, met name met de braadpan. Op de 5 pits kan de braadpan dus meer opzij en is er voldoende ruimte voor de 2/3 andere pannen (vaak maar 1 grote pan, andere 2 zijn kleine).

Daarnaast zie ik dat bij deze plaat de 4 pitten ook al meer ruimte hebben dan we nu hebben, want nu zit er een rij knoppen voor, wat best irritant is als er bijv. een braadpan op staat waardoor de pannen dicht bij de knoppen staan. Dit hebben we nu dus 62cm ;) (alleen dan een oudere versie):

Afbeeldingslocatie: https://www.deschouwwitgoed.nl/media/catalog/product/e/t/etna-a122vrvsa_2.jpg

Kortom ik denk dat wij ons prima gaan redden met de 80cm :Y we vonden het in de showroom al groot ogen in vergelijking met wat we nu hebben, dat is natuurlijk niet raar, want je krijgt er 20cm (1/3) kookplaat bij _/-\o_

@BasvanS Niks raars aan, ik zou sowieso kijken als je al apparatuur wilt of je het via de keukenboer zelf wilt, apparaten zijn vaak goedkoper elders te vinden. Als alles nog prima werkt, gewoon lekker overzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Reinier schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:39:
Dat heeft niks met slim of dom te maken lijkt me :)
Als je tevreden met die apparaten bent en ze doen het nog goed kun je ze gewoon hergebruiken. Geef dan wel de typenummers, afmetingen e.d. door aan de keukenzaak zodat ze rekening kunnen houden met evt. bijzonderheden (bijv. hoogte van vaatwasser i.c.m. plinthoogte).
Wat ik bijvoorbeeld niet wil is dat ik een nieuwe vaatwasser moet kopen over 3-4 jaar en ik dan een nieuwe plint moet kopen, nieuw deurtje etc. Past dat dan allemaal weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Courante apparatuur ben je via marktplaats toch ook zo kwijt?
Als het financieel kan zou ik alles weer nieuw laten plaatsen in een nieuwe keuken.

Overigens, zijn er hier mensen die ervaring hebben met een keuken verkopen via marktplaat?
Die van ons moet er nog uit, die kan ik er lomp uitbreken of een beetje netjes en via marktplaats verkopen. Paar honderd euro kan snel verdiend zijn, maar ik heb geen zin om wekenlang te moeten leuren met een oude keuken en allerlei gelukszoekers moet afwimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

B-Real schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:39:
Als het financieel kan zou ik alles weer nieuw laten plaatsen in een nieuwe keuken.

Overigens, zijn er hier mensen die ervaring hebben met een keuken verkopen via marktplaat?
Die van ons moet er nog uit, die kan ik er lomp uitbreken of een beetje netjes en via marktplaats verkopen. Paar honderd euro kan snel verdiend zijn, maar ik heb geen zin om wekenlang te moeten leuren met een oude keuken en allerlei gelukszoekers moet afwimpelen.
Ik was die van mij in mijn vorige huis binnen drie dagen kwijt. Van op marktplaats gooien tot ophalen.
Alles eventjes tijdelijk gestald in de schuur tot hij opgehaald kon worden en weg er mee. Volgens mij een euro of 300 voor gekregen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ja hebben wij ook gedaan*, ik zou een aantal zaken goed in beeld hebben:

- Hou rekening mee dat men niet komt opdagen en je dus wellicht alsnog zelf moet slopen/afvoeren, plan dus niet te krap, stel een deadline waarop het weg moet zijn via marktplaats.
- Biedt het of aan als het er al uitgehaald is en dus ergens opgeborgen (garage/schuur) of laat het de kopers zelf eruit halen (eigen risico), maar blijf er wel bij :)

*Tenminste dat was het plan, wij hadden dus een niet-opdager en daarna meteen besloten om het zelf te slopen en af te voeren. Enkel wat apparaten nog los verkocht voor een habbekrats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Daar zit ik nog wel over na te denken.
Enerzijds wil je het de kopers er uit laten halen. Dan heb ik er geen werk van en is het ook niet mijn probleem als iets niet helemaal netjes los komt.

Aan de andere kant, ik laat liever geen vreemden in mijn keuken aan het breken. Je weet van te voren nooit wat voor personen het zijn natuurlijk.

Aangezien ik plek genoeg heb om de keuken tijdelijk droog (maar niet windvrije) overkapping te stallen, denk ik dat ik hem er maar gewoon zelf netjes uit ga halen. Dan heb ik de tijd aan mezelf. Apparatuur wel even binnen bewaren.

Dan nog een vraag. We moeten nog een klein beetje verbouwen in de keuken en ben wel benieuwd wat zoiets ongeveer mag kosten. Allereerst een foto, deze "bar" moet eruit. Alleen het muurtje waar de stoelen voor staan, de "paal" op de voorgrond is de ouden buitenmuur en blijft staan.
Kookeilenand komt dus tussen de paal en de wand links op de foto.

Bar

- De bar/muur moet eruit. Dit eruit "slopen" kunnen we zelf. Echter bestaat de kans (volgens de eerste aannemer die langs is geweest) dat dit een draagmuur is. Maakt voor het netjes slopen niet uit, wel tijdig even stempels plaatsen.
- Indien het een draagmuur is moet er een stalen balk in komen. Zal een paar honderd euro kosten en het plaatsen een halve dag?

- Water/afvoer zitten nu rechts en moeten straks links (kookeiland) komen. Dus gaten in de vloer en leiding verleggen (circa 2 meter). Geen hogere wiskunde, mits je het materiaal hebt lijkt mij?
Gas is niet meer nodig in de keuken, dus dat moet afgedopt worden. Kabel voor de inductieplaat laten we trekken door een bevriende elektricien die ook de meterkast vervangt.

- Er zit nu een verlaagd plafond in en die moet er straks ook weer in. De oude halen we er zelf wel uit, maar die moet er wel weer netjes in. De grijze balken op de foto zijn decoratief en dus niet dragend.
Materiaalkosten zal een paar honderd zijn. Het plaatsen een dag werk?

- Paar muurtjes netjes afwerken/stuccen/behang klaar maken en klein grut. Ook een dag?

Materiaalkosten al met al 1000eu en max een week werk á 2000eu? Reken ik dan ruim genoeg?
Of moet ik toch de aannemer geloven die, uit de losse pols, de kosten op circa 5000eu schatte (mits het geen draagmuur is).
Ik wilde alles uitbesteden omdat mij dit een hoop tijd en gedoe bespaard en in de hoop dat alles dan in 1x goed/netjes is, maar schrok wel even van de eerste globale opgave.

Nu snap ik ook wel dat het op basis van één foto en een summiere omschrijving lastig is om een indicatie te geven, maar ben wel benieuwd wat forummers met een gelijkwaardige verbouwing ongeveer kwijt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 16:45
Ik heb een keuken geoffereerd gekregen bij de IKEA, maar wil het keukenblad liever bestellen bij 123werkbladen.
Vrouwlief wil natuurlijk de keuken in 1x af hebben.
Hebben jullie ervaringenmet het zelf inmeten van het keukenblad en dan met name bij 123werkbladen.

Komt Ikea het blad ook pas leveren nadat de keuken is geplaatst, of vertrouwen ze op de tekening?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

B-Real schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:28:
Daar zit ik nog wel over na te denken.
Enerzijds wil je het de kopers er uit laten halen. Dan heb ik er geen werk van en is het ook niet mijn probleem als iets niet helemaal netjes los komt.

Aan de andere kant, ik laat liever geen vreemden in mijn keuken aan het breken. Je weet van te voren nooit wat voor personen het zijn natuurlijk.

Aangezien ik plek genoeg heb om de keuken tijdelijk droog (maar niet windvrije) overkapping te stallen, denk ik dat ik hem er maar gewoon zelf netjes uit ga halen. Dan heb ik de tijd aan mezelf. Apparatuur wel even binnen bewaren.

Dan nog een vraag. We moeten nog een klein beetje verbouwen in de keuken en ben wel benieuwd wat zoiets ongeveer mag kosten. Allereerst een foto, deze "bar" moet eruit. Alleen het muurtje waar de stoelen voor staan, de "paal" op de voorgrond is de ouden buitenmuur en blijft staan.
Kookeilenand komt dus tussen de paal en de wand links op de foto.

[Afbeelding: Bar]

- De bar/muur moet eruit. Dit eruit "slopen" kunnen we zelf. Echter bestaat de kans (volgens de eerste aannemer die langs is geweest) dat dit een draagmuur is. Maakt voor het netjes slopen niet uit, wel tijdig even stempels plaatsen.
- Indien het een draagmuur is moet er een stalen balk in komen. Zal een paar honderd euro kosten en het plaatsen een halve dag?

- Water/afvoer zitten nu rechts en moeten straks links (kookeiland) komen. Dus gaten in de vloer en leiding verleggen (circa 2 meter). Geen hogere wiskunde, mits je het materiaal hebt lijkt mij?
Gas is niet meer nodig in de keuken, dus dat moet afgedopt worden. Kabel voor de inductieplaat laten we trekken door een bevriende elektricien die ook de meterkast vervangt.

- Er zit nu een verlaagd plafond in en die moet er straks ook weer in. De oude halen we er zelf wel uit, maar die moet er wel weer netjes in. De grijze balken op de foto zijn decoratief en dus niet dragend.
Materiaalkosten zal een paar honderd zijn. Het plaatsen een dag werk?

- Paar muurtjes netjes afwerken/stuccen/behang klaar maken en klein grut. Ook een dag?

Materiaalkosten al met al 1000eu en max een week werk á 2000eu? Reken ik dan ruim genoeg?
Of moet ik toch de aannemer geloven die, uit de losse pols, de kosten op circa 5000eu schatte (mits het geen draagmuur is).
Ik wilde alles uitbesteden omdat mij dit een hoop tijd en gedoe bespaard en in de hoop dat alles dan in 1x goed/netjes is, maar schrok wel even van de eerste globale opgave.

Nu snap ik ook wel dat het op basis van één foto en een summiere omschrijving lastig is om een indicatie te geven, maar ben wel benieuwd wat forummers met een gelijkwaardige verbouwing ongeveer kwijt waren.
Hoe zou dit lage muurtje een draagmuur moeten zijn? Het enige wat dit muurtje draagt is je blad van je bar?
Het zou, zeer onwaarschijnlijk, nog een stukje stabiliteit kunnen verzorgen voor je oude buitenmuur / kolom, maar dan zou ik eerder verwachten dat hij kamerhoog zou zijn. Ik geloof dus niet zo in dit 'dragende' aspect. Achterhaal eens van wat voor een materiaal het wandje is opgetrokken. Als dit gipsblokken oid is, dan is de kans dat het een dragende functie heeft nihil.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:01:
[...]

Hoe zou dit lage muurtje een draagmuur moeten zijn? Het enige wat dit muurtje draagt is je blad van je bar?
Het zou, zeer onwaarschijnlijk, nog een stukje stabiliteit kunnen verzorgen voor je oude buitenmuur / kolom, maar dan zou ik eerder verwachten dat hij kamerhoog zou zijn. Ik geloof dus niet zo in dit 'dragende' aspect. Achterhaal eens van wat voor een materiaal het wandje is opgetrokken. Als dit gipsblokken oid is, dan is de kans dat het een dragende functie heeft nihil.
Ik heb het idee dat de muur haaks op de bar wordt bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:04:
[...]

Ik heb het idee dat de muur haaks op de bar wordt bedoeld...
Alleen het muurtje waar de stoelen voor staan, de "paal" op de voorgrond is de ouden buitenmuur en blijft staan
Als dat zo zou zijn, dan volg ik het helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix

Ik heb onze oude keuken op marktplaats gezet als “gratis op te halen”. Moest er echt zo snel mogelijk uit (lees: op donderdag advertentie geplaatst, op zaterdag eruit). Kreeg daarop erg veel reacties, ook mensen die geld boden (500 euro). Heb de keuken gratis meegegeven aan de eerste die reageerde (en die hadden ook nog een goed verhaal waarom ze de keuken wilden). Ze hebben alles super netjes gedemonteerd en meegenomen. Leidingen zelfs afgedopt etc. Nergens schade. Dus je begrijpt het al: wij hebben er goede ervaring mee.
Sinned123 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:52:
Ik heb een keuken geoffereerd gekregen bij de IKEA, maar wil het keukenblad liever bestellen bij 123werkbladen.
Hebben jullie ervaringenmet het zelf inmeten van het keukenblad en dan met name bij 123werkbladen.

Komt Ikea het blad ook pas leveren nadat de keuken is geplaatst, of vertrouwen ze op de tekening?
Vriend van me kreeg van IKEA een tijdelijk blad. Daarna is het bestelde blad ingemeten en enkele weken later geleverd en geplaatst. Maar wellicht ligt dat aan type blad?

[ Voor 22% gewijzigd door cryptapix op 16-04-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:06:
[...]

[...]

Als dat zo zou zijn, dan volg ik het helemaal niet meer.
Als een muurtje van 1m hoog een dragende functie moet hebben, ik nog minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
PaT schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:01:
[...]

De woning is al eens verbouwd, de bar is toen geplaats. De muur waar de bar in zit voelt erg hard aan (d.w.z. als een draagmuur) en was dus voorheen wél kamerhoog.
Toen de aannemer zij dat het zomaar eens een dragende muur kon zijn vond ik dat ook gek, aangezien deze midden in de woning zit (vlakbij de oude buitenmuur dus).
Aan de andere kant de woning is van eind jaren 70, toen werkten ze nog niet met van die grote betonnen plafondplaten en daarom zou wellicht een dragende constructie niet zo gek zijn geweest in die tijd?

Afgezien daarvan, als het wel een draagmuur is en er een balk in moet dan gaat dat niet ineens duizenden euro's extra kosten. Zo'n balk kost een paar honderd en een paar uurtjes arbeid.

Anyway, mij is duidelijk dat ik nog even wat 2nd opinions moet laten uitvoeren :P

Toch ben ik wel benieuwd wat jullie nog aan kosten kwijt waren om alles gereed te maken voor het plaatsen van een keuken. Tikt qua kosten toch behoorlijk aan en moet je dus wel degelijk rekening mee houden in je budget lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
B-Real schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:28:
Ook met bekenden kun je beter een oogje in het zeil houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:20:
[...]

De woning is al eens verbouwd, de bar is toen geplaats. De muur waar de bar in zit voelt erg hard aan (d.w.z. als een draagmuur) en was dus voorheen wél kamerhoog.
Toen de aannemer zij dat het zomaar eens een dragende muur kon zijn vond ik dat ook gek, aangezien deze midden in de woning zit (vlakbij de oude buitenmuur dus).
Aan de andere kant de woning is van eind jaren 70, toen werkten ze nog niet met van die grote betonnen plafondplaten en daarom zou wellicht een dragende constructie niet zo gek zijn geweest in die tijd?

Afgezien daarvan, als het wel een draagmuur is en er een balk in moet dan gaat dat niet ineens duizenden euro's extra kosten. Zo'n balk kost een paar honderd en een paar uurtjes arbeid.

Anyway, mij is duidelijk dat ik nog even wat 2nd opinions moet laten uitvoeren :P

Toch ben ik wel benieuwd wat jullie nog aan kosten kwijt waren om alles gereed te maken voor het plaatsen van een keuken. Tikt qua kosten toch behoorlijk aan en moet je dus wel degelijk rekening mee houden in je budget lijkt me.
Maar uit dit verhaal wordt nog steeds niet duidelijk of je het over het muurtje onder de bar hebt of de muur tot aan het plafond die links haaks op de bar staat. Wellicht heeft de aannemer dezelfde verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

B-Real schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:20:
[...]

Als die wand van de bar ooit kamerhoog was en dragend zou zijn geweest, dan had die dragende balk er al lang en breed in moeten zitten. Je snapt toch wel dat een muurtje van 1 meter hoog geen dragende muur kan zijn? Een dragende muur ondersteunt een vloer die er bovenop ligt. Bovenop jouw muur ligt enkel een blad van een bar en een hoop lucht.

Verder eens met wat @MikeyMan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:29:
[...]

Maar uit dit verhaal wordt nog steeds niet duidelijk of je het over het muurtje onder de bar hebt of de muur tot aan het plafond die links haaks op de bar staat. Wellicht heeft de aannemer dezelfde verwarming.
Het muurtje onder de bar en het kleine stukje, in het verlengde daarvan, links van de bar. De achterste muur links van de bar, die er dus haaks op staat, blijft staan (maar is eveneens van keihard materiaal, geen gips oid).

Ik heb hier op m'n werk geen mogelijkheid om de foto te bewerken en het een en ander te verduidelijken helaas.
PaT schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:29:
[...]

Als die wand van de bar ooit kamerhoog was en dragend zou zijn geweest, dan had die dragende balk er al lang en breed in moeten zitten. Je snapt toch wel dat een muurtje van 1 meter hoog geen dragende muur kan zijn? Een dragende muur ondersteunt een vloer die er bovenop ligt. Bovenop jouw muur ligt enkel een blad van een bar en een hoop lucht.

Verder eens met wat @MikeyMan zegt.
Dat een muur van 1 meter hoog niet dragend kan zijn snap ik ook wel. Als de gehele muur dragend is dan had er idd al lang een balk in moeten zitten, maar wie zegt mij dat dat niet gewoon achterwege is gelaten en dat het een wonder is dat het (nog) niet voor problemen zorgt? Ik heb het toen niet verbouwd, dus ik weet het niet en doe het nu dus liever goed.

Maar ik snap dat dit lastig te beoordelen is o.b.v. foto's, dat moet iemand ter plaatse doen.

Blijft staan de kosten van een muurtje eruit, wellicht een balk erin. Leidingen verleggen. Verlaagd plafond eruit en een nette verlaagd plafond er weer in. Muurtjes netjes/behangklaar afwerken. Wat mag zoiets grofweg kosten als ik het breekwerk voornamelijk zelf doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@B-Real als dat nu al jaren zo staat gaat dat echt niet ineens voor problemen zorgen. Kosten kunnen alle kanten op. Vraag is ook of je dit bij één partij belegd krijgt.

Drie a vier dagen werk a grofweg 80 per uur oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Laatst online: 28-05 14:09
Als een aannemer twijfelt of de eerder weggehaalde muur eigenlijk een dragende muur was, dan zal hij er niet aan beginnen om daar onder te werken. Daarom zegt hij wellicht dat er een balk in moet.

Vraag bij de gemeente de bouwtekeningen op en probeer echt uit te zoeken of deze muur eigenlijk dragend had moeten zijn. Als dat zo was is deze constructie momenteel onveilig en omdat je dit nu weet is het bij een eventuele schade ook geen verzekeringswerk meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39
Heeft iemand hier al wat uitgebreidere ervaring met de NEFF T59TF6RN0/T68TFRN0 inductie kookplaten. Deze hebben beide een TFT touch interface. Wij zijn gisteren bij inspiratiehuis 20|20 geweest om naar de apparatuur te kijken. Voor de ovens zijn we helemaal happy met de NEFF series, vriezer en vaatwasser ook prima maar de kookplaat is nog een twijfelpunt.

Wij hebben ook naar de Siemens EX977KXX5E gekeken en die touchinterface werkt wat lekkerder, basis functies zijn met minder handelingen te bedienen.

Idealiter nemen we de:
  • NEFF ovens (2x)
  • Afzuigkap van Wave
  • Koelkast van Liebherr
  • kookplaat, vaatwasser en vriezer van Siemens
Maar dan loop je aan tegen de beperktere garantie termijn (bij Siemens en Neff 5jaar bij 4 of meer apparaten).
Gedachte is nu ovens, vriezer en vaatwasser bij NEFF, kookplaat van Siemens.
Iemand nog anderen ideëen/suggesties?

Overigens op aanraden van mensen hier naar Verdonk Keukens in Maarssen geweest en dat was _/-\o_
Er werd zeer goed meegedacht, uiteindelijk zijn we met een betere en completere keuken weggelopen voor minder dan de Bemmel en Kroon offerte.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Sander0105 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:25:
Heeft iemand hier al wat uitgebreidere ervaring met de NEFF T59TF6RN0/T68TFRN0 inductie kookplaten. Deze hebben beide een TFT touch interface. Wij zijn gisteren bij inspiratiehuis 20|20 geweest om naar de apparatuur te kijken. Voor de ovens zijn we helemaal happy met de NEFF series, vriezer en vaatwasser ook prima maar de kookplaat is nog een twijfelpunt.

Wij hebben ook naar de Siemens EX977KXX5E gekeken en die touchinterface werkt wat lekkerder, basis functies zijn met minder handelingen te bedienen.

Idealiter nemen we de:
  • NEFF ovens (2x)
  • Afzuigkap van Wave
  • Koelkast van Liebherr
Maar dan loop je aan tegen de beperktere garantie termijn (bij Siemens en Neff 5jaar bij 4 of meer apparaten).

Overigens op aanraden van mensen hier naar Verdonk Keukens in Maarssen geweest en dat was _/-\o_
Er werd zeer goed meegedacht, uiteindelijk zijn we met een betere en completere keuken weggelopen voor minder dan de Bemmel en Kroon offerte.
Ik weet het verschil tussen de Neff en Siemens kookplaat niet precies maar de Neff zal ook wat goedkoper moeten zijn. Je krijgt nu namelijk ook 12% extra korting als je 5 of meer apparaten koopt van Neff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gink
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11-2023
We zijn momenteel ook bezig met een keukenopstelling voor onze volgende woning (bestaande bouw).

Het is een keuken in de U opstelling

Aan 1 kant 3 kasten van 60 breed, 221 hoog

In de hoge kasten:
- Koel & vries
- 2 compacte combiovens, 1x stoom 1x magnetron
- Vaatwasser
- De rest is kastruimte

Na de hoge kasten verder alleen blad, en daaronder de volgende kasten:
- Hoek 1, Caroussel
- Hoek 2, Le Mans
- Spoelkast 80 breed/dubbele deur
- 2x ladeblok 80 breed

Werkblad:
- Keramisch 2cm
- De langste kant (van 280 cm) is 70 cm diep.
- De rest is (ongeveer 2 meter bij elkaar) 60 cm diep
- Opstaande rand tegen muur
- Inclusief uitsparingen

Overige aanvullingen:
- Alles greeploos (greeplijsten)
- Kleuren opstelling,mat witte kasten & donker blad

Apparatuur:
Alle elektronica = Bosch
- Compacte Oven-Magnetron CMG836NC1
- Compacte Oven-Stoom CSG856NC1
- Vaatwasser SMA46IX09N
- Inductie plaat 80cm met 1 flexzone PXV895DV5E
- Afzuigkap (schuin model) DWK97HM60
- Koel Vries KIV86SF30

Huidige aanbieding, in bovenstaande opstelling (prijzen zijn wat afgerond)

- Keuken merk Rotpunkt (kastjes, plinten, greeplijsten, afdekpanelen) € 6750
- Keramisch blad € 4000
- Apparatuur (Elektronica, kraan, wandpaneel boven kook) €7500
- Montage €1400
- Afrondingskorting (wat dat ook mag betekenen) - €2000

Totaal: €17.650

We hebben komende dagen nog een aantal andere keuken zaken op de lijst staan om te bezoeken. Zal natuurlijk overal te horen krijgen dat ze paaskorting hebben die alleen dit weekend geldig is. :X

We zijn voor het eerste ontwerp, (voordat bovenstaand volledig was uitgedacht) ook kort bij de keuken kampioen geweest waar we zonder iets te zeggen al 40% korting kregen. Ow maar die aanbieding was alleen dit weekend geldig.. :F .

Daar kwamen we destijds uit op €17.000 voor een onbekend merk keuken, en apparatuur dat nog niet echt specifiek uitgezocht was (wel goedkopere opties dan nu).

Ik vraag me af wat we komende dagen gaan tegenkomen, hebben in ieder geval Kvik en Grando in gedachten om te bekijken. Kvik om het "lagere" segment keuken te vergelijken met het "midden" segment Rotpunkt. en Grando eigenlijk om nog een referentiepunt te hebben, maar als ik nu op de website kijk en al scheel wordt van de "aanbiedingen" die voorbij komen weet ik nu al dat dat een heel leuk gesprek gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:51:
[...]

Ik weet het verschil tussen de Neff en Siemens kookplaat niet precies maar de Neff zal ook wat goedkoper moeten zijn. Je krijgt nu namelijk ook 12% extra korting als je 5 of meer apparaten koopt van Neff.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Gaat wel flink schelen. Een andere optie is om de Koelkast van Siemens of NEFF te nemen om aan de 5 apparaten te komen ipv. de Liebherr... Overal lees ik dat Liebherr de beter is maar ik vind het moeilijk om de Liebherr met de Siemens te vergelijken (beide inbouw, 177cm, zonder vriezer, 0 graden lades, topmodel)

[ Voor 14% gewijzigd door Sander0105 op 20-04-2019 09:22 ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:38
Sander0105 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:10:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Gaat wel flink schelen. Een andere optie is om de Koelkast van Siemens of NEFF te nemen om aan de 5 apparaten te komen ipv. de Liebherr... Overal lees ik dat Liebherr de beter is maar ik vind het moeilijk om de Liebherr met de Siemens te vergelijken (beide inbouw, 177cm, zonder vriezer, 0 graden lades, topmodel)
Miele koopt zijn koeltechniek in bij Liebherr, dat zegt ook wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Onno_Devine schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:31:
[...]

Miele koopt zijn koeltechniek in bij Liebherr, dat zegt ook wel iets :)
Yep, ook gehoord, en ook Liebherr "maakt van oudsher koelkasten". Maar uiteindelijk zegt dat weinig concreets. Het feit dat je iets al heel lang doet houdt niet gelijk in dat je de beste bent >:) Ik zoek eigenlijk naar iets meer houvast dan dat. Ik verwacht max 10 jaar in dit huis te wonen dus het hoeft geen koelkast voor het leven te zijn O-)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Sander0105 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:10:
[...]

Liebherr is ontzettend degelijk en de (luxere) modellen zien er erg fraai uit van binnen. Het prijsverschil met koelkasten van Neff is echter wel erg groot. De bruto prijzen liggen al wat hoger maar het het netto prijsverschil is nog groter, zeker met die extra 12%. Verder zijn de BSH koelkasten ook gewoon goed. Als er iets kapot gaat is het meestal de scharnier.

Je zegt dat je 2 ovens hebt gekozen. Zit daar een combi-stoom oven bij? Ik zou dan niet zoveel geld uitgeven aan de inductie kookplaat. Het is natuurlijk een gaaf ding om te zien maar als je de stoomoven veel gaat gebruiken is een T48TS01N0 ruim voldoende. Voor het prijsverschil heb je bijna een Quooker te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Bij de KVIK de volgende keuken laten tekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pEizvvRrGZfwkJjA9MkgijHl/full.png

Van links naar recht:

142CM hoog, Koelkast
142CM hoog, Oven (Al in bezit, Siemens) + Diepvries (Siemens IQ500)
80CM Breed, Kast voor Was/Droog combinatie (L9WE06CB, Zelf kopen)

In deze hoekt past niks, wat we ook probeerde, staat nu een leeg kastje onder, idee is om een doorgang te maken vanuit spoelbak kast zodat de ruimte benut kan worden voor de Quooker.

50CM Spoelbak kast, ondergelijmde RVS bak + Quooker Combi+ Steel
60CM Vaatwasser inbouw (Al in bezit, Siemens)
40CM Hoek kast met plank

120CM ladekast, met binnenlade (5 pits siemens Gaskook plaat 90CM) + (Al in bezit, Siemens Afzuig 90CM)
120CM ladekast, met binnenlade

KVIK TOUCH blad, mat grijs.

Totaal prijs:

10.750 incl. installatie

De verdeling grofweg (volgens offerte):

Apparaten (+ Quooker) = 3000
Blad + Spoelbak = 2650
Kasten = 3000
Montage = 2100

Goeie deal?

Edit: Hele keuken is XXL uitgevoerd, kasten 68 diep, blad 71 diep

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 20-04-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:21:
[...]

Liebherr is ontzettend degelijk en de (luxere) modellen zien er erg fraai uit van binnen. Het prijsverschil met koelkasten van Neff is echter wel erg groot. De bruto prijzen liggen al wat hoger maar het het netto prijsverschil is nog groter, zeker met die extra 12%. Verder zijn de BSH koelkasten ook gewoon goed. Als er iets kapot gaat is het meestal de scharnier.

Je zegt dat je 2 ovens hebt gekozen. Zit daar een combi-stoom oven bij? Ik zou dan niet zoveel geld uitgeven aan de inductie kookplaat. Het is natuurlijk een gaaf ding om te zien maar als je de stoomoven veel gaat gebruiken is een T48TS01N0 ruim voldoende. Voor het prijsverschil heb je bijna een Quooker te pakken ;)
Voor de ovens hebben we een variosteam (wordt veel gebakken hier) en een combi oven-mag (kleine koters). We hebben in onze huidige keuken een stoom oven maar gebruiken die heel weinig dus we hebben besloten die niet meer te nemen in de nieuwe keuken, vandaar de 90cm kookplaat.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:08:

80CM Breed, Kast voor Was/Droog combinatie (L9WE06CB, Zelf kopen)
Hoe diep zijn die kasten? Standaard heb je ong. 59cm binnenmaat effectief. Als ik kijk naar de AEG was/droog combi dan wordt de diepte op 66cm aangegeven.

tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Sander0105 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:53:
[...]

Hoe diep zijn die kasten? Standaard heb je ong. 59cm binnenmaat effectief. Als ik kijk naar de AEG was/droog combi dan wordt de diepte op 66cm aangegeven.
Vergeten te vermelden - Hele keuken is XXL uitgevoerd, kasten 68 diep, blad 71 diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Laatst online: 02-12-2021
BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:00:
[...]
Vergeten te vermelden - Hele keuken is XXL uitgevoerd, kasten 68 diep, blad 71 diep
Ik weet niet hoeveel ruimte je elders in je huis hebt, maar... Vaatwasser en open en je kan nergens meer bij. Slechts 50cm richting je spoelbak is echt heel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ook ik ben inmiddels aan het rondkijken naar een vervanger voor de keuken die nu in mijn woning zitten(L-vorm, lange stuk is 275 cm(muur tot begin korte poot), korte poot is 120 cm en het hele werkblad is 60cm diep..

Nu heb ik inmiddels een offerte liggen voor een rechte keuken met extra diep werkblad, met AEG apparatuur(njah, afzuiginstallatie + vaatwasser) en gaskookplaat. Volgens mij is de elektrische apparatuur van AEG kwalitatief prima, maar hoe zit het met hun gaskookplaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
kjast schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:22:
[...]

Ik weet niet hoeveel ruimte je elders in je huis hebt, maar... Vaatwasser en open en je kan nergens meer bij. Slechts 50cm richting je spoelbak is echt heel krap.
Scherp! Was ook een klein twijfel punt bij ons.

Aan de indeling gaan we niks meer veranderen de aansluitingen voor vaatwasser wasmachine en Afvoer etc zitten nu al op de goede plek (in de huidige L-keuken). Bij het gebrek aan een kruipruimte is het verleggen van afvoer en leidingen een kostbaar klusje. Zelfs het aanleggen van een kookplaat groep is al bijna onmogelijk. Daarom koken we nog even door op gas.

Al het leidingwerk kan bij de huidige setup blijven zoals het zit. De vaatwasser pakken we nooit van de zijkant uit, en alles wat erin gaat moet in de 6 lades waar we nog gewoon bij kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:28
Voor onze nieuwe woning zijn ook wij op pad voor een nieuwe keuken. Net zoals 4 jaar geleden (toen we in onze huidige woning gingen) zijn we voor de keukenconcurrent gegaan. Ondanks het gezeur met onderhandelen zijn we nog steeds erg tevreden over de prijs//kwaliteit/after sales.

Dus vandaag bijna 4 uur in de winkel rondgebracht.

Ditmaal willen we gaan voor een inductie incl. afzuiging en dit is direct ook het duurste apparaat in de keuken.

Heeft iemand ervaring met ofwel de Bora Basic of de AEG Combo hob? En voor welke zouden jullie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Wij moeten ook een nieuwe keuken gaan uitzoeken en dat is makkelijk bij de aannemer / projectontwikkelaar van de nieuwbouw woning maar ik wil het gevoel hebben dat ik geen goede prijs betaal en geen 20.000 euro voor iets wat eigelijk maar 10.000 euro waard.

Naast de gebruikte apparatuur, hoe weet ik of het materiaal van de kastjes, schieren, werkblad ed het geld dat men vraag waar maakt, hoe kan ik deze kwaliteit " bekijken" / meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 14:24
wd200 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:25:
Wij moeten ook een nieuwe keuken gaan uitzoeken en dat is makkelijk bij de aannemer / projectontwikkelaar van de nieuwbouw woning maar ik wil het gevoel hebben dat ik geen goede prijs betaal en geen 20.000 euro voor iets wat eigelijk maar 10.000 euro waard.

Naast de gebruikte apparatuur, hoe weet ik of het materiaal van de kastjes, schieren, werkblad ed het geld dat men vraag waar maakt, hoe kan ik deze kwaliteit " bekijken" / meten.
Ik zou gewoon eerst het gesprek ingaan met de projectleverancier. Kom je vanzelf op de merken en prijzen. Goed vooronderzoek is natuurlijk wel handig, zodat je niet onbeslagen ten ijs komt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dat valt niet echt te meten. Veel duurdere keukens hebben marginale verschillen met de midden segment keukens. Dikkere achterplaten iets zwaardere planken enz. Waar het verschil vooral in zit met een “duurdere” keuken is de mogelijkheden tot afwerking en mogelijkheden van accessoires en de keuzes in frontjes.

Kijk welk merk het is en ga vergelijken bij andere toko’s waar ze dit merk ook verkopen. Vraag naar de mogelijkheden in merken qua kasten bij je leverancier.

En je kunt altijd hier een gespecificeerde offerte plaatsen waar dingen als merken type frontjes afwerking kwaliteit blad soort en lengtes op staan. Dan zitten hier voldoende mensen om daar wat nuttigs over te zeggen maar het beste blijft nog rond shoppen bij verschillende leveranciers.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54

Wij hebben een keuken ergens ander laten tekenen (siematic) en zo ook door de project leverancier laten tekenen.
Zo veel mogelijk de zelfde componenten en indeling gekozen, project kon alleen geen miele kookplaat met afbuiging leveren of geen bora. Dus daar alleen de keuze voor Siemens, bij de keuken boer, miele kook plaat, miele oven, rest Siemens. Project was zo’n 11k a 12k duurder met de kortings cheque, zonder 15k. Plus dat nu alle keuzes al gemaakt moesten worden en daarna met wijzigings formulieren iets laten aanpassen etc.
Dus gekozen voor lokale keuken boer. De koven rond de kasten maak ik wel zelf. Bij het project zat dat er bij, was zon 2k.
Huis word q2 2020 op geleverd, bij moment van bestellen hoeven we pas een aantal keuzes definitief te maken zoals kleuren en laatste puntjes op de i. Keuken word wel pas na oplevering gezet.
Ander voordeel van achteraf plaatsen, de keuken word op de vloer gezet i.p.v. vloer tegen de keuken aan, plinten kun je wel inkorten, maar zijwanden minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 21:53
Sander0105 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:25:
Idealiter nemen we de:
  • NEFF ovens (2x)
  • Afzuigkap van Wave
  • Koelkast van Liebherr
Ik zou niet al te veel blindstaren op de extra garantie. Uiteindelijk bestaat er in Nederland geen wettelijke garantietermijn. Je mag van dit soort huishoudelijke apparatuur verwachten dat ze langer dan 2 jaar mee zou moeten gaan en binnen die periode moet een product kosteloos hersteld worden in geval van een storing.

Meer info: hier en hier.

Ik heb uiteindelijk ook voor 4 verschillende merken in mijn keuken gekozen (AEG ovens en vaatwasser, Novy afzuigkap, Pittcooking kookplaat en Liebherr koelkast en wijnkast) en kwam daarmee dus niet in aanmerking voor extra garantie via AEG. Maar ik heb nu wel de (voor mij) ideale combinatie van apparaten in mijn keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:17

Wish

ingwell

Sinned123 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:52:

Ik heb zelf destijds de keuken geplaatst (Ikea kasten, custom frontjes) en een werkblad besteld bij 123werkbladen. Voor dat werkblad krijg je een (indicatieve) offerte. Zodra de keuken staat, komen ze het echt zelf inmeten (en de Ikea doet dit volgens mij ook). Je hebt dus in beide gevallen een tijdelijk werkblad nodig.

Overigens was ik blij dat ze zelf kwamen inmeten, want hoewel de muur recht leek bleek er toch een klein verloop in te zitten. Dat had ik zelf niet opgemerkt. Wel mm werk, maar ja, dat slijp je er toch lastig af bij een RVS blad (wat ik heb dan).

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Bisti schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:38:
Voor onze nieuwe woning zijn ook wij op pad voor een nieuwe keuken. Net zoals 4 jaar geleden (toen we in onze huidige woning gingen) zijn we voor de keukenconcurrent gegaan. Ondanks het gezeur met onderhandelen zijn we nog steeds erg tevreden over de prijs//kwaliteit/after sales.

Dus vandaag bijna 4 uur in de winkel rondgebracht.

Ditmaal willen we gaan voor een inductie incl. afzuiging en dit is direct ook het duurste apparaat in de keuken.

Heeft iemand ervaring met ofwel de Bora Basic of de AEG Combo hob? En voor welke zouden jullie gaan?
Ik verkoop zelf graag de Pelgrim hood in hob.
Mooi strak apparaat om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29
Pranjic schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:53:
[...]

Ik verkoop zelf graag de Pelgrim hood in hob.
Mooi strak apparaat om te zien.
Erg interessant dat jullie die verkopen.. bij ons laatste bezoek bij een keukenboer is deze ook aangeboden, de plaat ziet er strak uit.

Maar de merknaam staat mij tegen, dit gevoel wordt versterkt doordat uit dezelfde fabriek komt als Etna waarmee wij slechte ervaringen hebben. De verkoper gaf aan dat Pelgrim gelijkwaardig is aan Siemens. Als ik terug lees op het forum kom ik vooral reacties van andere tegen met hetzelfde onderbuik gevoel. Hoe zijn praktijk ervaringen van andere tweakers.

Reden waarom ik toch twijfel was het prijsverschil. De keuken komt al boven de begroting en probeer de kosten wat te drukken, zonder teveel concessies in kwaliteit/uitstraling te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
headhunter1985 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:25:
[...]

Erg interessant dat jullie die verkopen.. bij ons laatste bezoek bij een keukenboer is deze ook aangeboden, de plaat ziet er strak uit.

Maar de merknaam staat mij tegen, dit gevoel wordt versterkt doordat uit dezelfde fabriek komt als Etna waarmee wij slechte ervaringen hebben. De verkoper gaf aan dat Pelgrim gelijkwaardig is aan Siemens. Als ik terug lees op het forum kom ik vooral reacties van andere tegen met hetzelfde onderbuik gevoel. Hoe zijn praktijk ervaringen van andere tweakers.

Reden waarom ik toch twijfel was het prijsverschil. De keuken komt al boven de begroting en probeer de kosten wat te drukken, zonder teveel concessies in kwaliteit/uitstraling te moeten doen.
Valt allemaal onder Atag?
In het jaar 2000 besloten ETNA, ATAG en Pelgrim de handen ineen te slaan en verder te gaan als ATAG Nederland B.V. Dankzij de verdiende, goede naam van de drie A-merken
Daarbij zou ik zeggen:
- Atag = A-merk
- Pelgrim = B-merk
- Etna = C-merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05
Onze 1e keuken had alles pelgrim, nooit problemen mee gehad. Daarna vooral siemens gehad, meerdere problemen mee gehad.
Ik ben dus wel tevreden over pelgrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

breagor schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:47:
Onze 1e keuken had alles pelgrim, nooit problemen mee gehad. Daarna vooral siemens gehad, meerdere problemen mee gehad.
Ik ben dus wel tevreden over pelgrim.
Ik heb altijd een dacia gehad nooit problemen mee gehad nu een BMW gekocht best wel wat problemen mee gehad.
Leuk maar dat maakt Dacia nog geen premium segment auto.
Let wel dat pelgrim ook gewoon spul heeft wat qua stijl en afwerking niet onder doet voor midden segment siemens spul.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Bisti schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:38:
Heb je al gezocht? In dit topic is genoeg gezegd over de Bora Basic. Er is ook een separaat topic over de Bora (Basic). Tipje van de sluier: indien mogelijk, wacht op de Bora Pure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:28
U
cryptapix schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:26:
[...]

Heb je al gezocht? In dit topic is genoeg gezegd over de Bora Basic. Er is ook een separaat topic over de Bora (Basic). Tipje van de sluier: indien mogelijk, wacht op de Bora Pure.
Je hebt een punt ;) helaas kwam bij mijn zoektocht naar testen, eigenlijk geen “officiele” testen en google bracht me naar dit topic in plaats van het Bora topic. Maar ik was eigenwijs op zoek naar advies over de AEG aangezien dat mijn nummer 1 keus was.

Voordat we de keukenconcurrent binnen gestapt zijn hebben we gezocht naar de aparatuur welke we wilden incl prijs. Aangezien Bora prijzen niet eenvoudig te vinden zijn, is het totaal aan ons voorbij gegaan.

Het gaat dus inderdaad de Pure worden! Thanks voor al het advies hier boven.

[ Voor 32% gewijzigd door Bisti op 25-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Shunt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:21:
[...]

Ik heb altijd een dacia gehad nooit problemen mee gehad nu een BMW gekocht best wel wat problemen mee gehad.
Leuk maar dat maakt Dacia nog geen premium segment auto.
Let wel dat pelgrim ook gewoon spul heeft wat qua stijl en afwerking niet onder doet voor midden segment siemens spul.
Bij een auto merk je verschil tussen premium en een (relatief) goedkoop merk. Hoe vertaald dit zich naar (bijvoorbeeld) een oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

kever678 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:30:
[...]

Bij een auto merk je verschil tussen premium en een (relatief) goedkoop merk. Hoe vertaald dit zich naar (bijvoorbeeld) een oven?
Looks, features/opties, programma's, bouwkwaliteit, temperatuur accuraatheid en constantheid. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:50:
[...]

Looks, features/opties, programma's, bouwkwaliteit, temperatuur accuraatheid en constantheid. Dat soort dingen.
Looks, features, programma's en bouwkwaliteit zijn met mijn gekozen ovens (Pelgrim) prima op orde en doen (naar mijn smaak) niet onder voor de concurrentie. Accuraatheid van de temperatuur / constantheid is een lastige, vrijwel niet te meten (niet door mij althans) en is ook weinig over te vinden.

Heb zelf ook vaak het gevoel dat het een (niet perse door statistieken onderbouwde) mening is van enkelen die vervolgens door veel mensen overgenomen wordt.

Begrijp met niet verkeerd: ik zou nooit beweren dat een instap ETNA ook maar in de buurt komt van een Siemens IQ700. Ik betwijfel echter of je echt verschil merkt wanneer je een midrange oven koopt van Siemens/ATAG/Bosch/Pelgrim etc. etc. (buiten de al bekende zaken uiteraard, wat de oven kan en hoe die eruit ziet weet je op voorhand)

De Dacia/BMW vergelijking gaat daarom wel vrij mank, daar zie (en merk je) het kwaliteitsverschil daadwerkelijk in elk aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@kever678 til voor de gein eens een Pelgrim oven en een Miele oven op. (De midden modellen schelen 12kg!)
Open en sluit de deuren eens en kijk eens naar de gebruikte materialen en afwerkingen.
Zo mank gaat die vergelijking niet.

Ook de constante temperatuur houden (zeker met specifieke vlees gerechten) is met ovens en stoomovens echt wel een dingetje.

Prijs/kwaliteit is een andere discussie en iedereen maakt daar zijn eigen afwegingen in.
Niet iedereen kan of wil een BMW betalen of heeft simpelweg die behoefte niet. Kunnen ze beiden 120? Ja, de manier waarop en hoe snel je daar bent en met welk omgevingsgeluid verschilt echter wel degelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 26-04-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
GeeMoney schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:29:
@kever678 til voor de gein eens een Pelgrim oven en een Miele oven op.
Open en sluit de deuren eens en kijk eens naar de gebruikte materialen en afwerkingen.
Zo mank gaat die vergelijking niet.

Ook de constante temperatuur houden (zeker met specifieke vlees gerechten) is met ovens en stoomovens echt wel een dingetje.

Prijs/kwaliteit is een andere discussie en iedereen maakt daar zijn eigen afwegingen in.
Uiteraard zijn er grotere verschillen bij het vergelijken met een andere prijsklasse. Gaat mij meer om het vergelijk van ovens die ongeveer hetzelfde kosten.
Pagina: 1 ... 89 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1