Men is vandaag de maten komen nemen voor ons dekton werkblad dus over een week of twee kan ik meer vertellenFrankSpin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:38:
Wat is jullie ervaring met dekton werkbladen?
We zitten nu in de afrondende fase van het hele feestje en zitten nog iets boven budget. De keukenleverancier adviseerde om te kijken naar een dekton werkblad om de prijs wat te drukken.
Heb hier nu drie werkbladen samples liggen:
1. Dekton
2. Dekton gepolijst
3. Composiet gepolijst
Qua eigenschappen zou je verwachten dat dekton bladen duurder zijn. Betere vlekbestendigheid en hittegeleiding.
Ons werkblad wordt de kleur Sirius Black. Deze heeft wat structuur op het oppervlak wat wij wel mooi vonden. In de showroom viel mij vooral op hoe vingerafdrukken kortstondig zichtbaar zijn en daarna weer wegtrekken. Ik weet niet of dit een eigenschap van het materiaal is of van een eventueel product waarmee men het werkblad schoonmaakt.
In ieder geval vertelde de verkoper dat het materiaal op zich zeer hard is en weinig poreus waardoor je er hete pannen mag op zetten en geen zorgen hoeft te maken om vlekken. Echter zou je wel meer kans hebben op een breuk indien er iets zwaars op een rand valt.