Ik heb twee vaatwassers op het oog; Bosch (Serie 8 ). Het enige verschil is: bestekkorf of besteklade. Mijn vriendin en ik verschillen van mening. Wat zouden jullie kiezen?
Ik heb nu een Miele met lade. Kost je wat hoogte en in en uitruimen duurt wat langer. Maar hij doet het beter dan ik had verwacht. Let wel op dat je een model kiest waar een sproeier boven de lade zit.RutgerFR schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:23:
Ik heb twee vaatwassers op het oog; Bosch (Serie. Het enige verschil is: bestekkorf of besteklade. Mijn vriendin en ik verschillen van mening. Wat zouden jullie kiezen?
Probleempje met plaatsen van de Wasdroger en de Wasmachine in de keuken:
We hebben bij de KVIK een U-Keuken laten tekenen van 290 x 300 x 320 CM voor net geen EUR 4000 (alleen kastjes) en EUR 2000 voor blad (ABS), spoelbak en kraan. Verder hebben we alleen een nieuwe kookplaat nodig. Combi-Oven, Afzuigkap en koelkast gaan mee naar nieuwe keuken.
KVIK levert met de XXL kasten de 70 CM diep die we nodig hebben om onze wasmachine en droger op elkaar gestapeld kwijt te kunnen in de keuken, iig wat betreft de diepte.
Het enige probleem dat we bij elke keukenboer echter weer hebben en hier dus ook, is de droger en de wasmachine in een kast van 60 cm breed.De meeste komen met een oplossing van 80 CM breed waarvoor we eigenlijk geen ruimte voor hebben in de voor onze ideale opstelling.
Volgens mij kan ik er vanuit gaan dat elke keukenboer standaard kasten van 60 breed levert, wat dus uit komt op een binnenmaat van 56 - 57 CM? Zijn er die dat anders doen, zonder meteen bij maatwerk terecht te komen? Zijn er wellicht andere oplossingen voor dit probleem?
P.S inbouw drogers en wasmachines zijn verschrikkelijk duur en niet te stapelen.
We hebben bij de KVIK een U-Keuken laten tekenen van 290 x 300 x 320 CM voor net geen EUR 4000 (alleen kastjes) en EUR 2000 voor blad (ABS), spoelbak en kraan. Verder hebben we alleen een nieuwe kookplaat nodig. Combi-Oven, Afzuigkap en koelkast gaan mee naar nieuwe keuken.
KVIK levert met de XXL kasten de 70 CM diep die we nodig hebben om onze wasmachine en droger op elkaar gestapeld kwijt te kunnen in de keuken, iig wat betreft de diepte.
Het enige probleem dat we bij elke keukenboer echter weer hebben en hier dus ook, is de droger en de wasmachine in een kast van 60 cm breed.De meeste komen met een oplossing van 80 CM breed waarvoor we eigenlijk geen ruimte voor hebben in de voor onze ideale opstelling.
Volgens mij kan ik er vanuit gaan dat elke keukenboer standaard kasten van 60 breed levert, wat dus uit komt op een binnenmaat van 56 - 57 CM? Zijn er die dat anders doen, zonder meteen bij maatwerk terecht te komen? Zijn er wellicht andere oplossingen voor dit probleem?
P.S inbouw drogers en wasmachines zijn verschrikkelijk duur en niet te stapelen.
@BasvanS 60 is een standaard maat, net als 80/90 en 100/120 .
Volgens mij zit je redelijk vast aan maatwerk.
Mijn keuken kan letterlijk in alle afmetingen geleverd/gemaakt worden maar die zit ook in een hele andere prijs categorie.
Heeft de Ikea niet een keuken met maten die past?
@RutgerFR besteklade krijgt het bestek (mits sproeier inderdaad) beter schoon dan in een korf. Ook voorkom je in een lade die gekke "roest" plekjes op je bestek doordat ze niet tegen elkaar aan opdrogen wat in een korf al snel het geval is.
Ik ben fan van Miele vaatwassers. Heb die krengen op veel afdelingen meegemaakt waar ik borden brandschoon uit zag komen (en droog!) die ik allang in de kliko had gemieterd
.
Volgens mij zit je redelijk vast aan maatwerk.
Mijn keuken kan letterlijk in alle afmetingen geleverd/gemaakt worden maar die zit ook in een hele andere prijs categorie.
Heeft de Ikea niet een keuken met maten die past?
@RutgerFR besteklade krijgt het bestek (mits sproeier inderdaad) beter schoon dan in een korf. Ook voorkom je in een lade die gekke "roest" plekjes op je bestek doordat ze niet tegen elkaar aan opdrogen wat in een korf al snel het geval is.
Ik ben fan van Miele vaatwassers. Heb die krengen op veel afdelingen meegemaakt waar ik borden brandschoon uit zag komen (en droog!) die ik allang in de kliko had gemieterd
[ Voor 44% gewijzigd door GeeMoney op 01-04-2019 21:49 ]
Ik heb een Siemens gehad met korf en momenteel een oudere Miele met een lade. In onze nieuwe keuken wordt het een Bosch met lade. Daar moest ik niet over twijfelen.RutgerFR schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:23:
Ik heb twee vaatwassers op het oog; Bosch (Serie 8 ). Het enige verschil is: bestekkorf of besteklade. Mijn vriendin en ik verschillen van mening. Wat zouden jullie kiezen?
Bij een korf moet je altijd erg vuil bestek wat laten vallen om je handen niet vies te maken en het geraakt minder goed proper. Lepeltjes vallen dan weer te diep.
Een lade inladen duurt iets langer maar vind ik aangenamer. Uitladen gaat vlot als je alle besteksoorten bij elkaar legt.
Wat wel een nadeel is, is dat sommige plastieken babylepels niet goed tussen de geleiders passen. Maar meestal blijven ze wel liggen en geraken ze proper.
@BasvanS moeten er deuren voor die apparaten?
Mee eens! De hoogte van de lades is bij ons meestal geen probleem. Het voordeel van een bestekladen is zeker de ruimte die je extra hebt in de onderste lade en daarnaast het gemak van opruimen van het bestek. Dit inderdaad zoals hierboven genoemd staat: je bij het inruimen alles bij elkaar legt: naar mijn idee eigenlijk geen moeite en als je opruimt geeft dat gelijk voldoeningAdmiral Freebee schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:52:
[...]
Ik heb een Siemens gehad met korf en momenteel een oudere Miele met een lade. In onze nieuwe keuken wordt het een Bosch met lade. Daar moest ik niet over twijfelen.
Bij een korf moet je altijd erg vuil bestek wat laten vallen om je handen niet vies te maken en het geraakt minder goed proper. Lepeltjes vallen dan weer te diep.
Een lade inladen duurt iets langer maar vind ik aangenamer. Uitladen gaat vlot als je alle besteksoorten bij elkaar legt.
Wat wel een nadeel is, is dat sommige plastieken babylepels niet goed tussen de geleiders passen. Maar meestal blijven ze wel liggen en geraken ze proper.
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Lade 100%, we hadden hiervoor vaatwassers met een korf, maar onze laatste 2 hebben een lade, zoveel handiger, voor mij nooit meer een korf. Is eigenlijk de enigste vereiste die ik heb aan een vaatwasser.RutgerFR schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:23:
Neem een XXL model vaatwasser , dan heb je nog hoogte genoeg in de onderste la en zit er ook geen lastig korfje daar in de weg.
Precies, een korf zit in de weg, bestek wordt toch vaak erin en te vol gepropt zodat het ook niet echt goed schoon kan maken, dat heb ik ook wel vaak zat gemerkt en gezien.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb nu een lade en wil dat hierna echt niet meer. Alles netjes erin leggen en maar hopen dat het goed schoon wordt, zeker de bovenzijde wil nog wel eens te wensen overlaten.
Misschien komt het omdat we nu tijdelijk een knaken apparaat hebben, maar de vorige vaatwasser met korf deed het veel beter én ik vond het persoonlijk veel handiger
Misschien komt het omdat we nu tijdelijk een knaken apparaat hebben, maar de vorige vaatwasser met korf deed het veel beter én ik vond het persoonlijk veel handiger
Houd er rekening mee dat alle BSH apparaten een douchekop boven de lade hebben en geen sproeiarm. Zover ik weet hebben alleen Miele en AEG een sproeiarm voor de besteklade.
Untappd: Kapitein_Merijn
Wij zijn bij Top Keukens in Lisse geweest, omdat dit een lokale ondernemer is (en geen DMG) hadden we goede hoop, maar ik moet zeggen dat mijn ervaringen met DMG inmiddels beter zijn.
Twee keer langs geweest, de eerste keer om een globaal idee van de mogelijkheden te krijgen in verband met de standaard indelingsopties vanuit de aannemer. Tijdens dit gesprek werd de belofte gedaan dat we voor het eind van de week de tekeningen zouden krijgen. Na een week een aantal keer gebeld en bleek dat de verkoper van het gesprek erg druk was en zijn zaken had overgedragen, nog een week later weer gebeld en men was er echt mee bezig. Een week later na aandringen (omdat de deadline van de bouwer in het zicht kwam) toch de tekeningen ontvangen.
Toch een tweede keer langsgeweest om de details in te vullen, met na afloop de belofte dat we na het weekend een offerte zouden krijgen rond de 14k. Eind van de week wederom contact opgenomen waar de offerte bleef, maar die zou al verstuurd zijn op maandag. Na aandringen de offerte (van 20k) toch ontvangen (met als file datum die dag zelf
) en als bonus dat het de laatste dag van de verkoper was dus dat inmiddels verkoper 3 de zaken ging overnemen. Ik was er wel klaar mee.
Twee keer langs geweest, de eerste keer om een globaal idee van de mogelijkheden te krijgen in verband met de standaard indelingsopties vanuit de aannemer. Tijdens dit gesprek werd de belofte gedaan dat we voor het eind van de week de tekeningen zouden krijgen. Na een week een aantal keer gebeld en bleek dat de verkoper van het gesprek erg druk was en zijn zaken had overgedragen, nog een week later weer gebeld en men was er echt mee bezig. Een week later na aandringen (omdat de deadline van de bouwer in het zicht kwam) toch de tekeningen ontvangen.
Toch een tweede keer langsgeweest om de details in te vullen, met na afloop de belofte dat we na het weekend een offerte zouden krijgen rond de 14k. Eind van de week wederom contact opgenomen waar de offerte bleef, maar die zou al verstuurd zijn op maandag. Na aandringen de offerte (van 20k) toch ontvangen (met als file datum die dag zelf
Ik merk geen verschil mbt roest. Heb het nog steeds.GeeMoney schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:38:
@RutgerFR ... Ook voorkom je in een lade die gekke "roest" plekjes op je bestek doordat ze niet tegen elkaar aan opdrogen wat in een korf al snel het geval is.
...
Wij willen iig weer terug naar korf. We missen de hoogte voor onze glazen, deze kunnen nu niet meer rechtop.
Met spatels in de lade merken wij weer juist vooral dat deze niet goed schoon worden.
Wat voor merk vaatwasser heb je? Ik heb het bij Miele nog niet meegemaakt.wvdl schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:28:
[...]
Ik merk geen verschil mbt roest. Heb het nog steeds.
Wij willen iig weer terug naar korf. We missen de hoogte voor onze glazen, deze kunnen nu niet meer rechtop.
Met spatels in de lade merken wij weer juist vooral dat deze niet goed schoon worden.
De roest komt omdat ze dan tegen elkaar aan opdrogen, die roest kan niet ontstaan als ze elkaar niet raken.
Bij Miele kan je een XXL variant kiezen (mits je ruimte dat toelaat natuurlijk) dan verlies je geen ruimte onderin.
Wij zetten de wasmachine en droger op een 'podium' van 63,5cm breed tussen 2 normale kasten in. Bij ons zullen de apparaten wel in het zicht staan, dus we hebben geen probleem met een deur. Huisman keukens in Alblasserdam heeft dat voor ons getekend. De kasten komen over 1,5 maand. Dan kan ik laten zien hoe die oplossing uitgepakt heeft.BasvanS schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:35:
Probleempje met plaatsen van de Wasdroger en de Wasmachine in de keuken:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Niemand die hier een mening over heeft dus? ;-)Wonkbonko schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:41:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Geen idee wat betreft de kwaliteit, maar ik heb wel mijn bedenkingen bij een ander stuk van je verhaal. wat heeft jullie lengte met een bepaald merk te maken? Ik ben 1.95 en mijn vrouw is 1.80. Ook vrij groot dus. Wij konden ALLE keukens die we gezien hebben op de hoogte laten zetten die we wilden. ALLE verkopers gaven aan dat de hoogte van het eiland en de kasten onze keuze is en nagenoeg niets aan de prijs veranderd (als we tenminste niet boven de 110 cm uit kwamen voor het eiland:) ).Wonkbonko schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:53:
[...]
Niemand die hier een mening over heeft dus? ;-)
Tipje (als je dat al niet gedaan hebt): Ga veel zaken af! Pin je niet vast op een tent! Wij hebben overal nieuwe inzichten gekregen wat uiteindelijk heeft geleid tot een goed beeld van wat we willen en een fatsoenlijke prijs. Ook: mijd(T?) DMG (mandemakers groep). Ik hoor en lees daar horrorverhalen over! Lees je goed in over de leverancier voordat je ermee in zee gaat! Het is nogal een aankoop waar vaak veel mis gaat en je zoekt een partij die het netjes voor je oplost.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Thanks voor je tips, maar uiteraard na het doorspitten van dit topic had ik die al meegenomen. Service Bruynzeel lijkt slecht, echter is onze ervaring tot nu toe dat niet.boomr schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:19:
[...]
Geen idee wat betreft de kwaliteit, maar ik heb wel mijn bedenkingen bij een ander stuk van je verhaal. wat heeft jullie lengte met een bepaald merk te maken? Ik ben 1.95 en mijn vrouw is 1.80. Ook vrij groot dus. Wij konden ALLE keukens die we gezien hebben op de hoogte laten zetten die we wilden. ALLE verkopers gaven aan dat de hoogte van het eiland en de kasten onze keuze is en nagenoeg niets aan de prijs veranderd (als we tenminste niet boven de 110 cm uit kwamen voor het eiland:) ).
Tipje (als je dat al niet gedaan hebt): Ga veel zaken af! Pin je niet vast op een tent! Wij hebben overal nieuwe inzichten gekregen wat uiteindelijk heeft geleid tot een goed beeld van wat we willen en een fatsoenlijke prijs. Ook: mijd(T?) DMG (mandemakers groep). Ik hoor en lees daar horrorverhalen over! Lees je goed in over de leverancier voordat je ermee in zee gaat! Het is nogal een aankoop waar vaak veel mis gaat en je zoekt een partij die het netjes voor je oplost.
M.b.t. onze lengte, wij vonden de keuze voor de hogere kast beter bij onze lengte passen. Plint+kast+keukenblad is straks +- op 1 meter hoogte terwijl er een 5-7cm plint onder zit. Dat vinden we esthetisch mooier. Terwijl we dus ook een hogere kast hebben. Ieder zijn mening uiteraard.
Mijn voornamelijke vraag is, zeker m.b.t. de TS. Is Bruynzeel (Maxi) echt slechter dan Nolte? En is 15k voor de huidige opstelling redelijk? We hebben overigens ook bij Nolte Rotterdam dezelfde opstelling gekozen, deze was 16.5k zonder flexibiliteit in het apart aanschaffen van bepaalde delen.
Weet iemand of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen Next 125 NX860 of NX240 keuken?
Het gaat specifiek om de Onyx Fenix Zwart lijn. Bruynzeel verkoopt in hun Optima lijn de NX240 voor een zeer schappelijke prijs.
Het gaat specifiek om de Onyx Fenix Zwart lijn. Bruynzeel verkoopt in hun Optima lijn de NX240 voor een zeer schappelijke prijs.
Hi!Wonkbonko schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:20:
[...]
Thanks voor je tips, maar uiteraard na het doorspitten van dit topic had ik die al meegenomen. Service Bruynzeel lijkt slecht, echter is onze ervaring tot nu toe dat niet.
M.b.t. onze lengte, wij vonden de keuze voor de hogere kast beter bij onze lengte passen. Plint+kast+keukenblad is straks +- op 1 meter hoogte terwijl er een 5-7cm plint onder zit. Dat vinden we esthetisch mooier. Terwijl we dus ook een hogere kast hebben. Ieder zijn mening uiteraard.
Mijn voornamelijke vraag is, zeker m.b.t. de TS. Is Bruynzeel (Maxi) echt slechter dan Nolte? En is 15k voor de huidige opstelling redelijk? We hebben overigens ook bij Nolte Rotterdam dezelfde opstelling gekozen, deze was 16.5k zonder flexibiliteit in het apart aanschaffen van bepaalde delen.
Wij hebben dit weekend een keuken gekocht bij Bruynzeel; een optima keuken. Wilde eerst voor de Maxi lijn gaan (zijn trouwens alle twee kleine menschen), maar vinden het mooier dat het binnenwerk van de kasten niet wit is. Dat is bij de standaard keukens van Bruynzeel wel zo. Volgens mij is dat dan ook weer een verschil met Nolte; daar is het binnenwerk van de kasten ook in kleur gespoten.
De Bruynzeel Optima lijn (Next 125 keukens maar dan onder een andere naam) hebben een plint van 5cm.
Wat betreft de kwaliteit; ik heb geen ervaringen met de keukens maar wel heel veel uitgezocht de laatste tijd en showrooms bezocht. Ik vond de keukens van Bruynzeel er een stuk beter uit zien dan van Nolte, maar wij zochten dat ook een vrij strakke keuken (gaan nu voor de Fenix Onyx Mat zwart keuken). Dit was enigzins ook afhankelijk van de showrooms; de showrooms van Bruynzeel vind ik persoonlijk beter ingericht dan menig ander keukenwinkel waar ik binnen ben geweest.
Wij hebben een keuken van 2,70 bij 1,70 in een L vorm, composiet werkblad (Bianco Arabescato) van 2cm, Siemens apparatuur voor 11.500 inclusief montage. Ik denk dat wij een goede prijs hebben betaald, zo voelt het in ieder geval. Die 15.000 lijkt mij dus ook wel een goede deal!
Ik heb gelezen dat Bruynzeel Optima uit dezelfde fabriek komt als de Next 125 lijn. Dus ze zullen lijkt mij dezelfde kwaliteit hebben.Jamesco schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:29:
Weet iemand of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen Next 125 NX860 of NX240 keuken?
Ja dat klopt; alleen heb je bij Next dan ook weer allerlei verschillende fontjes.Wonkbonko schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:38:
[...]
Ik heb gelezen dat Bruynzeel Optima uit dezelfde fabriek komt als de Next 125 lijn. Dus ze zullen lijkt mij dezelfde kwaliteit hebben.
https://www.next125.com/nl/over-next125/materiaal-fronten/
Vroeg me af of er veel verschil tussen zat
Doe jezelf een plezier, en houd de plint wat hoger... Wij hebben nu een plint van 6cm, maar als je schoenen aan hebt sta je tegen de onderkant van je kasten aan te trappen. 8cm is denk ik echt wel minimaal.Wonkbonko schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:20:
[...]
Thanks voor je tips, maar uiteraard na het doorspitten van dit topic had ik die al meegenomen. Service Bruynzeel lijkt slecht, echter is onze ervaring tot nu toe dat niet.
Wij zitten met ongeveer dezelfde lengt op 98cm hoogte van het werkblad. Veel hoger is m.i. niet nodig. Te hoog is ook enigszins irritant namelijk.
Verder; als je hogere kasten wilt zou Nolte nog een optie kunnen zijn.
@PaT Dat is inderdaad waar ik heen wilde. Je zou zelfs nog twee deurtjes over de lengte op maat kunnen maken, moet je ze alleen opnieuw laten spuiten.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2019 15:46 ]
Ik heb allebei in mijn Siemens vaatwasser. Bovenin gaan vaak grote lepels / spatels, deksels van broodtrommels, doppen van drinkbekers, scharen en een heleboel andere dingen die anders niet goed passen. In de bestekmand gaan lepels, vorken en messen.RutgerFR schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:23:
Ik zit er ook mee, ben rechtshandig en vindt daar meer ruimte nodig. Links mag het wel krap zijn, daar zet ik niet zoveel neer.cooper87 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:57:
In ons nieuwe keuken ontwerp ligt de inductieplaat 20cm van een hoge kast af. Wij zijn bij 3 zaken geweest en ze hebben het allemaal op die manier getekend, aangezien het een vrij kleine keuken is en er niet echt rigoreus met de layout gespeeld kan worden.
Ik kreeg een opmerking van iemand dat 20cm toch echt te weinig is, zowel qua veiligheid als qua gemak (afzetruimte voor pannen). Ik heb de installatiehandleiding van de kookplaat online opgezocht en, zover ik begrijp, geven ze hier een minimum afstand van 4cm links en rechts aan (dus qua veiligheid zou het wel goed moeten zijn).
Na een tijdje wat vergelijkbare keukens op Funda en Google bekeken te hebben zie ik meerdere gevallen waarbij de kookplaat hooguit 20cm van een hoge kast zit.
Heeft er iemand voor hetzelfde dilemma gestaan?
Anoniem: 1191606
Keukenkeuzes vorderen snel. Zeker na een in onze ogen goede offerte van plaatselijke keukenzaak. Twijfel alleen nog over de grootte van de spoelbak en de keuze van quooker.... Hebben nu op de offerte een enkele bak van 45 cm franke kb 210-45 en de quooker combi+ flex rvs. Keukenverkoper gaf aan dat hij de flex liever niet verkocht. Veel gedoe met uitrekbare slang...
Is 45cm te klein.. quooker flex wel of niet... iemand tips?
Ik heb een spoelbak van 55 genomen omdat ik 45 te klein vind inderdaad. Grotere pannen gaan er niet knap in om bijvoorbeel om te spoelen en de kosten zijn het niet om naar 55 te gaan.Anoniem: 1191606 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:53:
Keukenkeuzes vorderen snel. Zeker na een in onze ogen goede offerte van plaatselijke keukenzaak. Twijfel alleen nog over de grootte van de spoelbak en de keuze van quooker.... Hebben nu op de offerte een enkele bak van 45 cm franke kb 210-45 en de quooker combi+ flex rvs. Keukenverkoper gaf aan dat hij de flex liever niet verkocht. Veel gedoe met uitrekbare slang...
Bij ons werd de flex ook afgeraden, blijft weleens hangen en daarnaast vind ik hem ook niet mooi maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Euh? Als je toch staat af te wassen haal je toch de borstel er even doorheen?Anoniem: 1191606 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:38:
@GeeMoney Geen moeite om zonder uitrekbare kraan bak schoon te spoelen?
Zie echt 0 functie in die flex.
Beste medeforummers,
Ik wil in de komende maanden een paar keukenboeren gaan bezoeken voor onze nieuwe keuken. Omdat mijn vrouw perse de keuken wilt kunnen zien voordat ze iets gaat kopen, ben ik op zoek naar zaken met grote showrooms in de regio Haarlem in de midden segment.
Iemand tips?
Alvast bedankt.
Ik wil in de komende maanden een paar keukenboeren gaan bezoeken voor onze nieuwe keuken. Omdat mijn vrouw perse de keuken wilt kunnen zien voordat ze iets gaat kopen, ben ik op zoek naar zaken met grote showrooms in de regio Haarlem in de midden segment.
Iemand tips?
Alvast bedankt.
[ Voor 37% gewijzigd door flashboarder op 04-04-2019 22:16 ]
Wij hebben een keuken besteld en kiezen zelf 2 toestelen,
hiervoor is plaats voorzien voor 2 toestellen van 600mm.
Mijn bedoeling was om te kiezen voor een combi oven + stoomoven & combi oven + micro.
De keuze was bijna gemaakt namelijk aeg blackline tot ik opmerkte dat zij geen combi oven + micro hebben van 600mm in hun blackline serie ..
Nu kunnen we kiezen voor een combi toestel van 450mm en waarschijnlijk een warmhoudlade onder steken of zijn er andere toestellen van andere merken die jullie gebruiken en aanraden ?
Mijn bedoeling was om te kiezen voor een combi oven + stoomoven & combi oven + micro.
De keuze was bijna gemaakt namelijk aeg blackline tot ik opmerkte dat zij geen combi oven + micro hebben van 600mm in hun blackline serie ..
Nu kunnen we kiezen voor een combi toestel van 450mm en waarschijnlijk een warmhoudlade onder steken of zijn er andere toestellen van andere merken die jullie gebruiken en aanraden ?
Heb zelf de zwarte Pelgrim lijn besteld, zelf de 45cm versies maar volgens mij ook in 60cm te krijgen.
Hoe was jouw ervaring met onderhandelen bij Bruynzeel? Wij hebben nu ook een offerte voor een Optima keuken, 2cm composiet werkblad en Siemens apparatuur. Dit kwam uit op 14.500 euro met daarbij 5.250 euro "korting", omdat we de standaard keuken van de nieuwbouw niet nemen. Maar als ik alleen al de apparatuur vergelijk met Keukenloods, is Bruynzeel daar al 20% duurder in. Weinig vertrouwen of de prijs wel echt goed is hier?Jamesco schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:38:
[...]
Hi!
Wij hebben dit weekend een keuken gekocht bij Bruynzeel; een optima keuken. Wilde eerst voor de Maxi lijn gaan (zijn trouwens alle twee kleine menschen), maar vinden het mooier dat het binnenwerk van de kasten niet wit is. Dat is bij de standaard keukens van Bruynzeel wel zo. Volgens mij is dat dan ook weer een verschil met Nolte; daar is het binnenwerk van de kasten ook in kleur gespoten.
De Bruynzeel Optima lijn (Next 125 keukens maar dan onder een andere naam) hebben een plint van 5cm.
Wat betreft de kwaliteit; ik heb geen ervaringen met de keukens maar wel heel veel uitgezocht de laatste tijd en showrooms bezocht. Ik vond de keukens van Bruynzeel er een stuk beter uit zien dan van Nolte, maar wij zochten dat ook een vrij strakke keuken (gaan nu voor de Fenix Onyx Mat zwart keuken). Dit was enigzins ook afhankelijk van de showrooms; de showrooms van Bruynzeel vind ik persoonlijk beter ingericht dan menig ander keukenwinkel waar ik binnen ben geweest.
Wij hebben een keuken van 2,70 bij 1,70 in een L vorm, composiet werkblad (Bianco Arabescato) van 2cm, Siemens apparatuur voor 11.500 inclusief montage. Ik denk dat wij een goede prijs hebben betaald, zo voelt het in ieder geval. Die 15.000 lijkt mij dus ook wel een goede deal!
Bij Bosch vind je beide apparaten in het zwart en 600mm hoog:jinks26 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:08:
Wij hebben een keuken besteld en kiezen zelf 2 toestelen,
https://www.bosch-home.nl...on-black-inbouwapparatuur
Untappd: Kapitein_Merijn
Inderdaad. Voor het geld vind ik de Bosch er ook wat beter uit zien dan de AEG: voor bv de over-stoomoven combinatie ligt de prijs erg dicht bij elkaar en krijg je bij AEG een simpel klokje met wat touch knoppen... bij Bosch een behoorlijk display en bediening. Keuze was hier snel gemaaktKapitein Merijn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:20:
[...]
Bij Bosch vind je beide apparaten in het zwart en 600mm hoog:
https://www.bosch-home.nl...on-black-inbouwapparatuur
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Bosh heb ik inderdaad ook zitten bekijken!Sdu7cb schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:48:
[...]
Inderdaad. Voor het geld vind ik de Bosch er ook wat beter uit zien dan de AEG: voor bv de over-stoomoven combinatie ligt de prijs erg dicht bij elkaar en krijg je bij AEG een simpel klokje met wat touch knoppen... bij Bosch een behoorlijk display en bediening. Keuze was hier snel gemaakt
Gebruikt de combi stoom-oven ook een water reservoir zoals de aeg ?
Van bosh hebben wij prijs laten maken voor de:
HMG836NC6 & HSG836NC1
Geen idee of dit een goeie keuze zou zijn..
Ook even benieuwd.Mediax schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:58:
[...]
Hoe was jouw ervaring met onderhandelen bij Bruynzeel? Wij hebben nu ook een offerte voor een Optima keuken, 2cm composiet werkblad en Siemens apparatuur. Dit kwam uit op 14.500 euro met daarbij 5.250 euro "korting", omdat we de standaard keuken van de nieuwbouw niet nemen. Maar als ik alleen al de apparatuur vergelijk met Keukenloods, is Bruynzeel daar al 20% duurder in. Weinig vertrouwen of de prijs wel echt goed is hier?
Wij hebben daar geïnformeerd gezien zij de keukenleverancier zijn van ons nieuwbouwproject. Ook wij kwamen uit op de optima met siemens. Spoeleiland en recht stukje van 4m. Kosten indicatie 15k. Gaat dan nog 4k af als korting omdat we niet gaan voor de standaard keuken.
Maar niks op papier, puur mondeling en een handgetekend tekeningetje.
Was een prima gesprek, maar de prijzen lijken mij wat aan de hoge kant. Bij een autodealer heb ik toch een wat tranparanter gevoel dan bin de keukenboer. Zeker omdat de verkoper begon dat ze werken met vaste prijzen maar als je naar die prijzen vraagt krijg je een ontwijkend gebrabbel ....
Wij hebben aardig wat zaken bezocht (allemaal niet DMG) en hebben een goede ervaring met Keur Keukens. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om onze keuken elders aan te schaffen.flashboarder schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:12:
Beste medeforummers,
Iemand tips?
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door HONDOW op 06-04-2019 15:40 ]
Even een waarschuwing voor tweakers die de aanschaf van een Ikea keuken overwegen. De klantenservice die je in geval van een garantie aanspraak nodig hebt is flut. Ik heb een ticket laten aanmaken met als waarschijnlijke grondslag een constructiefout. Ondanks herhaaldelijk rappel: geen sjoege. Waardeloos van zo’n concern. Weliswaar een voordelige keuken in aanschaf echter zonder fatsoenlijke aftersales. Weet ook nog dat ik de premium keuken bij ze gekocht heb btw.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Hoi peacelord, vervelend zeg! Was dat na twee jaar? Na negen jaar? Bij elke keukenzaak worden wel claims geweigerd, soms terecht soms onterecht. Misschien kun je iets meer details delen?peacelord schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:55:
Even een waarschuwing voor tweakers die de aanschaf van een Ikea keuken overwegen. De klantenservice die je in geval van een garantie aanspraak nodig hebt is flut. Ik heb een ticket laten aanmaken met als waarschijnlijke grondslag een constructiefout. Ondanks herhaaldelijk rappel: geen sjoege. Waardeloos van zo’n concern. Weliswaar een voordelige keuken in aanschaf echter zonder fatsoenlijke aftersales. Weet ook nog dat ik de premium keuken bij ze gekocht heb btw.
Yes ook die heeft een waterreservoir.jinks26 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:54:
[...]
Bosh heb ik inderdaad ook zitten bekijken!
Gebruikt de combi stoom-oven ook een water reservoir zoals de aeg ?
Van bosh hebben wij prijs laten maken voor de:
HMG836NC6 & HSG836NC1
Geen idee of dit een goeie keuze zou zijn..
Na ca. 18 maanden, natuurlijk binnen de termijn. Ik betoog overigens niet dat de claim is geweigerd. Ze reageren alleen niet op email. Ik heb ze in eerste instantie 2 maal telefonisch gesproken. Dat verliep allemaal redelijk adequaat. Alleen het vervolg via email is pover. Dat wilde ik hier graag even delen.Gluten Parody schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:15:
[...]
Hoi peacelord, vervelend zeg! Was dat na twee jaar? Na negen jaar? Bij elke keukenzaak worden wel claims geweigerd, soms terecht soms onterecht. Misschien kun je iets meer details delen?
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Aha, duidelijk. Soms is het ook maar net welke medewerker je treft, aanhouder wint
Hoi allemaal,
Wij zijn aan het twijfelen over de afzuigkap in onze nieuwe keuken. De keukenboer waar we de keuken kopen adviseerde om via internet iets aan te schaffen. Hebben op het laatste moment het ontwerp gewijzigd en hij gaf aan dat via internet een stuk goedkoper zijn. Maar de vraag is nu welke?
Het gaat om een plafondunit die in ook koof komt met de afzuiging direct naar buiten (hoekhuis).
Van de week eens bij een random keukenzaak binnen gelopen. Volgens deze verkoper waren er 2 goede plafond afzuigkappen:
AEG DGE5161HM
NOVY D6840
De kap komt boven een 6 pits gasfornuis van 90 cm.
Zijn er verder nog modellen waar ik naar moet kijken? Of zijn er goede argumenten om voor een van de genoemde afzuigkappen te gaan? Qua prijs wil ik niet boven de 1200 euro uit komen.
Belangrijk zijn voor ons de afzuigcapaciteit en het geluidsniveau.
Wij zijn aan het twijfelen over de afzuigkap in onze nieuwe keuken. De keukenboer waar we de keuken kopen adviseerde om via internet iets aan te schaffen. Hebben op het laatste moment het ontwerp gewijzigd en hij gaf aan dat via internet een stuk goedkoper zijn. Maar de vraag is nu welke?
Het gaat om een plafondunit die in ook koof komt met de afzuiging direct naar buiten (hoekhuis).
Van de week eens bij een random keukenzaak binnen gelopen. Volgens deze verkoper waren er 2 goede plafond afzuigkappen:
AEG DGE5161HM
NOVY D6840
Zijn er verder nog modellen waar ik naar moet kijken? Of zijn er goede argumenten om voor een van de genoemde afzuigkappen te gaan? Qua prijs wil ik niet boven de 1200 euro uit komen.
Wij zijn inmiddels begonnen met de bouw van onze nieuwe woning. Op de valreep hebben we besloten om de aanbouw ook maar meteen mee te laten bouwen, wat betekent dat we opnieuw moeten/kunnen kijken naar de keukenindeling. Van Ardland (Nordhorn DE) lag er al een offerte en indeling, maar de prijs daarvan was dermate hoog (28K, na wat downgraden bleef er 22.5K over
) dat we op zoek zijn naar alternatieven. Maar eerst de indeling weer opnieuw uitdenken. Op dit moment zit ik met het volgende in m'n hoofd:

(klik voor groot)
De kastenwand aan de linkerkant gaat o.a. de koelkast en de vriezer huisvesten. Ik vrees alleen een beetje voor de loop-afstand tussen de kastenwand en het kook/spoel gedeelte. Heeft iemand hier ervaring mee of tips m.b.t. bovenstaande indeling?

(klik voor groot)
De kastenwand aan de linkerkant gaat o.a. de koelkast en de vriezer huisvesten. Ik vrees alleen een beetje voor de loop-afstand tussen de kastenwand en het kook/spoel gedeelte. Heeft iemand hier ervaring mee of tips m.b.t. bovenstaande indeling?
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Absoluut de Novy. Dat is de consumentenlijn van Itho en die doen bijna niets anders dan afzuigtechniek.Kasperaitis schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:01:
Hoi allemaal,
AEG DGE5161HM
NOVY D6840
Vergelijk het aantal dB's dat de apparaten produceren. Onze Novy was bijna 20dB stiller dan een Miele oid.
Hij wordt volgende maand geplaatst en dan kan ik pas echt ervaren hoe stil hij is, maar de cijfertjes beloven veel.
Slimme indeling als je het mij vraagt. Als ik het goed zie heb je pak 'm beet 3 meter loop-afstand tussen spoelbak/kookplaat en koelkast. Dat is niet weinig, maar ook weer niet superveel. Je hebt de ruimte voor een eiland en deze m.i. zo ook wel mooi gepositioneerd; mooie vrije doorloop wanneer je de keuken inloopt direct door naar de eettafel.Rockster schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:33:
Wij zijn inmiddels begonnen met de bouw van onze nieuwe woning. Op de valreep hebben we besloten om de aanbouw ook maar meteen mee te laten bouwen, wat betekent dat we opnieuw moeten/kunnen kijken naar de keukenindeling. Van Ardland (Nordhorn DE) lag er al een offerte en indeling, maar de prijs daarvan was dermate hoog (28K, na wat downgraden bleef er 22.5K over) dat we op zoek zijn naar alternatieven. Maar eerst de indeling weer opnieuw uitdenken. Op dit moment zit ik met het volgende in m'n hoofd:
[Afbeelding]
(klik voor groot)
22,5k is veel geld, maar als ik kijk naar het totale keukenoppervlak vind ik het op zich wel meevallen. Heb je in die 22,5k al concessies moeten doen of heb je echt alles uitgekozen wat je ook echt wil hebben?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Dag allemaal,
We waren er eigenlijk al helemaal uit en de keuken is in principe besteld, maar we kunnen nog steeds wijzigingen doorvoeren omdat de maten nog niet definitief zijn en deze eerst ingemeten moeten worden.
Om een beeld te kunnen vormen, we krijgen een uitbouw van 3m diep met daaraan een veranda van 4m.
Nu is het zo dat we in het begin van plan waren om een lichtstraat in onze keuken en veranda te plaatsen, maar gezien dit wel gevoelig is voor onderhoud we toch niet helemaal tevreden zijn over de plaatsing en mogelijkheden van de lichtstraat zien we toch af van een lichtstraat in de keuken.
Nu is het zo dat dit ons de mogelijkheid geeft om toch een kookeiland te maken, waarbij dit voorheen alleen mogelijk was met de afzuiging in de kookplaat met recirculatie. Hierdoor hadden we gekozen om er een spoeleiland van te maken en het kookgedeelte aan de muur te plaatsen, maar nu we ook eventueel een plafonunit kunnen plaatsen of een eiland afzuigkap zijn we aan het twijfelen wat we moeten doen.
Om een beeld te vormen van wat het zou worden, dit was er gepland.

We hebben alle voor en nadelen bekeken, maar komen er zelf toch niet helemaal uit. Prijstechnisch zal het duurder zijn om het kookgedeelte in het eiland te plaatsen, maar daarvoor heb je wel weer een strakker geheel en kun je tijdens het koken naar de woonkamer en de tuin kijken en zit je niet tegen een muur te staren.
Het plafond van de uitbouw is iets verlaagd, maar we willen beide niet nog een koof in het plafond wat verder verlaagd is. Hierdoor is de inbouwhoogte voor een afzuigunit wel minimaal. Zelf zag ik dat Novy een Pure'line Compact versie heeft waar men maar 19,5cm aan inbouwhoogte nodig heeft. Nadeel is dat men dan wel weer in de buurt komt van de maximale afstand tussen kookplaat en afzuigkap van 1600mm.
Zijn er mensen die ervaring hebben met hetzelfde probleem en ik ben wel benieuwd waar men uiteindelijk voor gekozen heeft. Bij keukenboeren hoort men toch allemaal verschillende verhalen.
We waren er eigenlijk al helemaal uit en de keuken is in principe besteld, maar we kunnen nog steeds wijzigingen doorvoeren omdat de maten nog niet definitief zijn en deze eerst ingemeten moeten worden.
Om een beeld te kunnen vormen, we krijgen een uitbouw van 3m diep met daaraan een veranda van 4m.
Nu is het zo dat we in het begin van plan waren om een lichtstraat in onze keuken en veranda te plaatsen, maar gezien dit wel gevoelig is voor onderhoud we toch niet helemaal tevreden zijn over de plaatsing en mogelijkheden van de lichtstraat zien we toch af van een lichtstraat in de keuken.
Nu is het zo dat dit ons de mogelijkheid geeft om toch een kookeiland te maken, waarbij dit voorheen alleen mogelijk was met de afzuiging in de kookplaat met recirculatie. Hierdoor hadden we gekozen om er een spoeleiland van te maken en het kookgedeelte aan de muur te plaatsen, maar nu we ook eventueel een plafonunit kunnen plaatsen of een eiland afzuigkap zijn we aan het twijfelen wat we moeten doen.
Om een beeld te vormen van wat het zou worden, dit was er gepland.

We hebben alle voor en nadelen bekeken, maar komen er zelf toch niet helemaal uit. Prijstechnisch zal het duurder zijn om het kookgedeelte in het eiland te plaatsen, maar daarvoor heb je wel weer een strakker geheel en kun je tijdens het koken naar de woonkamer en de tuin kijken en zit je niet tegen een muur te staren.
Het plafond van de uitbouw is iets verlaagd, maar we willen beide niet nog een koof in het plafond wat verder verlaagd is. Hierdoor is de inbouwhoogte voor een afzuigunit wel minimaal. Zelf zag ik dat Novy een Pure'line Compact versie heeft waar men maar 19,5cm aan inbouwhoogte nodig heeft. Nadeel is dat men dan wel weer in de buurt komt van de maximale afstand tussen kookplaat en afzuigkap van 1600mm.
Zijn er mensen die ervaring hebben met hetzelfde probleem en ik ben wel benieuwd waar men uiteindelijk voor gekozen heeft. Bij keukenboeren hoort men toch allemaal verschillende verhalen.
Onze keuken komt van Uw Reclame Hier.nl
Top service en kwaliteit!
Top service en kwaliteit!
[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 08-04-2019 16:33 ]
Bedankt! Die 22.5K was voor de vorige keukenindeling zonder uitbouw (ongeveer zelfde opstelling maar met schier eiland en minder onderkasten). Wel met wat concessies qua aantal laden en een wat simpeler afzuigkap, maar geen concessies op blad (zwart gepolijst graniet) en kasten/fronten (4 keer hoogglans gelakt MDF). Ik probeer nu de nieuwe indeling op eenzelfde bedrag uit te laten komenHarrie_ schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:40:
[...]
Slimme indeling als je het mij vraagt. Als ik het goed zie heb je pak 'm beet 3 meter loop-afstand tussen spoelbak/kookplaat en koelkast. Dat is niet weinig, maar ook weer niet superveel. Je hebt de ruimte voor een eiland en deze m.i. zo ook wel mooi gepositioneerd; mooie vrije doorloop wanneer je de keuken inloopt direct door naar de eettafel.![]()
22,5k is veel geld, maar als ik kijk naar het totale keukenoppervlak vind ik het op zich wel meevallen. Heb je in die 22,5k al concessies moeten doen of heb je echt alles uitgekozen wat je ook echt wil hebben?

Een van de "truucs" is dat ik wat minder ladenkasten van 60cm breed doe, en meer van 90cm breed. Scheelt zo'n 30% aan kosten voor de keukenkasten.
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Lades van 90 cm breed lopen vaak veel minder lekker. Te breed ten opzichte van de diepte
Misschien snap ik het niet maar wat heeft de diepte nu met de werking van de lade te maken?kabeltjekabel schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:55:
Lades van 90 cm breed lopen vaak veel minder lekker. Te breed ten opzichte van de diepte
Het systeem is exact hetzelfde op de lengte van de geleiders na?
Wij hebben 4 lades van 90cm (+ 2 binnenlades) en 4 van 120cm en echt geen enkel probleem? Zowel niet met volle belasting als nagenoeg leeg.kabeltjekabel schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:55:
Wellicht bedoelt hij dat de lades dan ietwat “schuin” gaan en daarom minder lekker lopen. Dat heb ik met een goedkoop ikea ladekastje in slaapkamer. De lades zijn dan gewoon niet stevig genoeg.GeeMoney schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:59:
[...]
Misschien snap ik het niet maar wat heeft de diepte nu met de werking van de lade te maken?
[ Voor 41% gewijzigd door cryptapix op 08-04-2019 21:02 ]
Ligt er heel erg aan wat voor keukensysteem/serie je hebt.kabeltjekabel schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:55:
Het leven is te kort om geduld te hebben!
6 x 1m lades hier en gaat lekker soepeltjes hoor. Maar goed, hij is nu iets meer dan een jaar oud, wellicht dat ie na wat jaren wat stroefjes gaat...
Makkelijker om scheef te gaan als de lade breder is en tevens makkelijker om scheef uit te trekken.GeeMoney schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:59:
[...]
Misschien snap ik het niet maar wat heeft de diepte nu met de werking van de lade te maken?
Vergelijk het eens met schroefdraad tappen door een stuk staal; naarmate de staalplaat dunner wordt of de schroefdraad breder is het makkelijker om scheef te tappen.
Een beetje kwaliteit keuken mag hier zeker geen last van hebben. Een budget keuken snap ik, maar bij 90 breed al? 120 kan ik dan nog wel in komen.kabeltjekabel schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:07:
[...]
Makkelijker om scheef te gaan als de lade breder is en tevens makkelijker om scheef uit te trekken.
Vergelijk het eens met schroefdraad tappen door een stuk staal; naarmate de staalplaat dunner wordt of de schroefdraad breder is het makkelijker om scheef te tappen.
Ik snap nu wel wat je bedoeld
Als je bij een keukenzaak dat soort brede lades van een goedkopere keuken en een duurdere keuken vergelijkt dan snap je waarom je voor relatief weinig geld een keuken kunt kopen, maar ook makkelijk het dubbele kunt uitgeven voor (op het oog) dezelfde keuken.
Wat Rockster zegt klopt overigens ook wel weer vaak zijn bredere lades (in verhouding) goedkoper dan meerdere smalle lades.
Leuke afwegingen om te maken
Wat Rockster zegt klopt overigens ook wel weer vaak zijn bredere lades (in verhouding) goedkoper dan meerdere smalle lades.
Daarnaast heb je in 1x 120cm meer ruimte dan in 2x 60cm dankzij het wegvallen van een aantal cm aan ruimte voor de tussenwand, zijkant van de lades, etc. Tot slot kan een groter oppervlak gemakkelijker zijn om spullen in te plaatsen gekeken naar de indeling. (ondanks dat 2x 60cm ook 120cm is, lukt het niet zo makkelijk om daar een denkbeeldig item van 100cm in te plaatsenB-Real schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:42:
Als je bij een keukenzaak dat soort brede lades van een goedkopere keuken en een duurdere keuken vergelijkt dan snap je waarom je voor relatief weinig geld een keuken kunt kopen, maar ook makkelijk het dubbele kunt uitgeven voor (op het oog) dezelfde keuken.
Anoniem: 1199984
Weet iemand uit welke fabriek de keukens van voortman keukens komen? Heb gehoord dat heel veel merken allemaal uit de zelfde fabriek komen
De door mij bestelde keuken wordt door Reddy's geleverd.
Zij vragen mij het bedrag (100%) 5 dagen voor levering te betalen. Dat vind ik vreemd. Mag een winkel dat zo maar eisen?
Zij vragen mij het bedrag (100%) 5 dagen voor levering te betalen. Dat vind ik vreemd. Mag een winkel dat zo maar eisen?
Het is redelijk standaard bij veel keukenboeren. Staat igg bij veel keuken boeren in de voorwaarden.RutgerFR schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:32:
De door mij bestelde keuken wordt door Reddy's geleverd.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Volgens mij standaard, bij bruynzeel mag je als het goed is wel betalen als ze leveren met pin bij bezorgen.Shunt schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:38:
[...]
Het is redelijk standaard bij veel keukenboeren. Staat igg bij veel keuken boeren in de voorwaarden.
Festina lente
Standaard ook 100%?
Dat is namelijk nog wel iets wat ik mij afvraag voor straks. Vooruitbetalen ga ik sowieso niet doen (wat als de tent omvalt?)
Een week voor aflevering 90% betalen vind ik prima, maar die laatste 10% komt er naar mijn mening pas alles alles naar wens is opgeleverd.
Dat is namelijk nog wel iets wat ik mij afvraag voor straks. Vooruitbetalen ga ik sowieso niet doen (wat als de tent omvalt?)
Een week voor aflevering 90% betalen vind ik prima, maar die laatste 10% komt er naar mijn mening pas alles alles naar wens is opgeleverd.
Dan moet je dat bespreken met de leverancier. Bij aswa was dat prima mogelijk om de keuken te betalen want die werd geleverd. En de installatie kosten te betalen zodra de keuken stond.B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:28:
Standaard ook 100%?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
@RutgerFR al staat het in de voorwaarden, dat zou ik in ieder geval nooit doen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij plots de zaak failliet gaat en je kan fluiten naar je centen.(en keuken
)
Daarnaast betaal je de bakker toch ook niet een week vooruit voor je brood?
Een redelijke aanbetaling is acceptabel omdat hij dan redelijk zeker is dat hij gaat leveren en je niet stiekem toch naar een ander gaat.
In mijn geval uit mijn hoofd was het 5% vooraf, 50% bij levering en restant binnen 3 dagen na plaatsing. (Ik heb het ergens in de topics staan, is namelijk eerder voorbijgekomen en toen had ik het even opgezocht in de papieren).
Je zal niet de eerste zijn waarbij plots de zaak failliet gaat en je kan fluiten naar je centen.(en keuken
Daarnaast betaal je de bakker toch ook niet een week vooruit voor je brood?
Een redelijke aanbetaling is acceptabel omdat hij dan redelijk zeker is dat hij gaat leveren en je niet stiekem toch naar een ander gaat.
In mijn geval uit mijn hoofd was het 5% vooraf, 50% bij levering en restant binnen 3 dagen na plaatsing. (Ik heb het ergens in de topics staan, is namelijk eerder voorbijgekomen en toen had ik het even opgezocht in de papieren).
Precies, ik ben huiverig om het heel bedrag vóór levering te voldoen. Toevalligerwijs heb ik ook een bank +hocker gekocht bij Sissy Boy (op bestelling) à 1200 euro... Naar dat geld kan ik nu waarschijnlijk fluiten.
Sissy Boy is lid van CBW. Aantal keukenwinkels ook. De CBW voorwaarden kennen een max aanbetaling (algemeen 25%, bij keukens 15%). Dus zou niet te ver vooraf het restant betalen. Liefst bij aflevering. Wij hebben enkele dagen voor aflevering het restant voldaan. Dat is vrij gebruikelijk, maar ze kunnen je het niet verplichten. Installatiekosten hebben we na installatie voldaan.RutgerFR schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:24:
Precies, ik ben huiverig om het heel bedrag vóór levering te voldoen. Toevalligerwijs heb ik ook een bank +hocker gekocht bij Sissy Boy (op bestelling) à 1200 euro... Naar dat geld kan ik nu waarschijnlijk fluiten.
Inderdaad kijken of de zaak CBW is aangesloten. Aanbetaling vooraf is dan max 20%, maar mag ook minder zijn: heb hier 10% van laten maken. Het grootste deel betaal je een week voor levering / plaatsing. Daarnaast is het mogelijk om nog eens max 20% na plaatsing te betalen: dit heb ik eveneens op 10% laten zetten. Wel zo fijn om nog iets achter de hand te hebben. 100% aanbetaling meer dan een week vooraf sowieso niet mee akkoord gaan!cryptapix schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:41:
[...]
Sissy Boy is lid van CBW. Aantal keukenwinkels ook. De CBW voorwaarden kennen een max aanbetaling (algemeen 25%, bij keukens 15%). Dus zou niet te ver vooraf het restant betalen. Liefst bij aflevering. Wij hebben enkele dagen voor aflevering het restant voldaan. Dat is vrij gebruikelijk, maar ze kunnen je het niet verplichten. Installatiekosten hebben we na installatie voldaan.
Goedemorgen!
Wij zijn bezig met offertes opvragen voor de apparatuur. Ik schrik van de gigantische verschillen in de prijzen van de offertes.
Veelal zie ik hier Keukenloods en B&K voorbij komen. Bij mij zeker niet de goedkoopste. Ik krijg veruit de beste deal bij 123 apparatuur en bij Veldkamp witgoed.
Het betreft Siemens en Novy apparatuur in de hogere prijsklasse.
Wat zijn jullie ervaringen?
Wij zijn bezig met offertes opvragen voor de apparatuur. Ik schrik van de gigantische verschillen in de prijzen van de offertes.
Veelal zie ik hier Keukenloods en B&K voorbij komen. Bij mij zeker niet de goedkoopste. Ik krijg veruit de beste deal bij 123 apparatuur en bij Veldkamp witgoed.
[ Voor 3% gewijzigd door wantsome op 10-04-2019 10:45 ]
Over een aantal weken wordt onze keuken geplaatst. Ik ben niet bekend met hoe dit precies in zijn werk zal gaan. Kan ik na het plaatsen van het keukeneiland nog (makkelijk) bij de stopcontacten die in het midden zitten? Ik heb nu 6 stopcontacten en 1 perilex. Op die 6 stopcontacten gaan vaatwasser, 2x bachman pixx, quooker en quooker cube.
1 hou ik dan nog over voor een philips hue led strip, die ik uiteindelijk door de nis naar buiten wil laten komen. Het eiland heeft aan een zijde een nis van 180x40x30cm.
De nis hebben we nog niet laten aftimmeren, dus is nu nog gewoon in mat zwart, hetzelfde als de rest vd keuken. Uiteindelijk wil ik een timmerman de boel laten aftimmeren in houtkleur naar keuze. Het idee is dan om aan de achterzijde van de nis (de nis is 30cm diep) een soort dubbele wand te laten plaatsen, 3cm kleinere dan de nis omtrek (aan de achterzijde). Hierachter verwerk ik dan de Hue lightstrip zodat er redelijk diffuus licht achterin de nis komt. De lightstrip heb ik nog liggen en die is ook meteen het dunst.
Hebben jullie input/kritiek op mijn plannen, los van persoonlijke smaak? Is een andere oplossing wellicht mooier?
Kan ik nadien nog makkelijk bij de Hue trafo komen, of moet ik in dat geval de hele vaatwasser eerst verwijderen?
1 hou ik dan nog over voor een philips hue led strip, die ik uiteindelijk door de nis naar buiten wil laten komen. Het eiland heeft aan een zijde een nis van 180x40x30cm.
De nis hebben we nog niet laten aftimmeren, dus is nu nog gewoon in mat zwart, hetzelfde als de rest vd keuken. Uiteindelijk wil ik een timmerman de boel laten aftimmeren in houtkleur naar keuze. Het idee is dan om aan de achterzijde van de nis (de nis is 30cm diep) een soort dubbele wand te laten plaatsen, 3cm kleinere dan de nis omtrek (aan de achterzijde). Hierachter verwerk ik dan de Hue lightstrip zodat er redelijk diffuus licht achterin de nis komt. De lightstrip heb ik nog liggen en die is ook meteen het dunst.
Hebben jullie input/kritiek op mijn plannen, los van persoonlijke smaak? Is een andere oplossing wellicht mooier?
Kan ik nadien nog makkelijk bij de Hue trafo komen, of moet ik in dat geval de hele vaatwasser eerst verwijderen?
[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 10-04-2019 11:06 ]
@GustavSan Je kunt de plint onder je kasten even weghalen en dan kun je bij alle stopcontacten die onder die kasten liggen. Heel makkelijk is dat echter niet. Om het zo gemakkelijk mogelijk te laten zijn, zou ik ervoor zorgen dat de stopcontacten niet vastzitten op 1 plek (in midden), maar flexibel zijn en je ze (dus) wat naar de rand van de kast kan toetrekken om de stekker aan te sluiten.
edit: onder je vaatwasser zal nagenoeg geen ruimte zijn. Dus als het stopcontact daar achter zit, wordt het lastig om daar bij te komen.
edit: onder je vaatwasser zal nagenoeg geen ruimte zijn. Dus als het stopcontact daar achter zit, wordt het lastig om daar bij te komen.
[ Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 10-04-2019 11:39 ]
Heb nu ook flexibele stopcontacten onder de plint weggewerkt. Erg handig om ze even naar voren te kunnen halen als er een stekker uit moet.cryptapix schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:38:
@GustavSan Je kunt de plint onder je kasten even weghalen en dan kun je bij alle stopcontacten die onder die kasten liggen. Heel makkelijk is dat echter niet. Om het zo gemakkelijk mogelijk te laten zijn, zou ik ervoor zorgen dat de stopcontacten niet vastzitten op 1 plek (in midden), maar flexibel zijn en je ze (dus) wat naar de rand van de kast kan toetrekken om de stekker aan te sluiten.
In mijn nieuwe keuken gaat dat straks lastiger worden ivm 5cm plint hoogte. Dan kan de stekker volgens mij alleen in de Loze ruimte in het midden van het kookeiland.
wat is een flexibel stopcontact? Gewoon een soort van stekkerdoos?
Oprechte vraag overigens, kan nog handig zijn voor ons over een paar maandjes.
In het verleden heb ik meerdere malen apparatuur bij 123apparatuur besteld en perfecte service gehad. Werd snel geleverd en kapotte apparatuur werd door de bezorgers netjes meegenomen. Bij een volgende aanschaf is dit een site die ik zeker direct check qua prijs/aanbod.wantsome schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:43:
Goedemorgen!
123apparatuur is inderdaad scherp, maar konden me geen offerte geven aangezien ze geen bora in het aanbod hebben.
In mijn geval betreft het een verhoogd bouwstekkerblok direct aan grondkabel gemonteerd.B-Real schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:22:
wat is een flexibel stopcontact? Gewoon een soort van stekkerdoos?![]()
Edit; foto

Met een hoge plint (in dit geval 15cm) gaat dat prima. Met een lage plint gaat dat niet passen. Als ik het goed heb zit er een loze ruimte in ons kookeiland (eiland is 2x 60cm diep). Als het goed is moet het hier wel tussen passen. Zal het zaterdag eens nagaan bij de keuken leverancier.
[ Voor 40% gewijzigd door jslaman op 10-04-2019 13:38 ]
Lees je bericht nu pas! Excuus. Zijn jullie er al uit?Mediax schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:58:
[...]
Hoe was jouw ervaring met onderhandelen bij Bruynzeel? Wij hebben nu ook een offerte voor een Optima keuken, 2cm composiet werkblad en Siemens apparatuur. Dit kwam uit op 14.500 euro met daarbij 5.250 euro "korting", omdat we de standaard keuken van de nieuwbouw niet nemen. Maar als ik alleen al de apparatuur vergelijk met Keukenloods, is Bruynzeel daar al 20% duurder in. Weinig vertrouwen of de prijs wel echt goed is hier?
Ik ben erg slecht in onderhandelen en denk dat we nog meer hadden kunnen onderhandelen. Ik heb ook al het apparatuur vergeleken met andere partijen. Ik kwam op ongeveer hetzelfde prijsverschil uit. Maar ik had een budget voor onze keuken op voorhand bedacht en hier zijn we onder gebleven.
Wij hebben ongeveer 1000 euro korting weten te onderhandelen (op de Quooker en Composiet werkblad).
Onze vorige keuken in ons eerste appartementje hadden we bij de IKEA gekocht, ik heb het toen laten plaatsen door mijn eigen timmerman. Uiteindelijk ging het werkblad scheuren en heb ik bijna een jaar lang onderhandeld met de IKEA wie de gevolgschade betaald. Waar ik naar toe wil met mijn verhaal: ik koop liever de gehele keuken bij 1 partij ivm garantie.
Wij hebben namelijk ook gekeken naar keuken werkbladen bij dekeukenwerkbladenfabriek en voor de apparatuur bij Bemmel en Kroon etc. We zouden daar wel wat kunnen besparen, maar ik vond het uiteindelijk niet de moeite waard, omdat ik geen zin heb in dat gezeur als er straks iets mis is met de keuken.
Bij ons is zijn de stopcontacten een stuk minder hoog, maar 5cm ruimte wordt wel erg krap inderdaad. Wij hebben 10cm.jslaman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:34:
[...]
In mijn geval betreft het een verhoogd bouwstekkerblok direct aan grondkabel gemonteerd.
Edit; foto
[Afbeelding]
Met een hoge plint (in dit geval 15cm) gaat dat prima. Met een lage plint gaat dat niet passen. Als ik het goed heb zit er een loze ruimte in ons kookeiland (eiland is 2x 60cm diep). Als het goed is moet het hier wel tussen passen. Zal het zaterdag eens nagaan bij de keuken leverancier.
@B-Real wij hebben “gewone” opbouw wandcontactdozen. De electriciteitsdraden die uit de pijp in de grond komen zijn extra lang en lopen via een flexibele buis naar de doos.
Wij zijn vandaag bij Bemmel&Kroon geweest voor een keukenplanning. We waren al eerder langsgegaan om rond te kijken en zijn toen gevallen voor een NEXT125 keuken. We hadden zelf al de nodige voorbereiding gedaan en vandaag alles laten uittekenen. Was een uitermate prettige ervaring, goed geholpen, geen enkele druk.
Wordt een combi van witte fronten in het lage deel (Kristal wit, satijn lak) en licht eiken voor de hoge kasten. In het lage deel komt het eiken terug in 2 kleine open kastjes. Het blad is wit composiet.
Tekening:

Render:

Apparatuur:
Quooker 22FSRVS
Wave 1120.31 met PlasmaMade filter
Siemens ER9A6SS71N Kookplaat (Gas)
Siemens HB876G5B6 Oven
Siemens CM876G0B6 compacte oven met magnetron
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Liebherr IKB 3560-21 Koelkast
Siemens SX836X02ME Vaatwasser
Totaal incl montage 28K, een hele bak geld maar gezien onze keuzen wel helemaal
Nog een paar dagen over nadenken en dan een klap erop geven. Nog suggesties voordat we ja zeggen?
Wordt een combi van witte fronten in het lage deel (Kristal wit, satijn lak) en licht eiken voor de hoge kasten. In het lage deel komt het eiken terug in 2 kleine open kastjes. Het blad is wit composiet.
Tekening:

Render:

Apparatuur:
Quooker 22FSRVS
Wave 1120.31 met PlasmaMade filter
Siemens ER9A6SS71N Kookplaat (Gas)
Siemens HB876G5B6 Oven
Siemens CM876G0B6 compacte oven met magnetron
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Liebherr IKB 3560-21 Koelkast
Siemens SX836X02ME Vaatwasser
Totaal incl montage 28K, een hele bak geld maar gezien onze keuzen wel helemaal
tja...
@Sander0105 Ja, ik heb een tip. Ga eens goed onderhandelen over de prijs!
Ik heb qua afmetingen en afwerking een ongeveer vergelijkbare keuken besteld met echt een duur blad en de duurste Miele apparatuur. Daar heb ik nauwelijks meer voor betaald dan dat jou nu aangeboden wordt. Onder de 25000 zou je wel uit moeten komen, minimaal!
Ik heb qua afmetingen en afwerking een ongeveer vergelijkbare keuken besteld met echt een duur blad en de duurste Miele apparatuur. Daar heb ik nauwelijks meer voor betaald dan dat jou nu aangeboden wordt. Onder de 25000 zou je wel uit moeten komen, minimaal!
Voor Novy ook Belgische shops eens benaderen, daar is wat meer mogelijk heb ik gemerkt. Heb zelf ook eerst de beste prijzen qua apparatuur uitgezocht en heb die info meegenomen bij de gesprekken over de keuken. Kennis is macht in veel van dat soort gevallenwantsome schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:43:
Goedemorgen!
@Sander0105 eens met @PaT volgens mij zit daar nog ruimte in.
En zijn je deuren echt zo smal? (83 en 85?)
Hoe zijn de meningen hier mbt plasma filters eigenlijk?
Vrienden van mij hebben het (krengen zijn duur) maar ik merk eigenlijk geen verschil met mijn vorige woning recirculatie zonder plasmafilter. Het zou volgens alle brochures en verkopers 95% van alle luchtjes en stoffen moeten filteren.
Vrienden van mij hebben het (krengen zijn duur) maar ik merk eigenlijk geen verschil met mijn vorige woning recirculatie zonder plasmafilter. Het zou volgens alle brochures en verkopers 95% van alle luchtjes en stoffen moeten filteren.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 10-04-2019 23:23 ]
No offense, maar dat is gewoon een gangbare maat. Inmiddels zijn we natuurlijk al een tijd gewend aan een bouwbesluit wat waarborgt dat er door iedere deur een rolstoeler moet kunnen, maar 'vroeger' waren 83cm en 88cm volkomen gangbare maten, dus die maten kom je nog steeds vaak genoeg tegen (kun je trouwens nieuw ook gewoon kopen).GeeMoney schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:22:
[...]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Voordeel is dat je nooit filters hoeft te vervangen, dus als je het met zo goed vind als je recirculatie zonder plasma is het juist goed. Meningen erover zijn verdeeld. Ik krijg de mijne over een maand naar moet dan eerst nog zelf een koof gaan maken dus ik kan voorlopig nog geen ervaringen vertellen.GeeMoney schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:22:
[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 11-04-2019 06:09 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Haha voor een modern huis zijn dit inderdaad wat smalle deuren, mijn huis is gebouwd in 1940GeeMoney schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:22:
tja...
@Sander0105 zou sowieso een beetje rond gaan shoppen. Het lijkt erop dat dit de eerste keukenboer is waar jullie langs gegaan zijn? Onderhandelen bij B&K heb ik weinig goeds van gehoord. En de prijzen liggen niet heel erg scherp.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 11-04-2019 07:56 ]
Bij ons is het ook nog een twijfel... Op basis van n=1 zijn wij onder de indruk maar het is inderdaad een flinke bak geld. Uit ervaring weet ik dat iets wat ik elk jaar moet vervangen niet altijd gebeurd dus dan liever een wat duurzamere oplossing.Snowhite0901 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:08:
[...]
Voordeel is dat je nooit filters hoeft te vervangen, dus als je het met zo goed vind als je recirculatie zonder plasma is het juist goed. Meningen erover zijn verdeeld. Ik krijg de mijne over een maand naar moet dan eerst nog zelf een koof gaan maken dus ik kan voorlopig nog geen ervaringen vertellen.
De gekozen afzuigkap is echt puur op design gekozen (wat zijn de meeste toch lelijk

tja...
Bij mij ging er vorig jaar zomer circa 20% vanaf bij B&K. Van 30k naar 24k.Sander0105 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:59:
[...]
Bij ons is het ook nog een twijfel... Op basis van n=1 zijn wij onder de indruk maar het is inderdaad een flinke bak geld. Uit ervaring weet ik dat iets wat ik elk jaar moet vervangen niet altijd gebeurd dus dan liever een wat duurzamere oplossing.
De gekozen afzuigkap is echt puur op design gekozen (wat zijn de meeste toch lelijk) en kan alleen met wand afzuiging of recirculatie. Aangezien de wand grenst aan de woonkamer van de buren is de eerste niet echt een optie.
Uiteindelijk bij lokale partij voor dezelfde prijs iets beter specs gekregen. (Plinten van zelfde materiaal fronten ipv kunststof en kastindeling). Ik zou dus zeker nog minimaal 2 andere Next125 dealers benaderen. Je kan dan altijd nog terug naar B&K om het voor het scherpste aanbod dat je hebt gekregen uit te laten voeren is mijn ervaring.
Weet iemand of het een probleem is om vooruit te bestellen bij bijvoorbeeld een 123apparatuur?
Dus nu aantal apparaten uitkiezen, maar we hebben ze pas eind van het jaar nodig? Of beter gewoon wachten totdat het dichterbij is?
Dus nu aantal apparaten uitkiezen, maar we hebben ze pas eind van het jaar nodig? Of beter gewoon wachten totdat het dichterbij is?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Volgens mij geldt je garantie vanaf de factuurdatum. Ik zou niet heel ver van tevoren bestellen tenzij het een restpartij tegen een dumpprijs is.Martinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:57:
Weet iemand of het een probleem is om vooruit te bestellen bij bijvoorbeeld een 123apparatuur?
Ik bedoel ook meer dat ze het ook echt pas later leveren, factuurdatum dus ook ergens in de toekomst.jslaman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:11:
[...]
Volgens mij geldt je garantie vanaf de factuurdatum. Ik zou niet heel ver van tevoren bestellen tenzij het een restpartij tegen een dumpprijs is.
Het gaat ons met name om een specifieke (qua indeling) inductieplaat die je weinig ziet (en mogelijk eruit gaat in de toekomst? of niet meer leverbaar tegen die tijd), alternatief is om deze alvast te bestellen en de rest gewoon later, dat is ook nog een prima optie
Wat is een goede prijs voor onderstaande offerte?
Het betreft een Hacker Systemat keuken met greeplijst
Het eindbedrag komt met korting op € 5800,- maar dit is zonder apparatuur,kraan en wasbak. Deze kopen we namelijk zelf.

Indeling is als volgt;
Onderkast met doorlopende deur 45cm
Spoelkast met doorlopende deur 60cm
Hoekonderkast met doorlopende deur en legplank 110cm
Kookplaatkast met 2 uittrekladen 100cm
Kookplaatkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade 100cm
Hoge kast t.b.v. inbouwapparaat met lade 195cm
Hoge kast t.b.v. koel/vries combi 195cm
4.9 m composiet werkblad waarvan deel aan de raamkant 65 cm diep, rest 60cm
Alles in satijn lak, tegen de hoge kasten komen nog extra afdekpanelen in kleur van de keuken, bij de werkblad kant tot de plint en aan de koelkast kant tot de grond..
Het betreft een Hacker Systemat keuken met greeplijst
Het eindbedrag komt met korting op € 5800,- maar dit is zonder apparatuur,kraan en wasbak. Deze kopen we namelijk zelf.

Indeling is als volgt;
Onderkast met doorlopende deur 45cm
Spoelkast met doorlopende deur 60cm
Hoekonderkast met doorlopende deur en legplank 110cm
Kookplaatkast met 2 uittrekladen 100cm
Kookplaatkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade 100cm
Hoge kast t.b.v. inbouwapparaat met lade 195cm
Hoge kast t.b.v. koel/vries combi 195cm
4.9 m composiet werkblad waarvan deel aan de raamkant 65 cm diep, rest 60cm
Alles in satijn lak, tegen de hoge kasten komen nog extra afdekpanelen in kleur van de keuken, bij de werkblad kant tot de plint en aan de koelkast kant tot de grond..
[ Voor 14% gewijzigd door BadEendTerror op 11-04-2019 12:23 ]
Ik bedoel dit niet verkeerd hoorMartinusz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:57:
Bij dit soort toko's (ook keukenloods) kan je een offerte vragen voor je apparatuur. Je geeft aan vanaf welke datum dit zal gaan spelen (in mijn geval was het 6 maanden later ofzo). Je gaat akkoord met een offerte en klaar. Betaling (eventueel voorschot) vind pas plaats als leverperiode (dag/week) bekend is. In de tussentijd ben ik zelf ook een paar keer van modellen veranderd/offerte aangepast. Ook vanuit hun kant zullen ze een alternatief aanbieden als ten tijde van levering een model uit de offerte niet meer leverbaar is.
Het is dus niet zo dat als je akkoord gaat met een offerte je daadwerkelijk bestelt (aka betalen)... tenminste dat is niet hoe ik het heb meegemaakt. Factuurdatum is dus ook leverdatum...
Geeft niet hoorRUFFNECK schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
[...]
Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar ik snap dit soort vragen niet helemaal.
Bij dit soort toko's (ook keukenloods) kan je een offerte vragen voor je apparatuur. Je geeft aan vanaf welke datum dit zal gaan spelen (in mijn geval was het 6 maanden later ofzo). Je gaat akkoord met een offerte en klaar. Betaling (eventueel voorschot) vind pas plaats als leverperiode (dag/week) bekend is. In de tussentijd ben ik zelf ook een paar keer van modellen veranderd/offerte aangepast. Ook vanuit hun kant zullen ze een alternatief aanbieden als ten tijde van levering een model uit de offerte niet meer leverbaar is.
Het is dus niet zo dat als je akkoord gaat met een offerte je daadwerkelijk bestelt (aka betalen)... tenminste dat is niet hoe ik het heb meegemaakt. Factuurdatum is dus ook leverdatum...
Maar het is mij nu helemaal duidelijk
Maar op deze wijze bestaat dus wel het risico dat de kookplaat met de specifiek gewenste maten niet leverbaar is.RUFFNECK schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
[...]
Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar ik snap dit soort vragen niet helemaal.
Dat kan, maar het zal wel meevallen met de alternatieven. Vooral als je binnen hetzelfde merk blijft is dat vaak niet zo een issue (model upgrade)jslaman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:22:
[...]
Maar op deze wijze bestaat dus wel het risico dat de kookplaat met de specifiek gewenste maten niet leverbaar is.
Wat is jullie ervaring met dekton werkbladen?
We zitten nu in de afrondende fase van het hele feestje en zitten nog iets boven budget. De keukenleverancier adviseerde om te kijken naar een dekton werkblad om de prijs wat te drukken.
Heb hier nu drie werkbladen samples liggen:
1. Dekton
2. Dekton gepolijst
3. Composiet gepolijst
Qua eigenschappen zou je verwachten dat dekton bladen duurder zijn. Betere vlekbestendigheid en hittegeleiding.
We zitten nu in de afrondende fase van het hele feestje en zitten nog iets boven budget. De keukenleverancier adviseerde om te kijken naar een dekton werkblad om de prijs wat te drukken.
Heb hier nu drie werkbladen samples liggen:
1. Dekton
2. Dekton gepolijst
3. Composiet gepolijst
Qua eigenschappen zou je verwachten dat dekton bladen duurder zijn. Betere vlekbestendigheid en hittegeleiding.
Ja dat, en als het blad nog gemaakt moet worden is dat natuurlijk nog op te vangen.RUFFNECK schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:38:
[...]
Dat kan, maar het zal wel meevallen met de alternatieven. Vooral als je binnen hetzelfde merk blijft is dat vaak niet zo een issue (model upgrade)
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1