Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gink
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11-2023
Wat is hier de ervaring met keramische keukenbladen?

Wij oriënteren op een keramisch blad van 2 cm dik. Maar daar krijg je natuurlijk weer wisselende verhalen over te horen.

Dat je bijvoorbeeld tot 2 cm dikte een stuk onderbouw zal missen en dat je moet vertrouwen op de kastjes om de druk/last op te vangen. En daardoor dus bij ruimtes die groter zijn dan 60 cm (bijvoorbeeld een ladeblok van 80 breed) versteviging nodig hebt in/onder het blad.

Bij de ene winkel wordt het zelfs gewoon afgeraden en gewezen naar een minimale dikte van 4-5 cm om de stevigheid en goed gebruik te garanderen.

Nou hebben wij de investeringsruimte om beide kanten op te gaan, wij zoeken naar iets dat het gebruik en misbruik van een groeiend gezin kan weerstaan gecombineerd met een oplossing die mooi staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46
Gink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:58:

Wij oriënteren op een keramisch blad van 2 cm dik. Maar daar krijg je natuurlijk weer wisselende verhalen over te horen.

Dat je bijvoorbeeld tot 2 cm dikte een stuk onderbouw zal missen en dat je moet vertrouwen op de kastjes om de druk/last op te vangen. En daardoor dus bij ruimtes die groter zijn dan 60 cm (bijvoorbeeld een ladeblok van 80 breed) versteviging nodig hebt in/onder het blad.

Bij de ene winkel wordt het zelfs gewoon afgeraden en gewezen naar een minimale dikte van 4-5 cm om de stevigheid en goed gebruik te garanderen.

Nou hebben wij de investeringsruimte om beide kanten op te gaan, wij zoeken naar iets dat het gebruik en misbruik van een groeiend gezin kan weerstaan gecombineerd met een oplossing die mooi staat.
Kijk eens op: https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken/keukenbladen
Hier staan veel verschillende soorten met hun specifieke eigenschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Gink schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:58:

Ik snap je. Wij wilden geen dik blad en hebben ook een keramisch blad van 2cm. Het klopt dat het ook niet 'massief' voelt en klinkt als je bijv erop tikt en het klopt dat er wat versteviging in de vorm van houten latjes/balkjes onder het blad wordt gebruikt bij wat grotere overspanningen (ik heb aan 1 kant van het eiland bijv 3x1m ladeblokken). Niet erg lijkt mij, je ziet er toch niks van.

Afraden vind ik overdreven, hoeveel druk ga je nou uitoefenen op het blad? Ik loop er niet op, ik hak er geen vleesstukken op (doe ik in de bijkeuken op zo'n uberdikke hakblok), etc. Hele blad vol met (gevulde) chafing dishes en andere meuk tijdens feestjes, ook prima. Dus goed gebruik? Kan gewoon op 2cm vind ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
Het klopt dat bij keukenbladen dunner dan 2cm versterving nodig is. Bij onze next keuken betaal ik 500euro extra omdat wij een blad van 1,2 cm hebben. De bovenzijde van de keuken krijgt extra versteviging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 02:00
Tito129 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:11:
Het klopt dat bij keukenbladen dunner dan 2cm versterving nodig is. Bij onze next keuken betaal ik 500euro extra omdat wij een blad van 1,2 cm hebben. De bovenzijde van de keuken krijgt extra versteviging.
Hebben wij inderdaad ook in de offerte staan. De kasten onder het blad krijgen dan extra dwarslatten om de grootte van de overspanning te verkleinen. Geen idee of het echt noodzakelijk is, maar laat het voor de zekerheid maar in de offerte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gink
Bedankt. Ik zie ook dat bij Dekker zoiets wordt aangekaart, maar geen specifieke bladdiktes

"Ga na of het blad straks op alle plaatsen
voldoende ondersteund wordt, en tref
voorzieningen voor bladdelen die niet volledig
door de onderkasten gedragen worden
(bv. hoeklijnen aan de muur). U kunt steunregels
maken bij vrije ruimtes (bij
carrouselkasten, enz.)."

Nou heb ik 2 hoekkasten, 1 carousel en 1 le mans, en 2 ladeblokken van 80 breed. erin zitten. Al het andere is 60 of minder breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gink
RUFFNECK schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:57:
[...]

Ik snap je. Wij wilden geen dik blad en hebben ook een keramisch blad van 2cm. Het klopt dat het ook niet 'massief' voelt en klinkt als je bijv erop tikt en het klopt dat er wat versteviging in de vorm van houten latjes/balkjes onder het blad wordt gebruikt bij wat grotere overspanningen (ik heb aan 1 kant van het eiland bijv 3x1m ladeblokken). Niet erg lijkt mij, je ziet er toch niks van.

Afraden vind ik overdreven, hoeveel druk ga je nou uitoefenen op het blad? Ik loop er niet op, ik hak er geen vleesstukken op (doe ik in de bijkeuken op zo'n uberdikke hakblok), etc. Hele blad vol met (gevulde) chafing dishes en andere meuk tijdens feestjes, ook prima. Dus goed gebruik? Kan gewoon op 2cm vind ik. 8)
Ja klopt, en het feit dat het blad dikker wordt betekent niet dat je tegel dikker is. Maar dat er meer opvulling onder zit. Maar zoals het dan bij de een uitgelegd wordt, ..meer opvulling betekent indirect ook iets meer stevigheid/drukverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 20:32
Shunt schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:38:
[...]

Het is redelijk standaard bij veel keukenboeren. Staat igg bij veel keuken boeren in de voorwaarden.
Shunt, zo terug te lezen in dit topic heb jij een aantal jaar geleden bij reddykeukens besteld. Hoe bevalt de keuken nu een aantal jaar verder? Is kwaliteit van hang en sluitwerk nog helemaal goed?

En verder; in hoeverre is de prijs echt niet onderhandelbaar? Heb jij het indertijd we geprobeerd?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Klopt mijn veronderstelling dat de meeste mensen Siemens apparatuur boven die van Bosch verkiezen?
Zie in dit topic veel meer mensen voorbij komen die voor Siemens kiezen. Op de website van Siemens zie je ook meer reviews bij de producten staan.

Bij verschillende partijen heb ik offertes opgevraagd voor zowel Siemens als Bosch apparatuur. Zover ik kan nagaan zijn het allemaal de zelfde apparaten, maar enkel ander frontje. In de adviesprijzen scheelt het slechts 50 euro.

Bosch
HSG856XC6
CMG8764C6
BIC830NC0
PXE695DV5E
DRC99PS25
SBA88TD16E
KIF51SD40
GIN41AC30

Siemens
HS858GXB6
CN838GRB6
BI830CNB1
EX677LEV5E
LR97CBS25
SX878D26PE
KI51FSD40
GI41NAC30

De offertes van de Siemens apparatuur zijn ruim 700 goedkoper dan die van Bosch. Had eigenlijk net andersom verwacht gezien de gewilligheid van Siemens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
FrankSpin schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:36:
Klopt mijn veronderstelling dat de meeste mensen Siemens apparatuur boven die van Bosch verkiezen?
Zie in dit topic veel meer mensen voorbij komen die voor Siemens kiezen. Op de website van Siemens zie je ook meer reviews bij de producten staan.

Bij verschillende partijen heb ik offertes opgevraagd voor zowel Siemens als Bosch apparatuur. Zover ik kan nagaan zijn het allemaal de zelfde apparaten, maar enkel ander frontje. In de adviesprijzen scheelt het slechts 50 euro.

Bosch
HSG856XC6
CMG8764C6
BIC830NC0
PXE695DV5E
DRC99PS25
SBA88TD16E
KIF51SD40
GIN41AC30

Siemens
HS858GXB6
CN838GRB6
BI830CNB1
EX677LEV5E
LR97CBS25
SX878D26PE
KI51FSD40
GI41NAC30

De offertes van de Siemens apparatuur zijn ruim 700 goedkoper dan die van Bosch. Had eigenlijk net andersom verwacht gezien de gewilligheid van Siemens.
Design van de Siemens spreekt meer mensen aan en door de hogere verkoopaantallen kunnen ze de inkoopprijs meer drukken.

Wat voor prijzen hebben ze je gegeven? Ben ook nog zoekende naar apparatuur voor mijn nieuwe keuken.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FrankSpin schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:36:

Bosch
HSG856XC6
CMG8764C6
BIC830NC0
PXE695DV5E
DRC99PS25
SBA88TD16E
KIF51SD40
GIN41AC30

Siemens
HS858GXB6
CN838GRB6
BI830CNB1
EX677LEV5E
LR97CBS25
SX878D26PE
KI51FSD40
GI41NAC30

Veel keukenzaken leveren wel Siemens, maar vreemd genoeg veel minder vaak Bosch. Persoonlijk sprak het design van Bosch mij meer aan, maar die waren inderdaad vaak duurder dan het Siemens broertje.
Ik ben uiteindelijk maar voor Miele gegaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Igor4 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 05:53:
[...]

Shunt, zo terug te lezen in dit topic heb jij een aantal jaar geleden bij reddykeukens besteld. Hoe bevalt de keuken nu een aantal jaar verder? Is kwaliteit van hang en sluitwerk nog helemaal goed?

En verder; in hoeverre is de prijs echt niet onderhandelbaar? Heb jij het indertijd we geprobeerd?

Dank alvast!
Hoi nee ik heb uiteindelijk mijn keuken besteld in die periode bij NUVA maar mijn tweede keuken bij ASWA.
En mijn algemene ervaring zou ik zo nog een keer bij ASWA de keuken bestellen maar niet direct meer bij NUVA tenzij ze aanzienlijk goedoper zijn.

Maar verder tot het laatste moment (waar we met wat issues zaten met beschikbaarheid) goede ervaringen gehad met REDDY.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Henkie schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:53:
[...]

Design van de Siemens spreekt meer mensen aan en door de hogere verkoopaantallen kunnen ze de inkoopprijs meer drukken.

Wat voor prijzen hebben ze je gegeven? Ben ook nog zoekende naar apparatuur voor mijn nieuwe keuken.
Voor het lijstje van Bosch was de goedkoopste 8735 en voor Siemens 8065,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
PaT schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:00:
[...]

Veel keukenzaken leveren wel Siemens, maar vreemd genoeg veel minder vaak Bosch. Persoonlijk sprak het design van Bosch mij meer aan, maar die waren inderdaad vaak duurder dan het Siemens broertje.
Ik ben uiteindelijk maar voor Miele gegaan.
Onze zoektocht is gestart bij Bosch, maar neig nu toch meer naar Siemens.

1. Scheelt toch weer 700,-
2. Mensen volgens mij de perceptie hebben dat Siemens beter is. (onzin natuurlijk, zelfde product)

Beide producten vind ik qua design mooi. Maar heb ze nog niet in het echt 1op1 kunnen vergelijken. Iemand toevallig adresje waar beide apparatuur onder 1 dak staat? Liefste in noorden van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
FrankSpin schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:17:
[...]

Voor het lijstje van Bosch was de goedkoopste 8735 en voor Siemens 8065,-
Thanks!

Het "beste" kun je langsgaan bij Inspiratiehuis 2020:
https://www.inspiratiehuis2020.nl/

Ik ben trouwens in de oriëntatie ook aan het kijken voor AEG, veel prettige ervaringen mee (wel met 80cm Siemens plaat, AEG heeft geen mooie 80cm platen in mijn optiek).

AEG BSE892230 (De keukenboeren hebben vooral de BSK902230, frontje is iets anders.)
AEG KME861000 (De keukenboeren hebben vooral de KMK861000, frontje is iets anders.)
AEG KDE911422M (past bij de bovenstaande modellen, maar is ook een passend design voor de K serie)
AEG FSS62800P
AEG SCB61826NS
Siemens EX875LYE3E
Novy D7510

komt momenteel het goedkoopste uit op € 6.950,-

[ Voor 49% gewijzigd door Henkie op 29-04-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
FrankSpin schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:20:
[...]

2. Mensen volgens mij de perceptie hebben dat Siemens beter is. (onzin natuurlijk, zelfde product)

Beide producten vind ik qua design mooi. Maar heb ze nog niet in het echt 1op1 kunnen vergelijken. Iemand toevallig adresje waar beide apparatuur onder 1 dak staat? Liefste in noorden van Nederland.
siemens experience center inspiratiehuis https://www.inspiratiehuis2020.nl/merken/siemens/...

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 29-04-2019 13:37 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Zoals bij vele nieuwbouw woningen krijgen wij ook mechanische ventilatie met roosters ( downluft ) voor natuurlijke ventilatie.
Het wordt afgeraden om een afzuigkanaal aan te leggen voor de afzuigkap.

Mensen die dit toch gedaan hebben en er ervaring mee hebben?
Wij gaan een verlaagd plafond in de keuken maken met een plafondunit
(AEG DCE5980HM, afzuigcapaciteit 710m3 p/u ) .
Idee dus om een gat naar buiten te maken in het verlaagd plafond.
Mensen met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 19:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Deleon78 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:44:
[...]

Dat is al een keer of 10 voorbij gekomen in dit topic en de verschillende bouwtopics :) en laatst nog een los topic ook nog :)
Dan wordt dit nr 11 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:10
Wat overigens telkens in die discussies wordt onderbelicht, is dat recirculatiekappen niet het vocht dat bij het koken vrijkomt afvoert, maar slechts kookgeuren neutraliseert in een koolstoffilter.

Alle vocht/condens blijft in je keuken hangen en zorgt voor een erg hoge luchtvochtigheid (beslagen ramen). De condens slaat vervolgens neer in de ruimte en na een tijdje merk je dat het bijvoorbeeld bovenop je kastjes wat plakkerig wordt.

Voor mij was dat de doorslaggevende reden om weer een gat door de muur naar buiten te boren en alle afgezogen lucht weer gewoon af te voeren. Voor mij geen recirculatie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-06 00:17

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Keuken door Reddy's geleverd en gemonteerd, apparatuur geleverd door Bemmel en Kroon. Keuken heel blij mee, alles netjes gedaan en alles volgens afspraak!

Alleen zitten wij wel met een 'stresspuntje'. Wij hebben een vrij dure recirculatiekap (Bosch DWB98PR55) gekozen omdat wij geen afvoer naar buiten hebben.

Wij dachten hier goed aan te doen, maar omdat de schacht op 1,5 cm na precies over het afzuigpunt valt ging ging ik toch nog even wat informatie opzoeken. Nu las ik in het kopersboekjes (het is een volledig gerenoveerde, voormalige huurwoning van Ymere), het volgende:

Het afzuigpunt in de keuken is bedoeld voor een afzuigkap zonder motor
Op één van de drie afzuigpunten in de keuken kun je een afzuigkap zonder motor aansluiten. De
afzuigkap voert de lucht af met het mechanisch ventilatiesysteem.
Je mag NOOIT een afzuigkap met motor aansluiten. Door een afzuigkap met motor raakt de
mechanische ventilatie ontregeld. Dit kan zelfs tot schade leiden van de mechanische
ventilatiemotor.

Shit wat nu? Kunnen wij deze afzuigkap nog gewoon blijven gebruiken, of moet er nu een motorloze variant komen? Hij zit er dan wel niet direct op aangesloten maar de afzuigkap stoot natuurlijk wel gefilterde licht uit aan het kanaal. Kunnen wij eventueel de afzuigopening precies boven de afzuigkap gaan afsluiten? Of is dit echt af te raden?

Graag jullie tips en kijk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sw9qvQe.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ChromeFR op 01-05-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
RutgerFR schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
Keuken door Reddy's geleverd en gemonteerd, apparatuur geleverd door Bemmel en Kroon. Keuken heel blij mee, alles netjes gedaan en alles volgens afspraak!

Alleen zitten wij wel met een 'stresspuntje'. Wij hebben een vrij dure recirculatiekap (Bosch DWB98PR55) gekozen omdat wij geen afvoer naar buiten hebben.

Wij dachten hier goed aan te doen, maar omdat de schacht op 1,5 cm na precies over het afzuigpunt valt ging ging ik toch nog even wat informatie opzoeken. Nu las ik in het kopersboekjes (het is een volledig gerenoveerde, voormalige huurwoning van Ymere), het volgende:

Op één van de drie afzuigpunten in de keuken kun je een afzuigkap zonder motor aansluiten. De
Je mag NOOIT een afzuigkap met motor aansluiten. Door een afzuigkap met motor raakt de
mechanische ventilatie ontregeld. Dit kan zelfs tot schade leiden van de mechanische
ventilatiemotor.

Shit wat nu? Kunnen wij deze afzuigkap nog gewoon blijven gebruiken, of moet er nu een motorloze variant komen? Hij zit er dan wel niet direct op aangesloten maar de afzuigkap stoot natuurlijk wel gefilterde licht uit aan het kanaal. Kunnen wij eventueel de afzuigopening precies boven de afzuigkap gaan afsluiten? Of is dit echt af te raden?

[Afbeelding]
dat kan geen kwaad. het gaat erom dat je geen afzuigkap zonder recircualtie met motor aan mag sluiten op het kanaal. dan blaas je het namelijk door alle andere afzuigopeningen juist naar buiten, en kan je zelfs je mechanische ventialtie kapotblazen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
Als je zorgt dat je huidige afzuigkap niet is aangesloten op dat gat in het plafond is er niets aan de hand.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-06 00:17

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Bedankt voor de geruststellende woorden haha. Hoef ik het gat dan ook niet af te dichten, de recirculatie stoot natuurlijk wel de lucht naar boven af uit, toch? Hoewel er geen buis zit, kan ik mij voorstellen dat de schacht toch als een soort van 'buis' fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Den_S85 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:59:
Wat overigens telkens in die discussies wordt onderbelicht, is dat recirculatiekappen niet het vocht dat bij het koken vrijkomt afvoert, maar slechts kookgeuren neutraliseert in een koolstoffilter.

Alle vocht/condens blijft in je keuken hangen en zorgt voor een erg hoge luchtvochtigheid (beslagen ramen). De condens slaat vervolgens neer in de ruimte en na een tijdje merk je dat het bijvoorbeeld bovenop je kastjes wat plakkerig wordt.

Voor mij was dat de doorslaggevende reden om weer een gat door de muur naar buiten te boren en alle afgezogen lucht weer gewoon af te voeren. Voor mij geen recirculatie meer.
Maar heb je ook mechanische ventilatie en downluft ( roosters ) ?
En ervaar je problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
T.E schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Maar heb je ook mechanische ventilatie en downluft ( roosters ) ?
En ervaar je problemen?
Geen mechanische ventilatie, huis uit 1983, dus met natuurlijke ventilatie. Eerst had ik de afvoerbuis midden op zolder via het dak naar buiten, dat heb ik gewijzigd naar een recirculatiekap i.v.m. aanleg zolderkamer.

Na drie maanden was ik dat spuugzat en heb een gat door de gevel naar buiten aangelegd. In de winter zet je je ramen niet open, dus het werd een benauwde bende in huis.

In mijn nieuwe huis dat nu gebouwd wordt laat ik ook een sparing door de buitenmuur aanleggen voor de afzuigkap, gewoon weg die vieze lucht

[ Voor 10% gewijzigd door Den_S85 op 01-05-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:20

EiT

Weet iemand nog een partij in Duitsland of België die Miele voor een goede prijs verkoopt?

Vandaag even langs Vianen gereden en vertelde ze doodleuk dat er geen witte versie van de 7000 serie ovens in Nederland komt. De 6000 is ook niet meer leverbaar, tenzij iemand voorraad heeft. De 6000 heeft ook als nadeel dat de hendel weer RVS is, bij de 7000 is deze wit. Om dan ook nog 2 greeploze versies te vinden zal wel een onbegonnen werk zijn.
Geen hond koopt dat spul ;)

Ik ons keuken ontwerp is wit de mooiste oplossing. Nieuwe serie Siemens zou misschien nog net kunnen, maar daar is geen 60cm stoom/combie van.

Wel vind ik de Miele 7000 serie mooier dan de Siemens.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EiT schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:59:
Weet iemand nog een partij in Duitsland of België die Miele voor een goede prijs verkoopt?

Vandaag even langs Vianen gereden en vertelde ze doodleuk dat er geen witte versie van de 7000 serie ovens in Nederland komt. De 6000 is ook niet meer leverbaar, tenzij iemand voorraad heeft. De 6000 heeft ook als nadeel dat de hendel weer RVS is, bij de 7000 is deze wit. Om dan ook nog 2 greeploze versies te vinden zal wel een onbegonnen werk zijn.
Geen hond koopt dat spul ;)

Ik ons keuken ontwerp is wit de mooiste oplossing. Nieuwe serie Siemens zou misschien nog net kunnen, maar daar is geen 60cm stoom/combie van.

Wel vind ik de Miele 7000 serie mooier dan de Siemens.
Is die 7000 serie al leverbaar dan?

Is er voor de 6 serie geen witte handgreep leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 13:25
Bijzonder dat het typische witgoed, wat voorheen altijd een witte kleur had inmiddels niet meer in het wit te krijgen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

AJM

EiT schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:59:

.....
Google geeft dit als resultaat: https://www.miele.be/nl/c/outlet-3272.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:15:
Bijzonder dat het typische witgoed, wat voorheen altijd een witte kleur had inmiddels niet meer in het wit te krijgen is :D
Ik denk dat ze er ook erg weinig van verkocht hebben. Kleuren aanbieden is leuk, maar als je het niet verkoopt loop je erop leeg.

Overigens vind ik ook in een witte wand die witte apparaten echt niet mooi. Onzichtbaar wordt het toch niet, dus dan liever een beetje contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Deleon78 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:44:
[...]

Dat is al een keer of 10 voorbij gekomen in dit topic en de verschillende bouwtopics :) en laatst nog een los topic ook nog :)
Nog eens goed rondgekeken maar ik kan er echt niks over vinden in dit forum. Graag een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
FrankSpin schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:20:
[...]

Inmiddels is het beeld toch iets genuanceerder. Alle offertes binnen gekregen en uiteindelijk is het verschil verwaarloosbaar.

Goedkoopste ontvangen: Siemens: 7925 vs Bosch: 8000

Duurste ontvangen offertes: Siemens: 8600 vs Bosch 8998

Maar over het algemeen zijn de offertes van Bosch in verhouding vaak wel duurder. Goed vergelijken tussen de verschillende bekende aanbieders!

[ Voor 8% gewijzigd door FrankSpin op 02-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 22:33
Onze keuken is verkocht als Hacker Systemat.
Weet iemand waar ik dat in de keuken kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rob Z schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:32:
Zaten er geen stickers op de kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 22:33
Wel wat maar nergens met Hacker er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:27
Rob Z schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:32:
Op de stickers staat inderdaad geen fabrikant.
Als je een foto van de sticker of van de ladebak plaatst kan ik het wel vertellen.

Overigens wel raar dat je het zelf niet weet. Ik neem aan dat je hebt gezien hoe de kasten en lades er van binnen uitzien?
Als je er niet op vertrouwd dat je de juiste keuken hebt gekregen, vraag ik me af waarom je daar uberhaupt de keuken hebt gekocht.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

Reinier

\o/

Rob Z schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:38:
Wel wat maar nergens met Hacker er op
Same here. Ook op instructieboekjes e.d. komt de merknaam niet voor. Het blijft een niet-transparante sector die keukenhandel.

Ik heb op één plek de naam Häcker gezien: op de pakbon van een achteraf geleverd onderdeel.

(Want uiteraard ging het niet in een keer goed. Bij een keuken is het de normaalste zaak van de wereld dat onderdelen kapot arriveren, of in de verkeerde vorm, in de verkeerde maat of überhaupt niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Reinier schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Same here. Ook op instructieboekjes e.d. komt de merknaam niet voor. Het blijft een niet-transparante sector die keukenhandel.

Ik heb op één plek de naam Häcker gezien: op de pakbon van een achteraf geleverd onderdeel.
Haecker word voornamelijk verkocht als private label, zo vreemd is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Maar ik heb een Häcker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:12:
Maar ik heb een Häcker gekocht.
En gekregen waarschijnlijk. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 14:29
RutgerFR schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:

ventilatiemotor.

[Afbeelding]
Toen wij nog onze oude keuken hadden, was onze afzuigkap (zonder motor) aangesloten op onze WTW. Nu hebben een downdraft afzuiging met plasma filter (recirculatie) en ik wil echt niet meer terug!
Veel meer afzuiging en iets wat tenminste werkt!
Onze WTW kon maximaal 225m³ per uur afzuigen over het gehele huis, dus de afzuigkap maximaal tussen de 50~75m³ nu met onze recirculatie met zitten we op 500+m³ per uur en met een degelijke plasma filter erachter :)

Kies dus sowieso recirculatie is mijn advies.

Aap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MikeyMan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:14:
[...]

En gekregen waarschijnlijk. En nu?
Niks. Maar ik blijf het gewoon vreend vinden dat je de merknaam nergens terug vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Reinier schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Niks. Maar ik blijf het gewoon vreend vinden dat je de merknaam nergens terug vindt.
Waar je het vaak terug kan zien is in de scharnieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JelleMN86 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Waar je het vaak terug kan zien is in de scharnieren.
Lijkt me sterk, die worden 9 van de 10 keer ingekocht bij bijvoorbeeld Blum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MikeyMan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Klopt ja (in mijn geval Blum en Hettich).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
MikeyMan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Reinier schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Bij mijn Rotpunkt keuken kon ik dat ook alleen afleiden van de stickers met modelnummers op de fronts etc, uiteindelijk lag er ergens ook een folder/pamflet van Rotpunkt in een lade ergens. Scharnieren idd Blum.
En verder tja..vertrouw je je keukenboer niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 13:03
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@.joepiedepoepie
Ik zou tegen je ouders zeggen dat ze beter elders kunnen gaan kijken.
Het is zeer opmerkelijk dat een keukenzaak geen apparaten kan leveren van de BSH groep, je zou haast denken dat er iets aan de hand is daar.
Ik zou sowieso geen keuken kopen bij een bedrijf wat vind dat ik m'n bestek in een kastje moet gooien.

De keuken is overigens een Haecker keuken. Houd er ook rekening mee dat het een folie front is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 08:44
@.joepiedepoepie plaats van de oven is ook wel een ding. Zodra deze open is kun je geen kant op. Waar zet je dan het hele bakblik of de ovenschotel neer?

Ik weet niet of je ouders op leeftijd zijn. ik vind persoonlijk een vaatwasser welke hoger wordt ingebouwd erg vriendelijk voor mijn rug. De keuken gaat als het goed is weer een jaartje of 30 mee dus misschien wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 44% gewijzigd door gumtree op 03-05-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Bedankt voor jullie input.

Ik heb zojuist mijn ouders gesproken en ze willen toch voor Neff gaan. Morgen gaan ze kijken bij een concurrent die wel Neff aanbiedt.

De indeling die te zien is op de foto komt overeen met de huidige indeling. Deze willen ze graag zoveel mogelijk hetzelfde houden, aangezien deze hen erg goed bevalt.

Even los van het feit dat ze liever geen b-merk apparatuur willen: wat vinden jullie van de prijs?
Zoals ik al zei is het een behoorlijke tijd geleden dat ze naar keukens gekeken hebben. Ze vragen zich daarom af welke prijs haalbaar moet zijn voor de getoonde opstelling met Neff (of Siemens, Bosch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ik weet niet hoe Whirlpool zich verhoud t.o.v. Bosch, prijstechnisch gezien, maar ik betaal nu 8000 euro voor een rechte keuken met Bosch wasmachine, 75cm gaskookplaat en afzuigkap, waarbij de apparatuur op iets van 2000 euro zit, ik een composiet werkblad heb(335 cm lang, 70 diep) en 2 bovenkasten(2x 1meter)+ verlichting.
Ik heb het idee dat, tenzij je massief hout e.d. wilt, je al snel boven de 7000 euro zit..

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 03-05-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
darkkingll schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:05:
Ik weet niet hoe Whirlpool zich verhoud t.o.v. Bosch, prijstechnisch gezien, maar ik betaal nu 8000 euro voor een rechte keuken met Bosch wasmachine, 75cm gaskookplaat en afzuigkap, waarbij de apparatuur op iets van 2000 euro zit, ik een composiet werkblad heb(335 cm lang, 70 diep) en 2 bovenkasten(2x 1meter)+ verlichting.
Ik heb het idee dat, tenzij je massief hout e.d. wilt, je al snel boven de 7000 euro zit..
In principe zijn mijn ouders niet veeleisend. Ze willen een no-nonsense keuken met goede apparatuur, zodat niet om de 3 jaar de monteur op de stoep staat.

- Werkblad van kunststof met plint.
- Solo oven van 70 liter (hetelucht)
- 4 pits inductie met timer en booster
- Vlakscherm afzuigkap
- Koelkast van 160 liter zonder vriesvak
- Vaatwasser

Anyway, ze gaan de komende dagen wat offertes opvragen bij andere keukenboeren. Bij deze keukenboer wordt het hem niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
.joepiedepoepie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:40:
[...]

In principe zijn mijn ouders niet veeleisend. Ze willen een no-nonsense keuken met goede apparatuur, zodat niet om de 3 jaar de monteur op de stoep staat.

- Werkblad van kunststof met plint.
- Solo oven van 70 liter (hetelucht)
- 4 pits inductie met timer en booster
- Vlakscherm afzuigkap
- Koelkast van 160 liter zonder vriesvak
- Vaatwasser

Anyway, ze gaan de komende dagen wat offertes opvragen bij andere keukenboeren. Bij deze keukenboer wordt het hem niet :D
Geef je ouders een quooker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46
@PaT hoe gaat het bij jou met de keuken? Die kwam deze maand toch?

@MikeyMan geloof het of niet, mijn ouders hebben de huidige keuken dit jaar ook precies 30 jaar :+ . Nu zeiden ze laatst toch wel de keuken te willen vernieuwen.
Enige wat vernieuwd is tussendoor zijn de afzuigkap, koelkast en oven combi.

[ Voor 64% gewijzigd door GeeMoney op 04-05-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gumtree schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:14:
@.joepiedepoepie plaats van de oven is ook wel een ding. Zodra deze open is kun je geen kant op. Waar zet je dan het hele bakblik of de ovenschotel neer?

Ik weet niet of je ouders op leeftijd zijn. ik vind persoonlijk een vaatwasser welke hoger wordt ingebouwd erg vriendelijk voor mijn rug. De keuken gaat als het goed is weer een jaartje of 30 mee dus misschien wel iets om rekening mee te houden.
30 jaar met een keuken???
Lijkt me wel heel optimistisch. Elke 10 a 15 jaar een paar nieuwe apparaten en/of deuren lijkt me toch wel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnySel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 11:32
MikeyMan schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:47:
[...]

30 jaar met een keuken???
Lijkt me wel heel optimistisch. Elke 10 a 15 jaar een paar nieuwe apparaten en/of deuren lijkt me toch wel minimaal.
Hier lukt dat best wel. Mijn keuken is nu ruim 26 jaar en alle kastjes, lades en deurtjes zijn nog goed.Wel koelkast en vaatwasser een keer vervangen. Het is alleen dat ik nu wel eens wat anders wil zien dat ik nu rondkijk maar niet omdat de keuken aan vervanging toe is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 19:31
Wij hebben inmiddels ook de eerste offerte ontvangen voor onze toekomstige keuken. Ik wil even kijken of ik de apparatuur goedkoper kan krijgen dan in het huidige voorstel. Was ook een tip van de verkoopster ze zag het wel meer bij de wat ‘jongere’ generatie. Inbouwen via hun was ook gewoon te regelen.

Wij hebben nu gekozen voor alles van bosch, koelkast, vaatwasser, combi en de inductieplaat. Afzuigkap van novy vanwege de inbouwdiepte.

Iemand nog goede ervaringen met een online zaak met betrouwbare levertijden en goede prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
KraveN schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:31:
Wij hebben inmiddels ook de eerste offerte ontvangen voor onze toekomstige keuken. Ik wil even kijken of ik de apparatuur goedkoper kan krijgen dan in het huidige voorstel. Was ook een tip van de verkoopster ze zag het wel meer bij de wat ‘jongere’ generatie. Inbouwen via hun was ook gewoon te regelen.

Wij hebben nu gekozen voor alles van bosch, koelkast, vaatwasser, combi en de inductieplaat. Afzuigkap van novy vanwege de inbouwdiepte.

Iemand nog goede ervaringen met een online zaak met betrouwbare levertijden en goede prijzen?
Mijn ouders zitten nu dus in dezelfde situatie. In dit topic zie ik vooral Keukenloods, 123apparatuur en Bemmel en Kroon voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SunnySel schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Hier lukt dat best wel. Mijn keuken is nu ruim 26 jaar en alle kastjes, lades en deurtjes zijn nog goed.Wel koelkast en vaatwasser een keer vervangen. Het is alleen dat ik nu wel eens wat anders wil zien dat ik nu rondkijk maar niet omdat de keuken aan vervanging toe is. ;)
Ja de kasten zullen het wel redden ja... Maar dan al drie keer alle apparaten vervangen? Of een redelijk kale keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Komende woensdag wordt onze keuken geinstalleerd. Een aantal dagen later worden alle apparaten geinstalleerd. Ik zit al een paar dagen hard na te denken over zaken die ik nu nog kan regelen, maar mogelijk niet meer of in elk geval minder makkelijk als de keuken eenmaal staat.

Zelf heb ik al een extra stroompunt om een Philips Hue lightstrip toe te voegen, die ik uit de nis laat komen voor subtiel (passief, want achter een zwevende houten wand) licht in de nis.

Zijn er nog andere hacks die ik zou kunnen overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Wij hebben voor 3 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht wat toen der tijd redelijk aan onze max zat qua aankoopbedrag + de inrichting van het huis. We hebben toen er tijd redelijk wat keuzes moeten maken voor wat goedkopere materialen om het financieel rond te kunnen krijgen. Inmiddels ziet alles er veel rooskleuriger uit. Ons inkomen is ten opzichte van toen der tijd bijna verdubbeld en we hebben inmiddels een overwaarde van bijna 2 ton. We wonen erg fijne en willen hier niet weg. Echt willen we wel wat upgraden aan onze woning. Oa. ons werkblad en de wangen van onze keuken. Dit is nu gelamineerd hout en we zouden dit nu graag willen veranderen naar een marmer uitstraling.

Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.siematic.com/fileadmin/_processed_/e/8/csm_siematic-pure-012_493de2a72b.jpg

Dus de zijkant + het werkblad. Nu heb ik begrepen dat dit ook in een vorm van composiet kan. Mijn vraag is of er hier mensen zijn met goede ervaringen qua leveranciers van dit soort bladen? En wat zou dit ongeveer moeten/mogen gaan kosten? De rest van de keuken blijft zoals deze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Sunri5e schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:19:
Wij hebben voor 3 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht wat toen der tijd redelijk aan onze max zat qua aankoopbedrag + de inrichting van het huis. We hebben toen er tijd redelijk wat keuzes moeten maken voor wat goedkopere materialen om het financieel rond te kunnen krijgen. Inmiddels ziet alles er veel rooskleuriger uit. Ons inkomen is ten opzichte van toen der tijd bijna verdubbeld en we hebben inmiddels een overwaarde van bijna 2 ton. We wonen erg fijne en willen hier niet weg. Echt willen we wel wat upgraden aan onze woning. Oa. ons werkblad en de wangen van onze keuken. Dit is nu gelamineerd hout en we zouden dit nu graag willen veranderen naar een marmer uitstraling.

Zoals dit:

[Afbeelding]

Dus de zijkant + het werkblad. Nu heb ik begrepen dat dit ook in een vorm van composiet kan. Mijn vraag is of er hier mensen zijn met goede ervaringen qua leveranciers van dit soort bladen? En wat zou dit ongeveer moeten/mogen gaan kosten? De rest van de keuken blijft zoals deze is.
Wij hebben een soortgelijk blad en stollen voor onze nieuwe keuken to be.
Google-fu op "Kemie Bright Marble" levert je mooie afbeeldingen op.
Wij hebben het gezien (en gekocht) bij Carpentier in Aalsmeer.
Het lijkt op de foto's meer glimmend dan het in werkelijkheid is. Het is redelijk mat. Ook is de tekening van het marmer redelijk rustig.

[ Voor 4% gewijzigd door JeeEs op 04-05-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
JeeEs schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Wij hebben een soortgelijk blad en stollen voor onze nieuwe keuken to be.
Google-fu op "Kemie Bright Marble" levert je mooie afbeeldingen op.
Wij hebben het gezien (en gekocht) bij Carpentier in Aalsmeer.
Het lijkt op de foto's meer glimmend dan het in werkelijkheid is. Het is redelijk mat. Ook is de tekening van het marmer redelijk rustig.
Nice! Blij mee? Wat is ongeveer de prijs per strekkende meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus de zijkant + het werkblad. Nu heb ik begrepen dat dit ook in een vorm van composiet kan. Mijn vraag is of er hier mensen zijn met goede ervaringen qua leveranciers van dit soort bladen?
Neem hier eens een kijkje: https://www.asselux.nl/ Zij doen wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinkloos
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-03 20:24
Na een lange tijd meelezen in dit forum toch maar eens een berichtje, want ik kom er zelf niet meer uit. Ik weet niet meer of ik nou mijn eisen / wensen / budget moet bijstellen, of dat ik nog steeds teveel betaal :-).

Situatie is als volgt. Nieuwbouw gekocht. Met de projectleverancier zijn we er helaas niet uitgekomen*. Daarom vooralsnog twee alternatieven gezocht. Bemmel & Kroon en een lokale zaak.

Opstelling die we maken ziet er als volgt uit:
https://drive.google.com/...jS05EQTg3M01QVFJDZ2lJa01n
https://drive.google.com/...PS3c2TVR6UVhOcmtkR0FHWkFJ

Opstelling
  • 3 hoge kasten, 1 voor inbouw koelvries combi, 1 voor oven + koffiemachine, 1 voorraadkast, zonder laden
  • 4 lage blokken: 1 60cm voorraad kast, 1 spoelkast 80cm, 1 60cm kast voor vaatwasser
  • eiland van 2.5m x 1.2m (oversteek op foto vervalt) met aan beide zijden 2 ladekasten van 80cm en in het midden ladekast van 90cm (met kookplaat)
apparatuur
  • Siemens Combi oven HM876G0B6
  • Siemens Koffiemachine CT836LEB6
  • Siemens Koel vries combi KI34VV22FF
  • Siemens Vaatwasser SX836X02ME
  • Siemens Kookplaat ED877FS21E
  • Quooker Fusion Combi+
Bij Bemmel en Kroon komen we uit op 23k. Dat is incl 15% korting, montage en extra korting door 5 Siemens apparaten. Wat levert BK?
  • Schuller serie
  • Crown Siena (laklaminaat, lavazwart)
  • greeplijst zwart
  • Keramiek werkblad (beton look), 2 cm dik
  • Standaard Franke spoelbak
Specificatie van BK:
  • Meubelen: 13.6k
  • Apparatuur: 7.8k
  • Werkblad: 4.1k
  • Montage: 1.3k
  • Afrondingskortin: -3.8k
Bij de lokale zaak komen we nu uit op 26.5k, maar daar is nog niet over onderhandeld. Wat leveren zij?
  • Artego Neo 50 Pro serie
  • Front type laminaat (carbon)
  • greeplijst zwart
  • composiet werkblad (Arte Oyster), 2 cm dik
  • Standaard Arte spoelbak
De apparatuur bij de lokale zaak is nagenoeg hetzelfde, behalve dat er nog een duurdere oven (bruto 600,- verschil) in zit, een bora pure ipv siemens en lades in de hoge kast. Voor de rest vergelijkbaar.

Specificatie:
  • Meubelen: 8.9k
  • Apparatuur: 11.8k
  • Werkblad: 3.6k
  • Montage: 1.6k
Zoals je ziet is bij BK de apparatuur goedkoop en meubelen duur en bij lokale zaak precies omgekeerd. Ideaal is dus de prijs van apparatuur van BK en de prijs van meubelen van speciaalzaak. Iets zegt me dat zowel BK als speciaalzaak nog te duur zijn. Speciaalzaak geeft bv maar 18% korting op apparatuur.

TL:DR, maar volgens mij moet deze keuken mogelijk zijn voor tussen de 18k - 20k, zonder echt in te leveren op kwaliteit apparatuur, merk keuken en fronts.

Maar ben ik dat alleen die dat denkt, of denken jullie ook dat dat mogelijk is?

* Niet de frontjes die we mooi vonden. Totaal intransparant, toerekenend naar een budget. Zelfs geen offerte willen maken als we geen toezegging zouden doen dat we over ons budget wilden. Geen tijd willen maken op zaterdag vanwege het mislopen van andere klanten etc etc. Genoeg redenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
sypie schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:48:
[...]

Neem hier eens een kijkje: https://www.asselux.nl/ Zij doen wat jij zoekt.
Dat is keramiek... Of ik moet wat gemist hebben op hun website. Maar ik zoek composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sunri5e schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Dat is keramiek... Of ik moet wat gemist hebben op hun website. Maar ik zoek composiet.
Je hebt gelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-06 07:41
martinkloos schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:03:
Na een lange tijd meelezen in dit forum toch maar eens een berichtje, want ik kom er zelf niet meer uit. Ik weet niet meer of ik nou mijn eisen / wensen / budget moet bijstellen, of dat ik nog steeds teveel betaal :-).

Situatie is als volgt. Nieuwbouw gekocht. Met de projectleverancier zijn we er helaas niet uitgekomen*. Daarom vooralsnog twee alternatieven gezocht. Bemmel & Kroon en een lokale zaak.

Opstelling
  • 3 hoge kasten, 1 voor inbouw koelvries combi, 1 voor oven + koffiemachine, 1 voorraadkast, zonder laden
  • 4 lage blokken: 1 60cm voorraad kast, 1 spoelkast 80cm, 1 60cm kast voor vaatwasser
  • eiland van 2.5m x 1.2m (oversteek op foto vervalt) met aan beide zijden 2 ladekasten van 80cm en in het midden ladekast van 90cm (met kookplaat)
apparatuur
  • Siemens Combi oven HM876G0B6
  • Siemens Koffiemachine CT836LEB6
  • Siemens Koel vries combi KI34VV22FF
  • Siemens Vaatwasser SX836X02ME
  • Siemens Kookplaat ED877FS21E
  • Quooker Fusion Combi+
Bij Bemmel en Kroon komen we uit op 23k. Dat is incl 15% korting, montage en extra korting door 5 Siemens apparaten. Wat levert BK?
  • Schuller serie
  • Crown Siena (laklaminaat, lavazwart)
  • greeplijst zwart
  • Keramiek werkblad (beton look), 2 cm dik
  • Standaard Franke spoelbak
Specificatie van BK:
  • Meubelen: 13.6k
  • Apparatuur: 7.8k
  • Werkblad: 4.1k
  • Montage: 1.3k
  • Afrondingskortin: -3.8k
Bij de lokale zaak komen we nu uit op 26.5k, maar daar is nog niet over onderhandeld. Wat leveren zij?
  • Artego Neo 50 Pro serie
  • Front type laminaat (carbon)
  • greeplijst zwart
  • composiet werkblad (Arte Oyster), 2 cm dik
  • Standaard Arte spoelbak
De apparatuur bij de lokale zaak is nagenoeg hetzelfde, behalve dat er nog een duurdere oven (bruto 600,- verschil) in zit, een bora pure ipv siemens en lades in de hoge kast. Voor de rest vergelijkbaar.

Specificatie:
  • Meubelen: 8.9k
  • Apparatuur: 11.8k
  • Werkblad: 3.6k
  • Montage: 1.6k
Zoals je ziet is bij BK de apparatuur goedkoop en meubelen duur en bij lokale zaak precies omgekeerd. Ideaal is dus de prijs van apparatuur van BK en de prijs van meubelen van speciaalzaak. Iets zegt me dat zowel BK als speciaalzaak nog te duur zijn. Speciaalzaak geeft bv maar 18% korting op apparatuur.

TL:DR, maar volgens mij moet deze keuken mogelijk zijn voor tussen de 18k - 20k, zonder echt in te leveren op kwaliteit apparatuur, merk keuken en fronts.

Maar ben ik dat alleen die dat denkt, of denken jullie ook dat dat mogelijk is?

* Niet de frontjes die we mooi vonden. Totaal intransparant, toerekenend naar een budget. Zelfs geen offerte willen maken als we geen toezegging zouden doen dat we over ons budget wilden. Geen tijd willen maken op zaterdag vanwege het mislopen van andere klanten etc etc. Genoeg redenen dus.
wij hebben praktisch dezelfde opstelling/afmetingen en gaan er 22k voor betalen (3 verschillende keuken zaken kwamen allemaal rond dit bedrag uit), alleen bij ons zonder koffiemachine maar met aparte koelkast en vriezer (beide 173cm hoog) en nog boven kastjes, dus de prijzen lijken me niet heel raar, maar kan wellicht nog wel een klein beetje vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 02:10

peer

oeps

Wij zijn nu ook bezig met een nieuwe keuken, eigenlijk voor de gein binnengelopen bij de keukenconcurrent, met in het achterhoofd seats en sofas praktijken.
Op zich prettig verrast, gisteren een redelijk gesprek gehad en nadat we hadden aangegeven niet te tekenen, afspraak gemaakt voor vanmiddag voor een 3d tekening en laatste punten.

Eerste prijs was 22000 euro, nadat wij aangaven dat het meer was dan gepland kwam de tegenvraag, waar dachten jullie aan.
Ik antwoordde met als er 10000 afgaat, kunnen we misschien verder praten, maar dan nog teken ik niks vandaag, na "rekenwerk" kwamen ze op 12800 euro uit, afspraak gemaakt om volgende week zaterdag nog eens te praten.

De apparatuur is allemaal siemens,
Koel/vries K134VX21
Stoomoven CD834GBB1
combi oven CM836GNB6
inductie EH877FVC5E
wandafzuigkao LC87KHM60
Vaatwasser houden wij, 1.5 jaar oude bosch.
Keuken

Ik denk rond de 10000 uit te kunnen komen, maar is dat realistisch?

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:11

Zoals dit:

[Afbeelding]

Blad plus stollen kostte bij ons circa 11k in totaal. 3m60 blad bij 1m20 plus tweemaal een stol.

Composiet: silestone eternal statuario.

Uiteindelijk besloten om de stollen niet te doen. Deze waren 5.5k. Duur grapje vonden we...

Totaal is de keuken nu net geen 29k. Next 125, volledig siemens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

peer schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:51:
Wij zijn nu ook bezig met een nieuwe keuken, eigenlijk voor de gein binnengelopen bij de keukenconcurrent, met in het achterhoofd seats en sofas praktijken.
Op zich prettig verrast, gisteren een redelijk gesprek gehad en nadat we hadden aangegeven niet te tekenen, afspraak gemaakt voor vanmiddag voor een 3d tekening en laatste punten.

Eerste prijs was 22000 euro, nadat wij aangaven dat het meer was dan gepland kwam de tegenvraag, waar dachten jullie aan.
Ik antwoordde met als er 10000 afgaat, kunnen we misschien verder praten, maar dan nog teken ik niks vandaag, na "rekenwerk" kwamen ze op 12800 euro uit, afspraak gemaakt om volgende week zaterdag nog eens te praten.

Koel/vries K134VX21
Stoomoven CD834GBB1
combi oven CM836GNB6
inductie EH877FVC5E
wandafzuigkao LC87KHM60
[Afbeelding: Keuken]

Geen idee maar als je er 10K "aflult" voelde ik me niet serieus genomen... 50% korting 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Koel/vries K134VX21
Stoomoven CD834GBB1
combi oven CM836GNB6
inductie EH877FVC5E
wandafzuigkao LC87KHM60

In mijn mening direct omdraaien en weg lopen. Ga even na of je met een bedrijf in zee wilt gaan dat als jij gewoon ja gezegd had jou een keuken die max 8/9k waard was had verkocht voor 22k.

Verder Zonder enige vorm van info over de rest van de kasten kunnen wij niets zetten?
Wat voor afwerking heb je gekozen voor de kastjes wat voor merk zijn de kastjes. Wat voor blad heb je er op liggen?

De apparatuur die je hebt is op de oven na allemaal redelijk basic siemens spul. Als je (zo lijkt het) een kunstof blad hebt en zoals ik kan zien relatief goedkope deurtjes zou ik voor deze keuken max 8/9k neer leggen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 02:10

peer

oeps

Shunt schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:07:
[...]

In mijn mening direct omdraaien en weg lopen. Ga even na of je met een bedrijf in zee wilt gaan dat als jij gewoon ja gezegd had jou een keuken die max 8/9k waard was had verkocht voor 22k.

Verder Zonder enige vorm van info over de rest van de kasten kunnen wij niets zetten?
Wat voor afwerking heb je gekozen voor de kastjes wat voor merk zijn de kastjes. Wat voor blad heb je er op liggen?

De apparatuur die je hebt is op de oven na allemaal redelijk basic siemens spul. Als je (zo lijkt het) een kunstof blad hebt en zoals ik kan zien relatief goedkope deurtjes zou ik voor deze keuken max 8/9k neer leggen.
Idd, een kunststof blad en standaard frontjes.
Voor de apparatuur kom ik online op een 4500 euro, 8 a 9K moet dus te onderhandelen zijn?

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

peer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Idd, een kunststof blad en standaard frontjes.
Voor de apparatuur kom ik online op een 4500 euro, 8 a 9K moet dus te onderhandelen zijn?
Ik kom online uit op +- 3000/3500 uit. Reken voor Bosch / Siemens (bijna alle keuken apparatuur) advies prijzen - 50% = werkleijke prijs.
Maar nogmaals waarom zou je met een partij als dit in zee willen gaan ?
Reken voor je blad maximaal 1.500 / 2000 euro je kastjes 3k en dan willen ze ook waarschijnlijk iets rond de 1500 euro om het hele zooitje in elkaar te schroeven op locatie. Ik vind het veel geld voor aparatuur die eigenlijk niet zo geweldig is. Je kunt voor minimale extra uitgaves volgens mij veel leuke spul kopen van Siemens.

Ga eens verder kijken als een keuken boer want op deze manier weet je natuurlijk nooit of wat je koopt redelijk is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@peer: wat @Shunt dus zegt hierboven. Het feit dat je niet getekend hebt is geen probleem; er staat een vervolgafspraak. Als je vervolgens bij de volgende afspraak aangeeft niet verder te willen met deze keuken gaan ze je plat lopen bellen, dan weet je het vast...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:43:
@PaT hoe gaat het bij jou met de keuken? Die kwam deze maand toch?

@MikeyMan geloof het of niet, mijn ouders hebben de huidige keuken dit jaar ook precies 30 jaar :+ . Nu zeiden ze laatst toch wel de keuken te willen vernieuwen.
Enige wat vernieuwd is tussendoor zijn de afzuigkap, koelkast en oven combi.
Nog twee weken wachten!
Vandaag is de vloer geegaliseerd en woensdag beginnen ze met het plakken van de PVC.

We zijn inmiddels 1,5 maand aan het klussen. Ik moet hoognodig mijn showcase topic bijwerken, maar heb er even geen tijd voor. Waarschijnlijk wordt dat een 'kijk eens hoe we het gedaan hebben' topic'.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1208386

Ik lees al een tijdje mee en zou graag jullie mening willen over de keukenkastenfabriek in Dordrecht.

Wij krijgen een nieuwbouw huis met een redelijk grote keuken ( aanrecht 430 cm, kookeiland 1 x 2 m en nog drie hoge kasten ). Ik heb gekeken bij de Keukenkastenfabriek voor alle kasten ( en dan apparatuur bij B&K en werkblad via Tonkes ), ik kom dan op iets van € 6.500,-- uit. Dit is afhankelijk van het type front. Heeft iemand de laatste tijd ervaring gehad met de Keukenkastenfabriek en weet iemand iets van kwaliteit of keukenfabriek die daar nu achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:12:
Ik lees al een tijdje mee en zou graag jullie mening willen over de keukenkastenfabriek in Dordrecht.

Wij krijgen een nieuwbouw huis met een redelijk grote keuken ( aanrecht 430 cm, kookeiland 1 x 2 m en nog drie hoge kasten ). Ik heb gekeken bij de Keukenkastenfabriek voor alle kasten ( en dan apparatuur bij B&K en werkblad via Tonkes ), ik kom dan op iets van € 6.500,-- uit. Dit is afhankelijk van het type front. Heeft iemand de laatste tijd ervaring gehad met de Keukenkastenfabriek en weet iemand iets van kwaliteit of keukenfabriek die daar nu achter zit?
Ik ben er geweest en de keukens zijn 99% zeker Ballerina. Prijzen zijn redelijk nette prijzen voor Ballerina en kwaliteit gewoon midden segment.

Voor mij was helaas de dealbreaker 100% aanbetalen en geen garantiefonds of iets dergelijks of mogelijkheid om met cc te betalen.
martinkloos schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:03:

Ik heb redelijk de zelfde opstelling iets andere apparatuur en schiereiland. Maar wat mij duidelijkheid gaf met prijzen was de keuken zelf bij mekaar te klikken op Keukenkastenfabriek met een fenix front. En zelf de apparatuur te selecteren.

Ik kwam tot een bedrag van 16k terwijl al mijn offertes op 22+ kwamen.

Heb toen niet voor keukenkastenfabriek gekozen maar een andere partij die alles voor me doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Sen op 06-05-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sen bedankt. Naar de betalingsmogelijkheden had ik zelf nog niet gekeken.

Heb je voor Ballerina nog goedkopere ( of betere ) adressen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:30:
Sen bedankt. Naar de betalingsmogelijkheden had ik zelf nog niet gekeken.

Heb je voor Ballerina nog goedkopere ( of betere ) adressen gevonden?
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groningen. Maar gaat me vooral om een goedkoop adres ( we rijden tenslotte ook naar Dordrecht ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:39:
Groningen. Maar gaat me vooral om een goedkoop adres ( we rijden tenslotte ook naar Dordrecht ).
Oke geen idee voor Groningen maar ik had de verdeler gebeld van Balerina en in Eindhoven is het Loomans en in Breda is het Kitchen Concepts.

De laatste ben ik geweest en wilde volgens mij niet eens zeggen dat ze balerina verkochten en dat ze het wel verkochten maar met heel veel maatwerk dus het was niet te vergelijken.

Prijs was daar ook naar. Maar voor duitsland staan de verdelers er wel gewoon op de website dus ik zou dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Oke geen idee voor Groningen maar ik had de verdeler gebeld van Balerina en in Eindhoven is het Loomans en in Breda is het Kitchen Concepts.

De laatste ben ik geweest en wilde volgens mij niet eens zeggen dat ze balerina verkochten en dat ze het wel verkochten maar met heel veel maatwerk dus het was niet te vergelijken.

Prijs was daar ook naar. Maar voor duitsland staan de verdelers er wel gewoon op de website dus ik zou dat doen.
Bedankt.

We gaan over twee weken praten bij Küchen Ekelhoff in Nordhorn. Zij verkopen ook Ballerina en o.a. Contur, zou Schuller zijn of eigen merk van Next125. Ben benieuwd of we daar zaken kunnen doen.

Als ik kijk wat het kost om alles zelf te regelen bij verschillende adressen: keukenkasten, keramiek blad, apparatuur Siemens + Novy en montage dan kom ik op iets meer dan 16k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-06 16:17
Hoi allen,

Wij zijn aan het kijken voor een nieuwbouwhuis in de buurt van Eindhoven. Ook wij lezen al een tijdje mee op dit forum voor tips en ideeën en zijn tot de conclusie gekomen dat wij voor een Bora kookplaat willen gaan. Na de technische omschrijving van ons project beter gelezen te hebben lopen wij tegen het onderstaand probleem aan;

"De door u te plaatsen keuken dient altijd te worden voorzien van een
recirculatiekap. In geval de afzuiging wordt opgenomen in de kookplaat (BORA) dient
eveneens gekozen te worden voor een recirculatiekap."

Lees ik het nu goed dat ondanks wij voor een Bora kookplaat kiezen wij toch nog een extra recirculatiekap dienen aan te schaffen, dit is juist wat wij niet willen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Kneepie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:56:
Hoi allen,

Wij zijn aan het kijken voor een nieuwbouwhuis in de buurt van Eindhoven. Ook wij lezen al een tijdje mee op dit forum voor tips en ideeën en zijn tot de conclusie gekomen dat wij voor een Bora kookplaat willen gaan. Na de technische omschrijving van ons project beter gelezen te hebben lopen wij tegen het onderstaand probleem aan;

"De door u te plaatsen keuken dient altijd te worden voorzien van een
recirculatiekap. In geval de afzuiging wordt opgenomen in de kookplaat (BORA) dient
eveneens gekozen te worden voor een recirculatiekap."

Lees ik het nu goed dat ondanks wij voor een Bora kookplaat kiezen wij toch nog een extra recirculatiekap dienen aan te schaffen, dit is juist wat wij niet willen :(
Nee, de BORA is er in 2 varianten. De PURU en de PURA.

De Puru is de recirculatievariant en de PURA is de 'door een gat naar buiten' variant.

De Puru zal dus voldoen, aangezien de kookplaat ook gelijk je recirculatiekap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Henkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:59:
[...]

De Puru is de recirculatievariant en de PURA is de 'door een gat naar buiten' variant.

De Puru zal dus voldoen, aangezien de kookplaat ook gelijk je recirculatiekap is.
Er zijn wel meer modellen dan de Pure hoor ;)
Maar inderdaad, ieder model is als recirculatie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-06 16:17
Henkie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:39:
Hoe verder je van Groningen verwijderd raakt, hoe hoger de montagekosten zullen zijn. De reisuren moeten immers ook betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Den_S85 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Hoe verder je van Groningen verwijderd raakt, hoe hoger de montagekosten zullen zijn. De reisuren moeten immers ook betaald worden.
Ja, zit wat in.

Met alleen de keukenkasten voor een scherpe prijs zou ik ook geholpen zijn. Ik ken iemand uit de keukenwereld die de keuken kan plaatsen. Dus of een deal die compleet is met apparatuur, montage etc. of de verschillende onderdelen los kopen en montage zelf regelen.

Dus mocht iemand nog een adres weten waar ik goede keukenkasten scherp kan kopen dan hou ik me aanbevolen. Kent iemand misschien Wilka keukengroothandel in Sneek? Zou ook Ballerina hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1zEtcmqJZZmhaEdHChzNtMxL/thumb.png

Bovenstaande opstelling: eiland is 3 bij 1 meter. Fronten in Fenix wit en blad en poot in hi-macs wit naadloos verlijmd met verder matzwarte accenten.

Apparatuur:
Novy kookplaat inductie 1758
Novy plafondunit 6811 wit
Siemens vriezer GI21VAD30
Siemens combi/oven HM836GNB6
Siemens koelkast KI18RAD30
Siemens vaatwasser SN636X01IN
Quooker Pro 3 Vaq Fusion Square chroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:30:
[Afbeelding]

Bovenstaande opstelling: eiland is 3 bij 1 meter. Fronten in Fenix wit en blad en poot in hi-macs wit naadloos verlijmd met verder matzwarte accenten.

Apparatuur:
Novy kookplaat inductie 1758
Novy plafondunit 6811 wit
Siemens vriezer GI21VAD30
Siemens combi/oven HM836GNB6
Siemens koelkast KI18RAD30
Siemens vaatwasser SN636X01IN
Quooker Pro 3 Vaq Fusion Square chroom
Deuren aan deze kant van het kookeiland lijken deurverlengers te hebben ( deuren tot vlak boven de vloer ). Ziet er mooi en strak uit. ( gaan wij ook doen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Ja, zit wat in.

Met alleen de keukenkasten voor een scherpe prijs zou ik ook geholpen zijn. Ik ken iemand uit de keukenwereld die de keuken kan plaatsen. Dus of een deal die compleet is met apparatuur, montage etc. of de verschillende onderdelen los kopen en montage zelf regelen.

Dus mocht iemand nog een adres weten waar ik goede keukenkasten scherp kan kopen dan hou ik me aanbevolen. Kent iemand misschien Wilka keukengroothandel in Sneek? Zou ook Ballerina hebben.
Ballerina & Schuller verkopen ze ook bij Tuin in Staphorst. Prima betrouwbare zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Den_S85 bedankt. Ik ga daar binnenkort eens kijken.

Als iemand verder nog adressen weet waar keukenkasten scherp verkocht worden of iemand die ervaring heeft met Wilka Keukengroothandel uit Sneek of Keukenkastenfabriek uit Dordrecht dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Laatst online: 21-06 09:10
Ook wij zijn bezig met de keuken van onze nieuwbouwwoning. Het betreft een hoge kastenwand met een kookeiland. Na wat onderhandelen met een keukenzaak in Leeuwarden komen we uit op onderstaande keuken voor 15000 euro exclusief montage (doet een vriend van de familie). Vinden jullie dit redelijk?

Kasten
Omnia Model 2510 Zera FM (Greeploos)
3 kasten van 600 breed, 2360 lang en 597 diep
In deze kasten worden de oven, koffie apparaat en koelkast ingebouwd
1 kookeiland van 2441 bij 1000 met kastruimte aan beide zijdes
in dit kookeiland worden de vaatwasser, spoelbak en kookplaat gezet

Werkblad
Basic keramiek B Basalt black
FM34, toplaag 3-6mm
KERFM341000 Werkblad lengte 2441, diepte 1000
Eurosinks 40R spoelbak
inclusief uitsparingen

Apparatuur
SKB51021AS AEG Koelkast
KPK742220M AEG HL oven
KKK884500M AEG Koffieapparaat
FD560V AEG Vaatwasser
IPE84531IB AEG Inductie kookplaat
7645 Novy flat'line zonder motor (boven kookeiland)
245999 Novy externe motorunit

Accessoires
00_8848 DPS Twist 2S inbouwstopcontact aanrecht
Quooker ROUND Fusion Kraan
Quooker COMBI +

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5rsdnyz/fotokeuken.png

[ Voor 4% gewijzigd door lwd-kevin op 07-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 10:40
Bedenk wel dat de Combi+ bij elke keer dat je hem gebruikt je CV-ketel aanspreekt. Ik heb om die reden er zelf voor gekozen om alleen de Combi te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06 15:52

Koel/vries K134VX21
Stoomoven CD834GBB1
combi oven CM836GNB6
inductie EH877FVC5E
wandafzuigkao LC87KHM60

behoorlijk veel geld voor een (in het gunstigste geval) simpele Nobilia Credo. Of erg veel geld voor een Impuls keuken! Deze merken zijn elders echt voor minder te krijgen
Pagina: 1 ... 90 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1