Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 19:12
We hebben vandaag gekeken bij een IKEA keuken die we allebei mooi vinden. Het gaat om notenhouten fronten, Voxtorp. We vinden het wel jammer dat de witte corpus tussen de frontjes te zien is, zie foto's. Heeft iemand daar een goede oplossing voor?
https://photos.app.goo.gl/hz8mgA4Yid9on1jo7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

subwaysurfer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:49:
We hebben vandaag gekeken bij een IKEA keuken die we allebei mooi vinden. Het gaat om notenhouten fronten, Voxtorp. We vinden het wel jammer dat de witte corpus tussen de frontjes te zien is, zie foto's. Heeft iemand daar een goede oplossing voor?
https://photos.app.goo.gl/hz8mgA4Yid9on1jo7
Afhankelijk van hoe je de rest van de keuken wilt doen kan zwart minder storen. En ja bij een IKEA keuken is dit part of the game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:37

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Deuren aan deze kant van het kookeiland lijken deurverlengers te hebben ( deuren tot vlak boven de vloer ). Ziet er mooi en strak uit. ( gaan wij ook doen ).
Mooi, maar zeer onpraktisch als je aan die zijde wilt staan: normaal steken je voeten een stukje onder de kastjes richting de plint. Met verlengde deuren raak je dan al snel de deurtjes. Dat gaat een paar keer goed, maar beschadigingen zul je al snel gaan zien!

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 22:35
Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:39:
Groningen. Maar gaat me vooral om een goedkoop adres ( we rijden tenslotte ook naar Dordrecht ).
De Koning keukens in Assen verkoopt ook ballerina. Ben daar zelf toen als eerste zaak heen geweest, prima ontvangen maar er wordt wel naar je budget toegewerkt. Heb de keuken uiteindelijk ergens anders gekocht (geen ballerina) maar heb er niet uitgesproken positieve of negatieve herinneringen aan. Hetgeen ze bij ons voorstelden was redelijk aan de prijs maar ik weet niet hoeveel hier van af te onderhandelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1208386

titan1901 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:26:
[...]

De Koning keukens in Assen verkoopt ook ballerina. Ben daar zelf toen als eerste zaak heen geweest, prima ontvangen maar er wordt wel naar je budget toegewerkt. Heb de keuken uiteindelijk ergens anders gekocht (geen ballerina) maar heb er niet uitgesproken positieve of negatieve herinneringen aan. Hetgeen ze bij ons voorstelden was redelijk aan de prijs maar ik weet niet hoeveel hier van af te onderhandelen valt.
Mooi, bedankt. Dat is in de buurt, gaan we een keer kijken.

Volgens mij is Ballerina wel een goed merk, kwam hierop omdat Keukenkastenfabriek dit vermoedelijk onder hun eigen label verkopen, maar hoeft niet perse dat merk te zijn. Ben gewoon op zoek naar een goede keuken voor een scherpe prijs. ( En dan geen Ikea vanwege de maten waarmee ik dan niet uitkom. )

We gaan nog naar Ekelhoff in Nordhorn en kijken dan verder. Iemand nog goedkope adressen in het noorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sdu7cb schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Mooi, maar zeer onpraktisch als je aan die zijde wilt staan: normaal steken je voeten een stukje onder de kastjes richting de plint. Met verlengde deuren raak je dan al snel de deurtjes. Dat gaat een paar keer goed, maar beschadigingen zul je al snel gaan zien!
Bedankt voor de tip. Wij zouden dit bij de koelkast willen doen. Misschien toch nog even over nadenken. Iemand hier ervaring mee, tot vlak boven de vloer verlengde deur bij een koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor de tip. Wij zouden dit bij de koelkast willen doen. Misschien toch nog even over nadenken. Iemand hier ervaring mee, tot vlak boven de vloer verlengde deur bij een koelkast?
Bij de koelkast sta je normaal gesproken niet voor een dichte deur...

Verder herken ik het wel, heb nu zelf een plint van 6cm. En met schoenen aan is dat niet heel handig.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Bij de koelkast sta je normaal gesproken niet voor een dichte deur...

Verder herken ik het wel, heb nu zelf een plint van 6cm. En met schoenen aan is dat niet heel handig.
Dus als ik je goed begrijp zou je een een hogere plint adviseren bij de koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapijt14
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik vind het moeilijk een keuze te maken voor inbouwtoestellen. Vooral omdat ik geen tot amper reviews / vergelijkingen vind. Waar kijken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Dus als ik je goed begrijp zou je een een hogere plint adviseren bij de koelkast?
Voor de koelkast minder belangrijk, maar voor de overige kasten zou ik wel een hogere plint adviseren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 09:10
SamPatterson schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:31:
[...]

Bedenk wel dat de Combi+ bij elke keer dat je hem gebruikt je CV-ketel aanspreekt. Ik heb om die reden er zelf voor gekozen om alleen de Combi te nemen.
Wij willen kiezen voor de Combi+ om direct warm water te kunnen hebben. Mijn schoonouders hebben dit ook. Wel zo handig voor het maken van een flesje voor de kleine. Bedankt voor het meedenken! Wat vind jij van de prijs van de keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38

Reinier

\o/

lwd-kevin schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Wij willen kiezen voor de Combi+ om direct warm water te kunnen hebben. Mijn schoonouders hebben dit ook. Wel zo handig voor het maken van een flesje voor de kleine.
Dat kan met een Combi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-06 20:57
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Volgens mij is Ballerina wel een goed merk, kwam hierop omdat Keukenkastenfabriek dit vermoedelijk onder hun eigen label verkopen, maar hoeft niet perse dat merk te zijn. Ben gewoon op zoek naar een goede keuken voor een scherpe prijs. ( En dan geen Ikea vanwege de maten waarmee ik dan niet uitkom. )

We gaan nog naar Ekelhoff in Nordhorn en kijken dan verder. Iemand nog goedkope adressen in het noorden?
Ik dacht dat IQ keukens ook Ballerina was maar weet dat niet zeker.
Die zijn te koop bij eigenhuiskeukens en Satink in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Wij willen kiezen voor de Combi+ om direct warm water te kunnen hebben. Mijn schoonouders hebben dit ook. Wel zo handig voor het maken van een flesje voor de kleine. Bedankt voor het meedenken! Wat vind jij van de prijs van de keuken?
Dat doen alle combi’s.
Waar je vooral rekening mee moet houden is of je de warm waterleiding netjes af kunt koppelen ivm legionella besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

inkie1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Klopt. Althans, sowieso in 2010 toen ik er een kocht. Ik weet niet of dat nog steeds het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-06 20:57
Reinier schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Klopt. Althans, sowieso in 2010 toen ik er een kocht. Ik weet niet of dat nog steeds het geval is.
Wij hebben een IQ keuken besteld en de kleurcode van de zwarte fenix deurtjes zijn exact hetzelfde als bij Ballerina, dus ik ga er van uit dat het dezelfde keuken is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
[...]

Mag toch hopen dat je zoiets niet alleen neemt voor de flesjes voor de kleine ;) over een (half) jaar geef je ze geen flesjes meer als het goed is ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Reinier schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Dat kan met een Combi ook.
@lwd-kevin
Ik heb een Combi+ omdat er geen prijsverschil in zat. HIer zit de hotfill gewoon niet aangesloten en ik gebruik hem als boiler. Heb hem juist niet op de ketel aangesloten omdat die op zolder staat en heel vaak voor niets zou aanslaan (en het volgens mij zelfs voordeliger is om de cooker warm water te laten maken dan een CV ketel met een hele lange aanvoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:24:
[...]

@lwd-kevin
Ik heb een Combi+ omdat er geen prijsverschil in zat. HIer zit de hotfill gewoon niet aangesloten en ik gebruik hem als boiler. Heb hem juist niet op de ketel aangesloten omdat die op zolder staat en heel vaak voor niets zou aanslaan (en het volgens mij zelfs voordeliger is om de cooker warm water te laten maken dan een CV ketel met een hele lange aanvoer).
Op zich eens, maar hoeveel meter afgedopte leiding heb je dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MikeyMan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Op zich eens, maar hoeveel meter afgedopte leiding heb je dan nu?
Niet want ik heb geen warmwater leiding meer liggen naar de keuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inkie1 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Mooi, merci dan kan ik ook kijken naar IQ keukens. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:27
jongetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Niet want ik heb geen warmwater leiding meer liggen naar de keuken ;)
Dan heb je ook geen combi + ;)
Het plusje staat juist voor het mengventiel die je nodig hebt om hem op het warm water aan te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-05-2019 12:59 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Dan heb je ook geen combi + ;)
Het plusje staat juist voor de inlaatcombinatie die je nodig hebt om hem op het warm water aan te sluiten.
Die kun je gewoon afdoppen. Zojuist speciaal voor je in het keukenkastje gedoken: Type: Combi+ E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
jongetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Die kun je gewoon afdoppen. Zojuist speciaal voor je in het keukenkastje gedoken: Type: Combi+ E
Als je het mengventiel ziet met het plusje is hij op warm water aangesloten, of hij is verkeerd aangesloten:
[YouTube: Een Quooker COMBI+-reservoir installeren]

Hier kan je de aansluitschema's van Quooker vinden:
https://www.quooker.nl/documenten

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-05-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

MikeyMan schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Voor de koelkast minder belangrijk, maar voor de overige kasten zou ik wel een hogere plint adviseren ja.
Zelf nooit schoenen aan, maar zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat je ooit een kastje met je fout raakt bij een plint van 5 cm. Dan heb je toch enorme klompvoetjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Zelf nooit schoenen aan, maar zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat je ooit een kastje met je fout raakt bij een plint van 5 cm. Dan heb je toch enorme klompvoetjes?
Zonder schoenen geen probleem uiteraard. Maar met schoenen aan is het toch vaak raak hoor. Staan ook gelijk de lades open.
Komt het meeste voor als ik na het sporten ga koken. Neus van die schoenen staat wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Iemand nog goedkope adressen in het noorden?
Het richten op een bepaald merk maakt het vergelijken wel wat makkelijker is mijn ervaring. Aan de andere kant zijn veel keukens praktisch hetzelfde dus dan is een merk ook maar een labeltje. Wij hebben destijds een handjevol keukenzaken bezocht (bewust niet DMG) en zijn uiteindelijk geslaagd bij Keukenwerk in Leek. Het is een relatief kleine eenmanszaak met zo'n zes keukens in de showroom. Wat ons erg beviel was de nononsense mentaliteit van de eigenaar. Gewoon recht door zee en niet zoals andere keukenzaken schimmig gedoe qua prijzen en dergelijke. Dat was wel een verademing want de ervaringen bij die andere keukenzaken waren niet zo positief (De Koning dan uitgezonderd al waren die achteraf dus wel echt duur). Zo bood hij bijvoorbeeld zelf aan dat we de apparatuur eventueel op internet konden bestellen omdat hij niet overal dezelfde prijzen voor kon aanbieden. Het laten inbouwen met de montage was dan ook geen probleem maar dan betaalde je een vast bedrag per apparaat (meen iets van €100). Uiteindelijk hier niet voor gekozen omdat het dan vrijwel niks scheelde en het gedoe niet waard was. Maar ik vond het wel tekenend voor de manier van werken.

Wat naar mijn mening vooral helpt is veel keukenzaken bezoeken en dan wordt het ook vanzelf gemakkelijker om een beeld te vormen wat redelijke prijzen zijn. Zo wilden wij graag veel laden in de keuken en viel het op dat bij veel keukens (oa Rotpunkt) de bredere laden vaak wat gammel en wiebelig aandoen. Daardoor vielen dus automatisch al wat merken af. Van Nobilia vonden we bijvoorbeeld de dwarsbalk aan de binnenkant van de kastjes echt niet mooi. Uiteindelijk hebben we een Beckermann genomen waar we nog steeds zeer tevreden over zijn. Zo'n zaakje als die in Leek kan ik zeker aanraden maar het helpt wel als je al vrij goed weet wat je wilt omdat de showroom dus enigzins beperkt is.

Om een goed beeld te krijgen van een reële totaalprijs zou ik eens je keuken online samenstellen bij verschillende partijen zoals keukenkastenfabriek, 123-apparatuur, 123-werkbladen, etc. Op die manier heb je een beetje een richting. Uiteraard kan je niet verwachten dat een winkel met uitgebreide showroom concurreert met een internet only aanbieder en ik ben ook echt wel bereid om te betalen voor goede service maar alles heeft zo zijn grenzen. Als ik soms de prijzen langs zie komen in dit topic sla ik echt stijl achterover. Service en garantie is mooi maar dat moet geen tienduizend euro kosten.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 11:06
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:17:
[...]

Mooi, merci dan kan ik ook kijken naar IQ keukens. Weer wat geleerd.
Hier ook Ballerina (IQ Keuken). De keuken hebben we nu iets meer dan een jaar en bevalt super.

Zie o.a. mijn post hier: ollie_1982 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

titan1901 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Het richten op een bepaald merk maakt het vergelijken wel wat makkelijker is mijn ervaring. Aan de andere kant zijn veel keukens praktisch hetzelfde dus dan is een merk ook maar een labeltje. Wij hebben destijds een handjevol keukenzaken bezocht (bewust niet DMG) en zijn uiteindelijk geslaagd bij Keukenwerk in Leek. Het is een relatief kleine eenmanszaak met zo'n zes keukens in de showroom. Wat ons erg beviel was de nononsense mentaliteit van de eigenaar. Gewoon recht door zee en niet zoals andere keukenzaken schimmig gedoe qua prijzen en dergelijke. Dat was wel een verademing want de ervaringen bij die andere keukenzaken waren niet zo positief (De Koning dan uitgezonderd al waren die achteraf dus wel echt duur). Zo bood hij bijvoorbeeld zelf aan dat we de apparatuur eventueel op internet konden bestellen omdat hij niet overal dezelfde prijzen voor kon aanbieden. Het laten inbouwen met de montage was dan ook geen probleem maar dan betaalde je een vast bedrag per apparaat (meen iets van €100). Uiteindelijk hier niet voor gekozen omdat het dan vrijwel niks scheelde en het gedoe niet waard was. Maar ik vond het wel tekenend voor de manier van werken.

Wat naar mijn mening vooral helpt is veel keukenzaken bezoeken en dan wordt het ook vanzelf gemakkelijker om een beeld te vormen wat redelijke prijzen zijn. Zo wilden wij graag veel laden in de keuken en viel het op dat bij veel keukens (oa Rotpunkt) de bredere laden vaak wat gammel en wiebelig aandoen. Daardoor vielen dus automatisch al wat merken af. Van Nobilia vonden we bijvoorbeeld de dwarsbalk aan de binnenkant van de kastjes echt niet mooi. Uiteindelijk hebben we een Beckermann genomen waar we nog steeds zeer tevreden over zijn. Zo'n zaakje als die in Leek kan ik zeker aanraden maar het helpt wel als je al vrij goed weet wat je wilt omdat de showroom dus enigzins beperkt is.

Om een goed beeld te krijgen van een reële totaalprijs zou ik eens je keuken online samenstellen bij verschillende partijen zoals keukenkastenfabriek, 123-apparatuur, 123-werkbladen, etc. Op die manier heb je een beetje een richting. Uiteraard kan je niet verwachten dat een winkel met uitgebreide showroom concurreert met een internet only aanbieder en ik ben ook echt wel bereid om te betalen voor goede service maar alles heeft zo zijn grenzen. Als ik soms de prijzen langs zie komen in dit topic sla ik echt stijl achterover. Service en garantie is mooi maar dat moet geen tienduizend euro kosten.

Succes met je zoektocht!
Titan1901 en ollie_1982 bedankt voor jullie reacties.

Ik ga kijken in Leek.

Heb zelf al de rekensom gemaakt met kasten via Keukenkastenfabriek, Siemens apparatuur via B&K, los werkblad en apart laten monteren. Kwam, bij onze redelijk grote keuken, uit op een kleine € 16.000,--. Budget was 15 dus ben qua begroting misschien iets te optimistisch geweest.

We hebben al een afspraak staan in Nordhorn, ben benieuwd, en krijgen als het goed is nog een Ballerina-offerte van Wilka keukengroothandel uit Sneek. Deze laatste maakte op mij een goede indruk: nononsense en kleine showroom ( maar nu de offerte nog ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:22:
[...]
Heb zelf al de rekensom gemaakt met kasten via Keukenkastenfabriek, Siemens apparatuur via B&K, los werkblad en apart laten monteren. Kwam, bij onze redelijk grote keuken, uit op een kleine € 16.000,--. Budget was 15 dus ben qua begroting misschien iets te optimistisch geweest.
Ik heb destijds ook nog even met een schuin oog naar de Keukenkastenfabriek gekeken (uiteindelijk niet geweest vanwege de rijafstand). Wat ik meende te herinneren van ervaringen van anderen is dat ze heel transparant zijn qua prijzen maar niet per definitie heel goedkoop. Misschien zit er in het stukje keukenkasten dus nog meer ruimte dan je op het eerste gezicht zou verwachten van een internetaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

titan1901 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Ik heb destijds ook nog even met een schuin oog naar de Keukenkastenfabriek gekeken (uiteindelijk niet geweest vanwege de rijafstand). Wat ik meende te herinneren van ervaringen van anderen is dat ze heel transparant zijn qua prijzen maar niet per definitie heel goedkoop. Misschien zit er in het stukje keukenkasten dus nog meer ruimte dan je op het eerste gezicht zou verwachten van een internetaanbieder.
Net nog een keer naar een aflevering van De Rekenkamer gekeken waar uitgezocht wordt wat een keuken zou moeten kosten ( heb je die aflevering nog nooit gezien dan vooral even kijken, ik vond het erg leerzaam ). Kwamen uit eindelijk in Duitsland uit. Vermoedelijk een keuken van Nobilia. Dat merk wordt in Nederland volgens mij o.a. verkocht door Superkeukens maar kan me vergissen. Is volgens mij het grootste Duitse keukenmerk en voordelig. Iemand ervaring met dit merk voor wat betreft de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:24:
[...]

Net nog een keer naar een aflevering van De Rekenkamer gekeken waar uitgezocht wordt wat een keuken zou moeten kosten ( heb je die aflevering nog nooit gezien dan vooral even kijken, ik vond het erg leerzaam ). Kwamen uit eindelijk in Duitsland uit. Vermoedelijk een keuken van Nobilia. Dat merk wordt in Nederland volgens mij o.a. verkocht door Superkeukens maar kan me vergissen. Is volgens mij het grootste Duitse keukenmerk en voordelig. Iemand ervaring met dit merk voor wat betreft de kwaliteit?
Ik heb die aflevering destijds ook gezien maar zoals wel vaker met dat programma zitten er wel een hoop open deuren in. Allemaal losse componenten nemen en dan verwachten dat het geheel niet meer dan een optelsom van die losse componenten mag kosten is nogal flauw natuurlijk. Als je op zoek bent naar de meeste bang for buck dan denk ik dat Ikea een goed alternatief is. Je weet dan zeker dat je niet "teveel" betaalt en wat je kunt verwachten. Wil je iets anders/beters/mooiers dan is het een kwestie van voor jezelf afwegen of je dat de meerprijs ten opzichte van een Ikea keuken waard vindt. Uiteindelijk is dat iets wat iedereen voor zichzelf moet afwegen. Nobilia was ik zelf bijvoorbeeld niet erg enthousiast over maar er zijn ongetwijfeld mensen die daar anders over denken.

Wat betreft dat keukens in Duitsland kopen vraag ik me altijd af in hoeverre dat echt zo is. Volgens mij zijn de bekende keukenzaken vlak over de grens inmiddels al zo gericht op de Nederlandse markt dat ze zelfs Nederlands sprekende verkopers in dienst hebben dus het zou me niks verbazen als dat uiteindelijk ook maar gewoon een handige verkooptruc blijkt. Uiteraard is er maar één manier om daar achter te komen en dat is er zelf langsgaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

titan1901 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Ik heb die aflevering destijds ook gezien maar zoals wel vaker met dat programma zitten er wel een hoop open deuren in. Allemaal losse componenten nemen en dan verwachten dat het geheel niet meer dan een optelsom van die losse componenten mag kosten is nogal flauw natuurlijk. Als je op zoek bent naar de meeste bang for buck dan denk ik dat Ikea een goed alternatief is. Je weet dan zeker dat je niet "teveel" betaalt en wat je kunt verwachten. Wil je iets anders/beters/mooiers dan is het een kwestie van voor jezelf afwegen of je dat de meerprijs ten opzichte van een Ikea keuken waard vindt. Uiteindelijk is dat iets wat iedereen voor zichzelf moet afwegen. Nobilia was ik zelf bijvoorbeeld niet erg enthousiast over maar er zijn ongetwijfeld mensen die daar anders over denken.

Wat betreft dat keukens in Duitsland kopen vraag ik me altijd af in hoeverre dat echt zo is. Volgens mij zijn de bekende keukenzaken vlak over de grens inmiddels al zo gericht op de Nederlandse markt dat ze zelfs Nederlands sprekende verkopers in dienst hebben dus het zou me niks verbazen als dat uiteindelijk ook maar gewoon een handige verkooptruc blijkt. Uiteraard is er maar één manier om daar achter te komen en dat is er zelf langsgaan ;) .
Over twee weken gaan we naar zo'n bekende keukenzaak in Duitsland. Ik plaats daarna wel een berichtje. Ikea ken ik, hebben we nu een keuken van. Als je bij Ikea een keuken koopt tijdens hun actie periode, volgens mij 2 keer per jaar en dan 10 tot 15% korting op kasten en/of apparatuur, is de verhouding tussen prijs en kwaliteit naar mijn mening goed. In ons volgende huis willen we iets anders, vooral omdat we met de IKEA maten niet uitkomen, geen lades van 100 en 120 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
[...]

Onderaan de streep was onze Duitse keuken ongeveer 1.000 euro goedkoper. Wat ik als groot voordeel heb ervaren is de prijs transparantie tijdens het ontwerp en gesprek. Er komt een prijs op tafel en gelijk: "Daar kunnen we het voor doen kun je het goedkoper krijgen dan moet je daar maar naar toe gaan".

De keuken van mijn broertje was bijvoorbeeld in Nederland 750 euro goedkoper. Ondanks dat we een uurtje of twee hebben gezeten en 3 bakken koffie + gebakje verder ging de prijs in Duitsland niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
gumtree schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Onderaan de streep was onze Duitse keuken ongeveer 1.000 euro goedkoper. Wat ik als groot voordeel heb ervaren is de prijs transparantie tijdens het ontwerp en gesprek. Er komt een prijs op tafel en gelijk: "Daar kunnen we het voor doen kun je het goedkoper krijgen dan moet je daar maar naar toe gaan".

De keuken van mijn broertje was bijvoorbeeld in Nederland 750 euro goedkoper. Ondanks dat we een uurtje of twee hebben gezeten en 3 bakken koffie + gebakje verder ging de prijs in Duitsland niet naar beneden.
Kan ik me voorstellen. Ik houd zelf ook totaal niet van dat gesteggel en met "kortingen" van 50% heb ik sowieso al het idee dat mijn tijd verdaan wordt. Mijn punt was meer dat ik denk dat Duitsland een reputatie heeft voor goedkope keukens maar dat dat in de realiteit nog wel eens kan meevallen. Als je bijvoorbeeld lang door had onderhandeld dan had je die 1000 euro er in Nederland vast ook nog wel van af gekregen.
Het is al lang geleden dat ik die aflevering van de rekenkamer gezien heb maar ik meen dat daar ook het beeld geschetst werd dat het prijsverschil echt enorm was. Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij, zeker gezien de betrouwbaarheid van dat programma.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen prijsverschillen kunnen bestaan. Zo vergelijk ik zelf geregeld prijzen met Duitse webwinkels en bijvoorbeeld schakelmateriaal is daar aanzienlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoezo is dat flauw? Op alle producten zit al marge, de keukenhandel betaalt niet de prijs die een consument betaalt dus zou meer marge moeten kunnen draaien om bepaalde onkosten al te compenseren. Resteren onkosten specifiek voor een keukenzaak (showroom, meer personeel, etc?) Wat mag dat dan meer kosten dan enkel de som van de componenten? 2k, 5k, 10k? Volgens mij zijn er gangbare percentages die normaal zijn voor ondernemers. Het moet wel lonen en winstgevend zijn. In de keukenhandel weet je die marge nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• titan1901
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:01:
[...]

Hoezo is dat flauw? Op alle producten zit al marge, de keukenhandel betaalt niet de prijs die een consument betaalt dus zou meer marge moeten kunnen draaien om bepaalde onkosten al te compenseren. Resteren onkosten specifiek voor een keukenzaak (showroom, meer personeel, etc?) Wat mag dat dan meer kosten dan enkel de som van de componenten? 2k, 5k, 10k? Volgens mij zijn er gangbare percentages die normaal zijn voor ondernemers. Het moet wel lonen en winstgevend zijn. In de keukenhandel weet je die marge nooit.
Dat de keukensector een ondoorzichtige branche is met soms schandalige marges ben ik volledig met je eens.

Ik ageerde meer tegen dit soort programma's waarin een hoop open deuren worden ingetrapt om maar verongelijkt te kunnen doen over hoe bepaalde producten gemaakt worden of de prijs die men vraagt. Ik denk dat de prijs voor een keuken maar voor een deel bepaalt wordt door de materialen die gebruikt worden. Fabricage, opslag, showroom, advies en dergelijke kosten ook geld en moeten natuurlijk ook betaald worden. Daarnaast is er nog zoiets als R&D, neem nou de ontwikkeling van een materiaal als Fenix NTM. Uiteraard is een keuken niet meer dan een verzameling spaanplaat met een plastic laagje er om heen. Als je niks bijzonders wilt en uiterlijk niet belangrijk vindt dan kun je volgens die redenering perfect de goedkoopste keuken van Ikea nemen. Daarom verwees ik daar naar als een soort benchmark. Alles wat luxer en of uitgebreider is kost geld en iedereen moet voor zichzelf bepalen of het dat waard is. Op een moment dat je afwijkende maten en dergelijke wilt dan moet je niet gek opkijken dat daar een ander prijskaartje aan hangt. Nog even afgezien van de enorme schaalvoordelen waar Ikea van geniet. Je kunt mijn inziens niet de prijs van een paar platen spaanplaat nemen en dan roepen dat keukens zo duur zijn. Wat dat betreft geldt er nog altijd marktwerking en iedereen die denkt dat het goedkoper kan staat het vrij om een keukenzaak te beginnen :+ .

In mijn werk worden veel (mechanische) onderdelen gebruikt die al snel duizenden euro's kosten. Puur gekeken naar het gewicht en prijs van het gebruikte metaal is dat buitensporig. Wanneer je zaken als R&D, transport, fabricage, afkeurcriteria en dergelijke kijkt valt dat nog wel mee. Ik vind dat dit soort programma's daar erg makkelijk aan voorbij gaan. Ergens ook wel logisch want het bestaansrecht van zo'n programma berust op het verongelijkt kunnen zijn.

De keuringsdienst van waarde is zo'n zelfde programma. Ik kijk het wel eens omdat het interessant is om te zien hoe bepaalde producten gemaakt worden. Maar verontwaardigd doen over het feit dat in kaassoufles niet de meest premium kaas gebruikt wordt en dergelijke doet mij nogal flauw aan. Niemand is immers bereid om €10,- voor een doosje kaassoufles te betalen en op deze manier wordt verspilling voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 13:25
En last but not least, de schoorsteen moet bij (in dit geval) de keukenboer en de fabrikant ook gewoon roken. Kortom, dat je meer betaald dan de kostprijs (en dat gaat idd veel verder dan de materiaalkosten) gaat er bij sommigen ook niet in.

Mensen die die mening hebben moeten lekker proberen om zelf bomen te kappen en daar een keuken van in elkaar te timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267006

Met welk bedrag moeten wij rekening houden voor een maatwerk? keuken met de volgende specificaties;

Kasten
5 hoge kasten (+/- 2,4m hoog en 3 meter breed). greeploos met ingebouwde koelkast (deur-op-deur), Espresso apparaat, Combi magnetron en combi stoomoven. Daarnaast 6 extra binnenlades (Blum Tandenbox)

Kookleiland (3x1m)
1 onderkast met 2 uitrekelementen van 1 meten 20 en 3 kasten van 60cm. Diepte 58 cm. Aan de andere kant van het eiland 3 onderkasten met 2 uitrekelementen van 1 meter breed en 36cm diep.

Materiaal kasten: Geborsteld eiken zwart gebeitst

Blad
Gebrand graniet antraciet uit 1 geheel.

Apparatuur
• CP8850 AIRO DESIGN Plafondunit afzuigkap
• ER9A6SS71N SIEMENS Gas op glas kookplaat
• CM836GNB6 SIEMENS Combi magnetron
• CS856GNB7 SIEMENS Combi-stoomoven
• SX836X12IE SIEMENS Volledig geïntegreerde vaatwasser
• KI81RAD30 SIEMENS Koelkast
• CT836LEB6 SIEMENS Koffiemachine
• 22+FSBLK QUOOKER Multifunctioneel watersysteem

Volledig gemonteerd en plafondombouw gestuct.
Het is een beetje dit idee;
https://www.vangalenkeuke...otos-ermelo-liggend-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Anoniem: 267006 ik ken de Siemens apparaten niet en je hebt ook een aantal kasten ipv lades maar ik gok dat je om en nabij de 17,5k zal zitten voor de keuken excl. apparaten. Hoge kasten en lades zijn prijzig. Apparatuur kan je zo gek maken als je zelf wilt.
Mocht het mogelijk zijn kijk dan of de apparaten op vaste aansluitingen/afvoeren kunnen, lekker handig en vaak niet veel duurder.
Ombouw maken en laten stucken gok ik op 1500,- extra.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Met je materiaalkeuze (fineer) denk ik je erg laag zit. Ik denk dat je ergens tussen 25-35K kwijt gaat zijn. Als je voor een merk uit het hogere segment gaat wellicht nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:15
Over de Quooker Combi + van Combi discussie die hier gevoerd werd; de Combi + is inderdaad aan te sluiten als Combi, bij gelijke prijs zou ik daarom ook voor de + kiezen..

Zie;
https://www.google.com/ur...Vaw26gJA3UnAabBWs-bvVOCsK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:26
Anoniem: 267006 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:46:
Met welk bedrag moeten wij rekening houden voor een maatwerk? keuken met de volgende specificaties;

Toevallig hier geweest. Voor ons keuken qua omvang en afwerking redelijk gelijk.

Maar met 1 apparaat minder en geen cooker. Prijs was gebaseerd op dat blad ongeveer 50cm door stak en nog 1 extra ladeblok. Ook een deel plafond en de kastenwand zou worden ingebouwd.

Prijs was 28K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Torrentus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:34:
Over de Quooker Combi + van Combi discussie die hier gevoerd werd; de Combi + is inderdaad aan te sluiten als Combi, bij gelijke prijs zou ik daarom ook voor de + kiezen..

Zie;
De prijs is altijd gelijk.
Gewoon meteen het juiste artikel bestellen is veel makkelijker.
De handleiding die je post is puur gericht op een verhuizing of een foute bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 14:38

NDF82

Doomed Space Marine

Anoniem: 267006 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:46:

Kasten
5 hoge kasten (+/- 2,4m hoog en 3 meter breed). greeploos met ingebouwde koelkast (deur-op-deur), Espresso apparaat, Combi magnetron en combi stoomoven. Daarnaast 6 extra binnenlades (Blum Tandenbox)

Kookleiland (3x1m)
1 onderkast met 2 uitrekelementen van 1 meten 20 en 3 kasten van 60cm. Diepte 58 cm. Aan de andere kant van het eiland 3 onderkasten met 2 uitrekelementen van 1 meter breed en 36cm diep.

Materiaal kasten: Geborsteld eiken zwart gebeitst

Blad
Gebrand graniet antraciet uit 1 geheel.

Apparatuur
• CP8850 AIRO DESIGN Plafondunit afzuigkap
• ER9A6SS71N SIEMENS Gas op glas kookplaat
• CM836GNB6 SIEMENS Combi magnetron
• CS856GNB7 SIEMENS Combi-stoomoven
• SX836X12IE SIEMENS Volledig geïntegreerde vaatwasser
• KI81RAD30 SIEMENS Koelkast
• CT836LEB6 SIEMENS Koffiemachine
• 22+FSBLK QUOOKER Multifunctioneel watersysteem

Volledig gemonteerd en plafondombouw gestuct.
Zo'n 25k, wellicht iets meer is mijn ervaring.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Anoniem: 1208386 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Deuren aan deze kant van het kookeiland lijken deurverlengers te hebben ( deuren tot vlak boven de vloer ). Ziet er mooi en strak uit. ( gaan wij ook doen ).
Alleen aan de kant waar we niet staan komen inderdaad deurverlengers en push to open deuren. De rest zit gewoon een plint van 10cm en geen push to open systeem.

Vrienden van mij hebben van blum een push to open systeem in een 120cm lade en dat ding wil vaker niet dicht dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Alleen aan de kant waar we niet staan komen inderdaad deurverlengers en push to open deuren. De rest zit gewoon een plint van 10cm en geen push to open systeem.

Vrienden van mij hebben van blum een push to open systeem in een 120cm lade en dat ding wil vaker niet dicht dan wel.
Wij gaan hetzelfde doen. Alleen aan de woonkamerkant van het kookeiland kastjes met push to open en deurverlengers. Ziet er denk ik strak uit. Lang over nagedacht maar kiezen uiteindelijk toch niet voor lades met push to open. Adviezen zijn wisselend, zal soms ook best goed werken maar wij hebben geen zin in gedoe. Kiezen nu voor brede lades met normale, niet extra brede, grepen. Wat ik daarvan heb gezien is dit ook vrij strak.

Nog even een vraag misschien dat iemand dit weet: omdat we een hoge werkhoogte willen, iets van 97 cm, en een dun blad van ongeveer 14 mm komen we bij kastjes van 78 cm uit op een vrij hoge plint. Toevallig zag ik dat Bruynzeel en Next125 ook hogere kasten levert van ongeveer 87 cm. Weet iemand of er nog meer merken zijn die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1208386 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:18:
[...]

Wij gaan hetzelfde doen. Alleen aan de woonkamerkant van het kookeiland kastjes met push to open en deurverlengers. Ziet er denk ik strak uit. Lang over nagedacht maar kiezen uiteindelijk toch niet voor lades met push to open. Adviezen zijn wisselend, zal soms ook best goed werken maar wij hebben geen zin in gedoe. Kiezen nu voor brede lades met normale, niet extra brede, grepen. Wat ik daarvan heb gezien is dit ook vrij strak.

Nog even een vraag misschien dat iemand dit weet: omdat we een hoge werkhoogte willen, iets van 97 cm, en een dun blad van ongeveer 14 mm komen we bij kastjes van 78 cm uit op een vrij hoge plint. Toevallig zag ik dat Bruynzeel en Next125 ook hogere kasten levert van ongeveer 87 cm. Weet iemand of er nog meer merken zijn die dit hebben?
Dat is in dit topic vaker langs gekomen. Zoek eens op corpus.
Weet dat bijvoorbeeld Nolte ook redelijk betaalbaar hogere kasten levert.

Hoe moet ik 'deurverlengers' zien trouwens? Klinkt als een aangeschroefd balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Hoe moet ik 'deurverlengers' zien trouwens? Klinkt als een aangeschroefd balkje.
MikeyMan bedankt. Ik zal eens bij Nolte kijken. Als iemand anders zo nog merken weet met onderkastjes van 87 cm of hoger dan hoor ik dat graag. ( Zag zo snel bij de zoekfunctie geen merken maar misschien nog niet goed genoeg gezocht. )

Bij een deurverlenger wordt de deur naar beneden toe verlengd tot 1,5 cm boven de vloer. De plint zit er nog wel maar zit achter de verlengde deur. De plint is hierdoor, bij en dichte deur, niet zichtbaar. Ziet er strak uit maar zoals iemand al eerder opmerkte niet handig onder aan aanrecht waar je vaak staat. Je komt er dan vaak met je voeten/schoenen tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1208386 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:53:
[...]

MikeyMan bedankt. Ik zal eens bij Nolte kijken. Als iemand anders zo nog merken weet met onderkastjes van 87 cm of hoger dan hoor ik dat graag. ( Zag zo snel bij de zoekfunctie geen merken maar misschien nog niet goed genoeg gezocht. )

Bij een deurverlenger wordt de deur naar beneden toe verlengd tot 1,5 cm boven de vloer. De plint zit er nog wel maar zit achter de verlengde deur. De plint is hierdoor, bij en dichte deur, niet zichtbaar. Ziet er strak uit maar zoals iemand al eerder opmerkte niet handig onder aan aanrecht waar je vaak staat. Je komt er dan vaak met je voeten/schoenen tegenaan.
Ja dat was ik ;)

De term 'Deurverlenger' vind ik dan wel misleidend. Zou dan opteren voor 'verlengde deur' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 18:40
Zijn de kasten van I-kook van mindere kwaliteit dan die van de keukenkastenfabriek? I-kook is qua prijs erg scherp, veel scherper dan superkeukens en de montagekosten van 750 zijn best scherp vergeleken met anderen (ikea, superkeukens, Brugmans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el flaco schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:58:
Zijn de kasten van I-kook van mindere kwaliteit dan die van de keukenkastenfabriek? I-kook is qua prijs erg scherp, veel scherper dan superkeukens en de montagekosten van 750 zijn best scherp vergeleken met anderen (ikea, superkeukens, Brugmans)
Vermoedelijk leveren zij keukens van het merk Nobilia, misschien onder hun eigen label. Nobilia is goedkoper is mogelijk kwalitatief wat minder dan de keuken van de Keukenkastenfabriek die, zo heb ik begrepen, van Ballerina zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Het is toeval maar ik krijg net via de mail een offerte voor een keuken van het merk Nolte ( nog met de gewone onderkasten ). Ik wist dat we een offerte zouden krijgen maar was kwijt dat dit van het merk Nolte zou zijn. De offerte lijkt mij qua prijs redelijk tot goed. Koop ik de verschillende zaken apart in kom ik niet veel goedkoper uit. Ik weet alleen niet hoe ik het merk Nolte moet waarderen. Op de offerte staat dat het een keuken is van het merk Nolte, type feel. Fronten mat wit soft.

Heeft iemand ervaring met dit merk? Hoe is dit kwalitatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 18:40
Anoniem: 1208386 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:44:
[...]

Vermoedelijk leveren zij keukens van het merk Nobilia, misschien onder hun eigen label. Nobilia is goedkoper is mogelijk kwalitatief wat minder dan de keuken van de Keukenkastenfabriek die, zo heb ik begrepen, van Ballerina zijn.
Dank je. Voor een l keuken zonder apparatuur met heetwaterkraan vraagt I-kook 4250, inclusief montage apparaten van elders. Superkeukens voor dezelfde opstelling 5950 (zonder apparatuur ) Groot prijsverschil. Wel vind ik I-kook goedkoop ogen, zijn er meer toko’s zoals keukenkastenfabriek? Ja Ikea natuurlijk maar dat vinden we niet mooi, kvik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

el flaco schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Dank je. Voor een l keuken zonder apparatuur met heetwaterkraan vraagt I-kook 4250, inclusief montage apparaten van elders. Superkeukens voor dezelfde opstelling 5950 (zonder apparatuur ) Groot prijsverschil. Wel vind ik I-kook goedkoop ogen, zijn er meer toko’s zoals keukenkastenfabriek? Ja Ikea natuurlijk maar dat vinden we niet mooi, kvik ook niet.
O.a. keukennet.nl en thuiskeukens.nl. En vermoedelijk zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 10:40
Torrentus schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:34:

Zie;
Wat is precies de reden om voor een Combi+ te kiezen als je niet van de + functie gebruik maakt? Ik kan mijn keuze nog wijzigen, dus wellicht kun je me overtuigen, maar vooralsnog ben ik het eens met Kapitein Merijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27

Q-bone

Dusss...

Hoi Allemaal,

Wij zijn voor onze aanbouw (waar de keuken in komt) ook al bij vele keukenzaken langs geweest. Qua kwaliteit willen we graag een keuken uit het midden segment. Nou hebben we het volgende dilemma.

We vinden de volgende keuken van Nolte erg mooi:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/5/13/4b2821cc000d81c56d057a5f478649eb-full.jpg

Dit gaat om 2 verschillende frontjes namelijk:
Lage kasten: Steeneiken
Hoge kasten: Staal grijs
Dun blad: Staal grijs (zelfde als de hoge kasten)

Deze combinatie vinden we erg mooi en vooral het frontje.

Echter heeft deze showroom keuken een werkhoogte van 96 cm, door de corpus hoogte van 90 cm.
Nou zijn we niet heel klein maar erg lang zijn we ook niet. Tevens hebben we begrepen dat als je een dun werkblad neemt dat je dan de wasbak niet in het werkblad kunt frezen.

Is iemand hier bekend mee, en wie weet of er ook andere merken zijn die dezelfde frontjes hebben als Nolte. (ik weet dat Ballerina/ Rotpunkt de frontjes bij dezelfde fabriek inkopen)

Of is 96 cm alsnog goed te doen als werkhoogte?

[ Voor 4% gewijzigd door Q-bone op 13-05-2019 10:40 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Laatst online: 21-06 09:10
Iemand bekend met deze keuken/apparatuur? Is de prijs een beetje redelijk?
lwd-kevin schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:32:
Ook wij zijn bezig met de keuken van onze nieuwbouwwoning. Het betreft een hoge kastenwand met een kookeiland. Na wat onderhandelen met een keukenzaak in Leeuwarden komen we uit op onderstaande keuken voor 15000 euro exclusief montage (doet een vriend van de familie). Vinden jullie dit redelijk?

Kasten
Omnia Model 2510 Zera FM (Greeploos)
3 kasten van 600 breed, 2360 lang en 597 diep
In deze kasten worden de oven, koffie apparaat en koelkast ingebouwd
1 kookeiland van 2441 bij 1000 met kastruimte aan beide zijdes
in dit kookeiland worden de vaatwasser, spoelbak en kookplaat gezet

Werkblad
Basic keramiek B Basalt black
FM34, toplaag 3-6mm
KERFM341000 Werkblad lengte 2441, diepte 1000
Eurosinks 40R spoelbak
inclusief uitsparingen

Apparatuur
SKB51021AS AEG Koelkast
KPK742220M AEG HL oven
KKK884500M AEG Koffieapparaat
FD560V AEG Vaatwasser
IPE84531IB AEG Inductie kookplaat
7645 Novy flat'line zonder motor (boven kookeiland)
245999 Novy externe motorunit

Accessoires
00_8848 DPS Twist 2S inbouwstopcontact aanrecht
Quooker ROUND Fusion Kraan
Quooker COMBI +

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 08:33
Ik moet nog een afzuigkap bestellen voor onze keuken. De afzuigkap wordt ingebouwd in een koof boven de kookplaat.

Misschien een hele stomme vraag, maar voordat ik hem bestel zoek ik nog even bevestiging: maakt het in de praktijk verschil of je een inbouwunit neemt of een plafondunit voor inbouw in een koof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hoe groot zijn jullie zelf? Wij zijn 1.85 en 1.77 en krijgen ook een werkhoogte van 96cm en dat is prettig.
Ik had dat in mijn vorige huis en in ons huidige huis is het een stuk lager, als ik lang in de keuken sta krijg ik last van m'n rug omdat ik te lang gebogen sta met een wat hoger werkblad heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
WSL036 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:47:
Ik moet nog een afzuigkap bestellen voor onze keuken. De afzuigkap wordt ingebouwd in een koof boven de kookplaat.

Misschien een hele stomme vraag, maar voordat ik hem bestel zoek ik nog even bevestiging: maakt het in de praktijk verschil of je een inbouwunit neemt of een plafondunit voor inbouw in een koof?
Welk typenummer heb je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Hoe groot zijn jullie zelf? Wij zijn 1.85 en 1.77 en krijgen ook een werkhoogte van 96cm en dat is prettig.
Ik had dat in mijn vorige huis en in ons huidige huis is het een stuk lager, als ik lang in de keuken sta krijg ik last van m'n rug omdat ik te lang gebogen sta met een wat hoger werkblad heb ik daar geen last van.
Das nog vrij hoog voor die lengte. Ik ben 1m98, mijn vrouw ruim 1m80, en 98cm komt bij ons prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Laatst online: 20-06 08:33
titan1901 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Welk typenummer heb je in gedachten?
Siemens LR97CAQ20 (plafond) of de Novy 821 (inbouw). Voorkeur gaat uit naar de eerste

[ Voor 16% gewijzigd door WSL036 op 14-05-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
MikeyMan schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Das nog vrij hoog voor die lengte. Ik ben 1m98, mijn vrouw ruim 1m80, en 98cm komt bij ons prima uit.
Geen idee of dat vrij hoog. Wij vonden, na hoger en lager geprobeerd te hebben bij de keukenzaak, 96cm het fijnst.
Cm meer of minder maakt echt een flink verschil, ik zou eerder zeggen dat 98 best hoog is voor jouw vrouw.

Is natuurlijk wel iets persoonlijks, dus rolmaat mee en uitproberen bij de keukenzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
WSL036 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Siemens LR97CAQ20 (plafond) of de Novy 821 (inbouw). Voorkeur gaat uit naar de eerste
Ik heb zelf de Novy. Lijkt me allebei hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 09:13
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe keuken; ergens volgend jaar gaat er een uitbouw aan 't huisje gezet worden en dan moet ook de keuken gedaan worden. Inmiddels rustig aan het inventariseren en ik richt me momenteel op 2 opties:

- IKEA kastjes met frontjes van een andere leverancier (K14)
- Kvik (heeft voorkeur door diepere kasten en algehele "feel")

Werkblad word sowieso iets van een marmercomposiet door wéér een andere leverancier die pas komt meten zodra de keuken staat. De keuken zelf moet matzwart worden.

Ons budget is niet megagroot (tussen de 12,5 en 15k), maarrrrr ik ben handig genoeg om de keuken zelf te zetten, dus daar valt nog wat te besparen (al is 't niet megaveel)

Ik ga binnenkort eens kletsen bij de Kvik, maar ik ben in de tussentijd druk geweest met de IKEA keukenplanner om een soort "basis" layout te creeëren. Iemand nog tips qua lay-out of over het proces wat ik nu inga?

Ik weet dat de kookplaat erg op het hoekje ligt in de tekening, maar dat moet een kast van 1 meter breed worden ipv de 80cm die IKEA toelaat in de planner.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Rbqj1PH/Schermafbeelding-2019-05-14-om-11-43-21.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sP3cVhx/Schermafbeelding-2019-05-14-om-11-48-24.png

De kookplaatkast staat wat van de muur ivm de uitbouw, die kan niet gelijk worden getrokken met de bestaande muur. Ik wil daar ook graag een diepere kast voor, maar dat doet Kvik, dus zou geen probleem moeten vormen. Het eiland moet ook volledig uit deze diepere kasten bestaan.

Korte toelichting op dichte kastenwand en het eiland: helemaal rechts moet een full size koelkast komen, daarnaast in de middenkast onderaan een vriezer, oven erboven en kastruimte daar weer boven. Uiterst links is oven met boven en onder kastruimte.

Het eiland is volledig kastruimte, allemaal lades.

[ Voor 21% gewijzigd door Genos op 14-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:49:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe keuken; ergens volgend jaar gaat er een uitbouw aan 't huisje gezet worden en dan moet ook de keuken gedaan worden. Inmiddels rustig aan het inventariseren en ik richt me momenteel op 2 opties:

- IKEA kastjes met frontjes van een andere leverancier (K14)
- Kvik (heeft voorkeur door diepere kasten en algehele "feel")

Werkblad word sowieso iets van een marmercomposiet door wéér een andere leverancier die pas komt meten zodra de keuken staat. De keuken zelf moet matzwart worden.

Ons budget is niet megagroot (tussen de 12,5 en 15k), maarrrrr ik ben handig genoeg om de keuken zelf te zetten, dus daar valt nog wat te besparen (al is 't niet megaveel)

Ik ga binnenkort eens kletsen bij de Kvik, maar ik ben in de tussentijd druk geweest met de IKEA keukenplanner om een soort "basis" layout te creeëren. Iemand nog tips qua lay-out of over het proces wat ik nu inga?

Ik weet dat de kookplaat erg op het hoekje ligt in de tekening, maar dat moet een kast van 1 meter breed worden ipv de 80cm die IKEA toelaat in de planner.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De kookplaatkast staat wat van de muur ivm de uitbouw, die kan niet gelijk worden getrokken met de bestaande muur. Ik wil daar ook graag een diepere kast voor, maar dat doet Kvik, dus zou geen probleem moeten vormen. Het eiland moet ook volledig uit deze diepere kasten bestaan.

Korte toelichting op dichte kastenwand en het eiland: helemaal rechts moet een full size koelkast komen, daarnaast in de middenkast onderaan een vriezer, oven erboven en kastruimte daar weer boven. Uiterst links is oven met boven en onder kastruimte.

Het eiland is volledig kastruimte, allemaal lades.
Met dat budget zou ik niet gaan klooien met Ikea kasten.
Als je op jacht gaat naar een Haecker of Ballerina keuken, en de rest los besteld kom je makkelijk gedraaid met dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zou je de spoelbak en de kookplaat wel aan dezelfde zijde doen? Er zit blijkbaar maar +/- 60cm tussen?
Ik vind het persoonlijk vervelend als je weinig ruimte naast je kookplaat hebt en aangezien het eiland alleen kastruimte wordt en je daar niet aan gaat zitten kun je daar ook je kookplaat of spoelbak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Met dat budget zou ik niet gaan klooien met Ikea kasten.
Als je op jacht gaat naar een Haecker of Ballerina keuken, en de rest los besteld kom je makkelijk gedraaid met dat bedrag.
Thnx, ik ga eens even spieken.
B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:51:
Zou je de spoelbak en de kookplaat wel aan dezelfde zijde doen? Er zit blijkbaar maar +/- 60cm tussen?
Ik vind het persoonlijk vervelend als je weinig ruimte naast je kookplaat hebt en aangezien het eiland alleen kastruimte wordt en je daar niet aan gaat zitten kun je daar ook je kookplaat of spoelbak doen.
Helaas is het niet echt heel erg mogelijk om de afvoer en afzuigunit te verplaatsen naar het eiland T_T Tenzij ik ook nog een nieuwe afzuigkap koop, maar ben erg tevreden over het model wat ik nu heb (en die is ook niet heel oud) Er zit overigens 80 cm tussen spoelbak en kookplaat had eerst de spoelbak in de hoek, maar dat lijkt me ook klote. In de hoek zit nu de vaatwasser overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Genos op 14-05-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Q-bone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:34:

Echter heeft deze showroom keuken een werkhoogte van 96 cm, door de corpus hoogte van 90 cm.
Nou zijn we niet heel klein maar erg lang zijn we ook niet.

[…]

Wij zijn 1.74 en 1.65 en vonden 96cm te hoog. We hebben nu 92,2 cm (was 93 maar door de vloer die later is gelegd) is dat wat minder hoog geworden. Voor ons een prima hoogte. Maar waarom ga je niet gewoon in winkel proberen wat jullie fijn vinden? Of meet je even op hoe hoog de keuken is waar jullie nu gewend aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisssss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01-2023
Hi allen,

Ik ben voornemens om zelf een Ikea keuken te gaan plaatsen met oa een "niet Ikea" werkblad. Zijn hier mensen die ervaring hebben met het "verdiepen" van het werkblad?

Zo ja, hoe kan je de onderkasten het best +-12cm van de muur monteren?

Ik verneem graag jullie innovatieve iedeën!

Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
chrisssss schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:22:
Hi allen,

Ik ben voornemens om zelf een Ikea keuken te gaan plaatsen met oa een "niet Ikea" werkblad. Zijn hier mensen die ervaring hebben met het "verdiepen" van het werkblad?

Chris
2 balken van 12cm dik op de muur schroeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
chrisssss schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:22:
Hi allen,

Chris
Inderdaad zoals hierboven genoemd; een frame bouwen wat dus tot 12 cm van de muur komt en daar je IKEA kasten aan vastmaken. Tip; maak zowel onder (niet op de grond, maar er een stukje boven) als boven een frame, dan staat je kast mooi stevig. Hou ook rekening met een evt. quooker oid die je dan gedeeltelijk achter je kast kan zetten, heb je weer meer kastruimte over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sdu7cb

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Inmiddels is het dan zo ver: de installatie / bouw van de keuken is gestart!
De afgelopen weken wat dagen en avonden gestoken in een flink aantal activiteiten:
- Oude keuken ontruimen, afbreken en afvoeren;
- Sleuven frezen voor aansluitingen;
- Gaten boren voor nieuwe contactdozen + afwerken;
- Gaten boren voor nieuw leidingwerk;
- Leidingen tbv afvoer, water, elektra aanleggen;
- Wand schilderen;
- Onvolledige tegels uit de vloer halen;
- Vloer egaliseren;
- Nieuwe tegels leggen, voegen;
Van de oude keuken:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hp2lpf.jpg
Met wat sloop werkzaamheden:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/16awu9c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/j66c0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2yyui9w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20fztr8.jpg
Naar eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2mgnriu.jpg

Volgens de planning gaat de bouw drie dagen duren: aan het eind van de eerste dag lijkt het er echter op dat twee dagen ook voldoende zal zijn.
Uiteraard gaat het niet vlekkeloos. Eerste probleem, gelijk een flinke: het gat voor de kookplaat in het keramisch werkblad is niet op de juiste locatie aanwezig. De locatie is werkbaar, maar zeker niet gewenst. Gekozen oplossing: werkblad blijft er zo in liggen tot het nieuwe blad binnen is, dan zal deze gewisseld worden.
Situatie eind dag 1:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/muwkex.jpg

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 21-06 20:32
Sdu7cb schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:39:
Inmiddels is het dan zo ver: de installatie / bouw van de keuken is gestart!
De afgelopen weken wat dagen en avonden gestoken in een flink aantal activiteiten:
- Oude keuken ontruimen, afbreken en afvoeren;
- Sleuven frezen voor aansluitingen;
- Gaten boren voor nieuwe contactdozen + afwerken;
- Gaten boren voor nieuw leidingwerk;
- Leidingen tbv afvoer, water, elektra aanleggen;
- Wand schilderen;
- Onvolledige tegels uit de vloer halen;
- Vloer egaliseren;
- Nieuwe tegels leggen, voegen;

Volgens de planning gaat de bouw drie dagen duren: aan het eind van de eerste dag lijkt het er echter op dat twee dagen ook voldoende zal zijn.
Uiteraard gaat het niet vlekkeloos. Eerste probleem, gelijk een flinke: het gat voor de kookplaat in het keramisch werkblad is niet op de juiste locatie aanwezig. De locatie is werkbaar, maar zeker niet gewenst. Gekozen oplossing: werkblad blijft er zo in liggen tot het nieuwe blad binnen is, dan zal deze gewisseld worden.
Situatie eind dag 1:
Ziet er heel mooi uit!

Wat voor apparatuur ga je erin hangen?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Kookplaat: Novy 1767
- 100cm, pitten naast elkaar;
- Geen lijnen, vlakken, etc;
- Bediening van afzuigkap vanaf de kookplaat;
- Anti-overkook stand :D
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2pyaype.png

Afzuigkap: Novy 826 mini pure'line
- Zwart;
- Bediening vanaf de kookplaat;
Afbeeldingslocatie: https://www.novynederland.nl/media/productvariants/307/1626/900x600_fit.jpg

Oven: Bosch HSG856XC6
- Geheel zwart;
- Stoomfunctie;
- Volwaardige oven (geen compact);
- Home Connect;
Afbeeldingslocatie: https://media3.bosch-home.com/Product_Shots/435x515/MCSA02675313_HRG856XC6_BuiltInOven_Bosch_STP_IC6_def.png

Vaatwasser: Siemens SN658X06TE, Was al in bezit
- Besteklade;
- Goed droogresultaat;
- Timelight;
- Home Connect;
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/5/7/1/9200000072611758.jpg

Koelkast: Siemens IQ700 KI81FHD40
- A+++
- Voldoende ruimte;
- 0 graden zone met vochtigheidsregeling;
- Zwarte accenten;
- Home Connect;

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/1800x1012/MCSA02518056_i5456_1890196_KI81FHD40_STP_open_def.jpg

Vriezer: Siemens IQ500 GI81NAC30
- A++
- No frost;
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/600x337/MCSA01004306_F6908_GI81NAE30_625796_def.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Sdu7cb op 15-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sdu7cb hoe breed zijn de ruimtes tussen je eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

@Sdu7cb is je afzuigunit minder breed dan je kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RUFFNECK schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:59:
Die is inderdaad minder breed.
Daarnaast is het ook een afzuigunit en geen plafondunit. Dit type afzuiging is geschikt om in een schouw te maken en niet om toe te passen tegen het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

De aanbeveling is toch dat de afzuigunit, idealiter, breder is dan je kookplaat? Een Novy unit van 120cm zou dan volgens mij beter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RUFFNECK schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:39:
De aanbeveling is toch dat de afzuigunit, idealiter, breder is dan je kookplaat? Een Novy unit van 120cm zou dan volgens mij beter passen.
Dat maakt niet zo veel uit hoor, als de motor maar voldoende capaciteit heeft.
We weten natuurlijk niet hoe de koof eruit komt te zien van @Sdu7cb maar de tussenruimte lijkt me te groot voor het type afzuigkap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sdu7cb

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:35:
@Sdu7cb hoe breed zijn de ruimtes tussen je eiland?
Koelkast - Eiland = 965mm
Werkblad kookplaat - Eiland = 910mm

- Ja ik had liever meer ruimte hier tussen gehad, maar gezien de totale ruimte niet veel groter was dit een keuze.
- Ja het werkt probleemloos, tenzij je misschien met 2 man wilt koken terwijl iemand de vaatwasser leegruimt etc. Bij ons komt dit nooit voor in ieder geval, dus goed mee te leven.
RUFFNECK schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:59:
Ja die is 860mm tov een kookplaat van 1000mm. Ook hier: toch de keuze voor uitstraling (zwart) en vertrouwen op de kracht van de afzuiging, vooralsnog werkt het zoals gehoopt! Als er een alternatief was geweest dat breder was geweest zouden we die waarschijnlijk wel gekozen hebben :P

en dan! update dag 2!

Aan het einde van dag twee is de voortgang behoorlijk te noemen, echter is het inmiddels wel een lijstje met puntjes die nog opgelost moeten worden:
  • Afzuigkap kan niet op oude gat in de wand worden aangesloten: hier zit de vriezer voor: voorstel is om een Plasma filter te gaan gebruiken zodat er geen nieuw gat geboord hoeft te worden. Gezien de kosten zie ik dit eigenlijk niet echt zitten: uitgaande van 0 kosten bij gebruik van een bestaand gat is het puur geld verbranden. Liefst heb ik dat ze het huidige gat schuin naar boven boren om zo in de ruimte boven de vriezer uit te komen. Ze gaan kijken wat hierin mogelijk is.
  • Gat in koof van de afzuigkap is te groot gemaakt: buitenmaat is aangehouden, waardoor de kap er precies… doorheen gaat. Nieuw paneel is besteld.
  • Verder nog een paneel dat verkeerd is gemeten.
  • Tot slot is de koelkast nog niet geleverd, gezien het model echt nét is uitgebracht is deze momenteel nog in Duitsland.
De vriezer en oven zijn in ieder geval geplaatst, evenals de spoelbak. Heerlijk om een vriezer te hebben met een behoorlijke capaciteit ipv de koel vries combi die we eerder hadden met maar 3 lades.

Situatie eind dag 2:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/av3f37.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@GeeMoney kijk eens wat er zojuist afgeleverd wordt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EocIZgKjCJhzCL1uW0YmzTwM/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AgVzEdUi2qyPcchQITQWIvrY/medium.jpg

Heb ik ze nog eerder in mijn keuken dan mijn leverancier in de showroom! Echt superservice van Huisman Keukens.

[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 17-05-2019 09:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 14:50

charrel

Cortisol4life..

Ook wij hebben gekeken naar Hacker systemat 6000. in polar wit met granieten blad.
totaal komt het uit op:
Meubelen € 6.976,96
Werkbladen € 3.215,21
Apparatuur € 3.715,80
Accessoires € 984,44
Totaal incl. BTW (21,0 %) €14.892,41

Apparatuur bevat:
2x cmg836ns1 Ovens van bosch
kiv86sf30 koel/vries combi
piv975dc1e inductiekookplaat
Selsiuz kokendwaterkraan.

Op de apparatuur kan nog wel iets bezuinigd worden, prijzen liggen hoger dan de gemiddelde prijs op internet

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/17/Schermopname-350.png

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/17/Schermopname-352.png

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 17-05-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@PaT ik ben benieuwd naar je keuken en natuurlijk je mening over de apparaten! Wel inderdaad erg snel na introductie. Je zal een van de eerste zijn in NL denk ik ;).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sdu7cb

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Update dag 3!

Gat voor de afzuiging schuin boren is niet mogelijk, daarnaast moet de diameter flink vergroot worden. Uiteindelijk gekozen voor een nieuw gat, een stuk hoger dan het huidige gat. Aan de buitenkant komt er een fatsoenlijk rooster op, binnen gaan ze het afwerken. Het idee met de ruimte boven de keuken was al om over de gehele breedte op 10-20cm vanaf de voorzijde een soort speakergaas te zetten om het (visueel) af te dichten. Hierdoor kunnen er speakers achter worden gezet zonder dat deze in het zicht komen te staan.
Inmiddels is de koelkast ook geplaatst: de monteur was behoorlijk onder de indruk, dit plaatsen ze niet dagelijks gaf hij aan. Heeft hem dan ook goed bekeken en het licht bewonderd: het is alsof je de hemelpoort opent met het aansterkende licht. Functie van de Home Connect blijft een beetje twijfelachtig, je kunt de instellingen aanpassen, zien of de deur geopend is... dat was het belangrijkste wel.

Eiland is nu bijna helemaal af, nog twee punten staan open:
  • De afwerking van werkblad naar de wand: hier is een kier te bekennen, dit moet nog worden afgedicht
  • Plintverwarming is aangesloten, maar plint is nog niet op maat gemaakt.[/i]
Wat betreft de wand nog wat meer puntjes:
  • Compleet nieuw werkblad is besteld, daarna worden ook andere zaken die hier aan gekoppeld zitten afgewerkt.
  • Bovenplaat van de koof is nu tijdelijk een op maat gezaagde deur, moet een volledig afgewerkt paneel worden.
  • Paneel aan onderzijde koof is een nieuwe voor besteld: zodat het gat voor de afzuiging dit keer op de juiste maat gemaakt kan worden.
  • Schappen in regaal moeten er nog in gemaakt worden.
  • Hoek stopcontacten in regaal was in RVS ipv zwart besteld: nu is de juiste besteld.
Situatie eind dag 3: Het begint er al aardig op te lijken ;)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6sxmj8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donkere vloer, donkere keuken, donker werkblad. Gaat dit niet enorm..... donker worden? Pak je dit met verlichting aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 21-06 19:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@Sdu7cb mooi!
Lijkt me heerlijk die grote koeler en vriezer. Ik heb 102cm apparaten en voor een gezin met kinderen valt dat toch soms tegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Deleon78 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Ik snap niet waar je naar toe wilt. Als je een andere smaak hebt, prima, maar het is nogal obvious dat je verlichting gebruikt om iets donkers licht te maken.
Zeg dan gewoon dat je donker niet mooi/fijn vindt en/of google even op zwarte keukens voor de beeldvorming :)
Ik kom amper donkere keukens tegen waar het geheel donker op donker is in een nis. Zo vanzelfsprekend is dat niet. Gelukkig kan @Sdu7cb dat prima zelf toelichten.

Wat dat met mijn smaak te maken heeft is een aanname van jouw zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:06:
@GeeMoney kijk eens wat er zojuist afgeleverd wordt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ik ze nog eerder in mijn keuken dan mijn leverancier in de showroom! Echt superservice van Huisman Keukens.
Damnit, was ik weer net te vroeg :P

Wat zijn de verschillen een beetje? Zag iets over een camera in de ovenruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Damnit, was ik weer net te vroeg :P

Wat zijn de verschillen een beetje? Zag iets over een camera in de ovenruimte?
Het belangrijkste verschil voor mij is de vaste water aan- en afvoer voor de stoomoven. Verder weer nieuwe menu'tjes, meer geneuzel met een app.

Die camera had ik nog niet eens gezien in de speclist :+

Vanaf woensdag kan ik het als het goed is allemaal wat beter bekijken. Dan zou de keuken bijna klaar moeten zijn. Alleen is het nog twijfelachtig of het blad op tijd geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Het belangrijkste verschil voor mij is de vaste water aan- en afvoer voor de stoomoven. Verder weer nieuwe menu'tjes, meer geneuzel met een app.

Die camera had ik nog niet eens gezien in de speclist :+

Vanaf woensdag kan ik het als het goed is allemaal wat beter bekijken. Dan zou de keuken bijna klaar moeten zijn. Alleen is het nog twijfelachtig of het blad op tijd geleverd wordt.
Dat heeft de mijne ook al, die wateraansluiting. Lijkt er wel op of ze het bedienen inderdaad naar de app verplaatsen. Display is kleiner geworden.

Vind het sowieso niet echt van toegevoegde waarde die connectiviteit. Je moet namelijk eerst het apparaat in afstandsbedienings modus zetten voordat je iets kan.

Heb wel de wifi module bijbesteld voor m'n stoomoven, maar dat is puur om de klokken gelijk te krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@MikeyMan als je de Artline serie hebt, die is was er niet met vaste afvoer. Vanaf de nieuwe lijn wel. (Die @PaT dus heeft).

En voor wat betreft de displays is er ook een keuze bijgekomen. Je hebt een normale versie (kleiner dan voorheen) en een XXL display. Die laatste is nog iets groter dan voorheen als ik het goed heb.

[ Voor 45% gewijzigd door GeeMoney op 18-05-2019 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:50:
@MikeyMan als je de Artline serie hebt, die is er niet met vaste afvoer. Vanaf de nieuwe lijn wel. (Die @PaT dus heeft).

En voor wat betreft de displays is er ook een keuze bijgekomen. Je hebt een normale versie (kleiner dan voorheen) en een XXL display. Die laatste is nog iets groter dan voorheen als ik het goed heb.
/\/\ dat dus.. Alle high end lijnen hadden die aansluitingen muv de Artline. Dat is met dit modeljaar rechtgetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Ik kom amper donkere keukens tegen waar het geheel donker op donker is in een nis. Zo vanzelfsprekend is dat niet. Gelukkig kan @Sdu7cb dat prima zelf toelichten.

Wat dat met mijn smaak te maken heeft is een aanname van jouw zijde.
Goede vraag, die ene plafondlamp lijkt mij ook niet voldoende om het een beetje verlicht te krijgen?

Is het niet wat om een iets verlaagd, glad gestuct plafond met spotjes erin te maken?

Inmiddels is bij ons de keuken eindelijk af. Heeft 6 maanden geduurd :/ laatste smetplint was vergeten en na enkele keren aandringen is het eindelijk geregeld. Blij dat het klaar is :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdu7cb

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:48:
Donkere vloer, donkere keuken, donker werkblad. Gaat dit niet enorm..... donker worden? Pak je dit met verlichting aan?
Donker is relatief in deze hoor, het is geen diep zwart, maar Lavazwart: dat komt wat beter uit bij de Leisteen vloer, anders is de keuken zelf ERG donker. Zal morgen een foto maken overdag, dan is het werkblad ook een stuk minder donker.

Qua verlichting komen er 5 tot 7 stuks Tom Dixon Melt lampen te hangen, dus er komt nog wel wat licht bij naast de 4x LEDs in de afzuigkap.
Ophidian schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Goede vraag, die ene plafondlamp lijkt mij ook niet voldoende om het een beetje verlicht te krijgen?

Is het niet wat om een iets verlaagd, glad gestuct plafond met spotjes erin te maken?

Inmiddels is bij ons de keuken eindelijk af. Heeft 6 maanden geduurd :/ laatste smetplint was vergeten en na enkele keren aandringen is het eindelijk geregeld. Blij dat het klaar is :)
We hebben een enorme hekel aan verlaagde plafonds en spotjes zijn ook niet favoriet ;) Maar we gaan waarschijnlijk een koperen paneel laten maken waar de lampen aan gehangen gaan worden.
Reinier schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:05:
@Sdu7cb mooi!
Lijkt me heerlijk die grote koeler en vriezer. Ik heb 102cm apparaten en voor een gezin met kinderen valt dat toch soms tegen :)
Yes gewoon genoeg ruimte hebben is echt heerlijk. Over ongeveer twee weken pas een kind, dus dan gaan we het ervaren :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmorgen bij Küchenland Ekelhoff in Nordhorn geweest. Waren hier een paar weken geleden voor het eerst geweest, zonder afspraak, toen kort gesproken, de keukentekening achtergelaten en afspraak gemaakt voor vandaag.

De verkoper, Sven, wist waarover hij sprak, had zich voorbereid, dacht mee en liet alles zien. Daarna werd een 3D gemaakt en offerte gepresenteerd voor een keuken van het merk Contur met Siemens apparatuur en een recirculatie kap van Novy, type cloud 230 ( iemand hier ervaring mee? ). Dit alle is 3 uur tijd.

Helaas was viel de offerte hoger uit dan wij wilden. We gaan hier over nadenken. Misschien de wensen iets bijstellen, misschien het budget omhoog of nog een keer elders kijken.

De indruk die we kregen was trouwens erg goed en, afgaande op de reviews die ik heb gelezen, zijn de meeste klanten zeer tevreden. Mogelijk ook dat het elders goedkoper kan maar hoe de kwaliteit en service dan is?

Nog geen keuken gekocht, wordt vervolgd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag zijn ze begonnen met het plaatsen van de keuken. Leuk om te zien hoe een ruimte 'ineens' gevuld wordt nadat je bijna 2 maanden tegen kale muren heb aangekeken.

Morgen gaan ze met 2 man verder en moeten ze volgens mij een eind kunnen komen. Het enige spannende is of het blad op tijd beschikbaar is. Dat zou er vorige week zijn, maar was er nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrisoV
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 14:42
Beste allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn druk op zoek naar een nieuwe keuken. Inmiddels zijn we er voor een groot deel uit: opstelling en apparatuur zijn we wel uit (zie hieronder).

Maar we twijfelen nog erg over kleur/materiaal van frontjes en werkblad. We willen deze namelijk beide mat wit hebben. Het lastige hiervan is dat er niet zoveel materialen zijn waarin zowel frontjes als werkbladen worden uitgevoerd. Dus:
óf we doen kunstof laminaat fronten en een werkblad dat er zoveel mogelijk bij aansluit (bijv Corian)
óf we doen fenix (waarin zowel fronten als werkblad kunnen worden uitgevoerd)
óf we kiezen voor Bulthaup b3 dat wel standaard kasten aanbiedt waarbij alles in één kleur en materiaal (HDF + kunststof laminaat) wordt uitgevoerd

Alles heeft voor- en nadelen. Wat zouden jullie aanraden?

Apparatuur:
Kookplaat: Bora PURA
Oven: Siemens HB836GTB6
Combimagnetron: SiemensCM836GNB6
Koel/vries: Siemens KI86SSD30
Vaatwasser: Siemens SX857X00PE
Kraan: Quooker 22+FSRVS

Het betreft een L- opstelling van 355 breed en 220 diep met hierin/op kookplaat, spoelbak en vaatwasser, geen bovenkastjes. Uitgevoerd met bovenste lade met greeplijst, daaronder met een tip-on systeem om het lekker strak te houden. Daartegenover twee hoge kasten met koelvries en ovens erin.

Offerte van Bemmel en Kroon voor een Next125 keuken in deze opstelling met deze apparatuur komt uit op €18,5k wanneer we kiezen voor kunststof deurtjes en Corian werkblad. Wat vinden jullie hiervan?

Ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Pagina: 1 ... 91 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1