Ik ben ook in de markt voor een nieuwe keuken; ergens volgend jaar gaat er een uitbouw aan 't huisje gezet worden en dan moet ook de keuken gedaan worden. Inmiddels rustig aan het inventariseren en ik richt me momenteel op 2 opties:
- IKEA kastjes met frontjes van een andere leverancier (K14)
- Kvik (heeft voorkeur door diepere kasten en algehele "feel")
Werkblad word sowieso iets van een marmercomposiet door wéér een andere leverancier die pas komt meten zodra de keuken staat. De keuken zelf moet matzwart worden.
Ons budget is niet megagroot (tussen de 12,5 en 15k), maarrrrr ik ben handig genoeg om de keuken zelf te zetten, dus daar valt nog wat te besparen (al is 't niet megaveel)
Ik ga binnenkort eens kletsen bij de Kvik, maar ik ben in de tussentijd druk geweest met de IKEA keukenplanner om een soort "basis" layout te creeëren. Iemand nog tips qua lay-out of over het proces wat ik nu inga?
Ik weet dat de kookplaat erg op het hoekje ligt in de tekening, maar dat moet een kast van 1 meter breed worden ipv de 80cm die IKEA toelaat in de planner.
De kookplaatkast staat wat van de muur ivm de uitbouw, die kan niet gelijk worden getrokken met de bestaande muur. Ik wil daar ook graag een diepere kast voor, maar dat doet Kvik, dus zou geen probleem moeten vormen. Het eiland moet ook volledig uit deze diepere kasten bestaan.
Korte toelichting op dichte kastenwand en het eiland: helemaal rechts moet een full size koelkast komen, daarnaast in de middenkast onderaan een vriezer, oven erboven en kastruimte daar weer boven. Uiterst links is oven met boven en onder kastruimte.
Het eiland is volledig kastruimte, allemaal lades.
[
Voor 21% gewijzigd door
Genos op 14-05-2019 11:54
]