Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even de voortgang showen van onze keuken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V28ckHQBPl89vdXhWxBpqoHK/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaqHDlOtz6ywNKeIk8wwd5m7/medium.jpg

* PaT is blij *

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00
@PaT dat ziet er strak uit met die apparaten!
Je hebt een grote stoom combi oven met een combi oven/magnetron erboven?
Mat wit is ook echt mooi, ons eiland is ook mat wit :) .

[ Voor 69% gewijzigd door GeeMoney op 21-05-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@GeeMoney Yes, stoomoven beneden, magnetron boven.
Het zou woensdag af moeten zijn, maar het blad is er waarschijnlijk vrijdag pas. In de tussentijd kunnen ze mooi verder met het wasmachine/droger/voorraadkastmeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 01:02
Een tijdje geleden heb ik een offerte laten maken voor een keuken, dit was een nobilia keuken. Onlangs ben ik bij een leverancier voor keuken, sanitair en deuren geweest vanuit een nieuwbouw project en heb daar o.a. een offerte laten maken voor een keuken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en/of eventueel nog tips en of de prijs een beetje marktconform is.

Apparatuur en werkblad;

Koelkast KI81RAD30
Stoomoven CM836GNB6 Studioline
Oven+Magnetron CS856GNB7 Studioline
Vriezer GI31NAC30
Kookplaat EX877LVV5E Studioline
Afzuigkap LC91KWQ60S Studioline
Vaatwasser SN878D26PE Studioline

Zeepdispenser Grohe Cosmopolitan RVS Supersteel
Kraan Grohe Cosmopolitan RVS Supersteel
Spoelbak Bingara 50FVI RVS
Werkblad Keramiek Basalt Black +/-3.2M en 1.2CM dik

Vaatwasser zal nog veranderd worden door een ander type aangezien deze geen besteklade heeft. De frontjes zijn gelakt hooglans bestaande uit;

Lades 2x100CM incl binnenlade in beide lades. 1x60CM breed uittreklade incl afvalsysteem onder de spoelbak en daarnaast een vaatwasser. Verder nog een kastenwand van 4 rijen van in totaal +/-2.35M hoog incl plint waar de koelkast, vriezer en ovens in zitten en de overige ruimte zijn opberg ruimtes. Kast onder de 2e oven zijn de planken iets ingekort om aan de binnenkant de handdoek en theedoek op te kunnen hangen.

In de eerste offerte had ik een Quooker Flex 7L + Zeepdispenser staan maar deze heb ik eruit laten halen, mede omdat ik me afvraag of het voor mij echt een meerwaarde is (drink weinig thee) en het spetteren van de quooker stoort mij enorm ;0

Enkele plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pXdd11g/Afbeelding-1-dd-21-05-2019.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zJsFKzs/Afbeelding-2-dd-21-05-2019.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wLvPHTb/Afbeelding-3-dd-21-05-2019.jpg

Verder moet er nog een extra stroomgroep voor de oven en een extra stroompunt voor de vriezer gemaakt worden. Ook het dichtzetten van de muur rondom de kastenwand wordt gedaan.

De totaal prijs van deze keuken incl montage en extra werk zoals hierhoven aangeven incl het verplaatsen van de standaard leidingwerk indien nodig komt op 22.809,- en daar gaat nog de keukencheque en een kleine korting vanaf waar het totaal op 19.200,-

Wat vinden jullie ervan? Nog tips?

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Phorcys op 22-05-2019 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Phorcys, het lijkt mij een redelijk aanbod. Afgaande op het studioline heb je Siemens apparatuur en dan is rond de 20k inclusief plaatsen en verplaatsen leidingen, (dagje werk, dus nooit meer dan 750 euro, materiaal is heel weinig) best redelijk. Ik kwam met een ongeveer vergelijkbare hoeveelheid kastjes met Siemens apparatuur op een dikke 18k uit. Wellicht zit er dus nog een beetje rek in de prijs, maar niet heel veel.

Weet je zeker dat je zo'n schuine afzuigkap wil? Het is een vrij dominant element in je keuken. Zou een koof boven je werkblad met plafondafzuiging niet strakker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
PaT schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:28:
@Phorcys, het lijkt mij een redelijk aanbod. Afgaande op het studioline heb je Siemens apparatuur en dan is rond de 20k inclusief plaatsen en verplaatsen leidingen, (dagje werk, dus nooit meer dan 750 euro, materiaal is heel weinig) best redelijk. Ik kwam met een ongeveer vergelijkbare hoeveelheid kastjes met Siemens apparatuur op een dikke 18k uit. Wellicht zit er dus nog een beetje rek in de prijs, maar niet heel veel.

Weet je zeker dat je zo'n schuine afzuigkap wil? Het is een vrij dominant element in je keuken. Zou een koof boven je werkblad met plafondafzuiging niet strakker zijn?
In die 19.200 zit zo'n 700,- aan meerwerk en 645,- aan leidingwerk (volgens mij was dit 645,- euro). Ze hebben al aangegeven dat dit de uiteindelijke prijs is, dus rek zit er niet meer in.

Naja daar heb ik over zitten twijfelen maar ben bang dat ik dat een stuk duurder uit ga zijn, afzuigkap + ombouw laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 21:45
Prijs is aan de hoge kant volgens mij;

denk dat er nog wel 2k af kan eerlijk gezegd.

- tevens een keuken anno 2019 zonder quooker (of variant daarop); een quooker gebruik je niet alleen voor thee. ook paste , eitje koken, groente koken etc etc.

- die kap is inderdaad flink aanwezig; waarom geen Bora ? je gaat toch inductie koken.

- afvalsysteem via leverancier is leuk; maar duur en vaak geen vuilniszakken voor verkrijgbaar; kijk ook eens naar brabantia sort & go systeem

[ Voor 17% gewijzigd door Len020 op 22-05-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Ik hoop dat wanneer alle fouten uit de offertes zijn gehaald ik nog iets van een totaal offerte voor de keuken, sanitair en deuren kan laten maken met nog wat korting. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze niet veel meer zullen gaan doen. De keukencheque die ze geven is leuk, maar die betaal je eigenlijk zelf.

De keren dat ik met een quooker heb gewerkt (bij klanten) stoorde het gespetter enorm en dat je ook nog eens kast ruimte verliest. Keuken is niet super groot. En aangezien ik twijfelde over de quooker vond ik +/- 1000-1100 verschil voor een quooker best wel groot, en moet nog een aparte stroom + aparte groep laten leggen voor de quooker +230 euro.

Heb naar de Bora (recirculatie) gekeken en het plan was om voor een Borca basic/pure te gaan. Bij de keukenleveranciers waar ik ben geweest raden ze het me af om voor een dergelijk systeem te kiezen.

Afvalsysteem is inderdaad duur. Kreeg bij een andere keukenleverancier te horen dat het zo maar 400,- kan schelen als ik niet voor een uitreklade met afvalsysteem kies maar met een deurtje en de afvalsysteem er zelf uit moet trekken.

Wat blijkbaar ook veel scheelt in prijs is de 2 hoge deuren uit 1 stuk in de wandenkast, dit schijnt ook zo'n 600,- extra te kosten voor beide deuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Phorcys op 22-05-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
@PaT Erg mooi, welk materiaal was het mat wit? Fenix?
Overigens, ga je de hoge kasten nog verder afwerken tot het plafond? Nu zit er net zo'n 10cm om stof te happen en vind ik het net niet af lijken.

@Phorcys
Hoezo raden ''de keukenleveranciers'' een Bora pure af? Enige onderbouwing? Of maken ze dan minder winst dan de andere componenten..
Er zijn heel wat elementen waar je concessies op kunt doen voor de keuken. Zeker zo'n afvalsysteem is m.i. echt nutteloos, overbodig duur en ook te exclusief voor verwerking en afhandeling (ik vond het hebben van een prullenbak in een kast niet wenselijk..). Ook een zeepdisper kan de kosten drukken, of de ingekorte planken voor je hangende theedoeken.. het is maar wat je natuurlijk zelf onmisbaar acht in de keuken van je dromen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 22-05-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
@keanu_ De reden die ze hebben aangegeven was de de 'traditionele' afzuigkappen beter zijn in het afzuigen en dat je meer ruimte in je lades/kasten verliest (logisch). Dat was voor mij eigenlijk de reden om niet meer naar de Bora te kijken.

Klopt, op veel dingen kan je besparen natuurlijk. Dan is ook de reden dat ik de quooker heb laten vervallen, kon niet genoeg redenen verzinnen om 1300,- te rechtvaardigen.

Weet iemand toevallig of er veel kwaliteitsverschil zit in Nobilia vs Ballerina qua frontjes, afwerking?

[ Voor 5% gewijzigd door Phorcys op 22-05-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Indien wij voor inductie hadden gekozen was er zeker een Bora gekomen. Uiteindelijk werd het een gasplaat.
Persoonlijk vond ik de keukenverkopers echt een apart slag; de meest vreemde argumenten werden uit de hoge hoed getoverd of zaken wél / niet te kiezen. Bij een Bora mis je ongeveer een half kastje eronder qua hoogte. maar je hebt geen kap meer hangen wat een stuk rustiger oogt.

Zeepdispender hebben wij ook besteld (quooker nordic); relatief duur, maar wel strakker op je blad dan een los pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Maakt het verschil wat je verliest qua ruimte ook nog uit of je voor afvoer naar buiten of recirculatie kiest? dacht dat je bij de laatste meer zou verliezen.

dat is een dure dispenser idd, die had ik ook op de offerte staat samen met de quooker flex, maar beide geschrapt. Nu gekozen voor een andere kraan met dispenser.

Maar inderdaad een Bora is een mooier gezicht. Vraag me eigenlijk af of een Bora Pure recirculatie eigenlijk goedkoper is dan de siemens kookplaat + afzuigkap die ik nu in de offerte heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phorcys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:34:
Maakt het verschil wat je verliest qua ruimte ook nog uit of je voor afvoer naar buiten of recirculatie kiest? dacht dat je bij de laatste meer zou verliezen.

dat is een dure dispenser idd, die had ik ook op de offerte staat samen met de quooker flex, maar beide geschrapt. Nu gekozen voor een andere kraan met dispenser.

Maar inderdaad een Bora is een mooier gezicht. Vraag me eigenlijk af of een Bora Pure recirculatie eigenlijk goedkoper is dan de siemens kookplaat + afzuigkap die ik nu in de offerte heb staan.
Kookveldafzuiging is normaal gesproken iets duurder dan een kookplaat en afzuigkap.
Afvoer neemt nog steeds ruimte in, maar recirculatie uiteraard meer.

Ik was vooraf sceptisch over zowel de inductie als de afbuiging in het blad, maar beiden bevallen me eigenlijk prima. Mis alleen het vuur ;)
En een inductieplaat is wat gevoeliger voor vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:46
Hoogstwaarschijnlijk kan je leverancier de Bora gewoon niet leveren omdat hij geen dealer is. Dat een afzuigkap boven de kookplaat beter werkt is absolute onzin. Zeker in vergelijk met het schuine model wat nu in de render te hoog boven je kookplaat hangt.

Je verliest slechts de bestek lade onder de kookplaat als je voor recirculatie kiest. Als je het blad 70cm diep maakt geld dat ook voor het model met afzuiging naar buiten. Dat zou ik ook prefereren boven het recirculatie model.
Volgens mij is de Bora Pure nog goedkoper ook.

Ik zou ook eens kritisch kijken naar het lage gedeelte, de indeling is nu niet optimaal. Het is dan wel mooi symmetrisch maar je hebt in verhouding heel weinig werkruimte tussen het koken en spoelen. Ik zou de vaatwasser in de kastenwand plaatsen waardoor je aan de kook/spoel zijde volledig met lades kan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-05-2019 11:59 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Phorcys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:05:
Een tijdje geleden heb ik een offerte laten maken voor een keuken, dit was een nobilia keuken. Onlangs ben ik bij een leverancier voor keuken, sanitair en deuren geweest vanuit een nieuwbouw project en heb daar o.a. een offerte laten maken voor een keuken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en/of eventueel nog tips en of de prijs een beetje marktconform is.

Apparatuur en werkblad;

Koelkast KI81RAD30
Stoomoven CM836GNB6 Studioline
Oven+Magnetron CS856GNB7 Studioline
Vriezer GI31NAC30
Kookplaat EX877LVV5E Studioline
Afzuigkap LC91KWQ60S Studioline
Vaatwasser SN878D26PE Studioline

Zeepdispenser Grohe Cosmopolitan RVS Supersteel
Kraan Grohe Cosmopolitan RVS Supersteel
Spoelbak Bingara 50FVI RVS
Werkblad Keramiek Basalt Black +/-3.2M en 1.2CM dik

Vaatwasser zal nog veranderd worden door een ander type aangezien deze geen besteklade heeft. De frontjes zijn gelakt hooglans bestaande uit;

Lades 2x100CM incl binnenlade in beide lades. 1x60CM breed uittreklade incl afvalsysteem onder de spoelbak en daarnaast een vaatwasser. Verder nog een kastenwand van 4 rijen van in totaal +/-2.35M hoog incl plint waar de koelkast, vriezer en ovens in zitten en de overige ruimte zijn opberg ruimtes. Kast onder de 2e oven zijn de planken iets ingekort om aan de binnenkant de handdoek en theedoek op te kunnen hangen.

In de eerste offerte had ik een Quooker Flex 7L + Zeepdispenser staan maar deze heb ik eruit laten halen, mede omdat ik me afvraag of het voor mij echt een meerwaarde is (drink weinig thee) en het spetteren van de quooker stoort mij enorm ;0

Enkele plaatjes.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder moet er nog een extra stroomgroep voor de oven en een extra stroompunt voor de vriezer gemaakt worden. Ook het dichtzetten van de muur rondom de kastenwand wordt gedaan.

De totaal prijs van deze keuken incl montage en extra werk zoals hierhoven aangeven incl het verplaatsen van de standaard leidingwerk indien nodig komt op 22.809,- en daar gaat nog de keukencheque en een kleine korting vanaf waar het totaal op 19.200,-

Alvast bedankt!
Wij hebben qua formaat ongeveer een zelfde keuken, alleen dan een hoekblad met drie hoge kasten. Jij hebt één hogere kast extra, maar wij twee lagen kasten extra. Wij hebben dus ook meer en dikker composiet blad. Verder vergelijkbare apparatuur, alleen hebben wij een inbouw koffiezet apparaat extra. Tevens maatwerk dikke planken rondom alle kasten. Wij waren uiteindelijk 19.500 kwijt voor ook middensegment (rotpunkt). Dus daar moet nog wel iets van af kunnen ja.

Is het niet mooier de lijn tussen de lades door te trekken? Dus ofwel de twee kastjes links te doen, vaatwasser links met de wasbak ernaast, ofwel in de deurtjes de lijn door te trekken? Ik zou dit zelf wat chaotisch vinden. Zou eventueel de witte studioline niet beter passen in de witte kasten?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
@Kapitein Merijn Bij de keukenleverancier waar ik nu geweest ben heb ik niet gevraagd naar de Bora, dus geen idee of ze het wel of niet kunnen leveren. Afzuigkap in de huidige render ziet er zo ie zo raar uit, lijkt meer vierkant bij de vooraanzicht en hangt inderdaad te hoog, zeker gezien de bediening aan de bovenkant zit.

Vaatwasser aan de andere kant vind ik persoonlijk minder fijn, wanneer je spullen hebt afgespoeld moet je de spullen aan de andere kant in de vaatwasser zitten, waardoor water op de grond druipt, om deze reden was deze optie afgevallen.

Qua indeling ben ik lang bezig geweest, het eerste gedeelte is ongeveer 105CM, reden dat dit stuk langer is omdat hier een koffie automaat komt te staan, tussen de spoelbak en kookplaat zit ongeveer 75CM. Heb geprobeerd andere indelingen te maken maar dan kwam het allemaal net niet uit. Bijvoorbeeld de eerste indeling was 3x60 en 1x120 maar had dan weer te weinig ruimte links naast de spoelbak waardoor ik waar nu een volledig kastenwand 3x hoge kasten en een stuk blad waar dan de koffie automaat zou staan, maar vond dat niet mooi ogen.

@Ophidian net even gekeken en zie dat buiten de keuken ongeveer 1300 euro aan meerwerk in de 19.200 zit verwerkt, keuken ansich komt dus net onder de 18K uit

Dat is inderdaad wel een idee inderdaad om de lijn van de lades door te trekken. Het verplaatsen van de kastjes naar links had ik geprobeerd, dan heb je tussen de spoelbak en kookplaat meer ruimte, aan de andere kant van de spoelbak 60CM waar dan de koffie automaat komt te staan, dan heb je nog iets van ruimte over naast de koffie automaat tot aan de spoelbak. Het enige 'probleem' waar ik mee zat was dat dan de vaatwasser in de hoek zit.

Vond de apparatuur in het wit eigenlijk helemaal niet mooi en anders zou de keuken helemaal wit zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Een jaar verder is het geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.feiner.nu/zooi/IMG_2197.JPG

Uiteindelijk zijn we voor zwarte deurtjes gegaan.
In de keuken ligt een lichtgrijze PU gietvloer.
Speedener schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:35:
We hebben vandaag bij Bemmel en Kroon een keuken besteld voor onze nog-op-te-leveren nieuwbouwwoning.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Afbeelding]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-06 13:19
Mooie keuken, de afzuigkap hangt wel een beetje te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Als ik de foto bekijk lijkt het wel mee te vallen? wat zou normaliter de juiste afstand moeten zijn? Centimeter of 60-70cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
40 tot 50 cm adviseren de leveranciers voor een ideale werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
aha dacht dat het een stukje hoger was, vandaar. Dan hebben ze hem bij mij op de tekening helemaal hoog geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Keukenkenner schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:35:
Mooie keuken, de afzuigkap hangt wel een beetje te hoog..
Kan niet lager want dan stoot je je hoofd als je 'm open klapt voor betere afzuiging.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
Naar mijn weten moet hij alleen opengeklapt worden als je het koolstoffilter wilt vervangen of het vertfilter wilt reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:02
Phorcys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:05:

Alvast bedankt!
Ziet er strak uit! Wij hebben voor 2 stoomovens gekozen en dus geen magnetron. Die laatste nog nooit gemist. Wij warmen eten op met de stoomfunctie, duurt iets langer maar smaak en bite zijn stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

keanu_ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:42:
@PaT Erg mooi, welk materiaal was het mat wit? Fenix?
Overigens, ga je de hoge kasten nog verder afwerken tot het plafond? Nu zit er net zo'n 10cm om stof te happen en vind ik het net niet af lijken.
Ja, daar is in de communicatie dus iets fout gegaan. Ik wilde de zijwanden tot het plafond en dan dichtgezet met een 'plint'. Dat heeft op de een of andere manier nooit de opdrachttekening gehaald. Ik zit nu te dubben of een los plintje er bovenop beter is of om het zo te laten.

Zo'n zelfde geval met de LeMans kasten. Beide hoeken moesten dat krijgen maar slechts 1 heeft het. Zo staat het ook op de uiteindelijke offerte dus ook daar hebben we niet goed opgelet.

Daarnaast ontbreken er op dit moment nog wat lades en de spoelbak van mijn wasbakje voor de bijkeuken. We gaan vandaag dus maar eens bellen om eea af te stemmen.

Of het mat wit Feniks is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
PaT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:19:
[...]

Ja, daar is in de communicatie dus iets fout gegaan. Ik wilde de zijwanden tot het plafond en dan dichtgezet met een 'plint'. Dat heeft op de een of andere manier nooit de opdrachttekening gehaald. Ik zit nu te dubben of een los plintje er bovenop beter is of om het zo te laten.

Zo'n zelfde geval met de LeMans kasten. Beide hoeken moesten dat krijgen maar slechts 1 heeft het. Zo staat het ook op de uiteindelijke offerte dus ook daar hebben we niet goed opgelet.

Daarnaast ontbreken er op dit moment nog wat lades en de spoelbak van mijn wasbakje voor de bijkeuken. We gaan vandaag dus maar eens bellen om eea af te stemmen.

Of het mat wit Feniks is weet ik niet.
Zelf een ombouw timmeren, gipsplaten erop en af laten stucken strak aan de kasten ?
En kan je nog die ene hoek naar een LeMans omzetten? Een draai carroussel is echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:41:
[...]

Zelf een ombouw timmeren, gipsplaten erop en af laten stucken strak aan de kasten ?
En kan je nog die ene hoek naar een LeMans omzetten? Een draai carroussel is echt een drama.
Dat zou ook nog kunnen.
Een draaicaroussel wordt het sowieso niet. Er zitten nu planken in. Ik neem aan dat dat nog wel aangepast kan worden naar LeMans.

Bestaan er ook lades die niet de gehele diepte van de kast vullen? Waar mijn waterkraan voor de stoomoven zit past er eigenlijk net geen lade voor. Dus in plaats van dat de lade ongeveer 55 cm diep is, zou hij bijv 45 diep moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PaT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Dat zou ook nog kunnen.
Een draaicaroussel wordt het sowieso niet. Er zitten nu planken in. Ik neem aan dat dat nog wel aangepast kan worden naar LeMans.

Bestaan er ook lades die niet de gehele diepte van de kast vullen? Waar mijn waterkraan voor de stoomoven zit past er eigenlijk net geen lade voor. Dus in plaats van dat de lade ongeveer 55 cm diep is, zou hij bijv 45 diep moeten zijn.
Een Lemans systeem is inderdaad achteraf nog te plaatsen.

De lade die je bedoelt is een standaard diepte bij de meeste fabrikanten, deze is inderdaad 10cm korter.

Ik zou de ombouw van gegrond MDF maken en mooi in dezelfde kleur als de muur lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 14:13
Anoniem: 1208386 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:59:
Vanmorgen bij Küchenland Ekelhoff in Nordhorn geweest. Waren hier een paar weken geleden voor het eerst geweest, zonder afspraak, toen kort gesproken, de keukentekening achtergelaten en afspraak gemaakt voor vandaag.

De verkoper, Sven, wist waarover hij sprak, had zich voorbereid, dacht mee en liet alles zien. Daarna werd een 3D gemaakt en offerte gepresenteerd voor een keuken van het merk Contur met Siemens apparatuur en een recirculatie kap van Novy, type cloud 230 ( iemand hier ervaring mee? ). Dit alle is 3 uur tijd.

Helaas was viel de offerte hoger uit dan wij wilden. We gaan hier over nadenken. Misschien de wensen iets bijstellen, misschien het budget omhoog of nog een keer elders kijken.

De indruk die we kregen was trouwens erg goed en, afgaande op de reviews die ik heb gelezen, zijn de meeste klanten zeer tevreden. Mogelijk ook dat het elders goedkoper kan maar hoe de kwaliteit en service dan is?

Nog geen keuken gekocht, wordt vervolgd.
Dat vond ik ook een erg lastige vraag. Immers; je gaat helemaal naar DL om een keuken te kopen, wat nou als er iets gebeurd en je hebt ze nodig?

Aan de andere kant, die vraag kun je je ook stellen als je een keuken ergens in de buurt koopt. Je hebt altijd wel verhalen van mensen met slechte ervaringen.

Ons indruk was ook goed en we hebben nog vergeleken met een locale keukenboer en de prijs was eigenlijk niet zo heel verkeerd. de keuken is dus bij hun bested. Het opmeten en inbouwen gebeurd overigens via een nederlandse installateur die ergens in de buurt van Leeuwarden zit. Dus over de communicatie hoef je je eventueel ook geen zorgen te maken.

Wij gaan onze novy afzuigkap wel ergens anders kopen omdat Ekelhof deze niet tegen een concurrerende prijs kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Laatst online: 19-06 14:13
Sdu7cb schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:12:

Donker is relatief in deze hoor, het is geen diep zwart, maar Lavazwart: dat komt wat beter uit bij de Leisteen vloer, anders is de keuken zelf ERG donker. Zal morgen een foto maken overdag, dan is het werkblad ook een stuk minder donker.
ben erg benieuwd naar de foto's overdag. Wij gaan hoogstwaarschijnlijk ook voor een lavazwarte keuken met een licht blad.

Als je er een (of meer >:) ) kan posten, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Een Lemans systeem is inderdaad achteraf nog te plaatsen.

De lade die je bedoelt is een standaard diepte bij de meeste fabrikanten, deze is inderdaad 10cm korter.

Ik zou de ombouw van gegrond MDF maken en mooi in dezelfde kleur als de muur lakken.
Net inderdaad met de keukenleverancier gesproken. Er komt een lade van 36cm diep. LeMans is ook gefikst. De MDF opbouw kan inderdaad ook nog. De andere koven moeten we ook nog aflakken, dus dan zou die mooi mee kunnen.
Ik twijfel alleen of je hem dan aan de zijkant gelijk moet houden met de zijwand van de keuken of iets terug moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Net inderdaad met de keukenleverancier gesproken. Er komt een lade van 36cm diep. LeMans is ook gefikst. De MDF opbouw kan inderdaad ook nog. De andere koven moeten we ook nog aflakken, dus dan zou die mooi mee kunnen.
Ik twijfel alleen of je hem dan aan de zijkant gelijk moet houden met de zijwand van de keuken of iets terug moet leggen.
Zit je ventilatie niet in de weg om hem gelijk te krijgen met de kasten?
Ik zou hem aan de zijkanten sowieso gelijk laten lopen met de zijwanden.
Dan ontkom je er niet aan om hem aan de bovenkant ook naar voren te trekken.
Overigens lijkt het me niet dat je heel erg veel ruimte hebt om die koof nu nog te bouwen.
Makkelijkste is misschien nog om toch andere zijwanden te bestellen en daar een front tussen te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er is ruimte genoeg. Er zit echt wel meer dan 10cm tussen. En met de ventielen gaat het ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Laatst online: 04-06 12:23
Zet er, als je de kasten bovenaan dichtmaakt, wel 1 of 2 roosters in. De convectie achterlangs moet natuurlijk ook bovenaan weer weg kunnen. Anders wordt het warm achter die kasten en daalt de efficientie van je koelkast/vriezer.
Wij hadden een dikke 25cm over en hebben dat laten stucen zonder het aan de kast zelf vast te maken (die kunnen er dus nog onderuit geschoven worden) door een framepje van hout te timmeren en dat met schuine balkjes aan het plafond te verankeren. Daarna aan de onderzijde een tegelprofiel eropgezet (zeker 5mm dikker dan je gipsplaat) en dat is nu dus als stucprofiel aan de onderzijde gebruikt. Zo zit er geen stuc op je kast en is de onderzijde van de gipsplaat dicht afgewerkt (vocht e.d.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedemiddag allemaal,

Enige tijd geleden hebben we officieel getekend voor onze eerste nieuwbouw woning (überhaupt onze eerste woning) en op het gebied van keukens ben ik nog niet helemaal thuis, vandaar dat ik wat advies wil inwinnen . We zijn nu ver gevorderd met de onderhandelingen omtrent de keuken, het design staat wat ons betreft redelijk vast maar we twijfelen of de prijs/kwaliteit wel naar verhouding is aangezien we beide een leek zijn als het om keukens gaat.

Als jullie nog tips hebben hoor ik dat graag, alvast bedankt!

hieronder de keuken:

We hebben gekozen voor een L vormige keuken (schiereiland) met een kastenwand.

We hebben op dit moment onderstaande opties:

Kasten in Uitvoering: A, Pronorm Programma Y-MK, matlak stratusgrijs, greeploos.

Kook & Spoeldeel

Kast t.b.v. Vaatwasser 60cm breed
Hoekkast twee lades 60cm breed 2x
Kast voor spoeldeel met deur 60cm breed
Kast voor kookplaat met lades 100cm breed
Kast incl bestekindeling met lades 100cm breed
2 bovenkasten incl. houten open kasten
Houten afwerking en panelen

Totaal €4816.78 excl. korting

Kastenwand
3 hoge kasten 223cm
in de middelste kast komt een grote stoomoven
1 kast wordt gebruikt voor de koelkast

Totaal €4763.10 excl. korting

Barblad
Houtlook barblad €639,22

Apparaten
Bora pure incl afzuiging €2.498
Bosch HSG856XC6 bak-stoom oven 71L €1798
Bosch koel-vries combinatie 191L/76L €658
Bosch SMA46IX09N vaatwasser €648
Kraan en toebehoren €318
Spots 4 stuks €303.5

Totaal €6259,- excl. korting

Werkblad en Spoeldeel
Dekker Fenix 10 mm
1 227.1 Lengte 227.1 cm x 90 x 1 cm ( KOOKDEEL) €706,88
1 286.6 Lengte 286.6 cm x 60 x 1 cm ( SPOELDEEL) €891,29
7.7 2FFE Randafwerking dubbel facet €391,31

KRG Uitsparing t.b.v. kraan of zeeppomp €33,88
1 KOOK-OP1 Kookplaatuitsparing €101,64
1 SDE0615GM LANESTO URBAN GUN METAL 615 50 x 40 cm €940,17

Totaal €3065.17

Korting: €2.325,96‬
Afrondingskorting: €1.946,81
Keuken cheque (project) €2700

Subtotaal 12.750,-
Montage 1.250,-

Totaal bij te betalen €14.000

Onderstaand de schets om een beeld te krijgen van de keuken(niet op de kleuren letten, die kloppen niet).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YwHuedh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FgfGPVN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dw3ay2n.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IHhYUDm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHVemWI.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mooie keuken en de prijs lijkt me ook redelijk.
Ik zou alleen niet voor een fenix werkblad kiezen. Ik zag het hier al eerder voorbij komen en snap niet dat dit nog aangeboden wordt.
Fenix is als front een ontzettend mooi materiaal maar eigenlijk niet geschikt als werkblad. Het klinkt raar maar het is ontzettend vlek gevoelig. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze er ontzettend spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 22:37

Sdu7cb

2Lame2Shoot

NewienM schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:30:
[...]

ben erg benieuwd naar de foto's overdag. Wij gaan hoogstwaarschijnlijk ook voor een lavazwarte keuken met een licht blad.

Als je er een (of meer >:) ) kan posten, heel graag.
Shot die nog op mijn phone stond. Zal kijken of het lukt dit weekend nog wat fotos te maken!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fxqwk4.jpg
Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:20:
Mooie keuken en de prijs lijkt me ook redelijk.
Ik zou alleen niet voor een fenix werkblad kiezen. Ik zag het hier al eerder voorbij komen en snap niet dat dit nog aangeboden wordt.
Fenix is als front een ontzettend mooi materiaal maar eigenlijk niet geschikt als werkblad. Het klinkt raar maar het is ontzettend vlek gevoelig. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze er ontzettend spijt van hebben.
Amen, daarbij: krasgevoelig! Wat zandkorrels die van de groente afvallen en er iets op zetten en je hebt al erg snel krassen. Voor fronten zou ik er wel mee kunnen leven.

[ Voor 44% gewijzigd door Sdu7cb op 23-05-2019 22:45 ]

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
@Lwent mooie keuken zo op het oog, paar kleine dingen waar ik toch iets over wilt zeggen:
- Ga je echt koken richting het eiland? Is dat niet vervelend met spetters etc? Je zou het kunnen omwisselen met de wasbak.
- Ik krijg toch kriebels van de verhoudingen van de onderkasten: zou je aan de lange zijde (waar nu de wasbak is gepositioneerd) niet bijvoorbeeld voor 90-60-60-90cm kiezen?
- Ik ben zelf erg fan van echt 'plafondhoge' kasten aan hoge kastenwand, wie weet is dit nog iets leuks?
- Over Fenix als werkblad is al het e.a.a. gezegd, mooi zo mat, maar niet ideaal (is bijv dekton geen optie?)
- Qua prijs denk ik behoorlijk acceptabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:39
@lwent ik zou de kookplaat ook anders positioneren. Nu staat degene die kookt altijd in het looppad naar de keuken, tevens heb je geen afzet ruimte aan een kant en spettert het inderdaad richting bar.

Ik zou hem boven de linker lade kast in het langere gedeelte zetten (daar waar nu ongeveer de snijplank in het plaatje zit, maar dan iets meer naar links dus, boven de laden.)

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hi All,

Enige tijd geleden alweer dat ik een korte preview heb gestuurd van m'n keuken. Een vrij esentieel onderdeel van het aanzicht liet nog even op zich wachten.

Vorige week maandag zijn de laatste openstaande punten opgelost.
Allereerst de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mtTbxb2CHmAFpXUm1dXsZJaS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DQ7A1FWiPIDM8loUGluMd0Nx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lbq7sMndChGheglwtYmmPuqz/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7HTFlGZzYijH2yWFMY7Vt0Z8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/37rwjDS3ymvZWfzYrgKgLonZ/full.jpg

Ja, er moet nog een en ander gebeuren, maar dat komt de komende weken nog :)

De Specs:
- Tristar keukenkasten
- Zwarte fronts volledig Fenix
- Houten fronts ruw geborsteld en gebeitst.
- Barretje zelfde materiaal als deuren
- Blad en achterwand composiet, Arte Calcatta Gold

Qua apparatuur:
- Miele 6805 combi stoomoven
- Miele 6800 combi magnetron
- Miele K37273ID Koelkast
- Miele 32402 Vriezer
- Miele G6860-W Vaatwasser
- Zwarte Quooker Combi+
- Bora Classic afzuiging met afvoer naar buiten

Totaalprijs: rond de 31,5k

Bijzonderheden:
- De kasten zijn (deels) op maat gemaakt. Zo zijn de laden aan de 'wand zijde' van het eiland uit mijn hoofd 1m05, en de lage kasten van de wand 76,5 breed. Zodoende hebben we nog een goede doorloop achter het eiland, en past de wand precies tussen de koof
- De hoge deur heeft een ingefreesde greeplijst aan de zijkant in plaats van tip-on
- Onderlades zijn tip-on, bovenladen met greeplijst om niet een tweede onderbreking te hebben.
- Zwevend eiland en blad rondom

Tis al met al nog een beste klus geweest, we hebben de hele benedeverdieping aangepakt. Hele dekvloer eruit, vloerverwarming erin, en de keuken verplaatst. Was niet zo gek makkelijk, aangezien ik niet in de kruipruimte onder de keuken kan komen. Moest dus een deel door de dekvloer.
En heb ook een flink gat in de vloer moeten maken voor de afvoer van de Bora.

Ook het selectieproces is nog een hele tour geweest. Zijn begonnen bij Bemmel en Kroon, voor een Next125 keuken. Daar zouden we voor een vergelijkbare keuken rond de 38k kwijt geweest zijn.
Vervolgens met diezelfde offerte naar Ekelhoff geweest. Daar zou diezelfde Next keuken uitkomen op 31,5k.
Echter; qua maatvoering kwam dat niet helemaal uit.

Uiteindelijk gewezen op het merk Tristar. Waren hier wat terughoudend in, in verband met het eventuele risico wat een kleine zelfstandige fabriek met zich mee kan brengen, maar uiteindelijk erg blij dat we hier toch voor gekozen hebben. Alles past nu netjes tussen de koof, en het eiland is ook precies goed.

Voorop gesteld, ik ben een enorme mierenneuker, en heb de keukenleverancier vast ook wat stress en/of zuchten opgeleverd, maar (uiteraard zou ik haast zeggen) ging niet alles helemaal goed.

Door mijn eigen onoplettendheid was er ergens tussen de offerte van Bemmel en Kroon en de uiteindelijke levering een Normale oven besteld en inmiddels geleverd. Drie dagen voor de montage kwam ik hierachter. Leverancier heeft alles in het werk gesteld om alsnog een Magnetron geleverd te krijgen. Weet nog steeds niet hoe het gebeurd is, maar ik heb hier toch ergens over een nummertje heen gekeken. Een keer of tien :)
Zo paste de hoge deur van de koelkast initieel niet. De greeplijst steekt logischerwijs een klein stukje uit. Was prima geweest, als we niet precies op maat zouden zitten met de zijwand. Die paste dus niet tussen het blad en de muur in. Is zonder morren een nieuwe deur voor geleverd.
Ook was er een kortere lade geleverd om de afvoer van de miele stoomoven achter kwijt te kunnen. Echter; de bijgeleverde geleiders waren van de normale lengte. Hier hadden ze zich makkelijk vanaf kunnen maken door kortere geleiders te leveren, maar er zijn zowel nieuwe geleiders als een nieuwe lade geleverd, zodat ik wat meer ruimte heb. Kwam er pas later achter dat één van de zijwanden naast het nisje niet van fenix materiaal was. Deze is inmiddels ook in zijn volledigheid vervangen.
En ook een beschadigd deurtje is gelijk meegenomen.

Tevens nog wat afwerkingsdingetjes, wat meer mijn OCD is dan dat het mis gegaan is. Er zijn in eerste instantie zilveren rubbers voor onder de plint geleverd. Vond dat niet zo mooi, dus heb zelf nieuwe rubbers geregeld in het zwart, die er door de monteurs in gezet zijn. Moet de plankdragers in de kasten nog laten poedercoaten, gezien deze ook zilver zijn. We hebben twee tip-on bovendeuren. Die worden normaal gesproken zonder soft-close geleverd, maar dit voelt niet echt lekker. Deze zijn er nog op gezet, hele verbetering!

Enige wat ik nu nog moet fixen is de montage van het extra scharnier voor de koelkastdeur.

Al met al, ik was er al vanuit gegaan dat er wel iets aan de hand zou zijn, maar het gaat dan natuurlijk vooral om hoe dat opgepakt is. Wat dat aangaat niets dan lof voor Beerens in Roggel.

Nog wat losse puntjes
- Bora inductie en de afzuiging doen het stukken beter dan ik van tevoren had durven hopen. Weet overigens niet of ik die de volgende keer weer in het blad zou laten verzinken.
- De vriezer met no-frost is een stuk kleiner dan we ons hadden gerealiseerd, deze vervangen we tzt wellicht nog
- Neem geen plint van 6cm hoog. Qua design leuk, maar met schoenen aan sta je constant tegen de fronts aan te schoppen.
- We eten echt dagelijks aan de bar, ook gezellig als de een staat te koken. Ik pak er een biertje bij, zet een muziekje aan en gaan maar :)
- De zwarte Fenix lak is, zeker in het donker, erg vet. Het is matter dan mat, en dat geeft een heel gaaf effect. Zou het alleen nooit als blad gebruiken inderdaad.
- Handgrepen van de Miele apparaten worden vervangen door zwarte, staan in backlog.
- De koelkast is standaard niet uitgerust met soft-close. Wat vooral inhoudt dat of je flessen eruit vallen bij het dicht doen, of dat de deur open blijft staan. Heb ik inmiddels zelf gemonteerd. M.i. slecht verhaal op een koelkast van 1800 euro
- Vaatwasser kon helaas niet in XL worden uitgerust
- De combi-magnetron komt standaard met internet verbinding, evenals de vaatwasser. Nut daarvan is zeer beperkt, maar hield wel in dat de klok gesynchroniseerd wordt. Laat de stoomoven nou standaard geen internet verbinding hebben. Dus de klok liep steeds out of sync. Dus die inmiddels ook maar gemonteerd (blijf 0,5s verschil in zitten overigens :P)

Al met al erg tevreden over zowel de het materiaal als de installatie en begeleiding.
De prijs denken we maar even niet meer aan. Nu genieten van de keuken en de rest van het huis af maken _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 24-05-2019 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@MikeyMan super gaaf, ziet er schitterend uit. De plint lijkt me wel behoorlijk vervelend inderdaad, ook helaas iets wat je niet makkelijk meer kan oplossen.
En waarom zou je de volgende keer wellicht niet je Bora meer laten verzinken in je blad?
Wat is de wand dikte aan beide zijden van je kastenwand? Ziet er goed uit, ik denk dat mijn wanden ietsje dunner worden maar dat kan ik pas opmeten bij de eerst volgende kijkdag.

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 24-05-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:10:
@MikeyMan super gaaf, ziet er schitterend uit. De plint lijkt me wel behoorlijk vervelend inderdaad, ook helaas iets wat je niet makkelijk meer kan oplossen.
En waarom zou je de volgende keer wellicht niet je Bora meer laten verzinken in je blad?
Wat is de wand dikte aan beide zijden van je kastenwand? Ziet er goed uit, ik denk dat mijn wanden ietsje dunner worden maar dat kan ik pas opmeten bij de eerst volgende kijkdag.
M.b.t. de Bora; bij verzinken is de kit tevens hetgeen waar alles mee gemonteerd is. Dit krijg je lastig recht.
Het is een keer opnieuw gedaan, maar nog niet 100% recht. Slecht voor m'n OCD. Het is goed maar net top zeg maar :)

De zijwanden heb ik gemaakt van 10cm gasbeton. Na het stucen is dit links 9,8 en rechts 11,2 cm dik. Had ik het maar niet opgemeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
prachtige keuken; wat heb je daar aan het plafond hangen ? die zwarte balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Len020 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:34:
prachtige keuken; wat heb je daar aan het plafond hangen ? die zwarte balk?
Dat is een driefasen lamp-rail. Komen nog een paar lampen aan, maar het blijkt dat we nog een stuk verbouwing over hebben aan het einde van ons geld... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

Reinier

\o/

Fraai hoor. Ik heb ook een vrijwel wit blad en vind dat erg mooi. Krijg je geen vingerafdrukken op je matte fronten? Dat is hier bij ons echt wel een issue. Mijn dochter laat overal hand- en vingerafdrukken achter dus je blijft met Dasty bezig :)

En heb je met een specifieke reden voor een vlakinbouwspoelbak gekozen? Zelf vind ik onderbouw altijd wel zo mooi. Persoonlijke smaak uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:35:
Fraai hoor. Ik heb ook een vrijwel wit blad en vind dat erg mooi. Krijg je geen vingerafdrukken op je matte fronten? Dat is hier bij ons echt wel een issue. Mijn dochter laat overal hand- en vingerafdrukken achter dus je blijft met Dasty bezig :)

En heb je met een specifieke reden voor een vlakinbouwspoelbak gekozen? Zelf vind ik onderbouw altijd wel zo mooi. Persoonlijke smaak uiteraard.
Nee, dat is juist het mooie met Fenix.
Sowieso minder (tot geen!) vingerafdrukken, en als het vuil is, is het er zo vanaf.
Overigens schrok ik me de eerste keer schoonmaken wel een ongeluk. Als het vochtig is, vlekt het echt extreem. Maar dat trekt weg als het opdroogt.

Onderbouw vind ik zelf niet zo mooi, maar dit is ook hygienischer heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Nee, dat is juist het mooie met Fenix.
Sowieso minder (tot geen!) vingerafdrukken, en als het vuil is, is het er zo vanaf.
Overigens schrok ik me de eerste keer schoonmaken wel een ongeluk. Als het vochtig is, vlekt het echt extreem. Maar dat trekt weg als het opdroogt.
OK, dan ga ik denk ik even nieuwe fronten regelen :)
Word echt gek van dat poetsen.
Onderbouw vind ik zelf niet zo mooi, maar dit is ook hygienischer heb ik begrepen.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Dat is een driefasen lamp-rail. Komen nog een paar lampen aan, maar het blijkt dat we nog een stuk verbouwing over hebben aan het einde van ons geld... :+
ga je ook 3 fases gebruiken ? wij willen namelijk ook een lichtrail, 3 fase is dan wel handig zodat je sfeer en werklicht apart kan bedienen. Maar we komen nu uit op hue lampen zodat dat allemaal ook kan op 1 fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Len020 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:45:
[...]

ga je ook 3 fases gebruiken ? wij willen namelijk ook een lichtrail, 3 fase is dan wel handig zodat je sfeer en werklicht apart kan bedienen. Maar we komen nu uit op hue lampen zodat dat allemaal ook kan op 1 fase.
Yup, anders had ik wel 1 fase op gehangen :)

Heb al drie knoppen voorzien, en het is een centraaldoos. Dus kan deels met KAKU, deels met hard-wired draden aan de slag.
Valt altijd tegen, lampen en gordijnen nog aan het einde van een verbouwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Len020 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:08:
Prijs is aan de hoge kant volgens mij;

denk dat er nog wel 2k af kan eerlijk gezegd.

- tevens een keuken anno 2019 zonder quooker (of variant daarop); een quooker gebruik je niet alleen voor thee. ook paste , eitje koken, groente koken etc etc.
500-1k voor een Quooker of 20 euro voor een waterkoker. Ik zou het wel weten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Ik ook, de Quooker uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Kost je ook ruimte op het blad (rommelig), en het is ook heerlijk om gelijk warm water te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Kost je ook ruimte op het blad (rommelig),
Waarom heb je dan geen inbouwkoffiezetapparaat? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Waarom heb je dan geen inbouwkoffiezetapparaat? >:)
Die had ik hiervoor, maar vond ik niet echt heel praktisch.
Telkens het halve ding uit elkaar halen met schoonmaken.
Daarnaast had dat ingehouden dat ik geen hoge koelkast kwijt kon, en/of geen nisje.
Tot slot; vind zo'n Jura een beter designstatement dan een waterkoker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@MikeyMan Mooie keuken. Het witte blad vind ik er mooi opgeruimd uitzien qua indeling. Dat van die plinten had ik ook al ontdekt in de showroom, vandaar dat wij gewoon een plint van een cm of 11 hebben genomen.

Aan de ene kant vind ik het feniks zwart erg mooi, maar aan de andere kant vraag ik mij af of dit niet het nieuwe 'vanille-gele fronten met berken blad' van rond de eeuwwisseling wordt. Destijds zelf ook zo'n keuken gekocht en toen vond ik het echt mooi. Nog geen 5 jaar later vond ik het echt spuuglelijk. Trek je overigens niets aan van deze opmerking, het is gewoon een gedachte die door mijn hoofd spookt. Zoals gezegd vind ik je keuken er erg netjes uitzien.

Je verrast mij wel door te zeggen dat de bar echt gebruikt wordt. Dat leek mij nou typisch zo'n leuk op papier, maar niet handig genoeg in de praktijk optie. Tof dat dat zo goed uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:08:
@MikeyMan Mooie keuken. Het witte blad vind ik er mooi opgeruimd uitzien qua indeling. Dat van die plinten had ik ook al ontdekt in de showroom, vandaar dat wij gewoon een plint van een cm of 11 hebben genomen.

Aan de ene kant vind ik het feniks zwart erg mooi, maar aan de andere kant vraag ik mij af of dit niet het nieuwe 'vanille-gele fronten met berken blad' van rond de eeuwwisseling wordt. Destijds zelf ook zo'n keuken gekocht en toen vond ik het echt mooi. Nog geen 5 jaar later vond ik het echt spuuglelijk. Trek je overigens niets aan van deze opmerking, het is gewoon een gedachte die door mijn hoofd spookt. Zoals gezegd vind ik je keuken er erg netjes uitzien.

Je verrast mij wel door te zeggen dat de bar echt gebruikt wordt. Dat leek mij nou typisch zo'n leuk op papier, maar niet handig genoeg in de praktijk optie. Tof dat dat zo goed uitpakt!
Tsjah, ik denk dat het zwarte eventueel snel te vervangen is indien nodig. Maar zwart is natuurlijk wat neutraler dan vanille geel :)

Ja, we gebruiken de bar echt veel. Komt denk ik ook doordat we met z'n tweeën zijn. Als je kinderen rond hebt lopen, zal dat misschien wat lastiger worden. Maar ook als we een stel over de vloer hebben, en er staan er één of twee te koken, is dit gewoon gezellig. Beetje hapjes op de bar, drankje erbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:13:
[...]
Als je kinderen rond hebt lopen, zal dat misschien wat lastiger worden.
Heb er hier 3 rondlopen, ik mag überhaupt al blij zijn als ik even kan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisoV
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 14:42
Ik heb een vraagje; we zijn langs geweest bij Bulthaup en vinden hun keukens echt super vet. Beetje prijzig, maar wellicht lukt het om het binnen budget te krijgen. Uiteindelijk is de vraag hoe het zich verhoudt tot het beste alternatief (qua prijs, kwaliteit, look en feel). Maar bij dat beste alternatief gaat het een beetje mis bij ons, we vinden namelijk nergens écht dezelfde look en feel (die we dus zo mooi vinden). Hierbij speelt vooral ook een rol dat Bulthaup het blad en de fronten in hetzelfde materiaal (hdf + laminaat) kan uitvoeren. Mijn vraag is nu: waarom doen andere merken dit niet?

Je kan alles in Fenix doen, maar ik hoor teveel negatieve verhalen om het aan te durven (als werkblad) plus we willen de keuken wit hebben en Fenix komt mi meer tot zijn recht in donkere kleuren.

Twee verschillende materialen bij elkaar zoeken met dezelfde kleur is lastig; door het verschillende materiaal zal het er nooit helemaal hetzelfde uitzien..

Kortom; waarom vind je dit nergens anders en wat is een eventueel alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Kost je ook ruimte op het blad (rommelig), en het is ook heerlijk om gelijk warm water te hebben.
Je hebt een keuken zonder kasten waar dat ding in kan staan? :9
Ieder z'n ding natuurlijk, maar mij is het die 3 minuten wachten (of helemaal niet wachten als je er een beetje praktisch mee om gaat) niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
Reinier schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Ik ook, de Quooker uiteraard!
Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is, ik verkies dan liever andere dingen dan een quooker, zelfde geld voor een inbouw koffie machine, ondanks dat ik een behoorlijke koffie drinker ben...

Aangezien er nog zoveel dingen zijn die gedaan moeten worden, en ook dat behoorlijk aantikt vind ik de quooker in mijn keuken eigenlijk het minst belangrijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Je hebt een keuken zonder kasten waar dat ding in kan staan? :9
Ieder z'n ding natuurlijk, maar mij is het die 3 minuten wachten (of helemaal niet wachten als je er een beetje praktisch mee om gaat) niet waard.
Moet eerlijk zeggen dat het aardig vol is momenteel. En elke ochtend en avond dat ding opbergen en ophalen is ook gewoon irritant. Maargoed, natuurlijk ieder voor zich :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FrisoV schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:00:
Ik heb een vraagje; we zijn langs geweest bij Bulthaup en vinden hun keukens echt super vet. Beetje prijzig, maar wellicht lukt het om het binnen budget te krijgen. Uiteindelijk is de vraag hoe het zich verhoudt tot het beste alternatief (qua prijs, kwaliteit, look en feel). Maar bij dat beste alternatief gaat het een beetje mis bij ons, we vinden namelijk nergens écht dezelfde look en feel (die we dus zo mooi vinden). Hierbij speelt vooral ook een rol dat Bulthaup het blad en de fronten in hetzelfde materiaal (hdf + laminaat) kan uitvoeren. Mijn vraag is nu: waarom doen andere merken dit niet?

Je kan alles in Fenix doen, maar ik hoor teveel negatieve verhalen om het aan te durven (als werkblad) plus we willen de keuken wit hebben en Fenix komt mi meer tot zijn recht in donkere kleuren.

Twee verschillende materialen bij elkaar zoeken met dezelfde kleur is lastig; door het verschillende materiaal zal het er nooit helemaal hetzelfde uitzien..

Makkelijk antwoord, als Bulthaup je zo bevalt en het past binnen je budget, ga dan gewoon voor Bulthaup! Kwalitatief natuurlijk prima keukens.
Misschien dat je bij een zaak als Tieleman (of een andere zaak die aangesloten is bij die organisatie) kan gaan kijken. Die kunnen ook veel varianten leveren. Wellicht dat daar wat tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
[...]

ik ook, een Quooker natuurlijk.

Een waterkoker is rommelig en lelijk. Een kraan heb je toch + het is mooi design (smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Phorcys schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:03:
[...]
een quooker, zelfde geld voor een inbouw koffie machine
Klopt, allebei ongeveer €1000 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@MikeyMan Mooie uitgebreide post waar anderen ook nog wat aan hebben!
Wat een schitterende keuken is het ook geworden. Het is veel geld maar de details maken er wel echt iets bijzonders van. Vooral het blad vind ik erg mooi, misschien wel de mooiste composiet die er op dit moment te krijgen is.

@FrisoV
Mocht Bulthaup echt flink boven je begroting liggen zou je ook eens kunnen kijken naar een Häcker Systemat. De AV2065 is namelijk een schaamteloze kopie van hetgeen wat jij zoekt. Het enige "nadeel" is dat het werkblad op zijn dunst 1,6cm is en geen 1cm. Belangrijk is ook dat de zijwanden en het werkblad worden besteld met dezelfde facet kant als het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat het aardig vol is momenteel. En elke ochtend en avond dat ding opbergen en ophalen is ook gewoon irritant. Maargoed, natuurlijk ieder voor zich :)
Dat doe je met je borden en glazen toch ook?
Voor die 1000 zou ik dan toch echt een kast meer genomen hebben ipv een kraan, als het zo vol staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Dat doe je met je borden en glazen toch ook?
Voor die 1000 zou ik dan toch echt een kast meer genomen hebben ipv een kraan, als het zo vol staat. ;)
Die zwarte Quooker is met € 1000,- niet betaald hoor ;)

Als je een budget hebt van 10-15K en gebruik maakt van een stoomoven, zou ik misschien ook een Quooker achterwege laten aangezien het dan een veredelde waterkoker is.
Als je echter +30K uitgeeft aan een keuken word de verhouding natuurlijk heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Laatst online: 04-06 12:23
Je zet de waterkoker toch niet IN een kast aan? Hartstikke slecht voor je kasten. Je kunt 'm zelfs niet onder een bovenkastje gebruiken (ervaring). Verder: Iemand vroeg hier naar een Fenix werkblad, maar waarom geen (natuur)steen? Ja, het is iets dikker (altijd 2cm of meer) maar wel een zeer bestendig materiaal. Zeker graniet. Qua prijs maakt het ook niet heel veel verschil, en met een gezoet blad is het bovendien niet glanzend. De combinatie van mat witte Fenix deurtjes (Next125) en een gezoet granieten blad (Angola Black hier, maar uiteraard 100.000 verschillende soorten te kiezen) staat wat mij betreft zeer chique. Was praktisch net zo duur als composiet maar natuursteen heeft meer uitstraling, en graniet is nog duurzamer (qua hitte/zuurbestendigheid) dan composiet.

Een massief RVS blad is ook erg chique vind ik, maar is 1 best krasgevoelig (aan de andere kant, een keuken is een gebruiksvoorwerp) en 2 erg kostbaar. Maar het is wel tegen alles bestand en je kunt gewoon rechtstreeks op het blad werken en dat even afnemen naderhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@MikeyMan wat staat je tegen aan de verzonken kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
FrisoV schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:00:

Je kunt ook altijd eens gaan kijken naar interieurbouwers. Uiteraard ook prijzig, maar i.p. is alles wel mogelijk met het prijskaartje en maatwerk daarbij. Ik ben eens bij Ecker interieur geweest, ver boven budget, maar ik wilde inspiratie opdoen wat mogelijk was. Kijken en praten kan altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Die zwarte Quooker is met € 1000,- niet betaald hoor ;)

Als je een budget hebt van 10-15K en gebruik maakt van een stoomoven, zou ik misschien ook een Quooker achterwege laten aangezien het dan een veredelde waterkoker is.
Als je echter +30K uitgeeft aan een keuken word de verhouding natuurlijk heel anders.
Ik zou zelfs wat meer kwijt zijn dan 1000,- voor een quooker 7l + zeepdispenser, zeepdispenser moet dan wel in dezelfde stijl zijn als de kraan natuurlijk. Maar inderdaad bij 30K+ is het een ander verhaal maar bij keukens van 15-25K kan ik me voorstellen dat andere dingen belangrijker zijn dan een quooker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Wensen en verstandige keuzes met een budget lopen altijd door elkaar heen.
Comfort staat bij mij wel op 1, en daarom kies ik gewoon voor een Quooker ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een goede keukenkraan kost ook al 300 euro. Dus dan is de Quooker nog "maar" 700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Z___Z schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:07:
Een goede keukenkraan kost ook al 300 euro. Dus dan is de Quooker nog "maar" 700 euro.
een close-in boiler 250, dat maakt het 450 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:02
Steyn_E schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:51:
Je zet de waterkoker toch niet IN een kast aan? Hartstikke slecht voor je kasten. Je kunt 'm zelfs niet onder een bovenkastje gebruiken (ervaring).
Dat ligt heel erg aan waarvan je bovenkastjes zijn gemaakt.
Bij m'n ouders staat de waterkoker zeker 5x per dag aan en staat al zo'n 20 jaar op hetzelfde plekje onder een kastje, en geen spatje schade aan dat kastje (en die ernaast hangen.
en graniet is nog duurzamer (qua hitte/zuurbestendigheid) dan composiet.
Wel wat zuurbestendiger inderdaad maar middelen op loog basis bijten er heel snel in.

Bv een lekkende fles Dasty geeft hele vervelende plekken op graniet.
Een massief RVS blad is ook erg chique vind ik, maar is 1 best krasgevoelig (aan de andere kant, een keuken is een gebruiksvoorwerp)
Daar zijn aparte coatings/toplagen voor om het krasvaster te krijgen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:45:
@MikeyMan wat staat je tegen aan de verzonken kookplaat?
Was eerder al even aangehaald.
Gezien de kit dan tevens het montagemiddel is tussen de onderdelen, is het vrijwel onmogelijk om alles recht te krijgen. Ze hebben hier meermaals hun best gedaan, en het zit nu een heel stuk beter dan eerder, maar het blijft ‘handwerk’.
Wellicht dat andere merken hier minder last van hebben, maar met de Bora Classic heb je het feitelijk over drie losse onderdelen, die onderling geen verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
PaT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:08:
Wij krijgen plinthoogte van 7,5. Hier bewust voor gekozen zodat we de hogere onderkanten van Next125 konden toepassen.
In de winkel niet het idee gehad dat de plint te laag is. Hopelijk in gebruik straks ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Tito129 met schoenen aan lijkt ook dat mij te krap eerlijk gezegd.
Ik heb hem op 10cm gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Was eerder al even aangehaald.
Gezien de kit dan tevens het montagemiddel is tussen de onderdelen, is het vrijwel onmogelijk om alles recht te krijgen. Ze hebben hier meermaals hun best gedaan, en het zit nu een heel stuk beter dan eerder, maar het blijft ‘handwerk’.
Wellicht dat andere merken hier minder last van hebben, maar met de Bora Classic heb je het feitelijk over drie losse onderdelen, die onderling geen verbinding hebben.
Heb je daar een detail foto van? Wij laten de Bora namelijk op advies van de keukenverkoopster infrezen (geen meerprijs trouwens) in het granieten blad. Haar argument was dat je dan niet met pannen tegen de rand stoot en daarmee de glasplaat kan beschadigen. (ik spreek helaas uit ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GeeMoney schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:33:
@Tito129 met schoenen aan lijkt ook dat mij te krap eerlijk gezegd.
Ik heb hem op 10cm gehouden.
Ik snap echt niet wat voor klompen iedereen draagt, als ik mijn schoen opmeet kom ik bij een Timberland boot pas op 7cm ofzo en die heb ik nooit in huis aan. Ieder ander schoen zou max 5 cm zijn, maar dat is door de beweging omhoog eerder dan de daadwerkelijke hoogte.

Sowieso heb ik nooit schoenen binnen aan, laat staan bij het koken, dus een lage plint kan hier prima. Denk dat je dat enkel voor jezelf moet nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:00:
Nu genieten van de keuken en de rest van het huis af maken _/-\o_
Mooi hoor. Plak je nog een paar tropische vissen op de ruit boven je eiland? O-)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gumtree schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Heb je daar een detail foto van? Wij laten de Bora namelijk op advies van de keukenverkoopster infrezen (geen meerprijs trouwens) in het granieten blad. Haar argument was dat je dan niet met pannen tegen de rand stoot en daarmee de glasplaat kan beschadigen. (ik spreek helaas uit ervaring)
Heb een poging gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/605rg7TnITirIqDoTbecWrgE/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bTS2c2rFJJppn2wB4JlmkY7G/thumb.jpg

Lastig te fotograferen. Maar met schoonmaken voel je het ook. Deels is het randje 'bergop' en deels 'bergaf'. Millimeter werk uiteraard.
Het blijft handwerk. Het is niet dat je eerst de platen fixeert en daarna afkit, maar je moet het echt in de kit monteren.

Overigens nog een nabrander mbt de kookplaat. Afgelopen dagen (eindelijk) weer eens uitgebreid gekookt. En vier forse pannen is toch een beste uitdaging als je het blad ivm hitte niet wilt raken. Wat dat betreft waren we toch een beetje verwend met onze 90cm Miele vijfpits.

@hoogte plint discussie... Doe er vooral mee wat je wilt, ik geef alleen aan dat ik nooit meer voor minder dan 8cm zou gaan. De enige schoenen die 'staand' een issue zijn, zijn mijn sportschoenen. Ga vaak eerst sporten en daarna koken. En dan sta ik door de omhoog lopende neus constant de lades open te schoppen. Andere schoenen zijn minder een probleem, maar je zet natuurlijk nooit eerst je voet neer om vervolgens naar voren te schuiven. Je komt aan lopen, en wil dan je voet ergens neer zetten.

@Gluten Parody ik heb uitzicht op een vijver vanaf het eiland ;)

Edit: heb trouwens het rooster van de bora zwart laten poedercoaten en de warm en koud water leiding van de Quooker omgedraaid. Bedieningsstangetje staat nogal irritant naar voren standaard. Zit ik de weg met afwassen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 26-05-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Anoniem: 224360 het is idd wat @MikeyMan ook zegt. Je zet niet 20cm voor je plint je voet neer om hem vervolgens naar voren te schuiven. Je komt met een stap aan (met of zonder schoen) en de kans dat je dan je kast gaat raken lijkt mij bijzonder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lage plint levert marginaal meer kastruimte op, maar naast het voeten probleem liggen je spullen ook lager. Dus je moet ook meer bukken om ze te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeMoney schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:52:
@Anoniem: 224360 het is idd wat @MikeyMan ook zegt. Je zet niet 20cm voor je plint je voet neer om hem vervolgens naar voren te schuiven. Je komt met een stap aan (met of zonder schoen) en de kans dat je dan je kast gaat raken lijkt mij bijzonder groot.
Ik ga het ook vooral uittesten in een zaak, maar het is wel een persoonlijk dingetje. Net zoals werkbladhoogte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
MikeyMan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:14:
@Gluten Parody ik heb uitzicht op een vijver vanaf het eiland ;)
Nice... bij eerste aanblik dacht ik serieus een aquarium te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Herkent iemand deze keuken? Häcker Systemat wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cCfBQFj/BB074-E9-E-5-E6-D-470-F-A1-B8-C62-ABE5908-FC.jpg

excuus voor dubbelpost, ik zit te snurken 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Gluten Parody op 30-05-2019 14:53 . Reden: a > ä ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 12:30

orf

Gluten Parody schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:09:
Herkent iemand deze keuken? Hacker Systemat wellicht?

[Afbeelding]

De greeplijst is precies hetzelfde als mijn vorige keuken. Dat was een Rotpunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 14:17
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Generieke grepen ja. Ik heb ze op een Häcker Systemat keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 14:17
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 22:35
Gluten Parody schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:09:
Herkent iemand deze keuken? Hacker Systemat wellicht?

[Afbeelding]

Is het geen Nolte? Reverse image search geeft deze site van een Nolte dealer. Geen idee of dat veel zegt hoor.

Verder zijn die handgrepen inderdaad generiek. Wij hebben ze ook op onze Beckermann keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dit plaatje zat in mijn keukenmapje en ik had het destijds niet getagd, vandaar :) Ik vond zowel de fineer als de greep wel mooi. Goed om te weten dat verschillende merken zoiets aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:00:
...

Ja, er moet nog een en ander gebeuren, maar dat komt de komende weken nog :)

De Specs:
- Tristar keukenkasten
- Zwarte fronts volledig Fenix
- Houten fronts ruw geborsteld en gebeitst.
- Barretje zelfde materiaal als deuren
- Blad en achterwand composiet, Arte Calcatta Gold
@MikeyMan
Prachtige keuken hoor! Nu ben ik ook in de running voor een Tristar keuken en overweeg eveneens Fenix fronten, maar dan wit. Nu zegt de lokale dealer dat Tristar af fabriek alleen Fenix op MDF levert. Je zit dan nog steeds met naden :( . Als ik het goed begrijp zijn de zwarte fronten bij jou wel volkern Fenix?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoef1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:54:
[...]

@MikeyMan
Prachtige keuken hoor! Nu ben ik ook in de running voor een Tristar keuken en overweeg eveneens Fenix fronten, maar dan wit. Nu zegt de lokale dealer dat Tristar af fabriek alleen Fenix op MDF levert. Je zit dan nog steeds met naden :( . Als ik het goed begrijp zijn de zwarte fronten bij jou wel volkern Fenix?
Wat voor naden bedoel je?
Fenix is vziw een type lak, geen materiaal.
Weet eerlijk gezegd nieteens of het mdf is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
MikeyMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:04:
[...]

Wat voor naden bedoel je?
Fenix is vziw een type lak, geen materiaal.
Weet eerlijk gezegd nieteens of het mdf is :?
Ik bedoel Fenix NTM, het plaatmateriaal dat ook als werkblad gebruikt wordt. Ik heb keukens gezien die dit materiaal ook als massieve fronten hebben met gelaserde hoeken dacht ik. Dan zie je geen naden. Wat mij ivm. Tristar werd voorgelegd zijn volgens de dealer mdf platen met een ongeveer 1mm dikke laag fenix ntm erop. Dit op de voorzijde en op de kopse kanten. Daartussen zit dan nog een naad.

Wel vervelend dat je nergens een catalogus vindt van wat ze bij Tristar nu precies van afwerkingen voor hun fronten in de aanbieding hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoef1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Ik bedoel Fenix NTM, het plaatmateriaal dat ook als werkblad gebruikt wordt. Ik heb keukens gezien die dit materiaal ook als massieve fronten hebben met gelaserde hoeken dacht ik. Dan zie je geen naden. Wat mij ivm. Tristar werd voorgelegd zijn volgens de dealer mdf platen met een ongeveer 1mm dikke laag fenix ntm erop. Dit op de voorzijde en op de kopse kanten. Daartussen zit dan nog een naad.

Wel vervelend dat je nergens een catalogus vindt van wat ze bij Tristar nu precies van afwerkingen voor hun fronten in de aanbieding hebben.
Geen idee waar de fronts van gemaakt zijn, maar het is inderdaad niet massief. Je ziet wat (hele subtiele) naden. Moet eerlijk zeggen dat dit me dan weer niet stoort. Denk zelfs dat je op deze manier 'rechtere' hoeken hebt.

Wat me overigens wel stoort is het geklik van het aan slaan van de Quooker. Zeker als het stil is maakt dat nog best herrie. Eens kijken of ik daar nog iets van isolatie materiaal tussen prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zoef1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:54:
[...]

@MikeyMan
Bij mijn weten zijn er weinig tot geen keukenfabrikanten die het Fenix materiaal zelf tot platen/fronten verwerken. Er worden simpelweg standaard panelen ingekocht die gezaagd worden in de benodigde afmetingen. Dat is ook bijvoorbeeld de reden dat Fenix niet kan worden toegepast als zichtzijde bij de meeste fabrikanten. Tristar kan dit wel, zij vervangen gewoon een complete zijwand door een 2 zijdig bekleed Fenix paneel.
Tristar heeft overigens ook gelaserde facet kanten aan het front zitten.

Ben je er ook van op de hoogte dat gelakte fronten goedkoper zijn dan Fenix fronten?
Bij een wit front zou ik niet snel voor Fenix kiezen, het voegt dan weinig toe. Ben je ook meteen van het naadje af ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-05-2019 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-06 07:50
Anoniem: 224360 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Ik ga het ook vooral uittesten in een zaak, maar het is wel een persoonlijk dingetje. Net zoals werkbladhoogte etc.
Ik heb zelf de Next125 besteld met 6cm plinthoogte. Ik twijfelde wel want vond in de showroom dat het net aan kon, qua hoogte voor de schoenen. Nu loop ik thuis op Crocs, mss ook niet zo handig omdat die vrij hoog (en lomp) zijn. Misschien is 8cm ideaal qua gebruik en looks, maar met Next werd de werkhoogte dan te hoog voor mij. Bij de definitieve bestelling nog maar eens goed overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-06 07:50
@MikeyMan Prachtige keuken! Offtopic: wat heb je op de vloer liggen, ook erg smaakvol 😃
Pagina: 1 ... 92 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1