“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Nu valt de keuken helaas buiten garantie en beginnen de kastjes alweer op te bollen.
Ik heb daarom altijd gekozen voor volledig gelakte fronten.
Boven je ovens wel zo handig...Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Ik weet niet hoe die mensen koken, maar je moet toch wel heel gek doen als je frontjes nodig hebt die wel hittebestendig zijn
Mijn boefje is liev!
Hierbij nog twee foto's zoals het er nu uitziet, na het stucen, leggen van de vloer en verven. Zoals eerder gezegd, plafond is niet gestuct maar enkel wit gespoten.T.E schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik zie dat jullie het standaard plafond spuitwerk hebben gestuced. Ging dat zonder problemen? Kan je daar zo overheen stucen?

Het was een hele lange dag voor de monteurs, maar hij staat! Om 06:15 stonden ze voor de deur, en om 19:00 is de laatste vertrokken. Dacht toen de kasten voor de lunch al stonden dat het snel geregeld zou zijn. Maar dan duurt het afmonteren toch nog wel een hele tijd.GeeMoney schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:17:
@MikeyMan lukt het met plaatsen? Natuurlijk zijn we nieuwsgierig naar de foto’s
Heb even een uitdaging met het plaatsen van foto's via de mobiel, aangezien ze wat te groot zijn, dus deze moeten nog even wachten.
Hij is echt heel gaaf geworden! De combinatie van fenix-zwart, geborsteld eiken en marmer is echt mooi geworden. Helaas wel wat mankementen die gisteren niet opgelost konden worden, waarvan een niet passende koelkastdeur de meest in het oog springende is. En een paar verrassingen in het design van wat afwerking, maar dat zal vast opgelost worden.
Sowieso complimenten aan de monteurs. Toen ze voor de deur stonden met beiden een op maat gemaakt houten karretje/werkplateau wist ik al een beetje hoe laat het was
Onwijs netjes gewerkt, alle dozen en rommel opgeruimd en meegenomen, en niet overal de makkelijkste weg voor gekozen. Toppers!
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2019 08:06 ]
Vooral boven de oven kan dit problemen geven. Een (combi)oven of nog erger een stoomoven die je open doet laat meteen door de deur vochtige gloeiend hete lucht ontsnappen. Als dat steeds langs hetzelfde deurtje gaat kun je daar last van krijgen.Martinusz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Ik weet niet hoe die mensen koken, maar je moet toch wel heel gek doen als je frontjes nodig hebt die wel hittebestendig zijn
Hetzelfde geldt bij de vaatwasser. Zodra je die open doet komt er stoom uit (en sommige merken gaan zelfs vanzelf open).
Je ziet inderdaad vaak in de buurt van oven, vaatwasser en afzuigkap dat de omringende 'folie' begint lost te laten. Maar als we de keukenboeren moeten geloven dan is de huidige folie niet meer dezelfde als die van pak 'm beet 15 jaar geledenBlihi schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:28:
[...]
Vooral boven de oven kan dit problemen geven. Een (combi)oven of nog erger een stoomoven die je open doet laat meteen door de deur vochtige gloeiend hete lucht ontsnappen. Als dat steeds langs hetzelfde deurtje gaat kun je daar last van krijgen.
Hetzelfde geldt bij de vaatwasser. Zodra je die open doet komt er stoom uit (en sommige merken gaan zelfs vanzelf open).
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2019 09:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:52 ]
@MikeyMan ziet er goed uit!!
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 28-02-2019 09:34 ]
Of je kookt minder intensiefZ___Z schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:25:
Mijn folie fronten uit 2005 zijn anders nog prima. Ook van de bovenkasten naast het fornuis en bij de oven. Dus ik geloof wel dat er goede foliefronten zijn.
Mijn boefje is liev!
Is dit hetzelfde bij laklaminaat of geld het alleen voor folie?GeeMoney schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:14:
@Harrie_ ik geloof er niet in, de kasten die bij mijn schoonouders werden vervangen kregen ook een veel betere lijm mee dan 12 jaar geleden maar binnen no-time begon het weer op te bollen. Het blijft gewoon een aanhechting met lijm welke temperatuur gevoelig blijft. Daar is de prijs dan ook naar denk ik.
Laklaminaat = folie. Maar de folie-techniek is volgens de verkopers/fabrikanten dusdanig verbeterd dat ze het nu geen folie meer noemen maar laklaminaat.zwembroek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:35:
[...]
Is dit hetzelfde bij laklaminaat of geld het alleen voor folie?
Okay dat wist ik niet! Ik dacht dat er bij folie geen echte verflaag overheen zat en bij laklaminaat wel.Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:40:
[...]
Laklaminaat = folie. Maar de folie-techniek is volgens de verkopers/fabrikanten dusdanig verbeterd dat ze het nu geen folie meer noemen maar laklaminaat.
Bij laklaminaat zit er een laag vernis op wat bij folie (meestal) niet het geval is. Neemt niet weg dat het in de kern hetzelfde product is. Laklaminaat zal ongetwijfeld een beter product zijn dan de traditionele folie, maar de lange termijn voordelen van laklaminaat moet ik eerst nog zien. Bij elke nieuwe innovatie komt de belofte dat dít product alle problemen van de vorige versie oplost, helaas zie je dan vaak dat op de lange termijn dat niet het geval is of dat het product maar beperkt lange mee gaat / mooier blijft.zwembroek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:46:
[...]
Okay dat wist ik niet! Ik dacht dat er bij folie geen echte verflaag overheen zat en bij laklaminaat wel.
Op de websites van de verschillende keukenboeren wordt benadrukt dat laklaminaat toch echt iets anders is dan folie (en stukken beter). Een grote folie-producent zegt daar dit over:
In aanvulling op bovenstaande discussie of dit spul nu wel of niet beter is (incl. ervaringen). De pest is dat er verschillende aanbieders en producenten zijn die term laklaminaat te pas en te onpas door elkaar gebruiken, laklaminaat is ten slotte nogal een generieke term. Het gaat dus om verschillende producten die laklaminaat worden genoemd waarvan we niet kunnen vaststellen wat dan de exacte samenstelling / productieproces is en in welke mate dit verschilt van de traditionele folie. Ik geloof best dat er producenten zijn die een laklaminaat produceren die significant afwijkt (en beter is) dan de traditionele folie, maar daar staat tegenover dat er ongetwijfeld ook zijn die de traditionele folie oppimpen met een laagje vernis en het vervolgens laklaminaat noemen. De vraag is dus; welke koop je en heb/haal je in huis?“Foliefronten dekt de lading eigenlijk niet meer”, opent Rien Geluk, mede-eigenaar van Folietec uit Barneveld, het gesprek. “De grondstof is dusdanig doorontwikkeld dat dit product door de keuken- en badmeubelproducenten nu als laklaminaat wordt aangeboden.”
bron
[ Voor 23% gewijzigd door Harrie_ op 28-02-2019 09:59 ]
Geen gekke bewering. Bij een lakfront wordt het front geprimerd en gelakt en kun je er dus deuken in slaan (al zul je daar ook wel je best voor moeten doen). Als ze het front van laklaminaat voorzien (op voorwaarde dat er dus een laag knoerharde PVC op het front wordt gezet) dan zul je er inderdaad wel minder snel een deuk in slaan.zwembroek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:11:
Mijn keukenboer beweert dat een front van laklaminaat van Schuller sterker en stoot vaster is dan de lak fronten van Schuller.
Handig voor al die keren dat je met een hamer aan het zwaaien bent in je keuken...
Mijn vorige keuken was een volle lak keuken van pronorm. Daar hebben we op twee kastjes uit lompigheid met een bord en een pan een nare deuk gemaakt. Ging niet super hard maar schijnbaar hard genoeg.Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Geen gekke bewering. Bij een lakfront wordt het front geprimerd en gelakt en kun je er dus deuken in slaan (al zul je daar ook wel je best voor moeten doen). Als ze het front van laklaminaat voorzien (op voorwaarde dat er dus een laag knoerharde PVC op het front wordt gezet) dan zul je er inderdaad wel minder snel een deuk in slaan.
Handig voor al die keren dat je met een hamer aan het zwaaien bent in je keuken...
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ja dat zegt op zichzelf natuurlijk zoveel, want wat zit er onder die lak? Uiteindelijk maak je de deuk natuurlijk niet in de lak maar in het materiaal wat eronder zit en dat zal ongetwijfeld spaanplaat zijn?Shunt schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:27:
[...]
Mijn vorige keuken was een volle lak keuken van pronorm. Daar hebben we op twee kastjes uit lompigheid met een bord en een pan een nare deuk gemaakt. Ging niet super hard maar schijnbaar hard genoeg.
Wat voor front heb je nu dan als ik vragen mag?Shunt schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:27:
[...]
Mijn vorige keuken was een volle lak keuken van pronorm. Daar hebben we op twee kastjes uit lompigheid met een bord en een pan een nare deuk gemaakt. Ging niet super hard maar schijnbaar hard genoeg.
PVC met een kleurtje of ja gebroken wit. En aan de andere kant eiken look pvc. Vond lak echt heel mooi maar veel te gevoelig voor mijn lompheid.zwembroek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Wat voor front heb je nu dan als ik vragen mag?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Opstelling is als volgt:

Dus een kastenwand met 6 hoge (2.30) kasten, met een 1,78 hoge koelkast, een combi (magnetron) oven, een bakoven en een 1,78 hoge vriezer. Daarbij een kookeiland van 2.86 met een 90 cm brede kookplaat, een downdraft afzuiging en een Quooker. Op het kookeiland een composiet blad met 4cm randafwerking. Onder de kookplaat laden van 100 cm, de rest bestaat uit kasten met deurtjes.
Apparatuur (Siemens, behalve de Quooker):
KI81RAD30 koelkast
HB876G5B6 bakoven
HM876G0B6 Combioven
GI81NAC30 Vrieskast
LD97DBM69 Downdraft met recirculatie
EX977LVV5E Inductieplaat
SX858D36TE Vaatwasser
Quooker (Combi, 7 liter)
Daarnaast in het kookeiland nog 2x een dubbele twist stopcontact van Dekker
De geoffreerde prijs (inclusief montage en aansluiting) is 22.500. Wat denken jullie, is dat een fatsoenlijke prijs of is het te hoog?
Ik ken Schuller zelf niet dus ik weet niet waar die staat in prijs/kwaliteit maar hoge kasten zijn relatief vaak duur en daar heb je er 6 van. Ook heb je 15k aan apparatuur ongeveer. Het lijkt mij een redelijk nette prijs.
Ik zou alleen zelf geen push-to-open kiezen (hoogstens op de onderkasten/lades mocht je die hebben maar alles wat heup hoogte heeft zou ik niet doen).
Het materiaal is wellicht hetzelfde maar het belangrijkste verschil zit in de manier van aanbrengen. Bij de probleemfronten werd de folie verwarmd en onder druk om een mdf front heen geperst. Als de lijm dus los liet krulde het front op of ging het bol staan. Over het algemeen zijn/waren dit ook kader deuren waar dus ook veel meer spanning zat op het binnenste paneel.
De laklaminaat deuren worden gewoon koud verlijmd en afwerkt met een abs kant rondom de deur. De folie ligt dus hetzelfde op de deur als bij een HPL of melamine deur.
Untappd: Kapitein_Merijn
Dus omdat het op een andere wijze bevestigd wordt krijgt het materiaal een andere naam?Kapitein Merijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:41:
[...]
Het materiaal is wellicht hetzelfde maar het belangrijkste verschil zit in de manier van aanbrengen.
[...]
Hij vertelt toch duidelijk het verschil.... het is dus ook echt anders... geen spanning etc. Op deze manier zou jij alles in de bouwmarkt ook kunnen schuilen onder 1 naam. Ik denk dat je daarmee de fabrikanten die deze ontwikkelingen doen te kort doet.Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:48:
[...]
Dus omdat het op een andere wijze bevestigd wordt krijgt het materiaal een andere naam?
Ik lees in die post dat het voornaamste verschil de manier van aanbrengen is. Dan plaats ik een kritische noot bij het feit dat het materiaal dan ineens anders heet. Ze hadden het ook 'koud verlijmde folie' kunnen noemen oid, maar dat klinkt natuurlijk minder sexy.Remko.me schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:52:
[...]
Hij vertelt toch duidelijk het verschil.... het is dus ook echt anders... geen spanning etc. Op deze manier zou jij alles in de bouwmarkt ook kunnen schuilen onder 1 naam. Ik denk dat je daarmee de fabrikanten die deze ontwikkelingen doen te kort doet.
Ik denk dat ik geen enkele fabrikant te kort doe, ik ben alleen kritisch over dit product. Sorry, ik heb continu het idee dat ik op een forum ben waar discussie plaatsvind en meningen kunnen worden gegeven
Ik denk dat hierbij het belangrijkste is dat de keukenzaken duidelijk aangeven welke soorten het betreft en ook uitleg geven. Zo kun je weloverwogen een beslissing maken.Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:00:
[...]
Ik lees in die post dat het voornaamste verschil de manier van aanbrengen is. Dan plaats ik een kritische noot bij het feit dat het materiaal dan ineens anders heet. Ze hadden het ook 'koud verlijmde folie' kunnen noemen oid, maar dat klinkt natuurlijk minder sexy.
Ik denk dat ik geen enkele fabrikant te kort doe, ik ben alleen kritisch over dit product. Sorry, ik heb continu het idee dat ik op een forum ben waar discussie plaatsvind en meningen kunnen worden gegeven
Ziet er mooi uit! Is de bar van kunststof of fineer? Ik zoek nog naar een barblad welke goed bij de next125 oud eiken past, next levert dit max 26mm dik.MikeyMan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:10:
Toch even een fototje erbij gepakt. Blijkt dat de monteurs echt de hele dag zwaar in de weg liepen, dus weinig foto's waar ze niet op staan. Zal morgen bij daglicht nog een fototje plaatsen:
[Afbeelding]
Uiteraard. En dat is in feite wat ik hier zeg:Remko.me schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Ik denk dat hierbij het belangrijkste is dat de keukenzaken duidelijk aangeven welke soorten het betreft en ook uitleg geven. Zo kun je weloverwogen een beslissing maken.
Harrie_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:54:
[...]
De pest is dat er verschillende aanbieders en producenten zijn die term laklaminaat te pas en te onpas door elkaar gebruiken, laklaminaat is ten slotte nogal een generieke term. Het gaat dus om verschillende producten die laklaminaat worden genoemd waarvan we niet kunnen vaststellen wat dan de exacte samenstelling / productieproces is en in welke mate dit verschilt van de traditionele folie. Ik geloof best dat er producenten zijn die een laklaminaat produceren die significant afwijkt (en beter is) dan de traditionele folie, maar daar staat tegenover dat er ongetwijfeld ook zijn die de traditionele folie oppimpen met een laagje vernis en het vervolgens laklaminaat noemen. De vraag is dus; welke koop je en heb/haal je in huis?
Het is inderdaad fineer. Weet eigenlijk niet waar het binnenwerk van is, maar hij is wel vrij zwaar.ATCO schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Ziet er mooi uit! Is de bar van kunststof of fineer? Ik zoek nog naar een barblad welke goed bij de next125 oud eiken past, next levert dit max 26mm dik.
Fineer is precies hetzelfde als van de deuren.
Dit puntje liepen wij ook tegenaan bij Next
Overigens heb ik bij Bemmel en Kroon wel een stuk hout in handen gehad wat heel erg leek op de Oud Eiken van next. Maar dat was inderdaad precies de combinatie waar we vanaf kwamen
Nee, helaas geen betere plaatjes bij de hand. Waarom geen push-to-open op heuphoogte?GeeMoney schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:18:
@Sikkek Heb je het plaatje ook groter inclusief maatvoering?
Ik ken Schuller zelf niet dus ik weet niet waar die staat in prijs/kwaliteit maar hoge kasten zijn relatief vaak duur en daar heb je er 6 van. Ook heb je 15k aan apparatuur ongeveer. Het lijkt mij een redelijk nette prijs.
Ik zou alleen zelf geen push-to-open kiezen (hoogstens op de onderkasten/lades mocht je die hebben maar alles wat heup hoogte heeft zou ik niet doen).
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van push-to-open op deurtjes. Maar soms moet je voor het design ietsSikkek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:13:
[...]
Nee, helaas geen betere plaatjes bij de hand. Waarom geen push-to-open op heuphoogte?
Op lades werkt het m.i. best prima hoor.
Omdat je die met je heup continu open duwt.Sikkek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:13:
[...]
Nee, helaas geen betere plaatjes bij de hand. Waarom geen push-to-open op heuphoogte?
Ik heb dit uit eerste hand, en van een bevriend stel en ook mijn keukenboer raad het toch wel af.
Bovenkasten en onderlades/kasten zijn geen een stuk minder een probleem wat dat betreft.
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 28-02-2019 13:22 ]
Anoniem: 224360
Ja, zit wat in. Maar we vinden het wel veel mooier dan een greeplijst…. Keuzes, keuzes....GeeMoney schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:21:
Omdat je die met je heup continu open duwt.
Ik heb dit uit eerste hand, en van een bevriend stel en ook mijn keukenboer raad het toch wel af.
Bovenkasten en onderlades/kasten zijn geen een stuk minder een probleem wat dat betreft.
Staar je niet teveel blind op het esthetische, maar kijk ook vooral naar het dagelijks gebruik. Je ergert je waarschijnlijk rot als je elke keer je kastje openstoot, hoe mooi het ook staat.Sikkek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:14:
[...]
Ja, zit wat in. Maar we vinden het wel veel mooier dan een greeplijst…. Keuzes, keuzes....
Jan van Sundert in Etten-Leur heeft een grote showroom.. Genoeg om ideen op te doen..Anoniem: 224360 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:58:
Iemand nog tips voor een keukenzaak in Breda of rond Breda (liefst iets zuidelijker dan) waar je lekker kunt rondstruinen en dingen bekijken? Wij weten wat we willen en gaan in zee met een kleine lokale zaak, maar willen ook nog eens rondkijken hoe dingen in het echt allemaal uitzien. Grote showroom dus met nieuwste techniek en apparatuur.
prutsert
Er zijn ook keukens zonder greeplijst maar die zijn wel prijziger.Sikkek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:14:
[...]
Ja, zit wat in. Maar we vinden het wel veel mooier dan een greeplijst…. Keuzes, keuzes....
"Mijn merk" heeft het toevallig, ook ik heb geen greeplijst maar mijn greep zit in het front als het ware.
Ze hebben verschillende opties: google Linea Quattro.
Er zullen ongetwijfeld ook andere merken zijn die het bieden, ik ken alleen de mijne sorry
Denk dat het designtechnisch vooral gaat om de 'gleuf', en die heb je met die oplossing ook.GeeMoney schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:21:
[...]
Er zijn ook keukens zonder greeplijst maar die zijn wel prijziger.
"Mijn merk" heeft het toevallig, ook ik heb geen greeplijst maar mijn greep zit in het front als het ware.
Ze hebben verschillende opties: google Linea Quattro.
Er zullen ongetwijfeld ook andere merken zijn die het bieden, ik ken alleen de mijne sorry.
Exact, we vinden beide een 'gleuf' een stuk minder mooi dan push to open.MikeyMan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:23:
Denk dat het designtechnisch vooral gaat om de 'gleuf', en die heb je met die oplossing ook.
Next heeft 'single line', bovenste lades greeplijsten, onderste lades tip on.Sikkek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:25:
[...]
Exact, we vinden beide een 'gleuf' een stuk minder mooi dan push to open.
Dit hebben we nu in onze Tristar keuken nagebootst.
Dit dus. Wij hebben meubels in de woonkamer met push-to-open. Ik heb ongelooflijk spijt dat ik dat gekozen heb. Esthetisch is het fantastisch, maar praktisch heb ik toch liever gewone lades of deuren. Om die reden hebben we niet voor PTO gekozen in de keuken, maar voor een "greeploze greep"SamPatterson schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:17:
[...]
Staar je niet teveel blind op het esthetische, maar kijk ook vooral naar het dagelijks gebruik. Je ergert je waarschijnlijk rot als je elke keer je kastje openstoot, hoe mooi het ook staat.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
In week 13 gaan ze hier beginnen en het is een flinke waslijst wat ze moeten doen voordat ze kunnen beginnen.....
• nieuwe leidingen
• Nieuwe meterkast
• Muren stucken
• Sauzen
• Nieuwe elektrowerk
• gietvloer leggen
• grote gat in de muur van de meterkast naar de keuken afdichten
En dan kunnen ze eindelijk de keuken opbouwen
Ze komen op 25 maart om half 7

Johann Sebastian Bach
Dan heb je vast al wel 3D renders van je nieuwe keuken?
Hoe lang heb je/ze uitgetrokken voor deze werkzaamheden? Bij ons moet dit ongeveer ook zo'n beetje gedaan worden. Het leidingwerk hoop ik er binnen een week in te hebben. Voor het stuc-werk mogen ze 3 weken gebruiken. Daarna moet de vloer er in en 3 weken later de keuken.Nivida_intel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:31:
* PaT meld zich ook
In week 13 gaan ze hier beginnen en het is een flinke waslijst wat ze moeten doen voordat ze kunnen slopen.....
[list]
• nieuwe leidingen
• Nieuwe meterkast
• Muren stucken
• Sauzen
• Nieuwe elektrowerk
• gietvloer leggen
• grote gat in de muur van de meterkast naar de keuken afdichten
En dan kunnen ze eindelijk de keuken opbouwen
Ze komen op 25 maart om half 7
Nou het meeste word gedaan, ik moet namelijk gewoon werken maar ze zeggen dat ze alles kunnen doen in 1 weekPaT schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:17:
[...]
Hoe lang heb je/ze uitgetrokken voor deze werkzaamheden? Bij ons moet dit ongeveer ook zo'n beetje gedaan worden. Het leidingwerk hoop ik er binnen een week in te hebben. Voor het stuc-werk mogen ze 3 weken gebruiken. daarna moet de vloer er in en 3 weken later de keuken.

Maar mijn keuken is ook niet zo groot.....
Johann Sebastian Bach
Het lijkt een vrij simpele keuken op het eerste gezicht, maar we hopen dat hij praktisch en vooral tijdloos is. Kleine details zoals de afwerking op de kopse kanten geven hem net even dat kleine beetje extra ten op zichte van een standaard keuken.
Eind mei wordt hij als het goed is geplaatst!
Welke afwerking op de kopse kanten doel je dan op? Zie weinig extra's daarinPaT schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:33:
Het lijkt een vrij simpele keuken op het eerste gezicht, maar we hopen dat hij praktisch en vooral tijdloos is. Kleine details zoals de afwerking op de kopse kanten geven hem net even dat kleine beetje extra ten op zichte van een standaard keuken.
Standaard lopen de zijkanten niet tot aan de vloer. Dan krijg je dus de zijkant van je plint te zien. Dat heb ik in mijn huidige keuken en dat vind ik niet zo mooi. Nu dus gewoon een extra vlakke plaat er tegen aan om e.e.a. strak af te werken.Napo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:52:
[...]
Welke afwerking op de kopse kanten doel je dan op? Zie weinig extra's daarin
Is dat veel duurder? Ik vind het inderdaad ook erg mooi!PaT schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:04:
[...]
Standaard lopen de zijkanten niet tot aan de vloer. Dan krijg je dus de zijkant van je plint te zien. Dat heb ik in mijn huidige keuken en dat vind ik niet zo mooi. Nu dus gewoon een extra vlakke plaat er tegen aan om e.e.a. strak af te werken.
Vraagje voor een ieder die dit weet.
Wij laten onze wasbak onder het blad monteren (onderbouw) maar is er bijv. een reden waarom ik in veel keukens hier bij jullie gewoon verzonken zie? (dat hebben we eigenlijk nu in onze huidige keuken).
[ Voor 22% gewijzigd door Remko.me op 03-03-2019 15:13 ]
Nee, paar honderd euro extra, dus dat valt wel mee.Remko.me schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Is dat veel duurder? Ik vind het inderdaad ook erg mooi!
Vraagje voor een ieder die dit weet.
Wij laten onze wasbak onder het blad monteren (onderbouw) maar is er bijv. een reden waarom ik in veel keukens hier bij jullie gewoon verzonken zie? (dat hebben we eigenlijk nu in onze huidige keuken).
In ons geval is de spoelbak verzonken omdat Dekton zo hard is, maar ook weinig 'taaiheid' heeft. Een verkeerde tik tegen de rand kan dus vrij snel zorgen voor afgebroken stukjes. Om dat te voorkomen verzinkt men de spoelbak zodat de klappen opgevangen worden door de spoelbak in plaats van je keukenblad.
Wij wilden aanvankelijk ook weer onderbouw (hebben we nu met ons glazen blad ook), maar dat werd ten stelligste afgeraden door de verkoper. Hij had recent een geval gehad waar binnen 3 maanden tot 2 keer toe het blad aan diggels ging.
(Met een blad van bijna 6k is dat geen leuke grap)
Onderhandelen kan ALTIJD. Verwacht echter geen DMG praktijken (als je NU bestelt, krijg je 40% korting). Denk aan bedragen van een paar honderd euro die je er in het hogere segment vanaf kan krijgen.Soxx schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:16:
Mijn vriendin en ik zijn aan het orienteren op keukens en zijn gevallen op de +Segmento-lijn van Poggenpohl. We hebben inmiddels een afspraak gehad waarbij al onze wensen zijn opgenomen en er is ook een design en kostenraming gemaakt. Al met al een dure keuken, zoals verwacht, die iets boven ons budget is. Hoe gangbaar het is om nog te onderhandelen over de prijs in het duurdere segment keukens? Dit is natuurlijk de standaard bij de gemiddelde keukenboer, maar ik weet niet hoe dit zit bij bijvoorbeeld Poggenpohl.
[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 03-03-2019 15:59 ]
Ook de planken in de kasten komen op maat en ik heb dus geen tientallen gaatjes langs de kanten, dat soort details zitten vaak in het duurdere segment.
Ik heb ook voor verzonken gekozen ivm schade aan het blad inderdaad.
@PaT ziet er goed uit! Ik had de detail tekening nog niet gezien inderdaad. Je hoeken zijn geen caroussellen gelukkig
[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 03-03-2019 17:19 ]
Mooie keuken. Zo te zien heb je een ruim budget en als je dan toch voor Novy gaat, heb je al gedacht aan een plafondunit in je koof in plaats van een standaard type afzuigkap? Is een paar honderd euro duurder dan een normale kap, maar wel heel strak en je kunt je hoofd er niet tegenaan stoten.PaT schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:33:
Ik besef mij dat ik volgens mij nog niet mijn definitieve keukenopstelling hier gedeeld heb. Dit zijn de renders van de keukenboer en een plattegrond
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Eind mei wordt hij als het goed is geplaatst!
Anoniem: 224360
Kan wel maar dan moet je borenAnoniem: 224360 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:29:
@GeeMoney los van het esthetische van die gaatjes die je niet ziet bij een dichte keuken........je kunt dan dus nooit een keer je planken anders hangen als dat beter uitkomt qua spullen?
De hoge kasten zijn dermate groot dat ik daar zeker geen problemen verwacht en verder heb ik lades. Als het niet past gaat het naar de bijkeuken of in een lade
Mijn vorige keuken heb ik de planken nog nooit verzet terwijl dat toen wel kon. (Grando keuken)
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 03-03-2019 17:37 ]
Grappig, wij hebben daar juist heel bewust voor gekozen. Vind het echt geen gezicht als de plint onder de kastjes wat naar achter valt en dan op de hoek ineens een plaat uitsteekt. Stoorde me daar zo vreselijk hard aan.PaT schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:33:
[…]
Kleine details zoals de afwerking op de kopse kanten geven hem net even dat kleine beetje extra ten op zichte van een standaard keuken.
Wat betreft de greeplijsten-discussie: ook daar hebben we heel bewust voor gekozen. In het eiland zorgt dat ervoor dat het blad “zweeft”. In de kastenwand is dat wat speelser ipv een enorm zwarte blok tegen de muur. We hebben 1 kastje met push to open (boven de oven), puur om het lijnenspel in balans te houden.
Zo zie je maar weer hoe smaak kan verschillen
Edit: op eiland hebben we de kopse kanten overigens wel anders afgewerkt dan standaard (soort wangen), maar ook hier niet tot op grond.
[ Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 03-03-2019 20:04 ]
Ik betwijfel of je het verschil in de praktijk zal ervaren, maar die paar cm hebben we hard nodig. Aan die zijde komt een eettafel te staan die we kunnen uitschuiven naar 310 cm. Dat kunnen we met deze opstelling goed kwijt. Met die 20 cm extra (goed gegokt!) zou het ook nog gaan, maar wordt het net krap.GeeMoney schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:54:
@PaT ziet er goed uit! Ik had de detail tekening nog niet gezien inderdaad. Je hoeken zijn geen caroussellen gelukkig. Ten behoeve van symmetrie had je beide zijdes niet gelijk kunnen krijgen? Zeg maar je kook gedeelte 110 lades vermoed ik om “gelijk” uit te komen met de overzijde? Wel mierenneuken van mij hoor, is een tik denk ik, alles proberen in lijn te krijgen
En nee, no way carrousels. We hebben aan beide zijden een Le-mans indeling met twee uitzwenkende korven. Zo'n Le-mans kast heb ik ook in mijn huidige keuken. De kast zelf bevalt bijzonder goed.
De keukenboer had destijds alleen geen rekening gehouden dat je deur echt 90 graden open moet en dat dat verhinderd werd door mijn handgrepen, die raakten elkaar juist net voordat ik de 90 graden haalde. 1 handgreep een beetje bijgevijld en het was werkbaar.
Daar gaan we nu met een greeploze keuken dus mooi geen last meer van hebben.
Dank je wel. Dat budget was aanvankelijk niet eens zo heel ruim, totdat we in het Miele Experience Center waren geweest. Toen hebben we wat van het badkamerbudget afgesmokkeld.SamPatterson schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:06:
[...]
Mooie keuken. Zo te zien heb je een ruim budget en als je dan toch voor Novy gaat, heb je al gedacht aan een plafondunit in je koof in plaats van een standaard type afzuigkap? Is een paar honderd euro duurder dan een normale kap, maar wel heel strak en je kunt je hoofd er niet tegenaan stoten.
Ik heb er over zitten nadenken, evenals over een afzuigkap met zo'n schuin front (zeg maar modelletje snackbar). Vrouwlief was echter vrij stellig, het moest een 'klassieke' schouwkap worden, want dat zou het geheel een beetje breken. Ik heb wel de slimline van Novy, dus het 'zuigvlak' (hoe noem je dat?) is behoorlijk plat en daardoor niet extreem aanwezig.
[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 03-03-2019 20:02 ]
Een plaatje hardboard uitzagen kan natuurlijk, maar is 4 a 5 mm en dat is me te opzichtig. Glas ben ik ook niet kapot van. Een of ander kunststof wellicht? Als iemand ook dergelijke nissen heeft en me van een goed adviesje kan voorzien... gaarne!
Stuk natuursteen erin?Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:39:
In onze nieuwe keuken zijn een aantal nissen (“vakken”) boven elkaar gemaakt, volledig afgestuct. Deze gaan we gebruiken om potten in te zetten, boeken, een Sonos, een espressomachine, enzovoorts. Met name voor die laatste vraag ik me af wat handig is om te doen qua beschermen van de gepleisterde ondergrond ivm druppelen/spatten.
Een plaatje hardboard uitzagen kan natuurlijk, maar is 4 a 5 mm en dat is me te opzichtig. Glas ben ik ook niet kapot van. Een of ander kunststof wellicht? Als iemand ook dergelijke nissen heeft en me van een goed adviesje kan voorzien... gaarne!
Je hebt speciale verf.. meerdere keren al genoemd in dit topic.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:39:
In onze nieuwe keuken zijn een aantal nissen (“vakken”) boven elkaar gemaakt, volledig afgestuct. Deze gaan we gebruiken om potten in te zetten, boeken, een Sonos, een espressomachine, enzovoorts. Met name voor die laatste vraag ik me af wat handig is om te doen qua beschermen van de gepleisterde ondergrond ivm druppelen/spatten.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Heb je niet een foto van situatie toevallig?
Wij zijn er overigens ook achter gekomen dat je in een luxere keuken de planken niet kunt verplaatsen. Liepen daar tegenaan bij het inruimen van de keuken.
Sowieso merk je dan pas wat je hebt gekocht. Mijn vrouw wilde absoluut geen lade-meenemers, maar nu blijkt dat de binnenlades eigenlijk het vaakst gebruikt worden, dus die ga ik er alsnog in schroeven. Verder ook nu de keuken echt ingewijd is onwijs blij met onze keuzes en de afwerking. Het is echt heel goed gelukt.
Zelfs de besteklade van de vaatwasser valt ons 100% mee!
Alleen de vriezer valt qua inhoud wat tegen, de no-Frost neemt blijkbaar best veel ruimte in. Waar ik in het oude model vier broden in de lengte kwijt kon in een lade, kan ik er nu maar twee kwijt in de breedte. Ah well... we kijken het even aan, desnoods gaat ie fijn op marktplaats. Hoewel het No-Frost wel een absolute must was.
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-03-2019 10:15 ]
Dat van die koof boven de hoge kasten staat in de planning. We willen even kijken hoe het in de praktijk uitpakt. Een koofje is natuurlijk zo gemaakt.MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:13:
@PaT Strakke keuken zo hoor! Zou zelf misschien nog kijken of de kasten tot het plafond kunnen doorlopen, al dan niet met een koof. En -maar dit is uiteraard helemaal persoonlijk- wellicht wat meer contrast inbouwen. Tis nu wel een beetje steriel misschien.
Qua contrast begrijp ik wat je bedoelt, maar ik denk dat het in werkelijkheid wel mee zal vallen. Ik denk dat het blad in het echt wel wat donkerder zal zijn en onze ovens worden grafietgrijs. Die steken dus mooi af tegen de kasten net als de zwarte inductiekookplaat tegen het blad. Daarnaast komen er naast de hoge kasten richting het raam nog een paar planken voor kookboeken en de koffiezetter. Dat samen met nog een messenblok enz zal het best wel wat levendiger worden dan op deze render.
Maar verder mee eens, de basis is heel 'rustig'.
Vanwege de beperktere ruimte door no frost hebben wij een losstaande vriezer in de bijkeuken gepland. Die wordt 1,8 m hoog, dus daar moeten genoeg broden in kunnen passen
Ben je hierbij nog merkgebonden? Of kan je een willekeurige van internet bestellen?MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:13:
. Mijn vrouw wilde absoluut geen lade-meenemers, maar nu blijkt dat de binnenlades eigenlijk het vaakst gebruikt worden, dus die ga ik er alsnog in schroeven.
Wij willen daarom absoluut geen lades-in-lades. Altijd een dubbele handeling, zowel met als zonder lade-meenemers. Dan maar iets minder strak, maar wij krijgen straks gewoon losse lades.Sowieso merk je dan pas wat je hebt gekocht. Mijn vrouw wilde absoluut geen lade-meenemers, maar nu blijkt dat de binnenlades eigenlijk het vaakst gebruikt worden, dus die ga ik er alsnog in schroeven
Mijn schoonouders hebben dat ook en ik blijf het irritant vinden, hoe klein de handeling ook is.
Ik zal overigens een dezer dagen onze opstelling en offerte eens voorleggen aan jullie.
Wij hebben enkele lokale zaken bezochten die al tientallen jaren in het vak zitten en de grote ketens links laten liggen. Eigenlijk stuk voor stuk goed geholpen en nette offertes gekregen.
Uiteindelijk wordt het hoogstwaarschijnlijk (nog geen definitief akkoord) een maatwerk eikenhouten keuken. Klonk vooraf ontzettend duur, maar valt qua meerprijs reuze mee en bied wat mogelijkheden die met standaard keukens niet/lastig/heel duur mogelijk bleken. Andere optie was een Rottpunkt keuken die eigenlijk ook bijna helemaal naar wens was, maar eikenhouten-look is toch net iets anders als echt eikenhout
Eerst even tekeningen, offerte en foto's inscannen uploaden
Nou, volgens mij is het gewoon een standaard Blum Legrabox oid. Dus de bijpassende zal vast goed komen.thejoker80 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:20:
[...]
Ben je hierbij nog merkgebonden? Of kan je een willekeurige van internet bestellen?
Ga overigens ook nog een paar soft-close scharnieren in de tip-on deuren proberen te zetten. Is geen standaard combinatie, maar volgens mij moet het gewoon werken.
@B-Real Met een lade meenemer zou het juist iets makkelijker worden. Onze bestekbak zit bijvoorbeeld in de binnenlade, dus die gebruiken we vrij vaak. De Thee eronder wat minder.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 04-03-2019 12:29 ]
Ja, dat is de opmerking die ik iedereen hoor maken als wij zeggen geen lades-in-lades te willen. Feit blijft dat je in de voorkomende gevallen twee handelingen moet verrichten, dan maar gewoon twee losse lades.MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:29:
[...]
@B-Real Met een lade meenemer zou het juist iets makkelijker worden. Onze bestekbak zit bijvoorbeeld in de binnenlade, dus die gebruiken we vrij vaak. De Thee eronder wat minder.
In ons geval komt de bestekla boven de la met pannen, ik loop dus sowieso elke dag tegen die "irritatie" aan.
Aangezien onze keuken niet super strak/modern is gaat het hoogstwaarschijnlijk niet misstaan en wij vinden het een stuk praktischer op deze manier
Hmm, niet helemaal m'n smaak.
Nope, wordt 'm echt niet als je koffie o.i.d. morst. En het beschermt niet tegen stoten, pleisterwerk is kwetsbaar.Snowhite0901 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:40:
[...]
Je hebt speciale verf.. meerdere keren al genoemd in dit topic.
Zie foto. Gaat dus om het soort nissen zoals daar links en rechts van de kastenwand.Harrie_ schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:44:
@Bakkenist Ik zou er wel echt iets inleggen, verf kan (zoals @Snowhite0901 aangeeft) maar ik zou daar zelf echt niet voor opteren als de kans aanwezig is dat het geregeld nat wordt.
Heb je niet een foto van situatie toevallig?
https://vanosarchitecten....oonkeuken-KVIK-keuken.jpg
Panelen worden mat wit, werkblad (eiland) wordt naturel eiken geolied. Misschien een van die 2 materialmen eens overwegen ja, al wordt dat natuurlijk wel "dik".PaT schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:01:
@Bakkenist. Kan je niet op de bodem van de nis eenzelfde plaatmateriaal leggen als in je keuken? Geen idee of je accentkleuren in je keuken heb, maar dat je die gebruikt als bescherming van het pleisterwerk?
In spoelkasten (kasten onder spoelbak) gebruiken ze vaak van die 'aluminium' bodemplaten toch? Tegen vocht etc, die zijn niet dik, die zit ook 'geïntegreerd' op mijn uittrekbare lade in een van m'n hoge kasten waar ik de koffiemachine op bewaar.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:23:
[...]
[...]
Nope, wordt 'm echt niet als je koffie o.i.d. morst. En het beschermt niet tegen stoten, pleisterwerk is kwetsbaar.
[...]
Zie foto. Gaat dus om het soort nissen zoals daar links en rechts van de kastenwand.
[...]
Panelen worden mat wit, werkblad (eiland) wordt naturel eiken geolied. Misschien een van die 2 materialmen eens overwegen ja, al wordt dat natuurlijk wel "dik".
Wellicht een optie om die op maat te krijgen ergens? Misschien ook in een bepaalde kleur?
Je kan cementgebonden pleisterwerk overwegen, dat is een stuk sterker en bestand tegen water.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:23:
[...]
Nope, wordt 'm echt niet als je koffie o.i.d. morst. En het beschermt niet tegen stoten, pleisterwerk is kwetsbaar.
Maar vaak zijn ook niet alle kanten van een nis gestuct.
Dit is een oplossing:
http://www.trelsystems.nl.../04/KlusVisie-apr2014.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 04-03-2019 15:16 ]
Dan heb je toch veel verloren ruimte? Of stapelen jullie alles op elkaar? Lades, lades-in-lades en nog eens lades hierB-Real schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Ja, dat is de opmerking die ik iedereen hoor maken als wij zeggen geen lades-in-lades te willen. Feit blijft dat je in de voorkomende gevallen twee handelingen moet verrichten, dan maar gewoon twee losse lades.
In ons geval komt de bestekla boven de la met pannen, ik loop dus sowieso elke dag tegen die "irritatie" aan.
Aangezien onze keuken niet super strak/modern is gaat het hoogstwaarschijnlijk niet misstaan en wij vinden het een stuk praktischer op deze manier
Mijn boefje is liev!
Wij hebben overigens juist wel twee ladeblokken laten vervallen omdat voor sommige (grotere) zaken kastjes toch nog wel makkelijk zijn.
Nu in onze oude keuken inderdaad teveel kastjes en wat is dat een ellende! Vooral de grote voorraadkast staat altijd alles in de weg en gisteren nog lopen vloeken omdat ik een pak rijst (die open was) om tikte en daardoor op de vloer viel
Hoe heb je meer ruimte met lade in lade vergeleken met losse laden? Lijkt me op z’n minst even groot. Daarbij gebruik je de besteklade het vaakst. Met lade in lade moet je dus het gewicht van alle spullen eronder meenemen om je besteklade te openen. Mij lijkt het dus veel praktischer om gewoon een losse besteklade te hebben met 2 grote lades eronder.JB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:59:
[...]
Dan heb je toch veel verloren ruimte? Of stapelen jullie alles op elkaar? Lades, lades-in-lades en nog eens lades hierEen kastje is zonder lades. Heerlijk! Waar je vroegah nooit bij de achterste spullen kon, of omdat alles op elkaar stond, kun je nu overal bij
Een gepleisterde ondergrond zuigt als een malle. Vlekken krijg je er ook niet uit. Ook niet met de pleisterreiniger van HG. Wij hadden naast onze koffiemachine een gepleisterde muur. De machine spettert, of je vergeet een keer de lekbak op tijd te legen en het is echt bingo. Ik gebruik nu een glasplaat en een heb het stukje muur betegeld. Esthetisch niet de mooiste oplossing, wel de meest praktische.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:39:
Ik zou ik jou geval echt met een glasplaat gaan werken. Makkelijk schoon te houden en het vergeeft foutjes.
Ik zou dat alsnog doen als dat eventueel kan en je je echt zou storen aan een opliggend stuk glas. Als het niet kan zou ik toch het opliggend stuk glas voor lief nemen
Op zeker dat je spetters en vlekken gaat krijgen, zeker met een koffiemachine.
Kopjes, (thee)glazen, tupperware? Dit bedoel ik onder andere;Z___Z schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:22:
[...]
Hoe heb je meer ruimte met lade in lade vergeleken met losse laden? Lijkt me op z’n minst even groot. Daarbij gebruik je de besteklade het vaakst. Met lade in lade moet je dus het gewicht van alle spullen eronder meenemen om je besteklade te openen. Mij lijkt het dus veel praktischer om gewoon een losse besteklade te hebben met 2 grote lades eronder.

Net als bij lade in lade en i.p.v. schap benut je de hoogte makkelijker.
Specifiek mbt besteklade is dat wellicht als
losse lade fijner inderdaad als je daaronder zware spullen hebt staan.
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 04-03-2019 19:11 ]
Mijn boefje is liev!
En afgewerkt met HPL? Sterk en in veel kleuren verkrijgbaar.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:23:
[...]
[...]
[...]
Zie foto. Gaat dus om het soort nissen zoals daar links en rechts van de kastenwand.
[...]
Panelen worden mat wit, werkblad (eiland) wordt naturel eiken geolied. Misschien een van die 2 materialmen eens overwegen ja, al wordt dat natuurlijk wel "dik".
https://www.bokmerk.nl/site/kleuren-aluminium-achterwanden
paar mm dik, kan in alle verkrijgbare RAL kleuren
Opstelling
Lange keukenwand: 90 cm lade, 60 cm kast met spoelen, 60 cm met vaatwasser, 100 cm met inductieplaat en laden, 125 cm Le Mans = 435 cm.
Werkeiland met keukenzijde: 60 cm kast, 90 cm laden, 40 cm apothekerkast, 50 cm kast = 240 cm / woonkamerzijde: 60 cm kast, 60 cm kast, 60 cm kast, 60 cm kast = 240 cm
Korte, hoge wand (met ombouw): 65 cm blad met erboven drie plankjes, dan de ombouw met 15 cm wand, 60 cm kast voor vriezer met bovenkast, 60 cm voor oven, magnetron en bovenkast, 60 cm voor koelkast en bovenkast, 15 cm wand
Plattegrond

The goods
Kastjes:
- Kästle 2515 QZR HPL XT (Kästle is merk van Rotpunkt)
- Inoxkleur plint 10 cm
Siemens apparatuur:
- HS858GXB6 stoomoven
- CM836GNB6 combimagnetron
- EX877LVC1E kookplaat
- LC97BIR55 wandschouwkap
- KI81RVF30 178 cm koelkast
- GI81NAC30 178 cm vriezer
- SN836X12IE vaatwasser
Blad:
- Topline composiet werkblad 20 mm
- Randafwerking: 2FVC
- Kleur: Belgian Fog Velvet
- Op twee plekken Twist dubbel stopcontact gemonteerd
Render

Opbouw dag 1

[ Voor 9% gewijzigd door MeteoVir op 04-03-2019 22:57 ]
Je kan toch ook gewoon 4 lades met 4 frontjes nemen bedoel ik. Hoef je niet 2 handelingen te doen, maar heb je ook 4 lades.JB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:01:
[...]
Kopjes, (thee)glazen, tupperware? Dit bedoel ik onder andere;
[Afbeelding]
Net als bij lade in lade en i.p.v. schap benut je de hoogte makkelijker.
Specifiek mbt besteklade is dat wellicht als
losse lade fijner inderdaad als je daaronder zware spullen hebt staan.
Tja als jij weg komt met het "lijnenspel" prima tochZ___Z schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:41:
[...]
Je kan toch ook gewoon 4 lades met 4 frontjes nemen bedoel ik. Hoef je niet 2 handelingen te doen, maar heb je ook 4 lades.
Mijn boefje is liev!
Ja, klopt! We hebben last minute nog wat gepuzzeld, de lange wand moest iets korter i.v.m. lage stopcontacten in de muur er net links van. Ik heb de opsomming aangepast, de tekening was goed.Reinier schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:29:
Fraai, ik vind die nis wel mooi.
Maar volgens mij klopt je opsomming niet met de tekening?
[ Voor 7% gewijzigd door MeteoVir op 04-03-2019 22:59 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Slim gedaan met de ventilatie in de nis, zie je straks bijna niet meerMeteoVir schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:15:
De afgelopen tijd al enkele plaatjes gedeeld, nu een groter overzicht. Op 8 november de voorlopige koopovereenkomst getekend voor ons appartement, op 1 februari was de sleuteloverdracht. De nieuwe keuken is besteld op 3 december. De levering was vorige week vrijdag, vandaag en morgen is de montage. Wat we besteld hebben:
Opstelling
Lange keukenwand: 90 cm lade, 60 cm kast met spoelen, 60 cm met vaatwasser, 100 cm met inductieplaat en laden, 125 cm Le Mans = 435 cm.
Werkeiland met keukenzijde: 60 cm kast, 90 cm laden, 40 cm apothekerkast, 50 cm kast = 240 cm / woonkamerzijde: 60 cm kast, 60 cm kast, 60 cm kast, 60 cm kast = 240 cm
Korte, hoge wand (met ombouw): 65 cm blad met erboven drie plankjes, dan de ombouw met 15 cm wand, 60 cm kast voor vriezer met bovenkast, 60 cm voor oven, magnetron en bovenkast, 60 cm voor koelkast en bovenkast, 15 cm wand
Plattegrond
[Afbeelding]
The goods
Kastjes:
- Kästle 2515 QZR HPL XT (Kästle is merk van Rotpunkt)
- Inoxkleur plint 10 cm
Siemens apparatuur:
- HS858GXB6 stoomoven
- CM836GNB6 combimagnetron
- EX877LVC1E kookplaat
- LC97BIR55 wandschouwkap
- KI81RVF30 178 cm koelkast
- GI81NAC30 178 cm vriezer
- SN836X12IE vaatwasser
Blad:
- Topline composiet werkblad 20 mm
- Randafwerking: 2FVC
- Kleur: Belgian Fog Velvet
- Op twee plekken Twist dubbel stopcontact gemonteerd
Render
[Afbeelding]
Opbouw dag 1
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Koeler: nismaat 102cm. Genoteerd: Bosch KIR20V60 (EUR 363,-)
- Inductiekookplaat. Genoteerd: AEG HK604200CB (EUR 435,-)
- Oven/Combi. Genoteerd: AEG KMS565000M (EUR 699,-)
Wat is nu een goed adres om dit aan te schaffen? En wellicht hebben jullie goede alternatieven?!
Installatie doe ik zelf..
Je kan een glazen achterwand op maat nemen. Kan in allerlei varianten van transparant tot een kleurtje tot melkwit. Hadden wij in ons vorige huis over de hele breedte van het aanrecht en gaat straks in het nieuwe huis ook weer komen.Bakkenist schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:39:
Vraag wat staaltjes op en laat je verrassen.
Over het algemeen worden 123apparatuur.nl en keukenloods.nl hier vaak genoemd (je kunt er ook offertes opvragen).-Muncky- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:58:
Ik ben op zoek naar een nieuwe:
- Koeler: nismaat 102cm. Genoteerd: Bosch KIR20V60 (EUR 363,-)
- Inductiekookplaat. Genoteerd: AEG HK604200CB (EUR 435,-)
- Oven/Combi. Genoteerd: AEG KMS565000M (EUR 699,-)
Wat is nu een goed adres om dit aan te schaffen? En wellicht hebben jullie goede alternatieven?!
Installatie doe ik zelf..
is everything cool?
- Overschilderbare siliconenkit kan volgens mij niet tegen verf op waterbasis / latex
- Acrylaatkit is niet waterbestendig / hier voor bedoelt?
Eerst de wand verven en dan een kit nemen die de kleur deels overneemt. Transparant en transparantgrijs kunnen dit afhankelijk van de kleur ondergrond.
Of kitten met een bepaalde kleur (bv kleur van de muur of kleur van het blad) en dan heel strak (laten) kitten.
@Harrie_ hmmm, spuit elf hier

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 05-03-2019 19:33 ]
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1