Ja bij een online werkbladenleverancier las ik dat je de meterprijs moet delen door 65 en dan weer vermenigvuldigen met de werkelijke diepte. Dat wordt tientjeswerk op z'n hoogst, maar qua lompheid heeft ie dan weer wel een punt, ik zal het nog eens overleggen.GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:51:
@SamPatterson die zullen dan minder diep moeten worden. Overigens is de meerprijs verwaarloosbaar verwacht ik naar die 120cm toe. (Zeker van 100/110 naar 120)
Ik volg dit topic ook al een tijdje sinds ik een optie heb gekregen op een nieuwbouw-appartement. Een maand geleden heb ik hem officieel toegewezen gekregen, en dan begint het echte uitzoekwerk.
Vanuit het project wordt er gewerkt met Bruynzeel Keukens. In de omgeving niet veel goede dingen van gehoord, en de reviews op internet wekken ook geen goede indruk. Ze hebben een aantal paketten waarin ze 3 keuken klasses aanbieden met daarin verschillende merken apparatuur en verschillende kastjes. Alleen zijn die prijzen wel gebaseerd op alleen die opstelling, ben bang dat het allemaal veel duurder gaat worden als ik wat aan ga passen.
Ik ben daarom eerst langs een andere (zelfstandig)leverancier gegaan met onderstaand resultaat:
Na eerst zelf even wat rondkijken gingen we aan tafel om eens de mogelijkheden te bekijken. Omdat op de plaats waar ik de keuk wil hebben een raam zit op 85cm hoogte had ik een constructie ingedachte. Namelijk een hoog stuk (95-100cm) tegen de slaapkamermuur en een lager stuk (80-84cm) tegen de buitenmuur bij het raam.
De verkoper raadde het me af omdat het veel onrust zou geven in de keuken qua belijning. Hij heeft toen uiteindelijk onderstaande schets gemaakt waarbij een deel van de keuken in de woonkamer steekt. Het klonk eerst een beetje apart, maar toen ik het eenmaal op papier zag werd ik steeds enthousiaster.
Toen kwam al snel de vraag wat mijn budget was. Ik had me voorgenomen die niet te gaan noemen, maar de verklaring van de verkoper was dat hij het nodig had om te voorkomen dat hij te dure dingen ging bedenken. Daar zit wat in dacht ik. Ik heb hem toen een globaal budget gegeven.
Uiteindelijk moest ik voor onderstaande schets met AEG apparatuur en een greeploze keuken van het merk Selectiv rekening houden met zo'n 15000 euro. Zou ik Siemens apparatuur willen dan zou het richting de 18000 gaan. Ik vond het in de eerste instantie vrij duur klinken voor een relatief kleine en eenvoudige keuken.
Ik zit er zelf nog aan te denken om de koelkast eventueel lost te trekken van de keuken, omdat hij toch al los in de hoek staat. Een losse koel/vries-combinatie is denk ik een stuk goedkoper.
Ik heb het merk Selectiv even opgezocht en het schijnt uit de zelfde hoek te komen als Abbiamo, namelijk bij MHK Nederland vandaan. Ik heb gelezen dat Abbiamo uiteindelijk weer bij Hacker vandaan komt, dus kunnen we er vanuit gaan dat Selectiv ook van Hacker is? Zo ja: Is de prijs dan wel redelijk?
Wat vinden jullie van de indeling en prijs? Kennen jullie het merk? Andere adviezen?

Details van boven naar onder:
• Hoekcarrousel met een doorlopend stuk keukenblad
• 90cm ladekast met inductiekookplaat en plasma recirculatie afzuiging
• 60cm inbouw-vaatwasser
• 90cm ladekast met spoelbak
• Boven vaatwasser en spoelbak een ondiepe kast met verlichting eronder
• In de hoek een inbouwkoelkast met daarboven een oven/magnetron combi
Vanuit het project wordt er gewerkt met Bruynzeel Keukens. In de omgeving niet veel goede dingen van gehoord, en de reviews op internet wekken ook geen goede indruk. Ze hebben een aantal paketten waarin ze 3 keuken klasses aanbieden met daarin verschillende merken apparatuur en verschillende kastjes. Alleen zijn die prijzen wel gebaseerd op alleen die opstelling, ben bang dat het allemaal veel duurder gaat worden als ik wat aan ga passen.
Ik ben daarom eerst langs een andere (zelfstandig)leverancier gegaan met onderstaand resultaat:
Na eerst zelf even wat rondkijken gingen we aan tafel om eens de mogelijkheden te bekijken. Omdat op de plaats waar ik de keuk wil hebben een raam zit op 85cm hoogte had ik een constructie ingedachte. Namelijk een hoog stuk (95-100cm) tegen de slaapkamermuur en een lager stuk (80-84cm) tegen de buitenmuur bij het raam.
De verkoper raadde het me af omdat het veel onrust zou geven in de keuken qua belijning. Hij heeft toen uiteindelijk onderstaande schets gemaakt waarbij een deel van de keuken in de woonkamer steekt. Het klonk eerst een beetje apart, maar toen ik het eenmaal op papier zag werd ik steeds enthousiaster.
Toen kwam al snel de vraag wat mijn budget was. Ik had me voorgenomen die niet te gaan noemen, maar de verklaring van de verkoper was dat hij het nodig had om te voorkomen dat hij te dure dingen ging bedenken. Daar zit wat in dacht ik. Ik heb hem toen een globaal budget gegeven.
Uiteindelijk moest ik voor onderstaande schets met AEG apparatuur en een greeploze keuken van het merk Selectiv rekening houden met zo'n 15000 euro. Zou ik Siemens apparatuur willen dan zou het richting de 18000 gaan. Ik vond het in de eerste instantie vrij duur klinken voor een relatief kleine en eenvoudige keuken.
Ik zit er zelf nog aan te denken om de koelkast eventueel lost te trekken van de keuken, omdat hij toch al los in de hoek staat. Een losse koel/vries-combinatie is denk ik een stuk goedkoper.
Ik heb het merk Selectiv even opgezocht en het schijnt uit de zelfde hoek te komen als Abbiamo, namelijk bij MHK Nederland vandaan. Ik heb gelezen dat Abbiamo uiteindelijk weer bij Hacker vandaan komt, dus kunnen we er vanuit gaan dat Selectiv ook van Hacker is? Zo ja: Is de prijs dan wel redelijk?
Wat vinden jullie van de indeling en prijs? Kennen jullie het merk? Andere adviezen?

Details van boven naar onder:
• Hoekcarrousel met een doorlopend stuk keukenblad
• 90cm ladekast met inductiekookplaat en plasma recirculatie afzuiging
• 60cm inbouw-vaatwasser
• 90cm ladekast met spoelbak
• Boven vaatwasser en spoelbak een ondiepe kast met verlichting eronder
• In de hoek een inbouwkoelkast met daarboven een oven/magnetron combi
[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 23-02-2019 16:38 ]
Chookity-pok
@Werner puur gezien het formaat is de vraagprijs ronduit belachelijk.
Kun je wat meer details opnoemen?
Type apparatuur, formaat kasten etc?
Ik zou gewoon, zoals hier veelvuldig besproken, bij meerdere aanbieders offertes opvragen waarbij je zelf aangeeft wat je wensen zijn (en zonder budget te noemen).
Met opvragen van offertes online (werkblad, apparatuur, kasten) krijg je grofweg wel een idee wat haalbaar is met jouw specifieke eisen en dus welke richting het op zou moeten gaan met je budget
Kun je wat meer details opnoemen?
Ik zou gewoon, zoals hier veelvuldig besproken, bij meerdere aanbieders offertes opvragen waarbij je zelf aangeeft wat je wensen zijn (en zonder budget te noemen).
Met opvragen van offertes online (werkblad, apparatuur, kasten) krijg je grofweg wel een idee wat haalbaar is met jouw specifieke eisen en dus welke richting het op zou moeten gaan met je budget
Zo'n idee had ik ook al een beetje.keanu_ schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:16:
@Werner puur gezien het formaat is de vraagprijs ronduit belachelijk.
Ik heb de post hierboven bewerkt en aangevuld met details zover ik weet. We zijn uitgegaan van Selectiv als merk met kastjes in prijsklasse 2.Kun je wat meer details opnoemen?
Ik had een mooi plaatje in beeld van "Ik ga naar diegene om de hoek die toevallig ook goede reviews heeft en ik ben klaar", maar het lijkt me inderdaad verstandig om eens verder te kijken. Zeker omdat jouw eerste indruk "duur" is.Ik zou gewoon, zoals hier veelvuldig besproken, bij meerdere aanbieders offertes opvragen waarbij je zelf aangeeft wat je wensen zijn (en zonder budget te noemen).
De verkoper gaf tijdens de gesprekken ook gelijk wel aan "We zijn niet de goedkoopste, maar leveren wel goed spul met uitstekende service". Dat laatste was ook aan de reviews wel terug te zien, maar als dat betekent dat de prijs het dubbele van een andere leverancier is dan zijn die reviews me iets minder waard
Chookity-pok
@Werner dit is een vol topic, maar ik zou eens lekker rondlezen. Er staan veel voorbeelden van keukens, met details, én prijzen. Dan krijg je grofweg wel een idee wat het kost. Alles wat er ver boven zit, zou ik gewoon niet voor gaan. Ook al pretenderen ze “uitstekende service” wat natuurlijk allemaal erg relatief is 
Gezien je verdere details van kasten en apparatuur zou deze keuken echt niet meer dan 8-9k incl plaatsen moeten kosten.
Gezien je verdere details van kasten en apparatuur zou deze keuken echt niet meer dan 8-9k incl plaatsen moeten kosten.
[ Voor 15% gewijzigd door keanu_ op 23-02-2019 17:12 ]
Heb je nog een plaatje van wat het moet worden?MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:32:
Zo, mijn keuken is binnen:
[Afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Heeft wat slachtoffers geëist met uitladen, maar dat was gelukkig een ingehuurde kracht
Woensdag wordt het geheel iets praktischer neergezet.
Eiland met ook een hoge wand toch?
Was ff zoeken, maar zoiets moet het gaan worden. Vanuit de woonkamer gezien:GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:19:
[...]
Heb je nog een plaatje van wat het moet worden?
Eiland met ook een hoge wand toch?

Ik vond inderdaad meerdere designs dus ik dacht ik vraag het je evenMikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:31:
[...]
Was ff zoeken, maar zoiets moet het gaan worden. Vanuit de woonkamer gezien:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ook lekker de ruimte zie ik.
Ook allemaal Miele toch? Of toch naar Siemens geswitched voor koeler/vriezer?
En kreeg jij nog korting op je Miele apparatuur?
Mijn offerte heeft wel wat korting op Miele zitten maar nog geen 1000,- .(op 18k
Ja ruimte zat. Dit is vanaf de woonkamer gezien, en die is nog 4 meter breed open op het smalste stuk.GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:34:
[...]
Ik vond inderdaad meerdere designs dus ik dacht ik vraag het je even![]()
.
Ziet er goed uit! Ook lekker de ruimte zie ik.
Ook allemaal Miele toch? Of toch naar Siemens geswitched voor koeler/vriezer?
En kreeg jij nog korting op je Miele apparatuur?
Mijn offerte heeft wel wat korting op Miele zitten maar nog geen 1000,- .(op 18k)
Heb inderdaad een berg Miele staan. Kon het niet over m'n hart verkrijgen om twee merken te mixen. Krijg al stress van de bora plaat joh
Alles erop en eraan behalve pyrolyse geloof ik.
En een XL vaatwasser paste helaas niet.
Ik heb niet echt naar de aparte Miele prijzen gekeken vooral naar de totaalprijs. Geloof niet dat ik op papier niet veel meer betaal dan de internet prijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-02-2019 18:47 ]
Pyrolyse zit dacht ik ook op de 6600/6800 serie (het zit zelfs op de instapper) alleen gek genoeg vermeldt het boekje het niet bij elk model. PerfectClean en Pyrolyse hebben ze inderdaad.MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:43:
[...]
Ja ruimte zat. Dit is vanaf de woonkamer gezien, en die is nog 4 meter breed open op het smalste stuk.
Heb inderdaad een berg Miele staan. Kon het niet over m'n hart verkrijgen om twee merken te mixen. Krijg al stress van de bora plaat joh
Alles erop en eraan behalve pyrolyse geloof ik.
En een XL vaatwasser paste helaas niet.
Ik heb niet echt naar de aparte Miele prijzen gekeken vooral naar de totaalprijs. Geloof niet dat ik op papier niet veel meer betaal dan de internet prijzen.
Hoezo heb je voor de Bora gekozen? Ik heb ook daar de Miele gekozen.
Miele website meldt wel bij de 6800 pyrolyse
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2019 19:17 ]
helaas zit op de oven die ik nu aangeschaft heb geen pyrolyse. Deze optie is eigenlijk echt een must have... in mijn vorige keuken zag de oven met pyrolyse er na 6 jaar echt nog nieuw uit van binnen.GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:49:
[...]
Pyrolyse zit dacht ik ook op de 6600/6800 serie (het zit zelfs op de instapper) alleen gek genoeg vermeldt het boekje het niet bij elk model.
Huh? Waar zie je dat? Er komt een 6800bm in bij mij, en een stoomoven, maar kan geen pyrolyse terug vinden. Heb overigens wel de 45cm hoge varianten.GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:49:
[...]
Pyrolyse zit dacht ik ook op de 6600/6800 serie (het zit zelfs op de instapper) alleen gek genoeg vermeldt het boekje het niet bij elk model. PerfectClean en Pyrolyse hebben ze inderdaad.
Voor bora gekozen ivm ervaringen van de keukenleverancier. Vooral ivm geluid en performance. Wordt wel een classic trouwens, de basic vind ik niet mooi.
Ah, de 6800BM (oven+magnetron) heeft het niet, alleen de 6800BP (oven).MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:40:
[...]
Huh? Waar zie je dat? Er komt een 6800bm in bij mij, en een stoomoven, maar kan geen pyrolyse terug vinden. Heb overigens wel de 45cm hoge varianten.
Voor bora gekozen ivm ervaringen van de keukenleverancier. Vooral ivm geluid en performance. Wordt wel een classic trouwens, de basic vind ik niet mooi.
De stoomoven heeft het niet volgens mijn adviseur, die reinigt de boel met zijn stoom.
Dat betekend dat ik tot nu toe ook dus toch geen Pyrolyse heb aangezien ik ook de 6800BM voorlopig op de shortlist heb. (Ik heb mijn apparaten nog niet besteld ivm nieuwe lijn die eraan komt).
Ga ik zeker even doen, bedankt!keanu_ schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:10:
@Werner dit is een vol topic, maar ik zou eens lekker rondlezen. Er staan veel voorbeelden van keukens, met details, én prijzen. Dan krijg je grofweg wel een idee wat het kost. Alles wat er ver boven zit, zou ik gewoon niet voor gaan. Ook al pretenderen ze “uitstekende service” wat natuurlijk allemaal erg relatief is
Mocht iemand anders nog een mening/idee hebben over het bedrag of de indeling, laat het vooral horen.
Chookity-pok
Mijn eerste indruk is zelfs exorbitant duur. Het is een greeploze keuken, dus gouden handgrepen kan niet, maar wordt ie geleverd met platina ladegeleiders ofzo? 15000 is gezien het formaat van de keuken echt absurd.Saeverix schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:43:
Zeker omdat jouw eerste indruk "duur" is.
@werner
Hoe groot wordt de woning? Het lijkt nu op een tweekamer woning geschikt voor starters.
Uiteraard koop je de keuken hoofdzakelijk voor jezelf. Echter, als je er maar max 5 -7 jaar gaat wonen, dan kun je wat betreft prijs/kwaliteit prima bij Ikea slagen.
Hoe groot wordt de woning? Het lijkt nu op een tweekamer woning geschikt voor starters.
Uiteraard koop je de keuken hoofdzakelijk voor jezelf. Echter, als je er maar max 5 -7 jaar gaat wonen, dan kun je wat betreft prijs/kwaliteit prima bij Ikea slagen.
De andere zijde van de keuken is de muur breder tot het raam, wellicht de keuken tegen die wand zetten?Saeverix schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:09:
[...]
Mocht iemand anders nog een mening/idee hebben over het bedrag of de indeling, laat het vooral horen.
Composiet is het geworden. Arte Eternal Calacatta Gold om precies te zijn.
Eigenlijk puur om de looks.
@MikeyMan ik heb de Iconic White van dezelfde maker
. Als onze keuken helemaal zwart was geweest hadden we waarschijnlijk ook jouw blad genomen. Mooie bladen voor goede prijzen. Ik heb naar Corian en dergelijke gekeken maar die hadden mij toch teveel nadelen.
[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 24-02-2019 09:48 ]
Anoniem: 224360
Over bladen gesproken, zijn er al mensen die meer kunnen vertellen over dekton in gebruik?
Moet zeggen dat het nog wel aardig aantikt dat blad hoor... Kleine 6k. Was een beetje twijfelen tussen deze en RVS. Hele andere look, dus daar hadden we ook wat andere design keuzes in gemaakt wellicht.GeeMoney schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:42:
@MikeyMan ik heb de Iconic White van dezelfde maker. Als onze keuken helemaal zwart was geweest hadden we waarschijnlijk ook jouw blad genomen. Mooie bladen voor goede prijzen. Ik heb naar Corian en dergelijke gekeken maar die hadden mij toch teveel nadelen.
Kan niet wachten tot woensdag. M'n handen jeuken om het spul erin te zetten

Hmm, hij zat volgens mij in dezelfde prijsklasse als de Iconic White? Of heb je hem opgedikt genomen? Ik was rond de 3400 4300,- kwijt volgens mij voor 4,44m x 1,20m x 2cm .MikeyMan schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:10:
[...]
Moet zeggen dat het nog wel aardig aantikt dat blad hoor... Kleine 6k. Was een beetje twijfelen tussen deze en RVS. Hele andere look, dus daar hadden we ook wat andere design keuzes in gemaakt wellicht.
Kan niet wachten tot woensdag. M'n handen jeuken om het spul erin te zetten
RVS raadde de keukenboer mij sterk af, hij had het in de showroom liggen op ons merk keuken maar krassen vlogen erop alsof het stofdeeltjes waren.
@Anoniem: 224360 Dekton is toch hetzelfde als Corian?
Ik heb Corian niet genomen voornamelijk vanwege kras gevoeligheid en niet hitte bestendig.
Edit: Dekton is inderdaad ander materiaal, maar ook niet leverbaar langer dan 3,6m beter dacht ik. Daarom toch maar voor “gewoon” composiet gekozen.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 24-02-2019 10:23 ]
Ik heb een blad van 280x120x2, een blad van 150x60x2 en nog een achterwand. Hij is massief op het oog.GeeMoney schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:17:
[...]
Hmm, hij zat volgens mij in dezelfde prijsklasse als de Iconic White? Of heb je hem opgedikt genomen? Ik was rond de 3400 4300,- kwijt volgens mij voor 4,44m x 1,20m x 2cm .
RVS raadde de keukenboer mij sterk af, hij had het in de showroom liggen op ons merk keuken maar krassen vlogen erop alsof het stofdeeltjes waren.
@Anoniem: 224360 Dekton is toch hetzelfde als Corian?
Ik heb het niet genomen voornamelijk vanwege kras gevoeligheid en niet hitte bestendig.
RVS krast inderdaad heel snel, en daar moet je van houden. Het effect hoort erbij zeg maar.
Shiiiiit... Helemaal over BM vs BP heen gekeken... Valt net m'n oog op de doos: H6800BP...GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:47:
[...]
Ah, de 6800BM (oven+magnetron) heeft het niet, alleen de 6800BP (oven).
De stoomoven heeft het niet volgens mijn adviseur, die reinigt de boel met zijn stoom.
Dat betekend dat ik tot nu toe ook dus toch geen Pyrolyse heb aangezien ik ook de 6800BM voorlopig op de shortlist heb. (Ik heb mijn apparaten nog niet besteld ivm nieuwe lijn die eraan komt).

Wel pyrolyse, maar niet de magnetron functie die wel wel wilden. Vanaf de eerste offerte bij Bemmel al mis gegaan, maar totaal overheen gekeken. Bij alle opvolgende offertes zelfs... Morgen maar even in de telefoon klimmen of dit nog op te lossen is... Stom van ons zeg
Dat is daar inderdaad een prima plek voor. En wellicht ook voor handdoeken en theedoeken.GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:58:
Nu kan je er een mooie prullenbak kwijt of je laat het gewoon open.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
In het slechtste geval betekend dat ook bijbetalenMikeyMan schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:20:
[...]
Shiiiiit... Helemaal over BM vs BP heen gekeken... Valt net m'n oog op de doos: H6800BP...
Wel pyrolyse, maar niet de magnetron functie die wel wel wilden. Vanaf de eerste offerte bij Bemmel al mis gegaan, maar totaal overheen gekeken. Bij alle opvolgende offertes zelfs... Morgen maar even in de telefoon klimmen of dit nog op te lossen is... Stom van ons zeg
Omruilen lijkt me geen probleem toch, hij zit nog in de doos?
Ja dat betekent sowieso bijbetalen. Maar goed, zoals ik zei, dit is vanaf de eerste offerte mis gegaan. Dus letterlijk een keer of acht overheen gekeken. Nog weleens ter sprake geweest, maar echt niet op gelet Dacht dat de niet combi de 6800B wasGeeMoney schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:59:
[...]
In het slechtste geval betekend dat ook bijbetalen.
Omruilen lijkt me geen probleem toch, hij zit nog in de doos?

Zit zeker nog in de doos, dus hoop dat het nog lukt.
Bij Reddy Keukens in Barendrecht geweest nu. Prettig gesprek gehad en blij met uiteindelijk ontwerp. Wel jammer dat ze geen gespecificeerde offerte sturen, maar alleen een totaalprijs. Moeilijk om te vergelijken zo. Apparatuur is de top van Pelgrim, iemand ervaring er mee? 8 jaar garantie klinkt goed in ieder geval. De keuken is compleet mat zwart met mat zwarte apparatuur en een roest achtig werkblad van laminaat (ook werkblad wil ik kunnen vergelijken met andere zaken)Shunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Kijk ook eens bij reddykeukens, daar hebben wij bijna de keuken gekocht. Vrij zeker dat we daar ook een goede ervaring zouden hebben gehad. Maar uiteindelijk was de eigenaar van dat filiaal ziek voor een periode bij ons waardoor we binnen onze tijd het niet gingen redden om daar op te wachten.
Heb mijn laatste keuken uiteindelijk bij ASWA gekocht en volgens mij zit daar ook een winkel van bij jou in de buurt. Mijn ervaring is er super geweest van tekenen tot installatie en onderhoud!

Ik vind hem ook duur. Wij hebben een (iets) grotere keuken voor minder geld met bosch apparaten bij keukencentrum tiel vandaan.Saeverix schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:09:
[...]
Ga ik zeker even doen, bedankt!
Ik hoor regelmatig positieve verhalen over de Duitse keukenwinkel Kuechenland Ekelhoff. Ik overweeg daar heen te gaan maar voordat ik dat stuk ga rijden: kunnen de hier bestelde keukens ook uit het bouwdepot betaald worden? Iemand ervaring mee?
komen de stoomoven en solo oven naast elkaar? De solo oven heeft namelijk een full Color display, de combisteamer een zwart wit. Ziet er niet uit naast elkaarEli3l schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:33:
[...]
Bij Reddy Keukens in Barendrecht geweest nu. Prettig gesprek gehad en blij met uiteindelijk ontwerp. Wel jammer dat ze geen gespecificeerde offerte sturen, maar alleen een totaalprijs. Moeilijk om te vergelijken zo. Apparatuur is de top van Pelgrim, iemand ervaring er mee? 8 jaar garantie klinkt goed in ieder geval. De keuken is compleet mat zwart met mat zwarte apparatuur en een roest achtig werkblad van laminaat (ook werkblad wil ik kunnen vergelijken met andere zaken)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou ook graag wat advies willen inwinnen hier. Voor een nieuwbouw woning al een tijdje de markt aan het verkennen voor een U-keuken. Voornaamste criteria: composiet werkblad, alle apparatuur van Siemens, en standaard kastwerk. Tot nu toe 2 offertes gehad, 1 van 16700 van bemmel/kroon en 1 van 14900 van Nolte (zie onderstaand). Inclusief quooker en montage. Vind het nog aan de prijs, en hoop eigenlijk er nog een paar K af te krijgen. Ben nu voornemens om in Duitsland bij Ekelhof te gaan kijken. Ben benieuwd naar de reacties hier op de tot nu toe geoffreerde prijs op basis van de tekening en specs. Vooral de grootte van het werkblad drijft de prijs op.

@Boomlaars offertes lijken mij “normaal” denk ik. Je hebt aardig wat blad en een hoop kasten. Van je offerte is 5k al werkblad, dan blijft er een kleine 10k over voor al je apparaten en kasten.
Je hebt niet eens de duurste apparaten maar mede door de Quooker is dat ook al weer een kleine 9k bruto. Blijft er 3k bruto over voor alle kasten, dat lijkt mij echt wel meevallen.
Alle korting er dus af kom je op 15k, wellicht kan je nog iets met montage kosten doen maar dan is de rek er wel uit denk ik.
Dat is omgerekend naar je meters 1250,- euro per strekkende meter keuken.
Ik kan er naast zitten maar ik denk dat jij je budget moet bijstellen of concessies moet gaan doen als dit bedrag je te ruig is.
Je hebt niet eens de duurste apparaten maar mede door de Quooker is dat ook al weer een kleine 9k bruto. Blijft er 3k bruto over voor alle kasten, dat lijkt mij echt wel meevallen.
Alle korting er dus af kom je op 15k, wellicht kan je nog iets met montage kosten doen maar dan is de rek er wel uit denk ik.
Dat is omgerekend naar je meters 1250,- euro per strekkende meter keuken.
Ik kan er naast zitten maar ik denk dat jij je budget moet bijstellen of concessies moet gaan doen als dit bedrag je te ruig is.
[ Voor 60% gewijzigd door GeeMoney op 24-02-2019 18:34 ]
Budgettair kan er van alles maar ik wil er zeker van zijn dat ik niet te veel betaal. Als ik zo om me heen navraag doe zou ik bv in DE voor hetzelfde bedrag hoogwaardiger spullen kunnen kopen. Daartegenover staan dan weer mensen die aangeven dat deze verschillen allemaal wel meevallen. Anyhow, hoe meer perspectieven hoe beter voordat ik ergens mijn handtekening onder zet.
Wij gingen voor een next keuken met Miele van 38k naar 32k. Dus das ongeveer 18%.Boomlaars schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:51:
Budgettair kan er van alles maar ik wil er zeker van zijn dat ik niet te veel betaal. Als ik zo om me heen navraag doe zou ik bv in DE voor hetzelfde bedrag hoogwaardiger spullen kunnen kopen. Daartegenover staan dan weer mensen die aangeven dat deze verschillen allemaal wel meevallen. Anyhow, hoe meer perspectieven hoe beter voordat ik ergens mijn handtekening onder zet.
Vraag is of dat bij lagere prijs ook geldt, maar dan heb je iig een uitgangspunt.
Dat was me nog niet opgevallen.Ice82 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:11:
[...]
komen de stoomoven en solo oven naast elkaar? De solo oven heeft namelijk een full Color display, de combisteamer een zwart wit. Ziet er niet uit naast elkaar
@Eli3l komt je eettafel ook in dezelfde ruimte als je keuken? Ik vermoed van wel anders is het “gek leeg” ?
Dat hoeft jou ook niet op te vallen, de keukenverkoper hoort je dit te vertellen
Ook wij hebben een tijd geleden een keuken gekocht, voor in ons nieuwbouw huis, waarbij we veel informatie uit dit topic hebben gehaald. Wat ik vrij weinig lees in dit topic zijn mensen die een ombouw (laten) bouwen.
Wij willen een ombouw om onze hoge kasten (laten) maken en vragen ons af of er hier mensen zijn met tips of ervaringen.
Het plan is vooralsnog om een houten connstructie te maken en daar mdf platen tegen te schroeven. Aangezien het nieuwbouw is moeten de muren nog behangen worden. We willen alles met renovlies laten behangen en het plan is om de ombouw dan ook te laten behangen. Op deze manier lopen de muren en de ombouw in elkaar over, waardoor het meer op 1 geheel lijkt.
Wij willen een ombouw om onze hoge kasten (laten) maken en vragen ons af of er hier mensen zijn met tips of ervaringen.
Het plan is vooralsnog om een houten connstructie te maken en daar mdf platen tegen te schroeven. Aangezien het nieuwbouw is moeten de muren nog behangen worden. We willen alles met renovlies laten behangen en het plan is om de ombouw dan ook te laten behangen. Op deze manier lopen de muren en de ombouw in elkaar over, waardoor het meer op 1 geheel lijkt.
Ja er komt een grote tafel in de keuken, klopt.GeeMoney schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:21:
@Eli3l komt je eettafel ook in dezelfde ruimte als je keuken? Ik vermoed van wel anders is het “gek leeg” ?
Er werd mij verzekerd dat het toch beter is om eerst af te werken en daarna de keuken te plaatsen. Maar dat is misschien vooral omdat de keuken bij mij in een nis valt...GeeMoney schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:52:
@YellowCab ik ga hetzelfde doen na oplevering/plaatsing. Houten frame eromheen na plaatsing keuken en vervolgens af laten werken. Ik denk dat ik voor MDF en gips ga, naden weer netjes dicht te ameren en vervolgens renovlies er weer overheen.
Dit is ons ook verteld inderdaad. Het werkt denk ik ook fijner als er geen kasten staan die je kan beschadigen.MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:58:
[...]
Er werd mij verzekerd dat het toch beter is om eerst af te werken en daarna de keuken te plaatsen. Maar dat is misschien vooral omdat de keuken bij mij in een nis valt...
Ik heb even ervaringsdeskundige nodig met granieten werkblad 
Wij hebben er nu 1 in onze offerte zitten (gepolijst), we waren bewust dat er meer onderhoud nodig is dan met een kunstof blad, dat lijkt mij logisch. Echter dit weekend iemand gesproken en die zij meteen van "ik zou het nooit doen", alles wat je morst is gelijk een vlek etc. etc. etc.
Ook al is het een n=1 toch schrik je daar dan wat van, want als dat werkelijk zo is, is het misschien toch verstandiger een ander type blad te kiezen.
Dus bij deze, wat zijn jullie ervaringen? Is het echt zo erg dat wanneer je het niet meteen weghaalt er direct vlekken zijn? Vergt het veel onderhoud (ik lees dagelijks?) ?
Wij hebben er nu 1 in onze offerte zitten (gepolijst), we waren bewust dat er meer onderhoud nodig is dan met een kunstof blad, dat lijkt mij logisch. Echter dit weekend iemand gesproken en die zij meteen van "ik zou het nooit doen", alles wat je morst is gelijk een vlek etc. etc. etc.
Ook al is het een n=1 toch schrik je daar dan wat van, want als dat werkelijk zo is, is het misschien toch verstandiger een ander type blad te kiezen.
Dus bij deze, wat zijn jullie ervaringen? Is het echt zo erg dat wanneer je het niet meteen weghaalt er direct vlekken zijn? Vergt het veel onderhoud (ik lees dagelijks?) ?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit is wel een paar keer in dit topic (en/of vorige delen) langs gekomenYellowCab schreef op maandag 25 februari 2019 @ 04:06:
Ook wij hebben een tijd geleden een keuken gekocht, voor in ons nieuwbouw huis, waarbij we veel informatie uit dit topic hebben gehaald. Wat ik vrij weinig lees in dit topic zijn mensen die een ombouw (laten) bouwen.

Hier de 'scheiding' tussen muur en ombouw:

En dan renovlies en geschilderd:

Kasten zijn geplaatst voordat er renovlies behangen werd.
Krijgen ze hem er dan wel strak tussen?MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:58:
[...]
Er werd mij verzekerd dat het toch beter is om eerst af te werken en daarna de keuken te plaatsen. Maar dat is misschien vooral omdat de keuken bij mij in een nis valt...
Beide manieren zijn met beleid volgens mij gewoon goed te doen?
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 25-02-2019 09:21 ]
In mijn ervaring (granieten aanrechtblad ouderlijk huis) valt het allemaal wel mee. Je moet bij graniet goed oppassen voor bijtende en zure middelen. D.w.z. schoonmaken met groene zeep en goed oppassen met o.a. wijn en citroenen. Ook oliën kunnen erin trekken en een vlek achterlaten al is dat 'probleem' te voorkomen door het blad goed te impregneren. Wanneer je een nieuw granieten blad hebt kun je 'm vaak behandelen om 'm door en door geïmpregneerd te krijgen. Wanneer het blad helemaal verzadigd is zal er niet snel wat intrekken maar is het natuurlijk wel zaak om, wanneer je zaken morst, gelijk schoon te maken. Niet knoeien dus en lekker laten liggen tot je klaar bent met koken, gelijk een natte doek pakken en afdoen.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:16:
Allerlei officiële bronnen raden vaak aan om het blad minimaal 1x per maand te behandelen/impregneren, maar in mijn ervaring is een 'een aantal keer per jaar' gewoon voldoende. Ik denk zelf dat het ook wel meevalt maar dat leveranciers/producenten zichzelf een beetje willen indekken. Wanneer je en auto koopt en je volgt het officiële boekje kun je ook iedere 2 weken je bandenspanning en je olie gaan controleren
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ja dat gaan we woensdag zien. Het is perfect recht, en alle kanten op 5mm speling. Dus in theorie zou het moeten lukkenGeeMoney schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:20:
[...]
Krijgen ze hem er dan wel strak tussen?
Hmm stelt mij nog niet helemaal gerustHarrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:41:
[...]
In mijn ervaring (granieten aanrechtblad ouderlijk huis) valt het allemaal wel mee. Je moet bij graniet goed oppassen voor bijtende en zure middelen. D.w.z. schoonmaken met groene zeep en goed oppassen met o.a. wijn en citroenen. Ook oliën kunnen erin trekken en een vlek achterlaten al is dat 'probleem' te voorkomen door het blad goed te impregneren. Wanneer je een nieuw granieten blad hebt kun je 'm vaak behandelen om 'm door en door geïmpregneerd te krijgen. Wanneer het blad helemaal verzadigd is zal er niet snel wat intrekken maar is het natuurlijk wel zaak om, wanneer je zaken morst, gelijk schoon te maken. Niet knoeien dus en lekker laten liggen tot je klaar bent met koken, gelijk een natte doek pakken en afdoen.
Allerlei officiële bronnen raden vaak aan om het blad minimaal 1x per maand te behandelen/impregneren, maar in mijn ervaring is een 'een aantal keer per jaar' gewoon voldoende. Ik denk zelf dat het ook wel meevalt maar dat leveranciers/producenten zichzelf een beetje willen indekken. Wanneer je en auto koopt en je volgt het officiële boekje kun je ook iedere 2 weken je bandenspanning en je olie gaan controleren
Ik begrijp dat composiet dit hele probleem niet heeft (keramisch ook niet?), ik vraag mij alleen af of dat hetzelfde oogt als graniet (Nero assoluto hadden we in de offerte), hiervoor zullen we dus weer even langs de keukenzaak moeten om goed te kijken.
Nou misschien heb ik het niet helemaal duidelijk verwoord dan; zaken zoals thee, ranja en water zijn bij een (geïmpregneerd) blad echt geen probleem. Ook niet als ze wat langer liggen. Bottom-line is dat je het blad gewoon goed moet onderhouden en op moet passen met zure en bijtende stoffen.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:53:
[...]
Hmm stelt mij nog niet helemaal gerusten er lopen hier ook 2 kinderen, waarvan er 1 nu ook zelf drinken gaat pakken en dat soort geintjes
Nu poetst mijn vrouw nu al eigenlijk dagelijks het aanrechtblad, maar het kan dus zijn dat een beetje thee of ranja or water eerder is gemorst en pas na het avondeten wordt weggepoetst.
Er zijn verschillende soorten graniet en composiet natuurlijk. De genoemde problemen met graniet hangen natuurlijk ook wel een beetje samen met welke je kiest. Vanzelfsprekend zie je eerder vlekken op een granieten blad wat egaal van kleur is dan een blad wat gemeleerd is. Uiteindelijk hangt de keuze ook een beetje samen met wat je wilt. Als je voor een egale kleur wil gaan zou ik eerder voor composiet gaan; vaak zie je het verschil niet goed. Graniet is (imho) echt een toevoeging als je direct ziet dat het om een natuurstenen blad gaat.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:53:
[...]
Ik begrijp dat composiet dit hele probleem niet heeft (keramisch ook niet?), ik vraag mij alleen af of dat hetzelfde oogt als graniet, hiervoor zullen we dus weer even langs de keukenzaak moeten om goed te kijken.
Edit: en je kunt natuurlijk altijd nog voor granito/terrazzo gaan, maar dat vind ik persoonlijk het mooiste
[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 25-02-2019 10:03 ]
Laatst kwam ook voorbij dat mensen graniet afraden omdat je er geen hete pannen op kunt zetten, omdat dit er voor kan zorgen dat het graniet barst.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:53:
[...]
Hmm stelt mij nog niet helemaal gerusten er lopen hier ook 2 kinderen, waarvan er 1 nu ook zelf drinken gaat pakken en dat soort geintjes
Nu poetst mijn vrouw nu al eigenlijk dagelijks het aanrechtblad, maar het kan dus zijn dat een beetje thee of ranja or water eerder is gemorst en pas na het avondeten wordt weggepoetst.
Ik begrijp dat composiet dit hele probleem niet heeft (keramisch ook niet?), ik vraag mij alleen af of dat hetzelfde oogt als graniet (Nero assoluto hadden we in de offerte), hiervoor zullen we dus weer even langs de keukenzaak moeten om goed te kijken.
Tja, is niet iets wat ik dagelijks doe en in dit geval even een onderzetten eronder lijkt me logisch. Je zet een hete pan ook niet zo op je houten tafel natuurlijk.
Voor morsen op je aanrechtblad geld hetzelfde. Hoe vaak mors je iets wat echt kwaad kan en hoe vaak ruim je het dan niet direct op?
Ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Water lijkt me überhaupt geen probleem. koffie/thee/wijn/zuur houdende vloeistoffen kunnen wat meer kwaad maar trekt er echt niet na 15 min al compleet in.
Afgezien daarvan, maar dat is dan weer een dooddoener, het eerste krasje/vlekje doet altijd even pijn en voorkomen doe je het toch niet uiteindelijk
Wij hebben in onze huidige woning een granieten blad en tot voor kort wist ik zelfs niet dat je dat moest onderhouden. Voor zo ver ik kan zien is er nog niets mee gebeurd. Het is wel donker met veel schakeringen dus mogelijk valt het gewoon niet op.
Kleine update over de oven / combi oven. Netjes opgelost door de leverancier van de keuken. Snel actie ondernomen. De oven wordt door de monteurs meegenomen woensdag, dus alles is netjes op tijd.
Gek genoeg is de Combimagnetron nog een stuk goedkoper dan de oven.
Gek genoeg is de Combimagnetron nog een stuk goedkoper dan de oven.
@unezra Hoe staat het inmiddels met jouw keuken? Restpunten inmiddels opgelost? Volgens mij wachten we nog op de foto's 
Voor mijzelf geldt trouwens dat mijn keuken inmiddels zo goed als af is. Ik moet alleen nog het aanrechtblad afkitten en de plinten maken/schilderen/plaatsen. Foto's volgen snel
Voor mijzelf geldt trouwens dat mijn keuken inmiddels zo goed als af is. Ik moet alleen nog het aanrechtblad afkitten en de plinten maken/schilderen/plaatsen. Foto's volgen snel
We hebben nu als het goed is bijna alle frontjes en ze zijn langs geweest.Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:20:
@unezra Hoe staat het inmiddels met jouw keuken? Restpunten inmiddels opgelost? Volgens mij wachten we nog op de foto's
Maar, nu blijkt dat door een montagefout er alsnog een lade beschadigd raakt bij normaal gebruik (schroeven steken uit) en de keukenkastjes boven het aanrecht een halve centimeter lager hangen dan de hoge kasten.
We hebben afgesproken tijdens de laatste inspectie dat als wij nog dingen zouden vinden, we dat zouden melden en ze dat ook gingen oplossen.
Dus terug. Was het antwoord "ja, maar dat is nieuwe informatie, dat hadden jullie eerder moeten melden". Tuurlijk.
We wachten het af, anders melden we ze opnieuw dat als ze het niet binnen redelijke periode oplossen, we onze RBV bellen. De maat ís een keer vol.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ik heb in mijn vorige keuken ook pas na plaatsing rondom de hoge kasten laten stuccen. Kasten zelf afgeplakt en alles prima gegaan.GeeMoney schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:20:
[...]
Krijgen ze hem er dan wel strak tussen?
Nadeel is bij mij dat als je de deurtjes open doet, je tegen de zijkant van de koof aan kijkt. De keuken loopt echt vlak met de zijwanden.weertenaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:28:
[...]
Ik heb in mijn vorige keuken ook pas na plaatsing rondom de hoge kasten laten stuccen. Kasten zelf afgeplakt en alles prima gegaan.
Zag trouwens vanmorgen dat ze zelfs de besteklades op maat hebben gemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2019 10:30 ]
Dat gat aan de zijkant is voor wat luchtcirculatie voor oven/koelkast?RUFFNECK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:17:
[...]
Dit is wel een paar keer in dit topic (en/of vorige delen) langs gekomenIk heb hetzelfde gedaan (houten frame, gipsplaten, ook renovlies en ook overgang van muur naar ombouw).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat. een. ellende.unezra schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:26:
[...]
We hebben nu als het goed is bijna alle frontjes en ze zijn langs geweest.
Maar, nu blijkt dat door een montagefout er alsnog een lade beschadigd raakt bij normaal gebruik (schroeven steken uit) en de keukenkastjes boven het aanrecht een halve centimeter lager hangen dan de hoge kasten.
We hebben afgesproken tijdens de laatste inspectie dat als wij nog dingen zouden vinden, we dat zouden melden en ze dat ook gingen oplossen.
Dus terug. Was het antwoord "ja, maar dat is nieuwe informatie, dat hadden jullie eerder moeten melden". Tuurlijk.
We wachten het af, anders melden we ze opnieuw dat als ze het niet binnen redelijke periode oplossen, we onze RBV bellen. De maat ís een keer vol.

Wat is nu de verwachte termijn m.b.t. oplossingen? Of is er niets concreet afgesproken en is het maar weer een paar weken wachten? Volgens mij is jouw keuken als in september (!) geplaatst toch, dan ben je nu al bijna een half jaar aan het wachten op oplossingen van restpunten?
Ik heb de kasten ca. 5mm uit de koof laten steken. Als je vanaf de zijkant kijkt, me de deurtjes dicht, zag je dus een heeel klein beetje van de kast.MikeyMan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Nadeel is bij mij dat als je de deurtjes open doet, je tegen de zijkant van de koof aan kijkt. De keuken loopt echt vlak met de zijwanden.
Zag trouwens vanmorgen dat ze zelfs de besteklades op maat hebben gemaakt
Op dit moment zijn we redelijk aan de goden overgeleverd en is er nog geen zicht op een einddatum.Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:31:
[...]
wat. een. ellende.![]()
Wat is nu de verwachte termijn m.b.t. oplossingen? Of is er niets concreet afgesproken en is het maar weer een paar weken wachten? Volgens mij is jouw keuken als in september (!) geplaatst toch, dan ben je nu al bijna een half jaar aan het wachten op oplossingen van restpunten?
En fair enough, de keuken is functioneel. Het zijn puur cosmestische restpunten. Maakt het niet minder irritant.
Keuken is inderdaad in september vorig jaar geplaatst.
Goedkoop is het ook niet, de keuken zelf wel maar de plaatstingskosten zijn voor zover ik weet absoluut niet lager dan de plaatsingskosten van een andere keukenboer. Spijt hebben we niet van deze Ikea keuken, hij is nog steeds 100% wat we wilden en wat we elders niet konden vinden, we balen wel van de afhandeling.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ja onder andere. Ik heb vlak daarachter een mv ventiel, ik wilde geen roosters aan de voorkant, dus zo'n mooie "klassieke" rooster gehaald en daar gezet. Boven en onder de kasten is ook wat speling (denk zo'n 5mm), dat zie je niet.weertenaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Dat gat aan de zijkant is voor wat luchtcirculatie voor oven/koelkast?
Dat lees ik ook steeds ja en dan denk ik, waarom zou ik er een hete pan opzettenB-Real schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:12:
[...]
Laatst kwam ook voorbij dat mensen graniet afraden omdat je er geen hete pannen op kunt zetten, omdat dit er voor kan zorgen dat het graniet barst.
Tja, is niet iets wat ik dagelijks doe en in dit geval even een onderzetten eronder lijkt me logisch. Je zet een hete pan ook niet zo op je houten tafel natuurlijk.
Tja als ik iets mors ruim ik het meteen op, maar je kunt natuurlijk ook weleens iets morsen wat je niet door hebt (of kinderen zien de noodzaak niet van meteen opruimenVoor morsen op je aanrechtblad geld hetzelfde. Hoe vaak mors je iets wat echt kwaad kan en hoe vaak ruim je het dan niet direct op?
Ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Water lijkt me überhaupt geen probleem. koffie/thee/wijn/zuur houdende vloeistoffen kunnen wat meer kwaad maar trekt er echt niet na 15 min al compleet in.
Afgezien daarvan, maar dat is dan weer een dooddoener, het eerste krasje/vlekje doet altijd even pijn en voorkomen doe je het toch niet uiteindelijk

Als je toch inductie hebt, kun je toch een fluitketel op de inductieplaat zetten? Als je een fluitketel koopt die geschikt is voor de boost-stand dan heb je met je inductieplaat sneller kokend water dan uit de waterkoker...Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:50:
[...]
Dat lees ik ook steeds ja en dan denk ik, waarom zou ik er een hete pan opzettenzijn we nu ook niet gewend, dus een hete pan gaat gewoon terug op de inductieplaat.
[...]
Tja als ik iets mors ruim ik het meteen op, maar je kunt natuurlijk ook weleens iets morsen wat je niet door hebt (of kinderen zien de noodzaak niet van meteen opruimen). Nu zal dat niet vaak zuren of bijtende stoffen zijn
sowieso de waterkoker zal dan niet meer op het blad mogen staan van mij
krijg mijn vrouw alleen nog niet overtuigd voor een quooker
Waarom geven ze die niet? Ik zou toch echt wel willen weten wat de apparatuur/kastjes/blad "kost" en ook welk merk kastjes/blad. Of is het allemaal "eigen merk"?Eli3l schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:33:
[...]
Bij Reddy Keukens in Barendrecht geweest nu. Prettig gesprek gehad en blij met uiteindelijk ontwerp. Wel jammer dat ze geen gespecificeerde offerte sturen, maar alleen een totaalprijs. Moeilijk om te vergelijken zo. Apparatuur is de top van Pelgrim, iemand ervaring er mee? 8 jaar garantie klinkt goed in ieder geval. De keuken is compleet mat zwart met mat zwarte apparatuur en een roest achtig werkblad van laminaat (ook werkblad wil ik kunnen vergelijken met andere zaken)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-02-2019 10:53 ]
Mijn boefje is liev!
Je merkt, wij hebben geen ervaring met graniet/steen blad, maar ook (nog) niet met inductie (gas momenteel)Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:51:
[...]
Als je toch inductie hebt, kun je toch een fluitketel op de inductieplaat zetten? Als je een fluitketel koopt die geschikt is voor de boost-stand dan heb je met je inductieplaat sneller kokend water dan uit de waterkoker...

en een quooker?Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:51:
[...]
Als je toch inductie hebt, kun je toch een fluitketel op de inductieplaat zetten? Als je een fluitketel koopt die geschikt is voor de boost-stand dan heb je met je inductieplaat sneller kokend water dan uit de waterkoker...
Oh, ik had begrepen dat je al een inductieplaat had.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Je merkt, wij hebben geen ervaring met graniet/steen blad, maar ook (nog) niet met inductie (gas momenteel)dit zijn erg waardevolle tips!!
Er zit natuurlijk een aanzienlijk prijsverschil tussen een fluitketel en een quooker. Vraag is dus hoeveel die luxe je waard is. Bij mij thuis gaan er soms dagen voorbij dat er geen water wordt gekookt dus persoonlijk vind ik de investering in een quooker niet opwegen tegen het gemak wat ik er voor terugkrijg. Maar dat is natuurlijk een afweging die iedereen zelf moet maken.
Nog beter dan een quooker is een butler/bediende/privé-kok die het water voor me kookt maar ook dat zit er net niet aan helaas
Wij hebben een ombouw (standbouw) laten plaatsen voor inbouwapparatuur. Het raamwerk is gewoon hout en afgewerkt met MDF, wat gelakt is, en gipsplaten voor stucwerk. De ombouw fungeert tevens als verlenging van een bestaande wand.YellowCab schreef op maandag 25 februari 2019 @ 04:06:

Die heb ik al, maar ze is nog weleens ween beetje weigerachtig helaas.Harrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:57:
[...]
Nog beter dan een quooker is een butler/bediende/privé-kok die het water voor me kookt maar ook dat zit er net niet aan helaas
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2019 10:59 ]
Tja ook tussen graniet en composietHarrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:57:
[...]
Oh, ik had begrepen dat je al een inductieplaat had.
[...]
Er zit natuurlijk een aanzienlijk prijsverschil tussen een fluitketel en een quooker. Vraag is dus hoeveel die luxe je waard is. Bij mij thuis gaan er soms dagen voorbij dat er geen water wordt gekookt dus persoonlijk vind ik de investering in een quooker niet opwegen tegen het gemak wat ik er voor terugkrijg. Maar dat is natuurlijk een afweging die iedereen zelf moet maken.
Mijn boefje is liev!
Hoe hebben jullie de aansluiting gedaan met de bestaande wand? Hele wand opnieuw gestuced? Of het nieuwe wandje zo aangesloten dat je het alleen hoeft af te werken met verf / latex?MeteoVir schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:58:
[...]
Wij hebben een ombouw (standbouw) laten plaatsen voor inbouwapparatuur. Het raamwerk is gewoon hout en afgewerkt met MDF, wat gelakt is, en gipsplaten voor stucwerk. De ombouw fungeert tevens als verlenging van een bestaande wand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste mensen ik heb nog een vraag met betrekking tot de fronten. Onze keukenboer adviseert met klem voor laklaminaat.( prijs cat.
1) Echter vinden wij fluweellak (prijs cat 4) mooier. Heeft een iets robuuster uitstraling en de deurtjes zijn iets meer afgerond. (Daardoor heb je wel een iets grotere kier tussen de deuren.) Volgens de keukenboer is laklaminaat veel sterker en de meerprijs voor fluweellak een slechte investering. Wat is jullie mening hierover en zijn er meer mensen die voor laklaminaat hebben gekozen?
1) Echter vinden wij fluweellak (prijs cat 4) mooier. Heeft een iets robuuster uitstraling en de deurtjes zijn iets meer afgerond. (Daardoor heb je wel een iets grotere kier tussen de deuren.) Volgens de keukenboer is laklaminaat veel sterker en de meerprijs voor fluweellak een slechte investering. Wat is jullie mening hierover en zijn er meer mensen die voor laklaminaat hebben gekozen?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Er zat glasvezelbehang/renovlies op de bestaande wand, dat is er afgehaald en daarna is het hele stuk (inclusief zijkant ombouw) gestuct. Daarom is er gipsplaat gebruikt aan de zijkant i.p.v. MDF zoals op de voorzijde.TheJVH schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:06:
[...]
Hoe hebben jullie de aansluiting gedaan met de bestaande wand? Hele wand opnieuw gestuced? Of het nieuwe wandje zo aangesloten dat je het alleen hoeft af te werken met verf / latex?
Lollige opmerking, maar snijdt geen hout natuurlijk. Afhankelijk van welke composiet en welke graniet je vergelijkt kan het prijsverschil zomaar nihil zijn. En daarbij vind ik ook dat je prijsverschillen relatief moet zien. Vergelijk je composieten blad van 3k met een granieten blad van 4k dan heb je het over 33% prijsverschil. Het verschil tussen een waterkoker of fluitketel van 50 euro en een quooker van 800 euro is een prijsverschil van 1500%.
Ja heb je zeker een punt. Verder weet ik niet welke graniet sommigen hebben maar totaal geen last van intrekkend vocht/wijn etc. Daarbij waarschuwen ze daar net zo goed voor bij composiet alsmede opletten met bijtend spulHarrie_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:12:
[...]
Lollige opmerking, maar snijdt geen hout natuurlijk. Afhankelijk van welke composiet en welke graniet je vergelijkt kan het prijsverschil zomaar nihil zijn. En daarbij vind ik ook dat je prijsverschillen relatief moet zien. Vergelijk je composieten blad van 3k met een granieten blad van 4k dan heb je het over 33% prijsverschil. Het verschil tussen een waterkoker of fluitketel van 50 euro en een quooker van 800 euro is een prijsverschil van 1500%.
Mijn boefje is liev!
In de huidige keuken hebben we een granieten werkblad. Ik weet niet welke kleur je wil, maar wij hebben eenvoudigste versie (ik geloof dat ie steel grey heet), de gepolijste variant. Ligt al tien jaar en heb er nog nooit iets aan gedaan. Heel erg voorzichtig zijn we er ook niet mee en ook elke vlek direct opvegen gaat hier niet op. Desondanks alt er na tien jaar niks aan te zien, afgezien van een klein krasje hier en daar. Geen vlekken in elk geval. Ik denk dat de vlekgevoeligheid aan de kleur van het graniet ligt.Martinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:16:
Ik las overigens dat je eerder in dit topic sprak over vijf verschillende webshops voor werkbladen. Kun je een lijstje maken welke vijf dat waren? Ik kom zelf maar tot drie en zit in dezelfde situatie als jij. Ga je nu het blad en de keuken bij twee verschillende leveranciers of toch alles bij de keukenboer?
We hebben nu een zwarte graniet blad in de offerte staan (Nero Assoluto):SamPatterson schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:30:
[...]
In de huidige keuken hebben we een granieten werkblad. Ik weet niet welke kleur je wil, maar wij hebben eenvoudigste versie (ik geloof dat ie steel grey heet), de gepolijste variant. Ligt al tien jaar en heb er nog nooit iets aan gedaan. Heel erg voorzichtig zijn we er ook niet mee en ook elke vlek direct opvegen gaat hier niet op. Desondanks alt er na tien jaar niks aan te zien, afgezien van een klein krasje hier en daar. Geen vlekken in elk geval. Ik denk dat de vlekgevoeligheid aan de kleur van het graniet ligt.
Ik las overigens dat je eerder in dit topic sprak over vijf verschillende webshops voor werkbladen. Kun je een lijstje maken welke vijf dat waren? Ik kom zelf maar tot drie en zit in dezelfde situatie als jij. Ga je nu het blad en de keuken bij twee verschillende leveranciers of toch alles bij de keukenboer?

We moeten nog terug naar de keukenboer, niet dit weekend maar het weekend erna hebben we weer een afspraak om te babbelen over de offerte. Dus we weten nog niet wat het gaat worden.
Ik heb offertes van:
123werkbladen.nl
dekeukenbladenfabriek
aanrechtbladenfabriek (zelfde toko als hierboven denk ik zo
natuursteenstunter.nl
werkbladenkopen.nl
keukenbladen.net
Ik heb het beste gevoel bij de 123werkbladen.nl qua prijs zo'n 1300 goedkoper dan keukenboer.
Geen idee, net gemailed om een specificatie te vragen.JB schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:52:
[...]
Waarom geven ze die niet? Ik zou toch echt wel willen weten wat de apparatuur/kastjes/blad "kost" en ook welk merk kastjes/blad. Of is het allemaal "eigen merk"?
Offerte voor Bosch apparatuur ontvangen vandaag:
Bosch DWK97JQ60 Wandschouw afzuiger 90cm Zwart € 999
Bosch HMG8764C6 Combi magnetron nis60 Carbon Black € 1499
Bosch HSG836NC1 Stoomoven nis60 Carbon Black € 1299
Bosch PXY895KXE Inductiekookplaat 80cm € 1550
Bosch SBA68TX02N Vaatwasser € 925
Siemens KI86NAD30 Koel/vries € 875
Subtotaal
€ 7147
Korting
€ -522
Totaal
€ 6625
Vanmiddag maar weer eens even goed kijken naar apparatuur. Zag gisteren al wat scherpe prijzen voor uitgaande Siemens modellen, dus nog even goed rond kijken.
Mooi blad! Hier anticato als afwerkingMartinusz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:36:
[...]
We hebben nu een zwarte graniet blad in de offerte staan (Nero Assoluto):
[Afbeelding]
We moeten nog terug naar de keukenboer, niet dit weekend maar het weekend erna hebben we weer een afspraak om te babbelen over de offerte. Dus we weten nog niet wat het gaat worden.
Ik heb offertes van:
123werkbladen.nl
dekeukenbladenfabriek
aanrechtbladenfabriek (zelfde toko als hierboven denk ik zo)
natuursteenstunter.nl
werkbladenkopen.nl
keukenbladen.net
Ik heb het beste gevoel bij de 123werkbladen.nl qua prijs zo'n 1300 goedkoper dan keukenboer.
Mijn boefje is liev!
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wat doen jullie eigenlijk allemaal met de verlichting? Spotjes, randverlichting, of grote hanglamp(en)?
Combinatie van...weertenaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:48:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wat doen jullie eigenlijk allemaal met de verlichting? Spotjes, randverlichting, of grote hanglamp(en)?
Onder de koof (voor de bovenkastjes) twee inbouw spotjes. Onder de bovenkastjes vier inbouwspotjes.
en boven het eiland heb ik een driefaserail opgehangen waar een combinatie van lampen aan komt.
Verlichting is een beetje smaak en opstelling afhankelijk. Hanglampen kunnen mooi zijn, maar boven een fornuis niet echt praktisch over het algemeen.
Bij ons gaan het bijna zeker spotjes boven het werk/kookeiland worden, hierboven zit een verlaagd plafond met de afzuigunit erin.
Het tweede werkblad, waarop Nespresso apparaat en fruitschaal etc komen te staan komen denk ik planken met daaronder spotjes maar misschien dat een hanglamp ook wel een leuk idee is.
We krijgen verder geen bovenkasten.
Bij ons gaan het bijna zeker spotjes boven het werk/kookeiland worden, hierboven zit een verlaagd plafond met de afzuigunit erin.
Het tweede werkblad, waarop Nespresso apparaat en fruitschaal etc komen te staan komen denk ik planken met daaronder spotjes maar misschien dat een hanglamp ook wel een leuk idee is.
We krijgen verder geen bovenkasten.
Ziet er goed uit! Die inhammen is ook iets wat wil willen gaan realiseren.RUFFNECK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:17:
[...]
Dit is wel een paar keer in dit topic (en/of vorige delen) langs gekomenIk heb hetzelfde gedaan (houten frame, gipsplaten, ook renovlies en ook overgang van muur naar ombouw).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je wellicht nog tips of foto's van het frame wat je hebt gemaakt voordat de gipsplaten gemonteerd werden?
En wat raad je aan, gips of hout? Hout is wellicht gemakkelijker te bewerken?
Nee sorry, ik heb het niet zelf gedaan trouwensYellowCab schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:27:
[...]
Ziet er goed uit! Die inhammen is ook iets wat wil willen gaan realiseren.
Heb je wellicht nog tips of foto's van het frame wat je hebt gemaakt voordat de gipsplaten gemonteerd werden?
En wat raad je aan, gips of hout? Hout is wellicht gemakkelijker te bewerken?
Het gedeelte onderaan (dubbele balkframe met gipsplaat erop genageld) was 'afneembaar', de kasten konden zo makkelijk ingebouwd/geschoven worden en na afloop paste de onderkant er zo weer in. Even vastschroeven en toen verder afwerken. (#protip)
Wij hebben om die reden laminaat gekozen. Werd ons in Duitsland aangeraden. In Nederland vond men het niet zo intressant. De kieren zijn wel strakker, vind ik voor greeploos wel mooi.zwembroek schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:08:
Beste mensen ik heb nog een vraag met betrekking tot de fronten. Onze keukenboer adviseert met klem voor laklaminaat.( prijs cat.
Aha. Slimme oplossing inderdaad! Ik zal eens navragen wat het kost als ik het laat doen door een timmerman.RUFFNECK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:23:
[...]
Nee sorry, ik heb het niet zelf gedaan trouwensIk had m'n timmerman in de ochtend aan het werk gezet en toen ik er later kwam zaten er al wat platen op. Het frame bestond, voor zover ik weet, uit vuren balken, goed vast en stevig. Qua materiaal (wat dikkere gipsplaten) heeft ie zelf gekozen, ik had em alleen gezegd dat er ge-egaliseerd/gestuct zou worden tbv renovlies.
Het gedeelte onderaan (dubbele balkframe met gipsplaat erop genageld) was 'afneembaar', de kasten konden zo makkelijk ingebouwd/geschoven worden en na afloop paste de onderkant er zo weer in. Even vastschroeven en toen verder afwerken. (#protip)
Ziet er goed uit, netjes gedaan!MeteoVir schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:58:
[...]
Wij hebben een ombouw (standbouw) laten plaatsen voor inbouwapparatuur. Het raamwerk is gewoon hout en afgewerkt met MDF, wat gelakt is, en gipsplaten voor stucwerk. De ombouw fungeert tevens als verlenging van een bestaande wand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik maak boven de U-opstelling een koof met spotjes. Het is nog even afwachten wat er achter de huidige koof vandaan komt, maar die spotjes worden dimbaar met een muurdimmer.weertenaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:48:
N.a.v. jouw vraag moet ik nog wel even nakijken hoe het nu zit met de aansluiting van de koof op de hoge kasten. Die heb ik niet helemaal op mijn netvlies.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik denk dat vrijwel iedereen tegenwoordig in de basis voor spotjes gaat. Soms zie je dan nog hanglampen boven eiland/bargedeelte. Ik denk dat het uiteindelijk vooral te maken heeft met je type keuken en de keukenopstelling. Niet in de laatste plaats natuurlijk ook wat je zelf mooi vindt.weertenaar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:48:
Ik heb het zelf zo opgelost, met dit als resultaat
Ik zie dat jullie het standaard plafond spuitwerk hebben gestuced. Ging dat zonder problemen? Kan je daar zo overheen stucen?MeteoVir schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:58:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met de goede voorstrijk wel.T.E schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik zie dat jullie het standaard plafond spuitwerk hebben gestuced. Ging dat zonder problemen? Kan je daar zo overheen stucen?
Het plafond is niet gestuct, als je dat bedoeld? Het is wel opnieuw gespoten in zuiver wit. De wand was ook wit, maar is inmiddels nog een keer geschilderd. Ik zal kijken of ik daar een foto van kan maken.T.E schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Ik zie dat jullie het standaard plafond spuitwerk hebben gestuced. Ging dat zonder problemen? Kan je daar zo overheen stucen?
Wij hebben de keuken bij Ekelhoff vandaan, en is (deels) uit het bouwdepot betaald. Je betaalt overigens naar een Nederlandse rekening.RutgerFR schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:06:
Ik hoor regelmatig positieve verhalen over de Duitse keukenwinkel Kuechenland Ekelhoff. Ik overweeg daar heen te gaan maar voordat ik dat stuk ga rijden: kunnen de hier bestelde keukens ook uit het bouwdepot betaald worden? Iemand ervaring mee?
Het is trouwens ook handig om een afspraak te maken voordat je dat stuk gaat rijden.
Dit heeft ook helemaal niks met keukens te maken en alles met de voorwaarden van je hypotheekverstrekker.DrogeR schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:39:
[...]
Wij hebben de keuken bij Ekelhoff vandaan, en is (deels) uit het bouwdepot betaald. Je betaalt overigens naar een Nederlandse rekening.
Het is trouwens ook handig om een afspraak te maken voordat je dat stuk gaat rijden.
Dat ik mijn factuur van apparatuur uit Duitsland kon indienen zegt helemaal niks over jouw verstrekker z'n voorwaarden.....
Hij vraagt, ik geef antwoord zo als het voor mijn situatie was.Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:23:
[...]
Dit heeft ook helemaal niks met keukens te maken en alles met de voorwaarden van je hypotheekverstrekker.
Dat ik mijn factuur van apparatuur uit Duitsland kon indienen zegt helemaal niks over jouw verstrekker z'n voorwaarden.....
[ Voor 6% gewijzigd door DrogeR op 26-02-2019 13:26 . Reden: laat maar ]
Ik quote ook de verkeerde, het ging om @RutgerFR inderdaad.DrogeR schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:25:
[...]
Hij vraagt, ik geef antwoord zo als het voor mijn situatie was.
Op de Duitse keuken fora wordt zijn de meningen verdeeld. Laklaminaat zou niet hitte bestendig zijn. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet in omdat de plastic onderlaag redelijk dik en hard is. Het wordt van gerecyclede PET (Cola) flessen gemaakt. Op dezelfde fora is ook te lezen dat gewone lak toch ook behoorlijk krasgevoelig is.Tito129 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:31:
[...]
Wij hebben om die reden laminaat gekozen. Werd ons in Duitsland aangeraden. In Nederland vond men het niet zo intressant. De kieren zijn wel strakker, vind ik voor greeploos wel mooi.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik weet niet hoe die mensen koken, maar je moet toch wel heel gek doen als je frontjes nodig hebt die wel hittebestendig zijnzwembroek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:56:
[...]
Laklaminaat zou niet hitte bestendig zijn.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1