Klopt, ivm privacy liet ik de gehele PDF even achterwege, wat zou je graag willen vergelijken in de twee offertes? En ik ben bekend met DKG, maar MKD biedt ook Nobilia aan. Dat is een Duits merk als ik het goed heb.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:23:
[...]
Ik zie maar 1 pagina in je linkjes?
Heb je DKG al eens gegoogeld trouwens....
[...]
Mega Keukendeal lijkt dus alleen maar met zichzelf te hoeven concurreren in dit geval.
Niemand suggesties of antwoorden op mijn vraag?PaT schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:12:
[...]
Inclusief de apparatuur die -gok ik- ergens tussen de 1500 en 2000 euro is? Dan kom je dus voor de 4 kasten op ongeveer 3000 euro uit. Dat is voor enkel planken wel wat aan de prijs. Wij waren dat bedrag ook kwijt voor 3 hoge kasten en een lage spoelkast inclusief bovenkastje en kraan. Het grote verschil is dat 1 van onze hoge kasten voorzien is van uittreklades en die zijn knap prijzig. Voor mijn gevoel moet er nog wel wat van die prijs af kunnen.
Mijn eigen keuken is nog niet eens geplaatst, of het volgende keukenproject komt er aan in de familie. De keuken van mijn moeder is 'een beetje' gedateerd en heeft een wonderlijk hoge plint (ongeveer 22 cm hoog). Dat is sowieso niet handig aangezien mijn moeder maar iets van 1,63 m lang is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het is een U-opstelling. De wand met de oven is 2,8 meter lang. Het aangrenzende gedeelte ook en het korte pootje ongeveer 2 meter. Dat deel van de keuken kan nog wat langer worden en ook iets breder (nu standaard 60cm met een meertje van ongeveer 15cm dik)
Ik heb wat zitten spelen met zo'n keukenplanner en kom, samen met de wensen van mijn moeder op ongeveer deze opstelling:Members only:
Voor de duidelijkheid, het gaat even puur om de opstelling. De compleet open wand in het 'schiereiland' moet nog geheel anders ingevuld worden.
Ik had het liefst de spoelbak en de kookplaat in een echt eiland gemaakt, maar de waterafvoer komt in het midden uit de grond. Aangezien ze in een appartement woont is even een afvoer verleggen niet mogelijk en zullen we het grotendeels moeten doen met de plek waar die afvoer zit. Daar heb ik mij maar bij neergelegd, maar dan heb ik wel de volgende vraag. Achter de spoelbak zit nu een muurtje en dat is natuurlijk wel zo handig m.b.t. spatten. Hoe wordt dat tegenwoordig een beetje stijlvol opgelost. Zoals ik het nu getekend heb is het natuurlijk geen gezicht maar hoe zou je dat nu wel doen?
Ik heb nu vaatwasser, koelkast en oven in de 'wand' geplaatst. Hoe krijg je daar aan de linkerzijde een beetje aardige oplossing richting het looppad naast de keuken?
Mijn eigen keuken had ik zo ontworpen, maar ik vind deze echt lastig om "goed" te doen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
@PaT misschien ligt het aan mij, maar zou je eens een tekening van bovenaf kunnen maken met daarop de vaste punten aangegeven inclusief maatvoering? (Net zoals een keukenleverancier de technische tekening oplevert zeg maar) ik kan het me zo lastig voorstellen wat je issues zijn en hoeveel ruimte je waar beschikbaar hebt.
Dat spatwandje snap ik wel maar ik heb geen betere oplossing als een mooie diepe en brede spoelbak te kiezen waar de kraan goed zijn uitloop in het midden van die bak heeft zodat spetters mininaal zullen zijn. En soms gaan looks boven praktijk
.
Dat spatwandje snap ik wel maar ik heb geen betere oplossing als een mooie diepe en brede spoelbak te kiezen waar de kraan goed zijn uitloop in het midden van die bak heeft zodat spetters mininaal zullen zijn. En soms gaan looks boven praktijk
@NNCi Er is hier al vaker gediscussieerd over aantal stopcontacten en de conclusie is telkens weer dat het heel persoonlijk is. Wij hebben op ons eiland twee stopcontacten voor losse apparaten, zoals een staafmixer of oplader van telefoon. Dat zijn enige stopcontacten die niet continue in gebruik zijn. Nog nooit gehad dat we extra stopcontact nodig hadden.
Edit: ik vraag me wel af hoe praktisch het is om je kookplaat zo tegen de muur te hebben. Zelfde geldt voor wasbak aan rand. Lijkt mij niet heel handig.
Edit: ik vraag me wel af hoe praktisch het is om je kookplaat zo tegen de muur te hebben. Zelfde geldt voor wasbak aan rand. Lijkt mij niet heel handig.
[ Voor 17% gewijzigd door cryptapix op 17-02-2019 22:20 ]
Anoniem: 224360
Met @cryptapix kijk naar je eigen apparaten en gebruik, ik wil minimaal 6 stuks hebben. En ook eens dat de ruimte eigenlijk te klein lijkt voor een spoelbak en kookplaat, ik zou dat te weinig werkruimte vinden.
@NNCi ik zou niet gelukkig worden van deze opstelling. Zoals hierboven al gezegd ga je snel last hebben van de muur zo dicht bij je kookplaat. Denk niet alleen aan pannenstelen maar ook aan je eigen elleboog.
Ook de wasbak ziet er wat krap geplaatst uit. Ondanks het hebben van een vaatwasser komt het nog vaak voor dat ik wat dingen met de hand afwas die er niet in mogen of die slecht drogen in een vaatwasser. Dan heb je ruimte nodig om de vuile en propere vaat te zetten.
Ook de wasbak ziet er wat krap geplaatst uit. Ondanks het hebben van een vaatwasser komt het nog vaak voor dat ik wat dingen met de hand afwas die er niet in mogen of die slecht drogen in een vaatwasser. Dan heb je ruimte nodig om de vuile en propere vaat te zetten.
Ergens ben ik het wel mee eens dat het niet ideaal is, maar veel kanten op kun je ook niet gezien de ruimte.
Is wel heel erg klein...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Lijkt me ideaal voor een L-keuken?Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 06:18:
Ergens ben ik het wel mee eens dat het niet ideaal is, maar veel kanten op kun je ook niet gezien de ruimte.Is wel heel erg klein...
Dan zou je in het verlengde 3 kastjes van 60 kwijt kunnen, heb je alsnog iets op de hoek zitten omdat je warm/koud niet langs elkaar wilt hebben. Je zou bijna zeggen kun je niet de volledige ruimte benutten?
Eventueel een zitbank tegen de muur, lange en niet te brede tafel, paar stoeltjes. Dan houd je wat ruimte over.
Hmm zitten nu een week op een offerte te wachten
Is dat normaal dat dat zolang moet duren? Wil ook weer niet ongeduldig overkomen, maar ze hebben ook gewoon niks laten horen.
Edit: ik moet dit vaker zeggen, zojuist de offerte binnen
zal zo even posten.
Goed de offerte dus, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
Opstelling:
Meubelen
Uitvoering: A, Ballerina BRB BRUGGE-B (4961-4999)
Fronttype: MDF lak/cassette (139)
Frontkleur 1: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Kleur kopse kant front: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Frontcombinatie: Sneeuwwit, MDF/lakoppervlak (4962)
Uitvoering korpus: Kunststof (K)
Kleur buitenzijde korpus: Sneeuwwit (K160F)
Uitvoering zichtzijde: Fluweellak (
Kleur zichtzijde: Sneeuwwit fluweellak ( B160F)
Type greep: Knop (K077)
Kleur greep 1: RVS (K077)
Greeppositie: Midden/buiten (C)
Greepcombinatie: Knop roestvrij staal (K077)
Uitvoering plint: Decor-kunststof (D)
Kleur plint: Sneeuwwit mat (D160F)
Uitvoering kroonlijst: KL105 fluweellak (KL05B)
Kleur kroonlijst: Sneeuwwit fluweellak (B160F)
Uitvoering schouwkap: Spaanplaat ruw (SP)
Kleur schouwkap: Schouwen ruw (D098N)
Werkbladhoogte: 930
Plinthoogte: 110
Totaal meubelen: 6.570,40
Apparatuur:
Pelgrim multifunctionele oven - MAC524RVS - 899,25
Pelgrim Inductiekookplaat, 77 cm - IDK484ONY - 749,25
Pelgrim Koel-/vriescombi - PCS3178L - 711,75
Novy Inbouw-afzuigunit De Luxe - 877 - 575,25
Damixa Nederland B.V. Tradition keukenmengkraan - 370690038 - 410,07
Diversen Nobilia knop 679 - 225,60
Totaal apparatuur: 3.571,17
Werkblad:
Uitvoering: Arte graniet werkblad
Randafwerking: VF04
Kleur: Nero Assoluto
RVS inlegspoelbak - QTX 210
Subtotaal: 2.796,85
Uitvoering: Arte graniet achterwand, plateau of vensterbank
Prijs: 442,58
Totaal werkblad: 3.239,43
Montage: 1.370,40
TOTAAL: 14.751,40
Bij apparatuur niet specifiek merk opgegeven, echter heb ik wel het idee als ik zo online kijk dat ik voor hetzelfde geldt wel merken als Siemens of Bosch kan scoren?
Ik heb geen ervaring met graniete werkbladen, maar het lijkt mij stevig aan de prijs? Of is dit normale prijs?
Montage lijkt mij niet heel spannend, al zijn er zaken die standaard het voor 1000,- euro doen bijvoorbeeld.
Edit: ik moet dit vaker zeggen, zojuist de offerte binnen

Goed de offerte dus, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
Opstelling:
Keuken | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Meubelen
Uitvoering: A, Ballerina BRB BRUGGE-B (4961-4999)
Fronttype: MDF lak/cassette (139)
Frontkleur 1: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Kleur kopse kant front: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Frontcombinatie: Sneeuwwit, MDF/lakoppervlak (4962)
Uitvoering korpus: Kunststof (K)
Kleur buitenzijde korpus: Sneeuwwit (K160F)
Uitvoering zichtzijde: Fluweellak (
Kleur zichtzijde: Sneeuwwit fluweellak ( B160F)
Type greep: Knop (K077)
Kleur greep 1: RVS (K077)
Greeppositie: Midden/buiten (C)
Greepcombinatie: Knop roestvrij staal (K077)
Uitvoering plint: Decor-kunststof (D)
Kleur plint: Sneeuwwit mat (D160F)
Uitvoering kroonlijst: KL105 fluweellak (KL05B)
Kleur kroonlijst: Sneeuwwit fluweellak (B160F)
Uitvoering schouwkap: Spaanplaat ruw (SP)
Kleur schouwkap: Schouwen ruw (D098N)
Werkbladhoogte: 930
Plinthoogte: 110
Totaal meubelen: 6.570,40
Apparatuur:
Pelgrim multifunctionele oven - MAC524RVS - 899,25
Pelgrim Inductiekookplaat, 77 cm - IDK484ONY - 749,25
Pelgrim Koel-/vriescombi - PCS3178L - 711,75
Novy Inbouw-afzuigunit De Luxe - 877 - 575,25
Damixa Nederland B.V. Tradition keukenmengkraan - 370690038 - 410,07
Diversen Nobilia knop 679 - 225,60
Totaal apparatuur: 3.571,17
Werkblad:
Uitvoering: Arte graniet werkblad
Randafwerking: VF04
RVS inlegspoelbak - QTX 210
Subtotaal: 2.796,85
Uitvoering: Arte graniet achterwand, plateau of vensterbank
Prijs: 442,58
Totaal werkblad: 3.239,43
Montage: 1.370,40
TOTAAL: 14.751,40
Bij apparatuur niet specifiek merk opgegeven, echter heb ik wel het idee als ik zo online kijk dat ik voor hetzelfde geldt wel merken als Siemens of Bosch kan scoren?
Ik heb geen ervaring met graniete werkbladen, maar het lijkt mij stevig aan de prijs? Of is dit normale prijs?
Montage lijkt mij niet heel spannend, al zijn er zaken die standaard het voor 1000,- euro doen bijvoorbeeld.
[ Voor 103% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 10:03 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
@Martinusz als je budget het toelaat zou ik zeker geen Pelgrim nemen nee.
En hoe dik is je werkblad? Die is ook aardig aan de prijs. Ter indicatie, voor dat geld heb ik 4.6m blad.
En hoe dik is je werkblad? Die is ook aardig aan de prijs. Ter indicatie, voor dat geld heb ik 4.6m blad.
Als ik zo beetje online kijk, kan ik voor zelfde geld Siemens/Bosch krijgen bij diverse aanbieders, dus dat wordt nog wel onderhandeldGeeMoney schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:21:
En hoe dik is je werkblad? Die is ook aardig aan de prijs. Ter indicatie, voor dat geldt heb ik 4.6m blad.
Gekke is dat ik geen dikte van het werkblad terug kan vinden
pos. artikelnr. aantal omschrijving
130 1 Lengte 130 cm Diepte 60cm
260 1 Lengte 260 cm Diepte 60cm
KH 1 Hoekkoppeling haaks
OPB050 1 Uitsparing opbouw
OPB999 1 Uitsparing opbouw
VF 1 Extra randafwerking
VLI450 1 Uitsparing vlakinbouw
Edit: even snel gevraagd, bladdikte is 4cm @GeeMoneyGR*010 AW 0.6 Achterwandbekleding
GR*010 AW 1.88 Achterwandbekleding
GR*010 AW 2.58 Achterwandbekleding
20F1 5.16 Randafwerking facet
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 11:04 ]
@Martinusz dan is de prijs volgens mij redelijk markt conform.
Apparatuur zou ik dan nog even wat aan doen als het budget het toelaat.
OkGeeMoney schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:44:
@Martinusz dan is de prijs volgens mij redelijk markt conform.
Apparaten gaan we wel wat aan doen, voor hetzelfde geldt kan er ook Siemens/Bosch etc. erin, dus daar kunnen we nog wel wat van maken.
Had de offerte ook nog voorgelegd aan kuechentreffdordrecht.nl, die kwamen vrij snel terug met wij kunnen dit voor 12.500, er was wel nu een actie voor gratis montage, anders kwam er ook 1375 bij. Dan zouden ze iets van 900 euro goedkoper zijn, echter hadden ze er wel een ander graniet werkblad instaan (Dekker graniet Evora Granite 12 mm zonder randafwerking, Gambia Black Gepolijst)
Edit: 123werkbladen komt met een prijs van 1.695,00 dat is nogal een verschil, bijna 50% goedkoper.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 13:33 ]
heb nu weer diverse offerte's
qua prijs allemaal bij elkaar.
Is er kwaliteits verschil tussen (Systemat (Hacker) en Schuller keukens?
qua prijs allemaal bij elkaar.
Is er kwaliteits verschil tussen (Systemat (Hacker) en Schuller keukens?
Vraag je wel af of dit bedragen zijn waarvoor je bij beschadigingen tussen twee partijen in wilt zitten.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:07:
[...]
Okheb ook prijsaanvraag gedaan bij 123werkbladen, daar hebben ze dezelfde, eens kijken wat daar uit komt. Als het verschil niet zo groot is, dan doen we het gewoon via de keukenboer.
Apparaten gaan we wel wat aan doen, voor hetzelfde geldt kan er ook Siemens/Bosch etc. erin, dus daar kunnen we nog wel wat van maken.
Had de offerte ook nog voorgelegd aan kuechentreffdordrecht.nl, die kwamen vrij snel terug met wij kunnen dit voor 12.500, er was wel nu een actie voor gratis montage, anders kwam er ook 1375 bij. Dan zouden ze iets van 900 euro goedkoper zijn, echter hadden ze er wel een ander graniet werkblad instaan (Dekker graniet Evora Granite 12 mm zonder randafwerking, Gambia Black Gepolijst)
Edit: 123werkbladen komt met een prijs van 1.695,00 dat is nogal een verschil, bijna 50% goedkoper.
Had zelf ook een offerte voor het blad die fors afweek van de keukenhandel. Echter; wilde echt geen risico lopen met de montage etc.
Ik zal van de week even kijken of ik een plattegrondje van de bestaande situatie in elkaar kan draaien. In feite zit ik alleen vast met de wasbak qua plek. Koken wordt toch inductie met waarschijnlijk een bora-achtige oplossing voor de afzuiging. De rest van de apparatuur kan je dus wel 'overal' kwijt.GeeMoney schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:37:
@PaT misschien ligt het aan mij, maar zou je eens een tekening van bovenaf kunnen maken met daarop de vaste punten aangegeven inclusief maatvoering? (Net zoals een keukenleverancier de technische tekening oplevert zeg maar) ik kan het me zo lastig voorstellen wat je issues zijn en hoeveel ruimte je waar beschikbaar hebt.
Dat spatwandje snap ik wel maar ik heb geen betere oplossing als een mooie diepe en brede spoelbak te kiezen waar de kraan goed zijn uitloop in het midden van die bak heeft zodat spetters mininaal zullen zijn. En soms gaan looks boven praktijk.
Hoe bedoel je precies tussen 2 partijen inzitten?MikeyMan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:36:
[...]
Vraag je wel af of dit bedragen zijn waarvoor je bij beschadigingen tussen twee partijen in wilt zitten.
Had zelf ook een offerte voor het blad die fors afweek van de keukenhandel. Echter; wilde echt geen risico lopen met de montage etc.
Het liefst bestel ik alles gewoon bij de keukenboer, maar ik laat mij niet piepelen door 2x te veel te betalen voor een werkblad. Ik zou niet weten hoe zij kunnen verantwoorden dat hetzelfde blad bij hen 1500 euro duurder moet zijn

Maar dat doet de keukenboer toch op het blad, de kastjes, de frontjes en de inbouwapparatuur? Alles wat ze leveren gaat toch minimaal 2x over de kop?Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:47:
[...]
Hoe bedoel je precies tussen 2 partijen inzitten?
Het liefst bestel ik alles gewoon bij de keukenboer, maar ik laat mij niet piepelen door 2x te veel te betalen voor een werkblad. Ik zou niet weten hoe zij kunnen verantwoorden dat hetzelfde blad bij hen 1500 euro duurder moet zijndus dat wordt onderhandelen met ze, ze mogen best wat verdienen, maar gewoon zo 1500 euro op een keukenblad pakken vind ik wat overdreven
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Tuurlijk verdienen ze eraan, weet niet of alles 2x over de kop gaat, maar voor het werkblad weet ik het in ieder geval zeker nuHarrie_ schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:52:
[...]
Maar dat doet de keukenboer toch op het blad, de kastjes, de frontjes en de inbouwapparatuur? Alles wat ze leveren gaat toch minimaal 2x over de kop?
Partij A plaatst keuken, partij B plaatst blad.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:47:
[...]
Hoe bedoel je precies tussen 2 partijen inzitten?
Het liefst bestel ik alles gewoon bij de keukenboer, maar ik laat mij niet piepelen door 2x te veel te betalen voor een werkblad. Ik zou niet weten hoe zij kunnen verantwoorden dat hetzelfde blad bij hen 1500 euro duurder moet zijndus dat wordt onderhandelen met ze, ze mogen best wat verdienen, maar gewoon zo 1500 euro op een keukenblad pakken vind ik wat overdreven
Je constateert een beschadiging, en nu?
Natuurlijk moet je er het beste uit kunnen halen, maar ik zou hier wel voorzichtig mee zijn.
Ik weet niet de prijzen van alle apparatuur die ik nu heb, maar van mijn Bosch afzuigkap weet ik het volgende:Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Tuurlijk verdienen ze eraan, weet niet of alles 2x over de kop gaat, maar voor het werkblad weet ik het in ieder geval zeker nuen die 123werkbladen zullen er ook van kunnen leven, dus op die 1695,- zit ook nog voldoende marge, dan vind ik het bizar om er gewoon 3300 euro voor te rekenen. Gaan we dus ook niet doen
• DMG-zaak: € 995,-
• non-DMG-zaak: € 830,-
• zelf kopen op internet: € 360,-
Ik moet er wel bij vertellen dat de genoemde keukenboer-prijzen zonder korting zijn, maar als ze op de totale offerte korting geven en je verdisconteerd dat 'eerlijk' over alle onderdelen heen dan zit er op zo'n afzuigkap dus nog steeds meer dan 100% marge.

Beschadiging aan blad, partij B. Beschadigen ze de keuken bij het plaatsen, Partij B voor de kosten, Partij A om te fixen.MikeyMan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:01:
[...]
Partij A plaatst keuken, partij B plaatst blad.
Je constateert een beschadiging, en nu?
Natuurlijk moet je er het beste uit kunnen halen, maar ik zou hier wel voorzichtig mee zijn.
Ik zie hier niet zo snel het probleem in, wel in het regelen/inmeten/plaatsen van de keuken, want het is in ons toekomstige huis. Dus dan moet je denk ik eerst partij A keuken laten plaatsen en later partij B het blad. (andersom kan natuurlijk niet
Het is een non-DMG zaak, op apparatuur zou ik via online wel iets van 500 euro kunnen besparen t.o.v. wat de keukenboer nu erin heeft staan (en dan nog A merken ook).Harrie_ schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:03:
[...]
Ik weet niet de prijzen van alle apparatuur die ik nu heb, maar van mijn Bosch afzuigkap weet ik het volgende:
• DMG-zaak: € 995,-
• non-DMG-zaak: € 830,-
• zelf kopen op internet: € 360,-
Ik moet er wel bij vertellen dat de genoemde keukenboer-prijzen zonder korting zijn, maar als ze op de totale offerte korting geven en je verdisconteerd dat 'eerlijk' over alle onderdelen heen dan zit er op zo'n afzuigkap dus nog steeds meer dan 100% marge.
Dus apparatuur 500 + werkblad 1.500 is toch 2.000 euro op het totaal van 15.000.
Op de Ballerina keuken zelf weet ik niet of er makkelijk bespaard kan worden, het is wel middensegment keukenmerk als ik het mag geloven.
Hoe zijn de ervaringen van zelf apparatuur kopen online en dan dus de keuken zonder apparatuur laten leveren? Doen ze daar moeilijk over? Is het nog "gevaarlijk" met maten of iets dergelijks?
[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 15:09 ]
Ben je niet appels met peren aan het vergelijken?Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:07:
[...]
Is het blad van 123 ook daadwerkelijk Nero Assoluto met dezelfde randafwerking, sparingen en achterwanden?
Untappd: Kapitein_Merijn
Geen appels met peren, sterker nog met waterkering (wat bij de keukenboer er nog niet in zat):Kapitein Merijn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:09:
[...]
Ben je niet appels met peren aan het vergelijken?
Is het blad van 123 ook daadwerkelijk Nero Assoluto met dezelfde randafwerking, sparingen en achterwanden?
Daar zou nog 95 euro bezorgen bij komen + 225,- montageMateriaal: graniet Merk: A-kwaliteit Kleur: Nero assoluto Afwerking: Gepolijst
Opstelling: 3 Randafwerking: 4 cm opgedikt waterkering Prijsgroep: 0-A
Bladdelen:
Deel 1: 130 x 60 cm € 291,00
Deel 2: 260 x 60 cm € 582,00
Extra randafwerkingen: 1 € 28,00
Uitsparingen:
1 x Kookplaatgat vanaf 60cm € 97,00
1 x Kraangat € 30,00
1 x Spoelbakgat 1: Inleg € 213,00
Accessoires:
1 x Spoelbak 1: Franke: Quadrant € 174,00
Achterwand / smetplint:
Totale lengte smetplint x hoogte: 510 x 10 cm € 280,00
Bijzonder dat Nero Assoluto bij hun in prijsgroep 0 zit, bij Arte zit deze in de hoogste prijsgroep namelijk.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Geen appels met peren, sterker nog met waterkering (wat bij de keukenboer er nog niet in zat):
[...]
Daar zou nog 95 euro bezorgen bij komen + 225,- montage
Nero Assoluto is normaal gesproken een van de duurste kleuren. Ik kan je dan ook verzekeren dat je niet "gepiepelt" word door je keukenleverancier
Ik heb er geen verstand van, maar ik mag toch aannemen dat ze het geen Nero Assoluto noemen als het dat niet zou zijn. Ook bij andere sites kom ik prijzen tegen van 240 – € 325 per meter.Kapitein Merijn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Bijzonder dat Nero Assoluto bij hun in prijsgroep 0 zit, bij Arte zit deze in de hoogste prijsgroep namelijk.
Nero Assoluto is normaal gesproken een van de duurste kleuren. Ik kan je dan ook verzekeren dat je niet "gepiepelt" word door je keukenleverancier
Bij deze keukenboer komt het neer op 600-800 per meter.
Ik dacht juist dat de bladen met "speciale" nerf in de duurdere klassen zouden zitten? Zo'n galaxy bijvoorbeeld star gate of black pearl.
Wat maakt het dat de Nero Assoluto in de duurste klasse valt? (op mij oogt het als juist als "simpel" zwart
Edit: ik zie bij andere sites wel 7 prijsgroepen, bij hen maar 3, misschien hebben ze de groepen wat ingeperkt?
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 15:51 ]
Een beetje vuistregel bij graniet is: Hoe donkerder, hoe duurder.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:38:
[...]
Ik heb er geen verstand van, maar ik mag toch aannemen dat ze het geen Nero Assoluto noemen als het dat niet zou zijn. Ook bij andere sites kom ik prijzen tegen van 240 – € 325 per meter.
Bij deze keukenboer komt het neer op 600-800 per meter.
Ik dacht juist dat de bladen met "speciale" nerf in de duurdere klassen zouden zitten? Zo'n galaxy bijvoorbeeld star gate of black pearl.
Wat maakt het dat de Nero Assoluto in de duurste klasse valt? (op mij oogt het als juist als "simpel" zwart)
Edit: ik zie bij andere sites wel 7 prijsgroepen, bij hen maar 3, misschien hebben ze de groepen wat ingeperkt?
De prijs word overigens niet bepaald door de kwaliteit maar door de zeldzaamheid. Sommige soorten worden simpelweg dichterbij of eenvoudiger gewonnen.
Ik weet niet of de herkomst van het graniet je nog iets interesseert?
https://www.ed.nl/deurne/...urne-en-someren~a136a57f/
https://artegroep.nl/nl/kinderarbeid
Oke duidelijk, maar hoe zit het met naamgeving, zijn er dan regels m.b.t. wat je wel of niet Nero Assoluto mag noemen? (ik bedoel RAL 9010 is overal hetzelfde, of je dat nu laat mengen van Gamma of Histor etc.)Kapitein Merijn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:58:
[...]
Een beetje vuistregel bij graniet is: Hoe donkerder, hoe duurder.
De prijs word overigens niet bepaald door de kwaliteit maar door de zeldzaamheid. Sommige soorten worden simpelweg dichterbij of eenvoudiger gewonnen.
Het is natuurlijk een natuurproduct dat begrijp ik, maar hoe zou het kunnen dat er 50% verschil in prijs tussen zit?
(voor hetzelfde geldt haalt die keukenboer het via dezelfde leverancier als die 123werkbladen
Nee niet echt, sorryIk weet niet of de herkomst van het graniet je nog iets interesseert?
https://www.ed.nl/deurne/...urne-en-someren~a136a57f/
https://artegroep.nl/nl/kinderarbeid
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2019 16:10 ]
Ik kan het prijsverschil ook niet verklaren hoor. Ik ga er ook vanuit dat 123 gewoon de kleur Nero Assoluto uitlevert. Ik vind alleen het prijsverschil frappant.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:06:
[...]
Oke duidelijk, maar hoe zit het met naamgeving, zijn er dan regels m.b.t. wat je wel of niet Nero Assoluto mag noemen? (ik bedoel RAL 9010 is overal hetzelfde, of je dat nu laat mengen van Gamma of Histor etc.)
Het is natuurlijk een natuurproduct dat begrijp ik, maar hoe zou het kunnen dat er 50% verschil in prijs tussen zit?
(voor hetzelfde geldt haalt die keukenboer het via dezelfde leverancier als die 123werkbladen)
[...]
Nee niet echt, sorry(heeft meer te maken met hoe zou ik uberhaupt moeten weten waar het vandaan komt? Ik ben er niet bij als het gedelft wordt en ze kunnen mij wijsmaken wat ze willen of erop plakken wat ze willen)
In je offerte is ook te zien dat Arte het werkblad levert aan je keukenleverancier. Ik wil alleen maar aangeven dat het blad bij Arte velen malen duurder is dan bij 123. Misschien omdat er geen kinderhandjes aan te pas zijn gekomen ofzo, geen idee.
Tweede offerte (dekeukenbladenfabriek.nl) binnen, zonder smetrand, maar ook hier totaal: 1089.34 (zonder montage etc. en dus zonder smet rand).Kapitein Merijn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:33:
[...]
Ik kan het prijsverschil ook niet verklaren hoor. Ik ga er ook vanuit dat 123 gewoon de kleur Nero Assoluto uitlevert. Ik vind alleen het prijsverschil frappant.
In je offerte is ook te zien dat Arte het werkblad levert aan je keukenleverancier. Ik wil alleen maar aangeven dat het blad bij Arte velen malen duurder is dan bij 123. Misschien omdat er geen kinderhandjes aan te pas zijn gekomen ofzo, geen idee.
Mij lijkt de keukenboer toch wel erg hoog te zitten dus.
Nog reactie van 123werkbladen over de prijsgroep:
Nero Assoluto zit bij ons in de goedkoopste prijsgroep.
We hebben het dan wel enkel over de gepolijste variant.
Verschil tussen leveranciers heb ik geen idee van.
Wij werken met verschillende leveranciers en bij onze leveranciers zit deze kleur in de goedkoopste prijsgroep.
De duurste prijsgroep (0-C) graniet is bij ons € 400,- duurder.
We komen zelfs dan bij lange na niet op de € 3300,-.
Vaak zit daar ook nog wel een beetje de marge in. Collega heeft net een keuken laten samenstellen, behoorlijk scherp, alleen dat blad. Net voordat ie ging tekenen dat eruit laten halen. Hoop gemopper, en in België bij een steenfabriek (op maat!) voor rond de 1000 euro een volledig werkblad. Weliswaar recht, dus geen rare hoeken of dingen. Maar dat scheelt nogal...
Onzin, maar tegenwoordig wil iedereen per se een eiland. Ook als dat niet past of onpraktisch wordt. Het is aan @NNCi om te kiezen. Er is geen goed of slecht, maar in dit geval zal een eiland wat ten koste gaan van comfort. Misschien is dat het hem wel waard.Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 06:18:
Ergens ben ik het wel mee eens dat het niet ideaal is, maar veel kanten op kun je ook niet gezien de ruimte.Is wel heel erg klein...
We had niet verwacht dat onze vraag tot zo veel reacties geleid zou hebben.
Het heeft ons wel weer aan het denken gezet en ik ga nog een keer kritisch naar het ontwerp kijken.
We kunnen wasbak en vaatwasser naar de wand verplaatsen. We zijn nl geen fans van hoge voorraadkasten waarvan je maar effectief de helft gebruikt; budget liet een hoge kast met lades niet toe. Nieuw ontwerp volgt tzt.
Het heeft ons wel weer aan het denken gezet en ik ga nog een keer kritisch naar het ontwerp kijken.
We kunnen wasbak en vaatwasser naar de wand verplaatsen. We zijn nl geen fans van hoge voorraadkasten waarvan je maar effectief de helft gebruikt; budget liet een hoge kast met lades niet toe. Nieuw ontwerp volgt tzt.
Marge is niks mis mee, maar die marge zit ook al op die 1695, dan is het op 3300 euro voor hetzelfde wel een gigantische marge. Ze pakken op elk onderdeel wel marge natuurlijk, maar hier ga ik niet mee akkoord.Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:14:
Vaak zit daar ook nog wel een beetje de marge in. Collega heeft net een keuken laten samenstellen, behoorlijk scherp, alleen dat blad. Net voordat ie ging tekenen dat eruit laten halen. Hoop gemopper, en in België bij een steenfabriek (op maat!) voor rond de 1000 euro een volledig werkblad. Weliswaar recht, dus geen rare hoeken of dingen. Maar dat scheelt nogal...
maar wat is er mis met Pelgrim? Wij nemen juist pelgrim omdat we dit een mooie betaalbare lijn vinden..GeeMoney schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:21:
ik vind het soms zo kort door de bocht dat iedereen in dit topic focussend op slechts een paar heilige merken.
In zowel mijn eerste keuken als een keuken bij vrienden van ons (nu 6 maanden oud) meerdere apparaten defect binnen 3 jaar. Garantie afwikkeling is een drama naast dat ze ook een probleem hebben dat de oven niet consistent warm lijkt. (Baktijden voor hetzelfde gerecht verschilt per keer enorm)Remko.me schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:36:
[...]
maar wat is er mis met Pelgrim? Wij nemen juist pelgrim omdat we dit een mooie betaalbare lijn vinden..
ik vind het soms zo kort door de bocht dat iedereen in dit topic focussend op slechts een paar heilige merken.
Alle waar naar zijn geld en ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk maar een instap Siemens lijkt al een veel betere keuze naar mijn idee.
Persoonlijk ben ik gek van Miele na 2 keukens vol met dat merk maar dan hebben we het wel over hele andere bedragen.
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 18-02-2019 22:00 ]
Nog steeds kort door de bocht. Instap Siemens zit nog steeds best ruim boven Pelgrim. Daar waar Pelgrim soms gewoon een apparaat is gelijk aan.... met een sticker van Pelgrim.GeeMoney schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:52:
[...]
In zowel mijn eerste keuken als een keuken bij vrienden van ons (nu 6 maanden oud) meerdere apparaten defect binnen 3 jaar. Garantie afwikkeling is een drama naast dat ze ook een probleem hebben dat de oven niet consistent warm lijkt. (Baktijden voor hetzelfde gerecht verschilt per keer enorm)
Alle waar naar zijn geld en ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk maar een instap Siemens lijkt al een veel betere keuze naar mijn idee.
Persoonlijk ben ik gek van Miele na 2 keukens vol met dat merk maar dan hebben we het wel over hele andere bedragen.
Kort gezegd denk ik dat de huidige lijn van Pelgrim goed is, zeker voor de prijs.. en dat de instap lijn van Siemens wel heel erg goed wordt geprezen terwijl deze niet altijd goed blijkt (en echt onder aan de streep zo 1000-2000 euro duurder)
Heb nu ook wel pelgrim hoor, maar het is natuurlijk een afweging, koop ik bijv. Een Pelgrim oven met basis functies voor 899 of koop ik een Siemens oven met meer functies die in de actie is voor 799 bijvoorbeeld. Ik neig dan toch voor het a-merk te kiezen.Remko.me schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:36:
[...]
maar wat is er mis met Pelgrim? Wij nemen juist pelgrim omdat we dit een mooie betaalbare lijn vinden..
Eens als de prijzen dus zo zijn (dan wel), maar mag hopen dat men niet de bruto prijzen betaald voor pelgrim.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:28:
[...]
Heb nu ook wel pelgrim hoor, maar het is natuurlijk een afweging, koop ik bijv. Een Pelgrim oven met basis functies voor 899 of koop ik een Siemens oven met meer functies die in de actie is voor 799 bijvoorbeeld. Ik neig dan toch voor het a-merk te kiezen.
Mijn offerte staat op vorige pagina, allemaal pelgrim, maar ik vind het aardig aan de prijs. Die oven is volgens mij al wat ouder (veel sites verkopen hem niet meer) maar zou wel 899 moeten kosten. Ik vind voor minder Siemens en Bosch ovens die van bijv. 1600 euro voor 799 te koop zijn.Remko.me schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:31:
[...]
Eens als de prijzen dus zo zijn (dan wel), maar mag hopen dat men niet de bruto prijzen betaald voor pelgrim.
Dusdanig dat wordt of onderhandelen of zelf apparaten aanschaffen en niet via de keukenboer.
Ik heb het al eerder gezegd maart volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:33:
[...]
Marge is niks mis mee, maar die marge zit ook al op die 1695, dan is het op 3300 euro voor hetzelfde wel een gigantische marge. Ze pakken op elk onderdeel wel marge natuurlijk, maar hier ga ik niet mee akkoord.
De keukenleverancier heeft die marge helemaal niet op dat werkblad. Ik kan je vertellen dat de prijzen die jij hebt ontvangen lager liggen dan de inkoop van de keukenzaak waar je bent geweest.
Dus een keukenboer betaald 1300+ euro meer voor een werkblad inkoop?Kapitein Merijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:20:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd maart volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen.
De keukenleverancier heeft die marge helemaal niet op dat werkblad. Ik kan je vertellen dat de prijzen die jij hebt ontvangen lager liggen dan de inkoop van de keukenzaak waar je bent geweest.
Daar geloof ik helemaal niets van, heb nu 5 offertes van bedrijven die hetzelfde werkblad kunnen leveren, de goedkoopste is 1000,- de duurste daarvan 2200,- en dan beweer jij dat een keukenboer zo'n werkblad maar kan inkopen voor 3000 euro?

En als dat ook al echt zo zou zijn, dan ben ik dus niet gekke henkie, dan bestel ik mijn blad wel zelf bij een ander bedrijf. Blijkbaar zijn die wel in staat om goedkoper in te kopen
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 19-02-2019 10:30 ]
@Martinusz hij bedoelt dat het blad op je oorspronkelijke offerte niet 5x over de kop gaat en dat er dus iets moet zijn met die andere goedkopere bladen. Dat is ook mijn ervaring in ieder geval.Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Dus een keukenboer betaald 1300+ euro meer voor een werkblad inkoop?
Daar geloof ik helemaal niets van, heb nu 5 offertes van bedrijven die hetzelfde werkblad kunnen leveren, de goedkoopste is 1000,- de duurste daarvan 2200,- en dan beweer jij dat een keukenboer zo'n werkblad maar kan inkopen voor 3000 euro?
Alle prijzen van bladen de afgelopen jaren die ik heb laten maken komen met +- 3cm dikte uit op ruw weg 750 euro de meter.
Waar moet ik dan aan denken, dat de keukenboer 4cm massief blad heeft en de andere zaken 2cm graniet hebben en 2cm houtplaten?GeeMoney schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:32:
[...]
@Martinusz hij bedoelt dat het blad op je oorspronkelijke offerte niet 5x over de kop gaat en dat er dus iets moet zijn met die andere goedkopere bladen. Dat is ook mijn ervaring in ieder geval.
Alle prijzen van bladen de afgelopen jaren die ik heb laten maken komen met +- 3cm dikte uit op ruw weg 750 euro de meter.
Is het wellicht een graniet soort ipv composiet die er gewoon heel erg op lijkt?Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Waar moet ik dan aan denken, dat de keukenboer 4cm massief blad heeft en de andere zaken 2cm graniet hebben en 2cm houtplaten?
De stunters op internet grijpen alles aan om je te misleiden natuurlijk, als het op het eerste gezicht niet opvalt denk je al snel gematst te worden.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.... 2 a 300 euro per meter voor composiet kom ik in ieder geval niet tegen bij gerenomeerde onafhankelijke keukenboeren.
@Anoniem: 224360 het is niet alleen materiaal maar ook arbeidsloon en opdikken betekend feitelijk "afwijken van" wat dus extra kost.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 19-02-2019 10:40 ]
Niemand heeft massief blad, dat is veel te zwaar voor je kastjes. Daarom snap ik ook nooit dat dikker als (veel) duurder gezien wordt, want dat opdikken kost amper geld en enkel je zijkant wordt wat duurder wegens meer materiaal.Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Waar moet ik dan aan denken, dat de keukenboer 4cm massief blad heeft en de andere zaken 2cm graniet hebben en 2cm houtplaten?
@GeeMoney Uiteraard komen er meerkosten bij, maar dat kunnen geen honderden of duizenden euro's zijn. Max een paar honderd denk ik dan aan. En ik ben echt niet overtuigd dat je bij 'gerenomeerde onafhankelijke keukenboeren' niet alsnog in de nek geslagen wordt op onderdelen als werkblad en kastjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 19-02-2019 10:44 ]
Het gaat om een graniet blad Nero Assoluto, bij heel veel aanbieders zit deze gewoon in het assortiment.GeeMoney schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:39:
[...]
Is het wellicht een graniet soort ipv composiet die er gewoon heel erg op lijkt?
De stunters op internet grijpen alles aan om je te misleiden natuurlijk, als het op het eerste gezicht niet opvalt denk je al snel gematst te worden.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.... 2 a 300 euro per meter voor composiet kom ik in ieder geval niet tegen bij gerenomeerde onafhankelijke keukenboeren.
Het gaat dus niet om composiet.
Dat dacht ik al, dus bij beide zal het gewoon opgedikt zijn.Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:39:
[...]
Niemand heeft massief blad, dat is veel te zwaar voor je kastjes. Daarom snap ik ook nooit dat dikker als (veel) duurder gezien wordt, want dat opdikken kost amper geld en enkel je zijkant wordt wat duurder wegens meer materiaal.
Kijk ik zou het nog raar vinden als er bijvoorbeeld 1 vage prijsstunter veel goedkoper zou aanbieden, dan zou ik het wellicht ook niet vertrouwen. Maar ik heb nu al 5 offertes van verschillende aanbieders van werkbladen voor exact hetzelfde granier Nero Assoluto, die allen veel goedkoper zijn, zelfs de duurste is nog altijd 1000 euro goedkoper. Ik kan niet verklaren waar dat in zou moeten zitten, ik kan het de keukenboer eens vragen, maar dat doe ik liever gewoon als we er weer zijn en niet via email.
Je hoeft me ook niet te geloven hoor.Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Dus een keukenboer betaald 1300+ euro meer voor een werkblad inkoop?
En als dat ook al echt zo zou zijn, dan ben ik dus niet gekke henkie, dan bestel ik mijn blad wel zelf bij een ander bedrijf. Blijkbaar zijn die wel in staat om goedkoper in te kopen
Ik zeg volgens mij ook niet dat ze het blad inkopen voor € 3000,-, ik zeg alleen dat de prijzen die jij hebt hoger liggen dan hun inkoop. Of wil je zeggen dat de keukenleverancier maar € 239,43 mag verdienen op jou werkblad en spoelbak?
Wat mij betreft verdient een keukenleverancier datgene erop dat dekkend is om inkoop te dekken, gedane arbeid, risico (garantie) en winstopslag en klaar. Alles meer is pure winst die rechtstreeks van klant naar keukenleverancier en ten opzichte van veel sectoren is dit zo ondoorzichtig als wat. Want als een internetaanbieder 1/3 van de prijs kan aanbieden dan heb je ergens heel veel lucht zitten.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:28:
[...]
Je hoeft me ook niet te geloven hoor.
Ik zeg volgens mij ook niet dat ze het blad inkopen voor € 3000,-, ik zeg alleen dat de prijzen die jij hebt hoger liggen dan hun inkoop. Of wil je zeggen dat de keukenleverancier maar € 239,43 mag verdienen op jou werkblad en spoelbak?
FTFYKapitein Merijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:28:
[...]
Je hoeft me ook niet te geloven hoor.
Ik zeg volgens mij ook niet dat ze het blad inkopen voor € 3000,-, ik zeg alleen dat de prijzen die jij hebt hoger lager liggen dan hun inkoop. Of wil je zeggen dat de keukenleverancier maar € 239,43 mag verdienen op jou werkblad en spoelbak?
Blijkbaar doen ze dan iets behoorlijk fout, dan kunnen ze beter zelf nog bestellen bij die aanbieders, zijn ze ook goedkoper uit
Maar even serieus, die aanbieders die het voor 1700 euro kunnen aanbieden, die pakken er ook nog marge op, dus hoe slecht kopen die keukenboeren dan wel niet in?
Nogmaals marges zijn prima, maar 50% plus marges vind ik nogal overtrokken. En als die keukenboer het echt niet goedkoper kan inkopen prima, maar dan bestel ik het blad dus niet bij hem.
Als winkelier kies je natuurlijk voor betrouwbare partners als toeleveranciers. Ik weet dat Arte zo'n bedrijf is. Er zijn zaken die veel belangrijker zijn dan de inkoopprijs.Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:54:
[...]
FTFY
Blijkbaar doen ze dan iets behoorlijk fout, dan kunnen ze beter zelf nog bestellen bij die aanbieders, zijn ze ook goedkoper uit
Maar even serieus, die aanbieders die het voor 1700 euro kunnen aanbieden, die pakken er ook nog marge op, dus hoe slecht kopen die keukenboeren dan wel niet in?Waarom kan de keukenboer het niet voor 2000 aanbieden waar ook al marge in zit?
Nogmaals marges zijn prima, maar 50% plus marges vind ik nogal overtrokken. En als die keukenboer het echt niet goedkoper kan inkopen prima, maar dan bestel ik het blad dus niet bij hem.
Ik denk ook niet dat je keukenleverancier het erg vind als je het blad laat vallen bij hun. Ik hoop wel voor je dat de bladen leverancier je kookplaat, spoelbak en kraan monteert en aansluit en dat ze niks beschadigen.
Die lucht zit in ieder geval niet (in dit geval) bij de keukenleverancier.Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:50:
[...]
Wat mij betreft verdient een keukenleverancier datgene erop dat dekkend is om inkoop te dekken, gedane arbeid, risico (garantie) en winstopslag en klaar. Alles meer is pure winst die rechtstreeks van klant naar keukenleverancier en ten opzichte van veel sectoren is dit zo ondoorzichtig als wat. Want als een internetaanbieder 1/3 van de prijs kan aanbieden dan heb je ergens heel veel lucht zitten.
Wat zou de winstopslag volgens jou mogen zijn dan?
42.......weet ik veel 6% ofzo.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:10:
[...]
Als winkelier kies je natuurlijk voor betrouwbare partners als toeleveranciers. Ik weet dat Arte zo'n bedrijf is. Er zijn zaken die veel belangrijker zijn dan de inkoopprijs.
Ik denk ook niet dat je keukenleverancier het erg vind als je het blad laat vallen bij hun. Ik hoop wel voor je dat de bladen leverancier je kookplaat, spoelbak en kraan monteert en aansluit en dat ze niks beschadigen.
[...]
Die lucht zit in ieder geval niet (in dit geval) bij de keukenleverancier.
Wat zou de winstopslag volgens jou mogen zijn dan?
Prima als zij alleen bladen van Arte kiezen, dat kan een bewuste keuze zijn, maar zolang de bladen van Arte niet van goud zijn, ga ik niet het dubbele betalen voor hetzelfde blad. Ik heb nog steeds geen argument gehoord waarom het Arte blad 2x zo duur zou moeten zijn behalve dat ze geen kinderhandjes (laten) inzetten bij het delven? (alsof dat automatisch betekent dat alle andere dat wel doen)Kapitein Merijn schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:10:
[...]
Als winkelier kies je natuurlijk voor betrouwbare partners als toeleveranciers. Ik weet dat Arte zo'n bedrijf is. Er zijn zaken die veel belangrijker zijn dan de inkoopprijs.
Ik denk ook niet dat je keukenleverancier het erg vind als je het blad laat vallen bij hun.
Ik hoop wel voor je dat de bladen leverancier je kookplaat, spoelbak en kraan monteert en aansluit en dat ze niks beschadigen.
Alsof de Arte bladen door speciale monteurs die niets kunnen beschadigen wordt gemonteerd
Volgens mij heeft iedere keukenboer of eigen monteurs of huren ze monteurs in, garantie dat alles altijd 100% goed gaat heb je volgens mij nooit. Ik neem aan dat bij een werkbladenboer er monteurs werken die vaker werkbladen monteren
Maar goed, we blijven in rondjes lullen, ik ga in ieder geval geen 3300 euro voor een blad van nog geen 5 strekkende meter betalen, iemand anders is natuurlijk zo vrij om dat wel te doen
Je hebt groot gelijk hoor, zou ik ook niet doen.Martinusz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:14:
[...]
Maar goed, we blijven in rondjes lullen, ik ga in ieder geval geen 3300 euro voor een blad van nog geen 5 strekkende meter betalen, iemand anders is natuurlijk zo vrij om dat wel te doen
Het enige wat ik probeer te zeggen is dat je in deze situatie niet moet denken dat de keukenleverancier slapend rijk word.
Over het monteren:
Heb je al nagevraagd wat onder de noemer montage valt bij 123? Het is namelijk niet gebruikelijk dat zij de kookplaat, spoelbak en kraan monteren. Ik denk niet dat de keukenleverancier erop zit te wachten om nog een keer terug te komen om dat te doen. Als je het blad wel bij hun besteld gebeurt dit natuurlijk dezelfde dag. Uiteraard kan er dan ook iets fout gaan maar dan is wel duidelijk bij welke partij je moet zijn.
Heb zelf een stoom en combi oven uit dezelfde lijn (maar een type hoger) besteld (OVS624MAT en MAC624MAT) en dat is de laatste apparatuur van Pelgrim. Afspraak met keukenzaak dat een nieuwer model geleverd wordt indien tegen die tijd nieuwere modellen op de markt zijn. Staan allemaal in de brochure van dit jaar in ieder geval.Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:34:
[...]
Mijn offerte staat op vorige pagina, allemaal pelgrim, maar ik vind het aardig aan de prijs. Die oven is volgens mij al wat ouder (veel sites verkopen hem niet meer) maar zou wel 899 moeten kosten. Ik vind voor minder Siemens en Bosch ovens die van bijv. 1600 euro voor 799 te koop zijn.
Dusdanig dat wordt of onderhandelen of zelf apparaten aanschaffen en niet via de keukenboer.
Haast niet te vinden lijkt meer een bedrijfsbeslissing te zijn ofzo, apparatuur lijkt voornamelijk alleen via keuken zaken verkocht te worden en niet/minder via internet.
Verder eens met je, zelf goede ervaringen met het merk en garantie lijkt ook prima op orde. Heeft daarnaast alle functies die ik graag wou hebben.
Menig keukenwinkel bezocht en veel keukens bekeken, ook hou ik dit topic nu al een tijdje in de gaten. Bijna alle keukenboeren bij ons in de buurt zijn van DMG. Bij een paar binnen gelopen, maar wat een mensen werken daar zeg. Overal stonden ze te niksen en leek het alsof ze geen zin hadden in klanten (was op vrijdag koopavond). Bij Tulp keukens hadden ze wel zin, alleen geen tijd, dus voor morgen een afspraak daar.
Echter denk ik dat ik die af ga zeggen. Iemand ervaring met Tulp?
Bij de KVIK hebben we een offerte laten maken, past binnen ons budget, maar apparatuur zou ik dan sowieso ergens anders kopen (zelfde apparaten voor €100 tot €200 per stuk goedkoper bij een keukenboer in de buurt, was allemaal AEG trouwens). Offerte kwam met apparatuur uit op 17k incl. installatie.
Echter heeft mijn voorkeur waarschijnlijk toch de Ikea keuken, eventueel met andere apparatuur (daar is dan meer dan voldoende budget voor beschikbaar), ander blad en de frontjes halen we ook ergens anders (frontjes zijn een paar euro per stuk duurder als de duurste van de Ikea).
Ontwerp Ikea:

Kast met oven wordt kast met 2 ovens boven elkaar.
Iemand nog tips of suggesties?
Kookplaat staat in de tekening op die positie omdat daar de mechanische ventilatie zit. Het liefst doe ik de kookplaat verder van de muur.
In de keuken zou een lange (lees meer dan 2 meter) tafel komen in het midden.
Bij de KVIK hebben we een offerte laten maken, past binnen ons budget, maar apparatuur zou ik dan sowieso ergens anders kopen (zelfde apparaten voor €100 tot €200 per stuk goedkoper bij een keukenboer in de buurt, was allemaal AEG trouwens). Offerte kwam met apparatuur uit op 17k incl. installatie.
Echter heeft mijn voorkeur waarschijnlijk toch de Ikea keuken, eventueel met andere apparatuur (daar is dan meer dan voldoende budget voor beschikbaar), ander blad en de frontjes halen we ook ergens anders (frontjes zijn een paar euro per stuk duurder als de duurste van de Ikea).
Ontwerp Ikea:

Kookplaat staat in de tekening op die positie omdat daar de mechanische ventilatie zit. Het liefst doe ik de kookplaat verder van de muur.
[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 21-02-2019 14:09 ]
Om heel eerlijk te zijn vind ik je ontwerp erg erg onrustig ogen, ik weet niet hoe de ruimtes in de rest van je huis er uit zien maar dit lijkt bijna op een woonkamer die tot keuken omgebouwd is of een woonkeuken ruimte waar jij nu een dubbele opstelling keuken maakt die extreem groot opgezet is.Eli3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:
Menig keukenwinkel bezocht en veel keukens bekeken, ook hou ik dit topic nu al een tijdje in de gaten. Bijna alle keukenboeren bij ons in de buurt zijn van DMG. Bij een paar binnen gelopen, maar wat een mensen werken daar zeg. Overal stonden ze te niksen en leek het alsof ze geen zin hadden in klanten (was op vrijdag koopavond). Bij Tulp keukens hadden ze wel zin, alleen geen tijd, dus voor morgen een afspraak daar.
Ontwerp Ikea:
[Afbeelding: Keuken 1]
[Afbeelding: Keuken 2]
[Afbeelding: Keuken 3]
[Afbeelding: Keuken 4]
Meestal moet je mensen weg slaan bij kook eilanden maar ik denk juist dat jij hier een mooie ruimte hebt voor een kookeiland met mooie kasten wand van 4 of 5 kasten en ruimte er langs om het wat "opener gevoel" te geven.
Verder zijn ze bij Tulp keukens ook DMG, de zelfde praktijken alleen dan met een "Nederlandse keuken maker" Welke regio zoek je ongeveer? Want 17k voor een kvik "ikea" keuken is echt een achterlijke hoge prijs.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
We willen graag in de keuken eten, die staat in open verbinding met de woonkamer. De keuken is bijna 4 meter breed en bijna 4 meter lang, met een kookeiland houden we dan te weinig ruimte over voor een mooie grote tafel denk ik, of zie ik dat verkeerd? Ik sta open voor betere layouts.Shunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:40:
[...]
Om heel eerlijk te zijn vind ik je ontwerp erg erg onrustig ogen, ik weet niet hoe de ruimtes in de rest van je huis er uit zien maar dit lijkt bijna op een woonkamer die tot keuken omgebouwd is of een woonkeuken ruimte waar jij nu een dubbele opstelling keuken maakt die extreem groot opgezet is.
Meestal moet je mensen weg slaan bij kook eilanden maar ik denk juist dat jij hier een mooie ruimte hebt voor een kookeiland met mooie kasten wand van 4 of 5 kasten en ruimte er langs om het wat "opener gevoel" te geven.
Verder zijn ze bij Tulp keukens ook DMG, de zelfde praktijken alleen dan met een "Nederlandse keuken maker" Welke regio zoek je ongeveer? Want 17k voor een kvik "ikea" keuken is echt een achterlijke hoge prijs.
Voor de rest is er nog niks in het huis, krijgen in April de sleutel.

Zitten in Rotterdam, Alexandrium is bijna alles DMG, zelfde verhaal richting Barendrecht. Heb wel een adres in Charlois gekregen, achter de Gamma daar, waar we nog moeten gaan kijken.
Offerte KVIK was met 2 stoomovens, all black inductiekookplaat, zwarte afzuigkap, koelvries en vaatwasser.
Oef dus je wilt in het midden van de keuken nog een tafel plaatsen?Eli3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:54:
[...]
We willen graag in de keuken eten, die staat in open verbinding met de woonkamer. De keuken is bijna 4 meter breed en bijna 4 meter lang, met een kookeiland houden we dan te weinig ruimte over voor een mooie grote tafel denk ik, of zie ik dat verkeerd? Ik sta open voor betere layouts.
Voor de rest is er nog niks in het huis, krijgen in April de sleutel.
[Afbeelding]
Zitten in Rotterdam, Alexandrium is bijna alles DMG, zelfde verhaal richting Barendrecht. Heb wel een adres in Charlois gekregen, achter de Gamma daar, waar we nog moeten gaan kijken.
Offerte KVIK was met 2 stoomovens, all black inductiekookplaat, zwarte afzuigkap, koelvries en vaatwasser.
Boh dan maak je het wel erg lastig ben ik bang. Naast het feit dat je dan constant om je tafel heen moet lopen wat voor mij echt altijd als een van de grootste frustraties is geweest in een oude keuken, zit je ook nog dat je dan constant een paar van je gasten achterom moeten zitten als ze met je willen praten.
Ik heb eventjes een eiland opstelling getekend in je keuken.

Maar ja dat hangt en valt dan samen met de rest van je ruimte in je huis inderdaad.
Ik denk dat je best een leuke tafel kwijt zou kunnen in je woonkamer en toch nog een mooie zithoek zou hebben maar ja als je een tafel voor acht of tien man kwijt wilt tja.
[ Voor 28% gewijzigd door Shunt op 21-02-2019 15:12 ]
Game PC
Het idee is inderdaad een tafel voor 8 personen. De opstelling zo als jij hebt gemaakt, had ik ook naar zitten kijken, maar een tafel in de keuken past dan niet meer. Lastig allemaal…Shunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:
[...]
Oef dus je wilt in het midden van de keuken nog een tafel plaatsen?
Boh dan maak je het wel erg lastig ben ik bang. Naast het feit dat je dan constant om je tafel heen moet lopen wat voor mij echt altijd als een van de grootste frustraties is geweest in een oude keuken, zit je ook nog dat je dan constant een paar van je gasten achterom moeten zitten als ze met je willen praten.
Ik heb eventjes een eiland opstelling getekend in je keuken.
[Afbeelding: Keuken]
Maar ja dat hangt en valt dan samen met de rest van je ruimte in je huis inderdaad.
Ik denk dat je best een leuke tafel kwijt zou kunnen in je woonkamer en toch nog een mooie zithoek zou hebben maar ja als je een tafel voor acht of tien man kwijt wilt tja.
Ik ga toch maar weer even tekenen.
Kijk ook eens bij reddykeukens, daar hebben wij bijna de keuken gekocht. Vrij zeker dat we daar ook een goede ervaring zouden hebben gehad. Maar uiteindelijk was de eigenaar van dat filiaal ziek voor een periode bij ons waardoor we binnen onze tijd het niet gingen redden om daar op te wachten.Eli3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:10:
[...]
Het idee is inderdaad een tafel voor 8 personen. De opstelling zo als jij hebt gemaakt, had ik ook naar zitten kijken, maar een tafel in de keuken past dan niet meer. Lastig allemaal…
Ik ga toch maar weer even tekenen.
Heb mijn laatste keuken uiteindelijk bij ASWA gekocht en volgens mij zit daar ook een winkel van bij jou in de buurt. Mijn ervaring is er super geweest van tekenen tot installatie en onderhoud!
Game PC
Thanks voor de tip. ASWA zit in Dordrecht, dus dat is prima. Reddykeukens ziet er ook prima uit. ThanksShunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Kijk ook eens bij reddykeukens, daar hebben wij bijna de keuken gekocht. Vrij zeker dat we daar ook een goede ervaring zouden hebben gehad. Maar uiteindelijk was de eigenaar van dat filiaal ziek voor een periode bij ons waardoor we binnen onze tijd het niet gingen redden om daar op te wachten.
Heb mijn laatste keuken uiteindelijk bij ASWA gekocht en volgens mij zit daar ook een winkel van bij jou in de buurt. Mijn ervaring is er super geweest van tekenen tot installatie en onderhoud!
Wait what? De eigenaar is ziek dus alles ligt stil?Shunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Kijk ook eens bij reddykeukens, daar hebben wij bijna de keuken gekocht. Vrij zeker dat we daar ook een goede ervaring zouden hebben gehad. Maar uiteindelijk was de eigenaar van dat filiaal ziek voor een periode bij ons waardoor we binnen onze tijd het niet gingen redden om daar op te wachten.
Wekt niet heel veel vertrouwen m.b.t. continuïteit...
Dit was nog net in de crisis alles was gewoon door gegaan alleen het viel allemaal een beetje slecht samen een medewerker op vakantie en eentje was super overvraagd en de baas was dus ziek. De keukens werden gewoon gezet alleen het stukje keukens tekenen en zo ging wat minder toen. Maar nog was deze toko honderd keer beter als de gemiddelde Bruynzeel of Brugmans!MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:54:
[...]
Wait what? De eigenaar is ziek dus alles ligt stil?
Wekt niet heel veel vertrouwen m.b.t. continuïteit...
Game PC
Vreemde ervaring gehad met Bulthaup Rotterdam. Best vriendelijke verkoper (tevens eigenaar) gesproken en een plan besproken voor het plaatsen van een B1 keuken wat binnen ons budget zou vallen. Vanwege drukte zou hij ons het ontwerp/tekening en de offerte later die week toesturen.
Nog een herinnering gestuurd via de mail, maar niets ontvangen. Inmiddels bijna 5 weken verder en die zaak maar binnengestapt om verhaal te halen. Onder het excuus van 'ik was een paar dagen ziek' probeerde hij zijn gezichtsverlies te beperken t.a.v. de klanten die in de winkel aanwezig waren. Op mijn opmerking of hij in de 4 weken dat hij niet ziek was geen uurtje (of 2) over had om mijn keuken bij elkaar te klikken kwam het antwoord; 'ik moet prioriteren en zo gaan die zaken nu eenmaal' vervolgd met 'maar ik wil het nog met alle liefde voor je doen'. Heb hier vriendelijk voor bedankt en aangegeven liever zaken te doen met iemand waar ik wel vertrouwen in heb.
Geen werkwijze die ik had verwacht bij een keukenzaak uit dit segment. Ik denk dat je bij Bulthaup een leuke keuken samen kunt stellen, maar ik ben er wel klaar mee.
Nog een herinnering gestuurd via de mail, maar niets ontvangen. Inmiddels bijna 5 weken verder en die zaak maar binnengestapt om verhaal te halen. Onder het excuus van 'ik was een paar dagen ziek' probeerde hij zijn gezichtsverlies te beperken t.a.v. de klanten die in de winkel aanwezig waren. Op mijn opmerking of hij in de 4 weken dat hij niet ziek was geen uurtje (of 2) over had om mijn keuken bij elkaar te klikken kwam het antwoord; 'ik moet prioriteren en zo gaan die zaken nu eenmaal' vervolgd met 'maar ik wil het nog met alle liefde voor je doen'. Heb hier vriendelijk voor bedankt en aangegeven liever zaken te doen met iemand waar ik wel vertrouwen in heb.
Geen werkwijze die ik had verwacht bij een keukenzaak uit dit segment. Ik denk dat je bij Bulthaup een leuke keuken samen kunt stellen, maar ik ben er wel klaar mee.
[ Voor 10% gewijzigd door jslaman op 21-02-2019 17:36 ]
Je zou zo'n clown toch met z'n pafferige kop door een stoomoven smijten
Dit is hem dan uiteindelijk geworden:

De greeplijst heeft hij er zelf even ingetekend omdat het model niet in de computer zit.
Ook krijgt de hoge kastenwand links net zoveel “wand” als rechts natuurlijk al is het beeld wat vertekend.
Hoge wand zijn 5 kasten mat zwart met van links naar rechts: grote koelkast, dan bovenkast, stoom combi oven en vriezer daaronder. Dan bovenkast, koffie automaat, ladekast daaronder. Dan bovenkast met combi oven en kast daaronder met planken. Laatste hoge kast uitgevoerd als servieskast.
Aan het eiland koken met de Miele met vaste afzuiging erin, 2x2 grote lade kasten van 120 en een xxl vaatwasser ertussen.
Grote spoelbak (55) met Quooker en zeep pomp. En dezelfde opstelling aan de zichtbare kant met allemaal lades.
Blad betreft 2cm composiet wit. ( eis van de vrouw
)
Werkblad hoogte is 94cm. (mijn vrouw is niet zo groot)
Alle aparaten zijn Miele behalve de koelkast en vriezer. Die zijn van Liebherr.
Totale eiland inclusief bar is 4,44m x 1,20m .
Tussen de hoge wand en de kastenwand zit 1,25m .
Het witte vlak links is de doorgang naar woonkamer/erker.
Totale kastenwerk inclusief blad is 15k.
Merk: Linea Quattro serie Signum.
Totaal apparatuur is 18,5k.
Niet goedkoop maar wel 100% naar ons zin, wij kunnen niet wachten in ieder geval

De greeplijst heeft hij er zelf even ingetekend omdat het model niet in de computer zit.
Ook krijgt de hoge kastenwand links net zoveel “wand” als rechts natuurlijk al is het beeld wat vertekend.
Hoge wand zijn 5 kasten mat zwart met van links naar rechts: grote koelkast, dan bovenkast, stoom combi oven en vriezer daaronder. Dan bovenkast, koffie automaat, ladekast daaronder. Dan bovenkast met combi oven en kast daaronder met planken. Laatste hoge kast uitgevoerd als servieskast.
Aan het eiland koken met de Miele met vaste afzuiging erin, 2x2 grote lade kasten van 120 en een xxl vaatwasser ertussen.
Grote spoelbak (55) met Quooker en zeep pomp. En dezelfde opstelling aan de zichtbare kant met allemaal lades.
Blad betreft 2cm composiet wit. ( eis van de vrouw
Werkblad hoogte is 94cm. (mijn vrouw is niet zo groot)
Alle aparaten zijn Miele behalve de koelkast en vriezer. Die zijn van Liebherr.
Totale eiland inclusief bar is 4,44m x 1,20m .
Tussen de hoge wand en de kastenwand zit 1,25m .
Het witte vlak links is de doorgang naar woonkamer/erker.
Totale kastenwerk inclusief blad is 15k.
Merk: Linea Quattro serie Signum.
Totaal apparatuur is 18,5k.
Niet goedkoop maar wel 100% naar ons zin, wij kunnen niet wachten in ieder geval
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 22-02-2019 18:14 ]
@GeeMoney mooi hoor, lijkt wel een beetje op onze keuken. Alleen is ons eiland een stuk kleiner (300*120) en hebben wij Bosch apparatuur. Achteraf wel gedacht "had ik maar een koffiezetter en oven met vaste wateraansluiting". Maar ach, water bijvullen is nou ook niet zoveel werk.
Van wat voor materiaal zijn de kasten? Wit MDF gespoten? En zwart eiken fineer?
Deuren tot het plafond overwogen? Maakt het net wat exclusiever.
[ Voor 16% gewijzigd door NDF82 op 21-02-2019 20:00 ]
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Thanks! Ik heb inderdaad alles op vaste aan en afvoer aansluitingen. (waar mogelijk) .NDF82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:55:
@GeeMoney mooi hoor, lijkt wel een beetje op onze keuken. Alleen is ons eiland een stuk kleiner (300*120) en hebben wij Bosch apparatuur. Achteraf wel gedacht "had ik maar een koffiezetter en oven met vaste wateraansluiting". Maar ach, water bijvullen is nou ook niet zoveel werk.
Materiaal weet ik niet precies, deuren zijn zwaar en dik (24mm) en door en door gelakt/gespoten. Alles is gelakt/gespoten we hebben geen fineer. De “greep” die in het eiland zit, zit ook in de hoge kastenwand maar die kan je niet zien vanwege de kleur
Niet overwogen, ik vond dit mooier en praktischer. Mijn vrouw kan nu al niet bij de bovenkastjes komen
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 16-08-2020 17:36 ]
Erg fraai! Wilde het ook graag, maar door de maatwerk boekenkast gingen we al zwaar over budget en m'n wederhelft trok aan de remGeeMoney schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:05:
[...]
Thanks! Ik heb inderdaad alles op vaste aan en afvoer aansluitingen. (waar mogelijk) .
Wij ook niet, puur vanuit esthetisch oogpunt gedaan. In de praktijk ligt er op de bovenste planken een jaar voorraad aan vaatwas tabletten e.d.Niet overwogen, ik vond dit mooier en praktischer. Mijn vrouw kan nu al niet bij de bovenkastjes komen.
Edit: Hier trouwens een foto van de Wave design 262043 afzuigkap, die staat nog niet op mn vorige foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door NDF82 op 21-02-2019 20:30 ]
De kookplaat is een onding en ga vragen of ik die kan omruilen: een hele simpele Bosch met druk toetsen. We wilden geen poes-pas aangezien de ovens full-option zijn. Maar een slider was wel handig geweest.GeeMoney schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:33:
@NDF82 ook gaaf! Nagenoeg hetzelfde inderdaad.
Welke kookplaat heb jij? En wat was je ongeveer kwijt als ik vragen mag?
Mocht je het al eens gepost hebben dan zoek ik hem wel op.
Prijs was 27K.
Gave keuken ook en ook onze kleurstelling al hebben wij geen ral9010 maar nog een tint witter. Mag ik vragen wie de boekenkast heeft gemaakt en wat die ongeveer gekost heeft? (ik woon in Noord-Holland)NDF82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:37:
[...]
De kookplaat is een onding en ga vragen of ik die kan omruilen: een hele simpele Bosch met druk toetsen. We wilden geen poes-pas aangezien de ovens full-option zijn. Maar een slider was wel handig geweest.
Prijs was 27K.
Wij hebben ook nog een wand waar we een op maat kastenwand willen laten maken.
Boekenkast komt ook van de keuken leverancier. Volgens stond er iets van 3.5k voor.GeeMoney schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:39:
[...]
Mag ik vragen wie de boekenkast heeft gemaakt en wat die ongeveer gekost heeft? (ik woon in Noord-Holland)
Wij hebben ook nog een wand waar we een op maat kastenwand willen laten maken.
Geplaatst door lokale keukenboer die hier inkoopt: https://www.demulderkeukensopmaat.nl/
[ Voor 10% gewijzigd door NDF82 op 21-02-2019 20:47 ]
Aan de postcodes te zien moet ik op zoek naar een alternatiefNDF82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:45:
[...]
Boekenkast komt ook van de keuken leverancier. Volgens stond er iets van 3.5k voor.
Geplaatst door lokale keukenboer die hier inkoopt: https://www.demulderkeukensopmaat.nl/
Nee hoor, gewoon bellen om de gegevens van een wederverkoper bij jou in de buurt.GeeMoney schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:53:
[...]
Aan de postcodes te zien moet ik op zoek naar een alternatief. (2,5 uur reizen)
Aan de andere kant, iedere meubel maker kan zoiets maken. Wij vonden het echter belangrijk de afwerking exact gelijk was aan de kasten wand van de keuken.
Rij even door naar Alblasserdam naar Huisman Keukens. Daar zijn wij echt prima geholpen! De zaak 'achter de Gamma in Charlois' is Asto keukens. Ook geen verkeerde zaak, maar wij troffen een verkoper die nogal liep te pochen over zijn keuken-ontwerp-programma-skills en bijzonder weinig tips gaf hoe de opstelling beter kon worden.Eli3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:54:
[...]
Dat is wel jammer dat je die ervaring daar hebt gehad. Wij werden er op gatendeerd door de werkgever van mijn vriendin, die had nog wat frontjes op kantoor liggen. Ook nog eens in twee kleuren die we echt heel mooi vonden.PaT schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:06:
[...]
Rij even door naar Alblasserdam naar Huisman Keukens. Daar zijn wij echt prima geholpen! De zaak 'achter de Gamma in Charlois' is Asto keukens. Ook geen verkeerde zaak, maar wij troffen een verkoper die nogal liep te pochen over zijn keuken-ontwerp-programma-skills en bijzonder weinig tips gaf hoe de opstelling beter kon worden.
Huisman Keukens zal ik ook zeker nog even naar kijken.
Ik kook graag, heel graag eigenlijk. Ook hebben we vaak vrienden of familie over de vloer. Dus de keuken is echt belangrijk voor ons (naast de bbqs in de tuin
Ik heb onlangs onderstaande keuken aangeschaft via een veiling. Het is qua indeling en afwerking precies wat ik zocht.
Kasten zijn RAL9010 voorzien van glasafdekplaat en alle apparatuur is van Siemens (IQ500/700) Plaatsen ga ik zelf doen. Composiet blad in de kleur Stonegrey RAL7030

Ik kon alleen niet vinden wat de oorspronkelijke leverancier/fabrikant van de keuken was, iemand hier een idee over? Op basis van deze vage beschrijving?
Wat doen jullie trouwens met stopcontacten en een eiland? Zijkant, inschuiftoren, of nog andere opties?
Kasten zijn RAL9010 voorzien van glasafdekplaat en alle apparatuur is van Siemens (IQ500/700) Plaatsen ga ik zelf doen. Composiet blad in de kleur Stonegrey RAL7030

Ik kon alleen niet vinden wat de oorspronkelijke leverancier/fabrikant van de keuken was, iemand hier een idee over? Op basis van deze vage beschrijving?
Wat doen jullie trouwens met stopcontacten en een eiland? Zijkant, inschuiftoren, of nog andere opties?
[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 22-02-2019 10:53 ]
Ik krijg ze in de ladesweertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
Ik heb onlangs onderstaande keuken aangeschaft via een veiling. Het is qua indeling en afwerking precies wat ik zocht.
[Afbeelding]
Ik kon alleen niet vinden wat de oorspronkelijke leverancier/fabrikant van de keuken was, iemand hier een idee over? Op basis van deze vage beschrijving?![]()
De vloer ligt er vandaag goeddeels in keuken wordt morgen geleverd als het goed is, en dan kunnen we zachtjes aan weer naar de begane grond verhuizen
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 22-02-2019 11:03 ]
Dat is een elegante oplossing en helemaal uit het zicht, maar als ik sta te mixen oid, moet wel de la open staan.... ik wacht jouw ervaringen even afMikeyMan schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:02:
[...]
Ik krijg ze in de lades
De vloer ligt er vandaag goeddeels in keuken wordt morgen geleverd als het goed is, en dan kunnen we zachtjes aan weer naar de begane grond verhuizen
[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 22-02-2019 11:34 ]
Nou, open... Het snoertje moet erlangs kunnen, het is niet dat ie wijd open moet staan natuurlijk.weertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:20:
[...]
Dat is een elegante oplossing en helemaal uit het zicht, maar als ik sta te mixen oid, moet wel de la open staan.... ik jouw ervaringen even af
Ik zit al een tijd mee te lezen en ik zal nu ook maar eens een duit in het zakje doen.
Voor onze nieuwbouwwoning zijn we op zoek naar de juiste keuken. Graag zou ik jullie mening willen weten over de opstelling waar wij op uitgekomen zijn.
In eerste instantie was naar aanleiding van onze wens met veel werkblad en opbergruimte de volgende opstelling getekend:
Deze opstelling vonden we bij nader inzien toch wat te 'vol' en het hoekje links bovenin was niet erg praktisch vanwege de afmetingen. In een nog eerder ontwerp sloot de kastenwand aan op het blad dat haaks erop staat, waardoor je een vrij donker nisje krijgt waar je niks mee kunt, wat ook al niet ideaal was, dus hebben we bij een andere keukenzaak de volgende opstelling laten tekenen
Hier waren we erg enthousiast over, want het is wel luchtiger, maar nadat we er wat langer over hadden nagedacht vonden we het toch niet ideaal met het looppad langs de barkrukken en het feit dat je zo de keuken in keek vanaf de eettafel. Het grootste nadeel was toch wel dat het blad 'maar' 3.00 bij 1.20 was. (Ik weet dat veel mensen een eiland van 3.00 bij 1.20 hebben, maar ik denk dat wij persoonlijk qua werkruimte minstens een lengte zoals die van GeeMoney nodig hebben, en die ruimte hebben we helaas niet). We zijn met zijn 5'en en als je dan met z'n allen in de keuken staat wat wel voorkomt, en in de toekomst vaker zal gebeuren, dus we vonden dat er te weinig werkblad over bleef en door de bar kun je niet echt lekker aan de andere kant staan.
Het ontwerp dat nu het dichtst bij onze wensen in de buurt komt is het volgende:
De kastenwand op de 3D tekening is in het wit, maar we denken dat we hier een donkere kleur voor willen om het geheel een beetje te breken.
Hebben jullie voor wat betreft de indeling nog suggesties of andere ideeen?
Voor onze nieuwbouwwoning zijn we op zoek naar de juiste keuken. Graag zou ik jullie mening willen weten over de opstelling waar wij op uitgekomen zijn.
In eerste instantie was naar aanleiding van onze wens met veel werkblad en opbergruimte de volgende opstelling getekend:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Deze opstelling vonden we bij nader inzien toch wat te 'vol' en het hoekje links bovenin was niet erg praktisch vanwege de afmetingen. In een nog eerder ontwerp sloot de kastenwand aan op het blad dat haaks erop staat, waardoor je een vrij donker nisje krijgt waar je niks mee kunt, wat ook al niet ideaal was, dus hebben we bij een andere keukenzaak de volgende opstelling laten tekenen
Members only:
Inloggen
Hier waren we erg enthousiast over, want het is wel luchtiger, maar nadat we er wat langer over hadden nagedacht vonden we het toch niet ideaal met het looppad langs de barkrukken en het feit dat je zo de keuken in keek vanaf de eettafel. Het grootste nadeel was toch wel dat het blad 'maar' 3.00 bij 1.20 was. (Ik weet dat veel mensen een eiland van 3.00 bij 1.20 hebben, maar ik denk dat wij persoonlijk qua werkruimte minstens een lengte zoals die van GeeMoney nodig hebben, en die ruimte hebben we helaas niet). We zijn met zijn 5'en en als je dan met z'n allen in de keuken staat wat wel voorkomt, en in de toekomst vaker zal gebeuren, dus we vonden dat er te weinig werkblad over bleef en door de bar kun je niet echt lekker aan de andere kant staan.
Het ontwerp dat nu het dichtst bij onze wensen in de buurt komt is het volgende:
Members only:
Inloggen
De kastenwand op de 3D tekening is in het wit, maar we denken dat we hier een donkere kleur voor willen om het geheel een beetje te breken.
In mijn vorige (nieuwbouw) huis hadden we een soortgelijke indeling. Daar heb ik de hoek dichtgemaakt. Dus 4 hoge kasten in de muur en L vormig blad tegen deze muur aan. Zie hieronder (uiteindelijke met 2 ovens uitgevoerd), misschien ook een idee?SamPatterson schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:

Heb je ook een foto van het real life resultaat misschien?weertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:27:
[...]
In mijn vorige (nieuwbouw) huis hadden we een soortgelijke indeling. Daar heb ik de hoek dichtgemaakt. Dus 4 hoge kasten in de muur en L vormig blad tegen deze muur aan. Zie hieronder (uiteindelijke met 2 ovens uitgevoerd), misschien ook een idee?
[Afbeelding]
Ik moest even zoeken....maar gelukkig duurt het een eeuwigheid voor Google je foto's vergeten is als je je huis verkocht hebtHarrie_ schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:34:
[...]
Heb je ook een foto van het real life resultaat misschien?

Foto is nogal licht, dat vond de fotograaf leuk blijkbaar
Op verzoek kan ik je met DM ook nog een linkje sturen naar een youtube filmpje (staat er ook nog op na meer dan een jaar...zucht)
Mooie keukenweertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:43:
[...]
Ik moest even zoeken....maar gelukkig duurt het een eeuwigheid voor Google je foto's vergeten is als je je huis verkocht hebt![]()
[Afbeelding]
Foto is nogal licht, dat vond de fotograaf leuk blijkbaar![]()
Op verzoek kan ik je met DM ook nog een linkje sturen naar een youtube filmpje (staat er ook nog op na meer dan een jaar...zucht)
Ik ben zelf in de afrondende fase van mijn keuken (morgen sauzen en volgende week foto's op Tweakers
Ik gebruik zo'n twist stopcontact van Bachmann. Neemt iets minder ruimte in beslag onder je aanrecht dan zo'n pop up stekker omdat het minder diep is.weertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
Je indeling lijkt heel erg op de mijne. Ik heb alleen geen schiereiland van mijn kookgedeelte. Die staat bij ons tegen een wand aan.SamPatterson schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:
Ik zit al een tijd mee te lezen en ik zal nu ook maar eens een duit in het zakje doen.
Members only:
Members only:
Members only:
Het probleem van het nisje herken ik dan ook maar al te goed. Wij hebben er voor gekozen om het blad nog 40 cm de hoek om te laten gaan, zodat je daar een redelijke hoek krijgt waar je een koffieautomaat en bijvoorbeeld 2 planken voor de kookboeken kwijt kan. Als je bang ben dat het te donker wordt kan je nog overwegen om verlichting in de planken te nemen.
Een render van mijn opstelling staat in dit topic, maar laat nu net niet dit hoekje goed zien.
SamPatterson schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:
Members only:
Members only:
Members only:

Bedankt voor alle reacties.
weertenaar: Ziet er erg mooi uit, maar door die muur door te trekken gaat er een keukenkastje en dus opbergruimte verloren. Dat gaat 'm niet worden vrees ik.
PaT:
In het eerste ontwerp is het blad dus ook 30 cm verlengd met 4 kasten ernaast. Het zou ook kunnen met een U-vorm met 3 kasten, maar dan is het nog steeds vrij massief.
Zien jullie nadelen bij het 3e ontwerp waar onze voorkeur vooralsnog naar uitgaat die wij misschien over het hoofd hebben gezien?
weertenaar: Ziet er erg mooi uit, maar door die muur door te trekken gaat er een keukenkastje en dus opbergruimte verloren. Dat gaat 'm niet worden vrees ik.
PaT:
In het eerste ontwerp is het blad dus ook 30 cm verlengd met 4 kasten ernaast. Het zou ook kunnen met een U-vorm met 3 kasten, maar dan is het nog steeds vrij massief.
Zien jullie nadelen bij het 3e ontwerp waar onze voorkeur vooralsnog naar uitgaat die wij misschien over het hoofd hebben gezien?
@SamPatterson
Ik zou het (schier)eiland niet 120cm diep maken. Heeft echt geen toegevoegde waarde in jou opstelling. Je kan dan beter kiezen voor meer lades onder het koken.
Ik zou het (schier)eiland niet 120cm diep maken. Heeft echt geen toegevoegde waarde in jou opstelling. Je kan dan beter kiezen voor meer lades onder het koken.
Hij wil er aan zitten, dan is die 120 natuurlijk wel welkom. Anders krijg je zeker waterspetters op je bord. En qua meerprijs zitten daar de kosten niet. Ook als hij voor meer lades zou kiezen zou ik evengoed die 120 pakken als die ruimte er is, heb je immers nog diepere lades/kasten.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:05:
@SamPatterson
Hij heeft nu 4 lades van een meter, 4 kasten van 60 en een grote hoek kast.
Natuurlijk heb je nooit ruimte genoeg maar ik had in mijn vorige keuken maar 2 lades van 120 en 2 van die rot hoek carrousel kasten en 1 losse kast van 60 met een gezin van 4.
Dat ging op zich prima.
Hij heeft dus 2 lades extra en 2 kasten van 60 extra (als je 1 kast van 60 gelijk rekent voor mijn hoek carrousel.)
[ Voor 42% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2019 10:08 ]
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:05:
@SamPatterson
Ja klopt, dat wordt een bar. De kasten of lades extra diep kan daar wel, maar tegenover de hoekkast weer niet, want daar komen naast het bardeel nog twee kastjes. Zijn jullie het met me eens dat het 3e ontwerp het meest praktisch is van de 3?GeeMoney schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 07:15:
[...]
Hij wil er aan zitten, dan is die 120 natuurlijk wel welkom. Anders krijg je zeker waterspetters op je bord. En qua meerprijs zitten daar de kosten niet. Ook als hij voor meer lades zou kiezen zou ik evengoed die 120 pakken als die ruimte er is, heb je immers nog diepere lades/kasten.
@SamPatterson Kapitein Merijn bedoelt ook dat het bar gedeelte komt te verallen en dat de diepere lades dus die plek overnemen.
Het is wel het ontwerp wat zoals je zelf ook aangeeft het beste lijkt te matchen met je wensen. Ook qua prijs denk ik dat de optie er mooi tussenvalt. Die hoek extra opvullen met blad en kasten zal ook de prijs opdrijven. Nu kan je er een mooie prullenbak kwijt of je laat het gewoon open.
Het is wel het ontwerp wat zoals je zelf ook aangeeft het beste lijkt te matchen met je wensen. Ook qua prijs denk ik dat de optie er mooi tussenvalt. Die hoek extra opvullen met blad en kasten zal ook de prijs opdrijven. Nu kan je er een mooie prullenbak kwijt of je laat het gewoon open.
[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2019 13:07 ]
Nee hoor (ondanks dat ik geen fan ben van een bar zo kort op de eettafel), ik bedoel dat de bladdiepte van 120cm niks toevoegt. Een bladdiepte van 100/110cm zou meer dan voldoende zijn. Scheelt in de portemonnee en ik vind het eiland behoorlijk lomp in verhouding tot de rest van de keuken.
Komt het dan niet in de knoop met het kastje rechts van het bargedeelte?Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:26:
Nee hoor (ondanks dat ik geen fan ben van een bar zo kort op de eettafel), ik bedoel dat de bladdiepte van 120cm niks toevoegt. Een bladdiepte van 100/110cm zou meer dan voldoende zijn. Scheelt in de portemonnee en ik vind het eiland behoorlijk lomp in verhouding tot de rest van de keuken.
@SamPatterson die zullen dan minder diep moeten worden. Overigens is de meerprijs verwaarloosbaar verwacht ik naar die 120cm toe. (Zeker van 100/110 naar 120)
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1