Zou je dat kunnen visualiseren, Ik begrijp het niet helemaal 
Dank trouwens allen voor de hulp!
Dank trouwens allen voor de hulp!
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 09-02-2019 20:14 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mijn leverancier gaf aan dat de voorkeur heeft om rond de 1.25m beschikbaar te hebben.woekele schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:24:
hoe denken jullie over deze lay-out?
als je binnenkomt uit uit de hal, kom je gelijk bij het eiland. De eettafel komt bij de achterpui. De woonkamer is op de 1e verdieping. Wat ik me specifiek afvraag is hoeveel je ruimte minimaal zou willen tussen eiland en trap en tussen eiland en apparaten/werkblad langs de muur en tussen eiland en deur naar hal.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2019 22:54 ]
[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 09-02-2019 23:24 ]
[ Voor 6% gewijzigd door mark2000 op 10-02-2019 09:26 ]
We hadden een aantal wensen en beperkingen.Vak127 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:02:
Moet je nu niet elke keer om je eland heen als je iets uit de koelkast nodig hebt als je aan het koken bent? Lijkt me toch niet echt heel handig. Ziet er mooi uit maar of het praktisch is?
Je valt wel behoorlijk met de deur in huis. Er is amper 30cm tussen de deuren en het eiland.woekele schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:24:
hoe denken jullie over deze lay-out?
als je binnenkomt uit uit de hal, kom je gelijk bij het eiland. De eettafel komt bij de achterpui. De woonkamer is op de 1e verdieping. Wat ik me specifiek afvraag is hoeveel je ruimte minimaal zou willen tussen eiland en trap en tussen eiland en apparaten/werkblad langs de muur en tussen eiland en deur naar hal.
[Afbeelding]
Forum | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 10-02-2019 11:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je ziet tegenwoordig wel vaker wat industriële oplossingen met hoge plafonds. Recirculatie afzuigkap met lange staalkabels. Of natuurlijk een afzuiging in het blad. Kan best gaaf worden met zo'n vide. Maar weet niet welke stijl jullie willen natuurlijk. Met een landelijke uitstraling wordt dat wat lastigerwoekele schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:47:
Ja, goede feedback. De keuken naar achteren brengen zal ik nog eens 'in de groep' gooien hier. We moeten er wel rekening mee houden dat de laatste 3 meter voor de achterpui een vide bevat. Dus daar is het 6 meter hoog. Maar op zich maakt dat niet zoveel uit voor een keuken denk ik. Hoogstens hoe we de afuizgkap/verlichting gaan ophangen.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 10-02-2019 11:45 ]
Even overleg gehad... we kiezen toch bewust voor de oorspronkelijke lay-out met eettafel in het hoge/lichte/brede gedeelte. En keuken dus bij de ingang. Wél gaan we waarschijnlijk kiezen voor een (glazen) schuifdeur tussen hal/keuken. Dank voor de input allen.MikeyMan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:33:
[...]
Je ziet tegenwoordig wel vaker wat industriële oplossingen met hoge plafonds. Recirculatie afzuigkap met lange staalkabels. Of natuurlijk een afzuiging in het blad. Kan best gaaf worden met zo'n vide. Maar weet niet welke stijl jullie willen natuurlijk. Met een landelijke uitstraling wordt dat wat lastiger
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
[ Voor 9% gewijzigd door DaWayne op 10-02-2019 15:41 . Reden: Plaatjes worden niet geplaatst/geladen ]
Is dit in Alkmaar toevallig?Vak127 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:21:
Wij zijn ook druk bezig met onze keuken voor onze nieuwbouw woning. Binnen 4 weken moeten we de installatietekening indienen, bouw start, als het goed is, in juli dit jaar. Nu lopen we tegen het 'probleem' aan dat de ontwerper van de woning maar een kleine ruimte voor de keuken heeft gereserveerd. Bij een U keuken zou je dan 1,2 meter beweegruimte hebben. Dit vinden wij wat krap maar de keukenverkopers waar wij geweest zijn vonden dat geen probleem. In een woning die al gebouwd is hebben we een oplossing gezien om de kasten met koelkast en oven te verplaatsen naar de andere zijde en een L keuken. Nadeel daarvan is dat je 4 meter moet lopen naar je koelkast en daar geen werkblad hebt. Ander nadeel is dat je de eettafel moeilijk kwijt kunt. We neigen hierom toch maar naar de U. Misschien dat jullie nog input hebben? Alvast bedankt.
Plattegrond
[Afbeelding]
U ontwerp
[Afbeelding]
L (kasten overzijde staan niet op de foto)
[Afbeelding]
Het oneindige X 0
Tsjah, voor een bijkeuken zou ik persoonlijk lekker naar IKEA gaan. Ben je voor minder dan de helft klaar. Vind het voor vier kasten sowieso wel aan de prijs.FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:44:
Inmiddels ook de offerte ontvangen voor de bijkeuken.
Uitvoering in dezelfde stijl als de kastenwand in de keuken. In de bijkeuken ruimte voor koeler en vriezer. Kast voor stofzuiger en strijkplank, servieskast/ voorraadkast en een kast voor wasmachine en de droger.
[Afbeelding]
Specificatie:
Type front fineerdeur Aries Eiken geborsteld
Plint Eiken geborsteld
Passtuk 3x234 cm.
Hoge kast 60x234 cm., t.b.v. koeler/vriezer
Koeler Bosch KIR31SD30 nis 102
Vriezer Bosch GIN31AC30 nis 102
Hoge kast 55x234 cm., met bovenin legplanken
Hoge kast 55x234 cm., met legplanken
Hoge kast 70x234 cm., t.b.v. wasmachine/droger
Passtuk 4x234 cm.
Het totaal van bovengenoemde bedraagt € 4.500,00 incl. 21% B.T.W.
Dat is een flink bedrag, hier ook een bijkeuken, maar was met 700,00 klaar voor een keuken van 3.6x0.60m en 4 lage kasten met planken en ruimte voor droger en wasmachine naast elkaar. Alles van de Ikea, en blad was maatwerk ivm de afstand. Oja en een wasbak met kraan. Onze echte keuken is wel van een Italiaans design, maar die bijkeuken is prima zo.FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:44:
Uitvoering in dezelfde stijl als de kastenwand in de keuken. In de bijkeuken ruimte voor koeler en vriezer. Kast voor stofzuiger en strijkplank, servieskast/ voorraadkast en een kast voor wasmachine en de droger.
[Afbeelding]
Specificatie:
Plint Eiken geborsteld
Passtuk 3x234 cm.
Passtuk 4x234 cm.
Klopt, Vroonermeer Noord, type Gipskruid.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:52 ]
Thanks. Leuk idee om die lage kasten als een soort bankje door te laten lopen. Neem ik even mee naar de keukenboer aankomende week.DaWayne schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:33:
@Vak127
Herkenbare vraagstukken. Bij ons is de ruimte voorzijde woning naar hal 3.02meter, dus net 60cm meer dan bij jullie.
Wij zijn uiteindelijk voor u-vorm gegaan.over 4 maanden wordt hij geplaatst, ben wel erg benieuwd inmiddels.
Plaatjes te zien op onderstaande link
https://imgur.com/a/8OuONnz
Ik ben bij Aswa Dordrecht geholpen. Op zich een vriendelijke en behulpzame verkoper. Hij had wel goede ideeën aangezien ik voor de eerste keer een keuken koop. Ik ben alleen niet tevreden over de prijs.Rivanov schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:23:
ASWA.![]()
Verschrikkelijke club.
Zijn ook als keukenleverancier bij ons nieuwbouwproject aangesloten. In Helmond geweest, maar echt een floptent. Luisteren totaal niet naar jouw wensen.
Uiteindelijk de keuken gewoon bij een plaatselijke keukenleverancier besteld. Familiebedrijf die echt luisteren naar wat jij wilt, ipv simpelweg een keuken willen aansmeren.
Eiland is 3m bij 1.10m
Apparatuur van Siemens:
- koelkast
- vaatwasser
- koffiemachine
- warmte lade
Quooker Fusion Pro
Inductieplaat met afzuiging NOVY ONE.
Die zijn zoals ze eruit zien op de website: Glad en wit (eigenlijk net off-white). Prijs/kwaliteit prima, en qua uiterlijk beter dan de meubelpaneel versie. De afwerkstrips die daar aan de zijkanten zijn geplakt zien er gewoon lelijk uit. Bij hardboard moet je in dit geval denken aan MDF-achtig materiaal. De lak die erop zit is duurzamer dan de folie fronten van ikea.frisianstar schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:09:
IKEA KEUKEN:
Ikea is voor mij hier in Friesland een flink stuk rijden...dus heb ik een vraag;
Wie kan mij vertellen hoe het oppervlak van de VEDDINGE fronten er uit zien? volgens web informatie 'hardboard met geschilderde afwerking' dat geeft weinig vertrouwen... zijn wel twee keer zo duur als de witte meubelpaneel versie...zouden dus wel beter en mooier moeten zijn?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Ziet er goed uit; mooi mat en afgerond aan de hoeken.frisianstar schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:09:
IKEA KEUKEN:
Ikea is voor mij hier in Friesland een flink stuk rijden...dus heb ik een vraag;
Wie kan mij vertellen hoe het oppervlak van de VEDDINGE fronten er uit zien? volgens web informatie 'hardboard met geschilderde afwerking' dat geeft weinig vertrouwen... zijn wel twee keer zo duur als de witte meubelpaneel versie...zouden dus wel beter en mooier moeten zijn?
Laat dit dan ook in een review of commentaar weten aan aswa. Dan kunnen ze er wat mee. Ik heb persoonlijk een totaal andere ervaring met ze en ben juist uiterst tevreden met aswa helmond. Zo zie je maar hoe een ervaring van persoon tot persoon kan wisselen!Rivanov schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:23:
ASWA.![]()
Verschrikkelijke club.
Zijn ook als keukenleverancier bij ons nieuwbouwproject aangesloten. In Helmond geweest, maar echt een floptent. Luisteren totaal niet naar jouw wensen.
Uiteindelijk de keuken gewoon bij een plaatselijke keukenleverancier besteld. Familiebedrijf die echt luisteren naar wat jij wilt, ipv simpelweg een keuken willen aansmeren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eiland is 3m bij 1.10m
Apparatuur van Siemens:
- koelkast
- vaatwasser
- koffiemachine
- warmte lade
Quooker Fusion Pro
Inductieplaat met afzuiging NOVY ONE.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 10-02-2019 19:58 ]
Inclusief de apparatuur die -gok ik- ergens tussen de 1500 en 2000 euro is? Dan kom je dus voor de 4 kasten op ongeveer 3000 euro uit. Dat is voor enkel planken wel wat aan de prijs. Wij waren dat bedrag ook kwijt voor 3 hoge kasten en een lage spoelkast inclusief bovenkastje en kraan. Het grote verschil is dat 1 van onze hoge kasten voorzien is van uittreklades en die zijn knap prijzig. Voor mijn gevoel moet er nog wel wat van die prijs af kunnen.FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:44:
[Afbeelding]
Specificatie:
Plint Eiken geborsteld
Passtuk 3x234 cm.
Passtuk 4x234 cm.
[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 10-02-2019 20:26 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
opstelling van de kastenwand kan niet op deze manier. Tussen de verticale greeplijst en de kast rechts hiervan, moet een stol komen. Je kan een horizontale en verticale greeplijst niet op elkaar uit laten komen.BaZZeHH schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:09:
Ik heb recent een nieuwbouwwoning gekocht en waag mijzelf nu ook in de bijzondere keukenwereld. Ik ben nu eerst bij Aswa geweest en ik heb nu de invulling van de keuken in grote lijnen staan, zie onderstaand.
Forum [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De uitvoering is als volgt:
- eigen merk kasten Silverline Pro voor een subtotaal van 8300 euo.
- apparatuur van Siemens. Inductiekookplaat (4 pitten, 6,9 kW) met geïntegreerde afzuiging welke door de begane grondvloer gaat. Oven met 7 verwarminsgfuncties (3,6 kW, koel-vries combinatie, vaatwasser, standaard kraan, rvs spoelbak. Subtotaal 4900 euro.
- werkblad Jetstone composiet 3 cm dik met tegellijst subtotaal 3300
- montagekosten 1700 euro.
- totaal 18.200 euro met afrondingskorting op 15.000 euro. Dit is nog zonder verder te onderhandelen.
Overwegingen:
- onderkastjes onder koffiehoek komen te vervallen, zodat ik daar nog de prullenbak kan plaatsen (- 500 euro).
- Ik heb iets tegen bovenkastjes vandaar de rechte opstelling met afzuiging door de vloer en te plaatsen spotjes boven het werkblad. De tegellijst is 10 cm. Ik twijfel nog om deze te verhogen ter plaatse van de kookplaat en hoe hoog dan(?). ze hadden hem ingetekend met 30 cm, maar vindt het toch afbreuk doen aan het beeld. Dit is dus een afweging tussen esthetisch en praktisch...
- de oven combineren met stoomfunctie (+ 900 euro). Ik heb geen magentron en ik vraag mij af of ik die ga missen.
- Quooker ipv standaard mengkraan (+ 1800 euro). Hierdoor komen de twee lades te vervallen en valt dus ook de symmetrie weg. Zeer lastige overweging.
Ik vind het een forse prijs en vooral de kosten van de kasten. De apparatuur heb ik nog niet zoveel gevoel bij. De montagekosten zijn ook echt absurd hoog. Laat twee man dit in een dag plaatsen tegen 50 euro, dan ben je 800 kwijt en dat vind ik al veel.
Al met al heb ik de basis wel en nu ook shoppen bij andere leveranciers.
Dat is uiteraard een prima afweging. Maar 3000 euro voor vier hoge kasten slaat echt nergens op... Daar moet echt de helft vanaf. Zeker als je bij dezelfde toko ook nog je complete keuken hebt aangeschaft.FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:14:
@MikeyMan @sanvv78 @PaT
Dank voor jullie reacties. Mijn eerste indruk was ook wel dat dit redelijk aan de prijs is.
Het klopt dat je natuurlijk ook voor je bijkeuken kan kijken naar keuken van ikea. Denk ik het verschil als je de bijkeuken als verlengstuk van je keuken ziet, of als een aparte ruimte.
Bij ons wordt de bijkeuken en de keuken straks gescheiden door een deur met glas Zie het daarom graag in de zelfde stijl als de keuken.
Ik denk dat groot deel van de prijs ook te maken heeft met het maatwerk onderdeel van de kasten. 72 diep i.p.v. van de standaard 60cm. En paar afwijkende breedtes van 55 en 70cm.
Voor de apparatuur kom ik bij keukenloods uit op 1500.
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in!FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:14:
@MikeyMan @sanvv78 @PaT
Ik denk dat groot deel van de prijs ook te maken heeft met het maatwerk onderdeel van de kasten. 72 diep i.p.v. van de standaard 60cm. En paar afwijkende breedtes van 55 en 70cm.
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 10-02-2019 22:10 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Waarom geen "U"?mark2000 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:46:
Ter vergelijk voor de mede tweakers hierbij onze keuken,
Rational Atmos Hoogglans
3 x 90cm ladekasten.
Schiereiland 187 x 90cm onderkasten, vaatwasser
3 x kolomkasten 221 x 60cm
Werkbladen, Dekton Sirius
Apparatuur regelen wij zelf
Kosten € 15.000,-
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Hi Ha Hopjesvla
[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 11-02-2019 12:09 ]
Ik heb in de bijkeuken een keukenblok staan met Veddinge fronten. Speciaal voor Veddinge gekozen omdat de standaardfronten er erg goedkoop uit zien en de hoeken kwetsbaar zijn. Vind zelf de Veddinge fronten er netjes uitzien. Soort MDF, glad, best hard, netjes gelakt (gespoten) en met afgeronde kanten. De witte kleur is ongeveer RAL9010.frisianstar schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:09:
IKEA KEUKEN:
Verschrikkelijk onhandige opstelling. Een U is zoveel beter en praktischer hier.mark2000 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:46:
Ter vergelijk voor de mede tweakers hierbij onze keuken,
Rational Atmos Hoogglans
3 x 90cm ladekasten.
Schiereiland 187 x 90cm onderkasten, vaatwasser
3 x kolomkasten 221 x 60cm
Werkbladen, Dekton Sirius
Apparatuur regelen wij zelf
Kosten € 15.000,-
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie!Ice82 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:44:
[...]
opstelling van de kastenwand kan niet op deze manier. Tussen de verticale greeplijst en de kast rechts hiervan, moet een stol komen. Je kan een horizontale en verticale greeplijst niet op elkaar uit laten komen.
Welke serie is dit van Pronorm? X of Y line? Bij een Y line is het namelijk mogelijk de greeplijst door te laten lopen in de vaatwasser. Nobilia en Hacker (zowel classic als systemat) bieden dit ook aan.
Een Quooker kan eventueel wel in een ladenkast, maar hiervoor moeten de laden ingekort worden. Effectief hou je hier geen opbergruimte in over, voor het ontwerp is het wel mooi
Het moet nog gebouwd worden toch? Zorgen dat je een nisje hebt voor je Quooker. Kun je 'm mooi in kwijt. Hebben we ook zo gedaan.BaZZeHH schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:58:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Het is zogezegd een eigen merk van Aswa zijnde A, Silverline Programma X-VA en ik heb wel ergens gelezen dat dit eigenlijk Pronorm is. Vanuit de omschrijving zou ik zeggen dan de X line. Naast de verticale greeplijst zit overigens niet de vaatwasser, maar onder twee lades, de oven en een bovenkast.
Voor wat betreft de Quooker vind ik het zonde om de lades eronder van 90 cm breed aan opbergruimte te laten vervallen. Ik kan nog vragen of de boiler in de kast van 60 cm rechts van de kraan op een manier te plaatsen is.
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 11-02-2019 12:52 ]
Mijn boefje is liev!
Veel mensen kijken volgens mij alleen maar plaatjes hier en roepen dan maar wat. Je kasten zijn volledig uitgevoerd in eiken fineer, je plinten zijn in fineer, de kasten zijn hoger dan gebruikelijk en de kast voor wasmachine en droger moet volledig op maat gemaakt worden.FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:14:
@MikeyMan @sanvv78 @PaT
Dank voor jullie reacties. Mijn eerste indruk was ook wel dat dit redelijk aan de prijs is.
Het klopt dat je natuurlijk ook voor je bijkeuken kan kijken naar keuken van ikea. Denk ik het verschil als je de bijkeuken als verlengstuk van je keuken ziet, of als een aparte ruimte.
Bij ons wordt de bijkeuken en de keuken straks gescheiden door een deur met glas Zie het daarom graag in de zelfde stijl als de keuken.
Voor de apparatuur kom ik bij keukenloods uit op 1500.
Untappd: Kapitein_Merijn
Na het doorzoeken van deze topic heb ik meerdere Next125 leveranciers gevonden waar ik mijn offerte wil voorleggen. Nu twijfel ik nog over de strategie is het handig om de offerteprijs (31K), geen prijs of onze budget (25K) mee te geven.Deleon78 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:28:
[...]
Lees even het topic door, zoeken op Next bv.
Verwijderd
In zijn geval zou dat toch juist gunstig zijn? Hij zit nu 6k boven budget.GeeMoney schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:35:
@Suncallme nooit je budget meegeven. Dan werken ze er gewoon naartoe namelijk.
Als je pech hebt gaannze ook bij elkaar informeren of in de systemen kijken. Hetgeen niet mag natuurlijk maar wat wel gebeurd.
Als hij het budget eerder had afgegeven had hij dit probleem waarschijnlijk niet gehadGeeMoney schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:35:
@Suncallme nooit je budget meegeven. Dan werken ze er gewoon naartoe namelijk.
Als je pech hebt gaannze ook bij elkaar informeren of in de systemen kijken. Hetgeen niet mag natuurlijk maar wat wel gebeurd.
Bij een Mercedes dealer kost een A klasse ook niet als je NU beslist ineens de helft.Kapitein Merijn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Als hij het budget eerder had afgegeven had hij dit probleem waarschijnlijk niet gehad![]()
Nu hebben ze hem lekker gemaakt met het mooiste van mooiste en valt bijna alles wat goedkoper is meteen tegen.
Als je de Mercedes dealer binnen loopt geef je toch ook aan of je opzoek bent naar een A klasse of naar een S klasse?
En die dealer heeft ook meerdere uitvoeringen. Verder heb je nog zoiets als segment. In het C segment is meer te koop dan alleen Mercedes A en dat verschilt ook snel 30K als je gaat vinken..Len020 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Bij een Mercedes dealer kost een A klasse ook niet als je NU beslist ineens de helft.
Mijn boefje is liev!
Jij redeneert vanuit het goede van de verkoperKapitein Merijn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Als hij het budget eerder had afgegeven had hij dit probleem waarschijnlijk niet gehad![]()
Nu hebben ze hem lekker gemaakt met het mooiste van mooiste en valt bijna alles wat goedkoper is meteen tegen.
Als je de Mercedes dealer binnen loopt geef je toch ook aan of je opzoek bent naar een A klasse of naar een S klasse?
Volgens mij is het wel duidelijk dat @Suncallme niet shopt bij toko's uit dat segment...Len020 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Bij een Mercedes dealer kost een A klasse ook niet als je NU beslist ineens de helft.
[ Voor 36% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-02-2019 15:34 ]
Ik zou zelf echt nooit voor zoveel deuren met legplanken gaan.. (zeker niet met een keuken in die prijsklasse)Suncallme schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:21:
[...]
5 50 cm deur met legplanken;
6. 50 cm deur met lades;
7. 100 cm deur met legplanken;
8. 50 cm deur met legplanken;
9. 60 cm deur met ladesystemen;
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
@BrainCrash Thanks voor je feedback. De reden waarom we zoveel legplanken nemen, is dat het om de achterkant van de eiland gaat (waar niet wordt gekookt). Ook zijn het kasten met een diepte van 47 cm ipv 57 cm. Van de 5 kastjes hebben we 2 kastjes met lades, de overige 3 kasten wordt één kastje gebruikt voor de boiler van de Quooker, 1 kast van 100 cm is een grote kast, zonder tussen stuk, met twee deuren. Het leek ons fijn om deze kast te gebruiken om grote dingen in op te bergen. Dan houden we nog één kastje over, die zouden we met lades kunnen uitvoeren. En deuren hebben we genomen omdat we dat optisch mooier vonden.BrainCrash schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Ik zou zelf echt nooit voor zoveel deuren met legplanken gaan.. (zeker niet met een keuken in die prijsklasse)
Veel eerder voor zoveel mogelijk lades, gewoon omdat lades veel praktischer zijn, en de inhoud veel makkelijker bereikbaar is.
Probeer eens constant achterin kasten met legplanken iets te pakken... continue bukken, en met je arm achterin de kasten graaien, hopen dat alles wat ervoor staat niet omvalt... Super onhandig vergeleken met lades.
En lades achter deuren is een persoonlijke keuze, maar zou ik ook niet snel doen... Kost weer een extra handeling, en je moet altijd de deur eerst helemaal open doen voor je de lade open kunt schuiven..
Het verschil is wel dat je bij Mercedes dus de hele prijslijst van te voren kan zien, en dus zelf kan bepalen dat de S niet in je budget past, maar een A wel. Bij Mercedes zal de keus dus eerder een A-klasse of een C-klasse zijn, wat redelijk overlappend is qua budget (A met veel opties of C met minder opties).Kapitein Merijn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Dat begrijp ik, ik zal ook mijn prio aanpassen als het niet lager kan. En dat is mijn vraag is de geoffereerde prijs 31k idd de prijs waar ik vanuit moet gaan. Ik heb altijd begrepen dat de prijs voor dezelfde keuken bij verschillende keukenleverancier nogal kan verschillen. Of is dat tegenwoordig verleden tijd?Z___Z schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:44:
[...]
Het verschil is wel dat je bij Mercedes dus de hele prijslijst van te voren kan zien, en dus zelf kan bepalen dat de S niet in je budget past, maar een A wel. Bij Mercedes zal de keus dus eerder een A-klasse of een C-klasse zijn, wat redelijk overlappend is qua budget (A met veel opties of C met minder opties).
Bij keukens is dat veel lastiger, dus ik zou eerst beginnen met wat ik wil en daar komt een prijs uit. Als dat te hoog is, dan gaan kijken wat de must haves, nice to haves en could haves zijn. Op basis daarvan keuzes maken om het in budget te krijgen.
Het hangt een beetje van de keukenboer af. De meesten hanteren bruto-prijzen en schermen met 40% korting en gratis installatie, terwijl je nooit de individuele prijzen te zien krijgt (wat kost een plankje of deurtje). Dit is sowieso voor alle DMG (Mandemakers Groep) boeren (Keukenkampioen, Mandemakers, Superkeukens). Ik zou daar weg van blijven. Zij noteren ook alle offerte-aanvragen in hun systeem en deze zijn voor iedere verkoper bij DMG oproepbaar. Je komt daar altijd bedrogen uit.Suncallme schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:16:
[...]
Dat begrijp ik, ik zal ook mijn prio aanpassen als het niet lager kan. En dat is mijn vraag is de geoffereerde prijs 31k idd de prijs waar ik vanuit moet gaan. Ik heb altijd begrepen dat de prijs voor dezelfde keuken bij verschillende keukenleverancier nogal kan verschillen. Of is dat tegenwoordig verleden tijd?
Mijn aanvalsplan is ook de offerte bij de verschillende partijen uit te zetten en geen prijs te vermelden en kijken waarop we uitkomen. Als blijkt dat het niet lager kan dan maar wensen aanpassen
Ja de bouw moet nog starten. 18 maart sluit de termijn om dit soort sparingen mee te laten nemen. Wat zijn de afmetingen van de nis? Ik heb namelijk al eerder gevraagd of het instorten van een koker mogelijk was om leidingen in weg te werken onder mijn op te hangen tv, maar daar hebben ze nee op geantwoord. Het is overigens prefab beton, dus frezen is niet onmogelijk maar wel een uitdaging.JB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:50:
[...]
Het moet nog gebouwd worden toch? Zorgen dat je een nisje hebt voor je Quooker. Kun je 'm mooi in kwijt. Hebben we ook zo gedaan.
[Afbeelding]
Kleine correctie denk ik, Superkeukens werkt toch niet volgens die methodeTuxie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:25:
[...]
Het hangt een beetje van de keukenboer af. De meesten hanteren bruto-prijzen en schermen met 40% korting en gratis installatie, terwijl je nooit de individuele prijzen te zien krijgt (wat kost een plankje of deurtje). Dit is sowieso voor alle DMG (Mandemakers Groep) boeren (Keukenkampioen, Mandemakers, Superkeukens). Ik zou daar weg van blijven. Zij noteren ook alle offerte-aanvragen in hun systeem en deze zijn voor iedere verkoper bij DMG oproepbaar. Je komt daar altijd bedrogen uit.
Mijn tips:
- Zoek een keukenboer met netto-prijzen (sowieso geen DMG). Vraag om gespecificeerde offerte, geen totaalprijs
- Doe dit bij 3 betrouwbare leveranciers en vergelijk deze offertes
- Als jouw reistijd dit toelaat: vergelijk eens met wat Duitse leveranciers (Gronau, Nordhorn) net over de grens bij Enschede / Denekamp. Deze hanteren bijna altijd netto prijzen. Voor dit bedrag sowieso de reiskosten waard.
- Kijk naar een keukenboer die montage/installatie ook in-house heeft (geen ZZP'er). Voordeel is 1 aanspreekpunt en nooit wijzen naar de ander....Vergis je niet in dit punt, er kan behoorlijk wat fout gaan met intekenen, leidingwerk, keuken installeren en garantie op ook de montage....
Als je hier dezelfde lijn in kunt ontdekken, weet je dat je goed zit. Ik zou ook tegen de keukenboeren eerlijk zijn en zeggen dat je gaat vergelijken. Een goede offerte opstellen kost toch aardig wat tijd.
* Tuxie heeft al twee keukens bij dezelfde keukenboer besteld in het verleden en is meer dan tevreden.
Iets meer dan de afmetingen van het reservoirBaZZeHH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:59:
[...]
Ja de bouw moet nog starten. 18 maart sluit de termijn om dit soort sparingen mee te laten nemen. Wat zijn de afmetingen van de nis? Ik heb namelijk al eerder gevraagd of het instorten van een koker mogelijk was om leidingen in weg te werken onder mijn op te hangen tv, maar daar hebben ze nee op geantwoord. Het is overigens prefab beton, dus frezen is niet onmogelijk maar wel een uitdaging.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij scheelt dit per vestiging en per merk. Toen ik erom vroeg zei hij dat het eerder verwarrend dan verduidelijkend werkte omdat er uiteindelijk kortingen bij komen op nogal ondoorgrondelijke wijze.Martinusz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:06:
[...]
Kleine correctie denk ik, Superkeukens werkt toch niet volgens die methodetenminste onze vorige keuken komt daar vandaag en kregen gewoon overal de prijs bij en offerte met alle prijzen mee naar huis. Elk schroefje bij wijze van spreken stond erin met prijs. Of zijn die inmiddels overgestapt van werkwijze
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Geen U omdat ik 3 hoge kolomkasten wil, grote vriezer, grote koelkast en combi oven op werkhoogte. Ik zit vast aan de plek voor muurdoorvoer wasemkap. Dus dan vond ik dit een leuke opstelling waarbij ik het compact houd zonder er een mengel moesje van hoge kasten van te maken.
Ik ben ook naar deze verf aan het kijken voor de achterwand van onze nieuwe keuken (zonder spatrand).Botticelli schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:05:
[...]
Ik heb na dit topic doorgespit te hebben gekozen voor Sigmapearl Clean Matt https://www.sigma.nl/prof...ing/sigmapearl-clean-matt
Ik moet hem nog opbrengen, keuken is vorige week geplaatst, maar de verschillende ervaringen in dit topic hebben me laten kiezen voor deze verf. Hopelijk wordt mijn keuze nog bevestigd.
Arte is een steenverwerker net zoals Lion stone, Kemi, enz. De bedrijven verwerken platen van diverse producenten tot oa. werkbladen.trekker22 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:52:
weet iemand hoe het precies zit met die werkbladen en namen?
Van 123werkbladen een mooie offerte ontvangen; en er wordt gesproken o.a. over
Caesarstone, Silestone, Diresco.
En bij de ArteGroep hebben ze weer dit:
https://artegroep.nl/nl/m...-aanrechtblad-artestone#1
"Met trots presenteren wij het composiet keukenblad ArteStone: een selectie van de hardlopers van onder andere CaesarStone en Diresco."
Maar ze maken die bladen toch wel zelf of is dat inkoop vanuit CaesarStone (is UK bedrijf) en Diresco komt uit Belgie.
Want die kleuren (bv concreto dark) van de ArteStone vind ik nergens terug bij CaesarStone of Diresco.
[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 12-02-2019 20:59 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En 2cm van het koofje af tikken is geen optie? Dan kan er gewoon een 60cm kast in toch?carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:24:
Vandaag is onze keuken geplaatst. Doordat we wat werkzaamheden hebben geschrapt (omdat ik die extreem duur vond) is de afwerking van de kasten aan de zijkanten vervallen en hebben we besloten om de kasten helemaal tegen de muur te laten beginnen (3cm ruimte ertussen voor de deur goed te openen), maar zitten we met een lelijke muur, waar nog een servieskast zou kunnen komen. De maat van 60cm breed wordt dan 58cm breed en zo'n 220cm hoog. Nu heb ik gevraagd wat zo'n extra kast kost, wat neer zou komen op een 1480 euro. Is dat niet wat veel voor een houten kast? Helaas weet ik geen merk om het online te zoeken.
[Afbeelding: Keukenkasten]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Och, kan niet... Ff de diamant schijf erop en je bent er zo. Alternatief is een maatwerk kast, die altijd duurder zijn natuurlijk. Of de achterwand afwerken en een paar planken ophangen.carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:37:
Dat is geen koof, maar een betonnen wand die gestuukt is, dat kan dus helaas niet.
Mooie rechte lijn op 2,5 cm van de rand zetten en met een slijptol er langs, straks mooi afritten of afwerk latje er op en je ziet er niks van. Dan past er fijn een normale kast.carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:37:
Dat is geen koof, maar een betonnen wand die gestuukt is, dat kan dus helaas niet.
Huur bij een lokale verhuurder een diamantzaag en slijp die 2 cm van die kolom af. Is even een dagje zwaar werk, daarna smeer je de kolom weer aan en kun jij je kast met een normale maat bestellen. Ik wist het wel.carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:37:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Trek gewoon die kastenwand iets naar voren waardoor de kast op het muurtje valt.carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:28:
Bedankt iedereen! ik weet wat mij te doen staat
Goed idee, als je dan tegen de kasten stoot schuiven ze naar achterKapitein Merijn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:04:
[...]
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Trek gewoon die kastenwand iets naar voren waardoor de kast op het muurtje valt.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 13-02-2019 07:09 ]
Ik heb zelf een hekel aan slijpen en de stof die het veroorzaakt. Ik schroef dan liever 2 latten op de muur.GeeMoney schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:08:
[...]
Goed idee, als je dan tegen de kasten stoot schuiven ze naar achter.
Dat zal hij dan ook moeten fixeren en je raakt ruimte kwijt over die hele breedte.
Dat stuk eraf slijpen is het werk niet, zaak goed afdekken en netjes weer laten afwerken.
1 dag werk en als je iemand in je vriendenkring hebt die handig is of over het gereedschap beschikt heb je nog een leuke dag ook en sluit je af met een biertje. Is hij gelijk blijvend af van dat gekke stukje.
Ik heb dezelfde verf op de achterwand van mijn keuken (+/- 1,5 jaar oud) en moet zeggen dat dit erg fijn werkt. Is makkelijk af te doen met een doekje en ook tomatensaus oid gaat er makkelijk vanaf en trekt niet in de muurMaverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:00:
[...]
Ik ben ook naar deze verf aan het kijken voor de achterwand van onze nieuwe keuken (zonder spatrand).
Ben je na bijna een jaar (of iemand anders hier uiteraard) nog tevreden over deze verf?
Wij hebben ook deze muurverf toegepast.Maverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:00:
[...]
Ik ben ook naar deze verf aan het kijken voor de achterwand van onze nieuwe keuken (zonder spatrand).
Ben je na bijna een jaar (of iemand anders hier uiteraard) nog tevreden over deze verf?
Erg tevreden, heb een dubbele laag opgebracht na een laag fixeer, en het is inderdaad goed schoon te maken. De verf is iets "plastic" (lastig te omschrijven), waardoor het wel van belang is om schilderstape meteen te verwijderen nadat je geverfd hebt. Als je de verf laat drogen blijft het aan de tape "plakken" en krijg je rafelige randen.Maverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:00:
[...]
Nee is niet haalbaar. Fenix is duur. Heb net next125 keuken besteld. Ontwerp staat in topic. Begonnen met 22.000 en zijn nu op 18900 uitgekomen. Maar daarvoor hebben wij wel blad van keramiek naar composiet en next501 naar 310.Suncallme schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:21:
[...]
Na het doorzoeken van deze topic heb ik meerdere Next125 leveranciers gevonden waar ik mijn offerte wil voorleggen. Nu twijfel ik nog over de strategie is het handig om de offerteprijs (31K), geen prijs of onze budget (25K) mee te geven.
Geen ervaring mee, maar pas wel op met dit soort constructies. Bij wie ga jij je melden als na montage een deurtje beschadigd is, of als de kookplaat er mee ophoudt?Jamesco schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:24:
Hi All,
Twee vragen:
1. Iemand ervaring met Megakeukendeal.nl? Zij kopen keukens die jij hebt uitgezocht bij andere leveranciers tegen inkoopprijs in en rekenen dan een handlingsfee daarboven.
Zou je die offerte hier willen plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar hun zogenaamde inkoopprijs.Jamesco schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:24:
Hi All,
Twee vragen:
1. Iemand ervaring met Megakeukendeal.nl? Zij kopen keukens die jij hebt uitgezocht bij andere leveranciers tegen inkoopprijs in en rekenen dan een handlingsfee daarboven.
2. Wij willen een keuken met deze opstelling gaan kopen (liefst mat grijs, mat zwarte deurtjes en licht composiet werkblad en apparatuur van Siemens). En ik ben benieuwd of dit een goede deal is.
https://imgur.com/a/lUVzg68
Apparatuur:
Siemens CombiInduction
Artikelnummer: 9SIED775FSC5E
Siemens STUDIOLINE
Artikelnummer: 9SIHM836GNB6
Siemens Wandschouwkap 90 cm
Artikelnummer: 9SILC97BIP50
Siemens STUDIOLINE
Artikelnummer: 9SISN836X12IE
Keukenmeubels: € 3.000
Apparatuur: € 3.600
Werkblad (composiet): €2.000
Quooker zwart combi+: €1.400
Plaatsen: €1.500
Totaalprijs bij Bruynzeel: € 11.500, Is dit een goede deal?
Totaalprijs bij Megakeukendeal op basis van de offerte van Bruynzeel: € 10.750
@Tito129 thanks en een mooie keuken! Ik wist niet dat fenix zo prijzig was. Morgen ga ik naar DL en ik ben benieuwd wat ze kunnen doen. Mag ik je vragen waar je je keuken hebt besteld en wat je ervaring is. Alvast bedankt!Tito129 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:53:
[...]
Nee is niet haalbaar. Fenix is duur. Heb net next125 keuken besteld. Ontwerp staat in topic. Begonnen met 22.000 en zijn nu op 18900 uitgekomen. Maar daarvoor hebben wij wel blad van keramiek naar composiet en next501 naar 310.
Mooi, thanks voor de tip.Botticelli schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:27:
[...]
Erg tevreden, heb een dubbele laag opgebracht na een laag fixeer, en het is inderdaad goed schoon te maken. De verf is iets "plastic" (lastig te omschrijven), waardoor het wel van belang is om schilderstape meteen te verwijderen nadat je geverfd hebt. Als je de verf laat drogen blijft het aan de tape "plakken" en krijg je rafelige randen.
Wij zijn in Veendam bij Keukenstudio Windt geslaagd. Eerst viel er weinig te onderhandelen.Suncallme schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:13:
[...]
@Tito129 thanks en een mooie keuken! Ik wist niet dat fenix zo prijzig was. Morgen ga ik naar DL en ik ben benieuwd wat ze kunnen doen. Mag ik je vragen waar je je keuken hebt besteld en wat je ervaring is. Alvast bedankt!
Is dit nog interessant?Tito129 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:30:
Eerste ontwerp zat 2x besteklade van een 1m maar dan kan er geen inductieair kookplaat worden toegepast.
Deze heeft nl onder het blad ca 20cm nodig.
Dus dan is het of de kookplaat aan uiterste linker zijde en dan 1 besteklade van een meter of een afzuiging met een koof toepassen
Maar als ik jouw posts lees ben jij daar gewoon niet van. En voor je een oordeel kan vellen moet je beschikken over alle info ipv zomaar wat schrijven. Wat is nou beter? Nu lijkt het wel dat het om het posten van een berichtje gaat.... net als ik nu doeASW1 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:50:
[...]
Verschrikkelijk onhandige opstelling. Een U is zoveel beter en praktischer hier.
[ Voor 10% gewijzigd door mark2000 op 14-02-2019 23:21 ]
Ik ben best wel van een mooi keukeneiland, maar dan moet het wel passen en praktisch zijn en dat zie ik niet in jouw ontwerp.mark2000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:09:
[...]
Maar als ik jouw posts lees ben jij daar gewoon niet van. En voor je een oordeel kan vellen moet je beschikken over alle info ipv zomaar wat schrijven. Wat is nou beter?
Hmm was misschien intressant. Hebben nu gekozen voor plafond afzuiging van novy naar buiten.arpeggio schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:32:
[...]
Is dit nog interessant?
https://www.kuechen-geisl...basaltgrau-induktion.html
Er wordt wel aangegeven, je hebt persoonlijk contact met iemand van die partij, dat de naamvoering van de artikelen anders is omdat alleen de bruynzeel winkels dit mogen.Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:45:
[...]
Zou je die offerte hier willen plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar hun zogenaamde inkoopprijs.
[ Voor 20% gewijzigd door Jamesco op 15-02-2019 12:15 ]
[ Voor 73% gewijzigd door Jamesco op 15-02-2019 12:21 ]
Ik zie maar 1 pagina in je linkjes?Jamesco schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:12:
[...]
Er wordt wel aangegeven, je hebt persoonlijk contact met iemand van die partij, dat de naamvoering van de artikelen anders is omdat alleen de bruynzeel winkels dit mogen.
Mega Keukendeals offerte: https://imgur.com/KJEQwC0
Bruynzeel keuken offerte: https://imgur.com/WFrTY7W
Mega Keukendeal lijkt dus alleen maar met zichzelf te hoeven concurreren in dit geval.DKG is de groep achter de succesvolle Nederlandse merken Bruynzeel Keukens en
Keller Keukens. We maken onze merken letterlijk zelf. Dat doen we in DKG De Keukenfabriek in Bergen op Zoom. Dat is het kloppend hart van DKG.
[ Voor 24% gewijzigd door Kapitein Merijn op 15-02-2019 12:26 ]
Zelf slijpen zou ik niet aan beginnen. Huur een professional die controleert of het kan en een watergekoelde zaag vastzet op de muur en die er langzaam doorheen laat lopen. Dat scheelt een hoop afwerken.carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:28:
Bedankt iedereen! ik weet wat mij te doen staat
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq