Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:35
Mokum80 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:45:
Welke hoogte hebben jullie gekozen voor de oven/magnetron? Plaatsing vanaf de grond op circa 100cm (gemeten grond tot onderkant apparaat) lijkt mij het meest praktisch om ovenschalen eruit te halen. Vooral als het zwaar is, wil je de hete inhoud niet over je heen krijgen. Echter, op circa 120cm kan je beter in het apparaat en dus op het te bereiden gerecht kijken (plus bediening), maar weer iets lastiger uitnemen. Een iets hogere plaatsing vind ik wel wat mooier staan.
In onze huidge keuken zit de oven eigenlijk iets te hoog, zo'n 120 cm boven de grond. Je kunt wel in het apparaat kijken, maar de klep gaat naar beneden open en er dan iets uit halen lukt ons wel, maar de kinderen niet.

In de nieuwe keuken komt de onderkant van de oven op +/- 91 cm. Dat lijkt mij prettiger, maar het hangt wel van het ontwerp van de keuken af of dat kan.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:48
Bij ons begint de oven op ongeveer 70cm, dat is echter de onderkant van de eerste oven. (zitten 2 ovens boven elkaar)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die van ons komen ook rond de 120, gezien de vriezer eronder komt.
Vind dat persoonlijk nog aan de lage kant, maar hoger wordt lastig voor anderen. Ben zelf rond de twee meter, dus voor mij prima :)

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:12
DikkieD schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:42:
[...]

Wij hebben net de EX977KXX5E besteld, volgens mij is dat het tft broertje van de EX977LVV5E. Ik ben wel redelijk onder de indruk van hoe dit werkt. Had liever de allernieuwste versie, maar die was aanzienlijk duurder.

Ik heb vooraf aardig wat filmpjes op Youtube gekeken....
Verschil daar tussen vooral een vaste pit in het midden of een flexinductie.
Ben benieuwd of dat flexinductie echt zo ideaal is, vooral met kleine en grote pannen.

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:40
Bij ons begint de hoge oven op 45cm en de lage oven zit daar direct boven. De bovenste oven is daarmee ook goed bruikbaar van iemand rond 1m70 zonder ellebogen te verbranden. Als je NEFF hebt met die sliding door ben je misschien iets flexibeler ;)

Deleon78 wijzigde deze reactie 01-02-2019 11:12 (54%)

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:15

RUFFNECK

Poentje

DikkieD schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:42:
[...]

Wij hebben net de EX977KXX5E besteld, volgens mij is dat het tft broertje van de EX977LVV5E. Ik ben wel redelijk onder de indruk van hoe dit werkt. Had liever de allernieuwste versie, maar die was aanzienlijk duurder.

Ik heb vooraf aardig wat filmpjes op Youtube gekeken....
Wat is de allernieuwste versie dan? Van dit specifieke type, is de jouwe toch het nieuwste? Of bedoel je de EZ977KZY1E? :P (ander type).

Van jouw type heb ik de 1e versie EX977KXX1E (moest destijds 3 weken wachten tot ie echt leverbaar was), nog steeds tevreden mee. Aandachtspuntje is wel de menu opties selecteren op het display als je vingers bijv wat vies/nat zijn of het display zelf (spetters), dan registreert hij de touch net op een plek te hoog of te laag. Maar wellicht dat het in jouw versie verbeterd is :)
Tito129 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Ben benieuwd of dat flexinductie echt zo ideaal is, vooral met kleine en grote pannen.
Ik kan me niet inbeelden waarom het niet ideaal zou zijn eigenlijk, ik maak er met veel plezier gebruik van, ongeacht de grootte van de pannen (die ik heb, tenminste)

RUFFNECK wijzigde deze reactie 01-02-2019 11:18 (17%)

• killerbee1958
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:27
Zelf heb ik een EX677LYC1E/01.

Ik vind de flex functie van de plaat aan beide kanten handig maar als het veel geld scheelt (> 100 euro) zou ik voor een kant flexzone kiezen.
Flexzone wordt best wel vaak gebruikt maar in de praktijk aan een kant.
Voor minder dan 100 euro zou ik flex aan beide kanten willen hebben.
Het maakt het iets gemakkelijker om te kiezen waar je wat wilt doen.

killerbee1958 wijzigde deze reactie 01-02-2019 11:24 (24%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:12
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de inductie plaat van Miele incl. afzuiging?
Die heeft 2 flex zones aan beide kanten en dat lijkt mij ideaal. Daarnaast vind ik de afzuiging op die manier mooi. (KMDA 7774 FL)
Jammere is dat hij maar 80 is maar door de flex zones lijkt me dat geen probleem al had ik 90 wel mooier gevonden.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Ruudje88
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-08 16:40
GeeMoney schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:25:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de inductie plaat van Miele incl. afzuiging?
Die heeft 2 flex zones aan beide kanten en dat lijkt mij ideaal. Daarnaast vind ik de afzuiging op die manier mooi. (KMDA 7774 FL)
Jammere is dat hij maar 80 is maar door de flex zones lijkt me dat geen probleem al had ik 90 wel mooier gevonden.
Je zou ook een losse kookveldafzuiging kunnen pakken met 2 domino elementen.

Novy 7901:

• kever678
Deleon78 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:10:
Bij ons begint de hoge oven op 45cm en de lage oven zit daar direct boven. De bovenste oven is daarmee ook goed bruikbaar van iemand rond 1m70 zonder ellebogen te verbranden. Als je NEFF hebt met die sliding door ben je misschien iets flexibeler ;)
Je hebt de lage oven boven de hoge oven zitten?

• sanvv78
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21:41
GeeMoney schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:25:
Ja, wij hebben hem in onze keuken zitten. Een hele fijne plaat, zeker door die flex zones en Boost- en warmhoudfuncties. (Maar die laatste hebben de meeste platen denk ik wel)

80cm had mss iets breder gemogen, maar in de praktijk kan ik er prima 4 pannen op kwijt. Van diverse afmetingen. Nu gebruiken wij steeds meer de stoomoven er bij, en dan heb je soms geen eens de kookplaat nodig, of maar 1 pit. Het is bij ons in ieder geval nog nooit voorgekomen dat het niet pastte. (Gezin met 4 en we koken vrijwel elke dag).

Die afzuiging werkt top, veel beter dan verwacht, wij hebben hem via de kruipruimte naar buiten lopen. Je voelt hem buiten ook gewoon blazen. (Zit wel nog ergens een terugslagklep in de afvoer. Makkelijk schoon te houden ook die afzuiging, in ieder geval een stuk makkelijker dan mijn vorige normale afzuigkap die na een paar maanden vol zat met vet omdat je er niet elke avond een doekje overheen haalde (achter de plaat waar het rooster zit) nu doen we dat elke avond even, rooster schoon.

Prima plaat in combi met een stoomoven is onze ervaring.

• zwembroek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:25

zwembroek

S.C.F.

Wij hebben een offerte voor een Schuller C2 eilandkeuken (semi greeploos) met UNI MATT Kristal wit front. Het werkblad is van 6cm opgedikt keramiek en loopt aan een kant van het eiland door.
De gekozen apparatuur is als volgt: EX877KYX5E kookplaat, KI34VV50 koelvries, HN878G4B6 Combi Oven, Airodesign plafondunit afzuigkap 800m3/h (type weet ik even niet.), SN636X01iN vaatwasser, CANDY CCVB30 bierkoeler. Eerste prijs aanbod is 17500 incl. montage en aansluiten. Het is een familie bedrijf wat netto prijzen hanteert. Ik had verwacht dat hier prijstechnisch nog wel wat aan te doen zou zijn. Daarom heb ik hierna een offerte laten opmaken door Superkeukens met exact dezelfde keukenopstelling en apparatuur. Tot mijn verbazing was de prijs bij Superkeukens dik 1000 euro hoger. Hier kon absoluut niets meer van de prijs af. Morgen gaan wij terug naar het familiebedrijf voor een nieuwe offerte. We willen toch een C3 helemaal greeploos en een blad van composiet met een onderbouw spoelbak.

Dit is de keuken: https://drive.google.com/...npe20sJs/view?usp=sharing

Wat denken jullie van de prijs?

PSN ID: Zwembroek

• GeeMoney
@sanvv78 bedankt! Wij denken aan dezelfde combinatie met een stoomoven ook.
@Ruudje88 ga ik ook even naar kijken!

GeeMoney wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:34 (21%)

• wjvh
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07-04 11:08
Ik denk er over mijn koelvriescombinatie uit de vorig eeuw te gaan vervangen door een A+++ examplaar.

Graag dan een nofrost examplaar, want dat ondooien van de vriezer is heel vervelend.
Maar werkt dat een beetje? Of moet te in de praktijk toch nog ontdooien?

• GeeMoney
wjvh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:35:
Ik denk er over mijn koelvriescombinatie uit de vorig eeuw te gaan vervangen door een A+++ examplaar.

Graag dan een nofrost examplaar, want dat ondooien van de vriezer is heel vervelend.
Maar werkt dat een beetje? Of moet te in de praktijk toch nog ontdooien?
Volgens mij is er geen NoFrost in A+++ alleen in A++? Het principe werkt wel goed, vrienden van ons hebben de vriezer nu 2 jaar en nergens last van.

• wjvh
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07-04 11:08
Als ik kijk bij de bekende webshops zie ik de combinatie A+++ en nofrost wel degelijk bestaan. Wel zie je dat nofrost een beetje energie kost.

• GeeMoney
zwembroek schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:33:
Wij hebben een offerte voor een Schuller C2 eilandkeuken (semi greeploos) met UNI MATT Kristal wit front. Het werkblad is van 6cm opgedikt keramiek en loopt aan een kant van het eiland door.
De gekozen apparatuur is als volgt: EX877KYX5E kookplaat, KI34VV50 koelvries, HN878G4B6 Combi Oven, Airodesign plafondunit afzuigkap 800m3/h (type weet ik even niet.), SN636X01iN vaatwasser, CANDY CCVB30 bierkoeler. Eerste prijs aanbod is 17500 incl. montage en aansluiten. Het is een familie bedrijf wat netto prijzen hanteert. Ik had verwacht dat hier prijstechnisch nog wel wat aan te doen zou zijn. Daarom heb ik hierna een offerte laten opmaken door Superkeukens met exact dezelfde keukenopstelling en apparatuur. Tot mijn verbazing was de prijs bij Superkeukens dik 1000 euro hoger. Hier kon absoluut niets meer van de prijs af. Morgen gaan wij terug naar het familiebedrijf voor een nieuwe offerte. We willen toch een C3 helemaal greeploos en een blad van composiet met een onderbouw spoelbak.

Dit is de keuken: https://drive.google.com/...npe20sJs/view?usp=sharing

Wat denken jullie van de prijs?
Ik denk dat de prijs ook voornamelijk in je opgedikte blad zit en je kookplaat (€2200,-) ?
Lijkt mij niet gekscherend duur. Een onderbouw bak ben ik zelf geen fan van, kans dat je met een bord een rand bij die bak stoot is groot. Ik laat een RVS bak verzonken aanbrengen.

• GeeMoney
@Kapitein Merijn ik heb inmiddels de nieuwste samples binnen van Corian. De Designer White is wel mooi wit en zou goed passen bij de witte kasten. Echter het sample bevat al 4 diepe krassen :S . Qua materiaal lijkt het een beetje op van die stevige geperste plastic snijplanken. Nieuwe offerte is nog niet binnen, einde van deze maand zit ik weer bij de keukenzaak en hopelijk dan meer duidelijkheid maar ik denk niet dat we voor Corian gaan eerlijk gezegd.

Edit: excuus, ik had de vorige moeten wijzigen

GeeMoney wijzigde deze reactie 01-02-2019 18:38 (6%)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:27
GeeMoney schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:33:
@Kapitein Merijn ik heb inmiddels de nieuwste samples binnen van Corian. De Designer White is wel mooi wit en zou goed passen bij de witte kasten. Echter het sample bevat al 4 diepe krassen :S . Qua materiaal lijkt het een beetje op van die stevige geperste plastic snijplanken. Nieuwe offerte is nog niet binnen, einde van deze maand zit ik weer bij de keukenzaak en hopelijk dan meer duidelijkheid maar ik denk niet dat we voor Corian gaan eerlijk gezegd.

Edit: excuus, ik had de vorige moeten wijzigen
Designer White is volgens mij ook een van de goedkoopste kleuren, tevens ook de meest verkochte. Het is inderdaad niet het perfecte werkblad maar welk werkblad is dat wel?
Echt diepe krassen krijg je er niet zomaar in hoor, oppervlakkige krassen wel. Als je er echter met een beetje gezond verstand mee omgaat heb je er echt heel lang plezier van.
Ik heb verschillende bladen gezien na jaren gebruik en ben er nog steeds van gecharmeerd. Mensen die het gehad hebben kiezen meestal ook weer voor Corian.
Het is overigens ook niet voor niets dat het zeer veel word toegepast in ziekenhuizen, tandarts praktijken, enz, enz.

Zoals gezegd zou ik nooit meer een wit composiet blad willen met een naad. Het materiaal is perfect maar die naad ziet er echt heel snel vies, onhygiënisch uit.

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 01-02-2019 19:49 (6%)

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:47:
[...]

Designer White is volgens mij ook een van de goedkoopste kleuren, tevens ook de meest verkochte. Het is inderdaad niet het perfecte werkblad maar welk werkblad is dat wel?
Echt diepe krassen krijg je er niet zomaar in hoor, oppervlakkige krassen wel. Als je er echter met een beetje gezond verstand mee omgaat heb je er echt heel lang plezier van.
Ik heb verschillende bladen gezien na jaren gebruik en ben er nog steeds van gecharmeerd. Mensen die het gehad hebben kiezen meestal ook weer voor Corian.
Het is overigens ook niet voor niets dat het zeer veel word toegepast in ziekenhuizen, tandarts praktijken, enz, enz.

Zoals gezegd zou ik nooit meer een wit composiet blad willen met een naad. Het materiaal is perfect maar die naad ziet er echt heel snel vies, onhygiënisch uit.
Designer White is in ieder geval de meest witte. Er bestaat inderdaad geen perfect blad lijkt wel.
Weet jij waar ik in real life deze bladen kan zien of ken je wellicht iemand in Noord-Holland? Ik had deze vraag ook bij Dupont uitgezet maar dan krijg ik alleen de verkoop punten maar er zijn er maar weinig die een heel blad hebben als showroom en dan ook nog in het wit.

• Kapitein Merijn
@GeeMoney
Hier al gekeken?
http://www.corian.nl/-find-a-dealer-

Volgens mij moet je een blad in de showroom hebben liggen om erkend dealer te worden.

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:12:
@GeeMoney
Hier al gekeken?
http://www.corian.nl/-find-a-dealer-

Volgens mij moet je een blad in de showroom hebben liggen om erkend dealer te worden.
Ik ga morgen even een rondje bellen!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 13:08
Ruudje88 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Je zou ook een losse kookveldafzuiging kunnen pakken met 2 domino elementen.

Novy 7901:

[Afbeelding]
Heb jij hier ervaring mee? Sta op het punt deze aan te schaffen, maar kan er weinig over vinden (over die domino inductie plaatjes - de 3780).

• Deleon78
kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Je hebt de lage oven boven de hoge oven zitten?
Correct.
De hoge oven is de primaire oven met pyrolyse en magnetron. De lage is oven+stoom.

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

GeeMoney schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat de prijs ook voornamelijk in je opgedikte blad zit en je kookplaat (€2200,-) ?
Kookplaat zit op 1500.
Composiet met onderbouw moet toch sterk genoeg zijn?

• kever678
Deleon78 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:24:
[...]

Correct.
De hoge oven is de primaire oven met pyrolyse en magnetron. De lage is oven+stoom.
Snap ik dan de definitie niet? (Lage oven zit laag, hoge oven erboven?)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:53:
[...]

Snap ik dan de definitie niet? (Lage oven zit laag, hoge oven erboven?)
45 VS 60 cm? Of iets in die orde ;)

• kever678
Ah, zou kunnen inderdaad :)

Zelf 2 ovens boven elkaar met hetzelfde formaat (combi oven en stoom oven), in mijn geval is de "hoge oven" gewoon de bovenste.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:57:
Ah, zou kunnen inderdaad :)

Zelf 2 ovens boven elkaar met hetzelfde formaat (combi oven en stoom oven), in mijn geval is de "hoge oven" gewoon de bovenste.
Ja ik ben er sowieso geen fan van. Liever naast elkaar.

• Deleon78
De hoge oven is 60cm, de lage oven is 45cm. De 60cm oven zit onder, de 45cm zit daarboven :)

• kever678
MikeyMan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:57:
[...]

Ja ik ben er sowieso geen fan van. Liever naast elkaar.
Snap ik, heeft mijn voorkeur ook. Wij hebben (krijgen) 3 hoge kasten naast elkaar: koelkast/vriezer combi, 2 ovens boven elkaar en hiernaast een vaatwasser op hoogte. Moeten de vaatwasser verplaatsen als we de ovens naast elkaar willen, de vrouw werd hier echter heel blij van.

Vaatwasser wordt ook meer gebruikt dan de ovens dus ik vond het prima.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:02:
[...]

Snap ik, heeft mijn voorkeur ook. Wij hebben (krijgen) 3 hoge kasten naast elkaar: koelkast/vriezer combi, 2 ovens boven elkaar en hiernaast een vaatwasser op hoogte. Moeten de vaatwasser verplaatsen als we de ovens naast elkaar willen, de vrouw werd hier echter heel blij van.

Vaatwasser wordt ook meer gebruikt dan de ovens dus ik vond het prima.
Daarom hadden we in de vorige keuken ook twee ovens en een koffieapparaat naast elkaar... Puur een design ding.

Blijf overigens een vaatwasser op hoogte ook vreemd vinden ogen, maar dat heeft uiteraard wel zo zijn voordelen.

• kever678
Zolang de vaatwasser dicht is zie je er niks van. 😉

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22-09 08:45
sanvv78 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:30:
[...]

Ja, wij hebben hem in onze keuken zitten. Een hele fijne plaat, zeker door die flex zones en Boost- en warmhoudfuncties. (Maar die laatste hebben de meeste platen denk ik wel)

80cm had mss iets breder gemogen, maar in de praktijk kan ik er prima 4 pannen op kwijt. Van diverse afmetingen. Nu gebruiken wij steeds meer de stoomoven er bij, en dan heb je soms geen eens de kookplaat nodig, of maar 1 pit. Het is bij ons in ieder geval nog nooit voorgekomen dat het niet pastte. (Gezin met 4 en we koken vrijwel elke dag).

Die afzuiging werkt top, veel beter dan verwacht, wij hebben hem via de kruipruimte naar buiten lopen. Je voelt hem buiten ook gewoon blazen. (Zit wel nog ergens een terugslagklep in de afvoer. Makkelijk schoon te houden ook die afzuiging, in ieder geval een stuk makkelijker dan mijn vorige normale afzuigkap die na een paar maanden vol zat met vet omdat je er niet elke avond een doekje overheen haalde (achter de plaat waar het rooster zit) nu doen we dat elke avond even, rooster schoon.

Prima plaat in combi met een stoomoven is onze ervaring.
Ik heb ook voor deze Miele plaat gekozen (nog geen gebruikservaring), in combinatie met een (voorlopig Siemens) stoomoven. In eerste instantie wilde ik ook voor 90cm gaan, maar vanwege de aanwezigheid van een stoomoven, zal 80cm voldoende ruim moeten zijn. Ben van plan flink wat groenten te stomen :9

• Mokum80
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:47:
Ik heb een blad van 363cm nodig en dan zijn er weinig opties als je naadloos wilt. De composiet met naad vond ik er best mooi uitzien, maar nog wel zichtbaar. Ik heb voorlopig voor Dekton gekozen, dan zie je wel een flinke naad, maar het materiaal en de dikte (1,2cm) gaven vooralsnog de doorslag. Composiet verlijmen zou de dikte minimaal 2cm moeten worden. Ik ken Corian verder niet, maar is de naad daarbij echt zo mooi weggewerkt? Klinkt aantrekkelijk. Ik zie op de site dat voor een lengte tot 365cm ook in 1,2cm geleverd kan worden.

Mokum80 wijzigde deze reactie 02-02-2019 07:09 (5%)

• GeeMoney
Mokum80 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 07:05:
[...]

Ik heb een blad van 363cm nodig en dan zijn er weinig opties als je naadloos wilt. De composiet met naad vond ik er best mooi uitzien, maar nog wel zichtbaar. Ik heb voorlopig voor Dekton gekozen, dan zie je wel een flinke naad, maar het materiaal en de dikte (1,2cm) gaven vooralsnog de doorslag. Composiet verlijmen zou de dikte minimaal 2cm moeten worden. Ik ken Corian verder niet, maar is de naad daarbij echt zo mooi weggewerkt? Klinkt aantrekkelijk. Ik zie op de site dat voor een lengte tot 365cm ook in 1,2cm geleverd kan worden.
Ik ben ook al tijden op zoek naar een blad van minimaal 4m in lengte en 12mm dikte en dan zijn er weinig. Ik ben nu ook naar Corian aan het kijken maar net als hi-mac heeft het wel echt nadelen:
Niet hittebestendig
Niet krasbestendig
Voelt als geperst plastic/kunstof
Prijs

Ik heb 2 voordelen gevonden en dat is het naadloos verlijmen en makkelijk te repareren tot nu toe.

Ook zijn er verschillende verhalen mbt een Quooker. De hi-mac site vermeldt duidelijk dat je na kokend water direct met koud water moet spoelen. Mijn leverancier raad hoe dan ook een RVS spoelbak aan. Dat soort zaken voel ik weinig voor.

Ik heb kleurstaaltjes binnen gekregen (Corian) gister waar al direct 4 krassen op zaten. Als test een aardappelschilmesje laten vallen van 15cm en direct een krasje erop. (Alsof ik het mesje verkeerd op pak en laat vallen zeg maar)

Gezien wij ook 2 jonge kinderen hebben laat ik het denk ik zitten tenzij de prijs heel dichtbij composiet weet te komen maar mijn eerste prijsopgave was dat bij lange na niet.

Nadeel van mijn huidige composiet keus is dat we naar 20mm gaan ivm bar gedeelte en we krijgen een naad.

PS. Officieel is de beschrijving: “nagenoeg onzichtbare naadloze verlijming”

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-02-2019 08:36 (6%)

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:06
RUFFNECK schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:16:
[...]

Wat is de allernieuwste versie dan? Van dit specifieke type, is de jouwe toch het nieuwste? Of bedoel je de EZ977KZY1E? :P (ander type).

Van jouw type heb ik de 1e versie EX977KXX1E (moest destijds 3 weken wachten tot ie echt leverbaar was), nog steeds tevreden mee. Aandachtspuntje is wel de menu opties selecteren op het display als je vingers bijv wat vies/nat zijn of het display zelf (spetters), dan registreert hij de touch net op een plek te hoog of te laag. Maar wellicht dat het in jouw versie verbeterd is :)

[...]

Ik kan me niet inbeelden waarom het niet ideaal zou zijn eigenlijk, ik maak er met veel plezier gebruik van, ongeacht de grootte van de pannen (die ik heb, tenminste)
Ik bedoelde de nieuwe versie met FreeInduction ipv FlexInduction. Die jij noemt idd :).

https://www.siemens-home....ngbakinghobsinductionhobs

Hierbij maakt het helemaal niet meer uit waar je de pan neerzet en is het echt 1 grote zone met panherkenning etc. Maar ruim €3500 was echt te gortig.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

DikkieD schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Ik bedoelde de nieuwe versie met FreeInduction ipv FlexInduction.

https://www.siemens-home....ngbakinghobsinductionhobs

Hierbij maakt het helemaal niet meer uit waar je de pan neerzet en is het echt 1 grote zone met panherkenning etc. Maar ruim €3500 was echt te gortig.
Ja, de EZ977KZY1E wat ik dus ook zei :) Vond ik ook te duur, ik keek destijds naar het model van Gaggenau, die hadden zo'n freeinduction plaat nog voor Siemens ze had (uiteindelijk the same, I know), maar dat was ook veels te duur voor mijn doen.. :)

Ik zag laatst toevallig een ad van Whirlpool met hun FlexiFull kookplaten, zag er best interessant uit, o.a: YouTube: W Collection inductiekookplaten van Whirlpool

RUFFNECK wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:06 (12%)

• Mokum80
GeeMoney schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:28:
[...]

Ik ben ook al tijden op zoek naar een blad van minimaal 4m in lengte en 12mm dikte en dan zijn er weinig. Ik ben nu ook naar Corian aan het kijken maar net als hi-mac heeft het wel echt nadelen:
Niet hittebestendig
Niet krasbestendig
Voelt als geperst plastic/kunstof
Prijs

Ik heb 2 voordelen gevonden en dat is het naadloos verlijmen en makkelijk te repareren tot nu toe.

Ook zijn er verschillende verhalen mbt een Quooker. De hi-mac site vermeldt duidelijk dat je na kokend water direct met koud water moet spoelen. Mijn leverancier raad hoe dan ook een RVS spoelbak aan. Dat soort zaken voel ik weinig voor.

Ik heb kleurstaaltjes binnen gekregen (Corian) gister waar al direct 4 krassen op zaten. Als test een aardappelschilmesje laten vallen van 15cm en direct een krasje erop. (Alsof ik het mesje verkeerd op pak en laat vallen zeg maar)

Gezien wij ook 2 jonge kinderen hebben laat ik het denk ik zitten tenzij de prijs heel dichtbij composiet weet te komen maar mijn eerste prijsopgave was dat bij lange na niet.

Nadeel van mijn huidige composiet keus is dat we naar 20mm gaan ivm bar gedeelte en we krijgen een naad.

PS. Officieel is de beschrijving: “nagenoeg onzichtbare naadloze verlijming”
Ik las ook dat je de krassen in Corian er wel 'uit kan poetsen'. Afgezien van de betere naad afwerking, klinkt het niet optimaal voor een keukenblad. RVS en glas zijn wel in grotere formaten beschikbaar, maar dat vind ik geen prettige werkbladen. De naad afwerking bij composiet vind ik best netjes, maar idd, dan ga je naar 20mm.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan zo gauw niet terug vinden hoe groot dat eiland wordt, maar is iets kleiner geen optie dan?

• GeeMoney
MikeyMan schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:20:
Kan zo gauw niet terug vinden hoe groot dat eiland wordt, maar is iets kleiner geen optie dan?
We moeten het probleem niet om gaan draaien natuurlijk :9 :*)

@Mokum80 poetsen zelf red je niet, dan komen ze het waarschijnlijk polijsten. Maar dat kan ook bij de meeste composiet bladen.

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:55 (19%)

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:06
RUFFNECK schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Ja, de EZ977KZY1E wat ik dus ook zei :) Vond ik ook te duur, ik keek destijds naar het model van Gaggenau, die hadden zo'n freeinduction plaat nog voor Siemens ze had (uiteindelijk the same, I know), maar dat was ook veels te duur voor mijn doen.. :)

Ik zag laatst toevallig een ad van Whirlpool met hun FlexiFull kookplaten, zag er best interessant uit, o.a: YouTube: W Collection inductiekookplaten van Whirlpool
Ik heb de mijn al besteld, dus kijk er liever maar niet meer naar :)

Weet iemand wat mooie merken met universele kastinhoud? Ik heb laatst al een mooie Hacker website doorgekregen, maar wellicht zijn er meer merken die in een Hacker passen?

• poosie
  • Laatst online: 17-09 09:14
Ons eiland van de Leicht-Keuken wordt 3.60 m. Blad (1 cm) ook van Leicht uit één stuk in een mooie witte kunststof, dezelfde kleur wit als de kastjes. wellicht iets voor de geïnteresseerden hierboven!

• GeeMoney
poosie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:04:
Ons eiland van de Leicht-Keuken wordt 3.60 m. Blad (1 cm) ook van Leicht uit één stuk in een mooie witte kunststof, dezelfde kleur wit als de kastjes. wellicht iets voor de geïnteresseerden hierboven!
De meeste bladen gaan tot 3.20 of 3.60 daarboven is problematisch ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:54:
[...]

We moeten het probleem niet om gaan draaien natuurlijk :9 :*)

@Mokum80 poetsen zelf red je niet, dan komen ze het waarschijnlijk polijsten. Maar dat kan ook bij de meeste composiet bladen.
Tsja, als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat ;)

Als 20cm het verschil maakt tussen een blad naar wens en een naad is het de overweging waard.

MikeyMan wijzigde deze reactie 02-02-2019 10:23 (10%)

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:12
RUFFNECK schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Wat gaaf systeem echt wat voor mij.
Luie kok.
Maar zal wel niet te betalen zijn. Vaak met zulke dingen nu eerst wat goedkopers en over 5 jaar vervangen.
Denk dat wij uiteindelijk voor 80 cm met 1 flexinductie gaan.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:30:
[...]

Pssst, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er rond mei nieuwe apparaten komen. Weet niet hoeveel tijd je nog hebt?
Of het daarin wel zit weet ik dan weer niet.
Ik vond de Artline serie wel mooi ook maar die vingers op de ramen iedere keer en het is jammer dat je hem alsnog weer met de hand moest dicht drukken.

Ik heb het boek er even op nageslagen en inderdaad, de Artline heeft geen vaste aan/afvoer mogelijkheden.
Nu viel mij ook op dat bij de Artline ovens wel gesproken wordt over Pyrolyse reiniging maar niet bij de andere typen? Die hebben dat toch ook?
Edit: de H6800BP heeft volgens de site wel Pyrolyse.
Onze keuken wordt 26 mei geplaatst, dus dat wordt wel heel krap.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:48
Onze keuken is geplaatst en we zijn er zeer tevreden mee vooralsnog (nog niet gebruikt, is nieuwbouw en we zijn nog niet verhuisd). Eerder hadden we besloten geen spatwand te plaatsen (ook omdat we geen keukenkasten boven het keukenblad hebben en we dit dus erg strak vonden staan) en te kijken hoe ver we met goede latex zouden komen. Betreft echter een witte achterwand en eerlijk gezegd heb ik er nu al weinig fiducie in dat dat de komende maanden (laat staan jaren) netjes blijft. Ik ben me dus toch aan het oriënteren op een mooie spatwand. Wat voor spatwand (of andere oplossing) hebben jullie gekozen? Mijn oog is gevallen op een mooi blad van Silestone, maar dat zal natuurlijk de hoofdprijs kosten (zou dan over de gehele breedte van bijna 4 meter moeten worden doorgetrokken).

• GeeMoney
Falch schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:10:
Onze keuken is geplaatst en we zijn er zeer tevreden mee vooralsnog (nog niet gebruikt, is nieuwbouw en we zijn nog niet verhuisd). Eerder hadden we besloten geen spatwand te plaatsen (ook omdat we geen keukenkasten boven het keukenblad hebben en we dit dus erg strak vonden staan) en te kijken hoe ver we met goede latex zouden komen. Betreft echter een witte achterwand en eerlijk gezegd heb ik er nu al weinig fiducie in dat dat de komende maanden (laat staan jaren) netjes blijft. Ik ben me dus toch aan het oriënteren op een mooie spatwand. Wat voor spatwand (of andere oplossing) hebben jullie gekozen? Mijn oog is gevallen op een mooi blad van Silestone, maar dat zal natuurlijk de hoofdprijs kosten (zou dan over de gehele breedte van bijna 4 meter moeten worden doorgetrokken).
Ik wil je je spatwand niet ontnemen maar ik had in mijn vorige keuken van die afneembare verf van Sikkens volgens mij. Niet de goedkoopste herinner ik mij nog maar rode spaghettisaus en alles veegde je er zo vanaf met een vochtige doek zonder dat dit sporen naliet!

• Onno_Devine
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:36
Wij hebben in onze huidige keuken een 2 componenten coating van Sigma, alles is er gemakkelijk af te halen. Alleen het nadeel waardoor ik het toch nooit meer zal nemen is; ookal is de coating zo goed. Als er stucwerk onder zit, is dit kwetsbaar. Stoot perongeluk een pan tegen de muur, en je hebt al een kleine beschadiging, wat wel kwetsbaar is. Stuc is gewoon erg zacht.

In onze nieuwe keuken gaan we voor glas. Van het matte glas. En aan de achterkant gespoten in de gewenste kleur! Waanzinnig goed schoon te maken. En zal goed blijven. :)

• kever678
Laat zelf het werkblad een cm of 10 doorlopen op de muur.

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:48
GeeMoney schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Ik wil je je spatwand niet ontnemen maar ik had in mijn vorige keuken van die afneembare verf van Sikkens volgens mij. Niet de goedkoopste herinner ik mij nog maar rode spaghettisaus en alles veegde je er zo vanaf met een vochtige doek zonder dat dit sporen naliet!
Is nog een optie die we overwegen. Moeten dan wel een gehele wand (wand loopt over de breedte van de gehele woonkamer) doen. Schilder gaf ook aan dat deze verf wat glanst, terwijl we verder enkel matte verf (en een matte keuken) hebben.
Onno_Devine schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Wij hebben in onze huidige keuken een 2 componenten coating van Sigma, alles is er gemakkelijk af te halen. Alleen het nadeel waardoor ik het toch nooit meer zal nemen is; ookal is de coating zo goed. Als er stucwerk onder zit, is dit kwetsbaar. Stoot perongeluk een pan tegen de muur, en je hebt al een kleine beschadiging, wat wel kwetsbaar is. Stuc is gewoon erg zacht.

In onze nieuwe keuken gaan we voor glas. Van het matte glas. En aan de achterkant gespoten in de gewenste kleur! Waanzinnig goed schoon te maken. En zal goed blijven. :)
Ja ik merk ook dat dat stuc toch wel kwetsbaar is. Glas is een optie maar vind ik zelf wat minder mooi.
kever678 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Laat zelf het werkblad een cm of 10 doorlopen op de muur.
Ook een mogelijkheid, hoewel ik 10cm voor een spatwand niet erg hoog vindt.

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:52
Wij gaan voor 30cm werkblad tegen de muur in dezelfde kleur.
(net zo hoog als de Quooker)

keanu_ wijzigde deze reactie 02-02-2019 22:57 (9%)

• kever678
Falch schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:56:
[...]

Is nog een optie die we overwegen. Moeten dan wel een gehele wand (wand loopt over de breedte van de gehele woonkamer) doen. Schilder gaf ook aan dat deze verf wat glanst, terwijl we verder enkel matte verf (en een matte keuken) hebben.

[...]

Ja ik merk ook dat dat stuc toch wel kwetsbaar is. Glas is een optie maar vind ik zelf wat minder mooi.

[...]

Ook een mogelijkheid, hoewel ik 10cm voor een spatwand niet erg hoog vindt.
Gebruiken hem alleen zodat we fatsoenlijk met een doekje over het aanrecht kunnen zonder rechtstreeks de muur te raken. Koken op schiereiland, ver van de muur.

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

Wij zijn ook weer een stap verder in het proces. In plaats van keramiek toch gekozen voor 6 cm opgedikt composiet voor het eiland. Het blad loopt aan een zijde door. Erg mooi. Het enige waar nog een beslissing over moet komen is het front. We hebben nu een mat front van laklaminaat op de offerte. Dit ziet er strak uit en voelt helemaal glad. Echter satijn lak is net iets matter nog en voelt erg prettig aan. Als een soort poeder coating. Deze valt wel een paar prijs categorieën hoger uit. Heeft iemand een idee wat zoiets met de prijs doet? We hebben de keuken echt scherp aangeboden gekregen dus zal wel niet voor dezelfde prijs kunnen.

• Maxximus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-09 14:41
Maxximus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:35:
Afgelopen zaterdag bij eggemann keukenstudio geweest (in duitsland).

Daar onderstaande mee gekregen.
Helaas geen losse prijzen.
Hij gaf wel aan dat we een heel duur blad hadden maar is dat zo?
koelkast KI41FAD30
Oven HS858GXB6
Vaatwasser SX636XO3ME
Afzuigkap LC9BKLV6O
Inductie EX801KYW1E
spoelbak Lavabo KUBUS 340
Werkblad Nero Assoluto Zimbabwe (3 cm dik)
Kasten Schuller
Totaal prijs 14.500

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Andere offerte binnen van de 2e duitse keukenboer.
zelfde apparatuur en opstelling alleen ander merk.

Lfd. Nr. Modellauswahl : M1
Lieferant : ELEMENTA A2
Serie : 03 Systemat
Sockel Ausführung : KU Kunststoff

€15350

is er veel verschil tussen deze 2 merken.
Er staat in openingspost dat Systemat in het hoogsegment valt en Schuller in het midden segment.
Klopt en is het veel verschil?
tevens gaf deze keukenboer aan dat bij deze inductiekookplaat niet erg handig is in gebruikt.
EX801KYW1E.
de flex is juist toch handig om dat deze zich aanpassen aan de pan. dus je kan toch gewoon 2 pannen direct naast elkaar bij wijze van spreken.

Ook gaan we voor recirculatie afzuigkap.
is dan zo plasma er boven handig en beter en werkt dit ook echt goed?

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

Maxximus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:51:
[...]

Andere offerte binnen van de 2e duitse keukenboer.
zelfde apparatuur en opstelling alleen ander merk.

Lfd. Nr. Modellauswahl : M1
Lieferant : ELEMENTA A2
Serie : 03 Systemat
Sockel Ausführung : KU Kunststoff

€15350

is er veel verschil tussen deze 2 merken.
Er staat in openingspost dat Systemat in het hoogsegment valt en Schuller in het midden segment.
Klopt en is het veel verschil?
tevens gaf deze keukenboer aan dat bij deze inductiekookplaat niet erg handig is in gebruikt.
EX801KYW1E.
de flex is juist toch handig om dat deze zich aanpassen aan de pan. dus je kan toch gewoon 2 pannen direct naast elkaar bij wijze van spreken.

Ook gaan we voor recirculatie afzuigkap.
is dan zo plasma er boven handig en beter en werkt dit ook echt goed?
Wij hebben dezelfde inductiekookplaat gekozen. Ik snap niet waarom die kookplaat niet handig zou zijn. Wat betreft Schuller en Systemat. Wij gaan voor een Schuller X2. Volgens mij zit er geen verschil in kwaliteit. Beide glassboxlades, slipmatten, etc etc. Het hangt meer van de kwaliteit van het front af.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
inmiddels zelf ook in de running voor een keuken in ons nieuwbouwhuis. De ruimte is net te krap voor een keukeneiland, maar een schiereiland kan wel. Voordat ik naar een keukenboer ga zou ik zelf een beeld hebben van de verschillende indelingen, is de IKEA planner de heilige graal of zijn er goede alternatieven?

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:25
shoombak schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:11:
De ruimte is net te krap voor een keukeneiland, maar een schiereiland kan wel. Voordat ik naar een keukenboer ga zou ik zelf een beeld hebben van de verschillende indelingen, is de IKEA planner de heilige graal of zijn er goede alternatieven?
Met een dosis gezond verstand kom je een heel eind.
De eerste regel is dat je een eiland of schiereiland altijd moet vermijden, tenzij je de ruimte er echt voor hebt.
In een gewone wandopstelling al dan niet in L vorm dubbelt de ruimte voor je keukenblad als extra verkeersruimte gedurende de 95% van de tijd dat je keuken niet gebruikt wordt. Met eilanden ben je die ruimte permanent kwijt en dat is enorme verspilling. Alleen wanneer je een dusdanig ruim opgezet huis hebt dat je die vierkante meters makkelijk kunt missen zou je het moeten overwegen.

• kever678
Ja, klopt. Of Sketchup, die heeft meer opties maar is ook (veel) meer werk.

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:44
ASW1 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:33:
[...]

Met een dosis gezond verstand kom je een heel eind.
De eerste regel is dat je een eiland of schiereiland altijd moet vermijden, tenzij je de ruimte er echt voor hebt.
In een gewone wandopstelling al dan niet in L vorm dubbelt de ruimte voor je keukenblad als extra verkeersruimte gedurende de 95% van de tijd dat je keuken niet gebruikt wordt. Met eilanden ben je die ruimte permanent kwijt en dat is enorme verspilling. Alleen wanneer je een dusdanig ruim opgezet huis hebt dat je die vierkante meters makkelijk kunt missen zou je het moeten overwegen.
Dat is nogal een persoonlijke opvatting die je hier als feit neerlegt.

Een (schier-)eiland biedt een bak aan extra werkblad ruimte, het is zeer persoonlijk of je daar behoefte aan hebt of niet.

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

shoombak schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:11:
inmiddels zelf ook in de running voor een keuken in ons nieuwbouwhuis. De ruimte is net te krap voor een keukeneiland, maar een schiereiland kan wel. Voordat ik naar een keukenboer ga zou ik zelf een beeld hebben van de verschillende indelingen, is de IKEA planner de heilige graal of zijn er goede alternatieven?
Wat je kunt doen (dat gebeurt wel vaker) is een plattegrond met maatvoering hier uploaden en 'ons' erop laten schieten. De meest creatieve indelingen waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben komen dan naar boven, alsook een behoorlijke bak reacties van mensen hierop waardoor je een goed beeld hebt of een bepaalde indeling niet te krap of onlogisch is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Den_S85 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Dat is nogal een persoonlijke opvatting die je hier als feit neerlegt.

Een (schier-)eiland biedt een bak aan extra werkblad ruimte, het is zeer persoonlijk of je daar behoefte aan hebt of niet.
De praktijk leert dat er vaak meer behoefte dan ruimte is voor een eiland :P

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

MikeyMan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:01:
[...]

De praktijk leert dat er vaak meer behoefte dan ruimte is voor een eiland :P
De praktijk leert dat een eiland 'in' is dus er moet en zal een eiland komen :P

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Harrie_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Wat je kunt doen (dat gebeurt wel vaker) is een plattegrond met maatvoering hier uploaden en 'ons' erop laten schieten. De meest creatieve indelingen waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben komen dan naar boven, alsook een behoorlijke bak reacties van mensen hierop waardoor je een goed beeld hebt of een bepaalde indeling niet te krap of onlogisch is.
Thanks, ik heb van andere kopers inderdaad al gehoord dat ze voor een eiland gaan, maar dat is wmb niet mogelijk qua ruimte. Een schiereiland wordt qua aansluitingen aangeboden als meerwerk (naast parallel of de standaard rechte keuken)

Ik denk zelf dat zo'n schiereiland net kan als er ruim een meter ruimte overblijft als doorgang. Het raam in de keuken is overigens op 70 cm hoog, dus dat is ook net jammer.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

shoombak schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:
[...]

Thanks, ik heb van andere kopers inderdaad al gehoord dat ze voor een eiland gaan, maar dat is wmb niet mogelijk qua ruimte. Een schiereiland wordt qua aansluitingen aangeboden als meerwerk (naast parallel of de standaard rechte keuken)

Ik denk zelf dat zo'n schiereiland net kan als er ruim een meter ruimte overblijft als doorgang. Het raam in de keuken is overigens op 70 cm hoog, dus dat is ook net jammer.

[Afbeelding]
Waar zou bij de andere kopers het eiland komen dan? Tussen het keukenblok en de wand ertegenover?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op basis van de tekening vind ik het inderdaad wat aan de krappe kant voor een eiland. De opstelling zoals weergegeven zou ik persoonlijk aanhouden hierin.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Ik zou twee keukenblokken tegenover elkaar plaatsen in deze (of een recht keukenblok waar hij nu ook staat op tekening en een kastenwand ertegenover. De vrije bewegingsruimte van pak 'm beet 2,5m voor het keukenblok is in de huidige tekening ook verloren ruimte zo (of je moet van plan zijn om met 3-en tegelijk te gaan koken)

Harrie_ wijzigde deze reactie 07-02-2019 10:40 (20%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:25
Harrie_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:39:
Ik zou twee keukenblokken tegenover elkaar plaatsen in deze (of een recht keukenblok waar hij nu ook staat op tekening en een kastenwand ertegenover.
Dat zou ik ook doen, ik zie de toegevoegde waarde niet van een (schier-)eiland behalve dat het ook een hoop licht en daarmee gevoel van ruimte wegneemt in de woonkamer. Koelkast en spoelbak aan de woonkamerkant en het kookgedeelte aan de andere kant.

• mddd
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Eens met de eerdere posters, voor een eiland is die ruimte niet breed genoeg.
Eilanden zijn hip maar een parallelle opstelling is ook nog altijd chic en modern.
Aan de rechterkant een werkblad met onderkasten eronder, aan de linkerkant een hoog blok met je koelkast, ovens etc. Je hebt genoeg lengte om een heerlijk lang werkblad te maken!

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:16
Nu we toch bezig zijn met keukenruimtes en bepalen of een eiland daar wel of niet in past, onderstaand een tekening van onze ruimte. De ramen lopen door tot een cm of 30 boven de vloer, dus een L-opstelling is niet logisch, waardoor we eigenlijk gebonden zijn aan een eiland.

Ons idee is om te koken en spoelen op het eiland met daarbij een kastenwand (5 kasten) met stoomoven/combimag/koffiemachine. Wat vinden jullie van deze opstelling? Eiland te lang? te breed? Schiet maar, alle input is welkom!

https://tweakers.net/ext/f/a1qXeOpA5ISb1muewR2TanDX/thumb.jpg

• Deleon78
Belangrijkste is hoe je de ruimte wilt indelen mbt eten, koken en woonkamer. De keuken pas je daar op aan. Als je de verdieping zo wilt indelen (keuken in het midden), dan is dit een prachtige opstelling. Ziet mij er logisch uit.

• jslaman
Deleon78 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:34:
Belangrijkste is hoe je de ruimte wilt indelen mbt eten, koken en woonkamer. De keuken pas je daar op aan. Als je de verdieping zo wilt indelen (keuken in het midden), dan is dit een prachtige opstelling. Ziet mij er logisch uit.
Bedankt voor je reactie. Plaats van de keuken in het huis staat inderdaad vast. In dezelfde ruimte zal de eettafel worden geplaatst. Ruimte achter de kastenwand van de keuken is de woonkamer.

Twijfel die bij mij op dit moment nog heerst is of een 120cm breed (2x volledige kastdiepte) eiland zinvol is of dat een 90 a 100cm eiland (1x volledige diepte en 1x halfdiep) ook volstaat. Laatste scenario geeft wat meer beweegruimte rondom het eiland, maar de vraag is of dat nodig is...

• Rob Krauts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09 08:34
shoombak schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:15:
[...]

[Afbeelding]
Wij krijgen een soortgelijke indeling, de aansluitingen zitten tegen de andere muur bij ons.
Wij hebben gekozen voor een rechte opstelling, zonder bovenkasten, met aan de andere kant een kastenwand waar de oven en koelvriescombi in komen. Lekker rechttoe-rechtaan. Wat voor ons belangrijk is, is dat er voldoende bewegingsruimte is. Een volgepropte keuken is gewoon niet handig, en vinden wij ook niet mooi.

Een keuken is best lastig om uit te kiezen, omdat het zo persoonlijk is. Er is geen standaard, maar je kunt wel wat richtlijnen aanhouden. Voor ons geldt: Werkbladhoogte minstens op 90cm, idealiter op 95cm en looppaden minstens 90cm breed, waar wij 120cm ideaal vinden.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

jslaman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:30:
Nu we toch bezig zijn met keukenruimtes en bepalen of een eiland daar wel of niet in past, onderstaand een tekening van onze ruimte. De ramen lopen door tot een cm of 30 boven de vloer, dus een L-opstelling is niet logisch, waardoor we eigenlijk gebonden zijn aan een eiland.

Ons idee is om te koken en spoelen op het eiland met daarbij een kastenwand (5 kasten) met stoomoven/combimag/koffiemachine. Wat vinden jullie van deze opstelling? Eiland te lang? te breed? Schiet maar, alle input is welkom!

[Afbeelding]
Ik vind het persoonlijk wel kunnen, maar dat komt omdat ik een soort gelijke opstelling heb, maar dan met een schiereiland (dus tegen de muur waar jouw raam is). Eiland is ook 300x120. Je zou moeten bepalen of de loopruimte tussen eiland en raam breed genoeg voor jullie is...

• jslaman
RUFFNECK schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Ik vind het persoonlijk wel kunnen, maar dat komt omdat ik een soort gelijke opstelling heb, maar dan met een schiereiland (dus tegen de muur waar jouw raam is). Eiland is ook 300x120. Je zou moeten bepalen of de loopruimte tussen eiland en raam breed genoeg voor jullie is...
Goed punt, die doorloopruimte is een goede 60cm. Niet heel ruim, maar ik verwacht daar niet heel vaak te lopen. Belangrijk criterium is dat onze roborock stofzuiger er doorheen past :) De ruimte tussen raam en eiland is te vergroten door het eiland kleiner te maken, maar omdat we daar koken en spoelen vind ik dan de ruimte hiertussen wat krap worden.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

jslaman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Goed punt, die doorloopruimte is een goede 60cm. Niet heel ruim, maar ik verwacht daar niet heel vaak te lopen. Belangrijk criterium is dat onze roborock stofzuiger er doorheen past :) De ruimte tussen raam en eiland is te vergroten door het eiland kleiner te maken, maar omdat we daar koken en spoelen vind ik dan de ruimte hiertussen wat krap worden.
Eiland afmeting zou ik lekker zo laten, lekker veel opbergruimte en werkblad tegenover mekaar :) Mocht je wel willen 'inkorten', misschien dan een ontwerp zoeken waar je dan in je kastenwand een nis met werkblad heb voor keukenmachine of andere apparatuur?

Die 60cm doorloopruimte is meer dan genoeg voor een robotstofzuiger :P

• jbergers
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-09 21:44
Als we dan toch bezig zijn :)

Echt m'n hoofd aan het breken met zo'n ruimte.

De ramen beginnen laag (60cm) en lopen om de hoek dus dat maakt het lastig
Tafel in het smalle stuk, kan dat?

Graag jullie hulp

• Kapitein Merijn
jbergers schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:00:

[Afbeelding]

Graag jullie hulp
Keuken naar achter verplaatsen!
Daar kan je echt een mooie leefkeuken realiseren zonder concessies te moeten doen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Keuken naar achter verplaatsen!
Daar kan je echt een mooie leefkeuken realiseren zonder concessies te moeten doen.
Nou, de concessie zou kunnen zijn dat je dan geen woonkamer meer hebt ;)

• Kapitein Merijn
MikeyMan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Nou, de concessie zou kunnen zijn dat je dan geen woonkamer meer hebt ;)
Mwa, ik denk dat er veel mensen prima kunnen leven met een zithoek van bijna 25m²

• GeeMoney
@jbergers je kan er toch een grote L van maken? Of een los staand eiland, of een schiereiland ? Je kan 4 hoge kasten kwijt aan de wand van je hal in ieder geval.
Ik zou de keuken denk ik ook op deze plek houden.

• jbergers
Als we even uitgaan van de voorkant

Op het plaatje zie je wat de keukenwinkel nu adviseert

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:17
@jbergers wij hebben een vrijwel identieke indeling alleen raam startend vanaf 110cm. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een U-vorm. 3 hoge kasten langs gangwand, dan lage kasten met kookplaat. Kasten met spoeldeel langs voorzijde huis. Laatste 2.7 meter (Bij ons midden muurtje tussen raampartijen) is extra laag. Dit zijn lades met een bankje van keukenkastjes gemaakt. Tafel komt dan vanaf daar naar achteren. Moet prima passen gezien de hal pas na bijna 4 meter start.

P.s. ik zou zelf (mening) nooit de keuken naar achteren plaatsen. De zitkamer aan voorzijde geeft veel minder privacy als je 'avonds aan het chillen bent. Ook krijg je dan iedere auto die passeert mee. E.e.a. afhankelijk van diepte voortuin natuurlijk. (Bij ons 5 meter)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

[Afbeelding]

Graag jullie hulp
Als je in onderstaande plaatje kijkt naar opstelling nr. 4 van de bovenste rij (van 315 breed) dan zou het moeten gaan. Neemt niet weg dat je geen maximale doorloopruimte hebt en dat het natuurlijk niet superhandig is met die gangdeur.

Je zou kunnen overweg om een tafel tegen de muur aan te zetten zoals de onderste rij nr. 2 en dan een kwarslag gedraaid. Als je een tafel hebt van 2 meter lang heb je 1,25m vrije doorloop en voldoende ruimte om de deur te openen

• jbergers
Ja, daar zat ik een beetje mee. Misschien een bank aan de muurkant?

• Kapitein Merijn
jbergers schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:44:
Als we even uitgaan van de voorkant

Op het plaatje zie je wat de keukenwinkel nu adviseert

[Afbeelding]
Als je de keuken daar wilt plaatsen zou ik er geen eiland in plaatsen maar juist daar de eettafel plaatsen.
Ik zou er gek van worden dat je de deur naar de hal niet eens kan openen als de stoelen niet helemaal zijn aangeschoven.
Je zou eventueel wel een bank kunnen plaatsen aan de lange wand zodat je de tafel dichter naar de muur kan schuiven.

Wij leven praktisch in de keuken dus ik zou zeker de keuken naar achteren verplaatsen. Onze zithoek nu is zelfs nagenoeg even groot als de plek waar nu de keuken getekend staat.

• poosie
Harrie_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:39:
Ik zou twee keukenblokken tegenover elkaar plaatsen in deze (of een recht keukenblok waar hij nu ook staat op tekening en een kastenwand ertegenover. De vrije bewegingsruimte van pak 'm beet 2,5m voor het keukenblok is in de huidige tekening ook verloren ruimte zo (of je moet van plan zijn om met 3-en tegelijk te gaan koken)
Zou ik ook doen en dan een extra diep werkblad van 1.20 m nemen!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

poosie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:37:
[...]

Zou ik ook doen en dan een extra diep werkblad van 1.20 m nemen!
Maar een blad van 1,20 diep is toch niet werkbaar? Als je de kans hebt om het blad wat dieper te maken zou ik zeker doen maar verder dan zo'n 75cm zou ik niet gaan

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Mwa, ik denk dat er veel mensen prima kunnen leven met een zithoek van bijna 25m²
En dan lekker die deuren allemaal in je woonkamer zodat je eigenlijk geen tv kunt ophangen en de bank net niet past en de speakers nergens kunnen staan.

Nee als de keuken niet past past de keuken niet. Dan moet je of een ander huis nemen of een andere keuken kopen. Maar dat is persoonlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• GeeMoney
In de ruimte kan je volgens mij prima een keuken kwijt toch?
Volgens mij zijn er genoeg gezinnen die dromen van een keuken van 3.85m bij 6m :)
Ik heb graag mijn woonkamer aan de tuin, voornamelijk vanwege privacy, en heerlijk in de zomer met je deuren open je woonkamer vergroten. Ook is het in mijn ogen met kinderen handiger om een groter zit gedeelte te hebben dan een keuken. Ze spelen immers op de grond of om je heen en dat gaat in een keuken toch minder makkelijk/gezellig. (mijn ervaring althans)

GeeMoney wijzigde deze reactie 07-02-2019 19:56 (9%)

• poosie
Harrie_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:53:
[...]

Maar een blad van 1,20 diep is toch niet werkbaar? Als je de kans hebt om het blad wat dieper te maken zou ik zeker doen maar verder dan zo'n 75cm zou ik niet gaan
Ik heb het bij meerdere mensen gezien en ik vind het ideaal. Altijd genoeg ruimte om alles kwijt te kunnen, zeker als je graag wat "groter" kookt. Daarnaast staat het prachtig en kun je eventuele apparaten (magimix/kitchenaid) ook veel makkelijker kwijt.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

poosie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:
[...]

Ik heb het bij meerdere mensen gezien en ik vind het ideaal. Altijd genoeg ruimte om alles kwijt te kunnen, zeker als je graag wat "groter" kookt. Daarnaast staat het prachtig en kun je eventuele apparaten (magimix/kitchenaid) ook veel makkelijker kwijt.
Bedoel je dan dat je er van 2 kanten bij kunt? Je arm is toch geen 1,20m lang?

• Kapitein Merijn
Shunt schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:38:
[...]

En dan lekker die deuren allemaal in je woonkamer zodat je eigenlijk geen tv kunt ophangen en de bank net niet past en de speakers nergens kunnen staan.

Nee als de keuken niet past past de keuken niet. Dan moet je of een ander huis nemen of een andere keuken kopen. Maar dat is persoonlijk.
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Ik zie overigens geen enkele deur op zijn plattegrond en die muur van bijna 4 meter lijkt me groot genoeg voor een mooi meubel met speakers erlangs.

• JB
  • Laatst online: 23:19

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:47:
In de ruimte kan je volgens mij prima een keuken kwijt toch?
Volgens mij zijn er genoeg gezinnen die dromen van een keuken van 3.85m bij 6m :)
Ik heb graag mijn woonkamer aan de tuin, voornamelijk vanwege privacy, en heerlijk in de zomer met je deuren open je woonkamer vergroten. Ook is het in mijn ogen met kinderen handiger om een groter zit gedeelte te hebben dan een keuken. Ze spelen immers op de grond of om je heen en dat gaat in een keuken toch minder makkelijk/gezellig. (mijn ervaring althans)
Ligt ook weer aan de leeftijd natuurlijk. Wij hebben bewust gekozen voor een leefkeuken. Sinds we de leefkeuken hebben, zitten we echt een heel stuk minder in de woonkamer. Die eiland hype snap ik echt (nog steeds) niet. Zoveel vrienden/bekenden die een lomp eiland in te kleine ruimtes plempen want "moet op facebook/instagram". Je zit met de stoelen tegen de muur en eiland, niemand kan er achter langs..

JB wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:16 (4%)

Mijn boefje is liev!

• GeeMoney
JB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Ligt ook weer aan de leeftijd natuurlijk. Wij hebben bewust gekozen voor een leefkeuken. Sinds we de leefkeuken hebben, zitten we echt een heel stuk minder in de woonkamer. Die eiland hype snap ik echt (nog steeds) niet. Zoveel vrienden/bekenden die een lomp eiland in te kleine ruimtes plempen want "moet op facebook/instagram". Je zit met de stoelen tegen de muur en eiland, niemand kan er achter langs..
Of in deze ruimte persé een eiland moet met eettafel, dat denk ik ook niet. Maar als je de ruimte wel hebt vind ik het wel echt heel erg mooi.
Ik heb zelf dus ook een eiland gekozen maar ik heb dan ook de ruimte vind ik. (mijn keuken is 6.5m bij 5.0m en de eettafel komt er niet in te staan. Woongedeelte is ook 6.5m bij 6.0m en de eettafel komt gedeeltelijk in de erker 4.5m bij 4.5m)

GeeMoney wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:26 (5%)

• JB
  • Laatst online: 23:19

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Of in deze ruimte persé een eiland moet, dat denk ik ook niet. Maar als je de ruimte hebt vindt ik het wel echt heel erg mooi. Ik heb zelf dus ook een eiland gekozen maar ik heb dan ook de ruimte vind ik. (mijn keuken is 6.5 bij 5.0 en de eetkamer komt er niet in te staan. woongedeelte is ook 6.5 bij 6.0)
Ja precies, dan is het ook anders. Maar het is meestal willen maar eigenlijk niet kunnen.

Mijn boefje is liev!

• jbergers
M'n vrouw wil de keuken aan de voorkant dus dan word het puzzelen.

Met een L word het wel heel beperkt aan kastjes, jammer dat de ramen zo laag beginnen.

• FrankSpin
  • Laatst online: 19-09 13:22

[Afbeelding]

Graag jullie hulp
Waarom plaats je niet een eiland voor je raampartij, daar tegenover een wand met apparatuur.

Je kan dan eventueel aan je eiland een tafel vastmaken. Of natuurlijk gewoon losse tafel in de lengte van je woonkamer.

De ruimte tussen de hal en woonkamer is trouwens behoorlijk breed. Wat je ook kan doen is de kastenwand de hoek laten doorlopen tot de deur naar je hal. Beetje dit idee

FrankSpin wijzigde deze reactie 08-02-2019 16:50 (16%)

• TWKterry
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:16

TWKterry

Let's make better things

FrankSpin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:48:
De ruimte tussen de hal en woonkamer is trouwens behoorlijk breed. Wat je ook kan doen is de kastenwand de hoek laten doorlopen tot de deur naar je hal. Beetje dit idee
[Afbeelding]
Maar dan alsjeblief minder diep! Die ruimte achter de downdraft en dus ook in de hoek bij het raam gebruik je nooit, zonde! 65-70cm diep zou ook kunnen voor het linker deel.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True