In onze huidge keuken zit de oven eigenlijk iets te hoog, zo'n 120 cm boven de grond. Je kunt wel in het apparaat kijken, maar de klep gaat naar beneden open en er dan iets uit halen lukt ons wel, maar de kinderen niet.Mokum80 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:45:
Welke hoogte hebben jullie gekozen voor de oven/magnetron? Plaatsing vanaf de grond op circa 100cm (gemeten grond tot onderkant apparaat) lijkt mij het meest praktisch om ovenschalen eruit te halen. Vooral als het zwaar is, wil je de hete inhoud niet over je heen krijgen. Echter, op circa 120cm kan je beter in het apparaat en dus op het te bereiden gerecht kijken (plus bediening), maar weer iets lastiger uitnemen. Een iets hogere plaatsing vind ik wel wat mooier staan.
In de nieuwe keuken komt de onderkant van de oven op +/- 91 cm. Dat lijkt mij prettiger, maar het hangt wel van het ontwerp van de keuken af of dat kan.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp