Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste
Acties:

• Maverik312
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-02 11:20
@ zwembroek

Ik denk dat ik de helft van je vraag gemist heb, maar wat voor keuken gaat het om? Wanneer je wat hogere onderkasten hebt (meestal kleine plint) kan je wel een XXL vaatwasser kwijt.

Dus het ligt aan de grote van de deur die er voor komt. Het maakt dan niet uit of deze in een eiland zit.

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-02 15:39
zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Kan een hoger model niet mooier ingebouwd worden? Of is er geen verschil door de stelpoten. Ik vraag dit omdat keukenloods een laag / normaal model heeft afgeraden.
Sorry. Ik bedoelde in onze situatie. Weet niet hoe lang je bent maar onze werkhoogte wordt iets van 93cm (beide 180cm). Keukenloods vroeg expliciet naar onze hoogte. In het geval van Siemens bleef alleen type SN over en viel SX af. Ik vind het prima.

Het kan overigens zijn dat het komt door onze plint. Weet niet hoe het heet maar ons hele eiland staat voor het oog op zo'n verdiepte plint....die is al ruim 10cm hoog en dus daarboven de vaatwasser van ik meen 78cm...en we hebben die verdiepte plint zodat we geen zijwanden hoefden te plaatsen zodat het eiland rondom zweeft.

DikkieD wijzigde deze reactie 28-01-2019 10:44 (22%)

• sanvv78
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-02 14:31
DikkieD schreef op maandag 28 januari 2019 @ 03:48:
[...]

Zoek maar op als het kan :). Ik heb namelijk wel 1 Franke doorgekregen die kan/mag (zonder garantie) maar ik twijfel nog....
Even de order van destijds erbij gepakt :-). Het is de:

Franke spoelunit kbg 160 fragranite kleur onyx zwart

Echt geen kras op te bekennen. Was jij nu ook nog aan het denken voor het stopcontact op je eiland? Wij hebben de Bachmann stopcontact twist dubbele inbouw contactdoos. Ideaal, en zeker niet gammel, zit muurvast. (alleen ik weet niet of die er in het zwart is, wij hebben rvs)

• sanvv78
DikkieD schreef op maandag 28 januari 2019 @ 03:48:
[...]

Zoek maar op als het kan :). Ik heb namelijk wel 1 Franke doorgekregen die kan/mag (zonder garantie) maar ik twijfel nog....
Ik kan nergens vinden dat deze niet met een qoocker zou mogen. https://www.123apparatuur...n/item/57128/filter/f1=38

Hier staat er ook gewoon bij 2 t/m 5 jaar garantie. Ik schiet mijn kokend water toch ook af in de gootsteen.

• DikkieD
sanvv78 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Even de order van destijds erbij gepakt :-). Het is de:

Franke spoelunit kbg 160 fragranite kleur onyx zwart

Echt geen kras op te bekennen. Was jij nu ook nog aan het denken voor het stopcontact op je eiland? Wij hebben de Bachmann stopcontact twist dubbele inbouw contactdoos. Ideaal, en zeker niet gammel, zit muurvast. (alleen ik weet niet of die er in het zwart is, wij hebben rvs)
De keukenzaak (mijn contactpersoon daar) geeft aan dat hij slechte ervaringen heeft met de Kubus KBG 210-50 Fragranite Onyx (135.0339.25). Hij geeft aan dat we als alternatief beter de Sirius SID110-50 Tectonite Carbon Black in ons Fenix werkblad kunnen laten plaatsen. Ook zwart maar schijnbaar minder kwestbaar.

Ik ga het even goed uitzoeken.

• sanvv78
@DikkieD tectonite zou iets sterker kunnen zijn, maar wij zijn niet heel lomp, maar ook niet extreem voorzichtig met het afwassen in deze bak. En zijn er erg tevreden over. Het is onderbouw, dus in principe makkelijk te vervangen ;-).

Succes met de keuze!

• Maxximus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-02 15:52
Afgeloipen zaterdag bij eggemann keukenstudio geweest (in duitsland).

Daar onderstaande mee gekregen.
Helaas geen losse prijzen.
Hij gaf wel aan dat we een heel duur blad hadden maar is dat zo?
koelkast KI41FAD30
Oven HS858GXB6
Vaatwasser SX636XO3ME
Afzuigkap LC9BKLV6O
Inductie EX801KYW1E
spoelbak Lavabo KUBUS 340
Werkblad Nero Assoluto Zimbabwe (3 cm dik)
Kasten Schuller
Totaal prijs 14.500

https://tweakers.net/ext/f/49AeOU0GOqYnLROkm3WA25qN/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/WpoihXGMaC76s2EbNqaClCZg/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Z8PYa1z41opJfy7FIKlN1WPJ/thumb.jpg

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
MikeyMan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Het kan ook andersom, je kunt met een hoog model in de knoop komen met de lengte van de deur in een hoge kast.
Is dat zo? De lengte van je front blijft hetzelfde, ik zie niet hoe een hogere vaatwasser zo een probleem kan opleveren.

Specs

• Maverik312
Maxximus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:35:

koelkast KI41FAD30
Oven HS858GXB6
Vaatwasser SX636XO3ME
Afzuigkap LC9BKLV6O
Inductie EX801KYW1E
Kasten Schuller

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ach duur ik zie duurdere bladen voorbij komen. In de apparatuur zit ook genoeg geld zo te zien.

• zwembroek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:40

zwembroek

S.C.F.

DikkieD schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Sorry. Ik bedoelde in onze situatie. Weet niet hoe lang je bent maar onze werkhoogte wordt iets van 93cm (beide 180cm). Keukenloods vroeg expliciet naar onze hoogte. In het geval van Siemens bleef alleen type SN over en viel SX af. Ik vind het prima.

Het kan overigens zijn dat het komt door onze plint. Weet niet hoe het heet maar ons hele eiland staat voor het oog op zo'n verdiepte plint....die is al ruim 10cm hoog en dus daarboven de vaatwasser van ik meen 78cm...en we hebben die verdiepte plint zodat we geen zijwanden hoefden te plaatsen zodat het eiland rondom zweeft.
Maverik312 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:24:
@ zwembroek

Ik denk dat ik de helft van je vraag gemist heb, maar wat voor keuken gaat het om? Wanneer je wat hogere onderkasten hebt (meestal kleine plint) kan je wel een XXL vaatwasser kwijt.

Dus het ligt aan de grote van de deur die er voor komt. Het maakt dan niet uit of deze in een eiland zit.
Ik ben 186cm lang en mijn vriendin is 170cm (zonder hakken :) ). Ik heb twee offertes liggen voor een Schuller C2/C3 eiland keuken. Vaatwasser komt in het eiland. De plint is 10 cm geloof ik. De vaatwasser die ons is geadviseerd is deze SX878D46PE. Ik wilde zelf liever gaan voor deze SN636X01IN. En dat puur om wat geld te besparen omdat we ook gekozen hebben voor de HN878G4B6 Combi Oven en EX877KYX5E kookplaat. Ik zal deze week de twee offertes plus ontwerpen hier posten.

PSN ID: Zwembroek

• Maverik312
zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:16:
[...]

[...]

Ik ben 186cm lang en mijn vriendin is 170cm (zonder hakken :) ). Ik heb twee offertes liggen voor een Schuller C2/C3 eiland keuken. Vaatwasser komt in het eiland. De plint is 10 cm geloof ik. De vaatwasser die ons is geadviseerd is deze SX878D46PE. Ik wilde zelf liever gaan voor deze SN636X01IN. En dat puur om wat geld te besparen omdat we ook gekozen hebben voor de HN878G4B6 Combi Oven en EX877KYX5E kookplaat. Ik zal deze week de twee offertes plus ontwerpen hier posten.
Misschien kan je dan het beste kiezen voor een middenweg SX836X00AE vario scharnier zullen ze wel nodig hebben.

Verder die kookplaat is mooi en flexibel maar blijft een 4 pits.

De combi is mooi maar ga je de stoomfunctie gebruiken want let op is geen full steam. Ik hoop dat je goed bent voorgelicht! Pyrolyse lijkt mij ook wel wat!

• DikkieD
zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:16:
[...]

[...]

Wij gingen voor een greeploze sn serie omdat we een greeploos keukeneiland hebben en ik geen stang wilde bij de vaatwasser. Wel duur geintje, ruim €1250 ipv de veel goedkopere sn voor rond de €700.

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

Maverik312 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Misschien kan je dan het beste kiezen voor een middenweg SX836X00AE vario scharnier zullen ze wel nodig hebben.

Verder die kookplaat is mooi en flexibel maar blijft een 4 pits.

De combi is mooi maar ga je de stoomfunctie gebruiken want let op is geen full steam. Ik hoop dat je goed bent voorgelicht! Pyrolyse lijkt mij ook wel wat!
Dat is inderdaad een goede tussen optie. Wij hebben aan een vierpits echt voldoende. Gebruiken we nu ook en zelden hebben we alle 4 tegelijk nodig. Ik ben inderdaad op de hoogte van de beperkte steam functie. Dit is voor ons gebruik prima.
DikkieD schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Wij gingen voor een greeploze sn serie omdat we een greeploos keukeneiland hebben en ik geen stang wilde bij de vaatwasser. Wel duur geintje, ruim €1250 ipv de veel goedkopere sn voor rond de €700.
Wat bedoel je met geen stang? Boven de kasten en vaatwasser loopt toch een lange lijst bij een greeploze keuken?

zwembroek wijzigde deze reactie 28-01-2019 13:03 (23%)

• DikkieD
zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:00:

[...]

Wat bedoel je met geen stang? Boven de kasten en vaatwasser loopt toch een lange lijst bij een greeploze keuken?
Ow dan moet ik dat nog even nagaan. Kan zijn dat ik mij dan vergist heb. Op de site van Siemens worden die nieuwe modellen met openAssist speciaal omschreven als perfect passend bij een greeploze keuken. Die andere modellen hebben allemaal zo'n brede handgreep (op alle foto's). Ik denk dat ik automatisch aannam dat deze daardoor niet zonder zo'n greep te openen zijn bij greeploos. Blijkbaar verkeerd ingeschat. Denk dat we het bij die duurdere houden aangezien die A+++ is.
sanvv78 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:20:
@DikkieD tectonite zou iets sterker kunnen zijn, maar wij zijn niet heel lomp, maar ook niet extreem voorzichtig met het afwassen in deze bak. En zijn er erg tevreden over. Het is onderbouw, dus in principe makkelijk te vervangen ;-).

Succes met de keuze!
Betekent onderbouw dat je het ook makkelijk zelf kunt verwijderen en vervangen? Dat zou fijn zijn, want nu gaat de voorkeur uit naar onderbouw, maar dan is er dus een kans dat we om de x jaar een nieuwe spoelbak moeten regelen als het toch niet zo degelijk is :).

Ik twijfel wel tussen onderbouw. Omdat we voor een Fenix werkblad gaan is onderbouw misschien wel een onnodig risico....

DikkieD wijzigde deze reactie 28-01-2019 14:31 (4%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:37:
[...]

Is dat zo? De lengte van je front blijft hetzelfde, ik zie niet hoe een hogere vaatwasser zo een probleem kan opleveren.
De combinatie hoge kasten, lage plint, greeplijsten en ontbreken van Vario scharnieren bij Miele maken het monteren van een XL apparaat in onze keuken een lastig verhaal...

• My-life
@MikeyMan Bij een extra lage plint heb je waarschijnlijk een vario schanier nodig, maar dat staat los van de hoogte van je vaatwasser volgens mij. Als je werkblad hoog genoeg is voor een XXL vaatwasser dan wordt die ruimte met een paneeltje opgevuld als je een kleinere vaatwasser monteert.

Specs

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:59:
@MikeyMan Bij een extra lage plint heb je waarschijnlijk een vario schanier nodig, maar dat staat los van de hoogte van je vaatwasser volgens mij. Als je werkblad hoog genoeg is voor een XXL vaatwasser dan wordt die ruimte met een paneeltje opgevuld als je een kleinere vaatwasser monteert.
Ja dat zei ik al. Maar Miele heeft die niet in het assortiment ;)

• My-life
Je zei:
MikeyMan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Het kan ook andersom, je kunt met een hoog model in de knoop komen met de lengte van de deur in een hoge kast.
Dat klopt volgens mij niet. Of je nou een hoge of gewone vaatwasser monteert. De hoogte van de plint en van het front blijven hetzelfde.

Specs

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:50
Ik hoop binnenkort (begin april) te gaan verhuizen en wil dan graag de keuken vervangen. Het gaat om een ruimte van ongeveer 3 bij 3 meter, en de bedoeling is dat het een hoek-keuken wordt (ofwel L-keuken). Budget is ongeveer 10K. Heeft iemand misschien een tip voor een fatsoenlijke keukenboer in de omgeving Zoetermeer/Leiden?

• Justin3112
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02:30
Leon-1985 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Vorige week is onze keuken uit bovenstaande post geplaatst. De monteurs zijn twee dagen bezig geweest. Er was een scherp randje aan het blad waarvoor de leverancier langs komt. Ook was er de verkeerde kookplaat geleverd, opbouw ipv inbouw. Zoals op de foto te zien is, liggen er balkjes onder zodat we de plaat wel kunnen gebruiken. Ze maakten wel de opmerking voorzichtig te doen maar wel klasse dat ze ons de mogelijkheid bieden de plaat te gebruiken.

Verder ging de communicatie over het hele traject prima en ik kan Gerwens dan ook aanbevelen. Hieronder de foto's.

Groeten Leon.

[Afbeelding: Keuken 1]

[Afbeelding: Keuken 2]

[Afbeelding: Keuken 3]
Super mooie keuken! :)
Ik ben ook aan het overwegen om voor 2 kleuren te gaan ipv compleet matzwart.
Wat voor een kleur front is het op je eiland? Lijkt op mat lichtgrijs

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:11:
Je zei:

[...]

Dat klopt volgens mij niet. Of je nou een hoge of gewone vaatwasser monteert. De hoogte van de plint en van het front blijven hetzelfde.
Ja dat dacht ik ook, maar er is mij verzekerd dat het echt niet gaat lukken helaas :'(

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:47
Het is eigenlijk heel makkelijk. Een lage(normale) vaatwasser is 81,5cm hoog en een hoge(XL)vaatwasser is 86,5cm hoog. De XL vaatwasser kan je dus tegenwoordig in nagenoeg ieder keuken plaatsen, mits de onderzijde van het blad minimaal 86,5cm hoog is en de plint minimaal 9cm. Een uitzondering hierop zijn de greeploze keukens omdat de greeplijst van ca. 5cm nog onder het blad zit. Indien de greeplijst hoger zit dan 86,5cm gaat het uiteraard wel.

@GeeMoney Het is zeker niet zo dat de leverancier van Corian het blad ook moet plaatsen maar dit word wel vaak gedaan omdat niet iedere monteur het kan verlijmen. Ik vind het wel bijzonder dat jou leverancier hiervoor kiest want je blad hoeft helemaal niet meer bewerkt te worden tijdens montage. Eiland bladen worden helemaal compleet aangeleverd, alleen eventuele stollen ofzo moeten in het werk verlijmd worden.

Ik zeg niet dat je keuken te duur is hoor maar ik vind de opstelling/samenstelling niet heel bijzonder gelet op je begroting. Ik zie bijvoorbeeld geen bijzondere materialen, weinig lades en de bar is ook weinig creatief. Ik zou op zijn minst de kastenwand in de muur laten vallen en eens goed kijken naar de bar.

Zelf vind een combinatie van een warme houtfineer met een strak wit eiland erg mooi en tijdloos.

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 28-01-2019 19:18 (51%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:11
@Kapitein Merijn dank voor de tips.
De kastenwand komt weg te vallen in de wand, dat is tenminste wel de bedoeling :). Op de impressies is dat blijkbaar lastig in zijn programma.(merk/type keuken staat er ook niet in bijvoorbeeld)
We krijgen een keramische tegelvloer in visgraat met hout motief. Daardoor vind ik het niet mooi om met houtachtige materialen/kleuren in de kasten te werken.
Het blad is dus 4.4meter lang en moet dus aangelengd worden, dit moet Corian zelf doen gaf hij aan.

Dat plaatje is leuk maar dat eiland is onmogelijk te overbruggen in 1.4m, van welk materiaal is dat en wat is daarvan de afmeting?

We hebben in de hoge kasten meerdere lades en in het eiland nu 4x120 lades aan de kant van spoelbak/inductie en aan de andere kant nu gewone kasten maar kunnen nog naar ook 4x120 lades. Dat lijkt mij echter teveel van het goede? Voor een idee van de keuken: www.lineaquattro.com en dan type Signum Quadra.

We hebben bij de zaak meerdere referenties gekregen en foto's waar we dus ons type keuken ook hebben bekeken (zelf) op locatie. Alle klanten waren lovend over de service en keuken zelf.

GeeMoney wijzigde deze reactie 28-01-2019 19:55 (5%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• poosie
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13-02 08:20
De prijs van de keuken hangt uiteindelijk van veel meer zaken af dan alleen het ontwerp. Wij hebben ook een behoorlijk budget voor de keuken van Leicht (kastenwand concrete 3.60 x 2.65 en eiland 3.6 x 1.20), waarbij naast de apparatuur ook het "interieur design" behoorlijk prijzig was. Denk dan aan een kastje met een handdoekenrekje, speciaal kruidenkastje, extra "inzet"kast waardoor de ruimte beter wordt benut en een kast met verlichting met inschuifdeuren waar je je koffiemachine kunt plaatsen. Van buiten oogt de keuken vrij simpel, maar ik geniet juist van de manier van opbergen en de gedachten erachter (en heb een beetje een uit de kluiten gewassen interesse in koken)...

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
Mede tweakers,

Heb een technische vraag. Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht, waarvan de bouw over circa 2 maand gaat starten en oplevering medio een jaar later. In de keuken willen wij een eiland (zie mij eerdere post), ik wil graag werkveldafzuiging en afblazen naar buiten. We Hebben met een enkele keukenleverancier gesproken, maar nog geen vergelijk met andere leveranciers en hiermee ook nog niks gekocht. Tenslotte er isnog voldoende tijd.

Maar, de bouwer wil snel al positie van sparing in de vloer weten. Het makkelijkst is natuurlijk dat je keuken hebt gekocht en aansluitingtekening ontvangt, maar zover ben ik nog niet.

Hoeveel flexibiliteit zit er in de aansluitingen van het afzuigsysteem? Je wil natuurlijk zo min mogelijk hoeveelheid bochten, maar voor nu de grootste flexibiliteit.

Bij bora gaat de afzuiging van de achterkant van de kast naar beneden tot aan de plintmotor, en dan?
Bij Siemens, kan je via achterkant kast maar ook eerst horizontaal en dan naar beneden, en dan?
Bij Atag de afzuiging van de achterkant van de kast naar beneden tot aan plintmotor, en dan?

Ik zie bij alle merken een rechthoekige buis van 220x90, aannemer komt met sparing van rond 150mm. Is dit wel handig?

Alternatief achteraf sparing maken, betreft ribcasette vloer. Is dit te doen?

• Kapitein Merijn
headhunter1985 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:51:
Mede tweakers,

Heb een technische vraag. Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht, waarvan de bouw over circa 2 maand gaat starten en oplevering medio een jaar later. In de keuken willen wij een eiland (zie mij eerdere post), ik wil graag werkveldafzuiging en afblazen naar buiten. We Hebben met een enkele keukenleverancier gesproken, maar nog geen vergelijk met andere leveranciers en hiermee ook nog niks gekocht. Tenslotte er isnog voldoende tijd.

Maar, de bouwer wil snel al positie van sparing in de vloer weten. Het makkelijkst is natuurlijk dat je keuken hebt gekocht en aansluitingtekening ontvangt, maar zover ben ik nog niet.

Hoeveel flexibiliteit zit er in de aansluitingen van het afzuigsysteem? Je wil natuurlijk zo min mogelijk hoeveelheid bochten, maar voor nu de grootste flexibiliteit.

Bij bora gaat de afzuiging van de achterkant van de kast naar beneden tot aan de plintmotor, en dan?
Bij Siemens, kan je via achterkant kast maar ook eerst horizontaal en dan naar beneden, en dan?
Bij Atag de afzuiging van de achterkant van de kast naar beneden tot aan plintmotor, en dan?

Ik zie bij alle merken een rechthoekige buis van 220x90, aannemer komt met sparing van rond 150mm. Is dit wel handig?

Alternatief achteraf sparing maken, betreft ribcasette vloer. Is dit te doen?
De doorvoer van 150mm is prima, je kan daar altijd een verloop op zetten naar 220 x 90.
Je zal alleen wel al het hart moeten bepalen van je eiland al is de precieze positie uiteraard beter. Het is dan altijd mogelijk om een vlakke doorvoer achter de plint te maken naar de uiteindelijke positie van de kookplaat.

• wannanoow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-02 18:25
Wij hebben net een nieuwbouwhuis gekocht en moeten al erg snel de installatietekening voor de keuken aanleveren bij de aannemer. Het voorbehoud financiering is voor die deadline nog niet eens verstreken en ook de opschortende voorwaarden zijn nog niet vervallen. Planning is overigens wel om snel te starten met de bouw, maar de aannemer heeft zich uiteraard aan alle kanten ingedekt en wij zouden dit eigenlijk graag ook doen. We hebben tot nu toe twee offertes gekregen voor een vergelijkbare keuken, maar enkel de tweede wil meegaan in een ontbindende voorwaarde voor als het huis om wat voor reden dan ook niet doorgaat. De eerste heeft echter wel een scherpere offerte. Ik zit nu met drie vragen en ben benieuwd naar jullie mening:
  • Zouden jullie nog iets anders doen qua opstelling/indeling?
  • Is het inderdaad een scherpe offerte of zou ik sowieso nog ergens anders moeten gaan kijken?
  • Kennen jullie misschien een keukenleverancier die ook niet zo moeilijk doet over een mogelijke annulering (onkosten willen we best betalen, maar 30% van de order vinden we wat ver gaan) en ook een wat scherpere offerte zou kunnen doen?
Voor beide vragen geldt dat een leverancier enigszins in de buurt van Nijmegen onze voorkeur heeft.

De keuken ziet er zo uit:
Members only: render vd keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De eerste offerte is op basis van een Hacker Systemat 2035 AV keuken met een composiet werkblad en de volgende apparatuur:

CM836GNB6 Siemens Combioven
EH877LVC1E Siemens Inductie kookplaat
LC97BIP50 Siemens wandschouwkap
SN857X00PE Siemens vaatwasser
KI41RSD30 Siemens koelkast
GI11VAD30 Siemens vrieskast
3FRBLK Quooker PRO3

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€17,5k

De tweede offerte is op basis van vergelijkbare Neff apparatuur (Siemens zou nog duurder worden) en een Tristar keuken met tevens composiet blad. Voor de rest is de opstelling identiek aan de eerste offerte.

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€19k

Beide offertes zijn op basis van nettoprijzen en onderhandelen doen beide leveranciers niet.

Alvast bedankt voor jullie input

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12:19
wannanoow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:49:
Wij hebben net een nieuwbouwhuis gekocht en moeten al erg snel de installatietekening voor de keuken aanleveren bij de aannemer. Het voorbehoud financiering is voor die deadline nog niet eens verstreken en ook de opschortende voorwaarden zijn nog niet vervallen. Planning is overigens wel om snel te starten met de bouw, maar de aannemer heeft zich uiteraard aan alle kanten ingedekt en wij zouden dit eigenlijk graag ook doen. We hebben tot nu toe twee offertes gekregen voor een vergelijkbare keuken, maar enkel de tweede wil meegaan in een ontbindende voorwaarde voor als het huis om wat voor reden dan ook niet doorgaat. De eerste heeft echter wel een scherpere offerte. Ik zit nu met drie vragen en ben benieuwd naar jullie mening:
  • Is het inderdaad een scherpe offerte of zou ik sowieso nog ergens anders moeten gaan kijken?
  • Kennen jullie misschien een keukenleverancier die ook niet zo moeilijk doet over een mogelijke annulering (onkosten willen we best betalen, maar 30% van de order vinden we wat ver gaan) en ook een wat scherpere offerte zou kunnen doen?
Voor beide vragen geldt dat een leverancier enigszins in de buurt van Nijmegen onze voorkeur heeft.

De eerste offerte is op basis van een Hacker Systemat 2035 AV keuken met een composiet werkblad en de volgende apparatuur:

3FRBLK Quooker PRO3

De tweede offerte is op basis van vergelijkbare Neff apparatuur (Siemens zou nog duurder worden) en een Tristar keuken met tevens composiet blad. Voor de rest is de opstelling identiek aan de eerste offerte.

Beide offertes zijn op basis van nettoprijzen en onderhandelen doen beide leveranciers niet.

Wij hebben prettig zaken gedaan met Keuken & Keukens. Zit in Huissen. Kleinschalig. Prettige prijsstelling: was significant goedkoper dan de projectkeukenboer. Exact dezelfde opstelling, alleen geen Siematic maar een ander Duits merk. We kregen er een goed gevoel bij (n = 1)

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:57
Wij zaten in hetzelfde schuitje en hebben zelf de technische tekening aangeleverd. Als je er al uit bent wat de opstelling wordt dan creëer je op deze manier veel extra tijd om je keuken uit te zoeken.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:34
Zouden jullie nog iets anders doen qua opstelling/indeling?[/li]
Ja, qua kookplaat. Koop een 90cm plaat ipv een 80cm plaat. Dus geen 5 pitten op 800mm maar 5 pitten op 900mm en tevens 11,1 kW;
De EH975LVC1E ipv de EH877LVC1E

Als je op die 80cm plaat een grote pan in het midden zet zijn al je andere pitten feitelijk onbereikbaar. Dat probleem heb je niet (of pas bij véél grotere diameter) bij de 900mm platen.

De afmetingen van de pitten zijn ook veel beter;
145-145-180-210-240 voor de 80cm plaat
versus
145-180-180-210-320 voor de90 cm plaat

En omdat hij 11,1 kW is kun je meer spul tegelijk op turbo heetstoken. Wel 3-fasen aansluiting nodig, maar als je nieuw bouwt zou ik dat sowieso doen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3FRBLK Quooker PRO3

Heeft die Tristar keuken dezelfde afmetingen aan alle kanten? Die kan NL op maat gemaakt worden.

• Blihi
  • Laatst online: 14-02 16:12
kabeltjekabel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:52:
[...]

Ja, qua kookplaat. Koop een 90cm plaat ipv een 80cm plaat. Dus geen 5 pitten op 800mm maar 5 pitten op 900mm en tevens 11,1 kW;
De EH975LVC1E ipv de EH877LVC1E

Als je op die 80cm plaat een grote pan in het midden zet zijn al je andere pitten feitelijk onbereikbaar. Dat probleem heb je niet (of pas bij véél grotere diameter) bij de 900mm platen.

De afmetingen van de pitten zijn ook veel beter;
145-145-180-210-240 voor de 80cm plaat
versus
145-180-180-210-320 voor de90 cm plaat

En omdat hij 11,1 kW is kun je meer spul tegelijk op turbo heetstoken. Wel 3-fasen aansluiting nodig, maar als je nieuw bouwt zou ik dat sowieso doen.
Hier geldt: Meten is weten en dat kan gelukkig digitaal:

5 kookplaten vergeleken met de pannen erop die wij thuis hebben staan. Op schaal.

Op basis van deze vergelijking hebben wij gekozen voor degene linksboven. Van AEG, 5 pits, 7,4 kW en er passen 5 pannen op.

Blihi wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:52 (5%)

• GeeMoney

3FRBLK Quooker PRO3

Ik heb geen betere oplossing voor het "probleem" maar het lijkt mij vervelend dat je tijdens het koken continue aan de kant moet om 1 van de lades open te maken.
Omdat je in het midden kookt van alle 4 de lades kan dat voorkomen. (afhankelijk wat er in die lades komt kunnen het ook je kinderen zijn of partner die daar moeten zijn).
Als je gecentreerd boven 1 set lades zou koken neemt dat natuurlijk al met de helft af.
En is er voldoende ruimte tussen je eiland en je vaste kookplaat zeg maar? (lastig inschatten met huidige tekening)

• wannanoow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-02 18:25
Bedankt voor de input tot nu toe allemaal.

@jslaman Hoe hebben jullie dat gedaan? Waar zou ik zo'n tekening in kunnen maken? Moet ik nog ergens rekening mee houden?

@kabeltjekabel We koken nu op 60cm en het had al wat overtuiging nodig om voor een 80cm plaat te kiezen, dus ik denk niet dat ik dit erdoorheen zal krijgen.

@MikeyMan de Tristar keuken heeft nu twee lades van 117cm, waardoor het toch mogelijk zou zijn om een hoge koelkast met verticale greeplijst te plaatsen. Bij nader inzien vinden we dit echter toch niet heel mooi. De genoemde prijs voor de tweede offerte is echter al gecorrigeerd voor het niet op deze manier uitvoeren van de keuken.

@GeeMoney Dit hebben we juist expres gedaan, zodat je als je aan het koken bent slechts een klein stukje uit het midden hoeft te gaan staan om de ander bv. bestek te kunnen laten pakken. Als je de lade in het midden doet heb je dit probleem natuurlijk voor minder lades, maar voor die twee lades wel in veel grotere mate. Ruimte om het eiland is aan alle kanten 110cm.

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-02 11:40
wannanoow schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
@GeeMoney Dit hebben we juist expres gedaan, zodat je als je aan het koken bent slechts een klein stukje uit het midden hoeft te gaan staan om de ander bv. bestek te kunnen laten pakken. Als je de lade in het midden doet heb je dit probleem natuurlijk voor minder lades, maar voor die twee lades wel in veel grotere mate. Ruimte om het eiland is aan alle kanten 110cm.
Je loopt wat naar achter ipv naar de zijkant :) En je legt natuurlijk geen bestek in die lade, dat leg je in de lade waar je niet staat als je aan het koken bent...

Deleon78 wijzigde deze reactie 29-01-2019 11:00 (9%)

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Blihi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:51:
[...]

[Afbeelding]

5 kookplaten vergeleken met de pannen erop die wij thuis hebben staan. Op schaal.

Op basis van deze vergelijking hebben wij gekozen voor degene linksboven. Van AEG, 5 pits, 7,4 kW en er passen 5 pannen op.
Nice. Is dit met buitenmaten van de pan? Ik zie dat veel leveranciers uitgaan van de bodemdiameter, maar dan kom je met veel pannen alsnog in de knoop.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wannanoow de vraag is of je met maatwerk wat out of de box kunt gaan, of betere passing kunt krijgen. Anders heeft dat geen meerwaarde natuurlijk.

• Blihi
Ojjorz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:35:
[...]

Nice. Is dit met buitenmaten van de pan? Ik zie dat veel leveranciers uitgaan van de bodemdiameter, maar dan kom je met veel pannen alsnog in de knoop.
Ja. Bij iedere pan staat de bodemmaat (de maximum bodemmaat staat in de technische documentatie) en ook de opgemeten buitenmaat.

Dus bijvoorbeeld 17-22 is een pan met bodemmaat 17 cm en buitendiameter 22 cm. Die past dus niet op een pitje 125-145 mm, maar wel op 125-210 mm.

Degene die we gekozen hebben is de AEG IKE85651FB. Die is 81 cm breed en 52 diep met twee brugfuncties. Alle pitten zijn even zwaar, maar totaal vermogen is 7,45 kW, dus geen 11 kW.

Blihi wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:41 (14%)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Ik heb geen betere oplossing voor het "probleem" maar het lijkt mij vervelend dat je tijdens het koken continue aan de kant moet om 1 van de lades open te maken.
Omdat je in het midden kookt van alle 4 de lades kan dat voorkomen. (afhankelijk wat er in die lades komt kunnen het ook je kinderen zijn of partner die daar moeten zijn).
Als je gecentreerd boven 1 set lades zou koken neemt dat natuurlijk al met de helft af.
En is er voldoende ruimte tussen je eiland en je vaste kookplaat zeg maar? (lastig inschatten met huidige tekening)
Sorry, maar dit is echt niet waar.

Ik heb nu mijn kookplaat gecentreerd boven 4 lades en als ik of iemand anders er bij moet doe ik 1 stap opzij. De lade kan dan open en ik kan gewoon doorkoken.

Zet je je kookplaat recht boven een lade zal je echt een stukje verder opzij moeten en kan je waarschijnlijk ook niet even verder gaan met koken.

Precies om die reden komt de kookplaat ook in de nieuwe keuken weer op de naad van de lades.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• GeeMoney
@PaT is ook wat voor te zeggen :) . Hij zit nu ook gecentreerd op de ruimte en dat vindt ik ook mooier als dat hij nu zou kiezen om hem boven 1 lade te centreren dus vandaar dat ik ook aangaf geen "oplossing" te zien.
Maar na de andere inzichten is het wellicht zelfs handiger :P

GeeMoney wijzigde deze reactie 29-01-2019 13:09 (77%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je precies in die lades onder de kookplaat neerlegt hé ;)

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:54:
@Kapitein Merijn dank voor de tips.
De kastenwand komt weg te vallen in de wand, dat is tenminste wel de bedoeling :). Op de impressies is dat blijkbaar lastig in zijn programma.(merk/type keuken staat er ook niet in bijvoorbeeld)
We krijgen een keramische tegelvloer in visgraat met hout motief. Daardoor vind ik het niet mooi om met houtachtige materialen/kleuren in de kasten te werken.
Het blad is dus 4.4meter lang en moet dus aangelengd worden, dit moet Corian zelf doen gaf hij aan.

Dat plaatje is leuk maar dat eiland is onmogelijk te overbruggen in 1.4m, van welk materiaal is dat en wat is daarvan de afmeting?

We hebben in de hoge kasten meerdere lades en in het eiland nu 4x120 lades aan de kant van spoelbak/inductie en aan de andere kant nu gewone kasten maar kunnen nog naar ook 4x120 lades. Dat lijkt mij echter teveel van het goede? Voor een idee van de keuken: www.lineaquattro.com en dan type Signum Quadra.

We hebben bij de zaak meerdere referenties gekregen en foto's waar we dus ons type keuken ook hebben bekeken (zelf) op locatie. Alle klanten waren lovend over de service en keuken zelf.
Lades van 120cm zijn sowieso niet heel makkelijk. Ik zou de vaatwasser in de kastenwand plaatsen en kiezen voor 3x100 lades aan beide zijden van het eiland. Ik denk dat die mooie greep van de keuken er dan ook meer uitspringt.

Het blad op de foto is ook Corian (geen aandelen ofzo) en die overspanning is mogelijk door er stalen kokers in te verwerken. Het blad verlengen gebeurd inderdaad door de toeleverancier van het Corian blad. Ik bedoelde alleen te zeggen dat een keukenmonteur daar niks meer aan hoeft te doen.

• jbergers
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19:24
Bij onze nieuwbouwwoning zit een keuken inbegrepen.

Hij kan aangepast worden maar alleen bij de aangesloten winkel.
Er is geen minderwerk optie.

Nu wil ik eigenlijk heel iets anders maar sta erg zwak in de onderhandeling lijkt me.
Iemand tips hoe dit aan te pakken?

• jslaman
jbergers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:42:

Nu wil ik eigenlijk heel iets anders maar sta erg zwak in de onderhandeling lijkt me.
Bedoel je met het ontbreken van een minderwerkoptie dat je de keuken niet in zijn geheel kunt laten vervallen? Bij veel projecten is een stelpost voor de keuken opgenomen waarvan je een gedeelte terugkrijgt als je de keuken laat vervallen/ niet bij de projectleverancier afneemt. In ons geval kregen we €9000 terug van de €10.000 stelpost.

• jbergers
Klopt, ik kan er niet vanaf.

Er was zelfs iemand die hem laat plaatsen en dan maar via marktplaats ging verkopen.

Ik moet nog naar de keukenboer dus voordat ik zoiets overweeg kijk ik wel even waar ze mee komen.
Enige probleem is dat de bouwer snel wil weten waar alle aansluitingen moeten komen.

• jslaman

@jslaman Hoe hebben jullie dat gedaan? Waar zou ik zo'n tekening in kunnen maken? Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Het ligt er een beetje aan welke eisen de aannemer aan een dergelijke tekening stelt. Mijn schoonzusje heeft de 0-tekening van de projectleverancier ingetekend in autocad en aangegeven welke wijzigingen er doorgevoerd moesten worden t.o.v. de 0 tekening. Onze aannemer vond dit prima en heeft dit vervolgens verwerkt in de technische tekeningen van ons huis.

• jslaman
jbergers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:00:
Klopt, ik kan er niet vanaf.

Er was zelfs iemand die hem laat plaatsen en dan maar via marktplaats ging verkopen.

Ik moet nog naar de keukenboer dus voordat ik zoiets overweeg kijk ik wel even waar ze mee komen.
Enige probleem is dat de bouwer snel wil weten waar alle aansluitingen moeten komen.
Dan wordt het lastig inderdaad. Als je voor de variant gaat om je keuken achteraf via MP te verkopen heb je wel het risico dat de aansluitingen niet direct op de juiste plek zitten.

• jbergers
Ja, het is denk ik eerst hopen :) dat de keukenboer met een fatsoenlijke prijs komt :S

• Kapitein Merijn
jbergers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:42:

Als ik me niet vergis is dit bij wet verboden.
Even contact opnemen met het Garantie Instituut Woningbouw (GIW) of met Vereniging Eigen Huis.

Edit:
Het ligt toch iets genuanceerder:
https://www.consuwijzer.n...ken-kopen-bepaald-bedrijf

Wat voor bedrag staat er voor de keuken? Bij een bedrag tot € 2500,- zou ik zeker bij andere leveranciers gaan kijken.

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 29-01-2019 16:48 (21%)

• Blihi
Vaak gebeurt dit als huizen in een project laat verkocht worden. Zodra 70% verkocht is begint het project en worden er door de aannemer keuzes gemaakt die niet zomaar meer terug te draaien zijn. Anders zou de aannemer moeten wachten tot 100% verkocht is.

Het mag overigens gewoon:
https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/huis-kopen/nieuwbouwhuis-aannemer-zegt-badkamer-keuken-kopen-bepaald-bedrijf

Blihi wijzigde deze reactie 29-01-2019 16:50 (34%)

• GeeMoney
@Kapitein Merijn begrijp me niet verkeerd, ik ben ook gecharmeerd van Corian maar het heeft gewoon wat nadelen. Het is niet hitte bestendig (zie de rand om de kookplaat bij je laatste foto) en ook niet kras bestendig. Daarnaast is het duurder en het voelt als een kunstof. Het enige voordeel wat ik zie is die naadloze optie. Ik laat evengoed een nieuwe offerte uitbrengen en ik heb ook al contact met Dupont gehad inmiddels. Ik houd je op de hoogte.

Lades van 3x100 maakt voor de greep niet uit maar wellicht is dat handiger. Neem ik even mee. En jij zou de andere kant van het eiland dus ook lades nemen ipv kasten of een combi?

• Mistraller
  • Laatst online: 17:26
Maxximus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:35:

koelkast KI41FAD30
Oven HS858GXB6
Vaatwasser SX636XO3ME
Afzuigkap LC9BKLV6O
Inductie EX801KYW1E
Kasten Schuller
Totaal prijs 14.500

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt wel op onze opstelling.

Blad is wel duurder inderdaad, wij hebben composiet in de offerte, jij natuursteen.

Mistraller in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• Leon-1985
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:05
Justin3112 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:35:
[...]

Super mooie keuken! :)
Ik ben ook aan het overwegen om voor 2 kleuren te gaan ipv compleet matzwart.
Wat voor een kleur front is het op je eiland? Lijkt op mat lichtgrijs
De kleur is mat wit. Het lijkt inderdaad wel op lichtgrijs op de foto's.

• GeeMoney
Leon-1985 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Kleur blad is mij alleen niet bekend?
Wel een mooie combi wat mij betreft. Wij neigen nu ook naar mat zwarte hoge kasten wand met een wit eiland.

• kabeltjekabel
Blihi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:51:
[...]

[Afbeelding]

Dat laat dus precies het probleem zien. Je zit met normale pannen dus nu al in de knoei met de middelste. Zodra je 1x een net wat grotere pan hebt begint dat echt een probleem te worden. Of zo'n vierkante 28 cm grilpan; ofwel de hoeken prikken in drie andere pitten of je moet hem dusdanig creatief draaien het handvat een hele pit blokkeerd. Twee keer 28cm pan (=30cm op de rand) gaat hem ook niet worden. 32cm koekenpan blokkeerd ook de halve plaat.
@kabeltjekabel We koken nu op 60cm en het had al wat overtuiging nodig om voor een 80cm plaat te kiezen, dus ik denk niet dat ik dit erdoorheen zal krijgen.
Overtuiging van wie? Wat ik zie qua prijzen is de 900mm plaat geeneens duurder, dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. 800 is al een stuk beter dan 700, maar voor 5 pitten blijft het proppen wat mij betreft.

• DikkieD
Is er iemand bekend met de Siemens stoomovens? Wij wilden eerst een volledige stoomoven met eronder een bakoven...maar later bedachten we ons dat we liever een combi van stoom/bak willen met de bakoven eronder.

Het was dus deze: CD634GBS1 en deze: HB676GBS1

En dat wordt nu deze: HS636GDS1 en deze: HB676GBS1

Nu is de HS636GDS1 dus een bakoven met stoom. Wat lever ik dan precies in qua functies?

Op de Siemens website kom ik geen duidelijke verschillen tegen, maar zij leggen in positieve zin de nadruk op de dubbele functie (bak en stoom): https://www.siemens-home....ews/Togglebox=1512472887/

Is het een inferieure versie van de volledige stoomoven, of kunnen we er ook gewoon prima groente etc in stomen?

• DikkieD

@MikeyMan de Tristar keuken heeft nu twee lades van 117cm, waardoor het toch mogelijk zou zijn om een hoge koelkast met verticale greeplijst te plaatsen. Bij nader inzien vinden we dit echter toch niet heel mooi. De genoemde prijs voor de tweede offerte is echter al gecorrigeerd voor het niet op deze manier uitvoeren van de keuken.

Als je keuken breed genoeg is zou ik zeker voor 90cm gaan, vooral bij grote pannen. Wij zijn diverse zaken afgeweest en waren er snel uit dat dit echt een belangrijk punt voor ons was. 1 grote wok en 80cm staat onhandig vol. Een tweede 'eis' werd vervolgens zo'n kookplaat met 1 grote kookzone (wel dus op 11.4kw) omdat je dan makkelijk kan schuiven etc. De allernieuwste van Siemens vielen af bij ons (veel te duur), dus nu de versie van vorig jaar die feitelijk zo goed als hetzelfde kan/doet. Maargoed, in de keukenzaken hebben we de pannen op de platen gelegd die wij normaal gesproken vaak gebruiken en 80 of kleiner viel meteen af.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DikkieD schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 04:03:
Is er iemand bekend met de Siemens stoomovens? Wij wilden eerst een volledige stoomoven met eronder een bakoven...maar later bedachten we ons dat we liever een combi van stoom/bak willen met de bakoven eronder.

Het was dus deze: CD634GBS1 en deze: HB676GBS1

En dat wordt nu deze: HS636GDS1 en deze: HB676GBS1

Nu is de HS636GDS1 dus een bakoven met stoom. Wat lever ik dan precies in qua functies?

Op de Siemens website kom ik geen duidelijke verschillen tegen, maar zij leggen in positieve zin de nadruk op de dubbele functie (bak en stoom): https://www.siemens-home....ews/Togglebox=1512472887/

Is het een inferieure versie van de volledige stoomoven, of kunnen we er ook gewoon prima groente etc in stomen?
Ik zou sowieso altijd voor een combi apparaat gaan. Groente lukt wel met alleen stoom, maar een stuk vlees, brood of lasagna bijvoorbeeld niet.

Overigens levert Siemens alleen maar interieure versies van het fenomeen stoomoven voor zover mij bekend :+

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Wat te doen met afzuiging?

Afzuigkap is mij helder, keuze genoeg. Echter dan een pijp naar buiten, koolstof filter of een duur plasmafilter?

We hebben een verlaagd plafond in de keuken en daar komt straks een plafondunit in.

Als we met een reguliere pijp willen werken (wat wel gaat passen) moet deze een meter of drie op zij en dan een meter of twee omhoog naar buiten, kortom levert de motor hiervoor voldoende trekkracht?
Is waarschijnlijk de goedkoopste optie, maar zal qua materiaalkosten ook wel weer aantikken.

De plafond unit voorzien van een koolstoffilter is wat goedkoper, maar niet 100% schone lucht en dus kans op ranzigheid in mijn verlaagd plafond?
Daarnaast moet je de filters periodiek vervangen met wat naast geld kost ook betekend dat het verlaagd plafond open moet.

Andere optie die mij nu al 2x is aangeraden door verschillende keukenzaken zijn plasmafilters. Deze kosten een flinke stuiver maar hoeven de eerste 10 jaar ook niet vervangen te worden, is dit echt het gouden ei qua afzuiging/ventilatie?

• Blihi
kabeltjekabel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Dat laat dus precies het probleem zien. Je zit met normale pannen dus nu al in de knoei met de middelste. Zodra je 1x een net wat grotere pan hebt begint dat echt een probleem te worden. Of zo'n vierkante 28 cm grilpan; ofwel de hoeken prikken in drie andere pitten of je moet hem dusdanig creatief draaien het handvat een hele pit blokkeerd. Twee keer 28cm pan (=30cm op de rand) gaat hem ook niet worden. 32cm koekenpan blokkeerd ook de halve plaat.
Nee, want die pannen zijn niet allemaal even hoog, dus ze passen zo op het vlak (ja, dat kun je uitproberen door de kookplaat op schaal 1:1 uit te printen en de pannen er op te zetten).

Maar als je het echt zeker wilt weten ga je met je pannen naar de keukenzaak. Dat vindt een goede zaak echt niet erg.

Overigens zijn gen van deze platen geschikt voor 2 pannen van 28 cm bodem. Als je dat echt wilt moet je goed op de specificaties letten per kookvlak en dan kom je inderdaad bij de heel dure platen uit.

• Blihi
B-Real schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:27:
Wat te doen met afzuiging?

Afzuigkap is mij helder, keuze genoeg. Echter dan een pijp naar buiten, koolstof filter of een duur plasmafilter?

We hebben een verlaagd plafond in de keuken en daar komt straks een plafondunit in.

Als we met een reguliere pijp willen werken (wat wel gaat passen) moet deze een meter of drie op zij en dan een meter of twee omhoog naar buiten, kortom levert de motor hiervoor voldoende trekkracht?
Is waarschijnlijk de goedkoopste optie, maar zal qua materiaalkosten ook wel weer aantikken.

De plafond unit voorzien van een koolstoffilter is wat goedkoper, maar niet 100% schone lucht en dus kans op ranzigheid in mijn verlaagd plafond?
Daarnaast moet je de filters periodiek vervangen met wat naast geld kost ook betekend dat het verlaagd plafond open moet.

Andere optie die mij nu al 2x is aangeraden door verschillende keukenzaken zijn plasmafilters. Deze kosten een flinke stuiver maar hoeven de eerste 10 jaar ook niet vervangen te worden, is dit echt het gouden ei qua afzuiging/ventilatie?
Mijns inziens gaat er niets boven afvoer naar buiten. Recirculatie alleen doen als het noodzakelijk is vanwege de isolatie in het huis (balansventilatie). In ieder geval nooit voor een motorloze kap gaan.

Plasma filters geen ervaring mee. Koolstof wel. Dat werkt enigszins, maar vooral het vet blijft in de lucht hangen.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Dat is ook mijn mening, echter moet er dan bij ons straks wel +/- 5 meter afgelegd worden door de vuile lucht incl enkele bochten. De vraag is of de motor daar voldoende kracht voor heeft.

In mijn vorige huis en ook bij die van mijn ouders gaat/ging de afzuiging ook naar buiten. Via de afzuigkap, haaks de bocht om en via een rechte pijp van +/- 3 meter naar buiten. Bij mijn ouders werkt het iets beter maar ook niet top, in mijn oude huis iets minder. Ik kwam vaak genoeg 's ochtends beneden en dat ik nog steeds het koken van de vorige dag rook, terwijl ik de afzuigkap erg lang aan had laten staan. Misschien (beide) een te zwakke motor?

In mijn huidige huis zit een goedkope en oude afzuigkap. Hier gaat de vuile lucht echter via een pijp van +/- 2 meter loodrecht naar boven naar buiten. Dit werkt verbazend goed, na het eten de afzuigkap uit en je ruikt praktisch niets meer. Ik kan moeilijk geloven dat de afzuigkap echt zoveel beter is als mijn vorige/die van mijn ouders, maar dat het vooral door de afstand naar buiten en de richting van de afvoerpijp komt.

Daarom er een beetje huiverig voor om straks een dure plafond unit te kopen, met veel gedoe de afvoerpijpen neer leggen en dat het niet afdoende werkt. De pijp moet feitelijk haaks de bocht om, drie meter horizontaal en 2 meter verticaal. Dat is een grote afstand met naar mijn mening, praktisch geredeneerd, teveel bochten om de lucht lekker af te kunnen zuigen.

Koolstof schijnt prima te zijn als je geen alternatief hebt, maar werkt niet afdoende van wat ik overal lees. Daarom er een beetje huiverig voor om er vanuit te gaan dat plasmafilters het dan wel perfect doen. Ben benieuwd naar de kenners hier en wellicht enkele praktijkervaringen, alhoewel plasma nog relatief nieuw is dacht ik.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je met een langere pijp een sterkere motor nodig? Alleen bochten beperken de flow toch? Als de lucht in beweging is snap ik niet wat de lengte van de afvoer hierin zou doen.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Je kan een extra motor in het kanaal plaatsen. Novy heeft kanaalmotoren die je kan aansturen met de afzuigkap. Naar buiten of recirculatiediscussie komt om de zoveel tijd terug. Ik denk als je alleen kookt is recirculatie prima. Als je ook bakt en wokt dan geloof ik niet dat recirculatie een goede oplossing is.

Wat veel mensen vergeten bij afzuiging naar buiten is dat je ook luchtaanvoer nodig hebt. Als de aanvoer beperkt is, werkt de afzuiging ook niet goed. Dus als je WTW ventilatie hebt, dan moet je of een raam open zetten of ergens een rooster plaatsen voor de aanvoer.

• jbergers
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:38:
[...]

Als ik me niet vergis is dit bij wet verboden.
Even contact opnemen met het Garantie Instituut Woningbouw (GIW) of met Vereniging Eigen Huis.

Edit:
Het ligt toch iets genuanceerder:
https://www.consuwijzer.n...ken-kopen-bepaald-bedrijf

Wat voor bedrag staat er voor de keuken? Bij een bedrag tot € 2500,- zou ik zeker bij andere leveranciers gaan kijken.
Bedankt voor de info. Er staat geen bedrag bij _/-\o_

Maar het is een Leicht keuken met schiereiland dus ik schat het wel ergens tussen de 10 en 15k in.
De precieze stelpost ga ik nog wel even opvragen.

Als ik hem op MP zet (50%?) dan moet ik behoorlijk wat korting zien terug te verdienen.

• Kapitein Merijn
jbergers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Maar het is een Leicht keuken met schiereiland dus ik schat het wel ergens tussen de 10 en 15k in.

Als ik hem op MP zet (50%?) dan moet ik behoorlijk wat korting zien terug te verdienen.
Leicht is een erg fraai en prijzig merk dus misschien moet je toch maar eens met de keuken zaak gaan praten. Waarschijnlijk heb je de keuken zelf al betaald en zou het zonde zijn om hem te dumpen voor de helft van het geld. Heel makkelijk zal het ook niet zijn om een dergelijke keuken via marktplaats te verkopen.

• poosie
  • Laatst online: 13-02 08:20
jbergers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Ik schat dat dat iets meer zal zijn. Leicht begint pas bij 15k en dan heb je een zeer uitgeklede versie. Ik ben fan van Leicht en zou je dan ook zeker adviseren of het toch niet een keuken kan worden waar je blij van wordt!

poosie wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:57 (10%)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Als je niks terug kan krijgen zou ik proberen het budget te gebruiken voor de kastjes. Dan zelf achteraf apparatuur regelen. Lijkt me kostentechnisch effectiever dan de hele keuken proberen te bekopen en te vervangen voor iets anders.

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-02 14:55
Z___Z schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:58:

Wat veel mensen vergeten bij afzuiging naar buiten is dat je ook luchtaanvoer nodig hebt. Als de aanvoer beperkt is, werkt de afzuiging ook niet goed. Dus als je WTW ventilatie hebt, dan moet je of een raam open zetten of ergens een rooster plaatsen voor de aanvoer.
Hierop inhakend; zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Berbel systeem? Die hebben een klep die open en dicht gaat op aanvraag. Dit is ook te combineren met afzuigkappen van een ander merk. Zie dit artikel. Vooral de alinea "Automatische klep" is interessant. Lijkt mij een mooie oplossing, maar ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met dit systeem. In het nieuwe huis komt er een WTW dus alles wordt luchtdicht en in de winter zet je niet zo gauw een raam of deur open.

• Justin3112
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02:30
Leon-1985 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Ah ok, wat voor een soort blad en kleur heb je erop zitten? past er wel mooi bij.

• kabeltjekabel
Blihi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:27:
[...]

Nee, want die pannen zijn niet allemaal even hoog, dus ze passen zo op het vlak (ja, dat kun je uitproberen door de kookplaat op schaal 1:1 uit te printen en de pannen er op te zetten).

Maar als je het echt zeker wilt weten ga je met je pannen naar de keukenzaak. Dat vindt een goede zaak echt niet erg.

Overigens zijn gen van deze platen geschikt voor 2 pannen van 28 cm bodem. Als je dat echt wilt moet je goed op de specificaties letten per kookvlak en dan kom je inderdaad bij de heel dure platen uit.
Dat eerste hoeft lang niet altijd zo te zijn. Twee identieke koekenpannen hebben de rand dus ook op dezelfde hoogte. 28-28 (dus 30-30 op de rand) past niet volgens je eigen plaatje gezien 30-26 ook al in elkaar zit.

De gelinkte Siemens EH975LVC1E kan daar wel degelijk mee overweg. De 21cm pit rechtsvoor en de grote 210/260/320 in het midden hebben een hart op hart afstand van 32cm.

• Blihi
Daarom is het dus goed dat je dit gewoon gaat uitproberen. Wij hebben niet de noodzaak voor twee van zulke grote pannen tegelijk, dus dan is 80cm prima. Maar ik snap dat sommigen die behoefte wel hebben en dan is 90cm of zelfs 6-pits een betere keuze.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blihi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:39:
Daarom is het dus goed dat je dit gewoon gaat uitproberen. Wij hebben niet de noodzaak voor twee van zulke grote pannen tegelijk, dus dan is 80cm prima. Maar ik snap dat sommigen die behoefte wel hebben en dan is 90cm of zelfs 6-pits een betere keuze.
6 pits levert je normaal gesproken eerder minder dan meer bruikbare ruimte op.

Mis onze Miele gas op glas plaat nog steeds hoor. 90 cm, vijf pitten met grote in het midden.

Then again, ik heb al twee maanden geen keuken meer :P

• zwembroek

zwembroek

S.C.F.

Daar ging even iets fout. Probeerde een foto van het keuken voorstel te plaatsen.

zwembroek wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:54 (91%)

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Wij hebben lang getwijfeld over de kookplaat en zijn uiteindelijk voor de welbekende AEG HK874400FB gegaan.

Na veel wikken en wegen en uiteindelijk de keuze tussen:
• 5 pitten en met pannen moeten passen en meten
• 4 pitten en gewoon altijd alle pannen op elke willekeurige pit naast elkaar kunnen gebruiken zonder te moeten schuiven/herordenen
Was het gemak van de laatste optie (naast de prijs :+) toch wel doorslaggevend.

Harrie_ wijzigde deze reactie 31-01-2019 11:00 (12%)

• Leon-1985
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:05
Justin3112 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:04:
[...]

Ah ok, wat voor een soort blad en kleur heb je erop zitten? past er wel mooi bij.
Het blad is grijs composiet. Het merk en type is Kemie, Silestone cemento spa glans

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:00
Harrie_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:57:
Wij hebben lang getwijfeld over de kookplaat en zijn uiteindelijk voor de welbekende AEG HK874400FB gegaan.

Na veel wikken en wegen en uiteindelijk de keuze tussen:
• 5 pitten en met pannen moeten passen en meten
• 4 pitten en gewoon altijd alle pannen op elke willekeurige pit naast elkaar kunnen gebruiken zonder te moeten schuiven/herordenen
Was het gemak van de laatste optie (naast de prijs :+) toch wel doorslaggevend.
Wij hebben ook deze kookplaat en hebben deze nu een jaar in gebruik, tot op heden geen spijt en qua ruimte genoeg voor ons. We komen eigenlijk nooit ruimte te kort. Daarnaast vonden wij ook de looks mooi, helemaal zwart als deze uit staat.

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:52
Wij hebben een offerte bij ASWA opgesteld voor een keuken die pas eind 2020 wordt geplaatst (ging met name om de technische tekening die ik tijdig aan de projectontwikkelaar moest doorgeven, omdat ik de keuken niet bij hun afnam). De keuken is nog niet betaald, enkel geoffereerd, maar wel getekend.

Nu loopt er bij SIEMENS een cashback actie op de inductieplaat die wij hebben gekozen (ED877FS21E).
Gezien de verkoper aangaf dat de apparatuur uiteraard aangepast zal worden naar de meest recente versie in 2020, staat de huidige apparatuur nog allerminst vast.

De cashback actie loopt tot 28feb 2019, maar mij wordt nu wel door ASWA aangeraden om wel de inductieplaat te registeren voor de casbhack :?

Echter.. ik heb nog niets betaald, ik heb geen factuur (behoudens de offerte), en de apparatuur gaat vast nog wijzigen 8)7. Neem aan dat ik hier echt niets mee kan, want ik heb ook niets...
Ik wacht nog op een reactie van ASWA hieromtrent.

keanu_ wijzigde deze reactie 31-01-2019 18:10 (3%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Normaal gesproken mag je nog een serienummer oid invullen. Geloof nooit dat Siemens daar in trapt.

• GeeMoney
@MikeyMan daarom willen ze ook dat hij de inductieplaat alvast afneemt natuurlijk.
Ik zou gewoon volgende jaar pas kijken naar de acties. Ze zijn er regelmatig in de vorm van cash backs of extra garantie of een pannenset etc.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GeeMoney Afnemen staat er niet, alleen registreren.

• GeeMoney
MikeyMan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:37:
True, maar ik hoop toch dat hij niet een apparaat zijn serienummer uitgeeft aan een koper waardoor straks een andere koper de korting mis zou lopen?
100% dat Siemens natuurlijk bewijs wilt hebben van de koop, in de vorm van een factuur in combinatie met een serienummer.
Ik had destijds bij 4 Miele apparaten 10 jaar garantie, helaas is dat er niet meer want dat is toch wel heel lekker.

• Blihi
Dan leggen ze een apparaat voor je aan de kant, registreren dat serienummer en zeggen dat je niet meer kunt veranderen. Je garantie gaat dan dus ook nu al in. Ik zou er niet in mee gaan.

• keanu_
MikeyMan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:37:
Ik moet hem inderdaad registeren, heb nog niets gekocht ;)
Maar ik het enige wat ik heb is een typenummer: ''ED877FS21E'' en een offerte. :F

Ik ga (en kan ook) niet iets registeren wat ik in essentie niet bezit.

keanu_ wijzigde deze reactie 31-01-2019 19:18 (3%)

• arpeggio
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:24
@keanu_ @MikeyMan @GeeMoney @Blihi De Siemens cashback werkt op basis van een getekende offerte. M.a.w. je bent de verplichting aangegaan om een bepaald Siemens apparaat te kopen.

In juli vorig jaar heb ik een keuken besteld met Siemens-apparatuur en de cashback van 500 euro kon ik direct daarna aanvragen. En inmiddels ook al ontvangen. Keuken wordt pas dit najaar geleverd.

Registreren kan pas wanneer je het apparaat daadwerkelijk hebt ontvangen en geïnstalleerd.

• keanu_
arpeggio schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:24:
@keanu_ @MikeyMan @GeeMoney @Blihi De Siemens cashback werkt op basis van een getekende offerte. M.a.w. je bent de verplichting aangegaan om een bepaald Siemens apparaat te kopen.

In juli vorig jaar heb ik een keuken besteld met Siemens-apparatuur en de cashback van 500 euro kon ik direct daarna aanvragen. En inmiddels ook al ontvangen. Keuken wordt pas dit najaar geleverd.

Registreren kan pas wanneer je het apparaat daadwerkelijk hebt ontvangen en geïnstalleerd.
Maar mijn keuken komt pas eind 2020, dan ga ik er vanuit dit niet meer hetzelfde apparaat is.
En daarnaast staat op de registratiesite:

''Hier kunt u de digitale factuur uploaden. Let op dat de factuur er duidelijk leesbaar en in zijn geheel, zonder aangehechte pinbon op staat, dat het beeld scherp en voldoende groot is en dat de tekst niet bedekt wordt door een pinbewijs. Het verplichte formaat is jpg of pdf.
Let op: zonder kopie, scan of foto van uw aankoopbewijs kan de aanvraag niet direct worden goedgekeurd''

Is een offerte hetzelfde als een factuur? M.i. niet namelijk

keanu_ wijzigde deze reactie 31-01-2019 19:34 (26%)

• arpeggio
@keanu_ Bij mij zit er ook anderhalf jaar tussen.

Mijn keukenleverancier adviseerde mij om direct de cashback aan te vragen. Op zijn advies heb ik de (wederzijds) getekende offerte ingestuurd.

Of het betreffende apparaat op het moment van levering eind 2020 nog leverbaar is, is een zaak tussen jou en de keukenleverancier. Mogelijk moet hij een vervangend en gelijkwaardig model leveren. Wel van Siemens uiteraard...

Feit is dat je een verplichting bent aangegaan om een bepaald Siemens-apparaat te kopen. Die verplichting blijft bestaan en dat is wat telt voor Siemens.

arpeggio wijzigde deze reactie 31-01-2019 19:41 (6%)

• keanu_
@arpeggio
Bedankt voor je onderbouwing, ik snap je gedachtengang van de verplichting die ik ben ben aangegaan. Ik upload dan wel mijn hele (getekende) offerte en wacht het af!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edit .. blijkbaar wel...

MikeyMan wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:01 (93%)

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik vind het leuk om te lezen. Welke inductie kookplaat nu het meest geschikt is. Het is een keuze waar wij ook mee bezig zijn.
Kiezen we 80 of 90 cm. Flex inductie of niet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met flexinductie?
Onze leverancier kwam met de EX807LVC1E 80cm zonder flexinductie
EX877LVV5E 80cm maar met flex inductie
EX977LVV5E 90cm variant met flexinductie.

Qua prijs is het steeds 100 euro extra.
Mij lijkt 1 flex inductie wel handig, hebben nu een 6 pits gaskookstel. Eigenlijk nooit meer dan 4 pannen tegelijk.
Heb net onze pannen even gemeten onze veel gebruikte kook pannen zijn 20cm, hapjes pan iets groter.

• arpeggio
@MikeyMan Nog even opgezocht: op 16-07-2018 heb ik de cashback aangevraagd en op 26-07-2018 stond het bedrag (EUR 500) op mijn bankrekening.
Tot heden heb ik aan de keukenleverancier nog geen cent betaald...

Ter verduidelijking: een wederzijds getekende offerte staat gelijk aan een koopovereenkomst. Het dient als orderbevestiging. Je hebt het apparaat dus al gekocht. Dat de levering en de betaling op een later moment plaatsvinden, is een ander verhaal. De afspraken daarover staan in de koopovereenkomst.
Bij de koop van een huis gaat het net zo...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arpeggio schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:27:
@MikeyMan Nog even opgezocht: op 16-07-2018 heb ik de cashback aangevraagd en op 26-07-2018 stond het bedrag (EUR 500) op mijn bankrekening.
Tot heden heb ik aan de keukenleverancier nog geen cent betaald...

Ter verduidelijking: een wederzijds getekende offerte staat gelijk aan een koopovereenkomst. Het dient als orderbevestiging. Je hebt het apparaat dus al gekocht. Dat de levering en de betaling op een later moment plaatsvinden, is een ander verhaal. De afspraken daarover staan in de koopovereenkomst.
Bij de koop van een huis gaat het net zo...
Blijf het raar vinden. Je kunt bij wijze van spreken nog wisselen naar een ander apparaat of model.
Ik ken alleen cashback met invoer van serienummer.

• arpeggio
MikeyMan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:33:

Blijf het raar vinden. Je kunt bij wijze van spreken nog wisselen naar een ander apparaat of model.
Ik ken alleen cashback met invoer van serienummer.
Dat is precies het punt waar het om gaat: je kunt niet meer wisselen naar een ander apparaat. Alleen in het geval het bestelde apparaat niet leverbaar is, moet de keukenleverancier een vervangend en gelijkwaardig apparaat leveren.
Als je een huis koopt, hebben aannemer en koper toch dezelfde verplichtingen naar elkaar?

• Blihi
Bij de goede keukenzaken kun je later best nog wijzigen naar een ander apparaat. Meestal alleen naar een duurder type, goedkoper liever niet. Maar in principe heb je gelijk en is de kook 100% gesloten met het tekenen van de offerte (of de orderbevestiging, dat zou beter zijn).

Wij hebben de offerte mondeling geaccepteerd. Die is omgezet in een order en die hebben we getekend zodat het voor alle partijen duidelijk is wat de afspraken zijn. In goed overleg kan er nog vanalles gewijzigd worden, maar beide partijen kunnen naleving eisen als het er op aan komt.

• Mokum80
  • Laatst online: 14:33
Welke hoogte hebben jullie gekozen voor de oven/magnetron? Plaatsing vanaf de grond op circa 100cm (gemeten grond tot onderkant apparaat) lijkt mij het meest praktisch om ovenschalen eruit te halen. Vooral als het zwaar is, wil je de hete inhoud niet over je heen krijgen. Echter, op circa 120cm kan je beter in het apparaat en dus op het te bereiden gerecht kijken (plus bediening), maar weer iets lastiger uitnemen. Een iets hogere plaatsing vind ik wel wat mooier staan.

• Fimke
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 09-02 08:45
Onze oven begint op 62 cm van de grond. Ik ben klein en vind het heel prettig dat ik alle ovenschalen er uit kan tillen zonder mijn armen omhoog te moeten doen. Voor het kijken moet je misschien even bukken, maar dat is geen probleem. Ik zou het in een keukenwinkel gaan testen, je wordt echt niet blij van ovensschalen die je er op een te hoge hoogte uit moet halen, zodat je minder controle hebt.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Grrr, we werden er vandaag door de keukenleverancier op gewezen dat de Miele Artline stoomoven geen vaste water aan- en afvoer als optie heeft. Dan moeten we naar de niet Artline uitvoering, maar dan hebben we dus apparaten met grepen terwijl het doel juist was alles greeploos te maken.

Wel typisch dat Miele die optie niet op hun duurste apparaat heeft :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• GeeMoney
PaT schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:25:
Grrr, we werden er vandaag door de keukenleverancier op gewezen dat de Miele Artline stoomoven geen vaste water aan- en afvoer als optie heeft. Dan moeten we naar de niet Artline uitvoering, maar dan hebben we dus apparaten met grepen terwijl het doel juist was alles greeploos te maken.

Pssst, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er rond mei nieuwe apparaten komen. Weet niet hoeveel tijd je nog hebt?
Of het daarin wel zit weet ik dan weer niet.
Ik vond de Artline serie wel mooi ook maar die vingers op de ramen iedere keer en het is jammer dat je hem alsnog weer met de hand moest dicht drukken.

Ik heb het boek er even op nageslagen en inderdaad, de Artline heeft geen vaste aan/afvoer mogelijkheden.
Nu viel mij ook op dat bij de Artline ovens wel gesproken wordt over Pyrolyse reiniging maar niet bij de andere typen? Die hebben dat toch ook?
Edit: de H6800BP heeft volgens de site wel Pyrolyse.

GeeMoney wijzigde deze reactie 31-01-2019 22:47 (18%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:25:

On the upside, het scheelt je uren in de week wachten tot je deur open is ;)

• DikkieD
Tito129 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:12:
Ik vind het leuk om te lezen. Welke inductie kookplaat nu het meest geschikt is. Het is een keuze waar wij ook mee bezig zijn.
Kiezen we 80 of 90 cm. Flex inductie of niet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met flexinductie?
Onze leverancier kwam met de EX807LVC1E 80cm zonder flexinductie
EX877LVV5E 80cm maar met flex inductie
EX977LVV5E 90cm variant met flexinductie.

Qua prijs is het steeds 100 euro extra.
Mij lijkt 1 flex inductie wel handig, hebben nu een 6 pits gaskookstel. Eigenlijk nooit meer dan 4 pannen tegelijk.
Heb net onze pannen even gemeten onze veel gebruikte kook pannen zijn 20cm, hapjes pan iets groter.
Wij hebben net de EX977KXX5E besteld, volgens mij is dat het tft broertje van de EX977LVV5E. Ik ben wel redelijk onder de indruk van hoe dit werkt. Had liever de allernieuwste versie, maar die was aanzienlijk duurder.

Ik heb vooraf aardig wat filmpjes op Youtube gekeken....
Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True