Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:49
GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:48:
[...]

We kunnen alle (RAL) kleuren kiezen maar zal wel richting zwart gaan verwacht ik.
Die loop ruimte is 60 maar is eigenlijk ook optioneel. De doorloop zit voornamelijk aan de andere kant (2.2m) .
We wilden hem in symmetrie houden met de kastenwand en anders krijgen we daar 1.2m, en dan zou ook de keuken meer richting de kamer komen. Ook is het echt geen logische doorloop dus ik verwacht daar zelden te lopen maar helemaal afsluiten wilde ik dan ook weer niet.

Het gekozen blad is dus nu wit, mijn vrouw vindt dat mooi maar ik twijfel nog. Het wit van het bad zal nooit hetzelfde zijn als het wit van de kasten. (materiaal is anders dus al zou je RAL kleuren exact gelijk houden levert het gewoon verschil op) Maar ik neem aan dat iedereen datzelfde heeft met witte kasten en een wit blad?
Welk materiaal ga je gebruiken voor het werkblad? Bij deze afmetingen is Corian eigenlijk een must omdat je dat als enige naadloos kan verwerken. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een naad over de volledige diepte van mijn eiland te hebben lopen, zeker niet bij een wit blad.

Als de keuken in iedere RAL kleur gespoten kan worden moet het wel lukken om een bijpassende kleur te vinden toch? Exact gelijk lukt inderdaad nooit. Als het blad niet te dik is valt het ook niet op door de greeplijst die er nog tussen zit.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:20:
[...]

Welk materiaal ga je gebruiken voor het werkblad? Bij deze afmetingen is Corian eigenlijk een must omdat je dat als enige naadloos kan verwerken. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een naad over de volledige diepte van mijn eiland te hebben lopen, zeker niet bij een wit blad.

Als de keuken in iedere RAL kleur gespoten kan worden moet het wel lukken om een bijpassende kleur te vinden toch? Exact gelijk lukt inderdaad nooit. Als het blad niet te dik is valt het ook niet op door de greeplijst die er nog tussen zit.
Het laatste zit gedeelte zou inderdaad met een naad afgescheiden worden. Ik heb meerdere keukenzaken (zelfs grafsteenmakers) benaderd of zij bladen van 4.4m kunnen leveren maar dat kunnen ze niet. Mede vanwege gewicht/plaatsing.
Heb je een richtprijs van die Corian per strekkende meter? Ik zal mijn zaak eens vragen of hij het product kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:24:
[...]

Het laatste zit gedeelte zou inderdaad met een naad afgescheiden worden. Ik heb meerdere keukenzaken (zelfs grafsteenmakers) benaderd of zij bladen van 4.4m kunnen leveren maar dat kunnen ze niet. Mede vanwege gewicht/plaatsing.
Heb je een richtprijs van die Corian per strekkende meter? Ik zal mijn zaak eens vragen of hij het product kent.
Van Corian/Hi-macs is er altijd een witte kleur die gunstig word aangeboden. Hoe dik wil je het werkblad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Van Corian/Hi-macs is er altijd een witte kleur die gunstig word aangeboden. Hoe dik wil je het werkblad hebben?
Ik denk een centimeter of 1,5-2 ? Mijn vrouw wil een dun blad in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-04 23:17
Voor een groot oppervlak is corian inderdaad naadloos te verwerken. Nadeel vind ik dat de warmtebestendigheid matig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Ik denk een centimeter of 1,5-2 ? Mijn vrouw wil een dun blad in ieder geval.
`
Massief is het 1,2cm en kost ca. € 600,- per strekkende meter van 120cm diep. Je zal je bar dan wel moeten ondersteunen.
Je kan er geen hete pan op zetten inderdaad maar dat kan ook alleen bij een keramisch blad. Het voordeel van Corian is wel dat het altijd onzichtbaar te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb de vraag even uitgezet bij onze leverancier. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:58:
Ik heb de vraag even uitgezet bij onze leverancier. Dank voor de tip!
Dekton ook meegenomen? Schijnt ook grote oppervlakten zonder naad te kunnen maken, weet de max even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Dekton ook meegenomen? Schijnt ook grote oppervlakten zonder naad te kunnen maken, weet de max even niet.
Dekton gaat ook "maar" tot 315cm.
Als je geen naad wilt word het kunststof, rvs of Corian.

Ik heb overigens zelf een wit composiet blad gehad met een naad erin. De naad word altijd gemaakt door 2 platen tegen elkaar aan te leggen en deze te voorzien van een klein facet randje. Dit word vervolgens afgekit. Bij donkere bladen niet echt een probleem maar bij een wit blad word de kit naad echt heel snel vies, vooral zo kort langs de spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Merijn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Dekton gaat ook "maar" tot 315cm.
Als je geen naad wilt word het kunststof, rvs of Corian.

Ik heb overigens zelf een wit composiet blad gehad met een naad erin. De naad word altijd gemaakt door 2 platen tegen elkaar aan te leggen en deze te voorzien van een klein facet randje. Dit word vervolgens afgekit. Bij donkere bladen niet echt een probleem maar bij een wit blad word de kit naad echt heel snel vies, vooral zo kort langs de spoelbak.
Grappig dat het overal als naadloos wordt aangeprezen dan. Net deze gevonden:

"6) Afmetingen

Door de grotere afmetingen biedt het materiaal meer toepassingsmogelijkheden. Dektonplaten kunnen geleverd worden tot een afmeting van 3200 x 1440 MM. Met diktes van 8MM, 12 MM en 20 MM kunt u veel kanten op."

Dat is ruim voldoende voor een luxe kookeiland, maar inderdaad wel beperkt als richting de 4 meter gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 24-01-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Mijn leverancier is bekend met Corian en maakt een offerte voor me.
Gaf wel aan dat het krasgevoeliger is en inderdaad geen hete pannen aankan.
Verlijmen van grote lengtes mag alleen door Corian zelf dus ook dat is een meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:08
GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:42:
Mijn leverancier is bekend met Corian en maakt een offerte voor me.
Gaf wel aan dat het krasgevoeliger is en inderdaad geen hete pannen aankan.
Verlijmen van grote lengtes mag alleen door Corian zelf dus ook dat is een meerprijs.
Nog een opmerking over Corian en krasgevoeligheid. Voor het blad hoeft het geen probleem te zijn. Maar wanneer de spoelbak ook van wit Corian is, dan blijft er vuil achter in de krassen en dat is blijvend zichtbaar. Gaat er wat smoezelig uitzien. Mijn zoon en schoondochter hebben een wit Corian blad van 5 meter met ingegoten spoelbak. De spoelbak is heel lastig schoon te houden en ze zeggen nu na 2 jaar dat ze dit niet weer zouden doen. Het blad is overigens prima verder... incl. pitt cooking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:35
Is het een must om hete pannen op je werkblad te zetten?

Ik doe het echt nooit en anders is het een kleine moeite om even een onderzetter te pakken toch?

In het geval van een ongeluk valt het onder je brandverzekering weet ik toevallig.
Mijn moeder had eens een pan afgewassen en weer op het fornuis gezet, bleek de gaspit nog op de laagste stand aan te staan. Even later pakt ze zonder er erg in te hebben de pan op om deze op te ruimen, brand haar vingers en gooit de pan uit schrik het aanrecht op.
Geen lichamelijk letsel, wel een mooie ronde afdruk in het werkblad. Zonde, ook omdat ze nogal wat meters werkblad hadden en ze zagen de kostenpost dus al hangen. Totdat iemand ze er op wees dat dit onder je brandverzekering valt, dus verzekering gebeld en nieuw werkblad werd gewoon vergoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
arpeggio schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Nog een opmerking over Corian en krasgevoeligheid. Voor het blad hoeft het geen probleem te zijn. Maar wanneer de spoelbak ook van wit Corian is, dan blijft er vuil achter in de krassen en dat is blijvend zichtbaar. Gaat er wat smoezelig uitzien. Mijn zoon en schoondochter hebben een wit Corian blad van 5 meter met ingegoten spoelbak. De spoelbak is heel lastig schoon te houden en ze zeggen nu na 2 jaar dat ze dit niet weer zouden doen. Het blad is overigens prima verder... incl. pitt cooking.
Bedankt voor de tip, de spoelbak wordt bij ons gewoon een verzonken RVS variant ivm de Quooker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04
Wit op wit blad werd ons overal afgeraden inderdaad i.v.m. het kleurverschil. Bij 1 keukenzaak hadden ze een voorbeeld keuken staan waar ze wel wit op wit hadden en eerlijk gezegd was dat echt niet mooi. Wij zijn daarom geswitched naar lichtgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Brooky schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:28:
Wit op wit blad werd ons overal afgeraden inderdaad i.v.m. het kleurverschil. Bij 1 keukenzaak hadden ze een voorbeeld keuken staan waar ze wel wit op wit hadden en eerlijk gezegd was dat echt niet mooi. Wij zijn daarom geswitched naar lichtgrijs.
Dat is inderdaad waar ik ook even mee zit. Die Corian is wel in alle kleuren verkrijgbaar maar het zal nooit exact matchen.
Wat een luxe problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heet is ook relatief. Als er water/vocht in de pan zit, dan wordt de pan nooit veel warmer dan 100 graden. Een pan van 100 graden kan je zelfs op een kunstof/laminaat blad gewoon neerzetten. Als je een stuk vlees hebt gebraden, dan is een pan veel warmer en kan je dus niet zomaar op het aanrecht zetten. Een lege pan is al helemaal uit den boze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Dat is inderdaad waar ik ook even mee zit. Die Corian is wel in alle kleuren verkrijgbaar maar het zal nooit exact matchen.
Wat een luxe problemen :+
Niet te druk maken over dat kleurverschil.
https://coratechniek.nl/inspiratiepagina/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
kabeltjekabel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 02:07:
[...]

Ik kan die plaat alleen bij Keukenloods vinden.

Oke, een kookplaat van 1300,-. Wat doet dat ding dan extra? Hoeveel honderden euro's heb je over voor "automatische en constante temperatuurregeling"? Voor dat geld kun je ook een snipperdag bijkopen en zelf even leren op welke stand je hem moet zetten om net aan de kook te blijven.

[...]

Heeft maar twee plusjes. Een +++ (dus drie keer plus) verbruikt grofweg de helft en blijft twee keer zo lang koud bij stroomuitval.

[...]

Dat is zo'n klein ding waar je niet twee taarten tegelijk kunt bakken.
De prijs van de kookplaat staat voor minder dan 1000 op de offerte. Maar ben het helemaal met je eens qua opties, dat is echt niet allemaal nodig, dus dat wordt wel een andere.
De koeler; Goeie tip, nemen we mee, dan doel je op de KIR21AD40 denk?
Oven, We zitten met de hoogte. Nemen we een hoger model, dan kan mijn vrouw er niet goed meer bij, hij moet namelijk boven de koelkast. We hebben in onze huidige keuken ongeveer eenzelfde hoogte, alleen met het bedieningspaneel aan de zijkant.
Deze oven is breder én dieper dan die we nu hebben, dus op basis daarvan vonden we dit een goede keus. Als we in 2 etages bakken, dan gebruiken we hetelucht, en dat bevalt nu ook goed. 4 etages is niet nodig.
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:43:
Zoals al eerder gezegd, die lijstjes in de ts zeggen niet zoveel en systemat gaat van goedkoop naar heul duur. Je zult er zeker geen slechte keuken aan hebben, maar 12k voor een simpele hoek is ook geld zat.
Eens. De man zei al, hee, eindelijk weer eens een klassieke hoek :P Past in elk geval bij de stijl van de rest van de woning. De keuken is vierkant, 1 wand is raam, en aan de andere wand staat de tafel, dus veel andere opties waren er ook niet qua opstelling.
Eerlijk gezegd, we hebben de kleur genoemd, en de adviseur kwam met een oplossing met 2 kleuren. We hebben met name naar de looks van de panelen gekeken, en gezegd dat we voor kwaliteit wilden gaan. Op basis daarvan kwam ie met dit merk aanzetten. Ik ben er verder niet echt in thuis. 12k is zeker niet niks, maar bijna 16k voor precies dezelfde hoek, waar zit hem dat verschil dan in, vroeg ik mij af. En toen vond ik dit topic ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben ook weer bezig met mijn favoriete onderwerp, een nieuwe keuken.

Frontjes, bladen en alle tekeningen, ik kan ze niet meer zien :p Mijn vrouw is er bedreven in, dus we gaan er wel komen uiteindelijk.

Budget is ~45.000,- voor de keuken, inbouw, leidingwerk, electra, etc. Ik zal binnenkort eens het bijna eindresultaat plaatsen zodat mensen kunnen schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
[...]

We kunnen alle (RAL) kleuren kiezen maar zal wel richting zwart gaan verwacht ik.
Die loop ruimte is 60 maar is eigenlijk ook optioneel. De doorloop zit voornamelijk aan de andere kant (2.2m) .
We wilden hem in symmetrie houden met de kastenwand en anders krijgen we daar 1.2m, en dan zou ook de keuken meer richting de kamer komen. Ook is het echt geen logische doorloop dus ik verwacht daar zelden te lopen maar helemaal afsluiten wilde ik dan ook weer niet.

Het gekozen blad is dus nu wit, mijn vrouw vindt dat mooi maar ik twijfel nog. Het wit van het bad zal nooit hetzelfde zijn als het wit van de kasten. (materiaal is anders dus al zou je RAL kleuren exact gelijk houden levert het gewoon verschil op) Maar ik neem aan dat iedereen datzelfde heeft met witte kasten en een wit blad?
Optie1, maar ook bevooroordeeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:08:

Frontjes, bladen en alle tekeningen, ik kan ze niet meer zien :p Mijn vrouw is er bedreven in, dus we gaan er wel komen uiteindelijk.

Budget is ~45.000,- voor de keuken, inbouw, leidingwerk, electra, etc. Ik zal binnenkort eens het bijna eindresultaat plaatsen zodat mensen kunnen schieten :+
Ik weet wat je doormaakt... Ik trok het ook zeer slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
jslaman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:36:
Voor een groot oppervlak is corian inderdaad naadloos te verwerken. Nadeel vind ik dat de warmtebestendigheid matig is.
Ik ben ook geen fan van dit spul. Voelt ook een beetje gek aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:32:
[...]

Ik weet wat je doormaakt... Ik trok het ook zeer slecht :)
Welke wit wil je?

WTF bedoel je, ze zijn allemaal hetzelfde :?

En dan die meewarige blik van vrouw en verkoper die de RAL kleuren opdreunen. Van allemaal dezelfde witte kleuren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:30:
Ik heb de impressies binnen gekregen!
De greeplijsten kloppen niet maar dat komt omdat ons merk keuken niet in zijn programma voorkomt helaas, ik zal een foto even van de leverancier opzoeken.

Anyway:

[Afbeelding: hoog_zwart_laag_wit]

[Afbeelding: hoog_wit_laag_zwart]

Voorbeeld van de greep:
[Afbeelding: greep_keuken]

Stemmen maar :+ .
Persoonlijk zou ik kleuren kiezen met iets minder contrast ; carbon/donker grijs kastjes en licht grijs/wit blad. Of een kek kleurtje. Zwart / wit is vrij kil.

Tevens is zwart / wit vrij standaard, bijna iedere nieuwbouwwoning in onze straat heeft het ;). Met een eiland :P.
Out of the box denken levert heel leuke combinaties op :).

Vind de "eettafel" wel erg leuk.

Ruimte rechts is veel te krap! Onze interieur adviseur ging uit van minimaal 1 meter looppad. In jouw geval is het een soort snelweg annex kruispunt, dan zou 1,5 meter beter zijn. In de praktijk zul je altijd linksaf slaan, je loopt nooit helemaal om dat eiland heen naar de woonkamer.
[...]

In de praktijk neem je altijd de kortste route naar de woonkamer. Teken voor de grap eens de looplijnen in je huidige woning uit, je zult zien dat alle lijnen de kortste route nemen. Leg maar eens een krant 60cm voor de voordeur neer, dan begrijp je precies wat ik bedoel. Ik denk dat je echt spijt gaat krijgen wanneer je het op 60cm houdt. De kastenwand staat dan ook niet meer mooi in symetrie, dus die moet ook opschuiven. Zou mij niets verbazen als de uiteindelijke keuken een heel andere inrichting krijgt, wanneer je "logisch" beredeneert. (psst hoek- of U keuken in de hoek bovenin met aangrenzend bar/eettafel en links een grote kastenwand ;).) Draai het gehele keukeneiland eens 90graden naar rechts zodat je een groot schiereiland krijgt, maak een hoek naar links met het blad en een kastenwand aan de linkerzijde. Zorg dat de kastenwand en de "eettafel"/bar op gelijke hoogte zitten.

Derhalve vind ik het eerlijk gezegd een matig ontwerp (even los van de kleuren, dat is persoonlijke smaak).
Uiteraard is het jouw woning natuurlijk :). Maar als je ooit wilt verkopen zal iedere potentiele koper zeggen "daar heb je weer iemand die per se een keukeneiland wilde" :P

[ Voor 58% gewijzigd door Sport_Life op 24-01-2019 21:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
Eens met @Sport_Life

Als je vast wil houden aan zwart wit vind ik optie 2 persoonlijk beter, maar ik zou nooit hoogglans zwart nemen.

[ Voor 72% gewijzigd door cryptapix op 24-01-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
Hmmm probeer een foto toe te voegen, maar is toch een beetje ingewikkeld.... :?

[ Voor 93% gewijzigd door poosie op 24-01-2019 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:25:
[...]

Persoonlijk zou ik kleuren kiezen met iets minder contrast ; carbon/donker grijs kastjes en licht grijs/wit blad. Of een kek kleurtje. Zwart / wit is vrij kil.

Tevens is zwart / wit vrij standaard, bijna iedere nieuwbouwwoning in onze straat heeft het ;). Met een eiland :P.
Out of the box denken levert heel leuke combinaties op :).

Vind de "eettafel" wel erg leuk.

Ruimte rechts is veel te krap! Onze interieur adviseur ging uit van minimaal 1 meter looppad. In jouw geval is het een soort snelweg annex kruispunt, dan zou 1,5 meter beter zijn. In de praktijk zul je altijd linksaf slaan, je loopt nooit helemaal om dat eiland heen naar de woonkamer.

[...]

In de praktijk neem je altijd de kortste route naar de woonkamer. Teken voor de grap eens de looplijnen in je huidige woning uit, je zult zien dat alle lijnen de kortste route nemen. Leg maar eens een krant 60cm voor de voordeur neer, dan begrijp je precies wat ik bedoel. Ik denk dat je echt spijt gaat krijgen wanneer je het op 60cm houdt. De kastenwand staat dan ook niet meer mooi in symetrie, dus die moet ook opschuiven. Zou mij niets verbazen als de uiteindelijke keuken een heel andere inrichting krijgt, wanneer je "logisch" beredeneert. (psst hoek- of U keuken in de hoek bovenin met aangrenzend bar/eettafel en links een grote kastenwand ;).) Draai het gehele keukeneiland eens 90graden naar rechts zodat je een groot schiereiland krijgt, maak een hoek naar links met het blad en een kastenwand aan de linkerzijde. Zorg dat de kastenwand en de "eettafel"/bar op gelijke hoogte zitten.

Derhalve vind ik het eerlijk gezegd een matig ontwerp (even los van de kleuren, dat is persoonlijke smaak).
Uiteraard is het jouw woning natuurlijk :). Maar als je ooit wilt verkopen zal iedere potentiele koper zeggen "daar heb je weer iemand die per se een keukeneiland wilde" :P
@Sport_Life de woonkamer is juist aan de andere kant ;) . De kortste looprichting is dus bij het "eettafel gedeelte" .
Vandaar dat we aan die kant 60 hebben aangehouden om alles in symmetrie te houden.

Iets beter te zien op de elektra tekening:
begane_grond

De eetkamertafel komt in de serre en het bar gedeelte aan het eiland is dus een extra zit.
Onze vorige woning had een U-keuken en ik wilde juist van die irritante hoeken af. Hoge kastenwand aan de andere kant kan niet ivm grote raampartijen.
Zo onlogisch is het ontwerp dus helemaal niet in mijn ogen :P .

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat verklaart :D. Ik dacht al wie ontwerpt zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:36:
Dat verklaart :D. Ik dacht al wie ontwerpt zoiets.
Tof dat je meedenkt en wellicht was ik ook niet duidelijk genoeg.
Het is blijkbaar erg moeilijk voor projectontwikkelaars om juiste tekeningen en schetsen van alles aan te leveren inclusief maten. Dit is de elektra tekening met de keuken op eigen inzicht geschetst en weer zonder maten. Ik houd alles in ieder geval goed in de gaten tijdens de bouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 21:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PWM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:08:

45k voor een keuken is heel veel geld. Vanwaar zo een hoog budget als ik vragen mag?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het hoeft ook niet op natuurlijk. Maar met alle randzaken (nieuwe vloer bijvoorbeeld), wil ik de ruimte hebben. Als het voor 30k kan, is het ook goed.

De Liebherr koelkast met ingebouwd wijnkoeler was al 6000,-. Dus kan ook hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:50:
Het hoeft ook niet op natuurlijk. Maar met alle randzaken (nieuwe vloer bijvoorbeeld), wil ik de ruimte hebben. Als het voor 30k kan, is het ook goed.

De Liebherr koelkast met ingebouwd wijnkoeler was al 6000,-. Dus kan ook hard gaan.
Ik drink geen druppel wijn en ken de koeler in kwestie niet maar die losse wijnkoelers van bijvoorbeeld Miele zien er in een kast verwerkt wel heel tof uit.
Ik ben aan apparaten volgens mij ook al 16k kwijt dus het kan inderdaad zomaar hard gaan >:)

PS: mochten de opties er zijn houd dan rekening met aan en afvoeren van water/condens.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wijn hoort in een (wijn) kelder ;) , met zo'n tafeltje en 4 stoelen erbij.
VInd het jammer dat dat geen optie was bij onze nieuwbouwwoning.

Qua budget zou ik trouwens uitgaan van max 40k, dan kom je waarschijnlijk rond de 45k uit :). Als je naar 45k toe gaat werken kom je op 50k uit.

Bij het shoppen naar keukens nooit enig budget laten vallen, hoe verleidelijk het ook is om "iets" te roepen. (mijn vrouw heeft zich een keer versproken, we konden gelijk op zoek naar een andere keuken leverancier)

[ Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 24-01-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Mistraller schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:17:
[...]

De prijs van de kookplaat staat voor minder dan 1000 op de offerte. Maar ben het helemaal met je eens qua opties, dat is echt niet allemaal nodig, dus dat wordt wel een andere.
De koeler; Goeie tip, nemen we mee, dan doel je op de KIR21AD40 denk?
Oven, We zitten met de hoogte. Nemen we een hoger model, dan kan mijn vrouw er niet goed meer bij, hij moet namelijk boven de koelkast. We hebben in onze huidige keuken ongeveer eenzelfde hoogte, alleen met het bedieningspaneel aan de zijkant.
Deze oven is breder én dieper dan die we nu hebben, dus op basis daarvan vonden we dit een goede keus. Als we in 2 etages bakken, dan gebruiken we hetelucht, en dat bevalt nu ook goed. 4 etages is niet nodig.

[...]
Ja, 1000,- voor een 4 pits inductiekookplaat is mijn boekje veel. Laat staan 1300,- Voor 450 euro heb je een SIemens EH651FEB1E; gewoon 4 pitten, 7.4 kW, PowerBoost, timer. Ik spendeer de rest dan liever ergens anders aan.

Qua koelkast; bedenk wel dat +++ gepaard gaat met dikkere wanden, dus bij een gelijke inbouwmaat wordt de netto inhoud kleiner. Persoonlijk snap ik sowieso niet waarom iedereen een inbouwkoelkast pakt. Veel duurder, veel kleiner en die deur gaat toch altijd aanlopen / scheef hangen. Zou ik nieuw kopen, neem ik zo'n 70cm brede koelvriescombi van 2,01m hoog. Gewoon vrijstaand. Nu heb ik 60cm x 1,86m, ook A+++. Terugverdientermijn zou zo'n 7 jaar zijn, maar het ging mij meer om geluid en warmte.
Reinier schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:56:
[...]

Wat 97,52% van de mensen niet boeit. Hoe vaak bak je twee taarten simultaan?
Sinds ik al een paar jaar te lam ben om verjaardagen te vieren niet zo vaak meer :P

Twee ovenschotels boven elkaar gebeurd nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@kabeltjekabel als kosten besparen je enige motief is kom je inderdaad op een heel andere keuken uit dan als je zoekt naar een balans tussen vorm en functie. Zo'n losse koelkast is vaak spuuglelijk bijvoorbeeld. Design hoeft niet duur te zijn, maar zal altijd iets kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:10:
@kabeltjekabel als kosten besparen je enige motief is kom je inderdaad op een heel andere keuken uit dan als je zoekt naar een balans tussen vorm en functie. Zo'n losse koelkast is vaak spuuglelijk bijvoorbeeld. Design hoeft niet duur te zijn, maar zal altijd iets kosten.
Ik vind persoonlijk zo'n scheefhangende deur helemaal niks. Als de koelkast dan ook nog eens 12% groter en 400 euro goedkoper wordt, geen extra keukenkast nodig is en schoonmaken vijf keer zo snel gaat is voor mij de keuze makkelijk. Maar ik besef me dat ik daarin enigsinds afwijk van wat gemiddeld "normaal" gevonden wordt ;)

Als die van mij kapot gaat hoef ik ook geen seconde na te denken of de fronten van diepvriesdeel / koelkastdeel wel overeen komen met het nieuw te kopen apparaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Je denkt wel erg rigide @kabeltjekabel
Zo'n scheefhangend deurtje is absoluut geen zekerheid en je kunt gewoon losse koelkasten en vriezers in standaardmaten kopen die je dus altijd kunt vervangen met het bestaande front. Als je steeds alleen het goedkoopste zoekt zul je inderdaad sneller tegen broddelwerk aanlopen en minder flexibel zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens met @Anoniem: 224360 hoor. De keuken is een integraal onderdeel van onze leefomgeving. Daar wil je vooral ook kunnen genieten van hoe het eruit ziet. Losse koelkast is leuk voor in de berging, maar ziet er natuurlijk niet uit in een mooie keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:43:
Je denkt wel erg rigide @kabeltjekabel
Zo'n scheefhangend deurtje is absoluut geen zekerheid en je kunt gewoon losse koelkasten en vriezers in standaardmaten kopen die je dus altijd kunt vervangen met het bestaande front. Als je steeds alleen het goedkoopste zoekt zul je inderdaad sneller tegen broddelwerk aanlopen en minder flexibel zijn.
Ik zoek niet het goedkoopste maar het efficiënste. ;)
Dus zoals gezegd; meer ruimte, minder euro's, minder energieverbruik, nooit gedoe met deurtjes, makkelijker schoonmaken (radiator). Voor mij weegt het kleine voordeel van hoe het er uit ziet daar niet tegenop.

[ Voor 16% gewijzigd door kabeltjekabel op 25-01-2019 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kabeltjekabel schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Ik zoek niet het goedkoopste maar het efficiënste. ;)
Dus zoals gezegd; meer ruimte, minder euro's, minder energieverbruik, nooit gedoe met deurtjes, makkelijker schoonmaken (radiator). Voor mij weegt het kleine voordeel van hoe het er uit ziet daar niet tegenop.
Daarom maken ze die dingen ook er is klandizie voor. Alleen iets waar je dagelijks tegen aankijkt klein noemen is een zeer subjectief oordeel......heb overigens nog nooit gehoord van een radiator die je moet schoonmaken bij een moderne koelkast. De rest is ook subjectief, want dat ligt aan de modellen die je uitkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Daarom maken ze die dingen ook er is klandizie voor. Alleen iets waar je dagelijks tegen aankijkt klein noemen is een zeer subjectief oordeel......heb overigens nog nooit gehoord van een radiator die je moet schoonmaken bij een moderne koelkast. De rest is ook subjectief, want dat ligt aan de modellen die je uitkiest.
Hoeft ook niet, je kunt ook meer betalen aan de Nuon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Is dat energieverbruik zoveel lager dan? Ik denk dat dat wel meevalt namelijk, zeker omdat de ruimte die gekoeld moet worden ook groter is?
Mijn Liebehrr verbruikt 136watt voor 193liter koelkast en 62 liter vriezen.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 25-01-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
GeeMoney schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:35:
Is dat energieverbruik zoveel lager dan? Ik denk dat dat wel meevalt namelijk, zeker omdat de ruimte die gekoeld moet worden ook groter is?
Voor minder geld een extra + in het energielabel? Ja, dat scheelt.

Warmteverlies gaat met buitenoppervlak, dus een kwadraat. Inhoud gaat met een derde macht.

Als de radiator achterop stoffig wordt stijgt de delta T die de warmtepomp moet overbruggen en gaat de koelkast dus meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 18:42
Totale prijs van mijn keuken gaat richting de 20k.. maak me dan niet echt druk om dat kleine beetje geld wat je zo kan besparen.

Losse koelkast is voor in de bijkeuken of garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23
mwoa, we hebben voor de nieuwe keuken ook gekozen voor inbouw koelkast en vriezer, maar on onze huidige woning hebben we een Amerikaanse koelkast, vind ik zeker niet lelijk.
En om eerlijk te zijn inderdaad praktischer dan de inbouw die we in ons vorige huis hadden (waar de deur inderdaad ook scheef ging aanlopen).
Een Amerikaanse paste niet mooi in de opstelling van onze nieuwe woning, anders hadden we dat zeker weer genomen, precies om de redenen die genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 12:17
Haha ik heb nog wat leuks meegemaakt. Ik heb tulp keukens gevraagd om de offerte die ik heb aan te passen naar de gevraagde configuartie, oftewel zij hebben fouten gemaakt op de offerte. Echter, krijg ik te horen dat ze de aanpassingen willen doen voor een meerprijs van 1000€! Je leest het goed ja duizend euro. Hoe verzin je het😂😂

#kooknooiteentulpkeukenwantzeproberenjezwaartenaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 14:07

Shunt

Boe

wrstylo schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:13:
Haha ik heb nog wat leuks meegemaakt. Ik heb tulp keukens gevraagd om de offerte die ik heb aan te passen naar de gevraagde configuartie, oftewel zij hebben fouten gemaakt op de offerte. Echter, krijg ik te horen dat ze de aanpassingen willen doen voor een meerprijs van 1000€! Je het goed ja duizend euro. Hoe verzin je het😂😂
#kooknooiteentulpkeukenwantzeproberenjezwaartenaaien
Heb je al getekend? Want dan is het natuurlijk een fout gemaakt door tulp maar bevestigd door jou.

Maar ja verder een echte dmg actie door een echte dmg winkel!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kabeltjekabel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:52:
[...]

Ja, 1000,- voor een 4 pits inductiekookplaat is mijn boekje veel. Laat staan 1300,- Voor 450 euro heb je een SIemens EH651FEB1E; gewoon 4 pitten, 7.4 kW, PowerBoost, timer. Ik spendeer de rest dan liever ergens anders aan.

Qua koelkast; bedenk wel dat +++ gepaard gaat met dikkere wanden, dus bij een gelijke inbouwmaat wordt de netto inhoud kleiner. Persoonlijk snap ik sowieso niet waarom iedereen een inbouwkoelkast pakt. Veel duurder, veel kleiner en die deur gaat toch altijd aanlopen / scheef hangen. Zou ik nieuw kopen, neem ik zo'n 70cm brede koelvriescombi van 2,01m hoog. Gewoon vrijstaand. Nu heb ik 60cm x 1,86m, ook A+++. Terugverdientermijn zou zo'n 7 jaar zijn, maar het ging mij meer om geluid en warmte.
De inhoud van die zuiniger koeler is even groot zag ik, beide 144 liter. Staat me wel iets van bij dat verkoper ook al zei dat die zuinigere kleiner was, en dat we daarom deze in de offerte hebben. Voor de goede orde, dat extra plusje komt neer op 30kWh/jaar. Dus dat verdien je aan meerprijs misschien net terug in de levensduur, maar misschien ook niet eens. Ik heb in mijn bijkeuken al een losse koeler en vriezer staan trouwens, dus ik heb echt geen grote lelijke joekel nodig in mijn keuken, zeker aangezien de ruimte daar beperkt is. De deur van onze huidige koeler heb ik ooit wel opnieuw afgehangen, maar na 16 jaar is dat helemaal geen schande.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tarz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:
Zo, onze keuken is ook geleverd en reeds in gebruik. Hierbij wat foto's van het resultaat, erg tevreden mee :) Let aub niet op de overige rootzooi, ondertussen is alles mooi opgeruimd en ligt de vloer erin (op 1 foto te zien.

[Afbeelding: Tussenruimte eiland en kasten]

[Afbeelding: Kastenwand met vloer]

[Afbeelding: Rechts voor]

[Afbeelding: Links voor]
Complimenten, erg mooi gedaan! Tenminste dat vinden wij :+
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op zoiets als dit, mag ik vragen naar een kosten/budget plaatje?
Mag ook via PB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Deur gaat alleen scheefhangen bij sleepdeuren toch. Bij deur-op-deur panelen, zou de deur net zo goed moeten zijn als een losse koelkast deur.
Een extra koelkast in de bijkeuken lijkt mij dan weer helemaal niks. Ik zou dan een grotere koelkast nemen in de keuken. Extra vriezer in de bijkeuken/garage lijkt me dan weer prima, aangezien spullen in de vriezer over het algemeen langer liggen dan ik de koelkast.
Losse koelkasten kan je tegenwoordig naadloos tussen keukenkasten neerzetten. Heb je bijna geen nadelen meer ten opzichte van een volledig ingebouwde koelkast, tenzij je een RVS deur lelijker vindt dan een MDF deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Z___Z schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:51:
Deur gaat alleen scheefhangen bij sleepdeuren toch. Bij deur-op-deur panelen, zou de deur net zo goed moeten zijn als een losse koelkast deur.
Een extra koelkast in de bijkeuken lijkt mij dan weer helemaal niks. Ik zou dan een grotere koelkast nemen in de keuken. Extra vriezer in de bijkeuken/garage lijkt me dan weer prima, aangezien spullen in de vriezer over het algemeen langer liggen dan ik de koelkast.
Losse koelkasten kan je tegenwoordig naadloos tussen keukenkasten neerzetten. Heb je bijna geen nadelen meer ten opzichte van een volledig ingebouwde koelkast, tenzij je een RVS deur lelijker vindt dan een MDF deur.
Koelkast en vriezer staan bij ons gestapeld. Er is in de bouw zelfs een hoekje voor ontworpen, met stopcontacten en al. Wij vinden het zelf wel praktisch, we leggen daar vaak zaken in die vaak pas later in de week nodig zijn zoals groente, vlees, maar ook drank, terwijl in de keuken meer spullen liggen die je vaak gebruikt en je ook in de keuken voor het grijpen wilt hebben.
In onze beperkte ruimte in de keuken zou ik een grote koeler weer zonde van de ruimte vinden.
Overigens; een rvs deur vind ik dus inderdaad lelijk ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04 18:58
Novadecasa schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:23:
[...]

Complimenten, erg mooi gedaan! Tenminste dat vinden wij :+
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op zoiets als dit, mag ik vragen naar een kosten/budget plaatje?
Mag ook via PB ;)
@Novadecasa Thanks, ik heb je een PB gestuurd met meer info :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2e koelkast in de bijkeuken is echt een must. Ding staat vol met bier want euh.. bier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kaasplank schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:
2e koelkast in de bijkeuken is echt een must. Ding staat vol met bier want euh.. bier!
In de bijkeuken helemaal? Dat moet toch zoveel mogelijk onder handbereik liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Mistraller schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:27:
[...]

De inhoud van die zuiniger koeler is even groot zag ik, beide 144 liter. Staat me wel iets van bij dat verkoper ook al zei dat die zuinigere kleiner was, en dat we daarom deze in de offerte hebben. Voor de goede orde, dat extra plusje komt neer op 30kWh/jaar. Dus dat verdien je aan meerprijs misschien net terug in de levensduur, maar misschien ook niet eens. Ik heb in mijn bijkeuken al een losse koeler en vriezer staan trouwens, dus ik heb echt geen grote lelijke joekel nodig in mijn keuken, zeker aangezien de ruimte daar beperkt is. De deur van onze huidige koeler heb ik ooit wel opnieuw afgehangen, maar na 16 jaar is dat helemaal geen schande.
Ja, dan vergelijk je een kleine koelkast met een kleine koelkast met een plusje meer. Voor een 1,86m combi heb je het over ~70 kWh. Kan per model verschillen, maar over het algemeen hebben de +++ modellen gewoon dikkere wanden dan de ++ modellen. En dan verlies je dus ook ruimte. En met een inbouwmodel verlies je sowieso al krap vijf centimer door 'kast in kast'...
Z___Z schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:51:
Nee hoor, ook in andere gevallen, bijvoorbeeld als de panelen te zwaar zijn (= scharnier te zwak zijn).

RVS, wit gelakt, hoogglas zwart, hoogglans rood; het is allemaal te koop. Die van mij is wit met RVS handvatten; helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-04 16:08
Jullie meningen mbt een stroompunt in het keukeneiland zijn gewenst. Er is nu vanuit gegaan dat er een Matcall Twist met 2 wcd's komt. Dat is een rond apparaat.

Ik ben onbekend met leveranciers. Welke zijn er zoal en is hier de laatste tijd nog wat mooie innovatie in geweest?

Ik zie bv die pilaren, waarbij zo'n paal uit je werkblad komt, maar dat vind ik persoonlijk niet zo fraai.

We gaan zeer wrs voor een matzwart werkblad, dus een matzwarte oplossing zou goed passen.

Iemand wat suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GustavSan schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 03:23:
Jullie meningen mbt een stroompunt in het keukeneiland zijn gewenst. Er is nu vanuit gegaan dat er een Matcall Twist met 2 wcd's komt. Dat is een rond apparaat.

Ik ben onbekend met leveranciers. Welke zijn er zoal en is hier de laatste tijd nog wat mooie innovatie in geweest?

Ik zie bv die pilaren, waarbij zo'n paal uit je werkblad komt, maar dat vind ik persoonlijk niet zo fraai.

We gaan zeer wrs voor een matzwart werkblad, dus een matzwarte oplossing zou goed passen.

Iemand wat suggesties?
Ik vond al die oplossingen matig. Rammelen vrijwel zonder uitzondering. Zij dus zelf voor stopcontacten in een lade gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Iemand wat suggesties?
Die pilaren vind ik ook lelijk en ik heb van bekenden al allerlei verhalen gehoord over onhandigheid, en dingen die erin of eronder terechtkomen. Die twist varianten zijn ook lastig qua 'grip' vooral als je wat natte of misschien vettige vingers hebt (want koken).

Ik heb zelf een Evoline Backflip (met USB, handig voor m'n zeeppomp :p ) en daar ben ik zeer te spreken over. Indrukken en hij roteert open. Hebben ze ook in (mat)zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
Ik ga zelf waarschijnlijk voor zoiets in m'n kookeiland. Aansluiting in de kast ipv op het aanrecht. Afbeeldingslocatie: https://www.bachmann.com/fileadmin/02_Produkte/03_Anschlussfelder/PIX/BACHMANN_PIX_Bildergalerie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
jslaman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:50:
Ik ga zelf waarschijnlijk voor zoiets in m'n kookeiland. Aansluiting in de kast ipv op het aanrecht. [Afbeelding]
Lijkt mij onhandig, je raakt en een lade kwijt en je staat continue tegen snoeren en stekkers aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
Komt niet in een lade, maar aan de kopse kant van het eiland. Zit daar uit het zicht, niet in een verkeersroute en vlak bij de kookplaat dus handig voor staafmixer en dergelijke.

Continue tegen stekkers aan staan lijkt me ook meevallen, verwacht de stroompunten niet heel vaak te gebruiken.

Dus meer dit idee, maar dan niet aan de zichtzijde.

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/nieuws/660/nrgcms-678118.jpg
GeeMoney schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Lijkt mij onhandig, je raakt en een lade kwijt en je staat continue tegen snoeren en stekkers aan?

[ Voor 12% gewijzigd door jslaman op 26-01-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:08

Iemand wat suggesties?
Keuze genoeg
https://www.stekkerblokkenshop.nl/stekkerdoos-keukenblad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Tarz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:50:
[...]

@Novadecasa Thanks, ik heb je een PB gestuurd met meer info :)
@Tarz Zou je mij die PB ook willen sturen?
We zijn ook erg gecharmeerd van een matzwarte keuken maar twijfelen nog tussen rotpunkt en hacker. Welk merk is jullie keuken?

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44

EiT

Kan iemand mij het prijs verschil geven tussen Miele en Siemens/Bosch. (Bij 123 of Keulenloods)

Wij doen onze vaatwasser namelijk onder de oven, wij zouden daar dus een stoomoven kunnen plaatsen met een water toevoer.

Verder vraag ik mij af of het mooi is om 2 ovens boven elkaar te doen in een kasten wand van 2.5 meter. Want dan zouden wij er nog een koffie machine naast kunnen plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door EiT op 26-01-2019 12:45 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
EiT schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:45:
Kan iemand mij het prijs verschil geven tussen Miele en Siemens/Bosch. (Bij 123 of Keulenloods)

Wij doen onze vaatwasser namelijk onder de oven, wij zouden daar dus een stoomoven kunnen plaatsen met een water toevoer.

Verder vraag ik mij af of het mooi is om 2 ovens boven elkaar te doen in een kasten wand van 2.5 meter. Want dan zouden wij er nog een koffie machine naast kunnen plaatsen.
Alleen Miele en Gaggenau hebben een stoomoven met vaste wateraansluiting. Een vergelijk maken met Bosch en Siemens is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Alleen Miele en Gaggenau hebben een stoomoven met vaste wateraansluiting. Een vergelijk maken met Bosch en Siemens is dus niet mogelijk.
Ik vraag mij daarom dus af wat het prijs verschil is tussen Miele en Siemens.
Nu ben ik uitgegaan voor zo’n 8k voor apparatuur (2x oven, vaatwasser, grote koelkast, grote vriezer, inductie met afzuiging).

2k extra is opzich ook nog wel te overzien, maar ik heb geen idee wat Miele nu meer moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Iemand hier bekend met het merk Probewa, https://www.probewa.nl/keukens/smartcollection/?
Ik heb bij een lokale keukenzaak een hele nette offerte gekregen. Rond de 16k incl montage.
Apparatuur, topmodellen van Bosch:
- Koeler Bosch KIL82AD40
- Combi Stoom Bosch CSG856RC6
- Inductie Bosch PVS895F21E (dit is exclusief plasma filter)
- Vaatwasser Bosch SMV88TX36E
- Quooker Flex RVS Combi
- Koffie Bosch CTL836EX6
- Combi oven Bosch CMG836NC1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3bzQkhzvusMXyyqfRnztUJmK/full.jpg

Een vergelijkbare opstelling van het merk Schmidt met zelfs iets minder luxe apparatuur moest bij een andere keukenzaak 22,5k doen.

Appie Heijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" -->schmidt keuken

Ondanks dat 16k voor een keuken best veel geld is, valt dit wel enigzins binnen de lijn der verwachting. Het verschil met 22,k is echter bizar veel naar mijn mening. Is Probewa een instap merkje aangezien Schmidt volgens mij een prima middenmoter is.
EiT schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Nu ben ik uitgegaan voor zo’n 8k voor apparatuur (2x oven, vaatwasser, grote koelkast, grote vriezer, inductie met afzuiging).

2k extra is opzich ook nog wel te overzien, maar ik heb geen idee wat Miele nu meer moet kosten.
Ik heb ook naar Miele gekeken voor de oven met vaste wateraansluiting, een beetje miele stoomoven met wateraansluiting doet minimaal 3500 euro. Mij veel te gortig

[ Voor 36% gewijzigd door Appie Heijn op 26-01-2019 14:43 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Appie Heijn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:35:

[...]

Ik heb ook naar Miele gekeken voor de oven met vaste wateraansluiting, een beetje miele stoomoven met wateraansluiting doet minimaal 3500 euro. Mij veel te gortig
Dat is inderdaad te gortig. Daar kan je 2 Siemens voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
EiT schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Dat is inderdaad te gortig. Daar kan je 2 Siemens voor kopen.
Mocht iemand anders een adres weten waar het goedkoper is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverik312
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-04 16:44
@Appie Heijn

Als is het zo zie op hun website is het een Keller keuken onder private label. kastmaten 78 raster 13 en ncs kleuren zegt mij Keller.

Schuller heeft ook raster 13 en kastmaat 78 maar weet niet of zij ncs kleuren hebben.

Toffe keuken ik zou wel het zitje laten vervallen achter je kookplaat ga je niet snel zitten in verband met vet spatten en je krantje ligt niet vlak i.v.m. de kookplaat :) gaat dan meer voor het oog zijn, wat trouwens een prima reden kan zijn.

Verder keek ik nog even naar het 1ste Schmidt ontwerp de kookplaat (met afzuiging) in het midden van de 2 kasten leggen kan niet, en daarnaast moet je dat niet willen ivm ruimte

[ Voor 71% gewijzigd door Maverik312 op 26-01-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
EiT schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:15:
[...]

8k is een heel krap budget voor Miele.
Ik zit op 13k uit mijn hoofd voor een stoomoven een combioven, vaatwasser, koelkast en koffieautomaat. Stoomoven is incl vaste water aan en afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kabeltjekabel schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:19:
[...]

Ja, dan vergelijk je een kleine koelkast met een kleine koelkast met een plusje meer. Voor een 1,86m combi heb je het over ~70 kWh. Kan per model verschillen, maar over het algemeen hebben de +++ modellen gewoon dikkere wanden dan de ++ modellen. En dan verlies je dus ook ruimte. En met een inbouwmodel verlies je sowieso al krap vijf centimer door 'kast in kast'...
Klopt, maar wij willen geen losse apparaten in de keuken. En dus is dit het formaat wat we nemen. Dus dan ga ik die ook vergelijken :) Bovendien is mijn indruk dat een koelkast die beter gevuld is, minder kou verliest als de deur open gaat. Ik denk dus dat een grote koelkast, zeker als die maar matig vol zou zitten, in de praktijk meer afwijkt van het opgegeven verbruik, dan een kleine koeler.
Enfin, genoeg hierover denk ik, want dit zit volgens mij meer in het hoekje "persoonlijke keuzes". :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Maverik312 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:34:
@Appie Heijn

Als is het zo zie op hun website is het een Keller keuken onder private label. kastmaten 78 raster 13 en ncs kleuren zegt mij Keller.

Schuller heeft ook raster 13 en kastmaat 78 maar weet niet of zij ncs kleuren hebben.

Toffe keuken ik zou wel het zitje laten vervallen achter je kookplaat ga je niet snel zitten in verband met vet spatten en je krantje ligt niet vlak i.v.m. de kookplaat :) gaat dan meer voor het oog zijn, wat trouwens een prima reden kan zijn.

Verder keek ik nog even naar het 1ste Schmidt ontwerp de kookplaat (met afzuiging) in het midden van de 2 kasten leggen kan niet, en daarnaast moet je dat niet willen ivm ruimte
Je kan idd wel eens gelijk hebben dat het een Keller keuken is, gokje dat de betreffende keukenzaak zaken doet met https://dkgkeukens.nl/waarom-dkg-keukens/ veel van de dingen die ik gehoord heb tijdens het gesprek komen op bovenstaande website terug. Zou mij niet verbazen dat probewa onder DKG valt.

Zitje is idd nog wel een dingetje, stoel op het einde is waarschijnlijk alleen bruikbaar tijdens koken, de andere zal wel meer voor de sier worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GustavSan
Vantage92 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:33:
[...]

@Tarz Zou je mij die PB ook willen sturen?
We zijn ook erg gecharmeerd van een matzwarte keuken maar twijfelen nog tussen rotpunkt en hacker. Welk merk is jullie keuken?
Wij gaan voor de matzwarte Hacker met een matzwart Fenix werkblad. Gewaagd en met risico's, maar het was uiteindelijk toch wat we wilden en als we over 5/10 jaar een keer het werkblad moeten vervangen is dat all in the game.

We kozen overigens voor Hacker omdat we ruim een jaar terug al een 'blanco' keuken kochten ivm meerwerk bij onze nieuwbouw. Er zijn meer merken, maar Hacker heeft gelukkig hun 'goedkope' en simpele 2035 mat zwart dat goed bij het fenix blad past. Quooker komt pas eind vh jaar met hun matzwarte flex, dus gaan we nu voor de gewone matzwarte fusion maar wel met Cube erbij.

Er is best veel in matzwart verkrijgbaar. Uiteindelijk gaat de spoelbak gewoon rvs worden. De matzwarte types van bv Franke zijn erg mooi maar ook schijnbaar erg kwetsbaar. Durf het niet aan en we hebben een mooie matzwarte keuken (met Fenix blad) in een showroom gezien en daar was de spoelbak ook rvs....zag er mooi/prima uit. Breekt het geheel ook weer wat. We hebben er trouwens een houtskleurige nis bij....om het vele zwart te breken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
MikeyMan schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Ik vond al die oplossingen matig. Rammelen vrijwel zonder uitzondering. Zij dus zelf voor stopcontacten in een lade gegaan.
Tja. Enerzijds prima, maar geen ruimte aan de werkzijde..dus dan moet ik omlopen om iets aan te kunnen sluiten. Ik denk niet dat dit in ons geval werkt, maar wel fijn dat het zo helemaal uit de weg is.
RUFFNECK schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Die pilaren vind ik ook lelijk en ik heb van bekenden al allerlei verhalen gehoord over onhandigheid, en dingen die erin of eronder terechtkomen. Die twist varianten zijn ook lastig qua 'grip' vooral als je wat natte of misschien vettige vingers hebt (want koken).

Ik heb zelf een Evoline Backflip (met USB, handig voor m'n zeeppomp :p ) en daar ben ik zeer te spreken over. Indrukken en hij roteert open. Hebben ze ook in (mat)zwart.
Ik zie er een hoop en niet allemaal zijn ze even mooi, wel praktisch ja. Ik twijfel vooral aan de bijna enige locatie waar ik dit ding kant plaatsen. We hebben de spoelbak aan de linker uiterste zijde en de kookplaat aan de rechter uiterste zijde...dus dan in het midden plek voor elektra, maar niet teveel aan de overzijde, omdat daaronder een nis zit/komt. Ik wil dat stroompunt liever helemaal niet, dan dat ie me in de weg staat. Ik kook veel en lang, dus geen concessies mbt het werkblad. :)
jslaman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:50:
Ik ga zelf waarschijnlijk voor zoiets in m'n kookeiland. Aansluiting in de kast ipv op het aanrecht. [Afbeelding]
Mooi. Jammer dat die Pix niet in het matzwart te krijgen is. Bij ons is er in elk geval aan de beide zijkanten genoeg ruimte, want daar hebben we een gewone kast met deur.
jslaman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:22:
Komt niet in een lade, maar aan de kopse kant van het eiland. Zit daar uit het zicht, niet in een verkeersroute en vlak bij de kookplaat dus handig voor staafmixer en dergelijke.

Continue tegen stekkers aan staan lijkt me ook meevallen, verwacht de stroompunten niet heel vaak te gebruiken.

Dus meer dit idee, maar dan niet aan de zichtzijde.

[Afbeelding]

[...]
Hmm. Dit zou wel eens iets kunnen zijn ja. Wel jammer dat onze gewenste kant niet uit het zicht is en zal zijn. Aan de andere kant hebben ze ook een versie in zwart en op onze zwarte keuken valt het misschien minder op. We hoeven ook maar 2 van die punten, en ik zag ook dat ze er een hebben met een kapje erop.

Goeie tip! Hopelijk kan dit bij ons qua ruimte etc. De keukenboer geeft aan dat die matcall twist in elk geval minimaal 60cm van de kookplaat moet zitten en ook minimaal 60cm van de kraan.....blijft alleen het uiterste midden van ons eiland over en dat vind ik een waardeloze plek zo in het midden (te dicht naar het werkgedeelte van het werkblad omdat we aan de andere zijde een nis hebben).
Ja. Maar het is nou niet dat er wat tussenzit dat niet onder mijn omschrijving van lelijk/saai en onhandig valt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
GustavSan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:28:
[...]

Wij gaan voor de matzwarte Hacker met een matzwart Fenix werkblad. Gewaagd en met risico's, maar het was uiteindelijk toch wat we wilden en als we over 5/10 jaar een keer het werkblad moeten vervangen is dat all in the game.

We kozen overigens voor Hacker omdat we ruim een jaar terug al een 'blanco' keuken kochten ivm meerwerk bij onze nieuwbouw. Er zijn meer merken, maar Hacker heeft gelukkig hun 'goedkope' en simpele 2035 mat zwart dat goed bij het fenix blad past. Quooker komt pas eind vh jaar met hun matzwarte flex, dus gaan we nu voor de gewone matzwarte fusion maar wel met Cube erbij.

Er is best veel in matzwart verkrijgbaar. Uiteindelijk gaat de spoelbak gewoon rvs worden. De matzwarte types van bv Franke zijn erg mooi maar ook schijnbaar erg kwetsbaar. Durf het niet aan en we hebben een mooie matzwarte keuken (met Fenix blad) in een showroom gezien en daar was de spoelbak ook rvs....zag er mooi/prima uit. Breekt het geheel ook weer wat. We hebben er trouwens een houtskleurige nis bij....om het vele zwart te breken....
Klinkt goed! Wij neigen ook naar de AV2035 Systemat.
Quooker Flex vind ik ideaal, waar heb je gehoord dat die eind dit jaar in mat zwart komt?
Wij gaan voor een keramiek blad, niet zo mat als Fenix NTM maar lees niet hele positieve verhalen over Fenix. Wat is jullie afweging daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Mistraller schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Klopt, maar wij willen geen losse apparaten in de keuken. En dus is dit het formaat wat we nemen. Dus dan ga ik die ook vergelijken :) Bovendien is mijn indruk dat een koelkast die beter gevuld is, minder kou verliest als de deur open gaat. Ik denk dus dat een grote koelkast, zeker als die maar matig vol zou zitten, in de praktijk meer afwijkt van het opgegeven verbruik, dan een kleine koeler.
Enfin, genoeg hierover denk ik, want dit zit volgens mij meer in het hoekje "persoonlijke keuzes". :)
Absoluut. Bij een lege koelkast rolt alle koude lucht er uit als de deur open gaat. Maar als je met een grotere koelkast een 2e koelkast kunt wegbezuinigen dan is dat hoe dan ook zuiniger. Je kunt in een deels lege koelkast altijd nog (lege) flessen of airbags leggen om die wegrollende koude lucht te voorkomen. Een volle koelkast heeft ook langer nodig om op te warmen bij stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
[...]

Klinkt heel vet! Alvast wat foto's? Wij hebben een wit hoogglans met zwarte afwerking in het huis. Zwarte Quooker, zwarte hekjes, stalen deuren en zwarte haard. Ook mooie combinatie. Misschien achteraf wel een zwarte wasbak gewild maar waren hier beetje laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Wackmack ik zou juist geen zwarte wasbak kiezen. Die zit binnen no time onder de krassen en met een quoocker kan het volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
GeeMoney schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:26:
@Wackmack ik zou juist geen zwarte wasbak kiezen. Die zit binnen no time onder de krassen en met een quoocker kan het volgens mij ook niet.
Een van de Franke modellen kan wel maar ook dan risico op krasjes etc. Wij zien er maar vanaf. Geen gerommel aan het werkblad als het even kan (is al kwetsbaar genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Vantage92 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:16:
[...]

Klinkt goed! Wij neigen ook naar de AV2035 Systemat.
Quooker Flex vind ik ideaal, waar heb je gehoord dat die eind dit jaar in mat zwart komt?
Wij gaan voor een keramiek blad, niet zo mat als Fenix NTM maar lees niet hele positieve verhalen over Fenix. Wat is jullie afweging daarin?
De matzwarte av2035 is op zich qua afwerking etc niet het frontje van onze 1e keuze, maar dit is de enige die echt matzwart is van Hacker dus doen we het maar.

Fenix heeft idd wat nadelen, maar na het lezen van de reviews heb ik het idee dat een zeer klein percentage echt pech heeft en de rest simpelweg onvoldoende heeft ingelezen over wat wel en niet kan. Een hete pan erop kan niet. Schoonmaken met bijtend spul kan niet. Wij redeneren nu simpel als volgt. We hebben kinderen en die zullen wrs toch wel voor wear en tear zorgen. Is het niet Fenix dan wel bij composiet oid. We gaan er vanuit dat op elke 10 mensen met mindere ervaringen er 100 of meer zullen zijn die er superhappy mee zijn en dit niet ventileren...een aaname ok :).

Over die matte Quooker Flex. We hebben met Quooker NL gemaild. We wilden een matzwarte flex maar helaas. Het komt eraan maar wanneer weten ze nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GustavSan
Wackmack schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Klinkt heel vet! Alvast wat foto's? Wij hebben een wit hoogglans met zwarte afwerking in het huis. Zwarte Quooker, zwarte hekjes, stalen deuren en zwarte haard. Ook mooie combinatie. Misschien achteraf wel een zwarte wasbak gewild maar waren hier beetje laat mee.
Nog geen foto's want nog in bestelling. Wel inspiratie opgedaan in een showroom waar we deze zagen en onze keuken gaat er wel wat op lijken:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Hgph6YT/IMG-20190102-104356.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f4GqFfv/IMG-20190102-104340.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door GustavSan op 27-01-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
GustavSan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:41:
[...]

De matzwarte av2035 is op zich qua afwerking etc niet het frontje van onze 1e keuze, maar dit is de enige die echt matzwart is van Hacker dus doen we het maar.

[…]
Wij hebben AV6000 en die is toch (ook) echt matzwart. Vind die ook mooier dan de 2035 vanwege de soft afgeronde gelakte randen ipv zo een kunststof band (nooit 100% dezelfde kleur zal hebben omdat het ander materiaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
AV6000 en AV2035 allebei mat zwart. De 2035 vond ik nog wat matter en had soort anti-fingerprint.
De 2035 was ook alleen met de Systemart lijn te krijgen. Verder viel me eigenlijk geen verschil op.

[ Voor 11% gewijzigd door Vantage92 op 27-01-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Vantage92 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:09:
AV6000 en AV2035 allebei mat zwart. De 2035 vond ik nog wat matter en had soort anti-fingerprint.
De 2035 was ook alleen met de Systemart lijn te krijgen. Verder viel me eigenlijk geen verschil op.
Oh bij ons viel de 2035 al direct af vanwege die kunststof randafwerking ipv volledig rondom gelakt zoals bij de 6000. Weet ook niet of de 2035 ook aan de achterzijde gelakt is? Dat is bij de 6000 wel en was een absolute must voor ons. Dus of de 2035 nog iets matter is weet ik niet, maar de 6000 is in ieder geval ook mat zwart. Ik weet niet of er op de 6000 ook een anti fingerprint iets opzit, maar heb niet echt last van vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 12:14
GeeMoney schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:26:
zwarte bakken krassen niet, en kunnen prima met een Quooker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ice82 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:27:
[...]
zwarte bakken krassen niet, en kunnen prima met een Quooker
Apart dat bij elk mat zwart sanitair item expliciet staat dat er geen garantie op krassen, gebruikers sporen of kalk is?
Als de mat zwarte van RVS is dan kan het icm een Quooker, anders mag het formeel niet.

@GustavSan hoelang is dat blad van die voorbeeld keuken?
Wij zijn er inmiddels qua kleur wel uit. Hoge zwarte kasten wand nemen we mat zwart. Het eiland wit, alleen nog hoogglans of mat zijn we nog niet uit. De vrouw wil er een wit blad op maar we krijgen dan wel een naad bij het bar gedeelte aangezien we 4.4m nodig hebben. Corian is de enige die dit "naadloos" zou kunnen overbruggen maar die heeft dan weer veel ondersteuning nodig bij een vrije overspanning groter dan 40cm, het is een "zacht" materiaal en niet hitte bestendig. Daarnaast ook nog eens bijna 2 keer zo duur als composiet. (7300 euro tov 3900 euro)
Overigens is naadloos tussen aanhalingstekens want er zal evengoed een hele dunne lijn zichtbaar blijven waar hij aangehecht wordt al moet je waarschijnlijk wel weten waar hij zit voordat het een buitenstaander opvalt.

[ Voor 52% gewijzigd door GeeMoney op 27-01-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
GustavSan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Nog geen foto's want nog in bestelling. Wel inspiratie opgedaan in een showroom waar we deze zagen en onze keuken gaat er wel wat op lijken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!, welke merk/type is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Kiezen jullie bij een koelvriescombinatie voor een sleepdeur systeem of deur op deur systeem? En voor de vaatwasser een hoog of laag model?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
[...]

Wij hebben een matzwarte van Franke (er zijn twee types, zou even op moeten zoeken welke wij hebben), maar die is echt ideaal en totaal niet kwetsbaar. Stalen ovenplaten was ik er in, en met een schuurspons kan ik er ook zo doorheen. Wanneer er na een tijdje enig aanslag inkomt (kalkvorming) dan mag je 5 minuten er een anti-cal spul op spuiten en als sneeuw voor de zon is alles weer blinkend als nieuw. Zit nu na 8 maanden nog geen kras in of andere beschadiging. WIj hebben hem onderbouw laten plaatsen. Dus hier geen ervaring dat het kwetsbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
zwembroek schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:34:
Kiezen jullie bij een koelvriescombinatie voor een sleepdeur systeem of deur op deur systeem? En voor de vaatwasser een hoog of laag model?
Wij hebben gekozen voor een deur op deur systeem omdat dat toch wat robuuster aanvoelt. In onze huidige keuken hebben we een sleepdeur systeem en dat voelt toch net iets anders als je de koelkast opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
sanvv78 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Wij hebben een matzwarte van Franke (er zijn twee types, zou even op moeten zoeken welke wij hebben), maar die is echt ideaal en totaal niet kwetsbaar. Stalen ovenplaten was ik er in, en met een schuurspons kan ik er ook zo doorheen. Wanneer er na een tijdje enig aanslag inkomt (kalkvorming) dan mag je 5 minuten er een anti-cal spul op spuiten en als sneeuw voor de zon is alles weer blinkend als nieuw. Zit nu na 8 maanden nog geen kras in of andere beschadiging. WIj hebben hem onderbouw laten plaatsen. Dus hier geen ervaring dat het kwetsbaar zou zijn.
Zoek maar op als het kan :). Ik heb namelijk wel 1 Franke doorgekregen die kan/mag (zonder garantie) maar ik twijfel nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
zwembroek schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:34:
Deur op deur for sure!

Vaatwasser in keukeneiland is normaal model (niet xl of extra hoog oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
cryptapix schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Oh bij ons viel de 2035 al direct af vanwege die kunststof randafwerking ipv volledig rondom gelakt zoals bij de 6000. Weet ook niet of de 2035 ook aan de achterzijde gelakt is? Dat is bij de 6000 wel en was een absolute must voor ons. Dus of de 2035 nog iets matter is weet ik niet, maar de 6000 is in ieder geval ook mat zwart. Ik weet niet of er op de 6000 ook een anti fingerprint iets opzit, maar heb niet echt last van vingerafdrukken.
Ik heb contact gehad met Hacker en die gaf aan dat de av2035 nog net wat matter zou zijn dan de 6000 en dat dit net wat beter aansluit bij ons Fenix blad. Nu moet ik bekennen dat ik de afwerking van de 6000 ook veel mooier vind.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:58:
[...]

In de bijkeuken helemaal? Dat moet toch zoveel mogelijk onder handbereik liggen?
Daarom 2 koelkasten in de keuken!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:34:
[...]

Apart dat bij elk mat zwart sanitair item expliciet staat dat er geen garantie op krassen, gebruikers sporen of kalk is?
Als de mat zwarte van RVS is dan kan het icm een Quooker, anders mag het formeel niet.

@GustavSan hoelang is dat blad van die voorbeeld keuken?
Wij zijn er inmiddels qua kleur wel uit. Hoge zwarte kasten wand nemen we mat zwart. Het eiland wit, alleen nog hoogglans of mat zijn we nog niet uit. De vrouw wil er een wit blad op maar we krijgen dan wel een naad bij het bar gedeelte aangezien we 4.4m nodig hebben. Corian is de enige die dit "naadloos" zou kunnen overbruggen maar die heeft dan weer veel ondersteuning nodig bij een vrije overspanning groter dan 40cm, het is een "zacht" materiaal en niet hitte bestendig. Daarnaast ook nog eens bijna 2 keer zo duur als composiet. (7300 euro tov 3900 euro)
Overigens is naadloos tussen aanhalingstekens want er zal evengoed een hele dunne lijn zichtbaar blijven waar hij aangehecht wordt al moet je waarschijnlijk wel weten waar hij zit voordat het een buitenstaander opvalt.
Ik denk dat je leverancier niet graag Corian verkoopt. Een wit blad van 440 x 120 x 1,2 cm kost ca. € 4.000,- incl. sparingen. Alleen de versteviging tbv de bar komt daar nog bij.
Daarnaast is de naad bij een wit blad echt niet te zien.

Heb je trouwens al getekend bij je huidige aanbieder?
Ik vind namelijk dat je je keukenleverancier zich er erg makkelijk vanaf maakt. Volgens mij gaat je keuken wel richting de 30K gezien de bedragen die je noemt maar dat zie ik niet terug in het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
GustavSan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 03:48:
[...]

Deur op deur for sure!

Vaatwasser in keukeneiland is normaal model (niet xl of extra hoog oid).
Kan een hoger model niet mooier ingebouwd worden? Of is er geen verschil door de stelpoten. Ik vraag dit omdat keukenloods een laag / normaal model heeft afgeraden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat je leverancier niet graag Corian verkoopt. Een wit blad van 440 x 120 x 1,2 cm kost ca. € 4.000,- incl. sparingen. Alleen de versteviging tbv de bar komt daar nog bij.
Daarnaast is de naad bij een wit blad echt niet te zien.

Heb je trouwens al getekend bij je huidige aanbieder?
Ik vind namelijk dat je je keukenleverancier zich er erg makkelijk vanaf maakt. Volgens mij gaat je keuken wel richting de 30K gezien de bedragen die je noemt maar dat zie ik niet terug in het ontwerp.
Wij hebben een 2cm blad en geen 1,2cm. En hoe kom jij aan die prijzen?
Ik krijg ze natuurlijk gewoon door maar er zaten ook aardige kosten in het aanlengen van het blad. Dit mogen ze namelijk niet zelf doen. Die 7300,- is inclusief plaatsen en aanlengen en opgedikt naar 2cm. Daar komt bij dat het einde van de bar ook van blad is en geen stolpwand. Deze is dus "massief" 2cm. Feitelijk heb ik dus tot 3.2m opgedikte randen en de laatste 1.2m is massief 2cm plus van vloer tot bladhoogte a 96cm komt er ook nog bij.

Prijzen vallen mee, alleen al 16k aan Miele apparatuur en een Italiaanse design keuken. Dat is nu eenmaal niet goedkoop.
De apparatuur levert hij gewoon tegen haast internet prijzen (voor zover die er zijn met Miele).
Ik heb totaal bij 3 keukenleveranciers offertes laten maken en ze zaten allemaal rond de 32k. Van die 3 waren er 2 die ons merk keuken konden leveren waarvan 1 leverancier zei dat ik het allerbeste terecht kon bij mijn huidige keuze.
Het is een speciaalzaak met uitstekende service en toevallig het merk keuken wat we willen.
Alles is door en door gelakt met een dikte van 23mm. Scharnieren zijn degelijk en alles is op een exacte maat te krijgen. De grepen zijn uniek en ook binnen de kasten is de afwerking helemaal te kiezen qua kleuren, maten en verlichting.

@Kapitein Merijn suggesties voor het ontwerp hoor ik graag, al is er tot nu toe nog geen tip voorbijgekomen die het ontwerp praktischer heeft gekregen of uitdagender. Een U of L keuken is geen optie. Ik wil geen (onbruikbare) hoeken meer.

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 20-11-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Kan een hoger model niet mooier ingebouwd worden? Of is er geen verschil door de stelpoten. Ik vraag dit omdat keukenloods een laag / normaal model heeft afgeraden.
Het kan ook andersom, je kunt met een hoog model in de knoop komen met de lengte van de deur in een hoge kast.
Pagina: 1 ... 78 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1