Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22
GeeMoney schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:34:
[...]

En met 4 hoge kasten zo (overkant van hoge kasten zou ik gelijk houden aan de hoge kasten, dus 4x60 ook):

[Afbeelding: Keuken_opstelling]
Dat is uiteraard goed mogelijk. Spoelgedeelte dan bij het raam. Dat is het idee van een andere keukenzaak. Een iets minder spectaculaire opstelling. Die kwamen met 2 kasten aan de wand rechts en dan iets uitgesprongen van de muur. En dan enkel bovenkasten tot aan de wand met het raam.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/72gas9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C985FNJ.jpg

Twee hoge kasten zouden wel volstaan op zich. Maar dan blijft de gemaakte opmerking dat het krap is als je aan beide kanten een kast opengooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

alpeko schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Dat is uiteraard goed mogelijk. Spoelgedeelte dan bij het raam. Dat is het idee van een andere keukenzaak. Een iets minder spectaculaire opstelling. Die kwamen met 2 kasten aan de wand rechts en dan iets uitgesprongen van de muur. En dan enkel bovenkasten tot aan de wand met het raam.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Twee hoge kasten zouden wel volstaan op zich. Maar dan blijft de gemaakte opmerking dat het krap is als je aan beide kanten een kast opengooit.
Maar als ze dicht zijn is er meer dan voldoende bewegingsruimte toch? Normaliter trek je een kastdeur open, pak je iets eruit of stop je iets erin en doe je deur weer dicht. Het zou dus pas een probleem zijn als je met tweëen in de keuken twee tegenovergestelde kasten wilt open, dus hoe reëel is die 'krapte' dan werkelijk?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of desnoods zet je er schuifdeuren voor. Weet niet meer welke merken dat leveren, maar ik heb ze langs zien komen in verschillende showrooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Harrie_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Maar als ze dicht zijn is er meer dan voldoende bewegingsruimte toch? Normaliter trek je een kastdeur open, pak je iets eruit of stop je iets erin en doe je deur weer dicht. Het zou dus pas een probleem zijn als je met tweëen in de keuken twee tegenovergestelde kasten wilt open, dus hoe reëel is die 'krapte' dan werkelijk?
Er blijft ruim 140 over tussen beide kanten. Heb nu aan de lange muurzijde een losse vrieskast staan omdat er geen vriezer in de keuken zat. Dat gaat ook prima.

Ik snap het idee wel om de eettafel te integreren in de keuken door de L de andere kant (de woonkamer-kant) op de maken. Het verbind wonen en koken meer met elkaar. Aan de andere kant vind ik dat idee wel vrij radicaal. Het idee was ook eerst om het onder het raam vrij te houden maar dat ging niet icm ontbreken van vloertegels.

Overigens is de doorgang van woonkamer naar keuken met die "radicale" opstelling wel breder dan dat die nu is. De tafel is eigenlijk net iets te lang voor de ruimte. Die staat waar het 270 deel eindigt. En die is 190. Het idee van de tafel draaien is daarom zo gek nog niet maar ondanks dat het de doorgang breder maakt krijg je wel een doorgang van 190 + de breedte van het blad (70) lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
alpeko schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Er blijft ruim 140 over tussen beide kanten. Heb nu aan de lange muurzijde een losse vrieskast staan omdat er geen vriezer in de keuken zat. Dat gaat ook prima.

Ik snap het idee wel om de eettafel te integreren in de keuken door de L de andere kant (de woonkamer-kant) op de maken. Het verbind wonen en koken meer met elkaar. Aan de andere kant vind ik dat idee wel vrij radicaal. Het idee was ook eerst om het onder het raam vrij te houden maar dat ging niet icm ontbreken van vloertegels.

Overigens is de doorgang van woonkamer naar keuken met die "radicale" opstelling wel breder dan dat die nu is. De tafel is eigenlijk net iets te lang voor de ruimte. Die staat waar het 270 deel eindigt. En die is 190. Het idee van de tafel draaien is daarom zo gek nog niet maar ondanks dat het de doorgang breder maakt krijg je wel een doorgang van 190 + de breedte van het blad (70) lang.
Onzin, meer dan genoeg ruimte hoor!
Prima opstelling!!

Wij hebben dat in onze huidige woning...!

Zie hier onze huidige keuken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f7nbAOa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WLdjnd5.jpg

Overigens zou ik nu wij beter weten nooit meer voor een *niet* u keuken gaan.
Dat stukje wat open blijft is echt een soort loze ruimte.... altijd vies, onhandig...

[ Voor 5% gewijzigd door Remko.me op 18-01-2019 14:16 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Remko.me schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Onzin, meer dan genoeg ruimte hoor!
Prima opstelling!!

Wij hebben dat in onze huidige woning...!
Dan doel je op deze opstelling neem ik aan: alpeko in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Dat stukje wat open blijft is echt een soort loze ruimte.... altijd vies, onhandig...
Loos is het wel ja maar aan de andere kant: twee hoekkasten vind ik ook niet alles. Zeker als je er qua muur iets van maakt dat er uitspringt kun je er prima iets van maken. Vind het iets speelser dan echte U. Heb nog een grote plant die ik kwijt kan daar. Of een oude wijnkist. Handdoek rail kan er ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ja, heb foto's geplaatst hierboven dan zie je het.
We hebben er 7 jaar met volle plezier gebruik van gemaakt.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:19
Remko.me schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Is toch een ideale plek voor de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
breagor schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Is toch een ideale plek voor de prullenbak?
Ook dat. Staat bij mij nu ook op exact die plaats. Al kun je dat natuurlijk ook wegwerken in een keukenkastje. Weet niet of ik daar voor zou gaan trouwens. Kost veel ruimte en weet ook niet hoe dat met luchtjes zit. Heb nu een vrij dure maar reukloze Simplehuman.

In mijn geval zit er ook nog een schakelaar voor de zonwering. Kun je uiteraard wel verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Dat loze hoekje heb je weinig aan, want je deurtjes/lades moeten ook nog open kunnen en dan staat je prullenbak of plant in de weg.
Dan kun je beter het blad helemaal door laten lopen in een U, dan ben je die ruimte in de hoek ook praktisch kwijt maar dan ziet het er tenminste een stuk beter uit en heb je een extra stuk blad om een koffiemachine of waterkoker oid op neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Uiteindelijk toch gekozen voor een U met dank aan alle adviezen hier. Lengte rechts 305, raamzijde 270 en dan nog een hoek van 60 voor de vaatwasser gevolgd door 2 hoge kasten.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2a67ez6.jpg

Wat betreft apparatuur had ik zelf al een lijstje en kwam op 8000 euro uit.

Ik kreeg bij Keukenontwerpers Oosterhout een offerte van 35000 voor deze Siematic keuken.
:D Geen hele duidelijke specificatie. Apparatuur was bruto 11k, kasten 14k, blad keramiek 7k. Aan mijn reactie merkte de verkoper ook wel dat ik daar niet voor in was. Al snel werd het 28k want opeens kon de apparatuur idd voor de 8k waar ik zelf aan zat en ergens ging nog iets vanaf. Begon mij beetje te veel op DMG spelletje lijken. Als ik deze maand zou beslissen kon het voor 24k maar dan werd het composiet blad. Niet aan toe gegeven. Ik vind een keuken excl apparatuur voor 16k aan de hoge kant ;) Dit was nog excl ca 1k meerwerk.

Ik zal binnenkort eens bij ASWA langs gaan. Die moeten dezelfde keuken kunnen tekenen. En ook eens op zoek gaan naar een leverancier van Hacker of Schuller keuken. Iemand nog adviezen voor mij? Ik woon nl in de DMG hotspot van Nederland. Op 15 min van Kaatsheuvel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende offerte

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/waG385U.png

Merk: TriStar
Type: Greeploze uitvoering, plinthoogte 13cm, werkhoogte 95cm.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

fmb

Na met 3 keukenzaken in gesprek te zijn geweest en offertes te hebben vergeleken ben ik in de onderhandelingsfase voor de offerte voor mijn keuken. Het is geen zaak lid van DMG, gesprekken verlopen goed en offerte is volledig transparant. Heb al iets van de prijs afgekregen, maar ben nog niet overtuigd of er nu een eerlijke prijs ligt. Ik ben benieuw naar jullie mening.

Bovenaanzicht (aanklikbaar):
Bovenaanzicht keuken

Kijkend richting spoelgedeelte (aanklikbaar):
Richting spoelgedeelte

Kijkend richting kastenwand (aanklikbaar):
Richting kastenwand

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 19-01-2019 22:23 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@fmb wat is de ruimte tussen spoelbak en kookplaat in? Ik zou in de lengte keuken met je rug naar die lange blinde muur en kijkend naar buiten. Als je dan staat te koken kan er altijd iemand ongestoord handen wassen bijvoorbeeld, ook heb je dan direct werkbare bladruimte naast je kookplaat. (Nog even snel iets snijden bijvoorbeeld) .
Verder is je apparatuur denk ik wel prijzig. Zeker omdat alleen je kookplaat een A-merk is in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
@fmb
Vergelijk je aanbieding met de keuken boven je post en trek je conclusies....

Ik begrijp sowieso niet dat er nog leveranciers zijn die een kunststof hoogglans front aanbieden. Dat ze er vervolgens ook nog 9000 euro voor durven te vragen is simpelweg schandalig te noemen.
Ik begrijp overigens wel waarom ze zo'n hoge prijs afgeven... Ze willen je waarschijnlijk de keuken helemaal niet verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er een keuken leverancier is die zijn naam wil koppelen aan dat ontwerp.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe ze die oven in gaan bouwen onder de bora, dit past namelijk helemaal niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Kapitein Merijn op 19-01-2019 23:47 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

GeeMoney schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:34:
@fmb wat is de ruimte tussen spoelbak en kookplaat in? Ik zou in de lengte keuken met je rug naar die lange blinde muur en kijkend naar buiten. Als je dan staat te koken kan er altijd iemand ongestoord handen wassen bijvoorbeeld, ook heb je dan direct werkbare bladruimte naast je kookplaat. (Nog even snel iets snijden bijvoorbeeld) .
Verder is je apparatuur denk ik wel prijzig. Zeker omdat alleen je kookplaat een A-merk is in mijn opinie.
Daar zit 1,1 meter tussen, dit gaf juist meer werkruimte zo dan aan de zijkant staan. Apparatuur kan inderdaad goedkoper zoals ik ook laat zien, wellicht los bestellen.
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:31:
@fmb
Vergelijk je aanbieding met de keuken boven je post en trek je conclusies....

Ik begrijp sowieso niet dat er nog leveranciers zijn die een kunststof hoogglans front aanbieden. Dat ze er vervolgens ook nog 9000 euro voor durven te vragen is simpelweg schandalig te noemen.
Ik begrijp overigens wel waarom ze zo'n hoge prijs afgeven... Ze willen je waarschijnlijk de keuken helemaal niet verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er een keuken leverancier is die zijn naam wil koppelen aan dat ontwerp.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe ze die oven in gaan bouwen onder de bora, dit past namelijk helemaal niet.
Daarom ben ik hier ;-)
Nou blijft het lastig om offertes te vergelijken, dus welke conclusies hang jij aan de andere keuken ervoor?
Ik heb 4 hoge kasten, 9 lage kasten en de prijs die ik heb is inclusief montage, de andere exclusief dus daar komt ook +- 2k nog bij.

De oven past trouwens wel onder de Bora, anders zou die daar niet zitten natuurlijk. Het ontwerp vinden we trouwens uitstekend, kwam ook voor een groot deel bij ons vandaan.

Wat is er mis met een kunststof hooglans front? We hebben deze gezien, is mooi rondom 1 geheel, geen zichtbaar kunststof strip aan de zijkant. Kun je wat toelichting geven?

Edit: heb wat verder gezocht, en begrijp de verschillen inmiddels beter. Maar begrijp toch niet waarom je zegt dat een hoogglans keuken gaan kunststof frontjes "mag hebben". Zichtbaar verschil is minimaal en kunststof is juist minder gevoelig voor krassen. Hoor graag jouw uitleg.
Lees bijvoorbeeld:
https://www.wittehoogglan.../witte-hoogglans-keukens/
https://www.kwaliteitgara...eriaalkeuze/#.XEO403q0uhA
https://www.keukenervarin...eukenfrontjes-op-een-rij/

[ Voor 10% gewijzigd door fmb op 20-01-2019 01:03 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

fmb schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:19:
Na met 3 keukenzaken in gesprek te zijn geweest en offertes te hebben vergeleken ben ik in de onderhandelingsfase voor de offerte voor mijn keuken. Het is geen zaak lid van DMG, gesprekken verlopen goed en offerte is volledig transparant. Heb al iets van de prijs afgekregen, maar ben nog niet overtuigd of er nu een eerlijke prijs ligt. Ik ben benieuw naar jullie mening.

[Afbeelding: Bovenaanzicht keuken]

[Afbeelding: Richting spoelgedeelte]

[Afbeelding: Richting kastenwand]

Members only:
Ik begrijp echt niet waarom je daar een kookeiland in wilt prikken.
In theorie is zo'n eiland best leuk, als je er ruimte voor (over!!) hebt. Zo niet dan mis je alle voordelen en is het waardedalend voor je woning en voor jezelf frustrerend na verloop van tijd .

Voor jouw woning zijn er veel betere mogelijkheden. Wel minder hip natuurlijk..

En de verkoper die de inductiekookplaat op die plek heeft bedacht kan beter een ander beroep zoeken.

Als je graag een bar wilt past een L keuken veel beter.

Mijn mening :) (ben niet super fan van keuken eiland, tenzij de woning groot genoeg is èn je hobby kok bent)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2019 01:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@fmb In tegenstelling tot @Sport_Life ben ik niet zo anti-kookeiland maar ik vind ook dat deze ruimte zich hier niet toe leent. Je verliest veel ruimte en bewegingsvrijheid.

Verder zou ik zelf nooit een kookplaat zonder ruimte ernaast willen hebben. Ten eerste ga je makkelijk spatten op de vloer krijgen en er is geen plaats om een lepel of mixer ofzo te leggen.

@GeeMoney wat is er mis met Bosch dan? Veel mensen in dit topic lopen vol van Siemens apparatuur en Bosch is gewoon Siemens met een ander frontje dus het is meer smaakafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
fmb schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:32:
[...]

De oven past trouwens wel onder de Bora, anders zou die daar niet zitten natuurlijk. Het ontwerp vinden we trouwens uitstekend, kwam ook voor een groot deel bij ons vandaan.
dat er een oven onder de bora is getekend, betekent niet dat het ook daadwerkelijk kan! Ik kan prima een vaatwasser in een bovenkast tekenen, daar plaatsen is een ander verhaal.

Heeft het wereldwonder die deze keuken ontworpen heeft er over nagedacht dat de kast waarin de Bora gepland staat voor de helft kapot gezaagd moet worden. De uitsparing van een bora is namelijk breder dan de kast van 60cm waar deze in komt, en een 20cm diep. De stollen naast de kast, en de kast zelf moeten compleet verzaagd worden hierdoor.

Ga je trouwens elk jaar een monteur inhuren om de oven te demonteren, zodat je het koolstoffilter kan vervangen, of doe je dit in eigen beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
fmb schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:32:

Daarom ben ik hier ;-)
Nou blijft het lastig om offertes te vergelijken, dus welke conclusies hang jij aan de andere keuken ervoor?
Ik heb 4 hoge kasten, 9 lage kasten en de prijs die ik heb is inclusief montage, de andere exclusief dus daar komt ook +- 2k nog bij.

Wat is er mis met een kunststof hooglans front? We hebben deze gezien, is mooi rondom 1 geheel, geen zichtbaar kunststof strip aan de zijkant. Kun je wat toelichting geven?

Edit: heb wat verder gezocht, en begrijp de verschillen inmiddels beter. Maar begrijp toch niet waarom je zegt dat een hoogglans keuken gaan kunststof frontjes "mag hebben". Zichtbaar verschil is minimaal en kunststof is juist minder gevoelig voor krassen. Hoor graag jouw uitleg.
Lees bijvoorbeeld:
https://www.wittehoogglan.../witte-hoogglans-keukens/
https://www.kwaliteitgara...eriaalkeuze/#.XEO403q0uhA
https://www.keukenervarin...eukenfrontjes-op-een-rij/
De keuken van @FrankSpin is veel luxer afgewerkt dan de keuken waarvan jij een offerte hebt. De kastenwand is hout fineer, het eiland is gelakt, er worden (dure) stollen toegepast, er zit veel maatwerk in, enz, enz. Verder is Tristar toch wel wat fraaier dan Keller.

Zoals ik het nu lees is je zelfs een folie keuken geadviseerd. Ik zou daar een paar google linkjes van kunnen plaatsen maar daar word je niet vrolijk van.
Een kunststof hoogglans keuken is gewoonweg niet fraai omdat het oppervlak nooit mooi glanzend is. Je ziet altijd een soort van sinaasappelhuid. Een laklaminaat front is veel mooier doordat het veel strakker is en ook maar marginaal duurder. Voor de prijs die je nu hebt liggen zou hoogglans lak ook mogelijk moeten zijn ;)
Een greeploze folie keuken is ook vragen om problemen. Je pakt altijd het front op de meest kwetsbare plek vast.

De Bora kan niet zo worden ingebouwd, ik ben het helemaal eens met @Sport_Life Ik vermoed zelfs dat de verkoper net is begonnen in de keukenwereld en nog nooit een Bora heeft gezien.
De kast onder een BIU moet altijd minimaal 80cm breed zijn. Nu zit er een ovenkast onder van 60cm???
Nu zou het natuurlijk kunnen dat ze een heel bijzondere kast op maat gaan maken maar je zal toch ook je koolfilter moeten wisselen? Normaal gesproken word de (lade) kast onder een Bora voorzien van een bodem/legplank die je eruit kan schuiven zodat je de koolfilter kan wisselen. Aangezien daar bij jou een oven zit is dat dus onmogelijk.
Ook als er een keer iets flink overkookt of als je de bak onder de Bora even schoon wil maken, moet je er van onder bijkunnen. Je oven maakt dit onmogelijk.

Ik ben verder wel benieuwd naar de tekeningen van de keukenleverancier. Volgens mij zijn er namelijk nog wel meer zaken die niet helemaal kloppen.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld de greeplijst laten lopen bij de kasten onder het eiland? Gezien de maten van het blad en de kasten kan de greeplijst nooit rondom door lopen, wat juist de charme is van een greeploze keuken.
Hoe zien de hoge kasten er aan de kant van de spoelbak uit? Je hebt het over 2 hoge kasten terwijl er in beide kasten onderbouw apparaten worden toegepast. Klopt het dat die wand 245cm breed is?

Je zegt overigens dat je bij 3 keukenzaken bent geweest. Hebben alle 3 de zaken deze opstelling overgenomen? Dat er 1 zaak is die geen nee durft te verkopen begrijp ik nog nog maar 3 zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Admiral Freebee op zich niets mis met Bosch maar wel voor die prijzen. Dat was meer mijn punt. Als je dan de hoofd prijs betaald dan moet daar dus gewoon Siemens op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Sport_Life schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:29:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom je daar een kookeiland in wilt prikken.
In theorie is zo'n eiland best leuk, als je er ruimte voor (over!!) hebt. Zo niet dan mis je alle voordelen en is het waardedalend voor je woning en voor jezelf frustrerend na verloop van tijd .

Voor jouw woning zijn er veel betere mogelijkheden. Wel minder hip natuurlijk..
En de verkoper die de inductiekookplaat op die plek heeft bedacht kan beter een ander beroep zoeken.
Als je graag een bar wilt past een L keuken veel beter.
[...]
Admiral Freebee schreef op zondag 20 januari 2019 @ 03:24:
[...]
Verder zou ik zelf nooit een kookplaat zonder ruimte ernaast willen hebben. Ten eerste ga je makkelijk spatten op de vloer krijgen en er is geen plaats om een lepel of mixer ofzo te leggen.
Ik begrijp dat het niet het ideale kookeiland is en ook dat veel mensen dit niet zo zullen plaatsen. Maar we hebben er echt goed over nagedacht. (Heel) Veel keukenopstellingen bekeken, mockup's van kartonnen dozen gemaakt en afstanden 1:1 uitgetekend en dit is toch echt wat we graag zo willen. Daarnaast past dit ontwerp heel mooi met de ramen eromheen en de beoogde plek van de eettafel, waardoor een bar op een andere plek weer minder handig is (een half eiland/l-vorm hebben we inderdaad ook bekeken). Wat mij betreft geen probleem dat veel mensen dit niet begrijpen, maar smaak is nou eenmaal persoonsgebonden.
Ik vroeg dan ook geen advies over het ontwerp, maar over de offerte ;-)

Aan weerzijden van de Bora is nog iets van 8 cm werkeiland, daar kun je inderdaad niet veel mee. Een lepel opleggen kan misschien nog net.
En spatten? Tsja, een pan aan de voorkant van de kookplaat spat natuurlijk net zo hard op de grond, dus dat is echt geen issue. Spat het teveel, dan gebruiken we de achterste pit en die is weer een stukje verder van de rand van het blad af.
Ice82 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:06:
[...]
dat er een oven onder de bora is getekend, betekent niet dat het ook daadwerkelijk kan! Ik kan prima een vaatwasser in een bovenkast tekenen, daar plaatsen is een ander verhaal.

Heeft het wereldwonder die deze keuken ontworpen heeft er over nagedacht dat de kast waarin de Bora gepland staat voor de helft kapot gezaagd moet worden. De uitsparing van een bora is namelijk breder dan de kast van 60cm waar deze in komt, en een 20cm diep. De stollen naast de kast, en de kast zelf moeten compleet verzaagd worden hierdoor.

Ga je trouwens elk jaar een monteur inhuren om de oven te demonteren, zodat je het koolstoffilter kan vervangen, of doe je dit in eigen beheer?
Dat de kast aangepast moet worden is een gegeven en dat kan natuurlijk gewoon. Maakt het in ieder geval een unieke keuken. Er had ook een 90cm oven onder gepast, maar dat vonden we te breed, dus er komt een standaard 60cm brede oven in. Dat de Bora 20cm hoog is is natuurlijk geen issue, dat heb je met elk kastje wat onder de Bora komt. Het blad is ook al 6 cm dik, dus de Bora komt 14 cm het kasje in. Het vervangen van het filter hebben we het over gehad, daarvoor moet de Bora eruit (kan ik zelf doen) of als alternatief kijken we nog naar een plasmafilter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
fmb schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:33:
[...]

[...]

Ik begrijp dat het niet het ideale kookeiland is en ook dat veel mensen dit niet zo zullen plaatsen. Maar we hebben er echt goed over nagedacht. (Heel) Veel keukenopstellingen bekeken, mockup's van kartonnen dozen gemaakt en afstanden 1:1 uitgetekend en dit is toch echt wat we graag zo willen. Daarnaast past dit ontwerp heel mooi met de ramen eromheen en de beoogde plek van de eettafel, waardoor een bar op een andere plek weer minder handig is (een half eiland/l-vorm hebben we inderdaad ook bekeken). Wat mij betreft geen probleem dat veel mensen dit niet begrijpen, maar smaak is nou eenmaal persoonsgebonden.
Ik vroeg dan ook geen advies over het ontwerp, maar over de offerte ;-)

Aan weerzijden van de Bora is nog iets van 8 cm werkeiland, daar kun je inderdaad niet veel mee. Een lepel opleggen kan misschien nog net.
En spatten? Tsja, een pan aan de voorkant van de kookplaat spat natuurlijk net zo hard op de grond, dus dat is echt geen issue. Spat het teveel, dan gebruiken we de achterste pit en die is weer een stukje verder van de rand van het blad af.

[...]

Dat de kast aangepast moet worden is een gegeven en dat kan natuurlijk gewoon. Maakt het in ieder geval een unieke keuken. Er had ook een 90cm oven onder gepast, maar dat vonden we te breed, dus er komt een standaard 60cm brede oven in. Dat de Bora 20cm hoog is is natuurlijk geen issue, dat heb je met elk kastje wat onder de Bora komt. Het blad is ook al 6 cm dik, dus de Bora komt 14 cm het kasje in. Het vervangen van het filter hebben we het over gehad, daarvoor moet de Bora eruit (kan ik zelf doen) of als alternatief kijken we nog naar een plasmafilter.
als de verkoper je adviseert een plasmsfilter onder een Bora te plaatsen, dan vraag ik me af hoe lang hij keukens verkoopt. Bora laat namelijk alle garantie vervallen wanneer de Bora aangesloten word met een plasmafilter ivm ozon die vrijkomt en de kookplaat van onder aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:30:
@Admiral Freebee op zich niets mis met Bosch maar wel voor die prijzen. Dat was meer mijn punt. Als je dan de hoofd prijs betaald dan moet daar dus gewoon Siemens op staan.
Maar Bosch == Siemens qua witgoed. Letterlijk dezelfde apparaten maar met een ander logo en een ander frontje. Dat je dan nog hogere en lagere reeksen hebt klopt. Maar dat is bij beide merken hetzelfde.

Hier heeft men nogal een hoge pet op van Siemens maar Bosch is dus evengoed een a merk zolang je dezelfde modellen kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Maar Bosch == Siemens qua witgoed. Letterlijk dezelfde apparaten maar met een ander logo en een ander frontje. Dat je dan nog hogere en lagere reeksen hebt klopt. Maar dat is bij beide merken hetzelfde.

Hier heeft men nogal een hoge pet op van Siemens maar Bosch is dus evengoed een a merk zolang je dezelfde modellen kiest.
Als dat echt zo is zou ik voor die prijzen zeker kijken naar Miele/Liebherr. (Daar ben ik dan weer fan van, voornamelijk vanwege zelf zeer goede ervaringen met de kwaliteit en service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Even bewust een losse reactie op deze post.
Kapitein Merijn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:08:
[...]
De keuken van @FrankSpin is veel luxer afgewerkt dan de keuken waarvan jij een offerte hebt. De kastenwand is hout fineer, het eiland is gelakt, er worden (dure) stollen toegepast, er zit veel maatwerk in, enz, enz. Verder is Tristar toch wel wat fraaier dan Keller.
Dank, daar kan ik wat mee. Tristar ken ik overigens niet.
Zoals ik het nu lees is je zelfs een folie keuken geadviseerd. Ik zou daar een paar google linkjes van kunnen plaatsen maar daar word je niet vrolijk van.
Volgens mij staat dat er niet, als dat er wel zo staat dan staat dat onhandig omschreven. Nee, deze keukenzaak heeft ons folie al direct afgeraden en het is echt de enige waar we eerlijk en transparant geholpen worden. We hebben veel verschillende frontjes met elkaar vergeleken, volledig gelakt & kunststof hoogglans van diverse kwaliteiten.
Een kunststof hoogglans keuken is gewoonweg niet fraai omdat het oppervlak nooit mooi glanzend is. Je ziet altijd een soort van sinaasappelhuid. Een laklaminaat front is veel mooier doordat het veel strakker is en ook maar marginaal duurder. Voor de prijs die je nu hebt liggen zou hoogglans lak ook mogelijk moeten zijn ;)
Een greeploze folie keuken is ook vragen om problemen. Je pakt altijd het front op de meest kwetsbare plek vast.
Dit is dus geen folie, dus daar hebben we geen problemen mee.
Wat glans betreft gaan we er nog een keer goed naar kijken, maar we hebben de (grote) fronten naast elkaar gehouden en bijvoobeeld een spotje erin laten weerspiegelen.
Krasvastheid van kunststof vinden wij juist weer een voordeel ivm 2 jonge kinderen. Lak beschadigt eerder, dat lees je ook overal.
De Bora kan niet zo worden ingebouwd, ik ben het helemaal eens met @Sport_Life Ik vermoed zelfs dat de verkoper net is begonnen in de keukenwereld en nog nooit een Bora heeft gezien.
De kast onder een BIU moet altijd minimaal 80cm breed zijn. Nu zit er een ovenkast onder van 60cm???
Nu zou het natuurlijk kunnen dat ze een heel bijzondere kast op maat gaan maken maar je zal toch ook je koolfilter moeten wisselen? Normaal gesproken word de (lade) kast onder een Bora voorzien van een bodem/legplank die je eruit kan schuiven zodat je de koolfilter kan wisselen. Aangezien daar bij jou een oven zit is dat dus onmogelijk.
Ook als er een keer iets flink overkookt of als je de bak onder de Bora even schoon wil maken, moet je er van onder bijkunnen. Je oven maakt dit onmogelijk.
Er had ook een 90cm brede oven in gepast, dus de breedte is de issue niet. Het kookeiland is echt 90cm breed (iets breder zelfs).

Wat wel vervelend is is het vervangen van het filter. Daar gaan we nog even wat beter over nadeken, of kijken naar de Bora Pure, die is net uit en heeft dat probleem niet; filter kan van bovenaf vervangen worden. Alternatief zou een plasmafilter zijn, maar dat is ook weer 1000 euro extra.

En ik mag hopen dat de Bora Pura aan de onderkant niet vies wordt? Of bedoel je dat er water/vet in de afzuiging kan komen?
Ik ben verder wel benieuwd naar de tekeningen van de keukenleverancier. Volgens mij zijn er namelijk nog wel meer zaken die niet helemaal kloppen.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld de greeplijst laten lopen bij de kasten onder het eiland? Gezien de maten van het blad en de kasten kan de greeplijst nooit rondom door lopen, wat juist de charme is van een greeploze keuken.
Hoe zien de hoge kasten er aan de kant van de spoelbak uit? Je hebt het over 2 hoge kasten terwijl er in beide kasten onderbouw apparaten worden toegepast. Klopt het dat die wand 245cm breed is?
Goed punt mbt de greeplijst rondom, zodra ik de detailtekeningen heb ga ik hier naar kijken. En wat oven eronder betreft: de enige consequentie is toch dat de oven wat lager komt?

Mbt het spoelgedeelte: de onderbouw apparaten zitten in de hoge kasten. Onder de spoelbak zit alleen kastruimte.

De breedte van de ruimte is 2,48m. Dat gaf te weinig ruimte om een greeplijst aan de zijkant van de hoge kasten te maken. Daarom komt de greep aan de bovenkant van de onderste deur en aan de onderkant van de bovenste deur.
Je zegt overigens dat je bij 3 keukenzaken bent geweest. Hebben alle 3 de zaken deze opstelling overgenomen? Dat er 1 zaak is die geen nee durft te verkopen begrijp ik nog nog maar 3 zaken?
Alle 3 de keukenzaken hadden geen enkel probleem met deze opstelling. Wat bij dit ontwerp wel anders is is de Bora + oven aan de kopsekant van het eiland. Dat spreekt ons juist echter aan, geeft meer bewegingsvrijheid bij het koken dan wanneer de Bora halverweg het kookeiland zou zitten.

Dank voor alle inhoudelijk punten, heel nuttig!
Begint wel tijd te worden voor een apart topic zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Dat klopt hoor. Bosch en Siemens is in de regel dezelfde apparatuur. Uit dezelfde fabriek komt ook Neff. Je kan zeggen dat Neff iets hoger ligt qua segment. Zijn bepaalde unieke patenten wat Neff heeft, zoals een ovendeur die je in de oven kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Ice82 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:36:
[...]
als de verkoper je adviseert een plasmsfilter onder een Bora te plaatsen, dan vraag ik me af hoe lang hij keukens verkoopt. Bora laat namelijk alle garantie vervallen wanneer de Bora aangesloten word met een plasmafilter ivm ozon die vrijkomt en de kookplaat van onder aantast.
Precies dat was de reden waarom de keukenleverancier dit liever niet deed. Het is gewoon een vakkundige zaak, die 40 jaar bestaat en echt wel weet wat ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@fmb ook ik ben niet zo gecharmeerd van je keuken indeling, praktisch gezien. Was je nooit iets met de hand af? Het lijkt alsof je bij je gootsteen nauwelijks ruimte hebt.
En waar laat je je vuile vaat als je vaatwasser aanstaat? Achter je kookplaat, midden in het zicht?
En een waterkoker of koffiezetapparaat? Als je je mixer/keukenmachine gebruikt, waar komt deze dan te staan?

Heb je (kleine) kinderen? Dan wil je ook geen kookplaat die vanaf 3 kanten aanraakbaar is.
Ook de beperkte afzetruimte naast je kookplaat lijkt me niet ideaal. Niet alleen voor een mixer of lepel, maar nu ga je rondjes blijven lopen tijdens het koken ipv dat je een stap naar links of rechts hoeft te doen. Denk bijv ook aan je kruiden of het opscheppen van eten.
Oven onder je kookplaat lijkt me ook niet ideaal. Als je iets in de oven hebt en tegelijk wat bakt, en de deur wordt heet..

Als ik jouw reacties lees komt het over alsof je je aangevallen voelt, nu best wat mensen advies geven over je keukenopstelling en de keuze voor frontjes. Je zet het alleen niet voor niks hier neer. Het is bekritiseren, maar helpen.
Natuurlijk is het frusterend als je denkt de ideale oplossing te hebben na lang denken en tekenen en je krijgt hier commentaar op. Denk er alleen over na, of we ergens misschien wel een punt hebben ;) dan heb je straks in elk geval geen "had ik toch maar" gevoel

[ Voor 4% gewijzigd door Hsb-3 op 20-01-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb

fmb

Hsb-3 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:10:
@fmb ook ik ben niet zo gecharmeerd van je keuken indeling, praktisch gezien. Was je nooit iets met de hand af? Het lijkt alsof je bij je gootsteen nauwelijks ruimte hebt.
En waar laat je je vuile vaat als je vaatwasser aanstaat? Achter je kookplaat, midden in het zicht?
En een waterkoker of koffiezetapparaat? Als je je mixer/keukenmachine gebruikt, waar komt deze dan te staan?
Ons laatste ontwerp is verbeterd op dit vlak, we hadden de spoelbak direct naast een hoge kast maar dat is natuurlijk niet fijn. Door de spoelbak in het midden te doen van een brede kast is er aan weerszijden van de spoelbak ruim een halve meter ruimte.
In onze huidige keuken staat er niet lang vaat op het aanrecht; dat moeten we strak dus wel volhouden
Heb je (kleine) kinderen? Dan wil je ook geen kookplaat die vanaf 3 kanten aanraakbaar is.
Ook de beperkte afzetruimte naast je kookplaat lijkt me niet ideaal. Niet alleen voor een mixer of lepel, maar nu ga je rondjes blijven lopen tijdens het koken ipv dat je een stap naar links of rechts hoeft te doen. Denk bijv ook aan je kruiden of het opscheppen van eten.
Oven onder je kookplaat lijkt me ook niet ideaal. Als je iets in de oven hebt en tegelijk wat bakt, en de deur wordt heet..
Wat kids betreft nog wel te overzien. We hebben nu ook een lage oven en de ovens worden tegenwoordig toch niet meer zo heet aan de buitenkant.

Weglegruimte is inderdaad niet optimaal. We hebben ons huidige keukengebruik geprojecteerd op de nieuwe en zzagen daar niet zo veel problemen. Maar met alle feedback: we gaan er nog een keer extra over nadenken en uitproberen!
Als ik jouw reacties lees komt het over alsof je je aangevallen voelt, nu best wat mensen advies geven over je keukenopstelling en de keuze voor frontjes. Je zet het alleen niet voor niks hier neer. Het is bekritiseren, maar helpen.
Natuurlijk is het frusterend als je denkt de ideale oplossing te hebben na lang denken en tekenen en je krijgt hier commentaar op. Denk er alleen over na, of we ergens misschien wel een punt hebben ;) dan heb je straks in elk geval geen "had ik toch maar" gevoel
Ik het niet mijn bedoeling om "aangevallen" over te komen. Er komt inderdaad zeer nuttige feedback, en dat waardeer ik!
Logischerwijs reageer ik wel op de punten waar we al wel over hadden nagedacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@fmb je hebt geen kinderen? Ik zie niet hoe je tijdens het koken met je opstelling veilig naar de wastafel kan lopen. Als je eiland in het midden staat heb je maar 70 cm aan elke kant. Lijkt mij te krap om langs de kookplaat te kunnen lopen tijdens het koken. Zeker voor kinderen, die zijn niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hi allen,

Ik heb een kleine praktische vraag waar jullie me vast bij kunnen helpen. Wij kregen als optie om de fronten van onze hoge kasten te verlengen, waardoor ze tot vlak boven de grond kimen en je de plint dus nauwelijks meer ziet. Wij vinden dit er heel mooi uitzien, maar is dit ook praktisch? Of stoot je dan continu met je voeten tegen dr kasten aan? Alvast bedankt! :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@FrankSpin mooie opstelling, voorbeeldgebruik van een eiland. Je zou nog kunnen kijken naar het laten vervallen van de onderste greeplijst van de wand. Zou de greeplijsten in deze combi sowieso wel donker maken IPV alu.

Blad van het eiland en eiland zelf zouden nog 'zwevend' gemaakt kunnen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2019 09:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
Sommige mensen leveren graag kookcomfort in voor looks. Dat is een afweging natuurlijk, wanneer je het uiterlijk belangrijker vind dan praktische bruikbaarheid dan is dit een mooie oplossing. Vrouwen dragen ook naaldhakken tenslotte. Verschil is wel dat je die naaldhakken uitschopt als je ze zat bent maar die keuken moet 20 jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@fmb Je hebt het over een hoogglans kunststof front waar geen randjes aan te zien zijn. Het kan zijn dat ze nauwelijks te zien zijn natuurlijk maar als ze er daadwerkelijk niet op zitten is het een folie front. Indien er wel een bandje om het front is gelijmd zal het toch wel laklaminaat zijn.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe de kast voor de oven en Bora nu word gemaakt. Is dit een 90cm kast waar een 60cm oven in word geplaatst? Als de kast inderdaad 90cm is kan je onmogelijk een mooie aansluiting maken met de kasten die er achter staan, laat staan de greeplijst door laten lopen. Verder heeft de zijwand dan ook een andere afwerking dan de fronten van de kasten die ertegenaan staan.

Je zegt dat de onderbouw apparaten in een kast worden geplaatst maar dat kan helemaal niet. Deze apparaten zijn van zichzelf al 60cm breed dus er moet een kast omheen gemaakt worden. Dit doe je door kast met de koelkast als het ware te laten zweven tussen 2 wanden die op de grond staan. Hier schuif je vervolgens de vriezer onder. Hetzelfde verhaal geldt voor de "kast" met de vaatwasser. Aangezien de zijwanden minstens 1,6cm breed zijn, en je er 4 nodig hebt, word het wel erg krap aan die kant. Je krijgt dus een spleet ergens van een dikke cm. Verder is bovengenoemde oplossing prima tussen 2 hoge kasten in maar je snapt dat het alles behalve degelijk is in de huidige samenstelling.

Productie van de Bora Pure begint overigens pas in week 20. Houd er rekening mee dat de uitlevering dus nog wel even gaat duren.

Als de keukenzaak inderdaad 40 jaar bestaat zou ik nog eens terug gaan en hun eerlijke mening vragen over de opstelling. Als het echt een fatsoenlijke zaak is zullen ze je een eerlijk antwoord geven en je de opstelling afraden. Ik vermoed namelijk dat je ook niet om advies hebt gevraagd en niet open staat voor een andere opstelling.
In mijn ogen past je wensen/eisen pakket simpelweg niet bij de ruimte die je ter beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
ASW1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:47:
Sommige mensen leveren graag kookcomfort in voor looks. Dat is een afweging natuurlijk, wanneer je het uiterlijk belangrijker vind dan praktische bruikbaarheid dan is dit een mooie oplossing. Vrouwen dragen ook naaldhakken tenslotte. Verschil is wel dat je die naaldhakken uitschopt als je ze zat bent maar die keuken moet 20 jaar mee.
Was dit een reactie op mijn berichtje? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Luuk9 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Was dit een reactie op mijn berichtje? :) :)
Nee sorry, dat was mbt het keukenontwerp van fmb hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Luuk9 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:44:
Hi allen,

Ik heb een kleine praktische vraag waar jullie me vast bij kunnen helpen. Wij kregen als optie om de fronten van onze hoge kasten te verlengen, waardoor ze tot vlak boven de grond kimen en je de plint dus nauwelijks meer ziet. Wij vinden dit er heel mooi uitzien, maar is dit ook praktisch? Of stoot je dan continu met je voeten tegen dr kasten aan? Alvast bedankt! :):)
Een plint zit er niet voor niks. Door het terugvallen kan je comfortabel aan je aanrecht staan
De geboden optie is erg mooi om toe te passen aan de achterzijde van een eiland zodat het er meer uitziet als een meubelstuk. Ergens anders is het alleen maar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

FrankSpin schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:49:

Impressie:
[Afbeelding]

Members only:
Mooi ontwerp hoor. Ik zou zelf de kookplaat rechts doen ipv links waar de deur is. Geen idee waar die naar toe gaat, maar gewoon denkend als je daar binnenkomt en snel iets moet neerzetten :P
Gezien de specificaties denk ik wel dat je een scherpe offerte hebt gekregen, wellicht dat je de montagekosten nog eruit kan onderhandelen :P Maar zoals altijd geldt: als jij er tevreden mee bent en het binnen budget past...

[ Voor 3% gewijzigd door RUFFNECK op 20-01-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
@fmb Bij welke zaak heb je die prijs voor je keukenapparaten gekregen?

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

fmb schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:59:
Even bewust een losse reactie op deze post.

[...]

Dank, daar kan ik wat mee. Tristar ken ik overigens niet.

[...]

Volgens mij staat dat er niet, als dat er wel zo staat dan staat dat onhandig omschreven. Nee, deze keukenzaak heeft ons folie al direct afgeraden en het is echt de enige waar we eerlijk en transparant geholpen worden. We hebben veel verschillende frontjes met elkaar vergeleken, volledig gelakt & kunststof hoogglans van diverse kwaliteiten.

[...]

Dit is dus geen folie, dus daar hebben we geen problemen mee.
Wat glans betreft gaan we er nog een keer goed naar kijken, maar we hebben de (grote) fronten naast elkaar gehouden en bijvoobeeld een spotje erin laten weerspiegelen.
Krasvastheid van kunststof vinden wij juist weer een voordeel ivm 2 jonge kinderen. Lak beschadigt eerder, dat lees je ook overal.

[...]

Er had ook een 90cm brede oven in gepast, dus de breedte is de issue niet. Het kookeiland is echt 90cm breed (iets breder zelfs).

Wat wel vervelend is is het vervangen van het filter. Daar gaan we nog even wat beter over nadeken, of kijken naar de Bora Pure, die is net uit en heeft dat probleem niet; filter kan van bovenaf vervangen worden. Alternatief zou een plasmafilter zijn, maar dat is ook weer 1000 euro extra.

En ik mag hopen dat de Bora Pura aan de onderkant niet vies wordt? Of bedoel je dat er water/vet in de afzuiging kan komen?

[...]

Goed punt mbt de greeplijst rondom, zodra ik de detailtekeningen heb ga ik hier naar kijken. En wat oven eronder betreft: de enige consequentie is toch dat de oven wat lager komt?

Mbt het spoelgedeelte: de onderbouw apparaten zitten in de hoge kasten. Onder de spoelbak zit alleen kastruimte.

De breedte van de ruimte is 2,48m. Dat gaf te weinig ruimte om een greeplijst aan de zijkant van de hoge kasten te maken. Daarom komt de greep aan de bovenkant van de onderste deur en aan de onderkant van de bovenste deur.

[...]

Alle 3 de keukenzaken hadden geen enkel probleem met deze opstelling. Wat bij dit ontwerp wel anders is is de Bora + oven aan de kopsekant van het eiland. Dat spreekt ons juist echter aan, geeft meer bewegingsvrijheid bij het koken dan wanneer de Bora halverweg het kookeiland zou zitten.

Dank voor alle inhoudelijk punten, heel nuttig!
Begint wel tijd te worden voor een apart topic zo :)
Ik heb een Tristar keuken, voor foto's zie enkele pagina's terug.
Sport_Life in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Onze opstelling zou bij jullie ook mooi staan. We hebben geen hip eiland, enerzijds omdat wij zelf net zo makkelijk eten bestellen en liever een grote eettafel hebben , maar belangrijker nog is dat de ruimte ongeveer even groot is als bij jullie en derhalve niet geschikt voor een kookeiland (3x4m).
Een bar om aan te eten /borrelen /werken vinden we wel erg fijn.

Kookeiland was bij ons mogelijk wanneer we woonkamer (6x6m/deels 7m) en keuken zouden omdraaien, maar ik plof aan het eind van de dag liever op de bank dan dat ik uitgebreid ga koken. Buren hebben het wel omgedraaid en het staat prachtig.
Admiral Freebee schreef op zondag 20 januari 2019 @ 03:24:
@fmb In tegenstelling tot @Sport_Life ben ik niet zo anti-kookeiland maar ik vind ook dat deze ruimte zich hier niet toe leent. Je verliest veel ruimte en bewegingsvrijheid.
Ik ben absoluut geen anti kookeiland. In principe vind ik de meeste eilanden mooi. Voorwaarde is dat er genoeg ruimte is. Echter wanneer mensen in een ruimte van amper 3m breed een eiland plaatsen denk ik waarom zou je dat willen??!

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Kapitein Merijn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Een plint zit er niet voor niks. Door het terugvallen kan je comfortabel aan je aanrecht staan
De geboden optie is erg mooi om toe te passen aan de achterzijde van een eiland zodat het er meer uitziet als een meubelstuk. Ergens anders is het alleen maar vervelend.
Het gaat hier niet om de aanrecht kant maar alleen bij de hoge kasten. Idd met het idee om er meer een groot meubel van te maken. Evengoed heel onhandig met kasten opendoen bedacht ik me net toen ik in onze oude keuken stonden. Bedankt voor je reactie man! :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Als dat echt zo is zou ik voor die prijzen zeker kijken naar Miele/Liebherr. (Daar ben ik dan weer fan van, voornamelijk vanwege zelf zeer goede ervaringen met de kwaliteit en service)
Miele of Neff ligt een prijsklasse hoger, niet echt te vergelijken. Kwalitatief zal Miele wellicht beter zijn, al vraag ik me af of je het verschil merkt in de 15 jaar dat een keuken staat. Een Miele wasmachine gaat ook 20 jaar mee, maar ik koop zelf liever iedere 10 jaar een nieuwe Siemens / Bosch / Aeg om de nieuwe snufjes en om lekkages door slijtage te voorkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2019 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
@fmb Er is natuurlijk al genoeg gezegd over de opstelling en of het nou wel of niet goed is, laat ik even in het midden. Maar als ik je een tip mag geven: denk ook na over situaties waarin je tijdelijk of permanent minder mobiel bent. Is de opgestelde keuken net zo praktisch voor iemand met een rollator of rolstoel? Heeft zeker minimaal 80 centimeter nodig schat ik.

Het zijn situaties die nu wellicht niet van toepassing zijn, maar zijn zeker niet uitgesloten voor in de toekomst. Of eventueel een toekomstige bewoner.

Wij zitten momenteel in dezelfde situatie bij het opzetten van een keuken en waren gecharmeerd van een keukeneiland. (ook niet raar want trend #1 op dit moment) We hebben zelf een plattegrond opgezet en zijn toen hierop met pen de processen in de keuken gaan intekenen, gewoon simpel lijnen trekken. Waar begin je? Waar pak je wat? Waar loop je heen? Waar laat je de gebruikte producten?
En zodoende kwamen we erachter dat het een op-en-neer gependel was in de keuken en zijn nu gekomen tot een schiereilandopstelling.

Een keukeneiland vraagt veel verkeersruimte en als dat er niet is dwingt het tot veel consessies. En dat zie ik terug in jouw keukenontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Impressie:
[Afbeelding]

Members only:
Mooie keuken :). Rvs greeplijsten vind ik heel mooi, bij ons icm een licht blad. Kleur komt ook mooi uit, zeker met eikenhout kasten.

Persoonlijk zou ik nooit een besteklade in een kastje doen, moet je elke keer 2 lades open trekken ;).

Qua prijs vind ik het lastig. Wij hebben ongeveer dezelfde afwerking alleen veel minder kastjes schat ik in. Onze prijs lag daardoor veel lager.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2019 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Miele of Neff ligt een prijsklasse hoger, niet echt te vergelijken. Kwalitatief zal Miele wellicht beter zijn, al vraag ik me af of je het verschil merkt in de 15 jaar dat een keuken staat. Een Miele wasmachine gaat ook 20 jaar mee, maar ik koop zelf liever iedere 10 jaar een nieuwe Siemens / Bosch / Aeg om de nieuwe snufjes en om lekkages door slijtage te voorkomen.
Vergeet alleen niet dat Miele wel functionaliteit levert die de rest domweg niet heeft. Gaat dan wel specifiek om de stoomfuncties, maar ik kan echt niet meer zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Vergeet alleen niet dat Miele wel functionaliteit levert die de rest domweg niet heeft. Gaat dan wel specifiek om de stoomfuncties, maar ik kan echt niet meer zonder...
Ik heb nu ook een stoomoven gepland staan en een combi oven/magnetron. Ik ga nog naar het Experience Center maar jij bent dus tevreden gebruiker? Ik heb nog geen directe referenties want in mijn familie heeft niemand het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Vantage92 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:28:
@fmb Bij welke zaak heb je die prijs voor je keukenapparaten gekregen?
Ik heb offertes van keukenloods.nl en 123apparatuur.nl. Komen redelijk bij elkaar in de buurt.
Kapitein Merijn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:55:
@fmb Je hebt het over een hoogglans kunststof front waar geen randjes aan te zien zijn. Het kan zijn dat ze nauwelijks te zien zijn natuurlijk maar als ze er daadwerkelijk niet op zitten is het een folie front. Indien er wel een bandje om het front is gelijmd zal het toch wel laklaminaat zijn.
Wij gaan nog even heel goed naar de frontjes kijken, misschien staat nu de verkeerde in de offerte.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe de kast voor de oven en Bora nu word gemaakt. Is dit een 90cm kast waar een 60cm oven in word geplaatst? Als de kast inderdaad 90cm is kan je onmogelijk een mooie aansluiting maken met de kasten die er achter staan, laat staan de greeplijst door laten lopen. Verder heeft de zijwand dan ook een andere afwerking dan de fronten van de kasten die ertegenaan staan.
Ik weet niet zeker of het een 90cm of 60cm brede kast is waar de oven in komt, dat haal ik nog niet uit de tekeningen en offerte. Wel weet ik dat er een hoekstuk (verstek aan elkaar vanuit de fabriek) omheen gezet wordt. Een keuken die daar in de showroom stond had ook een greeplijst die op die wijze de hoek om liep, zag er prachtig uit. Wel weet ik dat ze e.e.a. op maat moeten maken.
Je zegt dat de onderbouw apparaten in een kast worden geplaatst maar dat kan helemaal niet. Deze apparaten zijn van zichzelf al 60cm breed dus er moet een kast omheen gemaakt worden. Dit doe je door kast met de koelkast als het ware te laten zweven tussen 2 wanden die op de grond staan. Hier schuif je vervolgens de vriezer onder. Hetzelfde verhaal geldt voor de "kast" met de vaatwasser. Aangezien de zijwanden minstens 1,6cm breed zijn, en je er 4 nodig hebt, word het wel erg krap aan die kant. Je krijgt dus een spleet ergens van een dikke cm. Verder is bovengenoemde oplossing prima tussen 2 hoge kasten in maar je snapt dat het alles behalve degelijk is in de huidige samenstelling.
Ik heb inderdaad geen hele technische uitleg opgenomen van hoe dat deel van de keuken in elkaar zit, dat leek me niet direct nodig ;)
Zoals jij het omschrijft zit het inderdaad.
Aangezien we greeploos willen was dit de enige manier, zoals ik al aangaf is er is te weinig ruimte om de greep aan de zijkant van de deuren te maken. Dat zou ook verplichten om een vanzelf openende vaatwasser en koelkast(deur) te gebruiken. Ofwel; extra kosten.
Productie van de Bora Pure begint overigens pas in week 20. Houd er rekening mee dat de uitlevering dus nog wel even gaat duren.
Dat is nuttige informatie, dank je. Enig idee of de adviesprijs vergelijkbaar is?
Als de keukenzaak inderdaad 40 jaar bestaat zou ik nog eens terug gaan en hun eerlijke mening vragen over de opstelling. Als het echt een fatsoenlijke zaak is zullen ze je een eerlijk antwoord geven en je de opstelling afraden. Ik vermoed namelijk dat je ook niet om advies hebt gevraagd en niet open staat voor een andere opstelling.
In mijn ogen past je wensen/eisen pakket simpelweg niet bij de ruimte die je ter beschikking hebt.
Dat valt mee hoor. We hebben overal gevraagd of dit ontwerp een verstandig ontwerp is. Niemand gaf aan: niet doen. Wel gaf iedereen aan: heeft wat nadelen, zoals beperkte ruimte rondom het eiland. Dit nadeel is voor ons geen bezwaar.
De laatste keukenzaak heeft het ontwerp ons inziens juist beter gemaakt door de opstelling kookplaat/spoelbak/vaatwasser te verbeteren.
Sport_Life schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:41:
[...]
Ik heb een Tristar keuken, voor foto's zie enkele pagina's terug.
Sport_Life in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Onze opstelling zou bij jullie ook mooi staan.
[...]
Kookeiland was bij ons mogelijk wanneer we woonkamer (6x6m/deels 7m) en keuken zouden omdraaien, maar ik plof aan het eind van de dag liever op de bank dan dat ik uitgebreid ga koken. Buren hebben het wel omgedraaid en het staat prachtig.
[...]
Mooie keuken inderdaad!
Bij ons konden we ook keuken/woonkamer omdraaien, maar om precies dezelfde reden hebben we dat niet gedaan. De keuken is voor ons niet het belangrijkste vertrek.
chris2306 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:23:
[...]
@fmb Er is natuurlijk al genoeg gezegd over de opstelling en of het nou wel of niet goed is, laat ik even in het midden. Maar als ik je een tip mag geven: denk ook na over situaties waarin je tijdelijk of permanent minder mobiel bent. Is de opgestelde keuken net zo praktisch voor iemand met een rollator of rolstoel? Heeft zeker minimaal 80 centimeter nodig schat ik.
[...]
En zodoende kwamen we erachter dat het een op-en-neer gependel was in de keuken en zijn nu gekomen tot een schiereilandopstelling.
Een keukeneiland vraagt veel verkeersruimte en als dat er niet is dwingt het tot veel consessies. En dat zie ik terug in jouw keukenontwerp.
Nuttige tips en inderdaad is later ook een belangrijk aspect. Tegen die tijd gaan we ervanuit dat we minimaal 30 jaar verder zijn en dan zal de keuken inmiddels wel vervangen zijn.

Een schiereiland hebben we inderdaad ook als idee gehad, in verschillende lay-outs. Net als een L en U opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb nu ook een stoomoven gepland staan en een combi oven/magnetron. Ik ga nog naar het Experience Center maar jij bent dus tevreden gebruiker? Ik heb nog geen directe referenties want in mijn familie heeft niemand het nog.
Yup, zonder meer. Zeker als ik het vergelijk met de Siemens stoomoven van m'n schoonouders. Die mogen elke keer zelf het overtollige vocht uit de bodem halen. Of de oven nog een uur laten dampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Yup, zonder meer. Zeker als ik het vergelijk met de Siemens stoomoven van m'n schoonouders. Die mogen elke keer zelf het overtollige vocht uit de bodem halen. Of de oven nog een uur laten dampen.
Heb jij je stoomoven ook met vaste water aan en afvoer? Dat leek mij namelijk wel een heel groot pluspunt t.o.v. de andere merken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
PaT schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:57:
[...]

Heb jij je stoomoven ook met vaste water aan en afvoer? Dat leek mij namelijk wel een heel groot pluspunt t.o.v. de andere merken.
Ik heb daar in ieder geval wel voor gekozen. Als dat niet kon had ik hem niet genomen denk ik.
Dat voelt namelijk al snel als “teveel werk”.
Ik heb ook (wederom) de koffieautomaat van Miele en de oude serie irriteerde ik mij mateloos aan het ontbreken van de vaste wateraansluiting en dat de melkkan er niet in of uit kon zonder het apparaat open te halen. Na 8 kopjes koffie was het water namelijk op en kon het hele apparaat weer open. Ook even snel een cappuchino bereiden duurde lang want de melk kon pas uit het apparaat als het hele programma was doorlopen.(koffie komt later dan de melk)
Beide punten zijn in de nieuwe lijn gelukkig opgelost en mogelijk.
Destijds had ik nog 10 jaar op al mijn Miele apparaten en ik heb er 2 keer gebruik van moeten maken maar werd perfect en zonder rekening opgelost. (2 maal koffie automaat 1 nieuwe molen en een nieuw vacuum tuutje van de melk)

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 20-01-2019 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:57:
[...]

Vorige alleen aanvoer, de nieuwe wordt ook met afvoer. Zeker een pluspunt, aangezien we nog weleens vergaten om het vuile water weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Kan iemand hier nog zijn licht laten schijnen over mijn post hierboven alpeko in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Wat zou zo'n keuken moeten kosten als ik uitga van max 8k apparatuur en 305 + 120 + 150 aan composietwerkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Impressie:
[Afbeelding]

Erg mooie keuken zeg!
Mocht je nog een beetje budget over hebben zou ik de achterwand helemaal tot boven door trekken. Dat geeft meestal een erg luxe uitstraling en contrasteert ook mooi met het hout.
Prijs van de keuken lijkt me erg scherp. Ik geloof niet dat je daar nog iets af gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotzie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Is er eigenlijk nog een prijsverschil tussen de hogere segment keukens? Geen van allen zullen goedkoop zij maar is next125 bijvoorbeeld wellicht beter geprijsd dan Systemat?

Van Siematic heb ik het gevoel dat deze in ieder geval bovengemiddeld duur is (t.o.v. de andere hoogsegmenters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotzie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:58:
Is er eigenlijk nog een prijsverschil tussen de hogere segment keukens? Geen van allen zullen goedkoop zij maar is next125 bijvoorbeeld wellicht beter geprijsd dan Systemat?

Van Siematic heb ik het gevoel dat deze in ieder geval bovengemiddeld duur is (t.o.v. de andere hoogsegmenters).
Tjah dat is allemaal redelijk vaag. Ik vind Systemat echt niet zo bijzonder (m'n vorige keuken was ervan naar volle tevredenheid hoor), dat zou ik niet tot heel hoog segment rekenen. Next125 vind ik visueel vaak heel mooi, maar daar betaal je ook voor design/naam heb ik het idee. En zo kun je ieder merk wel afgaan, maar ook binnen merken heb je echt wel kwaliteitsverschillen met bijbehorende prijsverschillen. Een Systemat vind ik sowieso al vrij prijzig voor wat je krijgt vaak, maar die hebben ook hele mooie keukens die nog een stuk duurder zijn binnen hun eigen prijsstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 09:29
fmb schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:19:

[Afbeelding: Bovenaanzicht keuken]

[Afbeelding: Richting spoelgedeelte]

[Afbeelding: Richting kastenwand]

...
Er is al een hoop over gezegd, maar wat ik nog niet gelezen heb is de vraag: "waar laat je je koffiezetapparaat?" Naast je spoelbak is geen plaats en op je eiland ziet er niet uit. Dus hoe ga je dit doen?

Ik zou ook niet zomaar de keuken en woonkamer omwisselen, maar je probeert nu een leefkeuken te proppen in een ruimte die daar eigenlijk te klein voor is. Loopruimte om een eiland heen zou niet minder dan 1,10 m moeten worden. Zodra je nu een deurtje open doet kun je er niet meer langs.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:16
Zo, onze keuken is ook geleverd en reeds in gebruik. Hierbij wat foto's van het resultaat, erg tevreden mee :) Let aub niet op de overige rootzooi, ondertussen is alles mooi opgeruimd en ligt de vloer erin (op 1 foto te zien.

Tussenruimte eiland en kasten

Kastenwand met vloer

Rechts voor

Links voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Tarz, mat zwart, gaaf! en wat voor blad ligt erop?
Ik had wellicht nog een apparaat genomen naast de huidige (oven?). Dat geeft de wand net wat meer body.
Jammer dat de kookplaat niet verzonken is

PS. zijn dat mosa tegels op de vloer?

[ Voor 47% gewijzigd door GeeMoney op 21-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
GeeMoney schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:35:
@Tarz, mat zwart, gaaf! en wat voor blad ligt erop?
Ik had wellicht nog een apparaat genomen naast de huidige (oven?). Dat geeft de wand net wat meer body.
Jammer dat de kookplaat niet verzonken is
@GeeMoney een Topcore blad (10mm dik geperst kunststof blad. Keihard en massief. Zit een heel klein werkje in van soort leisteen. En ja de keuken is mat zwart, zo ook de kraan en het twist stopcontract op het blad. Doordat het blad dun is gaat dat wellicht niet, maar het stoort me niet echt dat de Bora niet verzonken is in het blad.

Die tegels heb ik geen idee welk merk eigenlijk, gewoon uitgezocht en besteld in een tegelzaak, niet op merk gelet. Wat dat extra apparaat betreft, tja, dat is een keuze. Nagedacht over een stoomoven of koffiezet apparaat, maar vonden we uiteindelijk niet de moeite/geld waard. We hebben nu een hele goede oven en meer gebruiken we eigenlijk niet :) Maar qua uitstraling snap ik wat je bedoelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Tarz op 21-01-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Bevalt de Bora kookplaat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
MAZZA schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:01:
Bevalt de Bora kookplaat goed?
Ja niks over te klagen. Wij wilden eerst voor een afzuigkap met een 5 zone inductieplaat gaan, maar moet zeggen dat de Bora breed genoeg is voor 4 behoorlijke pannen en meer dan dat gebruiken we eigenlijk niet. Als je dan bekijkt wat een grote inductieplaat en losse kap kosten dan is de Bora toch een behoorlijk elegantere oplossing (vinden wij)

Afzuiging van vocht is prima, gaat weinig/niks omhoog verloren. Hoe het qua recirculatie en lange termijn is kan ik niet echt zeggen nog. Maar tot op heden prima tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Tarz de tegels lijken namelijk op mijn oude woonkamervloer (Mosa 90x90) maar dat waren krengen om schoon te krijgen. Dat is helaas Mosa eigen dus ik zou ze je af raden :X . Lastig verhaal maar houd het erop dat het een poreuze “open” tegel is en daar dus relatief makkelijk vuil in hecht.

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 21-01-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand ervaring met deze spullen:

https://www.adapt-r.nl/nl/winkel/

Gaat in mijn geval dan niet om een Ikea keuken, maar Miele levert geen vario-scharnieren. Kan daardoor geen XL model in mijn nieuwe keuken kwijt.
Als het hiermee toch lukt, zou dat mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 09:29
XL model van een ander merk? Siemens en AEG hebben dergelijke scharnieren wel in het assortiment.

Let goed op de diepte van de kasten. Die moet genoeg zijn voor deze oplossing.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39

orf

MikeyMan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:47:
Iemand ervaring met deze spullen:

https://www.adapt-r.nl/nl/winkel/

Gaat in mijn geval dan niet om een Ikea keuken, maar Miele levert geen vario-scharnieren. Kan daardoor geen XL model in mijn nieuwe keuken kwijt.
Als het hiermee toch lukt, zou dat mooi zijn!
Ja, dat is echt énorme troep!
Ik had het gekocht voor vaatwassers in mijn kantoor. Ze leveren gewoon aluminium hoeklijnen van de bouwmarkt waar een boutje als scharnier moet werken. Slaat helemaal nergens op.

Ik had eerst Ikea vaatwassers in de Ikea keuken, maar heb die later zelf vervangen met Miele vaatwassers. De ruimte tussen bovenkant vaatwasser en blad heb ik opgevuld met hout en afgedekt met een strook dibond. Die strook zie je alleen als de vaatwasserdeur open is. Ingeklapt dekt de deur het front netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

orf schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:44:
[...]

Ja, dat is echt énorme troep!
Ik had het gekocht voor vaatwassers in mijn kantoor. Ze leveren gewoon aluminium hoeklijnen van de bouwmarkt waar een boutje als scharnier moet werken. Slaat helemaal nergens op.

Ik had eerst Ikea vaatwassers in de Ikea keuken, maar heb die later zelf vervangen met Miele vaatwassers. De ruimte tussen bovenkant vaatwasser en blad heb ik opgevuld met hout en afgedekt met een strook dibond. Die strook zie je alleen als de vaatwasserdeur open is. Ingeklapt dekt de deur het front netjes af.
Welk type heb je gebruikt? De premium ziet er redelijk robuust uit.

In een keuken van bijna 35k ga ik niet met allerlei stroken knutselwerk aan de slag... Als het niks is gaan we dus gewoon voor de non-xl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39

orf

MikeyMan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:59:
[...]

Welk type heb je gebruikt? De premium ziet er redelijk robuust uit.

In een keuken van bijna 35k ga ik niet met allerlei stroken knutselwerk aan de slag... Als het niks is gaan we dus gewoon voor de non-xl.
Ik vond de adapt-r het grootste broddelwerk (scheef geboorde gaatjes in hoeklijnen e.d.). Toen ik 'm kocht was er nog maar één versie. De strook dibond is juist heel strak, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wil in een dure keuken. Ik weet vrij zeker dat je die adapt-r niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

orf schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Ik vond de adapt-r het grootste broddelwerk (scheef geboorde gaatjes in hoeklijnen e.d.). Toen ik 'm kocht was er nog maar één versie. De strook dibond is juist heel strak, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wil in een dure keuken. Ik weet vrij zeker dat je die adapt-r niet wil.
Tsja, als het niks is, is het niks. De premium ziet er redelijk uit, maar of het ook de juiste feel heeft icm de rest van de keuken is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Mijn vrouw en ik zitten in een dilemma qua kleurstelling. We hebben een groot eiland van 4,4m en een hoge kastenwand van 5x60. In eerste instantie hebben we alles hoog glans wit gekozen met een donkerder nog nader te bepalen blad.
Nu echter de definitieve keuze dichterbij komt twijfelen we of we niet ook iets met zwart willen doen qua eiland of kasten. (En dan het blad licht bijvoorbeeld)
Maar doe je dan de hoge kasten mat zwart met een wit glanzend eiland bijvoorbeeld? Of hoog glans zwart met mat wit eiland of alles glans of alles zwart? Iemand tips/suggesties of foto’s/argumenten waarom wel/waarom niet?

Impressie:
Keuken view

PS. Naast de hoge kastenwand is nu een groot wit vlak maar kijk je bij ons dus richting erker en woonkamer met haard. Dat kon alleen even niet in het plaatje verwerkt worden :)

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 21-01-2019 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb gewoon alles mat gehouden. Kasten, blad, Quooker. :)

Persoonlijk vind ik zwart een enorme modekleur. Het is echt mooi, maar hoe 'houdt' die kleur zich?
Mijn eerste keuken deed ook mee met zo'n trend, vanille kastjes met beuken blad en romp...
Daar was ik na 5 jaar al op uitgekeken terwijl ik mijn huidige hoogglans witte keuken na 10 jaar nog steeds mooi vind.

Persoinlijk vind ik je huidige opstelling schitterend.

PS, die kastenwand is toch nooit 5 meter lang? Hooguit 3?

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 21-01-2019 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
PaT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:19:
Ik heb gewoon alles mat gehouden. Kasten, blad, Quooker. :)

Persoonlijk vind ik zwart een enorme modekleur. Het is echt mooi, maar hoe 'houdt' die kleur zich?
Mijn eerste keuken deed ook mee met zo'n trend, vanille kastjes met beuken blad en romp...
Daar was ik na 5 jaar al op uitgekeken terwijl ik mijn huidige hoogglans witte keuken na 10 jaar nog steeds mooi vind.

Persoinlijk vind ik je huidige opstelling schitterend.

PS, die kastenwand is toch nooit 5 meter lang? Hooguit 3?
5 maal 60cm is inderdaad 3 meter lang :-)

Ik zou trouwens alles mat wit doen. Maar dat komt omdat ik het zelf ook gedaan heb en dus mijn smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-06 10:18
GeeMoney schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:11:
@Tarz de tegels lijken namelijk op mijn oude woonkamervloer (Mosa 90x90) maar dat waren krengen om schoon te krijgen. Dat is helaas Mosa eigen dus ik zou ze je af raden :X . Lastig verhaal maar houd het erop dat het een poreuze “open” tegel is en daar dus relatief makkelijk vuil in hecht.
Nu wil het toeval dat wij graag Mosa Terra Tones beneden willen. Ik hoor dat schoonmaken wel vaker maar anderen zeggen dat je nooit met allesreiniger mag schoonmaken. De ene kee met water en ammonia en de keer daarna met een reiniger speciaal voor tegels.
Zijn jouw ervaringen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@PaT heb je nu mat of glans, of snap ik het niet :) . Daar komt bij dat onze vorige keuken in ons vorige nieuwbouw woning compleet mat wit was, nu wil ze dus wellicht iets anders juist omdat de oude al wit was.
En de hoge kastenwand is inderdaad 3 meter.
Headhunter07 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Nu wil het toeval dat wij graag Mosa Terra Tones beneden willen. Ik hoor dat schoonmaken wel vaker maar anderen zeggen dat je nooit met allesreiniger mag schoonmaken. De ene kee met water en ammonia en de keer daarna met een reiniger speciaal voor tegels.
Zijn jouw ervaringen anders?
Wij hebben nooit met allesreiniger etc. gewerkt maar Mosa is een Italiaanse tegel en volgens mijn huidige tegel leverancier is het Mosa/italiaans eigen dat ze poreuze tegels maken. En dat is gewoon niet 100% schoon te houden. Ik heb zelfs een Mosa vertegenwordiger zelf over de vloer gehad na tientallen “middeltjes” maar ze waren gewoon niet vlek vrij te krijgen, mijn vrouw krijgt er nog een beroerte van als ze eraan terug denkt.
Het viel bij ons erg op omdat we grote raampartijen tot aan de grond hadden met direct zonlicht op de tegels en als je dan door de kamer liep zag je duidelijk een loop pad als het ware.
Nu hielp lichtgrijs qua kleur ook niet natuurlijk (zie je alles op) maar voor een tegel van 90 euro per m2 a 65m2 waren wij er goed klaar mee.
Mijn vrouw was een hele zaterdag op haar knieën met schuursponsjes aan de gang als ze ze weer eens echt helemaal vlekvrij wilde hebben wat natuurlijk nog geen dag zo bleef met 2 kinderen en een hond.

Nog een grap: wij vertelden bij onze huidige tegel leverancier dat wij op zoek waren naar tegels voor onze nieuwe badkamer maar dat ze makkelijk in onderhoud moesten zijn omdat we veel last hadden in onze vorige woning met vlekken. De verkoper (bleek de eigenaar) zei direct: zeker een Mosa tegel geweest?

Dat was voor mij reden genoeg om (hoe prachtig ook) nooit meer voor Mosa te kiezen.

[ Voor 102% gewijzigd door GeeMoney op 21-01-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GeeMoney Kleur is toch hartstikke smaakgebonden? Zoek iets wat je mooi vindt, maar als je bang bent voor de toekomst ook iets wat relatief tijdloos is. Wij hebben nu hoogglans wit lades met een kashmir kastenwand en een taupeachtig blad.

We gaan straks weer voor een kastenwand die afsteekt (iets in een houttint, waar we meteen alle deuren in het huis in hetzelfde fineer willen maken) en dan fronten van het kookeiland donkergroen, donkerblauw of zwart, mat. Die donkere kleur contrasteert mooi met de het hout en het doorlopend dekton blad in witte marmerlook met een kleine donkere ader. Zo'n marmerlook blad is ook tijdloos en combineert zeer goed met blauw en groen.

An sich heb ik geen moeite met wit (mat of hoogglans) dat ziet er nu ook mooi uit bij ons, maar de standaard combi met een zwart blad vind ik vaak zelfs smaakloos te noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@GeeMoney Ik kan dat verhaal niet volgen? Mosa is gewoon een Nederlands merk en wordt geproduceerd in Maastricht. Achterop Mosa tegels is ook steevast de tekst 'Mosa Holland' te zien. Dus hoe je erbij komt dat dit Italiaanse tegels zijn snap ik niet :?

Het 'poreuze' verhaal kan ik ook niet volgen. Mosa wordt veel standaard toegepast in natte ruimtes van bedrijven en projectwoningbouw. Ik kan bij een gemiddeld bedrijf de WC of de keuken niet binnenstappen of alle tegels zijn van Mosa. En die zien er ook na 10+ jaar nog perfect uit (dat is de reden dat deze standaard zoveel worden toegepast)

Zit je niet in de war met een ander merk?

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 22-01-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Verwijderd wij zoeken juist ook iets dat afsteekt vandaar de combi wit/zwart. Maar wat koes je dan juist wit en wat zwart. (Hoge kasten of het eiland) en glans of mat al is die laatste keus wel te maken denk ik.

@Harrie_ nu je dit zo zegt twijfel ik of hij zei dat Mosa volgens het Italiaanse fabricage proces tegels maakt of dat ze in Italië gemaakt worden maar het feit is dat Mosa een poreuze tegel maakt.
Dat je ze overal ziet verbaasde ook mij en mijn vrouw, ze worden aangeprezen als "winkel/metro" kwaliteit maar wij hadden 2 verschillende series van ze (90x90 lichtgrijs beneden) en 60x60 bruin in de badkamer met een dunne strook tegel in 4 kleuren en allemaal hadden ze last van vlekken.

Bij veel navraag en speuren op internet blijkt Mosa wel erg vaak met vlekken/slecht schoon te maken gelinkend te worden. Ik heb het daarna bij verschillende tegelzaken nagevraagd en ze gaven allemaal aan dat het komt door de poreuze "open" poriën op de tegels.

[ Voor 68% gewijzigd door GeeMoney op 22-01-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:53:
@PaT heb je nu mat of glans, of snap ik het niet :) . Daar komt bij dat onze vorige keuken in ons vorige nieuwbouw woning compleet mat wit was, nu wil ze dus wellicht iets anders juist omdat de oude al wit was.
En de hoge kastenwand is inderdaad 3 meter.

[...]

Wij hebben nooit met allesreiniger etc. gewerkt maar Mosa is een Italiaanse tegel en volgens mijn huidige tegel leverancier is het Mosa/italiaans eigen dat ze poreuze tegels maken. En dat is gewoon niet 100% schoon te houden. Ik heb zelfs een Mosa vertegenwordiger zelf over de vloer gehad na tientallen “middeltjes” maar ze waren gewoon niet vlek vrij te krijgen, mijn vrouw krijgt er nog een beroerte van als ze eraan terug denkt.
Het viel bij ons erg op omdat we grote raampartijen tot aan de grond hadden met direct zonlicht op de tegels en als je dan door de kamer liep zag je duidelijk een loop pad als het ware.
Nu hielp lichtgrijs qua kleur ook niet natuurlijk (zie je alles op) maar voor een tegel van 90 euro per m2 a 65m2 waren wij er goed klaar mee.
Mijn vrouw was een hele zaterdag op haar knieën met schuursponsjes aan de gang als ze ze weer eens echt helemaal vlekvrij wilde hebben wat natuurlijk nog geen dag zo bleef met 2 kinderen en een hond.

Nog een grap: wij vertelden bij onze huidige tegel leverancier dat wij op zoek waren naar tegels voor onze nieuwe badkamer maar dat ze makkelijk in onderhoud moesten zijn omdat we veel last hadden in onze vorige woning met vlekken. De verkoper (bleek de eigenaar) zei direct: zeker een Mosa tegel geweest?

Dat was voor mij reden genoeg om (hoe prachtig ook) nooit meer voor Mosa te kiezen.
Mijn huidige keuken is hoogglans wit met een 'groen-blauw' glazen blad (dat klinkt heel fout, maar is echt mooi).

De nieuwe keuken die in mei geplaatst gaat worden, wordt mat greeploos wit met een mat grijs Dekton blad.

Aanvankelijk gingen we weer voor een hoogglans witte keuken, maar toen zagen we een mat witte en met 3 kinderen is dat toch praktischer. Dus toen maar 'all mat' gegaan.

Wat betreft het Mosa verhaal. Mijn huidige badkamer is ook 100% Mosa en ik ben daar supertevreden over. Van vlekken is zeker geen sprake. Ik heb volgens mij tegels uit de 'Terra Maastricht' lijn als ik het mij goed herinner.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 22-01-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Het zal misschien per serie schelen maar het wemelt van de ellende met vlekken icm Mosa.
https://www.thuisschoonma...ls-schoonmaken-doe-je-zo/

(overigens hielp dat middel ook bij ons niet)

Anyway, we gaan offtopic nu :) .

Ik laat een impressie maken met een zwarte hoge kastenwand mat/glans en dan het eiland ook in mat/zwart. Mixen van mat hoge kasten met glans eiland doen we niet. We houden ze in ieder geval gelijk. Dus of alles mat, of alles glans.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 22-01-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GeeMoney dat wilde ik eigenlijk nog zeggen ja. Als alles vaststaat behalve de kleuren is het een kleine moeite daar renders van te laten maken toch? Dan heb je 4 varianten om uit te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
Hopjesvla79 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:19:
Mensen in de omgeving Arnhem/Nijmegen ervaring met Keuken en Keukens?

keukenboer die geen fysieke vestiging heeft maar bij je thuis komt. Voordeel lijkt me: geen grote keten en iemand die de huidige situatie meteen thuis kan zien. aar zou graag van mede Tweakers iets horen.

Eventuele andere aanraders omgeving Arnhem?
JKKS in Heteren, topzaak, wel in het hogere segment. Maar hele mooie keukens, topkwaliteit en eerlijke benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:45:
@FrankSpin mooie opstelling, voorbeeldgebruik van een eiland. Je zou nog kunnen kijken naar het laten vervallen van de onderste greeplijst van de wand. Zou de greeplijsten in deze combi sowieso wel donker maken IPV alu.

Blad van het eiland en eiland zelf zouden nog 'zwevend' gemaakt kunnen worden.
De greeplijsten verdienen nog wat aandacht. Binnenkort maken we nog een afspraak om de definitieve materialen / kleuren vast te leggen. Op dit moment heb ik een beetje haat / liefdeverhouding met de aluminum greeplijsten.

Wat bedoel je prices met het blad zwevend maken? Heb je daar voorbeeld van?
RUFFNECK schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Mooi ontwerp hoor. Ik zou zelf de kookplaat rechts doen ipv links waar de deur is. Geen idee waar die naar toe gaat, maar gewoon denkend als je daar binnenkomt en snel iets moet neerzetten :P
Gezien de specificaties denk ik wel dat je een scherpe offerte hebt gekregen, wellicht dat je de montagekosten nog eruit kan onderhandelen :P Maar zoals altijd geldt: als jij er tevreden mee bent en het binnen budget past...
Misschien vertekend het beeld een beetje, maar de kookplaat zit in het midden van het eiland. Het eiland staat wel iets dichter tegen de muurkant zonder de deur.

De deur gaat naar de bijkeuken. We wachten op dit moment op de offerte voor 4 hoge kasten, inclusief een vrieskast. De hoge kasten bieden daarnaast ruimte voor de wasmachine en droger, stofzuiger e.d. Daarnaast komt binnenuit van de warmtepomp in deze ruimte.
Sport_Life schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:40:
[...]
Mooie keuken :). Rvs greeplijsten vind ik heel mooi, bij ons icm een licht blad. Kleur komt ook mooi uit, zeker met eikenhout kasten.

Persoonlijk zou ik nooit een besteklade in een kastje doen, moet je elke keer 2 lades open trekken ;).

Qua prijs vind ik het lastig. Wij hebben ongeveer dezelfde afwerking alleen veel minder kastjes schat ik in. Onze prijs lag daardoor veel lager.
Goede tip voor de besteklades. Ik moet zeggen dat ik hier nog helemaal niet goed naar had gekeken. Ga dit direct even noteren. Wil sowieso nog even met de leverancier kijken naar de kast indeling. Zou in de lades graag van die borden en pannenhouders willen.
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:24:
[...]

Erg mooie keuken zeg!
Mocht je nog een beetje budget over hebben zou ik de achterwand helemaal tot boven door trekken. Dat geeft meestal een erg luxe uitstraling en contrasteert ook mooi met het hout.
Prijs van de keuken lijkt me erg scherp. Ik geloof niet dat je daar nog iets af gaat krijgen.
Dat vind ik nog een mooie toevoeging. Denk dat ik de achterwand dan eventueel wel met ander materiaal bekleed als het blad (kosten beetje drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@FrankSpin dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/productinbeeld/big/superkeukens-sorrento-plus-90972.jpg

In feite dus ook plint en greeplijsten aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

MikeyMan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:58:
@FrankSpin dan krijg je zoiets:

[Afbeelding]

In feite dus ook plint en greeplijsten aan de zijkant.
Hoeft niet per se, bij ons is het zijpaneel doorgetrokken. Waarschijnlijk standaard bij tristar. Hoewel wij aan de achterzijde geen kastjes hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Hoeft niet per se, bij ons is het zijpaneel doorgetrokken. Waarschijnlijk standaard bij tristar.
:?

Nee, hoeft niet perse, maar is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat zeker, maar ik wil aangeven dat het geen standaard situatie is bij Tristar ;).
Hoewel wellicht wel mooier bij kastjes rondom.

[ Voor 57% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@FrankSpin Misschien is het mooi om de achterwand van gesatineerd glas te laten maken in dezelfde RAL kleur als het eiland?
De zijwanden die @MikeyMan bedoeld zijn ook nog goedkoper dan de aangeboden stollen wanden. De greeplijsten kunnen ook in een kleur naar keuze worden uitgevoerd echter wel tegen meerprijs. Houten greeplijsten voor je kastenwand en antracieten voor het eiland is ook een optie ;)
Ik zou ook de greeplijsten boven de ovens laten vallen, dit maakt het net wat strakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Weer even een ordinaire crosspost naar het klustopic. Ik probeer in dit topic niet teveel te posten want ik ben de keuken zelf aan het zetten zoals sommigen van jullie weten en dit topic is daar niet de plek voor. Desalniettemin wilde ik de Tweakers die niet in het klustopic komen de voorlopige foto's niet onthouden :9

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/fotos/tn/19.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/fotos/tn/20.jpg

En er moet uiteraard nog een plint onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:54
Alweer ruim een jaar geleden ook een keuken gekocht ivm een nieuwbouwhuis, volgende week komen ze inmeten en daarna moet ik mijn bestelling definitief maken.
Kon nog wel dingen veranderen zoals apparatuur, kleur, soort kasten enz, maar niet de opstelling, die staat al redelijk vast ivm de aansluitingen. Toen gekozen voor greeploze kasten van rotpunkt.

Twijfel nog beetje over de kasten, zoals de kleur (wit/zwart/hout) denk eraan om de hoge kasten zwart te doen en de lage kasten wit te houden, ook wordt het waarschijnlijk keramisch blad ipv composiet, denk grijs.

En heb nu 3 hoge kasten met in de middelste 2 ovens, een apothekerskast en een gewone.
Misschien dat ik er nog een hoge kast bij doe en dan in de middelste 2 allebei 1 oven/combi, maar misschien wordt de keuken wel een beetje te groot, zal dan wel 2 even grote ovens/combi nemen

Misschien nog wel een open of een lagere kast ofzo naast de 4 kasten dan, zit de wand mooi vol tot aan het zijraam.

Apparatuur weet ik wel al zo’n beetje, wordt apparatuur van bosch, maar kan dus nog veranderen.

- Inductieplaat Bosch PIV895FC5E
- Afzuigkap Bosch DWF97RU60 met Borreti Puro500 plasmafilter
- Oven Bosch HBG8755C0
- Combi Bosch CMG836NC1
- Vaatwasser Bosch SBA68TX02N
- Koelkast Bosch KAD92SB30
- Kraan Quooker Pro3-VAQ zwart

Best lastig al die keuzes maken, misschien heeft iemand nog wat tips.
Zal binnenkort wel laten weten wat het geworden is.

Aantal gerenderde plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2irq93m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/30lnfqp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/sp9406.jpg

Plattegrond bovenaanzicht

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qtirf8.jpg

En hier de plattegrond van de hele woonkamer zodat je keuken in verhouding tot de rest van de ruimte kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/jl45r5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Vandaag een offerte laten opstellen bij Altis Keukens Oss.
Häcker Systimat AV1092 / AV2035 (Pijnboom / Magnolia)
De hele rambam, met lampjes, prullebakjes, spoelbak etc.
Blad: Kemie Composiet Stone mat 4982 Venturo Nero Gezoet 4cm opgedikt 65cm diep
Achter de kookplaat een glazen plaat

Devices Bosch:
Inductieplaat PIE695DV5E
Combi oven: CMG636BS1
Wasser: SMA46IX09N
Koeler: KIR21GD30
Zuiger: DWB96BC50

Ledverlichting afstandsbediend met dim Doeco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AxudbKvFyGwfbgsRvdq3eWNK/full.jpg

Ik was vrij verbaasd over de prijs van dit geheel: net geen 12k inclusief plaatsing.

Ik had hoger verwacht.

NB: Er zit 1 klein foutje in de tekening, het bovenste zijpaneel bij het plafond links is grijsgekleurd maar dat wordt uiteraard ook magnolia geleverd.

Verder gekeken naar Home Connect. Ik zie er bij nader inzien echt het nut niet van in. Het zijn allemaal apparaten waarbij je toch liever in de buurt bent als je ze gebruikt. In de lijst is nu alleen de kookplaat voorzien van homeconnect, dus dat wordt denk ik een ander model.

De meest linkse onderkast bevat 3 lades achter de deur. Wilde vrouwlief graag.
We hebben 3 middenlades gekozen want dan hebben we geen lade in een lade, dat vind ik zelf een raar ontwerp. Achter de kast in de hoek naast de spoelbak gaan 2 uitzwenkplateaus schuil.

De spoelbak wordt "op" het blad gemonteerd, niet eronder, om stootschade op de randen te voorkomen.
Onder de oven zit de koeler en daarnaast de vaatwasser.

De handgrepen komen overal in het midden. Bovenkastjes lopen helemaal door behalve bij de afzuiger. In de hoek loopt de kast door, de deurtjes kunnen beide open, maar daarom moest er eentje zonder greep anders gaat het niet open. Ik weet nog niet of ik dat praktisch vind. Er was geen uitvoering in de showroom met deze setup om ff te kijken.

Wat me verder ook verbaasde; we hebben ook een offerte op basis van Rotpunkt (2292 Luxio LX KR9), bij een andere leverancier. Echter, met een prijsverschil van bijna 4000! (Duurder dus) Apparatuur vergelijkbaar alleen dan Siemens. Helaas is die niet volledig uitgespecificeerd, dus ik kan wat lastig vergelijken. Ik lees dat häcker systimat hoger in het lijstje staat, dus vandaar dat ik niet verwachtte dat de prijs er zoveel onder zou zitten.

Kortom, ik vermoed dat we voor de Häcker gaan. Zijn er wellicht nog addertjes waar ik nog aan zou kunnen/moeten denken? We hebben goede verhalen gehoord over deze zaak (Altis) in elk geval, de Rotpunkt leverancier is een heel kleine zaak die nog niet lang bestaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 24-01-2019 01:20 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik kan die plaat alleen bij Keukenloods vinden.

Oke, een kookplaat van 1300,-. Wat doet dat ding dan extra? Hoeveel honderden euro's heb je over voor "automatische en constante temperatuurregeling"? Voor dat geld kun je ook een snipperdag bijkopen en zelf even leren op welke stand je hem moet zetten om net aan de kook te blijven.
Heeft maar twee plusjes. Een +++ (dus drie keer plus) verbruikt grofweg de helft en blijft twee keer zo lang koud bij stroomuitval.
Dat is zo'n klein ding waar je niet twee taarten tegelijk kunt bakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Wat @kabeltjekabel probeert te zeggen denk ik, is dat de gekozen materialen en apparaten verklaard waarom de prijs zo gunstig is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25

Reinier

\o/

kabeltjekabel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 02:07:
[...]

Dat is zo'n klein ding waar je niet twee taarten tegelijk kunt bakken.
Wat 97,52% van de mensen niet boeit. Hoe vaak bak je twee taarten simultaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:56:
[...]

Wat 97,52% van de mensen niet boeit. Hoe vaak bak je twee taarten simultaan?
Twee pizza's dan... :+

Hoewel ik in mijn 45cm Miele toch wel zonder problemen 4 pizza's tegelijk kon bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25

Reinier

\o/

Dat moet lukken in elke 45cm oven :)
Hoewel ik in mijn 45cm Miele toch wel zonder problemen 4 pizza's tegelijk kon bakken :)
Van die Piccolinis zeker :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:07:
[...]

Dat moet lukken in elke 45cm oven :)

[...]

Van die Piccolinis zeker :D
Nee zeker niet, big Americans O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb de impressies binnen gekregen!
De greeplijsten kloppen niet maar dat komt omdat ons merk keuken niet in zijn programma voorkomt helaas, ik zal een foto even van de leverancier opzoeken.

Anyway:

hoog_zwart_laag_wit

hoog_wit_laag_zwart

Voorbeeld van de greep:
greep_keuken

Stemmen maar :+ .

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:37
Ik stem voor optie 1, maar dan ben ik misschien een beetje bevooroordeeld.

Onze keuken krijgt waarschijnlijk dezelfde two tone opstelling. Kasten van het eiland worden wit en de kastenwand wordt eikenkleurig (dus iets donkerder, maar stukken lichter als het zwarte uit jouw voorbeeld).

Is het looppad rechts, daar bij het raam, trouwens niet een beetje te smal?
Links lijkt voldoende ruimte, dus wellicht is het geheel nog een centimeter of wat op te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GeeMoney Als dat het blad wordt dan optie 1, maar een en ander is ook sterk afhankelijk van je wanden en inrichting. Hier dus puur naar de plaatjes gekeken.

@Mistraller Zoals al eerder gezegd, die lijstjes in de ts zeggen niet zoveel en systemat gaat van goedkoop naar heul duur. Je zult er zeker geen slechte keuken aan hebben, maar 12k voor een simpele hoek is ook geld zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
B-Real schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:36:
Ik stem voor optie 1, maar dan ben ik misschien een beetje bevooroordeeld.

Onze keuken krijgt waarschijnlijk dezelfde two tone opstelling. Kasten van het eiland worden wit en de kastenwand wordt eikenkleurig (dus iets donkerder, maar stukken lichter als het zwarte uit jouw voorbeeld).

Is het looppad rechts, daar bij het raam, trouwens niet een beetje te smal?
Links lijkt voldoende ruimte, dus wellicht is het geheel nog een centimeter of wat op te schuiven?
We kunnen alle (RAL) kleuren kiezen maar zal wel richting zwart gaan verwacht ik.
Die loop ruimte is 60 maar is eigenlijk ook optioneel. De doorloop zit voornamelijk aan de andere kant (2.2m) .
We wilden hem in symmetrie houden met de kastenwand en anders krijgen we daar 1.2m, en dan zou ook de keuken meer richting de kamer komen. Ook is het echt geen logische doorloop dus ik verwacht daar zelden te lopen maar helemaal afsluiten wilde ik dan ook weer niet.

Het gekozen blad is dus nu wit, mijn vrouw vindt dat mooi maar ik twijfel nog. Het wit van het bad zal nooit hetzelfde zijn als het wit van de kasten. (materiaal is anders dus al zou je RAL kleuren exact gelijk houden levert het gewoon verschil op) Maar ik neem aan dat iedereen datzelfde heeft met witte kasten en een wit blad?

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2019 08:52 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1