Even bewust een losse reactie op deze post.
Kapitein Merijn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:08:
[...]
De keuken van @
FrankSpin is veel luxer afgewerkt dan de keuken waarvan jij een offerte hebt. De kastenwand is hout fineer, het eiland is gelakt, er worden (dure) stollen toegepast, er zit veel maatwerk in, enz, enz. Verder is Tristar toch wel wat fraaier dan Keller.
Dank, daar kan ik wat mee. Tristar ken ik overigens niet.
Zoals ik het nu lees is je zelfs een folie keuken geadviseerd. Ik zou daar een paar google linkjes van kunnen plaatsen maar daar word je niet vrolijk van.
Volgens mij staat dat er niet, als dat er wel zo staat dan staat dat onhandig omschreven. Nee, deze keukenzaak heeft ons folie al direct afgeraden en het is echt de enige waar we eerlijk en transparant geholpen worden. We hebben veel verschillende frontjes met elkaar vergeleken, volledig gelakt & kunststof hoogglans van diverse kwaliteiten.
Een kunststof hoogglans keuken is gewoonweg niet fraai omdat het oppervlak nooit mooi glanzend is. Je ziet altijd een soort van sinaasappelhuid. Een laklaminaat front is veel mooier doordat het veel strakker is en ook maar marginaal duurder. Voor de prijs die je nu hebt liggen zou hoogglans lak ook mogelijk moeten zijn
Een greeploze folie keuken is ook vragen om problemen. Je pakt altijd het front op de meest kwetsbare plek vast.
Dit is dus geen folie, dus daar hebben we geen problemen mee.
Wat glans betreft gaan we er nog een keer goed naar kijken, maar we hebben de (grote) fronten naast elkaar gehouden en bijvoobeeld een spotje erin laten weerspiegelen.
Krasvastheid van kunststof vinden wij juist weer een voordeel ivm 2 jonge kinderen. Lak beschadigt eerder, dat lees je ook overal.
De Bora kan niet zo worden ingebouwd, ik ben het helemaal eens met @
Sport_Life Ik vermoed zelfs dat de verkoper net is begonnen in de keukenwereld en nog nooit een Bora heeft gezien.
De kast onder een BIU moet altijd minimaal 80cm breed zijn. Nu zit er een ovenkast onder van 60cm???
Nu zou het natuurlijk kunnen dat ze een heel bijzondere kast op maat gaan maken maar je zal toch ook je koolfilter moeten wisselen? Normaal gesproken word de (lade) kast onder een Bora voorzien van een bodem/legplank die je eruit kan schuiven zodat je de koolfilter kan wisselen. Aangezien daar bij jou een oven zit is dat dus onmogelijk.
Ook als er een keer iets flink overkookt of als je de bak onder de Bora even schoon wil maken, moet je er van onder bijkunnen. Je oven maakt dit onmogelijk.
Er had ook een 90cm brede oven in gepast, dus de breedte is de issue niet. Het kookeiland is echt 90cm breed (iets breder zelfs).
Wat wel vervelend is is het vervangen van het filter. Daar gaan we nog even wat beter over nadeken, of kijken naar de Bora Pure, die is net uit en heeft dat probleem niet; filter kan van bovenaf vervangen worden. Alternatief zou een plasmafilter zijn, maar dat is ook weer 1000 euro extra.
En ik mag hopen dat de Bora Pura aan de onderkant niet vies wordt? Of bedoel je dat er water/vet in de afzuiging kan komen?
Ik ben verder wel benieuwd naar de tekeningen van de keukenleverancier. Volgens mij zijn er namelijk nog wel meer zaken die niet helemaal kloppen.
Hoe gaan ze bijvoorbeeld de greeplijst laten lopen bij de kasten onder het eiland? Gezien de maten van het blad en de kasten kan de greeplijst nooit rondom door lopen, wat juist de charme is van een greeploze keuken.
Hoe zien de hoge kasten er aan de kant van de spoelbak uit? Je hebt het over 2 hoge kasten terwijl er in beide kasten onderbouw apparaten worden toegepast. Klopt het dat die wand 245cm breed is?
Goed punt mbt de greeplijst rondom, zodra ik de detailtekeningen heb ga ik hier naar kijken. En wat oven eronder betreft: de enige consequentie is toch dat de oven wat lager komt?
Mbt het spoelgedeelte: de onderbouw apparaten zitten in de hoge kasten. Onder de spoelbak zit alleen kastruimte.
De breedte van de ruimte is 2,48m. Dat gaf te weinig ruimte om een greeplijst aan de zijkant van de hoge kasten te maken. Daarom komt de greep aan de bovenkant van de onderste deur en aan de onderkant van de bovenste deur.
Je zegt overigens dat je bij 3 keukenzaken bent geweest. Hebben alle 3 de zaken deze opstelling overgenomen? Dat er 1 zaak is die geen nee durft te verkopen begrijp ik nog nog maar 3 zaken?
Alle 3 de keukenzaken hadden geen enkel probleem met deze opstelling. Wat bij dit ontwerp wel anders is is de Bora + oven aan de kopsekant van het eiland. Dat spreekt ons juist echter aan, geeft meer bewegingsvrijheid bij het koken dan wanneer de Bora halverweg het kookeiland zou zitten.
Dank voor alle inhoudelijk punten, heel nuttig!
Begint wel tijd te worden voor een apart topic zo
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.