Lijkt mij een prima prijs voor een dergelijke keuken. Maar als het niet voor jezelf is, waarom dan geen Ikea keuken? Is in ieder geval "hufter" proof omdat je, als er iets beschadigd wordt, snel nieuwe onderdelen hebt en niet afhankelijk bent van een keukenzaak met levertijden.Geforce_beta schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:02:
Beste allen,
Ik heb inmiddels ook met veel plezier het forum doorgespit en mede door goede reacties een bezoek gebracht aan Superkeukens in Utrecht.
Voor mijn huis heb ik een L-vormige keuken laten ontwerpen. Aangezien ik het huis ter zijner tijd particulier ga verhuren gaat gaat het mij met name om duurzaamheid / prijs-kwaliteit / hufterproofheid.
Plattegrond: https://ibb.co/BLV7vwj
Er werd mijn door de verkoper voor dit gebruik een meubel met coating melaminehars aangeraden en een composiet werkblad (kunsstof vind ik minder mooi).
Uiteindelijke naar huis gegaan met de volgende offerte.
Meubelen: Alpin wit coating melaminehars, de bovenkastjes zijn extra hoog.
Het hoekmeubel bevat draaicarrousel.
3d foto https://ibb.co/XYb90zp
Apparatuur:
AEG koelvriescombo scb51811LS 521 euro
AEG combi magnetron KMK565000M 635 euro
AEG FSE53600Z Volledig geintegreerde vaatwasser 495 euro
AEG IKB64301FB Inductie kookplaat 440 euro
MSL625ERVS Pelgrim Motorloze vlakschermkap 200 euro
Quantex Eenhendel RVS kraan 2405202 149 euro
LANESTO olbia set 4 rvs 321126 170 euro
Als ik op internet zoek (keukenloods waar mogelijk) kom ik op een
totaalprijs van 2610 euro voor de apparatuur.
De totale offerte van de keuken komt op een
totaalprijs keuken van 7500 euro
De plaatsing a 1000 euro en al het voorwerk (extra elektriciteitsgroep, leidingen verleggen ect) + nawerk (stuken, betegelen) moet apart via een aannemer.
Is dit inderdaad een duurzame keuken?
Is het een goede prijs of moet er nog wat vanaf?
Een tip: waarom een vaatwasser als je het toch gaat verhuren? Vaatwassers geven over het algemeen voor verhuurders alleen maar problemen. ( ik werk als technische dienst ik kan het weten ) Als er maar een stukje glas in de pomp zit kan jij ernaartoe gaan om het probleem op te lossen. Of laat je meteen een bedrijf komen met alleen al 100 euro voorrijkosten om een stukje glas eruit te halen? Ook als het niet van jezelf is ga je er niet zo netjes mee om. Voor 3 borden en 2 kopjes word hij dagelijks aangezet. Dus die vaatwasser wordt intensief gebruikt waardoor je na 3 a 4 jaar alweer een nieuwe kunt gaan kopen want repareren is vaak duurder.Geforce_beta schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:02:
Beste allen,
Ik heb inmiddels ook met veel plezier het forum doorgespit en mede door goede reacties een bezoek gebracht aan Superkeukens in Utrecht.
Voor mijn huis heb ik een L-vormige keuken laten ontwerpen. Aangezien ik het huis ter zijner tijd particulier ga verhuren gaat gaat het mij met name om duurzaamheid / prijs-kwaliteit / hufterproofheid.
Er werd mijn door de verkoper voor dit gebruik een meubel met coating melaminehars aangeraden en een composiet werkblad (kunsstof vind ik minder mooi).
Apparatuur:
De plaatsing a 1000 euro en al het voorwerk (extra elektriciteitsgroep, leidingen verleggen ect) + nawerk (stuken, betegelen) moet apart via een aannemer.
En dan nog maar eens de problemen als er eens een slang scheurt of lekkage komt. Kan je de hele vaatwasser eruithalen om het probleem te gaan oplossen.
Ik zou er een kast met deur inzetten met planken en een vaatwasser aansluiting wel laten aanleggen.. Mocht het echt nodig zijn en je gaat er zelf ooit wonen dan kan je die kast makkelijk wisselen voor een vaatwasser of laat de huurder er zelf een inzetten zodat de problemen voor hemzelf zijn.
Dat is wel een hele negatieve omschrijving van een vaatwasser. Juist als medewerker van de technische dienst ben jij ''biased'' omdat je met name met problemen werkt, de probleemloze vaatwasser kom jij niet dubbelcheckenT.E schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:48:
[...]
Een tip: waarom een vaatwasser als je het toch gaat verhuren? Vaatwassers geven over het algemeen voor verhuurders alleen maar problemen. ( ik werk als technische dienst ik kan het weten ) Als er maar een stukje glas in de pomp zit kan jij ernaartoe gaan om het probleem op te lossen. Of laat je meteen een bedrijf komen met alleen al 100 euro voorrijkosten om een stukje glas eruit te halen? Ook als het niet van jezelf is ga je er niet zo netjes mee om. Voor 3 borden en 2 kopjes word hij dagelijks aangezet. Dus die vaatwasser wordt intensief gebruikt waardoor je na 3 a 4 jaar alweer een nieuwe kunt gaan kopen want repareren is vaak duurder.
En dan nog maar eens de problemen als er eens een slang scheurt of lekkage komt. Kan je de hele vaatwasser eruithalen om het probleem te gaan oplossen.
Ik zou er een kast met deur inzetten met planken en een vaatwasser aansluiting wel laten aanleggen.. Mocht het echt nodig zijn en je gaat er zelf ooit wonen dan kan je die kast makkelijk wisselen voor een vaatwasser of laat de huurder er zelf een inzetten zodat de problemen voor hemzelf zijn.
Om je woning wat aantrekkelijker te maken voor verhuur is een vaatwasser m.i. wel een must in 2019
Neem maar van mij aan, als jij als verhuurder voor de 3e keer naar een vaatwasser moet gaan kijken omdat hij niet werkt omdat een stukje glas of een pit verstopt zit dat je wel spijt krijgt dat je er een hebt aangeschaft. Een vaatwasser is een luxe, geen must. Een huurder zal echt niet van de woning afslaan omdat er geen vaatwasser in de keuken zit.keanu_ schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:26:
[...]
Dat is wel een hele negatieve omschrijving van een vaatwasser. Juist als medewerker van de technische dienst ben jij ''biased'' omdat je met name met problemen werkt.
Om je woning wat aantrekkelijker te maken voor verhuur is een vaatwasser m.i. wel een must in 2019
Zou de draaicarrousel vervangen door een le-mans systeem, werkt een stuk prettiger.Geforce_beta schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:02:
Beste allen,
Apparatuur:
Vaatwasser zou ik wel laten zitten, zeker een toegevoegde waarde.
Zo'n draai carrousel lijkt me ook niet hufterproof. Ik had er in mijn vorige keuken een, werkte prima, maar blijft een gehannes als je er wat grotere pannen in zet.
Afgezien daarvan, het is wel een bewegen onderdeel wat met lomp gebruik sneller kapot gaat als een normaal kastje. Wellicht het overwegen waard als je bang bent voor "hufters" als huurders
Afgezien daarvan, het is wel een bewegen onderdeel wat met lomp gebruik sneller kapot gaat als een normaal kastje. Wellicht het overwegen waard als je bang bent voor "hufters" als huurders
Heb ze een mail gestuurd; ze zitten ongeveer een tientje onder de prijs van Etna zelf (die site die ik had).Quartje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:45:
Heb je wellicht al even bij Partsnl.nl gekeken/gevraagd? Ze leveren een aantal onderdelen voor jouw type fornuis. Wellicht kunnen zij ook een vonkontsteking voor je leveren (lijkt niet in het standaardassortiment te zitten): zie hier
Maar wel een levertijd van 15 dagen; Etna heeft artikel op voorraad (maar zou ook best kunnen dat levertijd daar langer dan een paar dagen is lijkt me....)
In ieder geval bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 12-01-2019 21:24 ]
Ik heb twee van die ondingen gehad (draai carrousellen) en ze zijn best behoorlijk stevig maar blijven rot dingen. Meestal past het net niet en door de ronde vorm ook veel verlies aan kwalitatieve ruimte.
Ik zou er een vaste hoek last van laten maken, zeker als je gaat verhuren.
Ook zou ik toch een vaatwasser plaatsen, kan je huur ook nog door omhoog wat mij betreft. (Ik zou er gewoon een tientje per maand meer voor betalen, als hij dan maar 5 jaar meegaat is hij alweer betaald ook)
Ik zou er een vaste hoek last van laten maken, zeker als je gaat verhuren.
Ook zou ik toch een vaatwasser plaatsen, kan je huur ook nog door omhoog wat mij betreft. (Ik zou er gewoon een tientje per maand meer voor betalen, als hij dan maar 5 jaar meegaat is hij alweer betaald ook)
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2019 17:43 ]
Dit is dus sinds de jongste NEN1010:2015/C2:2016 NIET meer zo (> De regel dat alles boven de 2000W een eigen groep MOET).Blihi schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:04:
[...]
Ieder apparaat met een aansluitwaarde van boven de 2000 Watt moet op een eigen groep, dus de ovens sowieso. De Quooker hangt af van de versie, maar de versie met boiler is 2200Watt.
Koelkast, Vriezer doen er niet toe, dat zijn algemene verbruikers. Vaatwasser, wasmachine en droger zijn ook altijd aparte groepen.
Het wordt nog wel geadviseerd maar is dus geen verplichting meer.
11kW kookplaat betekent 3 groepen. (Ik zou voor een 7450 Watt versie kiezen, je hebt nooit 11 kW vermogen tegelijk nodig. Kijk eens op je huidige (gas)fornuis. Hoe vaak staan alle gaspitten maximaal en hoeveel vermogen is dat dan?)
De rest van het huis moet minstens 2 algemene groepen hebben (maar beter is 3).
2 ovens + 1 vaatwasser + 1 quooker + 1 wasmachine + 1 droger + 3 kookgroep. Dat zijn er al 9. met 3 algemene groepen kom je op 12, verdeeld over 3 aardlekschakelaars past dat prima.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Wij hebben eindelijk onze keuken gekocht, bij keukenloods. Hacker systemat av 4040 gelakt: 2x hoge kasten (koelkast en 2 ovens), 3 x60 cm lade kasten, 1x60cm vaatwasser kast, 1x 1m lade kast, 1x 1m deur kast, 1x klap bovenkast 120cm.
Blad van 2cm composiet totaal 5m +spatrand
Apparatuur:
Siemens koelkast 178 cm iq300
Siemens vaatwasser iq700
Siemens inductiekookplaat 80cm iq500
Siemens stoomoven iq 700 studioline
Siemens combi iq700 studioline
Novy 6830 afzuigkap
Quooker pro 3 vaq steel
We zijn inclusief installatie rond 15000 uitgekomen en zijn hier erg blij mee 😁
Blad van 2cm composiet totaal 5m +spatrand
Apparatuur:
Siemens koelkast 178 cm iq300
Siemens vaatwasser iq700
Siemens inductiekookplaat 80cm iq500
Siemens stoomoven iq 700 studioline
Siemens combi iq700 studioline
Novy 6830 afzuigkap
Quooker pro 3 vaq steel
We zijn inclusief installatie rond 15000 uitgekomen en zijn hier erg blij mee 😁
(@markolino33 Een vaatwasser zit niet in een kast, maar staat doorgaans los op de grond. Eventueel met een afwerkpaneeltje erboven
)
Op ons kunststof werkblad ontstaat rond de kraan een kalk randje door water dat bij het uitzetten van de kraan langs de kraan naar beneden loopt.

Enige tijd geleden was de keukenleverancier hier voor het fixen van een kleinigheidje en heeft ook meteen die kalkrand weg geboend. Hij gebruikte hiervoor Veidec Bio Clean (http://www.veidec.com/pro.../bio-clean-bcl-600gr.html) wat goed werkte. Dit kost echter inclusief spons 28 euro.
Bewust probeer ik niet een willekeurig ander ontkalkingsmiddel omdat ik bang ben dat zoiets het kunststof aan zou kunnen tasten. Iemand een tip (behalve het dagelijks droog maken van de rand rondom de kraan) voor te gebruiken middel?

Enige tijd geleden was de keukenleverancier hier voor het fixen van een kleinigheidje en heeft ook meteen die kalkrand weg geboend. Hij gebruikte hiervoor Veidec Bio Clean (http://www.veidec.com/pro.../bio-clean-bcl-600gr.html) wat goed werkte. Dit kost echter inclusief spons 28 euro.
Bewust probeer ik niet een willekeurig ander ontkalkingsmiddel omdat ik bang ben dat zoiets het kunststof aan zou kunnen tasten. Iemand een tip (behalve het dagelijks droog maken van de rand rondom de kraan) voor te gebruiken middel?
Daar zat ik ook al aan te denken... Met 16A groepen is het eigenlijk vrij onzinnig om een limiet van 2000w aan te houden. Genoeg headroom voor extra verbruikers lijkt me. Op een 10A groep is het wel logisch...Annuk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:30:
[...]
Dit is dus sinds de jongste NEN1010:2015/C2:2016 NIET meer zo (> De regel dat alles boven de 2000W een eigen groep MOET).
Het wordt nog wel geadviseerd maar is dus geen verplichting meer.
[...]
Wel apart dat ze de verplichting er wel af halen, maar niet verhogen naar bijvoorbeeld 3000 watt.
Njah onzinnig is een groot woord hé..MikeyMan schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:01:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denken... Met 16A groepen is het eigenlijk vrij onzinnig om een limiet van 2000w aan te houden. Genoeg headroom voor extra verbruikers lijkt me. Op een 10A groep is het wel logisch...
Als 1 enkel apparaat regelmatig >2000W opneemt zit je al ruim over de helft van je max. belasting v/d groep, als je daar dan toevallig bijv. ook nog een waterkoker bij aanzet op die groep heb je kans dat ie ploft..
Bij >3000W ga je natuurlijk al heel ver richting de grens van de 16A en je wilt wel graag wat meer headroom hebben/houden..
Zou hem dan zelf eerder verhogen van 2000W naar 2500 of 2750W
Waarom alles verplichten? Er zijn al teveel regeltjes en wetten hier in NLWel apart dat ze de verplichting er wel af halen, maar niet verhogen naar bijvoorbeeld 3000 watt.
Daarom is het omgeturnt naar een advies.. Maar je kunt er bijv. altijd nog je verlichting van je bijkeuken bij op hebben hoor en/of de motor van je garagedeur..
Het is ook een beetje een kwestie van logisch nadenken (als installateur o.a.) wat wel en niet kan (gelijktijdigheid etc.)
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Wat staat er op de verpakking? Zou me niets verbazen als het gewoon citroenzuur is voor 20x de prijsJBS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:58:
Op ons kunststof werkblad ontstaat rond de kraan een kalk randje door water dat bij het uitzetten van de kraan langs de kraan naar beneden loopt.
[Afbeelding]
Gewoon even een keukenrol met azijn doordrenken en er omheen vouwen, even laten weken en weg is je kalk.JBS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:58:
[Afbeelding]
Inmiddels meerdere offertes gehad. Wat me tegenvalt is dat duitsland toch niet veel goedkoper is dan nederland. ( dacht toch echt dat het 20% zou schelen ). Wel erg fijn geholpen en een heel goed gevoel bij deze winkel. ( Schryvers in Goch )
Merk: Häcker Küchen
AV 2035 mat gelakt.
Greeploos.
Granieten blad, 4cm opgedikt.
8 cm plint tegen de wanden.
AEG apparatuur met 5 jaar volledige garantie schryvers ( dus na 2 jaar geen 3 jaar voorrijkosten )
Inductiekookplaat met zones: IKE84441XB ( met zoutsteen )
Plafondunit: DCE5980HM ( kookplaat en plafondunit zijn gekoppeld waardoor die bij koken automatisch aangaat )
Combi oven: KMK761000M
Stoomoven: BSK792220M
Koelkast/vries: SCB61824LF
Spoelbak: Blanco claron 450 IF
Grohe Concetto Keukenmengkraan
( geen vaatwasser in de offerte, die heb ik nog een staan die bijna nieuw is dus die wordt ingebouwd )

Totaalprijs incl. complete montage en aansluiten van alles: 15.800
Op dag 1 worden de kasten geplaatst en wordt het blad helemaal ingemeten. Diezelfde dag wordt het blad nog gemaakt en de volgende dag geplaatst. We mogen zelf in de fabriek een plaat gaan uitkiezen.
Wat vooral erg duur maakt is het granieten blad en het opdikken van de rand en de plint tegen de achterwand. Hier hadden we veel op kunnen besparen maar we vinden het eenmaal erg mooi.
AV 2035 mat gelakt.
Greeploos.
AEG apparatuur met 5 jaar volledige garantie schryvers ( dus na 2 jaar geen 3 jaar voorrijkosten )
Plafondunit: DCE5980HM ( kookplaat en plafondunit zijn gekoppeld waardoor die bij koken automatisch aangaat )
( geen vaatwasser in de offerte, die heb ik nog een staan die bijna nieuw is dus die wordt ingebouwd )

Op dag 1 worden de kasten geplaatst en wordt het blad helemaal ingemeten. Diezelfde dag wordt het blad nog gemaakt en de volgende dag geplaatst. We mogen zelf in de fabriek een plaat gaan uitkiezen.
Wat vooral erg duur maakt is het granieten blad en het opdikken van de rand en de plint tegen de achterwand. Hier hadden we veel op kunnen besparen maar we vinden het eenmaal erg mooi.
Hallo,
Wij zijn ook op keukenjacht geweest voor onze aanstaande verbouwing (na de bouwvak), wij zijn lichtelijk geschrokken van de prijs, een stevige 22,5k. Nou is ons wensenpakket niet magertjes maar ook niet exorbitant te noemen volgens mij. Willen jullie er eens op schieten?
Merk keuken: Smidt
Type: Edition
Nano Caneo (donker grijs) (70cm diep)
Greep: RVS
Werkblad: Keramiek betonkleur
Spoelbak: Franke BXX 210 VIB enkel (def. keus wordt wss anders)
Plint: hacker ED 190 RVS
Neff inbouwapparatuur
Vaatwasser: S523P60X2E,
Combioven compact: C17MS22HO
Combistoomoven: C17FS42HO
Koeler: Kl1816D30
Schatting € 3500 (750+1150+1000+600)
Kookplaat: Airodesign Inductie air IG800
Plasmafilter: Airodesign
Kraan: Quooker Combi+
Schatting: €4110 (2060+850+1200)
Totaal apparatuur naar schatting €7600 dan blijft er naar mij nog een €15.000 over voor een blad,kastjes en montage.

Wat het relatief duur maakt verwacht ik:
Wij zijn ook op keukenjacht geweest voor onze aanstaande verbouwing (na de bouwvak), wij zijn lichtelijk geschrokken van de prijs, een stevige 22,5k. Nou is ons wensenpakket niet magertjes maar ook niet exorbitant te noemen volgens mij. Willen jullie er eens op schieten?
Neff inbouwapparatuur
Totaal apparatuur naar schatting €7600 dan blijft er naar mij nog een €15.000 over voor een blad,kastjes en montage.

- We krijgen ongeveer 4,5m1 keramiek werkblad (ex spoelbak en kookplaat)
- De kookplaat, verkoper gaf zelf al aan dat dit het neusje van de zalm is, een vergelijkbare Neff met koolstoffilter doet 1500 euro korting.
- Neff apparatuur, ik verwacht niet dat wij uiteindelijk voor Neff gaan, wss Siemens, Atag of AEG.
[ Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 13-01-2019 12:17 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Volgens mij redelijk netjes, wij betalen €16k excl. installatie maar hebben een hoge kast meer, een vaatwasser en een quooker.T.E schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:52:
Inmiddels meerdere offertes gehad. Wat me tegenvalt is dat duitsland toch niet veel goedkoper is dan nederland. ( dacht toch echt dat het 20% zou schelen ). Wel erg fijn geholpen en een heel goed gevoel bij deze winkel. ( Schryvers in Goch )
AV 2035 mat gelakt.
Greeploos.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder aardig gelijke opzet :

Heb een offerte liggen van Altis keukens met keramiek blad. Daar rekenen ze 230 euro per meter voor montage, exclusief aansluiten elektrische apparatuur. Voor het keramiek blad 445 euro per meter. ( excl. randafwerking, opdikken, gat voor spoelbak etc ).Appie Heijn schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:02:
Hallo,
Neff inbouwapparatuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- De kookplaat, verkoper gaf zelf al aan dat dit het neusje van de zalm is, een vergelijkbare Neff met koolstoffilter doet 1500 euro korting.
- Neff apparatuur, ik verwacht niet dat wij uiteindelijk voor Neff gaan, wss Siemens, Atag of AEG.
Idd redelijk gelijk. Ipv een hoge kast hebben wij een hoekkast met planken en iets meer werkblad.kever678 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:11:
[...]
Volgens mij redelijk netjes, wij betalen €16k excl. installatie maar hebben een hoge kast meer, een vaatwasser en een quooker.
Verder aardig gelijke opzet :
[Afbeelding]
Wat voor blad hebben jullie en ook opgedikt? Tussen graniet of composiet zat bij ons al bijna 1000 euro verschil.
[ Voor 10% gewijzigd door T.E op 13-01-2019 13:18 ]
Werkblad van keramiek, ook een smetplint. 2cm opgedikt, vonden we het mooist omdat de kastjes zelf ook 2cm zijn. Blad en kastjes ogen dus net zo dik.T.E schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:17:
[...]
Idd redelijk gelijk. Ipv een hoge kast hebben wij een hoekkast met planken en iets meer werkblad.
Wat voor blad hebben jullie en ook opgedikt? Tussen graniet of composiet zat bij ons al bijna 1000 euro verschil.
Ook een le-mans systeem in de hoek, veel lades en aan de "buitenkant" van het schiereiland kastjes ipv beenruimte voor een krukje oid.
[ Voor 9% gewijzigd door kever678 op 13-01-2019 13:41 ]
Dank voor reacties!
In de eerste instantie ga ik de keuken nog een paar jaar zelf gebruiken. Daarna hoop ik op een keurige huurder (expat?) maar ook dan moet de keuken wel wat kunnen hebben. Een vaatwasser alleen voor dat segment is een must denk ik.
Een le mans systeem tov draaicarosel moet ik even door laten rekenen maar is goede suggestie.
Gezien de prima offertje weet ik niet of een Ikea keuken veel meerwaarde biedt of zitten die nog veel scherper in de prijs dan Superkeukens?. Zou overigens ook gevoelsmatig liever geen ikea apparatuur hebben of is dat ten onrechte?
In de eerste instantie ga ik de keuken nog een paar jaar zelf gebruiken. Daarna hoop ik op een keurige huurder (expat?) maar ook dan moet de keuken wel wat kunnen hebben. Een vaatwasser alleen voor dat segment is een must denk ik.
Een le mans systeem tov draaicarosel moet ik even door laten rekenen maar is goede suggestie.
Gezien de prima offertje weet ik niet of een Ikea keuken veel meerwaarde biedt of zitten die nog veel scherper in de prijs dan Superkeukens?. Zou overigens ook gevoelsmatig liever geen ikea apparatuur hebben of is dat ten onrechte?
Waar heb je de offerte laten samenstellen? Mijn gevoel zegt toch wel dat alles toch erg aan de prijzige kant is.Appie Heijn schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:02:
Hallo,
Neff inbouwapparatuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben me ook aan het oriënteren en kom eigenlijk tot dezelfde conclusie. Duitsland is niets of in ieder geval weinig goedkoper dan een fatsoenlijke zaak in Nederland. BTW maakt het verschil ook niet.T.E schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:52:
Maar... als je een "kortings-feestje-tent" binnenloopt (en dat is de meerderheid in NL) kan je in Duitsland weldegelijk goedkoper uit zijn, net als bij een nette leverancier in Nederland.
Ik heb hier 2 uitgewerkte hacker systemat offertes liggen orde 15k, NL en DE,. Het scheelt op het totaal slechts 200 euro. Identieke opstelling en apparatuur.
Wat voor opstelling en apparatuur heb je?kjast schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:57:
[...]
Ik ben me ook aan het oriënteren en kom eigenlijk tot dezelfde conclusie. Duitsland is niets of in ieder geval weinig goedkoper dan een fatsoenlijke zaak in Nederland. BTW maakt het verschil ook niet.
Maar... als je een "kortings-feestje-tent" binnenloopt (en dat is de meerderheid in NL) kan je in Duitsland weldegelijk goedkoper uit zijn, net als bij een nette leverancier in Nederland.
Ik heb hier 2 uitgewerkte hacker systemat offertes liggen orde 15k, NL en DE,. Het scheelt op het totaal slechts 200 euro. Identieke opstelling en apparatuur.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Wij gaan voor een "straatindeling", keuken is wat lastig in te delen door de aanwezigheid van een hoog raam.zwembroek schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:53:
[...]
Wat voor opstelling en apparatuur heb je?
2 x hoge kast (extra grote oven en A++ koelkast) en aan de andere kant lage kastjes,
4.5 m composiet blad met "lage bovenkast" en afzuigkap.
Prijsklasse 3 frontjes, apparatuur van Siemens, 500 en 700 serie. Het standaard spul + een grote Quooker. En uiteraard inclusief installatie.
Afgaande op wat ik hier zo lees is dat een eerlijke prijs
Ik denk dat het inderdaad een erg nette prijs is. Wij gaan volgend weekend ook een offerte laten maken voor een systemat met kookeiland en Siemens apparatuur. Daarna rijden we door naar de volgende keukenboer om dezelfde keuken in schuller uitvoering te laten opmaken. Ik hoop een beetje voor hetzelfde bedrag klaar te zijn. Ik heb voor ongeveer 5500 aan apparatuur uitgezocht dus ben bang dat het krap aan wordt.kjast schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:31:
[...]
Afgaande op wat ik hier zo lees is dat een eerlijke prijs.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ok. We zijn weer wat verder met onze keuken.
De route die we gaan bewandelen is om de apparatuur zelf te bestellen via internet en het geheel door deze partij te laten installeren binnen onze keuken. Apparatuur zal van Siemens zijn.
Ik heb nu bij keukenloods een offerte opgevraagd. Zijn er nog andere vergelijkbare partijen waar ik ook offertes zou moeten opvragen?
De route die we gaan bewandelen is om de apparatuur zelf te bestellen via internet en het geheel door deze partij te laten installeren binnen onze keuken. Apparatuur zal van Siemens zijn.
Ik heb nu bij keukenloods een offerte opgevraagd. Zijn er nog andere vergelijkbare partijen waar ik ook offertes zou moeten opvragen?
123apparatuur.nlGustavSan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 03:52:
Ok. We zijn weer wat verder met onze keuken.
Ik begrijp dat nooit zo goed... Nieuwe keuken en dan de apparatuur elders bestellen?
Hoeveel bespaar je daarmee? Is dat de moeite waard als er iets mis gaat met het installeren? Krassen e.d.?
Hoeveel bespaar je daarmee? Is dat de moeite waard als er iets mis gaat met het installeren? Krassen e.d.?
De keukenmarkt is gewoon een grote koeienhandel en door enkel het kastenwerk op offerte te laten zetten en zelf de apparatuur uit te zoeken kan dat behoorlijk wat opleveren. Op mijn keuken scheelde dat een leuke €1500 (De Prijs van een mooie Oled TVMikeyMan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:29:
Ik begrijp dat nooit zo goed... Nieuwe keuken en dan de apparatuur elders bestellen?
Ja, die snap ik wel, maar op zich moet er onder de streep met de keukenboer toch ook wel een dealtje te maken zijn?Ruudje88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:01:
[...]
De keukenmarkt is gewoon een grote koeienhandel en door enkel het kastenwerk op offerte te laten zetten en zelf de apparatuur uit te zoeken kan dat behoorlijk wat opleveren. Op mijn keuken scheelde dat een leuke €1500 (De Prijs van een mooie Oled TV) en de apparatuur is gewoon door hetzelfde bedrijf geplaatst.
Scheelde bij mij bijna 3K, en dealtje maken? Verwachten we niet allemaal eerlijke, netto, transparante prijzen, omdat we geen tijd en zin in dealtjes/kortingen gedoe hebben?MikeyMan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:21:
[...]
Ja, die snap ik wel, maar op zich moet er onder de streep met de keukenboer toch ook wel een dealtje te maken zijn?
@GustavSan , bij keukeninbouwcenter heb ik destijds ook een scherpe offerte mogen ontvangen (keukenloods was maar ietsjes goedkoper).
Ja. Die afweging maakten we idd niet zomaar. Helaas zegt de keukenboer waar we de keuken vanwege maatwerk etc 'moesten' kopen dat hij standaard alleen de allernieuwste Siemens modellen levert, en wel zonder grote kortingen. Een kookplaat van €3k is bij hem €4,5k....dus tja...gaat idd om ruim €3k totaal....geld dat we graag in een wat luxere uitvoering van de keuken zelf (zwarte quooker met bruis bv) wilden steken.
Maargoed. Dank voor de tips en links!!
Maargoed. Dank voor de tips en links!!
Ja precies. Als de keukenzaak alleen het duurste merk wil voeren wordt het een lastige discussie.
Bij een zaak werd ons van de te voren duidelijk gemaakt dat eigen apparaten niet konden in verband met de garantie. Als er lekkages komen, of krassen, wie is dan verantwoordelijk. (Dit was een DMG zaak).
Bij de tweede keukenzaak was de prijs inclusief apparatuur gewoon schappelijk. Het zal best goedkoper hebben gekund (maar geen duizenden euro's). Wat vooral prettig is voor mijn gevoel is het feit dat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn. Als een keukendeurtje te hoog is voor onder de oven, of een kastje te klein voor de koelkast is dat niet mijn probleem. En voor die gemoedsrust betaal ik dus.
Bij een zaak werd ons van de te voren duidelijk gemaakt dat eigen apparaten niet konden in verband met de garantie. Als er lekkages komen, of krassen, wie is dan verantwoordelijk. (Dit was een DMG zaak).
Bij de tweede keukenzaak was de prijs inclusief apparatuur gewoon schappelijk. Het zal best goedkoper hebben gekund (maar geen duizenden euro's). Wat vooral prettig is voor mijn gevoel is het feit dat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn. Als een keukendeurtje te hoog is voor onder de oven, of een kastje te klein voor de koelkast is dat niet mijn probleem. En voor die gemoedsrust betaal ik dus.
Uiteraard hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. De keukenboer vroeg bij mij gewoon naar de modellen die ik zelf besteld had of zou bestellen en zodat hij zelf kon checken of alles zou passen. Dat is al helemaal prettig om issues met maatvoeringen te voorkomenBlihi schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:58:
Als een keukendeurtje te hoog is voor onder de oven, of een kastje te klein voor de koelkast is dat niet mijn probleem. En voor die gemoedsrust betaal ik dus.
Onlangs een eerste bezoek gebracht aan een lokale keukenzaak (niet DMG) voor onze nieuwbouwwoning. Er is geen projectleverancier voor de keuken.
Wensen
-Eiland met kastenwand, barretje, grote vriezer, grote koelkast, werkveld afzuiging, geen inbouw koffiezet apparaat maar wel ruimte los apparaat. Aangezien we geen gasaansluiting hebben, wordt het inductie.
Aanbod
Keukenleverancier kwam met het volgende:

We vinden het een mooi ontwerp, al is de ruimte naast het houten barretje en de gootsteen wel heel beperkt en haalt ook de strakheid van het eiland weg.
Mogelijk dan een barretje welke parallel loopt aan het eiland. Maar hebben jullie nog andere suggesties? Hebben jullie nog verdere opmerkingen of ideeën?
Kasten zijn waarschijnlijk van het merk Punto (Rotpunkt).
Ze kwamen met Lieberr koelkasten/vriezer, want dat was goedkoper. Kijk ik op internet schrik ik van deze prijzen, met Siemens zal dit substantieel schelen. Ook over de ATAG inductie met afzuiging twijfelen wij nog, puur omdat het ATAG is. Etna komt er niet meer in! Al begrijp ik dat ATAG wel het luxe deel is van Etna/Pelgrim/Atag. Hoe is jullie ervaring met ATAG?
Eigen vergelijking
Ik heb uiteraard via internet ook wat prijzen bekeken.
Apparatuur ((SIEMENS KI81RAD30, SIEMENS GI81NAC30 , SIEMENS SN858D05TE, SIEMENS EX877LX33E, de rest hetzelfde) alles Siemens (opgevraagd bij 123):
Apparatuur 7.5k
Blad (opgevraagd): 3.5k
Kasten (gebaseerd op Hacker Systemat, online tool) 7.5 K
Geeft een totaal van 18.5K excl. montage.
Is 21K inclusief montage en spotjes en betimmering een meer realistische prijs? Al beschouw ik Punto als B merk t.o.v. systemat.
Al zie ik vergelijkbare keukens (ontwerp) voorbij komen voor 15K( Siematic s3, met Atag apparatuur excl. koof en verlichting). @Leon-1985
Wensen
-Eiland met kastenwand, barretje, grote vriezer, grote koelkast, werkveld afzuiging, geen inbouw koffiezet apparaat maar wel ruimte los apparaat. Aangezien we geen gasaansluiting hebben, wordt het inductie.
Aanbod
Keukenleverancier kwam met het volgende:

We vinden het een mooi ontwerp, al is de ruimte naast het houten barretje en de gootsteen wel heel beperkt en haalt ook de strakheid van het eiland weg.
Mogelijk dan een barretje welke parallel loopt aan het eiland. Maar hebben jullie nog andere suggesties? Hebben jullie nog verdere opmerkingen of ideeën?
Kasten zijn waarschijnlijk van het merk Punto (Rotpunkt).
- 4x hoge kast
- 3x lade kast 90cm
- 1x lade kast 60cm met binnenlade
- 5x kast 60 cmt
- Grote blad 3.00 x 1.2m
- Grote blad 0.9 x 0.6m
- Doeco eenhendelkraan
- Stopcontact
- Siemens HM876G0B6
- Siemens HS858GXB6
- Lieberr IKBP 3520-20
- Lieber SIGN 3524-20
- AEG FSE63700P
- ATAG HIDD8471LV
Ze kwamen met Lieberr koelkasten/vriezer, want dat was goedkoper. Kijk ik op internet schrik ik van deze prijzen, met Siemens zal dit substantieel schelen. Ook over de ATAG inductie met afzuiging twijfelen wij nog, puur omdat het ATAG is. Etna komt er niet meer in! Al begrijp ik dat ATAG wel het luxe deel is van Etna/Pelgrim/Atag. Hoe is jullie ervaring met ATAG?
Eigen vergelijking
Ik heb uiteraard via internet ook wat prijzen bekeken.
Apparatuur ((SIEMENS KI81RAD30, SIEMENS GI81NAC30 , SIEMENS SN858D05TE, SIEMENS EX877LX33E, de rest hetzelfde) alles Siemens (opgevraagd bij 123):
Apparatuur 7.5k
Blad (opgevraagd): 3.5k
Kasten (gebaseerd op Hacker Systemat, online tool) 7.5 K
Geeft een totaal van 18.5K excl. montage.
Is 21K inclusief montage en spotjes en betimmering een meer realistische prijs? Al beschouw ik Punto als B merk t.o.v. systemat.
Al zie ik vergelijkbare keukens (ontwerp) voorbij komen voor 15K( Siematic s3, met Atag apparatuur excl. koof en verlichting). @Leon-1985
je maakt hier 1 denkfout: de prijzen die je op internet ziet zeggen niets, het gaat er om wat voor inkoopprijs de keukenzaak betaald bij Liebherr. Ook vind je van Liebherr alleen adviesprijzen terug op internet. Reken je dus niet rijk met Siemens, het is heel goed mogelijk dat dit inderdaad duurder is dan met Liebherr.headhunter1985 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:31:
[]
Voor de mensen die een kookplaat afzuiger willen. Vandaag is de bora basic pure geïntroduceerd. Zeer mooie plaat met betere motor en bediening, koolstoffilter is er nu vanaf bovenuit uit te halen. Ook prijstechnisch iets interessanter als de biu. Wel pas leverbaar vanaf week 20. Ook de Classic heeft een upgrade gehad in de bediening.
de classic heeft geen upgrade gehad, deze is totaal nieuw ontwikkeld!Keukenkenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:27:
Voor de mensen die een kookplaat afzuiger willen. Vandaag is de bora basic pure geïntroduceerd. Zeer mooie plaat met betere motor en bediening, koolstoffilter is er nu vanaf bovenuit uit te halen. Ook prijstechnisch iets interessanter als de biu. Wel pas leverbaar vanaf week 20. Ook de Classic heeft een upgrade gehad in de bediening.
Dankjewel wel voor deze input, helaas rekende mij al wel rijk.Ice82 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:11:
[...]
je maakt hier 1 denkfout: de prijzen die je op internet ziet zeggen niets, het gaat er om wat voor inkoopprijs de keukenzaak betaald bij Liebherr. Ook vind je van Liebherr alleen adviesprijzen terug op internet. Reken je dus niet rijk met Siemens, het is heel goed mogelijk dat dit inderdaad duurder is dan met Liebherr.
Spoelbak en kookplaat zitten voor mij veel te dicht op de rand. Spoelbak spettert op de bar, kookplaat spettert op de vloer. Dichter bij elkaar zetten wordt ook lastig, omdat je dan te weinig vrije aanrechtruimte overhoudt. Ik zou proberen een geheel nieuw ontwerp te verzinnen.
Hoe ziet de rest van de ruimte eruit?
[ Voor 4% gewijzigd door -Paul- op 15-01-2019 08:52 ]
we zijn op zoek naar een 90cm inductie fornuis met een enigszins landelijke stijl.
Dan heb je bv de Falcon 90 Deluxe met 5 zones (bijna alle van Falcon hebben 5)
en bv Borretti die hebben allemaal 4 zones.
Ik neig dan naar de 5 zones, 4 is toch al gauw vol? Al heb ik nu een 90cm gas fornuis met 4 pitten en in midden een grote wok brander en die gebruik ik echt nooit (veel te veel vermogen en lomp in het midden.)
Suggesties?
Ik neig dan naar de 5 zones, 4 is toch al gauw vol? Al heb ik nu een 90cm gas fornuis met 4 pitten en in midden een grote wok brander en die gebruik ik echt nooit (veel te veel vermogen en lomp in het midden.)
Suggesties?
RUFFNECK schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Uiteraard hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. De keukenboer vroeg bij mij gewoon naar de modellen die ik zelf besteld had of zou bestellen en zodat hij zelf kon checken of alles zou passen. Dat is al helemaal prettig om issues met maatvoeringen te voorkomen
Natuurlijk kan dat en als het duizenden euro's scheelt zoals hier door sommigen aangegeven wordt zou ik het ook wel weten.RUFFNECK schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Uiteraard hoeft dat niet zo moeilijk te zijn. De keukenboer vroeg bij mij gewoon naar de modellen die ik zelf besteld had of zou bestellen en zodat hij zelf kon checken of alles zou passen. Dat is al helemaal prettig om issues met maatvoeringen te voorkomen
Ik heb de offerteprijs vergeleken met de prijs van de kastjes bij thuiskeukens.nl (zelfde merk), de prijs van de apparatuur online (bij fatsoenlijke webshops) en de prijs van -een even groot- werkblad en spoelbak bij Ikea. Het prijsverschil was te weinig om daarvoor het risico te gaan lopen dat iets niet past of er discussie komt beschadigingen na installatie of afwijkingen in de maten.
Maar goed, uiteindelijk moet iedereen die afweging maken. Ik heb al meerdere ikea keukens gezet, zowel thuis als bij familie en vrienden, en ook dat zijn prima keukens die je goedkoop in huis hebt staan.
Om je pannen de passen neem je een plaatje van Internet. Dat print je uit op een bekende schaal en dan knip je rondjes uit papier van je pannen. Zo weet je of je pannen passen.trekker22 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:31:
we zijn op zoek naar een 90cm inductie fornuis met een enigszins landelijke stijl.
Suggesties?
Ik wou eerst ook een fornuis met inductie. Echter is mijn ervaring dat je dat landelijke wel kunt vergeten als je inductie wilt. Het ziet er dan gewoon altijd uit als een grote stalen bak met daar op een zwarte rechthoek.trekker22 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:31:
Suggesties?
Maar ja waarschijnlijk nieuwbouw zonder gas?
Wij waren ook bij de Falcon uit gekomen, die zag er het "beste" uit en inderdaad minimaal 5 zones. Ik weet even niet meer welk merk maar er waren er ook met enkel flex zones waar zelfs 6 zones waren.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Als in een eiland van 3 meter lang al geen spoelbak en fornuis aan een kant kan, waar kan het dan wel?-Paul- schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:50:
[...]
Spoelbak en kookplaat zitten voor mij veel te dicht op de rand. Spoelbak spettert op de bar, kookplaat spettert op de vloer. Dichter bij elkaar zetten wordt ook lastig, omdat je dan te weinig vrije aanrechtruimte overhoudt. Ik zou proberen een geheel nieuw ontwerp te verzinnen.
Hoe ziet de rest van de ruimte eruit?
Wat dichter bij elkaar zetten lijkt mij geen probleem.
Zijn er perse vier zitplaatsen nodig?We vinden het een mooi ontwerp, al is de ruimte naast het houten barretje en de gootsteen wel heel beperkt en haalt ook de strakheid van het eiland weg.
Wij hebben een eiland van ongeveer dezelfde afmeting op het oog (3m lang, 1m breed), met dezelfde indeling qua spoelbak/fornuis en zijn van plan om in het midden van het eiland een zitplek voor twee personen te maken en wellicht dat drie ook wel lukt.
Dus middelste twee kastjes achterwege laten en daar de barkrukken/stoelen onder schuiven. Zo heb je ruimte voor spoelen/koken, maar ook voldoende ruimte om aan te zitten (meer als aan het houten barretje gok ik).
Daarnaast bespaard het je de kosten van de separate bar en twee á drie kastjes.
Nu hebben we ook nog een grote keukentafel, dus van mij hadden de zitplaatsen aan het eiland überhaupt niet gehoeven maar onder het mom "happy wife, happy life" komt het er waarschijnlijk wel van.
Je zou wellicht nog bij andere merken kunnen kijken (b.v. Officine Gullo, Mercury, Rangemaster, Restart, SMEG, Steel, AGA, La Cornue of Lacanche)
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2019 11:33 ]
Precies, wij gaan ook voor drie krukken. Is er normaal gesproken toch eentje aan het koken...B-Real schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:05:
[...]
Zijn er perse vier zitplaatsen nodig?
Wij hebben een eiland van ongeveer dezelfde afmeting op het oog (3m lang, 1m breed), met dezelfde indeling qua spoelbak/fornuis en zijn van plan om in het midden van het eiland een zitplek voor twee personen te maken en wellicht dat drie ook wel lukt.
Dus middelste twee kastjes achterwege laten en daar de barkrukken/stoelen onder schuiven. Zo heb je ruimte voor spoelen/koken, maar ook voldoende ruimte om aan te zitten (meer als aan het houten barretje gok ik).
Daarnaast bespaard het je de kosten van de separate bar en twee á drie kastjes.
Nu hebben we ook nog een grote keukentafel, dus van mij hadden de zitplaatsen aan het eiland überhaupt niet gehoeven maar onder het mom "happy wife, happy life" komt het er waarschijnlijk wel van.
Bij winkel geweest en is vooral de aansluitwaarde bij 5 pits. Boven de 11kw moet je eigenlijk andere aansluitwaarde in de meterkast regelen.begintmeta schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:07:
[...]
Je zou wellicht nog bij andere merken kunnen kijken (b.v. Officine Gullo, Restart, SMEG, Steel, AGA, La Cornue of Lacanche)
Toch voor boretti gegaan, falcon zelfs beetje te landelijk met die afgeronde deurtjes.
Ik vind zelf Steel wel interessant, hou meer van niet te landelijk... Maar wij hadden uiteindelijk voor inbouwapparaten gekozen.trekker22 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:32:
...
Toch voor boretti gegaan, falcon zelfs beetje te landelijk met die afgeronde deurtjes.
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2019 11:37 ]
Idd, ik heb hetzelde (3mx1.2m) en zoals ik het zie op de tekening van @headhunter1985 precies dezelfde afsanden. Ik heb wel geen bar, dus de feedback daarover (ruimte tussen opgehoogde bar en spoelbak) kan ik me wel enigszins in vinden. Spetteren vanaf kookplaat op vloer voorkom ik grotendeels door simpelweg geen "spetterende" bereidingen (met olie, water vind ik geen issue) aan het uiteinde te doen, makkelijk zat op een 90cm kookplaat met 5 (flex)zones.My-life schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:57:
[...]
Als in een eiland van 3 meter lang al geen spoelbak en fornuis aan een kant kan, waar kan het dan wel?
Wat dichter bij elkaar zetten lijkt mij geen probleem.
Heb je de apparatuurprijzen vergeleken dmv online shop winkelmandjes? Ik heb destijds bij keukenloods en B&K losse offertes aangevraagd waarbij de grote prijsverschillen naar boven kwamen.Blihi schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:51:
[...]
[...]
Natuurlijk kan dat en als het duizenden euro's scheelt zoals hier door sommigen aangegeven wordt zou ik het ook wel weten.
Ik heb de offerteprijs vergeleken met de prijs van de kastjes bij thuiskeukens.nl (zelfde merk), de prijs van de apparatuur online (bij fatsoenlijke webshops) en de prijs van -een even groot- werkblad en spoelbak bij Ikea. Het prijsverschil was te weinig om daarvoor het risico te gaan lopen dat iets niet past of er discussie komt beschadigingen na installatie of afwijkingen in de maten.
Maar goed, uiteindelijk moet iedereen die afweging maken. Ik heb al meerdere ikea keukens gezet, zowel thuis als bij familie en vrienden, en ook dat zijn prima keukens die je goedkoop in huis hebt staan.
Terecht punt over de spoelbak en het barretje, mogelijk doen we ook het barretje alleen aan de lange kant.RUFFNECK schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:56:
[...]
Idd, ik heb hetzelde (3mx1.2m) en zoals ik het zie op de tekening van @headhunter1985 precies dezelfde afsanden. Ik heb wel geen bar, dus de feedback daarover (ruimte tussen opgehoogde bar en spoelbak) kan ik me wel enigszins in vinden. Spetteren vanaf kookplaat op vloer voorkom ik grotendeels door simpelweg geen "spetterende" bereidingen (met olie, water vind ik geen issue) aan het uiteinde te doen, makkelijk zat op een 90cm kookplaat met 5 (flex)zones.
Een oplossing kan zijn ladeblok 120, vaatwasser, ladeblok 120. Hierdoor 20 cm ruimte naast kookplaat (ipv 5cm), maar afstand tussen koken en spoelen (werkgebied) neemt af van 145cm naar 115cm.
Het is bij mij toch ietsjes anders ingedeeld (net gechecked). Op 3m lengte zit qua kasten 120-60-120.headhunter1985 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:19:
[...]
Terecht punt over de spoelbak en het barretje, mogelijk doen we ook het barretje alleen aan de lange kant.
Een oplossing kan zijn ladeblok 120, vaatwasser, ladeblok 120. Hierdoor 20 cm ruimte naast kookplaat (ipv 5cm), maar afstand tussen koken en spoelen (werkgebied) neemt af van 145cm naar 115cm.
De eerste 120 zit 60cm werkblad, dan de spoelbak (57cm), dan ±75cm werkblad, 90cm kookplaat en dan ±16cm werkblad (rand). Dit werkt meer dan prima, voor voorbereidingen waar spoelen e.d. nodig zijn kan je dus aan 2 kanten van de spoelbak bezig zijn en anders links van de spoelbak en tussen spoelbak en kookplaat is ruim voldoende voor overige voorbereidingen.
Inmiddels gewend geraakt dat het meeste aan de andere kant gebeurd waar vrije werkblad ruimte is van 300x60cm
Apparatuurprijzen op basis van internetprijzen per product en/of 60% van catalogusprijs. Ligt een beetje aan het merk wat je vindt, maar uiteindelijk kom je rond de 60% van de adviesprijzen uit als verkoopprijs.Ruudje88 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:58:
[...]
Heb je de apparatuurprijzen vergeleken dmv online shop winkelmandjes? Ik heb destijds bij keukenloods en B&K losse offertes aangevraagd waarbij de grote prijsverschillen naar boven kwamen.
Een merk als Siemens vind je online voor 57% van de catalogusprijzen. AEG voor 60%, Bosch voor 63%. En dan hangt het natuurlijk ook van het apparaat af. Hoe hoger de catalogusprijs, hoe meer ruimte er vaak is.
Ons eiland heeft ook spoelen en koken aan 1 kant. Indeling is 60cm afvalkast, 60cm spoelkast (met spoelbak 50cm), 60cm vaatwasser, 120cm kast met 78cm kookplaat in het midden.RUFFNECK schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:26:
[...]
Het is bij mij toch ietsjes anders ingedeeld (net gechecked). Op 3m lengte zit qua kasten 120-60-120.
De eerste 120 zit 60cm werkblad, dan de spoelbak (57cm), dan ±75cm werkblad, 90cm kookplaat en dan ±16cm werkblad (rand). Dit werkt meer dan prima, voor voorbereidingen waar spoelen e.d. nodig zijn kan je dus aan 2 kanten van de spoelbak bezig zijn en anders links van de spoelbak en tussen spoelbak en kookplaat is ruim voldoende voor overige voorbereidingen.
Inmiddels gewend geraakt dat het meeste aan de andere kant gebeurd waar vrije werkblad ruimte is van 300x60cm
Wij hebben bewust voor een 78cm plaat gekozen zodat aan de zijkant nog 21 cm 26cm (i.v.m. totale breedte inclusief wangen van 310cm) over blijft. Naast de spoelbak blijft voldoende ruimte aan de woonkamerzijde om het zicht op het aanrecht wat te maskeren.
Beste allemaal,
Ik heb, vind ik zelf, toch wel iets opmerkelijks en ben benieuwd of jullie dit wel eens eerder hebben meegemaakt:
Ik heb van keukenzaak A een offerte en van keukenzaak B. A geeft aan dat ze de prijs willen matchen (of beter) van B, als ik hun de offerte toestuur. Ik heb dit vervolgens gedaan en kreeg de mededeling dat A contact zal opnemen met B om de prijs door te nemen.
Is dit de normale gang van zaken of gaat het hier niet goed, aangezien er zonder mijn toestemming gesproken word over “mijn” offerte?
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven. Op het internet heb ik namelijk niets gevonden hierover, enkel sites waar je offertes kan vergelijken.
Alvast bedankt!
Ik heb, vind ik zelf, toch wel iets opmerkelijks en ben benieuwd of jullie dit wel eens eerder hebben meegemaakt:
Ik heb van keukenzaak A een offerte en van keukenzaak B. A geeft aan dat ze de prijs willen matchen (of beter) van B, als ik hun de offerte toestuur. Ik heb dit vervolgens gedaan en kreeg de mededeling dat A contact zal opnemen met B om de prijs door te nemen.
Is dit de normale gang van zaken of gaat het hier niet goed, aangezien er zonder mijn toestemming gesproken word over “mijn” offerte?
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven. Op het internet heb ik namelijk niets gevonden hierover, enkel sites waar je offertes kan vergelijken.
Alvast bedankt!
@wrstylo Beetje vreemd is het wel ja. Je kunt A ook nog laten weten dat je dat niet wil lijkt me. Maar aan de andere kant heb je toch niet echt iets te verliezen? B weet echt wel dat klanten bij meerdere zaken offertes opvragen. Uiteindelijk kun je ook nog naar B als je daar een beter gevoel bij zou hebben (en ze wat aan hun prijs willen doen als dat nodig is).
Persoonlijk heb ik per definitie al een slecht gevoel bij zaken die zelf aansturen op matchen van betere offertes.
Persoonlijk heb ik per definitie al een slecht gevoel bij zaken die zelf aansturen op matchen van betere offertes.
Ik heb inderdaad niets te verliezen, maar vind dit nogal vreemd. Gezien het feit dat het toch over “mijn” gegevens gaat en ik geen toestemming geef hiervoor.cryptapix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:10:
@wrstylo Beetje vreemd is het wel ja. Je kunt A ook nog laten weten dat je dat niet wil lijkt me. Maar aan de andere kant heb je toch niet echt iets te verliezen? B weet echt wel dat klanten bij meerdere zaken offertes opvragen. Uiteindelijk kun je ook nog naar B als je daar een beter gevoel bij zou hebben (en ze wat aan hun prijs willen doen als dat nodig is).
Ik heb ook zeker geen goed gevoel meer bij keukenzaak A, maar ben benieuwd of zoiets normaal is en zomaar kan.
Onze Hacker Systemat bevat nog niet veel 'inhoud'. We kochten de keuken destijds als basic en kijken nu naar de oplossingen.
Zo komen we een prullenbakoplossing onder de wasbak tegen. Ook kun je de ruimte onder de wasbak bekleden met zo'n waterdichte bak (weet eerlijk gezegt niet of dit er al standaard bij zit).
Verder nog zaken als bestekbak etc. Ik heb geen idee wat er allemaal mogelijk is. Wel dat het via Hacker (via de keukenboer) allemaal vrij prijzig is.
Worden dit soort accessoires nooit los verkocht? Ook niet in bv Duitsland waar we regelmatig komen? Zijn er universele merken die mooi (misschien zelfs mooier) spul maken ipv Hacker?
Tips zijn welkom
Zo komen we een prullenbakoplossing onder de wasbak tegen. Ook kun je de ruimte onder de wasbak bekleden met zo'n waterdichte bak (weet eerlijk gezegt niet of dit er al standaard bij zit).
Verder nog zaken als bestekbak etc. Ik heb geen idee wat er allemaal mogelijk is. Wel dat het via Hacker (via de keukenboer) allemaal vrij prijzig is.
Worden dit soort accessoires nooit los verkocht? Ook niet in bv Duitsland waar we regelmatig komen? Zijn er universele merken die mooi (misschien zelfs mooier) spul maken ipv Hacker?
Tips zijn welkom
Volgens mij kan je bij thuiskeukens gewoon losse onderdelen kopen voor Häcker systemat keukens.
Tja, als je ruzie wilt met zaak A, dan kun je er werk van maken. Het delen van persoonsgegevens (zoals jouw naam en de op naam gestelde offerte) is verboden onder de AVG. Ze mogen zonder jouw toestemming wel contact opnemen met een collega, maar ze mogen jouw naam niet noemen en ook jouw offerte niet delen.wrstylo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:41:
[...]
Ik heb inderdaad niets te verliezen, maar vind dit nogal vreemd. Gezien het feit dat het toch over “mijn” gegevens gaat en ik geen toestemming geef hiervoor.
Ik heb ook zeker geen goed gevoel meer bij keukenzaak A, maar ben benieuwd of zoiets normaal is en zomaar kan.
Ik denk echter dat het ze meer gaat om de vraag hoe zaak B deze prijzen kan rekenen om zo de onderhandelingspositie te versterken tegenover de leverancier.
Kijk eens op https://www.kuechen-geisler.de/GustavSan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 05:41:
Onze Hacker Systemat bevat nog niet veel 'inhoud'. We kochten de keuken destijds als basic en kijken nu naar de oplossingen.
Tips zijn welkom
Laat me raden alle twee dmg keuken zaken? Volgens mij kunnen die zonder pardon in elkaars systeem kijken qua offertes.wrstylo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:46:
Beste allemaal,
Alvast bedankt!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Je hebt helemaal gelijk. ik heb ook even de proef op de som genomen; ik heb namelijk contact gezocht als een keukenverkoper en met de mededeling dat ik even een offerte wilde vergelijken van een fictief persoon. Dit kon zonder blikken of blozen!!Shunt schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Laat me raden alle twee dmg keuken zaken? Volgens mij kunnen die zonder pardon in elkaars systeem kijken qua offertes.
Na een week wachten na offerte hebben we ze een tegenbod van 15.300 gedaan en daar zijn ze mee akkoord gegaan. Fijn dat we eindelijk een keuken hebben gevonden want daar zit stiekem toch erg veel tijd in. Op naar de vloeren.T.E schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:52:
AV 2035 mat gelakt.
Greeploos.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie keuken. Het blad is naar mijn smaak te klassiek, maar het past allemaal prima bij elkaar. Ik heb zelf een maar iets grotere keuken dan jij in elkaar geknutseld, maar ben gegaan voor een Dekton blad en Miele Artline apparatuur. Als je je dan bedenkt dat mijn keuken bijna 2 keer zo duur wordt als jouw keuken, dan heb jij het prima gedaan!T.E schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:52:
AV 2035 mat gelakt.
Greeploos.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(bijna dezelfde keukenopstelling die ik nu heb met een 'normaal' blad en Siemens apparatuur kon ik voor 18000 euro geleverd en geplaatst krijgen, maar ja, dan zie je Dekton en de Artline van Miele... Ik ben blij dat we de mogelijkheid hadden daarvoor te gaan).
Kijk voor zo'n vuilnisbaksysteem eens voor de lol bij de Blokker, Marskramer of zelfs Ikea. Oke, het is niet zo fancy, maar heb je nou echt behoefte aan uitschuifbare prullebakjes van 300 euro, of zijn 2 losse emmertjes van 25 euro bij de Marskramer ook prima?GustavSan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 05:41:
Tips zijn welkom
Datzelfde voor besteklade interieurs...
Wij hadden eerst ook zo'n vuilnisemmersysteem, maar die heb ik al heel snel uit de offerte laten halen...
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 16-01-2019 20:57 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
zelf net de prullebakken via de keukenboer laten vervallen en gaan nu voor die van brabantia sort & go.
die hebben een systeem voor in je keukenkast (met en zonder boren) en het voordeel dat er zakken voor te koop zijn die perfect passen; dit moet je bij een onbekend merk (via keukenboer) maar afwachten.
die hebben een systeem voor in je keukenkast (met en zonder boren) en het voordeel dat er zakken voor te koop zijn die perfect passen; dit moet je bij een onbekend merk (via keukenboer) maar afwachten.
Mooi Blad; toevallig van 'Arte ?T.E schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:16:
[...]
Na een week wachten na offerte hebben we ze een tegenbod van 15.300 gedaan en daar zijn ze mee akkoord gegaan. Fijn dat we eindelijk een keuken hebben gevonden want daar zit stiekem toch erg veel tijd in. Op naar de vloeren.
[ Voor 38% gewijzigd door Len020 op 17-01-2019 11:17 ]
https://www.bol.com/nl/p/...lzakken/9200000011135291/
Wij hebben ook die uitschuifbare prullenbakken uit de offerte laten halen want we kwamen deze brabantia tegen voor 6 euro
meteen 2 meegenomen.
Naam blad weet ik zo niet zal bij elke leverancier anders heten. Het is graniet en komt van een steenfabriek in Goch.
Wij hebben ook die uitschuifbare prullenbakken uit de offerte laten halen want we kwamen deze brabantia tegen voor 6 euro
Naam blad weet ik zo niet zal bij elke leverancier anders heten. Het is graniet en komt van een steenfabriek in Goch.
Over prullenbakken gesproken; ik ben nog op zoek naar een 'third party' systeem voor in mijn uitschuifbare la onder de spoelbak. Kan daar wel een paar el cheapo bakjes inzetten met deksel, maar dan moet ik dus:
• Lade opentrekken
• Bakje opendoen
• Afval dumpen
• Bakje dichtdoen
• Lade dichtdoen
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed systeem voor minimaal 2 bakken waarbij stap 2 en 4 worden overgeslagen, dus eigenlijk het automatisch openen en sluiten van het afvalbakje bij het open- en dichttrekken van de lade...
Iemand tips?
• Lade opentrekken
• Bakje opendoen
• Afval dumpen
• Bakje dichtdoen
• Lade dichtdoen
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed systeem voor minimaal 2 bakken waarbij stap 2 en 4 worden overgeslagen, dus eigenlijk het automatisch openen en sluiten van het afvalbakje bij het open- en dichttrekken van de lade...
Iemand tips?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Voor dit probleem zoek ik ook nog een oplossingHarrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:58:
Over prullenbakken gesproken; ik ben nog op zoek naar een 'third party' systeem voor in mijn uitschuifbare la onder de spoelbak. Kan daar wel een paar el cheapo bakjes inzetten met deksel, maar dan moet ik dus:
• Lade opentrekken
• Bakje opendoen
• Afval dumpen
• Bakje dichtdoen
• Lade dichtdoen
Iemand tips?
Die had ik ook al gevonden. Het probleem met een dergelijk systeem (behalve de prijs, maar daar is nog overheen te komen als het een perfect systeem is), is dat het complete ladesysteem vervangen moet worden waarbij het ladefront direct aan dat systeem wordt gemaakt. Is bijvoorbeeld je front nog te stellen dan?
Ik zoek eigenlijk iets wat complementair werkt met de al aanwezige lade:
@Harrie_ En zelf (laten) maken?
Heel simpel heb je gewoon een kunstof bak nodig van x aantal liters welke middels een slede systeem aan je front vast komt (anders blijf je stap 2 en 4 houden) met een juist niet mee schuivende klep.
Geen handige meubelmakers op dit forum ?
Heel simpel heb je gewoon een kunstof bak nodig van x aantal liters welke middels een slede systeem aan je front vast komt (anders blijf je stap 2 en 4 houden) met een juist niet mee schuivende klep.
Zo simpel is dat imho niet. Een meubelmaker heb ik trouwens niet nodigGeeMoney schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:50:
@Harrie_ En zelf (laten) maken?
Ik kan in mijn lade wel een mooie houder maker om afvalbakken in te zetten, de vraag is alleen hoe ik er dan voor zorg dat deze bij het sluiten van de lade van boven ook goed wordt afgesloten. Ik kan er wel een plaat bovenmaken, maar als er echt stinkende dingen in de bak liggen dan trekt de lucht langs de plaat af weg vrees ik...
Bij dit soort systemen voor een scharnierende deur zie je altijd dat er een deksel op zit die bij het openen wat omhoog komt en bij het sluiten weer naar beneden zakt (waardoor de afvalemmer ook echt wordt afgesloten), dáár ben ik eigenlijk naar op zoek en zo'n systeem ga ik zelf niet met goed fatsoen maken helaas...
Die posts had ik niet gezienHarrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:11:
[...]
Zo simpel is dat imho niet. Een meubelmaker heb ik trouwens niet nodig
Ik kan in mijn lade wel een mooie houder maker om afvalbakken in te zetten, de vraag is alleen hoe ik er dan voor zorg dat deze bij het sluiten van de lade van boven ook goed wordt afgesloten. Ik kan er wel een plaat bovenmaken, maar als er echt stinkende dingen in de bak liggen dan trekt de lucht langs de plaat af weg vrees ik...
Bij dit soort systemen voor een scharnierende deur zie je altijd dat er een deksel op zit die bij het openen wat omhoog komt en bij het sluiten weer naar beneden zakt (waardoor de afvalemmer ook echt wordt afgesloten), dáár ben ik eigenlijk naar op zoek en zo'n systeem ga ik zelf niet met goed fatsoen maken helaas...
Dat systeem wat je aanhaalt sluit nu ook weer niet heel strak af hoor. (een pak melk bovenop in de bak zorgt er al voor dat de klep gewoon niet meer afsluit, uit eigen ervaring
De klep wordt middels een simpel scharnier door een pennetje omhoog gedrukt als de deur open gaat.
Dat is ook waar, misschien haal ik me wel meer ellende op de hals dan nodig is en moet ik inderdaad gewoon een plaat monteren die 1mm boven de afvalbak zit. Ik ben telkens bang dat er allerlei gore lucht uit komt zetten, maar dan moeten de bakjes misschien vaker geleegd wordenGeeMoney schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:21:
[...]
Dat systeem wat je aanhaalt sluit nu ook weer niet heel strak af hoor. (een pak melk bovenop in de bak zorgt er al voor dat de klep gewoon niet meer afsluit, uit eigen ervaring)
De klep wordt middels een simpel scharnier door een pennetje omhoog gedrukt als de deur open gaat.
Ik zou ze geen 150 liter maken inderdaadHarrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:22:
[...]
Dat is ook waar, misschien haal ik me wel meer ellende op de hals dan nodig is en moet ik inderdaad gewoon een plaat monteren die 1mm boven de afvalbak zit. Ik ben telkens bang dat er allerlei gore lucht uit komt zetten, maar dan moeten de bakjes misschien vaker geleegd worden
In die deurtjes zijn ook maar 20liter vaak waardoor je ze dus vrij vaak moet legen.
De deksel "valt" dus dicht op de prullenbak bij het sluiten van het deurtje maar zonder kracht verder, vandaar dat ze ook bij het minste geringste uitstekend vuil al niet meer afsluiten.
Die plaat 1mm boven je prullenbak lijkt mij ook een prima alternatief.
Het nadeel wat je met een lade hebt is dat je natuurlijk geen vast punt hebt ten opzichte van een deur systeem. (de prullenbak blijft immers in de kast bij het deursysteem en je lade systeem trek je in zijn geheel naar buiten waardoor het lastiger is).
Er moet toch ook wel iets op te vinden zijn om die deksel een paar mm te liften? Moet ook in hout best uitvoerbaar zijn.Harrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:22:
[...]
Dat is ook waar, misschien haal ik me wel meer ellende op de hals dan nodig is en moet ik inderdaad gewoon een plaat monteren die 1mm boven de afvalbak zit. Ik ben telkens bang dat er allerlei gore lucht uit komt zetten, maar dan moeten de bakjes misschien vaker geleegd worden
Dat volg ik niet helemaal? De bakken komen in de lade te staan, het is alleen de vraag hoe ik dan met de deksel omga die in de kast blijft.GeeMoney schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:25:
[...]
Het nadeel wat je met een lade hebt is dat je natuurlijk geen vast punt hebt ten opzichte van een deur systeem. (de prullenbak blijft immers in de kast bij het deursysteem en je lade systeem trek je in zijn geheel naar buiten waardoor het lastiger is).
Ik heb er al hard m'n hersenen over lopen breken maar dat valt echt nog niet mee...MikeyMan schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:25:
[...]
Er moet toch ook wel iets op te vinden zijn om die deksel een paar mm te liften? Moet ook in hout best uitvoerbaar zijn.
• Het moet simpel zijn; geen ingewikkelde constructie
• Het moet niet te zwaar zijn; de kilo's tellen hard aan als je met wat plaatmateriaal aan de gang gaat, triplex is geen optie voor zoiets natuurlijk.
• Het moet zeker 10 jaar meegaan
• Het moet vooral goed werken
Verzin het maar
Klapdeksel met touwtje achter de voorkant bovenliggende la vast maken? Snelle paint tekeningHarrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:11:
[...]
Zo simpel is dat imho niet. Een meubelmaker heb ik trouwens niet nodig
La dicht (zij aanzicht)

La open

Ik ben helemaal voor inbouw en een cleane look, maar ik vind vuilnis in een kastje toch een beetje goor. Maar misschien is dat persoonlijk. In mijn keuken is de (mooie) vuilnisbak juist het enige dat los staat.
In mijn waskamer heb ik zelf dit gemaakt als wasmand. Dat vind ik juist wel weer handig:
In mijn waskamer heb ik zelf dit gemaakt als wasmand. Dat vind ik juist wel weer handig:

Met een kastje met deur zit het magische gedeelte van de klep die opengaat aan de deur vast en je prullenbak blijft vast in de kast. Hierdoor zwaait dus dat klepje open en dicht.Harrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:33:
[...]
Dat volg ik niet helemaal? De bakken komen in de lade te staan, het is alleen de vraag hoe ik dan met de deksel omga die in de kast blijft.
[...]
Verzin het maar
Bij een lade systeem trek je natuurlijk "alles" uit je kastje waardoor je geen hefboompje kan maken om een klepje te laten openen/sluiten. Het touwtje heb ik ook aan gedacht maar vondt ik wel heel amateuristisch overkomen al ben ik ook nog niet tot een beter systeem gekomen.
@GeeMoney @BB-One het 'touwsysteem' had ik zelf ook al bedacht inderdaad, maar het staat me vooral tegen i.v.m. het wisselen van de afvalzak. Met 3 bakken ga ik ervanuit dat je toch minstens dagelijks een zakje moet wisselen; dan heb je bovenop de bak een klep zitten die vervolgens met een touwtje weer vastzit...
@orf Ik heb die kast al langs zien komen (volgens mij in het klustopic?), mooie kast maar dat is hier geen optie; ik moet werken met het bestaande lade systeem, anders is het frontje niet meer te stellen...
Verder is zoiets natuurlijk altijd een lastige discussie. Een losse vuilnisbak is ook niet altijd even ideaal, waar je zet je 'm neer en hoe ga je met afval scheiden om? Ik zoek een oplossing voor plastic- groen- en restafval en het gaat me ook wel weer erg ver om 3 losse bakken neer te zetten...
On that note, misschien beter om deze discussie voort te zetten in het klustopic, want dit topic is natuurlijk niet bedoeld voor 'zelf fabriceren', de initiële vraag was vooral of er iets op de markt was wat plug en play in een lade gemonteerd kan worden...
@orf Ik heb die kast al langs zien komen (volgens mij in het klustopic?), mooie kast maar dat is hier geen optie; ik moet werken met het bestaande lade systeem, anders is het frontje niet meer te stellen...
Verder is zoiets natuurlijk altijd een lastige discussie. Een losse vuilnisbak is ook niet altijd even ideaal, waar je zet je 'm neer en hoe ga je met afval scheiden om? Ik zoek een oplossing voor plastic- groen- en restafval en het gaat me ook wel weer erg ver om 3 losse bakken neer te zetten...
On that note, misschien beter om deze discussie voort te zetten in het klustopic, want dit topic is natuurlijk niet bedoeld voor 'zelf fabriceren', de initiële vraag was vooral of er iets op de markt was wat plug en play in een lade gemonteerd kan worden...
Weer een stapje verder. Een eerste opzet. Uitdaging zit hem in het feit dat de tegelvloer niet is door gelegd onder de huidige keuken. Tegels zijn niet meer leverbaar.

Ziet er nogal krap uit. Ik zou voor een traditionele U vorm gaan i.p.v. je schiereiland. Als iemand aan tafel zit, kan je de keuken niet meer in.alpeko schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:52:
Weer een stapje verder. Een eerste opzet. Uitdaging zit hem in het feit dat de tegelvloer niet is door gelegd onder de huidige keuken. Tegels zijn niet meer leverbaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zonder de situatie te kunnen zien maar is het niet een idee om dan de keuken zelf juist een andere vloer te geven als de woonkamer? (Of alles nieuw, maar dat is budget keuze)alpeko schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:52:
Dat geeft je namelijk wel veel meer vrijheid mbt je keuken opstelling.
Die 90 ruimte is in principe voldoende denk ik maar omdat je niet om je keuken heen kan lopen kon het nog weleens vaak voor oponthoud/krapte zorgen?
Wellicht zou ik die 37diep kastjes weglaten en die 2 hoge kasten gewoon tegen de wand aan situeren. Is gelijk je doorloop ook iets van 35 ruimer maar ik vermoed vanwege je tegels dat je daar iets wilt/moet?
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2019 19:01 ]
270cm breed, als je aan het werkt en/of met zijn 2en in de keuken en je hebt aan beide kanten een kastje open dan kun je geen kant op. Lekker aan een L vorm keuken maken over de volle diepte.alpeko schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kraan bij het raam, kastje van 90 of 80 eronder en rest van de ruimte links gebruiken. Kastje van 45 zijn echt heel vervelend.
En ik kan de indeling van je kamer niet zien, maar ik zou een ronde tafel nemen van 1.40-1.50 doorsnede, dan kun je er nog omheen zonder gelijk een sta in de weg te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 17-01-2019 19:02 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vind het een onlogische indeling. Veel ruimte gaat verloren. Is die tafel los of zit dat aan de keuken vast? Waarom geen L of U keuken tegen het raam? Daarmee win je zoveel ruimte.alpeko schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rechts naast je wasbak heb je nu geen ruimte, niet echt handig.
Wij zijn er ook uitgekomen met onze keuken, we zijn zeer goed geholpen bij Marquardt in Nordhorn.
Impressie van de keuken zoals ie gaat worden:

Wat je ziet:
Witte keuken met verticale groeven (landelijk)
Blackstar gebürstet (licht ruw) granieten blad, 8cm, 240 x 100cm, RVS onderbouw spoelbak met kraan met uittrekbare slang, twistpad stopcontact middenin, kookplaat vlakinbouw.
Aan de eethoek kant 2x kastjes van 120 breed en 40 diep met 2x2 openslaande deurtjes
Aan de werkkant 2 lades van 120 met binnenbestekla
Daarnaast de vaatwasser en daarnaast de onderkast bij spoelbak
De kastenwand is 240 met links koel/vries combi, middenin de combimagnetron/oven en oven
Specs qua apparatuur:
Neff vaatwasser GV4608C_12 (S513C60X8E)
Neff bakoven CCR1522N
Neff combimagnetron CMR1502N
Neff koelvriescombi KG818A1MC_1
Siemens kookplaat EH801FFB1E
AEG afzuigkap DCE5980HM
Qua afzuigkap wou ik eigenlijk liever een Novy maar uiteindelijk doet de AEG niet veel onder ervoor, qua looks niet maar qua prestaties ook zeker niet.
We zijn er uitgekomen voor 12k incl opmeten, plaatsen etc, we zijn dik tevreden!
Mooie is dat we uiteindelijk 3x zijn geweest en elke keer tijdens het gesprek kregen we uitgebreider wat te eten. Eerste keer een dik stuk taart, de tweede keer stokbroodjes en derde keer een verse kom soep... top! Graag hoor ik vragen/op-/aanmerkingen/ideeën/reacties!
De ruimte moet nog gebouwd worden dus de render gaat zeker nog afwijken van de werkelijkheid en een Sketchup tekening volgt nog

Wat je ziet:
Blackstar gebürstet (licht ruw) granieten blad, 8cm, 240 x 100cm, RVS onderbouw spoelbak met kraan met uittrekbare slang, twistpad stopcontact middenin, kookplaat vlakinbouw.
Aan de eethoek kant 2x kastjes van 120 breed en 40 diep met 2x2 openslaande deurtjes
De kastenwand is 240 met links koel/vries combi, middenin de combimagnetron/oven en oven
Specs qua apparatuur:
Neff bakoven CCR1522N
AEG afzuigkap DCE5980HM
Qua afzuigkap wou ik eigenlijk liever een Novy maar uiteindelijk doet de AEG niet veel onder ervoor, qua looks niet maar qua prestaties ook zeker niet.
We zijn er uitgekomen voor 12k incl opmeten, plaatsen etc, we zijn dik tevreden!
Mooie is dat we uiteindelijk 3x zijn geweest en elke keer tijdens het gesprek kregen we uitgebreider wat te eten. Eerste keer een dik stuk taart, de tweede keer stokbroodjes en derde keer een verse kom soep... top! Graag hoor ik vragen/op-/aanmerkingen/ideeën/reacties!
De ruimte moet nog gebouwd worden dus de render gaat zeker nog afwijken van de werkelijkheid en een Sketchup tekening volgt nog
[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 17-01-2019 19:38 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Het lijkt mij heel onhandig om een spoelbak te hebben met maar aan 1 zijde een werkblad. Ongemerkt spoel ik nog best veel pannen af en dan werk je van de ene naar de andere kant van de spoelbak.Vince22 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:36:
Wij zijn er ook uitgekomen met onze keuken, we zijn zeer goed geholpen bij Marquardt in Nordhorn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je ziet:
Specs qua apparatuur:
Neff bakoven CCR1522N
AEG afzuigkap DCE5980HM
Je apparatuurwand ziet er ael heel strak uit! Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet 1 hoge kast meer kwijt kon, want dan had ik het ook zo ongeveer gedaan.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Helaas hebben die ruimte helaas niet. Als we de spoelbak verder naar links zouden doen is de werkruimte tussen kookplaat en spoelbak veels te klein, maar wat jij zegt kloptPaT schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:05:
[...]
Het lijkt mij heel onhandig om een spoelbak te hebben met maar aan 1 zijde een werkblad. Ongemerkt spoel ik nog best veel pannen af en dan werk je van de ene naar de andere kant van de spoelbak.
Je apparatuurwand ziet er ael heel strak uit! Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet 1 hoge kast meer kwijt kon, want dan had ik het ook zo ongeveer gedaan.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Wellich kun je de vaatwasser in de kastenwand kwijt onder 1 van de ovens. Dan kan de spoelbak iets opschuiven (maar niet meteen 60 cm), door middel van een spoelkast van 120cm met de bak in het midden.
Ik neem aan dat er nu een vaatwasser naast de spoelbak zit?
Ik neem aan dat er nu een vaatwasser naast de spoelbak zit?
Uiteraard wel overwogen maar dat is nogal een ingreep terwijl ik toen ik dit huis overnam alle wanden heb laten stuccen. Nieuwe vloer betekent dat alle wanden beneden gedaan moeten worden (ook in de gang). Er zit een tegelplint tegen de wanden aan. Dat gaat een flink project worden waar ik zelf weinig lol van heb. Enkel een andere vloer in de keuken kan maar wordt niet mooi met overgang.GeeMoney schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:59:
[...]
Zonder de situatie te kunnen zien maar is het niet een idee om dan de keuken zelf juist een andere vloer te geven als de woonkamer? (Of alles nieuw, maar dat is budget keuze)
Dat geeft je namelijk wel veel meer vrijheid mbt je keuken opstelling.
Die 90 ruimte is in principe voldoende denk ik maar omdat je niet om je keuken heen kan lopen kon het nog weleens vaak voor oponthoud/krapte zorgen?
Wellicht zou ik die 37diep kastjes weglaten en die 2 hoge kasten gewoon tegen de wand aan situeren. Is gelijk je doorloop ook iets van 35 ruimer maar ik vermoed vanwege je tegels dat je daar iets wilt/moet?
Dat is de huidige opstelling. Dat kan uiteraard maar is wel wat standaard. Ik zocht iets anders maar snap de bezwaren. Ook met een L zit nog wel steeds met de tafel. En waar laat ik 2 hoge kasten? Ik heb nu één hoge kast maar aan de woonkamer-kant en dat blokkeert het zicht naar de woonkamer.Joopieboy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:02:
[...]
270cm breed, als je aan het werkt en/of met zijn 2en in de keuken en je hebt aan beide kanten een kastje open dan kun je geen kant op. Lekker aan een L vorm keuken maken over de volle diepte.
Kraan bij het raam, kastje van 90 of 80 eronder en rest van de ruimte links gebruiken. Kastje van 45 zijn echt heel vervelend.
En ik kan de indeling van je kamer niet zien, maar ik zou een ronde tafel nemen van 1.40-1.50 doorsnede, dan kun je er nog omheen zonder gelijk een sta in de weg te zijn.
Idealiter zou je de L de andere kant op willen. Raamzijde en rechter muur maar links ligt dus geen vloer.

[ Voor 5% gewijzigd door alpeko op 18-01-2019 08:28 ]
En met 4 hoge kasten zo (overkant van hoge kasten zou ik gelijk houden aan de hoge kasten, dus 4x60 ook):alpeko schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:27:
[...]
Dat is de huidige opstelling. Dat kan uiteraard maar is wel wat standaard. Ik zocht iets anders maar snap de bezwaren. Ook met een L zit nog wel steeds met de tafel. En waar laat ik 2 hoge kasten? Ik heb nu één hoge kast maar aan de woonkamer-kant en dat blokkeert het zicht naar de woonkamer.
Idealiter zou je de L de andere kant op willen. Raamzijde en rechter muur maar links ligt dus geen vloer.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 18-01-2019 10:35 ]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1