Die kleuren kit is misschien de beste optie want dan kan je altijd later nog je muur overschilderen =)twain4me schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:31:
@cverkooyen Ik zou voor normale siliconenkit gaan
Eerst de wand verven en dan een kit nemen die de kleur deels overneemt. Transparant en transparantgrijs kunnen dit afhankelijk van de kleur ondergrond.
Of kitten met een bepaalde kleur (bv kleur van de muur of kleur van het blad) en dan heel strak (laten) kitten.
@Harrie_ hmmm, spuit elf hier
Vandaag dag 2 van de montage, morgen is nog een dag 3 nodig. Ze zijn er wel bijna. Een paar dingetjes toch die hersteld moeten worden: de uitsparing voor de Twist aan het uiteinde van de lange wand (bij de thermostaat) is een fractie te klein. De fabrikant moet dat iets bijslijpen. Verder bleek de sierlijst op de lange wand, onder het blad, een knik te hebben. Hij is wel gemonteerd, je ziet het amper, maar er wordt toch vanaf fabriek een nieuwe nagestuurd. Vermoed dat het wel enkele weken gaat duren. Tot slot kwamen ineens twee oude stopcontacten door het stucwerk heen... bleek dat die (na vullen) te snel zijn gestuct en geverfd, waardoor het vulsel niet voldoende kon drogen. Het was nog klammig na het wegschrapen van het stuc. Dit wordt a.s. vrijdag hersteld door de schilder/stukadoor.

.

Nogero, van Rotpunkt. We hebben het gekozen omdat het sterk lijkt op de kleuraccenten van onze Duitse meubels: 'nussbaum', walnoot.
Het uitzicht is best te pruimen jaJoopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:36:
Wat gaaf! Zo te zien ook een heel tof appartement met een heel gaaf uitzicht.

We hopen dat de ventilatie goed is, er is namelijk achter de koelkast en vriezer ook nog 1,9 cm dik akoestische plaat (polyurethaanschuim) geplaatst om geluid te minimaliseren (op ons verzoek, zelf besteld). Wij komen uit een woning met nogal luidruchtige apparatuur en wilden elke ronk of brom afvangen. De toevoer van lucht is prima (gaat via de plint), maar afvoer is misschien een dingetje. Als we problemen krijgen met condens/ijsaanzetting in de komende weken, dan haalt de keukenleverancier de platen er zonder probleem achter weg.weertenaar schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:08:
[...]
Slim gedaan met de ventilatie in de nis, zie je straks bijna niet meer
Ik heb dezelfde situatie opgelost met polymax.cverkooyen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:09:
Ik heb even jullie advies nodig. Wij hebben tussen de overgang aanrechtblad & achterwand geen plint / stootrand. Nu zou ik deze rand willen kitten maar ook de want nog van een kleur voorzien. Hoe zouden jullie dit doen?
- Overschilderbare siliconenkit kan volgens mij niet tegen verf op waterbasis / latex
- Acrylaatkit is niet waterbestendig / hier voor bedoelt?
Gaaf om te zien hoe ze het opbouwen en er iets moois ontstaat. Ik kan niet wachten tot ze bij mij aan de slag gaan!MeteoVir schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:50:
Vandaag dag 2 van de montage, morgen is nog een dag 3 nodig. Ze zijn er wel bijna. Een paar dingetjes toch die hersteld moeten worden: de uitsparing voor de Twist aan het uiteinde van de lange wand (bij de thermostaat) is een fractie te klein. De fabrikant moet dat iets bijslijpen. Verder bleek de sierlijst op de lange wand, onder het blad, een knik te hebben. Hij is wel gemonteerd, je ziet het amper, maar er wordt toch vanaf fabriek een nieuwe nagestuurd. Vermoed dat het wel enkele weken gaat duren. Tot slot kwamen ineens twee oude stopcontacten door het stucwerk heen... bleek dat die (na vullen) te snel zijn gestuct en geverfd, waardoor het vulsel niet voldoende kon drogen. Het was nog klammig na het wegschrapen van het stuc. Dit wordt a.s. vrijdag hersteld door de schilder/stukadoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Nogero, van Rotpunkt. We hebben het gekozen omdat het sterk lijkt op de kleuraccenten van onze Duitse meubels: 'nussbaum', walnoot.
[...]
Het uitzicht is best te pruimen ja.
[Afbeelding]
[...]
We hopen dat de ventilatie goed is, er is namelijk achter de koelkast en vriezer ook nog 1,9 cm dik akoestische plaat (polyurethaanschuim) geplaatst om geluid te minimaliseren (op ons verzoek, zelf besteld). Wij komen uit een woning met nogal luidruchtige apparatuur en wilden elke ronk of brom afvangen. De toevoer van lucht is prima (gaat via de plint), maar afvoer is misschien een dingetje. Als we problemen krijgen met condens/ijsaanzetting in de komende weken, dan haalt de keukenleverancier de platen er zonder probleem achter weg.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
@MeteoVir erg mooi!
Je lange kookgedeelte en hoge kasten lijken erg op mijn opstelling die ik heb opgesteld!
Wat is de hoogte van de hoge kasten?
Ik heb nu bedacht om mijn hoge kasten helemaal tot het plafond (2.9m) te laten lopen. Het zijn 3 kasten van samen 180cm breed. als ik jouw kasten nu zo zie, ziet het er ook erg mooi uit

(Het stopcontact is gewijzigd)
En wat voor vloer is dat?
Je lange kookgedeelte en hoge kasten lijken erg op mijn opstelling die ik heb opgesteld!
Ik heb nu bedacht om mijn hoge kasten helemaal tot het plafond (2.9m) te laten lopen. Het zijn 3 kasten van samen 180cm breed. als ik jouw kasten nu zo zie, ziet het er ook erg mooi uit

[ Voor 18% gewijzigd door keanu_ op 05-03-2019 22:36 ]
Dat is ook een mooie variant! Uiteindelijk wel een mooi resultaat verkregen?leecher schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:56:
[...]
Ik heb dezelfde situatie opgelost met polymax.
@cverkooyen
ja perfect. Het is een erg taaie/harde kit die nauwelijks krimpt en je kan er prima overheen verven. In mijn geval geen verf maar hardwax maar het idee is hetzelfde.
ja perfect. Het is een erg taaie/harde kit die nauwelijks krimpt en je kan er prima overheen verven. In mijn geval geen verf maar hardwax maar het idee is hetzelfde.
Heb je voldoende aan die stopcontacten?keanu_ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:59:
@MeteoVir erg mooi!
[Afbeelding: keuken4]
En waar ga je de spullen die stroom nodig hebben neerzetten? Midden op het blad?
Ik denk dan aan koffieapparaat en waterkoker bijvoorbeeld.
De hoge kasten zijn 234 cm. Het plafond is 260 cm.keanu_ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:59:
@MeteoVir erg mooi!
PVC vloer, direct verlijmd. Op de dozen stond 'LS Visgraat Groot 55 6676', daarmee kan je het online wel vinden. De slijtlaag is 0,55 mm. Wij hebben de hele woning laten leggen (inclusief schuren en egaliseren) en afgewerkt met 10 cm hoge plinten. Totaal oppervlak ca. 150 m².En wat voor vloer is dat?
Bedankt de tip over de vloer. Hij ziet er bij jou trouwens veel donkerder (mooier) uit dan de foto's van een een willekeurige winkel.MeteoVir schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:43:
[...]
De hoge kasten zijn 234 cm. Het plafond is 260 cm.
[...]
PVC vloer, direct verlijmd. Op de dozen stond 'LS Visgraat Groot 55 6676', daarmee kan je het online wel vinden. De slijtlaag is 0,55 mm. Wij hebben de hele woning laten leggen (inclusief schuren en egaliseren) en afgewerkt met 10 cm hoge plinten. Totaal oppervlak ca. 150 m².

[ Voor 16% gewijzigd door weertenaar op 06-03-2019 09:16 ]
We dwalen een beetje af, maar de vloer is in werkelijkheid niet zo donker, doch ook niet zo licht als op de foto's van de websites. Het is lastig te vangen in een foto, onderstaande geeft nog een redelijk beeld. Je moet vooral wat minder contrast erbij denken, het is veel meer één geheel.weertenaar schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Bedankt de tip over de vloer. Hij ziet er bij jou trouwens veel donkerder (mooier) uit dan de foto's van een een willekeurige winkel.

Prachtige vloer! Heb je bewust gekozen om eerst de vloer te laten leggen en daarna pas de muren te schilderen, stucen of te behangen?MeteoVir schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:07:
[...]
We dwalen een beetje af, maar de vloer is in werkelijkheid niet zo donker, doch ook niet zo licht als op de foto's van de websites. Het is lastig te vangen in een foto, onderstaande geeft nog een redelijk beeld. Je moet vooral wat minder contrast erbij denken, het is veel meer één geheel.
[Afbeelding]
In de woonkamer is eerst gestuct en gesausd (inhuur), daarna werd de vloer gelegd, nu is de keuken geplaatst. In de rest van de woning zijn de plafonds eerst gesausd (inhuur), daarna de vloer gelegd en zijn we daarna zelf nog de muren gaan schilderen. Moet je wel netjes afplakken op de plint, maar prima te doen.FrankSpin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Prachtige vloer! Heb je bewust gekozen om eerst de vloer te laten leggen en daarna pas de muren te schilderen, stucen of te behangen?
Sorry voor het afdwalen. Ik heb hem op mijn shortlist staan, voor de rest kijk ik wel in het PVC vloeren topicMeteoVir schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:07:
[...]
We dwalen een beetje af, maar de vloer is in werkelijkheid niet zo donker, doch ook niet zo licht als op de foto's van de websites. Het is lastig te vangen in een foto, onderstaande geeft nog een redelijk beeld. Je moet vooral wat minder contrast erbij denken, het is veel meer één geheel.
[Afbeelding]
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en hebben nu een offerte voor de keuken gehad.
Dit is niet via de partij die samenwerkt met het project maar met een lokale keukenboer (we kennen ze persoonlijk).
Kunnen jullie aangeven wat jullie van de prijs en offerte vinden?
De reden dat het eiland niet langerkan (richting de muur) is omdat hier een raam zit over de gehele hoogte.
Keuken:
model: 2001 Cyprus hoogglans
plinten rcs
Dekton fossil 4cm
Meubelen 8955
Werkbladen 5850
Apparatuur 11848
bestaand uit:
Miele xxl afwas (G4986SCVIXXL)
Miele oven (H6200BCLST)
Siemens vriezer (GI31NAC30)
Siemens koelkast (KI51RAD30)
Novy oanorama met recirculatiebox (1841)
Quooker (22XRVS)
Totaal 28453 met montage na korting 23150 incl btw (korting 5303)
Wat vinden jullie van dit voorstel?

Dit is niet via de partij die samenwerkt met het project maar met een lokale keukenboer (we kennen ze persoonlijk).
De reden dat het eiland niet langerkan (richting de muur) is omdat hier een raam zit over de gehele hoogte.
Keuken:
plinten rcs
Dekton fossil 4cm
Meubelen 8955
Werkbladen 5850
Apparatuur 11848
bestaand uit:
Miele oven (H6200BCLST)
Quooker (22XRVS)

Lijkt mij een keurig voorstel! Alleen van het Dekton blad (4cm lijkt mij met een opgedikte rand?) kan ik goed inschatten hoe dat zit qua prijs en dat vind ik geen heel gek bedrag.
De prijs vind ik lastig inschatten. Wat betreft het ontwerp...Daros schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:02:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en hebben nu een offerte voor de keuken gehad.
Keuken:
plinten rcs
Dekton fossil 4cm
Meubelen 8955
Werkbladen 5850
Apparatuur 11848
bestaand uit:
Miele oven (H6200BCLST)
Quooker (22XRVS)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Wat is het tweede apparaat dat getekend is naast de oven?
- Je hebt nu een 'dood' stuk aanrechtblad naast de hoge kast, misschien nog eens door dit topic spitten voor ideeën?
- Ik vraag me af of je geen spijt gaat krijgen van zo'n kort eiland met relatief weinig ruimte er omheen. Misschien toch mogelijk om het ergens naar een kant door te trekken?
De indeling van het huis is als volgtweertenaar schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:30:
[...]
De prijs vind ik lastig inschatten. Wat betreft het ontwerp...
- Wat is het tweede apparaat dat getekend is naast de oven?
- Je hebt nu een 'dood' stuk aanrechtblad naast de hoge kast, misschien nog eens door dit topic spitten voor ideeën?
- Ik vraag me af of je geen spijt gaat krijgen van zo'n kort eiland met relatief weinig ruimte er omheen. Misschien toch mogelijk om het ergens naar een kant door te trekken?

We trekken de keuken naar voren omdat we achter uitbouwen en zo een grote woonkamer overhouden.
Het raam links is ingetekend en op keukenhoogt. De 2 ramen aan de onderkant zijn van boven tot onder.
afmeting muur onderkant 1,2m - raam 0,88cm - 1,75ccm - raam 0,88cm - rest
Veel indelingen zijn lastig, express gekozen voor 'dood' stuk voor koffiezet apparaat wat dan uit het zicht is.
Wellicht heb je tips?
Ik word altijd zenuwachtig van greepjes kriskras en op allerlei hoogtes.
Zit je kookplaat links bijna tegen de muur? Lijkt me wat krap, vanwege de afzuiging en de muur zitten je pannen nogal ingebouwd.
En inderdaad zit er nog iets naast je oven. Wat dan?
Zit je kookplaat links bijna tegen de muur? Lijkt me wat krap, vanwege de afzuiging en de muur zitten je pannen nogal ingebouwd.
En inderdaad zit er nog iets naast je oven. Wat dan?
Gezien de plek van de kookplaat zou ik niet een Novy Panorama nemen maar eerder een Bora Classic 2.0 of de nieuwe Bora Pure.
Followup voor anderen die zich orienteren: uiteindelijk deze keuken na veel onderhandelen voor 14K incl montage in Duitsland gekocht. Ook nog met luxere uitvoeringen van de apparatuur dan in de NLse offerte. Als je bereid bent een paar uur in de auto te zitten wat mij betreft zeker een aanrader.Boomlaars schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:18:
Ik zou ook graag wat advies willen inwinnen hier. Voor een nieuwbouw woning al een tijdje de markt aan het verkennen voor een U-keuken. Voornaamste criteria: composiet werkblad, alle apparatuur van Siemens, en standaard kastwerk. Tot nu toe 2 offertes gehad, 1 van 16700 van bemmel/kroon en 1 van 14900 van Nolte (zie onderstaand). Inclusief quooker en montage. Vind het nog aan de prijs, en hoop eigenlijk er nog een paar K af te krijgen. Ben nu voornemens om in Duitsland bij Ekelhof te gaan kijken. Ben benieuwd naar de reacties hier op de tot nu toe geoffreerde prijs op basis van de tekening en specs. Vooral de grootte van het werkblad drijft de prijs op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus 1000,- euro voor bijna een dag onderweg en garantie afhandelingen via Duitsland (mocht dat natuurlijk voorkomen).Boomlaars schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:12:
[...]
Followup voor anderen die zich orienteren: uiteindelijk deze keuken na veel onderhandelen voor 14K incl montage in Duitsland gekocht. Ook nog met luxere uitvoeringen van de apparatuur dan in de NLse offerte. Als je bereid bent een paar uur in de auto te zitten wat mij betreft zeker een aanrader.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen?
Bij je NL offertes had je denk ik nog wel je montage kosten eraf kunnen krijgen en dan bij je Nolte scheelt het dus alleen de upgrades in je apparatuur...
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 06-03-2019 18:29 ]
Het werkblad is 360cm breed. Er komen 2x2 stopcontacnten op ongeveer 30cm van beide uiteinden.MikeyMan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:47:
[...]
Heb je voldoende aan die stopcontacten?
En waar ga je de spullen die stroom nodig hebben neerzetten? Midden op het blad?
Ik denk dan aan koffieapparaat en waterkoker bijvoorbeeld.
Ik heb een quooker, dus waterkoker komt er niet, hooguit een nespresso in een hoek.
Overigens is mijn keuken pas voor eind 2020

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 06-03-2019 18:42 ]
Dat lijkt me handiger dan op de tekening inderdaadkeanu_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:42:
[...]
Het werkblad is 360cm breed. Er komen 2x2 stopcontacnten op ongeveer 30cm van beide uiteinden.
Ik heb een quooker, dus waterkoker komt er niet, hooguit een nespresso in een hoek.
Overigens is mijn keuken pas voor eind 2020, dus ik kan tzt nog het e.e.a. aanpassen en is qua ontwerp details nog niet definitief. Het ging met name om de technische tekeningen (aansluitingen) die ik al aan mijn projectleverancier moest aanleveren
.
@Daros
Wat voegt de Novy kookplaat toe in deze opstelling? Het kost je alleen maar een hoop kastruimte zonder dat het iets oplevert. Als je staat te koken staar je alsnog tegen een saaie, blinde muur aan.
Ik zou in deze opstelling juist kiezen voor een traditionele afzuigkap, afzuigen in het werkblad heeft nu alleen maar nadelen.
Waarom kies je eigenlijk voor recirculatie als je tegen een buitenmuur staat te koken? Ik zou lekker naar achteren boren en naar buiten afvoeren. Houd er ook rekening mee dat je bij deze opstelling je voeten aan het föhnen bent als je smorgens een eitje staat te bakken
Zelf zou ik nooit voor deze opstelling kiezen trouwens. Ik zou bijvoorbeeld eerder kiezen voor een rechte wand met schiereiland. Links en rechts een hoge kast voor de apparatuur, in het midden spoelen en koken in het eiland.
Wat voegt de Novy kookplaat toe in deze opstelling? Het kost je alleen maar een hoop kastruimte zonder dat het iets oplevert. Als je staat te koken staar je alsnog tegen een saaie, blinde muur aan.
Ik zou in deze opstelling juist kiezen voor een traditionele afzuigkap, afzuigen in het werkblad heeft nu alleen maar nadelen.
Waarom kies je eigenlijk voor recirculatie als je tegen een buitenmuur staat te koken? Ik zou lekker naar achteren boren en naar buiten afvoeren. Houd er ook rekening mee dat je bij deze opstelling je voeten aan het föhnen bent als je smorgens een eitje staat te bakken
Zelf zou ik nooit voor deze opstelling kiezen trouwens. Ik zou bijvoorbeeld eerder kiezen voor een rechte wand met schiereiland. Links en rechts een hoge kast voor de apparatuur, in het midden spoelen en koken in het eiland.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-03-2019 19:45 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Het heeft even wat langer dan een weekje geduurd, maar hierbij de huidige plattegrond van de keuken bij mijn moeder. Het is dus een U-opstelling. Kookgedeelte is 2800mm en dit is een vaste maat waar niet aan getornd kan worden. De poot met de spoelbak is ook 2800mm en het korte pootje 2000mm. Die laatste kan nog wat langer worden tot ook max 2800mm. De zijde van de spoelbak zou ook nog iets langer kunnen worden, maar dan heb je het over maximaal 20 cm. Maatvoering krijg ik er in het tooltje op de een of andere manier alleen per kastje in, dus vandaar deze tekstuele toelichting.GeeMoney schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:37:
@PaT misschien ligt het aan mij, maar zou je eens een tekening van bovenaf kunnen maken met daarop de vaste punten aangegeven inclusief maatvoering? (Net zoals een keukenleverancier de technische tekening oplevert zeg maar) ik kan het me zo lastig voorstellen wat je issues zijn en hoeveel ruimte je waar beschikbaar hebt.
Dat spatwandje snap ik wel maar ik heb geen betere oplossing als een mooie diepe en brede spoelbak te kiezen waar de kraan goed zijn uitloop in het midden van die bak heeft zodat spetters mininaal zullen zijn. En soms gaan looks boven praktijk.
De afvoer van het water komt ook zo'n beetje onder de spoelbak uit de vloer en omdat het een appartement is, is even een leiding verplaatsen denk ik geen optie.
Ik zou zelf een soort U/ L met schiereiland maken, dus de poot van 2000mm wat breder en daar dan met een inductieplaat met afzuiging aan de slag gaan (recirculatie zit ze sowieso aan vast). De spoelhoek kan dus eigenlijk nergens anders. Door het wijzigen van de kookplek kan je waar nu de kookplaat zit een hoge kastenwand maken. Enig nadeel is alleen dat mijn moeder rond de 1,6 m 'lang' is en dat bovenkasten dus eigenlijk niet zoveel praktisch nut voor haar hebben. Ze moet immers altijd op een trapje gaan staan om ergens boven bij te kunnen.
Links van de spoelbak moet een ruimte vrij blijven. Daar is de entree van de woonkamer en die kan uiteraard niet afgesloten worden.
Maar op de een of andere manier kan ik hier niet echt een praktische indeling bedenken. We moeten nog een rondje keukenzaken gaan maken, maar ik kom graag goed voorbereid aan tafel.
Hebben jullie goede suggesties hoe je hier een mooie en praktische keuken van kan maken?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 06-03-2019 20:45 ]
@Kapitein Merijn naar buiten wordt in huidige nieuwbouw met wtw en dergelijke sterk afgeraden. Je onttrekt namelijk even 400m3 warme lucht uit je woning.
De afvoer zou je eventueel ook een kast naar rechts kunnen brengen denk ik om dat voeten föhnen wat weg te nemen?
Ik ben het overigens eens met jouw opstelling, al begrijp ik dat jij aan de ene kant zou koken en de andere kant van het schiereiland zou spoelen? Dat is dan wel weer erg vervelend.
De afvoer zou je eventueel ook een kast naar rechts kunnen brengen denk ik om dat voeten föhnen wat weg te nemen?
Ik ben het overigens eens met jouw opstelling, al begrijp ik dat jij aan de ene kant zou koken en de andere kant van het schiereiland zou spoelen? Dat is dan wel weer erg vervelend.
In de praktijk is de warmte in huis niet alleen de warme lucht, maar ook de warmte in de spullen. Daarnaast sta je tijdens het koken ook warmte te produceren..GeeMoney schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:43:
@Kapitein Merijn naar buiten wordt in huidige nieuwbouw met wtw en dergelijke sterk afgeraden. Je onttrekt namelijk even 400m3 warme lucht uit je woning.
Al met al vind ik het effect alles meevallen na een week ervaring hiermee
@PaT het is niet moeilijker of makkelijker om een afvoer te verplaatsen in een appartement. Mits je minder meters gaat maken naar de hoofdafvoer natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 06-03-2019 20:57 ]
@GeeMoney Ik heb recent gesproken met iemand die beroepsmatig EPC berekeningen maakt en hij wist me te vertellen dat 30min koken per dag geen invloed heeft op de EPC waarde. Belangrijk is wel dat er een degelijke terugslagklep word geplaatst.
In de geplaatste opstelling kan de uitblaasbox niet verplaatst worden omdat je niet voorbij de vaatwasser komt. Je kan hem dus alleen richting je voeten plaatsen onder het kookgedeelte. Dit is dan ook een groot nadeel van de Novy oplossing. Als je een tegelvloer hebt kan deze daar ook nat worden door het condenseren van de kookdamp op een koude tegel.
Het spoelgedeelte zou ik onder de raam plaatsen. Daar tegenover de kookplaat in een schiereiland. De kookplaat dan dus a-symetrisch in het eiland plaatsen voor maximale werkruimte.
In de geplaatste opstelling kan de uitblaasbox niet verplaatst worden omdat je niet voorbij de vaatwasser komt. Je kan hem dus alleen richting je voeten plaatsen onder het kookgedeelte. Dit is dan ook een groot nadeel van de Novy oplossing. Als je een tegelvloer hebt kan deze daar ook nat worden door het condenseren van de kookdamp op een koude tegel.
Het spoelgedeelte zou ik onder de raam plaatsen. Daar tegenover de kookplaat in een schiereiland. De kookplaat dan dus a-symetrisch in het eiland plaatsen voor maximale werkruimte.
@MikeyMan, deels mee eens, maar in dit geval verder niet relevant. Verplaatsen naar de hoofdafvoer houdt in dat het richting de huidige kookzone moet. Dat is nu juist de plek waar ik het niet wil hebben.
Wat zit er rechts van de hoge kastenwand in je eigen tekening? Als je de ruimte hebt kun je die hele kastenwand naar rechts verplaatsen zodat je tussen kastenwand en aanrechtblad nog wat ruimte hebt. Dan kan een lade of kastje open en oogt het wat 'luchtiger'.PaT schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:42:
En deze opstelling had ik zelf gefabriceerd.
[Afbeelding]
[/mo]
Iemand ervaringen met Hornbach? Welk merk keukens leveren ze en wat is hun prijspeil?
We komen er niet helemaal uit met de keuken. Aan het budget ligt het niet, ruim genoeg (45k als het moet). Maar het is een beetje vreemde ruimte en er zijn diverse opties van uitbouw of verandering van ruimte. Maten nemen is dan best lastig. Zeker als je met een nieuw idee komt, kan je weer naar huis om eens te kijken wat dan de maten zouden zijn.
Tldr: Ik wil graag een keukenboer aan huis. Eentje die alles bekijkt, de ruimte doorneemt, tekeningen maakt, etc. Afspraak 2 kan dan wel gewoon in een winkel waar je bladen, frontjes, etc gaat uitzoeken. Iemand ervaring met zo'n partij? De gevestigde partijen lijken niet echt vanachter hun bureau te willen komen.
Tldr: Ik wil graag een keukenboer aan huis. Eentje die alles bekijkt, de ruimte doorneemt, tekeningen maakt, etc. Afspraak 2 kan dan wel gewoon in een winkel waar je bladen, frontjes, etc gaat uitzoeken. Iemand ervaring met zo'n partij? De gevestigde partijen lijken niet echt vanachter hun bureau te willen komen.
Een binnenhuisarchitect bedoel je?[b]PWM schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:58:[/b
Geen ervaring mee maar kijk is naar : http://www.ancordesign.nlPWM schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:58:
We komen er niet helemaal uit met de keuken. Aan het budget ligt het niet, ruim genoeg (45k als het moet). Maar het is een beetje vreemde ruimte en er zijn diverse opties van uitbouw of verandering van ruimte. Maten nemen is dan best lastig. Zeker als je met een nieuw idee komt, kan je weer naar huis om eens te kijken wat dan de maten zouden zijn.
Mooi topic om eens te gaan volgen:)
Wij zijn bezig met een nieuwbouw huis. Het is een project van VanWanrooij. Lang verhaal kort, vrijstaand huisje dicht bij Eindhoven, duurt nog een jaar voordat het af is:)
We zijn druk bezig geweest met de keuken. VanWanrooij wilde tijdig tekeningen hebben voor de keuken om het leidingplan te kunnen maken. Dat heeft tot nogal wat stress geleid. Toen we met het project meededen "kregen" we een waardecheque die we bij hun keukenwarenhuis(blabla) mochten besteden als we daar een keuken kochten. Dat, samen met de deadline voor het leidingplan, gebruikten ze als drukmiddel om ons een keuken te verkopen. We hebben daar een dag gesproken met een keukenverkoper en dat was een uitermate vervelende dag. Er waren weinig mogelijkheden en we moesten veel compromissen doen. De hele dag heeft de verkoper ons gepusht op de deadline. Dusdanig dat ik op een gegeven moment uit mijn slof ben geschoten en heb gezegd dat ik niets meer over een deadline of waardecheque wilde horen. Helaas heeft ook dat weinig nut gehad. De uiteindelijke prijs voor het ontwerp was ruim 23K. Daar moet bij opgemerkt worden dat de afwerking van de kastjes niet naar mijn smaak was, de apparatuur allemaal pelgrim (behalve de kookplaat, dat was een Bora), en de binnenkant van de kastjes wit was, ipv een donkere kleur wat ik graag wilde. Al met al was de keuken echt niet wat we wilden, en de prijs vrij pittig.
Vervolgens zijn we naar Goergens geweest in Eindhoven. Heel prettige verkoper die rustig alle mogelijkheden liet zien, we zijn daar een halve dag geweest en hebben de hele winkel minstens 5 keer gezien. Erg prettige manier van verkopen en alles behalve pushen. Hier kregen we uiteindelijk een keuken met veel betere afwerking, A-merk apparatuur en voor een betere prijs (voor onderhandelen rond de 21K). Er waren nog wel wat kleine puntjes die we anders wilden (wederom witte binnenkant van de kastjes) maar minder schokkend dat de eerste verkoper.
We hebben toen nog hier en daar wat vluchtige afspraken gehad maar het merendeel was erg pushy en vervelend, of kon niet leveren wat we wilden.
Uiteindelijk hebben we een afspraak gehad bij VanDiessen in Veldhoven. Deze zaak maakt alles op maat. dit betekende dat we alle kastjes, het eiland, de laden etc. precies konden laten worden wat we wilden. Ook een donkere binnenkant van de kastjes was geen enkel probleem. De zaak krijgt online, maar ook van vrienden en kennissen uit de omgeving hele goede beoordelingen, en guess what: De goedkoopste tot nu toe. Het duurt nog een jaar voordat we de keuken geplaatst zien worden, maar ik ben wel heel blij dat we ons niet hebben laten pushen bij VanWanrooij. Hoewel ik de verkoper begrijp dat hij een keuken wil verkopen, had ik wel iets anders verwacht van een bedrijf dat ons huis bouwt en toevallig ook een keukenzaak heeft.
Wij zijn bezig met een nieuwbouw huis. Het is een project van VanWanrooij. Lang verhaal kort, vrijstaand huisje dicht bij Eindhoven, duurt nog een jaar voordat het af is:)
We zijn druk bezig geweest met de keuken. VanWanrooij wilde tijdig tekeningen hebben voor de keuken om het leidingplan te kunnen maken. Dat heeft tot nogal wat stress geleid. Toen we met het project meededen "kregen" we een waardecheque die we bij hun keukenwarenhuis(blabla) mochten besteden als we daar een keuken kochten. Dat, samen met de deadline voor het leidingplan, gebruikten ze als drukmiddel om ons een keuken te verkopen. We hebben daar een dag gesproken met een keukenverkoper en dat was een uitermate vervelende dag. Er waren weinig mogelijkheden en we moesten veel compromissen doen. De hele dag heeft de verkoper ons gepusht op de deadline. Dusdanig dat ik op een gegeven moment uit mijn slof ben geschoten en heb gezegd dat ik niets meer over een deadline of waardecheque wilde horen. Helaas heeft ook dat weinig nut gehad. De uiteindelijke prijs voor het ontwerp was ruim 23K. Daar moet bij opgemerkt worden dat de afwerking van de kastjes niet naar mijn smaak was, de apparatuur allemaal pelgrim (behalve de kookplaat, dat was een Bora), en de binnenkant van de kastjes wit was, ipv een donkere kleur wat ik graag wilde. Al met al was de keuken echt niet wat we wilden, en de prijs vrij pittig.
Vervolgens zijn we naar Goergens geweest in Eindhoven. Heel prettige verkoper die rustig alle mogelijkheden liet zien, we zijn daar een halve dag geweest en hebben de hele winkel minstens 5 keer gezien. Erg prettige manier van verkopen en alles behalve pushen. Hier kregen we uiteindelijk een keuken met veel betere afwerking, A-merk apparatuur en voor een betere prijs (voor onderhandelen rond de 21K). Er waren nog wel wat kleine puntjes die we anders wilden (wederom witte binnenkant van de kastjes) maar minder schokkend dat de eerste verkoper.
We hebben toen nog hier en daar wat vluchtige afspraken gehad maar het merendeel was erg pushy en vervelend, of kon niet leveren wat we wilden.
Uiteindelijk hebben we een afspraak gehad bij VanDiessen in Veldhoven. Deze zaak maakt alles op maat. dit betekende dat we alle kastjes, het eiland, de laden etc. precies konden laten worden wat we wilden. Ook een donkere binnenkant van de kastjes was geen enkel probleem. De zaak krijgt online, maar ook van vrienden en kennissen uit de omgeving hele goede beoordelingen, en guess what: De goedkoopste tot nu toe. Het duurt nog een jaar voordat we de keuken geplaatst zien worden, maar ik ben wel heel blij dat we ons niet hebben laten pushen bij VanWanrooij. Hoewel ik de verkoper begrijp dat hij een keuken wil verkopen, had ik wel iets anders verwacht van een bedrijf dat ons huis bouwt en toevallig ook een keukenzaak heeft.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
In onze nieuwe keuken (nieuwbouw) heb ik meerdere groepen (perilex 11kw) en in totaal 6 stopcontacten voor de apparaten (kookplaat, vaatwasser, quooker, stopcontact).
Nu komt er in het keukeneiland een nis. Ik overweeg om in de nis (en misschien zelfs op andere plekken rondom het eiland) met een Hue lightstrip te werken. In het geval van de nis denk ik aan een dubbele achterwand zodat het licht verborgen is achter de houten wand.
Hoe werkt het met de stroomvoorziening? Kun je er - als de keuken er eenmaal staat - nog bij om bijvoorbeeld wat stroom te pakken voor de lichtbron?
De keukenboer wordt een beetje moe van onze specifieke wensen dus doe ik dit liever achteraf.
Nu komt er in het keukeneiland een nis. Ik overweeg om in de nis (en misschien zelfs op andere plekken rondom het eiland) met een Hue lightstrip te werken. In het geval van de nis denk ik aan een dubbele achterwand zodat het licht verborgen is achter de houten wand.
Hoe werkt het met de stroomvoorziening? Kun je er - als de keuken er eenmaal staat - nog bij om bijvoorbeeld wat stroom te pakken voor de lichtbron?
De keukenboer wordt een beetje moe van onze specifieke wensen dus doe ik dit liever achteraf.
Gisteren was dag 3 van de montage. Alles staat nu, verlichting maakt alles af. De uitsparing voor de Twist stopcontacten wordt 21 maart iets vergroot door de fabrikant van het blad. Gisteravond bleek de gootsteen een klein beetje te lekken, daar komt een monteur a.s. maandag weer voor terug. Al met al is alles toch redelijk soepel gegaan, zeker gezien de omvang van de keuken. Als je soms verhalen hoort over ontbrekende frontjes of verkeerde bladen...

Je kan via de plinten vaak nog wel ergens komen maar vaak genoeg zal er ook een apparaat (oven bijvoorbeeld) uit moeten halen om weer bij een stopcontact te komen.GustavSan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
In onze nieuwe keuken (nieuwbouw) heb ik meerdere groepen (perilex 11kw) en in totaal 6 stopcontacten voor de apparaten (kookplaat, vaatwasser, quooker, stopcontact).
Ik weet trouwens niet waarom je meerdere perplex stekkers hebt, maar de enige die dat vaak gebruikt is een kookplaat. Verder gaat alles op reguliere 230V stekkers.
Nah idd 1 perilex van 11kw, maar ik meen in totaal 4 groepen voor de keuken (waarvan 3 keukeneiland). Maargoed, doet inderdaad even niet ter zake (heb de details ook niet bij de hand). Wel dus 6 stopcontacten, waar dus ook dus nog licht op moet...dus splitsen, maar pas nadat de keuken er staat.GeeMoney schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Je kan via de plinten vaak nog wel ergens komen maar vaak genoeg zal der ook een apparaat (oven bijvoorbeeld) uit moeten halen om weer bij een stopcontact te komen.
Ik weet trouwens niet waarom je meerdere perplex stekkers hebt, maar de enige die dat vaak gebruikt is een kookplaat. Verder gaat alles op reguliere 230V stekkers.
In het eiland zitten geen ovens oid...alleen een kookplaat, vaatwasser, 2x backman pix en de quooker + cube....
Zo te horen kom je aan meer maatwerk, dus bezoek vooral maatwerkbouwers, geen grote keukenzaken. Wij zijn zelf uitstekend geholpen door http://www.gerardkeukenmeubel.nl/. Zal van de week onze opstelling eens posten.PWM schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:58:
Inderdaad, wellicht is Tristar een mooi startpunt. Zoek eens een keukenstudio in de buurt die dat verkoopt.hierynomus schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Zo te horen kom je aan meer maatwerk, dus bezoek vooral maatwerkbouwers, geen grote keukenzaken. Wij zijn zelf uitstekend geholpen door http://www.gerardkeukenmeubel.nl/. Zal van de week onze opstelling eens posten.
M.i. goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Mooie keuken! Waar heb je die verlichting onder de planken/kastjes vandaan? Heb je die bij de keuken gekocht of ergens apart?MeteoVir schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
Gisteren was dag 3 van de montage. Alles staat nu, verlichting maakt alles af. De uitsparing voor de Twist stopcontacten wordt 21 maart iets vergroot door de fabrikant van het blad. Gisteravond bleek de gootsteen een klein beetje te lekken, daar komt een monteur a.s. maandag weer voor terug. Al met al is alles toch redelijk soepel gegaan, zeker gezien de omvang van de keuken. Als je soms verhalen hoort over ontbrekende frontjes of verkeerde bladen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind ze niet echt heel subtiel als ik eerlijk ben. De lampen die ik heb, zijn volledig verzonken. Je ziet dan ook alleen het lampjes en niet de snoeren.ArCadE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Mooie keuken! Waar heb je die verlichting onder de planken/kastjes vandaan? Heb je die bij de keuken gekocht of ergens apart?
Volgens mij zo'n soort setje:
https://www.doeco.nl/super-light-emotion-led-sets-12-v/a4953
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2019 11:53 ]
Dank. Afspraak staat alhierynomus schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Zo te horen kom je aan meer maatwerk, dus bezoek vooral maatwerkbouwers, geen grote keukenzaken. Wij zijn zelf uitstekend geholpen door http://www.gerardkeukenmeubel.nl/. Zal van de week onze opstelling eens posten.
Gekocht bij de keuken, het gaat om deze opbouwsetjes. De snoeren zie je niet (@MikeyMan). Volledig verzonken lampjes was uiteraard ook een optie. Kwestie van smaak.ArCadE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Mooie keuken! Waar heb je die verlichting onder de planken/kastjes vandaan? Heb je die bij de keuken gekocht of ergens apart?
Doelde uiteraard op het stuk tussen lamp en 'muur', waardoor het meer een opbouw dan een inbouwlamp is. Uiteraard een smaakkwestieMeteoVir schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:06:
[...]
Gekocht bij de keuken, het gaat om deze opbouwsetjes. De snoeren zie je niet (@MikeyMan). Volledig verzonken lampjes was uiteraard ook een optie. Kwestie van smaak.
Pff ben aan het "stoeien" met het zoeken naar een keukenkraan. Momenteel hebben we er één met 1 hendel rechts, echter irriteren wij ons er mateloos aan, omdat ie er regelmatig afvalt/los zit. Even aandraaien met inbus helpt dan weer een tijdje, maar het komt later toch weer terug.
Mijn vrouw zit al in het stadium "ik moet niet meer zo'n hendel", echter als ik kijk naar keukenkranen is bijna alles met zo'n hendel
Nu gaan wij voor een landelijke keuken (zie eerdere post), maar als ik naar klassieke kranen zoek, dan vind ik ze eigenlijk weer te klassiek. Wel heb je daar vaak twee losse draaiknoppen voor koud en warm.
Als ik kijk naar hoe wij de kraan gebruiken, dan is het eigenlijk bijna altijd of koud water of heet water, niet zo vaak tussenin. Dus met 2 losse knoppen zou dat eigenlijk prima voor ons moeten werken.
Echter misschien is een kokend-water-kraan ook interessant, want drinken immers elke dag meerdere malen thee, maarja dan zie ik die kranen en die zijn allemaal strak en met van die kleine hendeltjes, dat valt niet zo in de smaak.
Kortom ik weet het ff niet meer
mocht iemand tips hebben ofzo, graag!
Mijn vrouw zit al in het stadium "ik moet niet meer zo'n hendel", echter als ik kijk naar keukenkranen is bijna alles met zo'n hendel
Nu gaan wij voor een landelijke keuken (zie eerdere post), maar als ik naar klassieke kranen zoek, dan vind ik ze eigenlijk weer te klassiek. Wel heb je daar vaak twee losse draaiknoppen voor koud en warm.
Als ik kijk naar hoe wij de kraan gebruiken, dan is het eigenlijk bijna altijd of koud water of heet water, niet zo vaak tussenin. Dus met 2 losse knoppen zou dat eigenlijk prima voor ons moeten werken.
Echter misschien is een kokend-water-kraan ook interessant, want drinken immers elke dag meerdere malen thee, maarja dan zie ik die kranen en die zijn allemaal strak en met van die kleine hendeltjes, dat valt niet zo in de smaak.
Kortom ik weet het ff niet meer

Float like a butterfly, sting like a bee.
.
[ Voor 103% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:52 ]
Huidige kraan was geen 3 euro, eerder 300+ euroDeleon78 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:
@Martinusz geen kraan van 3 euro kopen?
Wat wil je dat we zeggen? Dat heeft echt niks met het soort hendel te maken
Geen idee, misschien tip voor een bepaald merk? Zit er nog verschil in mechanisme met die hendels?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:52 ]
Het kan zeker gewoon pech zijn en een maandagmorgen model.Deleon78 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:44:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon pech had. De meeste kranen boven de budget-kranen werken gewoon prima![]()
Zelf hecht ik veel waarde aan de bediening en of het duidelijk te zien is wanneer je warm of koud water pakt (als je 1 hendel hebt). Vaak zie je dat de kleuren rood/blauw op de hendel zitten, en dat niet duidelijk is of je blauwe kant op moet draaien om koud water te krijgen of dat je blauw juist vooraan moet hebben voor koud water.
Overigens in onze offerte die we nu hebben zit deze kraan:
"Damixa Nederland B.V. Tradition keukenmengkraan 1-greeps hoge c-uitloop Chroom"
Ken het hele merk niet (maar ik ben ook geen kranen expert

@Martinusz drupje loctite ertussen zou toch wel de oplossing kunnen zijn...
Heb je ontwerpen van je keuken? Wat betaal je bij deze maatwerker? Wat zijn de specs?boomr schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:48:
Mooi topic om eens te gaan volgen:)
Thnx, zal eens even kijken.MeteoVir schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:06:
[...]
Gekocht bij de keuken, het gaat om deze opbouwsetjes. De snoeren zie je niet (@MikeyMan). Volledig verzonken lampjes was uiteraard ook een optie. Kwestie van smaak.
Steven
Bij verzonken moet ik gaten gaan boren en daar heb ik niet zo'n zin in bij een nieuwe keuken. Subtiel onderbouw vindt ik mooier.MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:49:
[...]
Vind ze niet echt heel subtiel als ik eerlijk ben. De lampen die ik heb, zijn volledig verzonken. Je ziet dan ook alleen het lampjes en niet de snoeren.
Volgens mij zo'n soort setje:
https://www.doeco.nl/super-light-emotion-led-sets-12-v/a4953
Ik zou altijd voor een A-merk kraan gaan en dan pas kiezen welke je mooi vind, i.p.v. een mooie kraan uit te zoeken zonder op het merk te letten. Er is gewoon veel troep te koop voor een hoge prijs. Bij spullen die je dagelijks gebruikt, is kwaliteit IMHO belangrijker dan uiterlijk.
Als je ze meebestelt met de keuken, doet de fabrikant dat voor je. Heb dat nu van twee verschillende fabrikanten netjes uitgevoerd zien worden. Maar zoals gezegd, hoofdzakelijk een smaakkwestie.ArCadE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Bij verzonken moet ik gaten gaan boren en daar heb ik niet zo'n zin in bij een nieuwe keuken. Subtiel onderbouw vindt ik mooier.
@MeteoVir vind de keuken overigens erg netjes hoor! En als ik die drie montage-dagen zo zie heb ik ook nog meer respect voor de monteurs die onze keuken er in een dag in hebben gezet.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2019 14:02 ]
Mooie keuken.MeteoVir schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een nis en daarnaast een deur. Uitbreiden die kant op is dus helaas niet mogelijk.SamPatterson schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Wat zit er rechts van de hoge kastenwand in je eigen tekening? Als je de ruimte hebt kun je die hele kastenwand naar rechts verplaatsen zodat je tussen kastenwand en aanrechtblad nog wat ruimte hebt. Dan kan een lade of kastje open en oogt het wat 'luchtiger'.
Klopt, maar de keuken is al besteldMikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:50:
[...]
Als je ze meebestelt met de keuken, doet de fabrikant dat voor je. Heb dat nu van twee verschillende fabrikanten netjes uitgevoerd zien worden. Maar zoals gezegd, hoofdzakelijk een smaakkwestie.
@MeteoVir Prachtig geworden.
Wat zit er bij jullie achter de kookplaat tegen de muur? Zelfde materiaal als de opstaande plint?
Wat zit er bij jullie achter de kookplaat tegen de muur? Zelfde materiaal als de opstaande plint?
Hoezo word je keukenboer een beetje moe? Zijn jullie wensen zo extreem dan? Lijkt mij niet echt lekker gevoel dat die deze indruk geeft. Is toch vaak geen kleine uitgave die je doet.GustavSan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
Ik zou liever mijn keuken kopen bij iemand die het juist leuk vindt om eens wat anders te doen, dan de standaard keuken te verkopen.
Sommige mensen zijn gewoon nogal kritisch...FrankSpin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:42:
[...]
Hoezo word je keukenboer een beetje moe? Zijn jullie wensen zo extreem dan? Lijkt mij niet echt lekker gevoel dat die deze indruk geeft. Is toch vaak geen kleine uitgave die je doet.
Ik zou liever mijn keuken kopen bij iemand die het juist leuk vindt om eens wat anders te doen, dan de standaard keuken te verkopen.
Gok zomaar dat mijn keukenboer inmiddels ook slapeloze nachten heeft
evenals de pvc boer, aannemer en binnenkort de schilder
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2019 18:44 ]
Veel van die lui zijn inderdaad gewend dat klanten 'alles wel best vinden' of geen nee durven te zeggen. Dan komen ze een keer een kritische klant tegen en zijn ze totaal van de leg...MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:18:
[...]
Sommige mensen zijn gewoon nogal kritisch...
Gok zomaar dat mijn keukenboer inmiddels ook slapeloze nachten heeft
evenals de pvc boer, aannemer en binnenkort de schilder
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligtHarrie_ schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:29:
[...]
Veel van die lui zijn inderdaad gewend dat klanten 'alles wel best vinden' of geen nee durven te zeggen. Dan komen ze een keer een kritische klant tegen en zijn ze totaal van de leg...
Hier in de buurt zit er ook 1 (omgeving Nijmegen), is geweest om te kijken en gelijk alles door te nemen en te adviseren. Had ook een flink aantal fronten mee zodat het gelijk wat makkelijker praat
http://www.jecs-keukens.nl/
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Ja, het is allemaal van hetzelfde materiaal als het aanrechtblad, alleen iets dunner (blad is 20 mm, opstaande rand is 13 mm).FrankSpin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:36:
@MeteoVir Prachtig geworden.
Nadat enkele maanden geleden een aantal bovenkastje en afzuigkap van onze keuken naar beneden zijn gekomen met de nodige schade (vorige bewoner van ons huis was een echt klusser in de Buurman en Buurman kwaliteit), op zoek gegaan naar een nieuwe keuken. Hierbij een diversiteit aan zaken bezocht in Nederland en Duitsland, waarbij een groot deel vrij snel afviel door diverse redenen. Voor veel verkopers is het moeilijk te beseffen dat bepaalde zaken 100% vastliggen (bv apparatuur), en aan de andere kant graag transparantie wil hebben wat betreft meerprijzen van bijvoorbeeld andere materialen.
Hoe dan ook: na een aardig aantal verkopers te hebben versleten, offertes te hebben gezien met een enkele meevaller, maar vooral veel tegenvallers is het uiteindelijk toch gelukt!
Gezien de beschikbare ruimte en indeling hiervan stond voor ons de opstelling van de keuken aardig vast. Een enkele aanbieder die nog een poging heeft gedaan, maar daar werd het zeker niet praktischer van
Een indruk van hoe het gaat worden:

De kleur van de fronten: Lavazwart (donkerder dan op de afbeeldingen dus, het is meer zoals leisteen wat we hebben liggen op de vloer) In eerste instantie gingen we voor zwart Fenix, dit was gezien het geen super lichte woning betreft toch wat minder wenselijk, zeker gezien de leisteen een stuk lichter is.
Werkblad: Kermiek: Iron Grey, 20mm dik

Kleur apparatuur: zwart
Kleur washoek: Gun metal
Schiereiland: 300x95cm
Kant A: ondiepe kasten met deuren, extra opslagruimte
Kant B: lades 120cm, vaatwasser, lades 120cm
Wandopstelling: ongeveer 370-380cm in lengte
Van links naar rechts:
Kastvullende vriezer
Lades 120cm, 5cm naar voren geplaatst => op het werkblad een maatwerk idee: gezien de ligging van de woonkamer aan de rechterzijde zijn hier schappen aangebracht ipv een dichte kast. Dit geeft wat meer diepte;
Lades 120cm, 5cm naar voren geplaatst => hierop een kast met de oven;
Kastvullende koelkast
Boven de lades is het dichtgemaakt zodat er een nis ontstaat waarin de afzuigkap zal worden opgenomen.
Qua apparatuur waren er wat wensen waardoor de keuze behoorlijk beperk werd:
Kookplaat:
- wens om pitten naast elkaar te hebben;
- Geen lijnen, vlakken, puntjes, etc. liefst 100% zwart als de plaat uit staan;
- Bediening van afzuigkap vanaf de kookplaat;
Keuze: Novy 1767
Afzuigkap:
- Zwart;
- bediening vanaf de kookplaat;
Keuze: Novy 826 mini pure'line
Oven:
- Geheel zwart;
- Stoomfunctie;
- Volwaardige oven (geen compact);
Keuze: Bosch HSG856XC6
Vaatwasser: Reeds in bezit
- Besteklade;
- Goed droogresultaat;
- Timelight;
- Home Connect;
Keuze: Siemens SN658X06TE
Koelkast:
- A++ of beter;
- Voldoende ruimte;
- 0 graden zone;
Keuze: Siemens IQ700 KI81FHD40
Vriezer:
- A++ of beter;
- No frost;
Keuze: Siemens IQ500 GI81NAC30
Komende weken voorbereiden: afbreken, slopen (momenteel een L vormige keuken met een muurtje als afscheiding naar de woonkamer), nieuwe tegels leggen.. en dan kunnen ze de nieuwe erin zetten! Het mag even duren maar dan hebben we hopelijk ook wat
het is nu even behelpen zonder bovenkastjes en daarvoor ook al een gebrek aan opbergruimte
Hoe dan ook: na een aardig aantal verkopers te hebben versleten, offertes te hebben gezien met een enkele meevaller, maar vooral veel tegenvallers is het uiteindelijk toch gelukt!
Gezien de beschikbare ruimte en indeling hiervan stond voor ons de opstelling van de keuken aardig vast. Een enkele aanbieder die nog een poging heeft gedaan, maar daar werd het zeker niet praktischer van

De kleur van de fronten: Lavazwart (donkerder dan op de afbeeldingen dus, het is meer zoals leisteen wat we hebben liggen op de vloer) In eerste instantie gingen we voor zwart Fenix, dit was gezien het geen super lichte woning betreft toch wat minder wenselijk, zeker gezien de leisteen een stuk lichter is.

Van links naar rechts:
Kastvullende vriezer
Lades 120cm, 5cm naar voren geplaatst => op het werkblad een maatwerk idee: gezien de ligging van de woonkamer aan de rechterzijde zijn hier schappen aangebracht ipv een dichte kast. Dit geeft wat meer diepte;
Kastvullende koelkast
Boven de lades is het dichtgemaakt zodat er een nis ontstaat waarin de afzuigkap zal worden opgenomen.
Kookplaat:
Afzuigkap:
- Zwart;
Oven:
- Geheel zwart;
- Stoomfunctie;
- Besteklade;
- Goed droogresultaat;
- Timelight;
- Home Connect;
Koelkast:
- A++ of beter;
- Voldoende ruimte;
- 0 graden zone;
Vriezer:
- A++ of beter;
- No frost;
Komende weken voorbereiden: afbreken, slopen (momenteel een L vormige keuken met een muurtje als afscheiding naar de woonkamer), nieuwe tegels leggen.. en dan kunnen ze de nieuwe erin zetten! Het mag even duren maar dan hebben we hopelijk ook wat
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Mooie keuken. Staat het eiland niet wat dicht op de kastenwand? Ik kan mij zo voorstellen dat het krap wordt om te openen.
Wat zeggen jullie altijd als de keukenboer vraagt hoeveel budget je hebt? Ik heb altijd het idee dat als ik 10k zeg ze met een 12k keuken aankomen en als ik 15k zeg met een 17k keuken etc... wat is een tactisch antwoord?
uuhm de waarheid een optie wellicht?cooper87 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:59:
Wat zeggen jullie altijd als de keukenboer vraagt hoeveel budget je hebt? Ik heb altijd het idee dat als ik 10k zeg ze met een 12k keuken aankomen en als ik 15k zeg met een 17k keuken etc... wat is een tactisch antwoord?
Niet antwoorden? En naar een zaak waar ze dat niet vragen tot ze eerst een prijs hebben gegeven.cooper87 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:59:
[ Voor 10% gewijzigd door Snowhite0901 op 09-03-2019 08:23 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
@Sdu7cb stoere keuken! Ben je niet bang dat het een wat donker geheel wordt?
Welk merk is de keuken zelf? En ben idd ook benieuwd naar de afstand tussen eiland en wand.
Welk merk is de keuken zelf? En ben idd ook benieuwd naar de afstand tussen eiland en wand.
Wij als duistere mensen kunnen het wel waarderenMikeyMan schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:41:
@Sdu7cb stoere keuken! Ben je niet bang dat het een wat donker geheel wordt?
Gaat om een Schüller keuken. De afgelopen tijd heel erg veel gezien en dit was onze favoriet binnen budget waarbij voor bv apparatuur geen consessies gedaan konden worden. Qua afwerking best netjes, maar ook weer niet overweldigend.
Momenteel hebben we een soort hoge tafel waar het eiland komt, deze staat iets dichterbij dan het moet gaan worden, volgens mij gaat dat geen problemen geven. Bij een aantal zaken hebben ze dergelijke tussenruimtes ook in de showroom staan ok een indruk te geven: het is uiteraard niet overbemeten ruim, maar goed mee te werken.cvheereveld schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 05:21:
[...]
Mooie keuken. Staat het eiland niet wat dicht op de kastenwand? Ik kan mij zo voorstellen dat het krap wordt om te openen.
[ Voor 36% gewijzigd door Sdu7cb op 09-03-2019 08:51 ]
Mijn antwoord zou eerst niets zijn, maar hangt er vanaf tussen de 10 en 30.... Prijs is NL grotendeels afhankelijk van de apparatuur en het blad. Daar kun je zelf in schrappen...cooper87 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:59:
@Sdu7cb
Op het plaatje is het een erg mooie keuken maar erg praktisch is het volgens mij niet. Ik weet niet hoe lang jullie zijn maar volgens mij sta je constant tegen die donkere plaat aan te kijken tijdens het koken.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat linker regaal en die bovenbouw word gemaakt.
Op het plaatje is het een erg mooie keuken maar erg praktisch is het volgens mij niet. Ik weet niet hoe lang jullie zijn maar volgens mij sta je constant tegen die donkere plaat aan te kijken tijdens het koken.
[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-03-2019 10:35 ]
Anoniem: 224360
Jullie zijn zoiets als dit?Sdu7cb schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Wij als duistere mensen kunnen het wel waarderenBen juist blij met de wat lichtere tint gezien de voorkeur voor diep matzwart in de regel
IMDB: What We Do in the Shadows (2014)
Ligt allemaal aan de rest vh interieur ook, donker kan best als de rest afgestemd is.
Ik ben open het gesprek in gegaan, maar heb geen budget genoemd.cooper87 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:59:
Het belangrijkste is dat je zelf al een goed idee hebt van de verwachte prijzen als je met bepaalde specificaties komt. Hierbij dus ook al globaal wat voor keuken je zoekt.
Het is m.i. goed om beslagen ten ijs te komen t.a.v. apparatuur, type bladen, kasten etc.
Als je weet waar je over praat, word je ook niet volledig overrompeld door de 'geweldige expertise' en de daarbij behorende prijs
[ Voor 7% gewijzigd door keanu_ op 09-03-2019 16:13 ]
Die plaat is indicatief qua hoogte, komt op ongeveer een meter boven de kookplaat verwacht ik, dit is nog te bepalen. We zijn rond de 1,70 dus zelf sowieso geen last van, maar ook voor anderen is het wel prettig om ruimte te hebben inderdaadKapitein Merijn schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:34:
@Sdu7cb
Met 100cm tussenruimte ziet het er wel ineens heel anders uit. Waarom niet gewoon (verdiepte) bovenkasten gebruiken? Maakt de constructie meteen een stuk degelijker en zal zeker niet duurder zijn.Sdu7cb schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:46:
[...]
Die plaat is indicatief qua hoogte, komt op ongeveer een meter boven de kookplaat verwacht ik, dit is nog te bepalen. We zijn rond de 1,70 dus zelf sowieso geen last van, maar ook voor anderen is het wel prettig om ruimte te hebben inderdaad
Ik word zelf erg onrustig van de kookzijde. De kookplaat die a-symetrisch op de kasten ligt, het verspringen van het werkblad en de stollen wanden die tegen elkaar aan staan maken het er niet fraaier op imo. Het lijkt er een beetje op of de verkoper wilde patsen met zijn teken skills maar niet heeft nagedacht of het überhaupt praktisch/realiseerbaar is.
Weet je wel wat de tussenruimte tussen de wand en het eiland is? Het lijkt nu max 80cm en dat is echt veel te weinig.
Dit ontwerp is door een heel aantal keukenzaken bekeken en een tweetal kwam met het idee om kasten te gebruiken voor de bovenzijde, de rest ging voor panelen een dragende constructie erachter. Van de kastruimte blijft nagenoeg niets over dankzij de afzuigkap.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:32:
[...]
Met 100cm tussenruimte ziet het er wel ineens heel anders uit. Waarom niet gewoon (verdiepte) bovenkasten gebruiken? Maakt de constructie meteen een stuk degelijker en zal zeker niet duurder zijn.
Ik word zelf erg onrustig van de kookzijde. De kookplaat die a-symetrisch op de kasten ligt, het verspringen van het werkblad en de stollen wanden die tegen elkaar aan staan maken het er niet fraaier op imo. Het lijkt er een beetje op of de verkoper wilde patsen met zijn teken skills maar niet heeft nagedacht of het überhaupt praktisch/realiseerbaar is.
Weet je wel wat de tussenruimte tussen de wand en het eiland is? Het lijkt nu max 80cm en dat is echt veel te weinig.
Het idee voor het ontwerp hebben we een jaar of twee geleden ergens gezien en sprak ons erg aan. Het symetrisch krijgen van het geheel was een punt ergens verder naar onderen op de wensenlijst. Dit zou lastig worden zonder een aanzienlijke verlenging van de wand door te voeren, iets wat hoger op de wensenlijst stond: het mag niet te groot gaan worden.
Lastigste punt is volgens de keukenzaken het voorzien van de schappen die in het keramiek moeten worden vastgezet. Er zijn wat mogelijkheden om het qua lijnen wat rustiger te maken, bv door de koel- en vrieskast elektrisch te laten openen ipv een greeplijst. Ik denk dat ik de tussenafstand die een verticale greeplijst geeft juist wel kan waarderen en die erin laat zitten.
Tussenruimte werkblad van de kookplaat en het eiland is nu 90cm. In de huidige keuken opstelling is dit 85cm en hebben we hier geen last van. Het nieuwe eiland is wel aanzienlijk langer, vandaar ook de keuze om in ieder geval wel wat meer ruimte te nemen.
Mooie keuken!Sdu7cb schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:30:
Nadat enkele maanden geleden een aantal bovenkastje en afzuigkap van onze keuken naar beneden zijn gekomen met de nodige schade (vorige bewoner van ons huis was een echt klusser in de Buurman en Buurman kwaliteit), op zoek gegaan naar een nieuwe keuken. Hierbij een diversiteit aan zaken bezocht in Nederland en Duitsland, waarbij een groot deel vrij snel afviel door diverse redenen. Voor veel verkopers is het moeilijk te beseffen dat bepaalde zaken 100% vastliggen (bv apparatuur), en aan de andere kant graag transparantie wil hebben wat betreft meerprijzen van bijvoorbeeld andere materialen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van links naar rechts:
Kastvullende vriezer
Kastvullende koelkast
Kookplaat:
Afzuigkap:
- Zwart;
Oven:
- Geheel zwart;
- Stoomfunctie;
- Besteklade;
- Goed droogresultaat;
- Timelight;
- Home Connect;
Koelkast:
- A++ of beter;
- Voldoende ruimte;
- 0 graden zone;
Vriezer:
- A++ of beter;
- No frost;
Komende weken voorbereiden: afbreken, slopen (momenteel een L vormige keuken met een muurtje als afscheiding naar de woonkamer), nieuwe tegels leggen.. en dan kunnen ze de nieuwe erin zetten! Het mag even duren maar dan hebben we hopelijk ook wathet is nu even behelpen zonder bovenkastjes en daarvoor ook al een gebrek aan opbergruimte
Mocht je op zoek zijn naar een eettafel die past bij je keukenblad, dan moet je eens bij Karat kijken. Die hebben een uitschuifbare eettafel met nagenoeg hetzelfde blad.
Hi. Nee, niet extreem en lastig zijn we ook niet. En echt moe is de keukenboer ook niet, maar de keuken is inmiddels al in bestelling en dus zijn ze telkens wat kritisch als we met nieuwe wensen komen (maargoed, maanden geleden gaven ze aan dat ze alleen hun eigen lichtoplossing konden toepassen en 'geen Hue' ondersteunen...).FrankSpin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:42:
[...]
Hoezo word je keukenboer een beetje moe? Zijn jullie wensen zo extreem dan? Lijkt mij niet echt lekker gevoel dat die deze indruk geeft. Is toch vaak geen kleine uitgave die je doet.
Onze keuken die nu gemonteerd wordt, is ook een schuller keuken met lavazwart! (en een deel mat witSdu7cb schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Wij als duistere mensen kunnen het wel waarderenBen juist blij met de wat lichtere tint gezien de voorkeur voor diep matzwart in de regel
Gaat om een Schüller keuken. De afgelopen tijd heel erg veel gezien en dit was onze favoriet binnen budget waarbij voor bv apparatuur geen consessies gedaan konden worden. Qua afwerking best netjes, maar ook weer niet overweldigend.
[ Voor 21% gewijzigd door Onno_Devine op 10-03-2019 11:42 ]
Das op zich toch niet zo gek als de bestelling al is gedaan?GustavSan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Hi. Nee, niet extreem en lastig zijn we ook niet. En echt moe is de keukenboer ook niet, maar de keuken is inmiddels al in bestelling en dus zijn ze telkens wat kritisch als we met nieuwe wensen komen (maargoed, maanden geleden gaven ze aan dat ze alleen hun eigen lichtoplossing konden toepassen en 'geen Hue' ondersteunen...).
Lange tijd geleden bij mijn ouders geinstalleerd en heel erg tevreden
Damix Venus
https://www.bol.com/nl/p/...-chroom/9200000024562648/
(Zonder dat je deze hier moet kopen uiteraard)
Damix Venus
https://www.bol.com/nl/p/...-chroom/9200000024562648/
(Zonder dat je deze hier moet kopen uiteraard)
Ja en nee. Wij waren op reis en kregen ineens een mailtje dat we nog een week de tijd hadden om met laatste puntjes te komenMikeyMan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:45:
[...]
Das op zich toch niet zo gek als de bestelling al is gedaan?
Thanks voor de tip, zou een mooie uitbreiding kunnen zijn. Voorlopig even genoeg geld uitgegeven wel, dus zullen het voor nu houden bij een zwart staal + eiken houten tafelPaT schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:32:
[...]
Mooie keuken!
Mocht je op zoek zijn naar een eettafel die past bij je keukenblad, dan moet je eens bij Karat kijken. Die hebben een uitschuifbare eettafel met nagenoeg hetzelfde blad.
Hoi! Ik moet binnenkort een nieuwe keuken plaatsen of laten plaatsen. Helaas is de ruimte wat beperkt, 2.80 breed, en 3.30 diep, maar maar 2.10 diep beschikbaar vanwege deur. Ook andere wanden zijn geen optie i.v.m. deur en raam lager dan aanrechtblad. Om toch wat ruimte te creëren wil ik sowieso hangende kastjes boven het aanrecht.
Ik heb deze opzet gemaakt:

Hebben jullie daar qua inrichting nog tips voor? Rechts naast spoelbak zit de vaatwasser.

Hebben jullie daar qua inrichting nog tips voor? Rechts naast spoelbak zit de vaatwasser.
Ik zou persoonlijk de bovenkasten door laten lopen. Geeft m.i. een rustiger beeld dan dit.francoski schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
Hoi! Ik moet binnenkort een nieuwe keuken plaatsen of laten plaatsen. Helaas is de ruimte wat beperkt, 2.80 breed, en 3.30 diep, maar maar 2.10 diep beschikbaar vanwege deur. Ook andere wanden zijn geen optie i.v.m. deur en raam lager dan aanrechtblad. Om toch wat ruimte te creëren wil ik sowieso hangende kastjes boven het aanrecht.
[Afbeelding]
Desnoods de bovenkastjes in contrastkleur?
De hoge kasten aan de linkerkant naast elkaar en dan op de lange zijde zowel koken als spoelen een optie? Krijg je wel een dode hoek, maar geeft je wel de mogelijkheid om bij spoelen en koken aan beide kanten wat ruimte over te houden. Koken direct naast een hoge kast lijkt me niet prettig.francoski schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
[Afbeelding]
Rechts zie ik ook nog ~10cm ruimte: die zou ik wel meepakken!
[ Voor 3% gewijzigd door Sdu7cb op 10-03-2019 18:54 ]
Als je foto van je keuken hebt houdt ik me warm aanbevolen! Over 3 welen krijgen we ook eindelijk onze schuller keuken in matzwart 👍Onno_Devine schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:42:
[...]
Onze keuken die nu gemonteerd wordt, is ook een schuller keuken met lavazwart! (en een deel mat wit) Een erg mooie kleur!
Het oneindige X 0
Je hebt bijna geen werkbladruimte zo. 4 kookpitten en 2 ovens maar geen ruimte om gerechten te bereiden? Ik weet niet of er nog bijv. een koffiezetapparaat of waterkoker in de keuken komt te staan, maar je ruimte is echt superbeperkt zo. Ik zou hier nog eens heel goed over nadenken...francoski schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
[Afbeelding]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk een keuken van Poggenpohl laten zetten in ons nieuwe appartement. Keuken was niet inbegrepen en we zijn dus langs Siematic en Poggenpohl gegaan om te vergelijken. Het wordt een kookeiland met 2 hoge kasten uit de +Segmento lijn. Siematic vonden we iets te klassiek in veel gevallen + dat ze gelijk in de verkoop-modus gingen, wat ons niet beviel. Bij Poggenpohl vielen we gelijk op een keuken zoals we die graag wilde.
Het kookeiland krijgt een Bora Pure ingelegd in het blad, een zwarte Quooker met uittrekslang, een 40cm onderbouw wasbak en Siemens vaatwasmachine. We hebben gekozen voor een composiet-look blad dat rondom de zwarte kasten loopt. Zoiets, maar dan 20cm minder breed, met composiet ipv marmer, geen grepen en een andere kookplaat:

En bijbehorende eiland tekeningen:

(Bora pure ligt er hier nog op, en wasbak is hier nog 50cm)
De twee hoge kasten zullen de koelkast (Siemens Ki34VV22FF) en stoomoven (Siemens HS836GTB6) bevatten.

Totaalprijs ligt rond de 20K
Het kookeiland krijgt een Bora Pure ingelegd in het blad, een zwarte Quooker met uittrekslang, een 40cm onderbouw wasbak en Siemens vaatwasmachine. We hebben gekozen voor een composiet-look blad dat rondom de zwarte kasten loopt. Zoiets, maar dan 20cm minder breed, met composiet ipv marmer, geen grepen en een andere kookplaat:

De twee hoge kasten zullen de koelkast (Siemens Ki34VV22FF) en stoomoven (Siemens HS836GTB6) bevatten.

Dit weekend weer een stap gemaakt in de zoektocht naar een mooie keuken voor onze nieuwbouwhut. Enige tijd geleden bij Tieleman geweest om een Next125 keuken samen te laten stellen. Die kwamen uit op een bedrag van ruim €28.000. Deze offerte opgestuurd naar Bemmel&Kroon om ze een tegenvoorstel te laten doen en dezelfde keuken bieden zij aan voor €19.500 (met een iets ander blad omdat zij alleen met Dekker als leverancier werken. Een fors verschil wat mijn interesse heeft gewekt om ook daar eens een kijkje te nemen. Gisteren een afspraak gehad en onze wensen nog eens doorgenomen en de offerte licht aangepast;
Kastenwand (Next125, kleur; oud eiken)
- 5 hoge kasten (208cm, full door) met zwarte verticale greeplijst (koelkast, apparaatkast en 3x servieskast met laden).
Kookeiland 300x120cm (Next125, kleur; wit satijn)
- Kookplaatkast met 2 laden 120cm
- front voor vaatwasser 60cm
- spoelkast doorlopende deur (2x60cm)
- aan de andere zijde van het eiland komen 4x onderkast met doorlopende deur 60cm en 1x front voor onderbouwvriezer
Blad
- Dekker Evora Quartz composiet kleur easy white (305 x 120cm)
- Franke 210.50 spoelbak
Aparatuur
- Bora basic kookplaat (indien beschikbaar liever een Pure)
- Quooker Pro 3 fusion square RVS
- Neff combimagnetron (C17MR02N0)
- Neff stoomoven variosteam (B47VR22N0) (moet nog worden aangepast naar een fullsteam).
- Neff vaatwasser (S513A60X0E)
- Neff koelkast (KI2826D30) --> (moet nog worden aangepast naar een koelkast zonder vriesvak).
- Neff onderbouwvriezer (G4344X8)
Deze keuken wordt ons aangeboden voor €21.000 excl plaatsen (van +/- €1500). Door de aanpassing van variosteam naar fullsteam zal er nog een paar honderd euro bij opgeteld kunnen worden. Wat vinden jullie van deze prijs? Schappelijk of zit er nog ruimte voor onderhandeling? Er is in ieder geval een hele hap van de netto prijs van Tieleman. Zie Bemmel&Kroon echter vooral als dozenschuiver van apparatuur en weet niet wat ik ervan moet denken als leverancier van complete keuken (hoewel we zeer netjes zijn geholpen).
De foto die ik heb van het keukenontwerp doet geen recht aan de betreffende keuken. Daarom een foto van een (luxere) showroomkeuken waar onze keuken van is afgeleid (zelfde opstelling & frontkleuren).
Kastenwand (Next125, kleur; oud eiken)
- 5 hoge kasten (208cm, full door) met zwarte verticale greeplijst (koelkast, apparaatkast en 3x servieskast met laden).
Kookeiland 300x120cm (Next125, kleur; wit satijn)
- Kookplaatkast met 2 laden 120cm
- front voor vaatwasser 60cm
- spoelkast doorlopende deur (2x60cm)
- aan de andere zijde van het eiland komen 4x onderkast met doorlopende deur 60cm en 1x front voor onderbouwvriezer
Blad
- Dekker Evora Quartz composiet kleur easy white (305 x 120cm)
- Franke 210.50 spoelbak
Aparatuur
- Bora basic kookplaat (indien beschikbaar liever een Pure)
- Quooker Pro 3 fusion square RVS
- Neff combimagnetron (C17MR02N0)
- Neff stoomoven variosteam (B47VR22N0) (moet nog worden aangepast naar een fullsteam).
- Neff vaatwasser (S513A60X0E)
- Neff koelkast (KI2826D30) --> (moet nog worden aangepast naar een koelkast zonder vriesvak).
- Neff onderbouwvriezer (G4344X8)
Deze keuken wordt ons aangeboden voor €21.000 excl plaatsen (van +/- €1500). Door de aanpassing van variosteam naar fullsteam zal er nog een paar honderd euro bij opgeteld kunnen worden. Wat vinden jullie van deze prijs? Schappelijk of zit er nog ruimte voor onderhandeling? Er is in ieder geval een hele hap van de netto prijs van Tieleman. Zie Bemmel&Kroon echter vooral als dozenschuiver van apparatuur en weet niet wat ik ervan moet denken als leverancier van complete keuken (hoewel we zeer netjes zijn geholpen).
De foto die ik heb van het keukenontwerp doet geen recht aan de betreffende keuken. Daarom een foto van een (luxere) showroomkeuken waar onze keuken van is afgeleid (zelfde opstelling & frontkleuren).

Neem aan dat dit de Quooker Flex betreft? Wanneer komt deze in het zwart uit?Soxx schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:36:
....... een zwarte Quooker met uittrekslang ..........
[ Voor 21% gewijzigd door Bassie90 op 10-03-2019 22:27 ]
20cm minder breed of minder lang? Een beetje breedte is wel lekker met een eiland.Soxx schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:36:
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk een keuken van Poggenpohl laten zetten in ons nieuwe appartement. Keuken was niet inbegrepen en we zijn dus langs Siematic en Poggenpohl gegaan om te vergelijken. Het wordt een kookeiland met 2 hoge kasten uit de +Segmento lijn. Siematic vonden we iets te klassiek in veel gevallen + dat ze gelijk in de verkoop-modus gingen, wat ons niet beviel. Bij Poggenpohl vielen we gelijk op een keuken zoals we die graag wilde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede vraag. Ik weet wel dat je ze kunt laten customizen. Bijv. hier: https://www.yardleybespoke.co.uk/tag/quooker/Bassie90 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:26:
[...]
Neem aan dat dit de Quooker Flex betreft? Wanneer komt deze in het zwart uit?
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1