Paar weken terug gemaild met Quooker. Flex (mat) zwart komt eraan maar nog geen datum. Wrs dit jaar nog.Bassie90 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:26:
[...]
Neem aan dat dit de Quooker Flex betreft? Wanneer komt deze in het zwart uit?
Goede vraag. In dit geval ~20cm minder lang. De totale oppervlakte is 285cm x 98cmMikeyMan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:38:
[...]
20cm minder breed of minder lang? Een beetje breedte is wel lekker met een eiland.
Yes! Hij komt dit jaar uit.Bassie90 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:26:
[...]
Neem aan dat dit de Quooker Flex betreft? Wanneer komt deze in het zwart uit?
@jslaman
Had je bij Tieleman niet veel luxere apparatuur uitgezocht? De uitgezochte Neff apparaten zijn niet heel geweldig. De combi heeft geen onder- en bovenwarmte en combineert niet met de Fullsteam oven en de vaatwasser is met kunststof kuip.
Dat zal het prijsverschil niet verklaren maar is wel een aandachtspuntje.
@Soxx
Vanwaar de keuze voor Poggenpohl? De keuken die getekend is kan zo ongeveer iedere keukenfabrikant maken.
De koelkastdeur gaat trouwens niet helemaal open
Had je bij Tieleman niet veel luxere apparatuur uitgezocht? De uitgezochte Neff apparaten zijn niet heel geweldig. De combi heeft geen onder- en bovenwarmte en combineert niet met de Fullsteam oven en de vaatwasser is met kunststof kuip.
@Soxx
Vanwaar de keuze voor Poggenpohl? De keuken die getekend is kan zo ongeveer iedere keukenfabrikant maken.
[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-03-2019 10:50 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Dank voor je reactie. Offerte van tieleman was, op de leverancier van het blad na, hetzelfde. Prijsverschil van ruim €8000 vond ik ook vrij extreem.Kapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:40:
@jslaman
Tieleman is zelf met deze apparatuur op de proppen gekomen en hier is inderdaad nog wel een slag te slaan;
- Fullsteam oven dient inderdaad te worden gecombineerd met een combi die hier visueel bij past (worden onder elkaar gemonteerd). Zolang de fullsteam onder en bovenwarmte heeft is dit voor de combi geen vereiste, die zal voornamelijk worden ingezet om brood te ontdooien met de magnetronfunctie.
- Vaatwasser is inderdaad erg basic en gaat ook nog aangepast worden. Naast de kunstof kuip vind ik 48db geluidsproductie teveel aangezien de keuken een leefruimte wordt. Heb nu een siemens waarbij 42db wordt opgegeven en dat vind ik al storend.
Huidige offerte is grofweg opgebouwd uit €2500 aan werkblad, €6500 aan apparatuur en €12000 aan kasten. Werkblad en apparatuur is vergelijkbaar met online prijzen. Kasten zijn was lastiger te vergelijken. Eenzelfde opstelling is bij keukenkastenfabriek goedkoper samen te stellen, maar betreft natuurlijk geen next125. Iemand een mening over de gerekend €12000 voor de kasten?
[ Voor 0% gewijzigd door jslaman op 11-03-2019 10:55 . Reden: Typo ]
De prijs voor het kastwerk is te hoog en die van de apparatuur is te laag... Do the mathjslaman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:54:
[...]
Dank voor je reactie. Offerte van tieleman was, op de leverancier van het blad na, hetzelfde. Prijsverschil van ruim €8000 vond ik ook vrij extreem.
Tieleman is zelf met deze apparatuur op de proppen gekomen en hier is inderdaad nog wel een slag te slaan;
- Fullsteam oven dient inderdaad te worden gecombineerd met een combi die hier visueel bij past (worden onder elkaar gemonteerd). Zolang de fullsteam onder en bovenwarmte heeft is dit voor de combi geen vereiste, die zal voornamelijk worden ingezet om brood te ontdooien met de magnetronfunctie.
- Vaatwasser is inderdaad erg basic en gaat ook nog aangepast worden. Naast de kunstof kuip vind ik 48db geluidsproductie teveel aangezien de keuken een leefruimte wordt. Heb nu een siemens waarbij 42db wordt opgegeven en dat vind ik al storend.
Huidige offerte is grofweg opgebouwd uit €2500 aan werkblad, €6500 aan apparatuur en €12000 aan kasten. Werkblad en apparatuur is vergelijkbaar met online prijzen. Kasten zijn was lastiger te vergelijken. Eenzelfde opstelling is bij keukenkastenfabriek goedkoper samen te stellen, maar betreft natuurlijk geen next125. Iemand een mening over de gerekend €12000 voor de kasten?
Als je de apparatuur boven elkaar inbouwt zou ik bij Neff zeker kiezen voor de Seamless strips. Dit zorgt ervoor dat de 2 apparaten er als 1 groot apparaat uitzien, erg fraai.
Je krijgt bij een matchende combi-magnetron de onder- en bovenwarmte erbij. Een apparaat met hetzelfde display bestaat niet met alleen hete lucht. Tevens hebben die luxere types voortaan allemaal Home-Connect.
Mocht je nog iets budget over hebben zou ik ook zeker voor de 7L Quooker kiezen.
Aantal redenen:Kapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:40:
@jslaman
@Soxx
- Kwaliteit. Poggenpohl levert merkbaar hogere kwaliteit dan de gemiddelde keukenboer.
- Service. Vanaf het moment dat we daar binnenstapten werd er heel goed gekeken naar onze wensen, voorkeuren en budget. Hele andere ervaring bij Siematic en andere keukenboer hier in Amsterdam.
- Prijs. Poggenpohl past simpelweg binnen ons budget.
Of iedere keukenfabrikant deze keuken kan maken weet ik niet, ben het nog niet tegengekomen in de verschillende showrooms.
Die koelkastdeur... hoe bedoel je?
Seamless strips zijn zeker de bedoeling, maar staan niet op de offerte. Mogelijk vanwege de niet matchende apparaten. Nog een puntje van aandacht...Kapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:03:
[...]
De prijs voor het kastwerk is te hoog en die van de apparatuur is te laag... Do the math![]()
Als je de apparatuur boven elkaar inbouwt zou ik bij Neff zeker kiezen voor de Seamless strips. Dit zorgt ervoor dat de 2 apparaten er als 1 groot apparaat uitzien, erg fraai.
Je krijgt bij een matchende combi-magnetron de onder- en bovenwarmte erbij. Een apparaat met hetzelfde display bestaat niet met alleen hete lucht. Tevens hebben die luxere types voortaan allemaal Home-Connect.
Mocht je nog iets budget over hebben zou ik ook zeker voor de 7L Quooker kiezen.
Vanwaar de aanbeveling voor 7l quooker? Instant warm water?
Prijsverschil is minimaal en de standaard 3L (uit mijn hoofd) is er zo doorheen.jslaman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:14:
[...]
Seamless strips zijn zeker de bedoeling, maar staan niet op de offerte. Mogelijk vanwege de niet matchende apparaten. Nog een puntje van aandacht...
Vanwaar de aanbeveling voor 7l quooker? Instant warm water?
PS. mocht je budget over hebben kijk dan eens naarr de Miele stoomoven/combi's al dan niet Artline in het zwart.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 11-03-2019 11:18 ]
Zie inderdaad dat het prijsverschil tussen 3 of 7liter quooker zo'n €250 is. We hebben voldoende kastruimte in het eiland, dus die komt ook nog op het lijstje.GeeMoney schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:16:
[...]
Prijsverschil is minimaal en de standaard 3L (uit mijn hoofd) is er zo doorheen.
PS. mocht je budget over hebben kijk dan eens naarr de Miele stoomoven/combi's al dan niet Artline in het zwart.
Wat er dus nog aangepast dient te worden is;
- quooker naar 7 liter
- stillere vaatwasser met rvs kuip
- matchende oven combi met seamless strips
- koelkast zonder vriesvak (kan zonder meerprijs)
Budget is zonder deze aanpassing al overschreden, dus de overstap naar Miele zit er niet in, tenzij dat elders voor deze prijs kan. Zou het nog zinvol zijn de keuken ook in Nordhorn te laten offreren? Of is het prijsverschil met Duitsland er niet (meer)?
Wat zijn volgens jou dan de merkbare kwaliteitsverschillen? Poggenpohl levert mooie kwaliteit hoor maar een Haecker Systemat of Schuller Next doet daar echt niet voor onder.Soxx schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:13:
[...]
Aantal redenen:
- Kwaliteit. Poggenpohl levert merkbaar hogere kwaliteit dan de gemiddelde keukenboer.
- Service. Vanaf het moment dat we daar binnenstapten werd er heel goed gekeken naar onze wensen, voorkeuren en budget. Hele andere ervaring bij Siematic en andere keukenboer hier in Amsterdam.
- Prijs. Poggenpohl past simpelweg binnen ons budget.
Of iedere keukenfabrikant deze keuken kan maken weet ik niet, ben het nog niet tegengekomen in de verschillende showrooms.
Die koelkastdeur... hoe bedoel je?
De greep van de koelkast zorgt ervoor dat de deur niet 90 graden open kan, deze duwt in je verse stukwerk
Een Schuller Next 125 (Blum ladesystemenKapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Wat zijn volgens jou dan de merkbare kwaliteitsverschillen? Poggenpohl levert mooie kwaliteit hoor maar een Haecker Systemat of Schuller Next doet daar echt niet voor onder.
De greep van de koelkast zorgt ervoor dat de deur niet 90 graden open kan, deze duwt in je verse stukwerk
Bij Systemat heb ik altijd zo'n DMG gevoel

Je zou ook kunnen kijken naar een interieurbouwer. Die hebben vaak qua fineer een net iets hoger kwaliteitslevel en je hebt wat minder met passtukken/plinten en standaard kastmaten te maken. Qua prijs maakt het meestal niet veel uit.
Je bedoelt die Steinhaus keukens uit eigen fabriek?

Vlak Barletti niet uitKapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Je bedoelt die Steinhaus keukens uit eigen fabriek?
Ik zou in plaats van 2 ovens een combi-oven pakken en deze onder het fornuis verwerken. Dan de hoge kast in de hoek vervangen door een gewone kast met (bestek) lades zodat je ook wat werkbladruimte overhoudt.francoski schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:08:
Hoi! Ik moet binnenkort een nieuwe keuken plaatsen of laten plaatsen. Helaas is de ruimte wat beperkt, 2.80 breed, en 3.30 diep, maar maar 2.10 diep beschikbaar vanwege deur. Ook andere wanden zijn geen optie i.v.m. deur en raam lager dan aanrechtblad. Om toch wat ruimte te creëren wil ik sowieso hangende kastjes boven het aanrecht.
Ik heb deze opzet gemaakt:
[Afbeelding]
Hebben jullie daar qua inrichting nog tips voor? Rechts naast spoelbak zit de vaatwasser.
Alternatief is om de oven rechts boven de koelkast te doen (of zit daar een vriezer bij in?). Wil je per sé een losse magnetron, dan kan die ook in een bovenkastje.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Geen idee over Haecker Systemat, maar kijkend naar Schuller Next 125 zijn de prijzen (en kwaliteit) redelijk vergelijkbaar.Kapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Wat zijn volgens jou dan de merkbare kwaliteitsverschillen? Poggenpohl levert mooie kwaliteit hoor maar een Haecker Systemat of Schuller Next doet daar echt niet voor onder.
Heeft iemand ervaring met de ex877kyx1e kookplaat? Ik ben benieuwd of de touch screen bediening een beetje soepel werkt. Ik lees in enkele reviews terug dat het touch screen soms traag reageert en soms de aanraking verkeerd registreert. Misschien is dit inmiddels opgelost door een firmware update. Ik had eerst het nieuwe model ex877kyx5e uitgezocht, maar kan nu met dikke korting het vorige model krijgen. Ik zie geen noemenswaardige verschillen tussen beide modellen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Bij ons was B&K ook in eerste instantie aanmerkelijk goedkoper met Next125 dan de 'onafhankelijke ' kleine keukenboer. (23,5k t.o.v. 27,8k)jslaman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:54:
Let wel op (kleine maar aanmerkelijke) verschillen die verstopt kunnen zijn in de typenummers, zoals bij ons bijv.:
1) zijkant van 1 kast zonder zichtzijde
2) plint van kunststof ipv gelakt hout
3) gaasmandjes in apothekerskast ipv luxere 'bakjes'
4) plastic bestekinleg ipv houten. (Vind ik in keuken van dit soort bedragen no go)
Ook is montage bij B&K uitbesteedt aan een externe, die je ook separaat betaald voor de montage. Bij wie de verantwoordelijkheid ligt is mij niet helemaal duidelijk.
Alles bij elkaar kleine verschillen. Heb uiteindelijk de gewenste layout bij de lokale speler voor 23.750 gekocht, vanwege service en voorwaarden zoals de montage.
vorige keuken in 2015 gekocht bij B&K, was in lagere segment (12k). Helemaal tevreden mee, dus ben niet anti-B&K
Bedankt voor je reactie. Op dergelijke zaken heb ik ze niet kunnen betrappen. Ze hebben inderdaad geen eigen montageploeg, dus dat wordt uitbesteed. Verantwoordelijkheud hiervoor ligt echter bij B&K, maar een eigen montagedienst zou zeker mijn voorkeur hebben.DaWayne schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:50:
[...]
Bij ons was B&K ook in eerste instantie aanmerkelijk goedkoper met Next125 dan de 'onafhankelijke ' kleine keukenboer. (23,5k t.o.v. 27,8k)
Let wel op (kleine maar aanmerkelijke) verschillen die verstopt kunnen zijn in de typenummers, zoals bij ons bijv.:
1) zijkant van 1 kast zonder zichtzijde
2) plint van kunststof ipv gelakt hout
3) gaasmandjes in apothekerskast ipv luxere 'bakjes'
4) plastic bestekinleg ipv houten. (Vind ik in keuken van dit soort bedragen no go)
Ook is montage bij B&K uitbesteedt aan een externe, die je ook separaat betaald voor de montage. Bij wie de verantwoordelijkheid ligt is mij niet helemaal duidelijk.
Alles bij elkaar kleine verschillen. Heb uiteindelijk de gewenste layout bij de lokale speler voor 23.750 gekocht, vanwege service en voorwaarden zoals de montage.
vorige keuken in 2015 gekocht bij B&K, was in lagere segment (12k). Helemaal tevreden mee, dus ben niet anti-B&K
Heb je dit prijsverschil al eens bij Tieleman voorgelegd? Onze keuken komt van Tieleman, en heb toen een offerte door B&K laten maken, maar die waren echt niet zoveel goedkoper, eigenlijk kwam de prijs maar 1K lager uit. En wat een andere keukenzaak ons vertelde was dat B&K inderdaad andere plinten en afdekplaten gebruikt, waardoor je ook nog eens kleurverschil kan hebben. En meer van dat soort geintjes bleken er in te zitten van B&K.jslaman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Op dergelijke zaken heb ik ze niet kunnen betrappen. Ze hebben inderdaad geen eigen montageploeg, dus dat wordt uitbesteed. Verantwoordelijkheud hiervoor ligt echter bij B&K, maar een eigen montagedienst zou zeker mijn voorkeur hebben.
Tieleman bleek wat duurder in het apparatuur te zitten. Zodoende hebben wij al het apparatuur bij Keukenloods besteld en ook de kraan van Grohe elders. Maar met de overeenkomst dat Tieleman alles zou gaan plaatsen en aansluiten. Tevens was Tieleman een van de weinige die gelijk de hoge kasten in wilde bouwen en nisjes kon maken etc. En alles in eigen hand heeft. Over de uiteindelijke prijs is ook wel iets te onderhandelen, niet veel. Wij twijfelden tussen een Keller keuken of een Snaidero, daar zat 2K tussen, toen hebben we het verschil gedeeld en zijn voor de Snaidero gegaan, omdat deze mooiere greeploze deuren had.
Aftersales en service is tot nu ook zeer goed bevallen.
Succes met de keuze!
Heb de B&K offerte zojuist weer voorgelegd aan de adviseur van Tieleman. Ook een afspraakverzoek uitstaan bij Ekelhoff. Benieuwd of zij een concurrerend aanbod kunnen doen.sanvv78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Heb je dit prijsverschil al eens bij Tieleman voorgelegd? Onze keuken komt van Tieleman, en heb toen een offerte door B&K laten maken, maar die waren echt niet zoveel goedkoper, eigenlijk kwam de prijs maar 1K lager uit. En wat een andere keukenzaak ons vertelde was dat B&K inderdaad andere plinten en afdekplaten gebruikt, waardoor je ook nog eens kleurverschil kan hebben. En meer van dat soort geintjes bleken er in te zitten van B&K.
Tieleman bleek wat duurder in het apparatuur te zitten. Zodoende hebben wij al het apparatuur bij Keukenloods besteld en ook de kraan van Grohe elders. Maar met de overeenkomst dat Tieleman alles zou gaan plaatsen en aansluiten. Tevens was Tieleman een van de weinige die gelijk de hoge kasten in wilde bouwen en nisjes kon maken etc. En alles in eigen hand heeft. Over de uiteindelijke prijs is ook wel iets te onderhandelen, niet veel. Wij twijfelden tussen een Keller keuken of een Snaidero, daar zat 2K tussen, toen hebben we het verschil gedeeld en zijn voor de Snaidero gegaan, omdat deze mooiere greeploze deuren had.
Succes met de keuze!
Sommige mensen denken volgens mij dat de keukenleveranciers slapend rijk worden. Netto prijsverschillen van 6k zijn simpelweg onmogelijk. Als de prijsverschillen zo groot zijn zitten er gegarandeerd verschillen in de offertes. Het weg laten van zichtzijdes, zijpanelen of het toepassen van kunststof plinten zijn inderdaad veel voorkomende trucjes.sanvv78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Heb je dit prijsverschil al eens bij Tieleman voorgelegd? Onze keuken komt van Tieleman, en heb toen een offerte door B&K laten maken, maar die waren echt niet zoveel goedkoper, eigenlijk kwam de prijs maar 1K lager uit. En wat een andere keukenzaak ons vertelde was dat B&K inderdaad andere plinten en afdekplaten gebruikt, waardoor je ook nog eens kleurverschil kan hebben. En meer van dat soort geintjes bleken er in te zitten van B&K.
Succes met de keuze!
Of zijn het resultaat van opgeblazen prijzen omdat het weer een stuk beter gaat met de economie en dus ook de keuken business.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Sommige mensen denken volgens mij dat de keukenleveranciers slapend rijk worden. Netto prijsverschillen van 6k zijn simpelweg onmogelijk. Als de prijsverschillen zo groot zijn zitten er gegarandeerd verschillen in de offertes. Het weg laten van zichtzijdes, zijpanelen of het toepassen van kunststof plinten zijn inderdaad veel voorkomende trucjes.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Zijpanelen zijn bij beide offertes opgenomen. Plint van de kastenwand is in hetzelfde fineer als de fronten. Plint van het eiland is inderdaad kunststof, maar dit is bij zowel B&K als bij Tieleman aan de orde. Beide zaken adverteren netto prijzen te hanteren, de vraag is natuurlijk in hoeverre de rek er dan echt uit is.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Sommige mensen denken volgens mij dat de keukenleveranciers slapend rijk worden. Netto prijsverschillen van 6k zijn simpelweg onmogelijk. Als de prijsverschillen zo groot zijn zitten er gegarandeerd verschillen in de offertes. Het weg laten van zichtzijdes, zijpanelen of het toepassen van kunststof plinten zijn inderdaad veel voorkomende trucjes.
[ Voor 7% gewijzigd door jslaman op 12-03-2019 11:15 ]
kan me ook wel vinden in het eerdere verhaal dat de verschillen het verschil makenjslaman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Heb de B&K offerte zojuist weer voorgelegd aan de adviseur van Tieleman. Ook een afspraakverzoek uitstaan bij Ekelhoff. Benieuwd of zij een concurrerend aanbod kunnen doen.

Had een offerte liggen bij ekelhoff en daarna naar B&K gegaan. Offertes kwamen qua prijs erg overeen en dan zelfs nog licht in het voordeel van B&K maar toen ik even rustig de details naast elkaar zette kwam ik tot de conclusie dat ik bij ekelhoff meer keuken kreeg dan B&K
moraal: let idd op de details (als je deze iig kunt vertalen van artikelcodes naar mensentaal)
En dat maakt het ook gelijk zo lastig om te vergelijken. Mijn offerte bestaat uit zes (?) Pagina's artikelcodes, maten en specificaties. Das bij offertes voor hetzelfde materiaal/merk al lastig. Laat staan voor twee vergelijkbare keukens van een ander merk.
En dan heb je wel op papier wat er is uitgezocht, maar weet je nog niet wat optimaal mogelijk is.
Op een gegeven moment moet je er toch vanuit gaan dat de adviseur weet waar hij het over heeft, en er lol in heeft om een mooie keuken samen te stellen.
Edit: pas wel op met het meenemen van offertes van de ene naar de andere. Voor je het weet sluipt er een fout in tussen twee aanbieders.
En dan heb je wel op papier wat er is uitgezocht, maar weet je nog niet wat optimaal mogelijk is.
Op een gegeven moment moet je er toch vanuit gaan dat de adviseur weet waar hij het over heeft, en er lol in heeft om een mooie keuken samen te stellen.
Edit: pas wel op met het meenemen van offertes van de ene naar de andere. Voor je het weet sluipt er een fout in tussen twee aanbieders.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2019 13:07 ]
Fijn dat jij die ervaring heb met Tieleman. Die van mij is 180 graden de andere kant op. Ze waren MINSTENS 7000 euro duurder dan een concullega die ook goed bekend stond en ook zijn eigen montage afdeling heeft. Voor een voordelig aanbod hoef je m.i. niet naar Tieleman.sanvv78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Succes met de keuze!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Even los van de prijzen heb ik een zelfde soort actie meegemaakt.
Bij NUVA keukens leveren ze Pronorm keukens bij ASWA ook. Volledig 1 op 1 te vergelijken dus.
Echter kwam ik er pas bij ASWA achter (terwijl ze al goedkoper waren als NUVA) dat ze bij NUVA de Pronorm keukens "uitkleden" Geen aluminium inlay op de bodem van de spoelkast. Geen inlay in de lades. Goedkopere afwerking voor de plinten. En zo waren er nog een paar dingen.
Mijn vorige keuken kwam van NUVA af en was inderdaad gekomen zonder al die dingen. Dit terwijl de keukens bij ASWA onder de zelfde of lagere prijs geleverd werden maar wel kwamen met deze "extra's" Nu zijn dit maximaal een honderd euro aan extraatjes maar dat ze dit verzwijgen bij de ene toko en het bij de andere toko tussen het gesprek door even melden dat je daar op moet letten bij vergelijken vind ik een mooi voorbeeld van de "prachtige" wereld van de keukens.
Bij NUVA keukens leveren ze Pronorm keukens bij ASWA ook. Volledig 1 op 1 te vergelijken dus.
Echter kwam ik er pas bij ASWA achter (terwijl ze al goedkoper waren als NUVA) dat ze bij NUVA de Pronorm keukens "uitkleden" Geen aluminium inlay op de bodem van de spoelkast. Geen inlay in de lades. Goedkopere afwerking voor de plinten. En zo waren er nog een paar dingen.
Mijn vorige keuken kwam van NUVA af en was inderdaad gekomen zonder al die dingen. Dit terwijl de keukens bij ASWA onder de zelfde of lagere prijs geleverd werden maar wel kwamen met deze "extra's" Nu zijn dit maximaal een honderd euro aan extraatjes maar dat ze dit verzwijgen bij de ene toko en het bij de andere toko tussen het gesprek door even melden dat je daar op moet letten bij vergelijken vind ik een mooi voorbeeld van de "prachtige" wereld van de keukens.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het begrip netto prijs zegt nog niets over de hoogte van de prijs. Als de ene keukenzaak een netto prijs hanteert die 35% "korting" geeft op de bruto adviesprijs en de andere zaak hanteert als netto prijs 40% "korting" rekenen beide partijen jou een netto prijs, maar zit er toch verschil tussen.jslaman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:13:
[...]
Zijpanelen zijn bij beide offertes opgenomen. Plint van de kastenwand is in hetzelfde fineer als de fronten. Plint van het eiland is inderdaad kunststof, maar dit is bij zowel B&K als bij Tieleman aan de orde. Beide zaken adverteren netto prijzen te hanteren, de vraag is natuurlijk in hoeverre de rek er dan echt uit is.
Er zit altijd nog wel wat onderhandelingsruimte in, dat is niet meer dan logisch. Het is ook maar net de vraag hoeveel "honger" een keukenzaak heeft. Als de planning al helemaal vol zit hoeven ze niet zo hard te verkopen. Alles wat er dan aan orders nog bijkomt is mooi meegenomen, dus waarom tegen een superscherpe prijs verkopen?
Ik heb niet perse gezegd dat ze voordelig zijn. Maar in de opstelling en met de apparatuur die wij wilden waren ze in dezelfde prijsrange als B&K, en een lokale keukenzaak hier in Zoetermeer. En bij B&K bleek er dus ander materiaal in te zitten. Mijn ervaring is zeer positief met Tieleman, en nee je zijn niet het voordeligste, maar ook echt niet belachelijk duur, en geheel transparant met hun prijzen. Netjes op de mail, niets pushen en alles in eigen beheer. Met een keuken van 28K vind ik dat persoonlijk best fijn, ook de aftersales daarin.PaT schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Fijn dat jij die ervaring heb met Tieleman. Die van mij is 180 graden de andere kant op. Ze waren MINSTENS 7000 euro duurder dan een concullega die ook goed bekend stond en ook zijn eigen montage afdeling heeft. Voor een voordelig aanbod hoef je m.i. niet naar Tieleman.
Dat ziet er gaaf uit!MeteoVir schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
Gisteren was dag 3 van de montage. Alles staat nu, verlichting maakt alles af. De uitsparing voor de Twist stopcontacten wordt 21 maart iets vergroot door de fabrikant van het blad. Gisteravond bleek de gootsteen een klein beetje te lekken, daar komt een monteur a.s. maandag weer voor terug. Al met al is alles toch redelijk soepel gegaan, zeker gezien de omvang van de keuken. Als je soms verhalen hoort over ontbrekende frontjes of verkeerde bladen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken, en vindt de ombouw van hoge kasten er erg mooi uitzien.
Ik neem aan dat er een koelkast in een hoge kast zit, ik vroeg me af hoe je de afvoer van de warme lucht van de koelkast hebt geregeld?
In de hoge kasten zit links een vriezer van 175 cm, rechts een koelkast van 175 cm. De aanvoer van verse lucht gebeurt onderin met een dubbele bodem bij de plint. Onderstaande doorsnede van de zijkant (Paint skillsTMXX schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:13:
[...]
Dat ziet er gaaf uit!
Ik ben ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken, en vindt de ombouw van hoge kasten er erg mooi uitzien.
Ik neem aan dat er een koelkast in een hoge kast zit, ik vroeg me af hoe je de afvoer van de warme lucht van de koelkast hebt geregeld?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iemand hier met ervaring met indelingen voor besteklades? Ik heb gemerkt dat de kwaliteit en prijs sterk uiteenlopen, waarbij met enkele eisen en wensen het nog niet goed wil lukken... De opgave leek me niet heel lastig:
2x Ladeinzet 120cm
Donker / zwart
Mogelijkheid tot plaatsen van foliesnijder
Mogelijkheid tot plaatsen van messenhouder
Mogelijkheid tot plaatsen kruidenpotjes (of evt incl kruidenpotjes)
Overweging is om te zoeken naar een modulair systeem:
1 deel in een ontwerp zonder randen ivm schoonmaken: hoofdbestek hierin
1 deel met vilt ivm 2e bestek
een evt 3e deel als bij de andere varianten geen van de wensen te plaatsen is.
Lastige zal hierbij zijn om qua kleur een beetje uit te komen.
Prijzen van 500-1100 euro zijn inmiddels voorbij gekomen per ladeinzet. Ik was eigenlijk van plan max 500 uit te geven voor 2x ladeinzet
2x Ladeinzet 120cm
Donker / zwart
Prijzen van 500-1100 euro zijn inmiddels voorbij gekomen per ladeinzet. Ik was eigenlijk van plan max 500 uit te geven voor 2x ladeinzet

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Orgalux al gevonden?Sdu7cb schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 01:02:
Iemand hier met ervaring met indelingen voor besteklades? Ik heb gemerkt dat de kwaliteit en prijs sterk uiteenlopen, waarbij met enkele eisen en wensen het nog niet goed wil lukken... De opgave leek me niet heel lastig:
2x Ladeinzet 120cm
Donker / zwart
Yes, met een kruidenrekje (voor 4x 3-4 potjes, dus zónder potjes) voor ruim boven de 150 euro. Met twee van die houders loopt de verhouding binnen het budget dus al compleet scheef
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Kruidenrekjes hebben wij van Emsa. Passen mooi in een lage lade.Sdu7cb schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:44:
Yes, met een kruidenrekje (voor 4x 3-4 potjes, dus zónder potjes) voor ruim boven de 150 euro. Met twee van die houders loopt de verhouding binnen het budget dus al compleet scheef
Wij gaan overigens wel tzt voor de houten inlays. Stuk mooier inderdaad.
Moet trouwens zeggen dat je met de Ikea indeling als je wilt ook nog wel een eind komt hoor. Alleen meer knutselen.
Misschien is dit ook nog een interessant adres: https://shop.stratmann-besteckeinsaetze.de/Sdu7cb schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:44:
Geen Ikea-prijzen, maar wel veel flexibele indelingen. Het zijn echte houten indelingen die op maat worden gemaakt voor vrijwel alle keukenmerken. Ook in zwart gelakt essen.
Heb hier zelf 2 lade-indelingen voor een Schüller keuken gekocht.
Iemand hier nog een mening over de verschillen tussen een Bora basic en een NEFF T48PD1BX0 kookplaat? De bora vind ik mooier, maar zaken als afzuigkracht, geluidsproductie, gebruikersgemak spelen natuurlijk ook een rol en heb geen idee of de BSH platen inmiddels op het niveau van Bora zitten.
Mischien nog even wachten op de Bora Pure of de Classic 2.0 Met name de Pure vindt ik er mooier uitzien dan de Basic.jslaman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:14:
Iemand hier nog een mening over de verschillen tussen een Bora basic en een NEFF T48PD1BX0 kookplaat? De bora vind ik mooier, maar zaken als afzuigkracht, geluidsproductie, gebruikersgemak spelen natuurlijk ook een rol en heb geen idee of de BSH platen inmiddels op het niveau van Bora zitten.
Ja daar was ik helaas ook net te vroeg voor... Helaas...ArCadE schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:15:
[...]
Mischien nog even wachten op de Bora Pure of de Classic 2.0 Met name de Pure vindt ik er mooier uitzien dan de Basic.
Vind de Classic 2.0 er een heel stuk strakker uit zien dan de oude versie die ik nu heb.
En de bediening is ook een stuk praktischer en het kookveld groter.
Ach ja.. Het kan niet allemaal meezitten. Heb het rooster zwart laten poedercoaten, dat scheelt al een stuk
Toevallig een idee wanneer de pure beschikbaar komt? Keuken hoeft pas november geleverd te worden, dus heb nog even.ArCadE schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:15:
[...]
Mischien nog even wachten op de Bora Pure of de Classic 2.0 Met name de Pure vindt ik er mooier uitzien dan de Basic.
Ben er ook benieuwd naar. Nu werd ons de Miele kmda7774 aangeboden.
Weet niet wat die doet met het prijsverschil tov de bora.
Weet niet wat die doet met het prijsverschil tov de bora.
bedoeling was eind juni - begin juli maar is inmiddels uitgesteld naar augustus. Voor geselecteerde dealers zijn er als het goed is vanaf juni showroom modellen leverbaar.jslaman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:31:
[...]
Toevallig een idee wanneer de pure beschikbaar komt? Keuken hoeft pas november geleverd te worden, dus heb nog even.
Verwijderd
Hallo allen,
Wij zijn bezig met het aanschaffen van een keuken. Het wordt een parallelle opstelling. Een gedeelte 300 cm en een gedeelte van ongeveer 350-400 cm. Nu wordt bij ene keukenzaak uitgegaan van het merk beda en bij de ander vh merk hacker systemat. Over Beda kom ik qua ervaringen nagenoeg niets tegen. Iemand hier ervaring met Beda?
Wij zijn bezig met het aanschaffen van een keuken. Het wordt een parallelle opstelling. Een gedeelte 300 cm en een gedeelte van ongeveer 350-400 cm. Nu wordt bij ene keukenzaak uitgegaan van het merk beda en bij de ander vh merk hacker systemat. Over Beda kom ik qua ervaringen nagenoeg niets tegen. Iemand hier ervaring met Beda?
Ik heb in dit topic ook nog nooit iets gelezen over Beda. Als ik op de website van Beda naar 'zoek een dealer' ga dan moet ik mijn postcode invullen en krijg ik de dichtsbijzijnde dealer toegemaild. Ik denk dus dat het een behoorlijk kleine speler is met een beperkt aantal dealers. Dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het slecht is, dus misschien daar maar een keuken bestellen en hier je ervaringen delenVerwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:28:
Hallo allen,

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Wij zijn heel lang bezig geweest met een Beda keuken. Erg mooi spul en we hadden in principe een deal met de leverancier. Deze kwam echter keer op keer de afspraken niet na.Harrie_ schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Ik heb in dit topic ook nog nooit iets gelezen over Beda. Als ik op de website van Beda naar 'zoek een dealer' ga dan moet ik mijn postcode invullen en krijg ik de dichtsbijzijnde dealer toegemaild. Ik denk dus dat het een behoorlijk kleine speler is met een beperkt aantal dealers. Dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het slecht is, dus misschien daar maar een keuken bestellen en hier je ervaringen delen
Daarna naar een andere leverancier net over de grens (Belgie) gegaan. Maar daar moest dezelfde Beda keuken 13.000 euro meer kosten. Leuk detail: Die leverancier was een winkel uit de keten van de oprichter van Beda. Die is na de de verkoop ervan een eigen winkelketen begonnen: https://www.deaplus.be/nl
Toen waren we het beu en zijn we met een leverancier van https://www.demulderkeukensopmaat.nl/ in zee gegaan.
Beide (Beda en de Mulder) leveren stevige kasten met degelijk hang en sluitwerk. De Mulder gebruikt echter overal vochtwerende MDF (groen) wat Beda niet doet.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
@Verwijderd Zojuist nog even teruggezocht in dit topic, daar staat ook niet bar veel in, m.u.v. onderstaande post:
Misschien dat @Ice82 je iets meer kan vertellen over Beda keukens?Ice82 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:04:
[...]
Beda heeft zoiets, al betwijfel ik dat je daarmee goedkoper uit bent. Ligt erg aan de afwerking van de deur. Kwaliteit is wel fantastisch goed.
Zover ik het altijd begrepen heb waren Tristar en Beda vroeger 1..
De fabrieken zitten ook naast elkaar (zie adresgegevens).
De fabrieken zitten ook naast elkaar (zie adresgegevens).
bedankt is een erg mooi product, zeker wanneer het een massief houten of gefineerde keuken moet zijn. Ook in klassieke keukens zijn ze erg goed, qua maatwerk is bijna alles mogelijk. Het is in feite een grote interieurbouw er qua mogelijkheden.Harrie_ schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:16:
@Verwijderd Zojuist nog even teruggezocht in dit topic, daar staat ook niet bar veel in, m.u.v. onderstaande post:
[...]
Misschien dat @Ice82 je iets meer kan vertellen over Beda keukens?
Kasten zijn in zware kwaliteit gemaakt. Mocht je niet voor klassiek - hout gaan, en er geen maatwerk in de keuken zitten, dan is Hacker Systemat een prima alternatief, wat qua prijs een stuk lager zou moeten zijn.
Verwijderd
Dank voor de snelle reacties. Verkoper gaf aan wat jij ook aangeeft ice82. Het wordt geen supergrote keuken dus wil ruimte graag optimaal benutten. Blad wordt 70 of 75 cm diep dan is het fijn als lades ook wat dieper geleverd kunnen worden. Ik zou wel schetsje willen plaatsen maar hoe dan?
lades van 70 diep is ook bij Systemat mogelijkVerwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:50:
Dank voor de snelle reacties. Verkoper gaf aan wat jij ook aangeeft ice82. Het wordt geen supergrote keuken dus wil ruimte graag optimaal benutten. Blad wordt 70 of 75 cm diep dan is het fijn als lades ook wat dieper geleverd kunnen worden. Ik zou wel schetsje willen plaatsen maar hoe dan?;)
De keuze in 38mm dikke laminaat werkbladen bij IKEA is weer kleiner geworden, had ik eerst vanuit de gedrukte catalogus een model gekozen is deze op het internet niet meer te vinden, er is nu maar één 28mm dunne laminaat werkblad met hout motief.
Dat wordt dus omkijken naar een ander merk, dank je wel Ikea
Ik heb goede ervaring met laminaat; hard, krasbestendig en watervast.
[ Voor 11% gewijzigd door frisianstar op 16-03-2019 11:25 ]
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
Je kunt toch nog steeds voor een IKEA keuken gaan en je blad ergens anders halen?frisianstar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:24:
De keuze in 38mm dikke laminaat werkbladen bij IKEA is weer kleiner geworden, had ik eerst vanuit de gedrukte catalogus een model gekozen is deze op het internet niet meer te vinden, er is nu maar één 28mm dunne laminaat werkblad met hout motief.
Verwijderd
Wat voor laminaat heb je dan over (plaatje?). Ondanks dat het zeker hard en watervast zal zijn is een van de beperkingen van het materiaal simpelweg dat het sneller beschadigt. En daarmee dus minder hard, krasvast en watervast zal zijn dan menig ander materiaal.frisianstar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:24:
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:49 ]
i.v.m. een nieuwbouw woning ben ik aan het oriënteren voor een nieuwe keuken. Afgelopen weekend ben ik naar een keukenzaak geweest en heb ik een keuken laten samenstellen, ze hebben hier al mijn eisen en wensen in verwerkt. Qua apparatuur ging mijn voorkeur uit naar Bosch/Siemens (puur gevoel en dat ik de black steel erg mooi vind!) maar voor de snelheid hebben ze in de offerte allemaal ATAG apparatuur geplaatst uit de Matrix lijn.
Ik twijfel echter over ATAG omdat ik geen idee heb hoe zich deze verhoud tot bosch/siemens (prijs/kwaliteit), heb altijd het idee dat bosch/siemens net wat beter is? en ben dan ook benieuwd of iemand hier iets nuttigs over kan zeggen.
Het gaat om de apparatuur;
Koelkast KD22178A € 1.445,00
Vriezer KD5188C € 979,00
Stoomoven CS6612D € 2.305,00
Oven-Combi CX4612D € 1.699,00
Vaatwasser VA7016RT € 1.499,00
Kookplaat HI8272S € 1.775,00
Afzuigkap WS90212FM € 1.649,00
Warmhoudlade WD1612D € 719,00
Adviesprijs apparatuur +/- 12K
Keuken is +/- 3M lang en heeft een keramisch blad van 4cm dik en bestaat uit 2 kasten van 60cm, 1 lade van 60CM onder de gootsteen en een lade van 120cm lang. De andere kant is een kastenwand met uitspraing voor de koffiezet automaat waar hetzelfde blad op ligt van ongeveer 65cm. Naast de apparatuur zijn er in totaal 5 kasten verwerkt waarvan 1 kast 3 lades bevat. De deuren zijn gelakt MDF.
In de offerte hebben ze ook een Quooker flex 3l met een zeep dispenser gezet. Als ik deze zou laten vervallen voor een normale kraan en zeep dispenser zou dit ongeveer 1K schelen.
Totale prijs van de keuken incl montage zou komen op 18,5K. Verkoper gaf aan dat het grote gedeelte van de prijs door de apparatuur komt. Omdat ik geen exacte prijzen heb van de losse onderdelen vind ik het lastig inschatten of dit een reële prijs is, iemand hier een idee over?
Ik twijfel echter over ATAG omdat ik geen idee heb hoe zich deze verhoud tot bosch/siemens (prijs/kwaliteit), heb altijd het idee dat bosch/siemens net wat beter is? en ben dan ook benieuwd of iemand hier iets nuttigs over kan zeggen.
Koelkast KD22178A € 1.445,00
Vriezer KD5188C € 979,00
Stoomoven CS6612D € 2.305,00
Oven-Combi CX4612D € 1.699,00
Vaatwasser VA7016RT € 1.499,00
Kookplaat HI8272S € 1.775,00
Afzuigkap WS90212FM € 1.649,00
Warmhoudlade WD1612D € 719,00
Keuken is +/- 3M lang en heeft een keramisch blad van 4cm dik en bestaat uit 2 kasten van 60cm, 1 lade van 60CM onder de gootsteen en een lade van 120cm lang. De andere kant is een kastenwand met uitspraing voor de koffiezet automaat waar hetzelfde blad op ligt van ongeveer 65cm. Naast de apparatuur zijn er in totaal 5 kasten verwerkt waarvan 1 kast 3 lades bevat. De deuren zijn gelakt MDF.
In de offerte hebben ze ook een Quooker flex 3l met een zeep dispenser gezet. Als ik deze zou laten vervallen voor een normale kraan en zeep dispenser zou dit ongeveer 1K schelen.
Totale prijs van de keuken incl montage zou komen op 18,5K. Verkoper gaf aan dat het grote gedeelte van de prijs door de apparatuur komt. Omdat ik geen exacte prijzen heb van de losse onderdelen vind ik het lastig inschatten of dit een reële prijs is, iemand hier een idee over?
[ Voor 5% gewijzigd door Phorcys op 19-03-2019 08:55 ]
Heb je al naar keukenloods.nl gemaild met een lijst van deze apparaten, ze staan allemaal op de website met de vermelding 'bel of mail voor een speciale aanbieding'. Dan weet je in in ieder geval hoeveel ruimte er nog in zit...Phorcys schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:46:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Koelkast KD22178A € 1.445,00 Vriezer KD5188C € 979,00 Stoomoven CS6612D € 2.305,00 Oven-Combi CX4612D € 1.699,00 Vaatwasser VA7016RT € 1.499,00 Kookplaat HI8272S € 1.775,00 Afzuigkap WS90212FM € 1.649,00 Warmhoudlade WD1612D € 719,00
[...]
Nee nog niet, was van plan om dit vanavond te doen. Hoopte dat iemand hier wat kon zeggen over prijs/kwaliteit van atag tov bosch/siemens en of de totaal prijs van de keuken reeël is of aan de hoge kant.Harrie_ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:05:
[...]
Heb je al naar keukenloods.nl gemaild met een lijst van deze apparaten, ze staan allemaal op de website met de vermelding 'bel of mail voor een speciale aanbieding'. Dan weet je in in ieder geval hoeveel ruimte er nog in zit...
Ik had altijd hetzelfde gevoel wat betreft kwaliteit van Atag vs Siemens/Bosch. Echter heb ik een tijdje gekeken naar een Atag inductieplaat en de bediening daarvan leek mij handiger dan hoe BSH het doet. Dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit/levensduur van BSH.Phorcys schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:11:
[...]
Nee nog niet, was van plan om dit vanavond te doen. Hoopte dat iemand hier wat kon zeggen over prijs/kwaliteit van atag tov bosch/siemens en of de totaal prijs van de keuken reeël is of aan de hoge kant.
Maar om jou een idee te geven van de kwaliteit van BSH, mijn Bosch apparatuur is nu 10 jaar oud. De combimagnetron begint steeds interessantere geluiden te maken en verdeelt de warmte steeds ongelijkmatiger. De afzuigkap vond ik vanaf dag 1 eigenlijk al veel te rumoerig en zuigt maar matig af (nog lang kookluchten in de woonkamer) en de vaatwasser heeft soms een eigen wil op het heetste programma.
In al die tijd is enkel de startknop van de magnetron vervangen als echt defect.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zoiets is altijd lastig. De keuken die ik afgelopen winter eruit heb gesloopt zat vol met ATAG apparatuur (23 jaar oud) wat allemaal nog perfect werkte. Nou wil dat op zich niet zoveel zeggen, 23 jaar geleden moest je ook een Philips TV hebben, die wil je nu ook niet meer...Phorcys schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:11:
[...]
Nee nog niet, was van plan om dit vanavond te doen. Hoopte dat iemand hier wat kon zeggen over prijs/kwaliteit van atag tov bosch/siemens en of de totaal prijs van de keuken reeël is of aan de hoge kant.
In dit topic is trouwens zat te vinden over ATAG.
Verder zijn het natuurlijk nogal prijzen... Ik kom die lijstjes vaker tegen in dit topic, maar ik kan dat totaal niet duiden.
Als ik die koelkast van 1500 euro als voorbeeld neem; als ik bij keukenloods zoek naar koelkasten van dat formaat kom ik tig AEG, Siemens, Bosch koelkasten tegen die dik onder de 1000 euro zitten. Wat rechtvaardigt die prijs dan? Wat is er zoveel beter aan die koelkast waar de keukenboer mee aan komt zetten?
Datzelfde geld eigenlijk voor alle andere apparatuur. Voor die vaatwasser van 1500 euro kun je een AEG, Siemens, Bosch pakken van 500 euro (vooruit: dan heb je 44dB i.p.v. 42dB). Ik begrijp die prijzen echt niet.
En als er over 5, 8 of 10 jaar een apparaat stuk gaat, dan koop je toch gewoon een nieuwe?
Zou niet alleen keukenloods mailen, maar bijvoorbeeld ook bemmel en kroon en 123apparatuur. In je mailtje ook vermelden dat je de prijzen bij al deze partijen opvraagt. Ter info; keukenloods was bij mij veruit het duurst.Harrie_ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:05:
[...]
Heb je al naar keukenloods.nl gemaild met een lijst van deze apparaten, ze staan allemaal op de website met de vermelding 'bel of mail voor een speciale aanbieding'. Dan weet je in in ieder geval hoeveel ruimte er nog in zit...
Allemaal adviesprijzen waar de keukenboer vervolgens nog 40 a 50% 'korting' op geeft.Harrie_ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Als ik die koelkast van 1500 euro als voorbeeld neem; als ik bij keukenloods zoek naar koelkasten van dat formaat kom ik tig AEG, Siemens, Bosch koelkasten tegen die dik onder de 1000 euro zitten. Wat rechtvaardigt die prijs dan? Wat is er zoveel beter aan die koelkast waar de keukenboer mee aan komt zetten?
Nu we het toch over apparatuur hebben, hoe zouden jullie het aanpakken wanneer de levering nog best ver weg is? (eind dit jaar, begin volgend jaar)
Ik twijfel of ik uberhaupt nu al in de offerte de apparatuur wil vastleggen.
Want hoe doet de keukenboer dat, gaat die nu bestellen en opslaan? Of gewoon tegen die tijd bestellen en wellicht zijn de prijzen dan gedaald of model is verouderd of zelfs helemaal uit de running?
Want hoe doet de keukenboer dat, gaat die nu bestellen en opslaan? Of gewoon tegen die tijd bestellen en wellicht zijn de prijzen dan gedaald of model is verouderd of zelfs helemaal uit de running?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben me van bewust dat met je apparatuur ook een beetje geluk moet hebben qua levensduur sommige begeven het na een aantal jaar maar kunnen ook goed 20 jaar prima functioneren, maar dat geld ook voor de dure spullen. Was zelf wel gecharmeerd van de ATAG Matrix Lijn, 'geborsteld zwart staal' maar ook de Bosch black line vind ik erg mooi om te zien.PaT schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:20:
[...]
Ik had altijd hetzelfde gevoel wat betreft kwaliteit van Atag vs Siemens/Bosch. Echter heb ik een tijdje gekeken naar een Atag inductieplaat en de bediening daarvan leek mij handiger dan hoe BSH het doet. Dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit/levensduur van BSH.
Maar om jou een idee te geven van de kwaliteit van BSH, mijn Bosch apparatuur is nu 10 jaar oud. De combimagnetron begint steeds interessantere geluiden te maken en verdeelt de warmte steeds ongelijkmatiger. De afzuigkap vond ik vanaf dag 1 eigenlijk al veel te rumoerig en zuigt maar matig af (nog lang kookluchten in de woonkamer) en de vaatwasser heeft soms een eigen wil op het heetste programma.
In al die tijd is enkel de startknop van de magnetron vervangen als echt defect.
Omdat de prijzen van ATAG en producten uit de BSH groep nagenoeg hetzelfde (volgens de verkoper) zijn ging het me meer om de afwerking (kwaliteit). Daarnaast maakt de BSH groep natuurlijk veel zelf in tegenstelling tot ATAG (Zover ik weet). Garantie termijn is een grote plus van ATAG tov Bosch/Siemens.
Een fatsoenlijke keukenboer levert tegen die tijd natuurlijk gewoon de actuele modellen tegen de actuele prijzen. Hij heeft ook niks te winnen aan het opslaan van allerlei (niet alleen jouw) apparaten.Martinusz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:18:
Nu we het toch over apparatuur hebben, hoe zouden jullie het aanpakken wanneer de levering nog best ver weg is? (eind dit jaar, begin volgend jaar)
Inderdaad, apparatuur van zoveel jaar geleden kan je haast niet meer vergelijken met die van nu, dit geld niet alleen voor keukenapparatuur natuurlijk. Daar heb je een punt, Koelkast, vriezer en vaatwasser moet gewoon goed zijn en hoeft van mij echt niet zo duur te zijn. Voor de vaatwasser zit ik bijvoorbeeld te kijken naar de Bosch 6 Serie en dan niet eens de duurste, de bestekla in deze vaatwasser vind ik wel erg zijn en ook de info display op de grond.Harrie_ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Zoiets is altijd lastig. De keuken die ik afgelopen winter eruit heb gesloopt zat vol met ATAG apparatuur (23 jaar oud) wat allemaal nog perfect werkte. Nou wil dat op zich niet zoveel zeggen, 23 jaar geleden moest je ook een Philips TV hebben, die wil je nu ook niet meer...
In dit topic is trouwens zat te vinden over ATAG.
Verder zijn het natuurlijk nogal prijzen... Ik kom die lijstjes vaker tegen in dit topic, maar ik kan dat totaal niet duiden.
Datzelfde geld eigenlijk voor alle andere apparatuur. Voor die vaatwasser van 1500 euro kun je een AEG, Siemens, Bosch pakken van 500 euro (vooruit: dan heb je 44dB i.p.v. 42dB). Ik begrijp die prijzen echt niet.
En als er over 5, 8 of 10 jaar een apparaat stuk gaat, dan koop je toch gewoon een nieuwe?
Qua apparatuur dat in het zicht zit vind ik het wel fijn als het er ook mooi uitziet, in mijn geval dus de zwarte varianten van bosch/siemens en of de black steel van ATAG, en daar betaal je ook voor.
Lijkt mij ook, maar we hebben dus wel gewoon apparaten al in de offerte staan of bijvoorbeeld een kraan uitgekozen, maar goed ik zal eens vragen hoe hij het aanpakt met die apparaten. Ik kijk liever tegen die tijd wel voor de apparaten, daarnaast is de keukenboer ook niet echt goedkoop met zijn apparaten, dus wellicht dat ik zelf zaken los ga aanschaffen alsnog.MikeyMan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:29:
[...]
Een fatsoenlijke keukenboer levert tegen die tijd natuurlijk gewoon de actuele modellen tegen de actuele prijzen. Hij heeft ook niks te winnen aan het opslaan van allerlei (niet alleen jouw) apparaten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je de Matrix/Magna lijn van ATAG pakt zit je altijd goed. Is gewoon vergelijkbaar met de IQ500/700 serie van Siemens maar dan met 8 jaar garantie ipv 5 jaar (de eerste 2 jaar zonder voorijkosten).Phorcys schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:46:
En de matrix is dan vergelijkbaar met de iq500 en de magna met 700? Of is dat zo niet een op een te vergelijken?Ruudje88 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:00:
[...]
Als je de Matrix/Magna lijn van ATAG pakt zit je altijd goed. Is gewoon vergelijkbaar met de IQ500/700 serie van Siemens maar dan met 8 jaar garantie ipv 5 jaar (de eerste 2 jaar zonder voorijkosten).
Vorig jaar een huis gekocht en sindsdien opzoek naar een keuken. Diverse, goed bekend staande, keukenzaken in de regio bezocht en uiteindelijk gekozen voor een eikenhouten keuken.
We vinden dit net even mooier als een eikenhouten-look keuken, kost niet eens heel veel meer en enkele details kosten zelfs niets extra’s t.o.v. bijv. een Rottpunkt keuken.
Gaandeweg kwamen we er wel achter dat we eigenlijk een best grote keuken hebben, wat gepaard gaat met een hogere prijs en het budget is dus al wat omhoog geschroefd.
Ik vind het lastig om te bepalen of de prijs redelijk is en vraag daarbij jullie inzicht
Allereerst een paar foto’s van de huidige situatie, dat maakt het inbeelden van de tekening wat makkelijker denk ik.
Paar referentie punten:
- De pilaar op de voorgrond is de oude buitenmuur en dus dragend, deze blijft.
- De muur op de achtergrond, daarachter zit de woonkamer en deze blijft
- De bar gaat eruit, incl. het kleine stukje muur (bij de magnetron). Hier komt het “kookeiland”
- Het lelijke verlaagde plafond wordt vervangen door een mooier verlaagd plafond incl verlichting (gaat een aannemer doen) en een afzuigunit in het plafond.

Vervolgens een foto van de nieuwe opstelling. Weliswaar van een andere keukenzaak, want de zaak die wij op het oog hebben maakt geen digitale tekeningen maar schetst globaal de afmetingen/indeling. Maakt voor het verhaal niet uit, de opstelling en kleurstellingen etc zijn nagenoeg hetzelfde.
EDIT: tekening is voor de beeldvorming, o.a. de pilaar op de foto's blijft gewoon staan. "Schiereiland" komt dus tussen de muur van de woonkamer links en pilaar rechts te staan.

Het voorste blok noemen wij het “kookeiland” en komt dus tussen de pilaar en de muur van de woonkamer, links de inductieplaat en rechts de spoelbak. De voorkant wordt wit (niet glanzend) en krijgt een barretje.
Het binnenste gedeelte van de keuken wordt dus volledig van eikenhout met onder het kookeiland brede besteklades, lades voor de pannen en onder de spoelbak een kastje ivm Quooker.
De achterwand krijgt links een grote koel/vries combi (180cm). In het midden een extra werkblad, met daaronder kastjes en lades. Rechts komt dan eerst een lade, daar boven de vaatwasser zodat deze op een fijnere werkhoogte zit en daarboven een grote bakoven. Is dit handig ivm warmte uit de vaatwasser bij het open doen?
Beide zijden zijn circa 3.20 meter lang. De werkbladen zal overal graniet worden van 3 cm dik. Het kookeiland dus circa 3.20 lang en 1.00 lang. Het achterste werkblad circa 1.20 en 0.60 (denk ik).
Apparatuur:
- Koel/vries: Siemens KI34VV50 >> 650eu
- Vaatwasser: Siemens SN836X12Ei >> 795eu
- Bakoven: Siemens HM836GNB6 >> 1495eu (showroom model voor 695eu)
- Afzuigunit: Estrella 90x60 >> 1295eu
- Quooker Fusion 2.2 >> 1590eu
Tot slot de inductieplaat. Eerst hadden we een Siemens op het oog welke mooi verzonken kan worden in het blad (Siemens EX807LVV5E >> 1450eu). Deze hebben we gewisseld voor een ander merk/type (even vergeten welke), in elk geval ook 90cm voor 750eu. Deze is net wat strakker, kan alleen niet verzonken worden maar scheelt wel een hoop geld.
Totaal prijzen:
Apparatuur, uitgaande van showroom model en andere kookplaat: 5.980eu
Kastwerk: 9.600eu
Werkblad: 2.400eu
Montage: 1.500eu
Afgerond offerte bedrag >> 19.000eu
Samengesteld zoals wij willen, zonder echt concessies te doen. Veel geld, maar ook een grote keuken. Is het deze prijs waard?
We vinden dit net even mooier als een eikenhouten-look keuken, kost niet eens heel veel meer en enkele details kosten zelfs niets extra’s t.o.v. bijv. een Rottpunkt keuken.
Gaandeweg kwamen we er wel achter dat we eigenlijk een best grote keuken hebben, wat gepaard gaat met een hogere prijs en het budget is dus al wat omhoog geschroefd.
Ik vind het lastig om te bepalen of de prijs redelijk is en vraag daarbij jullie inzicht
Allereerst een paar foto’s van de huidige situatie, dat maakt het inbeelden van de tekening wat makkelijker denk ik.
Paar referentie punten:
- De bar gaat eruit, incl. het kleine stukje muur (bij de magnetron). Hier komt het “kookeiland”
- Het lelijke verlaagde plafond wordt vervangen door een mooier verlaagd plafond incl verlichting (gaat een aannemer doen) en een afzuigunit in het plafond.

Vervolgens een foto van de nieuwe opstelling. Weliswaar van een andere keukenzaak, want de zaak die wij op het oog hebben maakt geen digitale tekeningen maar schetst globaal de afmetingen/indeling. Maakt voor het verhaal niet uit, de opstelling en kleurstellingen etc zijn nagenoeg hetzelfde.
EDIT: tekening is voor de beeldvorming, o.a. de pilaar op de foto's blijft gewoon staan. "Schiereiland" komt dus tussen de muur van de woonkamer links en pilaar rechts te staan.

Het voorste blok noemen wij het “kookeiland” en komt dus tussen de pilaar en de muur van de woonkamer, links de inductieplaat en rechts de spoelbak. De voorkant wordt wit (niet glanzend) en krijgt een barretje.
Het binnenste gedeelte van de keuken wordt dus volledig van eikenhout met onder het kookeiland brede besteklades, lades voor de pannen en onder de spoelbak een kastje ivm Quooker.
De achterwand krijgt links een grote koel/vries combi (180cm). In het midden een extra werkblad, met daaronder kastjes en lades. Rechts komt dan eerst een lade, daar boven de vaatwasser zodat deze op een fijnere werkhoogte zit en daarboven een grote bakoven. Is dit handig ivm warmte uit de vaatwasser bij het open doen?
Beide zijden zijn circa 3.20 meter lang. De werkbladen zal overal graniet worden van 3 cm dik. Het kookeiland dus circa 3.20 lang en 1.00 lang. Het achterste werkblad circa 1.20 en 0.60 (denk ik).
Apparatuur:
Tot slot de inductieplaat. Eerst hadden we een Siemens op het oog welke mooi verzonken kan worden in het blad (Siemens EX807LVV5E >> 1450eu). Deze hebben we gewisseld voor een ander merk/type (even vergeten welke), in elk geval ook 90cm voor 750eu. Deze is net wat strakker, kan alleen niet verzonken worden maar scheelt wel een hoop geld.
Totaal prijzen:
Samengesteld zoals wij willen, zonder echt concessies te doen. Veel geld, maar ook een grote keuken. Is het deze prijs waard?
Zo zou je het ongeveer kunnen zien ja. Buiten die series van beide merken hebben ze een aantal budgetlijnen die ik nooit zou kopen.Phorcys schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:05:
[...]
En de matrix is dan vergelijkbaar met de iq500 en de magna met 700? Of is dat zo niet een op een te vergelijken?
@B-Real los van de prijs, hoeveel doorloop heb je nu naast dat schiereiland? Als het je vaste doorloop is zou ik 80cm toch wel als minimum aanhouden.
Het "schiereiland" is eigenlijk geen eiland, hij komt tussen de pilaar en de muur van de woonkamer. Dat komt er op de tekening niet helemaal lekker uit. De keuken komt eigenlijk gewoon weer op dezelfde plaats, met dezelfde afmetingen.MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:07:
@B-Real los van de prijs, hoeveel doorloop heb je nu naast dat schiereiland? Als het je vaste doorloop is zou ik 80cm toch wel als minimum aanhouden.
De "ingang" van de keuken blijft zo als op o.a. de laatste foto is te zien, exacte afstand tussen kasten links en rechts weet ik niet maar is ruim voldoende (circa 160 cm).
We kunnen nu beide in de keuken bezig zijn en elkaar niet in de weg lopen. Zelfs als de vaatwasser open staat is er voldoende ruimte om er nog langs te lopen. Dat zal straks dus niet anders zijn, ruimte genoeg
EDIT: heb het even toegelicht in mijn vorige post.
De tekening is niet helemaal volledig (zo ontbreekt dus de pilaar), maar vooral gepost om een beeld te geven van de opstelling en kleuren combinaties.
[ Voor 10% gewijzigd door B-Real op 20-03-2019 12:18 ]
Ah, zo, keek vooral naar de achterste pilaar. Wil je dat niet uitvullen dan?B-Real schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:14:
[...]
Het "schiereiland" is eigenlijk geen eiland, hij komt tussen de pilaar en de muur van de woonkamer. Dat komt er op de tekening niet helemaal lekker uit. De keuken komt eigenlijk gewoon weer op dezelfde plaats, met dezelfde afmetingen.
De "ingang" van de keuken blijft zo als op o.a. de laatste foto is te zien, exacte afstand tussen kasten links en rechts weet ik niet maar is ruim voldoende (zeker meer als 100cm).
We kunnen nu beide in de keuken bezig zijn en elkaar niet in de weg lopen. Zelfs als de vaatwasser open staat is er voldoende ruimte om er nog langs te lopen. Dat zal straks dus niet anders zijn, ruimte genoeg
Wat bedoel je met uitvullen?MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:17:
[...]
Ah, zo, keek vooral naar de achterste pilaar. Wil je dat niet uitvullen dan?
Wat straks gaat gebeuren, ik hoop dat ik het goed weet te verwoorden, is dat het kleine stukje muur aan de achterkant van de magnetron eruit gaat (incl. bar). De muur van de woonkamer wordt iets verlengd en komt dan op gelijke lijn met de pilaar (van de oude buitenmuur).
Zoals op de laatste foto nu te zien is, is dat de bar rechts nagenoeg gelijk zit met de pilaar en links dus iets verspringt t.o.v. de muur. Het werkblad van het "schiereiland" zal straks gelijk zitten aan zowel de pilaar/muur.
Overigens hebben we met de plaatsing van de inductieplaat mede aan de hand van dit topic wel gezorgd dat deze niet té dicht naast de muur zit
[ Voor 3% gewijzigd door B-Real op 20-03-2019 12:30 ]
@B-Real ik zou die paar knaken er nog tegenaan gooien en toch een verzonken inductieplaat nemen. Nog makkelijker schoonmaken en je krijgt geen randen met vuil ertussen.
Ik zie toch een 'open stuk' naast het 'eiland'. Maar als deze tussen twee muren/pilaren in staat kun je hem dan toch beter dicht maken, dmv een extra kast?B-Real schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:23:
[...]
Wat bedoel je met uitvullen?
Wat straks gaat gebeuren, ik hoop dat ik het goed weet te verwoorden, is dat het kleine stukje muur aan de achterkant van de magnetron eruit gaat (incl. bar). De muur van de woonkamer wordt iets verlengd en komt dan op gelijke lijn met de pilaar (van de oude buitenmuur).
Zoals op de laatste foto nu te zien is, is dat de bar rechts nagenoeg gelijk zit met de pilaar en links dus iets verspringt t.o.v. de muur. Het werkblad van het "schiereiland" zal straks gelijk zitten aan zowel de pilaar/muur.
Overigens hebben we met de plaatsing van de inductieplaat mede aan de hand van dit topic wel gezorgd dat deze niet té dicht naast de muur zit
@GeeMoney op zich mee eens, maar het recht plaatsen van het spul blijkt niet zo heel erg makkelijk helaas
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2019 12:52 ]
Naja, het budget is al stevig overschreden en ik wil eigenlijk de grens wel trekken bij 19k. Zeker ook omdat er nog wel wat kosten bijkomen (muurtje eruit, waarschijnlijk stalen draagbalk erin, leidingen verleggen etc).GeeMoney schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:39:
@B-Real ik zou die paar knaken er nog tegenaan gooien en toch een verzonken inductieplaat nemen. Nog makkelijker schoonmaken en je krijgt geen randen met vuil ertussen.
Daarnaast is bijv. de Siemens kookplaat wel volledig verzonken, maar niet geheel zwart. De inductieplaat van een ander merk (sorry, weet nog steeds niet welke het ook alweer was) is nagenoeg geheel zwart maar dus niet verzonken én kost de helft.
Welke afbeelding bedoel je dan?MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Ik zie toch een 'open stuk' naast het 'eiland'. Maar als deze tussen twee muren/pilaren in staat kun je hem dan toch beter dicht maken, dmv een extra kast?
@GeeMoney op zich mee eens, maar het recht plaatsen van het spul blijkt niet zo heel erg makkelijk helaas
De tekening of een foto? Op de foto lijkt het alsof we een kastje missen, bij de nieuwe keuken zal alles lade/kast zijn en zit het strak tussen de muur en pilaar
Niemand die op of aanmerkingen heeft v.w.b. de prijs?
Vind het zoals gezegd erg moeilijk om die inschatting te maken.
De tekening, daar lijkt in plaats van het missende kastje nu een deel te missen? Of klopt er helemaal niks van
Het frezen is het issue ook niet, maar dan de plaat er nog recht in krijgen.GeeMoney schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:21:
@B-Real ik denk dat de prijs niet onaardig is voor het aantal kasten en het gebruikte materiaal.
@MikeyMan niet recht? Ik neem aan dat er met deugelijke apparatuur een gat gefreesd wordt? Met een geleider moet dat gewoon kaarsrecht te frezen zijn lijkt mij?
Ooooh, je bedoelt het midden van het witte gedeelte?MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:51:
De tekening, daar lijkt in plaats van het missende kastje nu een deel te missen? Of klopt er helemaal niks van
Daar komen twee barkrukjes, die zijn niet getekend nee.
Het is helaas jammer dat ik het moet illustreren met deze tekening, dat doet het ontwerp geen recht maar geeft hopelijk wel een idee van de plannen
Dat zitgedeelte schuif waarschijnlijk ook nog naar rechts op verzoek van mijn vriendin
Bar krukken aan het eiland hadden van mij sowieso niet gehoeven, er staat ook nog een eikenhouten keukentafel in de kamer van 220x100. Maargoed, happy wife happy life....
@GeeMoney dank, dat is een +1 voor de bevestiging van mijn gevoel
Iemand anders nog?
Werken met 4 van die kunstof pas stukjes die ze ook wel gebruiken bij laminaat leggen?MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:28:
[...]
Het frezen is het issue ook niet, maar dan de plaat er nog recht in krijgen.
Elke zijde 1 in het midden dan kan het niet misgaan zou je zeggen?
@GeeMoney Je zou het zeggen inderdaad
Ik denk dat het wel een prima prijs is al zou ik persoonlijk nog even in duitsland gaan kijken. Daar hadden wij het apparatuur echt een stuk goedkoper incl. 5 jaar volledig garantie via de keukenboer, werkblad was heel stuk goedkoper ( graniet ) en montage was 700 euro incl. alles aansluiten ( waar in nederland 1900 voor gevraagd werd )B-Real schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:48:
Vorig jaar een huis gekocht en sindsdien opzoek naar een keuken. Diverse, goed bekend staande, keukenzaken in de regio bezocht en uiteindelijk gekozen voor een eikenhouten keuken.
Paar referentie punten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding: Keuken]
Apparatuur:
Totaal prijzen:
Maar het kost je wel weer een dag.
PS. bij verzonken kookplaat in het werkblad, weet wel dat als je hem ooit moet vervangen je weer een precies dezelfde maat kookplaat nodig hebt om hem passend te hebben. Wil je tegen die tijd iets anders dan worden de mogelijkheiden kleiner.
@T.E dat is met opbouw niet heel veel anders. De meeste platen hebben gelukkig wel wat vaste maatvoering.
Verwijderd
Vorige week bij een keukenstudio in Wassenaar geweest voor een offerte van een nieuwe keuken in ons appartement.
Aan de ene wand 3 hoge kasten met een combi-magnetron en oven boven elkaar. ernaast een koelvriescombinatie.
En tegen de andere wand een kook schiereiland met een Quooker en een kookplaat met afzuiging en een afwasmachine. werkblad composiet 250 x 150 van Silestone
Alle hoge kasten komen van pronorm in antraciet mat lak. schiereiland in grijs eiken fineer.
Apparatuur:
Quooker combi+ rvs 1398,-
SBA68tx02N Bosch Vaatwasser 917,-
Aeg combohob kookplaat 1979,-
SFP6925NPZE1 oven Smeg 1087,-
SF4920MCN1 combioven Smeg 1018,-
SCE81824NC koel/vries Aeg 1079,-
Totaal bedrag komen we uit op 16000,- exclusief zetten 900,-
Dit zijn volgen mij wel goede bedragen?
Aan de ene wand 3 hoge kasten met een combi-magnetron en oven boven elkaar. ernaast een koelvriescombinatie.
En tegen de andere wand een kook schiereiland met een Quooker en een kookplaat met afzuiging en een afwasmachine. werkblad composiet 250 x 150 van Silestone
Alle hoge kasten komen van pronorm in antraciet mat lak. schiereiland in grijs eiken fineer.
Apparatuur:
Quooker combi+ rvs 1398,-
SBA68tx02N Bosch Vaatwasser 917,-
Aeg combohob kookplaat 1979,-
SFP6925NPZE1 oven Smeg 1087,-
SF4920MCN1 combioven Smeg 1018,-
SCE81824NC koel/vries Aeg 1079,-
Totaal bedrag komen we uit op 16000,- exclusief zetten 900,-
Dit zijn volgen mij wel goede bedragen?
Wij willen graag een Quooker flex combi in onze nieuwe keuken. Ik twijfel nu alleen of we voor de combi+ of de normale combi moeten kiezen. Wij hebben een warmwaterleiding in de keuken, maar als iedere keer als we warm water pakken de CV ketel gaat loeien zie ik het voordeel van zo een combi redelijk teniet gaan. Dan lijkt me een normale combi het meest energiezuinig. De vraag is nu; zal zo een combi in de praktijk voldoende warm water kunnen leveren? Of zal je regelmatig met een leeg reservoir te maken krijgen?
Heeft verder ook nog iemand een tip waar je dat ding goedkoop kan kopen? Vind het maar een dure kraan
Goedkoopste adresje wat ik gevonden heb staat de Quooker flex combi RVS voor € 1.199,-
Heeft verder ook nog iemand een tip waar je dat ding goedkoop kan kopen? Vind het maar een dure kraan
Kun je die warmwaterleiding op een logische plek afdoppen zodat er geen water in blijft stilstaan?wantsome schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:18:
Wij willen graag een Quooker flex combi in onze nieuwe keuken. Ik twijfel nu alleen of we voor de combi+ of de normale combi moeten kiezen. Wij hebben een warmwaterleiding in de keuken, maar als iedere keer als we warm water pakken de CV ketel gaat loeien zie ik het voordeel van zo een combi redelijk teniet gaan. Dan lijkt me een normale combi het meest energiezuinig. De vraag is nu; zal zo een combi in de praktijk voldoende warm water kunnen leveren? Of zal je regelmatig met een leeg reservoir te maken krijgen?
Heeft verder ook nog iemand een tip waar je dat ding goedkoop kan kopen? Vind het maar een dure kraanGoedkoopste adresje wat ik gevonden heb staat de Quooker flex combi RVS voor € 1.199,-
In de keuken zelf is geen optie dus als ik je goed begrijp?MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:21:
[...]
Kun je die warmwaterleiding op een logische plek afdoppen zodat er geen water in blijft stilstaan?
Bij de CV zit een vertakking, de ene gaat naar de badkamer, de andere naar de keuken. Het zal op goed geluk moeten zijn welke na naar de keuken loopt
Kwestie van de kraan aan zetten en kijken welke er warm wordt hé...wantsome schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:24:
[...]
In de keuken zelf is geen optie dus als ik je goed begrijp?
Bij de CV zit een vertakking, de ene gaat naar de badkamer, de andere naar de keuken. Het zal op goed geluk moeten zijn welke na naar de keuken looptOf zal een loodgieter hier wel uit komen?
Dat mag niet i.v.m. kans op legionella.wantsome schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:24:
[...]
In de keuken zelf is geen optie dus als ik je goed begrijp?
Bij mij heeft het 9 jaar afgedopt gezeten in de keuken (sinds anderhalf jaar niet meer) en we leven allemaal nog. Maar ja, N=1
Jeeeej zo simpelMikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:26:
[...]
Kwestie van de kraan aan zetten en kijken welke er warm wordt hé...
Ja het is voor ons nieuwbouwhuis, maar dat bij de CV een vertakking zit weet ik toevallig.
Heb jij toevallig ook een normale combi en ervaringen er mee?
Tja het zal niet voor niets zijn.Reinier schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:28:
[...]
Dat mag niet i.v.m. kans op legionella.
Bij mij heeft het 9 jaar afgedopt gezeten in de keuken (sinds anderhalf jaar niet meer) en we leven allemaal nog. Maar ja, N=1
Had al een vermoeden dat het daar mee te maken had. We hebben een loodgieter in de vriendengroep, dus laten we het maar meteen goed aansluiten.
Nee, heb een combi+. Juist ook om die reden. Onmogelijk om af te doppen zonder 10 meter leiding ertussen.wantsome schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:30:
[...]
Jeeeej zo simpel![]()
Ja het is voor ons nieuwbouwhuis, maar dat bij de CV een vertakking zit weet ik toevallig.
Heb jij toevallig ook een normale combi en ervaringen er mee?
Overigens heb ik vaker gesuggereerd dat die schakeling van Quooker beter kan. Pas na 2 (?) Liter de warmwaterleiding aanroepen bijvoorbeeld...
Precies. Dat zou een stuk beter zijn. Daar neem je geen Quooker voor, dat je CV alsnog steeds aanspringt bij warmwatervraag. Dat is exact de reden waarom ik zit na te denken over de normale combi, maar vraag me af of die 27 liter water aan 40 graden in de praktijk voldoende is.MikeyMan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:40:
[...]
Nee, heb een combi+. Juist ook om die reden. Onmogelijk om af te doppen zonder 10 meter leiding ertussen.
Overigens heb ik vaker gesuggereerd dat die schakeling van Quooker beter kan. Pas na 2 (?) Liter de warmwaterleiding aanroepen bijvoorbeeld...
Dat hangt van je verbruik af. Ik kan me in al die jaren niet herinneren dat ik ooit 27 liter water aan een stuk heb gebruikt. Als je uit je reservoir gebruikt wordt dat weer aangevuld met koud water, wat dan weer wordt verwarmd tot Quooker termperatuur. Dit opwarmen duurt ongeveer 10 minuten geloof ik. Ik werk nu nog met een oud model Quooker met een 3 liter reservoir en heb in 10 jaar nog nooit meegemaakt dat ik met een leeg reservoir zat.wantsome schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:05:
[...]
Precies. Dat zou een stuk beter zijn. Daar neem je geen Quooker voor, dat je CV alsnog steeds aanspringt bij warmwatervraag. Dat is exact de reden waarom ik zit na te denken over de normale combi, maar vraag me af of die 27 liter water aan 40 graden in de praktijk voldoende is.
Hi allen,
Op basis van research en dit forum hier al een hele tijd bezig met de nieuwe keuken.
Onderstaande apparaten nu in mijn hoofd om te gaan bestellen. Heeft iemand hier nog tips, op- of aanmerkingen op?
Prijs in offerte onder de 4000 euro.
SIEMENS EX875LVB1E
Inductiekookplaat 80cm 5pits Flexzone Zwart Uitsparing
DPS PERISNOER2
001248 Perilex + 2m Snoer
SIEMENS CM633GBS1
Combi-oven 900watt 45 Liter Klepdeur RVS
SIEMENS SN636X01IN
Volledig Geïntegreerde vaatwasser
SIEMENS LC96BBM50
Schouwkap
ZANUSSI ZBB28465SA
Koelvriescombinatie 202+75 Liter A+-klasse Sleepdeur Systeem
QUOOKER 22+XRVS
Alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten, Luuk
Op basis van research en dit forum hier al een hele tijd bezig met de nieuwe keuken.
Onderstaande apparaten nu in mijn hoofd om te gaan bestellen. Heeft iemand hier nog tips, op- of aanmerkingen op?
Prijs in offerte onder de 4000 euro.
SIEMENS EX875LVB1E
Inductiekookplaat 80cm 5pits Flexzone Zwart Uitsparing
DPS PERISNOER2
001248 Perilex + 2m Snoer
SIEMENS CM633GBS1
Combi-oven 900watt 45 Liter Klepdeur RVS
SIEMENS SN636X01IN
Volledig Geïntegreerde vaatwasser
SIEMENS LC96BBM50
Schouwkap
ZANUSSI ZBB28465SA
Koelvriescombinatie 202+75 Liter A+-klasse Sleepdeur Systeem
QUOOKER 22+XRVS
Alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten, Luuk
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1