Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

sanvv78 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
[...]

Waarom vind ik dit soort verhalen om te huilen!? 8)7 door jouw "zielige" verhaal is er echt geen korting af gegaan. 25K in eerste instantie en dan nog 15K betalen hoe geloofwaardig vind jij zo'n bedrijf?

Maar goed het gaat erom dat jullie blij zijn met jullie aankoop, maar iemand afvallen omdat er maar 3K vanaf is, dan heb je het topic nooit helemaal gelezen ben ik bang.

En Siemens apparatuur zegt niet zoveel zonder productnummers. Met nummers heeft men er hier een beter beeld bij of die 15K scherp is.
Ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen. Een mandemakers huismerk keuken vergelijken met een siematic en het gek vinden dat je niet duizenden euro's van een prijs af krijgt 8)7
Kwestie van weten wat je koopt, bij mandemakers weet je dat stukken minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon42
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 17:15
Ik heb al een aardig stuk mee gelezen in dit topic omdat ook ik in de race ben voor een nieuwe keuken, hierom zijn we bij Bruynzeel geweest om een ontwerp te laten maken, alles naar wens en hebben we een oferte gekregen.
Deze offerte ook bij een lokale keukenboer laten zien (zonder prijzen) om te zien wat hun offerte doet (iets goedkoper).

Uiteraard heb ik geleerd in dit topic dat er altijd iets van de prijs afmoet… Dus tegen bruynzeel gezegt dat het bod te duur is, echter krijg ik hierop een reactie dat ze enkel met de wel bekende netto prijzen werken en dat er dus geen ruimte is voor onderhandeling.

Nu vraag ik mij af wat jullie recente ervaring is bij Bruynzeel en hun netto prijzen verhaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:36
zwembroek schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:32:
[...]

Nee ik had getekend voor exact die keuken, met die naam, van dat merk, met dat front, greepjes, etc. En dan zetten ze een heel andere keuken op de offerte met andere naam en ander merk. Als hij niet kon leveren voor dat bedrag, had hij moeten zeggen sorry maar ik kan niet lager met de prijs.
Waar heb je nu voor getekend want dat weten we nog steeds niet.
Als je had getekend voor exact die keuken, met die naam, van dat merk, met dat front, greepjes, etc. was er geen probleem geweest toch.
Ik denk dat ik er niet ver langs zit met m'n intentie verklaring. Je kan natuurlijk het tegendeel bewijzen door even een foto te plaatsen van je "contract".

@Fornoo
Ik heb geen voorbeeld van een rechterlijke uitspraak helaas. Ik denk ook dat je gelijk hebt dat het meestal niet zo ver komt. De meeste mensen zullen toch eieren voor hun geld kiezen, eventueel in samenspraak met hun rechtsbijstandverzekering.

@sanvv78 @Anoniem: 224360
U heeft zojuist kennis gemaakt met de gemiddelde DMG klant. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-12-2018 12:48 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:46:
[...]

Waar heb je nu voor getekend want dat weten we nog steeds niet.
Als je had getekend voor exact die keuken, met die naam, van dat merk, met dat front, greepjes, etc. was er geen probleem geweest toch.
Ik denk dat ik er niet ver langs zit met m'n intentie verklaring. Je kan natuurlijk het tegendeel bewijzen door even een foto te plaatsen van je "contract".

@Fornoo
Ik heb geen voorbeeld van een rechterlijke uitspraak helaas. Ik denk ook dat je gelijk hebt dat het meestal niet zo ver komt. De meeste mensen zullen toch eieren voor hun geld kiezen, eventueel in samenspraak met hun rechtsbijstandverzekering.

Om het heel simpel te houden voorblad staat naam en adres gegevens plus montage en aansluiten en prijs 12.500. En ik weet waar je nu heen wilt. Maar even los van het feit dat dit een nietszeggend voorblad is, ben je het hopelijk wel met mij eens dat als je een specifieke keuken hebt uitgezocht en je daarvoor tekent (Ik weet het er stond verder niks op.) je bent opgelicht als er ineens een heel andere keuken op de uitwerking staat.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkt dit niet netjes twee kanten op? Ook de keukenboer kan niet aan de overeenkomst voldoen als daarin niet staat vermeld waaraan hij moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:08:
Werkt dit niet netjes twee kanten op? Ook de keukenboer kan niet aan de overeenkomst voldoen als daarin niet staat vermeld waaraan hij moet voldoen.
Volgens mij kreeg @zwembroek niet alle bladen mee, maar heeft de verkoper deze wel. Alleen deze dus inhoudelijk verandert bij de bevestiging om toch aan de prijs ws te voldoen. Klant kan niets aantonen nu, welles nietes discussie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 13:14
[...]

Nee akkoord gaan met amper korting op een keuken omdat ie van siematic mag zijn. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@zwembroek
Zeker ben ik het met je eens dat het te zot is voor woorden. Je zou erop moeten kunnen vertrouwen dat je eerlijk geholpen word. Helaas is dit echter bij de meeste DMG zaken niet het geval.
Persoonlijk zouden bij mij al de alarmbellen gaan rinkelen als ze vragen naar mijn ID of rijbewijs. Ik vind dat je een overeenkomst sluit je op basis van wederzijds vertrouwen. Als het vertrouwen er bij aanvang al niet is kan je beter stoppen.

@Biatch
Fijn dat je mijn vermoeden even bevestigd. DMG klanten willen graag zoveel mogelijk korting. Dat de prijzen eerst flink worden opgeklopt interesseert ze (klaarblijkelijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 13:14
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:43:
@zwembroek
Zeker ben ik het met je eens dat het te zot is voor woorden. Je zou erop moeten kunnen vertrouwen dat je eerlijk geholpen word. Helaas is dit echter bij de meeste DMG zaken niet het geval.
Persoonlijk zouden bij mij al de alarmbellen gaan rinkelen als ze vragen naar mijn ID of rijbewijs. Ik vind dat je een overeenkomst sluit je op basis van wederzijds vertrouwen. Als het vertrouwen er bij aanvang al niet is kan je beter stoppen.

@Biatch
Fijn dat je mijn vermoeden even bevestigd. DMG klanten willen graag zoveel mogelijk korting. Dat de prijzen eerst flink worden opgeklopt interesseert ze (klaarblijkelijk) niet.
Ik ben niet van gisteren maatje maar goed. Ik ging zelf never nooit akkoord met een belachelijk lage korting maakt niet uit welke keukenboer je een fanboy van bent. Ik heb m'n zegje gedaan en wens deze meneer een mooie keuken toe, dat is t belangrijkste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Biatch schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:59:
[...]

Ik ben niet van gisteren maatje maar goed. Ik ging zelf never nooit akkoord met een belachelijk lage korting maakt niet uit welke keukenboer je een fanboy van bent. Ik heb m'n zegje gedaan en wens deze meneer een mooie keuken toe, dat is t belangrijkste.
Je koopt je iPhones ook nieuw voor 100 euro in de doos?

Point being, er zijn ook keukenzaken die transparant in hun prijzen zijn en waar dit (tot op zekere hoogte) verifieerbaar is. Dan weet je precies wat een kastje, blad en apparaat ongeveer zou moeten kosten en wat er overblijft aan montage en verdiensten.

Dan hebben we het niet eens over de discussie wat iets zou moeten kosten (idem voor een iPhone), maar wat een gangbare prijs is in de markt. Bij DMG weet je geen enkele factor behalve dat de kans groot is dat je teveel betaalt na je mooie korting.

Maar als jij liever belachelijke (hoge) korting ontvangt dan is dat ook goed hoor. Ga alleen niet anderen daar op aanspreken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:00

Exigence

dnkroz

Ten eerste valt er zo ontzettend slecht te vergelijken tussen twee verschillende keukens van verschillende personen, ja het zijn beide keukens, maar daar houdt het dan ook mee op. Merk kasten en frontjes? Miele of Siemens, Atag of Bosch apparatuur? Composiet, keramisch of kunststof. En hoeveel meter dan wel niet? Heb je veel of weinig lades? Speciale aanpassingen nodig? Quooker? Allemaal zaken die de prijs van een keuken in meer of mindere mate bepalen. Wanneer je niet twee exact dezelfde offertes naast elkaar legt van twee verschillende zaken valt er weinig over te zeggen. Nog los van de kortingen. Daarnaast kan een keuken van 25k met een korting van 2k misschien wel een veel betere deal zijn dan een keuken van 25k met een "korting" van 10k. Geheel afhankelijk van waar de keuken is opgebouwd.

De korting zegt in het geheel niets over of je een goede prijs betaalt voor een keuken. Het eindbedrag, in combinatie met wat je er voor terugkrijgt, dát zegt wat over of je een goede prijs betaald hebt.

En nu laat ik mij toch verleiden: als ik het zo inhoudelijk bekijk denk ik eerlijk gezegd denk ik dat @Artifax met zijn keuken van 19k (en "slechts" 3k korting) net zo veel of meer waar voor zijn geld heeft dan @Biatch met zijn keuken van 15k (maar wel 10k "korting" gehad). Kijk er maar eens naar: lakfronten vs. fineer, Siemens/Miele vs Siemens, alles lades vs 4 lades, méér werkblad.
Biatch schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:54:
[...]
Op maat gemaakte 4 cm dik composiet blad (keuken staat in een hoek van 101graden) in totaal ruim 4.5 meter blad.
Laat ik je uit de droom helpen, dit is niet zo speciaal. Dit zijn geen zaken die een bepaalde exclusiviteit aangeven, of die ineens 15k een goede deal maken. 4cm dik composiet is niets bijzonders, 4,5 meter is niet speciaal, en op maat gemaakt vanwege de 101 graden? Elk werkblad wordt op maat gemaakt, en of dit nu recht toe recht aan 90, 101 of voor mijn part 105,7 graden is maakt voor die waterjet die het composiet snijdt geen moer uit.
Zal ik je nog wat verder uit de droom helpen? Mijn keuken was "slechts" 10,6k en ik had "maar" 900 euro korting. Volgens mij heb ik dan echt een super slechte deal gesloten met met mijn 5,3 meter 4cm dik composiet, volledig gelakte fronten en volledige Neff apparatuur met 90cm flexinductie? Of toch niet?

[ Voor 41% gewijzigd door Exigence op 18-12-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Exigence Ja maar als je al 10k 'korting' krijgt dan kan je keuken toch zeker niet maar 10-12k waard zijn als je er 15 betaalt na korting? :+

Doet me denken aan van die vervelende webshops waar oudjes en digibeten aan ten prooi vallen. Zag er laatst weer een. Een activity tracker (en die heb je dus van 9 euro tot 200 euro) van 149 afgeprijsd voor 35! Goede deal toch.... Alleen bestel je exact dat model dus op aliexpress voor 9 euro en wat weken geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Biatch schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:54:
[...]

Natuurlijk heel moeilijk te zeggen maar zo te zien is je keuken redelijk doorsnee en hoeft er niks op maat gemaakt te worden. Maar je zegt dat je slechts €3000 eraf hebt onderhandeld, dat lijkt mij vrij weinig.
Surprise surprise, er zijn ook zaken waar je gewoon géén korting krijgt. Hoe zielig je ook doet en hoe hard je ook op je kop gaat staan.

Een zaak waarbij je korting krijgt door zielig te doen, is een zaak waar ik in het geheel géén zaken mee wil doen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:31
ramon42 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:31:
Nu vraag ik mij af wat jullie recente ervaring is bij Bruynzeel en hun netto prijzen verhaal?
De projectontwikkelaar van mijn woning had Bruynzeel als voorkeurs leverancier gekozen, dus hopende op een nette aanbieding ging ik daar naar toe. Ook ik kreeg te horen dat Bruynzeel sinds 2017 met netto-prijzen werkt. Uiteindelijk heb ik voor een andere leverancier gekozen, voornamelijk vanwege de speciale wensen die ik had. Toen ik de dame bij Bruynzeel beldde om mijn beslissing kenbaar te maken kreeg ik direct te horen dat we nog wel iets met de prijs konden doen, ze deed telefonisch een aanbieding die bijna 20% lager lag.

De keuze om de keuken niet bij Bruynzeel te kopen had ik al genomen en na dit telefoontje werd ik daar in gesterkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Netto zaken hebben ook geen transparant prijsbeleid. Als je e het een netto bedrijf was, geef je gewoon prijslijsten mee zoals Ikea. Je geeft daarnaast staffelkorting, omdat een grote keuken niet significant meer kost dan een kleine keuken.
Dat laatste is dus het grijze gebied. Een grote keuken kopen bij Ikea is bijvoorbeeld een slechte deal, want je krijgt geen korting.
Dit bovenstaande gaat in principe op bij elke aankoop. Ook bij het boven genoemde iPhone voorbeeld. Als je 1 iPhone koopt moet je gewoon de retail prijs betalen. Koop je er 10 krijg je wat korting, koop je er 100 krijg je nog meer korting. Dat kan allemaal bij een winkel die in eerste instantie zegt geen korting te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
sanvv78 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:16:
[...]

Volgens mij kreeg @zwembroek niet alle bladen mee, maar heeft de verkoper deze wel. Alleen deze dus inhoudelijk verandert bij de bevestiging om toch aan de prijs ws te voldoen. Klant kan niets aantonen nu, welles nietes discussie dus.
Ik heb trouwens maar 1 handtekening gezet en dat was onder dat voorblad. De CBW voorwaarden kreeg ik in een mapje achteraf. Ik heb niet apart getekend voor de CBW voorwaarden. Op de nagezonden uitwerking van verkoper met de verkeerde keuken staat mijn handtekening niet. Als het voorblad als intentieverklaring kan worden gezien, kan ik daar dan niet onderuit?

Op consuwijzer staat: Controleer eerst of er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Hebt u alleen een prijs of korting voor de keuken afgesproken, maar nog geen keuken uitgezocht? Dan hebt u volgens de wet een ongeldige koop gesloten. Dat betekent dat u geen overeenkomst hebt. U hoeft dus niets te betalen en u zit nergens aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08

JB

Cédric roelt!

zwembroek schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:41:
[...]

Ik heb trouwens maar 1 handtekening gezet en dat was onder dat voorblad. De CBW voorwaarden kreeg ik in een mapje achteraf. Ik heb niet apart getekend voor de CBW voorwaarden. Op de nagezonden uitwerking van verkoper met de verkeerde keuken staat mijn handtekening niet. Als het voorblad als intentieverklaring kan worden gezien, kan ik daar dan niet onderuit?

Op consuwijzer staat: Controleer eerst of er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Hebt u alleen een prijs of korting voor de keuken afgesproken, maar nog geen keuken uitgezocht? Dan hebt u volgens de wet een ongeldige koop gesloten. Dat betekent dat u geen overeenkomst hebt. U hoeft dus niets te betalen en u zit nergens aan vast.
Tik het af met DMG. Je hebt niet getekend voor wat er is geoffreerd. Klaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:23
MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:08:
Precies. Met datzelfde argument heb ik ooit iemand geholpen onder een colportage aankoop van 8K euro uit te te komen. De verkoopster had in alle haast om de boel op te lichten geen prijzen, maar alleen producten op de bestelformulieren gezet. De prijzen stonden op een los a4-tje, zonder handtekeningen van de verkoopster.

Toen we verhaal gingen halen op het hoofdkantoor van het bedrijf probeerden ze ons eerst weg te sturen, maar ze konden geen enkele order vinden in het systeem (de verkoopster probeerde ook het bedrijf op te lichten door de prijzen pas later, na betaling, in te vullen en een groot deel in eigen zak te steken) en ik weigerde de originelen aan hun te geven om er de prijzen bij te schrijven.

We zijn uiteindelijk gewoon op kantoor blijven zitten, dus toen wist de manager ook niet meer wat te doen. Uiteindelijk konden ze kiezen: Of de verkooporders ongeldig verklaren, of alles leveren tegen prijzen die ik er zelf wel even bij wilde schrijven (1 euro ofzo). Het bedrijf koos voor het eerste.

TLDR: Als er op de aankoopbon staat dat je een "keuken" koopt voor een bedrag inclusief vanalles, kan het bedrijf je nauwelijks aan die overeenkomst houden. Een keuken is tenslotte niet specifiek genoeg. Denk aan de reclame: "doe maar een autootje".

Lees ook hier even: http://www.wetrecht.nl/contract/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@zwembroek lijkt me tijd om met de argumenten die je hier ook al mee hebt gekregen ze toch eens met de neus op de feiten te drukken. Zonder paraaf per pagina wordt het een lastig verhaal voor ze.
Gewoon dezelfde praktijken spelen, en hoog van de toren blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ja ga ik ook zeker doen. Ik wacht nu op de annulering bevestiging en bijkomende verrassing. Worden er annuleringskosten in rekening gebracht dan kom ik in actie . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21:08

JB

Cédric roelt!

zwembroek schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:31:
Ja ga ik ook zeker doen. Ik wacht nu op de annulering bevestiging en bijkomende verrassing. Worden er annuleringskosten in rekening gebracht dan kom ik in actie . :)
Ik werd net zo irritant als die verkopers. Wat is er afgesproken mbt annuleringsbevestiging? “Gisteren” wilde ik die hebben!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55
Ik draai de zaak om. Ik acht het waarschijnlijker dat de DMG-groep het niet zo ver laat komen (een rechtzaak).

Stel dat hun tactiek slaagt, en 80% van de klanten betaalt de annuleringskosten of koopt eenvoudig toch maar de keuken. Dan kunnen ze de andere (in hun ogen lastige) 20% van de klanten een 'coulance' regeling bieden. Een win-win situatie voor hen. Zo is er geen tot nauwelijks jurisprudentie en blijft het sprookje in stand; namelijk dat de DMG-groep de klanten een plezier doet met een 'coulance' regeling. Ik moet nog zien of ze daadwerkelijk zo'n zaak zouden winnen. Met hun reputatie staan ze namelijk al met 1-0 achter.

Waar men hier op tweakers vaak de mist in gaat, is de veronderstelling dat iedere klant is zoals zij zelf. Voorbereidt en bekend met de meeste trucjes voor iedere aankoop. Het gros van de klandizie is dat zeker niet. Die gaan bleu het aankoopproces van een keuken in en komen er bekocht uit.

Hoe anders zou een dergelijke winkel nog bestaansrecht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05
Is hier iemand die effectief een MDF matzwart gelakte keuken in gebruik heeft? Wij hebben onlangs zo'n keuken gekocht, vinden het erg mooi maar ik twijfel nog hard :P De woning is nog in aanbouw dus we kunnen nog wijzigen ;) Ik vrees voor vingerafdrukken en vetvlekken op de keuken? Maar ik zou graag wat gebruikservaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155874

@Fornoo dat een bedrijf überhaupt bekend wil staan om een dergelijke handelswijze..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13
D-Three schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:23:
Is hier iemand die effectief een MDF matzwart gelakte keuken in gebruik heeft? Wij hebben onlangs zo'n keuken gekocht, vinden het erg mooi maar ik twijfel nog hard :P De woning is nog in aanbouw dus we kunnen nog wijzigen ;) Ik vrees voor vingerafdrukken en vetvlekken op de keuken? Maar ik zou graag wat gebruikservaringen horen.
Wij hebben een mat zwart gelakte keuken, maar hebben greeplijsten dus raken de voorkanten van de deuren/lades niet aan. We hebben een kastje met zo een druksysteem om te openen. Daarop zie je wel wat vingers ja, maar het is nog niet extreem (moet er wel bij zeggen dat we dat kastje niet zoveel gebruiken).

En we gebruiken de keuken pas een week of 2, dus heel veel ervaring hebben we nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
@Ice82
gebeld met zowel de keukenzaak als nobilia. geen verschil qua materiaal tussen lux en focus. alleen bij de lux zijn de randen afgelakt. glans is hoger bij focus. focus heeft een strakkere look en Lux maakt de keuken iets voller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:05
Wij hebben een matzwarte Bruynzeel Optima sinds een half jaar. Vingerafdrukken zie je niet, tenminsten het valt mij niet op. Af een toe een vlekje, maar poets je er gemakelijk vanaf.

Kortom, wij hebben er geen spijt van.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik weet even niet of ik het het beste hier kan vragen of in het vloerentopic, maar ik loop tegen het volgende aan:

In onze (nog op te leveren) woning krijgen we een L keuken, die aan de voorkant van de woning van muur tot muur loopt. Ik heb geen idee hoe ik hier de muurplint moet plaatsen. Als ik hem tegen de keukenplint aanzet, krijg ik de keukenplint er natuurlijk er nooit meer onderuit. Ruimte overlaten tussen de muurplint en de keukenplint lijkt me er knullig uit zien. Een stuk uit de keukenplint zagen lijkt me ook niet mooi worden, en meer het uiterlijk hebben van "hier is niet vooraf over na gedacht".

Dus, hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Hsb-3 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:11:
Ik weet even niet of ik het het beste hier kan vragen of in het vloerentopic, maar ik loop tegen het volgende aan:

In onze (nog op te leveren) woning krijgen we een L keuken, die aan de voorkant van de woning van muur tot muur loopt. Ik heb geen idee hoe ik hier de muurplint moet plaatsen. Als ik hem tegen de keukenplint aanzet, krijg ik de keukenplint er natuurlijk er nooit meer onderuit. Ruimte overlaten tussen de muurplint en de keukenplint lijkt me er knullig uit zien. Een stuk uit de keukenplint zagen lijkt me ook niet mooi worden, en meer het uiterlijk hebben van "hier is niet vooraf over na gedacht".

Ik snap het niet, hoezo moet er een muurplint als er al een keukenplint komt?

Edit: oh bedoel je misschien dat de muurplint haaks tegen de keukenplint komt? Dat hadden wij in onze vorige woning maar dat leverde echt geen problemen op bij het verwijderen van de keukenplint. Hoe vaak denk je dat overigens te moeten doen? Ik heb dat 2x gedaan: bij het leggen van de vloer en bij het verwijderen ervan.

[ Voor 16% gewijzigd door cryptapix op 19-12-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@cryptapix De keuken staat tegen de muur voor en links (tegen de binnenmuur, waar achter de hal ligt). De muur rechts loopt van voor tot achter, en heeft een plint nodig. Deze loopt dus tot voor, tegen de keuken aan.

Edit: ja precies, haaks. Kon je de plint er gewoon afnemen? Deze moet toch eerst een stukje de kamer in kunnen schuiven, anders krijg je hem er toch niet af? In ons huidige huis hebben we dit in 7 jaar toch wel 10x moeten doen, dus daarom wil ik wel de mogelijkheid hebben zonder dat de plint van de muur hoeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Hsb-3 op 19-12-2018 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
@Hsb-3 Ik heb er geen problemen mee gehad, maar weet niet meer hoe dat lukte want snap je probleem nu inderdaad. Die keukenplinten in vorige huis zaten trouwens sowieso niet zo voed vast herinner ik me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Hsb-3 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:11:

Wij hebben het laatste stukje plint (wat net onder de kastjes loopt los gelaten, dus er zit wel een extra zaagsnede, niemand die het opvalt hoor, maar dan hoeven we alleen dat stukje plint weg te halen indien nodig ipv een lap van een paar meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 20:12
Ik heb een beetje lopen zoeken op rechtspraak en heb een zaak gevonden ongeveer gelijk aan de zaak van @zwembroek Deze klant is zelfs in hoger beroep gegaan.

http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:GHSHE:2015:5316 (tussenvonnis)

en

http://deeplink.rechtspra...id=ECLI:NL:GHSHE:2017:411 (eind uitspraak)

Ik kan alleen niet uit de stukken halen of het een DMG zaak is geweest.

Punt 3.8.3 is interessant, blijkbaar is het gebruikelijk dat er twee orderbonnen zijn, eentje met en eentje zonder prijzen. De rechtbank ziet beiden echter als een koopovereenkomst.

Verder weinig goeds in deze uitspraak.

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 22:03
Wij zijn inmiddels een aantal weken bezig om te achterhalen wat een best passende keuken voor ons is. Na een bijzondere ervaring bij de Keukenconcurrent en een bezoek aan drie keukenzaken (top10 qasa) weten we in ieder geval wat we willen, maar hebben wel een beetje het vertrouwen in de keukenbedrijven verloren.

Kasten: Häcker systemat keuken (78cm onderkasten) met semi greeploos hoogglans witte fronten. Offerte thuiskeukens.nl 5500 euro.
Apparatuur Siemens iq500 & iq700 (stoomoven, combi oven, vaatwasser, afzuigkap, hoge koelkast, inductie 80cm) en QUOOKER Fusion pro 3. Offerte via keukenloods 6000 euro.
Blad composiet 4cm, 65 cm diep, 2x 2.4meter, offerte van 3000 euro

We hebben de offerte bij 3 keukenzaken laten uitwerken en kwamen niet lager dan 18k uit. Dat zou dan wel met neff apparatuur zijn want Siemens zou echt 2k duurder zijn... andere zaken kwamen rond 20k uit als netto prijs.

Hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken? Inclusief installatie denk ik niet meer dan 14.5k hiervoor te moeten uitgeven. Zijn er Nederlandse zaken in de buurt van Nijmegen waar ik het zou kunnen proberen? Of toch richting Duitsland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
markolino33 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:28:
Wij zijn inmiddels een aantal weken bezig om te achterhalen wat een best passende keuken voor ons is. Na een bijzondere ervaring bij de Keukenconcurrent en een bezoek aan drie keukenzaken (top10 qasa) weten we in ieder geval wat we willen, maar hebben wel een beetje het vertrouwen in de keukenbedrijven verloren.

Kasten: Häcker systemat keuken (78cm onderkasten) met semi greeploos hoogglans witte fronten. Offerte thuiskeukens.nl 5500 euro.
Apparatuur Siemens iq500 & iq700 (stoomoven, combi oven, vaatwasser, afzuigkap, hoge koelkast, inductie 80cm) en QUOOKER Fusion pro 3. Offerte via keukenloods 6000 euro.
Blad composiet 4cm, 65 cm diep, 2x 2.4meter, offerte van 3000 euro

We hebben de offerte bij 3 keukenzaken laten uitwerken en kwamen niet lager dan 18k uit. Dat zou dan wel met neff apparatuur zijn want Siemens zou echt 2k duurder zijn... andere zaken kwamen rond 20k uit als netto prijs.

Hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken? Inclusief installatie denk ik niet meer dan 14.5k hiervoor te moeten uitgeven. Zijn er Nederlandse zaken in de buurt van Nijmegen waar ik het zou kunnen proberen? Of toch richting Duitsland?
Dus losse kasten 5500, apparatuur 6000 en blad 3000 kosten totaal 14.5k en je wil dat een keukenzaak je adviseert, de keuken tekent, het leidingplan aanlevert en monteert voor internetprijzen :? Je kunt alles los kopen en een eigen installateur zoeken. Of je vraagt de keukenleverancier om de prijs ex apparatuur en koopt alleen die los.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55
De zaken hebben inderdaad wel overeenkomsten met elkaar, maar blijft het moeilijk met elkaar te vergelijken. Aangezien 1 woordje in een overeenkomst, mailtje of van een getuige al een wereld van verschil kan maken.

Generiek gezien is het de beste showcase om nooit meer een dergelijke zaak binnen te wandelen.

Doe je het toch en gaat men je vragen om een offerte te tekenen om reden X,Y of Z, dan zou ik meteen duidelijk stellen dat je dit niet doet. Geef aan dat je hun schets of offerte graag naar huis meeneemt ter overweging. Gaat men dan dreigen dat de aanbieding alleen vandaag geldig is; herhaal je standpunt. Blijft men erbij, loop dan weg (en kom niet meer terug). Biedt men je wel die kans, dan kun je na overweging van andere keukenzaken altijd nog een keer terugkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Fornoo op 20-12-2018 21:17 ]

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:08
bennieb86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:12:
@Ice82
gebeld met zowel de keukenzaak als nobilia. geen verschil qua materiaal tussen lux en focus. alleen bij de lux zijn de randen afgelakt. glans is hoger bij focus. focus heeft een strakkere look en Lux maakt de keuken iets voller.
je hebt inderdaad gelijk! Was in de war met model Flash! Maar dan nog is de keuken erg aan de prijs! Is slechts een prijsgroep 4 deur.

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
@Ice82 kost me 700 om te upgraden en denk dat ik ervoor ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:37

FeaR

In GoT we trust

Is hier iemand die effectief een MDF matzwart gelakte keuken in gebruik heeft?
Mijn mat zwarte keuken is gisteren geplaatst., dus ik hoop op niet al te negatieve verhalen :P
FeaR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:36:
Afgelopen weekend bij Middelkoop Culemborg handtekening gezet voor de keuken:
[Afbeelding]
En in het echt ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90V9mB3GxKp0ZhC8aZI0ZpJX/full.jpg

Moet het hele ding nog schoonmaken, alles is nu nog behoorlijk statisch. Zondag eens doen zodat ik ook direct defecten kan zoeken en aankaarten bij de leverancier. Ik kwam al een deukje tegen in de RVS-plint...

Foto's maken is wel lastig door de donkere kleur, het slechte licht (lang leve verhuispeertjes) en mijn foto skills.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
FeaR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:42:
[...]

Foto's maken is wel lastig door de donkere kleur, het slechte licht (lang leve verhuispeertjes) en mijn foto skills.
60W standaard peertje eruit kieperen en er een mooie 140W halogeenlamp in doen. Kosten 2 euro ofzo. Daarna wel 2,6 cent per uur, maar in de winter dubbelen ze als IR paneel. Weinig licht tijdens verhuizen heb ik ook een pesthekel aan. Maarja, de EU zei dat het goed was...

Wel eerst even kijken naar de smeltklasse van de fitting. Sommige van die budgetdingen kunnen er niet tegen.

[ Voor 27% gewijzigd door kabeltjekabel op 21-12-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kabeltjekabel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:07:
[...]
60W standaard peertje eruit kieperen en er een mooie 140W halogeenlamp in doen. Kosten 2 euro ofzo. Daarna wel 2,6 cent per uur, maar in de winter dubbelen ze als IR paneel. Weinig licht tijdens verhuizen heb ik ook een pesthekel aan. Maarja, de EU zei dat het goed was...

Wel eerst even kijken naar de smeltklasse van de fitting. Sommige van die budgetdingen kunnen er niet tegen.
De 60 Watt LED peertjes hangen al op plekken waar we klaar zijn (zolder, slaapkamers). De twee peertjes op de foto zijn geloof ik 105 en 95 Watt. Ik heb niet voor niets zonnepanelen, laat die maar werken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:42
Strakke keuken, maar voor mij wel één in de categorie "absoluut mooi, maar ik zou het zelf niet uit kiezen". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
FeaR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:14:
[...]

De 60 Watt LED peertjes hangen al op plekken waar we klaar zijn (zolder, slaapkamers). De twee peertjes op de foto zijn geloof ik 105 en 95 Watt. Ik heb niet voor niets zonnepanelen, laat die maar werken :P
60W equivalent is iets van 800 Lumen, 140W Halogeen is ruim drie keer zoveel met 2650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kabeltjekabel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:19:
[...]
60W equivalent is iets van 800 Lumen, 140W Halogeen is ruim drie keer zoveel met 2650
In de keuken (en de rest van de woonkamer) zijn nog ouderwetse peertjes, die jij ook linkte. Helaas is die van 105 Watt aan het flikkeren, dus ik denk dat die geen lang leven meer heeft. Als ze het nog maar een weekje volhouden, dan moet de woonkamer wel klaar zijn qua klussen en kan ik de uiteindelijke lampen gaan hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 21-12-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
FeaR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:26:
[...]

In de keuken (en de rest van de woonkamer) zijn nog ouderwetse peertjes, die jij ook linkte. Helaas is die van 105 Watt aan het flikkeren, dus ik denk dat die geen lang leven meer heeft. Als ze het nog maar een weekje volhouden, dan moet de woonkamer wel klaar zijn qua klussen en kan ik de uiteindelijke lampen gaan hangen.
De peertjes die ik linkte zijn gewoon halogeenlampen. Die geven per Watt veel meer licht dan die "heavy duty" gloeilampen.

Als hij gewoon stabiel wat flikkert kan het ook zijn dat de gloeidraad staat te zweven. Beetje heen en weer schudden lost dat probleem op.

Als je en fitting hebt die niet mee wil werken aan het te leveren vermogen en hitte gaat hij ook knipperen omdat de contacten dan los komen.

[ Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 21-12-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138361

FeaR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:42:
[...]

Mijn mat zwarte keuken is gisteren geplaatst., dus ik hoop op niet al te negatieve verhalen :P

[...]

En in het echt ziet het er dan zo uit:
[Afbeelding]

Moet het hele ding nog schoonmaken, alles is nu nog behoorlijk statisch. Zondag eens doen zodat ik ook direct defecten kan zoeken en aankaarten bij de leverancier. Ik kwam al een deukje tegen in de RVS-plint...

Mooie keuken! Heb zelf ook gekozen voor een matzwarte keuken , maar dan met een wit/grijze granieten blad. Die van mij wordt over 2 maanden geplaatst. :)

Ben benieuwd of je last hebt van veel zichtbare vingerafdrukken op je frontjes

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1138361 op 21-12-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1138361 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:04:
[...]
Mooie keuken! Heb zelf ook gekozen voor een matzwarte keuken , maar dan met een wit/grijze granieten blad. Die van mij wordt over 2 maanden geplaatst. :)

Ben benieuwd of je last hebt van veel zichtbare vingerafdrukken op je frontjes
Blad was een gok, keramisch dus dat kan altijd wat anders uitvallen. Meer geluk dan wijsheid dat het aanzienlijk goed bij de vloer past.

Vingerafdrukken heb ik geen last van, ik heb een deurtje met speciale coating genomen. Kostte iets van 600-650 euro extra op de gehele keuken dus was meer dan te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
bennieb86 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:42:
@Ice82 kost me 700 om te upgraden en denk dat ik ervoor ga.
voor 700 euro zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Beste Tweakers,

Afgelopen 3 weken besteed om alle 290 pagina's door te nemen. Veel geleerd en flink wat kennis opgedaan.
Enige tijd geleden (voor het lezen van dit topic) een handtekening gezet voor een keuken bij keukensale. Omdat een composiet blad wel erg duur werd bij keukensale, gekozen voor keuken zonder levering van blad. Zelf bij een lokale natuursteenboer geweest. Offerte composiet blad (360x120 eiland opstelling) van 2544,-€, monteren en inmeten
Bij 123werbladen offerte voor keramisch blad 2490,-€ incl inmeten en montage

Ik zie in dit topic veel Tweakers die een composiet blad hebben gekozen. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb me ingelezen wat betreft de eigenschappen graniet, composiet en keramiek maar ben op zoek naar mensen die dit dagelijks gebruiken?

Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met 123 werkbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SCF1908 hier nu 4 jaar op composiet. Prima materiaal, goed schoon te houden bij onze variant zie je geen vlekken. Reden dat ik het niet neem in m'n nieuwe keuken is dat nu ik erop ben gaan letten (je ziet het enkel als je boven het blad gaat hangen met je oog) je toch kleine plekjes ziet waar waarschijnlijk een hete dekselrand het blad geraakt heeft. Daar zie je dus verkleuring van de hars. Ik ga daarom voor dekton in m'n nieuwe keuken, daar hoef je enkel op te passen met stootschade heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SCF1908 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:56:
Ik zie in dit topic veel Tweakers die een composiet blad hebben gekozen. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb me ingelezen wat betreft de eigenschappen graniet, composiet en keramiek maar ben op zoek naar mensen die dit dagelijks gebruiken?
Zelf een tijd geleden getekend voor een keuken in ons nieuwe huis. In ons huidige huis hebben we een granieten blad maar vrienden hebben een gelijkaardige ervaring met composiet als @Anoniem: 224360: op een aantal plekken zijn kleine boogjes te zien van wellicht hete dekselranden. Dit is wel met een redelijk lichte kleur.

Om diezelfde reden hebben wij ook voor Dekton gekozen. Dit zou tegen vlekken en hitte bestand moeten zijn maar is ook wel enigszins gevoelig voor barsten omdat het zo hard is. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06 16:30
Nog niet gekocht, maar zit ook te denken aan Dekton. Wordt populair :) Het is mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier zelf dan composiet, niet gevoelig voor vlekken, krassen of barsten, lapje erover en het is schoon. Hete pan kun je er letterlijk direct opzetten (hier al eens per ongeluk gebeurd), echt ideaal spul. Zou niet anders meer willen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138361

FeaR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:34:
[...]

Blad was een gok, keramisch dus dat kan altijd wat anders uitvallen. Meer geluk dan wijsheid dat het aanzienlijk goed bij de vloer past.

Vingerafdrukken heb ik geen last van, ik heb een deurtje met speciale coating genomen. Kostte iets van 600-650 euro extra op de gehele keuken dus was meer dan te overzien.
Thanks! :)
Straks even navragen of het ook bij onze keuken mogelijk is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Joopieboy schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:16:
Hier zelf dan composiet, niet gevoelig voor vlekken, krassen of barsten, lapje erover en het is schoon. Hete pan kun je er letterlijk direct opzetten (hier al eens per ongeluk gebeurd), echt ideaal spul. Zou niet anders meer willen. :)
Op composiet kan je geen hete pannen plaatsen!
Door de warmte word het bindmiddel naar het oppervlak getrokken wat resulteert in doffe plekken. Dat het een keertje goed is gegaan wil niet zeggen dat je er een gewoonte van moet maken.
Verder ideaal spul inderdaad mits het niet een egale donkere kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06 16:30
Heeft iemand ervaring met echt houten frontjes/kasten? Je hebt tegenwoordig houtlook imitatie frontjes die behoorlijk echt lijken, met groeven. Ze zijn goedkoper en makkelijk schoon te houden dan echt hout. Toch vind ik echt hout wel mooier en het voelt het, logisch, als een natuurproduct. Ik overweeg het voor de kastenwand, niet het aanrecht zelf, alhoewel in de kastenwand wel de oven en koelkast zitten. Met name de hygiene vind ik een aandachtspunt, maar keukenverkopers hebben hierover tegenstrijdige meningen verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik lees al een tijdje mee op dit forum (en projectmatige nieuwbouw) en zie veel goede tips, waarvoor dank! Mijn vrouw en ik zijn bezig voor een nieuwbouwhuis..

Op basis van jullie tips een tekening gemaakt, en aan het kijken geslagen bij diverse winkels. We zijn er voor ons zelf uit:
Het moet een L keuken (2,40m bij 3,10m) worden met een los kastmeubel (2x 1.66m hoog x 60cm breed, met daarin een koelkast, combi en vaatwasser op hoogte)
Ons oog is gevallen op:
- Een hacker Systemat systeem,
- Frontjes AV5007, prijsgroep 4.
- met 2x glas R lades (2x90cm) en geïntegreerde besteklade.
- hoekonderkast, spoelkast, onderkasten (verder geen lades)
- de genoemde halfhoge kasten
- 5m composiet blad, dikte 2cm
- spoelbak, met Lanesto klassieke 'retro' kraan..
- Siemens/Bosch apparatuur, (inductie, combi, vaatwasser, koeler, afzuigkap...geen andere eisen)

We schrikken van de verschillende offertes, die zitten tussen €9900 en €16000 met montage. Wat een verschil en wat is reëel? Bij de DMG ketens, veel verdachte look-a-likes... maarja dan weet je ook niet precies welke keuken je krijgt...veel winkels willen geen 'middensegment' van siemens/bosch leveren maar alleen studioline...of pelgrim/whirlpool rommel...
Wie kan ons op weg helpen qua prijs, leverancier etc....? Bedankt alvast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mokum80 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:02:
Heeft iemand ervaring met echt houten frontjes/kasten? Je hebt tegenwoordig houtlook imitatie frontjes die behoorlijk echt lijken, met groeven. Ze zijn goedkoper en makkelijk schoon te houden dan echt hout. Toch vind ik echt hout wel mooier en het voelt het, logisch, als een natuurproduct. Ik overweeg het voor de kastenwand, niet het aanrecht zelf, alhoewel in de kastenwand wel de oven en koelkast zitten. Met name de hygiene vind ik een aandachtspunt, maar keukenverkopers hebben hierover tegenstrijdige meningen verteld.
Hout gaat kromtrekken, beter kun je MDF nemen met een fatsoenlijk houtfineer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Onze ervaring nu is dat je het beste zelf al bedacht kan hebben hoe je de keuken wilt inderdaad. Anders loop je telkens weer met andere designs naar buiten is is het totaal niet vergelijkbaar. We zijn nu bij een aantal non mandemakers nederlandse winkels geweest en gaan ook nkg naar duitsland. Het vervelende in nederland is dat je nogal moeite moet doen om op de gewenste prijs te komen. Heb van horen zeggen dat dat in duitsland niet het geval is. Je krijgt daar een prijs, vraagt 1 keer om korting en zit dan op de prijs waar je in een NL shop 3 uur voor moet onderhandelen.. kunnen tweakers hier dit beamen? Heb alleen ook van horen zeggen dat de aftersales van DE shops nog wel eens te wensen over laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
BushMule schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:26:
Onze ervaring nu is dat je het beste zelf al bedacht kan hebben hoe je de keuken wilt inderdaad. Anders loop je telkens weer met andere designs naar buiten is is het totaal niet vergelijkbaar. We zijn nu bij een aantal non mandemakers nederlandse winkels geweest en gaan ook nkg naar duitsland. Het vervelende in nederland is dat je nogal moeite moet doen om op de gewenste prijs te komen. Heb van horen zeggen dat dat in duitsland niet het geval is. Je krijgt daar een prijs, vraagt 1 keer om korting en zit dan op de prijs waar je in een NL shop 3 uur voor moet onderhandelen.. kunnen tweakers hier dit beamen? Heb alleen ook van horen zeggen dat de aftersales van DE shops nog wel eens te wensen over laat
Geen ervaring met de, te ver weg en ik geloof niet zo in prijsverschillen van >20% voor hetzelfde als je een weldenkende consument bent. Ik geloof dat ik er persoonlijk zelfs tegenstander van ben, maar dat komt ook door een combinatie van niet per se de allerscherpste prijs willen, goede lokale ervaringen en woonachtig in het uiterste westen...

In nederland 2x 2 uur bezig geweest met de zaakwaar wij de keuken kopen. Daarna een ooferte gehad conform besproken ontwerp. Deze is vervolgens na het tweede gesprek aangescherpt. Dit is met ongeveer 5% geweest. Nu nog een gesprek over details (exacte locatie stopcontacten, eventuele accessoires, kleur binnenkast etc.). Hiet wordt een standaard percentage keer de adviesprijs gedaan.

Fijne is dat dit soort verdere detaillering een telefoontje en 5 min fietsen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
BushMule schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:26:
Voor twee keukens wezen shoppen in Duitsland, onze eigen keuken komt er vandaan. Verkoper maakte n.a.v. onze wensen een tekening en een prijs. Deze prijs was niet onderhandelbaar. zijn opmerking: "Hier kan ik het voor doen, kun je het goedkoper krijgen moet je het daar halen". We zijn hier niet op de zwarte markt, We kregen een nette offerte mee, mochten er over nadenken, en konden de prijzen vergelijken. alleen kun je dat niet wat in Nederland krijg je geen prijzen.

Keuken twee was de keuken van mijn broertje: Hij was eerst bij de Keukenkampioen geweest en legde zijn tekening en offerte gelijk op tafel. 20 minuten later stonden we weer buiten. "Ik kan voor deze geoffreerde prijs deze keuken niet leveren en plaatsen". We moesten rekenen met 1.500 euro extra. Hij heeft nog gekeken waar het verschil in kon zitten maar kon alleen aangeven dat de apparaten in de keuken heel scherp geprijsd waren. (Achteraf wel spijt van gehad want de Keukenkampioen was qua aftersales en levering een behoorlijk drama)

Aftersales
Het betrof bij ons een nieuwbouw project boven Amsterdam 4 van de 20 woningen in ons project kregen een Ardland keuken. Alleen wel de vraag of hij de afspraken mocht combineren en of hij extra vroeg mocht beginnen om de files voor te zijn. En vroeg was dus vroeg (lees: 6:30 's ochtends)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1138361 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:26:
[...]
Thanks! :)
Straks even navragen of het ook bij onze keuken mogelijk is.
Het is wel alleen de buitenkant helaas. Ik (en moeders :P) hebben flink moeten boenen om de vingerafdrukken aan de binnenzijde weg te krijgen.
Met schoonmaken wel wat defecten gevonden. Één deurtje heeft een vage witte waas in het kastje. Gelukkig deed de leverancier niet lastig en word er voor dat defect - en andere - nieuwe deurtjes besteld.
Kapitein Merijn schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:59:
[...]
Op composiet kan je geen hete pannen plaatsen!
Op gewoon steen toch ook niet? Dat kan gaan scheuren.

Daarom ben ik voor keramiek gegaan. Werd mij verkocht als redelijk onverwoestbaar op het vlak van direct warme pannen plaatsen op het blad en andere lompe dingen als snijden zonder snijplank.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 26-12-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:43
[b]
*knip

Daarom ben ik voor keramiek gegaan. Werd mij verkocht als redelijk onverwoestbaar op het vlak van direct warme pannen plaatsen op het blad en andere lompe dingen als snijden zonder snijplank.
Wij hebben ook om deze reden voor keramiek gekozen. Was niet op de hoogte van deze keuze en had ook composiet in mijn hoofd. Tot keramiek dus werd voorgesteld en de voordelen werden benoemd. Daarnaast krijgen ze daar een groot vlak uit en kan het erg dun worden geleverd. Ziet er erg strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
Weet iemand welke dealers in omgeving Nijmegen/Arnhem de Hacker Systemat keukens leveren en monteren?

Wat de keukenblad betreft twijfelen we tussen composiet en dekton. Dekton klinkt bijna te mooi om waar te zijn en de meerprijs valt ook mee. Maar aangezien het een nieuw materiaal is zijn er niet veel ervaringen van mensen die het al een paar jaar gebruiken, daarnaast wordt het door de zaken waar wij zijn geweest niet geleverd. Dus dan zou ik het apart moeten bestellen.

Onze opstelling betreft een 2x 3m keuken obv Hacker systemat, korpushoogte 78cm, front hoogglans wit av4030 (gelakt):
2x 60 cm kasten 2.2m hoog
4x 60cm onderkasten
2x 50cm onderkast
1x 100 cm onderkast
2x 60cm bovenkast + led verlichting

Apparatuur: Siemens IQ500 (hoge koelkast, afzuiging, stoomoven, combioven, hoge vaatwasser, Inductie 80cm)

Kraan: Quooker fusion pro3 of Floww perfect flow

Blad: 4,8m composiet (4cm) inclusief achterwand

Wij kunnen deze keuken kopen en laten monteren voor net onder 14k. Nadeel is wel dat we dit via 2 verschillende bedrijven moeten kopen (thuiskeukens en keukenloods). 1 voor de kasten en 1 voor het apparatuur en blad. We zouden dit graag bij 1 bedrijf willen beleggen zonder hier de hoofdprijs voor te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
markolino33 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:44:
Weet iemand welke dealers in omgeving Nijmegen/Arnhem de Hacker Systemat keukens leveren en monteren?

Wat de keukenblad betreft twijfelen we tussen composiet en dekton. Dekton klinkt bijna te mooi om waar te zijn en de meerprijs valt ook mee. Maar aangezien het een nieuw materiaal is zijn er niet veel ervaringen van mensen die het al een paar jaar gebruiken, daarnaast wordt het door de zaken waar wij zijn geweest niet geleverd. Dus dan zou ik het apart moeten bestellen.

Onze opstelling betreft een 2x 3m keuken obv Hacker systemat, korpushoogte 78cm, front hoogglans wit av4030 (gelakt):
4x 60cm onderkasten
2x 50cm onderkast
1x 100 cm onderkast

Apparatuur: Siemens IQ500 (hoge koelkast, afzuiging, stoomoven, combioven, hoge vaatwasser, Inductie 80cm)

Wij kunnen deze keuken kopen en laten monteren voor net onder 14k. Nadeel is wel dat we dit via 2 verschillende bedrijven moeten kopen (thuiskeukens en keukenloods). 1 voor de kasten en 1 voor het apparatuur en blad. We zouden dit graag bij 1 bedrijf willen beleggen zonder hier de hoofdprijs voor te moeten betalen.
keukenloods verkoopt ook Systemat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Ardland in Nordhorn is een Hacker dealer, wij hebben daar onze systemat keuken gekocht. (Zie ook mijn reactie hier boven over de Duitse keukenverkopers) Nordhorn is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:59
FeaR schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:21:
[...]

Hoe is je ervaring nu dan? Al wat van deze lompe handelingen uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
gumtree schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:26:
[...]

Ardland in Nordhorn is een Hacker dealer, wij hebben daar onze systemat keuken gekocht. (Zie ook mijn reactie hier boven over de Duitse keukenverkopers) Nordhorn is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Arnhem.
Super, dank. Ik ga morgen kijken of ik daar een afspraak kan maken. Ben erg benieuwd of onze oosterburen wat betere voorwaarden bieden.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:33

4x 60cm onderkasten
2x 50cm onderkast
1x 100 cm onderkast

Ik krijg mijn hacker in februari van scheffer keukens in zelhem.
Staat als duur bekend in de omgeving maar ben bij 4 zaken geweest en kwam bij hun op beste uit.

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Wij inmiddels ook in Duitsland geweest bij Schryvers in Goch na onze offerte bij van van Wanrooij in Waardenburg. Tante van me heeft daar ook haar keuken gekocht. We zijn daar echt vriendelijk geholpen en de verkoper deed echt zijn best een keuken samen te stellen die praktisch is en totaal niet dure opties aan te smeren. Sterker de meeste dure opties zou hij gewoon niet aanraden. Het wordt een Hacker keuken met AEG apparatuur.

Ze hadden een mooie deal voor de AEG stoomoven
AEG BSE792220M + AEG IKE84445FB inductiekookplaat + zoutsteen voor 1600 euro.
Daar waar de stoomoven alleen al +- 1400 euro kost bij de goedkoopste internet aanbieder.

Ook in de montage waren ze een heel stuk goedkoper tegenover nederland.
Ze rekenen 30 euro p/uur per monteur.
Onze U keuken zouden ze 1,5 dag rekenen voor 2 monteurs dus 720 euro montagekosten. In nederland vragen ze het dubbele.
Grootste kostenpost is het granieten werkblad. Bij van Wanrooij rekende ze hier 4800 euro voor. Benieuwd naar de duitste offerte die we vandaag verwachten. Er komt wel een vaste prijs. Dus hier is niets meer aan te pingelen.

[ Voor 3% gewijzigd door T.E op 27-12-2018 12:07 ]

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

4x 60cm onderkasten
2x 50cm onderkast
1x 100 cm onderkast

we hebben onze keukens (2 binnen 5 jaar) gekocht bij mobel faber in Nordhorn, goede en eerlijke prijs. Onze keuken is inmiddels geplaatst, zal binnenkort ff een kiekje van maken.

Van het kastje naar de muur lopen...

T.E schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:06:
Wij inmiddels ook in Duitsland geweest bij Schryvers in Goch na onze offerte bij van van Wanrooij in Waardenburg. Tante van me heeft daar ook haar keuken gekocht. We zijn daar echt vriendelijk geholpen en de verkoper deed echt zijn best een keuken samen te stellen die praktisch is en totaal niet dure opties aan te smeren. Sterker de meeste dure opties zou hij gewoon niet aanraden. Het wordt een Hacker keuken met AEG apparatuur.

Ze hadden een mooie deal voor de AEG stoomoven
AEG BSE792220M + AEG IKE84445FB inductiekookplaat + zoutsteen voor 1600 euro.
Daar waar de stoomoven alleen al +- 1400 euro kost bij de goedkoopste internet aanbieder.

Ook in de montage waren ze een heel stuk goedkoper tegenover nederland.
Ze rekenen 30 euro p/uur per monteur.
Onze U keuken zouden ze 1,5 dag rekenen voor 2 monteurs dus 720 euro montagekosten. In nederland vragen ze het dubbele.
Grootste kostenpost is het granieten werkblad. Bij van Wanrooij rekende ze hier 4800 euro voor. Benieuwd naar de duitste offerte die we vandaag verwachten. Er komt wel een vaste prijs. Dus hier is niets meer aan te pingelen.
Niet te dure opties aanbevelen is gewoon een verkooptechniek om de prijs laag te houden. Geloof maar dat ze prima aan je verdienen.

Die stoomoven staat voor 1092 op keukenloods en als je 5 apparaten in een keer koopt kan de prijs altijd lager. Heb geeneens op de goedkoopste gezocht. Je rekent dus vooral in je eigen voordeel, maar dat valt dus wel mee.

• T.E

T.E

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:17:
[...]

Niet te dure opties aanbevelen is gewoon een verkooptechniek om de prijs laag te houden. Geloof maar dat ze prima aan je verdienen.

Die stoomoven staat voor 1092 op keukenloods en als je 5 apparaten in een keer koopt kan de prijs altijd lager. Heb geeneens op de goedkoopste gezocht. Je rekent dus vooral in je eigen voordeel, maar dat valt dus wel mee.
Verdienen doen ze bij elke keukenzaak.

Zie dat ik het verkeerde type stoomoven had neergezet.
Gaat om het volgende type:
AEG BSK792220M en inductiekookplaat: AEG IKE84445XB. Die zijn wat prijziger.

ps dit idee moet hem worden. Hacker greeploos.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7rstlb757tc2x.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:34
Mokum80 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:02:
Hier een soort van ervaring. Wij hebben panelen met eiken fineer laag. Dus wel echt hout als toplaag . Voordeel is dat dit niet zo snel krom trekt. Dit is in de lak gezet, wel extreem matte lak dus als het ware onzichtbaar.

Hier na 1jaar totaal geen problemen mee. Koelkast en lage lasten doen we open met greep. De bovenkasten met push tot open. Daarop ook geen problemen met het feit dat het hout is.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40
Deze week het ontwerp afgerond! eigenlijk is het ontwerp zoals we willen.Alleen de prijs.
Eerst het ontwerp. Het gaat om een next 125 keuken met hoogglas afwerking Nx501

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4npKG7NwwsJFlyPlR4Ka6TbS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JiCSeMTEMshLnP0Ey3UzrfJY/full.jpg

En nu de prijs. Prijs is geoffreerd op €22.000 euro. Dit vinden wij te veel en is zelfs exclusief 2 ovens.
Als ik zelf het omreken kom ik op meubels €13.500
Keramiek blad ca €3500,-
Apparatuur ca €3500,- waarbij de plafondafzuiging het duurst is.(lage inbouw)
montage ca €1400,-
totaal €22500.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tezELwNlmls47RAAOlH8TvLd/thumb.jpg

We vinden next125 mooi aangezien we dan een hogere corpus hebben, maar die is wel heel veel geld voor wat minder plint..

Mijn gevoel zegt dat er nog wel wat af kan. Maar hoeveel. Wat zou een redelijke prijs zijn..

@T.E dat scheelt weer flink, zo'n letter verschil, let op dat je de goede krijgt! Zonde dat zoveel mensen de standaard zwart wit keuken nemen, maar dat combineert wel weer lekker makkelijk. Wat moet die opstelling kosten?

@Tito129 Rotpunkt heeft ook een lage plint met de new dimensions lijn. Vind het erg aan de prijs voor wat je ziet. Next125 is toch erg duur zie ik steeds. Vraag me af of het dat waard is.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Topic doorgespit en heb een paar vragen:

Ik zie dat meeste mensen hier voor Siemens apparatuur kiezen. Persoonlijk vind ik qua design de modellen van Bosch net wat mooier, maar begrijp dat deze qua techniek 1 op 1 te vergelijken zijn?

Daarnaast begrijp ik dat apparatuur van AEG net wat goedkoper is dan Bosch/Siemens. Resulteert dit ook in mindere kwaliteit?

Apparatuur van ATAG wordt relatief weinig voor gekozen. Enig idee wat de reden hiervan is?

Daarnaast vroeg ik mij af of er mensen zijn die een Tristar keuken hebben? Lees hier vrij weinig over op het forum, en de website van Tristar is ook wat karig.

• Timmy
Ik heb sinds kort een keuken met alleen maar AEG apparatuur na in mijn vorige keuken Siemens te hebben gehad. Helaas had ik veel problemen met de apparatuur uit de toplijn en zeer matige ondersteuning dus nu tijd voor iets anders ;)

Het is nog te kort om iets over de kwaliteit te zeggen maar de afwerking is prima. De bediening is even wennen maar redelijk intuïtief. De reden dat ik bij AEG uitkwam was vooral vanwege de volledige zwarte oven-lijn en vooralsnog heb ik er geen spijt van :)

• Ice82
FrankSpin schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:22:

Ik zie dat meeste mensen hier voor Siemens apparatuur kiezen. Persoonlijk vind ik qua design de modellen van Bosch net wat mooier, maar begrijp dat deze qua techniek 1 op 1 te vergelijken zijn?

Daarnaast begrijp ik dat apparatuur van AEG net wat goedkoper is dan Bosch/Siemens. Resulteert dit ook in mindere kwaliteit?

Apparatuur van ATAG wordt relatief weinig voor gekozen. Enig idee wat de reden hiervan is?

Daarnaast vroeg ik mij af of er mensen zijn die een Tristar keuken hebben? Lees hier vrij weinig over op het forum, en de website van Tristar is ook wat karig.
Bosch en Siemens zijn 1 op 1 met elkaar te vergelijken. Soms zijn de typenummers van de apparaten zelfs vrijwel gelijk.

Aeg is een prima alternatief. Erg goede vaatwassers en koelers, mooie en ruime collectie inductiekookplaten. Het enige nadeel is dat de ovenruimte van een combi oven / steamer klein is tov Siemens.

Tristar is een mooi merk, waarbij nagenoeg alles op maat gemaakt kan worden. Zijn met name erg goed in hout (en fineer) en mooie klassieke keukens. Kies je voor een strakke keuken, en blijf je binnen de 'standaard' maten, dan is een Tristar onnodig duur. In dat geval is een Hacker Systemat, of een Schuller Next een prima alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren weer wat aanpassingen besproken met de keukenleverancier. Ik had mijn oog laten vallen op de matte inductiekookplaten van ATAG. Laat die nu net in zijn showroom staan. Dat ziet er echt heel tof uit! Ik ben echter erg bang dat het matte juist krasgevoeliger is dan een glanzende inductieplaat (die ook allemaal krasjes krijgt).
Uiteindelijk toch maar voor een klassieke inductieplaat gegaan..

Nu nog wachten op de aangepaste offerte.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 20:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons is vorige week een Tristar keuken geplaatst. Zeer tevreden over! Met samenstellen geen beperking mbt maatvoering, alles is mogelijk qua diepte en breedte van de kastjes, evenals kleur kastjes die in alle RAL kleuren mogelijk zijn. Qua prijs viel het mij erg mee. Prijs noemen heeft weinig zin, aangezien een optie al snel 500 euro kan schelen (afwerking zijpanelen bijv).
Zal straks foto's plaatsen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 09:54

Wij gaan inmiddels verhuizen en hebben een Hacker Systemat keuken met Siemens apparatuur uitgekozen.

Zoals hierboven al aangegeven komt Siemens en Bosch onder hetzelfde dak vandaan.

In onze huidige keuken hebben wij de afgelopen 6 jaar met veel plezier gebruik gemaakt van AEG i.c.m. een Pelgrim (ATAG) combi. Wij hebben 0 klachten gehad, enkel een keer een rubber onder garantie moeten laten vervangen in het gasfornuis. Uiteraard is er een keer een lampje kapot gegaan in de afzuigkap, maar dit vind ik verwaarloosbaar. Wij hebben destijds voor de Pelgrim combi gekozen, omdat de inhoud in liters aanzienlijk groter was dan die van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:15:
[...]

Bij ons is vorige week een Tristar keuken geplaatst. Zeer tevreden over! Met samenstellen geen beperking mbt maatvoering, alles is mogelijk qua diepte en breedte van de kastjes, evenals kleur kastjes die in alle RAL kleuren mogelijk zijn. Qua prijs viel het mij erg mee. Prijs noemen heeft weinig zin, aangezien een optie al snel 500 euro kan schelen (afwerking zijpanelen bijv).
Zal straks foto's plaatsen.
Goed om te horen, ben erg benieuwd naar de foto's. Ik zie dat voornamelijk wat kleinere keukenzaken TriStar keukens aanbieden (dat is niet perse negatief).

Wanneer je alles kan doen qua maatvoering, hoe vertrek je in dit proces? Hebben jullie een keuken uit een brochure uitgezocht en deze vervolgens aangepast naar wens?

Heeft TriStar uberhaupt een brochure, kan niets vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Timmy schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:47:
Ik heb sinds kort een keuken met alleen maar AEG apparatuur na in mijn vorige keuken Siemens te hebben gehad. Helaas had ik veel problemen met de apparatuur uit de toplijn en zeer matige ondersteuning dus nu tijd voor iets anders ;)

Het is nog te kort om iets over de kwaliteit te zeggen maar de afwerking is prima. De bediening is even wennen maar redelijk intuïtief. De reden dat ik bij AEG uitkwam was vooral vanwege de volledige zwarte oven-lijn en vooralsnog heb ik er geen spijt van :)
Hoe bevalt de volledige zwarte oven-lijn? Is dat beetje te doen qua vieze vingers e.d.? Wij hebben nu een hoogglans zwarte keuken. Daar zie je werkelijk alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Laatst online: 16-06 21:32
Hallo Allen,

Na het hele topic door te hebben gelezen, ben ik veel nuttige info tegen gekomen, waarvoor dank.
Wij gaan ons huis verbouwen en hierin zal ook de keuken worden meegenomen.

Wij zijn uitgekomen bij ASWA keukens, en hebben daar een offerte laten opstellen, het gesprek is ons goed bevallen, en hebben op geen enkele manier druk gevoeld om iets te moeten kopen.
Wat we wel merkten dat er werd gestuurd naar AEG apparatuur, dit misschien omdat er nog een eindejaarskorting op zit van 1000euro?

Ik ben benieuwd wat jullie opmerkingen / advies is over de offerte

Siverline programma X-VU
Fronttype: Melamine toplaag
Frontkleur Alba eiken zwart

Opstelling betreft:

Inbouwkasten wand:
- Hoge kast tbv vriezer 220x60
- Hoge kast koelkast 220x60
- Hoge kast voor combi oven 220x60
- Hoge kast servies 220x60

Kook en spoelgedeelte:
- Ladekast voor kookplaat 1 lade 100cm
- Lade kast 2 x lade 100 cm
- onderkast vaatwasser 60cm
- onderkast spoelkast 60 cm
- onderkast met deur 60 cm

Rechte opstelling waarbij de kastenwand tegenover het kook en spoelgedeelte ingebouwd wordt in een nis.

Apparatuur AEG

Kookplaat met afzuiging IDE84242IB
Combi Oven KMK761000M
Koelkast SKE81821DS
Diepvries ABE81816NC
Vaatwasser FSB52620Z

Als ik de prijzen opzoek op internet kom ik uit op ongeveer 5000 euro, ASWA geeft bij 4 of meer apparaten 3 jaar aanvullende garantie.
Ook gaat er nog een eindejaarskorting af van 1000 euro.

Werkblad

Jetstone composiet 12mm Fresh concrete satin (Lichte kleur)
- lengte 155x65
- lengte 234.3x65

Wasbak
- Franke MRX210.50

Kraan
- Dekker 250433

Totaal prijs incl plaatsen keuken:
14250 euro

Nu ben ik benieuwd of dit een reële prijs is? Ikzelf denk dat het aan de hoge kant is. Dit omdat de kosten van de apparatuur niet hoog is, we een standaard indeling hebben. Ook ben ik benieuwd of er mensen ervaring hebben met de fronten van de keuken met een melamine toplaag, dit is een toplaag met eiken structuur.

Wij zijn tevreden over de kleur de indeling en het blad van de keuken. Ik twijfel op het moment nog over de apparatuur, ik neig zelf naar Siemens spullen en de de studioline range, vind dit er qua uitstraling mooier uitzien. Dit zal in de prijs ook wel wat verschil hebben.

Ik hoop dat er iemand is, die ons advies kan geven over een reële prijs, de kwaliteit van de keuken en fronten en misschien nog tips wat betreft het onderhandelen in prijs.
Alvast bedankt.

Mvg, Erwin

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Wat mij steeds meer opvalt is dat men prijzen uit een showroom gaan vergelijken met prijzen op het internet. Maar wil een winkel een goede aftersales bieden na plaatsen van de keuken, e.d. dan is het toch op voorhand logisch dat de prijzen toch iets hoger liggen?
Ik doel dan op de vaste prijzen winkels, niet DMG.

Viel me gewoon op.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
FrankSpin schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:51:
Hoe bevalt de volledige zwarte oven-lijn? Is dat beetje te doen qua vieze vingers e.d.? Wij hebben nu een hoogglans zwarte keuken. Daar zie je werkelijk alles op.
De bediening is even wennen als je, net als ik, van Siemens af komt maar werkt soepel. Vieze en vooral vette vingers zie je maar ik had erger verwacht. Even een droge doek er over halen en het is schoon. Nu moet ik dat sowieso al redelijk vaak doen omdat de kasten waarin deze ovens zitten ook vrijwel zwart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
ecn1985 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:19:
Hallo Allen,

Na het hele topic door te hebben gelezen, ben ik veel nuttige info tegen gekomen, waarvoor dank.
Wij gaan ons huis verbouwen en hierin zal ook de keuken worden meegenomen.

Wij zijn uitgekomen bij ASWA keukens, en hebben daar een offerte laten opstellen, het gesprek is ons goed bevallen, en hebben op geen enkele manier druk gevoeld om iets te moeten kopen.
Wat we wel merkten dat er werd gestuurd naar AEG apparatuur, dit misschien omdat er nog een eindejaarskorting op zit van 1000euro?

Ik ben benieuwd wat jullie opmerkingen / advies is over de offerte

Siverline programma X-VU
Fronttype: Melamine toplaag
Frontkleur Alba eiken zwart

Opstelling betreft:

Inbouwkasten wand:
- Hoge kast tbv vriezer 220x60
- Hoge kast koelkast 220x60
- Hoge kast voor combi oven 220x60

Kook en spoelgedeelte:
- Ladekast voor kookplaat 1 lade 100cm
- Lade kast 2 x lade 100 cm
- onderkast vaatwasser 60cm
- onderkast spoelkast 60 cm
- onderkast met deur 60 cm

Rechte opstelling waarbij de kastenwand tegenover het kook en spoelgedeelte ingebouwd wordt in een nis.

Apparatuur AEG

Kookplaat met afzuiging IDE84242IB
Combi Oven KMK761000M
Koelkast SKE81821DS
Diepvries ABE81816NC
Vaatwasser FSB52620Z

Als ik de prijzen opzoek op internet kom ik uit op ongeveer 5000 euro, ASWA geeft bij 4 of meer apparaten 3 jaar aanvullende garantie.
Ook gaat er nog een eindejaarskorting af van 1000 euro.

Werkblad

Jetstone composiet 12mm Fresh concrete satin (Lichte kleur)
- lengte 155x65
- lengte 234.3x65

Wasbak
- Franke MRX210.50

Kraan
- Dekker 250433

Totaal prijs incl plaatsen keuken:
14250 euro

Nu ben ik benieuwd of dit een reële prijs is? Ikzelf denk dat het aan de hoge kant is. Dit omdat de kosten van de apparatuur niet hoog is, we een standaard indeling hebben. Ook ben ik benieuwd of er mensen ervaring hebben met de fronten van de keuken met een melamine toplaag, dit is een toplaag met eiken structuur.

Wij zijn tevreden over de kleur de indeling en het blad van de keuken. Ik twijfel op het moment nog over de apparatuur, ik neig zelf naar Siemens spullen en de de studioline range, vind dit er qua uitstraling mooier uitzien. Dit zal in de prijs ook wel wat verschil hebben.

Ik hoop dat er iemand is, die ons advies kan geven over een reële prijs, de kwaliteit van de keuken en fronten en misschien nog tips wat betreft het onderhandelen in prijs.
Alvast bedankt.

Mvg, Erwin
Lijkt mij een zeer nette prijs. Wij kwamen bij Bruynzeel voor dezelfde opstelling met een aanrechtkastje en hoge kast minder inclusief Siemens apparatuur en kunststofblad ook op 14.000 euro.
Apparatuur heb ik toen zelf aangeschaft via internet, door hen laten monteren. Scheelde zo 1500 euro.

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Laatst online: 16-06 21:32
Vantage92 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:08:
[...]

Lijkt mij een zeer nette prijs. Wij kwamen bij Bruynzeel voor dezelfde opstelling met een aanrechtkastje en hoge kast minder inclusief Siemens apparatuur en kunststofblad ook op 14.000 euro.
Apparatuur heb ik toen zelf aangeschaft via internet, door hen laten monteren. Scheelde zo 1500 euro.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het lastig inschatten, voor mijn gevoel is de prijs aan de hoge kant. Tel ik de kosten van de apparaten eraf, betaal ik ruim 10000 voor kasten blad en montage. Daarom ben ik blij met de feedback die ik krijg.

Zijn er mensen die weten of er voor 2019 al cashback acties oid bekent zijn? De huidige acties lopen allemaal af per 31 december.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1048669

Dit topic en het leverancierstopic hebben me echt heel veel geholpen toen we (inmiddels alweer ruim een jaar geleden) een nieuwe keuken moesten uitzoeken voor onze woning. Niet meer dan logisch dat ik er dan nu ook iets voor terugdoe en zelf even wat plaatjes en een warme aanbeveling neer kom zetten.

Keukenkenmerken:

Verkoper: Nolte Keukens Rotterdam / Nolte Kuchen Center No. 1
Merk: Nolte
Apparatuur: AEG (5 pits gaskookplaat, XL vaatwasser, koelvriescombo, oven)
Lengte: 6m (recht)
Blad: 4mm RVS, orbitaal geborsteld, 0.65 / 0.50 x 4.20 m
Smetplint: 4mm RVS, orbitaal geborsteld 0.30 x 4.20 m en 0.30x 0.535m
Afwerking: mat gelakt
Werkhoogte: 95,4 cm
plinthoogte 5 cm

Kasten: 1x hoge kast / boekenkast (30/30cm)2x hoge kast van 60 cm, 2x ladenkast van 90 cm, 2x kast met deur 60 cm.
Overig: extra front voor inbouw van vaatwasser, deel van aanrechtblad ingesneden om blokkering raam te voorkomen en vuilnisbak kwijt te kunnen,

Prijs: 10665 euro

Meerwerk:
- materiaalkosten en werkkosten voor koof boven hoge kasten (235 euro, late beslissing onzerzijds)
- kosten voor tweede transport en alsnog inzagen stopcontactgaten in smetplint (foutje keukenbouwer, 480 euro)
- kosten voor de verhuislift om aanrechtblad en smetplint naar boven / binnen te krijgen (80 euro, ofzo?).

Meerservice:
- De keukenmonteur heeft zeker twee uur besteed aan het me helpen om de CVketel aan de praat te krijgen zodat ik niet nog een dag zonder warm water hoefde zitten.

Het verleggen van leidingen en mechanische ventilatie hebben we door onze aannemer laten doenn en zijn dus niet meegenomen in deze kosten.

Plaatje 1 (tijdens installatie): https://imgur.com/z3jhJp4

Plaatje 2 (nog zonder koof en smetplint: https://imgur.com/NlRuBTJ

Plaatje 3 (alleen de hanglamp boven t aanrecht en het MV ventiel missen nog): https://imgur.com/Hu4NkUu

NB. Nee, we hebben inderdaad geen afzuigkap. Missen we voorlopig ook nog echt niet, maar er ligt wel een extra MVpijp dichtbij voor als we er toch een keer een willen.

Oordeel na een jaar koken: Superkeuken! Duurde even voor we leerden hoe we het RVS mooi schoon hielden en de koelkast mag een ietseltje dieper, maar ik ben er nog elke dag gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
Remko.me schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:38:
Wat mij steeds meer opvalt is dat men prijzen uit een showroom gaan vergelijken met prijzen op het internet. Maar wil een winkel een goede aftersales bieden na plaatsen van de keuken, e.d. dan is het toch op voorhand logisch dat de prijzen toch iets hoger liggen?
Ik doel dan op de vaste prijzen winkels, niet DMG.

Viel me gewoon op.
Helemaal eens, echter wat is een redelijke meerprijs voor de service en wat versta je onder de service. Daarnaast hebben tegenwoordig keukenloods, 123apparatuur/keukens/werkbladen en thuiskeukens ook een showroom en zijn ze zoals andere niet webshop keukenboeren ook verplicht om de minimale wettelijke service te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53
@Remko.me Waaruit blijkt dat fysieke winkels betere aftersales hebben dan webshops? Vergelijk Mediamarkt eens met Coolblue bijvoorbeeld.

De kundigheid van een monteur zie je niet in de winkel en voor service op apparatuur komt toch de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

Shunt

Boe

My-life schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:06:
@Remko.me Waaruit blijkt dat fysieke winkels betere aftersales hebben dan webshops? Vergelijk Mediamarkt eens met Coolblue bijvoorbeeld.

De kundigheid van een monteur zie je niet in de winkel en voor service op apparatuur komt toch de fabrikant zelf.
Joh je vergelijkt nu een platte dozen schuiver met een dozenschuiver die in een tijd van krapte op de internet markt geboren is.

Geloof mij maar dat je aftersales met keuken spul net wat anders kan verlopen via een keukenboer of via een online dozenschuiver. Je kunt erg geluk hebben en mensen die wat assertiever zijn kunnen overal hun service wel krijgen. Alleen voor de gemiddelde consument heb je vaak net wat meer ruimte bij een "goede" keukenboer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hier ook bezig met de voorbereidingen van onze nieuwe woning. Hoewel onze woning pas in Q3 2020 opgeleverd zal worden moeten we voor maart 2019 de offerte al aanleveren bij de aannemer.

Gisteren op bezoek geweest bij Bruynzeel omdat dit (zoals bij velen) de project leverancier is.

Het was een vriendelijk gesprek en we zijn ontzettend goed geholpen. Maar zoals andere ook al aangeven viel het mij op dat ze behoorlijk blijven pushen op je budget alvorens ze je gaan helpen.

Anyway, dit is hun voorstel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jALfvj5.jpg

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De prijzen voor de apparatuur lijken me goed, muv de afzuigkap. Hoewel de gehele keuken binnen budget valt lijkt het toch nog duur voor wat je krijgt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik vind de werkzaamheden en het blad naar verhouding vrij duur. Of zit er marga van de aannemer bij? Het is een vrij eenvoudige keuken, dus installeren zou niet heel complex hoeven zijn. Zou iets meer investeren in je kastjes ten koste van het blad. Tevens waarom geen goedkopere afzuigkap?

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 30-12-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Jay-v schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:25:
Hier ook bezig met de voorbereidingen van onze nieuwe woning. Hoewel onze woning pas in Q3 2020 opgeleverd zal worden moeten we voor maart 2019 de offerte al aanleveren bij de aannemer.

Gisteren op bezoek geweest bij Bruynzeel omdat dit (zoals bij velen) de project leverancier is.

Het was een vriendelijk gesprek en we zijn ontzettend goed geholpen. Maar zoals andere ook al aangeven viel het mij op dat ze behoorlijk blijven pushen op je budget alvorens ze je gaan helpen.

Anyway, dit is hun voorstel:
[Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De prijzen voor de apparatuur lijken me goed, muv de afzuigkap. Hoewel de gehele keuken binnen budget valt lijkt het toch nog duur voor wat je krijgt. Wat denken jullie?
Probeer toch, bij andere leveranciers te kijken, ondanks de deadline die er staat in maart 2019.

Onze woning wordt ook pas eind 2020 opgeleverd, maar wij moesten in juli j.l. (No joke..) ook al alles voor de keuken doorgeven. Dat wil zeggen, of met bruynzeel in zee gaan, of technische tekeningen aanleveren voor de aannemer. Wij zijn uiteindelijk voor ASWA gegaan, omdat die ons veel meer bood dan het beperkte project assortiment met een belachelijke prijs.

Als ik kijk naar je keuken vind ik het echt teveel wat je betaalt. Zeker gezien het werkblad en de plaatsingskosten zoals hierboven ook al is geopperd.
Ga gewoon eens langs een andere leverancier uit dit topic die goed staat aangeschreven, en laat een offerte opstellen. Jouw keuken moet zeker voor 10k kunnen schat ik zo in.
Krijg je een stelpost terug als je niet met de projectleverancier in zee gaat?

Helaas ben ik echt niet fan van Bruynzeel en hun praktijken (zeker als het om een nieuwbouwproject gaan). Ze geven je druk terwijl dat niet nodig is, want je hebt nog alle tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 30-12-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:12
T.E schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:14:
[...]

Verdienen doen ze bij elke keukenzaak.

Zie dat ik het verkeerde type stoomoven had neergezet.
Gaat om het volgende type:
AEG BSK792220M en inductiekookplaat: AEG IKE84445XB. Die zijn wat prijziger.

ps dit idee moet hem worden. Hacker greeploos.
[Afbeelding]
Lijkt wel wat op mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3sVWTtM/044-A706-E-C076-4-FDF-9-F2-B-740-D9-C4-F08-F9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

kever678 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:54:
[...]

Lijkt wel wat op mijn opstelling:

[Afbeelding]
Idd. Wat voor merk keuken heb je en wat voor merk apparatuur/werkblad heb en hoeveel was je ongeveer kwijt? Ik verwacht rond de 14k met aeg apparatuur en granieten blad excl montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:12
Keller keuken, apparatuur van Pelgrim (hoogste lijn), keramieken werkblad. Maat ongeveer 2,4m x 3,4m x 2,4m (schiereiland, reguliere wand en hoge kasten)

Circa 16k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 1048669 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:28:
Dit topic en het leverancierstopic hebben me echt heel veel geholpen toen we (inmiddels alweer ruim een jaar geleden) een nieuwe keuken moesten uitzoeken voor onze woning. Niet meer dan logisch dat ik er dan nu ook iets voor terugdoe en zelf even wat plaatjes en een warme aanbeveling neer kom zetten.

Keukenkenmerken:

Verkoper: Nolte Keukens Rotterdam / Nolte Kuchen Center No. 1
Merk: Nolte
Apparatuur: AEG (5 pits gaskookplaat, XL vaatwasser, koelvriescombo, oven)
Lengte: 6m (recht)
Blad: 4mm RVS, orbitaal geborsteld, 0.65 / 0.50 x 4.20 m
Smetplint: 4mm RVS, orbitaal geborsteld 0.30 x 4.20 m en 0.30x 0.535m
Afwerking: mat gelakt
Werkhoogte: 95,4 cm
plinthoogte 5 cm

Kasten: 1x hoge kast / boekenkast (30/30cm)2x hoge kast van 60 cm, 2x ladenkast van 90 cm, 2x kast met deur 60 cm.
Overig: extra front voor inbouw van vaatwasser, deel van aanrechtblad ingesneden om blokkering raam te voorkomen en vuilnisbak kwijt te kunnen,

Prijs: 10665 euro

Meerwerk:
- materiaalkosten en werkkosten voor koof boven hoge kasten (235 euro, late beslissing onzerzijds)
- kosten voor tweede transport en alsnog inzagen stopcontactgaten in smetplint (foutje keukenbouwer, 480 euro)
- kosten voor de verhuislift om aanrechtblad en smetplint naar boven / binnen te krijgen (80 euro, ofzo?).

Meerservice:
- De keukenmonteur heeft zeker twee uur besteed aan het me helpen om de CVketel aan de praat te krijgen zodat ik niet nog een dag zonder warm water hoefde zitten.

Het verleggen van leidingen en mechanische ventilatie hebben we door onze aannemer laten doenn en zijn dus niet meegenomen in deze kosten.

Plaatje 1 (tijdens installatie): https://imgur.com/z3jhJp4

Plaatje 2 (nog zonder koof en smetplint: https://imgur.com/NlRuBTJ

Plaatje 3 (alleen de hanglamp boven t aanrecht en het MV ventiel missen nog): https://imgur.com/Hu4NkUu

NB. Nee, we hebben inderdaad geen afzuigkap. Missen we voorlopig ook nog echt niet, maar er ligt wel een extra MVpijp dichtbij voor als we er toch een keer een willen.

Oordeel na een jaar koken: Superkeuken! Duurde even voor we leerden hoe we het RVS mooi schoon hielden en de koelkast mag een ietseltje dieper, maar ik ben er nog elke dag gelukkig mee.
Wij hebben daar juist weer hele slechte ervaringen (Nolte Rotterdam).
Was een van de eerste keukenzaken waar wij kwamen (na onze projectleverancier) dus gaven aan ook bij andere zaken te kijken. Helaas wilde deze zaak geen gespecificeerde offerte geven. Slechts een totaalprijs van 20k minus 5k korting op het totaal, dat was de "offerte". Tevens verzocht ik Siemens/Bosch/Miele apparatuur, helaas bleef de verkoper hameren op AEG apparatuur en heeft ondanks ons verzoek om Siemens apparatuur AEG geoffreerd.. Volgens mij haalt hij daar zijn grootste marge op, aangezien iedereen in dit topic bij die zaak bij AEG uitkomt ;). Overigens is er niets mis met AEG, maar mijn voorkeur gaat uit naar andere apparatuur :).
FrankSpin schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:48:
[...]

Goed om te horen, ben erg benieuwd naar de foto's. Ik zie dat voornamelijk wat kleinere keukenzaken TriStar keukens aanbieden (dat is niet perse negatief).

Wanneer je alles kan doen qua maatvoering, hoe vertrek je in dit proces? Hebben jullie een keuken uit een brochure uitgezocht en deze vervolgens aangepast naar wens?

Heeft TriStar uberhaupt een brochure, kan niets vinden op hun website.
Ik plaats vanavond wel even foto's. Het zit hem bij Trister met name in bepaalde details die niet op foto's te zien zijn. Bij het ontwerpen van de keuken zijn er geen beperkingen qua kleur en maat, dus je kunt helemaal los gaan. We hebben een vrij standaard indeling, dus bij ons niet per se van toepassing.

We hebben eerst de opstelling "definitief" gemaakt en pas enige tijd later het blad en de kleur gekozen. Ivm nieuwbouw hadden we hier ruim de tijd voor, maar de opstelling was wel vrij vroeg noodzakelijk ivm start bouw.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 30-12-2018 12:38 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1