Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste
Acties:

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 13:34
My-life schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:06:
@Remko.me Waaruit blijkt dat fysieke winkels betere aftersales hebben dan webshops? Vergelijk Mediamarkt eens met Coolblue bijvoorbeeld.

De kundigheid van een monteur zie je niet in de winkel en voor service op apparatuur komt toch de fabrikant zelf.
Ik doel niet precies daarop het verschil tussen fysiek en online. Meer dat de prijzen vooral op 'goedkoop' uitgekozen worden. In jouw voorbeeld is Coolblue dus niet goedkoop maar biedt een uitstekende aftersales.

Fabrikanten houden zich vaak afzijdig na 1 jaar en komt de garantie toch op de bedrijven zelf.

Bekijk mijn site: Remko.me

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij zijn nu in de vergelijkingsfase terecht gekomen van 2 offertes. Veel zaken gaan gelijk op, maar wij hebben een gigantisch verschil in prijzen voor ons Dekton blad en smetplint. Wij hebben circa 6 meter blad, waarvan ongeveer de helft 65 cm breed wordt en de andere helft gewoon 60 cm. Rondom zit een smetplint van 10 cm hoog en uiteraard bij het kookgedeelte een plaat van 65x90. In 1 offerte lijkt deze plint gewoon in het totaalbedrag van het blad te zitten (maar is bijzonder rommelig, waardoor vergelijken lastig is), maar in offerte 2 kost dit randje 1/3 van wat het blad kost, terwijl je dus maar 1/6 van het materiaal krijgt.

Is dit normaal voor Dekton? Ik vind het veel geld voor relatief weinig materiaal.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

keanu_ schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:34:
[...]

Probeer toch, bij andere leveranciers te kijken, ondanks de deadline die er staat in maart 2019.

Onze woning wordt ook pas eind 2020 opgeleverd, maar wij moesten in juli j.l. (No joke..) ook al alles voor de keuken doorgeven. Dat wil zeggen, of met bruynzeel in zee gaan, of technische tekeningen aanleveren voor de aannemer. Wij zijn uiteindelijk voor ASWA gegaan, omdat die ons veel meer bood dan het beperkte project assortiment met een belachelijke prijs.

Als ik kijk naar je keuken vind ik het echt teveel wat je betaalt. Zeker gezien het werkblad en de plaatsingskosten zoals hierboven ook al is geopperd.
Ga gewoon eens langs een andere leverancier uit dit topic die goed staat aangeschreven, en laat een offerte opstellen. Jouw keuken moet zeker voor 10k kunnen schat ik zo in.
Krijg je een stelpost terug als je niet met de projectleverancier in zee gaat?

Helaas ben ik echt niet fan van Bruynzeel en hun praktijken (zeker als het om een nieuwbouwproject gaan). Ze geven je druk terwijl dat niet nodig is, want je hebt nog alle tijd.
Thanks, ik ga zeker nog verder kijken. Het werkblad is duur omdat het A) 6CM dik is en B) de planken op de tekening ook als werkblad geteld worden. Hier mag je dus nog 660,- voor aftrekken want die planken regel ik zelf wel. Desondanks nog steeds aan de hoge kant.

Ik heb nog even verder gezocht naar apparatuur en heb daar ook nog wel wat wijzigingen in aan te brengen :-). Wordt vervolgd.

Ik krijg geen stelpost terug.
Sport_Life schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:08:
Ik vind de werkzaamheden en het blad naar verhouding vrij duur. Of zit er marga van de aannemer bij? Het is een vrij eenvoudige keuken, dus installeren zou niet heel complex hoeven zijn. Zou iets meer investeren in je kastjes ten koste van het blad. Tevens waarom geen goedkopere afzuigkap?
De afzuigkap is inclusief filter (circulatie systeem). Waarom zo duur? Omdat ik meer aanzuig vermogen wil dan het model wat ik nu heb. Het zelfde model + filter vind ik online voor ongeveer 540,- dus daar zit nog wel wat ruimte.

Met je andere punten ben ik het eens, daar ga ik dus ook nog even aan puzzelen.

Jay-v wijzigde deze reactie 30-12-2018 16:19 (18%)

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Jay-v schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:16:
[...]

Thanks, ik ga zeker nog verder kijken. Het werkblad is duur omdat het A) 6CM dik is en B) de planken op de tekening ook als werkblad geteld worden. Hier mag je dus nog 660,- voor aftrekken want die planken regel ik zelf wel. Desondanks nog steeds aan de hoge kant.

Ik heb nog even verder gezocht naar apparatuur en heb daar ook nog wel wat wijzigingen in aan te brengen :-). Wordt vervolgd.

[...]

De afzuigkap is inclusief filter (circulatie systeem). Waarom zo duur? Omdat ik meer aanzuig vermogen wil dan het model wat ik nu heb. Het zelfde model + filter vind ik online voor ongeveer 540,- dus daar zit nog wel wat ruimte.

Euh laat jezelf niet te veel wijsmaken. Je blad is niet 6cm dik maar waarschijnlijk een of twee centimeter met een randje en wat opdikking onder het blad. Als jij een 6cm massief blad op een keuken zou leggen heb je een kraan nodig om die er op te leggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Shunt schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:52:
[...]

Euh laat jezelf niet te veel wijsmaken. Je blad is niet 6cm dik maar waarschijnlijk een of twee centimeter met een randje en wat opdikking onder het blad. Als jij een 6cm massief blad op een keuken zou leggen heb je een kraan nodig om die er op te leggen.
Snap ik, desondanks is de prijs hoger (ongeacht waar je koopt). Anyway, we hebben nog 2 maanden dus het zal wel niet de laatste offerte zijn die ik zie 😉

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:19
Jay-v schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:16:
[...]

[...]

Filter kost paar tientjes (kregen wij er gratis bij), zou toch nog kritisch kijken naar vermogen vs recirculatie. Als het om geurtjes gaat kun je beter afvoer naar buiten of plasmafilter (goedkopere kap + plasmafilter)

Anima Sana in Corpore Sano

• Luuk9
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-02 10:05
Hi allemaal! Inmiddels nagenoeg al de reacties geleden in dit forum. Super veel aan gehad bedankt daar voor! Wij zijn nu druk bezig om te kijken voor een nieuwe keuken. Uiteindelijk de keuze gemaakt om de kasten los te gaan bestellen (bij de keukenkastenfabriek), de apparaten online en het blad ook los.

We willen heel graag een keramische blad van 3.21m breed en 70cm diep. Na vele uren rondspeuren op internet hoop ik enorm dat jullie me hiermee kunnen helpen. Hebben jullie ervaringen met sites als bijv. natuursteenstunter, the stonefactory, keukenbladenfabriek, enzovoorts? Ik heb overal offertes aangevraagd maar zou heel graag de gouden ontvangen voor een goed prijs kwaliteit aanbieder van neolith beton keramiek blad. Alvast 1000 maal dank! :)

Groeten, Luuk

• NNCi
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-02 22:57
he @Luuk9,

Ik heb ook al een paar bezoeken aan die zaak gebracht. Echt handig dat je meteen de prijzen van je keuzes te zien krijgt. Mijn nieuwbouwwoning wordt pas in Q2 2020 opgeleverd. Eind dit jaar ga ik apparatuur aanschaffen.

Voor het werkblad ga ik waarschijnlijk voor microbeton wat je ook in de showroom in Dordt kunt zien. Ik wil het werkblad namelijk 35 cm uit laten steken. Andere materialen zijn vaak te zwaar en moeten ondersteund worden.

Wie laat jij trouwens de keuken plaatsen? De vaste partner van KKF?

• Luuk9
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-02 10:05
NNCi schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:45:
he @Luuk9,

Ik heb ook al een paar bezoeken aan die zaak gebracht. Echt handig dat je meteen de prijzen van je keuzes te zien krijgt. Mijn nieuwbouwwoning wordt pas in Q2 2020 opgeleverd. Eind dit jaar ga ik apparatuur aanschaffen.

Voor het werkblad ga ik waarschijnlijk voor microbeton wat je ook in de showroom in Dordt kunt zien. Ik wil het werkblad namelijk 35 cm uit laten steken. Andere materialen zijn vaak te zwaar en moeten ondersteund worden.

Wie laat jij trouwens de keuken plaatsen? De vaste partner van KKF?
Nice!! Wij ook een verwachte oplevering in q2 2020 heel toevallig! Mooi nieuwbouwplan! Wij hebben opgevraagd wat dat betonnen blad kost. Voor ons zou dit uitkomen op 2700 euro en dat vinden we veel te duur helaas. Keramiek zitten we rond de 2k waarschijnlijk alleen dus nog op zoek naar een goede goedkope (online) leverancier. We gaan de keuken laten installeren via een aannemer via werkspot (kennen we via familie bij wie hij ook een hele verbouwing gedaan heeft). Voordeel is dat deze man met zijn bedrijf en collega's ook alle leidingen en elektra spotjes stucen koof maken etc kan regelen voor veel minder geld dan de project aannemer. Misschien voor jou ook wel handiger man! :):)

• NNCi
Wow E2700 voor het werkblad alleen 8)7
Voor bedrag neem ik cursus en ga ik zelf met beton cire aan de slag :P

Stuur me als je kan een PM voor die gegevens van die aannemer. Werkt dat bedrijf ook in de regio Rijnmond? We hebben namelijk nog klusjes die gedaan moeten worden in het huis.

• markolino33
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17-02 18:31
Weet iemand hoe 123 keukens en keukenloods zich verhouden qua prijs voor de Hacker kasten tov thuiskeukens.nl ?

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:10
Pfff, in ons geval is het toch wel lastig om keukenzaken te bezoeken hoor. We hebben een paar lokale, goed bekendstaande, zaken op het oog.
Echter werkt mijn vriendin om de zaterdag, waardoor we ook om de zaterdag naar een zaak kunnen. Laatste keer hebben we 4,5 uur bij een zaak gezeken voordat de tekening af was.

Dit was wel bemoedigend, want zonder op de prijs te letten of concessies te doen én over de prijs te praten zat deze maar 900eu boven ons max gestelde prijs. Dat bied dus hoop.
Enige nadeel is dat deze zaak geen gespecificeerde offerte mee geeft, we hebben de tekening uitgeprint meegekregen en ik weet grofweg wat de verdeling is tussen de kasten (Rotpunkt), het blad (graniet) en de apparatuur (vrijwel alles AEG) is.

Enigszins rare gang van zaken, echter was de beste man wel erg open en gaf hij ons een goede/eerlijke indruk. Qua apparatuur gewoon voorraadlijsten erbij met bruto/netto prijzen die mij, o.b.v. gevoel, een nette/eerljke indruk gaven. Daarnaast ook nog even in het magazijn gekeken met hem om in real-life de verschillen tussen oud en nieuw model combi magnetron te kunnen zien.

Ik zal de tekening eens inscannen plus de prijsindicatie zodat jullie ook een mening kunnen geven of het een en ander hout snijdt.

Uiteraard wedden we niet op één paard, dus de komende weken gaan we op de koopavonden nog een paar zaken bezoeken. Hebben we er een goed gevoel bij, dan ga ik op een zaterdag opnieuw langs om een tekening te laten maken. Vriendinlief en ik zitten gelukkig aardig op één lijn, dus dan kom ik in m'n eentje ook een heel eind qua tekening.

Al met al wel jammer dat onze tijd zo beperkt is, want met de levertijd van 2 á 3 maanden denk ik niet dat we voor eind april een andere keuken hebben :(

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Mensen in de omgeving Arnhem/Nijmegen ervaring met Keuken en Keukens?

keukenboer die geen fysieke vestiging heeft maar bij je thuis komt. Voordeel lijkt me: geen grote keten en iemand die de huidige situatie meteen thuis kan zien. aar zou graag van mede Tweakers iets horen.

Eventuele andere aanraders omgeving Arnhem?

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-02 12:39
Hopjesvla79 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:19:
Mensen in de omgeving Arnhem/Nijmegen ervaring met Keuken en Keukens?

keukenboer die geen fysieke vestiging heeft maar bij je thuis komt. Voordeel lijkt me: geen grote keten en iemand die de huidige situatie meteen thuis kan zien. aar zou graag van mede Tweakers iets horen.

Eventuele andere aanraders omgeving Arnhem?
Ja. Ervaring zelfs zo goed dat we vrijdag nieuwe keuken door hem laten ontwerpen. Wat wil je nog meer weten?

• Hopjesvla79
  • Nu online
DutchChelsea schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 01:39:
[...]

Ja. Ervaring zelfs zo goed dat we vrijdag nieuwe keuken door hem laten ontwerpen. Wat wil je nog meer weten?
ha dat klinkt goed! Heb je nog meerdere aanbieders beken van te voren? Wat was voor jou de doorslag om met hem in zee te gaan? En prijstechnisch?

• frisianstar
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-02 14:03
Gisteren bij Ikea (Groningen) geweest om hun keukens eens te bekijken ...tja low budget, weinig keuze, lage kwaliteit: in gevreesde spoelbakken? nee wordt tegen de onderkant gemonteerd... afgeronde voorkant van het blad? (scherpe hoek beschadigd erg snel) nee niet mogelijk alleen de hoeken; ruimte achter de onderkasten? nee te weinig voor riolering en elektra; ruime onderhoekasten? nee; achterwand l=320cm uit één stuk? niet mogelijk... mijn budget is low maar niet zó laag, toch maar eerst verder kijken...

• Shunt
frisianstar schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:22:
Gisteren bij Ikea (Groningen) geweest om hun keukens eens te bekijken ...tja low budget, weinig keuze, lage kwaliteit: in gevreesde spoelbakken? nee wordt tegen de onderkant gemonteerd... afgeronde voorkant van het blad? (scherpe hoek beschadigd erg snel) nee niet mogelijk alleen de hoeken; ruimte achter de onderkasten? nee te weinig voor riolering en elektra; ruime onderhoekasten? nee; achterwand l=320cm uit één stuk? niet mogelijk... mijn budget is low maar niet zó laag, toch maar eerst verder kijken...
Tja wat is een low budget? Dat bepaalt nogal veel. Als je 5000 euro uit wilt geven dan is Ikea of bouwmarkt toch wel een beetje de top wat je kunt verwachten. Wil je max 10 uitgeven dan kun je overal in een budget of midden segment winkel wel terecht voor een degelijke keuken.
Alles daar tussen in is een beetje grijs gebied dan zul je goed moeten rond shoppen.

Game PC

• frisianstar
Dit moet mijn keuken worden:
l =370 cm, blad in hoek 375/ 150cm, 3x 80 cm onderkasten lange zijde, 2 x 40 cm kasten in hoek geplaatst, dubbele spoelbakken.
Geen nieuwe inbouwapparatuur, oude apparaten zet ik over wordt op/ of inbouw; geen bovenkasten, i.v.m. ramen.

Budget max. Euro 2500.=

frisianstar wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:06 (3%)

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:42

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

Na hulp van jullie allen wou ik de geplaatste keuken jullie niet onthouden.

Benieuwd naar jullie mening, wij zijn in ieder geval erg tevreden 8)

Oorspronkelijke keuken

Nieuwe situatie:
- Grepen & plint vervangen
- Volautomaat geplaatst

Uitbereiden aan overzijde v/d keuken

Nieuwe uitbereiding van de keuken

ChillPascal wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:21 (12%)

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:46
B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:18:
Pfff, in ons geval is het toch wel lastig om keukenzaken te bezoeken hoor. We hebben een paar lokale, goed bekendstaande, zaken op het oog.
Echter werkt mijn vriendin om de zaterdag, waardoor we ook om de zaterdag naar een zaak kunnen. Laatste keer hebben we 4,5 uur bij een zaak gezeken voordat de tekening af was.

Dit was wel bemoedigend, want zonder op de prijs te letten of concessies te doen én over de prijs te praten zat deze maar 900eu boven ons max gestelde prijs. Dat bied dus hoop.
Enige nadeel is dat deze zaak geen gespecificeerde offerte mee geeft, we hebben de tekening uitgeprint meegekregen en ik weet grofweg wat de verdeling is tussen de kasten (Rotpunkt), het blad (graniet) en de apparatuur (vrijwel alles AEG) is.

Enigszins rare gang van zaken, echter was de beste man wel erg open en gaf hij ons een goede/eerlijke indruk. Qua apparatuur gewoon voorraadlijsten erbij met bruto/netto prijzen die mij, o.b.v. gevoel, een nette/eerljke indruk gaven. Daarnaast ook nog even in het magazijn gekeken met hem om in real-life de verschillen tussen oud en nieuw model combi magnetron te kunnen zien.

Ik zal de tekening eens inscannen plus de prijsindicatie zodat jullie ook een mening kunnen geven of het een en ander hout snijdt.

Uiteraard wedden we niet op één paard, dus de komende weken gaan we op de koopavonden nog een paar zaken bezoeken. Hebben we er een goed gevoel bij, dan ga ik op een zaterdag opnieuw langs om een tekening te laten maken. Vriendinlief en ik zitten gelukkig aardig op één lijn, dus dan kom ik in m'n eentje ook een heel eind qua tekening.

Al met al wel jammer dat onze tijd zo beperkt is, want met de levertijd van 2 á 3 maanden denk ik niet dat we voor eind april een andere keuken hebben :(
Een keuken kopen is geen pakje boter. Met een offerte ben je zo een halve dag kwijt.
Voor onze nieuwbouw woning die dit jaar wordt opgeleverd zijn wij begin vorig jaar bij 3 zaken geweest maar uiteindelijk gekozen om het leidingwerk zelf te gaan verleggen zodat we eind van het jaar maar gaan kijken voor een keuken. Maar goed ook want ons idee is totaal veranderd doordat we door het jaar heen veel rondgekeken hebben.
Nu dus weer opnieuw begonnen en inmiddels 2 offertes liggen. Maar het blijft appels met peren vergelijken. Bij de 2e offerte kwamen er toch weer andere ideeen ( wel een combi-magnetron, andere maten kasten, hoekkast met planken ipv carroussel, prullenbak onder spoelkast, verlichting onder hangkast )
Zaterdag een afspraak staan bij offerte 1 om die aanpassingen te doen en kijken wat dan de uiteindelijke prijs wordt. Daarna gaan we nog wel ergens een offerte laten maken.
Opvallend is dat montagekosten in duitsland de helft zijn als in nederland, maar uiteindelijk duitsland toch uiteindlijk weer veel duurder is wat ik niet verwachtte.

• DutchChelsea
Hopjesvla79 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:03:
[...]

ha dat klinkt goed! Heb je nog meerdere aanbieders beken van te voren? Wat was voor jou de doorslag om met hem in zee te gaan? En prijstechnisch?
Eigenaar heeft 15 jaar geleden onze huidige keuken geconfigureerd. Toen werkte hij voor een zaak, nu is hij eigen baas. Huidige keuken bevalt goed, maar we gaan verhuizen. Mijn vriendin en ik kregen bij hem het beste gevoel, we zijn bij meerdere bedrijven gaan kijken. Projectleverancier van ons nieuwbouwhuis kwam ook uitstekend over, maar is substantieel duurder in de offerte. (Zelfde lay out van keuken, zelfde apparaten. Enige verschil is dat projectleverancier werkt met Siematic en K&K niet. Maar dat legitimeerde in onze ogen niet het enorme prijsverschil

• Hopjesvla79
  • Nu online
DutchChelsea schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Eigenaar heeft 15 jaar geleden onze huidige keuken geconfigureerd. Toen werkte hij voor een zaak, nu is hij eigen baas. Huidige keuken bevalt goed, maar we gaan verhuizen. Mijn vriendin en ik kregen bij hem het beste gevoel, we zijn bij meerdere bedrijven gaan kijken. Projectleverancier van ons nieuwbouwhuis kwam ook uitstekend over, maar is substantieel duurder in de offerte. (Zelfde lay out van keuken, zelfde apparaten. Enige verschil is dat projectleverancier werkt met Siematic en K&K niet. Maar dat legitimeerde in onze ogen niet het enorme prijsverschil
Top, dan binnenkort maar eens een afspraak maken. Benieuwd wat hij kan doen met onze mini-keuken van 1,90*2,75.

Zijn er mede-tweakers die ook dit soort kleine keukentjes hebben laten doen? we denken er aan om de muur er tussenuit te laten halen om zo ieg wat meer ruimte te creëren (op het zicht dan...) maar goed dit gaat ten koste van schapruimte.

Dit is de huidige situatie:

een van de ideeën is de binnendeur van de keuken dicht te laten maken (ok, die deur zit er al niet in, alleen deur naar de hal), muur tussen woonkamer eruit en dan de keuken in een sort of u-vorm te plaatsen met de lange poot van de u tegen de muur en een kortere poot vn de u laten lopen tot waar nu de inbouwkast in de woonkamer is (om daar dus de ingang naar de keuken te hebben.) Deur naar buiten in de keuken willen we laten behouden.

• DutchChelsea
@Hopjesvla79 bel hem, zou ik zeggen. Hij zal er best een idee over hebben

• kizke
  • Laatst online: 15:17
@Hopjesvla79 Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en zaten met eenzelfde ontwerp te spelen.
Uiteindelijk hier op uit gekomen (uit Sketchup geknipt, huis bestaat nu nog uit 100% zandbak):

Was eigenlijk ons eigen idee qua ontwerp, enige waar de keukenman mee kwam was het omdraaien van spoelbak en kookplaat (we hebben een afwasmachine, dus staan niet lang bij de spoelbak), maar wel langer aan de kookplaat dus zo hou je contact met de rest van de kamer (eettafel staat in het verlengde).

We wilden juist niet de buitendeur in de keuken (die zit er net naast), en hebben aan voor en achterkant een raam geplaatst, zit in een kleine uitbouw van het huis.

kizke wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:26 (37%)
Reden: uitbreiding

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:53
kizke schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:22:
@Hopjesvla79 Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en zaten met eenzelfde ontwerp te spelen.
Uiteindelijk hier op uit gekomen (uit Sketchup geknipt, huis bestaat nu nog uit 100% zandbak):

[Afbeelding] [Afbeelding]

Was eigenlijk ons eigen idee qua ontwerp, enige waar de keukenman mee kwam was het omdraaien van spoelbak en kookplaat (we hebben een afwasmachine, dus staan niet lang bij de spoelbak), maar wel langer aan de kookplaat dus zo hou je contact met de rest van de kamer (eettafel staat in het verlengde).

We wilden juist niet de buitendeur in de keuken (die zit er net naast), en hebben aan voor en achterkant een raam geplaatst, zit in een kleine uitbouw van het huis.
kleine vraag, het barretje en de kookplaat lijken weinig ruimte te hebben. Als er iemand leunt op de rand van de bar, zit die dan niet in de kookplaat?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 19:45
Hoe is de afzuiging geregeld?
Als hier nog een afzuiger boven moet dan blijft er weinig over van het contact met de rest van de kamer of je moet een erg prijzige oplossing kiezen zoals verwerkt in het blad of zelfs in de kookplaat.

D.deJong wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:36 (13%)

• kizke
drfrisbee schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:23:
[...]

kleine vraag, het barretje en de kookplaat lijken weinig ruimte te hebben. Als er iemand leunt op de rand van de bar, zit die dan niet in de kookplaat?
We houden ongeveer 45 cm over, dat is inderdaad niet super veel maar het lijkt ons genoeg voor een ontbijtje of kopje koffie.
Zou kunnen dat ik hem zelf fout heb gemodelleerd waardoor het zo klein lijkt.

@D.deJong die is verwerkt in de kookplaat (bora classic), inderdaad prijzig.

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:53
kizke schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:34:
[...]

We houden ongeveer 45 cm over, dat is inderdaad niet super veel maar het lijkt ons genoeg voor een ontbijtje of kopje koffie.
Zou kunnen dat ik hem zelf fout heb gemodelleerd waardoor het zo klein lijkt.

@D.deJong die is verwerkt in de kookplaat (bora classic), inderdaad prijzig.
dat klinkt als vrij standaard en wordt dan idd niet geheel goed weergegeven. Verder fijne keuken. Ik kan voldoende werkblad tussen wasbak en kookplaat erg waarderen!

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 19:45
Het ontwerp is inderdaad niks mis mee en ik zou door de deur en de ramen ook geen andere indeling weten behalve toch de wasbak aan de bar ivm met een stukje veiligheid maar dat is niet een harde reden.

• basje85
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-02 07:50
Wij twijfelen heel erg over de afzuigkap die wij moeten gaan nemen. Mogelijk hebben jullie nog wat tips en adviezen.

Onze keuken gaat bestaan uit een schiereiland van 2,6m bij 1,2m die wordt aangevuld met een viertal hoge kasten. In het schiereiland is de kookplaat en de afwasbak gesitueerd. De meubels zijn besteld bij keukenpakket en de apparatuur bij Bemmel en Kroon. Behalve dan de afzuigkap.

Het mooiste, en ons oorspronkelijke idee, wat om een plafondafzuigkap te maken met een uitvoer naar buiten. Dit behoudt de strakke uitstraling van de keuken. Aangezien wij een nieuwbouwwoning krijgen met vloerverwarming en ventilatieroosters acht ik de kans dat de woning in de winterperiode geheel leeggezogen wordt erg groot. Dit als gevolg van de vloerverwarming die niet zo snel werkt als radiatoren zie ik een comfort issue ontstaat. Een eenvoudig alternatief zou recirculatie zijn maar TNO heeft eind 2017 een onderzoek gedaan naar fijnstof in de woning. https://www.tno.nl/nl/aan...t-vrijkomt-bij-het-koken/ De recirculatie blijkt dit niet op te lossen en zij adviseren zelf om naar buiten af te voeren. Ik heb thuis een visualair staan die fijnstof meet en daar schrik je van na een kookbeurt.

Als alternatief heb ik nog even gekeken naar plasma maar daar zie ik voornamelijk marketing kreten en hoe verkopers vragen van klanten moeten beantwoorden. Ik heb ook nog gekeken naar downdraft oplossingen maar die worden in de keukenzaken en door de leveranciers niet aangeraden.

Dan blijft als alternatief nog over een eilandafzuiging met een afvoer naar buiten. Hierdoor voer je de lucht af maar hoef je niet zoveel lucht uit de woning te halen als een plafondafzuiging.

Heeft iemand nog alternatieven of suggesties?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:07
@basje85 ik heb een nieuwbouwwoning met afzuiging naar buiten via het plafond, vvw en ventilatieroosters. En je angst is niet heel reël. Ik heb er in 4 jaar tijd nog nooit last van gehad.

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
markolino33 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:02:
Weet iemand hoe 123 keukens en keukenloods zich verhouden qua prijs voor de Hacker kasten tov thuiskeukens.nl ?
Volgens mij levert 123Keukens alleen Rotpunkt.

Specs

• Shunt
Hoijong schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:57:
@basje85 ik heb een nieuwbouwwoning met afzuiging naar buiten via het plafond, vvw en ventilatieroosters. En je angst is niet heel reël. Ik heb er in 4 jaar tijd nog nooit last van gehad.
De meeste mensen krijgen ook geen longkanker na vier jaar roken.

Er is niet voor niets zo veel extra onderzoek naar fijnstof bij het koken en fijnstof bij moderne huizen zonder daadwerkelijke afzuiging. Lees enkel recirculatie.
nevermind lezen is lastig.

Game PC

• kizke
Dat is ook wel waar ik me bij ons zorgen om maak, maar we hebben een CO2 gestuurde WTW ventilatie, dus aannemer raadde aan om wel recirculatie te nemen (afzuiging naar buiten zal de "duurzaamheid/EPC" niet ten goede komen). Mocht het toch niet voldoende zijn, dan plaatsen we gewoon toch die afzuiging naar buiten na oplevering.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ChillPascal schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:06:

Oorspronkelijke keuken
[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
- Volautomaat geplaatst
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijk zo'n leefkeuken :)

Mijn boefje is liev!

• Sport_Life
basje85 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:24:
Wij twijfelen heel erg over de afzuigkap die wij moeten gaan nemen. Mogelijk hebben jullie nog wat tips en adviezen.

Onze keuken gaat bestaan uit een schiereiland van 2,6m bij 1,2m die wordt aangevuld met een viertal hoge kasten. In het schiereiland is de kookplaat en de afwasbak gesitueerd. De meubels zijn besteld bij keukenpakket en de apparatuur bij Bemmel en Kroon. Behalve dan de afzuigkap.

Het mooiste, en ons oorspronkelijke idee, wat om een plafondafzuigkap te maken met een uitvoer naar buiten. Dit behoudt de strakke uitstraling van de keuken. Aangezien wij een nieuwbouwwoning krijgen met vloerverwarming en ventilatieroosters acht ik de kans dat de woning in de winterperiode geheel leeggezogen wordt erg groot. Dit als gevolg van de vloerverwarming die niet zo snel werkt als radiatoren zie ik een comfort issue ontstaat. Een eenvoudig alternatief zou recirculatie zijn maar TNO heeft eind 2017 een onderzoek gedaan naar fijnstof in de woning. https://www.tno.nl/nl/aan...t-vrijkomt-bij-het-koken/ De recirculatie blijkt dit niet op te lossen en zij adviseren zelf om naar buiten af te voeren. Ik heb thuis een visualair staan die fijnstof meet en daar schrik je van na een kookbeurt.

Als alternatief heb ik nog even gekeken naar plasma maar daar zie ik voornamelijk marketing kreten en hoe verkopers vragen van klanten moeten beantwoorden. Ik heb ook nog gekeken naar downdraft oplossingen maar die worden in de keukenzaken en door de leveranciers niet aangeraden.

Dan blijft als alternatief nog over een eilandafzuiging met een afvoer naar buiten. Hierdoor voer je de lucht af maar hoef je niet zoveel lucht uit de woning te halen als een plafondafzuiging.

Heeft iemand nog alternatieven of suggesties?
Dat onderzoek toont aan dat het met name geldt bij zwakke afzuigkappen èn bij het bereiden van vlees / wokken van groente. Aangezien hier keukens van 15-20k voorbij komen zal het met de afzuigcapaciteit ook wel goed zitten. En ik ken weinig mensen die 7 dagen p week vlees eten. Dan heb je weer te maken met een ander gezondheidsprobleem ;)

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om de 2 auto's op de oprit, de uitstoot daarvan gaat linea recta je woning in via je ventilatie roosters waar het wordt verspreid door je gehele woning. Maar omdat TNO daar geen onderzoek aan wijdt voelt het alsof het niet bestaat :)

Sport_Life wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:17 (3%)

• GymBoss
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-01 09:50
ChillPascal schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:06:

Oorspronkelijke keuken
[Afbeelding]

Nieuwe situatie:
- Volautomaat geplaatst
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi resultaat, zeker ook de uitbreiding!
Erg mooie tafel ook, waar komt die vandaan?

• Hoijong
Shunt schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:48:
[...]

De meeste mensen krijgen ook geen longkanker na vier jaar roken.

Er is niet voor niets zo veel extra onderzoek naar fijnstof bij het koken en fijnstof bij moderne huizen zonder daadwerkelijke afzuiging. Lees enkel recirculatie.
Hoe kom je erbij dat ik het over fijnstof heb?

• Shunt
Hoijong schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik het over fijnstof heb?
Whoopsie ik dacht te reageren op iemand die claimde dat een afzuig kap niet nodig was. Maar dat was totaal iemand anders haha mijn fout.

Game PC

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:58
Sport_Life schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:26:

Ik plaats vanavond wel even foto's. Het zit hem bij Trister met name in bepaalde details die niet op foto's te zien zijn. Bij het ontwerpen van de keuken zijn er geen beperkingen qua kleur en maat, dus je kunt helemaal los gaan. We hebben een vrij standaard indeling, dus bij ons niet per se van toepassing.

We hebben eerst de opstelling "definitief" gemaakt en pas enige tijd later het blad en de kleur gekozen. Ivm nieuwbouw hadden we hier ruim de tijd voor, maar de opstelling was wel vrij vroeg noodzakelijk ivm start bouw.
Zonder ongeduldig te zijn, heb je misschien nog paar foto's van je TriStar keuken? We gaan morgen weer op 'jacht' namelijk ;-)

• Hoijong
Shunt schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Whoopsie ik dacht te reageren op iemand die claimde dat een afzuig kap niet nodig was. Maar dat was totaal iemand anders haha mijn fout.
Aha dacht al, ik ben juist voorstander van de afzuigkap naar buiten. Je bent echt niet alle warmte dan kwijt, daar was @basje85 bang voor. Wil ik in m'n nieuwe te bouwen woning ook.

• Shunt
Hoijong schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:00:
[...]

Aha dacht al, ik ben juist voorstander van de afzuigkap naar buiten. Je bent echt niet alle warmte dan kwijt, daar was @basje85 bang voor. Wil ik in m'n nieuwe te bouwen woning ook.
Inderdaad ja je raakt wat warmte kwijt maar dat staat in mijn mening niet gelijk met het risico met de fijnstof die je dagelijks je longen extra in krijgt.

Game PC

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:42

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

JB schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Heerlijk zo'n leefkeuken :)
Zekers. In mijn ogen een must voor elk huis(houden)
GymBoss schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Mooi resultaat, zeker ook de uitbreiding!
Erg mooie tafel ook, waar komt die vandaan?
Thanks.
Maatwerk opdracht aan een kennis met een uit-de-klauwen-gegroeide hobby ;). Ik vind persoonlijk notenhout meer levendigheid en contrast hebben dan (bewerkt) eikenhout.

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

• basje85
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-02 07:50
@Hoijong dank voor je ervaring. Ik beredeneer het op mijn boeren verstand dat je met een 300m3 per uur afzuiger mijn woonkamer binnen een half uur leeg zou hebben. Ik ken geen mensen die deze setup hebben . Het is in ieder geval een redelijke geruststelling dat verminder van comfort niet zo hoeft te zijn.

@Sport_Life Die zullen zeker ook een bijdrage leveren maar sinds ik een Airvisual heb wordt je toch wel met de neus op de feiten gedrukt. Ik heb op dit moment een recirculatie kap . Elke keer als ik vlees, pannenkoeken etc maak komt hij met een waarschuwing. Buiten is dan de lucht veel schoner terwijl ik in Rotterdam woon.

Het blijft een lastige keuze maar ik denk dat ik maar voor een eilandafzuiging ga met een afvoer naar buiten. Je pakt dan de meeste vuile lucht op waardoor de afzuiging niet zo hard hoeft te werken. Het is wel een concessie in esthetische kwaliteit

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01:42
Blad kun je altijd ergens anders kopen of zelf maken. Pak je meteen een iets dieper blad, heb je achter de kasten ruimte voor leidingen zoveel als je wilt.

Ikea heeft mooi hoge onderkasten (geen XXL plint met verspilde ruimte) en alles op voorraad; dat kan ik wel waarderen. Ik kan op zo'n beetje elk moment een stapel dozen ophalen of laten brengen en dan zelf de rest doen. Perfect toch.

Ik heb eens voor een 1,5m uitbouw in een huurhok geinformeerd bij wat keukenboeren. Allemaal achterlijke prijzen en zes weken levertijd. Nodeloos om te zeggen; er staat nu Ikea, met Siemens en Bosch apparatuur (inbouw) en alles is prima.

Standaard ruimte achter de kasten betekend dat je standaard ruimte verspild.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:08 (3%)

• Sport_Life
FrankSpin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Zonder ongeduldig te zijn, heb je misschien nog paar foto's van je TriStar keuken? We gaan morgen weer op 'jacht' namelijk ;-)
Excuses, zocht even een goed moment om foto's te maken ;). We wonen er pas net, dus het is nog een beetje rommelig.

Mooiste aan deze keuken vind ik dat er geen voorgeperforeerde gaatjes zijn (zie detail foto's), kleur sluit goed aan bij de binnenzijde kastjes, werkblad maakt het ook helemaal af :). Hij staat bij ons in de "woonkeuken", vandaar dat we vooral niet hebben bezuinigd op het werkblad.
Ben helemaal tevreden met deze keuken. Al was ik dat waarschijnlijk ook geweest met een ander degelijk merk :). Wel leuk dat het een keuken (merk) is die niet overal voorkomt.

Let wel, je koopt Tristar (of vergelijkbaar) voor de kwaliteit, niet de kwantiteit als je begrijpt wat ik bedoel ;).
Members only:

Sport_Life wijzigde deze reactie 06-01-2019 12:02 (39%)

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Wat @kabeltjekabel hierboven ook zegt...

Heb jij mijn posts in het klustopic gezien?

Kort samengevat:
• Kasten van de IKEA
gespoten fronten van k14.nl
• Inbouwapparatuur van AEG, Bosch en Samsung
• Luxe granito werkblad 5cm dik, 70cm diep

Letterlijk duizenden euro's goedkoper uit dan de prijs (met korting!) van een standaard keuken bij een DMG-tent. Nu heb ik zelf alles ingebouwd, maar ook als dat had laten doen (à € 1500) dan was ik nog steeds duizenden euro's goedkoper uitgeweest. En los van de mega-kostenbesparing had ik bij een DMG-tent ook nog eens allerlei concessies moeten doen omdat bepaalde fronten, kleuren, werkbladen niet te leveren zijn of tegen een belachelijke prijs. Ik heb nu alles wat ik wil voor een schijntje. 8)7

Ik ga de totale kosten hier niet publiek op het forum zetten maar als je (of iemand anders hier) geïnteresseerd bent in een overzicht van de kosten dan PM DM me maar 8)

• femkev87
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09-01 23:44
Hier ook druk met het uitzoeken van een nieuwe keuken! Helaas al snel achter gekomen dat ik we een vrij dure smaak hebben. Nu de 1e final offerte binnen op 22k, waar we oorspronkelijk dachten dat we het met 10-15 wel gingen redden.

We zijn wel helemaal blij met de keuken en indeling en zijn erg fijn geholpen bij de zaak. Maar wilde toch nog 1x spiegelen hier of dit een o.k. prijs is omdat we vrij snel moeten beslissen en omdat dit onze eerste keuken is en dus geen ervaring hebben.

Zelf zag ik al ±2,5k verschil tussen apparatuur op de offerte op het scherm van de dealer vs. keukenloods wat eerder is genoemd (6.3k vs. 8.9k). Het werkblad heeft een groot oppervlak en komt op bijna 6k uit, waardoor de keuken incl. montage rond de 7k zou zijn.

Type keuken:
Tijdens het gesprek werdt aangegeven dat het een Ballerina keuken is, maar wanneer ik de productcode google op de offerte kom ik uit op een Hacker Systema AV 6000.

Apparatuur:
Kookplaat: AEG HK874400FB
Afzuigkap: SIEMENS LB88574
Combi magnetron: SIEMENS HM836GNB6
Oven: SIEMENS HB836GTB6
Vaatwasser: SIEMENS SN836X12IE
Koelkast: SIEMENS KU15RA65
Vriezer: SIEMENS GU15DA55
Kokend waterkraan: Selsiuz 350244
Spoelbak onderbouw: FRANKE SID11050PW
Zeepdispenser: LANESTO 251062

Werkblad:
Jetstone composiet 12 mm met 3cm randafwerking. Lengte 4,2 x 0,6 en 1,85 x 0,9

Daarnaast is de offerte inclusief 2 onderkasten met meerdere lades binnenin (niet zichtbaar op render), verlichting onder de bovenkastjes en plaatsing van de keuken. Andere aansluitingen gebeuren via de ontwikkelaar.

Render van de opstelling:
https://drive.google.com/...I17QL19i/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...FCkeuAP5/view?usp=sharing

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Harrie_
  • Niet online
femkev87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:23:
[...]omdat we vrij snel moeten beslissen en omdat dit onze eerste keuken is en dus geen ervaring hebben.
Waarom moet je snel beslissen? Moet dat van de keukenzaak?
Edit: wat @keanu_ hieronder dus zegt...
Zelf zag ik al ±2,5k verschil tussen apparatuur op de offerte op het scherm van de dealer vs. keukenloods wat eerder is genoemd (6.3k vs. 8.9k).
En dat is natuurlijk ridicuul want keukenloods maakt ook gewoon (goede) marge op de apparatuur. Waarom zou die keukenzaak er nog een keer 2,5k extra op moeten vangen? Schurkenpraktijken...
Het werkblad heeft een groot oppervlak en komt op bijna 6k uit
[...]
Dat vind ik persoonlijk een belachelijk hoge prijs voor een opgehoogd composieten blad van die afmeting. Ik heb zelf 4,2 x 0,7 en 1,30 x 0,45 en kwam bij verschillende werkbladenboeren op de helft van dat bedrag uit voor een composieten blad (uiteindelijk niet voor gekozen, maar dat daargelaten)
Render van de opstelling: url + url
De plaatjes zijn vanaf google drive niet te zien zonder access request... Mischien de plaatjes even ergens anders uploaden?

Mag ik vragen bij welke zaak je bent geweest?

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06:53
@femkev87
Hoezo moet je “snel beslissen”. Als dat de optietijd van de keukenboer is, weet je nu al dat je teveel betaalt ;).

Wat @Harrie_ ook zegt.

Maar om terug te komen op de prijs.
Om een reeel beeld te krijgen is het goed om ook zelf wat onderzoek te doen naar de losse prijzen van de kasten, het werkblad en de apparatuur. Hier kun je op diverse sites snel offertes van opvragen en dan heb je binnen 2-3 dagen wel een offerte via de mail.

Dat blad is belachelijk duur. De apparatuur zit ook zeker ver aan de bovengrens.

Mijn gevoel zegt dat minimaal 5-7,5k boven de onderhandelprijs zit (en van daaruit moet je dus omlaag onderhandelen).

Zal wel een DMG toko zijn?

keanu_ wijzigde deze reactie 04-01-2019 23:51 (67%)

• NNCi
@femkev87
Keukenkastenfabriek heeft, naar verwachting, Ballerina keukens in haar assortiment. Het werkt als een webshops waar je de prijzen voor de keukenkasten zo zou kunnen vergelijken.

• femkev87
@Harrie_ en @keanu_

Thanks voor de snelle reacties! Ik heb de share settings van de drive linkjes aangepast (sorry) nu zou het wel moeten lukken ze te openen.

Ik vind het niet helemaal netjes om de zaak af te vallen online omdat er verder wel veel aandacht en goede service werd geboden en ik nog niet weet of ze extra hoge prijzen rekenen. Het is geen grote keten maar krijgt wel enkel goede reviews op dit forum en Qasa. Als we hier de keuken bestellen krijgen we ook een korting van1,5k op de stelpost, ze zitten namelijk aangesloten bij ons nieuwbouw project.

We moeten vrij snel beslissen omdat we voor 3e week januari de plannen duidelijk moeten hebben m.b.t. meerwerk en technische opstelling. En geen leverancier die de tekeningen levert zonder handtekening ;).

De adviesprijs was totaal trouwens 33k vanaf dat punt is er naar deze prijs gewerkt.

Van het blad heb ik online nog geen prijs kunnen vinden, het zit denk ik wel iets boven de gebruikelijke composietprijs, maar we vonden het erg mooi. Mee eens dat het nog steeds aan de hoge kant is.
http://www.caesarstone.be...4011-cloudburst-concrete/

Op welke sites is het gemakkelijk om dit soort prijzen op te vragen (kastjes/werkblad)?

• Sport_Life
femkev87 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:19:
@Harrie_ en @keanu_

Thanks voor de snelle reacties! Ik heb de share settings van de drive linkjes aangepast (sorry) nu zou het wel moeten lukken ze te openen.

Ik vind het niet helemaal netjes om de zaak af te vallen online omdat er verder wel veel aandacht en goede service werd geboden en ik nog niet weet of ze extra hoge prijzen rekenen. Het is geen grote keten maar krijgt wel enkel goede reviews op dit forum en Qasa. Als we hier de keuken bestellen krijgen we ook een korting van1,5k op de stelpost, ze zitten namelijk aangesloten bij ons nieuwbouw project.

We moeten vrij snel beslissen omdat we voor 3e week januari de plannen duidelijk moeten hebben m.b.t. meerwerk en technische opstelling. En geen leverancier die de tekeningen levert zonder handtekening ;).

De adviesprijs was totaal trouwens 33k vanaf dat punt is er naar deze prijs gewerkt.

Van het blad heb ik online nog geen prijs kunnen vinden, het zit denk ik wel iets boven de gebruikelijke composietprijs, maar we vonden het erg mooi. Mee eens dat het nog steeds aan de hoge kant is.

Op welke sites is het gemakkelijk om dit soort prijzen op te vragen (kastjes/werkblad)?
Ik zou overwegen de leidingen te laten voor wat ze zijn en na oplevering met een aannemer de leidingen verleggen. Keuken moet prima lukken voor 15k en dan ben je een paar k extra kwijt voor verleggen leidingen.
Je gaat nu overhaast beslissingen maken.

Of trek er nog een paar dagen extra voor uit bij andere zaken, maar vertel niet dat je een deadine hebt van 3 weken... (wij zijn heel hard weggerend van de projectleverancier, die kwam ook met 30k wat ineens 20k werd etc ;)).

Sport_Life wijzigde deze reactie 05-01-2019 00:29 (6%)

• keanu_
@Harrie_ en @keanu_

Ik vind het niet helemaal netjes om de zaak af te vallen online omdat er verder wel veel aandacht en goede service werd geboden en ik nog niet weet of ze extra hoge prijzen rekenen.
- dan moet je het natuurlijk niet hier posten. Die sympathie is ook maar een verkooptruc ;), en als je zo denkt ben je gegarandeerd duizenden euro’s teveel kwijt. Je moet gwneen eerlijke prijs betalen voor de keuken.. je komt toch niet mmer thuis bij hun op de koffie.

Als we hier de keuken bestellen krijgen we ook een korting van1,5k op de stelpost, ze zitten namelijk aangesloten bij ons nieuwbouw project.
- deze korting klinkt mooi, maar daar betaal je al gewoon voor. Dit is helaas geen echte korting, omdat de stelpost voor de keuken meestal nog schever geprijsd is..

- dan kun je altijd nog een technische tekening bij een andere keukenboer laten maken hoor! Wel krap..

- 33k is echt een DMG prijs.. dan lijkt 22k nu redelijk, maar is het natuurlijk niet. Zie de rescties op je post.

- het blijft composiet.

- bijv 123werkblad, keukenkastenfabriek..
Zie reactie in de qoute.

Overigens, nu ik je plaatjes vd keuken zie, weet ik zeker dat 22k veel te veel is.
15k is een beter bedrag, maximaal!
Overigens, ik neem aan dat de stelpost hier nog vanaf gaat? Anders is het 22k + stelpost...

keanu_ wijzigde deze reactie 05-01-2019 00:51 (6%)

• Shunt
Hier ook druk met het uitzoeken van een nieuwe keuken! Helaas al snel achter gekomen dat ik we een vrij dure smaak hebben. Nu de 1e final offerte binnen op 22k, waar we oorspronkelijk dachten dat we het met 10-15 wel gingen redden.

We zijn wel helemaal blij met de keuken en indeling en zijn erg fijn geholpen bij de zaak. Maar wilde toch nog 1x spiegelen hier of dit een o.k. prijs is omdat we vrij snel moeten beslissen en omdat dit onze eerste keuken is en dus geen ervaring hebben.
Laat je niet opjagen, die leidingen kun je ook gewoon later laten verleggen zonder problemen.
Zelf zag ik al ±2,5k verschil tussen apparatuur op de offerte op het scherm van de dealer vs. keukenloods wat eerder is genoemd (6.3k vs. 8.9k). Het werkblad heeft een groot oppervlak en komt op bijna 6k uit, waardoor de keuken incl. montage rond de 7k zou zijn.
Euh als ik google kom ik rond de 4.700 euro uit voor je apparatuur excl wasbak en pompje. Dus ergens gaat daar nog een paar euro mis. Verder 6k voor een klein eilandje en wat meters enkel blad. Pfoe dat kan zeker voor 3 a 4k.
Type keuken:
Tijdens het gesprek werdt aangegeven dat het een Ballerina keuken is, maar wanneer ik de productcode google op de offerte kom ik uit op een Hacker Systema AV 6000.
Hacker of Ballerina maakt wat dat betreft niet veel uit je betaal je scheel aan deze keuken zoals hij hier staat.
Apparatuur:
Kookplaat: AEG HK874400FB
Afzuigkap: SIEMENS LB88574
Combi magnetron: SIEMENS HM836GNB6
Oven: SIEMENS HB836GTB6
Vaatwasser: SIEMENS SN836X12IE
Koelkast: SIEMENS KU15RA65
Vriezer: SIEMENS GU15DA55
Kokend waterkraan: Selsiuz 350244
Spoelbak onderbouw: FRANKE SID11050PW
Zeepdispenser: LANESTO 251062

Werkblad:

Daarnaast is de offerte inclusief 2 onderkasten met meerdere lades binnenin (niet zichtbaar op render), verlichting onder de bovenkastjes en plaatsing van de keuken. Andere aansluitingen gebeuren via de ontwikkelaar.

Render van de opstelling:
https://drive.google.com/...I17QL19i/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...FCkeuAP5/view?usp=sharing

Alvast bedankt voor de reacties :)
Deze keuken zou een max van 12/15k mogen zijn met in mijn mening alles Siemens qua apparatuur en eigenlijk allemaal wel IQ500. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk nog een paar NIET DMG winkels langs.

Game PC

• Hoijong
22k voor een hele simpele witte keuken. Dure smaak, groot blad? Lijkt wel alsof de verkoper hier mensen probeert te overtuigen.....laat de aansluitingen lekker leggen zoals getekend en koop ergens een keuken voor een fatsoenlijke prijs. @femkev87

• frisianstar
Harrie_ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Wat @kabeltjekabel hierboven ook zegt...

Heb jij mijn posts in het klustopic gezien?

Kort samengevat:
• Kasten van de IKEA
gespoten fronten van k14.nl
• Inbouwapparatuur van AEG, Bosch en Samsung
• Luxe granito werkblad 5cm dik, 70cm diep

Letterlijk duizenden euro's goedkoper uit dan de prijs (met korting!) van een standaard keuken bij een DMG-tent. Nu heb ik zelf alles ingebouwd, maar ook als dat had laten doen (à € 1500) dan was ik nog steeds duizenden euro's goedkoper uitgeweest. En los van de mega-kostenbesparing had ik bij een DMG-tent ook nog eens allerlei concessies moeten doen omdat bepaalde fronten, kleuren, werkbladen niet te leveren zijn of tegen een belachelijke prijs. Ik heb nu alles wat ik wil voor een schijntje. 8)7

Ik ga de totale kosten hier niet publiek op het forum zetten maar als je (of iemand anders hier) geïnteresseerd bent in een overzicht van de kosten dan PM DM me maar 8)
Bedankt heren, dat van die 'Third Party' fronten wist ik helemaal niet... k14... zal eens informeren, bedankt.

• Harrie_
  • Niet online
Alles is al zo'n beetje genoemd, maar:
[...]
Ik vind het niet helemaal netjes om de zaak af te vallen online omdat er verder wel veel aandacht en goede service werd geboden en ik nog niet weet of ze extra hoge prijzen rekenen.
Als je de naam van de zaak noemt dan val je daarmee natuurlijk die zaak niet gelijk af (dat doen wij wel). Besef je dat je bij zo ongeveer iedere zaak veel aandacht en 'goede service' krijgt, ze proberen je immers een product te verkopen waarbij ze met 1 handtekening duizenden euro's marge naar binnen harken.

• femkev87
Heel erg bedankt voor alle reacties. Besloten dat ik toch nog even verder ga kijken inderdaad. Iemand nog tips voor goede geen DMG zaken in omgeving Utrecht? Daarnaast zal ik ook online checken. Ik hou jullie op de hoogte :)

• Onno_Devine
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-02 19:24
femkev87 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:37:
Heel erg bedankt voor alle reacties. Besloten dat ik toch nog even verder ga kijken inderdaad. Iemand nog tips voor goede geen DMG zaken in omgeving Utrecht? Daarnaast zal ik ook online checken. Ik hou jullie op de hoogte :)
Verdonk keukens in Maarssen?

• FrankSpin
Sport_Life schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Excuses, zocht even een goed moment om foto's te maken ;). We wonen er pas net, dus het is nog een beetje rommelig.

Mooiste aan deze keuken vind ik dat er geen voorgeperforeerde gaatjes zijn (zie detail foto's), kleur sluit goed aan bij de binnenzijde kastjes, werkblad maakt het ook helemaal af :). Hij staat bij ons in de "woonkeuken", vandaar dat we vooral niet hebben bezuinigd op het werkblad.
Ben helemaal tevreden met deze keuken. Al was ik dat waarschijnlijk ook geweest met een ander degelijk merk :). Wel leuk dat het een keuken (merk) is die niet overal voorkomt.

Let wel, je koopt Tristar (of vergelijkbaar) voor de kwaliteit, niet de kwantiteit als je begrijpt wat ik bedoel ;).
Members only:
Super mooie keuken! Ziet er echt prachtig uit.

• alpeko
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-02 20:30
Artifax schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:03:
Hallo allemaal,

Ook wij zijn druk bezig om een keuken uit te zoeken en ik ben eigenlijk benieuwd of de offerte van 19.000 Euro die wij hebben gekregen redelijk is. Nu hebben wij gekozen voor een L-vorm keuken met daarbij 4 hoge kasten. De offerte is als volgt opgebouwd:

Apparatuur: ongeveer 7500 Euro
  • Combi magnetron/oven HM636GNS1
  • Combi stoom/oven HS636GDS1
  • Koelkast KI86VVF30
  • VaatwasserSN836D01PE
  • Quooker Fusion
  • Miele inductie met afzuig: KMDA7774FLSW
  • Miele ombouwset luchtcirculatiesysteem DUU1000
  • Subline 500-U spoelbak
Siematic SC45 greeploze kasten (allemaal lades in de L-vorm): 8000 Euro
Silestone composiet werkblad: 2500
Arbeid: 1200

https://ibb.co/sWdm0ZS

Nu ben ik benieuwd of dit een redelijke prijs is of denk je dat het ergens anders beter/goedkoper kan? Na wat onderhandelen heb ik er dik 3000 Euro vanaf gekregen maar meer is niet meer mogelijk.
Waar ben je geweest? SC45 is dat de Pure van Siematic?

Ik ben gister mijn zoektocht begonnen naar een keuken. Bij Siematic geweest. Nog niks laten tekenen. Enkel inspiratie op gedaan en een indicatieprijs gevraagd. Dit zat vrij hoog als ik dat vergelijk met jouw prijs. Apparatuur kom ik uit op ca 8k. Ze rekenen 10% extra als ik alles door hun laat regelen. Van bestellen, opslag tot inbouwen. Is dat gangbaar? Vind dat wat vreemd. Een Miele wijnklimaatkast van 2500 is dan 250 duurder. Vind ik veel.

Ook L opstelling hier. Exacte maatvoering moet nog worden bepaald maar zeg max 300 cm lang en dan max 170 de andere kant op. Dat blad is dan wat dieper. 80-100. Qua installatie weinig spannends. Electra is op orde. Leidingen liggen al op juiste plek. Hooguit ietwat verlengen.

De prijs indicatie die ik kreeg voor huismerk Siematic was 20k. Bestaande uit 8000 apparatuur, 3000 werkblad, montage 1000 en 8000 aan kasten. Vooral die laatste post vind ik hoog. Voor de hoogwaardige lijn van Siematic met meer kleuropties komt op die post er nog 20% bij.

http://i66.tinypic.com/2d82yh4.jpg

Keuken zit rechts boven

Iemand anders nog tips/opmerkingen? Hulde voor dit topic trouwens. Lees al een tijd mee.

• Sport_Life
FrankSpin schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Super mooie keuken! Ziet er echt prachtig uit.
Dankje! Ben benieuwd of je nog geslaagd bent? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankSpin
Sport_Life schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Dankje! Ben benieuwd of je nog geslaagd bent? :)
Gisteren goed gesprek gehad bij een kleine keukenzaak. Diverse materialen beken, waaronder de kasten en frontjes van TriStar.

Wij zijn erg gecharmeerd van de gespoten/gelakte frontjes. Mooi hoe de frontjes ook wat afgerond zijn. Behoorlijk verschil met de foil deurtjes van ikea. Tevens zijn de houten deurtjes van TriStar ook erg mooi en warm.

Komende week krijgen we de eerste ontwerpen opgestuurd (grotendeels op basis van onze eerste aanzet).

Qua blad zijn we erg weg van de werkbladen van keramiek. Apparatuur wordt naar alle waarschijnlijkheid Bosch of Neff.

• femkev87
Dit weekend uiteindelijk naar een aantal verschillende zaken geweest (zowel grotere groepen als I-KOOK, Grando en kleinere ondernemers als thuiskeukens.nl) geweest dit weekend en moet zeggen dat de prijsverschillen niet enorm waren, 2-3k minder maximaal. Wat ons uiteindelijk echt heeft overtuigd is de keuze opties qua blad bij een andere leverancier.

Heb inderdaad nog alles 'los' gecheckt (kastjes, blad, apparatuur) en dan kom je totaal op 17,5k en dat is exclusief montage en service, dus de oorspronkelijke prijs (22k) was inderdaad iets aan de hoge kant, maar niet zo absurt hoog als sommige dachten in de reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keanu_
femkev87 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:46:
Dit weekend uiteindelijk naar een aantal verschillende zaken geweest (zowel grotere groepen als I-KOOK, Grando en kleinere ondernemers als thuiskeukens.nl) geweest dit weekend en moet zeggen dat de prijsverschillen niet enorm waren, 2-3k minder maximaal. Wat ons uiteindelijk echt heeft overtuigd is de keuze opties qua blad bij een andere leverancier.

Heb inderdaad nog alles 'los' gecheckt (kastjes, blad, apparatuur) en dan kom je totaal op 17,5k en dat is exclusief montage en service, dus de oorspronkelijke prijs (22k) was inderdaad iets aan de hoge kant, maar niet zo absurt hoog als sommige dachten in de reacties.
Mag ik vragen bij welke keukenleverancier je nu bent beland en voor welke prijs?

Niet om heel kritisch te zijn (maar ach, het blijft een forum ;)):
Als je natuurlijk bij het 1e bezoek een prijsopgave vraagt (van de winkels waar je bent geweest dit weekend), dan krijg je natuurlijk nog lang niet het onderste uit de kan. Onderhandelen kost tijd en zeker een gepaste offerte.
Ik weet niet of je onderhandeld hebt met een ''budget'', maar als je binnen bent gestapt met je offerte van 22k van je projectleverancier en aangaf dat dit iets te hoog was, dan krijg je natuurlijk toevallig wat ''gepaste'' offertes in de buurt van die prijs.

Goed, zolang jij natuurlijk tevreden bent is het prima, maar ik denk echt dat je beter had kunnen krijgen. Die eerder getoonde keuken was echt niet meer dan 15k waard (zoals het gevoel was van velen hier, o.b.v. ervaring).

• Sport_Life
Ik denk of weet wel zeker dat we te weinig info hebben om te bepalen of die keuken 15k waard is. Alle kastjes "iets" luxer uitvoeren kost vaak meteen de hoofdprijs, idem voor het werkblad en ik heb de indruk dat sommige mensen uitgaan van vrij basic uitvoeringen. Bv een witte keuken is niet per definitie goedkoop, als er dure lak, een design wasbak en de duurste lijn van een keramiek werkblad op zit schiet de prijs met duizenden euro's omhoog.. Vergelijk het met de aanschaf van een auto. De basic uitvoering kost dan 19k, maar als je alle opties erbij neemt kan de prijs makkelijk naar 30k gaan.

Ik denk ook dat 22k wat teveel is, maar wellicht kies jij (onbewust) dure extra's die de prijs flink opdrijven.
Bij onze badkamer kwamen we ook ver boven ons budget uit, toen zijn we met de verkoper door de showroom gegaan om enkele zaken te downgraden tot we op ons budget uitkwamen.

Maar het kan ook liggen aan hoe jij de keukenzaak binnenstapt, mijn vrouw begon bij de eerste zaak meteen ons budget op tafel te gooien, toevallig of niet kwam de keuken er nèt boven ;).
Uiteindelijk zijn we elders geslaagd onder ons budget.

Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij een kleine zaak die gelijk met een acceptabele prijs kwam. De eigenaar kwam de keuken zelf installeren, in plaats van een zzper.

Sport_Life wijzigde deze reactie 06-01-2019 21:55 (76%)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo, vandaag nog 2 zaken bezocht. Grando en ASWA. Uitstekend geholpen.

Bij beiden ook een aanbieding gehad, bij Grando moesten we behoorlijk onderhandelen. Bij ASWA kregen we direct een netto prijs. Grando kon deze prijs alleen bieden indien ik zelf de apparatuur regelde, hun bouwen het dan gratis in.

Grappig genoeg zaten beiden binnen 100,- van elkaar op een bedrag van ongeveer 13.000,- (inclusief Siemens apparatuur, welke ik in het geval van Grando dus online bestel bij keukenloods).

Bij ASWA staat verder nog op de offerte "exclusief aansluiten van water toe- en afvoer". Ik moet dus zelf een loodgieter regelen? Niet mijn voorkeur maar dat komt wel goed.

Grando levert Rotpunkt, ASWA levert hun huismerk. Geen idee hoe dat onderling verschilt. Twijfels twijfels...

• Sport_Life
Als je zo'n 1000 euro betaalt om te laten installeren kunnen ze toch zeker ook wel de aansluitingen verzorgen? Met het oog op garantie zou ik het door hun laten doen..

• Harrie_
  • Niet online
femkev87 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:46:

17,5k ex montage en service...
De apparatuur die je hebt uitgekozen was 6k bij keukenloods. Dus je hebt nóg voor 11,5k aan kastjes + blad. Dan heb je òf nog niet goed uitonderhandeld of je hebt luxe opties.

En dan heb je nu al offerte(s) liggen voor 3k minder? Dan heb je voor je nieuwe woning alvast een bankstel + hele dikke TV verdiend. Flink onderhandelen, daar kan zeker nog wel meer vanaf.

Verder wat @keanu_ zegt

• Shunt
Jay-v schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:32:
Zo, vandaag nog 2 zaken bezocht. Grando en ASWA. Uitstekend geholpen.

Bij beiden ook een aanbieding gehad, bij Grando moesten we behoorlijk onderhandelen. Bij ASWA kregen we direct een netto prijs. Grando kon deze prijs alleen bieden indien ik zelf de apparatuur regelde, hun bouwen het dan gratis in.

Grappig genoeg zaten beiden binnen 100,- van elkaar op een bedrag van ongeveer 13.000,- (inclusief Siemens apparatuur, welke ik in het geval van Grando dus online bestel bij keukenloods).

Bij ASWA staat verder nog op de offerte "exclusief aansluiten van water toe- en afvoer". Ik moet dus zelf een loodgieter regelen? Niet mijn voorkeur maar dat komt wel goed.

Grando levert Rotpunkt, ASWA levert hun huismerk. Geen idee hoe dat onderling verschilt. Twijfels twijfels...
Hun huismerk is Silverline (en dat is dan weer gewoon pronorm) en is gewoon prima qua kwaliteit.
Een tip zoek eens reviews op van grando en dan die van aswa. Dan zal de keuze erg simpel zijn.
Standaard DMG formule zaak vs een relatief kleine boer die van 7000 euro tot 150000 euro keukens zetten.
(ik heb mijn keuken ook door aswa laten zetten en dat was echt een prima ervaring.)

Mijn ervaring van grando waren leugens op leugens in de verkoop pitch en een opeen stapeling van onzin verhalen en grootspraak en pogingen tot contracten te laten tekenen. Standaard DMG rotzooi praktijken.

Alleen al dat ze A mijn nieuwe vloer eerst met karton bedekte voordat de keukenkasten en elementen naar binnen gebracht werden. lastige deur posten kregen een kartonnen stoot board. De keuken werd gezet door hun externe partij. Twee jonge gasten die erg netjes en bekwaam waren en zeer kritisch waren over hun eigen werk. Een aantal beschadigingen die te klein waren om door door mij herkend te worden waren meteen opgeschreven. En nadat ze weg waren was alle rotzooi ook meteen weg (bij grando is dat volgens mij standaard niet) nuva in ieders geval zeker niet.

En inderdaad direct een fatsoenlijke prijs. Dat alleen al is iets waardoor ik na mijn vorige keuken direct bij aswa aan de deur stond. Geen geneuzel over giga kortingen nog wel wat er af geluld maar niets wat niet binnen de redelijke normen valt.

Shunt wijzigde deze reactie 06-01-2019 23:59 (28%)

Game PC

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-02 15:05
Leon-1985 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:31:
Vandaag getekend voor onze nieuwe keuken. Het is een Siematic S3 met de volgende apparatuur:

ATAG koelkast 178cm KD22178A
ATAG Combi oven CX4511D
ATAG Combi stoom CS4511D
ATAG inductie 80cm HI8271S
NOVY plafondunit 6830
Miele vaatwasser G4981SCVI
Quooker 3 in 1 PRO3FSCHR

Het heeft een kastenwand bestaande uit 4 kasten van 600 breed en 600 diep en aangrenzend een kast met twee lades voor het koffieapparaat. Deze is 900 breed en 600 diep.

Het eiland is 3000x1000 en is net als de koffiekast voorzien van een composiet blad. Aan de werk kant zitten 2x2 laden van 1200 en daartussen de vaatwasser. Aan de kant waarvan de afbeelding is genomen zitten kasten.2x1200 en 1x600.

De opstelling op de afbeelding klopt nog niet helemaal want de koof met afzuiging doen we langer. Ook weten we nog niet precies hoe breed de ombouw tussen de koffietafel en de hoge kast wordt. Ook is het eiland wit maar door de beperkte rendering lijkt deze grijzig.

Totaal betalen we voor deze keuken inclusief montage 15500 euro. Het is een flink bedrag maar we zijn wel tevreden met wat we daarvoor krijgen.

[Afbeelding]

Ik heb verschillende bedrijven benaderd en Gerwens Küchen uit Duitsland had de scherpste prijs en gaf een goed gevoel
Vorige week is onze keuken uit bovenstaande post geplaatst. De monteurs zijn twee dagen bezig geweest. Er was een scherp randje aan het blad waarvoor de leverancier langs komt. Ook was er de verkeerde kookplaat geleverd, opbouw ipv inbouw. Zoals op de foto te zien is, liggen er balkjes onder zodat we de plaat wel kunnen gebruiken. Ze maakten wel de opmerking voorzichtig te doen maar wel klasse dat ze ons de mogelijkheid bieden de plaat te gebruiken.

Verder ging de communicatie over het hele traject prima en ik kan Gerwens dan ook aanbevelen. Hieronder de foto's.

Groeten Leon.

Keuken 1

Keuken 2

Keuken 3

• Harrie_
  • Niet online
@Leon-1985 Zéér strak eindresultaat! Persoonlijk ben ik niet zo van het moderne/strakke maar jouw keuken is écht een plaatje om te zien. Zou 'm zo willen hebben...

• Shunt
Leon-1985 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Vorige week is onze keuken uit bovenstaande post geplaatst. De monteurs zijn twee dagen bezig geweest. Er was een scherp randje aan het blad waarvoor de leverancier langs komt. Ook was er de verkeerde kookplaat geleverd, opbouw ipv inbouw. Zoals op de foto te zien is, liggen er balkjes onder zodat we de plaat wel kunnen gebruiken. Ze maakten wel de opmerking voorzichtig te doen maar wel klasse dat ze ons de mogelijkheid bieden de plaat te gebruiken.

Verder ging de communicatie over het hele traject prima en ik kan Gerwens dan ook aanbevelen. Hieronder de foto's.

Groeten Leon.

[Afbeelding: Keuken 1]

[Afbeelding: Keuken 2]

[Afbeelding: Keuken 3]
Erg mooi en strak als ik de ruimte zou hebben zou ik hem ook zo opstellen met die ruimte naast de hoge kasten. Echt super!

Game PC

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:10
Heel fraai!
Komt qua opstelling en design aardig overeen met onze ideeën, zelfs het extra werkblad naast de kastenwand hadden we bedacht. Vrees alleen dat het daarvoor bij ons net te smal is, dus die laten we of achterwege of we gaan voor drie kasten plus het extra werkblad.

• Leon-1985
Er komen nog liggers in de nissen maar we zijn er nog niet helemaal over uit welk materiaal we doen. De planken komen niet in de hele diepte maar het komt net achter het spotje zodat de hele nis verlicht wordt.

• RUFFNECK
  • Laatst online: 07:37

RUFFNECK

Poentje

Zeker een hele mooie keuken @Leon-1985, alleen kriebelt het een beetje bij mij dat de boel niet gecentreerd/symmetrisch is (tov de nissen, die verschillende breedtes hebben) :P Maar dat ligt aan mij hoor ;)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@Leon-1985 super mooie keuken. BIjna hetzelfde als ik zelf zou willen hebben. Vraag me af of je die keuken ook in NL voor die prijs kan krijgen. Gerwens Küchen is wat ver weg (voor mij).

• Leon-1985
RUFFNECK schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:59:
Zeker een hele mooie keuken @Leon-1985, alleen kriebelt het een beetje bij mij dat de boel niet gecentreerd/symmetrisch is (tov de nissen, die verschillende breedtes hebben) :P Maar dat ligt aan mij hoor ;)
We zaten in twijfel om de linker nis net zo breed te maken als de rechter of helemaal weg te laten. Een smallere leek ons wat subtieler dan de 90cm van de rechter omdat het vooral voor de looks is en niet echt functioneel.

• My-life
  • Nu online
Na jaren ervaring met Siemens keuken apparatuur hebben wij nu weer vier nieuwe apparaten, namelijk de:

Oven met magnetron CM876G0B6
Koffiemachine CT836LEB6
Oven met stoom CS856GNB7
Vaatwasser SX858D26TE

Allen uit de Studioline, de vaatwasser is iQ500, de rest iQ700.
Wat mij opvalt is dat het gebruiksgemak soms toch behoorlijk tegenvalt. Daarmee bedoel ik niet het mechaniek, maar het gebruik van de interface. Bijvoorbeeld,

- Als je een timer/wekker instelt is een klik van de draaiknop 1 seconde. Een wekker op 1:30 zetten is 90 clicks waardoor de knop een heel aantal keren rond moet worden gedraaid.
- De knoppen op de vaatwasser zijn touch, reageren erg matig en soms ongewenst waardoor bijvoorbeeld ongewenst het instelde programma veranderd. Bij het gebruik van uitgesteld starten wordt de klok per minuut ingestelt. Je kunt dus kiezen of het programma om 07:03 of 07:04 is afgelopen 8)7 . Als je dit om 23:03 uur doet moet je 8 x 60 minuten vooruit spoelen. Hiervoor kan gelukkig de knop ingedrukt houden, maar als je hem loslaat wanneer het display 07:00 uur aangeeft loopt de teller nog vrolijk een uur of wat door. De interne computer lijkt simpelweg veel te traag.
- Na prettige ervaring te hebben met een AEG vaatwasser met binnenverlichting wilde ik dit ook. De blauwe verlichting van Siemens is, naar mijn mening, echter waardeloos . Door de felheid en de kleur zien wij juist minder goed i.p.v. beter. Deze functie staat bij ons dus inmiddels uit.
- De vaatwasser gaat open als je er tegenaan drukt, Siemens noemt dit 'openAssist'. Bij ons gaat de vaatwasser vaak ongewenst open als je hem net dicht hebt gedrukt. Deze functie lijkt mij alleen nuttig als de vaatwasser in een greeploze kastenwand (met push-to-open) wordt gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe dit uitgezet wordt.

Onbegrijpelijk dat dergelijke functionele ontwerpfouten anno 2018 nog gemaakt worden wat mij betreft. Bij onze 8 jaar oude Siemens apparatuur hadden we deze ergernissen niet. Vooral de vaatwasser valt mij erg tegen. Het 'Zeoliet' geeft geen merkbaar beter resultaat op dan onze vorige Siemens vaatwasser die het niet heeft. Ik zou een ieder aanbevelen om een eenvoudiger model zonder touch bediening te kiezen.

Maakt Siemens ooit firmware updates voor keuken apparatuur? Sommige ergernissen zouden eenvoudig opgelost kunnen worden door de software anders te programmeren. In HomeConnect (iets wat naar mijn mening ook niets toevoegt) zie ik hiervoor geen optie.

Specs

• Shunt
My-life schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:06:
Na jaren ervaring met Siemens keuken apparatuur hebben wij nu weer vier nieuwe apparaten, namelijk de:

Oven met magnetron CM876G0B6
Koffiemachine CT836LEB6
Oven met stoom CS856GNB7
Vaatwasser SX858D26TE

Allen uit de Studioline, de vaatwasser is iQ500, de rest iQ700.
Wat mij opvalt is dat het gebruiksgemak soms toch behoorlijk tegenvalt. Daarmee bedoel ik niet het mechaniek, maar het gebruik van de interface. Bijvoorbeeld,

- Als je een timer/wekker instelt is een klik van de draaiknop 1 seconde. Een wekker op 1:30 zetten is 90 clicks waardoor de knop een heel aantal keren rond moet worden gedraaid.
- De knoppen op de vaatwasser zijn touch, reageren erg matig en soms ongewenst waardoor bijvoorbeeld ongewenst het instelde programma veranderd. Bij het gebruik van uitgesteld starten wordt de klok per minuut ingestelt. Je kunt dus kiezen of het programma om 07:03 of 07:04 is afgelopen 8)7 . Als je dit om 23:03 uur doet moet je 8 x 60 minuten vooruit spoelen. Hiervoor kan gelukkig de knop ingedrukt houden, maar als je hem loslaat wanneer het display 07:00 uur aangeeft loopt de teller nog vrolijk een uur of wat door. De interne computer lijkt simpelweg veel te traag.
- Na prettige ervaring te hebben met een AEG vaatwasser met binnenverlichting wilde ik dit ook. De blauwe verlichting van Siemens is, naar mijn mening, echter waardeloos . Door de felheid en de kleur zien wij juist minder goed i.p.v. beter. Deze functie staat bij ons dus inmiddels uit.
- De vaatwasser gaat open als je er tegenaan drukt, Siemens noemt dit 'openAssist'. Bij ons gaat de vaatwasser vaak ongewenst open als je hem net dicht hebt gedrukt. Deze functie lijkt mij alleen nuttig als de vaatwasser in een greeploze kastenwand (met push-to-open) wordt gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe dit uitgezet wordt.

Onbegrijpelijk dat dergelijke functionele ontwerpfouten anno 2018 nog gemaakt worden wat mij betreft. Bij onze 8 jaar oude Siemens apparatuur hadden we deze ergernissen niet. Vooral de vaatwasser valt mij erg tegen. Het 'Zeoliet' geeft geen merkbaar beter resultaat op dan onze vorige Siemens vaatwasser die het niet heeft. Ik zou een ieder aanbevelen om een eenvoudiger model zonder touch bediening te kiezen.

Maakt Siemens ooit firmware updates voor keuken apparatuur? Sommige ergernissen zouden eenvoudig opgelost kunnen worden door de software anders te programmeren. In HomeConnect (iets wat naar mijn mening ook niets toevoegt) zie ik hiervoor geen optie.
Via Home Connect krijg je zeker updates binnen. Hier laatst nog een op de oven magnetron gehad.

Verder herken ik je klachten niet echt. Heb alles iq700 in de keuken van modeljaar 2018.
Over het zeoliet stukje dan is er een goede kans dat jouw vorige vaatwasser ook een droog programma had. Het voordeel van zeoliet is dat dit passief gaat. Ik merk echt een flink verschilt een niet zeoliet vaatwasser die ik voor mijn eerste vaatwasser met zeoliet had.

En dat touch iets gevoeliger is als een knop eh ja dat lijkt mij nogal logisch. Dat is het hele ding van toutch. Voordeel van toutch boven knoppen is weer dat ze altijd leesbaar blijven en dat de knop niet zomaar kapot gaat.

De timer op mijn oven gaat toch ook echt sneller vooruit als je langer draait zoals volgens mij met zo’n beetje ieder digitaal timer systeem.

Maar niet om het een of ander maar heb je de apparatuur ongezien / gebruikt gekocht? Want dit zijn juist allemaal dingen die je uitprobeert in een showroom voor je het koopt.

Game PC

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Maar niet om het een of ander maar heb je de apparatuur ongezien / gebruikt gekocht? Want dit zijn juist allemaal dingen die je uitprobeert in een showroom voor je het koopt.
Op zich heb je wellicht een punt, maar vaak kom je er pas echt achter als je het thuis hebt staan.

Die idioterie van Siemens was ik bij m'n schoonouders al tegen gekomen. Misschien bewuste keuze om de app te pushen, maar ik herken het issue wel ja.

We zijn wel wezen kijken naar onze apparatuur, maar ik ben eerlijk gezegd geen menu in geweest. Hoop dat het goed gaat komen ;)

MikeyMan wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:26 (12%)

• Shunt
MikeyMan schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Op zich heb je wellicht een punt, maar vaak kom je er pas echt achter als je het thuis hebt staan.

Die idioterie van Siemens was ik bij m'n schoonouders al tegen gekomen. Misschien bewuste keuze om de app te pushen, maar ik herken het issue wel ja.

We zijn wel wezen kijken naar onze apparatuur, maar ik ben eerlijk gezegd geen menu in geweest. Hoop dat het goed gaat komen ;)
Ik ben dan wellicht zo'n rand idioot die letterlijk van ieder merk de toplijn per apparaat type een minuut of vijf / tien in de menu's heeft gespendeerd. Zo is die van Siemens absoluut niet het beste die award gaat naar de Miele menu's. Die van AEG zijn ook prima die van ATAG vond ik verschrikkelijk maar wel erg mooie schermen.

Maar het connect stukje dacht ik ook wat een onzin. (het zit letterlijk op alles behalve de afzuigkap en plaat). Laatst en date over de vloer gehad en om dan vanuit een knuffel positie in bed de oven aan kunnen zetten om de verse broodjes en croissants sneller klaar te hebben. Connect op de koelkast is dan wel weer echt compleet nutteloos op de updates na. Maar ja alles studiolinie heeft het tegenwoordig. En ik denk stiekem dat straks steeds meer spul het gaat krijgen want ze kunnen zo een hoop domme problemen met een simpele firmware update rond pushen.

Game PC

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:29
[...]

Groeten Leon.

Mooie keuken erg strak. Zelf gaan we ook voor twee kleuren keuken.
Beetje off-topic maar wat voor vloer heb je daar liggen?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Ik ben dan wellicht zo'n rand idioot die letterlijk van ieder merk de toplijn per apparaat type een minuut of vijf / tien in de menu's heeft gespendeerd. Zo is die van Siemens absoluut niet het beste die award gaat naar de Miele menu's. Die van AEG zijn ook prima die van ATAG vond ik verschrikkelijk maar wel erg mooie schermen.

Maar het connect stukje dacht ik ook wat een onzin. (het zit letterlijk op alles behalve de afzuigkap en plaat). Laatst en date over de vloer gehad en om dan vanuit een knuffel positie in bed de oven aan kunnen zetten om de verse broodjes en croissants sneller klaar te hebben. Connect op de koelkast is dan wel weer echt compleet nutteloos op de updates na. Maar ja alles studiolinie heeft het tegenwoordig. En ik denk stiekem dat straks steeds meer spul het gaat krijgen want ze kunnen zo een hoop domme problemen met een simpele firmware update rond pushen.
Wellicht kom ik dan ook in een gespreid bedje terecht bij Miele. Mijn vorige apparaten hadden een prima menu, ga er vanuit dat dat bij de nieuwe ook het geval is.

Maar die broodjes en croissantjes leg je de avond van tevoren al in de oven ofzo? Daar gaat bij mij de meerwaarde van al die apps verloren. Je moet toch ergens een keer naar het apparaat toe voor een interactie.

Zodra m'n eten van de koelkast of vriezer naar de oven kan ben ik helemaal voor :P

• Vantage92
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09:49
[...]

Groeten Leon.

Prachtige keuken!
In ons nieuw te bouwen huis krijgen we ook zo'n kastenwand, voorzie inbouw van 244 cm. Ik zie dat je verticale greeplijsten hebt, 'kost' dat ook extra centimeters in de breedte?
Zou je totale breedte eens voor mij op willen meten? Alvast bedankt!

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:23
[...]

Groeten Leon.

Mooie keuken. Ik vind de prijs heel erg meevallen als ik zie wat ze ons in NL voor een next125 willen laten betalen. Ga toch denk ik maar keer dagje Duitsland doen.
Heb je de koof zelf gemaakt of zat dat er ook bij in?

• Leon-1985
Henvar schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:02:
[...]

Mooie keuken erg strak. Zelf gaan we ook voor twee kleuren keuken.
Beetje off-topic maar wat voor vloer heb je daar liggen?
We hebben houtlook tegels van 30x120cm. We wilden eigenlijk echt hout maar icm vloerverwarming leek ons dit beter. Ook is het qua onderhoud wat eenvoudiger.

• Leon-1985
Tito129 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Mooie keuken. Ik vind de prijs heel erg meevallen als ik zie wat ze ons in NL voor een next125 willen laten betalen. Ga toch denk ik maar keer dagje Duitsland doen.
Heb je de koof zelf gemaakt of zat dat er ook bij in?
De koof hebben we zelf laten maken

• Leon-1985
Vantage92 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Prachtige keuken!
In ons nieuw te bouwen huis krijgen we ook zo'n kastenwand, voorzie inbouw van 244 cm. Ik zie dat je verticale greeplijsten hebt, 'kost' dat ook extra centimeters in de breedte?
Zou je totale breedte eens voor mij op willen meten? Alvast bedankt!
Ja de greeplijsten zijn 4cm. Totaal kom je dan in ons geval op 252cm.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:06
[...]

Groeten Leon.

Erg mooie keuken. Lijkt erg op het keukeontwerp waar wij onze eerste offerte hebben ontvangen. Alleen aanzienlijk verschil in onze offerteprijs (niet DMG) en wat jij hebt betaald. Enige verschil iets breder en dikker werkblad, ander merk apparatuur, met vriezer maar zonder cooker.

Was de prijs inclusief koof en plafond constructie? Heb je ook offerte laten maken bij een nederlandse partij voorheen vergelijkbaar ontwerp?

• Leon-1985
headhunter1985 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Erg mooie keuken. Lijkt erg op het keukeontwerp waar wij onze eerste offerte hebben ontvangen. Alleen aanzienlijk verschil in onze offerteprijs (niet DMG) en wat jij hebt betaald. Enige verschil iets breder en dikker werkblad, ander merk apparatuur, met vriezer maar zonder cooker.

Was de prijs inclusief koof en plafond constructie? Heb je ook offerte laten maken bij een nederlandse partij voorheen vergelijkbaar ontwerp?
De prijs was zonder ombouw. We hebben de eerste offerte bij een DMG winkel laten opmaken. Daarbij kregen we de exacte stuklijst. Het betrof een siematic keuken dus daardoor konden we eenvoudig één op één vergelijken bij verschillende zaken. We wilden graag deze s3 lijn omdat we het design mooi vonden (voornamelijk de grepen).

De offerte heb ik via mail doorgestuurd omdat dat voor ons en ook de keukenboer tijd scheelt. Het heeft niet veel zin om uren te zitten als de prijs niet haalbaar is. We hebben ook niet gekeken of deze opstelling met een ander merk keuken goedkoper of mooier kon

• ChipSkylark
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-01 13:07
Eind februari kunnen we in ons eigen appartement. Dus weer op zoek naar een nieuwe keuken. Dit is de plattegrond.

Omdat alle ramen doorlopen tot op de grond is het wel een uitdaging een mooie keuken te plannen. Sommige architekten zouden verplicht een weekje stage moeten lopen bij een keukeninstallateur...
Enfin, na veel gepuzzel zijn we tot de volgende oplossing gekomen.

1: Gootsteen (60cm)
2: Vaatwasser (60cm)
3: Inductiekookplaat (80cm), dit wordt eigenlijk een 90cm kast, maar die kent Ikea niet
4: Le mans kast
5: Oven
6 & 7: Vitrinekasten naar de woonkamer gericht.

Daarboven komen dan nog muurkasten, een afzuigkap en een hoekkast boven 4. De koelkast nemen we mee, de tafel moeten we nog ergens zoeken.

Er ligt parket, dus we hebben gekozen voor een matte gelakte witte front en een donker werkblad.

Members only:

ChipSkylark wijzigde deze reactie 08-01-2019 09:19 (0%)
Reden: Afbeelding kleiner

• Ruudje88
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:09
ChipSkylark schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:15:
Eind februari kunnen we in ons eigen appartement. Dus weer op zoek naar een nieuwe keuken. Dit is de plattegrond.

[Afbeelding]

Omdat alle ramen doorlopen tot op de grond is het wel een uitdaging een mooie keuken te plannen. Sommige architekten zouden verplicht een weekje stage moeten lopen bij een keukeninstallateur...

[Afbeelding]
[Afbeelding]

3: Inductiekookplaat (80cm), dit wordt eigenlijk een 90cm kast, maar die kent Ikea niet

Daarboven komen dan nog muurkasten, een afzuigkap en een hoekkast boven 4. De koelkast nemen we mee, de tafel moeten we nog ergens zoeken.

Er ligt parket, dus we hebben gekozen voor een matte gelakte witte front en een donker werkblad.

Members only:
Ik vind die keuken nogal onlogisch ingedeeld. Vooral met die gekke hoek verlies je kostbare ruimte en belemmer je de doorloop naar de woonkamer.

Ik zou het eiland wat groter/functioneler maken (lades van 120cm en de kookplaat erin ;) ) En tegen de wand een stuk aanrecht met wasbak en een enkele hoge kast waar dan de koelkast/oven inzit.

Zoiets bijvoorbeeld:

• My-life
  • Nu online
Shunt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Via Home Connect krijg je zeker updates binnen. Hier laatst nog een op de oven magnetron gehad.
Hoe werkt dit? Ik zie geen opties voor het controleren op nieuwe updates o.i.d.
De timer op mijn oven gaat toch ook echt sneller vooruit als je langer draait zoals volgens mij met zo’n beetje ieder digitaal timer systeem.
Inderdaad gaat de tijd met grotere stappen sneller vooruit als je boven een drempel komt, maar dit is naar mijn mening slecht geïmplementeerd.
We hebben de apparaten gezien en 'gevoeld', maar niet gebruikt zoals je dit dagelijks doet. Ik heb volgens mij nog nooit een vaatwasser aan zien staan in een showroom bijvoorbeeld, laat staan dat ik geprobeerd heb er een uitgesteld te starten. Ik verwacht dat een merk als Bosch/Siemens met jarenlang ervaring de basis voor elkaar heeft en zeker niet minder fijn wordt bij een nieuwe generatie.

Specs

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:32
My-life schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Hoe werkt dit? Ik zie geen opties voor het controleren op nieuwe updates o.i.d.

[...]
Inderdaad gaat de tijd met grotere stappen sneller vooruit als je boven een drempel komt, maar dit is naar mijn mening slecht geïmplementeerd.

[...]

We hebben de apparaten gezien en 'gevoeld', maar niet gebruikt zoals je dit dagelijks doet. Ik heb volgens mij nog nooit een vaatwasser aan zien staan in een showroom bijvoorbeeld, laat staan dat ik geprobeerd heb er een uitgesteld te starten. Ik verwacht dat een merk als Bosch/Siemens met jarenlang ervaring de basis voor elkaar heeft en zeker niet minder fijn wordt bij een nieuwe generatie.
Je krijgt gewoon onderstaande melding op je oven:

Met gestrekt been.

• Artbij
ChipSkylark schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Members only:
Geen kwaliteitsverschil in kwaliteit? Dan moet je wellicht wat beter kijken. Of bedoel je in dezelfde prijsklasse?

Met gestrekt been.

• ChipSkylark
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-01 13:07
Ruudje88 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Ik vind die keuken nogal onlogisch ingedeeld. Vooral met die gekke hoek verlies je kostbare ruimte en belemmer je de doorloop naar de woonkamer.

Ik zou het eiland wat groter/functioneler maken (lades van 120cm en de kookplaat erin ;) ) En tegen de wand een stuk aanrecht met wasbak en een enkele hoge kast waar dan de koelkast/oven inzit.

Zoiets bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook. In dat geval is er alleen geen plek meer voor een normale eettafel. Die ontbreekt juist in onze huidige keuken door een (slecht ontworpen) eiland. Alternatief hadden we nog gekeken naar een variant zonder L, maar dan op de kop van de tafel nog een klein eiland met alleen een werkblad op 2 kasten.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Artbij schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Geen kwaliteitsverschil in kwaliteit? Dan moet je wellicht wat beter kijken. Of bedoel je in dezelfde prijsklasse?
Vertel maar eens wat de grootste verschillen zijn in kwaliteit tussen de bekendere merken dan. Ik ben benieuwd of je meer dan 5 punten op kan noemen.

• Artbij
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Vertel maar eens wat de grootste verschillen zijn in kwaliteit tussen de bekendere merken dan. Ik ben benieuwd of je meer dan 5 punten op kan noemen.
Jij ziet echt geen verschil tussen KVIK/Ikea en bijvoorbeeld Bulthaub?

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True