Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

servies schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:20:
[...]

yup. maar ik had het vermoeden dat ik mijn 'kritiek' op de caroussel iets iets moest verduidelijken, ik vind het op zich nog steeds best mooie dingen, je verkijkt je alleen vaak op de (ruimte)winst...

En wij hebben onze keuken 2,5 jaar geleden bij een kleine keukenboer in Duitsland gekocht... Het was/is gewoon schandalig hoeveel dat op bepaalde punten scheel(t|de) qua prijs. En dan heb ik het vooral over het keramische blad en die glazen achterwand. Ik meen me te herinneren dat alleen die 2 onderdelen dezelfde keuken in Nederland al bijna €3000 duurder maakten...
Qua kleur moet iedereen het zijne weten en kan het ook gewoon per ruimte verschillen, tja... Godzijdank: smaken verschillen...
Waar ben je in DE geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:32
Wij wilde ook een 'neutrale' keuken, maar absoluut geen wit

Afbeeldingslocatie: https://marqwa-sn3302.files.1drv.com/y3mlqyWm7i1FjWUZ3zX6mhbCqlqWfWYaDxz5TVwQ8Tv4zMxcP8wdySnRIZcmwEt0Rva0u3Dwhvkyk6mmjt0A6qR6eYRCgEGaXvSMeGIjgnwgvBmXp4XCcSwy82xwhBMWpwN6XomjRB3oExilSUyEn0uqtDAkpQSCkr3NivVHfwo1Yw?width=660&height=371&cropmode=none

Het is nog een foto van de opbouw.
Het is een keuken greeploos uitgevoerd, met de hoge kasten van een houtstructuur, en de lage kasten uigevoerd in mat kashmir kleur met RVS bovenlijst op de deurtjes / lades.

Werkt voor kinderhandjes ook perfect, ze kunnen niet makkelijk de deurtjes open krijgen, en geen vette vlekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Vlak over de grens bij ons, in Vreden: Helmer Kuechen... Ik vond het prettige mensen om mee te werken, dezelfde mentaliteit als waar ik zelf woon (15km afstand ongeveer;) ). Geen belachelijk grote showroom met verkopers in driedelig pak waar je uiteindelijk zelf voor betaalt en ze dachten ook zelf goed mee...

Ik zie op hun website nu ook een filmpje over het keramische blad (wat wij hebben) staan:
YouTube: Ceramistone-stille versie-dui.mov
is verdorie een Nederlands produkt en konden we toen nergens in Nederland krijgen...
Net als die twistpad... Hadden ze bij de 3 Nederlandse keukenboeren, waar we destijds zijn geweest, nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:43:
Het liefst had ik daar een betonnen blad op geplaatst maar dat wordt toch door heeeeeel veel "professionals" afgeraden.
Heb je ook gevraagd waarom het afgeraden wordt? Beton is niet veel zwaarder dan een massief natuurstenen blad, en beide zul je moeten impregneren.

Een betonnen blad is ook net zo goed te bestellen als elk ander blad. Zie bijvoorbeeld onderstaande site (willekeurig van Google gehaald)...

https://www.interieurbeto...18/betonnen-keukenbladen/

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Question Mark schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:14:
[...]

Heb je ook gevraagd waarom het afgeraden wordt? Beton is niet veel zwaarder dan een massief natuurstenen blad, en beide zul je moeten impregneren.

Een betonnen blad is ook net zo goed te bestellen als elk ander blad. Zie bijvoorbeeld onderstaande site (willekeurig van Google gehaald)...

https://www.interieurbeto...18/betonnen-keukenbladen/
Wij wilden bij onze keuken in eerste instantie ook voor "echt" beton gaan. Hieronder een aantal redenen waarom beton wordt afgeraden:
  • Het is niet zo dicht van structuur als natuursteen of composiet, hierdoor is het krasgevoelig
  • Doordat het niet dicht van structuur is kunnen schadelijke stoffen snel intrekken, waardoor je tijdens het koken moet "oppassen" dat er geen zuren of vetten op het aanrechtblad komen
  • Door de structuur is beton van zichzelf al behoorlijk vlekgevoelig
  • Beton is behoorlijk breekbaar aan de randen. Met namen op de hoeken kan er relatief snel iets afbreken / brokkelen als je er met een hard voorwerp tegenaan stoot. De kans dat iets afbreekt / brokkelt bij beton is groter dan bij natuursteen (door de samenstelling)
  • Bij ons kwam "echt" beton duurder uit dan Oyster-look composiet. Dit kan natuurlijk ook aan de keukendealer zelf liggen, dus dit is geen heel hard argument tegen beton
Natuurlijk moet iedereen zelf een keuze maken, maar op basis van bovenstaande argumenten hebben wij niet voor echt beton gekozen, maar voor beton-look composiet ("Oyster" look genaamd bij onze keukendealer).

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:51
El_Fregadero schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Wij wilden bij onze keuken in eerste instantie ook voor "echt" beton gaan. Hieronder een aantal redenen waarom beton wordt afgeraden:
  • Het is niet zo dicht van structuur als natuursteen of composiet, hierdoor is het krasgevoelig
  • Doordat het niet dicht van structuur is kunnen schadelijke stoffen snel intrekken, waardoor je tijdens het koken moet "oppassen" dat er geen zuren of vetten op het aanrechtblad komen
  • Door de structuur is beton van zichzelf al behoorlijk vlekgevoelig
  • Beton is behoorlijk breekbaar aan de randen. Met namen op de hoeken kan er relatief snel iets afbreken / brokkelen als je er met een hard voorwerp tegenaan stoot. De kans dat iets afbreekt / brokkelt bij beton is groter dan bij natuursteen (door de samenstelling)
  • Bij ons kwam "echt" beton duurder uit dan Oyster-look composiet. Dit kan natuurlijk ook aan de keukendealer zelf liggen, dus dit is geen heel hard argument tegen beton
Natuurlijk moet iedereen zelf een keuze maken, maar op basis van bovenstaande argumenten hebben wij niet voor echt beton gekozen, maar voor beton-look composiet ("Oyster" look genaamd bij onze keukendealer).
Idem hier. Van diverse mensen in onze kennissenkring al gehoord dat ze er achteraf toch niet zo over te bespreken zijn en eigenlijk met alles moeten "oppassen". Met koken, vieze glazen neerzetten,enz. Dan merk je toch dat het praktische zwaarder gaat wegen als de "look". Het ziet er mooi uit, maar heel praktisch is het niet. Dat is natuurlijk geen issue voor iedereen. Maar ik zou ervan balen als ik rode wijnvlekken in mijn mooie betonnen blad zou zien.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ook bij ons is dat een afweging geweest om niet voor echt beton te gaan maar voor de keramiek variant met betonlook.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb zelf een betonnen keukenblad gemaakt. (Question Mark in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 2")

Ik heb mij daarbij goed laten informeren over impregneren, en ik heb eerlijk gezegd geen last van afbrokkelende randen of vuil/kringen wat erin trekt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar in de praktijk zal het wel wat meevallen.

Mijn vermoeden is even dat veel keukenadviseurs het dan ook afraden omdat ze bang zijn voor schadeclaims mochten er toch beschadiginen optreden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hoi, wij zijn ook druk bezig met een keuken uitzoeken, gaan eerst een ontwerp bij de projecleverancier laten maken (nieuwbouwhuis). Als dat prijstechnisch niet bevalt gaan we ook rondshoppen.

Heeft er toevallig iemand ervaring met KVIK keukens? Deens design maar geen Ikea. Hebben meerdere vestingen in Europa. Ik ben in Eindhoven wezen kijken. Ken helaas niemand die van hun een keuken hebben.. Hier misschien iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
triple__vince schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:22:
Hoi, wij zijn ook druk bezig met een keuken uitzoeken, gaan eerst een ontwerp bij de projecleverancier laten maken (nieuwbouwhuis). Als dat prijstechnisch niet bevalt gaan we ook rondshoppen.

Heeft er toevallig iemand ervaring met KVIK keukens? Deens design maar geen Ikea. Hebben meerdere vestingen in Europa. Ik ben in Eindhoven wezen kijken. Ken helaas niemand die van hun een keuken hebben.. Hier misschien iemand?
Als ik een vrijblijvende tip mag geven: ga vóórdat je bij de projectleverancier gaat praten al langs bij één of twee (netto) keukenzaken. Zeg wat je wil, kijk rond, en laat een (snel) ontwerp maken inclusief prijs. Geef bij die leveranciers eerlijk aan in welke fase je zit (orrienterend). Dan heb je in ieder geval wat context als je bij je projectleverancier zit en kan je ook beter uitleggen wat je wilt.

Als je dan een offerte van je projectleverancier krijgt weet je in ieder geval of deze boven of onder de prijs zit van wat andere keukenleveranciers. Op basis van het verschil kan je bepalen of je verder wil praten met je projectleverancier of niet.

Reden waarom ik adviseer éérst naar andere leveranciers te gaan is simpel: doorlooptijd. Meestal heb je voor je nieuwbouwhuis maar (relatief) beperkte tijd om al je keuzes door te geven. Het gesprek met de projectleverancier valt meestal pas in het midden van de gehele tijdslijn. Als je niet met deze leverancier door wil, heb je nog maar de helft van de tijd om het hele keukentraject rond te krijgen. Dat kan stressvol zijn, waardoor je wellicht niet dezelfde keuzes zou maken als dat je zou doen als je wel de tijd had gehad / genomen.

Heel veel succes met alle keuzes en alvast veel woongenot in je nieuwbouwhuis!

• triple__vince
@El_Fregadero, Bedankt voor je uitgebreide feedback!! We hebben al wat zaken bekeken maar daar geen offerte/tekeningen laten maken. Wij zitten gelukkig dan weer wel in het begin van de fase dus hebben nog wat tijd en kan dus nog wat verschillende offertes laten maken.

Bedoel je met netto zaken alles wat niet onder de DMG groep valt? De keuken uit het project komt overigs bij ASWA vandaan. Als iemand nog een zaak kan aanraden in de regio Eindhoven hoor ik het graag!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 10:57
Bij aswa ga je sowieso niet getild worden. Misschien kun je eens bij Nuva langsgaan. Die willen onderling nog wel eens concureren..

• cvs79
  • Laatst online: 22-09 10:53
triple__vince schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:47:
@El_Fregadero, Bedankt voor je uitgebreide feedback!! We hebben al wat zaken bekeken maar daar geen offerte/tekeningen laten maken. Wij zitten gelukkig dan weer wel in het begin van de fase dus hebben nog wat tijd en kan dus nog wat verschillende offertes laten maken.

Bedoel je met netto zaken alles wat niet onder de DMG groep valt? De keuken uit het project komt overigs bij ASWA vandaan. Als iemand nog een zaak kan aanraden in de regio Eindhoven hoor ik het graag!
Altis in Oss zijn wij goed geholpen steeds.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Luuk84 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Cool een Novy Zen!, heb m zelf ook O+
Overigens hebben wij bijna dezelfde maat qua eiland. Wij hebben 1 kastje van 50cm omdat het composiet werkblad niet leverbaar was in 3m+ en wij wilden er echt geen naad in. Uiteindelijk merken we niks van deze concessie.

Wij hebben de spoelbak in het midden van de "3" kastjes gedaan. Met aan elke kant 60cm ruimte (aan de kant van je kookplaat heb je eigenlijk 90cm). En dat bevalt uitstekend. Zou er niet aan moeten denken om je spoelbak aan de rand van je eiland te hebben, dan sta je echt continu te dweilen, althans, dat zou ik hebben :).

Onze kastenwand is iets groter (6 kastjes breed) en hebben hier een nis in gecreëerd voor het koffiezetapparaat, keukenmachine enz. Hier zijn we erg blij mee, je zou anders al die apparaten op je eiland moeten hebben staan.

Heb je ook gedacht aan stopcontacten in je eiland? Bijvoorbeeld bovenop je werkblad, of aan de zijwanden?
Hoe is de Novy Zen qua afzuiging? Ik las een paar berichten eerder dat de Zen niet werkt.
Kan je misschien ervaringen delen als je veel bv gaat wokken, bakken en/of grillen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
triple__vince schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:22:

Op pagina 8 van dit topic; onze KVIK keuken (Ekkersrijt ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
ReseT schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:25:
[...]

Hoe is de Novy Zen qua afzuiging? Ik las een paar berichten eerder dat de Zen niet werkt.
Kan je misschien ervaringen delen als je veel bv gaat wokken, bakken en/of grillen.
Wij ervaren het als goed. Uiteraard minder goed als een echt goede afzuiging naar buiten (recirculatie is altijd iets minder), maar naar mijn mening is dat ook overrated bij een eiland schouw. Het probleem is vaak de trek die je nog meer in je huis hebt (andere afzuigpunten in dezelfde ruimte). Bij ons zit de kookplaat ook nog eens vlakbij de tuindeuren. Je kan wel raden dat het in de zomer nog minder goed werkt omdat de deuren open staan (dit geld overigens ook voor alle andere afzuiging). Zo'n plafond unit zit zo hoog dat je flink moet zuigen om het erin te krijgen. Hoe erg stoor je je aan een geurtje? Wij niet heel erg, maar doe je dat wel, zou ik niet voor de novy zen gaan. Hij zuigt prima af, ook met wokken. Maar hij verzet maar maximaal 500m3/u. Er zijn zat andere kappen te vinden die meer doen. Wij hebben voor de zen gekozen omdat wij hem erg mooi vinden en geen RVS kap of verlaagd plafond wilden. Het is echt een eye catcher in je keuken. Zeker als je aan mensen dan ook nog de lamp functie laat zien ;) Is pure afzuiging je 1ste prio, kies dan niet voor de zen. Hij werkt prima (stukken beter als onze vorige kap met normale afzuiging) in alle toepassingen waar wij hem voor inzetten, bakken, grillen, wokken enz. Wij zijn er erg tevreden over! Het staat in ieder geval nooit blauw in huis ;)

• triple__vince
remzor schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Op pagina 8 van dit topic; onze KVIK keuken (Ekkersrijt ;))
En hoe bevalt de KVIK keuken tot nu toe? Eerst morgen maar eens aswa afwachten en wellicht ga ik met die offerte even langs Nuva.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
triple__vince schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:04:
[...]

En hoe bevalt de KVIK keuken tot nu toe? Eerst morgen maar eens aswa afwachten en wellicht ga ik met die offerte even langs Nuva.
Keuken bevalt goed! Strak resultaat in onze ogen en fijne indeling en kasten.
Moet zeggen dat ik ook wel bewust goed heb bekeken welke apparatuur ik wilde hebben bijvoorbeeld, wat voor mij toch ook een flink deel van de succesfactor bepaalt. Tot zover nergens spijt van eigenlijk.

Het 'netto, ongedwongen en eerlijke' shoppen beviel ons wel. Wij wilden eigenlijk niets van DMG hebben destijds. Voor ons gevoel hadden we een prima, eerlijke prijs voor hetgeen we hebben gekregen. En daar zijn we nog steeds tevreden mee.

Minpunt was de communicatie destijds met 1 betreffende contactpersoon. We hebben begrepen dat deze hier inmiddels ook niet meer werkzaam is. De bekende naleveringen, niet op tijd terug gebeld worden, etc. (je kent het allemaal wel).

[ Voor 13% gewijzigd door remzor op 17-02-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

@triple__vince, je kunt door de topics zoeken op de zoekterm: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Ik heb mijn keuken in delen gekocht. De kastjes bij kvik en dat vond ik een erg prettig traject. Een advies gesprek dat voelde als advies, ook al ging ik er minder dan 3,5k uitgeven, alsnog werd netjes de tijd genomen. En omdat mijn huis niet zo maatvast bleek moest er ergens 5cm vanaf en dat is kosteloos gefixt door slim kastjes te ruilen.

Ik was er erg tevreden mee, ik heb alleen de installatie wel zelf gedaan. Winkel amsterdam west. Nadeel dat ik blad los heb gekocht is dat ik nu een tijdelijk werkblad heb en zit te wachten op de uiteindelijke :P. Wel 1300 euro goedkoper voor een keramisch blad :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
triple__vince schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:47:

Loomans Keukens in Eindhoven :)
Bij ons nieuwbouwproject zat ook ASWA aangesloten als projectleverancier, maar qua service en prijs waren we daar zo klaar. Bij Loomans binnengelopen ter oriëntatie. Op eerste gezicht een kleine zaak waar we niet direct iets naar onze smaak tussen zagen staan, maar op weg naar de uitgang aangesproken door de eigenaar. Vanwege het prettige vrijblijvende gesprek een tijdje later een afspraak gepland om te kijken wat de mogelijkheden waren. Uitstekend geholpen zonder enige vorm van opdringerigheid. Transparant en i.m.o. eerlijke prijzen. Dankzij het goede meedenken en een out-of-the-box voorstel uiteindelijk voor een keukenopstelling gekozen waar we zelf nooit aan gedacht zouden hebben, maar uiterst tevreden mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:13
Wij hebben inmiddels alweer een stapje gemaakt in het besluitvormingsproces en komen uit bij de licht beige greeploze Voxtorp. Het is een U vormige keuken met Ikea apparatuur m.u.v de combi stoomoven en het koffieapparaat die zijn van Siemens. Standaard betonlook werkblad. Komen we inclusief plaatsen toch nog op ruim 11 duizend pietermannen. Rondkijken bij andere keukenboeren leert dat die minimaal 25% duurder zijn vwb de keuken. Dit grote verschil icm onze redelijk standaard eisen en het aangename proces bij Ikea (je betaalt vh advies, dat bedrag krijg je weer terug als je overgaat tot aanschaf, idem bij inmeten) maken de keuze uiteindelijk eenvoudig. Daar komt nog bij dat ik al zeker 35 jaar spullen in huis heb staan van onze Zweedse vrienden en dat het over algemeen behoorlijk onverwoestbaar is. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het plaatsen. Dat laat ik hier natuurlijk nog even weten middels een foto.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Zijn er hier mensen met een glazen achterwand in de keuken? Ik moet een keuken kopen voor mijn nieuwbouw appartement en twijfel (naast de keuken zelf) ook nog over wat ik met de achterwand moet doen. Verschillende keukenoffertes binnen nu waar bij een aantal het composieten werkblad 20cm doorloopt op de achterwand, echter vraag ik mij nu af of dit voldoende is om spetters en vet op de achterwand te voorkomen. Ook een offerte waarbij het composiet werkblad doorloopt tot aan de bovenkasten, maar dit vind ik minder mooi. Ik heb ook offertes waarbij het werkblad niet doorloopt op de achterwand en daar moet ik dus sowieso iets mee doen dan.

Ik heb gelezen over een achterwand die gestuct is maar waar een glasplaat bevestigd is als achterwand van de keuken. Mijn vraag is hoe prijzig is dit ongeveer (per m2)? Is dit makkelijk schoon te maken? Kan de montage netjes gedaan worden? Wat ik namelijk via internet vind is dat ze vaak verlijmd worden op de muur, maar het lijkt mij dat je dan lijm ziet zitten op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Cubic X schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:00:
Zijn er hier mensen met een glazen achterwand in de keuken? Ik moet een keuken kopen voor mijn nieuwbouw appartement en twijfel (naast de keuken zelf) ook nog over wat ik met de achterwand moet doen. Verschillende keukenoffertes binnen nu waar bij een aantal het composieten werkblad 20cm doorloopt op de achterwand, echter vraag ik mij nu af of dit voldoende is om spetters en vet op de achterwand te voorkomen. Ook een offerte waarbij het composiet werkblad doorloopt tot aan de bovenkasten, maar dit vind ik minder mooi. Ik heb ook offertes waarbij het werkblad niet doorloopt op de achterwand en daar moet ik dus sowieso iets mee doen dan.

Ik heb gelezen over een achterwand die gestuct is maar waar een glasplaat bevestigd is als achterwand van de keuken. Mijn vraag is hoe prijzig is dit ongeveer (per m2)? Is dit makkelijk schoon te maken? Kan de montage netjes gedaan worden? Wat ik namelijk via internet vind is dat ze vaak verlijmd worden op de muur, maar het lijkt mij dat je dan lijm ziet zitten op de muur?
Wij hebben dat en het is eigenlijk zeer prettig. Het is eenvoudig schoon te maken en ik vind het zelf ook wel mooi. Het is melkglas, en past bij de keuken.

De spatrand waar je het over hebt was bij mij maar 4 cm. Ik vond een dikke spatrand niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 10:39
Iemand ervaring met het merk Elica?

Wij zijn bij superkeukens geweest en die zijn blijkbaar geen leverancier van Bora. Als alternatief kwamen ze met een Elica. Deze is net uit op de markt en binnen 5 weken in de showroom te bekijken.

Wij hadden nog nooit van het merk gehoord (Bora ook niet ;)). Iemand ervaring met het merk (in wel segment valt Elica)?

[YouTube: https://youtu.be/bLhg6ivLIDA]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zowel mijn broer als zakenpartner hebben een Bora. Bij beide is het voordeel dat je 2 dagen nadat je er bent wezen eten, nog aan je kleren/haar kan ruiken wat de pot schafte. Het ziet er wel mooi uit :+

Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met hoe de lucht in je huis circuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Cubic X schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:00:

Wij hebben het ook in de keuken en het is super praktisch en heel erg strak. We hebben het laten plaatsen door glas concept http://www.glasconcept.nl/pages/keuken-achterwand.php. De prijs was netjes en ze hebben het er strak ingezet. Het enige was dat we een matte uitvoering hadden besteld en ze kwamen met een glanzende, achteraf gezien zijn we hier heel blij mee want dit is 10x makkelijker schoonmaken.

Als je wat verder terug zoekt in dit topic vind je wel wat foto's van onze keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
Crash schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:45:
[...]

Loomans Keukens in Eindhoven :)
Bij ons nieuwbouwproject zat ook ASWA aangesloten als projectleverancier, maar qua service en prijs waren we daar zo klaar. Bij Loomans binnengelopen ter oriëntatie. Op eerste gezicht een kleine zaak waar we niet direct iets naar onze smaak tussen zagen staan, maar op weg naar de uitgang aangesproken door de eigenaar. Vanwege het prettige vrijblijvende gesprek een tijdje later een afspraak gepland om te kijken wat de mogelijkheden waren. Uitstekend geholpen zonder enige vorm van opdringerigheid. Transparant en i.m.o. eerlijke prijzen. Dankzij het goede meedenken en een out-of-the-box voorstel uiteindelijk voor een keukenopstelling gekozen waar we zelf nooit aan gedacht zouden hebben, maar uiterst tevreden mee zijn :)
Zo ondertussen bij Aswa keukens in Helmond geweest, begon al goed. Mij opbellen of ik eerder kon komen om vervolgens daar 20min minuten te staan wachten...
Maar verder een aardig gesprek, dacht goed mee. Kwam ook met een creatieve indeling. Vond de verkoper erg gehaast door de winkel zoeven maar daar heb ik me niks van aan getrokken. Uiteindelijk tot een mooie indeling gekomen. Kreeg helaas geen 3D tekening, dat zou uren duren om te maken... Misschien in paint ja ;) maar bij de volgende afspraak zou die klaar liggen mits we wel serieus interesse hadden. Heb wel de schets meegenomen en de offerte. Nu nog eens worden over de prijs.

Ook afgelopen zaterdag even snel bij de keukenkampioen op ekkersrijt in Eindhoven binnengedoken. Was erg druk en ondanks dat we geen afspraak hadden toch netjes geholpen. Ze maken vrijblijvend een opzet en tekening voor ons en die gaan we dinsdag bespreken. We hebben de offerte van aswa niet laten zien maar uit dat gesprek konden wij wel de conclusie trekken dat aswa een faire prijs rekende.. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gisteren de krabbel gezet onder het contract voor onze nieuwe keuken. Totaal zal wel iets over budget gaan maar we laten dan ook wel wat extra doen. Plus we stellen wel wat eisen (lees: vrouw lief).

Gewoon naar een lokale zaak gegaan die er al tientallen jaren zit en goede mond op mond recensies heeft. Niet echt onderhandeld, geen concurrerende offertes vergeleken, gewoon na een paar gesprekken een deal. Prettige zaak, vriendelijke omgang, ik ben er tevreden mee.

Maar jullie vinden vast dat ik naar het blunder topic moet zeker? :+

Alleen nog even uitvogelen hoe we het met de voorbereidende aanpassingen aan vliegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Iemand hier ervaring met Sijben keukens in Son?

Hebben erg scherpe prijzen en tot nu toe zijn adviesgesprekken erg prettig verlopen.

Kan alleen niet heel veel over ze vinden kwa reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 10:57
triple__vince schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Zo ondertussen bij Aswa keukens in Helmond geweest, begon al goed. Mij opbellen of ik eerder kon komen om vervolgens daar 20min minuten te staan wachten...
Maar verder een aardig gesprek, dacht goed mee. Kwam ook met een creatieve indeling. Vond de verkoper erg gehaast door de winkel zoeven maar daar heb ik me niks van aan getrokken. Uiteindelijk tot een mooie indeling gekomen. Kreeg helaas geen 3D tekening, dat zou uren duren om te maken... Misschien in paint ja ;) maar bij de volgende afspraak zou die klaar liggen mits we wel serieus interesse hadden. Heb wel de schets meegenomen en de offerte. Nu nog eens worden over de prijs.

Ook afgelopen zaterdag even snel bij de keukenkampioen op ekkersrijt in Eindhoven binnengedoken. Was erg druk en ondanks dat we geen afspraak hadden toch netjes geholpen. Ze maken vrijblijvend een opzet en tekening voor ons en die gaan we dinsdag bespreken. We hebben de offerte van aswa niet laten zien maar uit dat gesprek konden wij wel de conclusie trekken dat aswa een faire prijs rekende.. To be continued :)
Uit intresse, weetje de naam van de verkoper bij Aswa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

triple__vince schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Nuva is een directe concurrent met de zelfde merken (als je silverline / pronorm hebt gekozen).
En voor een nette netto prijs vergelijking kan je ook nog even langs reddy keukens in Helmond. Mijn tactiek was met de netto prijs van reddy naar ASWA en Nuva en die laatste twee de prijzen naar elkaar toe laten bewegen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:04:
Gisteren de krabbel gezet onder het contract voor onze nieuwe keuken. Totaal zal wel iets over budget gaan maar we laten dan ook wel wat extra doen. Plus we stellen wel wat eisen (lees: vrouw lief).

Gewoon naar een lokale zaak gegaan die er al tientallen jaren zit en goede mond op mond recensies heeft. Niet echt onderhandeld, geen concurrerende offertes vergeleken, gewoon na een paar gesprekken een deal. Prettige zaak, vriendelijke omgang, ik ben er tevreden mee.

Alleen nog even uitvogelen hoe we het met de voorbereidende aanpassingen aan vliegen.
Ook gedaan hoor, 5 jaar geleden. En voor onze nieuwe keuken in het aangekochte huis, gaan we daar ook heen.

Gewoon een familiebedrijf, geen keten. Heel vriendelijk en ze geven gewoon 1 offerte, die kan je tekenen, of niet. Geen gelul met onderhandelen. Heel fijn en vakwerk uiteindelijk. Na een superklein probleem na 5 jaar kwam er meteen een monteur, zonder kosten.

Liever dat soort bedrijven, en wellicht iets meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Reviews van apparatuur kan je ook beter maar niet aan beginnen zeg. Daar post men echt bijna alleen maar om te klagen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Zo ik ga me hier ook maar eens melden, omdat we onze speurtocht naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis aan het opstarten zijn.

In onze vorige woning hebben we de keuken laten vervangen door een Ikea-keuken en daar zijn we altijd behoorlijk tevreden over geweest. Echter moet je daar vooral zelf je creatieve geest gebruiken en loop je tegen beperkingen van afmetingen en gekozen merken apparatuur aan. Daarom wilden we nu wel onze blik wat verruimen.

De keuken destijds was in een L-vorm met duurste vaatwasser van Ikea, duurste combi-magnetron van Ikea, het goedkoopste 4 pits gaskookplaat en een middenmoter-qua-prijs-afzuigkap. Kosten inclusief inbouw was ongeveer 5000 euro.

Nu wat meer ruimte en wat meer budget, dus we willen ook wat verder dan Ikea kijken, maar sluiten Ikea (nog) niet uit.

Snelste/makkelijkste vonden wij om weer wat in elkaar te flansen op de site van Ikea voor een eerste indruk en dat werd deze:

Keuken Ikea

Kwam neer op ongeveer 5k euro exclusief inbouwkosten en een wel heel goedkoop werkblad.
Dus ik dacht, ik neem het ruim want ik hou ook nog een Quooker of inbouwboiler in gedachten dus een budget was dachten wij ruim op 10k.

Zaterdag naar KeukenStudio Maassluis geweest en het e.e.a. doorgesproken. Opstelling wordt iets anders waarbij de koel/vriescombi rechts naar links gaat met een hoge kast ernaast en een extra lage kast daarvoor in de plaats. We kwamen op Keller uit qua looks en een Quooker er bij en volgens mij een middelduur werkblad. Grove inschatting van de verkoper: 14k-16k. :X

We willen/kunnen ons budget misschien nog met 2k uitbreiden, maar dit was toch wel heel wat meer. Definitieve offerte voor een exacte prijs zou hij nog voor ons uitwerken, dus ik ben benieuwd, maar vrees toch dat ik in mijn onwetendheid dit compleet verkeerd heb ingeschat.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Sindskort begeef ik mij weer in de keuken-jungle. Zie dat er in 10 jaar niets is veranderd, sinds ik mijn laatste keuken bij Ardland heb gekocht. Ekelhoff inmiddels bezocht, leuk om ideeën op te doen. We hadden geluk met verkoopster die ook goede praktische tips gaf maar qua prijs niet echt concurrerend.

Iemand ervaring met een bijv. keukenkastenfabriek uit Dordrecht? Ben er inmiddels wel uit dat ik blad, apparatuur en kasten separaat inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tripl3 D schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:11:
Zo ik ga me hier ook maar eens melden, omdat we onze speurtocht naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis aan het opstarten zijn.

In onze vorige woning hebben we de keuken laten vervangen door een Ikea-keuken en daar zijn we altijd behoorlijk tevreden over geweest. Echter moet je daar vooral zelf je creatieve geest gebruiken en loop je tegen beperkingen van afmetingen en gekozen merken apparatuur aan. Daarom wilden we nu wel onze blik wat verruimen.

De keuken destijds was in een L-vorm met duurste vaatwasser van Ikea, duurste combi-magnetron van Ikea, het goedkoopste 4 pits gaskookplaat en een middenmoter-qua-prijs-afzuigkap. Kosten inclusief inbouw was ongeveer 5000 euro.

Nu wat meer ruimte en wat meer budget, dus we willen ook wat verder dan Ikea kijken, maar sluiten Ikea (nog) niet uit.

Snelste/makkelijkste vonden wij om weer wat in elkaar te flansen op de site van Ikea voor een eerste indruk en dat werd deze:

[afbeelding]

Kwam neer op ongeveer 5k euro exclusief inbouwkosten en een wel heel goedkoop werkblad.
Dus ik dacht, ik neem het ruim want ik hou ook nog een Quooker of inbouwboiler in gedachten dus een budget was dachten wij ruim op 10k.

Zaterdag naar KeukenStudio Maassluis geweest en het e.e.a. doorgesproken. Opstelling wordt iets anders waarbij de koel/vriescombi rechts naar links gaat met een hoge kast ernaast en een extra lage kast daarvoor in de plaats. We kwamen op Keller uit qua looks en een Quooker er bij en volgens mij een middelduur werkblad. Grove inschatting van de verkoper: 14k-16k. :X

We willen/kunnen ons budget misschien nog met 2k uitbreiden, maar dit was toch wel heel wat meer. Definitieve offerte voor een exacte prijs zou hij nog voor ons uitwerken, dus ik ben benieuwd, maar vrees toch dat ik in mijn onwetendheid dit compleet verkeerd heb ingeschat.
Je verwacht iets van een keukenboer wat niet zomaar gebeurt.
Je verwacht direct een eerlijke / normale prijs voor je keuken dat gaat niet zomaar gebeuren.
Zoek de online prijzen uit van je apparatuur die je wilt hebben. Zoek een paar winkels die de zelfde keuken kasten verkopen. Ga langs een netto prijzen keuken boer voor een base line voor je keuken en ga met die offerte rond shoppen bij een paar keuken boeren die de zelfde kasten verkopen. Dan kun je pas echt gaan onderhandelen. Voor 10k moet je best leuke apparatuur kunnen kopen met een stenen blad + mooie kastjes.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Je verwacht iets van een keukenboer wat niet zomaar gebeurt.
Je verwacht direct een eerlijke / normale prijs voor je keuken dat gaat niet zomaar gebeuren.
Zoek de online prijzen uit van je apparatuur die je wilt hebben. Zoek een paar winkels die de zelfde keuken kasten verkopen. Ga langs een netto prijzen keuken boer voor een base line voor je keuken en ga met die offerte rond shoppen bij een paar keuken boeren die de zelfde kasten verkopen. Dan kun je pas echt gaan onderhandelen. Voor 10k moet je best leuke apparatuur kunnen kopen met een stenen blad + mooie kastjes.
Deze keukenboer zegt met netto-prijzen te werken. Mag ik dan aannemen dat ik beter verder kan kijken als ik een lagere prijs wil? Of is onderhandelen stiekem toch wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter

[afbeelding]

Tripl3 D schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Deze keukenboer zegt met netto-prijzen te werken. Mag ik dan aannemen dat ik beter verder kan kijken als ik een lagere prijs wil? Of is onderhandelen stiekem toch wel mogelijk?
Verder kijken zou ik sowieso doen, nu weet ik niet of er nog meer keukenleveranciers bij jullie in de buurt zitten?
Maar ga gewoon bij meerdere offerte's opvragen en kijk waar je je het prettigste bij voelt en wie met een voor jou acceptabele prijs vs kwaliteit/luxe komt.

Als ik het zo even lees vind ik de prijs redelijk aan de hoge kant voor de ruimte en grootte van de keuken tenzij je echt alleen maar luxe apparatuur erin zet.

Dit zou imho zeker voor een 10K moeten lukken als je wat verder zoekt en misschien leveranciers op elkaars offerte laat inspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tripl3 D schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Gooi eens een mooi lijstje neer met wat je allemaal in de keuken hebt zitten zoals hij nu geconfigureerd is voor de aangegeven prijs.
Even ter illustratie ik heb voor 14k een gezoet granieten blad van 3.5 meter met een grote plaat achter de kookplaat en een opstaand randje tegen de muur. 5 lage kasten en 3 hoge kasten. 2 ovens 1x60cm en 1x45cm 90cm inductie plaat vaatwasser en 178 cm koelkast. (allemaal in de studio lijn van Siemens) Inclusief zetten met pronorm / silverline kasten. Alles met gelakte deurtjes rondom dat was stiekem een dure optie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Van de week ga ik ook weer naar keukens kijken. Eigenlijk wilde wij pas volgend jaar, maar wil even kijken of ik het nu al passend krijg. Los van aannemers werk (slopen, stucen, leidingen, etc), wil ik 15.000,- aan de keuken uitgeven. Mocht het daar niet in passen, wacht ik even een jaartje en hoog dan het budget op.

Wil sowieso een mooie oven/fornuis in 1 en natuurlijk de beste uitvinding ooit, de Quooker. Vorige keer vond ik het allemaal maar lastig. Deze keer weet ik wat ik wil en ben ik ook niet meer bang voor het slopen/bouwen (heb net hele huis gedaan). Dus, wel zin in :)
Gonadan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:04:
Ik had al gereageerd met een keuken, maar bedacht me net:

Ik heb vloerbedekking laten leggen in ons, inmiddels, oude huis. Hiervoor heb ik een bedrag betaald wat ze mij aanboden. Zonder onderhandelingen betaald.

Vrienden ook weer zeggen dat ik dom was. Maar wie stond er 10(!) jaar na het leggen van de vloerbedekking voor mijn deur toen de trap losliet? Juist, en zonder zeuren, zonder kosten en ook nog eens dezelfde dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PWM schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:29:

Ik had al gereageerd met een keuken, maar bedacht me net:

Ik heb vloerbedekking laten leggen in ons, inmiddels, oude huis. Hiervoor heb ik een bedrag betaald wat ze mij aanboden. Zonder onderhandelingen betaald.

Vrienden ook weer zeggen dat ik dom was. Maar wie stond er 10(!) jaar na het leggen van de vloerbedekking voor mijn deur toen de trap losliet? Juist, en zonder zeuren, zonder kosten en ook nog eens dezelfde dag.
En dat zouden ze niet hebben gedaan als je wel onderhandeld had?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Maeslant schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:30:
[...]

Wij hebben dat en het is eigenlijk zeer prettig. Het is eenvoudig schoon te maken en ik vind het zelf ook wel mooi. Het is melkglas, en past bij de keuken.

De spatrand waar je het over hebt was bij mij maar 4 cm. Ik vond een dikke spatrand niet mooi.
robin222 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:55:
[...]

Wij hebben het ook in de keuken en het is super praktisch en heel erg strak. We hebben het laten plaatsen door glas concept http://www.glasconcept.nl/pages/keuken-achterwand.php. De prijs was netjes en ze hebben het er strak ingezet. Het enige was dat we een matte uitvoering hadden besteld en ze kwamen met een glanzende, achteraf gezien zijn we hier heel blij mee want dit is 10x makkelijker schoonmaken.

Als je wat verder terug zoekt in dit topic vind je wel wat foto's van onze keuken.
Bedankt beiden voor de feedback. Ik heb in de tussentijd ook bij wat partijen geïnformeerd en het plaatsen van een glaswand is toch wel vrij prijzig. De wand inclusief montage zou neerkomen op ongeveer/gemiddeld €1200. Lastige keuzes allemaal die bij een keuken komen kijken :P. Ik heb nu 8 offertes binnen voor een keuken en daar moet ik ook nog uit kiezen welke het definitief wordt :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:26:
[...]

En dat zouden ze niet hebben gedaan als je wel onderhandeld had?
Dat zal je nooit weten. Maar, ik heb geen probleem met een premium te betalen voor top service.

Ik onderhandel elke dag, zakelijk. Het uitgangspunt van onderhandelen, is dat je elkaar wat biedt, waardoor de prijs kan zakken en de leverancier wat krijgt (directe betaling bv). Als iemand je een aanbod doet en de prijs verlaagd zonder tegenprestatie, is het per definitie (imho) een onbetrouwbaar bedrijf.

In het geval van de vloeren meneer lag er een mooie offerte. Ik had niets als wisselgeld, dus dan ga ik ook niet onderhandelen.

Als je een keuken offerte krijgt voor 10K en uiteindelijk voor 7K mag tekenen, dan weet je dat je genaaid word. Onderhandelen in de keukenwereld bestaat niet. Als er wel ruimte is, zit je gewoon verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
Vandaag 2e gesprek gehad over de keuken bij een grote keten. Er was afgesproken dat er een tekening en voorlopige offerte klaar zou liggen maar dat bleek niet het geval te zijn. Kreeg zelfs de indruk dat ze de afspraak waren vergeten. Maar goed toch een leuke keuken uit kunnen zoeken, 3D tekening gemaakt en offerte.. Alles leuk en aardig totdat er over de prijs werd gehandeld. De prijs flink naar beneden gekregen. Ze vroegen voor welk bedrag ik de keuken zou kopen vandaag maar dat weigerde ik, daar hadden ze blijkbaar veel moeite mee want ze bleven maar zakken. Zelfs lager dan ik verwachte. Ik kreeg uiteindeljk een 'slaap er eens over' prijs en direct kopen prijs... Nadat ik aangaf er over na te denken werd de sfeer ronduit grimmig, toen ik vriendelijk bedankte werden snel de boeken dicht geslagen, in de kast gegooid en werd het snel afgekapt. Bij het verlaten van de winkel werd er nog geroepen dat hij er nog wel een uurtje zou zijn mocht ik me bedenken met een welgemeend 'tot laters'

Al met al een vreemde ervaring...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
triple__vince schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:43:
...
Al met al een vreemde ervaring...
Dat was een DMG-groep keten, kan bijna niet anders. Standaard methodiek. Erg onprettig. Ik gok op keukenconcurrent/keukenkampioen :)

[ Voor 38% gewijzigd door gysman11 op 21-02-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PWM schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Dat zal je nooit weten. Maar, ik heb geen probleem met een premium te betalen voor top service.

Ik onderhandel elke dag, zakelijk. Het uitgangspunt van onderhandelen, is dat je elkaar wat biedt, waardoor de prijs kan zakken en de leverancier wat krijgt (directe betaling bv). Als iemand je een aanbod doet en de prijs verlaagd zonder tegenprestatie, is het per definitie (imho) een onbetrouwbaar bedrijf.

In het geval van de vloeren meneer lag er een mooie offerte. Ik had niets als wisselgeld, dus dan ga ik ook niet onderhandelen.

Als je een keuken offerte krijgt voor 10K en uiteindelijk voor 7K mag tekenen, dan weet je dat je genaaid word. Onderhandelen in de keukenwereld bestaat niet. Als er wel ruimte is, zit je gewoon verkeerd.
Wat een heerlijke binaire gedachtegang.
Bij een dealer ga jij dus ook niet onderhandelen?

Zakelijk gezien heb je best een punt maar vanuit een consument gezien naait ieder keuken / sanitair / meubel bedrijf je. Weet je waarom? Omdat je niet even naar de buurman kunt gaan om te controleren wat het exacte product je daar kost want 99% van de tijden hebben ze net wat andere types / merken / enz enz enz. Waarom denk je dat bedrijven als KVIK zo'n ophef maken over de prijzen openbaar maken.

Je hebt gewoon een paar keuzes in het kopen van spullen.
A, je onderhandelt niet en koopt gewoon met het risico veel te veel te betalen.
B, je onderhandelt niet maar shopt rond en koopt daar de goedkoopste, risico dat je een beetje te veel betaalt,
C, je onderhandelt en kijkt rond en betaalt waarschijnlijk gewoon precies wat de keuken waard is,

Over ieder punt moet ieder zelf weten wat ze doen maar je moet niet komen met dingen als je hebt elkaarn iets te bieden dus onderhanden is onzin. Je moet gewoon haar op je tanden hebben en de confrontatie aan willen / durven gaan. Heb je dan een slecht gevoel bij het bedrijf tja welkom in de grote mensen wereld waar bedrijven hoofdzakelijk gewoon geld proberen te verdienen over de rug van de consument.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Over ieder punt moet ieder zelf weten wat ze doen maar je moet niet komen met dingen als je hebt elkaarn iets te bieden dus onderhanden is onzin.
Dat is geen onderhandelen. Dat is een kut voorstel krijgen en daar een iets minder kut voorstel van maken.

Natuurlijk moet je weten waar je over praat. Natuurlijk moet je voorstudie doen en natuurlijk moet je informatie inwinnen. Maar als een bedrijf (keuken, auto, electronica) korting biedt, zonder tegenprestatie, ben ik direct weg.

De tactiek die ze gebruiken is evident, jou het gevoel geven dat je er alles uit gehaald hebt. Hartstikke top voor de mensen die daar voor vallen.

Onze keukenboer en vloerenboer heb ik uitgezocht op hun betrouwbaarheid en goede reputatie. Mijn aannemer, de stukadoor en schilder die nu in mijn nieuwe huis zijn, zijn daar op basis van hun eerste offerte. Mocht ik met die aannemer, die zo verschrikkelijk goed is, een onderhandeling hebben proberen te openen, had die lekker gezegd: "Dan niet, ik vind wel een andere klus".

Ik was een keer bij KVIK voor een keuken. Ik had hem gemeld: Geen gelul, ik wil meteen de juiste prijs. Aan het einde zei ik dat ik even ging nadenken, kreeg ik meteen alle apparatuur gratis _O-

Ik zeg, dikke doei. Een ander zegt wellicht "dat heb ik lekker voor elkaar".
Je moet gewoon haar op je tanden hebben en de confrontatie aan willen / durven gaan.
Precies mijn punt. Jij denkt dat je de confrontatie bent aangegaan. Zij lachen als je de deur uit loopt. Maar zolang mensen hun keukens massaal kopen bij de grote namen, zullen deze praktijken blijven.

EDIT:

Voor de duidelijkheid, onderhandelen is PRIMA, als je iets te bieden hebt. Cash betalen, vooraf betalen, flexibele levering, recensie verhaal etc, etc. Als een bedrijf zijn prijs iets wil verlagen omdat jij iets aanbied, is het natuurlijk hartstikke normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 21-02-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PWM schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:00:
[...]

Dat is geen onderhandelen. Dat is een kut voorstel krijgen en daar een iets minder kut voorstel van maken.

Natuurlijk moet je weten waar je over praat. Natuurlijk moet je voorstudie doen en natuurlijk moet je informatie inwinnen. Maar als een bedrijf (keuken, auto, electronica) korting biedt, zonder tegenprestatie, ben ik direct weg.

De tactiek die ze gebruiken is evident, jou het gevoel geven dat je er alles uit gehaald hebt. Hartstikke top voor de mensen die daar voor vallen.

Onze keukenboer en vloerenboer heb ik uitgezocht op hun betrouwbaarheid en goede reputatie. Mijn aannemer, de stukadoor en schilder die nu in mijn nieuwe huis zijn, zijn daar op basis van hun eerste offerte. Mocht ik met die aannemer, die zo verschrikkelijk goed is, een onderhandeling hebben proberen te openen, had die lekker gezegd: "Dan niet, ik vind wel een andere klus".

Ik was een keer bij KVIK voor een keuken. Ik had hem gemeld: Geen gelul, ik wil meteen de juiste prijs. Aan het einde zei ik dat ik even ging nadenken, kreeg ik meteen alle apparatuur gratis _O-

[...]

Precies mijn punt. Jij denkt dat je de confrontatie bent aangegaan. Zij lachen als je de deur uit loopt. Maar zolang mensen hun keukens massaal kopen bij de grote namen, zullen deze praktijken blijven.

EDIT:

Voor de duidelijkheid, onderhandelen is PRIMA, als je iets te bieden hebt. Cash betalen, vooraf betalen, flexibele levering, recensie verhaal etc, etc. Als een bedrijf zijn prijs iets wil verlagen omdat jij iets aanbied, is het natuurlijk hartstikke normaal.
Lets agree to disagree.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Ergens in juni gaan wij in ons nieuwe huis een keuken plaatsen en waar de kastjes etc vandaan komen is geregeld maar nu komt de volgende stap.. welke apparatuur!? Ik heb in het verleden al genoeg uitzoekwerk gedaan voor een vaatwasser, koelkast & diepvries. Waar het vooral om een paar essentiele punten gaat waar je op moet letten maar dat er verder niet zoveel verschil in zit.

Alleen nu moet er ook een nieuw fornuis komen en een bijhorende afzuigkap, alleen totaal geen idee hoe de verschillende merken maar ook de modellen binnen merken zich tot elkaar verhouden. Natuurlijk is het fornuis al vrij goed een aantal zaken weg te werken(aantal pitten, aantal ovens, breedte) maar dan nog blijven er per merk een groot aantal modellen over. Bij een afzuigkap is dit alweer helemaal absurd.. dat ding moet gewoon zuigen en verder niets :+

Zijn er nu nog goede vergelijkingssites voor apparatuur? Of is dit een utopie en is het toch maar hopen op een aantal juiste adviezen zoals ik die ook bij de vaatwasser en koelkast heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

la_fusion schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:19:
Ergens in juni gaan wij in ons nieuwe huis een keuken plaatsen en waar de kastjes etc vandaan komen is geregeld maar nu komt de volgende stap.. welke apparatuur!? Ik heb in het verleden al genoeg uitzoekwerk gedaan voor een vaatwasser, koelkast & diepvries. Waar het vooral om een paar essentiele punten gaat waar je op moet letten maar dat er verder niet zoveel verschil in zit.

Alleen nu moet er ook een nieuw fornuis komen en een bijhorende afzuigkap, alleen totaal geen idee hoe de verschillende merken maar ook de modellen binnen merken zich tot elkaar verhouden. Natuurlijk is het fornuis al vrij goed een aantal zaken weg te werken(aantal pitten, aantal ovens, breedte) maar dan nog blijven er per merk een groot aantal modellen over. Bij een afzuigkap is dit alweer helemaal absurd.. dat ding moet gewoon zuigen en verder niets :+

Zijn er nu nog goede vergelijkingssites voor apparatuur? Of is dit een utopie en is het toch maar hopen op een aantal juiste adviezen zoals ik die ook bij de vaatwasser en koelkast heb gehad?
Qua apparatuur is het lastig dat punt hebben wij ook gehad gewoon een vergelijkingssite zou handig zijn.
Wat wij gedaan hebben is bij iedere winkel alles open trekken en voelen hoe het aan voelt. Kijken hoe alles beweegt kijken hoe de garantie in elkaar steekt.
Vanuit daar hebben we een shortlist gemaakt qua merken.
Wij keken met name naar het hoge segment van Atag, Bosch/Siemens die voelde voor ons het beste aan qua bvb de rails in de ovens en de scharnieren. (als ik ergens een hekel aan heb is het van die goedkope scharniertjes die na 3 jaar spontaan open klappen omdat ze gewoon bout zijn) Merken als whirlpool, beko, indesit Pelgrim, Zanussi en etna zijn wij met een grote bocht omheen gelopen.

Daarna zijn we gaan kijken met de eisen die wij hadden wat die merken in het assortiment hadden. En vanuit dat punt zijn we gaan vergelijken welke apparatuur wij qua front het mooiste vonden in combinatie met de prijs en feature set.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heerlijk om te zien dat er mensen zijn die het nog wel begrijpen, dank PWM. :)

Te veel consumenten denken dat het er bij hoort en hebben zelf zo de markt gecreëerd waar ze zo op afgeven. De enige reden dat die frauduleuze toko's die het spelletje zo graag mee doen bestaan is omdat de consument er om vraagt.

Sowieso ben ik het pertinent oneens met de stelling dat je genaaid wordt als iets goedkoper kan. Consumenten denken steeds vaker zelf wel te kunnen bepalen wat iets mag kosten en fabrikanten en winkeliers bezuinigen op alle fronten om maar aan die vraag te kunnen voldoen. Alle extra service zal dan ook direct verrekend worden. In het voorbeeld van de vloer van PWM was een winkel die dergelijke spelletjes doet echt niet gratis komen helpen.

Hoe kan het zijn dat ik genaaid ben als ik een prijs ergens voor betaal die ik er voor over heb? Ik ben dan toch gewoon tevreden met mijn deal? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 17:34

Mip

Tip voor apparatuur:
Ga naar inspiratiehuis 20|20.
alles van Siemens, Gaggenau, Bosch en Neff onder 1 dak.
Heel veel te bekijken, goede informatie en niet (direct) gericht op verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:00:
[...]

[...]

EDIT:

Dit is dus precies de reden waarom we eigenlijk de hele DMG groep ala Keukenconcurrent en kampioen etc etc vermeden hebben en enkel echt serieus zijn gaan kijken bij Superkeukens en Duitse Keuken Import. (oke tripje naar DE daargelaten, maar dat voelde ook meer als DMG)

Bij DKI werd er ook direct gezegd dit is de prijs en geen stuntkortingen etc. We hebben enkel wat onderhandeld over dingen met korting of ff een modelletje beter voor dezelfde prijs omdat we naast onze keuken, ook vrienden van ons en mijn ouders daar een keuken gingen kopen en we ze dus direct 2 extra klanten bezorgden.

Op het moment dat je al 30% korting krijgt als je de drempel over stapt gaat het imho mis. en dat was precies wat we bij Ekelhoff ook hadden, Ja showroom modelletje hier en daar en dit kan goedkoper en daar kan wat vanaf. Nou nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Qua apparatuur is het lastig dat punt hebben wij ook gehad gewoon een vergelijkingssite zou handig zijn.
Wat wij gedaan hebben is bij iedere winkel alles open trekken en voelen hoe het aan voelt. Kijken hoe alles beweegt kijken hoe de garantie in elkaar steekt.
Vanuit daar hebben we een shortlist gemaakt qua merken.
Wij keken met name naar het hoge segment van Atag, Bosch/Siemens die voelde voor ons het beste aan qua bvb de rails in de ovens en de scharnieren. (als ik ergens een hekel aan heb is het van die goedkope scharniertjes die na 3 jaar spontaan open klappen omdat ze gewoon bout zijn) Merken als whirlpool, beko, indesit Pelgrim, Zanussi en etna zijn wij met een grote bocht omheen gelopen.

Daarna zijn we gaan kijken met de eisen die wij hadden wat die merken in het assortiment hadden. En vanuit dat punt zijn we gaan vergelijken welke apparatuur wij qua front het mooiste vonden in combinatie met de prijs en feature set.
Mip schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:20:
Tip voor apparatuur:
Ga naar inspiratiehuis 20|20.
alles van Siemens, Gaggenau, Bosch en Neff onder 1 dak.
Heel veel te bekijken, goede informatie en niet (direct) gericht op verkoop
Bedankt voor de reacties, het gaat mij nog niet eens zo zeer om de verschillende merken(ik heb een lichte voorkeur voor de bovenkant midrange kwaliteit) maar meer de specifieke functies. Om even de vaatwasser te nemen, een duidelijk verschil is een bestekmand of lade. Echter, bij een oven is het voor mij niet zo duidelijk.. behalve dan een uitschuifbaar rek of niet. Maar dit soort opties in overzicht.. dat zou toch echt een uitkomst zijn. Of is het voor de meeste mensen wel prima en ben ik als tweaker iets te 'spec-geil' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Gooi eens een mooi lijstje neer met wat je allemaal in de keuken hebt zitten zoals hij nu geconfigureerd is voor de aangegeven prijs.
Even ter illustratie ik heb voor 14k een gezoet granieten blad van 3.5 meter met een grote plaat achter de kookplaat en een opstaand randje tegen de muur. 5 lage kasten en 3 hoge kasten. 2 ovens 1x60cm en 1x45cm 90cm inductie plaat vaatwasser en 178 cm koelkast. (allemaal in de studio lijn van Siemens) Inclusief zetten met pronorm / silverline kasten. Alles met gelakte deurtjes rondom dat was stiekem een dure optie.
Ik heb helaas niet veel om mee te werken:
Naar aanleiding van uw bezoek aan onze toonzaal, hebben wij het genoegen u de prijsopgave te doen
toekomen voor uw nieuwe keuken. Deze prijsopgave is inclusief BTW.
Zoals besproken is deze keuken als volgt samengesteld:
Keukenmerk : Keller
Keukentype : Irvine
Frontkleur : Bloesem zijdeglans lak
Werkblad soort : Graniet 20VK60 incl. tegelplinten en achterwand
Werkblad kleur : Impala gepolijst
Toegepaste apparatuur merk(en) : Pelgrim - Siemens - Quooker
Fornuis : NF940BRVSA
Afzuigkap : BSK961RVS
Vaatwasser : SX69M034NL
Koeling : KI82LAD30
Mengkraan : QUOFLEXPRO3VAQRVS
Wij kunnen u deze keuken aanbieden voor een bedrag vanaf € 12.860,00
Deze opgave is exclusief montage en tot dusver geheel vrijblijvend. Indien u zich kunt vinden in deze
prijsopgave en deze voor u aanleiding is om nadere details en/of uit te voeren werkzaamheden met ons te
bespreken, dan houden wij ons gaarne aanbevolen.
Wij hopen u hiermee een passende aanbieding te hebben gedaan en zijn benieuwd naar uw reactie.
Mogen wij van u vernemen?
Met vriendelijke groeten,
Keukenstudio Maassluis B.V.
Dus alleen de prijzen van de apparatuur kan ik zo achterhalen om de prijs van de rest van de keuken (kastjes, werkblad + overige meuk) te kunnen bepalen. Maar dat zegt wel wat weinig. Jammer!
Zijn schets heeft hij namelijk bij zich gehouden.

Edit: Even snel prijzen geGoogled:

Fornuis: 1350 euro
Afzuigkap: 429 euro
Vaatwasser: 719 euro
Koeling: 694 euro
Mengkraan: 1079 euro

Totaal: 4271 euro

Blijft over: 8589 voor de keuken exclusief apparatuur :/

[ Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 22-02-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

la_fusion schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:38:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties, het gaat mij nog niet eens zo zeer om de verschillende merken(ik heb een lichte voorkeur voor de bovenkant midrange kwaliteit) maar meer de specifieke functies. Om even de vaatwasser te nemen, een duidelijk verschil is een bestekmand of lade. Echter, bij een oven is het voor mij niet zo duidelijk.. behalve dan een uitschuifbaar rek of niet. Maar dit soort opties in overzicht.. dat zou toch echt een uitkomst zijn. Of is het voor de meeste mensen wel prima en ben ik als tweaker iets te 'spec-geil' :+
Voor een keuken moet je niet spec'geil zijn dan wordt je keuken alleen maar onnodig duur :P

Als iemand die graag kookt heb ik mijn keuken erg sober gelaten en vooral voor functionaliteit gekozen. geen design dingen. Tnige wat ik aan apparatuur bij de keukenboer heb gekocht is de vaatwasser, omdat deze dan mooi ingebouwd kan worden. de is en wordt los gekocht.

Voor fornuis en oven moet je jezelf afvragen, wat ga je gebruiken, en hoe (vaak) ga je het gebruiken
Wil je nog gas of ga je voor electrisch. wil je vooral at het er mooi uitziet of wil dat het gewoon doet wat het moet doen etc.

Hoe graag kook je, wat kook je, Hoe vaak gebruik je de oven, wat maak je klaar in de oven.
9 van de 10 mensen zouden nog steeds genoeg hebben aan een simpele ouderwetse gasoven als het op functionaliteit aan komt.

De vragen over algemeen zijn
Wat is je budget
Wat wil je (functies)
Wat is handig (extra)

Onze keuken is sinds 2 weken in ieder geval nagenoeg compleet. alleen nog een nieuwe koelkast, maar dat kan volgend jaar ook nog omdat het toch geen inbouw betreft, de huidige koelkast en vriezer het nog prima doen en gewoon mee gaan met de verhuizing.

Simpel verhard composiet werkblad met waterkering. 55cm wasbak geen bovenkastjes, maar wel 1 hoge kast.
Heb helaas geen plaatje, maar het is een U keuken met in totaal bijna 5m werkblad, een 90cm gasfornuis (Falcon Nexus)

Enige is dat ik zelf nog redelijk wat aan de keuken moet doen (achterwand, lampjes, koof voor afzuigafvoer) maar dat maakt niet uit :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tripl3 D schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:39:
[...]

Ik heb helaas niet veel om mee te werken:

[...]

Dus alleen de prijzen van de apparatuur kan ik zo achterhalen om de prijs van de rest van de keuken (kastjes, werkblad + overige meuk) te kunnen bepalen. Maar dat zegt wel wat weinig. Jammer!
Zijn schets heeft hij namelijk bij zich gehouden.

Edit: Even snel prijzen geGoogled:

Fornuis: 1350 euro
Afzuigkap: 429 euro
Vaatwasser: 719 euro
Koeling: 694 euro
Mengkraan: 1079 euro

Totaal: 4271 euro

Blijft over: 8589 voor de keuken exclusief apparatuur :/
Shunt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:38:
[...]

De opbouw is niet 100% duidelijk want bij nuva zetten ze geen prijzen bij de keukens. Bij ASWA wel maar daar hebben we niet de prijs op papier van 14k. De laatste offerte was daar 15k maar hadden al mondeling toegezegd dat ze mee gingen in de 14k van nuva. (heb die twee gewoon tegen elkaar laten bieden).

4382,- keuken kasten.
6217,- voor de apparatuur.
592,- voor de wasbak + kraan + rotzooi.
2052,- voor het blad (200cm 4cm dik (rand) 150 4cm dik) achterwand + tegel plint
948,- montage kosten
14200,-
Zo was onze keuken opgebouwd
Dat is met deze apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm inductie plaat 3 flex zones 3x boost
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.
En dan een gezoet granieten blad en gelakte kasten.

Mijn gevoel zegt dat je voor jouw keuken zoals je offerte nu ligt niet meer dan 8/9k moet betalen.
la_fusion schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:38:
[...]

[...]

Dan zul je echt van ieder product de website er bij moeten pakken van de leverancier.
Basis info als stoom / magnetron / wel of geen kern temperatuur meter en wel of geen bestek lade staan wel op sites die de inbouw apparatuur ook leveren (denk aan sites als keukenloods).
Bokkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Voor een keuken moet je niet spec'geil zijn dan wordt je keuken alleen maar onnodig duur :P

Als iemand die graag kookt heb ik mijn keuken erg sober gelaten en vooral voor functionaliteit gekozen. geen design dingen. Tnige wat ik aan apparatuur bij de keukenboer heb gekocht is de vaatwasser, omdat deze dan mooi ingebouwd kan worden. de is en wordt los gekocht.

Voor fornuis en oven moet je jezelf afvragen, wat ga je gebruiken, en hoe (vaak) ga je het gebruiken
Wil je nog gas of ga je voor electrisch. wil je vooral at het er mooi uitziet of wil dat het gewoon doet wat het moet doen etc.

Hoe graag kook je, wat kook je, Hoe vaak gebruik je de oven, wat maak je klaar in de oven.
9 van de 10 mensen zouden nog steeds genoeg hebben aan een simpele ouderwetse gasoven als het op functionaliteit aan komt.

De vragen over algemeen zijn
Wat is je budget
Wat wil je (functies)
Wat is handig (extra)

Onze keuken is sinds 2 weken in ieder geval nagenoeg compleet. alleen nog een nieuwe koelkast, maar dat kan volgend jaar ook nog omdat het toch geen inbouw betreft, de huidige koelkast en vriezer het nog prima doen en gewoon mee gaan met de verhuizing.

Simpel verhard composiet werkblad met waterkering. 55cm wasbak geen bovenkastjes, maar wel 1 hoge kast.
Heb helaas geen plaatje, maar het is een U keuken met in totaal bijna 5m werkblad, een 90cm gasfornuis (Falcon Nexus)

Enige is dat ik zelf nog redelijk wat aan de keuken moet doen (achterwand, lampjes, koof voor afzuigafvoer) maar dat maakt niet uit :P
Dat is natuurlijk extreem persoonlijk jij wilt gewoon apparatuur die het doet en thats it.
Ik en mijn vriendin wouden graag features als kern temperatuur meter, stoom oven enz enz enz.

[ Voor 46% gewijzigd door Shunt op 22-02-2017 09:52 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Shunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:48:
[...]

Dat is natuurlijk extreem persoonlijk jij wilt gewoon apparatuur die het doet en thats it.
Ik en mijn vriendin wouden graag features als kern temperatuur meter, stoom oven enz enz enz.
Tuurlijk is dat persoonlijk, maar ik geef toch ook duidelijk aan dat je jezelf moet vragen wat wil je,en ook waarom wil je dat.

Ga je al die dingen ook daadwerkelijk echt gebruiken? zo ja, dan neem je dat uiteraard, maar als je tot de conslusie zou komen dat je het nauwlijks ot zelden zou gebruiken, waarom zou je dan het geld uitgeven aan al die features?

En wat zijn die features je waard qua prijs?

Om je kern temp feature als voorbeeld te nemen, Leuk en aardig op een oven, maar tenzij die oven een pin rechtstreeks in het vlees duwt hecht ik daar persoonlijk weinig waarde aan, en zal ik eerder mijn thermapen vertrouwen dan de oven.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bokkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Tuurlijk is dat persoonlijk, maar ik geef toch ook duidelijk aan dat je jezelf moet vragen wat wil je,en ook waarom wil je dat.
Een nare trek die veel mensen hebben vooral op the interwebs is in een post waar zij hun mening geven het eigenlijk brengen als een absolute feit daarom reageerde ik. Het kwam nogal over als je moet geen geld uit geven aan features dat is onzin. Terwijl het had moeten lezen als ik vind dat je geen geld uit moet geven aan features die je niet gebruikt.
Ga je al die dingen ook daadwerkelijk echt gebruiken? zo ja, dan neem je dat uiteraard, maar als je tot de conslusie zou komen dat je het nauwlijks ot zelden zou gebruiken, waarom zou je dan het geld uitgeven aan al die features?

En wat zijn die features je waard qua prijs?
Veel mensen zullen ook de esthetiek van apparaten belangrijk vinden. Vaak zijn de duurdere aparaten met meer features mooier / luxer qua uiterlijk.
Om je kern temp feature als voorbeeld te nemen, Leuk en aardig op een oven, maar tenzij die oven een pin rechtstreeks in het vlees duwt hecht ik daar persoonlijk weinig waarde aan, en zal ik eerder mijn thermapen vertrouwen dan de oven.
En dat is nu net de reden dat wij voor de 2 ovens zijn gegaan die we hebben. Interne vlees temperatuur meter, Wat ook perfect is bij slow roasts. Moet zeggen dat de auto bake functies (auto vocht sensor en zo) tot nu niet heel veel gebruikt zijn maar er zijn dan ook nog geen cakes gebakken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Iemand ervaring met ETNA keukenapparatuur? Ik heb meerdere offertes waarbij vooral wat apparatuur betreft een verschil zit. De (vriendelijke) verkoper zei dat Etna het budgetmerk van ATAG is en dit lijkt te kloppen, maar ik lees toch wel heel veel klachten over Etna apparatuur....Ik heb niet heel veel budget en kan dus niet voor de echte topmerken gaan die kwalitatief natuurlijk beter zijn. Merken die ik nu in de verschillende offertes heb: Etna, Zanussi, Bruynzeel (= Whirlpool werd mij verteld. Klopt dat?) en Indesit. Springt 1 van deze merken er echt uit wat kwaliteit betreft (zowel negatief als positief)? Ik ben al dagen aan het twijfelen over de juiste keuken en moet morgenochtend echt een beslissing maken i.v.m. verlopen offertes maar vind het zo lastig :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Geen van de genoemde merken staat bij mij hoog in het vaandel maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Cubic X schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:34:
Iemand ervaring met ETNA keukenapparatuur? Ik heb meerdere offertes waarbij vooral wat apparatuur betreft een verschil zit. De (vriendelijke) verkoper zei dat Etna het budgetmerk van ATAG is en dit lijkt te kloppen, maar ik lees toch wel heel veel klachten over Etna apparatuur....Ik heb niet heel veel budget en kan dus niet voor de echte topmerken gaan die kwalitatief natuurlijk beter zijn. Merken die ik nu in de verschillende offertes heb: Etna, Zanussi, Bruynzeel (= Whirlpool werd mij verteld. Klopt dat?) en Indesit. Springt 1 van deze merken er echt uit wat kwaliteit betreft (zowel negatief als positief)? Ik ben al dagen aan het twijfelen over de juiste keuken en moet morgenochtend echt een beslissing maken i.v.m. verlopen offertes maar vind het zo lastig :| .
Wat wil/kan je uit gaan geven aan een keuken?
Want als je de woorden van de keukenboeren moet gaan geloven is Etna net zo goed als Bosch en kost het maar een beetje. Maar stiekem kun je ook gewoon het basic spul van Bosch / Siemens, AEG, ATAG kopen voor het geld van een relatief degelijke B merk als wat je hier boven noemt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Shunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Want als je de woorden van de keukenboeren moet gaan geloven is Etna net zo goed als Bosch en kost het maar een beetje. Maar stiekem kun je ook gewoon het basic spul van Bosch / Siemens, AEG, ATAG kopen voor het geld van een relatief degelijke B merk als wat je hier boven noemt.
ETNA/ATAG enzo is vaak prima en beetje het huismerk.Hoort vaak wel bij een groep waar meerdere merken onder vallen maar zit toch vaak kwaliteitsverschil in. :) Ik heb zelf voor een goeie serie van Bosch gekozen in mijn offerte die ik hier heb liggen. Daarvan weet je iig zeker met onderdelen dat dat langer beschikbaar is en blijft, en ook dat het langer mee gaat. :)

Beetje hetzelfde als een wasmachine. Je kan voor 399 euro een Beko open, en dat werkt prima. Alleen de Miele die ik heb heeft niet zoveel last van de zware werkkleding en zooi die die erin krijgt, was is beduidend frisser en de machine blijft frisser, en voor een nieuwprijs van 2,5x de Beko doe je 3 tot 4x zo lang ermee. :)

Zo zie ik dat ook met de apparatuur voor de keuken. Ik heb toen ik op mijn eigen ging in 2013 een Bosch koelkast gekocht, daar ga ik gewoon vanuit dat ie zeker nog 11 jaar meegaat. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 22-02-2017 15:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-08 21:24
Cubic X schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:34:
Ik heb in mijn huidige huis ETNA apparatuur (heeft de vorige eigenaar gekozen helaas) wat nu zo'n 6 a 7 jaar oud is. Inmiddels is zo'n beetje elk bakje van de koelkast vervangen, omdat die gemakkelijk breken. Plus de vonkontsteking van de gaskookplaat. Bij de combimagnetron is het draaiplateau kapot en zo kan ik nog wel even doorgaan. Whirlpool vaatwasser gaf de geest na 6 jaar. Ligt er natuurlijk aan hoe lang je er mee wilt doen, maar ik zou proberen om te kijken wat er wel in je budget past qua Bosch/Siemens of ATAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Shunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Beperkt budget want mijn eerste appartement en werk net een paar jaar full-time. Ik wil een greeploze hoogglans witte keuken met composieten werkblad, lengte 3 meter. Hierin moeten een spoelbak, vaatwasser, inductiekookplaat en recirculatiekap. Onder ladekasten en boven 2 klapkasten. Aan de andere kant van de keuken (parallel opstelling) moeten een koelvriescombinatie, oven (normaal formaat, dus 60cm geloof ik) en magnetron (ook normaal formaat dus meende 45cm) komen. Verschillende offertes gekregen met b-/c-merk (bruynzeel, indesit, Etna) apparatuur van rond de €8500 (inclusief montage). Mijn budget is ook €8500/€9000 dus ik ben bang dat a-merk apparatuur er niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Cubic X schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Beperkt budget want mijn eerste appartement en werk net een paar jaar full-time. Ik wil een greeploze hoogglans witte keuken met composieten werkblad, lengte 3 meter. Hierin moeten een spoelbak, vaatwasser, inductiekookplaat en recirculatiekap. Onder ladekasten en boven 2 klapkasten. Aan de andere kant van de keuken (parallel opstelling) moeten een koelvriescombinatie, oven (normaal formaat, dus 60cm geloof ik) en magnetron (ook normaal formaat dus meende 45cm) komen. Verschillende offertes gekregen met b-/c-merk (bruynzeel, indesit, Etna) apparatuur van rond de €8500 (inclusief montage). Mijn budget is ook €8500/€9000 dus ik ben bang dat a-merk apparatuur er niet in zit?
Voor dat geld moet je zeker 100% mid range Bosch / Siemens spul er in kunnen krijgen.
Waar ergens in de regio zoek je? Zoek eens naar wat bedrijven die netto prijzen beloven in de stijl van Reddy.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Shunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Voor dat geld moet je zeker 100% mid range Bosch / Siemens spul er in kunnen krijgen.
Waar ergens in de regio zoek je? Zoek eens naar wat bedrijven die netto prijzen beloven in de stijl van Reddy.
Ik zoek in regio Groningen en ben bij 2 lokale netto bedrijven geweest, die bieden Etna en Zanussi aan voor €8500. Ik heb de Bosch/Siemens brochures bij die bedrijven gezien en daar stonden inderdaad veel hogere prijzen in dan bij Etna bijvoorbeeld waardoor het ruim buiten budget kwam.

Ik heb vanavond ook wat rondgekeken bij keukenloods en zie daar (volgens mij) vergelijkbare apparaten staan van Bosch voor veel lagere prijzen dan in de brochures! Ongeveer dezelfde prijzen als voor Etna/Zanussi bij de keukenzaken. Hoe kan het dat die netto bedrijven dat niet voor die prijzen aanbieden? Het scheelt nogal. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? :/

• Shunt

Shunt

Boe

Cubic X schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:59:
[...]

Ik zoek in regio Groningen en ben bij 2 lokale netto bedrijven geweest, die bieden Etna en Zanussi aan voor €8500. Ik heb de Bosch/Siemens brochures bij die bedrijven gezien en daar stonden inderdaad veel hogere prijzen in dan bij Etna bijvoorbeeld waardoor het ruim buiten budget kwam.

Ik heb vanavond ook wat rondgekeken bij keukenloods en zie daar (volgens mij) vergelijkbare apparaten staan van Bosch voor veel lagere prijzen dan in de brochures! Ongeveer dezelfde prijzen als voor Etna/Zanussi bij de keukenzaken. Hoe kan het dat die netto bedrijven dat niet voor die prijzen aanbieden? Het scheelt nogal. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? :/
Maak voor jezelf een lijstje welke apparatuur jij graag zou willen hebben.
Verzamel de prijzen die je daar hebt staan en ga met dat lijstje langs. Gaan zij niet mee in de prijs zijn het of geen echte netto boeren en proberen ze je alsnog gewoon rojaal te naaien of ze kunnen die merken gewoon niet zo goed leveren. Maar laat hoe dan ook een offerte opmaken van de keuken met apparatuur zoals jij hem wilt hebben.

Ga ook eens langs keuken loods volgens mij verkopen die ook keukens of een soort gelijk bedrijf dat ook online keuken apparatuur aanbied. Verder vrees niet om ook duurdere keukenwinkels binnen te stappen die hebben ook goedkopere basis keukenkasten maar kunnen vaak veel meer qua prijs van de apparatuur. Neem ook daar vooral de prijzen van de eerdere keukens mee en de prijzen van de online apparatuur.

Game PC

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Idd gewoon apparaten opzoeken die je wilt, desnoods op internet. Wel goede webshops.

Met dat lijstje en prijzen even langs gaan bij de keuken leverancier. Gaan ze mee of dicht in de buurt zitten kan je krijgen wat je wilt.

Hebben wij ook gedaan met wat apparaten, ze gingen met sommige echt op dezelfde prijs zitten en met andere er een paar tientjes boven, dat vonden we goed genoeg.

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik denk dat als je gewoon bij een lokale keukenzaak langs gaat, de prijzen voor de apparatuur niet eens zo gek veel hoeven af te wijken van de internetprijzen. Heb diverse offertes ontvangen waarbij uiteindelijk de prijzen van de apparatuur concurrerender waren dan de prijzen die ik op internet kon vinden. Ik vind het persoonlijk ook gezonder dat een keukenzaak wat marge pakt op de kastjes en de installatie dan op de apparatuur.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Shunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:48:

Mijn gevoel zegt dat je voor jouw keuken zoals je offerte nu ligt niet meer dan 8/9k moet betalen.
Bedankt, ik heb de keukenboermeneer maar het volgende mailtje gestuurd:
Geachte heer X,

Allereerst bedankt voor de genomen moeite tot dusver en deze offerte.

Wat mij opvalt is het volgende:

Als ik op deze apparatuur Google (eerste paar hits) kom ik op een totaalprijs van circa 4300 euro voor alleen de apparatuur. Als ik verder zoek kan ik misschien nog wel lager uitkomen. Wat in mijn ogen betekend dat we voor de kasten + toebehoren en het werkblad minimaal zo'n 8500 euro moeten betalen.
Dit is wat ons betreft buitenproportioneel. Veel gehanteerde vuistregel is ongeveer 40-50% van de prijs voor apparatuur. Bij mijn weten hebben we geen bijzonder goedkope apparatuur uitgezocht enerzijds, dan wel een duur keukenmerk en werkblad anderzijds wat deze verhouding nog scheef zou kunnen trekken om dit verschil te kunnen verklaren.

Wij zullen dan ook niet ingaan op deze offerte,

Met vriendelijke groet,

Tripl3 D

Verwijderd

[afbeelding]

Ga eens langs bij Kvik. Net iets meer service dan IKEA, maar wel vergelijkbaar. Transparante prijzen. Ik heb daar een keuken laten ontwerpen met Quooker en super deluxe Siemens gear, veel groter dan jouw tekening. Ik zou 13k kwijt zijn, met 6 meter aan composiet blad.

Nog niet getekend voor een opdracht overigens. Eerst vergelijken met wat de projectboer te bieden heeft. Raab Karcher... iemand ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 20:17 ]

• Luuk84
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:15:
[...]

Ga eens langs bij Kvik. Net iets meer service dan IKEA, maar wel vergelijkbaar. Transparante prijzen. Ik heb daar een keuken laten ontwerpen met Quooker en super deluxe Siemens gear, veel groter dan jouw tekening. Ik zou 13k kwijt zijn, met 6 meter aan composiet blad.

Nog niet getekend voor een opdracht overigens. Eerst vergelijken met wat de projectboer te bieden heeft. Raab Karcher... iemand ervaring mee?
Raab Kärcher? Trek je portemonnee maar open :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Shunt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 06:38:
[...]

Maak voor jezelf een lijstje welke apparatuur jij graag zou willen hebben.
Verzamel de prijzen die je daar hebt staan en ga met dat lijstje langs. Gaan zij niet mee in de prijs zijn het of geen echte netto boeren en proberen ze je alsnog gewoon rojaal te naaien of ze kunnen die merken gewoon niet zo goed leveren. Maar laat hoe dan ook een offerte opmaken van de keuken met apparatuur zoals jij hem wilt hebben.

Ga ook eens langs keuken loods volgens mij verkopen die ook keukens of een soort gelijk bedrijf dat ook online keuken apparatuur aanbied. Verder vrees niet om ook duurdere keukenwinkels binnen te stappen die hebben ook goedkopere basis keukenkasten maar kunnen vaak veel meer qua prijs van de apparatuur. Neem ook daar vooral de prijzen van de eerdere keukens mee en de prijzen van de online apparatuur.
Rubman schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:04:
Idd gewoon apparaten opzoeken die je wilt, desnoods op internet. Wel goede webshops.

Met dat lijstje en prijzen even langs gaan bij de keuken leverancier. Gaan ze mee of dicht in de buurt zitten kan je krijgen wat je wilt.

Hebben wij ook gedaan met wat apparaten, ze gingen met sommige echt op dezelfde prijs zitten en met andere er een paar tientjes boven, dat vonden we goed genoeg.
hutch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:29:
Ik denk dat als je gewoon bij een lokale keukenzaak langs gaat, de prijzen voor de apparatuur niet eens zo gek veel hoeven af te wijken van de internetprijzen. Heb diverse offertes ontvangen waarbij uiteindelijk de prijzen van de apparatuur concurrerender waren dan de prijzen die ik op internet kon vinden. Ik vind het persoonlijk ook gezonder dat een keukenzaak wat marge pakt op de kastjes en de installatie dan op de apparatuur.
Vandaag dat dus gedaan met een lijstje Siemens & Bosch apparatuur. De apparaten die ik wil (koelvries, inductieplaat, oven, magnetron, vaatwasser) allemaal vrij basic (ik hecht niet veel waarde aan uitgebreide functionaliteit, wel aan kwaliteit!) voor €3800 (nette prijs vind ik zelf). De keukenboer lachte me compleet uit toen ik daarmee aankwam tijdens de onderhandelingen. Hij vond een vergelijking met internetprijzen (keukenloods) totaal onrechtvaardig omdat zijn zaak geen webshop is en zei dat ik dat nergens voor elkaar zou krijgen. Er werd zelfs getwijfeld of het wel echte prijzen waren of dat ik dat met "fotoshop?! want je bent toch ICT'er" had aangepast... Dat was dus niet echt een succes.

Morgen ga ik het bij o.a. Bruynzeel proberen maar heb weinig hoop, misschien ben ik niet zo goed in onderhandelen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Cubic X schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:26:
[...]

[...]

[...]

Vandaag dat dus gedaan met een lijstje Siemens & Bosch apparatuur. De apparaten die ik wil (koelvries, inductieplaat, oven, magnetron, vaatwasser) allemaal vrij basic (ik hecht niet veel waarde aan uitgebreide functionaliteit, wel aan kwaliteit!) voor €3800 (nette prijs vind ik zelf). De keukenboer lachte me compleet uit toen ik daarmee aankwam tijdens de onderhandelingen. Hij vond een vergelijking met internetprijzen (keukenloods) totaal onrechtvaardig omdat zijn zaak geen webshop is en zei dat ik dat nergens voor elkaar zou krijgen. Er werd zelfs getwijfeld of het wel echte prijzen waren of dat ik dat met "fotoshop?! want je bent toch ICT'er" had aangepast... Dat was dus niet echt een succes.

Morgen ga ik het bij o.a. Bruynzeel proberen maar heb weinig hoop, misschien ben ik niet zo goed in onderhandelen :/ .
Vergeet winkels als Bruynzeel die gaan exact het zelfde reageren.
Ga naar winkels die in ieders geval niet aangesloten zijn bij een DMG Bruynzeel is exact het zelfde als de oplichters bij DMG stijl winkels concepten.
Kijk wat je kunt regelen bij onafhankelijke winkels en dan vooral winkels die wel een wat grotere formule hebben (een paar winkels zeg maar).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
[...]

[...]

[...]

Nee hoor, gewoon laten lachen. Heb ik ook gedaan. Gewoon een vastgeroeste industrie. Je kan ook gewoon in Duitsland b.v. een keuken kopen waar je wel in de buurt van die prijzen komt voor een keuken. Scheelt duizenden Euro's als je er tijd in wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Shunt schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Vergeet winkels als Bruynzeel die gaan exact het zelfde reageren.
Ga naar winkels die in ieders geval niet aangesloten zijn bij een DMG Bruynzeel is exact het zelfde als de oplichters bij DMG stijl winkels concepten.
Kijk wat je kunt regelen bij onafhankelijke winkels en dan vooral winkels die wel een wat grotere formule hebben (een paar winkels zeg maar).
Mijn laatste ervaring waar lacherig gedaan werd was een lokale zaak en geen DMG-unit. Ik heb ook weinig hoop bij Bruynzeel maar ik kan het proberen en kijken wat het kan worden.
LittleTycoon schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Nee hoor, gewoon laten lachen. Heb ik ook gedaan. Gewoon een vastgeroeste industrie. Je kan ook gewoon in Duitsland b.v. een keuken kopen waar je wel in de buurt van die prijzen komt voor een keuken. Scheelt duizenden Euro's als je er tijd in wil stoppen.
Volgende stap (na Bruynzeel maar daar verwacht ik weinig van) is terug naar een andere lokale netto keukenleverancier met het lijstje, vorige week daar wel netjes behandeld dus daar al iets meer hoop. Als dat ook op niks uitloopt staat keukenloods zelf nog op het programma en anders inderdaad Duitsland :).

Moet wel toegeven dat ik dat onderhandelen en hard spelen moeilijk vind, het blijven ook mensen :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:25
Owh my... Wij hebben ons begeven op het keuken terrein... Na het lezen van dit topic en kijken naar bv de aflevering van de rekenkamer over keukens moet ik een vreselijke conclusie trekken... Ik ben gedoemd om teveel te gaan betalen. Wat een wereld... Niets voor mij.
We hebben een mooie keuken gezien bij de Ikea. Ik denk dat we die maar gewoon moeten nemen, en geen gedoe meer met andere zaken.

Zijn er ervaringen met keukenboeren in het noorden de lands welke niet doen aan onderhandelen (behalve ikea)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 22-09 19:17
Wij gaan onze keuken renoveren en denken aan deze apparatuur. Na eerst bij IKEA te zijn geweest om een idee te krijgen van een keuken en de prijs en daarna naar een "gewone" lokale keukenzaak en interieurbouwer te zijn gegaan welke de voorkeur geeft aan NEFF apparaten schrokken we wel van het verschil in prijs van de apparaten.

We denken nu aan de volgende apparaten (open keuken, gezin met 3 kinderen), zouden jullie bepaalde apparaten upgraden/downgraden of is dit een prima keuze?:

Compacte bakoven met magnetron - 45 cm: C28MT23N0 - de moeilijkste keuze, bij ikea hadden we gekozen voor een combioven met magnetron en een losse bakoven. Maar gezien de NEFF prijzen neigen we nu naar 1 goed bakoven met magnetronfunctie.
Inductiekookplaat 60 cm breed: T66TS61N0 FlexInductie TwistPadFire - we zijn wat huiverig voor de TwistPadFire. Deze zit op nagenoeg elk NEFF model, is het echt zo praktisch? Gezien onze tegelvloer vrees ik voor vallen...
Wandschouwkap: D76SL54N0 - tsja?
Vaatwasser - Volledig integreerbaar 60 cm: S52N65X6EU (hoog) / S51N65X6EU (laag) - wat is precies het verschil tussen een "hoog" en "laag" model? Aangezien we een open keuken hebben en deze ook regelmatig aan staat als we in de buurt zijn willen we een betrekkelijk stil model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

hutch schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:01:
[...]

De integral komt, incl. plasma filter en motor (ad. 1.300 Eur) uit op zo'n 3700 Eur. Ik heb zo'n beetje alle Downdraft systemen in actie gezien. Ik vond de O+F het beste afzuigen, en ook qua schoonmaak erg vriendelijk. Uiteindelijk vonden we het design van dit systeem ook nog het mooiste.
Wij zijn ook op zoek naar een downdraft. Bij welke winkel heb je deze gekocht? Ik zie op de site van O+F geen dealerlijst oid. Waar je had je deze in aktie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dennis1109 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:27:
Owh my... Wij hebben ons begeven op het keuken terrein... Na het lezen van dit topic en kijken naar bv de aflevering van de rekenkamer over keukens moet ik een vreselijke conclusie trekken... Ik ben gedoemd om teveel te gaan betalen. Wat een wereld... Niets voor mij.
We hebben een mooie keuken gezien bij de Ikea. Ik denk dat we die maar gewoon moeten nemen, en geen gedoe meer met andere zaken.

Zijn er ervaringen met keukenboeren in het noorden de lands welke niet doen aan onderhandelen (behalve ikea)?
Man ik denk dat ik gewoon een nieuwe business moet starten. Keuken aankoop makelaar.
Echt ik snap niet waar mensen zich druk om maken.

Ga langs een echte "netto" keuken boer als reddy stel wat samen. Ga met die offerte rond en kijk of je ergens lager uit komt. Is dat een nee dan heb je een mooie prijs te pakken en koop je de keuken.
catchingfire schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:30:
Wij gaan onze keuken renoveren en denken aan deze apparatuur. Na eerst bij IKEA te zijn geweest om een idee te krijgen van een keuken en de prijs en daarna naar een "gewone" lokale keukenzaak en interieurbouwer te zijn gegaan welke de voorkeur geeft aan NEFF apparaten schrokken we wel van het verschil in prijs van de apparaten.

We denken nu aan de volgende apparaten (open keuken, gezin met 3 kinderen), zouden jullie bepaalde apparaten upgraden/downgraden of is dit een prima keuze?:

Compacte bakoven met magnetron - 45 cm: C28MT23N0 - de moeilijkste keuze, bij ikea hadden we gekozen voor een combioven met magnetron en een losse bakoven. Maar gezien de NEFF prijzen neigen we nu naar 1 goed bakoven met magnetronfunctie.
Inductiekookplaat 60 cm breed: :P FlexInductie TwistPadFire - we zijn wat huiverig voor de TwistPadFire. Deze zit op nagenoeg elk NEFF model, is het echt zo praktisch? Gezien onze tegelvloer vrees ik voor vallen...
Wandschouwkap: D76SL54N0 - tsja?
Vaatwasser - Volledig integreerbaar 60 cm: S52N65X6EU (hoog) / S51N65X6EU (laag) - wat is precies het verschil tussen een "hoog" en "laag" model? Aangezien we een open keuken hebben en deze ook regelmatig aan staat als we in de buurt zijn willen we een betrekkelijk stil model.
Wij hebben ook even gekeken naar het neff spul omdat mijn vriendin niet al te groot is leek ons jet verdwijnende deur systeem wel wat. Alleen je raakt zo veel oven ruimte kwijt met die deur. Wij hebben daarom Bosch / siemens als voorkeurs merk gepakt in alle configuraties.

Ik moet zeggen de beste keuze ;) die wij gemaakt hebben in de keuken is denk ik wel de inductie plaat van 90cm wij willen niet kleiner meer. 80cm zou ook nog wel gaan. 60 zou voor ons gewoon claustrofobisch voelen :P.

Dat fire ding lijkt me wel echt super cool. Maar bij ons hebben we een lompe vriendin en een lompe shunt dus dat ding zou het geen vijf jaar volhouden bij ons.

Wij hebben uiteindelijk de keuze gemaakt voor een grote 60cm stoom / oven en een 45cm magnetron oven. De vriendin had liever een magnetron/oven gehad die meer magnetron was als oven maar ik wil juist de magnetron minder gaan gebruiken. Als alternatief voor het neff spul is siemens / Bosch wellicht een wat goedkoper alternatief studio lijn apparatuur zit dan qua functie meer richting de leuken spullen van neff. is neff niet van Bosch / siemens? Of anders de magna lijn van

[ Voor 56% gewijzigd door Shunt op 25-02-2017 23:19 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

hutch schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:01:
[...]

De integral komt, incl. plasma filter en motor (ad. 1.300 Eur) uit op zo'n 3700 Eur. Ik heb zo'n beetje alle Downdraft systemen in actie gezien. Ik vond de O+F het beste afzuigen, en ook qua schoonmaak erg vriendelijk. Uiteindelijk vonden we het design van dit systeem ook nog het mooiste.
Nog een andere vraag hierover, heb je de Novy One ook in aktie gezien? Wat was je mening daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09 17:20
[...]

[...]

[...]

Wat een onzin.
Wij zijn bezig met een keuken van Grando en wij krijgen alle apparatuur voor de laagste internetprijs. Wellicht kan je alles bij bijvoorbeeld Keukenloods bestellen en kan jouw keukenboer het laten installeren voor bijvoorbeeld €200, zo heb ik dat bij de vorige keuken laten doen.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Wij zijn gisteren bij Transparant Keukens geweest in Maassluis. Wat een verschil met Keukenstudio Maassluis!!!
Alle apparatuur die hij aanbiedt liggen zelfs onder de internetprijzen. Hij gaat zijn offerte nu op basis van onze keuzes uitwerken. Voorlopige schatting tussen de 9k en 12k (incl montage) afhankelijk van de gekozen apparatuur (wij hebben namelijk geen merkenvoorkeur, als het maar goede kwaliteit betreft).

Je kunt er voor een gemiddelde keuken voor zo'n 300-500 euro extra een premium versie krijgen met o.a. 19mm dikke planken (ipv 16mm), alle kastjes van binnen en van buiten dezelfde kleur, lades aan de zijkanten dichtgemaakt met glas of helemaal dicht (ipv half open), aluminium onderplank in het gootsteenkastje, ophangsysteem bovenkasten weggewerkt in de kast zelf, spotjes in de kastjes weg gewerkt, luxere dempers (geen opklik zoals Ikea), 8mm dikke achterplank vastgeschroeft ipv spaanplaat vastgeniet en nog een aantal kleine dingen zoals luxere plankendragers.

We zijn zeer benieuwd naar zijn offerte, maar onze 1e indruk is zeer positief.

Hij gaf ons trouwens ook een optie om een Novy HR-afzuigkap te nemen (zo te zien op internet een Novy Andante). Heeft iemand hier ervaring mee? Deze zou zelfs tot 80-90% van de etensgeuren weg kunnen krijgen icm een mechanische ventilatie-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
WNT schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:25:
[...]

Wij zijn ook op zoek naar een downdraft. Bij welke winkel heb je deze gekocht? Ik zie op de site van O+F geen dealerlijst oid. Waar je had je deze in aktie gezien?
We hebben deze in actie gezien bij Kuechenhaus Ekelhoff in Duitsland en in Nederland bij Pieter de Jong keukens in Rhenen. Verder hebben we ook de Novy, de Bora en de verschillende downdrafts in Inspiratiehuis 2020 gezien. Van alles wat we bekeken hebben vonden wij de Bora (classic) en de O+F het beste afzuigen. De O+F vonden we zelf ook wat mooier en qua recirculatieoplossing wat beter doordacht.

[ Voor 25% gewijzigd door hutch op 26-02-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

hutch schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:09:
[...]

We hebben deze in actie gezien bij Kuechenhaus Ekelhoff in Duitsland en in Nederland bij Pieter de Jong keukens in Rhenen. Verder hebben we ook de Novy, de Bora en de verschillende downdrafts in Inspiratiehuis 2020 gezien. Van alles wat we bekeken hebben vonden wij de Bora (classic) en de O+F het beste afzuigen. De O+F vonden we zelf ook wat mooier en qua recirculatieoplossing wat beter doordacht.
Bedankt voor je reactie, Rhenen is hier heel dicht bij dus ga daar maar eens langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kenny73 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Wat een onzin.
Wij zijn bezig met een keuken van Grando en wij krijgen alle apparatuur voor de laagste internetprijs. Wellicht kan je alles bij bijvoorbeeld Keukenloods bestellen en kan jouw keukenboer het laten installeren voor bijvoorbeeld €200, zo heb ik dat bij de vorige keuken laten doen.
Kijk uit bij grando, ook DMG en hebben de nijging om heel leuke prijzen te laten zien op apparatuur gebied en je dan te naaien met je keuken blad bvb. (zo hadden ze bij ons 4/5 k voor ons keukenblad gerekend (simpel 6cm rand donker graniet gezoet) en nog eens duizend euro voor de opstaande randjes + de achter plaat achter het fornuis) Dat was trouwens Grando Helmond die toko is in de laatste 5 jaar volgens mij al aan zijn 6e eigenaar bezig. (DMG formule dus ze zoeken steeds weer een nieuwe franchise eigenaar uit failliet zal hij niet snel gaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09 17:20
Wij zijn met 3 serieuze keukenzaken bezig geweest en bij alle 3 de zaken kwamen we rond hetzelfde bedrag uit. Bij de DB-groep waren de kastjes iets goedkoper maar de apparatuur weer iets duurder, bij Grando is het net andersom. Echter, de adviseur van Grando denkt net iets meer met ons mee. Het blad, zoals wij willen kost rond de 2K (3,3 mtr, 2 extra gaten voor de stopcontacten ingefreest, composiet en gezoet)

[ Voor 20% gewijzigd door Kenny73 op 26-02-2017 19:50 ]

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:38
Tripl3 D schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:01:
Wij zijn gisteren bij Transparant Keukens geweest in Maassluis. Wat een verschil met Keukenstudio Maassluis!!!
Alle apparatuur die hij aanbiedt liggen zelfs onder de internetprijzen. Hij gaat zijn offerte nu op basis van onze keuzes uitwerken. Voorlopige schatting tussen de 9k en 12k (incl montage) afhankelijk van de gekozen apparatuur (wij hebben namelijk geen merkenvoorkeur, als het maar goede kwaliteit betreft).

Je kunt er voor een gemiddelde keuken voor zo'n 300-500 euro extra een premium versie krijgen met o.a. 19mm dikke planken (ipv 16mm), alle kastjes van binnen en van buiten dezelfde kleur, lades aan de zijkanten dichtgemaakt met glas of helemaal dicht (ipv half open), aluminium onderplank in het gootsteenkastje, ophangsysteem bovenkasten weggewerkt in de kast zelf, spotjes in de kastjes weg gewerkt, luxere dempers (geen opklik zoals Ikea), 8mm dikke achterplank vastgeschroeft ipv spaanplaat vastgeniet en nog een aantal kleine dingen zoals luxere plankendragers.

Hij gaf ons trouwens ook een optie om een Novy HR-afzuigkap te nemen (zo te zien op internet een Novy Andante). Heeft iemand hier ervaring mee? Deze zou zelfs tot 80-90% van de etensgeuren weg kunnen krijgen icm een mechanische ventilatie-systeem.
Heb je al iets gehoord TripleD? Wij zitten voor een nieuwbouw project in de fase dat we ons ook op keukens aan het oriënteren zijn. We hebben geen zin in het DMG spel, en zoeken dus zaken met netto en nette prijzen. We zijn bij Reddy geweest, hebben offerte die we als uitgangspunt gebruiken. Behoorlijk irritante verkoper, maar goed. De prijs lijkt redelijk, hoewel we dus nog weinig vergelijking hebben. Daarom zijn we erg benieuwd naar je ervaring bij Transparant keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

ThinkP schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:46:
Heb je al iets gehoord TripleD? Wij zitten voor een nieuwbouw project in de fase dat we ons ook op keukens aan het oriënteren zijn. We hebben geen zin in het DMG spel, en zoeken dus zaken met netto en nette prijzen. We zijn bij Reddy geweest, hebben offerte die we als uitgangspunt gebruiken. Behoorlijk irritante verkoper, maar goed. De prijs lijkt redelijk, hoewel we dus nog weinig vergelijking hebben. Daarom zijn we erg benieuwd naar je ervaring bij Transparant keukens.
Nog eventjes geduld, het is een redelijk klein bedrijfje en hij ging er gelijk een fotorealistische 3D-tekening bij doen (en ik hoorde al van meerdere dat dat aardig wat tijd kost), dus het zou uiterlijk eind van deze week worden zei hij. Dus zolang dat geen probleem is lijk je hier goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Tripl3 D schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Nog eventjes geduld, het is een redelijk klein bedrijfje en hij ging er gelijk een fotorealistische 3D-tekening bij doen (en ik hoorde al van meerdere dat dat aardig wat tijd kost), dus het zou uiterlijk eind van deze week worden zei hij. Dus zolang dat geen probleem is lijk je hier goed te zitten.
Hmm...hier werd elke aanpassing binnen een paar minuten fotorealistisch getoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

Kan iemand me zeggen of 9k realistisch is.

Kastenwand met 3 kasten en 1 apothekerskast van 208 hoog.
Kasten 60 breed apothekerskast 30.
Hierin verwerkt. Koelkast van 122 en combi oven/magnetron.
Geen lades in de kastenwand maar alles deurtjes.

Dan een composietenblad van 3,15 m met bijpassende spatrand.
Hierin verwerkt een lade van 1,20 met 3 lades, gasplaat met daaronder ook 3 lades breedte 80 cm. 60 cm vaatwasser en een 50cm spoeldeel met een deurtje.

Apparatuur van Siemens. Vrij basic spul zijn niet zo veeleisend.

Hebben een offerte van:
KVIK: 8k geen composiet werkblad maar soort laminaat of kunststof
Grote regionale speler: 9.200 voor een Nobilia keuken
Kleine regionale speler: nog onder handen beterft het merk laser.
Grote speler in Duitsland: zelfde Nobilia keuken als in Nederland laten tekenen en hebben na de nederlandse offerte ingezet op een openingsbod van 6,5/7k maar daar werden we min of meer niet serieus genomen. Zijn onderhandeling begon bij 10.900. Wilde op 8 proberen uit te komen maar zover kwam het niet eens.

Sta voor alle input open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Accountant schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:25:

Dan een composietenblad van 3,15 m met bijpassende spatrand.
Hierin verwerkt een lade van 1,20 met 3 lades, gasplaat met daaronder ook 3 lades breedte 80 cm. 60 cm vaatwasser en een 50cm spoeldeel met een deurtje.

Apparatuur van Siemens. Vrij basic spul zijn niet zo veeleisend.

Hebben een offerte van:
KVIK: 8k geen composiet werkblad maar soort laminaat of kunststof
Grote regionale speler: 9.200 voor een Nobilia keuken
Kleine regionale speler: nog onder handen beterft het merk laser.
Grote speler in Duitsland: zelfde Nobilia keuken als in Nederland laten tekenen en hebben na de nederlandse offerte ingezet op een openingsbod van 6,5/7k maar daar werden we min of meer niet serieus genomen. Zijn onderhandeling begon bij 10.900. Wilde op 8 proberen uit te komen maar zover kwam het niet eens.

Sta voor alle input open.
ergens tussen de 8/9 is best realistisch volgens mij (hangt een beetje af welke basic apparatuur van Siemens natuurlijk.) Let trouwens op dat een lade van 1.2 breed op grote lades erg instabiel aan kan voelen / wankel. Iets wat ons weerhouden heeft om een 1.2m kastje te pakken uit eindelijk zijn we voor een 1m kastje + lades gegaan.

Verder apothekers kasten zijn ons eigenlijk door iedereen afgeraden als duur en vaak niet nuttig qua ruimte (ik wou er wel een maar de vriendin had liever kast ruimte).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

Shunt schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:04:
[...]

ergens tussen de 8/9 is best realistisch volgens mij (hangt een beetje af welke basic apparatuur van Siemens natuurlijk.) Let trouwens op dat een lade van 1.2 breed op grote lades erg instabiel aan kan voelen / wankel. Iets wat ons weerhouden heeft om een 1.2m kastje te pakken uit eindelijk zijn we voor een 1m kastje + lades gegaan.

Verder apothekers kasten zijn ons eigenlijk door iedereen afgeraden als duur en vaak niet nuttig qua ruimte (ik wou er wel een maar de vriendin had liever kast ruimte).
Ik vond de 1,2 m ook vrij wankel aanvoelen! Daarom hebben we al bewust voor 3 lades gekozen en niet een 2 ladensysteem met daarin een besteklade in de bovenste.
1 tekening had inderdaad ook de optie van 1m. Die ga ik wel even onthouden!

De apothekerskast is nodig om ruimte op te vullen is meer uit noodzaak om 30 cm opgevuld te krijgen. Dus uiteindelijk is de apothekerskast goedkoper als de muren verplaatsen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Accountant op 03-03-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Accountant schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:25:

Over de prijs durf ik niets te zeggen (wij zijn ook pas net serieus bezig met het uitzoeken van een keuken), maar vanwaar de keuze voor een beperkt aantal laatjes en een apothekerskast?

Wij willen juist in *alle* onderkasten lades, minimaal 2, in gevallen zoals waar het bestek en keukengerei komt 3. Kost iets meer geld maar is zo ontzettend veel praktischer.

Qua apothekerskast lees ik even verderop dat je het als opvulling wilt gebruiken. Je hebt ook een soort van apothekerskasten (smal) maar dan over de hele linie voorzien van losse lades. Dus niet 1 groot ding dat je er uit trekt, maar juist per niveau een losse lade.

Wij hebben daar ook over na zitten denken, maar we komen qua keuken precies uit met de reguliere maten (combinatie van 60cm en 80cm), dus gaat die constructie voor ons niet nodig zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

unezra schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Over de prijs durf ik niets te zeggen (wij zijn ook pas net serieus bezig met het uitzoeken van een keuken), maar vanwaar de keuze voor een beperkt aantal laatjes en een apothekerskast?

Wij willen juist in *alle* onderkasten lades, minimaal 2, in gevallen zoals waar het bestek en keukengerei komt 3. Kost iets meer geld maar is zo ontzettend veel praktischer.

Qua apothekerskast lees ik even verderop dat je het als opvulling wilt gebruiken. Je hebt ook een soort van apothekerskasten (smal) maar dan over de hele linie voorzien van losse lades. Dus niet 1 groot ding dat je er uit trekt, maar juist per niveau een losse lades
We hebben een vrij specifieke greep die bovenop de kopse kant van de deur is gemonteerd. We willen op 71 cm een lijn met grepen voor de kasten boven en onder in de kastenwand. Hierdoor kunnen we niet met losse elementen werken omdat we dan een wir war aan grepen krijgen.

We hebben aan het aanrechtblad 2m aan lades dus de pannen, bestek en ontbijt voorraad komt daar gewoon in. Kastjes vinden wij praktisch voor zaken die je wat minder vaak gebruikt.

Twijfel ook nog of we onder de wasbak een la met uittrekbare vuilnisemmer moeten nemen of een kastje met een after markt dingetje. Hebben het nu ook in de keuken een geintegreerd systeem maar door het forse gewicht van de vuilnis ontwricht het ook wel beetje het systeem. Maar het systeem is wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54
hutch schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Bij Ardland verkopen ze ook het merk Homeier. Dan blijft de kookplaat gewoon behouden met 5 pitten bijv. Jullie ervaring ermee? http://www.homeier.com/ho...kte/downair-mistral-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
mgizmo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Bij Ardland verkopen ze ook het merk Homeier. Dan blijft de kookplaat gewoon behouden met 5 pitten bijv. Jullie ervaring ermee? http://www.homeier.com/ho...kte/downair-mistral-plus/
Nee helaas, dat is zo ongeveer de enige die we niet in actie hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54
hutch schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Nee helaas, dat is zo ongeveer de enige die we niet in actie hebben gezien.
Ja ik hem wel zelf in actie gezien in duitsland. Zag er ook goed functioneel uit. Probleem alleen is dat wij bij Ardland niet slagen met de frontjes. In NL (bij de aangesloten keukenleverancier van het nieuwbouw project (eigen huis keukens) zijn we wel geslaagd in die frontjes, maar werd ons een cassette afzuiginstallatie geadviseerd in het plafond (eiland). Ardland zegt dat dit niet goed werkt met recirculatie.

Ons vorige keuken komt van Ardland vandaan. Dus ik heb daar een beter gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:01:
Wij zijn gisteren bij Transparant Keukens geweest in Maassluis.

*Knip*

Even een update: Zaterdag gebeld waar de offerte bleef. Vertelde dat hij op het moment dat hij de offerte maken gepland had onverwachts klanten over de vloer had (hij zit nogal afgelegen, dus de meesten komen op afspraak). Verder had hij het te druk gehad. Hij zou zaterdag alsnog de offerte toesturen, maar op dit moment nog steeds niets.

Het is dat we van onze toekomstige buren hebben gehoord dat hij in de vorige 2 fases van het nieuwbouwproject al 8 keukens naar volle tevredenheid heeft gedaan en dat het er op lijkt dat hij betaalbaar is, dat ik hem nog wel het voordeel van de twijfel geef. Maar mij geduld met niet nakomen van beloftes raakt wel een keer op.

Dat is dan weer het nadeel van zo'n klein bedrijfje met maar 1 verkoper.

To be continued....

Pagina: 1 ... 8 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1