Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Shunt schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Als ze met de silverline kasten gaan rekenen kun je heel gemakkelijk 1 op 1 vergelijken met bijna iedere DMG leverancier want dat is gewoon pronorm. Maar 5.5 meter jezus dat is echt een heel grote keuken.
Owh...
Wij hebben 4.80 en dan nog een stuk van 50cm waar de leidingkoker achter zit die we bereikbaar willen houden, maar daar willen we ws iets van een verrijdbare kast voor zetten.

Alles bij elkaar dus 5.30 en op de eoa manier heb ik dat nooit echt als heel groot ervaren. :)

Wat is de totale lengte van een beetje gemiddelde keuken dan?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 10:39
Al een tijdje ben ik dit topic aan het volgen omdat wijzelf ook bezig zijn met een nieuwe keuken.
Onze keuken komt in een vide te staan (het dak begint op +/- 4 meter). Hierdoor valt de optie voor een normale afzuigkap eigenlijk af. Midden op de muur hangt anders zo'n apparaat.

Nu zaten wij te kijken naar een Bora Basic (BIA). Heeft iemand ervaring met een dergelijke systeem? Etensgeuren blijven niet 'hangen' na het koken? In de showroom was goed te zien dat het apparaat de stoom volledig wegzuigt. Het schoonmaken van de filter zag er ook makkelijk uit.

Daarnaast de vraag of iemand ervaring heeft met een combi stoomoven (hierin kan je zowel stomen als gewoon traditioneel bakken). Vrienden van mij hebben een combi stoomoven en eigenlijk vinden ze het een miskoop. Op internet daarentegen lees ik vrij veel positieve verhalen. Het 'regenereren' (= opwarmen) van eten is beter dan wanneer je het opwarmt in de magnetron. Ook zou het gezonder zijn en de groenten meer smaak bevatten.
We gaan sowieso de combi stoomoven een keer proberen bij vrienden, maar misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft? Er is bij ons namelijk geen plek voor een oven én een magnetron (magnetron komt in de bijkeuken). Zelf zie ik nadelen als:
- ontkalken (met een stoomreinigingsfunctie hoeft dat niet)
- schoonmaken van de hele oven na het bereiden van een gerecht (itt een inductieplaat)

[ Voor 7% gewijzigd door Unkie op 10-02-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:48

Shunt

Boe

unezra schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Owh...
Wij hebben 4.80 en dan nog een stuk van 50cm waar de leidingkoker achter zit die we bereikbaar willen houden, maar daar willen we ws iets van een verrijdbare kast voor zetten.

Alles bij elkaar dus 5.30 en op de eoa manier heb ik dat nooit echt als heel groot ervaren. :)

Wonen julie allemaal in landelijke vila's ofzo ? :D
Drie / vier meter is volgens mij "normaal" voor een lage keuken.
De meeste huizen uit de eind jaren tachtig tot begin 2000 hebben meestal een keuken van tussen de 3.5 en 4 meter diep (geen onderzoek gedaan maar eigen ervaring na een paar honderd huizen te hebben bekeken online en een stuk of 30 in het echt.)

Verwijderbare kasten zou ik mee uit kijken. Kasten worden niet voor niets allemaal aan elkaar gemaakt. Als je een verwijderbare kast gaat plaatsen maak hem dan op zijn minst vast aan de muur. Anders krijg je straks Amerikaanse IKEA taferelen. De meeste systemen kun je redelijk gemakkelijk (vooral IKEA) van de muur los maken.
Unkie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:26:
Daarnaast de vraag of iemand ervaring heeft met een combi stoomoven (hierin kan je zowel stomen als gewoon traditioneel bakken). Vrienden van mij hebben een combi stoomoven en eigenlijk vinden ze het een miskoop. Op internet daarentegen lees ik vrij veel positieve verhalen. Het 'regenereren' (= opwarmen) van eten is beter dan wanneer je het opwarmt in de magnetron. Ook zou het gezonder zijn en de groenten meer smaak bevatten.
We gaan sowieso de combi stoomoven een keer proberen bij vrienden, maar misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft? Er is bij ons namelijk geen plek voor een oven én een magnetron (magnetron komt in de bijkeuken). Zelf zie ik nadelen als:
- ontkalken
- schoonmaken van de hele oven na het bereiden van een gerecht (itt een inductieplaat)
Wij hebben zelf een Siemens stoom oven combi.
De vraag is gewoon wat verwacht je er van en wat wil je er voor betalen.
De meeste goedkopere stoom ovens zijn "added" steam en kun je dus niet een volledige maaltijd in klaar stomen maar is dan puur om spul "knapperig" of malser te houden. Wij hebben een stoom oven die ook volledige gerechten kan stomen. We hebben het nog maar een keer gebruikt maar waren er wel tevreden over.

Er zijn volgens mij ook keuken zaken die demo middagen / avonden hebben met het spul wat ze daar verkopen. Ik zou zeggen trek eens een avondje / middagje uit en ga lekker uit eten bij een van die zaken! :D

[ Voor 39% gewijzigd door Shunt op 10-02-2017 10:49 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Shunt op 10-02-2017 10:48 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
unezra schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Owh...

3-4 meter de gemiddelde lengte van een eengezinsrijtjeswoning is 10 meter namelijk. Dus 5.5 is helemaal in perspectief van de rest van je woning. Dus als jij 5.30 hebt en het is in jouw ogen goed in verhouding met de rest van je woning, of je wilt liever een leefkeuken dan is dat prima denk ik. Wij hebben nu 4 meter met nog 8 meter woonruimte in het verlengde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:43:
[...]
Wonen julie allemaal in landelijke vila's ofzo ? :D
Drie / vier meter is volgens mij "normaal" voor een lage keuken.
De meeste huizen uit de eind jaren tachtig tot begin 2000 hebben meestal een keuken van tussen de 3.5 en 4 meter diep (geen onderzoek gedaan maar eigen ervaring na een paar honderd huizen te hebben bekeken online en een stuk of 30 in het echt.)
Rijtjeshuis uit 1958 van 120m2 in Zeist. Wel met uitgebouwde keuken en woonkamer. Niet bepaald "landelijke villa" zeg maar. :)

Keuken is wel een soort van pijpenla, 180cm breed, 5.30 diep. Dus de keuken moet volledig aan 1 kant geplaatst worden, geen mogelijkheid tot kastjes aan de andere kant.
Verwijderbare kasten zou ik mee uit kijken. Kasten worden niet voor niets allemaal aan elkaar gemaakt. Als je een verwijderbare kast gaat plaatsen maak hem dan op zijn minst vast aan de muur. Anders krijg je straks Amerikaanse IKEA taferelen. De meeste systemen kun je redelijk gemakkelijk (vooral IKEA) van de muur los maken.
Er is geen muur bij die leidingkoker. Nu zit d'r een plaat hout voor, straks ook.
We denken aan een soort van Billy of een stellingkast. Al dan niet met open of dichte achterkant. (Voordeel van dichte achterkant is dat we met wat geluk de leidingkoker open kunnen laten en de achterkant van de kast als afsluiting kunnen gebruiken.)

Het is ook niet dat ik d'r dagelijks bij moet kunnen maar het is de enige goede toegang tot dat ding dus vind het wel fijn om 'm bereikbaar te houden. Zeker ook omdat ik nog wat bedrading d'r doorheen wil trekken. (UTP zodat mijn kantoor beter is aangesloten, electra en d'r moet ook nog een rioleringsbuis doorheen voor het toekomstige toilet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Rijtjeshuis uit 1958 van 120m2 in Zeist. Wel met uitgebouwde keuken en woonkamer. Niet bepaald "landelijke villa" zeg maar. :)

Keuken is wel een soort van pijpenla, 180cm breed, 5.30 diep. Dus de keuken moet volledig aan 1 kant geplaatst worden, geen mogelijkheid tot kastjes aan de andere kant.
Kijk dat maakt het al een stuk duidelijker :D.
Ga je voor een vol lage kasten met boven kasten of een deel enkel laag en een paar vol hoge kasten ?
Ik vind dat soort keukens altijd lastig omdat als je te veel hoog doet het heel snel lijkt alsof je de ruimte dicht bouwt.
Er is geen muur bij die leidingkoker. Nu zit d'r een plaat hout voor, straks ook.
We denken aan een soort van Billy of een stellingkast. Al dan niet met open of dichte achterkant. (Voordeel van dichte achterkant is dat we met wat geluk de leidingkoker open kunnen laten en de achterkant van de kast als afsluiting kunnen gebruiken.)

Het is ook niet dat ik d'r dagelijks bij moet kunnen maar het is de enige goede toegang tot dat ding dus vind het wel fijn om 'm bereikbaar te houden. Zeker ook omdat ik nog wat bedrading d'r doorheen wil trekken. (UTP zodat mijn kantoor beter is aangesloten, electra en d'r moet ook nog een rioleringsbuis doorheen voor het toekomstige toilet.)
Heb je foto's / tekeningen van hoe het in elkaar zit nu heb ik eigenlijk nog geen echt beeld.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Kijk dat maakt het al een stuk duidelijker :D.
Ga je voor een vol lage kasten met boven kasten of een deel enkel laag en een paar vol hoge kasten ?
Ik vind dat soort keukens altijd lastig omdat als je te veel hoog doet het heel snel lijkt alsof je de ruimte dicht bouwt.
Even een kleine situatieschets:
- Links zit een raam en de deur naar de tuin
- Rechts zit de deur naar de gang en de leiding koker
- Achter zit een open verbinding met de woonkamer van een meter of anderhalf breed

Links willen we lage kasten met zo hoog mogelijke bovenkasten (we kunnen mogelijk het plafond nog 12cm verhogen waardoor we een totale hoogte van 252 kunnen realiseren in plaats van de 241 die het nu is. Zit links boven ook nog een raam dat nu blind is en we door glas willen laten vervangen om net even wat meer licht de keuken in te krijgen.

Helemaal rechts, net tegen de leidingkoker aan, willen we 2 hoge kasten van 60cm breed, waarbij de meest rechter de koelkast met klein bovenkastje moet krijgen en de linker (combi)magnetron en oven.

Qua verdeling waar we nu op uitkomen (van links naar rechts):

60cm (vaatwasser) + bovenkast
80cm (wasbak) + bovenkast
80cm (werkplad) + bovenkast
80cm (inductieplaat) + bovenkast
60cm (werkblad) + bovenkast
60cm hoge kast (kastruimte, magnetron, oven)
60cm hoge kast (koelkast met mogelijk kleine ruimte d'r boven)

De hoge kasten worden mogelijk 220cm of 240cm hoog, dit dus afhankelijk van of 240 net wel of net niet onder het plafond past en of we het plafond gaan verhogen. (Vervangen wil ik sowieso, de electra d'r boven is een puinhoop, er ligt nog een ventilatiekoker die we niet gebruiken en de spotjes mogen d'r ook wel uit en vervangen worden.)

Rechts naast de koelkast willen we dus een ondiepe stellingkast of iets anders dat we relatief makkelijk kunnen verwijderen om bij de leidingkoker te kunnen. Da's rond de 50cm breed, ik kan d'r iets mee varieren. (De hele leidingkoker bestaat uit 2 houten platen die we hoe dan ook gaan vervangen.

Heb ook nog zitten denken om de hele achterwand 30cm naar voren te halen zodat de leidingkoker niet meer naar voren uit steekt maar volgens mij verliezen we daar alleen maar keuken ruimte mee en kunnen we beter die 50cm gewoon opvullen met een ondiepe kast van een cm of 30, 40 diep waarin we kookboeken, keukenmachine en andere dingen plaatsen.

Overigens, bijna alle onderkasten worden lades. Dat vinden we handiger dan klassieke keukenkastjes.
[...]
Heb je foto's / tekeningen van hoe het in elkaar zit nu heb ik eigenlijk nog geen echt beeld.
Yep, alleen heb ik nul ervaring met image hosters.
Welke kan ik daarvoor het beste gebruiken? (Dan maak ik even een scan en upload die.)

Ik hoop dat bovenstaande al een beetje een beeld geeft van wat we in gedachten hebben. We willen echt de kastruimte maximaliseren ten opzichte van nu, maar verder ook dingen als een rechthoekige wasbak (is nu rond), inductie en de magnetron op een handiger plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Geslaagd voor onze nieuwe keuken bij ASWA Keukens in Dordrecht! 5.5m hoogglans spierwit. Met enkel lades. 180cm brede kastenwand er haaks op met alle apparatuur. Alles is gelukt met Siemens apparatuur. Ik kreeg geen goed gevoel bij Pelgrim ondanks de 8 jaar garantie t.o.v. 5 jaar bij de Siemens apparatuur.

Composiet zwart blad er op. Mooi dun 1,2cm. Ik ben helemaal blij.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
NeHoX schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:19:
Geslaagd voor onze nieuwe keuken bij ASWA Keukens in Dordrecht! 5.5m hoogglans spierwit. Met enkel lades. 180cm brede kastenwand er haaks op met alle apparatuur. Alles is gelukt met Siemens apparatuur. Ik kreeg geen goed gevoel bij Pelgrim ondanks de 8 jaar garantie t.o.v. 5 jaar bij de Siemens apparatuur.

Composiet zwart blad er op. Mooi dun 1,2cm. Ik ben helemaal blij.
Ik heb echt 100% hetzelfde waar mijn einde van het rechte stuk haaks loopt (soort barretje) ook alles Siemens, Spierwit. Twijfel nog over het blad maar ik neig ook naar zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

robino007 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:15:
[...]

Ik heb echt 100% hetzelfde waar mijn einde van het rechte stuk haaks loopt (soort barretje) ook alles Siemens, Spierwit. Twijfel nog over het blad maar ik neig ook naar zwart.
Composiet en dan een mooi donker blad gepolijst. Vanaf grijs t/m zwart vonden wij erg mooi. Wij hebben voor zwart met een glitter/spikkel gekozen. Paar jaar geleden was een dik blad nog in maar van de keukens die wij hebben mogen aanschouwen toonde voor ons de dikkere bladen robuust maar wat plastic achtiger aan dan de composiet/granieten dunnere bladen. 1.2cm is dun maar ontzettend strak ogend.

Bij welke keukenzaak ben jij gegaan?

Ik moet zeggen dat ASWA keukens erg luxe oogt en ook de verkopers gedragen zich als een audi verkoper :+ Wij hadden echter het geluk om door een minder ervaren maar ontzettende zachtaardige jongedame (Michelle) geholpen te worden. Ze had wat ons betreft zeker de gunfactor. Vandaar dat we na heel kort maar stevig onderhandelen de handtekening hebben gezet. Zeker een aanrader om samen met Michelle bij ASWA een keuken uit te zoeken. Niet pushy, denkt goed mee, vraagt naar een budget en zoekt daar de juiste match bij.

[ Voor 11% gewijzigd door NeHoX op 11-02-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste bericht.
We gaan een nieuwe keuken bestellen. Het wordt onze eerste echte nieuwe keuken en we zijn daar erg enthousiast over. De fronten worden een combinatie van massief eiken en een zeer matte antraciete poedercoating van het merk Rempp. Het liefst had ik daar een betonnen blad op geplaatst maar dat wordt toch door heeeeeel veel "professionals" afgeraden. We hadden nu eigenlijk al gekozen voor een composiet betonlook (Artestone concreto light) maar ik zag gisteren bij de keukenwinkel nog een voorbeeld liggen van Dekker LightBeton in de kleur manhattan. Wauw! Dat vinden wij toch wel heel mooi!
Eigenlijk is het toch echt beton (met coating) om een lichtere kern heen gegoten.
Nu ben ik op zoek naar objectieve gebruikservaring van consumenten maar ik kan op internet alleen maar de productbrochures en verkoop verhaaltjes vinden.... Is er hier iemand die ervaring heeft met dit product?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 16:11

cold45

101101

Na Het Grote Keuken Topic doorgespit te hebben ben ik er nog steeds niet uit wat een goede keukenboer is.

In de OP staat een lijst met laag/midden/hoog segment qua keukenkasten. Hoe is deze tot stand gekomen en hoe moet ik deze lezen? Siematic staat bovenaan. Op andere sites lees ik vaak dat je daarbij juist veel voor merk betaalt en niet zo zeer voor kwaliteit. Bruynzeel staat bij laag, terwijl ik dit merk in hoog had verwacht; is dat goede marketing geweest?

Daarnaast zullen de verschillende merken verschillende ranges aanbieden. Zo heeft de Bruynzeel drie segmenten. Valt het hoogste Bruynzeel segment ook in het lage segment?

Ik wil een kwalitatief goede keuken hebben. Dus niet eentje die uit elkaar gaat vallen of waar dingen loslaten na 10 of 20 jaar. Betekent dit dat ik in de OP naar het lijstje hogere segment moet kijken?

Ik heb geen zin om continu op mijn hoede te zijn dat ik ergens voor "opgelicht" wordt, maar wil de verkoper kunnen vertrouwen (uiteraard in combinatie met eigen gezonde verstand). E.g. dat ik een audi koop voor audi geld ipv een fiat voor audi geld. Winkels waarbij je van een audi voor audi geld kan afdingen naar audio voor fiat geld vind ik dus al niet meer betrouwbaar. Daarmee vallen alle winkels van DMG dus af en daarmee 80% van de keukenwinkels in NL :).
De ruimte waar de keuken in komt heeft wat uitdagingen. Ik zoek daarom een keukenleverancier die mee kan denken over ontwerp/oplossing, maar ook zorgt (eventueel via 3e monteur) voor goede plaatsing. Daarmee vallen IKEA, maar ook veel stunters (e.g Keukensale / Primo) en lokale keukenboeren die losse kasten leveren af.
Maar wat blijft er dan over?

Zowel op Google als in dit topic kom je veel vergelijkingssites tegen, waarvan qasa het meest. Het is wel erg opvallend dat een aantal bedrijven systematisch dagelijks m.u.v. weekend minstens één review krijgen. De hele opzet van die sites wekt bij mij niet de indruk dat de informatie heel objectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook IKEA maakt keukens die niet over 10 jaar uit elkaar vallen. Alleen vinden sommigen de afwerking van de binnenkant minder, vinden ze de apparatuur minder luxe en zijn ze niet zo sterk in mooie betaalbare werkbladen.

Als ik jou was zou ik lekker een timmerman benaderen die alles van je ontzorgt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
cold45 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:59:
Na Het Grote Keuken Topic doorgespit te hebben ben ik er nog steeds niet uit wat een goede keukenboer is.

In de OP staat een lijst met laag/midden/hoog segment qua keukenkasten. Hoe is deze tot stand gekomen en hoe moet ik deze lezen? Siematic staat bovenaan. Op andere sites lees ik vaak dat je daarbij juist veel voor merk betaalt en niet zo zeer voor kwaliteit. Bruynzeel staat bij laag, terwijl ik dit merk in hoog had verwacht; is dat goede marketing geweest?

Daarnaast zullen de verschillende merken verschillende ranges aanbieden. Zo heeft de Bruynzeel drie segmenten. Valt het hoogste Bruynzeel segment ook in het lage segment?

Ik wil een kwalitatief goede keuken hebben. Dus niet eentje die uit elkaar gaat vallen of waar dingen loslaten na 10 of 20 jaar. Betekent dit dat ik in de OP naar het lijstje hogere segment moet kijken?

Ik heb geen zin om continu op mijn hoede te zijn dat ik ergens voor "opgelicht" wordt, maar wil de verkoper kunnen vertrouwen (uiteraard in combinatie met eigen gezonde verstand). E.g. dat ik een audi koop voor audi geld ipv een fiat voor audi geld. Winkels waarbij je van een audi voor audi geld kan afdingen naar audio voor fiat geld vind ik dus al niet meer betrouwbaar. Daarmee vallen alle winkels van DMG dus af en daarmee 80% van de keukenwinkels in NL :).
De ruimte waar de keuken in komt heeft wat uitdagingen. Ik zoek daarom een keukenleverancier die mee kan denken over ontwerp/oplossing, maar ook zorgt (eventueel via 3e monteur) voor goede plaatsing. Daarmee vallen IKEA, maar ook veel stunters (e.g Keukensale / Primo) en lokale keukenboeren die losse kasten leveren af.
Maar wat blijft er dan over?

Zowel op Google als in dit topic kom je veel vergelijkingssites tegen, waarvan qasa het meest. Het is wel erg opvallend dat een aantal bedrijven systematisch dagelijks m.u.v. weekend minstens één review krijgen. De hele opzet van die sites wekt bij mij niet de indruk dat de informatie heel objectief is.
Even inhakend op de lijstjes, die zijn van internet geplukt en vanuit ervaringen hier en het vorige topic opgebouwd. Iedere keukenboer heeft wel in zijn ding een laag/midden/hoog, maar om even bruynzeel als voorbeeld te nemen. Gewoon heel veel bekend van de sociale huur en basis keukens, niks spannends of innoverends. Waarbij een Siematic echt mikt op de high end markt. Daar tussenin vind je van alles.

Waar je vooral voor jezelf goed op moet letten is:
Wat wil je?
Wat wil je er voor uitgeven
Welke luxe veroorloof je je?
Heb je merk voorkeuren?

Als je echt maatwerk wilt zal je een timmerman/meubelbouwer in de hand kunnen nemen. Kan qua kosten vergelijkbaar met een "reguliere" keuken, maar vereist vaak wel zelf zoeken naar apparatuur en dat ook vooraf al ingemeten hebben etc. Inbouw koelkasten bijvoorbeeld zijn er in veel maten, zo ook ovens etc.

Zoek even terug op Almere en omgeving in dit topic, er werden wat goede zaken genoemd die niet onder DMG vielen dacht ik.

En over het algemeen gaan alle keukens wel een 10 jaar mee van Bruynzeel tot Ikea en Siematic. Miots je er ook met de correcte manier mee om gaat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dit weekend prettig verrast door Bruggink uit Heelweg. (Waar? Heelweg... Ergens ver in de Achterhoek, voorbij Doetinchem.) - http://www.bruggink-bv.nl/

De enige partij waarbij we dezelfde kleur (groen) hebben gezien als bij Ikea waar we toch wel erg van gecharmeerd zijn èn meteen een partij die letterlijk alles onder 1 dak heeft. (Ze bouwen complete huizen, dus hoeven geen hele trits onderaanneemers te gebruiken voor electra, loodgieterswerk, timmermanswerk, etc.)

Mijn schoonouders zijn erg tevreden over ze en voor zover wij weten hanteren ze netto prijzen. (Weinig tot geen onderhandelingsruimte, maar wel een totaalprijs waarmee je volledig ontzorgd word en echt helemaal niets meer zelf hoeft te regelen behalve betalen en het binnen laten van de mannen in je huis.)

We hebben ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook een keuken/badkamer project aannemen dat wat verder weg ligt. Als daarop het antwoord "ja" is, gaan we met ze in gesprek over de keuken, badkamer en toilet. (Helaas doen ze voor zover ik weet geen zonnepanelen en groen dak dus daar moet ik nog voor op speurtocht.)

Qua apparatuur zien we steeds minder door de bomen het bos. Langs geweest in de showroom ATAG/Etna/Pelgrim en eigenlijk word ik van die apparatuur niet noodzakelijkerwijs veel blijer dan van de apparatuur van Whirlpool/Ikea. Maar 1 of 2 koelkasten met digitale temperatuurinstelling / indicatie, kookplaten met de bediening zo'n beetje in het midden van de plaat, etc.

Wel nog een inductieplaat tegen gekomen (in een andere showroom) met een magnetische draaiknop. Vergeten merk en type op te schrijven. Weet iemand toevallig welk merk dat zou kunnen zijn en of er meerdere zijn? Lijkt mij ideaal om per "pit" zo'n knop te hebben, die je voor het schoonmaken gewoon kunt verwijderen. Qua bediening spreekt het me iig erg aan.

Andere vraag is waar nu eigenlijk die kwaliteitsverschillen tussen Whirlpool en pak 'm beet ATAG/Pelgrim in zitten. Etna is duidelijk, profileert zich op de onderkant van de markt en dat zie je aan de prijzen, features en uitgebreidheid van het assortiment maar als ik kijk naar de features van Whirlpool/Ikea en die van ATAG/Pelgrim kan ik niet echt grote verschillen ontdekken. Het enige verschil dat ik nu lijk te zien, is de aansluitwaarde en dus het totale vermogen van de inductieplaten waarbij ik bij Ikea maximaal dacht ik 7KW zag en bij ATAG/Pelgrim richting 12KW. (Maar ik kan me vergissen. Het lijkt in ieder geval wel een relevant verschil. Branders met een max. van 2300W vs 3000W.)

[ Voor 39% gewijzigd door unezra op 13-02-2017 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
unezra schreef op maandag 13 februari 2017 @ 06:59:
Dit weekend prettig verrast door Bruggink uit Heelweg. (Waar? Heelweg... Ergens ver in de Achterhoek, voorbij Doetinchem.) - http://www.bruggink-bv.nl/
nee joh, da's hier op een paar minuten rijden :P
superzaak is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kaasplank schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:02:
[...]

nee joh, da's hier op een paar minuten rijden :P
superzaak is dat.
Hahahaha! :)
Voor ons is het iets meer dan een uur rijden maar da's het voor een keuken en badkamer zeker wel waard.

We hebben inmiddels antwoord en ze doen inderdaad projecten in Zeist dus we gaan binnenkort een afspraak maken en kijken wat zij als alternatief op Ikea kunnen bieden.

Hoop dat het prijs-technisch all-in een beetje in de buurt komt en volledig ontzorgd worden is me ook wel wat waard. (Juist omdat zij alles doen en zelf huizen bouwen, zijn de lastige dingen in ons project zoals een gek muurtje in de badkamer voor hen waarschijnlijk niet zo lastig.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1rdG3Ff.jpg

Deze is het geworden. Helaas foto van een printje. Kastenwand lijkt wel bruin maar is echt donker/grijs.

[ Voor 10% gewijzigd door NeHoX op 13-02-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:05
NeHoX schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:18:
[afbeelding]

Deze is het geworden. Helaas foto van een printje. Kastenwand lijkt wel bruin maar is echt donker/grijs.
Mooi! En lekker ruim ook ... 5.5 meter :D
Lijkt qua lades, kasten, kleuren en apparatuur enorm op die van ons (alleen dan 1.5 meter langer :+ ).

Waarom heb je voor composiet gekozen ipv graniet, omdat het blad dan dunner kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Het Vosje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Mooi! En lekker ruim ook ... 5.5 meter :D
Lijkt qua lades, kasten, kleuren en apparatuur enorm op die van ons (alleen dan 1.5 meter langer :+ ).

Waarom heb je voor composiet gekozen ipv graniet, omdat het blad dan dunner kon?
Graniet viel buiten budget. En blad is nu inderdaad mooi dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
NeHoX schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:18:
[afbeelding]

Strakke keuken! Geen afzuigkap zie ik, gekozen voor een downdraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

bvbal79 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Strakke keuken! Geen afzuigkap zie ik, gekozen voor een downdraft?
Nee zit in de koof. Als je goed kijkt zie je hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:30

Ankh

|true

Meld zich ook in het topic.
Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning (oplevering eind 2017) en daarvoor dus ook aan het rondkijken qua keukens. Oriënterend gesprek bij een Keukenkampioen 8)7 (reden: enige toko die die avond open was). Ook bij ons wilde ze meteen wat verkopen. Dus daar komen we ook niet meer.

Nu zijn wij bij een Eiland de Wild terecht gekomen. Eerst oriënterend, waarbij een losse schets is opgesteld. Bij het tweede gesprek wat meer in de diepte getreden en heeft ze een 3D tekening gemaakt:
Keuken
Op de plek van het perspectief staat een tweetal hoge kasten (Eiken) voor de apparaten (koel/vries, oven en magnetron). Tijdens het gesprek zijn ook de apparaten besproken. Ze was nu uitgegaan van ATAG apparatuur + Miele vaatwasser (actie model).

Nu lees ik vooral dat ATAG tegenwoordig wat goedkoper is. Onze huidige keuken is Ikea / Whirlpool en draait al 6 jaar goed. De offerte komt nu uit (zonder korting) op € 16.600,-.

Wij vragen ons dus af, is het verstandig over te stappen naar Siemens (bijvoorbeeld)? En kunnen wij er vanuit gaan dat we nog korting krijgen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:25

Dezz

Dezz's Insomnia

NeHoX schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:21:
[...]

Ik moet zeggen dat ASWA keukens erg luxe oogt en ook de verkopers gedragen zich als een audi verkoper :+ Wij hadden echter het geluk om door een minder ervaren maar ontzettende zachtaardige jongedame (Michelle) geholpen te worden. Ze had wat ons betreft zeker de gunfactor. Vandaar dat we na heel kort maar stevig onderhandelen de handtekening hebben gezet. Zeker een aanrader om samen met Michelle bij ASWA een keuken uit te zoeken. Niet pushy, denkt goed mee, vraagt naar een budget en zoekt daar de juiste match bij.
Even een brutale vraag; maar aan wat voor kortingspercentage moet ik denken? Ik had namelijk het idee dat er bij een zaak als ASWA vrij weinig te onderhandelen viel. Heb ik dit goed en gaat het 'slechts' om een paar honderd euro of is er meer onderhandelingsruimte?

Beam Me Up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Dezz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Even een brutale vraag; maar aan wat voor kortingspercentage moet ik denken? Ik had namelijk het idee dat er bij een zaak als ASWA vrij weinig te onderhandelen viel. Heb ik dit goed en gaat het 'slechts' om een paar honderd euro of is er meer onderhandelingsruimte?
Ging inderdaad om een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
5 jaar geleden ging het bij mij bij ASWA om bijna 18% korting (keuken was ruim onder 10k euro's). Wij hadden een hoogglans wit Pronorm/Silverline hoekkeuken (2 x 2,8 meter) met apparatenwand en allemaal siemens apparatuur voor 7000 piek inclusief montage, wel ex blad (hebben er beton ciré op laten maken).

Keuken is overigens nog als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hoe zit dat trouwens met hete pannen?

Ik hoor nogal wat verschillende geluiden over dat je op het een wel een gloeiend hete pan kunt zetten en op het ander niet, maar iedereen lijkt er anders over te denken.

Ok, dat kunststof geen hete pan aan kan lijkt me duidelijk, maar wij twijfelen tussen composiet en keramiek. (Hoewel marmer ook nog zou kunnen.) Krasvast en er zonder pardon een hete pan op kunnen zetten lijkt ons wel heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

unezra schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:44:

Ik hoor nogal wat verschillende geluiden over dat je op het een wel een gloeiend hete pan kunt zetten en op het ander niet, maar iedereen lijkt er anders over te denken.

Ok, dat kunststof geen hete pan aan kan lijkt me duidelijk, maar wij twijfelen tussen composiet en keramiek. (Hoewel marmer ook nog zou kunnen.) Krasvast en er zonder pardon een hete pan op kunnen zetten lijkt ons wel heel erg fijn.
Tsja, de werkbladenspecialisten die ik sprak, zeiden allemaal dat het met composiet waarschijnlijk geen enkel probleem is, en met graniet waarschijnlijk ook niet. Maar alleen met keramiek zei elke winkel dat dit geen enkel probleem was.

Keramiek is alleen niet zo goed in puntbelastingen, maar ik heb er toch voor gekozen. Ik vind het er waanzinnig gaaf uitzien.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 13-02-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:29
unezra schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:44:

Grappig wij twijfelden ook heel erg tussen die drie materialen. Vele weken onderzoek gedaan en veel natuursteenboeren bezocht. Uiteindelijk voor composiet gegaan.

Van alle materialen die je hierboven noemt kan alleen keramiek echt tegen hitte. Hier kun je dus zonder problemen een hete pan opzetten. Bij marmer heb je kans op scheuren door een thermoshock reactie en bij composiet kan de hars of het bindmiddel niet tegen extreme hitte. Een warme pan of ovenschaal is geen probleem tot een graad of 60 zeg maar.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Davidshadow13 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Grappig wij twijfelden ook heel erg tussen die drie materialen. Vele weken onderzoek gedaan en veel natuursteenboeren bezocht. Uiteindelijk voor composiet gegaan.
Hoe ben je tot die keus gekomen? Ik wilde toch met een gerust hart een pan kunnen neerzetten en vond zodanig een pan laten vallen meer een uitzonderingsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 10:57
Grappig dat er hier ineens zoveel Aswa keukens "bovenwater"komen. Tijdje geleden een Silverline keuken besteld. Gespoten hoogglans wit(dus geen laklaminaat) eiland van 280CM x 110CM met een zwart keramisch blad. Alles laden behalve de spoelkast en vaatwasser.

Daarbij nog een kastenwand van 3x60CM met daarnaast in een nis nog 2x60CM onderkasten als "koffiecorner" Novy plafond unit, Quooker, Atag gaskookplaat, Siemens, oven, stoomoven, vaatwasser en koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:29
JvS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Hoe ben je tot die keus gekomen? Ik wilde toch met een gerust hart een pan kunnen neerzetten en vond zodanig een pan laten vallen meer een uitzonderingsituatie.
Prijs en hele specifieke eisen qua afwerking. Wij kwamen eerst uit op een marmer look keramisch blad van Montapanel. Mooi, heel schappelijk geprijsd maar dit blad was nogal dof en had een bepaalde textuur die we niet echt mooi vonden. Later bleek het heel moeilijk om gladde of gepolijste keramische bladen te krijgen.

Uiteindelijk toch helemaal het perfecte "marmer look" keramisch werkblad gevonden van TopLine. Deze was net nieuw en mooi gepolijst. Echter kwam dit voor alleen ons eiland al uit op een prijs van €10.000,- :O voor alleen het blad!

Uiteindelijk dus voor een composiet blad van Silestone gegaan, uit de duurste prijsgroep. Dit is één van de beste merken qua composiet en bevat een veel hoger gehalte kwarts dan de goedkopere composiet bladen en is daardoor sterker. Het blad is gepolijst en 2 cm massief. We zijn er nog steeds erg blij mee en het materiaal spreekt veel meer dan de keramische opties die wij hebben gezien. Wij nemen het voor lief dat we een onderzetter onder onze pannen moeten zetten. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Magicw00b schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:01:
Grappig dat er hier ineens zoveel Aswa keukens "bovenwater"komen. Tijdje geleden een Silverline keuken besteld. Gespoten hoogglans wit(dus geen laklaminaat) eiland van 280CM x 110CM met een zwart keramisch blad. Alles laden behalve de spoelkast en vaatwasser.

Daarbij nog een kastenwand van 3x60CM met daarnaast in een nis nog 2x60CM onderkasten als "koffiecorner" Novy plafond unit, Quooker, Atag gaskookplaat, Siemens, oven, stoomoven, vaatwasser en koelkast.
Komt door de positieve kritiek hier op het forum. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe. Hoe ging de afhandeling van de bestelling van je nieuwe keuken tot en met het gebruik nu?

Erg benieuwd naar je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 10:57
Bestelling ging goed, hij moet nog geleverd worden. Maar eerst nog wachten op de oplevering van ons nieuwbouw huis.
Over het verkoop proces geen verkeerd woord.Omdat schoonpa bij Aswa werkt eerst naar een drietal andere keukenboeren gegaan. Pas daarna na Aswa. En uiteindelijk bij Aswa getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Hier ook voor Keramiek gekozen vanwege de temp belasting en uitstraling.

Het is de Betonriver geworden van Montapanel, wel lastig plaatsen vanaf een klein staaltje, maar ben erg benieuwd hoe het in het groot gaat worden straks.
6cm dik om een beetje stoere look te behouden (uiteraard is dit cosmetisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 23:03
Dit is onze keuken: Hijstaat links op deze tekening, de hele bovenste muur is een schufpui.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2m7dsvm.jpg
En dit is er getekend:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33nhpwy.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6f8olx.jpg
Nog mensen tips?

We willen zelf de spoelbak naast de kookplaat.

Blad is van Corian en de keuken is hoogglans wit. Dit kan nog veranderen.....

[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 14-02-2017 09:34 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik zou juist ruimte tussen spoelbak en kookplaat houden want dat is je werkruimte. Wil je wat in de pan gooien moet je steeds over je spoelbak heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Kaasplank schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:47:
ik zou juist ruimte tussen spoelbak en kookplaat houden want dat is je werkruimte. Wil je wat in de pan gooien moet je steeds over je spoelbak heen.
Dat leek me juist niet zo'n probleem. Als je met natte dingen naar je kookstel moet vanuit je wasbak knoei je elke keer je aanrecht onder als je over een stuk blad moet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Ziet er goed uit en inderdaad, ik nou ruimte tussen spoelbak en kookplaat houden. Dat is normaal gesproken je werkruimte bij het koken. Misschien kun je de spoelbak iets dichter naar de kookplaat brengen zodat je nog wat werkblad daarnaast hebt, maar ik zou de bak zeker niet direct ernaast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Dat leek me juist niet zo'n probleem. Als je met natte dingen naar je kookstel moet vanuit je wasbak knoei je elke keer je aanrecht onder als je over een stuk blad moet.
Zoals wat? Daar heb ik nu echt nooit last van.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

unezra schreef op maandag 13 februari 2017 @ 06:59:
Wel nog een inductieplaat tegen gekomen (in een andere showroom) met een magnetische draaiknop. Vergeten merk en type op te schrijven. Weet iemand toevallig welk merk dat zou kunnen zijn en of er meerdere zijn? Lijkt mij ideaal om per "pit" zo'n knop te hebben, die je voor het schoonmaken gewoon kunt verwijderen. Qua bediening spreekt het me iig erg aan.
Neff is het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
leecher schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Zoals wat? Daar heb ik nu echt nooit last van.
Pan na het afgieten, groente die je gewassen hebt. een pan die overkookt etc.

Ik heb denk ik ook liever een groot stuk blad, dan 2 kleinere stukken.

Maar zit hier voor ervaringen van anderen, bedankt iedereen dus :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Als je een werkblad hebt dat makkelijk tegen dat geknoei kan zou dat toch ook geen issue moeten zijn? Ik moet er niet aan denken dat ik aan het koken ben en ik knoei vaatwater in m'n pannen ofzo...

edit: ik zou dus op z'n minst 1 kastbreedte (60cm) ertussen houden...

[ Voor 6% gewijzigd door RUFFNECK op 14-02-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
RUFFNECK schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Als je een werkblad hebt dat makkelijk tegen dat geknoei kan zou dat toch ook geen issue moeten zijn? Ik moet er niet aan denken dat ik aan het koken ben en ik knoei vaatwater in m'n pannen ofzo...

edit: ik zou dus op z'n minst 1 kastbreedte (60cm) ertussen houden...
Als je spettert met je kraan bedoel je? Dan spetter je in de pan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Als je spettert met je kraan bedoel je? Dan spetter je in de pan?
Bijvoorbeeld..kan toch? :) Net zoals je een bord onder je vergiet met gewassen groenten kan houden om naar je pan over te hevelen ;)

Maar zonder gekheid, uiteraard moet jij/jullie blij worden van je eigen keuzes natuurlijk, ik heb zelf nooit meteen een kookplaat naast een spoelbak gehad, maar ik kan alleen maar dingen bedenken (zoals bovenstaand) waarom ik persoonlijk dat niet zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Wij zijn ook toe aan een nieuwe keuken. De huidige valt letterlijk uit elkaar.
Nu zijn de vrouw en ik allebei nogal lomp en ruig, dingen zijn snel stuk bij ons.
Ons budget is niet heel hoog, rond de €7000,- De keuken is gewoon rechttoe, rechtaan, 4 meter lang. Het enige spannende is dat de ketel aan het eind hangt en hier een mooi kastje overheen gemaakt moet worden of iets dergelijks.

Nu zitten we te kijken naar een keuken van sloophout/steigerhout. Uiteraard voor het blad ander materiaal. Zelf vinden we dit fantastisch om te zien, en het is best binnen het budget te maken.

Zijn er ervaringen hier met sloophout/steigerhout voor een keuken?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://hulzhout.nl/wp-content/uploads/20150718_103700-e1444125158469.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ora et Labora op 14-02-2017 10:15 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Neff met de twistpad en Siemens heeft ook iets dergelijks in het assortiment (gehad?)

Afbeeldingslocatie: http://www.siemens-home.bsh-group.com/store/cms_media/a02-b2c/media/_remote/_master/products/cooking/teaser/276x155_MCMI017328_S2F09E100208.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik kan natuurlijk ook nog de kookplaat opschuiven naar het midden. Dan krijg je:

<werkblad><kookplaat><werkblad><spoelbak>

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm, die lijkt maar 1 centrale knop te hebben en ik twijfel of dat de plaat is die we hebben gezien.
We willen sowieso 1 slider of knop per "pit", zodat we niet eerst de pit hoeven te selecteren om 'm in te kunnen stellen.

Zijn er nog meer merken die zoiets hebben, maar dan met 1 (magnetische) knop per zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:19:
Ik kan natuurlijk ook nog de kookplaat opschuiven naar het midden. Dan krijg je:

In mijn ervaring kan je beter 1 groter werk oppervlak hebben dan kleinere werkplekken verspreid door de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
leecher schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:20:
[...]

In mijn ervaring kan je beter 1 groter werk oppervlak hebben dan kleinere werkplekken verspreid door de keuken.
Aan de kopse kant heb ik dan 800x1200.

Volgens mij worden de afmetingen dan:

<800><kookplaat><800><spoelbak>

Als ik al afstand wil tussen kookplaat en spoelbak, dan vind ik 1200 wel veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Artbij op 14-02-2017 10:24 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Aan de kopse kant heb ik dan 800x1200.

Volgens mij worden de afmetingen dan:

<800><kookplaat><800><spoelbak>

Als ik al afstand wil tussen kookplaat en spoelbak, dan vind ik 1200 wel veel.
Ik heb BIJNA dezelfde afmeting eiland (ik heb schiereiland) als jij. Een kant dus tegen de muur en wilde daar dus geen spoelbak tegen aan, maar ook geen kookplaat. In mijn geval was dus <kookplaat 90cm in 120cm blad><werkblad 60cm><spoelbak 60cm><werkblad tegen muur 60cm> het best mogelijke:

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/vjvtux903/schema.png

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/m1ot70f3j/keuken2.png

[ Voor 6% gewijzigd door RUFFNECK op 14-02-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:30

Ankh

|true

Ankh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:22:
Meld zich ook in het topic.
Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning (oplevering eind 2017) en daarvoor dus ook aan het rondkijken qua keukens. Oriënterend gesprek bij een Keukenkampioen 8)7 (reden: enige toko die die avond open was). Ook bij ons wilde ze meteen wat verkopen. Dus daar komen we ook niet meer.

Nu zijn wij bij een Eiland de Wild terecht gekomen. Eerst oriënterend, waarbij een losse schets is opgesteld. Bij het tweede gesprek wat meer in de diepte getreden en heeft ze een 3D tekening gemaakt:
[afbeelding]
Op de plek van het perspectief staat een tweetal hoge kasten (Eiken) voor de apparaten (koel/vries, oven en magnetron). Tijdens het gesprek zijn ook de apparaten besproken. Ze was nu uitgegaan van ATAG apparatuur + Miele vaatwasser (actie model).

Nu lees ik vooral dat ATAG tegenwoordig wat goedkoper is. Onze huidige keuken is Ikea / Whirlpool en draait al 6 jaar goed. De offerte komt nu uit (zonder korting) op € 16.600,-.

Wij vragen ons dus af, is het verstandig over te stappen naar Siemens (bijvoorbeeld)? En kunnen wij er vanuit gaan dat we nog korting krijgen?
Iemand die een mening heeft over ATAG? Lees op internet verschillende verhalen (over Pelgrim/ATAG/Etna).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
RUFFNECK schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:33:
[...]

Ik heb BIJNA dezelfde afmeting eiland (ik heb schiereiland) als jij. Een kant dus tegen de muur en wilde daar dus geen spoelbak tegen aan, maar ook geen kookplaat. In mijn geval was dus <kookplaat 90cm in 120cm blad><werkblad 60cm><spoelbak 60cm><werkblad tegen muur 60cm> het best mogelijke:

[afbeelding]

[afbeelding]
Eilanden zijn volgens mij exact even groot. Thanks voor de tekening :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Eilanden zijn volgens mij exact even groot. Thanks voor de tekening :).
No problem, sterker nog, we hebben bijna dezelfde keuken ;) (qua vorm/indeling/ontwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:02
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:33:
Dit is onze keuken: Hijstaat links op deze tekening, de hele bovenste muur is een schufpui.
[afbeelding]
En dit is er getekend:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Nog mensen tips?

Ik zou zelf de spoelbak niet op de hoek plaatsen ivm spetteren/knoeien op de vloer. Ik zou die persoonlijk omwisselen met de vaatwasser. dan hou je wellicht iets minder kastruimte over, maar dat zou ik persoonlijk fijner vinden.

*Malfunctions' vriendin is een notoire knoeier en een spoelbak op die plek garandeert vrijwel dat ik elke dag dat stuk vloer kan dweilen. En als je een vloer hebt die enigszins gevoelig is voor waterschade kan dat ook nog een overweging zijn. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
[afbeelding]
En dit is er getekend:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Nog mensen tips?

Zijn jullie links of rechtshandig? Nu is het afspoelen en met name linkerhand de vaatwasser in. Ben je rechtshandig dan kan dit op den duur "irritant" worden. Is puur een stuk gemak en comfort om dan rechts van de spoelbak je vaatwasser te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
@unezra:

Ik kan me herinneren dat Samsung tegenwoordig ook een inductiekookplaat heeft met daarbij een magnetische draaiknop. Volgens mij betreft het het volgende model: Chef Collection Inductie Kookplaat
NZ84J9770EK/EF

Te vinden via de volgende link:
http://www.samsung.com/nl...nces/cooktop-nz84j9770ek/

Is dit diegene die je gezien had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:51
[afbeelding]
En dit is er getekend:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Nog mensen tips?

Cool een Novy Zen!, heb m zelf ook O+
Overigens hebben wij bijna dezelfde maat qua eiland. Wij hebben 1 kastje van 50cm omdat het composiet werkblad niet leverbaar was in 3m+ en wij wilden er echt geen naad in. Uiteindelijk merken we niks van deze concessie.

Wij hebben de spoelbak in het midden van de "3" kastjes gedaan. Met aan elke kant 60cm ruimte (aan de kant van je kookplaat heb je eigenlijk 90cm). En dat bevalt uitstekend. Zou er niet aan moeten denken om je spoelbak aan de rand van je eiland te hebben, dan sta je echt continu te dweilen, althans, dat zou ik hebben :).

Onze kastenwand is iets groter (6 kastjes breed) en hebben hier een nis in gecreëerd voor het koffiezetapparaat, keukenmachine enz. Hier zijn we erg blij mee, je zou anders al die apparaten op je eiland moeten hebben staan.

Heb je ook gedacht aan stopcontacten in je eiland? Bijvoorbeeld bovenop je werkblad, of aan de zijwanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Luuk84 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Overigens hebben wij bijna dezelfde maat qua eiland. Wij hebben 1 kastje van 50cm omdat het composiet werkblad niet leverbaar was in 3m+ en wij wilden er echt geen naad in. Uiteindelijk merken we niks van deze concessie.

Wij hebben de spoelbak in het midden van de "3" kastjes gedaan. Met aan elke kant 60cm ruimte (aan de kant van je kookplaat heb je eigenlijk 90cm). En dat bevalt uitstekend. Zou er niet aan moeten denken om je spoelbak aan de rand van je eiland te hebben, dan sta je echt continu te dweilen, althans, dat zou ik hebben :).

Onze kastenwand is iets groter (6 kastjes breed) en hebben hier een nis in gecreëerd voor het koffiezetapparaat, keukenmachine enz. Hier zijn we erg blij mee, je zou anders al die apparaten op je eiland moeten hebben staan.

Heb je ook gedacht aan stopcontacten in je eiland? Bijvoorbeeld bovenop je werkblad, of aan de zijwanden?
Die Novy Zen komt er niet...we hebben daar iets mooiers voor >:) .

We denken zelf aan een paar plakjes aan de kant van het raam naast de keukenkastjes. Stopcontacten liefst in een lade. Maar daar moeten we nog over nadenken.
Jipsy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Zijn jullie links of rechtshandig? Nu is het afspoelen en met name linkerhand de vaatwasser in. Ben je rechtshandig dan kan dit op den duur "irritant" worden. Is puur een stuk gemak en comfort om dan rechts van de spoelbak je vaatwasser te hebben.
Scherp opgemerkt. Maar voorspoelen doen we bijna niet. Waar heb ik anders een vaatwasser voor :).

Maar zal hier aan deken als we de keuze gaan maken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:21
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:10:

We denken zelf aan een paar plakjes aan de kant van het raam naast de keukenkastjes. Stopcontacten liefst in een lade. Maar daar moeten we nog over nadenken.
Even vanuit mijn kant,

Hoe bedoel je de stopcontacten in de lades?
Klinkt namelijk interessant om achteraf nog in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Rob-T6 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Even vanuit mijn kant,

Hoe bedoel je de stopcontacten in de lades?
Klinkt namelijk interessant om achteraf nog in te bouwen
Laden opendoen en dan een stekker erin doen. Wel geschikt voor staafmixers etc, niet voor koffiezetapparaten etc die altijd op je keukenblok staan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
Dit gaat onze keuken worden.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nx43ly.jpg

Natuurlijk kan alles nog veranderen als er hier mensen zijn die er iets beter van zouden kunnen maken of toffe ideeën hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Vraagje met betrekking tot de hoeveelheid "eenheidsworst" (niet kwaad bedoeld) die ik voorbij zie komen.

Waarom kiest iedereen toch voor hoogglans wit met een donker blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
Rubman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:54:
Vraagje met betrekking tot de hoeveelheid "eenheidsworst" (niet kwaad bedoeld) die ik voorbij zie komen.

Bij ons wordt het geen hooglans wit, maar we kiezen voor de combinatie wit, donkergrijs en keramisch houten vloer omdat we dit veruit de mooitste combinatie vinden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

mat wit hier en een donker houtige kleur keramisch blad...afgezien van mat of glans, vind ik wit gewoon lekker neutraal en te combineren met alles. Andere kleuren of afwerkingen hebben we overwogen, maar bij allemaal was het, wat nou als we na een paar jaar alweer uitgekeken zijn.

De ombouw/standbouw om de kasten heen, uiteraard ook in een contrast kleur om het niet al te steriel te maken, en een mooie vloer erbij helpt ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jipsy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:25:
[...]
Wij zijn allebei rechtshandig en onze huidige vaatwasser staat links. Dat is ook waar we de nieuwe vaatwasser willen hebben. Rechts van het aanrecht / kookplaat, via de spoelbak zo links de vaatwasser aan. (Vaatwasser staat tegen de buitenmuur aan, dus niet midden in de keuken.)
El_Fregadero schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:52:
[...]
@unezra:

Ik kan me herinneren dat Samsung tegenwoordig ook een inductiekookplaat heeft met daarbij een magnetische draaiknop. Volgens mij betreft het het volgende model: Chef Collection Inductie Kookplaat
NZ84J9770EK/EF

Te vinden via de volgende link:
http://www.samsung.com/nl...nces/cooktop-nz84j9770ek/

Is dit diegene die je gezien had?
Hmmm! Ik denk het inderdaad wel. Die "vlammetjes" komen me bekend voor.
Ziet er strak uit. Alleen dus jammer dat hier ook maar 1 knop is voor alle pitten. :(

Verbaasd me dat er blijkbaar niet zo veel inducieplaten met knoppen zijn. Vooral met sliders. Juist zo'n knop lijkt me meer een "gas-gevoel" geven, maar misschien is dat gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:10:
[...]

Die Novy Zen komt er niet...we hebben daar iets mooiers voor >:) .

Dat kan niet er is niks mooiers 8) Maar ben toch benieuwd wat je er van gaat maken?

In een lade? dat zou ik nou 2x al beu zijn, daarnaast zit dan altijd je snoer tussen je lade en je blad vast. Lijkt mij niet ideaal. Enige voordeel je ziet ze niet. Maar hoe belangrijk is het, op je muur zie je ze ook overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

unezra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:19:
[...]
Hmm, die lijkt maar 1 centrale knop te hebben en ik twijfel of dat de plaat is die we hebben gezien.
We willen sowieso 1 slider of knop per "pit", zodat we niet eerst de pit hoeven te selecteren om 'm in te kunnen stellen.

Zijn er nog meer merken die zoiets hebben, maar dan met 1 (magnetische) knop per zone?
Dan help je het idee achter de twistpad weer om zeep...
Ik vind de twistpad erg prettig werken. je drukt 'm in de richting van de zone die je wilt regelen en je draait er aan...
Geen ruimte kwijt voor 5 sliders in ons geval, 1 centrale plek om alles te regelen en wanneer je niet aan het koken bent leg je de twistpad weg en heb je geen 'uitstekende' onderdelen meer en kleine kinderhandjes kunnen het ook niet per ongeluk aanzetten (alhoewel dat toch niet echt een effect heeft bij inductie)...
Het systeem van Siemens hierboven vind ik ruk: geen glad oppervlak etc.. laat ze dan gewoon zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vraagje.
Mode. Net als baarden met een knotje.
Net zoals het een trend lijkt om alleen of voornamelijk lades te hebben, al dan niet 'greeploos'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Omdat je op een knallende felrode keuken bijvoorbeeld na een paar jaar uitgekeken bent en je er dan aan begint te irriteren...
Hou de basis 'neutraal' en maak de kleuren met de accessoires/schilderijen, die kun je ook nog eens redelijk goedkoop vervangen.
wij hebben ook een leliewitte keuken met een antraciet keramisch keukenblad. De kleuren komen van o.a. 2 schilderijen die er hangen. Mochten we nu na een aantal jaar op de kleuren zijn uitgekeken dan hangen we wat anders op en hoeven we niet weer te breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
RUFFNECK schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:02:
[...]

mat wit hier en een donker houtige kleur keramisch blad...afgezien van mat of glans, vind ik wit gewoon lekker neutraal en te combineren met alles. Andere kleuren of afwerkingen hebben we overwogen, maar bij allemaal was het, wat nou als we na een paar jaar alweer uitgekeken zijn.

De ombouw/standbouw om de kasten heen, uiteraard ook in een contrast kleur om het niet al te steriel te maken, en een mooie vloer erbij helpt ook wel :)
Ik heb dan zoiets van lekker neutraal en hetzelfde als alle andere woningen in de buurt. Toen we aan het kijken waren naar woningen (voordat we bij nieuwbouw uit kwamen) waren we mede door een keuken die niet standaard wit en hoogglans was eerder aangetrokken tot woningen. Maar dat kan aan ons liggen natuurlijk, ik houd al helemaal niet van hoogglans ivm vingerafdrukken enzo.
stresstak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Net zoals het een trend lijkt om alleen of voornamelijk lades te hebben, al dan niet 'greeploos'.
Lades snap ik wel, het bergt in veel gevallen makkelijker op dan een kastje.
Wij hebben ook meerder blokken met lades, maar daarnaast ook 2 carrousels en wat gewone kasten.
servies schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Omdat je op een knallende felrode keuken bijvoorbeeld na een paar jaar uitgekeken bent en je er dan aan begint te irriteren...
Hou de basis 'neutraal' en maak de kleuren met de accessoires/schilderijen, die kun je ook nog eens redelijk goedkoop vervangen.
wij hebben ook een leliewitte keuken met een antraciet keramisch keukenblad. De kleuren komen van o.a. 2 schilderijen die er hangen. Mochten we nu na een aantal jaar op de kleuren zijn uitgekeken dan hangen we wat anders op en hoeven we niet weer te breken...
Wij hebben dus juist voor zwart gekozen (met houtnerf) om een wat stoerdere keuken te krijgen in combinatie met keramisch blad met de uitstraling van beton.
Wit en dan zeker hoogglans kans soms juist wat prutserig/kitch over komen imho.

Maar zoals alles smaken verschillen gelukkig en als je er zelf uiteindelijk maar blij mee bent.

[ Voor 26% gewijzigd door Rubman op 14-02-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
We hebben gekozen voor hoogglans wit (nou ja, bijna wit) omdat het een stuk tijdlozer is dan felle kleuren of maffe patronen. Het past ook beter bij overige materialen die je in toch wat makkelijker vervangt dan je keuken.

bovendien is hoogglans harder en bij mat heb je sneller kans dat je door het poetsen er juist glimmende vlekken in poetst

oh en lades zijn gewoon erg handig en greeploos is gewoon mooi bij een strakke keuken.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Niet [...]

Lades zijn ook handiger dan kastjes, vandaar dat ze populair zijn.

Niet iedereen kiest hiervoor.

Volgens mij zijn witte keukens altijd al populair geweest. En is het sowieso een veilige keuze.
unezra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Wij zijn allebei rechtshandig en onze huidige vaatwasser staat links. Dat is ook waar we de nieuwe vaatwasser willen hebben. Rechts van het aanrecht / kookplaat, via de spoelbak zo links de vaatwasser aan. (Vaatwasser staat tegen de buitenmuur aan, dus niet midden in de keuken.)

[...]

Hmmm! Ik denk het inderdaad wel. Die "vlammetjes" komen me bekend voor.
Ziet er strak uit. Alleen dus jammer dat hier ook maar 1 knop is voor alle pitten. :(

Verbaasd me dat er blijkbaar niet zo veel inducieplaten met knoppen zijn. Vooral met sliders. Juist zo'n knop lijkt me meer een "gas-gevoel" geven, maar misschien is dat gewenning.
Ik wil mijn vaatwasser niet aan de buurkant. Heb het idee dat je muur dan vies wordt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Ik wil mijn vaatwasser niet aan de buurkant. Heb het idee dat je muur dan vies wordt.
Nu zijn wij echt niet van die subtiele wezens, maar de muur is bij ons nog nooit vies geworden...
(En gebeurt dat een keer: doekje d'r over en klaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Rubman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Ik heb dan zoiets van lekker neutraal en hetzelfde als alle andere woningen in de buurt. Toen we aan het kijken waren naar woningen (voordat we bij nieuwbouw uit kwamen) waren we mede door een keuken die niet standaard wit en hoogglans was eerder aangetrokken tot woningen. Maar dat kan aan ons liggen natuurlijk, ik houd al helemaal niet van hoogglans ivm vingerafdrukken enzo.

[...]

Wij hebben ook meerder blokken met lades, maar daarnaast ook 2 carrousels en wat gewone kasten.

[...]

Wij hebben dus juist voor zwart gekozen (met houtnerf) om een wat stoerdere keuken te krijgen in combinatie met keramisch blad met de uitstraling van beton.

Maar zoals alles smaken verschillen gelukkig en als je er zelf uiteindelijk maar blij mee bent.
Inderdaad, gelukkig verschillen smaken. Ik ben ook geen fan van hoogglans om dezelfde reden (heb het wel eerder gehad), maar in dit geval kies ik het niet puur voor het spiegelend effect, met de grote tuindeuren precies ertegenover (op het zuiden, dus kans dat alles zo zou 'weerkaatsen'..hoeft niet natuurlijk, maar goed, sowieso meer fan van matte kleuren).

Dat hoogglans harder is dan mat zou kunnen, maar ik denk dat alles afhangt van de kwaliteit van je kastjes, ik heb ook mat gehad en ook daar kon ik prima de boel afvegen zonder echt te "poetsen" (hoe hard moet je wel niet poetsen om het glanzend te krijgen vraag ik me dan af).

En natuurlijk los van je smaak (gerelateerd aan bijv de rest van je woningstijl/interieur dat je voor hetzelfde, eenheidsworst-gehalte, neutrale kiest), kan ik me voorstellen dat de grootte van je ruimte ook een rol speelt om eea 'licht' te houden..
unezra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Nu zijn wij echt niet van die subtiele wezens, maar de muur is bij ons nog nooit vies geworden...
Inderdaad, maar daarom ook handig om dan voor die muur verf te kiezen die makkelijk schoon te maken/schrobbaar is...of je zet zo'n lelijke doorzichtige plexiglas stuk tegen die muur :P

[ Voor 12% gewijzigd door RUFFNECK op 14-02-2017 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
[...]

Lades zijn gewoon praktisch. Mode is inderdaad greeploos en grote fronten met lades verstopt in lades wat de boel mijns inziens juist onpraktischer maakt. Een lade is opentrekken + pakken. Wat ik nu veel zie is lade aanduwen, open trekken, nog een lade open trekken om bijv bij je bestek te kunnen. Ik was er na 3x een lade open trekken in de showroom al klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Ligt aan je muur of je daar zomaar een doekje over haalt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Kaasplank schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:21:

bovendien is hoogglans harder en bij mat heb je sneller kans dat je door het poetsen er juist glimmende vlekken in poetst
Wij hebben juist voor mat gekozen. Als je gewoon goede kwaliteit hebt dan moet je flink poetsen om er glimmende vlekken in te krijgen. Hier 10 jaar ervaring ermee en nergens last van.

Hoogglans is mooi, maar ik zou me met 2 kinderen hier mateloos irriteren aan juist de vingervlekken etc en meer poetsen dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

leecher schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Lades zijn gewoon praktisch. Mode is inderdaad greeploos en grote fronten met lades verstopt in lades wat de boel mijns inziens juist onpraktischer maakt. Een lade is opentrekken + pakken. Wat ik nu veel zie is lade aanduwen, open trekken, nog een lade open trekken om bijv bij je bestek te kunnen. Ik was er na 3x een lade open trekken in de showroom al klaar mee.
Deels mee eens, maar je hebt ook grote lades waar de besteklade mee naar buiten komt, en je dus handmatig dan weer de besteklade alleen naar binnen moet duwen, wil je juist iets uit de grote lade pakken...Tuurlijk, dat kan je dan ook weer als onpraktisch ervaren, maar in elk geval is de keuze er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
leecher schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Exact dit, eerst duwen dan opentrekken op vervolgens weer te moeten grabbelen naar een verborgen la :?
RUFFNECK schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Deels mee eens, maar je hebt ook grote lades waar de besteklade mee naar buiten komt, en je dus handmatig dan weer de besteklade alleen naar binnen moet duwen, wil je juist iets uit de grote lade pakken...Tuurlijk, dat kan je dan ook weer als onpraktisch ervaring, maar in elk geval is de keuze er ;)
Wij hebben dus gekozen voor een smalle besteklade als bovenste lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricLee
  • Laatst online: 05-05-2021
Heeft iemand ervaring met houten (of fineer) greep loze kasten en eventuele ontstane vervuiling of verkleuring door het regelmatig openen en dichtdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
RUFFNECK schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Deels mee eens, maar je hebt ook grote lades waar de besteklade mee naar buiten komt, en je dus handmatig dan weer de besteklade alleen naar binnen moet duwen, wil je juist iets uit de grote lade pakken...Tuurlijk, dat kan je dan ook weer als onpraktisch ervaren, maar in elk geval is de keuze er ;)
Ja dat soort dingen heb ik ook gezien, blijft hetzelfde probleem. Spullen voor andere spullen zetten en dan constant dingen aan de kant moeten schuiven als je iets nodig hebt. Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel en wij proberen dat zoveel mogelijk te voorkomen. Geen lades in lades, geen kasten waar dingen achterin pas toegankelijk zijn als je hem half leeg hebt gehaald, geen hoekkasten waar hele pretparken met 3 draaimolens uit komen zetten, geen zooi die je af moet stapelen omdat je schaal onderop ligt.
Lade open, pakken en klaar is het doel hier.

Voor sommige spullen is dat eigenlijk niet efficiënt, spul als taartvormen gebruik je eigenlijk nauwelijks en dat neemt dan wel relatief veel ruimte in. Daarom zit ik te denken aan wat extra lades/rolbak onder het keukenblok waarvan het front de plint vormt. Moet ik 2x per jaar iets dieper bukken dan normaal maar dan kan ik ook daar direct bij zonder troep aan de kant te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Rubman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:19:
Die (carrousels) zijn ons destijds zelfs afgeraden door de keukenbouwer, ze waren naar zijn mening relatief duur en ze boden erg weinig extra opbergruimte... We hebben er toen eens ook eens goed naar gekeken en konden hem eigenlijk geen ongelijk geven...
Beton vind ik dan weer zo enorm standaard tegenwoordig en kitscherig...
idd.
Wij hebben 2 jaar geleden gekozen voor hoogglans gebroken leliewit met een antraciet keramisch blad en een geheel glazen achterwand i.p.v. tegels (enorm makkelijk schoon te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Luuk84 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Mag ik vragen bij welke keukenleverancier(s) jullie zijn geweest? Ik sta ook op het punt om een nieuwe keuken aan te schaffen, maar ervar wat vrees.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
servies schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Die (carrousels) zijn ons destijds zelfs afgeraden door de keukenbouwer, ze waren naar zijn mening relatief duur en ze boden erg weinig extra opbergruimte... We hebben er toen eens ook eens goed naar gekeken en konden hem eigenlijk geen ongelijk geven...

[...]

Beton vind ik dan weer zo enorm standaard tegenwoordig en kitscherig...

[...]

idd.
Wij hebben 2 jaar geleden gekozen voor hoogglans gebroken leliewit met een antraciet keramisch blad en een geheel glazen achterwand i.p.v. tegels (enorm makkelijk schoon te houden).
[servies mode aan] Leliewit is zo enorm standaard en kitcherig tegenwoordig. En een glazen achterwand is zo relatief duur en biedt weinig extra volgens onze keukenboer. Wij hebben het ook bekeken en kan hem geen ongelijk geven. [/servies mode uit]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Sten2017 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:24:
[...]

Mag ik vragen bij welke keukenleverancier(s) jullie zijn geweest? Ik sta ook op het punt om een nieuwe keuken aan te schaffen, maar ervar wat vrees.

Alvast bedankt.
De keuken laten plaatsen door Logus de Hoop (Terneuzen, Zeeland), woon zelf in Middelburg, maar hadden hier een goed gevoel bij, niet de allergoedkoopste, maar nemen de tijd voor je en de service is tot nu toe prima, erg tevreden. We zijn ook bij superkeukens geweest, een goede prijs, maar hadden we een iets minder gevoel bij (geen slecht gevoel, maar gewoon minder als bij Logus). Maar ik vermoed dat het ook daar wel goed geoon komen zou zijn. Ik denk dat het ook wel per vestiging en verkoper scheelt, dus het kan best zijn dat je ervaringen ergens anders minder zijn van dezelfde keten.
Sowieso niet naar alle keukenstunters gaan. En gewoon langsgaan en gaan praten, je merkt vanzelf wat voor vlees je in de kuip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

LxgOne schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:41:

[afbeelding]

Natuurlijk kan alles nog veranderen als er hier mensen zijn die er iets beter van zouden kunnen maken of toffe ideeën hebben! :)
Op zich wel mooi, maar wel een beetje ongezellig in mijn ogen. Van mij mag er wel wat meer kleur en 'warmere/zachtere' materialen in. Maar wellicht valt het in het echt wel mee. Ook jammer dat je met je rug naar het raam zit te eten. (En op een rijtje naast elkaar...)

Wel zo'n beetje alle moderne trends in één keuken: Geen bovenkastjes, hoge kastenwand met apparaten, los eiland, brede lades, etc, etc.

Wellicht een idee om de spoelbak en kookplaat van plek te ruilen. Nu zit je bijna met je neus in de spoelbak te eten. En als je daar de kookplaat hebt schuif je je gebakken eitje of zo zonder opstaan op je bord...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Fiber schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Wellicht een idee om de spoelbak en kookplaat van plek te ruilen. Nu zit je bijna met je neus in de spoelbak te eten. En als je daar de kookplaat hebt schuif je je gebakken eitje of zo zonder opstaan op je bord...
Dan krijg je een afzuigkap midden in de ruimte....

Ik zelf vind het een beetje jammer van de ruimte, of heb je in andere ruimtes ook nog veel glas?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

[afbeelding]

Strakke keuken, maar ook wel een mega grote ruimte zie ik? En zal vast geen zacht prijsje zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:02

[afbeelding]

Ziet er heel gaaf uit, maar dat is idd een vrij grote ruimte volgens mij. Dat lijkt me geen standaard rijtjeswoning. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

[afbeelding]

Heel vet! Zou wel gaan koken op het eiland icm een afzuigkap in het plafond. Is gezelliger en mooier, dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Dan krijg je een afzuigkap midden in de ruimte....

Ik zelf vind het een beetje jammer van de ruimte, of heb je in andere ruimtes ook nog veel glas?
Neem je een downdraft...voor zo'n keuken geen luxe wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

artbij schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:25:
[...]

[servies mode aan] Leliewit is zo enorm standaard en kitcherig tegenwoordig.
Tja.... de accessoires maken bij ons de kleur...
En een glazen achterwand is zo relatief duur en biedt weinig extra volgens onze keukenboer. Wij hebben het ook bekeken en kan hem geen ongelijk geven. \[/servies mode uit]
Euh glazen achterwand duur????
Was nauwelijks duurder dan tegels (als het dat al was)...

En weinig extra bieden bij zo'n carroussel bedoelde ik de ruimte. Zo'n carroussel is best mooi, maar echt heel veel meer ruimte bied het niet doordat de opbergruimte ineens rond is... We hebben toen ook nog naar zo'n 'uitklap/vouw/schuif variant gekeken en eigenlijk komt ook dat op hetzelfde neer: je wint wat opbergruimte en je verliest weer wat opbergruimte, netto is de winst relatief klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bvbal79 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:51:
[...]

Ik heb altijd sterke twijfels of zo'n ding wel werkt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
bvbal79 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:51:
[...]

Werkt niet zo goed als de commercials je doen vermoeden ;)
Daarnaast, wel is over nagedacht hoeveel eten en andere zooi er in zo'n gat kan vallen? Lekker fris, want makkelijk schoonmaken is het natuurlijk ook niet.
Volgens diverse keukenleveranciers wil je ook niet zo'n ding hebben wat uit je eiland omhoog komt, deze werken iets beter, maar het mechaniek schijnt relatief vaak kapot te gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Luuk84 op 15-02-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
servies schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:
[...]

Tja.... de accessoires maken bij ons de kleur...

[...]

Euh glazen achterwand duur????
Was nauwelijks duurder dan tegels (als het dat al was)...

En weinig extra bieden bij zo'n carroussel bedoelde ik de ruimte. Zo'n carroussel is best mooi, maar echt heel veel meer ruimte bied het niet doordat de opbergruimte ineens rond is... We hebben toen ook nog naar zo'n 'uitklap/vouw/schuif variant gekeken en eigenlijk komt ook dat op hetzelfde neer: je wint wat opbergruimte en je verliest weer wat opbergruimte, netto is de winst relatief klein...
Gast....wel eens van sarcasme gehoord?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

artbij schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:05:
[...]

Gast....wel eens van sarcasme gehoord?
yup. maar ik had het vermoeden dat ik mijn 'kritiek' op de caroussel iets iets moest verduidelijken, ik vind het op zich nog steeds best mooie dingen, je verkijkt je alleen vaak op de (ruimte)winst...

En wij hebben onze keuken 2,5 jaar geleden bij een kleine keukenboer in Duitsland gekocht... Het was/is gewoon schandalig hoeveel dat op bepaalde punten scheel(t|de) qua prijs. En dan heb ik het vooral over het keramische blad en die glazen achterwand. Ik meen me te herinneren dat alleen die 2 onderdelen dezelfde keuken in Nederland al bijna €3000 duurder maakten...
Qua kleur moet iedereen het zijne weten en kan het ook gewoon per ruimte verschillen, tja... Godzijdank: smaken verschillen...
Pagina: 1 ... 7 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1