Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Shunt schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Mandemakers geeft helemaal geen marges mee.
Zij maken juist per keuken meer winst dan de gemiddelde andere keukenboer. Het probleem is dat de filialen een voor een falen door achterlijke acties en hun slechte naam.
Als je begint met een keuken van 19k en die verkoopt voor 10 dan lijkt het alsof je heel veel korting hebt gepakt. Alleen die keuken geven ze altijd weg voor 10k dat is juist de reden dat ze zo'n wrang gevoel geven bij mensen en zo'n slechte naam hebben.

Die zelfde keuken zou bij een netto prijzen vechter namelijk maar 6 / 7k kosten en dan maakt dat bedrijf ook nog winst. Nee ik gok dat het probleem te zoeken is bij de manier dat ze in het nieuws komen de opkomst van online review sites en eigen bestuurlijk falen.
Dat is precies wat ik bedoel. Je verwacht dat een bedrijf dat het business model heeft opgebouwd op basis van het "weggeven" van marge in "korting" (waarvan we allemaal weten dat die korting een sigaar uit eigen doos is) juist een heel scherp inzicht zou moeten hebben in hun daadwerkelijke marge. En als je je daadwerkelijke marge weet, en je kent je gemiddelde % aan overhead kosten is het een kwestie van je verkoopprogramma zo inregelen dat je altijd minimaal je gemiddelde overhead percentage aan marge binnenhaalt, want dan speel je break-even.

Het verbaast mij dan ook dat de marge over het algemeen toch niet dekkend is om de overhead af te dekken. Dus worden de keukens in feite "te goedkoop" verkocht. Dit komt omdat de overhead te hoog is, juist doordat ze honderden zaken hebben met allemaal een eigen pand met bijbehorende kosten. Daarnaast moet de administratie ook een behoorlijke klus zijn met al die BV's.

Doordat de druk op DMG toeneemt, is de reflex om keukens tegen nog hogere kortingen aan te bieden (dat is hun verkooppitch dus die zullen ze altijd als eerste inzetten) en wellicht overall meer gekke kortingsacties (inclusief uitzonderingen) uitzetten. Dit leidt tot de vicieuze cirkel waarbij er wellicht wel meer omzet wordt gedaan, maar minder marge = meer verlies.

En inderdaad, een lokale netto prijsvechter die jou als klant nog kan waarderen (en niet wordt beloond obv aantal uitgebrachte offertes etc) is waarschijnlijk goedkoper, levert betere kwaliteit en minder stress en gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
El_Fregadero schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:16:

Conclusie: ondanks de scherpe margeprogramma's die Mandemakers hanteert via de verschillende formules, verkopen ze hun keukens te goedkoop
Oei, lees ik daar dat DMG dus daadwerkelijk zulke goede kortingen heeft gegeven en keukens voor (hun) bodemprijzen hebben weggedaan dat ze er kapot aan gaan? Al die geruchten over genaaide mensen dus enorm overtrokken? :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:48

Shunt

Boe

leecher schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:16:
[...]

Oei, lees ik daar dat DMG dus daadwerkelijk zulke goede kortingen heeft gegeven en keukens voor (hun) bodemprijzen hebben weggedaan dat ze er kapot aan gaan? Al die geruchten over genaaide mensen dus enorm overtrokken? :+
Nee want hun overhead is schijnbaar zo groot dat ze ondanks de enorme kortingen alsnog zoveel duurder zijn als de concurrent.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:38 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Pff waarom zou je geen keuken kopen gewoon doen alleen je moet weten wat je doet en waar je het doet.
:P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
JCE schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:32:
Als ik iets heb geleerd van dit topic is dat ik nooit een keuken moet kopen. Kan die 19K beter in een voorraad hout en een kachel steken, minder stress en meer plezier :P
Keuken kan je gewoon kopen, je moet je enkel aan bepaalde verwachtingen en regels houden.

Koop NOOIT bij een DMG of vergelijkbare groep. als je niet genaaid wilt worden.
Duitsland heeft wisselende ervaringen
IKEA is prima als je budget technisch wil zitten en houdt van bouwpakketten.
Kleine zaken zijn over het algemeen beter

Weet wat je wilt en zoek prijzen goed uit.

Dat was het wel in het kort.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Rubman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:48:

En als je geen enkel contact wenst met een verkoper :9 Gewoon het spul op je kar leggen en gaan.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Fregadero
[...]

Keuken kan je gewoon kopen, je moet je enkel aan bepaalde verwachtingen en regels houden.

Koop NOOIT bij een DMG of vergelijkbare groep. als je niet genaaid wilt worden.

En neem een kijkje op de reviewsite www.qasa.nl waar keukenleveranciers met elkaar worden vergeleken. Daarbij wel het advies (net zoals op zoover.nl voor vakanties): hoe goed de winkel ook is, mensen zijn eerder geneigd iets negatiefs dan iets positiefs te posten. Dus kijk naar de algemene comments en je kan wel een oordeel vellen over de winkelzaak. Als deze overwegend negatief is bij een kritische massa aan reviews moet je je afvragen of je dáár je 19K wil uitgeven of dat je beter voor je 19K tien jaar lang elke dag voor €5 je eten via thuisbezorgd.nl laat komen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 17:26
[...]

Koop NOOIT bij een DMG of vergelijkbare groep. als je niet genaaid wilt worden. heeft wisselende ervaringen

Naast de negatieve reviews (iemand die boos is roept dat eerder overal rond dan iemand die tevreden is) is er ook wel iets positiefs te vinden.
Wel oppassen voor tekenen van offertes of acties oid, geen goed gevoel, deur uit zonder krabbels waar dan ook op, maar dat is voor alles wat je koopt.

Verder lijkt het me sterk dat een verkoper van een winkel die onder een keten van een grote groep valt precies weet hoe het met de jaarcijfers van die groep zit en daardoor vervelend gaat doen tegen klanten. Lekker mee roeptoeteren op de heisa die er nu is rond DMG in de hoop aandacht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Als ik bij jouw werkgever 4 weken lang loop te zuigen en te treiteren zal er uiteindelijk ook wel iemand komen die mij hardhandig de deur uitwerkt (en dan alleen dat stukje laten zien uiteraard op een platform van DTG waar nuance een vloek is), zonder verdere context weinig nieuwswaardig.

Laat niet weg natuurlijk dat je ver van Mandemakers moet blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Naast de negatieve reviews (iemand die boos is roept dat eerder overal rond dan iemand die tevreden is) is er ook wel iets positiefs te vinden.
Wel oppassen voor tekenen van offertes of acties oid, geen goed gevoel, deur uit zonder krabbels waar dan ook op, maar dat is voor alles wat je koopt.

Verder lijkt het me sterk dat een verkoper van een winkel die onder een keten van een grote groep valt precies weet hoe het met de jaarcijfers van die groep zit en daardoor vervelend gaat doen tegen klanten. Lekker mee roeptoeteren op de heisa die er nu is rond DMG in de hoop aandacht te krijgen.
Ik roep al wat langer negatief over DMG en consorten. Dus beetje ongepast imho.

Verder is het algemeen bekend dat ze niet echt de beste service verlenen of de beste prijzen hanteren, enkel gestaafd door de recente uitspattingen in de media.

Om even hand in eigen boezem te steken misschien is NOOIT wat overtrokken, maar je moet bij zaken onder de DMG paraplu wel altijd goed weten wat je doet en er niet klakkeloos ingaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verder ontkom je tegenwoordig niet zo gemakkelijk aan DMG.
Zelfs als je een auto wilt kopen moet je uitkijken niet iets bij DMG te kopen.
(Van mossel bvb). Of wat denk je van keuken bladen of kasten daar vallen tegenwoordig ook meerdere bedrijven onder de DMG.

Maar zoals eerder gezegd wees bewust van het gevaar dat DMG heet en je kunt je redelijk wapenen.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
leecher schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:16:
[...]

Denk eerder dat ze die 30% annuleringskosten hard nodig hebben om de lasten te dekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
IKEA kun je gewoon montageservice bij krijgen en daarmee worden ze een normale keukenboer waar je all-in een keuken besteld.

Dat bouwpakket is leuk als je zelf je keuken in elkaar wilt zetten, schijnt niet zo heel erg moeilijk te zijn maar persoonlijk is dat iets dat ik liever aan de vakman over laat.

(We gaan a.s. zaterdag naar IKEA om te kijken wat een keuken daar kost, met en zonder deurtjes/blad omdat we die misschien elders bestellen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:56:
[...]

IKEA kun je gewoon montageservice bij krijgen en daarmee worden ze een normale keukenboer waar je all-in een keuken besteld.

Dat bouwpakket is leuk als je zelf je keuken in elkaar wilt zetten, schijnt niet zo heel erg moeilijk te zijn maar persoonlijk is dat iets dat ik liever aan de vakman over laat.

(We gaan a.s. zaterdag naar IKEA om te kijken wat een keuken daar kost, met en zonder deurtjes/blad omdat we die misschien elders bestellen.)
Wat verwacht / wil je gaan uitgeven?
Kijk uit met de Ikea apparatuur. Ik vond ze vrij prijzig voor whirlpool spul. Vergelijk die prijzen ook even online met inbouw apparatuur van andere merken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zelf in een huur huis een paar bovenkastje gekocht bij de Ikea niet stuk te krijgen nu meer dan 15 jaar oud. Degelijk en super makkelijk in elkaar te zetten. We gaan ze nu in onze huidige oude ikea keuken gebruiken (nieuwe woning gekocht met oude ikea keuken) om even door te kunnen de kastjes zijn nog goed alleen we missen berg ruimte. Een goedkope upgrade van de huidige keuken zodat we nog wat jaartje kunnen sparen voor wat nieuws. Ik zou alleen met een boog om de apparatuur lopen je kan beter en goedkoper kopen via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:20:
[...]

Wat verwacht / wil je gaan uitgeven?
Kijk uit met de Ikea apparatuur. Ik vond ze vrij prijzig voor whirlpool spul. Vergelijk die prijzen ook even online met inbouw apparatuur van andere merken.
We hebben nog geen budget. (Echt niet...)

Wat we aan de keuken willen uitgeven hangt een beetje af van wat we er voor over hebben, wat het kost en hoe het past in het plaatje keuken, badkamer, zonnepanelen, groen dak, fonteintje in het toilet en eventueel het toilet zelf. (Het word iig geen bovenklasse keuken / badkamer, we kijken nu naar onderklasse / middenklasse. D'r hoeft geen marmer in zeg maar en qua apparatuur hebben we ook niet al te bizarre eisen denk ik. Geen vaatwasser met 2984 programma's en allerlei toeters die we toch nooit gebruiken.)

Qua apparatuur, dat is zeker iets dat we gaan bekijken en mogelijk halen we ook de apparatuur elders.

Is ook niet zeker dat het een Ikea keuken word, er komt zeker nog een 3e offerte bij (we gaan ook kijken bij de door jou eerder genoemde Reddy (?) en mogelijk nog een of meer andere partijen).

Jammer dat er niet een "Groot Badkamer topic" is, want dat word voor ons ook nog een uitdaging. Vooralsnog vinden we weinig dingen echt mooi. (Maar we komen wel steeds dichter in de buurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:29:
[...]

We hebben nog geen budget. (Echt niet...)

Wat we aan de keuken willen uitgeven hangt een beetje af van wat we er voor over hebben, wat het kost en hoe het past in het plaatje keuken, badkamer, zonnepanelen, groen dak, fonteintje in het toilet en eventueel het toilet zelf. (Het word iig geen bovenklasse keuken / badkamer, we kijken nu naar onderklasse / middenklasse. D'r hoeft geen marmer in zeg maar en qua apparatuur hebben we ook niet al te bizarre eisen denk ik. Geen vaatwasser met 2984 programma's en allerlei toeters die we toch nooit gebruiken.)

Qua apparatuur, dat is zeker iets dat we gaan bekijken en mogelijk halen we ook de apparatuur elders.

Is ook niet zeker dat het een Ikea keuken word, er komt zeker nog een 3e offerte bij (we gaan ook kijken bij de door jou eerder genoemde Reddy (?) en mogelijk nog een of meer andere partijen).

Jammer dat er niet een "Groot Badkamer topic" is, want dat word voor ons ook nog een uitdaging. Vooralsnog vinden we weinig dingen echt mooi. (Maar we komen wel steeds dichter in de buurt.)
Goed oriënteren is belangrijk. Maar dat gaat wel goed komen volgens mij. Er zijn natuurlijk meer netto keuken boeren dan reddy. Qua apparatuur vooral de functies in de gaten houden en bouwkwaliteit.

Badkamer is ook iets waar wij nog naar moeten gaan kijken. En paneeltjes moeten ook nog op het dak alleen dat gaat een meer jaren plan worden. We beramen voor alles vrij ruim hehe.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Rubman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Ik roep al wat langer negatief over DMG en consorten. Dus beetje ongepast imho.
Bedoelde jou niet, maar de schrijver van dat ze gaan failliet verhaal.
Om even hand in eigen boezem te steken misschien is NOOIT wat overtrokken, maar je moet bij zaken onder de DMG paraplu wel altijd goed weten wat je doet en er niet klakkeloos ingaan.
Eens :-)
Sowieso verstandig bij grote uitgaven.

[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-02-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
We hebben nu een hoogglans witte keuken besteld met beton look aardrecht blad van composiet. Nu twijfelen we tussen een wit aardrecht blad. Heeft iemand hier ervaring mee? En eventueel foto's?

[ Voor 73% gewijzigd door Wackmack op 01-02-2017 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Die Mandemakers hebben zelfs advertentieruimte opgekocht voor uitleg (video) :P

http://www.volkskrant.nl/...de-regeling-aan~a4456665/

Gast probeert tegelijkertijd serieus en grappig over te komen, lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Wackmack schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:46:
We hebben nu een hoogglans witte keuken besteld met beton look aardrecht blad van composiet. Nu twijfelen we tussen een wit aardrecht blad. Heeft iemand hier ervaring mee? En eventueel foto's?
Ervaring nog niet maar wel besteld. Wit composiet met van die heldere kristalvormen erin. We waren gelijk verkocht. Volledig zwarte siemens kookplaat en passend zwarte spoelbak onder het blad bevestigd op het kookeiland.

zoiets
https://www.google.nl/sea...512#imgrc=5Wx9coKoD50UKM:

[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 01-02-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
bvbal79 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:35:
[...]

Ervaring nog niet maar wel besteld. Wit composiet met van die heldere kristalvormen erin. We waren gelijk verkocht. Volledig zwarte siemens kookplaat en passend zwarte spoelbak onder het blad bevestigd op het kookeiland.

zoiets
https://www.google.nl/sea...512#imgrc=5Wx9coKoD50UKM:
Heel strak en mooi. Heb je een foto van je toekomstige keuken. In maart kunnen we nog eenmalig alles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
El_Fregadero schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Haha dat kan ik me dan in jouw geval goed voorstellen! Wat denk je dat we er voor kwijt zijn geweest? Of wat zou je zelf voor deze keukenopstelling willen betalen? (ik ben namelijk net zo nieuwsgierig wat anderen deze keukenopstelling waard vinden zonder dat ze de daadwerkelijke prijs kennen O-) )

Uiteraard PM ik je daarna de prijs die we ervoor betaald hebben... :)
Ik denk 13000€ ? Wij hebben ook een vergelijkbare keuken nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 01:38:
[...]

Heel strak en mooi. Heb je een foto van je toekomstige keuken. In maart kunnen we nog eenmalig alles aanpassen.
Staat in dit topic ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
Tremio schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:05:
[...]

Ik denk 13000€ ? Wij hebben ook een vergelijkbare keuken nodig :)
Top, dank voor je reactie! Ik heb je een PB gestuurd met daarin de (prijs)details van onze keuken...

Succes met het uitzoeken van een nieuwe keuken, het blijft altijd een leuk spel! >:) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Volgens mij is er in dit forum geen "Grote Sanitair/Badkamer topic" ?
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nu de 'betere' online sanitair/tegel winkel zijn?
Ik ben rond aan het kijken naar de definitieve inrichting/materialen voor de badkamer van mijn nog-te-bouwen woning.

Momenteel zit ik rond te neuzen bij Badkamer concurrent, maar is dit ook wel 1 van de betere zaken?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

El_Fregadero schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Top, dank voor je reactie! Ik heb je een PB gestuurd met daarin de (prijs)details van onze keuken...

Succes met het uitzoeken van een nieuwe keuken, het blijft altijd een leuk spel! >:) :*)
Vertel nou gewoon in dit topic wat je betaald hebt. Zo hebben veel meer mensen er wat aan. Nu is het alleen voor jezelf interessant / een leuk spelletje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:02:
Volgens mij is er in dit forum geen "Grote Sanitair/Badkamer topic" ?
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nu de 'betere' online sanitair/tegel winkel zijn?
Ik ben rond aan het kijken naar de definitieve inrichting/materialen voor de badkamer van mijn nog-te-bouwen woning.

Momenteel zit ik rond te neuzen bij Badkamer concurrent, maar is dit ook wel 1 van de betere zaken?
Heb zelf goede ervaring met Meijer in Almere, zelfstandig en goedkoper dan de zgn. prijsstunters als Sanidirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

boomsma schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Heb zelf goede ervaring met Meijer in Almere, zelfstandig en goedkoper dan de zgn. prijsstunters als Sanidirect.
Meijer in Almere is inderdaad goed en prettig, ben er zelf ook geweest. Maar ook Sanidump in Almere ben ik geweest en had ik ook een goed gevoel bij. Beide toko's kan ik aanraden op gebied van meedenken, ongedwongen en eerlijk advies qua materiaal (laten bijv. binnenwerk van kranen zien en leggen uit waar je op moet letten).
Uiteindelijk ben ik voor Sanidump gegaan, die had net iets betere ideeen voorgedragen qua badkamer indeling. Bij beide moet je dus nog een eigen installateur gaan zoeken.

Een voordeel van Meijer tov Sanidump is wel weer dat ze de boel standaard voor je bezorgen, hoef je dus geen busje zelf te huren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Ik moet zeggen dat ik composiet wel vrij gevoelig vind voor vlekken. Wij hebben nu net een maand een glanzende, lichtgrijze Jetstone composiet werkblad maar je moet er wel bedacht zijn om vlekken netjes weg te vegen. Bij een mat werkblad zal het helemaal een ergenis worden...

Van een afstandje zie je er niks van maar vooral als het licht erop valt en het blad wat vochtig is

[ Voor 27% gewijzigd door vhal op 02-02-2017 10:23 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Da_maniaC schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:02:
Was ooit een van de grootste online, samen met Badkamermarkt, beide enkele jaren geleden overgenomen en voor mijn gevoel daarna redelijk stilgezeten wat ze weinig goeds heeft gedaan, en ingehaald door andere partijen.

Recent zijn ze weer overgenomen, aan de voorkant is nog weinig verandering te zien, maar misschien dat ze achter de schermen wel weer druk bezig zijn de boel op te tuigen, maar is nog best wat voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

boomsma schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Ik zal eens kijken of ik daar een keer een offerte kan laten maken (wel een eindje van huis maarja :) ).
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Was ooit een van de grootste online, samen met Badkamermarkt, beide enkele jaren geleden overgenomen en voor mijn gevoel daarna redelijk stilgezeten wat ze weinig goeds heeft gedaan, en ingehaald door andere partijen.

Recent zijn ze weer overgenomen, aan de voorkant is nog weinig verandering te zien, maar misschien dat ze achter de schermen wel weer druk bezig zijn de boel op te tuigen, maar is nog best wat voor nodig.
Andere partijen, zoals? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 02-02-2017 11:19 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
JvS schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Vertel nou gewoon in dit topic wat je betaald hebt. Zo hebben veel meer mensen er wat aan.
Hee rustaaagh nou heh?! ;) Ik heb bewust een paar dagen gewacht, omdat anders niemand meer een echt objectieve inschatting kan maken. Daarom heb ik ook terug ge-PB't met de prijs die ik betaald heb. Natuurlijk snap ik ook dat het uiteindelijk beter is om met iedereen te delen, zodat iedereen er iets van kan vinden en het kan beoordelen en voor zichzelf kan gebruiken.
Nu is het alleen voor jezelf interessant / een leuk spelletje.
Ik bedoelde daarmee dat het uitzoeken van een nieuwe keuken een leuk spel is om te spelen. Althans, in mijn beleving. Als je goed weet wat je wil en je weet ook een beetje hoe de markt werkt, is het leuk om zo veel mogelijk keukenkwaliteit voor je geld binnen te halen. Ik bedoelde hier dus niet het "raadspelletje" naar de prijs van mijn aangeschafte keuken mee...

Voor diegenen die nog willen "raden": place your bets now ;) :D Ik zal namelijk morgen de prijs met daarbij ook een (korte) onderbouwing plaatsen..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Qua badkamer zijn wij bij SaniZo geweest.

Nog *heel* vroeg in het stadium, afspraak gemaakt langs te komen thuis om te kijken of 1 specifieke muur in de toekomstige badkamer een draagmuur is of zonder pardon gesloopt kan worden. (Het is een gek uitstekend muurtje van 30cm dik en 60cm diep dat niet echt op de tekeningen voor komt, maar er ontbreken wat tekeningen dus het is onduidelijk waar die muur voor is.)

Eerste kennismaking was iig heel prettig. (Eigenlijk de 2e, we zijn er 2 jaar geleden ook al geweest maar toen was alles veel minder concreet. Nu zijn we echt met offertes bezig.)

Linkje: http://www.sanizo.nl/

Eventueel een idee om een apart badkamertopic te maken?
Iemand ervaring met het opstarten van "Het grote xxx" topics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Da_maniaC schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Ik zal eens kijken of ik daar een keer een offerte kan laten maken (wel een eindje van huis maarja :) ).

[...]

Andere partijen, zoals? :)
Online? Sanitairwinkel, Saniweb, Maxaro, Badkamerwinkel, Tegeldepot oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Online? Sanitairwinkel, Saniweb, Maxaro, Badkamerwinkel, Tegeldepot oa.
En meeste hebben ook nog eens een (grote) showroom. (Maxaro in Roosendaal is bv de moeite waard om eens te kijken als je uit die regio komt)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16

Tripl3 D

Brother in Arms

unezra schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:48:
Eventueel een idee om een apart badkamertopic te maken?
Iemand ervaring met het opstarten van "Het grote xxx" topics?
Mijn poging Het Grote Badkamer topic
nadat ik dit al eens geopperd had (ik ben dus blijkbaar niet de enige die hier behoefte aan heeft.

Alle hulp is welkom!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 14:10
Iemand ervaring met een goeie marmerwerkbladen-boer (is dat een ding?)?

Ik kan veel zelf met steenbewerking (polijsten etc) dus het mag best onbewerkte levering zijn. Maar zoek vooral een adresje waar je veel voor weinig krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 15:49
Muldert schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:42:

Ik kan veel zelf met steenbewerking (polijsten etc) dus het mag best onbewerkte levering zijn. Maar zoek vooral een adresje waar je veel voor weinig krijgt :)
In het algemeen voor natuursteen, is dit een goed adres: www.tuytelaers.be
(in België, net over de grens bij Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-08 21:24

Ik zou kijken of je lokaal ergens een kleine natuursteenhandel kan vinden. Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar ik heb weleens wat dorpels gekocht bij Van der Wel in Rotterdam. Verwacht geen moderne showroom of webshop (understatement), maar een werkplaats met specialisten. Misschien kan zo'n soort lokale specialist je helpen met een onbewerkte levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
El_Fregadero schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:38:
[...]
Voor diegenen die nog willen "raden": place your bets now ;) :D Ik zal namelijk morgen de prijs met daarbij ook een (korte) onderbouwing plaatsen..!
Zoals beloofd zou ik de prijs van onze keuken nog met jullie allen delen. Wij hebben voor de keuken zoals in de voorgaande posts besproken ±€13K betaald. Dat is inclusief montage en alle apparatuur. Het betreft een Rotpunkt Zerox keuken in notenkleur (Nogero).

Wij hebben de kosten niet gespecificeerd gekregen bij deze definitieve offerte. Bij een eerdere offerte echter wel en als ik de kostenverdeling doortrek en ik verreken de bij mij bekende "meerprijzen" tov de andere offerte kom ik uit op de volgende verdeling:
Kasten: ±€6500
Apparatuur: ±€4000
Werkbladen: ±€2300
Accessoires: ±€300

Het werkblad (±3,75m2) is composiet en in Oyster kleur uitgevoerd (wat volgens de verkoper ook weer "meerprijs" zou zijn). En we hebben een 13cm plint in Inox roestvrijstaal uitvoering (uiteraard ook "meerprijs" volgens de verkoper :o ). Tot slot hebben we liggende bovengrepen (geintergreerde greep uitvoering TRIMM Inox) op al onze kasten. Dit moet het geheel ondanks dat het redelijk wat kasten zijn een rustig uiterlijk geven.

Al met al ben ik erg blij met de prijs die we betalen, mede doordat we met deze offerte bij verschillende andere keukenleveranciers zijn geweest (Nolte Apeldoorn, Total Projects Lelystad, Van der Stad Nijmegen en Wooncenter Filippo Nijmegen) en zij konden allemaal niet in de buurt van deze geoffreerde prijs komen, tenzij ze concessies zouden doen op het ontwerp, de apparatuur of de gebruikte materialen (kunststof ipv composiet werkblad bijvoorbeeld).

De plaatsing van de keuken staat nu voor eind week 11 gepland, mede afhankelijk van de definitieve opleverdatum van ons nieuwbouwhuis. Als de keuken staat zal ik wel wat foto's van het resultaat posten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of het uiteindelijke resultaat zo mooi wordt als wij in ons hoofd hadden tijdens het ontwerpen en kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
El_Fregadero schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:48:
[...]

Zoals beloofd zou ik de prijs van onze keuken nog met jullie allen delen. Wij hebben voor de keuken zoals in de voorgaande posts besproken ±€13K betaald. Dat is inclusief montage en alle apparatuur. Het betreft een Rotpunkt Zerox keuken in notenkleur (Nogero).

Wij hebben de kosten niet gespecificeerd gekregen bij deze definitieve offerte. Bij een eerdere offerte echter wel en als ik de kostenverdeling doortrek en ik verreken de bij mij bekende "meerprijzen" tov de andere offerte kom ik uit op de volgende verdeling:

Het werkblad (±3,75m2) is composiet en in Oyster kleur uitgevoerd (wat volgens de verkoper ook weer "meerprijs" zou zijn). En we hebben een 13cm plint in Inox roestvrijstaal uitvoering (uiteraard ook "meerprijs" volgens de verkoper :o ). Tot slot hebben we liggende bovengrepen (geintergreerde greep uitvoering TRIMM Inox) op al onze kasten. Dit moet het geheel ondanks dat het redelijk wat kasten zijn een rustig uiterlijk geven.

Al met al ben ik erg blij met de prijs die we betalen, mede doordat we met deze offerte bij verschillende andere keukenleveranciers zijn geweest (Nolte Apeldoorn, Total Projects Lelystad, Van der Stad Nijmegen en Wooncenter Filippo Nijmegen) en zij konden allemaal niet in de buurt van deze geoffreerde prijs komen, tenzij ze concessies zouden doen op het ontwerp, de apparatuur of de gebruikte materialen (kunststof ipv composiet werkblad bijvoorbeeld).

De plaatsing van de keuken staat nu voor eind week 11 gepland, mede afhankelijk van de definitieve opleverdatum van ons nieuwbouwhuis. Als de keuken staat zal ik wel wat foto's van het resultaat posten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of het uiteindelijke resultaat zo mooi wordt als wij in ons hoofd hadden tijdens het ontwerpen en kopen...
Wat was je doel nu om de prijs later te vertellen? Er was al 13k aangegeven, en dat is dus ook de inschatting die een ieder zou maken hier. Of hoop je dat je een betere deal hebt dan alle andere tweakers in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Ik zie altijd iedereen een kooktoestel plaatsen. Dat is altijd een plaat op een vaste plek met een vast aantal kook-zones. Waarom gebruikt niemand een keuken zonder vaste kookplaat maar met losse kookplaatjes Met inductie kan dat ook met deze machientjes: http://www.bcc.nl/keuken/...ken&utm_campaign=algemeen

dan ben je maximaal flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Omdat de meesten maar een afzuigkap hebben en het ziet er, mijns inziens, mooier en rustiger uit.

Met een beetje normaal formaat kookplaat zou je niet zo vaak ruimtetekort moeten hebben imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

boner schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:30:
Ik zie altijd iedereen een kooktoestel plaatsen. Dat is altijd een plaat op een vaste plek met een vast aantal kook-zones. Waarom gebruikt niemand een keuken zonder vaste kookplaat maar met losse kookplaatjes Met inductie kan dat ook met deze machientjes: http://www.bcc.nl/keuken/...ken&utm_campaign=algemeen

dan ben je maximaal flexibel.
Zoals hier boven al vermeld je zit vast aan je afzuiging natuurlijk. Plus je kunt maar een zo'n apparaat te gelijk op een groep aan hebben staan aangezien twee op standje hoog de groep al zou laten springen. (de meeste inductie systemen vereisen dan ook minimaal 2 groepen en de wat grotere (zoals die van ons) vereisen 3 fasen)
Die dingen zijn ook nog eens niet echt heel krachtig. 2kw is leuk als je een beetje simpel wilt koken maar echt snel of hard zal het niet gaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

El_Fregadero schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:48:
[...]

klinkt als een goede deal, heb je een plaatje / schets van je keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Wij zitten via de projectontwikkelaar vast aan Piet Klerkx (DMG dus...).

Ze zeggen een 'laagste-prijsgarantie' te hanteren, maar met eigenmerk keukens is dat dus niet te controleren.
Nu hebben ze ook Next125 in het assortiment, dus was ik wel benieuwd hoe dat merk is qua prijzen. Ik ken het alleen van Harry Mens... Kan iemand iets hier over prijzen zeggen van dat merk of waar ik dat zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Trasos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:23:

Ze zeggen een 'laagste-prijsgarantie' te hanteren, maar met eigenmerk keukens is dat dus niet te controleren.
Nu hebben ze ook Next125 in het assortiment, dus was ik wel benieuwd hoe dat merk is qua prijzen. Ik ken het alleen van Harry Mens... Kan iemand iets hier over prijzen zeggen van dat merk of waar ik dat zou kunnen vinden?
Vergeet niet dat ze ook bij andere formules DMG keuken kasten verkopen.
Denk aan Proline dat zie je regelmatig bij niet DMG winkels. Bvb Nuva of ASWA.
Kun je trouwens niet gewoon een beperkte cheque krijgen ter waarde van een X bedrag ipv de keuken uitzoeken? Vaak kom je dan nog goedkoper uit dan bij een partij die toch al 100% zeker is van een verkoop.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:25

Dezz

Dezz's Insomnia

Afgelopen zaterdag voor de derde keer bij Aswa in Dordrecht geweest om de puntjes op de i te zetten voor onze keuken. We zijn voor ons gevoel echt heel goed geslaagd voor een mooie prijs. Voelt goed!

We krijgen een groot wit en strak kookeiland (3mx1,5m) en een antraciete, bijna zwarte kastenwand met apparatuur en een grote nis in het midden. Past goed bij onze licht grijze gietvloer. Morgen krijgen we de renders doorgestuurd, dus die zal ik dan even plaatsen :)

Beam Me Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:05:
[...]

Vergeet niet dat ze ook bij andere formules DMG keuken kasten verkopen.
Denk aan Proline dat zie je regelmatig bij niet DMG winkels. Bvb Nuva of ASWA.
Kun je trouwens niet gewoon een beperkte cheque krijgen ter waarde van een X bedrag ipv de keuken uitzoeken? Vaak kom je dan nog goedkoper uit dan bij een partij die toch al 100% zeker is van een verkoop.
Ah, dat wist ik niet. Misschien dat prijsvergelijken dan toch nog kan.
We zitten denk ik al te ver in het proces om er nog vanaf te komen, ik was ervanuit gegaan dat het bedrag dat we er voor terug zouden krijgen een peulenschil zou zijn.
Dezz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:11:
[...]
We krijgen een groot wit en strak kookeiland (3mx1,5m) en een antraciete, bijna zwarte kastenwand met apparatuur en een grote nis in het midden. Past goed bij onze licht grijze gietvloer. Morgen krijgen we de renders doorgestuurd, dus die zal ik dan even plaatsen :)
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als bij ons.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:21
*snip* zo neutraal is dit ook weer niet. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 06-02-2017 11:53 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

lonkhuijzen

100% ADH

Ik ben begin dit jaar bij Stonecenter in delft geweest voor een op maat gemaakt blad voor een wastafelonderkast. Vriendelijke mensen en een enorme voorraad van bladen. Ze bewerken zelf dus niet een dozenschuiver.

Ze hebben ook een restafdeling (die ze zelf nog kunnen bewerken) die voor een mooie korting weggaat. Op die manier een stuk keramiek kunnen scoren.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 23-09 10:56
Onze bouwer heeft een €1500 waardecheque gegeven voor de lokale keukenboer. Dat is een lokaal bedrijf die is aangesloten bij http://www.uwkeukenspeciaalzaak.nl/

We hadden na het eerste gesprek een erg goed gevoel. Ontwerp wordt nu uitgewerkt en krijgen we in 2e gesprek te zien. Ik heb begrepen dat de cheque echt is: er gaat simpelweg €1500 af van de rekening/offerte.

Ze hanteren verder netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk.

Ik heb e.e.a. uitgezocht en volgens mij leveren ze ballerina keukens (grote duitse leverancier). Ik was vooral erg gecharmeerd van de 'resopal' fronten: kei en keihard en kan daarmee veel hebben.

Ik lees hier weinig over ballerina en/of resopal fronten (http://www.ballerina.de/n...rde/original-resopal.html). Heeft er iemand info over?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

vandermark schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:49:
Onze bouwer heeft een €1500 waardecheque gegeven voor de lokale keukenboer. Dat is een lokaal bedrijf die is aangesloten bij http://www.uwkeukenspeciaalzaak.nl/

We hadden na het eerste gesprek een erg goed gevoel. Ontwerp wordt nu uitgewerkt en krijgen we in 2e gesprek te zien. Ik heb begrepen dat de cheque echt is: er gaat simpelweg €1500 af van de rekening/offerte.

Ze hanteren verder netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk.

Ik heb e.e.a. uitgezocht en volgens mij leveren ze ballerina keukens (grote duitse leverancier). Ik was vooral erg gecharmeerd van de 'resopal' fronten: kei en keihard en kan daarmee veel hebben.

Ik lees hier weinig over ballerina en/of resopal fronten (http://www.ballerina.de/n...rde/original-resopal.html). Heeft er iemand info over?
Ballerina leveren ze volgens mij ook bij Reddy, heb er geen ervaring mee.
Maar in de showroom voelde het wel allemaal goed aan. Maar ik heb dan ook nog echt nergens een direct verschil gevoeld tussen kasten. (behalve op de grote lades eigenlijk.)
Sommige keukens (ikea bvb) heb ik wat problemen gehad dat die grote lades gewoon super zwak aan voelde vooral als je groter gaat dan 60 cm.

Kun je de configuratie zoals je hem nu hebt op de offerte eens hier neer gooien incl opstelling?

[ Voor 48% gewijzigd door Shunt op 06-02-2017 08:57 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Shunt schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Kun je de configuratie zoals je hem nu hebt op de offerte eens hier neer gooien incl opstelling?
Die krijg ik over twee weken bij volgende afspraak te zien. 1e afspraak (2,5 uur) hebben we enkel geschetst, verschillen tussen materialen besproken en gezien en wensen geïnventariseerd. Dit wordt nu verder uitgewerkt en dan zal ik e.e.a. laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25
Trasos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:23:

Next125 zit aan de bovenkant van het middensegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Daar ben ik nog niet geweest....maar één vn de filialen is lekker dicht bij huis dus daar zal ik binnenkort eens langs gaan. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 06-02-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 06-02-2017 11:55 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 15:49
offtopic

Mensen, we zijn er niet om een sitecheck te doen. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 06-02-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
Trasos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:22:
Ah, dat wist ik niet. Misschien dat prijsvergelijken dan toch nog kan.
We zitten denk ik al te ver in het proces om er nog vanaf te komen, ik was ervanuit gegaan dat het bedrag dat we er voor terug zouden krijgen een peulenschil zou zijn.
Dat is vervelend, kan een gemiste kans zijn. Mijn ervaring met nieuwbouwprojecten is dat de partij die door de projectontwikkelaar wordt aangeleverd zeker niet de goedkoopste is (soms wel overall de beste).

Ik weet niet of je een koop- of huurhuis krijgt? Maar bij een koophuis staat het retourbedrag dat je voor de keuken terugkrijgt als je deze niet via de projectleverancier koopt altijd vrij duidelijk vermeld. Bij huurhuizen zou ik het niet weten, al kan ik me daar goed bij voorstellen dat die allemaal worden voorzien van een standaardkeuken door de woningcoorporatie...

Daarbij: zo lang je nog niets getekend hebt kan je er altijd nog vanaf. Enig voorbehoud hierop is dat er meestal wel een bepaalde datum wordt gesteld waarop je een keuze moet maken voor óf een keuken via de projectleverancier óf de keuken via een zelf uitgezochte leverancier. Dit moet je schriftelijk aangeven (vaak bij de projectleverancier). Zo lang dit niet het geval is staat het je altijd vrij om ergens anders te gaan informeren.

Afhankelijk van het bedrag dat je terugkrijgt voor de standaardkeuken die in je huis zit (als deze al bij de koopprijs is inbegrepen) kan het zéér aantrekkelijk zijn ook eens bij andere leverancier te gaan kijken. Uiteindelijk scheelde dat bij mij bijna €6K netto (wij kregen €3,5K terug voor de standaardkeuken en de offerteprijs bij onze leverancier lag voor vrijwel dezelfde keuken een dikke €2K lager)...

Ik hoop voor je dat dit geen mosterd na de maaltijd is. Als je al wel hebt getekend heb je dat waarschijnlijk gedaan omdat je een goede keuken voor een goede prijs hebt gekregen, dus dan is het ook goed en heeft het geen zin om al te veel te gaan vergelijken met wat je had kunnen hebben. Tenzij je je gevoel over je deal wil toetsen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
vandermark schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:49:
Kijk wel even goed hoe de kopkantjes afgewerkt zijn, in het platte vlak is het inderdaad kneiterhard maar dat betekent ook dat een klein tikje op de kop een blus kan veroorzaken. Vaak is het een vellingkant over een verstek waardoor je twee keer een stukje kern ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
De Rikster schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Kijk wel even goed hoe de kopkantjes afgewerkt zijn, in het platte vlak is het inderdaad kneiterhard maar dat betekent ook dat een klein tikje op de kop een blus kan veroorzaken. Vaak is het een vellingkant over een verstek waardoor je twee keer een stukje kern ziet.
Bij resopal hpl zou het overal moeten zitten is me verteld, zie o.a. dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.kastenkeuken.nl/contents/media/keukenfront%20kunststof%20kindu1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

We zien hier redelijk regelmatig dat mensen aangeven de apparatuur niet bij Ikea te kopen maar elders, waar je voor hetzelfde geld betere apparatuur hebt.

Wellicht dat we er overheen kijken, maar we zien niet _waar_ je dan moet gaan shoppen. :)

Kan iemand ons (mijn vrouw lees ook mee) vertellen waar we goed terecht kunnen voor enkel de apparatuur, zoals afzuigkap, vaatwasser, (combi)-magnetron, oven en inductieplaat?

(Zoals het er nu naar uit ziet is de kans groot dat het toch een Ikea keuken word en geen Bruynzeel. Hoewel we Piet Zwart ontzettend mooi vinden, is het totaal onpraktisch en toen we de Ikea prijs zagen terwijl we daar echt all-in zijn gegaan met zo'n beetje iedere luxe die we wilden qua apparatuur, vonden we Piet Zwart opeens ook op dat gebied heel wat minder aantrekkelijk. Daarbij, die Ikea keuken vinden we oprecht mooi. Wat moderner dan we in gedachten hadden, maar wel passend bij het huis en met veel meer soorten kastjes en dingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:56:
We zien hier redelijk regelmatig dat mensen aangeven de apparatuur niet bij Ikea te kopen maar elders, waar je voor hetzelfde geld betere apparatuur hebt.

Wellicht dat we er overheen kijken, maar we zien niet _waar_ je dan moet gaan shoppen. :)

Kan iemand ons (mijn vrouw lees ook mee) vertellen waar we goed terecht kunnen voor enkel de apparatuur, zoals afzuigkap, vaatwasser, (combi)-magnetron, oven en inductieplaat?

(Zoals het er nu naar uit ziet is de kans groot dat het toch een Ikea keuken word en geen Bruynzeel. Hoewel we Piet Zwart ontzettend mooi vinden, is het totaal onpraktisch en toen we de Ikea prijs zagen terwijl we daar echt all-in zijn gegaan met zo'n beetje iedere luxe die we wilden qua apparatuur, vonden we Piet Zwart opeens ook op dat gebied heel wat minder aantrekkelijk. Daarbij, die Ikea keuken vinden we oprecht mooi. Wat moderner dan we in gedachten hadden, maar wel passend bij het huis en met veel meer soorten kastjes en dingen.)
Kijk eens naar Keukenloods en zoek dan gewoon op de type nummers van de systemen die je wilt aanschaffen en dan kom je bij honderd en een verschillende winkels uit.

Vergeet niet ook eens langs een prijs vechter langs te gaan want echt geloof me je zult verrast zijn wat daar mogelijk is voor het zelfde geld. Die prijzen van Bruynzeel zijn in eerste instantie om het gevoel te geven dat je heel duur spul hebt staan en dan komen ze met de korting en heb je een keuken in de richting van de prijs waar je op wachtte. Echter zit daar nog heeeeelveeeeel marge in.
Een Bruynzeel keuken kan je na de korting nog zeker 20 / 30% vanaf moeten lullen om een "redelijke prijs te krijgen".

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:03:
[...]
Kijk eens naar Keukenloods en zoek dan gewoon op de type nummers van de systemen die je wilt aanschaffen en dan kom je bij honderd en een verschillende winkels uit.
Check. Keukenloods gaan we kijken en eens googlen op de typenummers.
Zie er in ieder geval prima uit.

Is het verantwoord bij zo'n partij als Keukenloods te kopen of zit je over een jaar met garantie ellende als het stuk gaat?
Vergeet niet ook eens langs een prijs vechter langs te gaan want echt geloof me je zult verrast zijn wat daar mogelijk is voor het zelfde geld. Die prijzen van Bruynzeel zijn in eerste instantie om het gevoel te geven dat je heel duur spul hebt staan en dan komen ze met de korting en heb je een keuken in de richting van de prijs waar je op wachtte. Echter zit daar nog heeeeelveeeeel marge in.
Een Bruynzeel keuken kan je na de korting nog zeker 20 / 30% vanaf moeten lullen om een "redelijke prijs te krijgen".
Punt is een beetje dat we eigenlijk helemaal geen zin hebben in dat hele onderhandelingsverhaal en altijd het knagende gevoel dat je te veel betaald voor een keuken. Netto prijzen zoals Ikea hanteert spreken ons veel meer aan.

Moet zeggen dat we na alles wel zo'n beetje gezien te hebben ook maar 2 dingen echt mooi vinden: Ikea in glanzend lichtgroen en Piet Zwart. Piet Zwart valt af vanwege het praktisch nut en het feit dat er geen inbouw afzuigkap is. Dat breekt de complete lijn van de keuken en met een inbouw heb je ook nog eens wat extra kastruimte. (Verder zijn er geen extra hoge kasten en andere dingen die we graag willen.)

We gaan nog 1 rondje keukenboeren doen en als daar niet iets uit komt dat we mooier en minstens zo praktisch vinden als Ikea, gaan we voor Ikea. (Apparatuur is dan nog wel even shoppen, daar zit nog wat variatie in waar we zowel in prijs als in features kunnen variëren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Check. Keukenloods gaan we kijken en eens googlen op de typenummers.
Zie er in ieder geval prima uit.

Is het verantwoord bij zo'n partij als Keukenloods te kopen of zit je over een jaar met garantie ellende als het stuk gaat?
Je zult dan bij de leverancier moeten aankloppen die hebben namelijk gewoon een reparatie service.
Maar dat is het zelfde met bij een keukenboer die kunnen een klacht wat je hebt met je apparatuur best zelf bij de leverancier neer gaan leggen maar zelf is veel sneller.

Volgens mij als je alles Bosh/Siemens koopt via de webshop kun je alsnog 5 jaar garantie claimen.
Punt is een beetje dat we eigenlijk helemaal geen zin hebben in dat hele onderhandelingsverhaal en altijd het knagende gevoel dat je te veel betaald voor een keuken. Netto prijzen zoals Ikea hanteert spreken ons veel meer aan.

Moet zeggen dat we na alles wel zo'n beetje gezien te hebben ook maar 2 dingen echt mooi vinden: Ikea in glanzend lichtgroen en Piet Zwart. Piet Zwart valt af vanwege het praktisch nut en het feit dat er geen inbouw afzuigkap is. Dat breekt de complete lijn van de keuken en met een inbouw heb je ook nog eens wat extra kastruimte. (Verder zijn er geen extra hoge kasten en andere dingen die we graag willen.)

We gaan nog 1 rondje keukenboeren doen en als daar niet iets uit komt dat we mooier en minstens zo praktisch vinden als Ikea, gaan we voor Ikea. (Apparatuur is dan nog wel even shoppen, daar zit nog wat variatie in waar we zowel in prijs als in features kunnen variëren.)
Daarom even langs een netto prijzen knaller rijden. Zelfde concept alleen dan een "echte keukenboer" ipv ikea. Vorige week weer een zooi ikea kastjes opgehangen en hoewel het systeem heerlijk is om zelf in elkaar te zetten is het wel allemaal verdomd kwetsbaar (wellicht heeft dat ook te maken met de goedkope uitvoering van de afwerking). Maar man man zelfs een folie er af halen zorgde al voor beschadigingen aan de randjes van de plankjes. Vrienden van ons hebben nu al een paar jaar een ikea keuken en die zijn er super tevreden over maar je merkt wel dat het niet gelijk is aan een midden moot kasten bouwer.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 08:10

Richard

Kuru Kuru Kururin

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
vandermark schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:54:
[...]

Bij resopal hpl zou het overal moeten zitten is me verteld, zie o.a. dit plaatje:

[afbeelding]
Bij de met '1x1' aangegeven randjes zitten de zwakke punten van een hpl beplating. Dat is precies het stukje wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-08 21:24
unezra schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:56:

Je kunt bij Siemens/Bosch in Hoofddorp of ATAG in Duiven langsgaan om de apparatuur te bekijken en eventueel advies te vragen. Vervolgens met behulp van de typenummers de prijzen checken bij verschillende webwinkels/Google. Soms willen die webwinkels zelfs nog iets met de prijs doen als je dan alle apparatuur bij ze koopt. De keer dat ik een defect had heb ik dat prima binnen de garantie direct met in dit geval Siemens geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 12:32

jeka

Support your local club.

@Richard
Mooie keuken! Ook nette prijs volgens mij. Waar heb je het gekocht?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 20:05
@Richard, nice! Voor dat relatief lage bedrag heb je volgens mij een nette keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

jeka schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:59:
Mooie keuken! Ook nette prijs volgens mij. Waar heb je het gekocht?
Het Vosje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:47:
nice! Voor dat relatief lage bedrag heb je volgens mij een nette keuken :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waarom SMEG geaccepteerd als alternatief als ik vragen mag? SMEG ziet er over het algemeen wel leuk uit, maar kwalitatief echt beduidend minder dan Bosch/SIemens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

FirePuma142 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Waarom SMEG geaccepteerd als alternatief als ik vragen mag? SMEG ziet er over het algemeen wel leuk uit, maar kwalitatief echt beduidend minder dan Bosch/SIemens.
Oh die Smeg wilde we zelf; dus die keuze was al gemaakt en stond vast. Ben gewend op de SNL61MA9 te koken; en die ging ook in eerste jaar stuk (7 segments display van het klokje was bovenste balkje stuk waardoor een 7 ook een I kon zijn en dat is meer dan netjes opgelost! (Nieuw exemplaar geleverd))

Maar voor €850~€1000 kun je je natuurlijk geen buil vallen.

Verder wist ik ook nieteens dat Bosch 90CM fornuizen had; maar als ik bijvoorbeeld kijk naar een HSB735255N is die identiek aan een Smeg (zie pootjes en achterspoiler :P )

Net zoals dat ik vrijwel zeker weet dat een Bosch DHL885C "Lüfterbaustein" Letterlijk dus vertaald: "Bouwsteen" uit een alternatieve fabriek gerold komt (Italië)

Niet om mijn keuze recht te praten; maar de Smeg geeft gewoon ontzettend veel waar voor zijn geld; en is natuurlijk omdat deze los staat ook echt in 2 minuten omgewisseld door een vervangend exemplaar. En ik hou er ook nog rekening mee dat het een gasverbruiker is; welke over 10 jaar wellicht toch weg moet/gaat.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Richard schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Oh die Smeg wilde we zelf; dus die keuze was al gemaakt en stond vast. Ben gewend op de SNL61MA9 te koken; en die ging ook in eerste jaar stuk (7 segments display van het klokje was bovenste balkje stuk waardoor een 7 ook een I kon zijn en dat is meer dan netjes opgelost! (Nieuw exemplaar geleverd))

Maar voor €850~€1000 kun je je natuurlijk geen buil vallen.

Verder wist ik ook nieteens dat Bosch 90CM fornuizen had; maar als ik bijvoorbeeld kijk naar een HSB735255N is die identiek aan een Smeg (zie pootjes en achterspoiler :P )

Net zoals dat ik vrijwel zeker weet dat een Bosch DHL885C "Lüfterbaustein" Letterlijk dus vertaald: "Bouwsteen" uit een alternatieve fabriek gerold komt (Italië)

Niet om mijn keuze recht te praten; maar de Smeg geeft gewoon ontzettend veel waar voor zijn geld; en is natuurlijk omdat deze los staat ook echt in 2 minuten omgewisseld door een vervangend exemplaar. En ik hou er ook nog rekening mee dat het een gasverbruiker is; welke over 10 jaar wellicht toch weg moet/gaat.
Wij hebben voor een soortgelijk punt gestaan of voor een 90cm fornuis of vol elektrisch want we willen van gas af over een jaar of 5. Maar de 90cm oven had dan niet de functies die wij wouden in combinatie met bvb een inductie plaat of was zo achterlijk duur dat we het alsnog beter los konden doen.

Uit eindelijk de keuze gemaakt om toch voor een 90cm kookplaat te gaan en twee losse ovens (1x60 en 1x 90) Nu hebben we twee ovens met temperatuur sensor en een magnetron + stoom oven. De magnetron valt mijn vriendin een beetje tegen maar ik ben juist bewust gegaan voor een oven waar de neven functionaliteit magnetron is. We gebruiken de magnetron zelden dus vind ik het eeuwige sonde om daar oven functies voor op te offeren.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Shunt schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Wij hebben voor een soortgelijk punt gestaan of voor een 90cm fornuis of vol elektrisch want we willen van gas af over een jaar of 5. Maar de 90cm oven had dan niet de functies die wij wouden in combinatie met bvb een inductie plaat of was zo achterlijk duur dat we het alsnog beter los konden doen.

Uit eindelijk de keuze gemaakt om toch voor een 90cm kookplaat te gaan en twee losse ovens (1x60 en 1x 90) Nu hebben we twee ovens met temperatuur sensor en een magnetron + stoom oven. De magnetron valt mijn vriendin een beetje tegen maar ik ben juist bewust gegaan voor een oven waar de neven functionaliteit magnetron is. We gebruiken de magnetron zelden dus vind ik het eeuwige sonde om daar oven functies voor op te offeren.
Wat natuurlijk ook nog zo is bij een 90cm kookplaat is (ervaringen bij een andere keuken) dat je onderkasten moet kopen en ook 90cm aanrechtblad (waar je dan ook nog een enorm stuk uit laat zagen; waar de steenhouwer weer gedenksteentjes van kan maken :P ) Financieel is een Fornuis in zo'n gat gewoon ontzettend veel bang for the buck; ook nogeens simpel te vervangen, maar ook nogeens helemaal van deze tijd.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Richard schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Wat natuurlijk ook nog zo is bij een 90cm kookplaat is (ervaringen bij een andere keuken) dat je onderkasten moet kopen en ook 90cm aanrechtblad (waar je dan ook nog een enorm stuk uit laat zagen; waar de steenhouwer weer gedenksteentjes van kan maken :P ) Financieel is een Fornuis in zo'n gat gewoon ontzettend veel bang for the buck; ook nogeens simpel te vervangen, maar ook nogeens helemaal van deze tijd.
Hahaha dat stukje steen kon ons gestolen worden wink wink.
Ik snap het helemaal vind het ook nog steeds heel mooie fornuizen. Maar effectief lever je ook weer heel veel kastruimte in met een fornuis. Ach ieder nadeel heb zn voordeel en zo. :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Shunt schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Hahaha dat stukje steen kon ons gestolen worden wink wink.
Ik snap het helemaal vind het ook nog steeds heel mooie fornuizen. Maar effectief lever je ook weer heel veel kastruimte in met een fornuis. Ach ieder nadeel heb zn voordeel en zo. :D
Welke kastruimte had jij in gedachten? Ip is die ruimte prima geschikt voor de oven zoals bij een fornuis. Nu je daar kasten plaatst zal die oven toch elders plek in moeten nemen. Dus veel win je niet tussen deze 2 opties, denk gewoon dat wat je mooi vind om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bvbal79 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Welke kastruimte had jij in gedachten? Ip is die ruimte prima geschikt voor de oven zoals bij een fornuis. Nu je daar kasten plaatst zal die oven toch elders plek in moeten nemen. Dus veel win je niet tussen deze 2 opties, denk gewoon dat wat je mooi vind om te zien.
Tja met een fornuis "verlies" je 90 cm breed kastruimte in de volle hoogte van de onderkast.
Met de "normale" situatie zit je met het verlies van een oven van 60x60 of 60x45. Dus netto heb je dan meer kast ruimte over als een fornuis. (of de die ruimte kunt benutten is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

In ons geval is het 1x 60x60 en 1x 60x45. Dus netto zal ik iets wat aan kubieke cm winnen tov een 90cm fornuis. Maar dat zullen geen kubieke kilometers zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Klinkt goed! Netjes dat ze je zelf gekochte apparatuur willen installeren.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:44
korte vraag :

ik heb een nieuwe keukenkraan nodig, heb liever 2 aparte knoppen dan 1 hendel, ik ben op onderstaande uitgekomen.
http://www.grohe.nl/nl_nl...enmengkraan-31812001.html
is dit een goede kraan? betaal nu liever iets meer voor een betere kraan dan dat ik over 5 jaar weer met een lekkende zit, volgens verkoper is alles wat Grohe maakt goede kwaliteit, een ander wist mij te vertellen dat Grohe 2 lijnen op de markt brengt, de gene die in de bouwmarkt te koop zijn ( beduidend lagere kwaliteit en daardoor goedkoper ), en degene die je bij sanitairspecialisten kan halen ( duurder, maar betere kwaliteit ). dit model word door zowel de Gamma als door de sanitairspecialisten verkocht, dus echt duidelijker word het er voor mij niet op. kraan word in een doodnormale consumentenkeuken gebruikt.
mocht dit nou echt niks wezen, kent iemand dan een goede vergelijkingssite voor kranen, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

J-roenn schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:03:
korte vraag :

ik heb een nieuwe keukenkraan nodig, heb liever 2 aparte knoppen dan 1 hendel, ik ben op onderstaande uitgekomen.
is dit een goede kraan? betaal nu liever iets meer voor een betere kraan dan dat ik over 5 jaar weer met een lekkende zit, volgens verkoper is alles wat Grohe maakt goede kwaliteit, een ander wist mij te vertellen dat Grohe 2 lijnen op de markt brengt, de gene die in de bouwmarkt te koop zijn ( beduidend lagere kwaliteit en daardoor goedkoper ), en degene die je bij sanitairspecialisten kan halen ( duurder, maar betere kwaliteit ). dit model word door zowel de Gamma als door de sanitairspecialisten verkocht, dus echt duidelijker word het er voor mij niet op. kraan word in een doodnormale consumentenkeuken gebruikt.
mocht dit nou echt niks wezen, kent iemand dan een goede vergelijkingssite voor kranen, want ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Jeroen
"Gewoon" een Grohe halen; en je weet dat je een kwalitatieve kraan koopt. Je hebt ook Hans Grohe; wat niet hetzelfde is als een Grohe (die zonder Hans). Mijn ervaring is dat de duurste badthemostaten ook gewoon bij de Gamma/Praxis/Karwei/Hornbach liggen; tegen nette prijzen.

Grohe vs. Hans Grohe moet je maar opzoeken via Google; is al zoveel over gezegt.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Grohe of Hansgrohe maakt weinig uit aan kwaliteit.

De kraan die je hebt uitgekozen zit wel helemaal onderaan het Grohe segment en heeft "longlife" binnenwerken, zeg maar de 'ouderwetse' rubbers/leertjes. Je zou dan beter voor de Costa-S gaan, die heeft een keramisch binnenwerk, dat is weer een stukje degelijker.

Nadeel is dat je 2 grepen wil, dan heb je de Costa serie en het eerstvolgende Grohe model zonder hendel zit op 3x de prijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:44
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:07:
Grohe of Hansgrohe maakt weinig uit aan kwaliteit.

De kraan die je hebt uitgekozen zit wel helemaal onderaan het Grohe segment en heeft "longlife" binnenwerken, zeg maar de 'ouderwetse' rubbers/leertjes. Je zou dan beter voor de Costa-S gaan, die heeft een keramisch binnenwerk, dat is weer een stukje degelijker.

Nadeel is dat je 2 grepen wil, dan heb je de Costa serie en het eerstvolgende Grohe model zonder hendel zit op 3x de prijs :p
zou dit dan een betere optie zijn ? die heeft een binnenwerk van keramiek.
http://www.hansgrohe.nl/a...4c6e-8bd0-9aa2ad83eff9&q=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Costa-S is nog wel iets goedkoper, maar vind die Hansgrohe wel veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 23-09 11:49

PoweRoy

funky!

korte vraag :

Serieus, er zijn blijkbaar nog mensen die 2 losse knoppen willen. Zit altijd te irriteren als ik in het buitenland dat tegenkom en eerste tijd bezig ben met uitvogelen hoever de warme kraan open moet...

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Iemand nog tips voor een keukenzaak in omgeving Groningen die met netto prijzen werkt? Ik heb totaal geen zin meer in dat spelletje waarbij je elkaar moet overbluffen om een redelijke prijs (nog steeds te hoog in de meeste gevallen) te krijgen. Verschillende zaken geweest inmiddels, maar dat gediscussieer over de prijs en bluffen begint echt mijn neus uit te komen.

Zelf al Riga Keukens gevonden die zegt dat ze met netto prijzen werken, maar helaas heeft die voorlopig geen ruimte om een gesprek met een adviseur aan te gaan. Iemand anders nog tips in de provincie Groningen? :)

[ Voor 62% gewijzigd door Cubic X op 07-02-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-09 20:45
@Richard, ik vind het wel opvallend dat zo'n keukenboer niet in staat is een knappe tekening af te leveren. Als je zelf een willekeurige 3D keukensite opent heb je al snel w'el een mooie impressie met inderdaad de juiste ramen op de juiste plek....
Ik knapte totaal af op de tekening van de keukenboer, nadat ik er klik klik zelf een gemaakt had werd ik pas weer een beetje blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

korte vraag :

.... dit model word door zowel de Gamma als door de sanitairspecialisten verkocht, dus echt duidelijker word het er voor mij niet op. .....
Ooit van een bevriende installateur begrepen dat de typenrs hetzelde te zijn maar dat de kwaliteit toch anders was. Dat ze bij de gamma ed een soort b-kwaliteit verkochten tov sanitairspecialist. Was wel een paar jaar geleden dat hij dat zei dus weet niet of het nu nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Cubic X schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:17:
Iemand nog tips voor een keukenzaak in omgeving Groningen die met netto prijzen werkt? Ik heb totaal geen zin meer in dat spelletje waarbij je elkaar moet overbluffen om een redelijke prijs (nog steeds te hoog in de meeste gevallen) te krijgen. Verschillende zaken geweest inmiddels, maar dat gediscussieer over de prijs en bluffen begint echt mijn neus uit te komen.

Zelf al Riga Keukens gevonden die zegt dat ze met netto prijzen werken, maar helaas heeft die voorlopig geen ruimte om een gesprek met een adviseur aan te gaan. Iemand anders nog tips in de provincie Groningen? :)
Kennissen en vrienden blijven me bestoken met "Superkeukens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59

Wij zijn bij keuken drachten in drachten geweest en zijn er super geholpen geen opdringerige verkopers en gewoon netto prijzen waar ook niet over te onderhandelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb goede verhalen gehoord over de keukenboer in Tynaarlo (naam weet ik zo niet), Hoppe keukens Leer (DE) en je kan ook nog naar Meppen (DE).

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
korte vraag :

Jeroen
Mijn vrouw en ik wilden ook perse geen hendel maar ook 2 aparte knoppen. Wij zijn uiteindelijk bij Doeco uitgekomen. Die hebben ook fatsoenlijke kranen met 2 hendels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Vanavond hebben wij een afspraak bij ASWA keukens in Dordrecht. Rechte opstelling van 5.5m alles lades van minimaal 1.20m. En aan de rechterkant een kastenopstelling met magnetron en koffiezetapparaat.

Blad zijn we nog niet over uit ik vind zelf een donker stenen blad erg mooi maar daar gaan we vanavond even naar kijken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

NeHoX schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:15:
Vanavond hebben wij een afspraak bij ASWA keukens in Dordrecht. Rechte opstelling van 5.5m alles lades van minimaal 1.20m. En aan de rechterkant een kastenopstelling met magnetron en koffiezetapparaat.

Blad zijn we nog niet over uit ik vind zelf een donker stenen blad erg mooi maar daar gaan we vanavond even naar kijken.
Als ze met de silverline kasten gaan rekenen kun je heel gemakkelijk 1 op 1 vergelijken met bijna iedere DMG leverancier want dat is gewoon pronorm. Maar 5.5 meter jezus dat is echt een heel grote keuken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Shunt schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Als ze met de silverline kasten gaan rekenen kun je heel gemakkelijk 1 op 1 vergelijken met bijna iedere DMG leverancier want dat is gewoon pronorm. Maar 5.5 meter jezus dat is echt een heel grote keuken.
Ik weet niet zo goed hoe ik de ruimte anders moet vullen haha! Tevens staat de kastenwand er nog haaks op. Dus het is eigenlijk een L keuken maar een recht aanrechtblad.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

NeHoX schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Ik weet niet zo goed hoe ik de ruimte anders moet vullen haha! Tevens staat de kastenwand er nog haaks op. Dus het is eigenlijk een L keuken maar een recht aanrechtblad.
Teken de ruimte anders eens grof in een zo'n ruimte planner met deuren en ramen er in wellicht kunnen mensen hier helpen met inspiratie!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/02/2015-08-31-13.18.04-Medium-800x450.jpg
Vergeef mij de slechte foto (smartphone met een scherm wat niet meer aangaat), maar dit is even een tekening van mij voor de opstelling van de nieuwe keuken, zichtzijde achterwand:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/589d7a8c6d44c/589d7a8c62905-Afb1135_%28Custom%29.jpg
2 grote brede lades, volle breedte, besteklades liefst in beide grote lades, maar waarschijnlijk vanwege de kookplaat moet deze links komen te vervallen. Het stuk opzij komen 2 gewone kastjes van 60cm breed met een plank erin. Eerste met grote spoelbak, tweede waar eventueel nog een vaatwasser in zou kunnen.

Los hangende keuken zonder plint, verlichting onder de kastjes. Dit omdat ik vrij groot ben (1.97m) en ik de kastjes op 1.05m wil laten hangen.

Links boven wil ik een plank hangen waar een combi magnetron en wat zut op kan. Daarnaast op 1.95m hoog de afzuigkap (80cm breed) en verder niks van bovenkastjes.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
PoweRoy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:00:
[...]

Serieus, er zijn blijkbaar nog mensen die 2 losse knoppen willen. Zit altijd te irriteren als ik in het buitenland dat tegenkom en eerste tijd bezig ben met uitvogelen hoever de warme kraan open moet...
Ik wist ook niet wat ik mee meemaakte toen we de badkamer voor het eerst zagen in ons nieuwe huis. 2 keramische 8)7 meng kranen met 2 lossen knoppen |:( Why..... en omdat ze keramisch zijn zijn enorm rottige af te stellen. Het is of te veel of veel te weinig. Ik gok met de afwerking niveau van de badkamer meubels dat deze kranen een sloot geld gekocht hebben wat ik het totaal niet waar vindt. Als het meubel vervangen wordt is dit het eerste wat anders moet wat een irritante kranen.
Pagina: 1 ... 6 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1