Ja ik ben zelf bij Arma geweest en heb er verder ook een goed gevoel bij. Alleen maar goed om te zien dat wat jij zegt ook overeenkomt met de vele goeie reviews die ik over de groep kan vinden. Het gaat mij dus ook niet heel erg om het prijsverschil, maar meer om de kwaliteitservaring van de kastjes bijv. Veel reviews op qasa.nl gaan meer over de bedrijfsvoering zelf (uiteraard ook niet onbelangrijkvhal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:15:
[...]
Geen idee, ze (Ardi = DB keukens) zijn er nu mee bezig om de keuken op te bouwen uit deze lijn![]()
Aan de stickers te zien komt het spul allemaal uit Duitsland
Overigens ben ik wel aangenaam verrast over hun werkwijze, tot op heden heeft men geen steekjes laten vallen, geen vage kortingen, duidelijke offertes en communicatief erg sterk in hun after-sales (wijzigingen halverwege is geen probleem). Hun nogal cheezy slogan 'afspraak is afspraak' maken ze tot op heden wel waar. Zelfs het verzoek van mij 1 dag voor de levering van 'bel mij even als jullie de keuken komen leveren' aan de secretaresse werd nog correct doorgegeven aan de chauffeur. Klinkt allemaal vanzelfsprekend maar niks is minder waar bij zulke bedrijven.
Zou er zo weer een keuken kopen, hopelijk blijf ik bij deze mening na de installatie vd keuken
Ik vind die Excellentic lijn maar "wazig".Je weet niet waar het vandaan komt; want ze zeggen gewoon "Dat is onze eigen lijn".
Nu ga ik er inderdaad gezien hun werkwijze niet vanuit; maar ze zouden zomaar je een Excellentic kunnen laten zien om vervolgens een Basic te bestellen en te leveren.
Dan zou ik liever voor een "echt" merk gaan.
Nu ga ik er inderdaad gezien hun werkwijze niet vanuit; maar ze zouden zomaar je een Excellentic kunnen laten zien om vervolgens een Basic te bestellen en te leveren.
20*350ZO45°
Dat viel mij ook wel op, hopelijk sluit de kwaliteitservaring er naadloos op aan. In de showroom had ik wel een positief gevoel itt een random keukenknaller waar de kastjes al letterlijk scheef hangen. Nu worden de showroomkeukens wel compleet afgeleefd maar als leverancier zijnde zou je dit toch wel netjes moeten tonen aan het publiek.RUFFNECK schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:30:
[...]
Ja ik ben zelf bij Arma geweest en heb er verder ook een goed gevoel bij. Alleen maar goed om te zien dat wat jij zegt ook overeenkomt met de vele goeie reviews die ik over de groep kan vinden. Het gaat mij dus ook niet heel erg om het prijsverschil, maar meer om de kwaliteitservaring van de kastjes bijv. Veel reviews op qasa.nl gaan meer over de bedrijfsvoering zelf (uiteraard ook niet onbelangrijk)
Misschien wel/niet. Bij een merk moet je wellicht ook afvragen waar het vandaan komt (welke toeleverancier, scharnieren e.d.). Wellicht is het allemaal hetzelfde spul maar met een ander label. Beetje het Bosch/Siemens verhaal of Pelgrim/Atag/Etna. Er is niks mis met een merkkeuken maar persoonlijk doet het mij minder. Het enige merk wat ik eigenlijk ken is Poggenpohl (van hun mooie showroomsRichard schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:33:
Ik vind die Excellentic lijn maar "wazig".Je weet niet waar het vandaan komt; want ze zeggen gewoon "Dat is onze eigen lijn".
[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 15-12-2016 14:40 ]
Precies.
Dat Silverline is ook gewoon Pronorm. Mag, niks mis mee denk ik, maar het gebeurt volgens mij inderdaad vaker dan we denken.
@vhal: heb jij nog wat aan de prijs kunnen laten 'tweaken'? Ik zeg bewust niet onderhandelen, omdat dit idd niet zo'n zaak is met vage kortingen (sigaar uit eigen doos) en dat soort praktijken, maar ik geloof ook niet 100% in dat hele "wij doen eerlijke, netto prijzen" verhaal van de ander soort zaken (heb wel bewust alleen dit soort zaken bezocht).
Dat Silverline is ook gewoon Pronorm. Mag, niks mis mee denk ik, maar het gebeurt volgens mij inderdaad vaker dan we denken.
@vhal: heb jij nog wat aan de prijs kunnen laten 'tweaken'? Ik zeg bewust niet onderhandelen, omdat dit idd niet zo'n zaak is met vage kortingen (sigaar uit eigen doos) en dat soort praktijken, maar ik geloof ook niet 100% in dat hele "wij doen eerlijke, netto prijzen" verhaal van de ander soort zaken (heb wel bewust alleen dit soort zaken bezocht).
Niet zo zeer aan de prijs maar eerder aan de secundaire dingetjes. Wij hadden een budget + een wensenpakket en uiteindelijk paste het geheel er prima in plus wat extra's. Bij ons was net de showroom heropend (heb ik vaker gehoordRUFFNECK schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:01:
Precies.
Maar verwacht geen 50% nu-of-nooit korting of gratis scooters etc
Klopt, de offerte is heel helder gespecificeerd en ik vind het verder ook niet heel erg als sommige apparatuur iets duurder is dan internet, vind ik niet te vergelijken zo'n internet-only zaak vs een fysieke bemande showroom.
De 50% nu of nooit onzin verwacht ik ook niet nee, bewust alleen zaken als DB keukens bezocht.
Maar ok, wellicht dat ik dus in accessoires e.d. wat 'voordeel' uit kan halen. Ik ga het zien.
De 50% nu of nooit onzin verwacht ik ook niet nee, bewust alleen zaken als DB keukens bezocht.
Maar ok, wellicht dat ik dus in accessoires e.d. wat 'voordeel' uit kan halen. Ik ga het zien.
De tekening van de nieuwe frontjes is ook binnen 

Vind het nog steeds niet echt representatief voor wat er geplaatst gaan worden qua kleuren e.d. (wel beter dan de aller eerste tekeningen) maar wat mij wel opviel is dat door de nieuwe voorzetwanden (zichtdelen) die moeten bij de nieuwe frontjes het aanzicht een stuk strakker wordt omdat de plint wegvalt bij de zichtdelen.

Iemand bekend met DKI en of er later meer (mooiere) tekeningen volgen? We hebben nu de lijntekeningen met alle aanzichten en deze 3D tekening en that's it.

Vind het nog steeds niet echt representatief voor wat er geplaatst gaan worden qua kleuren e.d. (wel beter dan de aller eerste tekeningen) maar wat mij wel opviel is dat door de nieuwe voorzetwanden (zichtdelen) die moeten bij de nieuwe frontjes het aanzicht een stuk strakker wordt omdat de plint wegvalt bij de zichtdelen.

Iemand bekend met DKI en of er later meer (mooiere) tekeningen volgen? We hebben nu de lijntekeningen met alle aanzichten en deze 3D tekening en that's it.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat lijkt exact de keuken die ik nu aan het ontwerpen/kopen ben. Wat zijn jouw maten ongeveer en had je al een offerte gehad hiervoor?
Zal ik dan alle tekeningen maar ff postenCoca-Cola schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:46:
Dat lijkt exact de keuken die ik nu aan het ontwerpen/kopen ben. Wat zijn jouw maten ongeveer en had je al een offerte gehad hiervoor?

Hier staan alle maten op die je wilt hebben.
Verder hebben we qua apparatuur niet heel veel spannends qua merken (boeit mij niet zoveel voor een koelkast en vaatwasser als de specs verder goed zijn.
Kraan is een Flow Perfect 3, Fornuis is een Boretti en combi is een Pelgrim, maar dat zijn de enige dingen die wij echt zelf hebben uitgezocht.
Prijs is ~12K we hebben getekend en zelfs plaatsingsdatum al op de week gepland.

Thanks
. Die van ons is 2.90 x 2.20 (dus +- 1m korter aan beide kanten) en +- 10k (KVIK) maar relatief veel kosten zitten in het blad (heb de specs hier even niet). Wat voor soort blad heb jij en voor ruwweg welke prijs (als ik zo brutaal mag zijn)? Ik laat nog 2 andere offertes opmaken en ga die sowieso nog vergelijken maar DKI heb ik er niet tussen staan (zit redelijk uit de richting voor mij) en ik ben benieuwd wat het daar +- zou kosten. Ziet er verder strak uit in ieder geval
Betwijfel ook of ze in Utrecht leveren. Wij waren al vrij ver uit de route voor ze, maar omdat mijn ouders ook een nieuwe keuken bij ze afnemen kon het allemaal. Die hebben ook wat flinke kortingen gekregen hier en daar. Hun oude keuken staat na 25+ jaar ook nog steeds prima dus kwaliteit isCoca-Cola schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:18:
Thanks. Die van ons is 2.90 x 2.20 (dus +- 1m korter aan beide kanten) en +- 10k (KVIK) maar relatief veel kosten zitten in het blad (heb de specs hier even niet). Wat voor soort blad heb jij en voor ruwweg welke prijs (als ik zo brutaal mag zijn)? Ik laat nog 2 andere offertes opmaken en ga die sowieso nog vergelijken maar DKI heb ik er niet tussen staan (zit redelijk uit de richting voor mij) en ik ben benieuwd wat het daar +- zou kosten. Ziet er verder strak uit in ieder geval
Blad is bij ons Keramiek 6,5cm dikte (enkel voor zicht natuurlijk) in de kleur Beton River van Montapanel.
Wat de prijs is van het blad los zou ik zo niet durven vertellen.
Waarom wil je die tekeningen hebben? De keuken is al gekocht toch?Rubman schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:37:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom niet is ook de vraag.JvS schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:34:
[...]
Waarom wil je die tekeningen hebben? De keuken is al gekocht toch?
Maar was ook meer omdat mijn vriendin nogal veel wil laten zien van hoe en wat en nu steeds moet uitleggen dat de kleuren niet helemaal overeen komen.
Ik persoonlijk vind het prima en maak zelf wel een foto als het geplaatst wordt/is

Dan vraag je toch of je renders kan krijgen? Als ze die software hebben zal dat wel niet veel werk zijn.
Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen (waarvoor jullie dank voor alle input) en zijn nu op het punt gekomen om een beslissing te nemen over waar we de keuken gaan bestellen.
Ik heb twee opties:
Optie 1 (DKI):
Keukenkasten: Rotpunkt Zerox HPL XT
Blad: Caeserstone
Optie 2 (Ekelhoff):
Keukenkasten: Contur van Schueller (Qua uiterlijk zelfde als Next125)
Blad: Neolith
Qua prijs en betalingsvoorwaarden is DKI iets ongunstiger (10% en betaling voor levering), maar daarentegen kunnen zij het wel sneller leveren (wat ook welkom zou zijn).
Ik heb de lijst van Sen in "Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs -*deel 1*" al doorgenomen en ook de laatste twee delen van dit topic.
Kan er iemand adviseren welke keuken te nemen? Qua smaak vallen beiden goed bij ons, maar qua kwaliteit weet ik het gewoon echt niet. Op Google lees je ook zeer diverse (en oude) verhalen.
Ik heb twee opties:
Optie 1 (DKI):
Optie 2 (Ekelhoff):
Keukenkasten: Contur van Schueller (Qua uiterlijk zelfde als Next125)
Qua prijs en betalingsvoorwaarden is DKI iets ongunstiger (10% en betaling voor levering), maar daarentegen kunnen zij het wel sneller leveren (wat ook welkom zou zijn).
Ik heb de lijst van Sen in "Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs -*deel 1*" al doorgenomen en ook de laatste twee delen van dit topic.
Kan er iemand adviseren welke keuken te nemen? Qua smaak vallen beiden goed bij ons, maar qua kwaliteit weet ik het gewoon echt niet. Op Google lees je ook zeer diverse (en oude) verhalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Er_Damn op 22-12-2016 13:20 ]
Wat bedoel je met Imitatie Next125? Next125 is toch gewoon van Schueller?Er_Damn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:33:
Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen (waarvoor jullie dank voor alle input) en zijn nu op het punt gekomen om een beslissing te nemen over waar we de keuken gaan bestellen.
Ik heb twee opties:
Optie 1 (DKI):
Optie 2 (Ekelhoff):
Keukenkasten: Contur (Next125 ''imitatie'' van Schueller)
Als je dan de imitatie daarvan neemt zou ik een Rotpunkt verkiezen want daarvan weet je immers wat je krijgt.
De bladen zou ik niet kunnen vertellen gezien het beide imho vergelijkbare kwaliteit bladen zijn.
Zelf krijgen wij een Rotpunkt keuken van DKI en kan dus pas iets over de kwaliteit zeggen over X jaar in gebruik

Ja Contur is ook van Schueller, maar Ekelhoff verkoopt dit als huismerk naast de Next125 keukens.
Hoe was de installatie bij jou verlopen? Alles compleet en naar wens? Lees op diverse plekken dat het bij Rotpunkt en DKI vaak incompleet is en de installatie ook niet altijd geheel vlekkeloos is.
Hoe was de installatie bij jou verlopen? Alles compleet en naar wens? Lees op diverse plekken dat het bij Rotpunkt en DKI vaak incompleet is en de installatie ook niet altijd geheel vlekkeloos is.
Vanaf +- week 10 kan ik je hier antwoord op geven, wij moeten onze woning nog opgeleverd krijgen en de keuken moet nog geplaatst worden.Er_Damn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:19:
Ja Contur is inderdaad van Schueller, maar Ekelhoff verkoopt dit als huismerk naast de Next125 keukens.

Het is dus een "budget" lijn naast de Next125 waarbij ze zoals het lijkt handig gebruik maken van die naam. Want ja die staat nu eenmaal erg goed aangeschreven. Verder geen ervaring kunnen vinden over Contur.
Waar je ook even op moet letten zijn trouwens de scharnieren, Rotpunkt levert tegenwoordig Blum (iig DKI levert Blum) en dat zijn naar ik dacht nog steeds een van de betere scharnieren en geleiders om te hebben hangen in de keuken.
Geen idee wat Contur voor scharnieren mee gaat leveren. en kan er zo 123 ook niet over vinden
Thanks for the info. Zal daar nog navraag over doen.
Tot week 10 kunnen we helaas niet wachten, wil volgende week de knoop doorhakken.
Ik wens jou in ieder geval alvast veel kookplezier in je keuken.
Tot week 10 kunnen we helaas niet wachten, wil volgende week de knoop doorhakken.
Ik wens jou in ieder geval alvast veel kookplezier in je keuken.
[ Voor 8% gewijzigd door Er_Damn op 22-12-2016 14:09 ]
Ik heb even erop gezocht, maar kan er weinig over vinden behalve verkoop teksten van keukenzaken waarbij ze aangeven dat het het #1 keukenmerk van Oostenrijk is.Rob Z schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:53:
Weet iemand in welke categorie (hoog/midden/laag) het merk DanKüchen thuishoort?
Op enkele Duitstalige sites kan ik opmaken dat het een keukenleverancier uit het midden segment is.
https://www.kuechen-forum...rsteller/dan-kuechen.html
Is volgens mij een redelijk uitgebreide vergelijker van keukenmerken.
Wij zijn ook bezig met de keuken voor ons nieuw te bouwen woning en hebben inmiddels de eerste offerte binnen, valt altijd weer tegen natuurlijk
Wat je ziet is een Siematic greep-loos keuken met keramisch blad.
- Eiland van 3*1,2 keramisch met 6cm rand
- Keramische wasbak
- 5 kasten
- Bosch inductieplaat, Combi-oven, Combi Steamer, Vaatwasser, Vriezer, Koelkast en een Qooker ( met 5 ltr reservoir)
- Bosch Afzuigkap
- Stroomaansluiting in het blad, 2x met 1x usb
Totaalprijs komt op circa *** (Raad maar eens). Ik ben nog aan het wachten op de andere aanbieders.
- Keramische wasbak
- 5 kasten
- Bosch inductieplaat, Combi-oven, Combi Steamer, Vaatwasser, Vriezer, Koelkast en een Qooker ( met 5 ltr reservoir)
- Bosch Afzuigkap
Totaalprijs komt op circa *** (Raad maar eens). Ik ben nog aan het wachten op de andere aanbieders.
[ Voor 20% gewijzigd door iRobert op 29-12-2016 15:29 ]
18Kbacardicoconut schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:38:
Wij zijn ook bezig met de keuken voor ons nieuw te bouwen woning en hebben inmiddels de eerste offerte binnen, valt altijd weer tegen natuurlijk![]()
- Keramische wasbak
- 5 kasten
- Bosch Combi-oven, Combi Steamer, Vaatwasser, Vriezer, Koelkast en een Qooker ( met 5 ltr reservoir)
- Bosch Afzuigkap
[afbeelding]

Ziet er uit als een strakke keuken, ben zelf helemaal niet van het witte (laat staan hoogglans en greeploos)
Kijk uit met stroomaansluitingen in het blad, het lijkt fantastisch maar vaak zijn ze toch onhandig geplaatst lopen er straks toch kabels over je blad heen, gaat rotzooi inzitten etc etc.
In eerste instantie mooi daarna alleen maar frustratie. Bij het eiland is het dan vaak wel de enige oplossing.
Blijft geheel persoonlijk natuurlijk, maar ik ga om frustratie te voorkomen voor muur stopcontacten.
Je gaat alles verwarmen in de ovens?bacardicoconut schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:38:
Wij zijn ook bezig met de keuken voor ons nieuw te bouwen woning en hebben inmiddels de eerste offerte binnen, valt altijd weer tegen natuurlijk![]()
- Keramische wasbak
- 5 kasten
- Bosch Combi-oven, Combi Steamer, Vaatwasser, Vriezer, Koelkast en een Qooker ( met 5 ltr reservoir)
- Bosch Afzuigkap
[afbeelding]
Ik had er ook ergens een kookplaat in verwacht of een mooi fornuis.
Verder zonder de type nummers van de apparatuur kan je niet veel zeggen over de prijs.
Maar ergens rond de 14/16k zou toch wel moeten lukken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Inderdaad vergeten te melden, zit een inductieplaat van 80cm bij.Shunt schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:06:
[...]
Je gaat alles verwarmen in de ovens?
Ik had er ook ergens een kookplaat in verwacht of een mooi fornuis.
Verder zonder de type nummers van de apparatuur kan je niet veel zeggen over de prijs.
Maar ergens rond de 14/16k zou toch wel moeten lukken.
Typenummers heb ik (nog) niet.
bacardicoconut schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:22:
[...]
Inderdaad vergeten te melden, zit een inductieplaat van 80cm bij.
Typenummers heb ik (nog) niet.
Qua apparatuur lijkt je smaak erg op die van ons.Wij zijn dus ook naar zo'n netto keuken prijzen winkel geweest + naar een duitser waar ze ook claimde met netto prijzen te werken. Alle twee hadden zij een wat minder bekend merk van de keukenkasten. Echter hadden we daar wel een base-line laten maken wat de keuken apparatuur, blad en kasten kosten. Bij Reddy waren we uit gekomen op 15k en bij de duisters ongeveer gelijk. Deze prijs stond vast (er kon wellicht nog een euro of 100 / 200 af maar dat zou dan zogenaamd uit de montage kosten komen.
Tja bij zowel Aswa als Nuva kan ik niet echt spreken van een bepaalde korting want k ben bij beide gewoon met een offerte binnen gelopen en heb ze medegedeeld dat het zo veel ongeveer mocht kosten. Daarna heb ik ze nog eens mede gedeeld dat ze tegen elkaar moesten concurreren en dat ze alle twee maar met een prijs moesten komen waar de ander niet onder ging zitten.
Ik heb wel volgens mij de catalogus prijs van de keuken gezien (zoals zowel nuva als Aswa hem normaliter initieel zouden opstellen denk ik). Daar zat hij ongeveer rond de 21/22k (catalogus prijzen van de apparatuur is alleen al over de 10k wat er in zit.) De monteur (in hoeverre die vertrouwd kan worden met wat hij zegt) gaf aan dat hij een keuken met dit soort apparatuur + afwerking + blad meestal voor rond de 17k zag staan op de levering bon.
Bij verschillende DMG winkels kwamen we initieel voor een soortgelijke keuken rond de 21k uit en dan moesten ze nog de "extra" kortingen gaan regelen en met de baas praten en zo. Bij Grando was hij 24k initieel en kwamen ze uit op maximaal 18 volgens eigen zeggen en dan zou de baas nog gaan smeken bij de leveranciers voor meer korting bla bla bla. Bij Brugmans hield het gesprek op na 17k en het duidelijk werd dat wij niet die dag een besluit gingen nemen.
Bij deze een paar snelle kiekjes van toen ze hem nog aan het zetten waren:
Apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm inductie plaat 3 flex zones 3x boost
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.
Wij zijn voor Siemens gegaan puur en alleen omdat ik die net wat mooier vond. (het was goedkoper geweest als we voor Bosch waren gegaan want dan hadden we een goedkopere magnetron / combi kunnen nemen).
Deze keuken koste ons 14k.
[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 28-12-2016 15:26 ]
Game PC
Ik ben ook op jacht naar een keuken, en ik vind het een rare markt eigenlijk. Wat ik niet begrijp is dat er nog niet een fabriek/concept is waar je lekker vanaf de bank een keuken in elkaar kan tekenen, naar een specialist stuurt ter review, en waar dit computergestuurd dan speciaal voor je in elkaar word gezet en rechtstreeks opgestuurd. Kan in principe met 1 of 2 fabrieken in Europa, veel efficienter en goedkoper lijkt mij. Ook als je kijkt naar het filmpje van de rekenkamer in de topicstart zou die keuken van 9700 euro dan voor 4000 klaar kunnen zijn lijkt mij..
Qua werkwijze heb ik niet de indruk dat er de afgelopen 100 jaar veel veranderd is in de keukenwereld, en krijg sterk de indruk dat de industrie daar ook niet echt behoefte aan heeft omdat ze lekker de markt verdelen tussen een paar grote partijen.
Gisteren bij Ikea, en op aanraden van/samen met mijn moeder
Keuken Kampioen + Keuken Concurrent (laatste 2 uiteraard DMG) geweest, en bij beide DMG ketens hebben de verkopers ( allen in de leeftijd 20-30 jaar met een goedkoop colbertje ) 0 product kennis (misschien handig als ze op hun 1e werkdag even de topicstart hier doorlezen...), en keukenkampioen was opvallend fanatiek met bewust halve waarheden vertellen.
Ikea had eigenlijk nog de meeste kennis, ze wisten de verschillende materialen op te noemen van de panelen en dat kon de keuken kampioen medewerker niet ( "Ik zal dat even navragen bij een specialist" ), en het interesseert ze werkelijk geen moer of je er nu wel of niet koopt, wat een stuk meer ontspannen praat.
Verder alle stereotype agressieve verkoop technieken meegekregen bij met name de 'Keuken concurrent' en met een pot woksaus en 2 100%NL folders in een goody bag weer naar huis gegaan bij de keuken kampioen...
Meest bizarre dingetje is dat ik bij de keuken concurrent een keuken daar kon kopen, ik gaf aan dat ik liever inductie wilde dan gas, dat kon wel, maar dan moest ik wel die gasplaat kopen maar die kon ik dan wel op marktplaats weer verkopen.
Ik ben over het algemeen (los van keukens) niet per se een Ikea-fan qua looks, maar het gemak is dat je alle informatie gewoon via internet kunt vinden dus niet met een pushende verkoper hoeft te gaan zitten voor je eerste schetsjes en prijs 'indicatie'.
Nu ik die schets / idee in mijn hoofd heb moet ik die nog verder uitwerken, ik heb het idee dat dat bij een meer 'maatwerk' keukenboer een stuk efficiënter kan qua indeling.
Ik wil geen bovenkastjes, onder ook geen kastjes maar alleen lades. Verder lekker strak en simpel. In LibreOffice Calc
heb ik nu dit ontwerp gemaakt ( dit is versie 5 overigens ).

De deur naar de hal zit naast de 2 hoge wanden, afstand tussen het kozijn en de hoge kast is de in het plaatje genoemde 12.5CM, wellicht nog wat krap. Rechts in de plattegrond zit een schuifdeur naar het balkon en rechtsbovenin een raam.
Vraagtekens die al in het plaatje staan:
- Volgens keuken kampioen was het geen probleem om een vaatwasser + oven + magnetron in 1 kast te drukken, zat ook zo in een demo opstelling in de showroom. Volgens Ikea kon dit niet. Volgens de keuken kampioen kwam dit omdat hun kwaliteit gewoon zo veel beter was dan Ikea........
- Ik vraag mij af of het niet wat raar lijkt om een spoelbak direct naast een hoge kast te hebben, van de andere kant mag die van de Ikea regels (die ik goed kan volgen op dit punt) niet rechtstreeks naast de kookplaat, en dan is dit zo ongeveer de enige optie. Als ik niet de Ikea formule hoef te volgen kan de kookplaat wat meer naar rechts en dan nog een spoelbak er naast, of andersom.
Mijn budget is zo'n 4500-5000 euro. Ik heb toch het idee dat ik daar wel wat fatsoenlijks voor zou moeten kunnen kopen als ik alle onzin schrap, maar nav onder andere de wisselende ervaringen hier op tweakers maar ook te lezen op andere fora doe ik denk ik toch maar geen Ikea apparatuur en als ik een acceptabel alternatief binnen budget kan vinden voor de kastjes die wat meer opties heeft qua indeling, dan zal ik dat ook doen denk ik.
In dit topic is het gemiddeld budget wat hoger, maar qua features heb ik alle apparatuur van Ikea vergeleken met de concurrentie via de pricewatch en andere vergelijkers en lijken ze onverslaanbaar in het 'midden segment'.
Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken met een kennis die een eigen keukenzaak heeft ( geen franchise ). Weet niet of iemand dit herkent maar heb het idee dat die wat meer in het 'hogere segment' zit en vind het altijd wat lastig om prive/zakelijk te scheiden vandaar dat ik eerst elders wat georiënteerd heb, schat de kans in dat ik puur zakelijk daar binnen 5 minuten weer buiten zou staan. Zij voeren Schmidt en Rottpunkt 'en andere merken'.
Qua werkwijze heb ik niet de indruk dat er de afgelopen 100 jaar veel veranderd is in de keukenwereld, en krijg sterk de indruk dat de industrie daar ook niet echt behoefte aan heeft omdat ze lekker de markt verdelen tussen een paar grote partijen.
Gisteren bij Ikea, en op aanraden van/samen met mijn moeder
Ikea had eigenlijk nog de meeste kennis, ze wisten de verschillende materialen op te noemen van de panelen en dat kon de keuken kampioen medewerker niet ( "Ik zal dat even navragen bij een specialist" ), en het interesseert ze werkelijk geen moer of je er nu wel of niet koopt, wat een stuk meer ontspannen praat.
Verder alle stereotype agressieve verkoop technieken meegekregen bij met name de 'Keuken concurrent' en met een pot woksaus en 2 100%NL folders in een goody bag weer naar huis gegaan bij de keuken kampioen...
Meest bizarre dingetje is dat ik bij de keuken concurrent een keuken daar kon kopen, ik gaf aan dat ik liever inductie wilde dan gas, dat kon wel, maar dan moest ik wel die gasplaat kopen maar die kon ik dan wel op marktplaats weer verkopen.

Ik ben over het algemeen (los van keukens) niet per se een Ikea-fan qua looks, maar het gemak is dat je alle informatie gewoon via internet kunt vinden dus niet met een pushende verkoper hoeft te gaan zitten voor je eerste schetsjes en prijs 'indicatie'.
Nu ik die schets / idee in mijn hoofd heb moet ik die nog verder uitwerken, ik heb het idee dat dat bij een meer 'maatwerk' keukenboer een stuk efficiënter kan qua indeling.
Ik wil geen bovenkastjes, onder ook geen kastjes maar alleen lades. Verder lekker strak en simpel. In LibreOffice Calc

De deur naar de hal zit naast de 2 hoge wanden, afstand tussen het kozijn en de hoge kast is de in het plaatje genoemde 12.5CM, wellicht nog wat krap. Rechts in de plattegrond zit een schuifdeur naar het balkon en rechtsbovenin een raam.
- Volgens keuken kampioen was het geen probleem om een vaatwasser + oven + magnetron in 1 kast te drukken, zat ook zo in een demo opstelling in de showroom. Volgens Ikea kon dit niet. Volgens de keuken kampioen kwam dit omdat hun kwaliteit gewoon zo veel beter was dan Ikea........
- Ik vraag mij af of het niet wat raar lijkt om een spoelbak direct naast een hoge kast te hebben, van de andere kant mag die van de Ikea regels (die ik goed kan volgen op dit punt) niet rechtstreeks naast de kookplaat, en dan is dit zo ongeveer de enige optie. Als ik niet de Ikea formule hoef te volgen kan de kookplaat wat meer naar rechts en dan nog een spoelbak er naast, of andersom.
Mijn budget is zo'n 4500-5000 euro. Ik heb toch het idee dat ik daar wel wat fatsoenlijks voor zou moeten kunnen kopen als ik alle onzin schrap, maar nav onder andere de wisselende ervaringen hier op tweakers maar ook te lezen op andere fora doe ik denk ik toch maar geen Ikea apparatuur en als ik een acceptabel alternatief binnen budget kan vinden voor de kastjes die wat meer opties heeft qua indeling, dan zal ik dat ook doen denk ik.
In dit topic is het gemiddeld budget wat hoger, maar qua features heb ik alle apparatuur van Ikea vergeleken met de concurrentie via de pricewatch en andere vergelijkers en lijken ze onverslaanbaar in het 'midden segment'.
Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken met een kennis die een eigen keukenzaak heeft ( geen franchise ). Weet niet of iemand dit herkent maar heb het idee dat die wat meer in het 'hogere segment' zit en vind het altijd wat lastig om prive/zakelijk te scheiden vandaar dat ik eerst elders wat georiënteerd heb, schat de kans in dat ik puur zakelijk daar binnen 5 minuten weer buiten zou staan. Zij voeren Schmidt en Rottpunkt 'en andere merken'.
Waarom gebruik je niet het programma van Ikea om je keuken in te tekenen? Je tekening is nu niet op schaal, maar ook de verhoudingen kloppen niet. Je spoelkastje lijkt nu 120cm breed, of juist maar 30cm diep.thegve schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:39:
Ik wil geen bovenkastjes, onder ook geen kastjes maar alleen lades. Verder lekker strak en simpel. In LibreOffice Calcheb ik nu dit ontwerp gemaakt ( dit is versie 5 overigens ).
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat het bij Ikea niet kan en bij andere zaken wel, heeft denk ik met de beperkte kastindelingen te maken. Het heeft niets met kwaliteit te maken, maar wel met keuzevrijheidDe deur naar de hal zit naast de 2 hoge wanden, afstand tussen het kozijn en de hoge kast is de in het plaatje genoemde 12.5CM, wellicht nog wat krap. Rechts in de plattegrond zit een schuifdeur naar het balkon en rechtsbovenin een raam.
Bij een spoelbak en bij een kookplaat is aflegruimte belangrijk. Je bewegingsruimte komt ook een beetje in de knel als je bijvoorbeeld een bakplaat wil afspoelen onder de kraan.- Ik vraag mij af of het niet wat raar lijkt om een spoelbak direct naast een hoge kast te hebben, van de andere kant mag die van de Ikea regels (die ik goed kan volgen op dit punt) niet rechtstreeks naast de kookplaat, en dan is dit zo ongeveer de enige optie. Als ik niet de Ikea formule hoef te volgen kan de kookplaat wat meer naar rechts en dan nog een spoelbak er naast, of andersom.
Rottpunkt is niet een heel hoog segment (heb 'm zelf ook)Mijn budget is zo'n 4500-5000 euro. Ik heb toch het idee dat ik daar wel wat fatsoenlijks voor zou moeten kunnen kopen als ik alle onzin schrap, maar nav onder andere de wisselende ervaringen hier op tweakers maar ook te lezen op andere fora doe ik denk ik toch maar geen Ikea apparatuur en als ik een acceptabel alternatief binnen budget kan vinden voor de kastjes die wat meer opties heeft qua indeling, dan zal ik dat ook doen denk ik.
Omdat ik een Linux desktop gebruik en de Ikea planner daarin niet werkt. Daarnaast is die planner verschrikkelijk traag en voor snel wat dingen uitproberen vind ik hem niet handig. Ik heb mijn ontwerp daarin nu wel zo goed en kwaad als dat ding overgenomen, waarbij ik de vaatwasser even heb weggelaten en er nog een magnetron ontbreekt, die zou boven de oven moeten.orf schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:03:
[...]
Waarom gebruik je niet het programma van Ikea om je keuken in te tekenen? Je tekening is nu niet op schaal, maar ook de verhoudingen kloppen niet. Je spoelkastje lijkt nu 120cm breed, of juist maar 30cm diep.
De pilaar die je ziet tussen het raam en de schuifdeur is het restant van een muur die daar heeft gezeten. De reden dat deze ingetekend is, is dat ik ook nog met plannen gespeeld heb om de hoek daar door te trekken, het raam begint bij 1 meter hoog dus daar zou ik nog een blad onder kunnen doen. Die pilaar is dus de harde grens dan wel.

Dat bedoel ik ook hoor, zit alleen erg te worstelen terwijl ik niet perse het idee heb dat ik nou zo'n gekke vorm keuken heb of weinig ruimte.[...]
Dat het bij Ikea niet kan en bij andere zaken wel, heeft denk ik met de beperkte kastindelingen te maken. Het heeft niets met kwaliteit te maken, maar wel met keuzevrijheid
Dat snap ik. Ikea kon mij alleen met dit probleem verder helpen als ik een afspraak maakte en 40 euro betaalde voor een advies. Op zich acceptabel als ik serieus met ze verder wil.[...]
Bij een spoelbak en bij een kookplaat is aflegruimte belangrijk. Je bewegingsruimte komt ook een beetje in de knel als je bijvoorbeeld een bakplaat wil afspoelen onder de kraan.
[...]
Mooi, dank. Kijken of ik daar wat mee kan dan. Omdat ik ze dus ken en vertrouw ( kom ze maandelijks wel eens ergens tegen ) kan ik hopelijk in ieder geval mijn kennis daar weer vergroten, dat kan nooit kwaad.Rottpunkt is niet een heel hoog segment (heb 'm zelf ook)
Bij de keuken kampioen stond nog een opstelling die ook gewoon bleek te passen. Een kookeiland met 1 deel tegen mijn achterwand en 1 deel vanaf de deur, waaraan dan direct een bar zit. Dit is een opstelling die ik ook erg sterk overweeg nu. Toch nog wat opgestoken daar
Aanrechtblad van het eiland zou op basis van de showroom breedte tussen beide delen 30 centimer vanaf de deur komen.
[ Voor 4% gewijzigd door thegve op 01-01-2017 22:41 . Reden: E-mail in plaatje ]
Je kunt volgens mij niet zo lekker aan de rand van een aanrecht een gat zagen voor je wasbak, daar is 10cm "vlees" denk ik wel prettig. Het lijkt me ook verschrikkelijk onhandig om niet links van je wasbak iets weg te kunnen zetten.
Mijn huidige opstelling is dat mijn kookplaat aan de rand zit bij het raam, daartussen een meubel, en dan de spoelbak. Dat heeft als probleem dat er allerlei etensresten en vetspetters op het raam en in het gat tussen het keukenblok en de muur komen, de huidige ruimte tussen keuken en raam is nog een stuk smaller.
Ik zou natuurlijk het blad door kunnen trekken of nog een smal kastje van 40cm daar tussen drukken, en dan de kookplaat naar rechts schuiven, en dan dus verder zoals ik het nu ook heb.
Ik zou natuurlijk het blad door kunnen trekken of nog een smal kastje van 40cm daar tussen drukken, en dan de kookplaat naar rechts schuiven, en dan dus verder zoals ik het nu ook heb.
Je indeling lijkt wel een beetje op mijn indeling. Ik heb even gezocht en kon geen foto's of plattegrond op m'n computer vinden, maar wel een mock-up die ik van te voren in Photoshop had gemaakt (die verrassend veel op het eindresultaat lijkt)

Links van de kookplaat zit een 45cm vaatwasser; dat kwam voor mij het beste uit.

Links van de kookplaat zit een 45cm vaatwasser; dat kwam voor mij het beste uit.
Ik heb mijn gootsteen wel op de hoek zitten naast een wand, maar dat was vooral omdat ik niet wilde dat mijn kookplaat tegen een wand zat. Daar heb ik geen spijt van. Ik heb alleen wel een gootsteen met een enkele bak van 40 cm breed. Die laatste 10cm zijn wel fijn om te hebben, dus ik kan je, als je voor deze opstelling kiest, van harte een andere gootsteen aanraden. 
Verder biedt Ikea domweg niet de optie aan om een vaatwasser en oven boven elkaar in te bouwen. Wil je dat wel, dan moet je even gaan meten en checken of er voor de oven geen andere materialen/onderdelen worden gebruikt.
Verder biedt Ikea domweg niet de optie aan om een vaatwasser en oven boven elkaar in te bouwen. Wil je dat wel, dan moet je even gaan meten en checken of er voor de oven geen andere materialen/onderdelen worden gebruikt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Wij hebben een Contur bij Ekelhoff vandaan. Er zit een officiële garantiesticker van Schüller op de keuken met barcode en garantienummer. Alle scharnieren zijn van Blum.Rubman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:47:
[...]
Geen idee wat Contur voor scharnieren mee gaat leveren. en kan er zo 123 ook niet over vinden
We hebben de keuken nu anderhalf jaar en nog helemaal tevreden. Ook nog geen enkele beschadiging op de lak.
Heeft iemand ervaringen met de kokendwaterkranen van Hotto? Het enige nadeel dat ik kan vinden is "dat hij wat meer spettert"... Iemand die van een gevestigd merk naar Hotto of andersom is gegaan?
Anoniem: 612414
Afgelopen week hebben wij in Duitsland (Nordhorn) een bezoek gebracht aan Ekelhoff en Möbel Faber. In Nederland hadden we al drie keukenzaken bezocht, waarbij we alleen over Boer in Staphorst een goed gevoel hadden. Helaas lag de offerte hier boven ons budget en was er te weinig onderhandelingruimte om dit verschil te overbruggen.
Op advies van anderen en n.a.v. goede beoordelingen op qasa was het eigenlijk onze bedoeling om de keuken bij Ekelhoff te kopen. Waarschijnlijk troffen wij net de verkeerde verkoper. Deze man oogde totaal ongeïnteresseerd, gaf geen advies, dacht niet mee en reageerde onverschillig op vragen van ons. Nadat we een uur en een kwartier op de offerte hadden gewacht kwam de verkoper met een prijs die flink boven de prijs van Boer lag. Toen hij merkte dat wij dit te veel vonden liep hij zonder iets te zeggen van tafel, kwam na een kwartier terug en legde zwijgend een offerte met een betere prijs op tafel. Nadat wij aangaven dat wij die dag nog niet zouden beslissen, bleef hij zwijgend aan tafel zitten. Vervolgens onze jassen gepakt, meneer een hand gegeven en weggegaan. Dit hadden we zelfs in Nederland nog niet meegemaakt.
's Middags bij Möbel Faber totaal het tegenovergestelde. Een enthousiaste verkoper die met ons meedacht, de tijd voor ons nam en eerlijk en duidelijk vertelde over de prijs. De prijs van deze keuken lag flink onder de prijs van Ekelhoff. De verkoper was ook totaal niet aan het pushen om ons snel te laten beslissen. Hij adviseerde zelfs om nog even te wachten met het tekenen van de offerte omdat ons huis pas in oktober opgeleverd wordt. Mochten we bepaalde zaken nog anders willen, dan zouden we nog eenvoudig aanpassingen kunnen doen. De offerte zou gewoon geldig blijven. Bij ons heeft Faber in ieder geval een prima indruk achtergelaten na de teleurstelling bij Ekelhoff.
Op advies van anderen en n.a.v. goede beoordelingen op qasa was het eigenlijk onze bedoeling om de keuken bij Ekelhoff te kopen. Waarschijnlijk troffen wij net de verkeerde verkoper. Deze man oogde totaal ongeïnteresseerd, gaf geen advies, dacht niet mee en reageerde onverschillig op vragen van ons. Nadat we een uur en een kwartier op de offerte hadden gewacht kwam de verkoper met een prijs die flink boven de prijs van Boer lag. Toen hij merkte dat wij dit te veel vonden liep hij zonder iets te zeggen van tafel, kwam na een kwartier terug en legde zwijgend een offerte met een betere prijs op tafel. Nadat wij aangaven dat wij die dag nog niet zouden beslissen, bleef hij zwijgend aan tafel zitten. Vervolgens onze jassen gepakt, meneer een hand gegeven en weggegaan. Dit hadden we zelfs in Nederland nog niet meegemaakt.
's Middags bij Möbel Faber totaal het tegenovergestelde. Een enthousiaste verkoper die met ons meedacht, de tijd voor ons nam en eerlijk en duidelijk vertelde over de prijs. De prijs van deze keuken lag flink onder de prijs van Ekelhoff. De verkoper was ook totaal niet aan het pushen om ons snel te laten beslissen. Hij adviseerde zelfs om nog even te wachten met het tekenen van de offerte omdat ons huis pas in oktober opgeleverd wordt. Mochten we bepaalde zaken nog anders willen, dan zouden we nog eenvoudig aanpassingen kunnen doen. De offerte zou gewoon geldig blijven. Bij ons heeft Faber in ieder geval een prima indruk achtergelaten na de teleurstelling bij Ekelhoff.
Ja, je moet het net treffen hoor. Wij zijn ook op aanraden van vrienden naar Ekelhoff geweest (voor we naar NL keukenboeren gingen). Wel meer dan prima verkoper, dacht mee, adviseerde, maar sprak (nog) geen echt nederlands (wij spreken geen duits). Gelukkig begrepen wij mekaar wel redelijk. Heel goed gevoel verder. De prijs was in eerste instantie binnen budget (wel aan het plafond), maar na een paar keer heen en weer mailen om wat wijzigingen in modellen te doen was duidelijk dat er gewoon vrijwel geen ruimte was voor een kleine tegemoetkoming. Let wel: ik verwacht geen keukenkampioen achtige taferelen, bewust ook naar dit soort toko's met eerlijke (hoop je) prijzen gegaan, maar bijv een afronding van 300 euro zou ik al best vinden. Niet dus. Toegegeven, prachtige showroom en show keukens...Anoniem: 612414 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:01:
Afgelopen week hebben wij in Duitsland (Nordhorn) een bezoek gebracht aan Ekelhoff en Möbel Faber. In Nederland hadden we al drie keukenzaken bezocht, waarbij we alleen over Boer in Staphorst een goed gevoel hadden. Helaas lag de offerte hier boven ons budget en was er te weinig onderhandelingruimte om dit verschil te overbruggen.
Anyways, daarna hier in NL Arma Keukens en Aswa Keukens bezocht (Ekelhoff nog niet afgezegd). Exact zelfde apparatuur, ook goed gevoel, kastjes meer dan degelijk voor zover ik kon zien en voelen en een flink stuk goedkoper (zeker 4K). Uiteindelijk voor Arma Keukens gekozen, die uitzonderlijk goed meedachten.
Mijn verbouwing is inmiddels grotendeels gereed en de keuken wordt volop gebruikt. Heerlijk die nieuwe apparatuur en zo veel meer werkruimte en opbergruimte.

Ruime opzet! Komt er nog een afzuigkap?Kaasplank schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:26:
Mijn verbouwing is inmiddels grotendeels gereed en de keuken wordt volop gebruikt. Heerlijk die nieuwe apparatuur en zo veel meer werkruimte en opbergruimte.
[afbeelding]
[afbeelding]
hebbie daar een filmpje van?Kaasplank schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:50:
[...]
Die komt omhoog uit het werkblad achter de kookplaat
Mooie keuken en mooie apparatuur. Heb je een lijstje?Kaasplank schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
Game PC
Kaasplank, ik ben afgelopen weekend ook op pad geweest voor een dergelijk systeem en kreeg niet echt een gevoel hoe effectief zo'n afzuigkap echt is. Heb een paar verkopers gesproken.
Een van de verkopers gaf aan dat een afzuigkap die achter de kookplaats wordt gemonteerd/omhoog komt onvoldoende de dampen van de voorste pannen afzuigt en daarom zo'n afzuiggoot in het midden van een kookplaat effectiever is. De ander vertelde dat zo'n ingebouwde goot dampen van grote pannen niet goed afzuigt en daarom zo'n afzuigkap als jij hebt de beste oplossing zou zijn.
Ik vond beide verkopers wel een punt hebben en iets als een novy one is een tussenoplossing die en hogere pannen kan afzuigen en in het midden is geplaatst waardoor er geen pannen erg ver van de afzuiging staan.
Maar ik hoor graag jouw ervaring. Ook of zoiets makkelijk schoon te maken is.
Een van de verkopers gaf aan dat een afzuigkap die achter de kookplaats wordt gemonteerd/omhoog komt onvoldoende de dampen van de voorste pannen afzuigt en daarom zo'n afzuiggoot in het midden van een kookplaat effectiever is. De ander vertelde dat zo'n ingebouwde goot dampen van grote pannen niet goed afzuigt en daarom zo'n afzuigkap als jij hebt de beste oplossing zou zijn.
Ik vond beide verkopers wel een punt hebben en iets als een novy one is een tussenoplossing die en hogere pannen kan afzuigen en in het midden is geplaatst waardoor er geen pannen erg ver van de afzuiging staan.
Work in progress. Badkamer achter de keuken minus 1 meter gesloopt gesloopt, nieuwe achtermuur laten metselen, elektra aangelegd (door gasleiding heen gezaagd :x), leidingwerk om laten leggen, muurtje laten stuccen en samen met aannemer vloer erin gelegd
.

Nog wel een klein 'houston' momentje. De ruimte is 371 cm diep en zou 375 zijn. De keuken is niet ingemeten, vanwege kleine variatie die verwacht is, maar dit is wel op de grens van wat we met plaatsen kunnen corrigeren. Gaat nog spannend worden. De hoek van de achtermuur en zijmuur is wel echt perfect haaks geworden gelukkig.

Nog wel een klein 'houston' momentje. De ruimte is 371 cm diep en zou 375 zijn. De keuken is niet ingemeten, vanwege kleine variatie die verwacht is, maar dit is wel op de grens van wat we met plaatsen kunnen corrigeren. Gaat nog spannend worden. De hoek van de achtermuur en zijmuur is wel echt perfect haaks geworden gelukkig.
[ Voor 73% gewijzigd door JvS op 14-01-2017 19:13 ]
Het systeem hierboven wordt niet meer verkocht bij Voortman keukens omdat ze veel problemen kregen. Heb daarom voor een afzuigkap van Novy in het plafond.xos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:25:
Kaasplank, ik ben afgelopen weekend ook op pad geweest voor een dergelijk systeem en kreeg niet echt een gevoel hoe effectief zo'n afzuigkap echt is. Heb een paar verkopers gesproken.
koelkast: KI24RV52Shunt schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:07:
[...]
Mooie keuken en mooie apparatuur. Heb je een lijstje?
kookplaat: EH875MP17E
bakoven / magnetron: CM836GPS1
bakoven / stoomoven: CS856GPS1
vaatwasser: IDSN69M034NL
afzuiging: LD97AA670
Verder nog een franke kokend water kraan met 10 liter boiler en filtersysteem
Keuken zelf is spaanderplaat met durapal bekleding in kleur stone hoogglans geheel greeploos met rvs greeplijsten en een rvs strip aan onder en bovenzijde panelen. Blad is een 20mm dik arte sile-stone in gris expo-suede.
Ik zal direct toegeven dat het waarschijnljik niet zo goed afzuigt als een kap boven de plaat maar ik ben er niet ontevreden over. Pannen die veel dampen zet ik dicht bij de afzuiging en dat pakt ie allemaal netjes. Bovendien gaat er nu veel in de (stoom)oven. Er heeft nog niemand die op bezoek kwam na het eten opgemerkt dat het sterk naar eten ruikt.xos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:25:
We wilden hoe dan ook geen afzuiging boven de plaat omdat we daar in vorige keukens ons hoofd aan bleven stoten en omdat we niet meer zo'n apparaat of koof aan het plafond wilden. Die eisen wogen zwaarder dan het kleine ongemak van opletten hoe je kookt met een afzuiging achter je pannen.
Wat betreft schoonmaken is het een makkie. Die glasplaat kan er in zijn geheel uit en er zitten dezelfde uitneembare filters in als in een normale afzuigkap. De rest is rvs of glas dus dat wrijf je zo schoon.
Hey Kazz! Ik lees hier Boer Staphorst dat je daar bent wezen kijken, en weet niet of je al een offerte o.i.d. hebt getekend, maar persoonlijk vind ik Boer Staphorst nog niet altijd even super (en indd. DUUR).Anoniem: 612414 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:01:
Je zou ook (weet niet of je bekend bent in Staphorst) kunnen kijken bij Tuin Keukens te Staphorst, of bij Beverwijk Keukens te Balkbrug.
Dit zijn beide ook goede en nette keukenzaken waar ze naar mijn ervaring goed met je mee denken en je ook adviseren bij wat je wil en binnen je budget past.
Zijn beide nog vrij "klassieke" keukenboeren, kwaliteit en service staan bij beide bovenaan naar mijn ervaringen.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Goedemorgen,
Wat een interessant forum om te lezen. Nadat ik samen met mijn vriendin een nieuwbouwhuis in de omgeving van Nijmegen heb gekocht ben ik ook vol in de wereld van de keukenverkopers gedoken. Door de verschillen in benadering en verkoopmodel een behoorlijke zoektocht, maar natuurlijk harstikke interessant!
Helaas vond ik dit forum pas nadat we de keuken al hadden gekocht. Desalniettemin denk ik dat we een goede deal hebben gemaakt want we zijn met de offerte nog langs 3 andere keukenzaken geweest en die kwamen qua prijs (met vergelijkbare apperatuur etc) niet eens in de buurt.
Wij hebben onze keuken bij Lentjes Droomkeukens in Huissen / Wijchen gekocht. Prettige familiewinkel waar we vanaf het begin af aan goed zijn geholpen, óók toen we aangaven alléén nog aan het kijken / informeren waren. Wij hebben een U-model keuken gekocht met de volgende maten:

Daarbij hebben we een composieten werkblad van 6cm dik in Oyster kleur (gevlekt beton look). De handgrepen zijn allemaal geintergreerde grepen in inox kleur. Plint is 13cm hoog, eveneens Inox uitvoering.
Het betreft een Qlinea / Rotpunkt keuken in notenkleur (Nogero), helaas geen echt hout maar kunststof (je kan niet alles hebben). Uiteraard wordt alles door de keukenverkoper (netjes) ingebouwd. Afhankelijk van de oplevering van ons huis wordt deze half maart geplaatst.
Daarbij hebben we ook de volgende apparatuur uitgezocht:
Dat moet er dan ongeveer zo uit komen te zien (let op! De kleur is anders omdat deze nog niet in het tekenprogramma zat doordat deze pas in 2017 aangeboden zou gaan worden):
Vooraanzicht

Bovenaanzicht:

Schuin zij aanzicht:

Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met recente Rotpunkt / Qlinea keukens? En natuurlijk ben ik stiekem wel een beetje benieuwd wat jullie deze keuken waard zouden vinden (dan kan ik bepalen of we een goede deal hebben gemaakt of dat ik alleen het gevoel heb een goede deal te hebben gemaakt haha)?
Alvast bedankt voor jullie reacties en bijdragen!
Wat een interessant forum om te lezen. Nadat ik samen met mijn vriendin een nieuwbouwhuis in de omgeving van Nijmegen heb gekocht ben ik ook vol in de wereld van de keukenverkopers gedoken. Door de verschillen in benadering en verkoopmodel een behoorlijke zoektocht, maar natuurlijk harstikke interessant!
Helaas vond ik dit forum pas nadat we de keuken al hadden gekocht. Desalniettemin denk ik dat we een goede deal hebben gemaakt want we zijn met de offerte nog langs 3 andere keukenzaken geweest en die kwamen qua prijs (met vergelijkbare apperatuur etc) niet eens in de buurt.
Wij hebben onze keuken bij Lentjes Droomkeukens in Huissen / Wijchen gekocht. Prettige familiewinkel waar we vanaf het begin af aan goed zijn geholpen, óók toen we aangaven alléén nog aan het kijken / informeren waren. Wij hebben een U-model keuken gekocht met de volgende maten:

Daarbij hebben we een composieten werkblad van 6cm dik in Oyster kleur (gevlekt beton look). De handgrepen zijn allemaal geintergreerde grepen in inox kleur. Plint is 13cm hoog, eveneens Inox uitvoering.
Het betreft een Qlinea / Rotpunkt keuken in notenkleur (Nogero), helaas geen echt hout maar kunststof (je kan niet alles hebben). Uiteraard wordt alles door de keukenverkoper (netjes) ingebouwd. Afhankelijk van de oplevering van ons huis wordt deze half maart geplaatst.
Daarbij hebben we ook de volgende apparatuur uitgezocht:
- Koel/vries combinatie: ART6711/A++SFS (Whirlpool)
- Combimagnetron: CMG836NS1 (Bosch)
- Bakoven: HBG855TS1 (Bosch) Volgens de keukenverkopen zou hier een kerntemperatuurmeter inzitten, maar volgens mijn eigen researchwerk is dat een ander model. Ik heb hem per email gevraagd te bevestigen dat in het model dat we krijgen, de temperatuurmeter aanwezig is
- Vaatwasser: SBV90M10NL (Bosch)
- Inductiekookplaat: ESPIF8950IN (Bauknecht)
- afzuigkap: AKR559/2IX (Whirlpool) inclusief elektrische plasma filter van Plasmamade
- 2 hoge kasten (1 voor de magnetron en oven, met 2 kleine kasten (1 boven en 1 onder) en 1 voor de koel/vries combinatie)
- 2 Hoekkasten, waarvan 1 met legplanken en 1 met le-mans zwenkplateau's
- 6 lades (waarvan 1 met besteklade)
- 2 kasten op de kopse kant: 1 als spoelkast met 2 x 15liter afvalemmers en 1 voor de vaatwasser
Dat moet er dan ongeveer zo uit komen te zien (let op! De kleur is anders omdat deze nog niet in het tekenprogramma zat doordat deze pas in 2017 aangeboden zou gaan worden):
Vooraanzicht

Bovenaanzicht:

Schuin zij aanzicht:

Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met recente Rotpunkt / Qlinea keukens? En natuurlijk ben ik stiekem wel een beetje benieuwd wat jullie deze keuken waard zouden vinden (dan kan ik bepalen of we een goede deal hebben gemaakt of dat ik alleen het gevoel heb een goede deal te hebben gemaakt haha)?
Vanwaar de reden om niet alles van een merk te nemen was dat om de prijs?El_Fregadero schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:32:
Goedemorgen,
[afbeelding]
Daarbij hebben we ook de volgende apparatuur uitgezocht:Daarnaast hebben we de volgende kasten:
- Bakoven: HBG855TS1 (Bosch) Volgens de keukenverkopen zou hier een kerntemperatuurmeter inzitten, maar volgens mijn eigen researchwerk is dat een ander model. Ik heb hem per email gevraagd te bevestigen dat in het model dat we krijgen, de temperatuurmeter aanwezig is
- afzuigkap: AKR559/2IX (Whirlpool) inclusief elektrische plasma filter van Plasmamade
Tot slot hebben we een DPS Lorreine Tweed kraan en een extra brede Eurosink spoelbak (50x40cm).
- 2 hoge kasten (1 voor de magnetron en oven, met 2 kleine kasten (1 boven en 1 onder) en 1 voor de koel/vries combinatie)
- 2 kasten op de kopse kant: 1 als spoelkast met 2 x 15liter afvalemmers en 1 voor de vaatwasser
Vooraanzicht
[afbeelding]
Bovenaanzicht:
[afbeelding]
Schuin zij aanzicht:
[afbeelding]
Mijn ervaring was dat als je alles van merk A kopen vaak een gunstig effect had op de prijs.
Ook wel zo fijn voor het totaal beeld.
De apparatuur in zijn totaal zit volgens mij rond de 4/5 duizend euro. Mijn gevoel zou dan zeggen dat je ergens tussen de 8 en de 11 betaald zou moeten hebben voor deze keuken.
Game PC
Koelkast, vaatwasser zitten ingebouwd. Een Siemens oven vind ik niet perse goed passen bij een Siemens afzuigkap. Het gaat dan alleen om het merk. Ik heb ook alles van verschillende merken, gewoon omdat ik vond dat verschillende merken veel beter aan mijn wensen voldoen.Shunt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:39:
[...]
Vanwaar de reden om niet alles van een merk te nemen was dat om de prijs?
Mijn ervaring was dat als je alles van merk A kopen vaak een gunstig effect had op de prijs.
Vergeet niet dat je bij X aantal apparatuur vaak ook een 5 jaar garantie krijgt ipv de standaard 2.
Ik heb zelf wel alles Siemens gekozen gaf voor ons toch wel het mooiste / rustigste resultaat.
Ik heb zelf wel alles Siemens gekozen gaf voor ons toch wel het mooiste / rustigste resultaat.
Game PC
Reden dat we deze keuze hebben gemaakt was een combinatie van functionaliteiten:Shunt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:39:
[...]
Vanwaar de reden om niet alles van een merk te nemen was dat om de prijs?
De apparatuur in zijn totaal zit volgens mij rond de 4/5 duizend euro. Mijn gevoel zou dan zeggen dat je ergens tussen de 8 en de 11 betaald zou moeten hebben voor deze keuken.
- Inductiekookplaat: de Bauknecht inductiekookplaat heeft 2 flexibele zones en een booster. De Bosch inductiekookplaat was vergelijkbaar qua functies, maar duurder. Tevens waren kennissen van ons niet zo tevreden over de Bosch inductiekookplaat, dus toen was de keuze snel gemaakt
- Afzuigkap: gekozen voor de beste prijs-kwaliteit (dit was een aanbieding). Functionaliteit van alle aangeboden kappen ongeveer hetzelfde. Afzuigcapaciteit was van andere afzuigkappen beter, maar deze zuigt ook ruim voldoende af
- Koel/vries combinatie: is inbouw. Bovendien vonden we de indeling van de Whirlpool koelkast handiger én was deze goedkoper
- Overige apparatuur: Bosch en dus hetzelfde merk. Voor de (combin)ovens hebben de functionaliteiten en de reviews de doorslag gegeven, de vaatwasser was met name handig door de XXL functie
De garantie was inderdaad een argument geweest om 5 apparaten van hetzelfde merk te kopen. Je kan altijd pech hebben, maar ik verwacht niet dat de kans erg groot is dat er méér dan 1 apparaat tussen het 2e en het 5e jaar defect raakt. Want van het totale prijsverschil kan ik ongeveer wel een nieuw apparaat aanschaffen. Dus vandaar dat dit argument voor ons geen doorslag gaf toen we dit met onze keukenleverancier bespraken.
Duidelijke keuze van de apparatuur!El_Fregadero schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:51:
[...]
Reden dat we deze keuze hebben gemaakt was een combinatie van functionaliteiten:Zoals je ziet een keus tussen functionaliteiten, kwaliteit (voor zo ver mogelijk in te schatten obv reviews en persoonlijke ervaringen) en natuurlijk ook prijs. Daarnaast is het voornaamste wat je ziet de (combi) ovens, die beiden van Bosch zijn. De afzuigkap zie je, tenzij je een kenner bent, niet aan of het een Bosch of een Whirlpool is (iig ik niet) en de inductiekookplaat is vooral een zwart oppervlak (bij elk merk).
- Inductiekookplaat: de Bauknecht inductiekookplaat heeft 2 flexibele zones en een booster. De Bosch inductiekookplaat was vergelijkbaar qua functies, maar duurder. Tevens waren kennissen van ons niet zo tevreden over de Bosch inductiekookplaat, dus toen was de keuze snel gemaakt
- Afzuigkap: gekozen voor de beste prijs-kwaliteit (dit was een aanbieding). Functionaliteit van alle aangeboden kappen ongeveer hetzelfde. Afzuigcapaciteit was van andere afzuigkappen beter, maar deze zuigt ook ruim voldoende af
- Koel/vries combinatie: is inbouw. Bovendien vonden we de indeling van de Whirlpool koelkast handiger én was deze goedkoper
- Overige apparatuur: Bosch en dus hetzelfde merk. Voor de (combin)ovens hebben de functionaliteiten en de reviews de doorslag gegeven, de vaatwasser was met name handig door de XXL functie
De garantie was inderdaad een argument geweest om 5 apparaten van hetzelfde merk te kopen. Je kan altijd pech hebben, maar ik verwacht niet dat de kans erg groot is dat er méér dan 1 apparaat tussen het 2e en het 5e jaar defect raakt. Want van het totale prijsverschil kan ik ongeveer wel een nieuw apparaat aanschaffen. Dus vandaar dat dit argument voor ons geen doorslag gaf toen we dit met onze keukenleverancier bespraken.
Veel mensen laten zich vaak overdonderen door de bull argumenten van keuken verkopers als oh dit merk X is gewoon net Siemens allemaal exact het zelfde bla bla bla. En laten zich zo een goedkoop B merk apparaat aansmeren in plaats van een paar cent duurder beter merk. Dat allemaal omdat ze bij de keuken boer gewoon een x voorraad hebben staan die ze kwijt moeten
Ik ben ondertussen wel benieuwd wat je kwijt bent geweest aan je keuken als je de verassing nog niet wilt verpesten voor de rest die mogelijk nog een prijs gaat noemen kan je hem ook per PM sturen.
Game PC
Wauw ziet er goed uit! Wij willen ook voor ongeveer hetzelfde gaan. Wat voor keuken is het? (bv Pronorm, met de bijbehorende submerken/private labels?)Kaasplank schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarop heb je de kwaliteit beoordeeld bij aankoop?
En hoe was de prijs?
ID4.1M Honey Yellow
Keukenjacht
Afgelopen tijd bij een tweetal keukenzaken geweest en een ontwerp - offerte laten maken.
Apparatuur

Wat mij verwondert is dat hier op “Het grote keuken topic” er zeer weinig over prijzen of kortingspercentages wordt gesproken (ik kan helaas deel 1 en deel 2 niet inzien). Ik wil graag een gevoel krijgen bij het geen mij geleverd gaat worden en wat ik hier voor moet betalen, dus met andere woorden “wordt ik niet opgelicht?”. En ja, als het geen merkkeuken is, dan is het meestal appels met peren vergelijken, maar je kunt a.d.h.v. verschillende voorbeelden wel een beeld/gevoel krijgen.
Wat mag deze keuken kosten volgens jullie?
Afgelopen tijd bij een tweetal keukenzaken geweest en een ontwerp - offerte laten maken.
Apparatuur
- Siemens Stoom/ bakoven CS858GRS1
- Siemens magnetron / bakoven CM638GRS1
- Siemens Inductiekooplaat EX977LXC1E
- Novy afzuigkap Flat Line 7650
- Siemens vaatwasser SN678x02TN
- Siemens Koelkast KI51FSD40
- Quooker kraan Flex, RVS, combi+
- 3 hoge kasten van 60cm breed bij 208cm hoog (hout fineer)
- 3 onderkasten 60cm breed (greeploos hoogglans wit)
- Schiereiland lengte 245cm lang bij 87cm breed 4x laden kast 120 breed
- (greeploos hoogglans wit)
- Spoelbak Franke

Wat mij verwondert is dat hier op “Het grote keuken topic” er zeer weinig over prijzen of kortingspercentages wordt gesproken (ik kan helaas deel 1 en deel 2 niet inzien). Ik wil graag een gevoel krijgen bij het geen mij geleverd gaat worden en wat ik hier voor moet betalen, dus met andere woorden “wordt ik niet opgelicht?”. En ja, als het geen merkkeuken is, dan is het meestal appels met peren vergelijken, maar je kunt a.d.h.v. verschillende voorbeelden wel een beeld/gevoel krijgen.
Wat mag deze keuken kosten volgens jullie?
Wij hebben praktisch hetzelfde ontwerp met systemat kasten en alles siemens maar minus 1 hoge kast, quooker, en goedkopere afzuiger en vaatwasser en 4cm ceramisch blad (haha praktisch hetzelfde
dus ik verwacht dat het voor tussen de 12k en 15k moet kunnen?
Beste Coca-Cola,Coca-Cola schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:45:
Wij hebben praktisch hetzelfde ontwerp met systemat kasten en alles siemens maar minus 1 hoge kast, quooker, en goedkopere afzuiger en vaatwasser en 4cm ceramisch blad (haha praktisch hetzelfdedus ik verwacht dat het voor tussen de 12k en 15k moet kunnen?
Ik zal de prijs nog niet verklappen, maar ik ben zeer benieuwd naar welke keukenzaak dat kan leveren voor het bedrag wat jij noemt. Als je de apparatuur op internet opzoekt of offertes opvraagt kom je voor alleen de apparatuur op +/- 8500 euro uit.
Mijn offertes komen van twee DMG-zaken zonder onderhandeling.
excuses, ik heb wat te snel gekeken. Bij ons was de apparatuur online +-3.5k en de keuken +-10k (dus Systematkasten en ceramisch blad van vergelijkbare grootte, misschien 50cm kleiner). Het verschil in vaatwasser, afzuigkap en quooker zal +- 3k zijn, dus dan moet het toch wel kunnen voor 16-17k?
Edit: en waarom DMG offertes? Dat lijkt me geen goed startpunt. Dat hebben wij helemaal overgeslagen. Wij een low, medium, high end zaak gepakt en daar met dezelfde apparatuur en vergelijkbaar blad offertes op laten maken voor een identiek ontwerp en toen gaan omderhandelen
Edit2: en staar je niet blind op die online prijzen van appararuur want bij 2 van onze offertes waren de prijzen zonder onderhandelen al zo'n 15% onder de goedkoopste online prijs. Blijkbaar hebben ze nog wat inkoopvoordeel
Edit: en waarom DMG offertes? Dat lijkt me geen goed startpunt. Dat hebben wij helemaal overgeslagen. Wij een low, medium, high end zaak gepakt en daar met dezelfde apparatuur en vergelijkbaar blad offertes op laten maken voor een identiek ontwerp en toen gaan omderhandelen
Edit2: en staar je niet blind op die online prijzen van appararuur want bij 2 van onze offertes waren de prijzen zonder onderhandelen al zo'n 15% onder de goedkoopste online prijs. Blijkbaar hebben ze nog wat inkoopvoordeel
[ Voor 47% gewijzigd door Coca-Cola op 27-01-2017 12:15 ]
Beste Coca-Cola,
tja DMG: omdat 90% van de keukenzaken (zeker in Brabant) onder de paraplu van DMG vallen en allemaal de zelfde verkooptechniek hanteren.
Inderdaad hebben de keukenzaken extra inkoop korting op apparatuur, maar in eerste instantie is mijn uitgangspunt internet en met onderhandeling zal blijken hoeveel rek er in zit.
Offertes zijn 23k en 24k en mijn inschatting is dat er ongeveer na onderhandeling een 30% van de prijs af kan. Vraag is of mijn inschatting correct/reëel is?
tja DMG: omdat 90% van de keukenzaken (zeker in Brabant) onder de paraplu van DMG vallen en allemaal de zelfde verkooptechniek hanteren.
Inderdaad hebben de keukenzaken extra inkoop korting op apparatuur, maar in eerste instantie is mijn uitgangspunt internet en met onderhandeling zal blijken hoeveel rek er in zit.
Offertes zijn 23k en 24k en mijn inschatting is dat er ongeveer na onderhandeling een 30% van de prijs af kan. Vraag is of mijn inschatting correct/reëel is?
Ik heb een soort gelijke configuratie qua apparatuur (catalogus waarde apparatuur +- 10k)EricLee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
Beste Coca-Cola,
Stenen blad (graniet gebrand) 3.5 meter blad + een hoge plaat onder de afzuig kap + een opstaand randje richting de muur van het zelfde materiaal. Pronorm kasten 3 hoge kasten en de rest laag. 14k
Mijn keuken:
Shunt schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:29:
[...]
Onze ervaring is dat als je bij de duisters een mooie prijs krijg je alsnog genaaid wordt door de Nederlanders. De prijs die wij voor de huidige keuken hebben gehad kregen we ook bij de duisters er niet meer door heen. Ons viel Duitsland qua prijs heel erg tegen.
Dit is dus de opstelling:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij ons zijn we trouwens voor het volgende gegaan.
Gelakte kastjes in 2 kleuren (het hoge blok) in Onyx en het lage blok in Kristal.
Dit alles met een gezoet granieten blad met een 4cm hoog randje rondom en achter de kookplaat tot aan de afzuig kap een plaat bestaande uit het zelfde graniet als het top blad.
De prijs waar we uiteindelijk op uit zijn gekomen is 14200. De andere partijen wouden daar niet meer onder gaan zitten.
We hebben er voor gekozen om de ovens vrij laag in te zetten aangezien de vriendin anders nooit tot de achterkant van de oven kan komen om hem schoon te maken.
Apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.
[ Voor 52% gewijzigd door Shunt op 27-01-2017 13:27 ]
Game PC
Beste Shunt,
Kun je aangeven hoe jouw prijs van 14k is opgebouwd? Keukenkasten? Blad? Apparatuur?
Waar heb jij je keuken uiteindelijk gekocht? Ik had (als ik mij niet vergis) eerder in het forum gelezen dat je in Duitsland bent geweest.
Kun je aangeven hoe jouw prijs van 14k is opgebouwd? Keukenkasten? Blad? Apparatuur?
Waar heb jij je keuken uiteindelijk gekocht? Ik had (als ik mij niet vergis) eerder in het forum gelezen dat je in Duitsland bent geweest.
Tja, dat lijkt mij zeker reëel, vraag is of je met dit soort tenten wilt onderhandelen. Wij hebben een paar zaken uitgezocht waar de offertes meteen een stuk realistischer waren, ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan dat soort hutten waar je al weet dat je dat soort kortingen moet gaan bedingen.. Ik zou echt even iets verder kijken en nog 1-3 offertes laten opmaken bij de kleinere familiezaak en bij de KVIK/IKEA. Dan heb je denk ik een beter beeld bij een realistische prijs en kan je ook beter onderhandelen.EricLee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
Beste Coca-Cola,
De opbouw is niet 100% duidelijk want bij nuva zetten ze geen prijzen bij de keukens. Bij ASWA wel maar daar hebben we niet de prijs op papier van 14k. De laatste offerte was daar 15k maar hadden al mondeling toegezegd dat ze mee gingen in de 14k van nuva. (heb die twee gewoon tegen elkaar laten bieden).EricLee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:29:
Beste Shunt,
4632,- keuken kasten.
6767,- voor de apparatuur.
592,- voor de wasbak + kraan + rotzooi.
2342,- voor het blad (200cm 4cm dik (rand) 150 4cm dik) achterwand + tegel plint
948,- montage kosten
15281,-
En wij hadden toen de deal dat we hem mee mochten nemen voor 14.200 euro. Bij zowel ASWA als NUVA maar toen was de koek wel een beetje op wellicht dat we hem nog 14.000 er uit hadden kunnen slepen.
Game PC
Beste Coca-Cola,
Dank voor je reacties. Ga zeker ook eens ergens anders kijken.
Beste Shunt,
Dank voor je reacties. Een van mijn offertes is afkomstig van NUVA en daar zit nog wel onderhandelingsruimte in.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektocht.
PS. alle commentaar / adviezen zijn welkom.
Beste Shunt,
Dank voor je reacties. Een van mijn offertes is afkomstig van NUVA en daar zit nog wel onderhandelingsruimte in.
Mijn tip ga langs Nuva en langs ASWA dit zijn 100% conccurenten die exact de zelfde apparatuur verkopen en de zelfde kasten (allebij Pronorm). Maar ga eerst langs een prijs vechter als Reddy keukens laat daar een netto berekening maken en ga met die naar NUVA / ASWA en laat dan NUVA en ASWA tegen elkaar uitspelen.EricLee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:47:
Beste Coca-Cola,
Beste Shunt,
Mijn keukens begonnen bij alle winkels rond de 23/19k om uit eindelijk rond de 16k uit te komen. Toen ik binnen kwam met een offerte voor een keuken met de zelfde apperatuur van 14/15k van een prijs vechter begonnen ook de aswa's en nuva's bij 15k.
Game PC
Naar aanleiding van de prijzen die ik hier zie, vraag ik mij toch echt af waarom er nog zoveel mensen naar een keukenzaak gaan. Wij zijn bij ca. 6 keukenzaken geweest en bij allemaal kwam de offerte ca. 5-10k duurder uit dan bij een handgemaakte keuken van hout en dan zat de buffetkast er nog niet bij.EricLee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
Beste Coca-Cola,
Bij Tulp kwamen wij o.a. op 24k uit incl. de korting en een keuken die niet voldeed aan onze wensen.
Uiteindelijk dus toch maar een interieurbouwer gegaan en daar bij 3 verschillende een offerte opgevraagd. Wij kwamen daarbij dus goedkoper uit dan een keukenzaak zelf. Ik zou het dus zeker overwegen om daar ook een offerte op te vragen. Ook kan je een droomkeuken maken, dus zonder het gezeik met kastjes in de verkeerde maat en dergelijke.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hierbij wordt de keuken dus ook gratis geplaatst. De keuken zelf is 4.35 met een eiland van 2 bij 1.
De keukenjacht is een lange reis geweest, maar we zijn er eindelijk uit. Onze voorkeur lag bij een keuken in het hogere segment. We hebben dan ook vele merken de revue laten passeren. De uiteindelijke keuze ging tussen een keuken van Leicht, Rational en Bulthaup. De keuze is gevallen op een Leicht keuken.
Ik ben een vrij fanatieke hobbykok en heb dan ook een vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar apparatuur. Dit is het uiteindelijke lijstje geworden:
Inbouwapparatuur
- Vaatwasser Atag VA63211VT
- Koelkast Atag Magna KD80178AF
- Vriezer Atag KD7102CN
- Combi-stoom oven Atag Magna CS4574M
- Oven met pyrolyse Atag Magna ZX4574M
- Kookplaat met geïntegreerde afzuiging en plasmafilter O+F integral 800
De wijnklimaatkast hebben we uiteindelijk besloten niet in de keuken in te bouwen maar separaat in de berging neer te zetten.
Het betreft een vrij keuken met een kookeiland (320x105) en een kastenwand met geïntegreerd werkblad. Het werkplad is 4mm dik massief RVS. De keuken is geheel greeploos met enkel een greeplijst onder het werkblad en voor het overige een push-to-open systeem. De kastenwand (4 hoge kasten) wordt omlijst met een koof waardoor het geheel een 'verzonken' uiterlijk moet krijgen. Aan de zichtkant van de kookeiland hebben we ervoor gekozen de deuren tot de grond te laten doorlopen.
Onderstaan een impressie (3D sketchup render)
Ik ben een vrij fanatieke hobbykok en heb dan ook een vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar apparatuur. Dit is het uiteindelijke lijstje geworden:
Inbouwapparatuur
- Vriezer Atag KD7102CN
De wijnklimaatkast hebben we uiteindelijk besloten niet in de keuken in te bouwen maar separaat in de berging neer te zetten.
Het betreft een vrij keuken met een kookeiland (320x105) en een kastenwand met geïntegreerd werkblad. Het werkplad is 4mm dik massief RVS. De keuken is geheel greeploos met enkel een greeplijst onder het werkblad en voor het overige een push-to-open systeem. De kastenwand (4 hoge kasten) wordt omlijst met een koof waardoor het geheel een 'verzonken' uiterlijk moet krijgen. Aan de zichtkant van de kookeiland hebben we ervoor gekozen de deuren tot de grond te laten doorlopen.

Een collega tipte mij om een warmhoudla te nemen! Heeft iemand hier ervaring mee? De keuken is besteld echter moet het huis nog worden gebouwd dus er is nog ruimte. Warmhoudla klinkt goed echter heb ik het nog nooit gezien.
Het hangt een beetje van je budget en de ruimte af die je hebt in ee keuken. Mijn ervaring is dat het een vrij prijzig apparaat is met beperkte functionaliteit. Als je bijvoorbeeld de afweging maakt tussen een warmhoudlade en een extra oven, heb je in dat laatste geval voor een beperkte meerprijs een apparaat wat een stuk veelzijdiger is.Wackmack schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:48:
Een collega tipte mij om een warmhoudla te nemen! Heeft iemand hier ervaring mee? De keuken is besteld echter moet het huis nog worden gebouwd dus er is nog ruimte. Warmhoudla klinkt goed echter heb ik het nog nooit gezien.
Mag ik vragen waar je die O+F integral 800 hebt gekocht en wat hij ongeveer kost? Ik ben al een tijdje op zoek naar een downdraft systeem, maar vind die van Bora te duur. Heb je deze plaat in het echt gezien/ervaringen mee?hutch schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:32:
De keukenjacht is een lange reis geweest, maar we zijn er eindelijk uit. Onze voorkeur lag bij een keuken in het hogere segment. We hebben dan ook vele merken de revue laten passeren. De uiteindelijke keuze ging tussen een keuken van Leicht, Rational en Bulthaup. De keuze is gevallen op een Leicht keuken.
Inbouwapparatuur
- Vriezer Atag KD7102CN
[afbeelding]
Over een dikke maand krijgen we onze nieuwe keuken geleverd,
Het blad heb ik 5cm langer besteld omdat ik deze nog niet exact kon afmeten ivm een paneel wat er nog uitgehaald moet worden.
Nu hebben we een blad van greenpannel gekocht en moet ik deze dus inkorten. Wat voor blad kan ik hiervoor het beste gebruiken op mijn invalzaag?
Het blad heb ik 5cm langer besteld omdat ik deze nog niet exact kon afmeten ivm een paneel wat er nog uitgehaald moet worden.
Nu hebben we een blad van greenpannel gekocht en moet ik deze dus inkorten. Wat voor blad kan ik hiervoor het beste gebruiken op mijn invalzaag?
De integral komt, incl. plasma filter en motor (ad. 1.300 Eur) uit op zo'n 3700 Eur. Ik heb zo'n beetje alle Downdraft systemen in actie gezien. Ik vond de O+F het beste afzuigen, en ook qua schoonmaak erg vriendelijk. Uiteindelijk vonden we het design van dit systeem ook nog het mooiste.Spixo schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:02:
[...]
Mag ik vragen waar je die O+F integral 800 hebt gekocht en wat hij ongeveer kost? Ik ben al een tijdje op zoek naar een downdraft systeem, maar vind die van Bora te duur. Heb je deze plaat in het echt gezien/ervaringen mee?
In onze vorige keuken hadden we zo'n ding maar het toepassingsgebied is nogal beperkt. Je kunt er eten in ontdooien en dat werkt wat subtieler dan in een magnetron. Borden voorverwarmen doe je zelden, en opwarmen van restjes gaat net zo goed in de magnetron. Tijdens het koken bepaalde gerechten warmhouden kan handig zijn, maar ik kook zelden zo uitgebreid dat dat nodig is. In theorie kun je er ook mee slowcooken maar er zit doorgaans geen exacte temperatuurregeling op dus daar kun je beter een sous vide voor kopen.Wackmack schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:48:
Ik zou het lekker laten tenzij je nog ergens 400 euro op moet stukslaan en wat ruimte te vullen hebt.
Qua vorm en ruimte etc. redelijk gelijk met onze toekomstige keuken, Eerder gepost hier.El_Fregadero schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:32:
Goedemorgen,
[afbeelding]
Daarbij hebben we ook de volgende apparatuur uitgezocht:Daarnaast hebben we de volgende kasten:
Tot slot hebben we een DPS Lorreine Tweed kraan en een extra brede Eurosink spoelbak (50x40cm).
Vooraanzicht
[afbeelding]
Bovenaanzicht:
[afbeelding]
Schuin zij aanzicht:
[afbeelding]
Ben dus stiekem ook wel benieuwd wat je er voor kwijt bent

Super strak een gaaf, wat kost zoiets? Ben nu druk bezig offerte's te laten maken bij verschillende aanbieders maar vind het lastig een kader te scheppen qua wat iets mag kosten.hutch schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:32:
Inbouwapparatuur
- Vriezer Atag KD7102CN
[afbeelding]
Goede review! Dit lijkt inderdaad wat overdreven. Hou het geld lekker op zak.Daniel schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:24:
[...]
In onze vorige keuken hadden we zo'n ding maar het toepassingsgebied is nogal beperkt. Je kunt er eten in ontdooien en dat werkt wat subtieler dan in een magnetron. Borden voorverwarmen doe je zelden, en opwarmen van restjes gaat net zo goed in de magnetron. Tijdens het koken bepaalde gerechten warmhouden kan handig zijn, maar ik kook zelden zo uitgebreid dat dat nodig is. In theorie kun je er ook mee slowcooken maar er zit doorgaans geen exacte temperatuurregeling op dus daar kun je beter een sous vide voor kopen.
Ik zou het lekker laten tenzij je nog ergens 400 euro op moet stukslaan en wat ruimte te vullen hebt.
Nou, wij gaan de stap ook maar weer eens wagen; nieuw huis gekocht met daarin een oude u vormige keuken die om vervanging vraagt. Met enige vrees door ervaringen uit de omgeving, die van onszelf en al het fraaie op Internet. Nou is Tweakers over het algemeen wat genuanceerder dus duik ik er hier maar eens bij. Na natuurlijk eerst alle 3 de topics rustig te hebben doorgelezen.
Om maar met de deur in huis te vallen wij overwegen een IKEA keuken. Mijn beeld was dat dit best een redelijke kwaliteit is, zonder pusherige sfeer tijdens het verkoopproces en met volop garantie bovendien.
Het verbaast me dat ikea in de TS in het laagste segment wordt geplaatst. Zegt dat wat over de geboden kwaliteit van hun product? In dit topic lees ik namelijk overwegend positieve zaken.
Wij overwegen de Voxtorp hoogglans look. Zelf heb ik helaas 2 linkerhanden dus ben ik gedwongen om het zaakje te laten plaatsen. Iemand nog wat opbeurende woorden? Of tips wellicht? We staan nog helemaal aan het begin van het proces, nuttig ook voor anderen mogelijk om zo nu en dan hier de ervaringen terug te geven. Binnenkort krijgen we de bouwtekeningen van de huidige eigenaar en dan gaan we daar maar eens mee naar IKEA om te kijken wat ze voor ons kunnen doen. Wat ik overigens een flink minpunt vind is dat je nergens fatsoenlijk hun apparatuur kan vergelijken. Ze hebben nl. nogal wat verschillende oventjes e.d.
Om maar met de deur in huis te vallen wij overwegen een IKEA keuken. Mijn beeld was dat dit best een redelijke kwaliteit is, zonder pusherige sfeer tijdens het verkoopproces en met volop garantie bovendien.
Het verbaast me dat ikea in de TS in het laagste segment wordt geplaatst. Zegt dat wat over de geboden kwaliteit van hun product? In dit topic lees ik namelijk overwegend positieve zaken.
Wij overwegen de Voxtorp hoogglans look. Zelf heb ik helaas 2 linkerhanden dus ben ik gedwongen om het zaakje te laten plaatsen. Iemand nog wat opbeurende woorden? Of tips wellicht? We staan nog helemaal aan het begin van het proces, nuttig ook voor anderen mogelijk om zo nu en dan hier de ervaringen terug te geven. Binnenkort krijgen we de bouwtekeningen van de huidige eigenaar en dan gaan we daar maar eens mee naar IKEA om te kijken wat ze voor ons kunnen doen. Wat ik overigens een flink minpunt vind is dat je nergens fatsoenlijk hun apparatuur kan vergelijken. Ze hebben nl. nogal wat verschillende oventjes e.d.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Is een vrij grote keuken (achterkant bijna 5 m, kookeiland 3,2m). Houd rekening met een bedrag tussen de 27,5-30k incl. montage. Wat onaangenaam prijzig is, is het massieve RVS werkblad van 4mm dik.Bigg Balls schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:21:
[...]
Super strak een gaaf, wat kost zoiets? Ben nu druk bezig offerte's te laten maken bij verschillende aanbieders maar vind het lastig een kader te scheppen qua wat iets mag kosten.
T.a.v. ervaring met IKEA keuken. Bij aankoop van mijn huidige woning heb ik destijds een IKEA keuken geplaatst. Ervaring met plaatsen was dat het erg handig is als je hulp hebt van een professional. Passtukjes op maat zagen, het zetten van de kastjes etc. Nu ruim 8 jaar later merk ik wel dat de keuken, na jaren van intensief gebruik, wel op begint te raken. De apparatuur werkt niet zo lekker meer als in het begin, fineer begint los te laten, etc. Na 8 jaar ervaring met de IKEA keuken ben ik van mening dat het voor doorsnee gebruik een prima keuken is, maar dat je na verloop van tijd wel gaat merken dat het mindere kwaliteit is.
[ Voor 38% gewijzigd door hutch op 30-01-2017 08:29 ]
De ikea keukens zijn "leuk" als je gewoon niet veel geld uit wilt geven en toch een leuke keuken wilt hebben. Maar voor dat budget kun je ook bij een bedrijf als Reddy keukens een keuken bij elkaar klikken als je de gelijksoortige apparatuur aanhoud.peacelord schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:31:
Nou, wij gaan de stap ook maar weer eens wagen; nieuw huis gekocht met daarin een oude u vormige keuken die om vervanging vraagt. Met enige vrees door ervaringen uit de omgeving, die van onszelf en al het fraaie op Internet. Nou is Tweakers over het algemeen wat genuanceerder dus duik ik er hier maar eens bij. Na natuurlijk eerst alle 3 de topics rustig te hebben doorgelezen.
Volgens mij is alles wat in de Ikea keukens zit whirlpool en als je niet de hoofdprijs wilt betalen dan zit je met in mijn mening meh meh apparatuur. De ovens bijvoorbeeld zien er van de buiten kant leuk uit maar doe je ze open (60x45) en je hebt de binnenruimte van een kleine camping oven. Het "top" segment van ikea zit zo tegen het midden segment prijs aan van andere merken als Bosch/Siemens of AEG. En in mijn mening kun je dan beter voor een midden segment apparaat gaan van een goed/beter merk als het top segment van een budget merk.
Qua afwerking van de kasten tja het is allemaal de zelfde troep tenzij je voor vol echt hout gaat is het allemaal spaanplaat / MDF. De frontjes zit het grootste verschil in. Waar folie keukens bij ikea extreem duidelijk is dat het een folie keuken is (lelijke randjes en zo) kan je bij andere keuken zaken vaak net wat mooiere afwerking krijgen. Verder zijn afwijkende maten bij andere keukenboeren vaak net wat gemakkelijker.
En last but not least volgens mij kun je bij de ikea het keukenblad niet uit een stuk bestellen als je meer dan 2 meter wilt hebben. Dus je kunt dan met meer dan 2 snij randen zitten op een keuken.
In het ultra budget segment is een ikea keuken best leuk maar zodra je hem niet zelf gaat zetten en wat meer uit wilt gaan geven aan leuke apparatuur en blad en kastjes kun je in mijn mening net zo goed naar een keuken boer.
Game PC
Haha dat kan ik me dan in jouw geval goed voorstellen! Wat denk je dat we er voor kwijt zijn geweest? Of wat zou je zelf voor deze keukenopstelling willen betalen? (ik ben namelijk net zo nieuwsgierig wat anderen deze keukenopstelling waard vinden zonder dat ze de daadwerkelijke prijs kennenRubman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Qua vorm en ruimte etc. redelijk gelijk met onze toekomstige keuken, Eerder gepost hier.
Ben dus stiekem ook wel benieuwd wat je er voor kwijt bent

Uiteraard PM ik je daarna de prijs die we ervoor betaald hebben...
Topic maar even gebookmarked en meteen een vraag...
Wij willen onze keuken (en badkamer) verbouwen en zijn nogal gecharmeerd van de Piet Zwart keuken van Bruinzeel. Jaren 30 keuken, maar dan anno 2017. Die keuken is qua stijl de eerste keuken die we *echt* mooi vinden, maar hij heeft 2 nadelen:
- Duur
- Relatief onpraktisch
Nu zitten we te kijken naar Kvik, vanwege hun XXL concept dat heel erg aan spreekt. De keukens zelf vinden we alleen niet heel erg inspirerend. Veel meer dan wit, grijs en zwart is het niet. Heel modern, vast heel praktisch, maar we willen graag iets dat meer is dan alleen dat.
Ook ons oog laten vallen op de Method van Ikea, in de kleur groen. Praktisch, interessante kleur en niet dat gedoe van onderhandelen wat je bij iedere keukenboer (ook de niet-DMG bedrijven) hebt.
Hebben jullie nog tips voor een betaalbare keuken, die een beetje de sfeer heeft van Piet Zwart, niet bij een van de DMG winkels verkocht word, de praktisch-factor van Kvik en Ikea, liefst een extra lage plint, dieper werkblad, extra hoge bovenkasten (zodat we geen of weinig ruimte hebben tussen plafond en kast) en ook nog eens betaalbaar is?
We hebben niet heel bijzondere eisen qua apparatuur, allemaal vrij basic, wel willen we een 4-pits inductie *en* een 2-pits gasplaat, plus standaard dingen als een vaatwasser, magnetron, oven, vriezer en koelkast.
Bruynzeel Piet Zwart:
https://www.bruynzeelkeuk...jke-keukens/61/piet-zwart
Kvik XXL concept:
http://www.kvik.nl/over-kvik/xxl
Ikea Method:
http://www.ikea.com/nl/nl...esignideas/20171_come07a/
Wij willen onze keuken (en badkamer) verbouwen en zijn nogal gecharmeerd van de Piet Zwart keuken van Bruinzeel. Jaren 30 keuken, maar dan anno 2017. Die keuken is qua stijl de eerste keuken die we *echt* mooi vinden, maar hij heeft 2 nadelen:
- Duur
- Relatief onpraktisch
Nu zitten we te kijken naar Kvik, vanwege hun XXL concept dat heel erg aan spreekt. De keukens zelf vinden we alleen niet heel erg inspirerend. Veel meer dan wit, grijs en zwart is het niet. Heel modern, vast heel praktisch, maar we willen graag iets dat meer is dan alleen dat.
Ook ons oog laten vallen op de Method van Ikea, in de kleur groen. Praktisch, interessante kleur en niet dat gedoe van onderhandelen wat je bij iedere keukenboer (ook de niet-DMG bedrijven) hebt.
Hebben jullie nog tips voor een betaalbare keuken, die een beetje de sfeer heeft van Piet Zwart, niet bij een van de DMG winkels verkocht word, de praktisch-factor van Kvik en Ikea, liefst een extra lage plint, dieper werkblad, extra hoge bovenkasten (zodat we geen of weinig ruimte hebben tussen plafond en kast) en ook nog eens betaalbaar is?
We hebben niet heel bijzondere eisen qua apparatuur, allemaal vrij basic, wel willen we een 4-pits inductie *en* een 2-pits gasplaat, plus standaard dingen als een vaatwasser, magnetron, oven, vriezer en koelkast.
Bruynzeel Piet Zwart:
Kvik XXL concept:
Ikea Method:
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Herkenbaar, mijn vrouw moest en zou een Piet Zwart-keuken hebben, totdat we de keuken daadwerkelijk zagen. Duur en ook nog eens een behoorlijk plastic/lego gevoel.
We hebben echter niet iets vergelijkbaars gevonden, maar gaan voor een klassieke landelijke keuken, deurtjes met een "kraal" erin en gebroken wit. Donker stenen blad.
We hebben echter niet iets vergelijkbaars gevonden, maar gaan voor een klassieke landelijke keuken, deurtjes met een "kraal" erin en gebroken wit. Donker stenen blad.
Bruynzeel staat gelijk aan de zelfde tactieken en rotzooi methodes als de DMG groep.unezra schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:42:
Topic maar even gebookmarked en meteen een vraag...
- Duur
- Relatief onpraktisch
Bruynzeel Piet Zwart:
Kvik XXL concept:
Ikea Method:
Ga eens kijken bij wat "prijsvechters" wij hebben goede ervaringen met de mensen bij Reddy keukens. Uiteindelijk hadden wij wat speciale wensen qua apparatuur wat zij niet zo 123 konden leveren.
Bruynzeel staat voor mij gelijk aan de goedkoopste brul rotzooi die er is. Om nog maar niet over de afwerking en service van het bedrijf te spreken. Ba staat op de zelfde rij als Grando, Keuken concurrent, enz enz.
Dus mijn tip wil je goedkoop een keuken ga op zoek naar bedrijven die direct aan netto bedragen doen.
Game PC
We hebben de keuken juist in het echt voor het eerst gezien (niet in de folder) en het was de eerste keuken waar we allebei oprecht blij van werden. Dat is ook waarom we bij hen, als eerste, een volledige offerte hebben laten opstellen en het is vooralsnog wel een optie, maar wel een waar we nog lang niet zeker van zijn.Prosac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:52:
Herkenbaar, mijn vrouw moest en zou een Piet Zwart-keuken hebben, totdat we de keuken daadwerkelijk zagen. Duur en ook nog eens een behoorlijk plastic/lego gevoel.
Het plastic/lego gevoel hadden wij niet, vind het er allemaal erg degelijk uit zien en van die toffe details als de invallende deurtjes en melkglas ramen.
De standaard "landelijke keuken" hebben we minder mee. Juist het jaren 30 gevoel vinden we mooi. (De keuken is in 1947 voor het eerst op de markt gekomen, precies het jaar ook waarin ons huis gebouwd is. We vinden het leuk op een paar punten juist de oorsprong van het huis optisch terug te laten komen.)We hebben echter niet iets vergelijkbaars gevonden, maar gaan voor een klassieke landelijke keuken, deurtjes met een "kraal" erin en gebroken wit. Donker stenen blad.
EDIT:
Een van onze grote inspiratiebronnen is het Huis Sonneveld, ook wel bekend als "Het Van Nelle Huis" in Rotterdam.
We hebben metallic wanden in ons huis en merken dat we telkens opnieuw door dat huis geinspireerd worden.
Nu kijkt toevallig net mijn vrouw op die site en jawel, de keuken die daar in zit is *exact* de Piet Zwart keuken van Bruynzeel. (Het *is* een Bruynzeel keuken ook echt.)
http://www.huissonneveld.nl/node/43/tour

Wat betreft de verkoopmethode, misschien hadden we geluk maar we hadden ons schrap gezet voor DMG taferelen en we kregen alles behalve dat. Het was zowaar een prettig gesprek, zonder druk, met als eindresultaat een volledig gespecificeerde offerte met 3D print mee op print en in onze mailbox, zonder enige vorm van verplichting of haast. Bruynzeel is geen onderdeel van DMG, maar zelfstandig. Wij waren in ieder geval blij verrast met hoe we behandeld werden.
Ook de kwaliteit van de keuken leek ons in de showroom niet tegen te vallen.
[ Voor 30% gewijzigd door unezra op 30-01-2017 13:27 ]
argh.. iemand heeft met iets tegen de hoek van het kopse paneel van het eiland gestoten. Er zitten nu dus 2 deuken in en de naad van de hoek staat iets open. Moet echt flink hard zijn gegaan omdat dat spul keihard is. Een deurtje vervang je vrij makkelijk maar dit was een plaat van 1,2m x keukenhoogte met 2 stroken er aan vast om een strakke hoek te maken a bijna 400 euro
Daar heb je toch je verzekering voor?Kaasplank schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:15:
argh.. iemand heeft met iets tegen de hoek van het kopse paneel van het eiland gestoten. Er zitten nu dus 2 deuken in en de naad van de hoek staat iets open. Moet echt flink hard zijn gegaan omdat dat spul keihard is. Een deurtje vervang je vrij makkelijk maar dit was een plaat van 1,2m x keukenhoogte met 2 stroken er aan vast om een strakke hoek te maken a bijna 400 euro![]()
![]()
Game PC
@unezra ik heb wel eens gehoord van iemand dat ze bij KVIK het corpus kochten en via een timmerman de deurtjes/ladefronten. Dat is voor jullie misschien ook een optie. Apparatuur en werkblad kan makkelijk las via internet.
Reden om niet bij Mandemakers te kopen: http://www.dumpert.nl/med...andemaker_medewerker.html
In fact, we hebben vandaag een partij gevonden die zich onder andere specialiseert in het maken van de fronten van Ikea keukens: http://www.k14.nl/WNT schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:15:
@unezra ik heb wel eens gehoord van iemand dat ze bij KVIK het corpus kochten en via een timmerman de deurtjes/ladefronten. Dat is voor jullie misschien ook een optie. Apparatuur en werkblad kan makkelijk las via internet.
(Maar ook andere keukens is voor hen geen probleem, dus Kvik is dan nog steeds een optie, alleen zitten die wel met een zeer beperkt kleurenpallet, bij Ikea is dat ruimer.)
Nagevraagd of ze iets in de stijl van Piet Zwart kunnen maken en dat kunnen ze, al zijn de deurtjes wel fors dikker dan de *echte* Piet Zwart deurtjes. Het randje dat "op" de deur ligt bij Piet Zwart is vrij dun, wat zij leveren zijn normale dikte deuren maar dan afgerond.
We gaan er in ieder geval met ze in overleg om te kijken wat ze voor ons kunnen doen en wat het kost. Ik weet niet of die deurdikte alsnog een breekpunt gaat zijn of dat het voor ons voldoende de stijl benaderd.
Blijft lastig, zo'n keuken uitzoeken.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
staat 2 berichten boven jepeacelord schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:34:
DMG opnieuw negatief in de publiciteit.
http://www.telegraaf.nl/b...ogster_aangevallen__.html
Hoewel een beetje tendentieus, is het sowieso een beetje oppassen bij Mandemakers: ze zouden financiële problemen hebben. Hier wat meer cijfers van 925.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dat zijn inderdaad geen fraaie cijfers... Toch apart dat een bedrijf dat zich in feite zo extreem richt op marge (juist door die marge "weg te geven" als zijnde korting) onvoldoende marge maakt om het hoofd boven water te houden. De post "overige bedrijfskosten" is relatief groot, maar ik verwacht dat hier de huur / kosten van de vele gebouwen in zit.Krisp schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:34:
Hoewel een beetje tendentieus, is het sowieso een beetje oppassen bij Mandemakers: ze zouden financiële problemen hebben. Hier wat meer cijfers van 925.
Wel opvallend is het feit dat inkoopwaarde van de omzet + personeelskosten al 80% van de netto-omzet bedraagt. Volgens mij is dit voor de keukenbranche erg laag (in acht nemend dat de overige kosten zoals huur / onderhoud etc etc daar ook nog van betaald moeten worden).
Conclusie: ondanks de scherpe margeprogramma's die Mandemakers hanteert via de verschillende formules, verkopen ze hun keukens te goedkoop of kopen ze deze te duur in. Dit heeft waarschijnlijk met aansturing en inzicht van het personeel te maken.
Als ik deze cijfers zie kan ik ook niet anders dan adviseren om niets bij de DMG groep te kopen (ben benieuwd of er vandaag een persbericht naar buiten zal komen over deze cijfers). Buiten dat het financieel zeer waarschijnlijk niet goed gaat met de DMG groep (op randje van omvallen of nieuwe investeerders) is de geleverde kwaliteit en service ook niet al te best (zie alle forumreacties en Qasa.nl).
Mandemakers geeft helemaal geen marges mee.El_Fregadero schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Dat zijn inderdaad geen fraaie cijfers... Toch apart dat een bedrijf dat zich in feite zo extreem richt op marge (juist door die marge "weg te geven" als zijnde korting) onvoldoende marge maakt om het hoofd boven water te houden. De post "overige bedrijfskosten" is relatief groot, maar ik verwacht dat hier de huur / kosten van de vele gebouwen in zit.
Wel opvallend is het feit dat inkoopwaarde van de omzet + personeelskosten al 80% van de netto-omzet bedraagt. Volgens mij is dit voor de keukenbranche erg laag (in acht nemend dat de overige kosten zoals huur / onderhoud etc etc daar ook nog van betaald moeten worden).
Conclusie: ondanks de scherpe margeprogramma's die Mandemakers hanteert via de verschillende formules, verkopen ze hun keukens te goedkoop of kopen ze deze te duur in. Dit heeft waarschijnlijk met aansturing en inzicht van het personeel te maken.
Als ik deze cijfers zie kan ik ook niet anders dan adviseren om niets bij de DMG groep te kopen (ben benieuwd of er vandaag een persbericht naar buiten zal komen over deze cijfers). Buiten dat het financieel zeer waarschijnlijk niet goed gaat met de DMG groep (op randje van omvallen of nieuwe investeerders) is de geleverde kwaliteit en service ook niet al te best (zie alle forumreacties en Qasa.nl).
Zij maken juist per keuken meer winst dan de gemiddelde andere keukenboer. Het probleem is dat de filialen een voor een falen door achterlijke acties en hun slechte naam.
Als je begint met een keuken van 19k en die verkoopt voor 10 dan lijkt het alsof je heel veel korting hebt gepakt. Alleen die keuken geven ze altijd weg voor 10k dat is juist de reden dat ze zo'n wrang gevoel geven bij mensen en zo'n slechte naam hebben.
Die zelfde keuken zou bij een netto prijzen vechter namelijk maar 6 / 7k kosten en dan maakt dat bedrijf ook nog winst. Nee ik gok dat het probleem te zoeken is bij de manier dat ze in het nieuws komen de opkomst van online review sites en eigen bestuurlijk falen.
Game PC
Ik denk veel te veel en veel te grote panden, ik verwacht ook een enorme overhead vergeleken met lokale keukenaanbieder ('prijsvechter') en veel reclame/sponsoring. Ik ben vroeger ook 1x in zo'n verkoop gestonken, ik maakte mij niet zo druk om de prijs omdat het toch 'in de hypotheek' zat. Dus na bespreken van de eerste prijs kreeg ik een korting van X-bedrag en vond ik het wel best, zonder echt te onderhandelen.
Achteraf is het natuurlijk zonde, ondanks dat het in de hypotheek zit praat je toch over geld. Zeker als je nu wat geld over hebt om extra af te lossen is het eerste wat ik denk; 'shit, misschien is dit nog steeds de keuken die ik afbetaal'
Ik zal ook nooit van mijn leven meer naar een 'gigant' gaan en gewoon een lokale partij kiezen en niet voor een landelijke massa-aanbieder met 12 verschillende BV's die elkaar zogenaamd concurreren.
Achteraf is het natuurlijk zonde, ondanks dat het in de hypotheek zit praat je toch over geld. Zeker als je nu wat geld over hebt om extra af te lossen is het eerste wat ik denk; 'shit, misschien is dit nog steeds de keuken die ik afbetaal'
Ik zal ook nooit van mijn leven meer naar een 'gigant' gaan en gewoon een lokale partij kiezen en niet voor een landelijke massa-aanbieder met 12 verschillende BV's die elkaar zogenaamd concurreren.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1