Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

De hornbach kan dat :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
leecher schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:50:
[...]

Nee helaas dat bestaat niet, maar het klinkt als een gat in de markt :+
Tuurlijk kan dat wel. Genoeg zaken die dat allemaal verkopen. De prijs moet leuk zijn dus daarop zit geen limiet dan. :+

@Bigg Balls: neem aan dat je ook wel iets 'aangeboden' krijgt van de projectontwikkelaar? En waarom perse bij één zaak? Ik zou zeggen, kijk rond in jouw regio en vraag familie/vrienden/collega's naar hun ervaringen met dit soort bedrijven.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
leecher schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:50:
[...]

Nee helaas dat bestaat niet, maar het klinkt als een gat in de markt :+
Dat bestaat wel hoor

http://www.totalproject.nl/

Ze verzorgen bij ons via de aannemer alles (keuken, badkamer en toilet), ze doen ook vloeren (maar dan laminaat en PVC, geen tegels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 13:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

bvbal79 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:30:
[...]

En wat heb je zelf gevonden op internet?
Laat ik mijn vraag concreter stellen. Is er een adres waar iemand op dit forum goede ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05 15:07
bvbal79 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:44:
[...]

Dat bestaat wel hoor

http://www.totalproject.nl/

Ze verzorgen bij ons via de aannemer alles (keuken, badkamer en toilet), ze doen ook vloeren (maar dan laminaat en PVC, geen tegels)
Die gaan onze badkamer ook verzorgen in het nieuwbouwproject waar wij hebben gekocht. Na de oplevering in 2018 zal ik m´n ervaringen delen.. :+ ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 19-05 13:37

Shunt

Boe

Bigg Balls schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:30:
[...]

Laat ik mijn vraag concreter stellen. Is er een adres waar iemand op dit forum goede ervaringen mee heeft?
Het is heel simpel,
Wil je geen moeite doen om goeie deals te krijgen door te gaan vergelijken bij een hoop bedrijven betaal je meer en / of koop je bij een slecht bedrijf.
Wil je gewoon een bedrijf met goeie ervaringen en niet al te veel moeite steken in losse vergelijkingen maar gelijk klaar zijn betaal je simpel weg meer.
Steek je een hoop moeite in het vergelijken van offertes en het bekijken van reviews en ervaringen van winkels kun je een goede verkoper vinden die je een nette prijs aanbied na flink vergelijken en onderhandelen.

TLDR; geen tijd, geen onderzoek = duur + mogelijk slecht bedrijf
Geen tijd maar wel wat onderzoek = duur + een goed bedrijf
tijd en onderzoek = goedkoper + goed bedrijf.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Shunt schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:51:
[...]

Het is heel simpel,
Wil je geen moeite doen om goeie deals te krijgen door te gaan vergelijken bij een hoop bedrijven betaal je meer en / of koop je bij een slecht bedrijf.
Wil je gewoon een bedrijf met goeie ervaringen en niet al te veel moeite steken in losse vergelijkingen maar gelijk klaar zijn betaal je simpel weg meer.
Steek je een hoop moeite in het vergelijken van offertes en het bekijken van reviews en ervaringen van winkels kun je een goede verkoper vinden die je een nette prijs aanbied na flink vergelijken en onderhandelen.

TLDR; geen tijd, geen onderzoek = duur + mogelijk slecht bedrijf
Geen tijd maar wel wat onderzoek = duur + een goed bedrijf
tijd en onderzoek = goedkoper + goed bedrijf.
Mijn insteek was anders, niet uit luiheid maar juist om meer gedaan te krijgen. Naar mijn idee heb je meer onderhandelingsruimte als meer uitgeeft. Het absolute deel wat de ondernemer winst maakt draait het om. Kan me voorstellen dat je betere prijzen krijgt als je direct een keuken en badkamer doet zodat het totaalbedrag hoger ligt en daardoor percentueel de korting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bigg Balls schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:24:
[...]

Mijn insteek was anders, niet uit luiheid maar juist om meer gedaan te krijgen. Naar mijn idee heb je meer onderhandelingsruimte als meer uitgeeft. Het absolute deel wat de ondernemer winst maakt draait het om. Kan me voorstellen dat je betere prijzen krijgt als je direct een keuken en badkamer doet zodat het totaalbedrag hoger ligt en daardoor percentueel de korting ook.
Tja het is in mijn mening nog altijd zo je hebt keuken boeren en badkamer boeren.
Ieder doen hun ding goed. En ik ben niet veel bedrijven tegen gekomen die alle twee goed doen.
Verder geloof ik niet dat je meer onderhandelings marge zult hebben als je alles bij een en het zelfde bedrijf zult bestellen. Je moet gewoon bij zowel de keuken boer als de badkamer boer moeten onderhandelen tot zij je buiten vegen / nee zeggen. En de enige manier hoe je dat voor elkaar gaat krijgen is offertes laten opstellen en dan de volgende op de basis van de vorige offerte laten opstellen met een prijs er bij en dan die weer een plasje laten doen over de prijs en zo een X aantal keuken / badkamer boeren. Daar na kijken bij welke bedrijven je het beste gevoel had en dan die tegen elkaar uit laten spelen. Zeg dat je bij bedrijf X ook een offerte hebt liggen (als het goed is zien ze elkaar als directe concurrent (en gunnen ze het licht in elkaars ogen niet)) en dan kan je mooi onderhandelen. Aangeven dat bedrijf X zegt joh alles wat zij aanbieden daar ga ik onder zitten dus doe maar een bod waar zij niet onder gaan zitten!

Hopla en je hebt een "goedkope" keuken / badkamer.

Let wel op laat je niet naaien door goedkopere apparatuur aan te laten praten. Dingen als joh merk X is net zo goed en is zelfs het zelfde merk bla bla. Dat hebben een paar van die standaard mandenmakers formules bij mij geprobeerd wij hadden Bosch / Siemens in het hoofd zitten en ze bleven steeds met spul als M system en aeg aan komen joh dat is net zo goed of wel nog niet beter bla bla. (ja een stuk goedkoper) maar ook een stuk minder qua afwerking en mogelijkheden. Alles om maar die maximale winst marge te krijgen en onder de prijs van de concurrenten te blijven.

Bij ons staat de keuken inmiddels. Aankomende vrijdag komen ze de laatste dingen monteren waaronder de vensterbank en de afdek strip / plaat boven de hoge kasten. En een paar schades wegwerken / vervangen.
Ik zal dan meteen de foto's posten van hoe het er dan uit ziet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:46
weet iemand een goede keukenzaak in de omgeving groningen/oost friesland
we zijn bij superkeukeukens geweest en opzich daar goed geholpen maar wil toch nog ook bij andere verkopers kijken
onze vorige keuken hebben we gekocht bij nieuwenhuiskeukens maar dit was eens en nooit meer, destijds zijn we helaas in de streken van de DMG groep getrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

alexswart schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:29:
we zijn bij superkeukeukens geweest en opzich daar goed geholpen maar wil toch nog ook bij andere verkopers kijken
onze vorige keuken hebben we gekocht bij nieuwenhuiskeukens maar dit was eens en nooit meer, destijds zijn we helaas in de streken van de DMG groep getrapt
Ik zou zeggen kijk eens rond bij.
http://www.qasa.nl/ervari...sOZgcucPlxh1ycBoCr_fw_wcB
Daar heb je een best net overzicht hoe bepaalde winkels het doen. (kijk ook voor de grap de grote DMG groep keukenboeren eens na en je zult niet snappen waarom die toko's nog bestaan.)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 15:51
Keukenstudio Luit Windt (Veendam) is een poging waard. Zelf ook de nodige keukenwinkels bekeken in het Noorden, maar hier uiteindelijk mee in zee gegaan. Nog geen ervaring met levering (mei/juni pas), maar veel goede ervaringen gehoord vanuit onze vrienden/kennissen kring. Eigenaar heeft ook Bulthaup in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
https://www.klantenvertellen.nl/partners/
Hier kan je heel veel bedrijven vinden en mensen hun ervaringen met deze bedrijven.
Het is wel even zoeken, want niet overal staan plaatsen bij. Het heeft ons iig in combinatie met Google en Maps zoeken op locatie naar dingen erg geholpen om keuzes te maken op basis van reviews.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:24:
Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij een nieuwe keuken, vloer en sanitair nodig. Is er een adres welke goed is en je alles in één keer kunt regelen tegen een leuke prijs?
Ik weet dat 'Wooning' (onderdeel van dmg in het zuid-westen van ons land), Keukens, Sanitair en tegelvloeren en pvc vloeren verkoopt. Wij hebben daar een badkamer en keuken gekocht. Weet goed waar je aan begint, want ze willen daar verkopen, verkopen en verkopen. Wij hebben daar een badkamer en keuken gekocht. Je wordt prima geholpen, hele dag getekend en rond gekeken totdat je om tafel gaat zitten voor de prijs. Dan wordt het minder leuk. Na 40% van de offerte af te hebben gepraat een deal gemaakt voor een mooie prijs. Maar als er zoveel van de prijs af kan blijft een raar gevoel, je betaald altijd te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Shunt schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:19:
[...]

Tja het is in mijn mening nog altijd zo je hebt keuken boeren en badkamer boeren.
Ieder doen hun ding goed. En ik ben niet veel bedrijven tegen gekomen die alle twee goed doen.
Verder geloof ik niet dat je meer onderhandelings marge zult hebben als je alles bij een en het zelfde bedrijf zult bestellen. Je moet gewoon bij zowel de keuken boer als de badkamer boer moeten onderhandelen tot zij je buiten vegen / nee zeggen. En de enige manier hoe je dat voor elkaar gaat krijgen is offertes laten opstellen en dan de volgende op de basis van de vorige offerte laten opstellen met een prijs er bij en dan die weer een plasje laten doen over de prijs en zo een X aantal keuken / badkamer boeren. Daar na kijken bij welke bedrijven je het beste gevoel had en dan die tegen elkaar uit laten spelen. Zeg dat je bij bedrijf X ook een offerte hebt liggen (als het goed is zien ze elkaar als directe concurrent (en gunnen ze het licht in elkaars ogen niet)) en dan kan je mooi onderhandelen. Aangeven dat bedrijf X zegt joh alles wat zij aanbieden daar ga ik onder zitten dus doe maar een bod waar zij niet onder gaan zitten!

Hopla en je hebt een "goedkope" keuken / badkamer.

Let wel op laat je niet naaien door goedkopere apparatuur aan te laten praten. Dingen als joh merk X is net zo goed en is zelfs het zelfde merk bla bla. Dat hebben een paar van die standaard mandenmakers formules bij mij geprobeerd wij hadden Bosch / Siemens in het hoofd zitten en ze bleven steeds met spul als M system en aeg aan komen joh dat is net zo goed of wel nog niet beter bla bla. (ja een stuk goedkoper) maar ook een stuk minder qua afwerking en mogelijkheden. Alles om maar die maximale winst marge te krijgen en onder de prijs van de concurrenten te blijven.

Bij ons staat de keuken inmiddels. Aankomende vrijdag komen ze de laatste dingen monteren waaronder de vensterbank en de afdek strip / plaat boven de hoge kasten. En een paar schades wegwerken / vervangen.
Ik zal dan meteen de foto's posten van hoe het er dan uit ziet.
Ben benieuwd naar je keuken. Hoeveel% korting heb je kunnen onderhandelen? Er zijn toch genoeg keukenzaken die met netto prijzen werken. Natuurlijk kan je wel iets onderhandelen maar alleen de normale ruimte is daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wackmack schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:20:
[...]

Ben benieuwd naar je keuken. Hoeveel% korting heb je kunnen onderhandelen? Er zijn toch genoeg keukenzaken die met netto prijzen werken. Natuurlijk kan je wel iets onderhandelen maar alleen de normale ruimte is daar.
Wij zijn dus ook naar zo'n netto keuken prijzen winkel geweest + naar een duitser waar ze ook claimde met netto prijzen te werken. Alle twee hadden zij een wat minder bekend merk van de keukenkasten. Echter hadden we daar wel een base-line laten maken wat de keuken apparatuur, blad en kasten kosten. Bij Reddy waren we uit gekomen op 15k en bij de duisters ongeveer gelijk. Deze prijs stond vast (er kon wellicht nog een euro of 100 / 200 af maar dat zou dan zogenaamd uit de montage kosten komen.

Tja bij zowel Aswa als Nuva kan ik niet echt spreken van een bepaalde korting want k ben bij beide gewoon met een offerte binnen gelopen en heb ze medegedeeld dat het zo veel ongeveer mocht kosten. Daarna heb ik ze nog eens mede gedeeld dat ze tegen elkaar moesten concurreren en dat ze alle twee maar met een prijs moesten komen waar de ander niet onder ging zitten.

Ik heb wel volgens mij de catalogus prijs van de keuken gezien (zoals zowel nuva als Aswa hem normaliter initieel zouden opstellen denk ik). Daar zat hij ongeveer rond de 21/22k (catalogus prijzen van de apparatuur is alleen al over de 10k wat er in zit.) De monteur (in hoeverre die vertrouwd kan worden met wat hij zegt) gaf aan dat hij een keuken met dit soort apparatuur + afwerking + blad meestal voor rond de 17k zag staan op de levering bon.

Bij verschillende DMG winkels kwamen we initieel voor een soortgelijke keuken rond de 21k uit en dan moesten ze nog de "extra" kortingen gaan regelen en met de baas praten en zo. Bij Grando was hij 24k initieel en kwamen ze uit op maximaal 18 volgens eigen zeggen en dan zou de baas nog gaan smeken bij de leveranciers voor meer korting bla bla bla. Bij Brugmans hield het gesprek op na 17k en het duidelijk werd dat wij niet die dag een besluit gingen nemen.

Bij deze een paar snelle kiekjes van toen ze hem nog aan het zetten waren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XzdwIISxjfE4FU0vVohVt4dj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJyKhfeZTOHx8ZDKenTLq8eR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0uxlarjUFZq9BHewzg9irLvf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOFb5LkWJrSTPBaNGJVeHsPg/medium.jpg

Apparatuur:
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm inductie plaat 3 flex zones 3x boost
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 05-12-2016 22:28 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:42
Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:24:
Voor onze nieuwbouwwoning hebben wij een nieuwe keuken, vloer en sanitair nodig. Is er een adres welke goed is en je alles in één keer kunt regelen tegen een leuke prijs?
In het zuiden des lands heb je o.a. Piet Klerkx (Kaatsheuvel, Mandemakers Groep), Jan van Sundert (Etten-Leur) en Van Wanrooij (Waardenburg) die dat doen.

Mij trekt het ook om veel bij 1 leverancier te laten doen, om twee redenen:
1. Het ontzorgt; je hoeft naar minder zaken, minder aanspreekpunten, en geen discussie wanneer leveranciers/bedrijven niet op elkaar aansluiten. Als de keuken een probleem heeft door de vloer: in beide gevallen moet hetzelfde bedrijf het oplossen, geen vinger wijzen.
2. Schaalvoordeel; in mijn beleving moet je meer korting / een betere prijs kunnen bedingen wanneer je veel ineens afneemt, bij 1 leverancier.

Gezien de andere reacties op Bigg Balls: zit ik er met deze denkwijze zó naast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dirtbiter schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:04:
[...]

In het zuiden des lands heb je o.a. Piet Klerkx (Kaatsheuvel, Mandemakers Groep), Jan van Sundert (Etten-Leur) en Van Wanrooij (Waardenburg) die dat doen.

Mij trekt het ook om veel bij 1 leverancier te laten doen, om twee redenen:
1. Het ontzorgt; je hoeft naar minder zaken, minder aanspreekpunten, en geen discussie wanneer leveranciers/bedrijven niet op elkaar aansluiten. Als de keuken een probleem heeft door de vloer: in beide gevallen moet hetzelfde bedrijf het oplossen, geen vinger wijzen.
2. Schaalvoordeel; in mijn beleving moet je meer korting / een betere prijs kunnen bedingen wanneer je veel ineens afneemt, bij 1 leverancier.

Gezien de andere reacties op Bigg Balls: zit ik er met deze denkwijze zó naast dan?
Het probleem is dat zij ook weten dat jij voor "gemak" gaat en dat er niet veel partijen zijn die alles in een leveren dus echt veel te vergelijken ga je niet hebben. Plus als je de moeite niet wilt doen om meerdere bedrijven / partijen aan te spreken / langs te gaan weten zij ook dat jij niet tot het uiterste gaat om te onderhandelen want zonder andere offertes en veel onderzoek ga jij nooit het onderste uit de kan halen.

Zie ook even hier de "standaard DMG formule keuken reviews"
http://www.qasa.nl/ervaringen/piet-klerkx-110

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 06-12-2016 15:21 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 10:47
Ik denk er sterk over om in onze nieuwbouwwoning een Ikea keuken te plaatsen met deels lade/kast fronten via www.kikea.nl of www.koakdesign.nl. Mooi maatwerk werkblad en volgens mij ijzersterke prijs/kwaliteit verhouding. Ben ook al 8 jaar erg tevreden over mijn huidige ikea keuken (nog Faktum systeem) en met de overgang naar het recente Metod systeem is kwaliteit volgens mij enkel beter geworden.

Hebben anderen dit ook overwogen en wat zijn belangrijke zaken om mee te nemen in je afweging?

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 06-12-2016 15:56 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

vandermark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:55:
Hebben anderen dit ook overwogen en wat zijn belangrijke zaken om mee te nemen in je afweging?
Ik heb dat ook overwogen en heb uiteindelijk frontjes en kastjes bij KVIK gehaald. Overweging was (1) om dan van één leverancier alles te hebben, (2) dat de kastjes al geassembleerd zijn en dat het niet eens duurder was dan mijn (niet geassembleerde) keukenkastjes + losse frontjes en (3) dat mijn broertje een hele goede ervaring had bij KVIK amsterdam West met een bepaalde verkoper.

Ik vond de kwaliteit van de kastjes en lades bij IKEA best prima, maar de frontjes niet zo mooi. Het advies vond ik zowel bij IKEA als KVIK Dat vond ik bij KVIK wel prima. Ik heb daar nu een "Keuken Veda 147 mat wit" gekocht :). Ik vond het allemaal al met al net effe wat beter aanvoelen dan zelf IKEA in elkaar knutselen.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 06-12-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Afgelopen week een keuken besteld bij superkeukens. Prima geholpen, die verkoper had een beetje veel uitgebreide anekdotes en daar kan ik nooit zo goed tegen, maar verder keurig. Geen gezeur en alles is mogelijk.
De keuken is ontworpen op basis van: 1. praktisch, 2. betaalbaar, 3. mooi

Render v/d keuken
De afmetingen zijn 2,4 bij 3,3.

Onder het zwarte stuk zitten nog spotjes voor de show.

Ze hadden nog één mooie inbouwoven, voorkant bestaat uit glas ipv rvs met glas. Merk is mij niet bekend (Ariston / Hotpoint) maar die kregen we voor een paar honderd euro er bij omdat het een showmodel was die niet meer bijbesteld kon worden.
Inbouwoven: Ariston / Hotpoint type OK89E D.20 X/HA
Gas-op-glas kookplaat mee besteld uit duitsland: AEG HG795540XBN
Kokendwaterkraan van Hotto
Koelkast & vaatwasser worden niet vervangen, die doen het nog :-)
Qua merken dus een allegaartje, maar dat boeit me ook niet. De keuken staat in een uitbouw en er komt toch geen visite ( 't is mijn domein haha).

Ik wou eigenlijk RVS keukenblad maar dat werd toch wel erg duur. Omdat ik wel een hete ovenschaal op mijn aanrecht wil kunnen zetten zijn we op keramiek uitgekomen, ook niet goedkoop overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Tehh op 07-12-2016 21:15 . Reden: Moest ff fotoalbum activeren :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Shunt schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:25:
[...]

Wij zijn dus ook naar zo'n netto keuken prijzen winkel geweest + naar een duitser waar ze ook claimde met netto prijzen te werken. Alle twee hadden zij een wat minder bekend merk van de keukenkasten. Echter hadden we daar wel een base-line laten maken wat de keuken apparatuur, blad en kasten kosten. Bij Reddy waren we uit gekomen op 15k en bij de duisters ongeveer gelijk. Deze prijs stond vast (er kon wellicht nog een euro of 100 / 200 af maar dat zou dan zogenaamd uit de montage kosten komen.

Tja bij zowel Aswa als Nuva kan ik niet echt spreken van een bepaalde korting want k ben bij beide gewoon met een offerte binnen gelopen en heb ze medegedeeld dat het zo veel ongeveer mocht kosten. Daarna heb ik ze nog eens mede gedeeld dat ze tegen elkaar moesten concurreren en dat ze alle twee maar met een prijs moesten komen waar de ander niet onder ging zitten.

Ik heb wel volgens mij de catalogus prijs van de keuken gezien (zoals zowel nuva als Aswa hem normaliter initieel zouden opstellen denk ik). Daar zat hij ongeveer rond de 21/22k (catalogus prijzen van de apparatuur is alleen al over de 10k wat er in zit.) De monteur (in hoeverre die vertrouwd kan worden met wat hij zegt) gaf aan dat hij een keuken met dit soort apparatuur + afwerking + blad meestal voor rond de 17k zag staan op de levering bon.

Bij verschillende DMG winkels kwamen we initieel voor een soortgelijke keuken rond de 21k uit en dan moesten ze nog de "extra" kortingen gaan regelen en met de baas praten en zo. Bij Grando was hij 24k initieel en kwamen ze uit op maximaal 18 volgens eigen zeggen en dan zou de baas nog gaan smeken bij de leveranciers voor meer korting bla bla bla. Bij Brugmans hield het gesprek op na 17k en het duidelijk werd dat wij niet die dag een besluit gingen nemen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Krijg steeds meer het gevoel dat wij veel te veel betaald hebben als ik dit zie... ach ja sowieso al spijt sinds de keuken staat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 22:56
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Vraagje, hoe ziet de groepenindeling eruit bij deze apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Klinkt goed, bij welke winkel heb je hem nu uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:04:
[...]

Krijg steeds meer het gevoel dat wij veel te veel betaald hebben als ik dit zie... ach ja sowieso al spijt sinds de keuken staat.
Tja het is gewoon heel lastig om te weten wanneer je in keuken land een echt goeie deal hebt gesloten. Dat krijg je met dat ondoorzichtige systeem van geheime prijzen en dealer afspraken. Maar waar heb je spijt van bij je keuken?
stegeman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:51:
[...]

Vraagje, hoe ziet de groepenindeling eruit bij deze apparatuur?
Ik heb een nieuwe groepenkast geplaatst we zijn van 4 groepen naar 12 groepen gegaan waarvan er op dit moment 8 gebruikt worden en er binnen kort mogelijk nog wat extra in gebruik gaan worden (zonnepanelen).
Ik heb een Hager 3fasen groepenkast er in gegooid. 1 3 fasen groep + aardlek voor de kookplaat 2 groepen voor de ovens en een groep voor de vaatwasser + een keuken WCD + afzuigkap.

Een oven zit op P1 tweede oven op P2 en de vaatwasser op P3. De rest van het huis (WCD's en lampen zit ook op P3 zodat die op de minst belaste groep zitten. Mogelijk moeten we ergens nog eens gaan kijken of we de hele zooi van 3x 25a naar 3x 40a moeten gaan omzetten maar dat is op dit moment nog gewoon achterlijk duur (50 euro per maand).
Bigg Balls schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:17:
[...]

Klinkt goed, bij welke winkel heb je hem nu uiteindelijk gekocht?
Wij hebben de keuken uiteindelijk gekocht bij Nuva, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de keuken de volgende keer bij ASWA zou kopen. Niet dat ze het bij Nuva slecht doen maar de hele feel van het proces was niet helemaal wat we er van gehoopt hadden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shunt schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:01:
[...]

Tja het is gewoon heel lastig om te weten wanneer je in keuken land een echt goeie deal hebt gesloten. Dat krijg je met dat ondoorzichtige systeem van geheime prijzen en dealer afspraken. Maar waar heb je spijt van bij je keuken?

[...]
Het bedrijf waar ik ze heb gekocht en de prijs die ik heb betaald als ik kijk naar de belabberde kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.

Ik dacht dat een Next125 keuken kwaliteit was... Maar niets is minder waar. Premium prijs voor doorsnee materiaal, misschien zelfs benedengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar beoordeel jij op dat het materiaal benedengemiddeld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

vandermark schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:55:
Ik denk er sterk over om in onze nieuwbouwwoning een Ikea keuken te plaatsen met deels lade/kast fronten via www.kikea.nl of www.koakdesign.nl. Mooi maatwerk werkblad en volgens mij ijzersterke prijs/kwaliteit verhouding. Ben ook al 8 jaar erg tevreden over mijn huidige ikea keuken (nog Faktum systeem) en met de overgang naar het recente Metod systeem is kwaliteit volgens mij enkel beter geworden.

Ik heb het zeker overwogen (kijk ook even bij Superfront), en heb uiteindelijk de frontjes wel bij Ikea gehaald (vond ik de meerprijs niet waard), maar het blad en de apparatuur elders. Mijn situatie was wel iets anders omdat de METOD net uit was. Ik verbouwde in juni 2014, de maand dat Metod in Nederland geïntroduceerd werd. Ik heb de keukenplanner uit Zweden gebruikt. :P

- Apparatuur past, maar let vooral bij de vaatwasser even op: het Ikea-systeem zuigt ballen, en je moet goed gaan rekenen om het frontje er goed op te zetten. Ik heb uiteindelijk een verhoogde vaatwasser verlaagd gemonteerd, zodat ik niet van het Ikea systeem gebruik hoefde te maken, terwijl de deur toch vast erop zit. Dat werkt nu al twee jaar feilloos, en ik heb geen reden om daar voor de toekomst aan te twijfelen.
- Metod wordt geadverteerd als 'modulair' etc. Dat klopt tot op zekere hoogte: de basiselementen zijn in stappen dan 20cm, maar daar omheen heeft Ikea zitten spelen. Het blad is iets dieper dan gebruikelijk: 63,5cm. De meeste bladenboeren weten dat inmiddels, maar toch iets om op te letten. Als je aan de zijkant panelen toevoegt, ga je eveneens nat. Daarnaast is het hoekelement (om allerlei valide redenen) ook niet netjes 80x80 of 100x100. Houd daar rekening mee. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JvS schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:38:
Waar beoordeel jij op dat het materiaal benedengemiddeld is?
Beschadigd snel, vlekken die er niet meer afgaan na 3 weken gebruik. Een kastje zit echt onder de glanzende vlekken (matte afwerking), en nee ik heb dat niet lopen poetsen of schuren.

We hebben gekozen voor de gelakte variant van Next125, niet de folie versie. Die vonden we niet alleen mooier maar zou ook beter zijn. Wil niet weten hoe slecht de folie versie is dan.

Het composiet werkblad van Silestone (Arte groep) is ook echt bagger kwaliteit. Hier ook vlekken die er niet uit gaan, terwijl ik als een neuroot altijd alles afveeg en schoonmaak als er ook maar iets op ligt.

De spoelbak en kraan zijn van Franke zijn we ook allerminst tevreden over. Ook deze krijgen vlekken die er niet meer af gaan en de spoelbak zit, met super voorzichtig gebruik, al vol met lelijke krassen. Het plaatmateriaal lijkt wel heel zacht en dun te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Vanwaar de keuze om voor het duurste apparatuur te gaan? Was het niet mooier om te investeren in een verlaagd plafond inclusief afzuigkap met mooie spotjes? Of was dit ruimte technisch niet mogelijk?

Zie apparaten langs komen van 2K voor een oven/magnetron. Vind dat wel erg veel geld. Zou je het blind kunnen proeven dat je pizza lekkerder is? Zelfde geldt voor de koelkast of afwasmachine.

Heb zelf bijvoorbeeld de apparatuur van Whirpool, ook niet goedkoop overigens. Meeste geld zit in het verlaagd plafond, 10 cm dik aardrechtsblad en een geïntegreerd koffieapparaat, Quooker viel nog mee qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Shunt schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:20:
[...]

Het probleem is dat zij ook weten dat jij voor "gemak" gaat en dat er niet veel partijen zijn die alles in een leveren dus echt veel te vergelijken ga je niet hebben. Plus als je de moeite niet wilt doen om meerdere bedrijven / partijen aan te spreken / langs te gaan weten zij ook dat jij niet tot het uiterste gaat om te onderhandelen want zonder andere offertes en veel onderzoek ga jij nooit het onderste uit de kan halen.
Je gaat ook voor gemak, en gemak mag ook iets kosten.

Uiteindelijk wil ik mijn aankopen doen bij een bedrijf waarbij ik het gevoel heb dat ik netjes geholpen ben en een eerlijke prijs betaal. Iedereen mag van mij z'n boterham verdienen, maar die hoeft niet belegd te zijn met kaviaar. Ik kan slecht tegen (het gevoel) dat ik belazerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wackmack schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:38:
[...]

Vanwaar de keuze om voor het duurste apparatuur te gaan? Was het niet mooier om te investeren in een verlaagd plafond inclusief afzuigkap met mooie spotjes? Of was dit ruimte technisch niet mogelijk?

Zie apparaten langs komen van 2K voor een oven/magnetron. Vind dat wel erg veel geld. Zou je het blind kunnen proeven dat je pizza lekkerder is? Zelfde geldt voor de koelkast of afwasmachine.

Heb zelf bijvoorbeeld de apparatuur van Whirpool, ook niet goedkoop overigens. Meeste geld zit in het verlaagd plafond, 10 cm dik aardrechtsblad en een geïntegreerd koffieapparaat, Quooker viel nog mee qua prijs.
  • Looks het zou OF Bosch of Siemens gaan worden vanwege de looks
  • Functies wij wouden een 60cm oven met stoom en kern temperatuur meter (bvb)
  • Een 177cm koelkast was er maar eentje die wij wouden plus de vershoud lade was voor ons een belangrijk puntje
  • We hadden kunnen besparen op de tweede oven / magnetron maar dan hadden we daar een totaal anders uitziend apparaat en daar ben ik allergisch voor.
Een verlaagd plafond in een keuke van deze grote zou de keuken alleen kleiner maken. Plus deze spotjes vonden we gewoon mooi. Er komen ter zijne tijd gewoon led GU10 lampjes in.

Dus ja deze keuken hadden wij ook kunnen kopen voor 8k met wirpool en dan hadden we een factie van de functies die we nu hebben. En niet de looks die wij mooi vinden.

Maar ja dat blijft de zelfde discussie als waarom zou je een BMW rijden als je ook een Dacia kunt kopen voor minder geld die het zelfde kan? Iets met smaak en andere eisen.

Verder hebben die apparaten natuurlijk geen 2k gekost in het totaal plaatje he.
Het duurste item is de inductie plaat die koste simpelweg gewoon 2k en de rest is alles catalogus waarde -30/50% ongeveer. Als je de catalogus waarde van alle apparatuur zou op tellen zou je al op 10k komen. Dan blijft er niets over voor het blad + kasten + montage :D
Dirtbiter schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
[...]

Uiteindelijk wil ik mijn aankopen doen bij een bedrijf waarbij ik het gevoel heb dat ik netjes geholpen ben en een eerlijke prijs betaal. Iedereen mag van mij z'n boterham verdienen, maar die hoeft niet belegd te zijn met kaviaar. Ik kan slecht tegen (het gevoel) dat ik belazerd wordt.
Dat is exact wat ik zeg dat gemak kost je gewoon knaken. Dat weten zij en zolang je dat zelf weet is er natuurlijk niets mis mee. Verder betaal je altijd te veel geloof me die jongens eten hun bammetjes altijd met kaviaar (wellicht een paar jaar geleden in plaats van Beluga kaviaar, Sevurga maar ja dat hebben ze ook nog wel overleefd).

Ik herhaal nogmaals wat ik eerder heb gezegd onderhandelen tot ze je naar buiten vegen. Geloof me als de marge zo laag wordt dat ze geen winst meer maken dan sta je al lang en breed buiten. Zo ver laten ze het echt niet komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 08-12-2016 11:28 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dirtbiter schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat je lijst eisen niet combineerbaar is. Je wilt zowel gemak met one stop full service", maar wilt ook vaste /eerlijke prijzen. Sterker nog, je lijkt in de overtuiging dat je meer kans op eerlijk / scherpe prijzen hebt als je bij een winkel alles koopt. Ik denk dat je belangrijkste advies wat je hier gegeven wordt is dat dat niet zo is, juist bij die gecombineerde winkels kent niemand een winkel die met vaste prijzen werkt. Het is allemaal 40% korting of meer wat de klok slaat, dat slaat nergens op dus.

Bij bijna alle keukenwinkels wordt met enorme marges gewerkt, zo groot dat het ongeloofwaardig is en dat ik zelfs bij enorm afdingen een slecht gevoel overhield. Als je vaste / eerlijke prijzen wilt, heb je amper die geïntegreerde winkel. Als ik jou was zou ik:
1. Een aannemer inhuren die alles installeert
2. Zelf je spullen bij verschillende (internet) leveranciers halen bij winkels waarvan je weet dat ze met goede prijzen werken

Dan heb je 1 aanspreekpunt voor installatie en heb je goede, vaste scherpe prijzen. Je moet alleen wat meer moeite doen met de aankoop en dan wordt je gegarandeerd niet genaaid en steun je eerlijke handel.

Wat jij wilt is simpelweg een combinatie van eisen die niet bestaat. Tenzij je het ok vindt om stevig te onderhandelen en je het gevoel hebt het onderste uit de kan te hebben. Ik houd er absoluut niet van en ik heb dus gedaan wat ik jou adviseer.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 08-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Shunt schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:19:
[...]
  • Looks het zou OF Bosch of Siemens gaan worden vanwege de looks
  • Functies wij wouden een 60cm oven met stoom en kern temperatuur meter (bvb)
  • Een 177cm koelkast was er maar eentje die wij wouden plus de vershoud lade was voor ons een belangrijk puntje
  • We hadden kunnen besparen op de tweede oven / magnetron maar dan hadden we daar een totaal anders uitziend apparaat en daar ben ik allergisch voor.
Een verlaagd plafond in een keuke van deze grote zou de keuken alleen kleiner maken. Plus deze spotjes vonden we gewoon mooi. Er komen ter zijne tijd gewoon led GU10 lampjes in.

Dus ja deze keuken hadden wij ook kunnen kopen voor 8k met wirpool en dan hadden we een factie van de functies die we nu hebben. En niet de looks die wij mooi vinden.

Maar ja dat blijft de zelfde discussie als waarom zou je een BMW rijden als je ook een Dacia kunt kopen voor minder geld die het zelfde kan? Iets met smaak en andere eisen.

Verder hebben die apparaten natuurlijk geen 2k gekost in het totaal plaatje he.
Het duurste item is de inductie plaat die koste simpelweg gewoon 2k en de rest is alles catalogus waarde -30/50% ongeveer. Als je de catalogus waarde van alle apparatuur zou op tellen zou je al op 10k komen. Dan blijft er niets over voor het blad + kasten + montage :D

[...]

Dat is exact wat ik zeg dat gemak kost je gewoon knaken. Dat weten zij en zolang je dat zelf weet is er natuurlijk niets mis mee. Verder betaal je altijd te veel geloof me die jongens eten hun bammetjes altijd met kaviaar (wellicht een paar jaar geleden in plaats van Beluga kaviaar, Sevurga maar ja dat hebben ze ook nog wel overleefd).

Ik herhaal nogmaals wat ik eerder heb gezegd onderhandelen tot ze je naar buiten vegen. Geloof me als de marge zo laag wordt dat ze geen winst meer maken dan sta je al lang en breed buiten. Zo ver laten ze het echt niet komen.
Duidelijk verhaal! Kan je iets meer zeggen over het onderhandelen. Zelf heb ik mijn keuken gehaald bij Voortman. Prima keuken met 5 grote kasten, kookeiland van 3m, verlaagd plafond, dik aardrechtblad. Nu las ik dat ze rekening met netto prijzen. De offerte was bijna 9K en kreeg het voor 8K. Had niet het gevoel dat het veel en veel lager zou kunnen. Maar als ik jou zo zou horen, dat jij een offerte neer gelegd van de concurrent van 5K?

Moet wel toegeven dat ik geen keuken heb vergeleken. Kreeg hier een prima gevoel bij, kreeg ook al 5.5K korting ivm nieuwbouw project.

Moet nog wel een dure vloer uit zoeken (10K) en heb al gemerkt dat het daar ook erg lastig gaat met kortingen, hier ook nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:47:
[...]
Het composiet werkblad van Silestone (Arte groep) is ook echt bagger kwaliteit. Hier ook vlekken die er niet uit gaan, terwijl ik als een neuroot altijd alles afveeg en schoonmaak als er ook maar iets op ligt.

De spoelbak en kraan zijn van Franke zijn we ook allerminst tevreden over. Ook deze krijgen vlekken die er niet meer af gaan en de spoelbak zit, met super voorzichtig gebruik, al vol met lelijke krassen. Het plaatmateriaal lijkt wel heel zacht en dun te zijn.
Vreemd. Ik ken meerdere mensen waaronder sinds kort mezelf met een silestone werkblad en franke kraan en niemand klaagt over vlekken die er niet meer af willen. Composiet zou zelfs minder vatbaar voor zuren e.d. moeten zijn dan een granieten blad.

Voor de deurtjes heb ik gekozen voor een duropal bekleding op spaanplaat deuren. Dat zou de meest stootvaste optie zijn bij het merk dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kaasplank schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:18:
[...]

Vreemd. Ik ken meerdere mensen waaronder sinds kort mezelf met een silestone werkblad en franke kraan en niemand klaagt over vlekken die er niet meer af willen. Composiet zou zelfs minder vatbaar voor zuren e.d. moeten zijn dan een granieten blad.

Voor de deurtjes heb ik gekozen voor een duropal bekleding op spaanplaat deuren. Dat zou de meest stootvaste optie zijn bij het merk dat ik heb.
Ik kan poetsen wat ik wil met het bijgeleverde spul maar het blijft altijd vlekkerig uitzien, bovendien zitten er kringen in die er niet meer uitgaan.

Franke kraan idem, overal rond de randjes krijg je kalkophoping waar je niet bij komt en er dus niet meer af krijgt. De Franke spoelbak zit vol vlekken als je niet na elk gebruikt hem helemaal droogveegt.

Die zeik had ik allemaal net met de goedkope crap keuken die er eerst in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:27:
[...]

Ik kan poetsen wat ik wil met het bijgeleverde spul maar het blijft altijd vlekkerig uitzien, bovendien zitten er kringen in die er niet meer uitgaan.

Franke kraan idem, overal rond de randjes krijg je kalkophoping waar je niet bij komt en er dus niet meer af krijgt. De Franke spoelbak zit vol vlekken als je niet na elk gebruikt hem helemaal droogveegt.

Die zeik had ik allemaal net met de goedkope crap keuken die er eerst in zat.
misschien kun je hier wat mee:
http://forum.viva.nl/foru...blad/list_messages/130074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja leuk en aardig (niet dat ik denk dat het werkt want ik heb al vanalles geprobeerd), maar als ik zo elke week mijn werkblad moet schoonmaken is de lol er snel af.

Voor mij nooit meer composiet in ieder geval. En dan heb ik ook nog eens de glanzende variant (omdat de verkoper ondanks navraag even vergeten was dat er ook een matte variant is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wackmack schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:01:
[...]

Duidelijk verhaal! Kan je iets meer zeggen over het onderhandelen. Zelf heb ik mijn keuken gehaald bij Voortman. Prima keuken met 5 grote kasten, kookeiland van 3m, verlaagd plafond, dik aardrechtblad. Nu las ik dat ze rekening met netto prijzen. De offerte was bijna 9K en kreeg het voor 8K. Had niet het gevoel dat het veel en veel lager zou kunnen. Maar als ik jou zo zou horen, dat jij een offerte neer gelegd van de concurrent van 5K?

Moet wel toegeven dat ik geen keuken heb vergeleken. Kreeg hier een prima gevoel bij, kreeg ook al 5.5K korting ivm nieuwbouw project.

Moet nog wel een dure vloer uit zoeken (10K) en heb al gemerkt dat het daar ook erg lastig gaat met kortingen, hier ook nog tips voor?
Wel je kunt natuurlijk altijd een offerte neer leggen van een keuken concurrent ( de winkel ) met prut apparatuur en prut kastjes en prut blad maar je zult een "gelijke" keuken neer moeten leggen. Dat is wat we gedaan hebben. We hebben eerst een beeld gemaakt wat we wouden qua apparatuur en hebben daar een paar offertes op laten maken met de goedkoopste daar van (die was van reddy ook zo'n netto winkel) die hebben we als referentie kader gebruikt.Vanuit daar zijn we gaan onderhandelen.

Ik gok dat het niet anders werkt met vloeren je laat een offerte op maken met die offerte ga je naar andere winkels en ga je vergelijken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
JvS schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat je lijst eisen niet combineerbaar is. Je wilt zowel gemak met one stop full service", maar wilt ook vaste /eerlijke prijzen. Sterker nog, je lijkt in de overtuiging dat je meer kans op eerlijk / scherpe prijzen hebt als je bij een winkel alles koopt. Ik denk dat je belangrijkste advies wat je hier gegeven wordt is dat dat niet zo is, juist bij die gecombineerde winkels kent niemand een winkel die met vaste prijzen werkt. Het is allemaal 40% korting of meer wat de klok slaat, dat slaat nergens op dus.

Bij bijna alle keukenwinkels wordt met enorme marges gewerkt, zo groot dat het ongeloofwaardig is en dat ik zelfs bij enorm afdingen een slecht gevoel overhield. Als je vaste / eerlijke prijzen wilt, heb je amper die geïntegreerde winkel. Als ik jou was zou ik:
1. Een aannemer inhuren die alles installeert
2. Zelf je spullen bij verschillende (internet) leveranciers halen bij winkels waarvan je weet dat ze met goede prijzen werken

Dan heb je 1 aanspreekpunt voor installatie en heb je goede, vaste scherpe prijzen. Je moet alleen wat meer moeite doen met de aankoop en dan wordt je gegarandeerd niet genaaid en steun je eerlijke handel.

Wat jij wilt is simpelweg een combinatie van eisen die niet bestaat. Tenzij je het ok vindt om stevig te onderhandelen en je het gevoel hebt het onderste uit de kan te hebben. Ik houd er absoluut niet van en ik heb dus gedaan wat ik jou adviseer.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vraag niet bij de eerste offerte of in de folder meteen een scherpe, eerlijke prijs. Als iemand een dansje wil doen met prijzen en kortingen, dans ik echt wel even mee. Een beetje onderhandelen vind ik prima, maar 'het onderste uit de kan' is niet voor mij, het is me de frustratie niet waard.

Je tip van alles los kopen en door 1 partij laten installeren zou een goede mogelijkheid kunnen zijn. Het vraagt wel veel inzet van jezelf om alle onderdelen op elkaar af te stemmen. Als je daar een fout in maakt, moet je hopen dat je aannemer die kan/wil corrigeren, want die fout is dan natuurlijk alleen jou aan te rekenen.

Met een eerlijke prijs bedoel ik een prijs waarbij zowel verkoper als ik niet hoeven te huilen. Ik van ellende en zij van het lachen. De blijdschap van een laagste prijs duurt korter dan de frustratie van een slecht product. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dirtbiter schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:41:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vraag niet bij de eerste offerte of in de folder meteen een scherpe, eerlijke prijs. Als iemand een dansje wil doen met prijzen en kortingen, dans ik echt wel even mee. Een beetje onderhandelen vind ik prima, maar 'het onderste uit de kan' is niet voor mij, het is me de frustratie niet waard.

Je tip van alles los kopen en door 1 partij laten installeren zou een goede mogelijkheid kunnen zijn. Het vraagt wel veel inzet van jezelf om alle onderdelen op elkaar af te stemmen. Als je daar een fout in maakt, moet je hopen dat je aannemer die kan/wil corrigeren, want die fout is dan natuurlijk alleen jou aan te rekenen.

Met een eerlijke prijs bedoel ik een prijs waarbij zowel verkoper als ik niet hoeven te huilen. Ik van ellende en zij van het lachen. De blijdschap van een laagste prijs duurt korter dan de frustratie van een slecht product. (8>
Met die insteek zul je gewoon nooit een "eerlijke" prijs krijgen.
Dan zal er maar een iemand blij zijn en dat is de verkoper. Een verkoper heeft ALTIJD een goeie dag als hij een keuken / badkamer verkoopt want er zit ALTIJD een marge op en meestal nog een redelijk dikke ook er is daar altijd maar een winnaar en dat is de verkopende partij. Dat "zielige" verhaaltje over die slechte tijden huil huil daar moet je niets van aan trekken.

Zij maken winst op alles wat ze verkopen anders verkopen ze het je niet voor die prijs.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 16:42
Allemaal ondoorzichtig gelul... je wordt altijd genaaid.. Ik heb mijn keuken bij voortman gekocht. Ik ben tevreden over wat ik krijg. Ik heb bij 2 andere keukenboeren gecheckt, daar kwamen we op ongeveer hetzelfde uit, dat als onderhandel materiaal gebruikt en uiteindelijk op een prijs gekomen waar we allemaal mee kunnen leven.

Als ik kijk dat Wamack ook bij Voortman een keuken heeft gekocht voor 8k, met 5 hogekasten en 3 meter eiland, dan is die van ons misschien wat duurder (12k) met een 2,4m eiland + 2 hogekasten + nog een aanrecht en dan zal er vast niet met dezelfde prijzen zijn gerekend.. Uiteindelijk moet kom je op een punt waar je tevreden bent met hetgeen dat je krijgt voor de prijs die je wilt en dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Scr33x0r schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:50:
Allemaal ondoorzichtig gelul... je wordt altijd genaaid.. Ik heb mijn keuken bij voortman gekocht. Ik ben tevreden over wat ik krijg. Ik heb bij 2 andere keukenboeren gecheckt, daar kwamen we op ongeveer hetzelfde uit, dat als onderhandel materiaal gebruikt en uiteindelijk op een prijs gekomen waar we allemaal mee kunnen leven.

Als ik kijk dat Wamack ook bij Voortman een keuken heeft gekocht voor 8k, met 5 hogekasten en 3 meter eiland, dan is die van ons misschien wat duurder (12k) met een 2,4m eiland + 2 hogekasten + nog een aanrecht en dan zal er vast niet met dezelfde prijzen zijn gerekend.. Uiteindelijk moet kom je op een punt waar je tevreden bent met hetgeen dat je krijgt voor de prijs die je wilt en dan zit het wel goed.
Geen idee of je nu op mij doelt of niet zo ja dan mag het ook wel wat minder.

Verder zeggen de kasten natuurlijk geen donder over de prijs van een keuken het zelfde met het blad. Het zit hem vaak in de deurtjes en de afwerking daar van en de apparatuur. Met super goedkope apparatuur was mijn keuken geen 14k geweest maar rond de 8k gok ik.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 15-05 16:42
Shunt schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:57:
[...]

Geen idee of je nu op mij doelt of niet zo ja dan mag het ook wel wat minder.

Verder zeggen de kasten natuurlijk geen donder over de prijs van een keuken het zelfde met het blad. Het zit hem vaak in de deurtjes en de afwerking daar van en de apparatuur. Met super goedkope apparatuur was mijn keuken geen 14k geweest maar rond de 8k gok ik.
Ik doel op de keukenboeren in het algemeen, die prijzen zijn altijd ondoorzichtig en je wordt daar altijd genaaid... Het komt er op neer dat je moet gaan onderhandelen tot je denkt dat je een keuken naar jouw wensen voor een redelijk budget kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Laatste keuken die ik had gekocht had 42% korting totale waanzin. we hadden gelukkig een keuken bon van 7000! euro en we eigenlijk met de korting alleen de kastjes en blad gekocht en nog moeten bij betalen. Het is gewoon een mijnenveld als je een keuken gaat uitzoeken. We kijken nu voor ons nieuwe huis ook een nieuwe keuken alleen bij de normale keuken boer is het niet te betalen zonder bij de bank langs te gaan.

Maar goede tip van de alternatieve deuren voor ikea keukens ^_^ ga ik zeker uitzoeken top. Misschien wel te gebruiken om de huidige op te knappen. is stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:05

vhal

ಠ_ಠ

Phusebox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:27:
[...]

heb jij niet gewoon een kalk-probleem?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
Het fenomeen korting gaat ook helemaal nergens over. Maar blijkbaar "verkoopt" dat goed. Mensen willen graag het idee hebben dat ze minder betalen dan een ander. Leuk voor op een verjaardag ofzo? Ik weet het niet. Kortingen leveren vooral twijfel en ontevredenheid op. Ik heb liever een scherpe en eerlijke prijs onder aan de streep. Met geen dubbeltje korting eraf.

Kan je wel vertellen dat als 10% korting of meer krijgt op de offerte prijs, dat het een sigaar uit eigen doos is. Laat staan als je 40% korting krijgt, dan klopt de offerte gewoon niet.

Mij trekt het onderhandelen of kortingen helemaal niet. Laat staan een "gratis scooter of BBQ"
Daarom zou ik alleen maar naar een zaak gaan die met Netto prijzen werkt. Alleen dan kan je goed vergelijken en je keuze maken.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vhal schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:53:
[...]

heb jij niet gewoon een kalk-probleem?
Nooit gehad met de vorige keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:53:

Mij trekt het onderhandelen of kortingen helemaal niet. Laat staan een "gratis scooter of BBQ"
Daarom zou ik alleen maar naar een zaak gaan die met Netto prijzen werkt. Alleen dan kan je goed vergelijken en je keuze maken.
...en hun offerte ook specificeren met bedragen (kastje kost x €, greepje kost x€...dat soort dingen).

Zelf hebben wij gekeken bij Tielemans (zelfstandig?) en Ardi (DB Keukens), beide specificeren gewoon hun offerte en waren wat mij betreft gewoon transparant bezig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
Wij zijn kort geleden ook langs een keukenzaak (projectshowroom) geweest en wij worden er niet vrolijk van. Het gesprek ansich niet en ook de geadviseerde apparatuur.

Wij kiezen er voor om netzoals hierboven aangegeven voor een ikea-keuken en zelf apparatuur uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Altijd je eigen apparatuur uitzoeken online zijn de meeste voor 40-50% korting op de advies prijs zonder problemen hadden wij met onze vorige dus ook gedaan alleen de kastjes via de keuken boer en de rest online besteld. Ging prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dirtbiter schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:41:
[...]
Ik zie twee risico's:

1. Past de keuken goed in de daarvoor bestemde ruimte?
2. Past het keukenblad goed in de ruimte en op de kastjes?

Daar zijn twee maatregelen voor:
1. Laat je keukenkastjes inmeten of weet zeker dat alles haaks is en design het met een passtuk van 5-15cm zodat je marge hebt
2. Laat je blad inmeten en bestel je spoelbak met het blad samen.

Voor de rest werken keukens met standaard maten. Een 45,5cm inbouwoven kan stuk gaan en kan je dan vervangen door een exemplaar van hetzelfde formaat van een totaal ander merk. Hetzelfde geldt voor de koelkast.

Ik doe nu ook een totaalverbouwing (badkamer helemaal nieuw maken, keuken groter, openslaande tuindeuren, kozijnen vervangen, dakterrasdeur boven keuken, CV verplaatsen, alles) en ik heb:
- "Peter", mijn aannemer die alles fysiek bouwt, tegelt, sanitair aanlegt etc en die alle bouwmaterialen zoals buitendeuren enzo levert. "Evert" is een onderaanemer van hem die al het loodgieterswerk doet
- Sanitairwinkel.nl / Badkamerwinkel.nl waar ik sanitair gekocht heb
- Kvik waar ik keukenkastjes gekocht heb
- Werkbladkopen voor het keramiek werkblad
- Ledlampendirect waar ik alle verlichting heb gekocht
- Elektrototaalmarkt waar ik stopcontacten en schakelmateriaal koop
- Voordeeldeuren waar ik mijn deuren koop
- Keuken apparatuur bij wel 6 verschillende winkels :P
- CVkoopjes waar ik de nieuwe verwarmingen koop
- Designtegels,nl waar ik de tegels voor hal, wc en keuken heb gekocht

Ik ben er best tevreden over :). Maar ik weet ook goed wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Scr33x0r schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:50:

Ik had een project korting van 5K dus keuken was 13K. Heb later nog wat twee apparaten gehaald en een Quooker. Zit nu op 16K voor een geweldige keuken. Prima gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:17:
[...]

Ik had een project korting van 5K dus keuken was 13K. Heb later nog wat twee apparaten gehaald en een Quooker. Zit nu op 16K voor een geweldige keuken. Prima gevoel.
van die 16K gaat nog 5K af, of heb je 8K voor 2 apparaten en een Quooker betaald?

Wij hebben nu 13K betaald voor een keuken met 5 hoge kasten en een eiland van 2,8 bij 0,9 m. Daar komt nog een Amerikaanse koelkast bij die we zelf gekocht hebben (want die wil je niet via een keukenboer kopen). Maar dit was dus inclusief de projectkorting van 5k. Ik was heel achterdochtig dat ik een miskoop deed bij dit project, maar als ik de prijzen hier zie valt het mee (al ons app is vanwege de looks Siemens, en bij meerdere apparatuur langer garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier dus rond de 14k voor een hoekkeuken van 3 bij 2.5 meter met 1 hoge kast, 1 wand met kastjes boven en de andere niet. Oven hadden we nog en verder afzuigkap, vaatwasser, inductiekookplaat en koelkast, meer niet. (Alles Siemens en 1 na hoogste model ongeveer).

Composiet werkblad. Geen achterwand. Geen werk aan plafond, voorbereidingen door ander bedrijf gedaan. Geen spotjes of niks.

Vrijwel zeker veel te veel betaald dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik mis in het hele verhaal de kwaliteit van het hang en sluitwerk. Dat bepaald toch grotendeels hoe soepel deuren/lades op gaan en hoe lang het mee gaat.

Uiteindelijk hebben wij een keuken op maat laten maken. Vanwege het duidelijk hoogwaardiger gebruikte hang- en sluitwerk. Plus afwijkende maten lades, ipv alleen 60 of 90 bij een (veel te dure) keukenboer. Afwerking van de deurtjes zelf is ook duidelijk van beter kwaliteit als een fabrieks-massa-productie-keuken.

Keukenblad maakt mijn vader zelf overigens. Terrazzo. Standaard 5cm dik gewapend. Tegenwoordig zie je 1,5cm composiet bladen in de mode komen. Blijf daar ver vandaan is mijn advies. Een keer per ongeluk een pan op laten vallen en het breekt in 2 stukken. Bovendien een stuk duurder als terrazzo. ;)

Apparatuur zitten gigantische marges op. Ook op een Quooker valt prima 50% tov de adviesprijs te besparen. Overige apparatuur 60-65% tov de adviesprijs.. O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Noord27 op 08-12-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 09:27
Wat voor hang en sluitwerk hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 06:44

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zie hier weinig NEFF langskomen. Vind ik persoonlijk toch de "coolste" ovens met Slide & Hide deur :)

Daarnaast moet je toch wat geluk hebben, ongeacht of je de goedkoopste of duurste aanbieder neemt. Ik heb zelf ook de "hoofdprijs" betaald om mijn keuken te laten aanpassen (allemaal nieuwe toestellen) en toch heeft het meer dan 6 maand aangesleept voordat alles in orde was 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door WhiteDog op 08-12-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Phusebox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:41:
Hier dus rond de 14k voor een hoekkeuken van 3 bij 2.5 meter met 1 hoge kast, 1 wand met kastjes boven en de andere niet. Oven hadden we nog en verder afzuigkap, vaatwasser, inductiekookplaat en koelkast, meer niet. (Alles Siemens en 1 na hoogste model ongeveer).

Composiet werkblad. Geen achterwand. Geen werk aan plafond, voorbereidingen door ander bedrijf gedaan. Geen spotjes of niks.

Ik denk dat het wel meevalt. Onze siemens zit juist redelijk aan de onderkant. zeg dat je dan toch 2K aan inbouw extra hebt. Dan was je keuken 12K vergeleken met die van mij. Dan betaal ik voor de extra kasten en eiland toch zo'n 5k meer als ik niet de korting van de projectontwikkelaar had.

Alhoewel ik niet goed weet hoe ik die 5K moet interpreteren. Mijn achterdocht zegt toch dat dat de marge van de keukenboer is en ze iets van provisie krijgen met deze regeling? Dan is mijn keuken inderdaad minder dan in mijn berekening

[ Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 08-12-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:39

Wat kun jij toch lekker veel gal spuwen en negatief zeuren.. haha. Ik heb zo'n vermoeden dat je niet heel blij bent met je keuken... :+

Qua opstelling klinkt het ongeveer gelijk aan die van mij: 3nogwat bij 2nogwat, composiet, een hoge kast en BSH apparatuur (mijn keuken staat hier ook ergens in dit topic).
Ik heb overigens geen dure 'merk' kasten, vond ik ook niet zo spannend. Wilde wel merk apparatuur met een goed blad en spoelbak/kraan. Als extra hebben wij spotjes onder de hangende kasten en sensor-ladeverlichting + bamboe bestek inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 22:37
Ik heb twee jaar geleden een nieuwe keuken aangeschaft, ivm verbouwing van m'n huis. In eerste instantie naar een lokale keukenboer gegaan, daar een offerte van 11k gekregen voor een keuken van ~320x260 met 4 kleine bovenkastjes (5k kastjes, 3k voor 4 apparaten en 3k werkblad). Behalve de Miele vaatwasser zat daar standaard apparatuur in. Zouden wel alles al zelf installeren. Had ook daar al een gevoel dat het flink onderhandelen zou worden om (veel) lager uit te komen.

Uiteindelijk alles zelf geregeld en rond de 7,5k uitgekomen met kastjes + oven van Ikea rond 3k, apparatuur rond de 2k (Miele vaatwasser, Atag gaskookplaat), natuurstenen werkblad bij de lokale natuurstenenboer voor iets meer dan 2k. Villeroy&Boch spoelbak, zelf greepjes + knopjes geregeld. En alles ook zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
remzor schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:49:
[...]

Wat kun jij toch lekker veel gal spuwen en negatief zeuren.. haha. Ik heb zo'n vermoeden dat je niet heel blij bent met je keuken... :+

Qua opstelling klinkt het ongeveer gelijk aan die van mij: 3nogwat bij 2nogwat, composiet, een hoge kast en BSH apparatuur (mijn keuken staat hier ook ergens in dit topic).
Ik heb overigens geen dure 'merk' kasten, vond ik ook niet zo spannend. Wilde wel merk apparatuur met een goed blad en spoelbak/kraan. Als extra hebben wij spotjes onder de hangende kasten en sensor-ladeverlichting + bamboe bestek inleg.
En wat was je ervoor kwijt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bvbal79 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:38:
[...]

van die 16K gaat nog 5K af, of heb je 8K voor 2 apparaten en een Quooker betaald?

Wij hebben nu 13K betaald voor een keuken met 5 hoge kasten en een eiland van 2,8 bij 0,9 m. Daar komt nog een Amerikaanse koelkast bij die we zelf gekocht hebben (want die wil je niet via een keukenboer kopen). Maar dit was dus inclusief de projectkorting van 5k. Ik was heel achterdochtig dat ik een miskoop deed bij dit project, maar als ik de prijzen hier zie valt het mee (al ons app is vanwege de looks Siemens, en bij meerdere apparatuur langer garantie)
Wat voor apparatuur heb jij? Verlaagd plafond? 13K klinkt als een prima prijs.

In het begin hoefde er 8K bij echter was dat met 1 apparaat en zonder Quooker. Vervolgens is er 3K bij gekomen. 2 extra apparaten, Quooker en wat geld voor de aansluiten.

Deze keuken is totaal 16K

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/ef93cbdb73e8f8f8a7ca167dd1073506dc9bc791/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F2jdmcg3.jpg

Hoe dik je is composiet? Wij hebben een dikte van 10cm en dit tikt ook aardig aan.. Je hebt nergens je keuken vergeleken? Wij ook niet hoor maar volgens mij is die van mij prima geprijsd.

[ Voor 28% gewijzigd door Wackmack op 09-12-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
bvbal79 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:38:
[...]

De plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/rlf1gz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/1z56ouu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:30
* Wackmack en * bvbal79 , van welk merk is jullie keuken? Zonder dat we dat weten is het lastig om in te schatten wat een redelijke prijs is :P. Ik heb even snel in jullie posthistorie teruggezocht, maar kon het niet vinden.

Al met al lijken jullie keukens wel wat op de onze, al is de onze wat kleiner en zonder eiland. Momenteel hebben we offertes van Schüller, Pronorm, Next125, Schröder en Schmidt keukens. Allemaal met hun voor- en nadelen... Lastig!

[ Voor 0% gewijzigd door ph0t0nix op 09-12-2016 15:18 . Reden: een merk vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wackmack schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:11:
[...]

Wat voor apparatuur heb jij? Verlaagd plafond? 13K klinkt als een prima prijs.

In het begin hoefde er 8K bij echter was dat met 1 apparaat en zonder Quooker. Vervolgens is er 3K bij gekomen. 2 extra apparaten, Quooker en wat geld voor de aansluiten.

Deze keuken is totaal 16K

[afbeelding]

[...]

Hoe dik je is composiet? Wij hebben een dikte van 10cm en dit tikt ook aardig aan.. Je hebt nergens je keuken vergeleken? Wij ook niet hoor maar volgens mij is die van mij prima geprijsd.
2 cm werkblad

Apparaten:
SIEMENS 60cm inductie kookplaat met flex zones, studioline
SIEMENS vaatwasser, met time projectie, studioline
SIEMENS afzuigkap, schuin model, studioline
SIEMENS koelkast, niet heel bijzonder, maar ook niet de goedkoopste
Franke spoelbak en kraan (met uittrek spuitstuk of hoe je dat noemt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Zo net terug van een dagje inmeten nu we officieel de binnenmuren hebben staan.

Keuken is ingemeten, alleen blijkt dat ze toch de af en aanvoer verkeerd hebben geplaats met de bouw. Wordt maandag meteen opgelost.
Daarna door naar de keukenboer omdat we toch nog wilden switchen van kast kleur. We zijn uiteindelijk uitgekomen op beton look keramieken werkblad zwarte kasten met een houtnerf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5eqNrNl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 10-12-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
ph0t0nix schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:12:
* Wackmack en * bvbal79 , van welk merk is jullie keuken? Zonder dat we dat weten is het lastig om in te schatten wat een redelijke prijs is :P. Ik heb even snel in jullie posthistorie teruggezocht, maar kon het niet vinden.

Al met al lijken jullie keukens wel wat op de onze, al is de onze wat kleiner en zonder eiland. Momenteel hebben we offertes van Schüller, Pronorm, Next125, Schröder en Schmidt keukens. Allemaal met hun voor- en nadelen... Lastig!
Geen idee, de serie heet Kästle...klinkt duits :)

edit/ Rotpunkt inderdaad met wat google

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 09-12-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:39
bvbal79 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:06:
[...]

En wat was je ervoor kwijt? :)
8500 incl. montage, excl. leidingwerk. Heeft wel langer geduurd dan verwacht en dan nodig, met het eindresultaat zijn we nu wel tevreden.

Apparatuur:
Bosch inductie 5 zones 80cm
Bosch afzuigkap 90cm
Bosch vaatwasser incl. timelight en extra stil
Bosch koel/vries incl. no-frost
Bosch oven combi ui de 8 serie

@Wackmack en @bvbal79: mooie keukens heren! Ziet er echt goed uit :) Al zou ik zelf niet voor de Amerikaanse koelkast gaan, omdat deze uitsteekt en net niet goed past imho. Zal wel een topding zijn, dat geloof ik meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
was mijn enige eis voor de keuken :-) Hij is ook in het echt zwart dus match bij de apparatuur. strekt inderdaad 10 cm uit..maar dat is maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Iemand ervaring met de elektrische keukenkranen van Grohe? Bijv de Minta Touch (31358001).

Dit omdat wij gaan voor een werkblad van hout. Doorgaans is het geen goed idee om de kraan in het hout zelf te zetten omdat het rondom de kraan te nat blijft. Daarom stond op de planning een spoelbak met een 'vleugel' waar de kraan nog op komt te staan.
De bak en kraan is los van elkaar mooier en als je de kraan dan kan bedienen door de uitloop aan te raken zal dat aanzienlijk schelen in waterbelasting rondom de kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Kan er veel verschil zitten in prijs tussen een frontje van Rotpunkt met een matte gladde afwerking en een van Schöller?

We hadden in ons eerste opzet Matte Rotpunkt frontjes in teuffelbruin maar zijn na wat langer nadenken en overwegen toch willen gaat voor een zwart frontje met houtnerf. Nu zagen we deze niet van Rotpunkt maar vonden we hem wel van Schöller.

Omdat de adviseur waar we eerst mee werkten in een bespreking zat kon er niet direct verteld worden wat dit met de prijs deed. Dat wist de tekenaar/installateur niet.
Nu krijgen we het dinsdag als het goed is wel te horen, maar nieuweschierigheid heeft dan toch de overhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:30
Rubman schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 07:39:
Kan er veel verschil zitten in prijs tussen een frontje van Rotpunkt met een matte gladde afwerking en een van Schöller?

We hadden in ons eerste opzet Matte Rotpunkt frontjes in teuffelbruin maar zijn na wat langer nadenken en overwegen toch willen gaat voor een zwart frontje met houtnerf.
Dat kan zeker. Als ik hier bijvoorbeeld in de catalogus van Schüller kijk, dan hebben verschillende frontjes verschillende prijzen, afhankelijk van het soort materiaal (folie, lak, laminaat, etc.) en van het soort lak (hoogglans, mat, etc.). Voor (hout-) structuur wordt ook weer een andere prijs gerekend. De fabrikant verdeelt de verschillende combinaties in prijsgroepen. Zo zit bij Schüller een kunststof front in prijsgroep (PGR) 0 en een kunststof front met imitatie eiken in PGR 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ph0t0nix schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:47:
[...]

Dat kan zeker. Als ik hier bijvoorbeeld in de catalogus van Schüller kijk, dan hebben verschillende frontjes verschillende prijzen, afhankelijk van het soort materiaal (folie, lak, laminaat, etc.) en van het soort lak (hoogglans, mat, etc.). Voor (hout-) structuur wordt ook weer een andere prijs gerekend. De fabrikant verdeelt de verschillende combinaties in prijsgroepen. Zo zit bij Schüller een kunststof front in prijsgroep (PGR) 0 en een kunststof front met imitatie eiken in PGR 1.
Het was ook inderdaad iets duurder in totaal. De merken onderling niet, maar omdat er geen standaard zichtdelen zijn met dit motief moeten deze apart gemaakt worden en komt het totaal op een whopping € 800,- meer uit.

Nu dus in totaal toch op een 12K aan keuken, maar dan hebben we ook wel een flinke keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rubman schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:42:
[...]

Het was ook inderdaad iets duurder in totaal. De merken onderling niet, maar omdat er geen standaard zichtdelen zijn met dit motief moeten deze apart gemaakt worden en komt het totaal op een whopping € 800,- meer uit.

Nu dus in totaal toch op een 12K aan keuken, maar dan hebben we ook wel een flinke keuken.
Welke apparatuur en kasten opstelling?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Shunt schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:36:
[...]

Welke apparatuur en kasten opstelling?
Ik krijg snel weer tekeningen dus opstelling zal ik dan wel posten, maar qua apparatuur.
Floww Perfect 3 kokend waterkraan
Borretti VT96IX
Pelgrim MAC696RVS
Afzuigkap koelkast en vaatwasser zijn van een hogere lijn huismer waar ik nu even niet op kom. (Ik dacht ATAG)
Maar dat zijn voor ons ook dingen die makkelijker vervangen kunnen worden en dus vonden wij minder belangrijk.

We krijgen wel flink wat bladruimte en een karemieken werkblad, wat voor ons weer wel belangrijk is naast het fornuis.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg4n1ho.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
Binnenkort is bij ons de sluitingsdatum van de keuken voor ons projectmatige nieuwbouwhuis. Wij laten de keuken casco opleveren maar dan moet er wel een leidingsschema komen. Hiervoor heb ik een tekening gemaakt in Ikea en vervolgens het leidingsschema ervan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SWTWxMT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h05pCAi.png

Het gaat voor nu om de indeling en niet om de kleuren. De kookplaat zelf komt recht onder de afzuigkap uiteraard. In de keukenplanner kan ik dit niet verplaatsen helaas. Ik twijfel nog over de hoever de keuken de woonkamer in komt maar daar hebben we nog een heel jaar voor gelukkig (totdat we de sleutel krijgen) :+

[ Voor 0% gewijzigd door stegeman op 14-12-2016 10:08 . Reden: fix link naar groter plaatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Stegman: Je afbeelding kan niet uitvergroot worden.

Nog een vraagje van mijn kant, zijn er microgolfovens bekend van 60 cm hoog. Ik wil namelijk de oven en microgolf naast elkaar zetten, en zou dan graag hebben dat ze even hoog zijn? Weet niet goed hoe dit op te lossen.

Ook heb ik weet van het fenomeen combi-oven, dus een volwaardige oven, met microgolf-funtie. Maar er is weinig over te vinden en weinig modellen die het kunnen (buiten een overpriced Miele van 3500 euro die ik heb gevonden).

[ Voor 29% gewijzigd door Galactic op 13-12-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 14-05 19:17

RUFFNECK

Poentje

Galactic schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:51:

Nog een vraagje van mijn kant, zijn er microgolfovens bekend van 60 cm hoog. Ik wil namelijk de oven en microgolf naast elkaar zetten, en zou dan graag hebben dat ze even hoog zijn? Weet niet goed hoe dit op te lossen.

Ook heb ik weet van het fenomeen combi-oven, dus een volwaardige oven, met microgolf-funtie. Maar er is weinig over te vinden en weinig modellen die het kunnen (buiten een overpriced Miele van 3500 euro die ik heb gevonden).
Ik heb zelf o.a. gekozen voor een Siemens HN878G4S1 die dat dus is (combi-oven, met magnetron functie), en er zijn meerdere modellen met die hoogte. Neff heeft ze in elk geval niet, van Bosch weet ik niet (vond de bediening van Bosch niet fijn, dus uberhaupt niet daarin verdiept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 15:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bij Bosch lossen dat geloof ik zo op:

Afbeeldingslocatie: http://www.zonacucina.co.uk/wp-content/gallery/kitchen-lava-intuo/kitchen-appliance-housings-in-lava.jpg

...onder de Microgolf een bordenwarmer,

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24

Oftwel neem je een merk dat ook een combi-oven heeft van 60cm, maar hier heeft men mij in verschillende keukenwinkels gezegd dat de magnetron functie in een model van 60cm gemakkelijk 2 tot 3 keer zoveel tijd nodig heeft om iets op te warmen. (siemens heeft trouwens een model van 1900eur)

Oftewel zet je onder je oven van 45cm nog een bordenwarmer van 15cm

Of nog een optie die wij waarschijnlijk gaan nemen is bij siemens gewoon een lade zonder verwarmingsfunctie (die is 300eur goedkoper dan de bordenwarmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
LxgOne schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:44:
[...]

Oftwel neem je een merk dat ook een combi-oven heeft van 60cm, maar hier heeft men mij in verschillende keukenwinkels gezegd dat de magnetron functie in een model van 60cm gemakkelijk 2 tot 3 keer zoveel tijd nodig heeft om iets op te warmen. (siemens heeft trouwens een model van 1900eur)
Wat mij opviel is dat veel oven+magnetron apparaten geen draaiplateau onderin hebben itt tot ordinaire combi-magnetrons. Ik vond dat al onhandig want een stationaire hap is niet efficiënt in een magnetron en het lijkt me dan ook dat je meer moeite moet doen (handmatig verplaatsen) om de boel warm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 19-05 23:56
leecher schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:52:
[...]

Wat mij opviel is dat veel oven+magnetron apparaten geen draaiplateau onderin hebben itt tot ordinaire combi-magnetrons. Ik vond dat al onhandig want een stationaire hap is niet efficiënt in een magnetron en het lijkt me dan ook dat je meer moeite moet doen (handmatig verplaatsen) om de boel warm te krijgen.
Wat onze combi oven doet is dat deze stationair eten heeft. Maar het magnetron element in het plafond draait rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
cvs79 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:54:
[...]

Wat onze combi oven doet is dat deze stationair eten heeft. Maar het magnetron element in het plafond draait rond
Oi dat heb ik nog nooit gezien, daar ga ik eens op letten. Ik zat te kijken naar een Smeg SF6390XE oven voor in de nieuwe keuken en voor de mooi een SF4390 magnetron (zelfde stijl front) maar ook daar geen draaiplateau. In de handleiding staat ook dat je het eten regelmatig handmatig moet keren. Was al van plan om een ordinaire combi-magnetron achter een deurtje te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

leecher schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:52:
[...]
Nee, dat doet de invertertechniek wel en het draaibare gedeelte bovenin die het element afschermt. Het ronddraaiende plateau is ronduit vervelend bij grotere ovenschalen als je de oven+magnetron combi gebruikt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Idealiter is gebruik van de magnetron functie (stationair) in zo'n combi-oven om het bereiden van gerechten in de oven te versnellen, niet zo zeer voor de klassieke vorm van eten even opwarmen. Gewoon opwarmen kan natuurlijk, maar zoals hierboven al gezegd het is niet zo "straightforward" als een pure magnetron met draaiplateau.

In mijn geval zal ik zo'n draai-magnetron gewoon in de bijkeuken neerzetten voor het geval..(bijv. voor magnetron popcorn, waar ronddraaien ook gewenster is). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik gebruik echt bijna nooit de magnetron, misschien 10-15x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Vraagje over Corpus kleuren.

Gisteren werden wij naar aanleiding van onze wijziging van de frontjes gebeld dat we ook nog de corpus aan kunnen gaan passen.
Nu is er best een grote keuze aan kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmXtJuyl.png
Waar wij eerst een mat truffelbruine front hadden en daarbij eigenlijk automatisch voor de truffel corpus zijn gegaan hebben we met de nieuwe front wat meer twijfel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5eqNrNl.jpg
Dit wordt dus het nieuwe front.

We twijfelen dus over een zwart/donker corpus, maar zijn bang dat dit misschien juist wel te donker gaat zijn. Ook met betrekking op spullen zien in de kast als hij open is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wauw, wat een keuzes. Wij hadden niet eens een keuze, als ik dat zie had ik in ieder geval wel wat anders gekozen. Hebben nu lichtgrijs.

Bij een donkere kleur moet je rekening houden dat je kastje van binnen veel donkerder wordt en je dus minder ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:53:
Wauw, wat een keuzes. Wij hadden niet eens een keuze, als ik dat zie had ik in ieder geval wel wat anders gekozen. Hebben nu lichtgrijs.

Bij een donkere kleur moet je rekening houden dat je kastje van binnen veel donkerder wordt en je dus minder ziet.
Ja dat heb ik ook, ik ga vanmiddag bij de keukenboer kijken wat er echt allemaal geleverd kan worden en of mooi staat bij huidige frontjes.
Enkele vallen natuurlijk al direct af, maar ben dus wel wat bang voor te donkere kasten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman

..
Linkje naar de afbeelding gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:44:
Vraagje over Corpus kleuren.

Gisteren werden wij naar aanleiding van onze wijziging van de frontjes gebeld dat we ook nog de corpus aan kunnen gaan passen.
Nu is er best een grote keuze aan kleuren.
[afbeelding]
Waar wij eerst een mat truffelbruine front hadden en daarbij eigenlijk automatisch voor de truffel corpus zijn gegaan hebben we met de nieuwe front wat meer twijfel.
[afbeelding]
Dit wordt dus het nieuwe front.

We twijfelen dus over een zwart/donker corpus, maar zijn bang dat dit misschien juist wel te donker gaat zijn. Ook met betrekking op spullen zien in de kast als hij open is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
brochure komt me bekend voor. Dat merk heb ik ook. We zijn gegaan voor stone voor zowel kastjes als frontjes maar daar heb je natuurlijk niet veel aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Kaasplank schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:39:
[...]

brochure komt me bekend voor. Dat merk heb ik ook. We zijn gegaan voor stone voor zowel kastjes als frontjes maar daar heb je natuurlijk niet veel aan :D
Het is de Zerox lijn van Rötpunkt, vrij veel verkocht overal volgens mij.
En witte/offwhite corpus lijkt mij sowieso een no-go bij een houtnerf frontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren werd alvast de keuken geleverd, vandaag gaan de heren aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QiwahZgFTpgRoEarbe4G1WwZ/full.jpg

Het fornuis en een stuk van het werkblad. Door de gare witbalans van de telefooncamera lijkt hij eerder bruin dan grijs :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WexZbD95H0rMMJ08cWa7wSBE/full.jpg

Was wel een gedoe voor de heren om het fornuis binnen te krijgen :P

Uiteindelijk moet het hieronder terecht komen, verlaagd plafond met dimbare LED-spots was toen net klaar. Inmiddels zijn de muren daar ook geverfd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YD19sA5dqdJNzqIsMvxqxbNp/full.jpg

qua kleurstelling is het vergelijkbaar met:

Afbeeldingslocatie: https://wendyswonderewereld.files.wordpress.com/2016/01/keuken.jpg

Alleen het fornuis is dan zwart en het werkblad wat lichter. Kleur vd muur is identiek.

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 15-12-2016 09:46 ]

Strava

• Rubman

Rubman

Topicstarter
vhal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:40:
Gisteren werd alvast de keuken geleverd, vandaag gaan de heren aan de slag.

[afbeelding]

Het fornuis en een stuk van het werkblad. Door de gare witbalans van de telefooncamera lijkt hij eerder bruin dan grijs :+

[afbeelding]

Was wel een gedoe voor de heren om het fornuis binnen te krijgen :P

Uiteindelijk moet het hieronder terecht komen, verlaagd plafond met dimbare LED-spots was toen net klaar. Inmiddels zijn de muren daar ook geverfd

[afbeelding]

qua kleurstelling is het vergelijkbaar met:

[afbeelding]

Alleen het fornuis is dan zwart en het werkblad wat lichter. Kleur vd muur is identiek.
Ziet er niet verkeerd uit en een Falcon fornuis :9.
Wij waren al blij met de Boretti O-), gaAn vanzelf wel een keer upgraden :+.

Inmiddels gisteren gekozen wat de corpus kleuren gaan worden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmXtJuyl.png?1
Deze is het geworden, in het echt meer licht grijs met een beetje bruin.
En samen met de vloer hebben we even een mini plaatje geschoten van de vloer, frontjes en het blad bij elkaar O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RUWxCLRl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rR0bBI6l.jpg
Onder is een betere foto om de houtnerf te zien boven een beter totaalbeeld denk ik.

• Da_maniaC
  • Laatst online: 13-05 20:40

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gisteren na een derde gesprek eindelijk overeengekomen en besloten een keuken aan te schaffen voor mijn binnenkort te bouwen nieuwbouw woning (verwachte oplevering Nov-2017).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0OCsT6xGz1wGickfQ6EivzPr/medium.jpg

Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. :)

De gekozen apparatuur is allen Siemens Studioline (alle exacte types heb ik zo 1, 2, 3 niet bij de hand).

Aangezien mijn woning een kierdichte afwerking heeft en zal beschikken over een QualityFlow systeem zullen we in eerste instantie starten met recirculatie afzuiging. Wanneer dit tegen valt gaan de dit toch aanpassen naar een buiten afvoer (echter zal hier dan ook een electronisch geregeld lichtdichte klepafsluiting tussen moeten komen).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:12:
[...]

Ziet er niet verkeerd uit en een Falcon fornuis :9.
Wij waren al blij met de Boretti O-), gaAn vanzelf wel een keer upgraden :+.

Inmiddels gisteren gekozen wat de corpus kleuren gaan worden
[afbeelding]
Deze is het geworden, in het echt meer licht grijs met een beetje bruin.
En samen met de vloer hebben we even een mini plaatje geschoten van de vloer, frontjes en het blad bij elkaar O-)
[afbeelding]
[afbeelding]
Onder is een betere foto om de houtnerf te zien boven een beter totaalbeeld denk ik.
Die frontjes lijken heel erg op wat ik ook heb gekozen, erg mooi! :)

Vloer ben ik nog niet helemaal over uit, ik wil eigenlijk wat lichter dan het blad die bij mij lichtgrijs gaat worden, maar helemaal wit is ook niks. :P

Aja keuzes, gaat mooi worden!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:23:
[...]

Die frontjes lijken heel erg op wat ik ook heb gekozen, erg mooi! :)

Vloer ben ik nog niet helemaal over uit, ik wil eigenlijk wat lichter dan het blad die bij mij lichtgrijs gaat worden, maar helemaal wit is ook niks. :P

Aja keuzes, gaat mooi worden!
Vervelend hé, het zijn ook meteen keuzes die zoveel van de uitstraling van het huis bepalen.
We hebben er ook heel lang over lopen tobben, maar moesten nu wel de knoop doorhakken zodat er langzaam aan besteld kon gaan worden door de leveranciers van respectievelijk vloer en keuken.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja qua keuken ben ik er wel over uit idd, nog wat laatste dingen uitwerken maar zaken zoals de vloer... Ik heb laminaat door heel het huis heen liggen, dus ook de keuken, maar de nieuwe keuken wordt modern hangend. En om dan onder de keuken alleen tegels te leggen... Zucht :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Iemand ervaring met keukens van de DB Keukens groep? Met name de Excellentic line. Ik moet nu namelijk de knoop doorhakken tussen die of een Pronorm (Silverline X-Line, ASWA).

Beide toko's hele goeie reviews etc, maar de Pronorm opstelling is 2K goedkoper (zelfde apparatuur).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RUFFNECK schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:59:
Iemand ervaring met keukens van de DB Keukens groep? Met name de Excellentic line.
Geen idee, ze (Ardi = DB keukens) zijn er nu mee bezig om de keuken op te bouwen uit deze lijn :+
Aan de stickers te zien komt het spul allemaal uit Duitsland

Overigens ben ik wel aangenaam verrast over hun werkwijze, tot op heden heeft men geen steekjes laten vallen, geen vage kortingen, duidelijke offertes en communicatief erg sterk in hun after-sales (wijzigingen halverwege is geen probleem). Hun nogal cheezy slogan 'afspraak is afspraak' maken ze tot op heden wel waar. Zelfs het verzoek van mij 1 dag voor de levering van 'bel mij even als jullie de keuken komen leveren' aan de secretaresse werd nog correct doorgegeven aan de chauffeur. Klinkt allemaal vanzelfsprekend maar niks is minder waar bij zulke bedrijven.

Zou er zo weer een keuken kopen, hopelijk blijf ik bij deze mening na de installatie vd keuken :+

Strava

Pagina: 1 ... 4 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1