Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Raab Kärcher? Trek je portemonnee maar open :-)
Het viel mee. Het was 4k (Incl 2.8k retour omdat het via het project gaat) goedkoper dan de offerte van Kvik, zelfde kwaliteit keuken, zelfde kwaliteit (siemens, liebherr, grohe ipv quooker) apparatuur, beter werkblad. En ik heb de offerte van Kvik niet laten zien ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Het viel mee. Het was 4k (Incl 2.8k retour omdat het via het project gaat) goedkoper dan de offerte van Kvik, zelfde kwaliteit keuken, zelfde kwaliteit (siemens, liebherr, grohe ipv quooker) apparatuur, beter werkblad. En ik heb de offerte van Kvik niet laten zien ;)
Fijn dat het mee viel. Misschien scheelt het per vestiging. Gelukkig een positieve ervaring voor je. Ik vond ze erg prijzig. Om even een andere product te noemen wat me wel goed bijstaat: keramische tegels. Ik heb ze ergens anders voor 40% (!!!) minder gevonden. Je snapt dat ik met de tegels niet eens de moeite heb genomen om met de offerte terug te gaan.

Waarom heb je gekozen voor grohe?
4k voor je gehele keuken (of 6,8 totaal). Vind 4k niet heel veel (uiteraard afhankelijk van je de grote en dergelijke). En is dat inclusief montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Dat stelt mij ook weer een beetje gerust, wij gaan binnenkort ook naar RK toe nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Luuk84 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:39:

Die grohe kost iets van 550 euro, de quoker iets van 1200, bijna no brainer. Design en materiaal van de quoker is wel mooier

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Fijn dat het mee viel. Misschien scheelt het per vestiging. Gelukkig een positieve ervaring voor je. Ik vond ze erg prijzig. Om even een andere product te noemen wat me wel goed bijstaat: keramische tegels. Ik heb ze ergens anders voor 40% (!!!) minder gevonden. Je snapt dat ik met de tegels niet eens de moeite heb genomen om met de offerte terug te gaan.

4k voor je gehele keuken (of 6,8 totaal). Vind 4k niet heel veel (uiteraard afhankelijk van je de grote en dergelijke). En is dat inclusief montage?
Kvik was 12.5k met alles siemens en quooker. Greeploze hoogglans keuken met Kvik composiet blad. Inclusief montage. Exclusief leidingwerk. Daar gaat dan nog wel een -2000 af omdat ik de standaard keuken laat vervallen. Maar bij dit project zijn ze zo gemeen om te zeggen: we willen je wel helpen met leidingwerk, maar dit kost 1000 euro coordinatiekosten en daarna nog 1500 voor het verleggen. Ongeacht wat. Dus +2500.
Netto bedrag: 13000,-

Ik kan natuurlijk kiezen voor een eigen installateur en alles in eigen hand nemen. Maar ik wil ook niet al te lang over de keuken doen na oplevering, en als RK een gelijkwaardige keuken voor minder kan bieden, waarom niet? Gemak dient de mens :)

Via project (RK) 11k Greeploze hoogglans keuken met DEKKER composiet blad inclusief montage, zelfde Siemens oven / vaatwasser. Liebherr koelkast, NOVY kookplaat + afzuigkap, grohe red duo kookwaterkraan. Allemaal wel A-merken dus, maar geen 100% Siemens. Qua apparaten wel totaal dus iets goedkoper. Geen 1000 coordinatie kosten. Wel -2800 retour omdat we de keuken laten vervallen, maar wel via hun een luxere keuken doen. Leidingwerk is op offerte basis, ik heb het ongeveer berekend op een 1000 euro(ik heb prijslijst per aanpassing). Dan wil ik nog 4 spotjes, wat me 350 gaat kosten.
Netto: 9550

Grohe is goedkoper, en doet in veel tests niet onder voor Quooker. Het gaat om een hoekkeuken van 3 bij 3, met 2x 3 meter blad en dan een middelhoge kast van 2 blokken waarin de koelkast + oven + opbergruimte zitten.

Het merk keuken is dan wel het huismerk van RK (erka linea). In de showroom voelde het degelijk aan, maar goed geen Siematic. Maar dat is Kvik ook niet, en überhaupt boven mijn budget.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:51
JvS schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:57:
[...]

Die grohe kost iets van 550 euro, de quoker iets van 1200, bijna no brainer. Design en materiaal van de quoker is wel mooier
Vind hem persoonlijk niet om aan te gluren, die grohe :). Over de werking heb ik geen idee. Lastig te beoordelen of het dan een no brainer is.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Maar bij dit project zijn ze zo gemeen om te zeggen: we willen je wel helpen met leidingwerk, maar dit kost 1000 euro coordinatiekosten en daarna nog 1500 voor het verleggen.
Dat is wel schandalig. Dus eigenlijk is RK niet direct heel veel goedkoper, maar duwen je ze gewoon richting die winkel?
Ik kan natuurlijk kiezen voor een eigen installateur en alles in eigen hand nemen. Maar ik wil ook niet al te lang over de keuken doen na oplevering, en als RK een gelijkwaardige keuken voor minder kan bieden, waarom niet? Gemak dient de mens :)
Met goede planning kan hij er snel inzitten. Het is overigens niet altijd aan te raden om je keuken eerst te plaatsen (bijvoorbeeld bij een kookeiland).
Via project (RK) 11k Greeploze hoogglans keuken met DEKKER composiet blad inclusief montage, zelfde Siemens oven / vaatwasser. Liebherr koelkast, NOVY kookplaat + afzuigkap, grohe red duo kookwaterkraan. Allemaal wel A-merken dus, maar geen 100% Siemens. Qua apparaten wel totaal dus iets goedkoper. Geen 1000 coordinatie kosten. Wel -2800 retour omdat we de keuken laten vervallen, maar wel via hun een luxere keuken doen. Leidingwerk is op offerte basis, ik heb het ongeveer berekend op een 1000 euro(ik heb prijslijst per aanpassing). Dan wil ik nog 4 spotjes, wat me 350 gaat kosten.
Netto: 9550

Grohe is goedkoper, en doet in veel tests niet onder voor Quooker. Het gaat om een hoekkeuken van 3 bij 3, met 2x 3 meter blad en dan een middelhoge kast van 2 blokken waarin de koelkast + oven + opbergruimte zitten.
Klinkt wel als een goede prijs. Maar die 1000 euro coördinatie kosten? waar slaat dat op? Wat valt er te coördineren als ze de keuken niet leveren? Dat is dan toch jouw pakkie aan? Bijvoorbeeld ik kon gewoon een andere leverancier kiezen, zonder extra kosten. En zo hoort het ook. Er valt namelijk niets te coördineren. Kan je hier niks aan doen?
Het merk keuken is dan wel het huismerk van RK (erka linea). In de showroom voelde het degelijk aan, maar goed geen Siematic. Maar dat is Kvik ook niet, en überhaupt boven mijn budget.
Siematic is ook niet heilig. De kwaliteit van de kastjes o.i.d. is niet/nauwelijk beter als andere merken die er net onder zitten. Het zit hem vooral in de vele afwerkmogelijkheden en kastaccessoires. Heb al van diverse verkopers gehoord, dat het verschil verwaasloosbaar is, als je niet een van die 'speciale' accessoires of afwerkmogelijkheden wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Luuk84 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:50:
[...]

Klinkt wel als een goede prijs. Maar die 1000 euro coördinatie kosten? waar slaat dat op? Wat valt er te coördineren als ze de keuken niet leveren? Dat is dan toch jouw pakkie aan? Bijvoorbeeld ik kon gewoon een andere leverancier kiezen, zonder extra kosten. En zo hoort het ook. Er valt namelijk niets te coördineren. Kan je hier niks aan doen?

[...]
Dit vind ik ook een erg vreemde regeling. Wie is de projectondernemer en wie is de aannemer van dit projectplan? Ik heb recentelijk de sleutel gekregen van onze nieuwe woning, ontwikkeld door AM en gebouwd door BAM. Wij kregen een bepaald bedrag terug van de BAM als we de keuken casco zouden laten opleveren.

Vervolgens konden we op basis van de technische tekening van onze (zelf gekozen) keukenleverancier de benodigde aanpassingen in het leidingwerk, electra en stoppenkast etc laten maken. Dat kostte al met al nog stiekem meer geld dan verwacht, maar was wel helemaal transparant (want alles aangegeven op prijslijst van meer/minderwerk). Deze extra kosten hadden we overigens ook (grotendeels) gehad als we de keuken via de projectleverancier hadden genomen. Voor elke wijziging ten opzichte van de standaard indeling betaal je bij de BAM :'(

Maar goed, coordinatiekosten zouden ze niet in rekening mogen brengen als ze de keuken niet tijdens de bouw plaatsen. Als je de keuken wel tijdens de bouw kan laten plaatsen is dit wel een voordeel in de doorlooptijd tov plaatsing na de bouw (als je de sleutel al hebt en je dubbele woonlasten hebt). Dan snap ik dat er wat coordinatie van de aannemer bij komt kijken en dat ze daar een bedrag voor rekenen (servicegericht is anders, maar goed voor niets gaat de zon op >:) ).

Uiteindelijk is bovenstaande irrelevant door je gemaakte keuze, waar je in principe ook prima geslaagd bent, maar ik zou het wel eens uitzoeken vanwege het principe... Deze regeling voelt namelijk absoluut niet helemaal lekker. Want meerwerk levert meer kosten op, maar als ze voor meerwerk ook nog eens extra "coordinatiekosten" in rekening gaan brengen, lijkt me dit niet fair. Coordinatiekosten voor het laten plaatsen van de keuken tijdens de bouw is al redelijker. Maar dan zou ik wel willen zien dat zij de gehele coordinatie van het plaatsen van de keuken (en tijdig afroepen en laten monteren etc) op zich nemen.

In ieder geval veel succes en plezier gewenst in je nieuwe huis en keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Volgens mij is het wel gebruikelijk om je richting projectleverancier te duwen hoor. Bij ons project krijg je ook 2000 Euro meer terug als je keuken laat vervallen voor andere keuken via projectleverancier, en ook nog 10% korting op leidingwerk verleggen (maar goed da is dan tientjeswerk). 6000 versus 4000 Euro terug als je alles zelf regelt via een andere keukenboer. Dat geeft projectleverancier een voorsprong van 2000 euro op de concurrenten en dat weten ze maar al te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Als ik dit zo lees valt het bij ons nog mee.
Wij gaan de keuken extern afnemen en niet bij Bruynzeel. We krijgen 2900 euro terug. Voor de nieuwe installatietekening en leidingplan van de keuken zijn we 781 euro kwijt waarvan 275 euro teken en coördinatie kosten.
En dan zijn alle aansluitingen verplaatst naar de andere kant van de keuken. Moet wel erbij vermelden dat ik de extra groep voor de kokendwaterkraan (Franke plintboiler) zelf ga bedraden en aansluiten in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Hebben mensen hier ervaring met een plafond afzuigunit?

Hij komt in een loof van een cm of 40-50 hoog. Heb geen idee waar ik een beetje naar moet kijken. Wil in ieder geval geen budgetmerk. Uiteraard zo stil mogelijk. Budget ligt rond de 1000-1200 tenzij er wat bij moet en er veel winst te behalen is op vlakken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

NeHoX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:22:
Hebben mensen hier ervaring met een plafond afzuigunit?

Hij komt in een loof van een cm of 40-50 hoog. Heb geen idee waar ik een beetje naar moet kijken. Wil in ieder geval geen budgetmerk. Uiteraard zo stil mogelijk. Budget ligt rond de 1000-1200 tenzij er wat bij moet en er veel winst te behalen is op vlakken.
Zo stil mogelijk kan je eventueel dan ook denken aan units met een externe motor (aan je buitengevel bijv). En dan eentje die ook behoorlijk goed 'zuigt'. Vaak (niet altijd) hoef je dan ook een minder hoge koof/verlaging te maken aangezien de motor dus niet meteen aan je unit vast zit.

Heb er zelf nog geen ervaring mee (huis wordt nog gebouwd), maar heb zelf gekozen voor deze: https://www.novynederland...et-gevelmotor-of-dakmotor (minimale koofhoogte 20cm) icm gevelmotor https://www.novynederland...ant/289-gevelmotor-445999

Novy units zijn over het algemeen (van wat ik lees en hoor) best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcadius
  • Laatst online: 26-08 14:57
Wij zijn bezig met het kopen van een Hacker Systemat. Schijnt vergelijkbaar te zijn met SieMatic keuken.

In een L vorm, de lange zijde een keukenblad van 3,5 meter en onderkastjes, plus bovenkasten. Aan de korte kant twee hoge kasten. Er zit apparatuur in ter waarde van ongeveer 4k. De kastjes, blad en montage etc rekenen ze 9k voor. Samen dus iets van 13lk.

Alleen al het apparatuur is van Whirlpool.. wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Ik heb er geen verstand van, maar dat klinkt duur. Tenzij je een massief granieten blad hebt lijkt 9k voor kastjes blad en montage me wat veel.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Malfunctions schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:12:
Ik heb er geen verstand van, maar dat klinkt duur. Tenzij je een massief granieten blad hebt lijkt 9k voor kastjes blad en montage me wat veel.
Er zit zo'n Le Mans uitschuifsysteem in voor pannen, in de hoek - dat is al snel 1k.

Maar montage zal 1k zijn, blad ook zoiets Hou je voor de kastjes 7k over. Dat kan vast elders 2k goedkoper - maar dat is geen heel groot verschil. Omdat we er ook de badkamer gaan kopen, regelen we nog wat extra korting.

Maar dan die whirlpool, weet niet wat ik daar mee moet.

Andere vraag - ik wil graag op gas koken. Iedereen lijkt blij te zijn met inductie etc, raakt gas zeldzaam?

https://thuiskeukens.nl/ Hier heb ik gekeken wat het zou mogen kosten, ongeveer

[ Voor 5% gewijzigd door Arcadius op 09-03-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Tja, geen ervaring met Whirlpool, maar voor dezelfde prijs moet wat simpelere (qua specs) modellen van bijv Bosch of Siemens wellicht mogelijk zijn?

Dat gas of inductie is gewoon iets persoonlijks, ja, gas zit een beetje op z'n retour als ik het zo allemaal hoor en lees, maar of het echt zo snel gaat als wordt beweerd weet ik niet. Als je het heel graag wilt, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mja, whirlpool is geen hoogvlieger, maar ook geen rampenspul. Of dat je stoort kan je alleen zelf beoordelen. Ook kan je je afvragen of je blijer wordt van duurdere apparatuur met minder mogelijkheden puur omdat het dan een beter merk is zoals hierboven gesuggereerd wordt. Dat moet je echt voor jezelf bepalen.

Zo heb ik recent getekend voor alles AEG (behalve kookplaat). Niet de top zoals Siemens maar wel gewoon goed. Dat heb ik persoonlijk liever dan een simpel model moeten kiezen omdat ik voor hetzelfde geld Siemens wil.

Wat gas betreft, dat is echt niet in een paar jaar uitgefaseerd. Het klopt dat men eraan denkt om uiteindelijk alles op stroom te hebben maar daar is de infrastructuur nog lang niet klaar voor. Daarnaast heb je ook nog het politieke geneuzel, zal dus zijn vaart niet lopen.

En in mijn optiek is koken op gas nog altijd het fijnst. Bij mij komt er dus gewoon weer een gaskookplaat in. :)

En wat kosten betreft, dat is heel lastig. Op mij komt het er prijzig over maar dat zegt niets, dat jas naar mijn gevoel. Er zijn hier mensen in het topic die geven je bij elke deal het gevoel genaaid te zijn dus kijk vooral of jij je goed voelt bij de partij en of je budget gehonoreerd wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Arcadius schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:59:
Wij zijn bezig met het kopen van een Hacker Systemat. Schijnt vergelijkbaar te zijn met SieMatic keuken.

In een L vorm, de lange zijde een keukenblad van 3,5 meter en onderkastjes, plus bovenkasten. Aan de korte kant twee hoge kasten. Er zit apparatuur in ter waarde van ongeveer 4k. De kastjes, blad en montage etc rekenen ze 9k voor. Samen dus iets van 13lk.

Misschien handig qua vergelijk. Wij een Bruynzeel Optima keuken (Next125 private label)
5 hogekasten 218cm
Kookeiland 2,4mx1.2m. met 3x 120cm ladeblokken.
Gelakte deurtjes.
2cm composiet blad
2 ovens, alles Siemens iq700 voor zichtbare spullen en iq500 voor de onzichtbare dingen + quooker combi+.
Geen vriezer (extern ding a 100euro?) en geen afzuigkap. Zelf kopen a 1600euro.
15,3K inc montage.

Ik denk dat je iets goedkoper kan. Je zou je kastjes moeten tellen en daarbij een prijs aanhangen. VW telt niet mee, omdat daar alleen deurtje zit.

Maar mijn vraag is, waarom zou je in een Siematic niveau keuken (schijnt?) whirlpool apparaten in stoppen? Wat voor uitstraling zou je willen?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Arcadius schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:59:

Vraagje waarom ga je voor een hoge lijn keuken kast (duur) en dan een B merk als Whirlpool als apparatuur?
Als je een normaal merk ( wat eigenlijk qua kasten en scharnieren en afwerking niet onder doet voor Systemat ) ben je waarschijnlijk klaar voor 4 / 5 duizend euro aan kasten en 2 /3 voor het blad max.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
ReseT schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Misschien handig qua vergelijk. Wij een Bruynzeel Optima keuken (Next125 private label)
5 hogekasten 218cm
Kookeiland 2,4mx1.2m. met 3x 120cm ladeblokken.
Gelakte deurtjes.
2cm composiet blad
2 ovens, alles Siemens iq700 voor zichtbare spullen en iq500 voor de onzichtbare dingen + quooker combi+.
Geen vriezer (extern ding a 100euro?) en geen afzuigkap. Zelf kopen a 1600euro.
15,3K inc montage.

Ik denk dat je iets goedkoper kan. Je zou je kastjes moeten tellen en daarbij een prijs aanhangen. VW telt niet mee, omdat daar alleen deurtje zit.

Maar mijn vraag is, waarom zou je in een Siematic niveau keuken (schijnt?) whirlpool apparaten in stoppen? Wat voor uitstraling zou je willen?
Volgens mij is Bruynzeel net wat goedkoper, maar ik reken je apparaten op 6k? Kom je op 9k voor stuk grotere keuken, dat is een scherpe prijs natuurlijk.

En precies wat je zegt, waarom apparatuur met goedkope uitstraling (whirlpool) in plaats van net wat duurdere. Verkoper zei overigens dat het niet veel uitmaakt. Een Siemens vaatwasser met 10 programma's is leuk, maar je gebruikt er toch maar 1.

Overigens zie ik vandaag dat quooker gratis is bij de keukenzaak, dus die hoop ik dan van de rekening (1,5k) af te halen ;)
Shunt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Vraagje waarom ga je voor een hoge lijn keuken kast (duur) en dan een B merk als Whirlpool als apparatuur?
Het is veel geklooi om betere apparaten uit te zoeken ;) En ik vind het moeilijk om het merk Whirlpool op waarde te schatten. Moeilijk de keuze of alle apparaten up te graden, of alleen bv oven / vaatwasser. En wat te doen met afzuigkap en gasplaat ?

Andere vraag, wat vindt men van de dikte van aanrechtblad? 2 cm of 4 cm? Hoeveel prijsverschil zit daar in?

[ Voor 17% gewijzigd door Arcadius op 10-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Arcadius schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:56:

Het is veel geklooi om betere apparaten uit te zoeken ;) En ik vind het moeilijk om het merk Whirlpool op waarde te schatten. Moeilijk de keuze of alle apparaten up te graden, of alleen bv oven / vaatwasser. En wat te doen met afzuigkap en gasplaat ?
Wij hebben bewust gekozen voor Siemens omdat die stijl ons het beste beviel. Dan konden we best de vaatwasser of de inbouw koelkast voor een goedkoop model vervagen maar dat scheelde dan honderd of twee honderd euro als we de zelfde functies wouden behouden dus ja dan hou ik liever alles in de zelfde lijn. Verder krijg je ook nog eens "grats" 5 jaar garantie op siemens apparatuur als je 5 stuks in eens afneemt. Zo'n actie zit vaak bij meerdere merken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Volgens mij is Bruynzeel net wat goedkoper, maar ik reken je apparaten op 6k? Kom je op 9k voor stuk grotere keuken, dat is een scherpe prijs natuurlijk.

En precies wat je zegt, waarom apparatuur met goedkope uitstraling (whirlpool) in plaats van net wat duurdere. Verkoper zei overigens dat het niet veel uitmaakt. Een Siemens vaatwasser met 10 programma's is leuk, maar je gebruikt er toch maar 1.

Overigens zie ik vandaag dat quooker gratis is bij de keukenzaak, dus die hoop ik dan van de rekening (1,5k) af te halen ;)

[...]

Andere vraag, wat vindt men van de dikte van aanrechtblad? 2 cm of 4 cm? Hoeveel prijsverschil zit daar in?
Apparaten totaal is 4,6K. Valt erg mee als je voor 4K whirpool krijgt.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 12:30
Ik lees hier vooral slechte dingen over Kuechenland Ekelhoff en voornamelijk dat de prijs hier hoger ligt. Vind dit toch opmerkelijk, want als je kijkt op
http://www.qasa.nl/ervari...-30?sort=prijs#ervaringen

en

http://www.qasa.nl/ervari...551?sort=prijs#ervaringen

dan lees je dat de prijzen bij ekkelhof erg goed liggen! Zelfs stukken beter dan in Nederland. Ook lees je dat ze actief met je meedenken.

Wij waren dan ook in de veronderstelling onze keuken hier sowieso te gaan kopen, nadat we er een paar hebben bezocht in NL. Mijn vraag is dan ook: Hoe kunnen de ervaringen op de links in dit bericht zoveel verschillen met de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
eazy4me schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:34:
Ik lees hier vooral slechte dingen over Kuechenland Ekelhoff en voornamelijk dat de prijs hier hoger ligt. Vind dit toch opmerkelijk, want als je kijkt op
http://www.qasa.nl/ervari...-30?sort=prijs#ervaringen

en

http://www.qasa.nl/ervari...551?sort=prijs#ervaringen

dan lees je dat de prijzen bij ekkelhof erg goed liggen! Zelfs stukken beter dan in Nederland. Ook lees je dat ze actief met je meedenken.

Wij waren dan ook in de veronderstelling onze keuken hier sowieso te gaan kopen, nadat we er een paar hebben bezocht in NL. Mijn vraag is dan ook: Hoe kunnen de ervaringen op de links in dit bericht zoveel verschillen met de ervaringen hier?
Hangt er vanaf waar je het me vergelijkt en hoe oud de ervaringen zijn.

Mensen die hier komen zijn al wat kritischer richting DMG denk ik en ook de praktijken en prijsstelling hiervan.
Ekkelhof richt zich imho op de mensen die een betere prijs willen dan de standaard eerste gesprekje zonder gedoe DMG prijzen en ja dan ben je een stuk goedkoper uit.
Ga je het echter vergelijken met de meer opkomende netto keukenleveranciers en kleinere zaken die hier besproken worden is Ekkelhof een wat afgezwakte versie van de DMG formule.

Gesprekje-->Wachten op berekening-->beetje steggelen-->uitzoeken of betere prijs mogelijk is-->ja is mogelijk "Speciaal"" vandaag etc etc-->nieuwe prijs en tekenen maar.

Alleen denken ze dan bij Ekkelhof wel iets beter mee dan bij DMG die echt enkel met lompe verkopers werken.

Onze ervaring is echter niet zo goed geweest.
We zijn na een heel prettig gesprek met zowel Superkeukens als DKI naar Duitsland gereden voor dezelfde keuken maar kwamen daar met een slechtere aanbieding terug.

Zelfde keuken qua lay out en spullen, maar geen dik blad, showmodel apparatuur (Etna of Laag segment Siemens en lelijker), onbekend merk kastjes maar wel duurder.
Verder geen mogelijkheid qua onderhandelen en ondanks dat we aan hebben gegeven dat we geen Duits spreken wat geen probleem moest zijn kregen we een Duits sprekende meneer die ons hielp.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
eazy4me schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:34:
In ons geval, wij waren daar enkele weken geleden, zij de verkoopster uit haar zelf bij aanvang van gesprek al dat de prijs misschien iets "guenstiger" zou kunnen zijn. Ze dacht wel goed mee.

Maar in vergelijking met een lokale keukenboer heb ik dezelfde keuken, zelfde apparatuur, montagekosten echter inclusief wandombouw en koof dezelfde prijs als Ekelhoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Ik ben eigenlijk zo goed als rond met Grando (ja, van DMG formule). Alleen hebben ze nu een actie van een gratis quooker. Die bij ons op de rekening staat met 1350 euro.

Dus dat gaat nog even praten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:56

Wish

ingwell

[...]

Whirpool is gewoon niet het beste van het beste, zit wel een klasse lager dan Siemens of AEG. Qua uitstraling maar ook in kwaliteit. Als ik kijk naar hoe bijvoorbeeld mijn oude Whirlpool afwasser het uithield tegen mijn huidige AEG... De Whirlpool ging toch echt iets eerder rammelen. En natuurlijk, dat is smaak - maar je moet er ook naar willen kijken. Zelf merk ik dat ik daar wel gevoelig voor ben, die apparaten staan toch allemaal bij mij in de keuken en kijk er elke dag naar. Dus ik moet het ook mooi vinden.

Veel uitzoekwerk? Meh, dat valt wel mee. Als je weet wat je wilt hebben aan apparatuur, kun je
a) jezelf heel goed orienteren en wat bij elkaar klikken
b) een partij voor jou een offerte laten maken.

Het klinkt gek, maar ik heb zelf onderhandeld met Keukenloods (zie ook mijn topic hier). Al mijn apparatuur is AEG of SMEG en ik heb gewoon bonuskorting gevraagd. Daar meer dan €500 mee bespaart.

Welke apparatuur wil je eigenlijk?

(Oh en je kunt natuurlijk ook hier kijken voor spullen, veel coulance ruilingen en toch gewoon volledige garantie van Coolblue)

Wat betreft de dikte van het blad - puur persoonlijk wederom - wat vind jij mooi? Mijn vorige blad was 6 cm zwart composiet als ik me niet vergis. Tegenwoordig kijk ik naar 13 mm RVS. Tijd en smaak vervlieden :).

[ Voor 5% gewijzigd door Wish op 11-03-2017 11:20 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Arcadius schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:00:
Ik ben eigenlijk zo goed als rond met Grando (ja, van DMG formule). Alleen hebben ze nu een actie van een gratis quooker. Die bij ons op de rekening staat met 1350 euro.

Dus dat gaat nog even praten worden..
Met alle ellende verhalen die je hoort over DMG, wat doet je dan toch DMG overwegen?

Niet alleen jij overgens, het verbaasd me nogal dat DMG uberhaupt nog klanten heeft. Nog meer dat ze een van de grootste zaken van Nederland zijn. Juist door alles wat wij hebben gehoord en gelezen over ze hebben we besloten om alles dat ook maar ruikt naar DMG met een grote boog heen te lopen.

Even los van dat we geen zin hebben in dat walgelijke onderhandelingsspel waar je als je goed kunt kletsen, ik meen 50-70% van de prijs af kunt praten. Maar ik vind het fijn vertrouwen te hebben in een zaak, ook al kost dat een paar tientjes meer. DMG straalt alles uit behalve vertrouwen *en* je betaald per definitie te veel. Waarom kiezen mensen daar dan toch voor?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
unezra schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Met alle ellende verhalen die je hoort over DMG, wat doet je dan toch DMG overwegen?

Niet alleen jij overgens, het verbaasd me nogal dat DMG uberhaupt nog klanten heeft. Nog meer dat ze een van de grootste zaken van Nederland zijn. Juist door alles wat wij hebben gehoord en gelezen over ze hebben we besloten om alles dat ook maar ruikt naar DMG met een grote boog heen te lopen.

Even los van dat we geen zin hebben in dat walgelijke onderhandelingsspel waar je als je goed kunt kletsen, ik meen 50-70% van de prijs af kunt praten. Maar ik vind het fijn vertrouwen te hebben in een zaak, ook al kost dat een paar tientjes meer. DMG straalt alles uit behalve vertrouwen *en* je betaald per definitie te veel. Waarom kiezen mensen daar dan toch voor?
Op aanraden van mijn aannemer. Daar komt bij dat Grando een franchise onderneming is, dus per vestiging kan de service verschillen. Hij vond het betrouwbare lieden, en kende de eigenaar.

Dat schept wel wat vertrouwen. Met de verkoper een goed en deskundig contact, maar we betalen ongetwijfeld 1k meer dan de goedkoopste aanbieder. Maar omdat we er ook een badkamer kopen, zullen we op een aardige deal uitkomen.

Edoch, ik zou met de kennis die ik nu heb toch op een beter resultaat uit zijn gekomen.. het meeste leer je gaandeweg bij het kopen van een keuken. Denk ik. (ik zie dit draadje ook net wat te laat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Hier dan eindelijk de offerte van Transparant Keukens. Wat vinden jullie ervan?

Offerte1

Offerte2

Offerte3

Offerte4

Offerte5

Tekening1

Tekening2

Tekening3

Tekening4

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit. Ik zou nog een samsung vaatwasser o.i.d. nemen ipv die whirlpool. Samsung is misschien 50 euro meer.

Maar dat is puur het gevoel dat ik bij whirlpool heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 18:22
Dank voor het plaatsen van je offerte. Geeft inzicht, wij moeten ook op zoek naar een keuken. Dan is het handig om te zien wat andere mensen kopen en daar voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
Tripl3 D schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:15:
Hier dan eindelijk de offerte van Transparant Keukens. Wat vinden jullie ervan?
Qua indeling een beetje gelijk aan de keuken die wij hebben gekocht vorig jaar.
Wij hebben ook een L-vorm en een 2x 60cm kast. Ook composiet werkblad incl. smetplint van 8cm hoog. Alle apparatuur van Bosch en brede lades met ladeverlichting. Geen quooker.
Wij waren destijds 8600 kwijt incl. montage bij Kvik. Leidingwerk regelden we zelf.

Persoonlijk houden wij van strakke keukens (daarom ook Kvik, Scandinavisch, sprak ons erg aan). Die groeven en motiefjes in de kasten vind ik niet mooi. Wij hebben mat wit, vinden we ook mooier dan hoogglans. Maar dat is puur smaak of course, mooie opstelling wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:29:
Ziet er mooi uit. Ik zou nog een samsung vaatwasser o.i.d. nemen ipv die whirlpool. Samsung is misschien 50 euro meer.

Maar dat is puur het gevoel dat ik bij whirlpool heb.
Volgens de offerte kan ik nog gaan voor AEG (+250 euro) of Neff (+300 euro) als upgrade. Heb al om meer info gevraagd, want zo is het wel heel sumier (typenummers op zijn minst van de alternatieven). En of het nu dat bedrag voor een upgrade van beide Whirlpools is, of per stuk (dat laatste kan ik me niet voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

De opstelling lijkt onze keuken wel :+ , echter hebben wij geen bovenkastjes.

Maar volgens mij mis ik bij jou iets van een magnetron? Wij hebben last-minute nog er 1 in de staande kast laten zetten, tot op heden geen spijt van gehad. Ongemerkt gebruik je zo'n ding toch best vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9gPEhp5AtRFATgirM7MjV0tn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CmqF7n4pdT8cGU3wfSXn60Gx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wIAvugBhwNpmEzoEWIzyJ2BG/medium.jpg

Inmiddels zitten er wel smetplinten op van hetzelfde materiaal als het keukenblad (composiet)

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 13-03-2017 16:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Tripl3 D schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Volgens de offerte kan ik nog gaan voor AEG (+250 euro) of Neff (+300 euro) als upgrade. Heb al om meer info gevraagd, want zo is het wel heel sumier (typenummers op zijn minst van de alternatieven). En of het nu dat bedrag voor een upgrade van beide Whirlpools is, of per stuk (dat laatste kan ik me niet voorstellen).
AEG is alleen nog een merk, ging lang geleden failliet. Niet meer zo Duits en degelijk als het was, volgens mij is het van Electrolux.

Neff is deels van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

vhal schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:11:

De opstelling lijkt onze keuken wel :+ , echter hebben wij geen bovenkastjes.

Maar volgens mij mis ik bij jou iets van een magnetron? Wij hebben last-minute nog er 1 in de staande kast laten zetten, tot op heden geen spijt van gehad. Ongemerkt gebruik je zo'n ding toch best vaak.
Mag ik vragen wat jij er voor betaald hebt en waar hij gekocht is?

Magnetron hebben we maanden geleden besloten om dat niet te doen. Daarna ga je automatisch kijken hoe vaak je de magnetron gebruikt die je op dat moment wel hebt staan. Wat bleek: We gebruikten hem meer dan we dachten, maar nog te weinig om het echt zinvol te maken. Daarnaast kun je ook op een andere (minder snelle) manier opwarmen. Daarnaast blijf ik twijfelen over de methode van opwarmen qua gezondheid. Meteen ook de reden dat we voor gas gaan en niet voor inductie.
Arcadius schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:55:
AEG is alleen nog een merk, ging lang geleden failliet. Niet meer zo Duits en degelijk als het was, volgens mij is het van Electrolux.

Neff is deels van Siemens.
Met andere woorden, je zou dus voor Neff gaan? Of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Tripl3 D schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Magnetron hebben we maanden geleden besloten om dat niet te doen. Daarna ga je automatisch kijken hoe vaak je de magnetron gebruikt die je op dat moment wel hebt staan. Wat bleek: We gebruikten hem meer dan we dachten, maar nog te weinig om het echt zinvol te maken. Daarnaast kun je ook op een andere (minder snelle) manier opwarmen. Daarnaast blijf ik twijfelen over de methode van opwarmen qua gezondheid. Meteen ook de reden dat we voor gas gaan en niet voor inductie.

Ik zou voor Neff gaan inderdaad.

Een magnetron kost niets, alleen beetje ruimte. Past dat niet? Je krijg spijt zonder magnetron, later als er kinderen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Dit zal zo rond de 11K zijn geweest incl apparatuur (Pelgrim koelkast, vaatwasser en magnetron, Falcon fornuis en een kokendwaterkraan welke niet van Quooker is). De keuken is aangekocht bij Ardi Keukens in St-Annaland (DB-Groep). Fijne winkel waar je prettig geholpen wordt, de offertes waren ook netjes gespecificeerd.

De benodigde aanpassingen voor elektra e.d. ging via het meerwerk van de projectontwikkelaar waar je vanzelfsprekend de hoofdprijs voor betaald. Dit kan uiteraard goedkoper maar wij hebben dit grotendeels verrekend door het laten vervallen van de projectkeuken.

Magnetron wordt hier wel redelijk vaak gebruikt, nu helemaal met 2 kinderen

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 15-03-2017 12:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]
Neff of siemens / Bosch (studio line) of Atag (magna) dan zit je allemaal een beetje in het zelfde budget / niveau.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]
Daarnaast blijf ik twijfelen over de methode van opwarmen qua gezondheid. Meteen ook de reden dat we voor gas gaan en niet voor inductie.
Zow dat is wel heel erg alu hoedje met keuken kopen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:13
Dan gaat het vooral om je eigen gezondheid denk ik? De mensen in Groningen denken daar waarschijnlijk anders over >:)

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:49

PoweRoy

funky!

[...]

Daarnaast blijf ik twijfelen over de methode van opwarmen qua gezondheid. Meteen ook de reden dat we voor gas gaan en niet voor inductie.
Voor magnetron kan ik nog begrijpen ivm gezondheid. Wat mag je nu wel of niet erin zetten.

Maar inductie of gas kan ik even helemaal niet volgen :P Beide worden omgezet in warmte om je eten te bereiden. 8)7 Waar een magnetron met straling werkt.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcadius
PoweRoy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:00:
[...]

Voor magnetron kan ik nog begrijpen ivm gezondheid. Wat mag je nu wel of niet erin zetten.

Maar inductie of gas kan ik even helemaal niet volgen :P Beide worden omgezet in warmte om je eten te bereiden. 8)7 Waar een magnetron met straling werkt.
Jaja en jij denkt zeker ook dat die chemtrails in de lucht van vliegtuigen komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Arcadius schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Jaja en jij denkt zeker ook dat die chemtrails in de lucht van vliegtuigen komen? ;)
Neuh, die zijn van DMG, om ons stiekem te beïnvloeden om bij ze naar binnen te blijven gaan! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Haha vind ik een leuke opmerking. Als het gaat om gezondheid zou ik juist voor inductie gaan. Luchtkwaliteit gaat er meetbaar op achteruit bij gebruik van een gasplaat, helemaal als je circuleert of je als je geen raampje open zet bij een afzuiger die naar buiten ventileert. Bij inductie is het maar de vraag of het uberhaupt ergens invloed op heeft.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 10:56
Wij waren vandaag bij Avanti in Kesteren (van http://www.dbkeukens.nl/). Prima gesprek gehad en de offerte gaan we volgende week bespreken. Er is één iets wat me erg opviel en wat ik graag hoor of dit inderdaad 'raar' is:

Bij de hoge kastenwand willen we (uiteraard) binnenladen achter de deuren. Ik vond de ruimte tussen de kast en de binnenlade erg groot en wat blijkt: de deur scharnierde niet naar buiten toe bij het opendoen: om dus de lade naar buiten langs de deur te kunnen trekken hebben ze vrij veel ruimte (1,5cm schat ik) gelaten tussen de kastzijwand en de binnenlade?? Dit vind ik kostbare ruimte die je hiermee weggooit.

Zelfs in onze huidige Ikea keuken van 8 jaar oud hebben we al deuren die naar buiten toe openen zodat de binnenladen achter de deur netje tegen de binnenzijwand aansluiten. Volgens de verkoper hoorde dit gewoon zo. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het was trouwens een Rotpunkt keuken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49

Accountant

Mindset+goal= Succes

Accountant schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:25:
Kan iemand me zeggen of 9k realistisch is.

Kastenwand met 3 kasten en 1 apothekerskast van 208 hoog.
Kasten 60 breed apothekerskast 30.
Hierin verwerkt. Koelkast van 122 en combi oven/magnetron.
Geen lades in de kastenwand maar alles deurtjes.

Dan een composietenblad van 3,15 m met bijpassende spatrand.
Hierin verwerkt een lade van 1,20 met 3 lades, gasplaat met daaronder ook 3 lades breedte 80 cm. 60 cm vaatwasser en een 50cm spoeldeel met een deurtje.

Apparatuur van Siemens. Vrij basic spul zijn niet zo veeleisend.

Hebben een offerte van:
KVIK: 8k geen composiet werkblad maar soort laminaat of kunststof
Grote regionale speler: 9.200 voor een Nobilia keuken
Kleine regionale speler: nog onder handen beterft het merk laser.
Grote speler in Duitsland: zelfde Nobilia keuken als in Nederland laten tekenen en hebben na de nederlandse offerte ingezet op een openingsbod van 6,5/7k maar daar werden we min of meer niet serieus genomen. Zijn onderhandeling begon bij 10.900. Wilde op 8 proberen uit te komen maar zover kwam het niet eens.

Sta voor alle input open.
Zo even een quote van mezelf. Wij zijn er gelukkig uit met de keukenboer.

Het gaat een häcker classic laser briljant worden in hoogglans wit.
Opstelling is iets aangepast tov bovenstaande.

Keuken
3,15m rechte keuken met composietblad van 2cm dikte, smetrand en vensterbank in dezelfde kleur. 2 glasplaten in de hoeken van de kookplaat.
100cm Ladekast met 3 lades
60cm spoelkastje
60cm vaatwasser en
90 cm 3 lades met kookplaat.

Kastenwand (208 hoog geloof ik)
servies kast met planken,
apothekerskast 30cm,
kast met combi, 2 deurtjes en 1 lade (onder combi)

Apparatuur:
Siemens IQ500 reeks voor de afzuigkap, kookplaat en vaatwasser. IQ 100 voor de koelkast en IQ 700 voor de combi en een Lorreine Mersey kraan.

Eerst kwam iets van 14K eruit maar hier ging standaard 35% vanaf (niet om hoeven vragen). 1e offerte begon bij 10K hierop gevraagd of die prijs nog onderhandelbaar was en dat was het geval. Toen kwam een bod van 9.300 en gebluft dat we een offerte hadden van 8.900 en aan het twijfelen waren. Hierop zei de verkoper eigenlijk direct dan gaan we ook op die prijs zitten. Waarschijnlijk zat er nog wel iets in het vaatje maar we zijn zeer tevreden en hebben ook geen zin om uren te gaan onderhandelen over een paar honderd euro. We betalen in feite wat we de keuken nu zelf waard vinden en zijn niet onder druk gezet dat vind ik wel erg prettig.

Ik vind het zelf wel een eerlijke prijs als ik de zaken los sla en zelf moet kopen.
Apparaten incl. spoelbak 3.000
Werkblad, smetranden vensterbank en glasafwerking 1.500 (schatting)
Montage 500

Totaal 5000

Resteert een bedrag van 4.900 voor de kastjes.

Als ik het proces terugkijk vind ik met name KVIK er erg duur uitkomen. Daar zaten we op 8K met een kunststofblad, geen smetranden of glasplaten en iets mindere apparatuur. Met name de montage hakt er bij KVIK erg in, ruim 1,5K. En volgens mij is bij KVIK onderhandelen lastiger.
Met de Nobillia keuken zijn we niet meer verder in onderhandeling gegaan. We achten de Hacker keuken qua merk iets hoger in als Nobillia. Daarnaast is de Hacker keuken bij een kleinere zaak aangekocht met goede referenties van bekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Accountant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:05:
[...]

Zo even een quote van mezelf. Wij zijn er gelukkig uit met de keukenboer.

Het gaat een häcker classic laser briljant worden in hoogglans wit.
Opstelling is iets aangepast tov bovenstaande.

Keuken
3,15m rechte keuken met composietblad van 2cm dikte, smetrand en vensterbank in dezelfde kleur. 2 glasplaten in de hoeken van de kookplaat.
100cm Ladekast met 3 lades
60cm spoelkastje
60cm vaatwasser en
90 cm 3 lades met kookplaat.

Kastenwand (208 hoog geloof ik)
servies kast met planken,
apothekerskast 30cm,
kast met combi, 2 deurtjes en 1 lade (onder combi)

Apparatuur:
Siemens IQ500 reeks voor de afzuigkap, kookplaat en vaatwasser. IQ 100 voor de koelkast en IQ 700 voor de combi en een Lorreine Mersey kraan.

Eerst kwam iets van 14K eruit maar hier ging standaard 35% vanaf (niet om hoeven vragen). 1e offerte begon bij 10K hierop gevraagd of die prijs nog onderhandelbaar was en dat was het geval. Toen kwam een bod van 9.300 en gebluft dat we een offerte hadden van 8.900 en aan het twijfelen waren. Hierop zei de verkoper eigenlijk direct dan gaan we ook op die prijs zitten. Waarschijnlijk zat er nog wel iets in het vaatje maar we zijn zeer tevreden en hebben ook geen zin om uren te gaan onderhandelen over een paar honderd euro. We betalen in feite wat we de keuken nu zelf waard vinden en zijn niet onder druk gezet dat vind ik wel erg prettig.

Ik vind het zelf wel een eerlijke prijs als ik de zaken los sla en zelf moet kopen.
Apparaten incl. spoelbak 3.000
Werkblad, smetranden vensterbank en glasafwerking 1.500 (schatting)
Montage 500

Totaal 5000

Resteert een bedrag van 4.900 voor de kastjes.

Als ik het proces terugkijk vind ik met name KVIK er erg duur uitkomen. Daar zaten we op 8K met een kunststofblad, geen smetranden of glasplaten en iets mindere apparatuur. Met name de montage hakt er bij KVIK erg in, ruim 1,5K. En volgens mij is bij KVIK onderhandelen lastiger.
Met de Nobillia keuken zijn we niet meer verder in onderhandeling gegaan. We achten de Hacker keuken qua merk iets hoger in als Nobillia. Daarnaast is de Hacker keuken bij een kleinere zaak aangekocht met goede referenties van bekenden.
Wij gaan voor een Hacker Systemat. Is ongeveer hetzelfde, alleen net iets hogere onderkastjes.

Ik vind het opvallend lage kosten voor de apparatuur - wij geven er heel wat meer aan uit. Maar dan ook dure oven (2 keer) en quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

Arcadius schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Ik vind het opvallend lage kosten voor de apparatuur - wij geven er heel wat meer aan uit. Maar dan ook dure oven (2 keer) en quooker.
De laagste internet prijzen van de vaatwasser, koelkast, gaskookplaat en afzuigkap schommelen tussen de 400 en 525 en de combi staat voor 900 op internet. Dan nog een spoelbak € 200 en een kraan € 200. Dat maakt in mijn prijs vergelijk ongeveer 3.000.

Ik kijk niet naar de adviesprijzen uit de boekjes of wat op de offerte staat. Ik kijk puur naar de vervangingswaarde van die artikelen. Tevens hebben we volgens mij geen toeters en bellen op de apparaten. Vaatwasser en koelkast zijn wellicht wat basic modellen maar de combi, gaskookplaat en afzuiging is wel van een hoger niveau in de lijn van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Over een maand wordt onze keuken geplaatst, en hoewel ik eigenlijk heel tevreden ben over het hele traject (superkeukens) heb ik niet goed genoeg nagedacht over één ding: de plaatsingskosten.

We wilden dit via superkeukens doen om zo min mogelijk gezeik te hebben, ik meen mij te herinneren dat toen het over de plaatsingskosten ging dat de verkoper zei dat dit o.b.v. onze afmetingen "ongeveer 1.150" zou zijn. Waarop ik dacht: oké, na het inmeten zal die monteur vast een offerte door de bus heen duwen. Niet dus: hij kwam gewoon aan met de offerte die wij ook hadden. En in de offerte staat het eigenlijk ook wel redelijk definitief: 'de kosten van het plaatsen à € 1.150 betaald u rechtstreeks aan de monteur'.
Op zich prima, maar heeft er iemand ervaring met het onderhandelen over dit punt bij superkeukens? Want hoewel de monteur gewoon een zzp'er is zet superkeukens er een prijs in waarvoor de monteur 'het maar moet doen(?)'.

En zijn er nog dingen waar je op moet letten als de keuken geplaatst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Accountant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:29:
[...]

De laagste internet prijzen van de vaatwasser, koelkast, gaskookplaat en afzuigkap schommelen tussen de 400 en 525 en de combi staat voor 900 op internet. Dan nog een spoelbak € 200 en een kraan € 200. Dat maakt in mijn prijs vergelijk ongeveer 3.000.

Ik kijk niet naar de adviesprijzen uit de boekjes of wat op de offerte staat. Ik kijk puur naar de vervangingswaarde van die artikelen. Tevens hebben we volgens mij geen toeters en bellen op de apparaten. Vaatwasser en koelkast zijn wellicht wat basic modellen maar de combi, gaskookplaat en afzuiging is wel van een hoger niveau in de lijn van Siemens.
Is de IQ700 een "betere" lijn dan de IQ500 bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Arcadius schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:52:
[...]

De IQ700 is 200 beter dan de IQ500 lijkt me duidelijk toch! :D
Zit in functies uit schuif (telescoop systeem voor de plaaten) en het scherm (groter)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

[...]

Volgens mij een exclusievere/duurdere lijn met meer opties/programma's en vaak een mooier design.

Of ze beter presteren geen idee.

Het is in ieder geval een hel om te vergelijken omdat de keuze binnen een productgroep enorm is. Met name bij de vaatwassers en combimagnetron vond ik dat het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
[...]

je kunt gewoon op hun site een vergelijking doen of je het wel of niet beter vind. Hangt dus helemaal van je wensen en prijskaartje af. de IQ500 is niet slechter wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Accountant schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Volgens mij een exclusievere/duurdere lijn met meer opties/programma's en vaak een mooier design.

Of ze beter presteren geen idee.

Het is in ieder geval een hel om te vergelijken omdat de keuze binnen een productgroep enorm is. Met name bij de vaatwassers en combimagnetron vond ik dat het geval.
Dat snap ik niet. Siemens heeft een perfecte site om te kunnen vergelijken. Je kunt gewoon filteren wat je wel en niet wil en daarna tot 3 of 4 dacht ik naast elkaar zetten qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Vandaag de offerte rond gemaakt van onze U vormige keuken bij Ikea. Kijk hier tevreden op terug. Een deskundige en klantvriendelijke medewerker die nogmaals alle tijd nam op de laatste puntjes op de 'i' te zetten. Wat schetst onze verbazing; sinds gisteren is er een actie waarbij je voor elke 100€ die je besteed een tegoedbon krijgt van 10€. Bij het afrekenen aan de kassa ging dat niet helemaal goed en is het tegoed direct verrekend met de keuken. Gewoon 10% korting dus 😉

Wat zijn onze kosten?
Kasten en accesoires ca. 3900€
Apparatuur ca 4800€ (alles Ikea m.u.v. combi stoomoven en koffiezetapparaat v. Siemens)
Keramisch werkblad met spoelbak 2300€
Montage & leidingenwerk ca 2000€

Totaal dus 13k voor een flinke keuken 2.60- 3.00- 2.60m met 2 hoge kasten, 2 carrouselkasten, 1 klein apothekerskastje van 20 cm breed en een inductiekookplaat. Plaatsing pas eind mei helaas, nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45
bvbal79 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:24:
[...]

Dat snap ik niet. Siemens heeft een perfecte site om te kunnen vergelijken. Je kunt gewoon filteren wat je wel en niet wil en daarna tot 3 of 4 dacht ik naast elkaar zetten qua specs.
Je kunt makkelijk een aantal modellen naast elkaar zetten, maar om er vervolgens achter te komen wat nu daadwerkelijke het verschil is, dat is een kleine nachtmerrie. Ik ben vele uren aan het puzzelen geweest bij Bosch/Siemens om uitgevogeld te krijgen wat het verschil was tussen verschillende modellen en of het ons de meerprijs waard was. Resultaat was een Excel bestand met een tabblad per apparaat.
Hadden wij nog het voordeel dat we zelf konden shoppen voor de apparatuur, omdat de keuken door de lokale timmerboeren is gemaakt. Anders wordt het uitzoeken van de prijs veel complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

vandermark schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:48:
Wij waren vandaag bij Avanti in Kesteren (van http://www.dbkeukens.nl/). Het was trouwens een Rotpunkt keuken.
Weet jij nog welke lijn bij Avanti die Rotpunkt was? Ik weet dat ze verschillende lijnen hebben (DBasic-line | Excellentic | Residentic) en ben heel benieuwd welke keukenmerken daarachter zitten. Jaren geleden al eens bij Avanti wezen oriënteren en we overwegen daar nu terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Website vd diverse merken geven beperkt inzicht. Uiteindelijk ben ik dan steeds maar gaan bellen met de fabrikant om scherp te krijgen wat uiteindelijk precies de verschillen waren. Zo kwam ik er achter dat het verschil tussen de 2 duurste combi stoom ovens zat in de tekst "studio line" op het frontje icm een pizza bodem. Het prijsverschil tussen deze 2 ovens was online ruim 300€! De wonderlijke wereld van de inbouw apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Avanti heeft een goede pers bij qasa. Om die reden zijn we daar ook geweest. De apparatuur vonden we erg prijzig. Dit had ik vastgelegd in een qasa review. Die is na een week of drie verwijderd. Onvoldoende in lijn met het qasa belang denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

peacelord schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:38:
Avanti heeft een goede pers bij qasa. Om die reden zijn we daar ook geweest. De apparatuur vonden we erg prijzig. Dit had ik vastgelegd in een qasa review. Die is na een week of drie verwijderd. Onvoldoende in lijn met het qasa belang denk ik?
Lekker is dat zeg. Die qasa reviews zijn allemaal zo lovend (ook over andere bedrijven) dat het niet meer realistisch lijkt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
WNT schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Lekker is dat zeg. Die qasa reviews zijn allemaal zo lovend (ook over andere bedrijven) dat het niet meer realistisch lijkt soms.
Die hele qasa site kan je niet serieus nemen. Heb eens op een zaterdag een top 3 zaken bezocht in het parket segment. Had hoge verwachtingen maar alle drie de zaken waren helemaal niks. Een dikke bende, heel opdringerig en allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vandaag even wezen kijken bij wat andere keukenzaken waaronder ASWA. Helaas, ASWA is het niet voor ons. Enorme showroom met keukens die er vooral uit zien als showkeukens maar weinig te maken hebben met en keuken zoals je 'm werkelijk in je huis wilt hebben. (Tenzij je in een villa woont met een keuken zo groot als onze woonkamer en dat ding vooral voor de show hebt.)

Ik vond het tegen vallen. Zeker gezien ook de nogal wazige prijsstelling. "Deze keuken X, basiskeuken Y.) Daarbij vond ik de prijzen van de niet-basiskeukens absurd hoog.

Aan het personeel lag het niet, dat was gewoon correct maar het is duidelijk niet onze winkel. Lijkt alsof de winkel net iets te veel gericht is op villa's in het Gooi, niet "rijtjeshuizen in Zeist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
@unezra

Wij hebben onlangs onze keuken aangeschaft bij ASWA vanuit ons nieuwbouwproject, we kregen natuurlijk zogenaamde 'korting' vanuit de aannemer. Maar al met al toch goed geslaagd daar, voor een prijs waarbij ik me prettig voel. En geen DMG praktijken. Je zou altijd een gesprek kunnen aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:47:
Vandaag even wezen kijken bij wat andere keukenzaken waaronder ASWA. Helaas, ASWA is het niet voor ons. Enorme showroom met keukens die er vooral uit zien als showkeukens maar weinig te maken hebben met en keuken zoals je 'm werkelijk in je huis wilt hebben. (Tenzij je in een villa woont met een keuken zo groot als onze woonkamer en dat ding vooral voor de show hebt.)

Ik vond het tegen vallen. Zeker gezien ook de nogal wazige prijsstelling. "Deze keuken X, basiskeuken Y.) Daarbij vond ik de prijzen van de niet-basiskeukens absurd hoog.

Aan het personeel lag het niet, dat was gewoon correct maar het is duidelijk niet onze winkel. Lijkt alsof de winkel net iets te veel gericht is op villa's in het Gooi, niet "rijtjeshuizen in Zeist".
je bent niet boven geweest ?
Beneden is alles opgezet in de luxe lijnen ja daar zie je de hoge lijnen van NEFF Siemens en de grote eilanden. Boven hebben ze een wat normalere opstelling staan. Wij hadden ook eerst het gevoel van waar komen we nu terecht. Maar toen we uit eindelijk voor de samen stelling gingen zitten en de prijs gingen bespreken was het gewoon allemaal heel netjes en duidelijk.
Wackmack schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Die hele qasa site kan je niet serieus nemen. Heb eens op een zaterdag een top 3 zaken bezocht in het parket segment. Had hoge verwachtingen maar alle drie de zaken waren helemaal niks. Een dikke bende, heel opdringerig en allemaal net niet.
Tja onze ervaring is anders extreem spot on. Alle zaken waar wij een pff wat een kut winkel gevoel hadden kwamen bij Qasa niet boven de 6 uit. Alle DMG zaken komen netjes onder de 6 uit. Volgens mij klopt dat vrij aardig :D.

[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 18-03-2017 18:11 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ga zaterdag voor onze keuken kijken. We zijn vorige week in ons nieuwe huis getrokken met het idee even te wachten. Maar het is toch gaan jeuken.

We hebben een soort U van 3.5 bij 4 bij 2.5 meter. Ruimte zat dus. In ons vorige huis deed deze zaak uit Wijchen onze keuken: http://www.kszj.nl/

Zeer tevreden over plaatsing en prijs. En na 6 jaar toen de gootsteen ging lekken, kwamen ze dezelfde dag om het te fixen, zonder kosten. Dat word dus onze eerste keus nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Wij zijn door de keukenboer naar keukenloods verwezen voor inbouwapparatuur - want dat scheelt 1k en hij kon er niet tegenop. Toch gek.. je zou toch verwachten dat zoiets wel zou moeten lukken. Desnoods met minder marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
Ook lastig - de keuze voor om voor gewoon Siemens of Siemens Studioline te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:04:
[...]
je bent niet boven geweest ?
Beneden is alles opgezet in de luxe lijnen ja daar zie je de hoge lijnen van NEFF Siemens en de grote eilanden. Boven hebben ze een wat normalere opstelling staan. Wij hadden ook eerst het gevoel van waar komen we nu terecht. Maar toen we uit eindelijk voor de samen stelling gingen zitten en de prijs gingen bespreken was het gewoon allemaal heel netjes en duidelijk.
Hmmm, heel niet gezien dat er ook nog een "boven" was. Dat was niet echt lekker aangegeven.
(Dit was overigens ASWA in Hilversum.)

Alleen beneden die gigantische schowkeukens van 20K, 40K en meer gezien. Niet echt bedragen die wij in ons hoofd hebben uit te geven aan onze keuken zeg maar. :)

Ze hadden wel de juiste kleur deurtjes (ws dezelfde als die we bij Bruggink hadden gezien en die wat lijken op de groene deurtjes die ze bij Ikea hebben), dus wellicht toch nog eens op de website kijken.

BTW Qua plinthoogte zitten we nog wel met een vraagstuk.
Bruggink zegt "8cm plint kan niet in verband met de deur van de vaatwasser", Ikea heeft juist een 8cm en 11.5cm plint. Op het oog lijkt het er op of de Ikea plint een stukje verder naar achteren ligt, waardoor het scharnier van de vaatwasser er voorlangs zou kunnen. (Nog niet tot in detail in de winkel bekeken.) We hebben nu een 20cm plint, dat vind ik veel te hoog en lelijk. 8cm vind ik zelf heel mooi (is bijna gelijk aan de hoogte van de Bruynzeel Piet Zwart keuken), zeker met een zwarte plint waardoor het geheel een beetje gaat zweven.

Nu zag ik ergens dat je bij Ikea kunt kiezen en dat de plinthoogte mede bepaald hoe hoog je aanrechtblad is. Bij een 8cm plint ligt je aanrechtblad 3,5cm lager dan bij een 11,5cm plint. (Voor ons perfect, mijn vrouw is vrij klein en juist een lager aanrechtblad zou voor haar prettiger in gebruik zijn. Ik ben 30cm langer maar kan beter werken op een lager aanrechtblad dan zij op een hoger en zij kookt veel meer, dus haar lengte is bepalend.)

Maar hoe zit het nu ècht?

Kvik valt iig af, te saai en hun reklame over "XXL" is leuk, maar de aanrechtblad diepte is maar een paar cm dieper dan bij Ikea en de plinten worden bij hen ook niet lager dan 8cm. Kortom, leuke marketing maar geen reden verder te kijken. (Wil je anders gekleurde frontjes dan kan dat, mag je zelf met plakplastic aan de slag. No way. Bij 10K+ voor en keuken ga ik *niet* zelf met veredelde stickervellen zitten prutsen.)

Zitten ook nog 3 keukenzaken in Zeist, daar gaan we over een week of 2 maar eens kijken. (Zondag zijn ze gesloten en volgend weekend word, als het weer goed is, een tuinweekendje. Tuin zomerklaar maken. Het is nu een beetje een droevige bedoening.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
WNT schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Weet jij nog welke lijn bij Avanti die Rotpunkt was? Ik weet dat ze verschillende lijnen hebben (DBasic-line | Excellentic | Residentic) en ben heel benieuwd welke keukenmerken daarachter zitten. Jaren geleden al eens bij Avanti wezen oriënteren en we overwegen daar nu terug te gaan.
Betreft excellentic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Goed om te weten :P (Excellentic keuken bij Arma in bestelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
RUFFNECK schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Goed om te weten :P (Excellentic keuken bij Arma in bestelling)
Wat vind jij van de tussenruimte bij binnen lades? Zie mijn post van even hiervoor:
vandermark schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:48:
Wij waren vandaag bij Avanti in Kesteren (van http://www.dbkeukens.nl/). Prima gesprek gehad en de offerte gaan we volgende week bespreken. Er is één iets wat me erg opviel en wat ik graag hoor of dit inderdaad 'raar' is:

Bij de hoge kastenwand willen we (uiteraard) binnenladen achter de deuren. Ik vond de ruimte tussen de kast en de binnenlade erg groot en wat blijkt: de deur scharnierde niet naar buiten toe bij het opendoen: om dus de lade naar buiten langs de deur te kunnen trekken hebben ze vrij veel ruimte (1,5cm schat ik) gelaten tussen de kastzijwand en de binnenlade?? Dit vind ik kostbare ruimte die je hiermee weggooit.

Zelfs in onze huidige Ikea keuken van 8 jaar oud hebben we al deuren die naar buiten toe openen zodat de binnenladen achter de deur netje tegen de binnenzijwand aansluiten. Volgens de verkoper hoorde dit gewoon zo. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het was trouwens een Rotpunkt keuken.

[ Voor 66% gewijzigd door vandermark op 19-03-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arcadius schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:10:
Ook lastig - de keuze voor om voor gewoon Siemens of Siemens Studioline te gaan..
Zelfde spul, maar mooier design.

Hangt dus erg van keuken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

vandermark schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Wat vind jij van de tussenruimte bij binnen lades? Zie mijn post van even hiervoor:

[...]
Ik moet je eerlijk zeggen, het is mij niet opgevallen, maar ook omdat ik er niet in zoveel detail op heb gelet. Ik heb ze voor 3 hoge kasten besteld (voor onderen dus, 1 blijft planken boven, de 2 andere voor ovens) en zijn van het model Vinora.

Ik weet ook niet of het ons van de koop zou afhouden, ons gevoel bij Arma was meer dan goed, de keuken was naar onze smaak en we wilden sowieso binnenlades ipv planken onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:21

Empathy

Extreme Audio

Ik ben ook in de race voor een nieuwe keuken. Helaas is de ruimte voor deze keuken een beetje beperkt dus moeten we her en der besparen op kastruimte e.d.
De keukenboer had als hoekkast zo'n 'Le Mans' systeem ingetekend met een deurmaat van 50 cm. Dit zorgt ervoor dat daardoor de keukenkast en werkblad evenredig met de muur gaat lopen. We vinden het zelf mooier als dit een klein stukje inspringt, en daarom wilden we deze kast met een iets kleinere deurmaat hebben. Deze is gelukkig te krijgen in 45cm maar ben zelf aan het twijfelen of dit misschien iets te klein wordt. Hebben jullie ervaring met deze maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
Wij hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Nu is het tijd om de keuken te gaan kopen. Wij vroegen ons af of er tips zijn om zo goedkoop en zo goed mogelijk een keuken te kopen. DMG gaan we niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

eazy4me schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:42:
Wij hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Nu is het tijd om de keuken te gaan kopen. Wij vroegen ons af of er tips zijn om zo goedkoop en zo goed mogelijk een keuken te kopen. DMG gaan we niet doen.
Waarom zou je in ene nieuwbouw woning een zo goedkoop mogelijke keuken plaatsen? Wat zijn de afmetingen en wat wil je? Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
Ons budget is 15.000 euro. We hebben een parralel keuken. Dus twee rechte stukken. We willen aan 1 kant 4 hoge kasten, met hoge koelkast, en 88cm hoge vriezer en 2 combi-ovens in het midden.

Andere kant 1 lange zijde met lage kasten (3,40 meter) met bora kookplaat, vaatwasser en spoelbak.

Budget is toerijkend alleeen willen we liefst natuurlijk stuk minder betalen dan 15.000.

[ Voor 3% gewijzigd door eazy4me op 20-03-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
eazy4me schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:56:
Ons budget is 15.000 euro. We hebben een parralel keuken. Dus twee rechte stukken. We willen aan 1 kant 4 hoge kasten, met hoge koelkast, en 88cm hoge vriezer en 2 combi-ovens in het midden.

Andere kant 1 lange zijde met lage kasten (3,40 meter) met bora kookplaat, vaatwasser en spoelbak.

Budget is toerijkend alleeen willen we liefst natuurlijk stuk minder betalen dan 15.000.
Dan is de vraag welke regio zoek je?

Advies ga bij meerdere netto keukenzaken langs of zaken die niet een DMG formule hanteren van hoge kortingen.
Duitsland heb ik niet heel denderende ervaringen mee qua offertes. Duidelijk gericht op DMG prijzen en daar beter in, maar niet beter dan "kleine" nederlandse netto keukenleveranciers. Als je in de buurt woont is wat verder DE in misschien een optie voor jullie.

Wat betreft de wat bekendere zaken, die volgens mij meerdere vestigingen hebben
Superkeukens, Reddy, KVIK.

Ga vooral bij meerdere langs en laat offertes opmaken met dezelfde apparatuur en lay out etc. Vergelijk voor jezelf waar je je het prettigst bij voelt en wie de beste prijs heeft.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius

Werkblad 1k, montage 1k, apparatuur 4k.

Ik zou keukenkastjes uitzoeken bij thuiskeukens.nl - de prijzen zijn redelijk en op hun website kan je alles selecteren wat je wilt.

12 a 13k.

Apparatuur bij keukenloods.nl bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

eazy4me schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:42:
Losse kastjes en frontjes bij IKEA of KVIK kopen, apparatuur bij online winkels kopen, werkblad indien geen steen of keramiek lekker bij IKEA kopen en anders bij een online werkbladspecialist en dat door een installateur laten installeren.

Op die manier heb je een kwalitatief goede keuken met goede apparatuur en een luxe blad voor de meest scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
JvS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Losse kastjes en frontjes bij IKEA of KVIK kopen, apparatuur bij online winkels kopen, werkblad indien geen steen of keramiek lekker bij IKEA kopen en anders bij een online werkbladspecialist en dat door een installateur laten installeren.

Op die manier heb je een kwalitatief goede keuken met goede apparatuur en een luxe blad voor de meest scherpe prijs.
Het zou een mooie oplossing zijn alleen wij moeten nul tekeningen laten maken die ingediend moeten worden bij de aannemer. Dus dat moet door het bedrijf gedaan worden die de keuken aan ons verkoopt. Los kopen is dus helaas geen optie. Anders was ik zeker voor jou koopwijze gegaan JvS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
eazy4me schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Het zou een mooie oplossing zijn alleen wij moeten nul tekeningen laten maken die ingediend moeten worden bij de aannemer. Dus dat moet door het bedrijf gedaan worden die de keuken aan ons verkoopt. Los kopen is dus helaas geen optie. Anders was ik zeker voor jou koopwijze gegaan JvS
Je kan voor 39 Euro bij de Ikea een compleet ontwerp maken. Kan je die inleveren bij de aannemer, en daarna besluiten wat je uiteindelijk gaat doen. Aansluitpunten zijn dan dus definitief, maar iedere keukenboer kan er dan een passend ontwerp op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

eazy4me schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Die kan je toch gewoon door een aannemer laten maken of bij de winkel waar je de kastjes koopt laten maken? Desnoods tegen een paar tientjes zoals hierboven aangegeven.

Heb je zelf al in je hoofd wat je wilt? Want het is wel een vage vraag moet ik zeggen. Eigenlijk vraag je "waar moet ik mijn keuken kopen, ik wil wat iedereen wilt: Iets goeds voor een goede prijs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jurjen_g schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Je kan voor 39 Euro bij de Ikea een compleet ontwerp maken. Kan je die inleveren bij de aannemer, en daarna besluiten wat je uiteindelijk gaat doen. Aansluitpunten zijn dan dus definitief, maar iedere keukenboer kan er dan een passend ontwerp op aansluiten.
Je kunt online die tekening ook zelf maken. :)
Eindresultaat verschilt niet van het resultaat dat Ikea voor je maakt. (Zij gebruiken in de winkel dezelfde tool.)

Vind het wel verrassend hoe compleet die tool is. Ok, het is een traag Java gedrocht, maar functioneel is het prima en de renderingen plus tekeningen van kastindeling zien er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

ASWA Keukens in Dordrecht is ons via hier aangeraden en bij het 2e bezoek getekend. Alles Siemens apparatuur 5x5m lang composiet blad. Alles hoogglans wit en een kastenwand. 11.500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke maat kasten hebben jullie? Zie dat ik 205cm heb maar vraag me af of 250/260cm niet mooier en praktischer is. Heb over 4 weken het laatste moment met de keukenzaak voor de laatste aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:01:
Afgelopen week hebben wij in Duitsland (Nordhorn) een bezoek gebracht aan Ekelhoff en Möbel Faber. In Nederland hadden we al drie keukenzaken bezocht, waarbij we alleen over Boer in Staphorst een goed gevoel hadden. Helaas lag de offerte hier boven ons budget en was er te weinig onderhandelingruimte om dit verschil te overbruggen.
Op advies van anderen en n.a.v. goede beoordelingen op qasa was het eigenlijk onze bedoeling om de keuken bij Ekelhoff te kopen. Waarschijnlijk troffen wij net de verkeerde verkoper. Deze man oogde totaal ongeïnteresseerd, gaf geen advies, dacht niet mee en reageerde onverschillig op vragen van ons. Nadat we een uur en een kwartier op de offerte hadden gewacht kwam de verkoper met een prijs die flink boven de prijs van Boer lag. Toen hij merkte dat wij dit te veel vonden liep hij zonder iets te zeggen van tafel, kwam na een kwartier terug en legde zwijgend een offerte met een betere prijs op tafel. Nadat wij aangaven dat wij die dag nog niet zouden beslissen, bleef hij zwijgend aan tafel zitten. Vervolgens onze jassen gepakt, meneer een hand gegeven en weggegaan. Dit hadden we zelfs in Nederland nog niet meegemaakt.
's Middags bij Möbel Faber totaal het tegenovergestelde. Een enthousiaste verkoper die met ons meedacht, de tijd voor ons nam en eerlijk en duidelijk vertelde over de prijs. De prijs van deze keuken lag flink onder de prijs van Ekelhoff. De verkoper was ook totaal niet aan het pushen om ons snel te laten beslissen. Hij adviseerde zelfs om nog even te wachten met het tekenen van de offerte omdat ons huis pas in oktober opgeleverd wordt. Mochten we bepaalde zaken nog anders willen, dan zouden we nog eenvoudig aanpassingen kunnen doen. De offerte zou gewoon geldig blijven. Bij ons heeft Faber in ieder geval een prima indruk achtergelaten na de teleurstelling bij Ekelhoff.
onze ervaring met faber is super, super gesprek gehad en met een mooie offerte naar huis gegaan. Onderhandeling was niet mogelijk dit was de prijs. Helaas was het na het inmeten niet mogelijk om de keuken te laten plaatsen zonder een aantal aanpassingen in het huis. Dit was in 2014, na lange tijd hebben we toch weer besloten om verder te gaan met de keuken, aantal aanpassingen in het huis en een kleine aanpassing in de tekening. Konden we de keuken tegen de zelfde offerte prijs aanschaffen. Echt een eerlijke ondernemer, vond ik dhr faber. Ook de aftersales is goed, want ik had een apparaat dat DOA was, eerst iemand van Bosch/SIemsens naar laten kijken. Kon niet gerepareerd worden, Faber heeft het apparaat vervangen en ook de voorrij kosten van Bosch/Siemens betaald.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:21

Empathy

Extreme Audio

DancePlaza schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:04:
[...]

onze ervaring met faber is super, super gesprek gehad en met een mooie offerte naar huis gegaan. Onderhandeling was niet mogelijk dit was de prijs. Helaas was het na het inmeten niet mogelijk om de keuken te laten plaatsen zonder een aantal aanpassingen in het huis. Dit was in 2014, na lange tijd hebben we toch weer besloten om verder te gaan met de keuken, aantal aanpassingen in het huis en een kleine aanpassing in de tekening. Konden we de keuken tegen de zelfde offerte prijs aanschaffen. Echt een eerlijke ondernemer, vond ik dhr faber. Ook de aftersales is goed, want ik had een apparaat dat DOA was, eerst iemand van Bosch/SIemsens naar laten kijken. Kon niet gerepareerd worden, Faber heeft het apparaat vervangen en ook de voorrij kosten van Bosch/Siemens betaald.
Mooi om te lezen. Wij hebben ook een offerte lopen bij Faber en gaan aankomende zaterdag daar de punten op de i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
vandermark schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:21:
[...]

[...]
Wat is er gebeurd? Ik volgde je berichten omdat je het over Ballerina had! Ik heb vanavond ook een prijs onderhandeling gesprek over een Ballerina keuken met Dekton (Fiord) keukenblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
seanpaul schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Wat is er gebeurd? Ik volgde je berichten omdat je het over Ballerina had! Ik heb vanavond ook een prijs onderhandeling gesprek over een Ballerina keuken met Dekton (Fiord) keukenblad.
Ballerina keuken offerte is binnen maar vrij duur. Ik wil 2e offerte voor vergelijking. Dat wordt Rotpunkt via dbgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
vandermark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:59:
[...]

Ballerina keuken offerte is binnen maar vrij duur. Ik wil 2e offerte voor vergelijking. Dat wordt Rotpunkt via dbgroep
Wat is vrij duur, 20k+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
vandermark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:59:
[...]

Heb nu ook mijn offerte binnen a 16000 euro inclusief alles (denk aan montage e.d.). Opstelling is een U, werkblad van dekton, alle apparatuur van Siemens (inductie, koelvries combi, oven, magnetron, schuine afzuigkap), en keukenmeubelen uiteraard van Ballerina. Vond de prijs meevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
seanpaul schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Heb nu ook mijn offerte binnen a 16000 euro inclusief alles (denk aan montage e.d.). Opstelling is een U, werkblad van dekton, alle apparatuur van Siemens (inductie, koelvries combi, oven, magnetron, schuine afzuigkap), en keukenmeubelen uiteraard van Ballerina. Vond de prijs meevallen..
Ik heb offerte voor 17.000 waarbij er dan al 1.500 korting af is gegaan door projectbon vanuit bouwer. U-keuken met composietblad en alles siemens q700 en novy afzuigkap. Ben benieuwd naar rotpunkt van db groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Laatst online: 05-06-2024
vandermark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Ik heb offerte voor 17.000 waarbij er dan al 1.500 korting af is gegaan door projectbon vanuit bouwer. U-keuken met composietblad en alles siemens q700 en novy afzuigkap. Ben benieuwd naar rotpunkt van db groep.
Ik heb een Rotpunkt Xerox serie keuken (net geinstalleerd in onze nieuwbouwwoning), U-opstelling met rechts een goede 3,25 meter aan werkblad, kopse kant is 2,7M aan werkblad en linker zijde is 70centimeter werkblad en 2 hoge kasten. Alles voorzien van bovenligger grepen en Inox plinten en een Oyster composiet werkblad (beton look). Apparatuur is een mix geworden van Serie 8 van Bosch (Combi magnetron en hete lucht oven), Serie 6 Bosch (XXL vaatwasser), Bauknecht (inductie 5 kookzones incl booster) en Whirlpool (Koelvriescombi en afzuigkap) en heb iets meer dan 13K betaald inclusief installatie. Als je alles van Siemens doet bij een dealer die daar goede inkoopvoorwaarden op heeft zou je denk ik niet boven de 15K uit hoeven te komen en wellicht nog lager...

Ik ben benieuwd naar het resultaat! Vind de Rotpunkt keuken erg mooi en strak, de brede lades (80cm bij ons) zijn praktisch en zeer mooi uitgevoerd (glazen zijwandjes, antislipmatten en alles in zelfde kleur als frontjes), maar voelen wel een klein beetje wiebelig aan. Dit gevoel had ik echter bij alle 80cm lades van andere keukenmerken (Superkeukens en Nolte) waar we zijn geweest...

Succes met het keuken-traject!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
vandermark schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Hmm, ik snap het verschil tussen IQ700 IQ500 niet zo goed want, ik ben IQ500's tegengekomen die flink duurder zijn dan IQ700 bijvoorbeeld. Maar goed, wij zijn voor een mix gegaan van voornamelijk IQ500 (enkele IQ700). Van die 16000 gaat nog 2500 vanaf (i.v.m. casco oplevering keuken vanuit bouw). Wordt dus 13500 eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dit is de opstelling van de Ballerina keuken die we geoffreerd hebben gekregen (foto van uitdraai...)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/keuken1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/keuken2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/keuken3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Wel een mooie keuken zo, bij welke toko is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 09:02
Mooie keuken, ik vindt enkel de horizontale belijning van het witte / apparatuur gedeelte niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
RUFFNECK schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:56:
Wel een mooie keuken zo, bij welke toko is dit dan?
www.uwkeukenspeciaalzaak.nl en dan specifiek: http://www.vdzandtkeukens.nl/

Ben ook zeker tevreden over de opzet, enkel prijs nog iets minder, vandaar 2e aanvraag voor vergelijkbare keuken bij db groep (avanti in kesteren)
Willem1990 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:00:
Mooie keuken, ik vindt enkel de horizontale belijning van het witte / apparatuur gedeelte niet zo mooi.
Wij vinden de symmetrie in de kastenwand nu net wel erg leuk :)

[ Voor 53% gewijzigd door vandermark op 22-03-2017 10:02 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1