Ok, wij kwamen bij Arma ietsjes duurder uit dan bij Aswa bijv, maar het gevoel was gewoon heel erg goed en vooral voor mijn vrouw was dit belangrijker. Ik ben dus benieuwd naar wat Avanti jou kan bieden t.o.v. vdzandtvandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:00:
[...]
www.uwkeukenspeciaalzaak.nl en dan specifiek: http://www.vdzandtkeukens.nl/
Ben ook zeker tevreden over de opzet, enkel prijs nog iets minder, vandaar 2e aanvraag voor vergelijkbare keuken bij db groep (avanti in kesteren)
Waar ik beetje van baal is dat we kortingsbon hebben van €1.500 en die kunnen inleveren bij netto prijzen zaak vd Zandt die hoort bij www.uwkeukenspeciaalzaak.nl
We zitten er gewoon bij en prijzen komen direct op scherm. Op totaalprijs kregen we toen die bon verrekend en kwam prijs van €17.000. Dat zou betekenen dat prijs zonder korting €18.500 is en dat voelt als teveel...
We zitten er gewoon bij en prijzen komen direct op scherm. Op totaalprijs kregen we toen die bon verrekend en kwam prijs van €17.000. Dat zou betekenen dat prijs zonder korting €18.500 is en dat voelt als teveel...
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dat is het volgens mij ook. Veel te veel zelfs. Ik zou zelf eerder zeggen richting de 14.000 15000.vandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:24:
Waar ik beetje van baal is dat we kortingsbon hebben van €1.500 en die kunnen inleveren bij netto prijzen zaak vd Zandt die hoort bij www.uwkeukenspeciaalzaak.nl
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Yes, heel leuk inderdaad, ik zie dat de lijnen aan de rechterkant in weze doorgetrokken zijn met de lijnen onder en boven het apparatuurvandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:00:
[...]
Ben ook zeker tevreden over de opzet, enkel prijs nog iets minder, vandaar 2e aanvraag voor vergelijkbare keuken bij db groep (avanti in kesteren)
[...]
Wij vinden de symmetrie in de kastenwand nu net wel erg leuk
Ik zal een dezer dagen onze render uploaden..
Apparatuur is max 4k. Keukenblad max 2k, montage 1k : dat is samen 7kvandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:24:
Die kastjes zijn geen 10k waard. Zo groot is de keuken niet.
Hoe is dat zo makkelijk te zeggen "apparatuur is max 4k"? Of heb ik een lijstje gemist?
Apparatuur bij mij zit ik volgens de online shops als keukenloods etc (echte offertes via de mail, dus niet op site alleen gekeken) op 9K voor 2 ovens, vaatwasser, koel/vrieskast, inductieplaat allemaal van Siemens, en dan nog afzuigunit (en toebehoren) van Novy en de Quooker Flex kraan met toebehoren.
Maar nogmaals, ik heb geen lijstje gezien, dus weet het ook niet
Ik heb net bij keukenloods een offerte gekregen. Siemens Studioline combi-stoomoven en oven-met-magnetron, vaatwasser, afzuigkap, gasplaat en koel/vries combinatie voor 3600.RUFFNECK schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:58:
Hoe is dat zo makkelijk te zeggen "apparatuur is max 4k"? Of heb ik een lijstje gemist?Apparatuur bij mij zit ik volgens de online shops als keukenloods etc (echte offertes via de mail, dus niet op site alleen gekeken) op 9K voor 2 ovens, vaatwasser, koel/vrieskast, inductieplaat allemaal van Siemens, en dan nog afzuigunit (en toebehoren) van Novy en de Quooker Flex kraan met toebehoren.
Quoker haal ik elders, die is zo rond 1200.
Het verschil tussen jouw en mijn offerte is wel érg groot. Ga jij voor home connect functies en zo?
Zonde home connect functies kom je al heel snel op 5/6 duizend euro.Arcadius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:10:
[...]
Ik heb net bij keukenloods een offerte gekregen. Siemens Studioline combi-stoomoven en oven-met-magnetron, vaatwasser, afzuigkap, gasplaat en koel/vries combinatie voor 3600.
Het verschil tussen jouw en mijn offerte is wel érg groot. Ga jij voor home connect functies en zo?
LC91BA572 90cm rand afzuiging afzuig kap.
EX977LXC1E 90cm
SX678X01TN hoge vaatwasser
KI81RAD30 177cm hoge koelkast.
CM638GRS1 45cm oven / magnetron combi
HS858GXS1 60cm stoom/oven combi.
Dit lijstje heeft ons ongeveer tussen de 5000 en 5500 gekost.
Let wel daar zit een kookplaat bij die alleen al duurder is dan menig fornuis met oven.
Game PC
Nee geen home connect, wel veelal bovenaan de range, behalve de koelkast, maar zonder typenummers is het moeilijk vergelijkenArcadius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:10:
[...]
Ik heb net bij keukenloods een offerte gekregen. Siemens Studioline combi-stoomoven en oven-met-magnetron, vaatwasser, afzuigkap, gasplaat en koel/vries combinatie voor 3600.
Siemens Solo combi bakoven met magnetron HN878G4S1
Siemens Solo combi stoomoven HS858GXS1
Siemens Koel/vrieskast KI86SSD30
Siemens Inductiekookplaat EX907LXC1E
Siemens Vaatwasser SN678D01TN
Quooker Flex Pro3 VAQ RVS 3XRVS
Novy Afzuigunit plafond wit 6846
Novy Gevelmotor 445999
Novy Adapteraansluiting plat kanaal 6830052
Eerder al gezegd dat we de hele keuken (incl. apparatuur) wel gewoon elders (Arma) besteld hebben.
edit: ik wist al dat ik wat overeenkomsten met Shunt had, vandaar ik hem ook een berichtje gestuurd had eerder vandaag
[ Voor 5% gewijzigd door RUFFNECK op 22-03-2017 12:21 ]
Oke, linkje dan maar - plaatje plakken lukt niet.RUFFNECK schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Nee geen home connect, wel veelal bovenaan de range, behalve de koelkast, maar zonder typenummers is het moeilijk vergelijken
Siemens Solo combi bakoven met magnetron HN878G4S1
Siemens Solo combi stoomoven HS858GXS1
Siemens Koel/vrieskast KI86SSD30
Siemens Inductiekookplaat EX907LXC1E
Siemens Vaatwasser SN678D01TN
Quooker Flex Pro3 VAQ RVS 3XRVS
Novy Afzuigunit plafond wit 6846
Novy Gevelmotor 445999
Novy Adapteraansluiting plat kanaal 6830052
Eerder al gezegd dat we de hele keuken (incl. apparatuur) wel gewoon elders (Arma) besteld hebben.
edit: ik wist al dat ik wat overeenkomsten met Shunt had, vandaar ik hem ook een berichtje gestuurd had eerder vandaag
http://imgur.com/eBNzoZs
[ Voor 3% gewijzigd door Arcadius op 22-03-2017 12:33 ]
Ja ik zie het. En dat kan dus, alles hangt af van het type/model. De voorkeur bij ons was in elk geval gewoon alles bij de keukenleverancier ook doen, dus qua apparatuur zijn we nu ietsjes duurder uit dan Keukenloods, maar so be it..
Zie hier dagelijks de mooiste keukens langs komen met vaak de mooiste merken. Wat op valt dat bijna niemand een espressomachine voor de keuken neemt? Lijkt mij juist erg gemakkelijk en geen gedoe meer met een ander apparaat.
Heb er zelf wel eentje gekocht, niet goedkoop maar straks zo gemakkelijk en het oogt nog best mooi.
Heb er zelf wel eentje gekocht, niet goedkoop maar straks zo gemakkelijk en het oogt nog best mooi.
We hebben dit wel overwogen. Een mooi apparaat is het zeker! Voornaamste reden voor ons om het niet te doen was dat we een aantal gevallen hebben gezien waar dat apparaat na ~5 jaar de geest er aan gaf. Dat brengt een tweetal problemen met zich mee namelijk flinke kosten, en het mogelijk moeten vervangen door een apparaat wat qua serie/merk afwijkt van de andere apparaten (ovens).Wackmack schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:51:
Zie hier dagelijks de mooiste keukens langs komen met vaak de mooiste merken. Wat op valt dat bijna niemand een espressomachine voor de keuken neemt? Lijkt mij juist erg gemakkelijk en geen gedoe meer met een ander apparaat.
Anoniem: 888777
Die ingebouwde koffie apparaten zijn meestal te duur, erg storingsgevoelig en als je moet vervangen moet je hopen dat je qua formaat en uitstraling iets vergelijkbaars kan vinden.
In mijn optiek valt dit in de categorie van overbodige inbouwapparaten op basis van prijs en functie. Je kunt voor een fractie van het aanschafbedrag een vergelijkbaar (of vaak beter) los apparaat kopen. Je betaald vooral voor het beeld, net zoals bij ingebouwde frituur en stoom oplossingen. Zorg voor voldoende werkbladruimte (ook in de diepte) en voldoende contactdozen en je bent flexibeler en goedkoper uit.
Als ik ze in een keuken zie dan denk ik vooral dat de keukenverkoper en/of de marketing zijn werk goed heeft gedaan.
In mijn optiek valt dit in de categorie van overbodige inbouwapparaten op basis van prijs en functie. Je kunt voor een fractie van het aanschafbedrag een vergelijkbaar (of vaak beter) los apparaat kopen. Je betaald vooral voor het beeld, net zoals bij ingebouwde frituur en stoom oplossingen. Zorg voor voldoende werkbladruimte (ook in de diepte) en voldoende contactdozen en je bent flexibeler en goedkoper uit.
Als ik ze in een keuken zie dan denk ik vooral dat de keukenverkoper en/of de marketing zijn werk goed heeft gedaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 23-03-2017 08:33 ]
Helemaal mee eens. Plus dat ik het niet meer eens echt ruimte besparend vind. Het kost een kastje.
Duur premium en vooral belangrijk als je perse geen los apparaat wilt. Ik vind zo'n koffiemachine ingebouwd erg overbodig
Duur premium en vooral belangrijk als je perse geen los apparaat wilt. Ik vind zo'n koffiemachine ingebouwd erg overbodig
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wij hebben enkele keuken dealers bezocht en online prijzen van apparatuur opgevraagd.
Merk dat voor apparatuur op dit forum naar Keukenloods verwezen wordt. Wij hebben bij 3 online partijen de prijzen opgevraagd voor exact dezelfde typenummers, maar Keukenloods is het duurst.
Wat apparatuur betreft zijn we eruit. Nu nog een keuken erom heen kiezen.
Hebben 3 offertes binnen en gaan volgende week in Duitsland kijken of de prijzen daar lager liggen.
Vinden het bij Avanti (Kersteren) toch vreemde gewaarwording als alle verkopers gaan klappen als er een keuken verkocht is.
Merk dat voor apparatuur op dit forum naar Keukenloods verwezen wordt. Wij hebben bij 3 online partijen de prijzen opgevraagd voor exact dezelfde typenummers, maar Keukenloods is het duurst.
Wat apparatuur betreft zijn we eruit. Nu nog een keuken erom heen kiezen.
Hebben 3 offertes binnen en gaan volgende week in Duitsland kijken of de prijzen daar lager liggen.
Vinden het bij Avanti (Kersteren) toch vreemde gewaarwording als alle verkopers gaan klappen als er een keuken verkocht is.
wie zijn die andere 2 partijen naast keukenloods dan?
naar mijn mening is keukenloods wel 1 van de goedkoopste qua apparatuur.
[ Voor 41% gewijzigd door Qosmic op 23-03-2017 09:55 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Tijdens mijn zoektocht was keukenloods ook het duurst, maar de 'stapelkorting' die ze gaven maakte het onder de streep weer het goedkoopst. De andere die in mijn geval betere (individuele) prijzen gaf was keukeninbouwcenter.nl (zijn by default wel afhaalprijzen, maar levering is niet duur)
haha, wtf...forum026 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:38:
[ Voor 30% gewijzigd door RUFFNECK op 23-03-2017 10:10 ]
Even quoten zodat je de vraag zoals hierboven gesteld ook daadwerkelijk ziet.forum026 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:38:
Wij hebben enkele keuken dealers bezocht en online prijzen van apparatuur opgevraagd.
Wat apparatuur betreft zijn we eruit. Nu nog een keuken erom heen kiezen.![]()
We zijn benieuwd naar de andere 2 partijen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Anoniem: 165683
Ik weet niet of je de oven veel gebruikt, maar het lijkt mij dat deze nu vrij laag zit. Is dat niet wat onhandig?vandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:53:
Dit is de opstelling van de Ballerina keuken die we geoffreerd hebben gekregen (foto van uitdraai...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 165683 op 23-03-2017 10:39 ]
Valt toch wel mee? In ieder geval al een stukje hoger dan voorheen de standaard was.Anoniem: 165683 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:39:
[...]
Ik weet niet of je de oven veel gebruikt, maar het lijkt mij dat deze nu vrij laag zit. Is dat niet wat onhandig?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik was bij https://www.123apparatuur.nl/ goedkoper uit. En ik kon met hun nog eens onderhandelen over de internetprijzen.Qosmic schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:41:
wie zijn die andere 2 partijen naast keukenloods dan?
Zo heb ik deze koelkast https://www.123apparatuur...-side-koelkast/item/57108
utieindelijk voor 1399 gekregen. En het mooie was dat ik nog wacht op mijn woning en ze niet moeilijk deden om hem zelf tijdelijk op te slaan.
als ik mijn apparatuur vergelijk met keukenloods is alles even duur of duurder.
Stop chasing the dream, you're already living it
Kijk je op de site of heb je een offerte? Mailen met jouw lijst geeft andere prijzen terug als offerte.Qosmic schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:54:
als ik mijn apparatuur vergelijk met keukenloods is alles even duur of duurder.
Je moet wel echt een offerte aanvragen - dat is altijd goedkoper dan losse onderdelen uitzoeken.bvbal79 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Ik was bij https://www.123apparatuur.nl/ goedkoper uit. En ik kon met hun nog eens onderhandelen over de internetprijzen.
Zo heb ik deze koelkast https://www.123apparatuur...-side-koelkast/item/57108
utieindelijk voor 1399 gekregen. En het mooie was dat ik nog wacht op mijn woning en ze niet moeilijk deden om hem zelf tijdelijk op te slaan.
De keukenloods heeft ook goede voorwaarden. Geen aanbetaling, en ze slaan de spullen maandenlang voor je op (bv ; als je keuken geleverd wordt in juni).
Naast Keukenloods heb ik bij 123Keukenapperatuur en Bemmel&Kroon offertes gevraagd.
Keukenloods offerte via Whatsapp, de ander via email.
Keukenloods is het duurst.
(Heb ze dit ook gemeld, weet niet of ze nog reactie geven).
Keukenloods offerte via Whatsapp, de ander via email.
Keukenloods is het duurst.
(Heb ze dit ook gemeld, weet niet of ze nog reactie geven).
Maar ook op losse onderdelen (zie mijn voorbeeld) geven ze extra korting.Arcadius schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Je moet wel echt een offerte aanvragen - dat is altijd goedkoper dan losse onderdelen uitzoeken.
De keukenloods heeft ook goede voorwaarden. Geen aanbetaling, en ze slaan de spullen maandenlang voor je op (bv ; als je keuken geleverd wordt in juni).
Toen wij daar waren werd er door de kopers vd keuken een grote bel geluid waarop de aanwezige verkopers idd begonnen te klappen. Mijn vriendin en ik moesten een spontane vluchtreactie op basis van plaatsvervangende schaamte onderdrukken. Dat lukte nog. Toen de verkoper, na het verhaal over de netto prijzen, met apparatuurprijzen kwam die tot wel 80% boven de internetprijzen zijn we alsnog zonder keuken vertrokken.forum026 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:38:
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Winstmarge zit duidelijk in prijs van apparatuur. Apparatuur via internet geeft besparing van 3k op totaalprijs van 11k.peacelord schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:02:
[...]
Toen de verkoper, na het verhaal over de netto prijzen, met apparatuurprijzen kwam die tot wel 80% boven de internetprijzen zijn we alsnog zonder keuken vertrokken.
En dat mag ook deels: al die keuken adviseurs met gesprekken, showroom, tekenaars moeten ook betaald worden en vergelijken met internet dozenschuiver is dus ook niet terecht denk ik dan?forum026 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:35:
[...]
Winstmarge zit duidelijk in prijs van apparatuur. Apparatuur via internet geeft besparing van 3k op totaalprijs van 11k.
Ik vind dat ze dat dan gewoon op de factuur moeten zetten. Niet door apparatuur duurder te maken.
Ze maken de apparatuur niet duurder, de dozenschuivers hollen de prijzen juist uit.JvS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:01:
Ik vind dat ze dat dan gewoon op de factuur moeten zetten. Niet door apparatuur duurder te maken.
Whatever rocks your boat. Dan vind ik dat iedereen de prijs moet uithollen, want ik ben een koper.
Natuurlijk moet alles betaald worden, maar wel in verhouding.vandermark schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:41:
[...]
En dat mag ook deels: al die keuken adviseurs met gesprekken, showroom, tekenaars moeten ook betaald worden en vergelijken met internet dozenschuiver is dus ook niet terecht denk ik dan?
Nu zit er minimaal 3k marge op de apparatuur. Ik neem aan op de keuken soortgelijke marge. Dan is de winstmarge wel erg hoog.
Ik denk dat dat wel meevalt als je kijkt op wat voor locaties keukenzaken zitten, hoe groot die zaken zijn, hoeveel tijd ze spenderen aan een klant, hoeveel ze kwijt zijn aan showopstellingen etc. Overhead is gigantisch in die branche.forum026 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:18:
[...]
Natuurlijk moet alles betaald worden, maar wel in verhouding.
Nu zit er minimaal 3k marge op de apparatuur. Ik neem aan op de keuken soortgelijke marge. Dan is de winstmarge wel erg hoog.
Dan moet je ook niet gaan mieren over ontbrekende service, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heeft ook een keerzijde.JvS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:18:
Whatever rocks your boat. Dan vind ik dat iedereen de prijs moet uithollen, want ik ben een koper.
[ Voor 23% gewijzigd door De Rikster op 24-03-2017 08:24 ]
Waar zeg ik dat ik daar niet voor wil betalen? Ik vind alleen dat ze er transparant over moeten zijn.
Welke partij zit er achter die 123xxxxxxxxx websites eigenlijk? Zit daar niet ergens een addertje onder het gras? Onderdeel van DMG ofzo?
Nergens, alleen dit topic (en alle verwante topics waar keukens ter sprake komen) staan voor 20% gevuld met mensen die het absolute onderste uit de kan willen en tegelijkertijd als een koning behandeld willen worden.JvS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:28:
Waar zeg ik dat ik daar niet voor wil betalen?
Waarom? Of je betaalt het of je betaalt het niet, maakt toch geen donder uit hoeveel en welk percentage van de bruto marge op jouw keuken uitgeven wordt aan de huur van het pand, de energierekening, de verkopers, de ontwerpsoftware, marketing, opslag, risico, backoffice, de vrijmibo, bloemen- en plantenabonnement en wat er overblijft onderaan de streep?Ik vind alleen dat ze er transparant over moeten zijn.
Ken vrijwel geen enkel consumentengoed waar dit wel gangbaar is om te specificeren buiten een koop-aanneemovereenkomst van een woning in particulier opdrachtgeverschap.
123apparatuur.nl -> https://www.brinkkeukens.nl/ blijkt uit een simpele whois en staat ook op de site bij 'winkels' brinkkeukens is een onderdeel van Van den Brink Projecten B.V. uit Tiel volgens het KvKTehh schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:35:
Welke partij zit er achter die 123xxxxxxxxx websites eigenlijk? Zit daar niet ergens een addertje onder het gras? Onderdeel van DMG ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door De Rikster op 24-03-2017 08:45 ]
Hmm, ik heb nog eens wat van die 123websites opgezocht, zijn allemaal van andere BV's. Liften allemaal mee op één bedrijf wat verschrikkelijk veel (radio)reclame heeft gemaakt denk ik. Slim :-)De Rikster schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:41:
[...]
123apparatuur.nl -> https://www.brinkkeukens.nl/ blijkt uit een simpele whois en staat ook op de site bij 'winkels' brinkkeukens is een onderdeel van Van den Brink Projecten B.V. uit Tiel volgens het KvK
Precies mijn punt. Als je de mond vol hebt over netto prijzen dan moet je dit ook waar maken. Dan plus je elders maar wat op om toch je marge te halen.JvS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:28:
Waar zeg ik dat ik daar niet voor wil betalen? Ik vind alleen dat ze er transparant over moeten zijn.
Zonder te discussieren om het discussieren, maar dit is natuurlijk een vreemde redenatie. Een netto-prijzen leverancier in keukens geeft je een "harde" prijs voor de keuken. Deze is maar zéér beperkt onderhandelbaar. In deze harde prijs zitten alle inkoopkosten, overhead en een stukje marge. Het marge gedeelte zal enigszins onderhandelbaar zijn.peacelord schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:25:
[...]
Precies mijn punt. Als je de mond vol hebt over netto prijzen dan moet je dit ook waar maken. Dan plus je elders maar wat op om toch je marge te halen.
De DMG-tactiek is dat er in eerste instantie op de "harde prijs" een opslagpercentage wordt gerekend (laten we zeggen 80%). Vervolgens wordt er direct 20% korting gegeven. Daarna starten de onderhandelingen en kan je tot maximaal 80% korting uitonderhandelen. Dan heb je het gevoel 80% gewonnen te hebben in de onderhandelingen, terwijl je uiteindelijk precies hetzelfde betaald als bij een netto prijzen leverancier. Echter heb je dan wel snel moeten beslissen en verschillende onderhandelingsrondes moeten voeren (met het hele theaterstuk van "dit kan ik zelf niet beslissen, ik kijk bij mijn manager wat ik voor u kan doen" erbij...
Er is volgens mij geen enkel product wat je kan kopen waarbij een verkoper aangeeft wat zijn kosten zijn geweest en wat zijn marge is. Doet een partij dat, dan zal de consument deze marge gaan uithollen. Want dat is logisch. Echter is de marge het "loon" van de verkoper. Dus die marge moet enigszins in stand worden gehouden.
Uiteindelijk maakt het bij een keuken niet uit, als je onderaan de streep een prijs betaald die je de keuken waard vind zijn alle andere subbedragen niet relevant. Want als ik meer marge betaal op het werkblad, kan de keukenverkoper de apparatuur vervolgens nog onder internetprijzen leveren. In dit geval zullen het altijd communicerende vaten zijn.
Dus ik zie niet zo goed in hoe netto keukenleveranciers op jouw gewenste manier moeten kunnen werken, zonder dat ze hun eigen inkomen riskeren. En als je ergens anders op plust en je gaat dat onderdeel onderzoeken betaal je daar dus te veel voor. Voor mij is een goede netto keukenleverancier een dealer die een goede keuken voor een goede prijs neerzet en je niet pusht tot het zetten van je handtekening (vergelijken met anderen mag daar altijd als het goed is). Als je met een offerte langs verschillende andere keukenleveranciers gaat, zal je al snel zat merken of er veel verschil in de prijzen zit of niet. Dat is transparant genoeg lijkt me...
Het rare bij ons was dat de keukenboer (van DMG) aangaf dat hij niet kon concurreren met de apparatuur - dat we die beter elders konden kopen op internet. Zo kon de prijs omlaag van totale keuken voor ons.
Dus de DMG keukenboer kan *niet* de apparaten verkopen op dezelfde prijs als internet zonder daar verlies op te maken.
Dus de DMG keukenboer kan *niet* de apparaten verkopen op dezelfde prijs als internet zonder daar verlies op te maken.
Met de inleiding van je betoog (of beter politieke pamflet) ga ik helemaal mee. Het gaat je duidelijk aan het hart en dat siert je.El_Fregadero schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:49:
[...]
Zonder te discussieren om het discussieren
Ik doe aan die halfslachtige gekkigheid in ieder geval niet mee en zoek mijn heil dan elders.
Vandaag de offerte besproken van Avanti Kesteren (db groep). Daar kwam de prijs uit op 18.600,- incl montage.vandermark schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:00:
[...]
Dat betekent dat de offerte met kortingsbon toch wel de beste aanbieding is. Prijs was o.a. vrij hoog doordat we erg veel laden hebben (3 lage kasten van 90,80 en 90cm breed met elk 2 laden en een binnenlade, 4 hoge kasten met in totaal 11 binnenladen). Was verder duidelijke offerte. 6cm composiet blad, alles siemens studioline en goede novy afzuigkap. We gaan dus waarschijnlijk voor 1e offerte van van de Zandt (€17.000)
Was dit uit de excellente serie? Voel je er wat voor om de offerte te delen (via pb), ik ben toch wel benieuwd hoe dat gespecificeerd staat (metname de kasten) tov mij (greeploos excellent)
Ik heb offerte nu enkel op papier en is inderdaad ook excellent greeploos:RUFFNECK schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:55:
Was dit uit de excellente serie? Voel je er wat voor om de offerte te delen (via pb), ik ben toch wel benieuwd hoe dat gespecificeerd staat (metname de kasten) tov mij (greeploos excellent)
- Kasten: 7.200
- Apparatuur incl onderbouw zwarte wasbak en kraan: 6.600
- Composiet werkblad 6cm met alle uitsparingen, 268 en 188cm: 3.200
- Montage incl aandikken muur voor uitlijnen (80cm x15cm:1.600
[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 24-03-2017 21:56 ]
Thanks, komt redelijk overeen eigenlijk, ik heb eigenlijk deze keuken http://www.dbkeukens.nl/k...alle-prijsklassen/p3/1477 (ietsjes langer eiland en iets andere configuratie qua kasten/lades).vandermark schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:24:
[...]
Ik heb offerte nu enkel op papier en is inderdaad ook excellent greeploos:
- Kasten: 7.200
- Apparatuur incl onderbouw zwarte wasbak en kraan: 6.600
- Composiet werkblad 6cm met alle uitsparingen, 268 en 188cm: 3.200
- Montage incl aandikken muur voor uitlijnen (80cm x15cm:1.600
3x dubbele 100cm lades aan ene kant (waarvan 1 met 1 binnenlade), andere kant 1x dubbele 120cm lade (met besteklade) en de rest tbv inbouwvaatwasser, spoelbak etc).
4 hoge kasten, waarvan 2 voor inbouwovens, 1 volledig koel/vries en 1 voor servies. Alles 3 (behalve die van de koelkast) hebben de onderkast met uittreklades.
Voor de kasten en lades ben ik 7450 kwijt.
Montage ben ik wel meer kwijt...2050
Of het is gewoon eoa vaag verkoop lulverhaal.Arcadius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:57:
Het rare bij ons was dat de keukenboer (van DMG) aangaf dat hij niet kon concurreren met de apparatuur - dat we die beter elders konden kopen op internet. Zo kon de prijs omlaag van totale keuken voor ons.
Hoe meer ik hoor en lees over DMG en andere extreem op "verkopen verkopen verkopen" gerichte zaken, hoe groter mijn kotsneigingen worden bij die zaken. Een bel of applaus als d'r een keuken verkocht word. Echt, ik zou me omdraaien en heel hard die winkel uitrennen. Of 60-80% "korting" krijgen op een keuken, enkel omdat de prijs 60-80% te hoog ligt en met veel toneelspel word verlaagd.
Het verbaasd me echt dat mensen daar toch nog voor gaan en die zaken niet allang failliet zijn... (Of hun verkooptechnieken hebben aangepast.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
True, echte mannen trappen niet in emotionele argumenten, vermomd als met kunstof omkleedde spaanderplaatjes. Die zijn in hun bovenmenselijke beslisvaardigheid en superioriteitsgevoel al lang uitgestegen boven ieder massaprodukt van welk keukenbedrijf dan ook. Reclame is zinloos, acties flessentrekkerij.unezra schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21:
[...]
Hoe meer ik hoor en lees over DMG en andere extreem op "verkopen verkopen verkopen" gerichte zaken, hoe groter mijn kotsneigingen worden bij die zaken. Een bel of applaus als d'r een keuken verkocht word. Echt, ik zou me omdraaien en heel hard die winkel uitrennen. Of 60-80% "korting" krijgen op een keuken, enkel omdat de prijs 60-80% te hoog ligt en met veel toneelspel word verlaagd.
Het verbaasd me echt dat mensen daar toch nog voor gaan en die zaken niet allang failliet zijn... (Of hun verkooptechnieken hebben aangepast.)
...
Vertel eens, wat trok jou aan in jouw auto?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dat deze auto mij netto het minste koste voor de meeste luxe en meeste ruimte met het beste rij comfort?DeBolle schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:31:
[...]
True, echte mannen trappen niet in emotionele argumenten, vermomd als met kunstof omkleedde spaanderplaatjes. Die zijn in hun bovenmenselijke beslisvaardigheid en superioriteitsgevoel al lang uitgestegen boven ieder massaprodukt van welk keukenbedrijf dan ook. Reclame is zinloos, acties flessentrekkerij.
...
Wat probeer je nu te zeggen?
Game PC
Ik wilde onze keuken vervangen doordat de (Neff) apparatuur in zijn geheel kapot is of niet meer goed functioneert.
Na de eerste tekeningen twijfelen we enorm wat we moeten doen. En ik was bang om overhaast beslissingen te nemen. Dus kwam ik op het idee, waarom niet alvast wat apparatuur kopen die gewoon mee kan naar de nieuwe keuken. Inbouw oven, combi e.d. hebben in de oude keuken ook de goed standaard maten.
En nu ben ik helemaal flabbergasted met de prijzen van Keukenloods (maar ook Wehkamp). Wij willen graag Siemens (die hadden we in onze oude keuken ook naar alle tevredenheid). En we willen graag druk en draaiknoppen, geen opsmuk.
En wat blijkt.... De 60CM oven heb ik dan voor 350,-
Maar ook de andere prijzen vallen echt mee. En dan koop ik echt het spul wat ik wil hebben, geen concessies.
Laat het er van de week in zetten en dan kunnen we rustig keukens gaan tekenen.
Na de eerste tekeningen twijfelen we enorm wat we moeten doen. En ik was bang om overhaast beslissingen te nemen. Dus kwam ik op het idee, waarom niet alvast wat apparatuur kopen die gewoon mee kan naar de nieuwe keuken. Inbouw oven, combi e.d. hebben in de oude keuken ook de goed standaard maten.
En nu ben ik helemaal flabbergasted met de prijzen van Keukenloods (maar ook Wehkamp). Wij willen graag Siemens (die hadden we in onze oude keuken ook naar alle tevredenheid). En we willen graag druk en draaiknoppen, geen opsmuk.
En wat blijkt.... De 60CM oven heb ik dan voor 350,-

Let op plint hoogte met de vaatwasser, modernere keukens hebben een lagere plint en potentieel een grotere vaatwasser daardoor.
Wij rijden een kleine 2e hands stationwagen, om precies te zijn, een Peugeot 206 SW, 2 liter turbodiesel met trekhaak.DeBolle schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:31:
[...]
True, echte mannen trappen niet in emotionele argumenten, vermomd als met kunstof omkleedde spaanderplaatjes. Die zijn in hun bovenmenselijke beslisvaardigheid en superioriteitsgevoel al lang uitgestegen boven ieder massaprodukt van welk keukenbedrijf dan ook. Reclame is zinloos, acties flessentrekkerij.
...
Waarom?
- Ik vind diesel fijn rijden (geluid, rij-eigenschappen)
- Veel trekkracht bij lage toeren
- Je staat relatief weinig bij de pomp
- Trekhaak is handig als je eens een aanhanger nodig hebt
- Station is fijn op vakantie en als je grote spullen mee moet nemen
- Prijs/kwaliteitverhouding van de auto was goed
- Met toen 250.000Km op de klok was 'ie voor een diesel nog niet eens heel oud
- Omslagpunt diesel/benzine zaten we zo'n beetje op (dus dan tellen de andere eigenschappen mee)
- We hebben 8 airbags en ABS, qua veiligheid een eis
- Ik vind de auto als geheel erg prettig rijden en vind het uiterlijk best leuk
In mijn werk vind ik het onderhandelspel tot op zekere hoogte best leuk (het is deel van mijn werk) maar probeer ik het zo veel mogelijk te beperken, privé wil ik daar mee niet lastig gevallen worden en gewoon direct een eerlijke prijs, zonder Amerikaanse taferelen qua onderhandelen en applaus van het verkoopteam.
Kortom: Wat is je punt?
Overigens, wij hebben zelf de onderhandelingen voor ons huis gedaan. Daar vond ik het spel WEL leuk terwijl d'r behoorlijk veel vanaf hing en een huis koop je op emotie. Je hebt een hoop zakelijke argumenten maar het belangrijkste is "zie ik me hier wonen" en de zakelijke argumenten geven enkel een kader.
Badkamer en keuken is dat min of meer hetzelfde. Emotie is belangrijk.
Alleen, een beetje onderhandelen (wat je met een netto keuken of badkamerboer ook doet), is heel wat anders dan wat DMG doet waar je weet dat je door alle poppenkast heen moet en tot 80% van de prijs er vanaf kunt kletsen als je het spel maar *nog* beter speelt dan zij. (En zelfs dan nog heb je nooit het gevoel dat jij hebt gewonnen. Met wat meer gematigde onderhandelingen wel.)
[ Voor 17% gewijzigd door unezra op 27-03-2017 08:27 ]
Hoezo? Ik koop op advies keukenboer de apparaten elders. Zo kom ik in totaal lager uit.unezra schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21:
[...]
Of het is gewoon eoa vaag verkoop lulverhaal.
Tip, vraag een offerte als je meerdere apparaten wilt hebben. Scheelt geld in vergelijking met losse verkoop.PWM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:21:
En wat blijkt.... De 60CM oven heb ik dan voor 350,-Maar ook de andere prijzen vallen echt mee. En dan koop ik echt het spul wat ik wil hebben, geen concessies.
[ Voor 57% gewijzigd door Arcadius op 27-03-2017 11:13 ]
Exact.Arcadius schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:12:
[...]
Hoezo? Ik koop op advies keukenboer de apparaten elders. Zo kom ik in totaal lager uit.
Dus "awh, zielig, verkoper zit tegen zijn marge aan, dan zal de prijs van de kastjes ook wel heel netjes zijn."
Echt, het zou mij helemaal niets verbazen als dit een slimme verkooptruc is om je weekhartiger te maken ten opzichte van de rest van de keuken. (En dan heeft 'ie zijn verlies waarschijnlijk ruim gecompenseerd.)
Dat sowieso. Vooralsnog lijkt het bij ons uit te gaan draaien op Ikea, maar mogelijk wel met niet-Ikea apparatuur. Dat zoeken we nog na.[...]
Tip, vraag een offerte als je meerdere apparaten wilt hebben. Scheelt geld in vergelijking met losse verkoop.
Boeit mij verder weinig, ik wilde per se 1k van keuken af. En als het op deze manier lukt, prima. Mag meubelzaak zijn marge houden.unezra schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:24:
[...]
Exact.
Dus "awh, zielig, verkoper zit tegen zijn marge aan, dan zal de prijs van de kastjes ook wel heel netjes zijn."
Echt, het zou mij helemaal niets verbazen als dit een slimme verkooptruc is om je weekhartiger te maken ten opzichte van de rest van de keuken. (En dan heeft 'ie zijn verlies waarschijnlijk ruim gecompenseerd.)
Anoniem: 903721
Voor onze nwe woning ben ik op zoek naar een nwe keuken, het valt me op dat kleinere keukenzaken vaak het merk TRISTAR verkopen. Ik kan echter weinig vinden over de kwaliteit van een TRISTAR keuken, een paar zeer oude posts op TROS/RADAR, maar niets recents. Wie heeft ervaring met een TRISTAR-keuken en hoe is de prijs/kwaliteit t.o.v. andere merken in het midden segment?
Ik snap waar je heen wil, maar mensen haten verkoop. Ze willen echt iets bij je kopen, maar verkopen wordt vaak als irritant ervaren. Veel interactie die niet gewenst is, of pusherig overkomt. Daarom is marketing uitgevonden. Reclames beïnvloeden je keuze en maken het jouw keuze.DeBolle schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:31:
[...]
...
Ben nieuwsgierig naar autoverkoop, je moet eens het verschil zien tussen een showroom van Audi en van Seat. Een is echt push (Seat, de deal zo snel mogelijk sluiten) de ander veel meer pull (Audi).
*knip* offtopic
[ Voor 93% gewijzigd door Krisp op 30-03-2017 17:10 ]
Wij hebben onze keuken in Duitsland gekocht, tot zo ver helemaal naar wens. Vanwege beperkte keuze uit kranen en gasfornuizen hebben wij besloten deze zelf los te kopen. Overigens worden deze wel door de zaak ingebouwd.
Nu is het zo dat wij de achterkant hetzelfde hebben als het werkblad (kunststof). Klopt het dat je achter het gasfornuis bescherming moet plaatsen tegen de hitte? En zo ja, welke materialen zijn dan mogelijk?
Nu is het zo dat wij de achterkant hetzelfde hebben als het werkblad (kunststof). Klopt het dat je achter het gasfornuis bescherming moet plaatsen tegen de hitte? En zo ja, welke materialen zijn dan mogelijk?
Hoe verliep dat proces? Door alle DMG verhalen heb ik eigenlijk ook wel oren naar om eens over de grens te gaan kijken. Zeker omdat ik 10km van de grens woonAudiowaste schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:54:
Wij hebben onze keuken in Duitsland gekocht, tot zo ver helemaal naar wens.
Mijn boefje is liev!
Hangt allemaal van de specificaties van het materiaal af en de afstand tot de gaspitten....Audiowaste schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:54:Nu is het zo dat wij de achterkant hetzelfde hebben als het werkblad (kunststof). Klopt het dat je achter het gasfornuis bescherming moet plaatsen tegen de hitte? En zo ja, welke materialen zijn dan mogelijk?
Maar echt gebruikelijk is het niet kunststof te gebruiken, steen/composiet/glas/rvs is allemaal wat meer gangbaar.
Wij zijn zelf bij Porta geweest en we zijn tot nu toe heel erg tevreden hoe alles verloopt. Natuurlijk zal het een en ander ook afhangen van bij welke zaak je gaat en personeel wat je helpt. Mijn ervaringen:JB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Hoe verliep dat proces? Door alle DMG verhalen heb ik eigenlijk ook wel oren naar om eens over de grens te gaan kijken. Zeker omdat ik 10km van de grens woonHeb je tips? Taalbarriere het lastigste?
- Allereerst zijn ze heel geduldig, ze nemen alle tijd om je keuken helemaal naar smaak op te stellen aan de hand van 3D tekeningen. Wat mij vooral opviel is dat ze goed met je meedenken hoe alles het beste kan staan.
- De medewerkster die ons hielp, sprak ook een aardig woordje Nederlands. Taal was in ons geval dus geen probleem.
- Nadat alle tekeningen klaar waren en de prijs (samen met een manager) was bepaald, werden we niet onder druk gezet om onze handtekening te zetten. Afspraak gemaakt om de week erna terug te gaan, nog wat kleine aanpassingen gedaan. Daarna wel onze handtekening gezet.
In Duitsland wordt koken op gas (don't mention the war) blijkbaar nog maar amper gedaan, daarom ook een beperkte keuze uit inbouwgasfornuizen. Ook een kraan naar onze smaak niet gevonden. Geen probleem, konden we gewoon ergens anders kopen en ze bouwen hem in. Let op: gasfornuis bouwen ze alleen in het blad in, het daadwerkelijk aansluiten is wettelijk niet toegestaan in het buitenland.
Wat betreft de daadwerkelijk installatie, hierover kan ik nog niets zeggen aangezien dat pas over 3/4 weken gedaan wordt. Al met al heel tevreden met hoe alles tot nu toe verloopt.
Zo bijzonder is het nietAnoniem: 888777 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Hangt allemaal van de specificaties van het materiaal af en de afstand tot de gaspitten....
Maar echt gebruikelijk is het niet kunststof te gebruiken, steen/composiet/glas/rvs is allemaal wat meer gangbaar.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Mja, maar je hebt ook aluminium in RAL-kleuren op maat gemaakt. Dat geeft een wat andere prijs dan een standaard spatscherm.Vitamine schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:17:
Zo bijzonder is het niet, veel spatwand/achterwand zijn van kunststof maar met een stuk glas voor de bescherming van het materiaal.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 903721
Niemand ervaring met het Nederlandse merk TRISTAR ? Is dit een kwalitatief goede keuken? Ons leek het een voordeel dat kasten zonder meer-kosten op maat gemaakt kunnen worden in de fabriek. Maar gelet op het feit dat er weinig tot niets over kwaliteit/ervaringen van kopers te vinden valt vragen we ons af of dit een positief of juist negatief ding is. Bedankt alvast voor enig advies!Anoniem: 903721 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:13:
Voor onze nwe woning ben ik op zoek naar een nwe keuken, het valt me op dat kleinere keukenzaken vaak het merk TRISTAR verkopen. Ik kan echter weinig vinden over de kwaliteit van een TRISTAR keuken, een paar zeer oude posts op TROS/RADAR, maar niets recents. Wie heeft ervaring met een TRISTAR-keuken en hoe is de prijs/kwaliteit t.o.v. andere merken in het midden segment?
Wij willen onze IKEA keuken vervangen maar willen diepere kastjes dan de standaard maten ivm de beschikbare ruimte. Ook zouden wij een hogere kast / blad hoogte willen hebben aangezien we allemaal langer zijn dan de gemiddelde NL'er. Maar we willen niet simple weg het op hogere pootjes laten zetten omdat we de ruimte optimaal willen benutten.
Iemand goede ervaringen met het kopen van een keuken die niet op de standaarden is gebaseerd?
Iemand goede ervaringen met het kopen van een keuken die niet op de standaarden is gebaseerd?
Maar dan is het natuurlijk geen kunststof meer maar glas met een gekleurde plaat erachter....Vitamine schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Zo bijzonder is het niet, veel spatwand/achterwand zijn van kunststof maar met een stuk glas voor de bescherming van het materiaal.
Bij de betere keukenmerken zijn er verschillende standaarden die kunnen voldoen aan je wensen. Diepere kasten en werkbladen zijn niet echt bijzonder en hoogte is ook al best wat keuze in zonder dat je gelijk met hoge plinten hoeft te gaan werken.KaiTak schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:51:
En maatwerk is vaak niet eens zoveel duurder, en dan heb je alle vrijheid. Een ideale keuken heeft ook vaak hoogteverschillen. Zo is de ideale hoogte voor snijden en koken verschillend, waarbij het kookgedeelte wat lager is dan de rest.
Wij hebben een 80 cm diep blad, hoogte is 96 cm met een plint van slechts 10 cm. Keuken is op maat gemaakt door de lokale meubelmaker. Kosten van de kasten vallen hierdoor hoger uit dan als we elders in zee gingen, het blad (wit composiet met relief) werd echter tegen kostprijs doorgeschoven (scheelde €1500 met andere aanbieder) en de apparatuur heb ik zelf online besteld.KaiTak schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:51:
Wij willen onze IKEA keuken vervangen maar willen diepere kastjes dan de standaard maten ivm de beschikbare ruimte. Ook zouden wij een hogere kast / blad hoogte willen hebben aangezien we allemaal langer zijn dan de gemiddelde NL'er. Maar we willen niet simple weg het op hogere pootjes laten zetten omdat we de ruimte optimaal willen benutten.
Ben je op zoek naar een budget keuken dan gaat 't op deze manier 'm niet worden. Ben je op zoek naar kwaliteit dan is het een prima optie en zou ik het zo opnieuw doen op deze manier. Ondanks dat de apparatuur uitzoeken een hele klus was is het wel erg fijn dat je gewoon zelf kunt afwegen welk modelletje je overal van nog wel geld aan uit wilt geven en welke features geen extra kosten waard zijn.
Wij zijn voor een Hacker Systemat keuken gegaan. Kastjes zijn 78 cm hoog, plint doen we 10 20 cm. En met blad komen we dan op 100 cm. Toch een stukje hoger dan gemiddeld.KaiTak schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:51:
Hebben ook nog blad van 4 cm overwogen, maar dat vonden we niet mooi.
Heb je dan een blad van 12cm dik?Arcadius schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:13:
[...]
Wij zijn voor een Hacker Systemat keuken gegaan. Kastjes zijn 78 cm hoog, plint doen we 10 cm. En met blad komen we dan op 100 cm. Toch een stukje hoger dan gemiddeld.
Hebben ook nog blad van 4 cm overwogen, maar dat vonden we niet mooi.

Wij willen - in eerste instantie - de keuken niet betegelen maar voorzien van glasweefselbehang (en verf). Ons fornuis is zo'n 75cm breed en de achterwand 90cm. Is het dan nog nodig om speciale verf te kopen die tegen hitte kan? Leek mij een beetje overbodig eigenlijk. Het eerste 'onbeschermde' deel zit dan op zo'n 15cm van de gaspit af.
Volgens mij is de zon die door de ramen schijnt eerder een probleem, en daar kan de meeste verf tegenwoordig prima tegen.
Volgens mij is de zon die door de ramen schijnt eerder een probleem, en daar kan de meeste verf tegenwoordig prima tegen.
Ik zou voor de onderste stuk een strook geschikt glas monteren tegen de hitten en spattend vet.Tehh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:25:
Wij willen - in eerste instantie - de keuken niet betegelen maar voorzien van glasweefselbehang (en verf). Ons fornuis is zo'n 75cm breed en de achterwand 90cm. Is het dan nog nodig om speciale verf te kopen die tegen hitte kan? Leek mij een beetje overbodig eigenlijk. Het eerste 'onbeschermde' deel zit dan op zo'n 15cm van de gaspit af.
euhmmmm
Mocht je echt goede verf willen die in kleurkwaliteit, uitstraling en afstoot gelijk blijft, zou ik voor de Sigmapearl Clean gaan. We hebben dit in een keuken toegepast gezien (ook met glasweefselbehang) en ik was onder de indruk. Het maakt echt goed schoon. Zeker met glasweefselbehang heb je veel reliëf, waardoor er meer vuil achterblijft dan een gladde wand. Als je in de buurt een officiële Sigma vestiging hebt, kun je daar gewoon langs. Zij zijn echt expert op dit gebied en geven ook vaak toe dat je beter iets anders dan hun eigen spullen kunt kopen als dit nodig is.Tehh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:25:
Zo, helaas zelf net iets te laat dit topic ontdekt vanuit het grote nieuwbouwtopic en alles met veel interesse doorgelezen. Even een samenvatting van ons keukenverhaal.
Onderhandelen:
Wij hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning enkele weken geleden besteld, na zoveel mogelijk shoppen, bij Superkeukens in Utrecht. Eerst zijn we bij Keukenkampioen (DMG) geweest, puur ter oriëntatie op prijzen. Daar kan ik kort over zijn: wegrennen en nooit meer terugkomen. (Tenzij je trek hebt in bitterballen en toch geen keuken gaat kopen.
)
Onze projectleverancier was Voortman, maar hier hadden we geen goede ervaring mee. Na vier uur praten was het alleen maar over geld (en auto's
) gegaan (mede doordat ik al een apparatenlijstje met winkelprijzen bij me had en de beste man mij ervan probeerde te overtuigen dat ik voor 12K aan apparaten had uitgezocht, wat dus niet zo was) en wisten we qua details van de keuken nog steeds niet waar we aan toe waren. Ondanks de stelpost van €7500,- tegenover een casco-teruggave van €5500,- bleken we bij andere zaken even duur of goedkoper uit te zijn. Dat verhaal van 'bij de projectleverancier krijg je meer korting' ging bij ons dus zeker niet op en wij gingen weg met een geïrriteerd gevoel, een prijs waar we absoluut niet tevreden mee waren en geen idee hoe onze keuken er nu precies uit zou komen te zien.
Mede door de tijdsdruk met de deadlines van nieuwbouw zijn we uiteindelijk vrij snel akkoord gegaan bij Superkeukens, omdat dit de eerste zaak was waar we echt goed geholpen werden en de prijs transparant was en ook binnen het budget lag wat we zelf hadden ingeschat. Als we meer tijd hadden denk ik dat we er misschien nog 1K op hadden kunnen besparen, maar op een gegeven moment wordt het uitzoeken en onderhandelen ook vermoeiend en moet er gewoon een knoop doorgehakt worden. Zeker als je bij jouw nieuwbouwwoning ook nog over een heleboel andere zaken moet beslissen en onderhandelen.
Met Superkeukens Utrecht tot dusver dus goede ervaringen, ook van horen zeggen van mensen die hier al eerder hebben besteld. Let wel op de vestigingen, de eigenaren verschillen en de ervaringen van klanten helaas dus ook. Utrecht, Amersfoort en Veenendaal zijn in ieder geval van dezelfde eigenaar.
Onze keuken:
Wij wilden een aardig grote U-keuken aangezien wij beiden fanatieke koks zijn en dus ook wel wat kritischer zijn op werkruimte en apparatuur. We hadden van tevoren al een idee over de opstelling en zijn dus vooral gaan shoppen op zoek naar een goede prijs en eventuele ingenieuze ideeën.
Dit is onze opstelling:

De kastjes worden hoogglans briljantwit en het werkblad lichtgrijs (betonkleur). We gaan voor een 4 cm hoog werkblad van keramiek met een klein opstaand randje. Ik wilde gelijk al keramiek, maar mijn vriendin vond de puntbelasting toch eng en wilde aanvankelijk voor gezoet composiet gaan. Ik geloof dat ik haar er inmiddels van heb overtuigd om toch voor keramiek te gaan, omdat dit alle positieve eigenschappen heeft op de puntbelasting na.
In één hoekkast zit dus zo'n Le Mans systeem en verder hebben we twee bovenkasten van een meter breed met vouwdeuren, veel brede laden en enkele kastjes.
Apparaten:
We waren vrij kritisch op de apparaten en hebben hier ook best wel wat duurder spul voor uitgezocht (zijn ook wat veeleisender op de eigenschappen en kwaliteit). De koelkast is duurder uitgevallen dan gepland, maar dat maakte in de prijs niet uit (deze was makkelijker leverbaar via deze keukenboer en daarom goedkoper, en tevens energiezuiniger). Voor de afzuigkap zijn wij in principe gebonden aan recirculatie, waarvoor ik eigenlijk mijn hart vasthoud, maar we gaan het eerst maar proberen met hopelijk goede kwaliteit recirculatie en als dat niet lekker werkt misschien toch maar iets met een gat in de gevel proberen...
Koel-/vriescombi: Siemens KI87SAF30
Bakoven: Siemens HB835GPS1
Afzuigkap: Siemens LC98BE542
Recirculatiemodule (CleanAir): Siemens LZ57300
Inductieplaat (80 cm): Siemens EX877LVC1E
Verder komt er nog een vaatwasser van Miele in met besteklade* en een Miele DGD 4635 hogedrukstoomoven. Deze twee apparaten kopen we zelf nog los, dus ook voor een scherpe winkelprijs, omdat er geen Miele geleverd werd via Superkeukens. Wel worden deze netjes meegenomen in de montage.
* Besteklade heb ik hele positieve ervaringen mee met een Miele vaatwasser, en na het bekijken van o.a. vaatwassers met besteklades van AEG, Siemens en Bosch ben ik er toch van overtuigd dat Miele hier het beste in is. Bij de spullen van Miele gaat er weinig kostbare ruimte verloren en als je het juiste type kiest kun je ook gewoon wijnglazen in het bovenste rek zetten, zonder dat je in de knoei komt met de besteklade. Bij de andere merken zie je dat de besteklade het bovenste rek toch wel snel in de weg zit, maar ik ben ook wel benieuwd of mensen deze spullen in huis hebben en hoe zij dit ervaren.
Al met al een flinke keuken met wat kostbare apparatuur erin, en wij betalen hier 14K voor inclusief montage à €1500,-. Ik denk dat dit een redelijke prijs is. Met veel shoppen en onderhandelen kan er wellicht nog iets vanaf maar daar hadden wij nu eenmaal geen tijd meer voor.
En dan de rest...
Het moeilijkste van alles: de achterwand. Zware twijfel wat we hiermee doen, glas of toch tegels? De muur van het kookgedeelte loopt helemaal door de woonkamer in, dus het liefst willen we die zo strak mogelijk houden. Alleen zo'n 'plakkaat' aan de muur achter de afzuigkap vind ik echt lelijk, maar een brede glasplaat blijft toch ook een plakkaat die dan aan het eind van de werkbank ineens ophoudt. Ook al gedacht om een soort design te maken met tegels, maar geen idee of dit in de praktijk ook mooi wordt. Het liefst hebben we gewoon één egale kleur die richting de woonkamer verder gaat, maar dan kwam ik bij betonstuc of tadelakt terecht, wat weer slecht tegen vet schijnt te kunnen. Vind het wel belangrijk dat er geen vlekken op de muur gaan komen bij het koken/mixen/bakken.
Wat te doen? Als iemand hier goede ideeën over heeft, be my guest!
Onderhandelen:
Wij hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning enkele weken geleden besteld, na zoveel mogelijk shoppen, bij Superkeukens in Utrecht. Eerst zijn we bij Keukenkampioen (DMG) geweest, puur ter oriëntatie op prijzen. Daar kan ik kort over zijn: wegrennen en nooit meer terugkomen. (Tenzij je trek hebt in bitterballen en toch geen keuken gaat kopen.
Onze projectleverancier was Voortman, maar hier hadden we geen goede ervaring mee. Na vier uur praten was het alleen maar over geld (en auto's

Mede door de tijdsdruk met de deadlines van nieuwbouw zijn we uiteindelijk vrij snel akkoord gegaan bij Superkeukens, omdat dit de eerste zaak was waar we echt goed geholpen werden en de prijs transparant was en ook binnen het budget lag wat we zelf hadden ingeschat. Als we meer tijd hadden denk ik dat we er misschien nog 1K op hadden kunnen besparen, maar op een gegeven moment wordt het uitzoeken en onderhandelen ook vermoeiend en moet er gewoon een knoop doorgehakt worden. Zeker als je bij jouw nieuwbouwwoning ook nog over een heleboel andere zaken moet beslissen en onderhandelen.
Met Superkeukens Utrecht tot dusver dus goede ervaringen, ook van horen zeggen van mensen die hier al eerder hebben besteld. Let wel op de vestigingen, de eigenaren verschillen en de ervaringen van klanten helaas dus ook. Utrecht, Amersfoort en Veenendaal zijn in ieder geval van dezelfde eigenaar.
Onze keuken:
Wij wilden een aardig grote U-keuken aangezien wij beiden fanatieke koks zijn en dus ook wel wat kritischer zijn op werkruimte en apparatuur. We hadden van tevoren al een idee over de opstelling en zijn dus vooral gaan shoppen op zoek naar een goede prijs en eventuele ingenieuze ideeën.
Dit is onze opstelling:

De kastjes worden hoogglans briljantwit en het werkblad lichtgrijs (betonkleur). We gaan voor een 4 cm hoog werkblad van keramiek met een klein opstaand randje. Ik wilde gelijk al keramiek, maar mijn vriendin vond de puntbelasting toch eng en wilde aanvankelijk voor gezoet composiet gaan. Ik geloof dat ik haar er inmiddels van heb overtuigd om toch voor keramiek te gaan, omdat dit alle positieve eigenschappen heeft op de puntbelasting na.
In één hoekkast zit dus zo'n Le Mans systeem en verder hebben we twee bovenkasten van een meter breed met vouwdeuren, veel brede laden en enkele kastjes.
Apparaten:
We waren vrij kritisch op de apparaten en hebben hier ook best wel wat duurder spul voor uitgezocht (zijn ook wat veeleisender op de eigenschappen en kwaliteit). De koelkast is duurder uitgevallen dan gepland, maar dat maakte in de prijs niet uit (deze was makkelijker leverbaar via deze keukenboer en daarom goedkoper, en tevens energiezuiniger). Voor de afzuigkap zijn wij in principe gebonden aan recirculatie, waarvoor ik eigenlijk mijn hart vasthoud, maar we gaan het eerst maar proberen met hopelijk goede kwaliteit recirculatie en als dat niet lekker werkt misschien toch maar iets met een gat in de gevel proberen...

Verder komt er nog een vaatwasser van Miele in met besteklade* en een Miele DGD 4635 hogedrukstoomoven. Deze twee apparaten kopen we zelf nog los, dus ook voor een scherpe winkelprijs, omdat er geen Miele geleverd werd via Superkeukens. Wel worden deze netjes meegenomen in de montage.
* Besteklade heb ik hele positieve ervaringen mee met een Miele vaatwasser, en na het bekijken van o.a. vaatwassers met besteklades van AEG, Siemens en Bosch ben ik er toch van overtuigd dat Miele hier het beste in is. Bij de spullen van Miele gaat er weinig kostbare ruimte verloren en als je het juiste type kiest kun je ook gewoon wijnglazen in het bovenste rek zetten, zonder dat je in de knoei komt met de besteklade. Bij de andere merken zie je dat de besteklade het bovenste rek toch wel snel in de weg zit, maar ik ben ook wel benieuwd of mensen deze spullen in huis hebben en hoe zij dit ervaren.
Al met al een flinke keuken met wat kostbare apparatuur erin, en wij betalen hier 14K voor inclusief montage à €1500,-. Ik denk dat dit een redelijke prijs is. Met veel shoppen en onderhandelen kan er wellicht nog iets vanaf maar daar hadden wij nu eenmaal geen tijd meer voor.
En dan de rest...
Het moeilijkste van alles: de achterwand. Zware twijfel wat we hiermee doen, glas of toch tegels? De muur van het kookgedeelte loopt helemaal door de woonkamer in, dus het liefst willen we die zo strak mogelijk houden. Alleen zo'n 'plakkaat' aan de muur achter de afzuigkap vind ik echt lelijk, maar een brede glasplaat blijft toch ook een plakkaat die dan aan het eind van de werkbank ineens ophoudt. Ook al gedacht om een soort design te maken met tegels, maar geen idee of dit in de praktijk ook mooi wordt. Het liefst hebben we gewoon één egale kleur die richting de woonkamer verder gaat, maar dan kwam ik bij betonstuc of tadelakt terecht, wat weer slecht tegen vet schijnt te kunnen. Vind het wel belangrijk dat er geen vlekken op de muur gaan komen bij het koken/mixen/bakken.
Glas (transparant) achter je kookplaat en de rest van je wandafwerking lijkt redelijk ononderbroken door te lopen. Vlekken en spatten zijn onvermijdelijk dus kiezen voor iets dat makkelijk en goed schoon te maken is gaat je helpen (en met de goede afmetingen).
Tegels in een patroon kan best mooi zijn maar is in het algemeen een stuk minder strak en rustig. En persoonlijk heb ik een hekel aan voegen in een keuken.
Tegels in een patroon kan best mooi zijn maar is in het algemeen een stuk minder strak en rustig. En persoonlijk heb ik een hekel aan voegen in een keuken.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 07-04-2017 14:10 ]
Dat lijkt potverdorie veel op de keuken die wij ins ons nieuwbouwhuis hebben laten plaatsen. Vrijwel exact dezelfde opstelling en maatvoeringen, alleen een andere kleur. Apparatuur inrichting is ook vrijwel hetzelfde als wij hebben gekozen (wij hebben alleen geen stoomoven) maar een combioven en een grote hete luchtoven (beide serie8 van Bosch).Sarrr schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:08:
Onze keuken:
Dit is onze opstelling:
[afbeelding]
[afbeelding]
Welk merk kastjes hebben jullie gekozen als ik vragen mag?
Voor die opstelling en die apparatuur is 14K in mijn ogen een redelijke prijs. Zoals je zegt had je er met harde onderhandelingen en prijsvergelijkingen nog wel wat af kunnen schrapen, maar aan de andere is goed soms ook gewoon goed genoeg.
Mocht de recirculatie nou niet bevallen, en die kans is reëel want je houdt altijd kooklucht over in je woonkamer bij recirculatie, kan ik je een plasmafilter aanbevelen. Dan hoef je niet in je buitenmuur te gaan boren (met de kans op warmte / isolatielekken etc) en heb je geen last meer van luchtjes. De plasma filter wordt in de wandschouw op de motor van de afzuigkap aangesloten en vernietigd geurtjes en overige schadelijke stoffen. Is aan te schaffen voor ongeveer €750 en zou 10 tot 15 jaar mee moeten gaan.Apparaten:
Voor de afzuigkap zijn wij in principe gebonden aan recirculatie, waarvoor ik eigenlijk mijn hart vasthoud, maar we gaan het eerst maar proberen met hopelijk goede kwaliteit recirculatie en als dat niet lekker werkt misschien toch maar iets met een gat in de gevel proberen...
Meer informatie op https://www.plasmamade.nl/. Wij hebben deze ook geïnstalleerd en zijn er na onze eerste week koken in ons nieuwe huis zéér tevreden over!
Succes met alle overige keuzes die op je pad komen na de aanschaf van je nieuwbouw
We willen keuken voor huis waar we 10 juli de sleutel van krijgen.
Zijn bij de keukenkampioen geweest, en bij lokale keukenboer die levert
wat denken jullie qua prijs? en iemand nog suggesties?
MEUBELEN: (van links naar rechts)
- steunwand voor naast de vaatwasser
- passtuk in front-uitvoering voor links naast de vaatwasser
- deur voor volledig geïntegreerde vaatwasser 60cm
- onderkast 600mm breed voor inbouw spoelbak
- onderhoekkast met doorgaande deur, 2 volledig uitzwenkbare draaiplateaus le mans
- onderkast 900mm breed met twee grote korfladen, achter bovenste korflade een binnenlade
- bestekindeling kunststof gratis
- onderkast 900mm breed met twee grote korfladen, achter bovenste korflade een binnenlade
- paneel voor naast de hoge kast in HLD hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- hoge kast 600mm breed voor inbouw oven 59cm en vriezer 88cm
- hoge kast 600mm breed voor inbouw oven 59cm en onder legplanken
- hoge kast 600mm breed voor inbouw koeler 140cm (opm: hierbij ziet u dat ik
de greep op dezelfde hoogte houd als de grepen van de hoge kasten ernaast)
- paneel voor naast de hoge kast in hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- paneel voor bovenop de hoge kasten in hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- plint hoogglans gelakt 10cm hoog afm. Volgens specificaties tekening keuken
- geïntegreerde greep 868 trimm kleur inox
APPARATUUR:
- Bosch wandschouwkap verticaal design 90cm breed (ambientlight, 12 verschillende kleuren),
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...andschouwkappen/DWF97RW69
- Bosch bakoven met stoom, nis-hoogte 59cm, home-connect,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...s/stoombakovens/HSG856XS6
- Bosch bakoven met magnetron, nis-hoogte 59cm,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...s-met-magnetron/HMG636BS1
- Bosch induktiekookplaat 90cm breed, wo. flex-inductie,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...ctiekookplaten/PXX995DC1E
- Bosch koeler 140cm hoog incl. vers-lade (levensmiddelen tot 3 keer langer vers)
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...bouw-koelkasten/KIF51SD30
- Bosch integreerbare vrieskast 88cm, a++,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...ouw-vrieskasten/GIV21AD30
- Bosch geïntegreerde vaatwasser 60cm type sba68tx02n (pas nieuw op de markt)
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td] adviesprijs korting 40%
Vaatwasser 60cm SBA68IX02N € 1.299,00 € 779,40
Inductie kookplaat 90 cm PXX995KX1E € 2.299,00 € 1.379,40
Afzuigkap 90 cm DWF97RW69 € 2.349,00 € 1.409,40
oven/stoom 60 cm HSG856XS6 € 2.499,00 € 1.499,40
combi oven 60 cm HMGS636B1 € 1.899,00 € 1.139,40
koelkast 140 cm KIF51SD30 € 1.369,00 € 821,40
vriezer 88 cm GIV21AD30 € 919,00 € 551,40[/td]
composiet blad 6cm dik, quooker,
https://www.dropbox.com/s/ni3gfox1razt81z/keuken.JPG?dl=0
Zijn bij de keukenkampioen geweest, en bij lokale keukenboer die levert
wat denken jullie qua prijs? en iemand nog suggesties?
MEUBELEN: (van links naar rechts)
- steunwand voor naast de vaatwasser
- passtuk in front-uitvoering voor links naast de vaatwasser
- deur voor volledig geïntegreerde vaatwasser 60cm
- onderkast 600mm breed voor inbouw spoelbak
- onderhoekkast met doorgaande deur, 2 volledig uitzwenkbare draaiplateaus le mans
- bestekindeling kunststof gratis
- paneel voor naast de hoge kast in HLD hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- hoge kast 600mm breed voor inbouw oven 59cm en vriezer 88cm
- hoge kast 600mm breed voor inbouw oven 59cm en onder legplanken
- hoge kast 600mm breed voor inbouw koeler 140cm (opm: hierbij ziet u dat ik
de greep op dezelfde hoogte houd als de grepen van de hoge kasten ernaast)
- paneel voor naast de hoge kast in hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- paneel voor bovenop de hoge kasten in hoogglans lak 19mm dik naadloos afgewerkt
- plint hoogglans gelakt 10cm hoog afm. Volgens specificaties tekening keuken
- geïntegreerde greep 868 trimm kleur inox
APPARATUUR:
- Bosch wandschouwkap verticaal design 90cm breed (ambientlight, 12 verschillende kleuren),
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...andschouwkappen/DWF97RW69
- Bosch bakoven met stoom, nis-hoogte 59cm, home-connect,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...s/stoombakovens/HSG856XS6
- Bosch bakoven met magnetron, nis-hoogte 59cm,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...s-met-magnetron/HMG636BS1
- Bosch induktiekookplaat 90cm breed, wo. flex-inductie,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...ctiekookplaten/PXX995DC1E
- Bosch koeler 140cm hoog incl. vers-lade (levensmiddelen tot 3 keer langer vers)
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...bouw-koelkasten/KIF51SD30
- Bosch integreerbare vrieskast 88cm, a++,
zie ook: http://www.bosch-home.nl/...ouw-vrieskasten/GIV21AD30
- Bosch geïntegreerde vaatwasser 60cm type sba68tx02n (pas nieuw op de markt)
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td] adviesprijs korting 40%
Vaatwasser 60cm SBA68IX02N € 1.299,00 € 779,40
Inductie kookplaat 90 cm PXX995KX1E € 2.299,00 € 1.379,40
Afzuigkap 90 cm DWF97RW69 € 2.349,00 € 1.409,40
oven/stoom 60 cm HSG856XS6 € 2.499,00 € 1.499,40
combi oven 60 cm HMGS636B1 € 1.899,00 € 1.139,40
koelkast 140 cm KIF51SD30 € 1.369,00 € 821,40
vriezer 88 cm GIV21AD30 € 919,00 € 551,40[/td]
composiet blad 6cm dik, quooker,
https://www.dropbox.com/s/ni3gfox1razt81z/keuken.JPG?dl=0
Welk merk werkblad, en keuken heb je hier dan eigenlijk?Sarrr schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:08:
Zo, helaas zelf net iets te laat dit topic ontdekt vanuit het grote nieuwbouwtopic en alles met veel interesse doorgelezen. Even een samenvatting van ons keukenverhaal.![]()
Onderhandelen:
Wij hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning enkele weken geleden besteld, na zoveel mogelijk shoppen, bij Superkeukens in Utrecht. Eerst zijn we bij Keukenkampioen (DMG) geweest, puur ter oriëntatie op prijzen. Daar kan ik kort over zijn: wegrennen en nooit meer terugkomen. (Tenzij je trek hebt in bitterballen en toch geen keuken gaat kopen.)
Onze projectleverancier was Voortman, maar hier hadden we geen goede ervaring mee. Na vier uur praten was het alleen maar over geld (en auto's) gegaan (mede doordat ik al een apparatenlijstje met winkelprijzen bij me had en de beste man mij ervan probeerde te overtuigen dat ik voor 12K aan apparaten had uitgezocht, wat dus niet zo was) en wisten we qua details van de keuken nog steeds niet waar we aan toe waren. Ondanks de stelpost van €7500,- tegenover een casco-teruggave van €5500,- bleken we bij andere zaken even duur of goedkoper uit te zijn. Dat verhaal van 'bij de projectleverancier krijg je meer korting' ging bij ons dus zeker niet op en wij gingen weg met een geïrriteerd gevoel, een prijs waar we absoluut niet tevreden mee waren en geen idee hoe onze keuken er nu precies uit zou komen te zien.
Onze keuken:
Dit is onze opstelling:
[afbeelding]
[afbeelding]
Apparaten:
We waren vrij kritisch op de apparaten en hebben hier ook best wel wat duurder spul voor uitgezocht (zijn ook wat veeleisender op de eigenschappen en kwaliteit). De koelkast is duurder uitgevallen dan gepland, maar dat maakte in de prijs niet uit (deze was makkelijker leverbaar via deze keukenboer en daarom goedkoper, en tevens energiezuiniger). Voor de afzuigkap zijn wij in principe gebonden aan recirculatie, waarvoor ik eigenlijk mijn hart vasthoud, maar we gaan het eerst maar proberen met hopelijk goede kwaliteit recirculatie en als dat niet lekker werkt misschien toch maar iets met een gat in de gevel proberen...![]()
Verder komt er nog een vaatwasser van Miele in met besteklade* en een Miele DGD 4635 hogedrukstoomoven. Deze twee apparaten kopen we zelf nog los, dus ook voor een scherpe winkelprijs, omdat er geen Miele geleverd werd via Superkeukens. Wel worden deze netjes meegenomen in de montage.![]()
En dan de rest...
Wij hebben voor een bedrag van 16.000 EURO het volgende aanbod gekregen:

Afmetingen:
2,85m (zijde raam)
3,05m (links)
3,05m (rechts)
Apparatuur:
HB676GBS1 Oven
EH845BFB1E Inductie
LC87KHM60 Afzuig
KI86NAD30 Koelvries
SX636X03IE Vaatwasser
BF634LGS1 Magnetron
Ben nog niet helemaal tevreden met het apparatuur, ik wil namelijk nog een ander kookplaat, afzuigkap en vaatwasser.
Werkblad:
Dekton, met opstaand randje a 10cm
Merk keuken:
Ballerina
Met Le Mans draaisysteem
Hoge kastjes bevatten led lampjes
Laat maar horen
[ Voor 0% gewijzigd door seanpaul op 07-04-2017 16:01 . Reden: afmetingen erbij gezet ]
Zijn er hier mensen die voor de raam koken? En hoe ga je dan om met de afzuigkap? In plafond of zo'n fancy zuigding langs de kookpot
We hebben bijna geheel raam voor de keuken zitten straks, maar een eiland behoort ook tot de mogelijkheden. Ik ben alleen nog niet zo overtuigd van een kookeiland (wordt een leefkeuken) omdat ze vaak mega lomp zijn en dus veel ruimte innemen
Mijn boefje is liev!
Ik vind het een mooie keuken maar ik vind hem erg duur voor de apparatuur die er in zit. Ik weet niet wat voor blad er op ligt en of je ook nog iets van een qooker er in hebt zitten maar ik zou eerder een prijs van 11k 12k verwachten. Je hebt er niet echt super dure apparatuur er in zitten. Zelf heb ik alles Siemens en dan overal de hoogste lijn van. Ik heb zelf 14k voor mijn leuken betaald. Ergens in dit topic staat mijn apparatuur lijstje.seanpaul schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:00:
[...]
Welk merk werkblad, en keuken heb je hier dan eigenlijk?
Wij hebben voor een bedrag van 16.000 EURO het volgende aanbod gekregen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Afmetingen:
2,85m (zijde raam)
3,05m (links)
3,05m (rechts)
Apparatuur:
HB676GBS1 Oven
EH845BFB1E Inductie
LC87KHM60 Afzuig
KI86NAD30 Koelvries
SX636X03IE Vaatwasser
BF634LGS1 Magnetron
Ben nog niet helemaal tevreden met het apparatuur, ik wil namelijk nog een ander kookplaat, afzuigkap en vaatwasser.
Werkblad:
Dekton, met opstaand randje a 10cm
Merk keuken:
Ballerina
Met Le Mans draaisysteem
Hoge kastjes bevatten led lampjes
Laat maar horenis het de prijs van 16.000 euro waard?
Vergelijk je apparatuur eens op een site als Keukenloods. Dan krijg je een beetje een realistisch beeld van wat je apparatuur kost.
Game PC
Nou zoals bovengenoemd heb ik er een Dekton werkblad inzitten. Ik ben het overigens met je eens hoor dat het (te) duur is. Ik zal je tip meenemen en even een vergelijking doen met wat jij hebt en wat de prijzen zijn op keukenloods, thnxShunt schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:59:
[...]
Ik vind het een mooie keuken maar ik vind hem erg duur voor de apparatuur die er in zit. Ik weet niet wat voor blad er op ligt en of je ook nog iets van een qooker er in hebt zitten maar ik zou eerder een prijs van 11k 12k verwachten. Je hebt er niet echt super dure apparatuur er in zitten. Zelf heb ik alles Siemens en dan overal de hoogste lijn van. Ik heb zelf 14k voor mijn leuken betaald. Ergens in dit topic staat mijn apparatuur lijstje.
Vergelijk je apparatuur eens op een site als Keukenloods. Dan krijg je een beetje een realistisch beeld van wat je apparatuur kost.
EDIT1: Ik zie dat je ruwweg 50% minder betaalt voor je apparatuur (t.o.v. het adviesprijs)
[ Voor 5% gewijzigd door seanpaul op 07-04-2017 19:29 ]
Een korte vraag.. Als ik een keuken zou kopen zonder apparatuur, omdat ik dat elders los wil bestellen wegens de prijs, hoe gaat dat dan met inbouw? Houdt de keukenverkoper rekening hiermee, of bouwen zij het in? Ik neem dan aan de inbouwmaten redelijk universeel zijn..
Wapex 660 mat 2 componenten verf gebruiken voor die hele muur en dan gewoon het stuc schilderen. Dat vormt een laagje epoxyhars en wordt kneiterhard en een soort van mat laagje kunsstof.Sarrr schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:08:
En dan de rest...
Het moeilijkste van alles: de achterwand. Zware twijfel wat we hiermee doen, glas of toch tegels? De muur van het kookgedeelte loopt helemaal door de woonkamer in, dus het liefst willen we die zo strak mogelijk houden.
seanpaul schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:00:
[...]
Welk merk werkblad, en keuken heb je hier dan eigenlijk?
Wij hebben de Super+ UGL, wat als het goed is van Schüller komt (UGL P111G). Qua werkblad staat er nu nog composiet op de factuur, maar dit konden we kosteloos nog aanpassen naar keramiek (alle steensoorten kosten hier hetzelfde volgens de verkoper). Hier wordt 'Dekker' genoemd, dus ik denk dat een keramieken werkblad hier ook vandaan komt. Ik heb me hier echter niet in verdiept verder, of dit goed is of niet.El_Fregadero schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:29:
[...]
Welk merk kastjes hebben jullie gekozen als ik vragen mag?
Voor die opstelling en die apparatuur is 14K in mijn ogen een redelijke prijs. Zoals je zegt had je er met harde onderhandelingen en prijsvergelijkingen nog wel wat af kunnen schrapen, maar aan de andere is goed soms ook gewoon goed genoeg.
[...]
Mocht de recirculatie nou niet bevallen, en die kans is reëel want je houdt altijd kooklucht over in je woonkamer bij recirculatie, kan ik je een plasmafilter aanbevelen. Dan hoef je niet in je buitenmuur te gaan boren (met de kans op warmte / isolatielekken etc) en heb je geen last meer van luchtjes. De plasma filter wordt in de wandschouw op de motor van de afzuigkap aangesloten en vernietigd geurtjes en overige schadelijke stoffen. Is aan te schaffen voor ongeveer €750 en zou 10 tot 15 jaar mee moeten gaan.
Meer informatie op https://www.plasmamade.nl/. Wij hebben deze ook geïnstalleerd en zijn er na onze eerste week koken in ons nieuwe huis zéér tevreden over!
Succes met alle overige keuzes die op je pad komen na de aanschaf van je nieuwbouw
@El_Fregadero Bedankt voor de tips! We hebben nu dus die CleanAir-unit dus ik ben al heel benieuwd wat die gaat doen, en in Inspiratiehuis 20/20 hebben we ook een heel nieuw filter gezien van Siemens dat nog niet officieel op de markt is, maar zeer onderhoudszuinig en schoon te maken door te regenereren in de oven.
Top! Ik denk dat wij alleen niet direct gaan stuccen, eerder renovlies + verf erover of misschien wel direct op de muur voorstrijken en verven. Zou dat met dit spul ook mogelijk zijn? En valt hier in een later stadium nog stuc overheen te brengen?JvS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:06:
[...]
Wapex 660 mat 2 componenten verf gebruiken voor die hele muur en dan gewoon het stuc schilderen. Dat vormt een laagje epoxyhars en wordt kneiterhard en een soort van mat laagje kunsstof.
Wij hebben dit ook overwogen en het ligt aan de leverancier. Ze zijn hier uiteraard niet blij mee dus willen ze een grotere marge behalen op de kastjes etc. Het zal zeker iets schelen in de prijs, maar ze kunnen wel moeilijk gaan doen met montage en garantie. Bij ons worden twee apparaten dan wel gemonteerd die we zelf halen, omdat die gewoon niet geleverd worden.pixels66 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:05:
Een korte vraag.. Als ik een keuken zou kopen zonder apparatuur, omdat ik dat elders los wil bestellen wegens de prijs, hoe gaat dat dan met inbouw? Houdt de keukenverkoper rekening hiermee, of bouwen zij het in? Ik neem dan aan de inbouwmaten redelijk universeel zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door Sarrr op 08-04-2017 10:57 ]
Wij hebben een ikea keuken en willen een niet ikea vaatwasser.
Heeft iemand ervaring of de SBV99M30NL zou passen in een Ikea keuken?
Ga vooral niet met een schuifsysteem aan de slag dat op internet te vinden is. Dat heb ik geprobeerd en dat was verschrikkelijke troep. Gewone vaatwassers passen in een Ikea keuken als je het frontpaneel circa 7cm laat oversteken aan de bovenkant. Diezelfde 7cm moet je tussen blad en vaatwasser vullen. Ik heb dat gewoon met vuren balkjes gedaan en afgwerkt met een strook dibond. Dat is alleen maar zichtbaar als de vaatwasserdeur open staat.Reveal! schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:03:
Wij hebben een ikea keuken en willen een niet ikea vaatwasser.
Ik heb hele slechte ervaringen met Ikea vaatwassers. In mijn keuken had ik er twee en die zijn beide binnen het jaar meerdere keren stuk gegaan. Uiteindelijk gewoon vervangen met Miele vaatwassers terwijl er zelfs nog garantie op zat.
Ikea heeft nu zelf ook een glij systeem werkt dat ook niet?orf schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:20:
[...]
Ga vooral niet met een schuifsysteem aan de slag dat op internet te vinden is. Dat heb ik geprobeerd en dat was verschrikkelijke troep. Gewone vaatwassers passen in een Ikea keuken als je het frontpaneel circa 7cm laat oversteken aan de bovenkant. Diezelfde 7cm moet je tussen blad en vaatwasser vullen. Ik heb dat gewoon met vuren balkjes gedaan en afgwerkt met een strook dibond. Dat is alleen maar zichtbaar als de vaatwasserdeur open staat.
Ik heb hele slechte ervaringen met Ikea vaatwassers. In mijn keuken had ik er twee en die zijn beide binnen het jaar meerdere keren stuk gegaan. Uiteindelijk gewoon vervangen met Miele vaatwassers terwijl er zelfs nog garantie op zat.
Heb inderdaad slechte reviews gelezen over de vaatwassers van Ikea.
Het is bedoeld voor betonnen garagevloeren, maar hoe mooi het dan wordt hangt af van hoe glad je muren zijn. Eroverheen stuccen zal denk ik niet echt lukken. Gevoelsmatig gaat dat alles behalve hechten.Sarrr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:54:
[...]
Top! Ik denk dat wij alleen niet direct gaan stuccen, eerder renovlies + verf erover of misschien wel direct op de muur voorstrijken en verven. Zou dat met dit spul ook mogelijk zijn? En valt hier in een later stadium nog stuc overheen te brengen?
Inbouwmaten zijn universeel. Let alleen op dat je met een vaatwasser de hoogte van de plint en kastje passend hebt.pixels66 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:05:
Inbouwen kan je ook helemaal lost laten doen. Ik heb de kastjes en indeling van kvik, apparatuur her en der online, werkblad bij een specialist en installatie door een vakman laten doen. Daar bespaar je dan iets van 15% mee op de kvik prijs.
[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 08-04-2017 13:28 ]
Ik heb geen ervaring met een glijsysteem van Ikea. Die ik had heette Adapt-r (o.i.d.). Ik kan dus niets zeggen over het systeem van Ikea. Wel vind ik de vaste montage van de deur heel goed werken. Of je de loze ruimte nu onder of boven de vaatwasser hebt, maakt mij niet uit, wel dat de deur solide voelt en gemakkelijk open en dicht gaat.Reveal! schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:52:
Ikea heeft nu zelf ook een glij systeem werkt dat ook niet?
Vraag voor een vriend van mij: iemand die een beetje weet welke non-DMG zaken 'hofleverancier' zijn van Siemens apparatuur (ivm evt hogere mogelijke korting aka scherpere netto prijs)?
[ Voor 7% gewijzigd door RUFFNECK op 08-04-2017 16:20 ]
We willen een klimaat kast in het kookeiland. Heeft iemand ervaring hier mee? Tips?
Eind van de maand gaan we voor de laatste keer naar Voortman keukens om alles nog 1 keer door te nemen voor dat het definitief wordt. Het wordt waarschijnlijk toch mat in plaats van hoogglans.
Eind van de maand gaan we voor de laatste keer naar Voortman keukens om alles nog 1 keer door te nemen voor dat het definitief wordt. Het wordt waarschijnlijk toch mat in plaats van hoogglans.
Aswa en nuva zijn volgens mij "hof leverancier" als in ze leveren studioline apparatuur. En kortingen of meer kortingen als een bedrijf hofleverancier is weet ik niet of dat op gaat. Aangezien online keuken boeren meer korting lijken te geven. Ga uit van een redelijke prijs van 50/60% korting op catalogus prijs.RUFFNECK schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:19:
Vraag voor een vriend van mij: iemand die een beetje weet welke non-DMG zaken 'hofleverancier' zijn van Siemens apparatuur (ivm evt hogere mogelijke korting aka scherpere netto prijs)?
Game PC
Studioline is de lijn die via resellers (keukenboeren) geleverd wordt.Shunt schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:35:
[...]
Aswa en nuva zijn volgens mij "hof leverancier" als in ze leveren studioline apparatuur. En kortingen of meer kortingen als een bedrijf hofleverancier is weet ik niet of dat op gaat. Aangezien online keuken boeren meer korting lijken te geven. Ga uit van een redelijke prijs van 50/60% korting op catalogus prijs.
Dat zou ze onderscheidend moeten maken van online bedrijven die alleen apparatuur leveren. Studioline is vaak moeilijker of niet online te vinden.
Verder kan iedere keukenboer je een aanzienlijke korting geven op je apparatuur.
Het is vaak een kwestie van hoeveel die winkel omzet.
Onze keukenleverancier had betere inkoopvoorwaarden op Bosch, terwijl dat precies hetzelfde spul is als Siemens (zelfde holding, zelfde apparatuur van binnen).
Wij hebben die (kleine) meerprijs voor lief genomen, vanwege het uiterlijk van de apparatuur. De prijzen die ik bij mijn keukenboer kreeg, zaten dicht bij online prijzen.
Niet op de website, maar wel te krijgen als je het vraagt (om een offerte). Wij hebben het via keukenloods.Dirtbiter schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:45:
[...]
Studioline is de lijn die via resellers (keukenboeren) geleverd wordt.
Dat zou ze onderscheidend moeten maken van online bedrijven die alleen apparatuur leveren. Studioline is vaak moeilijker of niet online te vinden.
Wij hebben de specifieke apparaten doorgegeven aan keukenboer. En die zal het allemaal monteren. Was ook suggestie van keukenboer : apparaten elders kopen.pixels66 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:05:
[ Voor 37% gewijzigd door Arcadius op 10-04-2017 10:32 ]
Dat glij systeem is er alleen voor vaatwassers van Ikea zelf en niet voor 'andere' merken aldus de Ikea zelf. Wij gaan waarschijnlijk ook voor de oplossing zoals hierboven aangedragen. Enige andere oplossing zou zijn om een Bosch/Siemens vaatwasser met vario scharnier te gaan gebruiken zodat er een hoger model in past. Echter kan ik hier maar bar weinig ervaringen over vinden behalve de standaard Bosch/Siemens filmpjes.Reveal! schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:52:
[...]
Ikea heeft nu zelf ook een glij systeem werkt dat ook niet?
Heb nu een AEG FSE72610P gekozen, deze heeft de goede hoogte en inderdaad een vario scharnier.la_fusion schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:33:
[...]
Dat glij systeem is er alleen voor vaatwassers van Ikea zelf en niet voor 'andere' merken aldus de Ikea zelf. Wij gaan waarschijnlijk ook voor de oplossing zoals hierboven aangedragen. Enige andere oplossing zou zijn om een Bosch/Siemens vaatwasser met vario scharnier te gaan gebruiken zodat er een hoger model in past. Echter kan ik hier maar bar weinig ervaringen over vinden behalve de standaard Bosch/Siemens filmpjes.
Ben benieuwd hoe deze het doet, kan verder geen reviews er van vinden.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1