Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Volgens mij heb ik nog niet onze keuken laten zien:

Net na oplevering:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7yzbyzv0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ay0pm4fu0jed.jpg

Na gesausde wand:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/skhlwoi1d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6bum5oauj.jpg

Keuken komt bij Tieleman vandaan en is van het merk Snaidero, deze heeft greeploos met een dubbele rvs binnenrand, zodat je niet het hout van de deur vast hebt.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/h73bba.jpg

Blad is composiet van Arte (Gris Vulcano)

Apparatuur is allemaal IQ700 van Siemens, behalve de kookplaat die is van Miele met een afzuiging onder de grond door naar buiten.

Ps waar zitten de twee vaatwassers :-):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tp061mo4.jpg

Nu moeten we nog op zoek naar verlichting boven het eiland en boven de wasbak. En moet er nog een tv aan de wand komen bij het lage deel.

[ Voor 3% gewijzigd door sanvv78 op 06-10-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
@sanvv78 Heel leuk die zwarte greeplijst in de witte kastenwand. De keuken is huge, het huis vast ook dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanvv78
My-life schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:11:
@sanvv78 Heel leuk die zwarte greeplijst in de witte kastenwand. De keuken is huge, het huis vast ook dan.
Dank je, de keuken staat in dit huis ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dmb80plk1prv.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
@sanvv78 Tja daar kunnen sommigen alleen van dromen 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DaWayne schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:14:
[...]
Mijn advies, doe rustig aan joh, komt wel goed.

Als ik jouw historie in dit topic een beetje heb gevolgd ben je meerdere keren (last minute) geswitcht van leverancier (keukens, verbouwing, apparatuur, montage). Ik denk dat je uiteindelijk iemand ja hebt laten zeggen, terwijl hij dat beter niet had kunnen doen.

Daarnaast zie/hoor ik om mij heen vaak na weken/maanden nog mensen langskomen om de keuken te fixen/afmonteren, dus wellicht blaas je het op en heeft het een paar weekjes nodig.
Artbij schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:26:
[...]
Jij bent op die zaak "die kerel die elke dag belt/mail" en om die reden rent er niemand voor je. Ook omdat je maar een klein probleem hebt....
Ik hou d'r maar over op.

Geen zin in deze welles/nietes discussie waarbij een verzakende keukenboer en monteur door jullie in het gelijk word gesteld en ik het blijkbaar allemaal verkeerd zie.

Achteraf had ik niet moeten pinnen voordat ze volledig klaar waren met het werk en ik de kans had gekregen de installatie volledig na te lopen. Dure wijze les dus. Volgende keer beter.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:49:
[...]

[...]

Ik hou d'r maar over op.

Geen zin in deze welles/nietes discussie waarbij een verzakende keukenboer en monteur door jullie in het gelijk word gesteld en ik het blijkbaar allemaal verkeerd zie.

Achteraf had ik niet moeten pinnen voordat ze volledig klaar waren met het werk en ik de kans had gekregen de installatie volledig na te lopen. Dure wijze les dus. Volgende keer beter.
Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Natuurlijk moet alles opgelost worden, en heb je recht op een nette keuken. Dat zal iedereen met je eens zijn.

De manier waarop valt bij de meesten wel verkeerd. En zoals hierboven al aangegeven, als je je zo ook richting de leverancier opstelt, is de kans vrij groot aanwezig dat ze klaar met je zijn en het alleen maar langer gaat duren.

Met honing vang je meer vliegen dan met azijn...

Maak je niet zo druk, besteed die energie aan belangrijker zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Natuurlijk moet alles opgelost worden, en heb je recht op een nette keuken. Dat zal iedereen met je eens zijn.

De manier waarop valt bij de meesten wel verkeerd. En zoals hierboven al aangegeven, als je je zo ook richting de leverancier opstelt, is de kans vrij groot aanwezig dat ze klaar met je zijn en het alleen maar langer gaat duren.

Geloof me, ik ben absoluut niet het type dat begint met zich dwingend opstellen maar ook mijn geduld en begrip is een keer op en dán word ik inderdaad een heel lastige klant.

Logischerwijs ontbreken hier in deze discussie wat details die misschien de situatie iets nuanceren en begrijpelijker maken waarom ik inmiddels mijn geduld verloren ben.

Om het topic niet nóg verder te laten ontsporen doe ik er denk ik verstandig aan die niet alsnog toe te voegen, het is er al lang genoeg over gegaan. Ik hoop iig over niet al te lange tijd dan *eindelijk* foto's van de keuken te kunnen laten zien. :) (En in Hsb-3 in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" ook foto's van de badkamer.)

Oh, en de zgn. crematorium-stand (pyrolyse) op een oven is leuk, maar ehm, we hadden beter eerst de handleiding even kunnen lezen. :) Woonkamer en keuken vol rook, noodgedwongen maar even alles open. Volgende keer toch eerst maar even een doekje door de oven heen én pyrolyse niet aanzetten als we net willen gaan ontbijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:10
MikeyMan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Het is natuurlijk ook wel zo dat, als je het op z'n beloop laat gaan, je ook de kans hebt dat het langer gaat duren. Het is lastig om een goede balans te vinden tussen het er boven op zitten en het afwachten totdat er wat gaat gebeuren.
Ik lijk nu ook in soortgelijke situatie te belanden, waarbij B&K niets meer van zich laat horen, nadat zij mij verzochten om z.s.m. te reageren op een (incomplete) servicemelding ivm het vervangen van het werkblad. Ik wacht het dus nog even af.

[ Voor 11% gewijzigd door Lassy op 07-10-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lassy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Het is natuurlijk ook wel zo dat, als je het op z'n beloop laat gaan, je ook de kans hebt dat het langer gaat duren. Het is lastig om een goede balans te vinden tussen het er boven op zitten en het afwachten totdat er wat gaat gebeuren.
Ik begin nu ook in soortgelijke situatie te komen, waarbij B&K niets meer van zich laat horen, nadat zij mij verzochten om z.s.m. te reageren op een (incomplete) servicemelding ivm het vervangen van het werkblad. Ik wacht het dus nog even af.
B&K is dan ook wel even anders dan Ikea. Ikea is wat goedkoper en dat gaat ten koste van de service. Hun verdienmodel is dozen schuiven, tegen relatief hoge kosten (wij betalen 900 euro voor installeren bij een degelijke keukenzaak) zet een externe partij het in elkaar, zodat ikea geen verantwoordelijkheid neemt over de installatie.

Ikea is op zich prima als je zelf de keuken installeert en tevreden bent met een iets mindere kwaliteit.

B&K heeft jouw verkeerd geadviseerd, dat is imo wel een kwalijke zaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2018 10:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sport_Life schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:14:
[...]
B&K is dan ook wel even anders dan Ikea. Ikea is wat goedkoper en dat gaat ten koste van de service. Hun verdienmodel is dozen schuiven, tegen relatief hoge kosten (wij betalen 900 euro voor installeren bij een degelijke keukenzaak) zet een externe partij het in elkaar, zodat ikea geen verantwoordelijkheid neemt over de installatie.
Het is nu net de service waar je (flink) voor betaald. De keukens zelf zijn relatief betaalbaar.
Dus ehm, hoezo gaat het dan ten koste van de service?

Ook heeft Ikea gewoon een aparte klachtenafdeling (of iig IVR menu) voor klachten over keukens. (Optie 3, 2, 1 en je bent er.) De theorie is dat ze wel degelijk hun verantwoordelijkheid nemen over de installatie en zoals gezegd, ik ga er vooralsnog vanuit dat wij gewoon pech hebben en de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

Echt, dat negatief sentiment "een degelijke keukenzaak" blijft een beetje bijzonder. Ikea *is* een degelijke keukenzaak en volgens mij een van de grootste ter wereld, zo niet dé grootste. Sure, ze zullen een deel van de prijs uit een andere materiaalkeuze halen, maar ik vraag me echt af of een (groot) deel van het negatieve sentiment niet is omdat het Ikea is en goedkoper dan de concurrentie.

Als ik de klachten hoor van partijen als DMG, zowel in pré als aftersales ben ik blij dat we dáár niet voor gevallen zijn. :)
Ikea is op zich prima als je zelf de keuken installeert en tevreden bent met een iets mindere kwaliteit.
Ik vind zelf installeren helemaal niet interessant. Een boekenkast of ander meubel, prima, een hele keuken, nope. Daar betaal ik graag anderen voor. Veel te veel gedoe en ik ben er domweg niet handig genoeg voor. (Daarom heb ik met de verbouwing ook alleen het sloopwerk gedaan en doen we zelf een deel van het schilderwerk. Ik had het nooit zo mooi gekregen als onze aannemer *en* de verbouwing had een jaar geduurd ipv anderhalve maand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

sanvv78 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:51:

Net na oplevering:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na gesausde wand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken komt bij Tieleman vandaan en is van het merk Snaidero, deze heeft greeploos met een dubbele rvs binnenrand, zodat je niet het hout van de deur vast hebt.

[Afbeelding]

Apparatuur is allemaal IQ700 van Siemens, behalve de kookplaat die is van Miele met een afzuiging onder de grond door naar buiten.

[Afbeelding]

Nu moeten we nog op zoek naar verlichting boven het eiland en boven de wasbak. En moet er nog een tv aan de wand komen bij het lage deel.
Wat voor vloer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
Queal schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

Unezra bewijst direct mijn punt hierboven, maar ik ga er even verder niet op in.
In de quote een post die tussen al het geraas over montage onbeantwoord is gebleven.

Wat bedoel je met je laatste vraag? wil je je gat voor ontluchting groter maken? Ik weet niet eens of dat gaat, laat staan wat dat kost.
Als jij maar een gat van 120mm hebt (hebben de meeste oudere huizen overigens) dan betekent een buis van 150mm daarop aansluiten inderdaad dat er meer luchtweerstand komt en dat resulteert in geluid. De kwaliteit van de afzuiging zal ook afnemen.

Of het het waard is voor jou om dit gat groter te maken, hangt van de kosten af en de reductie in geluid/functionaliteit. Wat zei je keukenleverancier hier over?
Ik laat een nieuwe gat boren in de muur naar de garage toe. Dus die kan sowieso voor 150 mm. Alleen in de garage zit nu een ontluchting in het dak voor een buis van 120 mm. Dus of ik sluit de buis aan met een verloopstuk van 150 mm naar 120 mm of ik vervang de ontluchting. Het vervangen zal wel een beetje een gedoe zijn. Voornamelijk om het dak weer waterdicht achter te laten.

De vraag is meer of er een merkenswaardig verschil is voor de afzuiging tussen 120 mm en 150 mm. Maar ik begrijp natuurlijk ook dat zo'n leiding niet vaak vervangen wordt zonder dat de afzuigkap ook vervangen wordt dus het kan zijn dat de ervaringen hierin beperkt zijn. De keukenadviseur heeft alleen gezegd dat het optimaal is om het aan te sluiten op een leiding van 150 mm, maar hoe precies de vermindering van kwaliteit op een leiding van 120 mm is kon hij niet vertellen.

Heb een paar offertes opgevraagd en die komen rond de € 500 voor vervanging.

[ Voor 6% gewijzigd door matin112 op 07-10-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
T.E schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Wat voor vloer heb je?
Keramisch parket van Venis (Starwood)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 09:29
Wij hebben inmiddels voor een keuken en leverancier gekozen. De keuken wordt een Systemat keuken met AEG apparatuur. De kasten zijn AV2035 mat satijn grijs in combinatie met AV1097 Eiken grijs

De kastenwand van de keuken is geinspireerd op een keuken uit de Systemat brochure en bestaat uit een wand van 3 meter met grijze ondiepe kasten met druksluiting en daar bovenop 3 kasten met (van links naar rechts) servies, oven en koelkast. Deze kasten zijn voorzien van een horizontale greeplijst en drie laden.

Het eiland is 310 cm bij 117 cm en aan de ene kant voorzien van: afvalkast, spoelkast, vaatwasser en lades onder de kookplaat. De andere zijde heeft 3 ladekasten. Bij de kookplaat en daar tegenover zitten binnenlades. Op het eiland staan twee losse bakken om het zicht vanuit de kamer wat te breken.

Tegenover het eiland hangen enkele bovenkastjes tussen de deur naar de hal (links) en de deur naar de bijkeuken (rechts). Hier is plaats voor het koffiezetapparaat (op tekening een Nespresso).

De apparatuur:
  • Oven AEG BPK435020M
  • Vaatwasser AEG FSK93700P
  • Kookplaat AEG IKE85651FB
  • Afzuigkap AEG DIB5160HM
  • Koelkast AEG SKE81021AF
  • Quooker Pro3 VAQ kokendwaterkraan
  • Twist stopcontact in werkblad
Het werkblad is 2cm Arte Silestone Xtreme Black met een spoelbak van 40x50 van Arte. We twijfelen nog tussen zwart en grijs, maar gelukkig hebben we nog lang de tijd om dat uit te zoeken. De bouw van de woning begint pas in februar.

We hebben bewust gekozen voor een schouwkap in plaats van een verlaagd plafond met ingebouwde afzuiging omdat zo'n verlaagd plafond de dieptewerking van de kastenwand wat teniet doet.

Members only: naam bedrijf en prijs
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hieronder enkele beelden die ik van deze keuken gemaakt heb in de Alno Keuken Planner.

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/keukendefinitief/Kook%20Spoelkant.PNG

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/keukendefinitief/Voorzijde.PNG

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/keukendefinitief/Aanzicht%20kast.PNG

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/keukendefinitief/Kookplaat.PNG

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 08-10-2018 08:03 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:45

Net na oplevering:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na gesausde wand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keurig, ziet er prachtig uit! Welke afstanden heb je aangehouden van kookwand tot eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Laurences tussen de hoge wand en eiland zit 120cm en tussen wasbak en eiland zit 100cm en tussen eiland en buitenmuur zit 130cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57

Net na oplevering:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na gesausde wand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie keuken. :9~

We hebben ook voor Arte gekozen, maar dan de ‘reguliere’ Gris. Op de site kan ik weinig verschil zien met Volcano (zacht reliëf?), klopt dat (neem aan dat je de verschillende varianten vergeleken hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 07:52
Ik ben inmiddels ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor het appartement in aanbouw. In eerste instantie wilde ik voor de traditionele wandafzuigkap gaan, maar omdat ik geen bovenkastjes neem vind ik het niet zo strak staan. Overweeg nu afzuiging vanaf het werkblad, er is hier al het eea over gezegd maar beide manieren vergeleken komt volgens mij samengevat tot:
-werkbladafzuiging: werkt beter, minder verlies kastruimte, minder? onderhoudsgevoelig.
-downdraft: verlichting ingebouwd, functioneert als spatscherm, groter kookblad.

Condensvorming lijkt mij iets wat op termijn zal blijken hoe dit de keukenkastjes beïnvloedt. Volgens Siemens is condens idd een aandachtspunt, maar met een (automatische) nalooptijd van het apparaat zou dit voorkomen worden. Overigens denk ik dat de traditionele afzuigkap nog altijd beter is. Aangezien de prijs downdraft/kookplaat en ingebouwde kookplaat met afzuiging vrijwel gelijk is, denk ik voor de downdraft te gaan. Is er nog een ander specifiek aandachtspunt van de downdraft die meegenomen zou moeten worden in de overweging?

[ Voor 3% gewijzigd door Mokum80 op 08-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 14:28
@Mokum80 Misschien een idee om je vraag te stellen in een specifiek topic voor "downdraft" systemen? Waar ik toevallig laatst ook nog een vraag heb besteld omtrent deze systemen. Bora, het einde van de afzuigkap?

@sanvv78, @Blihi Geweldige keukens! Maakt mij direct enthousiast.

Wat is wijsheid qua uitzoeken voor keukenapparatuur? Onze huis wordt namelijk "pas" in 2020 opgeleverd. Oftewel dat duurt nog wel even. Echter hebben wij bij vanWanrooij Warenhuys in november een middag waarin we gaan kijken naar onze keuken. Ik denk echter dat je volgend jaar eigenlijk pas de keukenapparatuur moet uitzoeken gezien de ontwikkelingen die altijd weer plaats vinden. Ik ben wel benieuwd in wat voor tijdsbestek jouw keuken nu bijvoorbeeld geplaatst. gaat worden @Blihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Falch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Mooie keuken. :9~

We hebben ook voor Arte gekozen, maar dan de ‘reguliere’ Gris. Op de site kan ik weinig verschil zien met Volcano (zacht reliëf?), klopt dat (neem aan dat je de verschillende varianten vergeleken hebt)?
Ja ik heb ze alle drie gezien (mat/leather, glans/normaal en vulcano/bobbelig). De eerste matte vat af, daar zie je echt alles op, vlekken trekken er in, krijg je er wel uit met schuurspons en jif, en dat mag ook, maar doorgaans ziet dat soort type er geleefder uit. De glans is ook mooi, maar altijd na schoonmaken nadrogen met een theedoek om geen waterdruppels oid er op te blijven zien, maar dat is maar een detail hoor, en vond ik storend bij een zwart blad destijds. Vandaar onze keuze op Vulcano, het makkelijkst in onderhoud :-). En je ziet er niets op na afnemen van een simpel vaatdoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
@AlexSaxoMusic: thanks, zal ik doen.

Ik moet dit jaar nog de meer/minderwerk opties voor mijn appartement opgeven, terwijl de opleverdatum pas over 2,5 jaar is. Ik ga nu al wel de keuken bestellen zodat opties (zoals elektra) met de bouw kunnen worden meegenomen. Wat ik van de keukenboer hoor is dat de keuken paar maanden vantevoren eigenlijk past echt wordt besteld, dan kan je nog eventuele wijzigingen meenemen. Bijvoorbeeld kleur keukenkastjes, ander type oven oid. Ivm aansluitingen wss wel lastiger om posities erg te veranderen. Bijvoorbeeld met downdraft verwacht ik dat tegen die tijd de ontwikkelingen stuk verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Mokum80
Als het nog zo lang duurt zou ik de leidingen laten aanpassen, maar de keuken nog niet bestellen. Wie weet wat er over 2,5 jaar in keukenland aangeboden wordt. En als je dan nog steeds hetzelfde mooi vindt dan nu kies je dat alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
AlexSaxoMusic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:08:
@Mokum80 Misschien een idee om je vraag te stellen in een specifiek topic voor "downdraft" systemen? Waar ik toevallig laatst ook nog een vraag heb besteld omtrent deze systemen. Bora, het einde van de afzuigkap?

Wat is wijsheid qua uitzoeken voor keukenapparatuur? Onze huis wordt namelijk "pas" in 2020 opgeleverd. Oftewel dat duurt nog wel even. Echter hebben wij bij vanWanrooij Warenhuys in november een middag waarin we gaan kijken naar onze keuken. Ik denk echter dat je volgend jaar eigenlijk pas de keukenapparatuur moet uitzoeken gezien de ontwikkelingen die altijd weer plaats vinden. Ik ben wel benieuwd in wat voor tijdsbestek jouw keuken nu bijvoorbeeld geplaatst. gaat worden @Blihi
Hoi AlexSaxoMusic,

Ik heb dezeflde situatie, nieuwe woning wordt eind 2019, misschien begin 2020 opgeleverd. Wij zijn ook bij Wanrooij wezen kijken...
Wanrooij doet voornamelijk nieuwbouwwoningen en zij zijn bekend met dit fenomeen. Ze zijn veelal de keukenleverancier voor nieuwbouw projecten. Als je bij hun een complete keuken koopt incl apparatuur dan spreek je een prijs af voor de nieuwste lijn van nu (ze verkopen alleen de nieuwste lijnen). Tegen de tijd dat jouw keuken wordt geplaatst wordt je apparatuur gewoon vervangen door de nieuwe lijn die dan uit is.

Ik heb ervoor gekozen om de keuken zonder apparatuur te kopen, want dat scheelt echt een heleboel geld en dan heb je dat probleem niet meer want je koopt over een jaar pas je apparatuur. Bij Keukenloods ben ik ook geweest om een complete keuken in offerte te zetten. Omdat ik al een offerte had voor apparatuur heb ik de beste man daar een totale offerte laten maken en een offerte voor alleen kasten en werkblad. Wat bleek? Zelfde kasten en werkblad MET apparatuur erbij (waar ik de prijs al van had onderhandeld met zijn "internet collega's") werd in totaal ineens €6000 duurder en hij kon dat ook niet verklaren waarom. Rare regels van hoofdkantoor als hij een totale keuken in offerte zet. De verkoper daar raadde daarom ook aan om apparatuur los te kopen, scheelt onderaan de streep €6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
My-life schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:30:
@Mokum80
Als het nog zo lang duurt zou ik de leidingen laten aanpassen, maar de keuken nog niet bestellen. Wie weet wat er over 2,5 jaar in keukenland aangeboden wordt. En als je dan nog steeds hetzelfde mooi vindt dan nu kies je dat alsnog.
Dat was ik ook van plan, maar als je geen keuken koopt krijg je nergens een leidingwerktekening :)
Keukenboer A gaat niet een leidingwerktekening geven, want als jij later je keuken bij Keukenboer B koopt en je geeft daar nét iets andere specificaties waardoor de keuken niet goed past... Wie draagt er dan verantwoordelijkheid?

Je kunt wel zelf in een online 3d programma je keuken tekenen en vanuit daar een leidingwerktekening aanleveren, maar dan zitten alle risico's bij je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Queal schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Dat was ik ook van plan, maar als je geen keuken koopt krijg je nergens een leidingwerktekening :)
Keukenboer A gaat niet een leidingwerktekening geven, want als jij later je keuken bij Keukenboer B koopt en je geeft daar nét iets andere specificaties waardoor de keuken niet goed past... Wie draagt er dan verantwoordelijkheid?

Je kunt wel zelf in een online 3d programma je keuken tekenen en vanuit daar een leidingwerktekening aanleveren, maar dan zitten alle risico's bij je zelf.
Een leidingwerk tekening stelt weinig voor, als de keukenboer deze niet wil geven dan kan je aannemer misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
My-life schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Een leidingwerk tekening stelt weinig voor, als de keukenboer deze niet wil geven dan kan je aannemer misschien wel helpen.
Thanks voor de tip. Zou ook evt de keuken zonder apparatuur kunnen bestellen idd, en dit achteraf. Ik merk dat het nu best wel uitzoekwerk is qua indeling keuken en waar te bestellen (onderhandelen). Denk dat als ik een goede deal kan maken, waarbij het mogelijk is nog aantal dingen paar maanden ervoor aan te passen, mij wat 'rust' geeft en kan ik mij op andere dingen in het huis focussen. Maar is wel raar idee om zover vantevoren iets aan te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Heb vorige week onze keuken ook besteld. We kunnen (zolang er niks besteld is bij de leverancier) alles aan de keuken aanpassen.

Apparatuur is nu het nieuwste maar mochten er in de tussentijd nieuwere modellen uitkomen dan worden deze geleverd voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Als er een nieuw model van het bestelde type apparaat uit komt dan zullen de meeste leveranciers inderdaad het nieuwe model leveren. Maar weet weet komt een ander merk in de tussentijd uit met een type dat je mooier vindt. Mogelijk is de gekozen leverancier niet eens dealer van dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
sanvv78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Ja ik heb ze alle drie gezien (mat/leather, glans/normaal en vulcano/bobbelig). De eerste matte vat af, daar zie je echt alles op, vlekken trekken er in, krijg je er wel uit met schuurspons en jif, en dat mag ook, maar doorgaans ziet dat soort type er geleefder uit. De glans is ook mooi, maar altijd na schoonmaken nadrogen met een theedoek om geen waterdruppels oid er op te blijven zien, maar dat is maar een detail hoor, en vond ik storend bij een zwart blad destijds. Vandaar onze keuze op Vulcano, het makkelijkst in onderhoud :-). En je ziet er niets op na afnemen van een simpel vaatdoekje.
Duidelijke overwegingen. Ik denk dat wij bij normaal blijven, vind ik qua look toch net het mooiste, hoewel volcano me ook niet tegenvalt. Mat is ook mooi maar idd te bewerkelijk.

Zijdelings vraagje: is dat RAL 9016 tegen de muur? Wij zijn er nog niet helemaal uit welke ‘kleur’ wit we nemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Falch Nee, wij hebben RAL 9010 op wanden (niet alle) en alle kozijnen. 9016 is dacht echt spierwit, oppassen dat dat niet naar blauwig kleurt.Wij wilde eerst nog wittere frontjes, maar op advies keukenzaak toch deze gekozen, is ook in de richting 9010. Heel blij mee, past goed bij de kleur van het blad.

PS Gewoon Gris is ook erg mooi! Maar ja als je al glans hebt gehad en mat, wil je op de een of andere manier toch weer wat anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
sanvv78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:39:
@Falch Nee, wij hebben RAL 9010 op wanden (niet alle) en alle kozijnen. 9016 is dacht echt spierwit, oppassen dat dat niet naar blauwig kleurt.Wij wilde eerst nog wittere frontjes, maar op advies keukenzaak toch deze gekozen, is ook in de richting 9010. Heel blij mee, past goed bij de kleur van het blad.

PS Gewoon Gris is ook erg mooi! Maar ja als je al glans hebt gehad en mat, wil je op de een of andere manier toch weer wat anders ;-)
RAL 9016 is inderdaad witter, ook wel verkeerswit genoemd. Wij twijfelen nog. Nog maar eens even nagaan hoe wit onze kozijnen worden.

Wat anders is ook wel eens leuk, maakt het geheel wat stoerder. :*)

Btw hoe bevallen de twee vaatwassers? Komt er bij ons ook in (een van de eisen van mijn vrouw). O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Falch op 08-10-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Falch RAL9016 is ook meer in in combi met zwart (het industriële zeg maar). Erg mooi ook, maar dan moesten wij onze hele inrichting veranderen ;-).

Twee vaatwassers, echt aan te raden! Nooit meer troep op het aanrecht! De een heeft meestal gedraaid, dan vullen we de ander, en als we zin hebben legen we terloops degene die klaar is. Maar gistermiddag stond ik twee vaatwassers uit te ruimen, waarvan er dingen van vrijdag nog in stonden (ja die machine had zaterdagochtend gedraaid hoor ;-)) en die van zaterdag draaide zondagochtend. Wij laten ze overdag draaien ivm onze zonnepanelen. Wij kunnen nu na twee maanden niet meer zonder die 2e vaatwasser. Veel meer waard dan een Quooker (maar wij drinken ook nauwelijks thee, en een boostfunctie op inductie is echt razend snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
sanvv78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:06:
@Falch RAL9016 is ook meer in in combi met zwart (het industriële zeg maar). Erg mooi ook, maar dan moesten wij onze hele inrichting veranderen ;-).

Twee vaatwassers, echt aan te raden! Nooit meer troep op het aanrecht! De een heeft meestal gedraaid, dan vullen we de ander, en als we zin hebben legen we terloops degene die klaar is. Maar gistermiddag stond ik twee vaatwassers uit te ruimen, waarvan er dingen van vrijdag nog in stonden (ja die machine had zaterdagochtend gedraaid hoor ;-)) en die van zaterdag draaide zondagochtend. Wij laten ze overdag draaien ivm onze zonnepanelen. Wij kunnen nu na twee maanden niet meer zonder die 2e vaatwasser. Veel meer waard dan een Quooker (maar wij drinken ook nauwelijks thee, en een boostfunctie op inductie is echt razend snel)
Ja, RAL9016 geeft volgens mij nog een iets modernere look. Uitkijken wel dat het niet wat te kil wordt.

Twee vaatwassers klinkt goed! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
AlexSaxoMusic schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:08:

Ik ben ook benieuwd :) De installatietekeningen moeten eind november klaar zijn. De bouw start in februari en ik heb geen idee wanneer de oplevering gepland staat, maar ik ga uit van voorjaar 2020. Plaatsing van de keuken gebeurt pas na oplevering, dus we hebben nog even...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
My-life schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:30:
@Mokum80
Klopt. Maar tegelijkertijd moet er wel een leidingplan komen waar zowel de aannemer als de keukenleverancier mee kan werken.

Nu een contract tekenen is eigenlijk niets meer dan een afspraak dat die leverancier de keuken straks mag plaatsen en dat de leidingen dan op de juiste plek zitten. Uiteraard ga je een paar maanden voor oplevering nog een keer naar het ontwerp kijken en eventueel aanpassingen doen aan apparatuur of zelfs kasten.

Wat voor de elektra wel van belang is, is dat er voldoende capaciteit ligt. Dus nu krachtstroom (11 kW) voor de kookplaat laten leggen, of nu kiezen voor 7,4 kW? Dat is voor de installateur belangrijk en straks ook voor de keuze van de kookplaat. Nu kiezen voor een extra groep voor een quooker van 1,4 kW of een boiler van 2,2 kW? Het moet allemaal passen in het totaalplaatje van de elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Blihi schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:35:
[...]

Klopt. Maar tegelijkertijd moet er wel een leidingplan komen waar zowel de aannemer als de keukenleverancier mee kan werken.

Nu een contract tekenen is eigenlijk niets meer dan een afspraak dat die leverancier de keuken straks mag plaatsen en dat de leidingen dan op de juiste plek zitten.
Door dat contract kun jij niet meer naar een concurrent. Voor elke wijziging die je wilt kan deze leverancier dus in princiepe vragen wat hij wil, je kunt toch niet meer weg.

Staat je niet blind op een leiding. Het aanpassen van perilex 2 naar 3 om maar iets te noemen steld niet veel meer voor dan een andere kookgroep in de meterkast zetten. Natuurlijk is het handig om gelijk goed te laten doen, maar als het aangepast moet worden is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
My-life schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Door dat contract kun jij niet meer naar een concurrent. Voor elke wijziging die je wilt kan deze leverancier dus in princiepe vragen wat hij wil, je kunt toch niet meer weg.
Klopt. Daarom is het van belang je goed te voelen bij een leverancier en er vertrouwen in te hebben dat het project tot een goed einde komt. Dat is waarom ik het zo belangrijk vind dat men direct met een goede prijs komt en niet eerst te hoog inzet waarna je moet onderhandelen. Dat geeft mij geen vertrouwen dat eventuele wijzigingen ook tegen een redelijke prijs gaan.

De projectleverancier snapte dat duidelijk niet. De offerte die bij het huis kwam was 9,000 euro voor een compacte Siematic keuken. De offerte van een nieuw ontwerp kwam op 24,000 (en ze waren een stuk werkblad "vergeten" op de offerte), terwijl deze niet twee keer zo groot was. Daar had ik dus geen vertrouwen in. Het vergeten stuk werkblad kan een bewuste truc zijn, of een slordigheid. In beide gevallen geen reclame. Het kwam op mij over alsof het ze niets kon schelen.

De leverancier waarmee we in zee willen gaan kwam direct met een prijs die ik kon verklaren aan de hand van internet bronnen. Zo zijn de kasten bij een internetleverancier te krijgen voor 7,300 euro. De apparatuur kost via internet 5,500 euro. Een werkblad van 310x117 met spoelbak zo'n 3,000 euro, voor het maken van een installatieschema betaal je zo'n 350 euro en de installatie is geoffreerd op 800 euro. Al deze prijzen zijn natuurlijk inclusief marge voor de betreffende bedrijven.

De prijs die de keukenzaak in ons geval dus rekent voor al het verkoopwerk, de tekeningen, de begeleiding van het traject etc. is zo'n 1200 euro. Dat is mijns inziens meer dan redelijk en ik betaal graag voor de zekerheid dat de keuken in goede handen is (hoewel je dat natuurlijk altijd pas achteraf zeker weet).

Maar, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van vertrouwen.
Staat je niet blind op een leiding. Het aanpassen van perilex 2 naar 3 om maar iets te noemen steld niet veel meer voor dan een andere kookgroep in de meterkast zetten. Natuurlijk is het handig om gelijk goed te laten doen, maar als het aangepast moet worden is dat ook geen probleem.
Ja en nee. Natuurlijk kun je 2 naar 3 uitbreiden, mits de meterkast voorzien is van 3x25A in plaats van 1x35A. Daar moet je dus wel al over nadenken. Een andere kookgroep kost enkele honderden euro's, nog los van het feit dat je dan wellicht bij de hoofdzekeringen moet werken en dan de verzegeling verbroken wordt. Zelf alles conform NEN1010 aanleggen is wel te doen, maar een hoop werk dat ik liever nu laat doen dan dat ik het later zelf moet doen.

Ik heb meerdere keren zelf keukens gezet. Drie keer een IKEA keuken. Zelf het ontwerp maken, zelf de kastjes in elkaar schroeven, zelf alles plaatsen, stellen en afwerken. Leuk, maar veel werk. Een keer een Hornbach keuken. Dat is minder werk omdat het ontwerp voor je gedaan wordt en ook de kasten al in elkaar staan. Deze keer willen we het graag laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
Toch maar met sketchup aan de gang gegaan. Paar uur puzzelen maar toch leuk.
De muren en vloeren staan, maar zijn er specifieke zoektermen voor kasten / apparaten die meer gangbaar zijn?

Onze keuken komt in een nieuwe uitbouw van ongeveer 5m bij 4m.

Onze huidige (kleine) keuken en bijkeuken wordt samen een plek voor een 8 persoons tafel en een grote voorraad / servies kast. Zal als die wat meer af is een screen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:10
Hi iedereen ,

Iemand vroeg het van de week ook maar daar werd niet op geantwoord dus ik denk vraag het ook nog maar een keer.

Wat voor kasten kwaliteit gebruikt reddy. Ten opzichte van bijv Ikea of een keukenmaxx.

En ten 2e nog een vraag, ik heb nu een 2 tal offertes van beide partijen met eigenlijk alleen een totaal bedrag aan het eind.
Nu vroeg ik me af is het raar als ik vraag of ik een uitgesplitst offerte kan krijgen met losse prijzen voor de apparatuur zodat ik dit beter kan vergelijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:04
sanvv78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:06:

Geinig, twee vaatwassers, niet aan gedacht. Wij nemen twee koelvriescominaties. Eentje voor eten, de andere voor dranken en twee maal vriesvak is met een gezin ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@theorganiser nee, dat is niet raar. De winkels die ik ken zijn deze vraag wel gewend. Je zou van tevoren elders een losse offerte voor alleen de apparatuur kunnen aanvragen en evt. ook een voor het blad. Als je die hebt kun je de gespecificeerde offerte van de keuken beter inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
twodigits schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:14:
Geinig, twee vaatwassers, niet aan gedacht. Wij nemen twee koelvriescominaties. Eentje voor eten, de andere voor dranken en twee maal vriesvak is met een gezin ook handig.
Grappig, wij nemen om diezelfde reden een 178cm koelkast en een 178cm vriezer. Dan heb je net zoveel plek als in 2 koelvriescombinaties maar wat meer functionaliteiten. Heb je daar al eens voor gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
twodigits schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:14:
[...]

Is ook zeker aan te raden, onze amerikaaanse koelkast staat in de bijkeuken. Kon deze niet mooi verwerken in deze opstelling. Hier zit alleen een grote koelkast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Queal schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Grappig, wij nemen om diezelfde reden een 178cm koelkast en een 178cm vriezer. Dan heb je net zoveel plek als in 2 koelvriescombinaties maar wat meer functionaliteiten. Heb je daar al eens voor gekeken?
Sterker nog; om precies die reden gaat er bij mij een 88 cm vriezer en een 178cm koelkast in komen :)
Vind dat veel handiger dan combinaties. Zeker als dit inbouwspul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Falch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Zijdelings vraagje: is dat RAL 9016 tegen de muur? Wij zijn er nog niet helemaal uit welke ‘kleur’ wit we nemen. :9
Wij waren ook voornemens om RAL 9016 op de muren te smeren (wij hebben vrij recent getekend voor een zwarte keuken) maar ook wij hebben uiteindelijk toch voor RAL9010 gekozen. RAL9016 is inderdaad echt spierwit (onze stucadoor noemde het ook ziekenhuiswit).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:04
Queal schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Hebben we ook overwogen, maar wij vonden twee koelvriescombi's handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01
wellicht een ontzettende noob vraag..maar toch: stel dat je naast een nieuwe keuken ook de boel moet laten verbouwen: muurtje eruit om zo plaatst te maken voor die nieuwe keuken. Regel je dat met de keukenboer?
Of neem je daar een aparte aannemer voor? Ik kan me voorstellen dat beide kunnen, maar dat 1 aanspreekpunt het gemakkelijkst werkt. (als er leidingen verlegd moeten worden lijkt het me handig als de aannemer weet wat de bedoeling is van de keuken) Wat is gebruikelijk?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:10:
wellicht een ontzettende noob vraag..maar toch: stel dat je naast een nieuwe keuken ook de boel moet laten verbouwen: muurtje eruit om zo plaatst te maken voor die nieuwe keuken. Regel je dat met de keukenboer?
Of neem je daar een aparte aannemer voor? Ik kan me voorstellen dat beide kunnen, maar dat 1 aanspreekpunt het gemakkelijkst werkt. (als er leidingen verlegd moeten worden lijkt het me handig als de aannemer weet wat de bedoeling is van de keuken) Wat is gebruikelijk?
Ik zou het op 1 plek regelen, vanwege 1 aanspreekpunt maar ook omdat het gigantisch druk is in de bouw en je anders zelf verantwoordelijk bent voor het regelen dat het op tijd gebeurd is (of dat je niet al 3 maanden zonder muurtje zit bijv :-)). Leidingen verleggen is in 9 van de 10 gevallen bij een bestaande keuken vervangen/vernieuwen ook werk voor de keukenleverancier, die daar dan zelf weer installateur voor inhuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

FREAKJAM schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:29:
[...]
Wij waren ook voornemens om RAL 9016 op de muren te smeren (wij hebben vrij recent getekend voor een zwarte keuken) maar ook wij hebben uiteindelijk toch voor RAL9010 gekozen. RAL9016 is inderdaad echt spierwit (onze stucadoor noemde het ook ziekenhuiswit).
My 2 cents: wij hebben voor een witte keuken gekozen, en voor de muren juist RAL9016 ipv 9010 omdat 9010 soms een beetje gelig / viezig oogde (wel minder dan 9001, maar toch).

Verkeerswit 9016 is nog wel iets minder klinisch dan Spierwit (9003), het kleurt goed met de omgeving mee. Wij vonden het de moderne keuze tov 9010 :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ral 9010, kristalwit, zijn mijn muren en plafond ook mee gedaan en ergens stiekem wel spijt ja. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de kleur nog niet definitief gekozen, maar het zet mij wel aan het denken. Wij kregen het advies om toch voor 9010 te gaan, omdat 9016 in de ogen van de stucadoor te wit zou worden. Wij vonden zelf 9010 ook iets te gelig over komen. Misschien toch maar ons eigen gevoel volgen.

is everything cool?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falch
Ja, ik neig ook wel naar RAL9016, we nemen ook een witte keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

RAL 9016 vs. RAL9010: 4-0 :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Falch schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:56:
Ja, ik neig ook wel naar RAL9016, we nemen ook een witte keuken.
Dat is zo 2010 een witte keuken zonder greepjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
Joopieboy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:21:
[...]

Dat is zo 2010 een witte keuken zonder greepjes :+
De term is ‘tijdloos’. :P Wel met een arte gris werkblad en zwarte accenten overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
Hier ook overal 9016, bij oplevering zat er 9010 op de trap, kozijnen etc (nieuwbouw) maar dat is gewoon een gore kleur wit vergeleken bij 9016 :P Once you go 9016 you never go back ofzoiets.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Wij gaan ook aan de 9016, zoon heeft ons overtuigd dat het veel mooier is. En hoe meer je kijkt en vergelijkt hoe meer we denken dat hij gelijk heeft. Dus 9016 wordt het. 8)

Onze keuken wordt matzwart.

[ Voor 8% gewijzigd door inkie1 op 11-10-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind 9016 veel en veel te wit... Maar wij hebben dan ook bruine plinten en daar past 9010 perfect bij. Maar dat hebben we maar op een paar plekken, overal waar het toe doet hebben we een custom kleurtje.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Ik ga weer verder met sketchup.

Maar een kookeiland / kastenwanden tekenen jullie zelf of is handiger als component binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hierynomus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik vind 9016 mooi, we hadden het in ons vorige huis. Maar mijn wederhelft vindt het te wit, en wil nu in ons nieuwe huis wat anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
Wat een witte keukens, lekker standaard allemaal... En dan een zwart/grijs/wit blad er bovenop zeker. Dan wordt het echt een keuken-keuken.
Veel mooier is toch om van je keuken meer iets van een meubel te maken. Dat doen wij tenminste, ook omdat de keuken, eetkamer en woonkamer feitelijk 1 grote ruimte is van 12,5m x 6,5m.

Gelukkig verschillen smaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Queal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:52:
Wat een witte keukens, lekker standaard allemaal... En dan een zwart/grijs/wit blad er bovenop zeker. Dan wordt het echt een keuken-keuken.
Veel mooier is toch om van je keuken meer iets van een meubel te maken. Dat doen wij tenminste, ook omdat de keuken, eetkamer en woonkamer feitelijk 1 grote ruimte is van 12,5m x 6,5m.

Er komt een moment dat ik ook wat plaatjes kan gaan posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78

Oh dan moet ik het zeker bij wit laten, mijn meubels vervang ik zo om de 5 jaar ;) :)

Voor de rest wbt de kleur, wij hebben 9010, maar de wanden en vloeren hebben bruin-tinten (kleur turf en veen van Flexa) dan is het echt wit, maar zet er spierwitte meubels bij of grijs/zwarttinten die blauw in zich hebben, dan zou ik 9016 doen. (Het is echt hoe combineer je het, 9001 zou ik echt niet meer doen, daar zijn al onze kozijnen in.....dat is echt alsof er iemand stevig naast heeft staan roken 20 jaar lang, en ze zijn pas 6 maanden oud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MikeyMan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Er komt een moment dat ik ook wat plaatjes kan gaan posten ;)
Er is ook een ander topic:

Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
sanvv78 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Oh dan moet ik het zeker bij wit laten, mijn meubels vervang ik zo om de 5 jaar ;) :)

Voor de rest wbt de kleur, wij hebben 9010, maar de wanden en vloeren hebben bruin-tinten (kleur turf en veen van Flexa) dan is het echt wit, maar zet er spierwitte meubels bij of grijs/zwarttinten die blauw in zich hebben, dan zou ik 9016 doen. (Het is echt hoe combineer je het, 9001 zou ik echt niet meer doen, daar zijn al onze kozijnen in.....dat is echt alsof er iemand stevig naast heeft staan roken 20 jaar lang, en ze zijn pas 6 maanden oud 8)7
Ik zou eigenlijk niet weten welke kleur code onze kastjes zijn... Vanille, dus aardig geel. Met een zwart gespikkeld blad, zwarte koelkast en zwart fornuis/achterplaat/afzuigkap. Muren zijn grijs/blauw en de kozijnen aubergine. Dus zeker geen standaard zwart/wit :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Zo hier en daar nog wat aangepast en dit is ons order lijst
Members only:
DancePlaza schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:08:
Members only:

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@DancePlaza Op het plaatje is de plafondunit volledig vlak, ga je het gehele plafond zo ver verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

er komt uiteindelijk een koof, maar alleen over het keukeneiland. De novy heeft een inbouw hoogte van 19,5 cm

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
DancePlaza schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:12:
Zo hier en daar nog wat aangepast en dit is ons order lijst
Members only:

[...]
Welk type front zit er op de hoge- en bovenkasten? Ik vind het persoonlijk not done als er geen panelen tegen de hoge kasten aan zitten in dezelfde afwerking als het front. Bij een keuken van 5K kan het nog maar niet bij een keuken in deze prijsklasse.

Wellicht kan je de wijnkoeler iets goedkoper vinden als je hem van Liebherr neemt, zij maken de koelkast tenslotte voor Miele.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Crosspost uit het bouw je huis topic.
Ik kan nog alle kanten op qua indeling.
Zelfs het raam zou anders kunnen al tast dit het ontwerp aan, maar wie weet hebben mensen goede ideeën.
Idee komt nu van de tekenaars. Je kookt aan het kookeiland met de rug naar de kastenwand zodat je links de eettafel ziet en rechts uitzicht naar buiten (daar ligt een park dus mooi uitzicht). Ze houden natuurlijk van de mooie lijn tussen kookeiland en eettafel. Maar ik vind praktisch gebruik uiteindelijk belangrijker dan een esthetisch verantwoord ontwerp.
We gaan weer eens keukenzaken bezoeken tzt ter inspiratie, maar de mensen hier blijken ook altijd goede ideeën te hebben.
Afzuiging ga ik voor de homeier die @Artbij ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:24:
Members only:

Crosspost uit het bouw je huis topic.
Ik kan nog alle kanten op qua indeling.
Zelfs het raam zou anders kunnen al tast dit het ontwerp aan, maar wie weet hebben mensen goede ideeën.
Idee komt nu van de tekenaars. Je kookt aan het kookeiland met de rug naar de kastenwand zodat je links de eettafel ziet en rechts uitzicht naar buiten (daar ligt een park dus mooi uitzicht). Ze houden natuurlijk van de mooie lijn tussen kookeiland en eettafel. Maar ik vind praktisch gebruik uiteindelijk belangrijker dan een esthetisch verantwoord ontwerp.
We gaan weer eens keukenzaken bezoeken tzt ter inspiratie, maar de mensen hier blijken ook altijd goede ideeën te hebben.
Afzuiging ga ik voor de homeier die @Artbij ook heeft.
Hoeveel meter heb je tussen het raam naast je kookeiland en het huis van je buurman?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artbij schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Hoeveel meter heb je tussen het raam naast je kookeiland en het huis van je buurman?
Tussen die zijgevel en het kavel vd buurman zit 3 meter. Als hij op de kavelgrens gaat bouwen 3, anders 5. Voor is vrij. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Tussen die zijgevel en het kavel vd buurman zit 3 meter. Als hij op de kavelgrens gaat bouwen 3, anders 5. Voor is vrij. Hoezo?
Omdat je daar een nogal groot raam hebt. Als de buurman op de grens bouwt kijk je tegen een muur aan en zal er ook niet zoveel. Licht door komen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artbij schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Omdat je daar een nogal groot raam hebt. Als de buurman op de grens bouwt kijk je tegen een muur aan en zal er ook niet zoveel. Licht door komen.
Ja klopt, maar op de grens mag enkel een bijgebouw komen dus dat zal alleen begane grond hoog zijn. Ook is uitzicht minder belangrijk daar dan lichtinval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
wat een gepuzzel dat Sketchup :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/70paqcJ.pngs

We hebben een te kleine keuken en waar nu het schier eiland komt te staan is een uitbouw van ongeveer 5m bij 4m.

Is nog de vraag of er niet een kolom moet komen tussen het eiland en de eettafel. Daar staat nu de dragende muur. (Is wel alleen lage bouw, de keuken is eigenlijk achter het huis gebouwd en te klein.)

Iemand nog suggesties over de indeling? We hebben ook nog een technisch tekenaar die met een ontwerp komt, echter wilde zelf vast wat puzzelen.

Hier een aantal foto’s van de huidige keuken/plattegrond:
https://imgur.com/a/snHgI2r

[ Voor 79% gewijzigd door trekker22 op 14-10-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je hebt een prachtige aanbouw maar enorm veel verloren ruimte, zet er een ronde tafel in, die dan wel maar voor max 6 man geschikt is, en trek de keuken door over de breedte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Joopieboy schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:32:
Je hebt een prachtige aanbouw maar enorm veel verloren ruimte, zet er een ronde tafel in, die dan wel maar voor max 6 man geschikt is, en trek de keuken door over de breedte. :)
Er moet toch echt een tafel voor 8 in. Voor de kerst enzo😁

En hoe bedoel je over de breedte?
Wil niet meer tuin kwijt raken/iets aan doen.

Hier een foto meer van buiten en bij de rode lijn wil ik richting schuurtje uitbouwen:
https://i.imgur.com/l2CVc5k.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 14-10-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee ik bedoel in de ruimte zelf. En alleen voor kerst? Dan beperk je jezelf nogal, lekker dan een tafeltje of iets erbij zetten. Altijd wel een optie voor te vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
trekker22 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:24:

[Afbeelding]

Is nog de vraag of er niet een kolom moet komen tussen het eiland en de eettafel. Daar staat nu de dragende muur. (Is wel alleen lage bouw, de keuken is eigenlijk achter het huis gebouwd en te klein.)
Maatvoering is mij niet geheel duidelijk, maar een mooie (houten) kolom ergens net voor de glazen gevel moet volgens mij ook kunnen met een steunbalk tussen de buitenmuur en de kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
drfrisbee schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Maatvoering is mij niet geheel duidelijk, maar een mooie (houten) kolom ergens net voor de glazen gevel moet volgens mij ook kunnen met een steunbalk tussen de buitenmuur en de kolom.
Mij lijkt ook dat elke lengte toch wel te overbruggen is. Heb ook een variant getekend met een stuk muur in; dan heb je keuken en zit gedeelte beetje afgescheiden. Maar open lijkt me toch mooier.
Verder zijn de maten van eiland en het kookgedeelte maar wat geprobeerd. Kookeiland is nu 2,55m echter lijkt langer me mooier met eventueel nog een aantal barkrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
trekker22 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:24:

[Afbeelding]

We hebben een te kleine keuken en waar nu het schier eiland komt te staan is een uitbouw van ongeveer 5m bij 4m.

Iemand nog suggesties over de indeling? We hebben ook nog een technisch tekenaar die met een ontwerp komt, echter wilde zelf vast wat puzzelen.

Hier een aantal foto’s van de huidige keuken/plattegrond:
Deze indeling vind ik niets, ik zou een hoge kastenwand plaatsen tussen de twee deuren waar nu die lange eettafel staat, en daar evenwijdig aan een groot eiland. Op de plek waar nu de keuken staat zet je een grote eettafel neer. en dan kan er op de wand die "leeg dan nog is een mooie servieskast of ook nog keukenkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sanvv78 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:24:
[...]

Deze indeling vind ik niets, ik zou een hoge kastenwand plaatsen tussen de twee deuren waar nu die lange eettafel staat, en daar evenwijdig aan een groot eiland. Op de plek waar nu de keuken staat zet je een grote eettafel neer. en dan kan er op de wand die "leeg dan nog is een mooie servieskast of ook nog keukenkasten.
Dank voor de suggestie. Maar de tafel staat daar zodat je de lange zicht op de tuin hebt. Als ik de tafel in de uitbouw plaats heb ik dat niet meer...?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
trekker22 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Dank voor de suggestie. Maar de tafel staat daar zodat je de lange zicht op de tuin hebt. Als ik de tafel in de uitbouw plaats heb ik dat niet meer...?!?
Hmm, maar je kijkt dan toch naar je tafelgenoten? ;) Tijdens het koken heerlijk naar buiten kijken, en desnoods maak je er een stukje bar bij, zodat wanneer je alleen even wat eet, je naar buiten kan kijken. Nou ja gaat vast mooi worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Ik vind de indeling ook niet ideaal.
Hoe breed is het eiland, 60, 100 of 120? Het lijkt op jouw tekening 60 omdat de wasbak vrijwel in het midden zit maar ik zie wel kasten aan 2 kanten.

Heb je een speciale reden waarom je een spoeleiland hebt en een laag stukje aanrecht voor alleen een kookplaat? Je gaat toch dingen op je aanrecht zetten, doe je dit denk je op je eiland of ga je dit op het aanrecht neerzetten? :) Ik gok namelijk het laatste en dan staat het altijd weer in de weg als je daar aan het koken bent.

Ik zie naast spoelbak en kookplaat geen apparatuur? Geen oven, koelkast, vriezer?

Waarom überhaupt een eiland, ruimte leent zich heel mooi voor een grote L keuken. Dan kun je je grote eettafel een kwart slag draaien en meer in het midden van die ruimte zetten. Ook is die extra buffetkast dan niet nodig en krijg je mooi alles in hetzelfde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 23:56
sanvv78 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Dank je, de keuken staat in dit huis ;)

[Afbeelding]
Mooie keuken hoor! Mag ik vragen welke vloer je hebt liggen, is dat keramisch parket?
Ziet er goed uit in ieder geval in combinatie met de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wij hebben ook een woonkamer/eetkamer met een grootte van 13x5 meter. Wij hebben gekozen voor een kookeiland ongeveer in het midden van de kamer, die een klein beetje met zijn "kont" in de woonkamer staat.
Mat zwarte keuken met verticale houtnerf met een compositief blad (kleur clamshell). Wij hebben gekozen voor een partij die een eigen fabriek hebben, waardoor we hebben kunnen kiezen voor lades van 1 meter in het eiland (drie grote lades van 1 meter breed).

Ik hoop op korte termijn de renders te krijgen, dan zal ik deze hier posten :)

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 15-10-2018 21:22 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 09:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gmta. In onze nieuwbouwwijk zijn wij een van de weinige (de enige?) met een keuken die niet zwart /wit is. En geen eiland. Wel een bar :)

Wel spannend, blad + kastjes hebben we nog niet irl gezien! Blad was een staal van 10 cm (wit /marmer) en kleur kastjes is een RAL kleur (donker grijs/metallic ).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 15-10-2018 22:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

FREAKJAM schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:19:
[...]

Wij hebben gekozen voor een partij die een eigen fabriek hebben, waardoor we hebben kunnen kiezen voor lades van 1 meter in het eiland (drie grote lades van 1 meter breed).
Is dat iets bijzonders eigenlijk? Ons eiland (Rotpunkt keuken) heeft ook 2 rijen van 3x 1m lades (6 lades van 1m dus), dacht dat dat vrij normaal was overal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

RUFFNECK schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Is dat iets bijzonders eigenlijk? Ons eiland (Rotpunkt keuken) heeft ook 2 rijen van 3x 1m lades (6 lades van 1m dus), dacht dat dat vrij normaal was overal?
Volgens mij is het ook redelijk normaal, maar zo'n verkoper kan een standaard ikea kastje nog verkopen als een uniek hand vervaardigd product wat alleen mogelijk is bij zijn toko.

Bij deze mijn keuken die vandaag gezet is.
Keuken eiland

Keuken eiland

Keuken eiland

De plinten moeten nog gezet worden en er komt nog een hue (zelfbnouw) ledstrip onder de hoge kast en het eiland.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
RUFFNECK schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Yep heel normaal, enige waar je zelf even rekening mee moet houden is dat na lange tijd die lades altijd iets gaan doorhangen als je er bijv veel zware pannen in heeft. Dat heeft onze huidige (rotpunkt) keuken nu na 12 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
FREAKJAM schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:19:
Wij hebben ook een woonkamer/eetkamer met een grootte van 13x5 meter. Wij hebben gekozen voor een kookeiland ongeveer in het midden van de kamer, die een klein beetje met zijn "kont" in de woonkamer staat.
Mat zwarte keuken met verticale houtnerf met een compositief blad (kleur

Ik hoop op korte termijn de renders te krijgen, dan zal ik deze hier posten :)
Ben benieuwd naar de foto's, dat is bijna hetzelfde als onze kleuren opstelling. Alleen hebben we niet gekozen voor mat zwart met een houtnerf erin, maar voor Fenix mat zwart fronten. Met die houtnerf wordt het wel meer een meubel, maar mn vrouw wilde die houtnerf absoluut niet.

Heb je een tekening van de indeling van die 13x5 ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Sander schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:10:
[...]
Yep heel normaal, enige waar je zelf even rekening mee moet houden is dat na lange tijd die lades altijd iets gaan doorhangen als je er bijv veel zware pannen in heeft. Dat heeft onze huidige (rotpunkt) keuken nu na 12 jaar.
Na 12 jaar... Das toch een mooi resultaat? Meeste keukens zeggen ze dat ze 15 jaar meegaan, soms 20 jaar. Hooguit zou je eens het hang en sluitwerk van die lades kunnen vervangen, dan zijn ze weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Queal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

Na 12 jaar... Das toch een mooi resultaat? Meeste keukens zeggen ze dat ze 15 jaar meegaan, soms 20 jaar. Hooguit zou je eens het hang en sluitwerk van die lades kunnen vervangen, dan zijn ze weer als nieuw.
Ik klaag ook niet, keuken ziet er eigenlijk nog perfect uit, worden ook door menigeen voor gek verklaard dat we hem weg gaan doen, maar ja een 12 jaar oude keuken verplaatsen naar de andere kant van je woning is misschien minder rendabel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Sander schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:17:
[...]
Ik klaag ook niet, keuken ziet er eigenlijk nog perfect uit, worden ook door menigeen voor gek verklaard dat we hem weg gaan doen, maar ja een 12 jaar oude keuken verplaatsen naar de andere kant van je woning is misschien minder rendabel ;-)
Het zou kunnen hoor, het zijn gewoon kastjes die je uit elkaar kunt halen en daarna weer in elkaar kunt zetten.
Ik zou je oude keuken dan op marktplaats oid plaatsen. Altijd handig voor in een bijkeuken of garage, of whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Queal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

Het zou kunnen hoor, het zijn gewoon kastjes die je uit elkaar kunt halen en daarna weer in elkaar kunt zetten.
Ik zou je oude keuken dan op marktplaats oid plaatsen. Altijd handig voor in een bijkeuken of garage, of whatever
Ja, dat hebben wij toen ook gedaan. Die keuken was een jaar of 20 oud (precies weet ik natuurlijk niet), gratis af te halen, zag er niet meer uit, maar was wel binnen een paar dagen weg. Scheelde ons een container :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 14-09 15:41
Shunt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:25:
[...]

Volgens mij is het ook redelijk normaal, maar zo'n verkoper kan een standaard ikea kastje nog verkopen als een uniek hand vervaardigd product wat alleen mogelijk is bij zijn toko.

Bij deze mijn keuken die vandaag gezet is.
[Afbeelding: Keuken eiland]

De plinten moeten nog gezet worden en er komt nog een hue (zelfbnouw) ledstrip onder de hoge kast en het eiland.
Ziet er mooi uit! Wat is de reden dat het open is boven de hoge kasten? Komt er nog iets van van verlichting boven? Waarom heb je niet gekozen voor een plafondunit afzuigkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

ollie_1982 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Ziet er mooi uit! Wat is de reden dat het open is boven de hoge kasten? Komt er nog iets van van verlichting boven? Waarom heb je niet gekozen voor een plafondunit afzuigkap?
Open deel ben ik nog niet helemaal over uit wat ik daar mee wil.
Een plank in de zelfde kleur zou een optie zijn of een plank in 9010 (zoals de muren) zou mogelijk zijn.
Licht zou ook een optie zijn maar daar is de muur niet netjes genoeg voor afgewerkt richting de zijkant.
De reden voor een afzuigkap ipv een plafond unit is omdat het a beter afzuigt op deze manier en b ik geen koof van 40 cm wou hebben in een ruimte van 250 cm hoog. Ik weet dat er plattere plafond unit zijn maar die zijn of een aantal keer duurder of erg luidruchtig en lastiger schoon te houden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 14-09 15:41
Shunt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Open deel ben ik nog niet helemaal over uit wat ik daar mee wil.
Een plank in de zelfde kleur zou een optie zijn of een plank in 9010 (zoals de muren) zou mogelijk zijn.
Licht zou ook een optie zijn maar daar is de muur niet netjes genoeg voor afgewerkt richting de zijkant.
De reden voor een afzuigkap ipv een plafond unit is omdat het a beter afzuigt op deze manier en b ik geen koof van 40 cm wou hebben in een ruimte van 250 cm hoog. Ik weet dat er plattere plafond unit zijn maar die zijn of een aantal keer duurder of erg luidruchtig en lastiger schoon te houden.
Helder! Wanneer ga je de verlichting doen? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
Reyad schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:29:
[...]

Mooie keuken hoor! Mag ik vragen welke vloer je hebt liggen, is dat keramisch parket?
Ziet er goed uit in ieder geval in combinatie met de keuken.
Dank je, en ja het is keramisch parket (Venis Starwood van de fabrikant Parcelenosa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

ollie_1982 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Helder! Wanneer ga je de verlichting doen? Ben ik ook wel benieuwd naar.
De verlichting heb ik liggen alleen de lightslang zelf is RGBWW i.p.v. RGBWWCW dus ik moet nog even kijken of ik een andere gevonden krijg of deze er gewoon tegenaan gooi.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dag mede-Tweakers!
Wat is jullie mening over onze keuken:
Keuken Sketchup

Opmerkingen:
- kastenwand van 5 wordt later ingebouwd door de stukadoor.
- links en rechts een koelvriescombinatie
- eiland van 260x120 (100-60-100) met Siemens panorama inductieplaat (4 zones naast elkaar) en de Siemens downdraft erachter.
- merk keuken is Next125, met de lage plinten van maar 5 cm die wij zo mooi vinden. Kleur is steengrijs. Blad is composiet raven satin.
- bar wordt achteraf pas gemaakt.

Wat ik graag anders had gezien:
- ik ben verliefd op de Novy Panorama, maar aangezien het een recirculatie-afzuiging moet zijn past dit niet. Deze unit is 10 cm hoog, en de plinten maar 5. Plinten 5 cm verhogen is helaas geen optie, dan is de werkhoogte veel te hoog.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie nog tips of ideeën hebben :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Pagina: 1 ... 65 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1