Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TKroon schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:17:
Dag mede-Tweakers!
Wat is jullie mening over onze keuken:
[Afbeelding: Keuken Sketchup]

Opmerkingen:
- kastenwand van 5 wordt later ingebouwd door de stukadoor.
- links en rechts een koelvriescombinatie
- eiland van 260x120 (100-60-100) met Siemens panorama inductieplaat (4 zones naast elkaar) en de Siemens downdraft erachter.
- merk keuken is Next125, met de lage plinten van maar 5 cm die wij zo mooi vinden. Kleur is steengrijs. Blad is composiet raven satin.
- bar wordt achteraf pas gemaakt.

Wat ik graag anders had gezien:
- ik ben verliefd op de Novy Panorama, maar aangezien het een recirculatie-afzuiging moet zijn past dit niet. Deze unit is 10 cm hoog, en de plinten maar 5. Plinten 5 cm verhogen is helaas geen optie, dan is de werkhoogte veel te hoog.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie nog tips of ideeën hebben :)
Ziet er allemaal vrij standaard en behouden uit. Niks mis mee lijkt me.
Maar belangrijker, wat ga je ervoor betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 07:52
@TKroon zeker mooie en praktische setup. Waarom een composiet werkblad en waar wil je hem bestellen? Ben ook aan het rondkijken voor een Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Shunt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:25:
[...]

Volgens mij is het ook redelijk normaal, maar zo'n verkoper kan een standaard ikea kastje nog verkopen als een uniek hand vervaardigd product wat alleen mogelijk is bij zijn toko.

Bij deze mijn keuken die vandaag gezet is.
[Afbeelding: Keuken eiland]

De plinten moeten nog gezet worden en er komt nog een hue (zelfbnouw) ledstrip onder de hoge kast en het eiland.
Mooie keuken, wel jammer van die handgrepen op de lades, heb je dat bewust zo gedaan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Ziet er allemaal vrij standaard en behouden uit. Niks mis mee lijkt me.
Maar belangrijker, wat ga je ervoor betalen?
25,5k. Met de toelichting dat de apparatuur allemaal high-end is (stoomoven en bakoven, Quooker Fusion RVS + zeep, etc). Kastensysteem kon goedkoper, maar dan was het design natuurlijk weg, en daarom wilde we juist graag dit merk. Veel geld, maar ik kook erg graag :)
Mokum80 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:54:
@TKroon zeker mooie en praktische setup. Waarom een composiet werkblad en waar wil je hem bestellen? Ben ook aan het rondkijken voor een Next.
Composiet vanwege de uitstraling. Natuursteen is al gauw erg druk met veel contrast, en dit blad sprak ons erg aan. Praktisch gezien maakte het me allemaal weinig uit, ik ga toch geen gloeiendhete pan direct op het aanrecht zetten ;) Ik heb de keuken bij Van Wanrooij besteld in Waardenburg.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:25:
[...]

Volgens mij is het ook redelijk normaal, maar zo'n verkoper kan een standaard ikea kastje nog verkopen als een uniek hand vervaardigd product wat alleen mogelijk is bij zijn toko.

Bij deze mijn keuken die vandaag gezet is.

Zitten de stopcontacten niet een beetje te dicht bij de spoelbak? Bij opspattend water zie ik nog wel dat dat in die stopcontacten terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

silmaril8 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Zitten de stopcontacten niet een beetje te dicht bij de spoelbak? Bij opspattend water zie ik nog wel dat dat in die stopcontacten terecht komt.
Tja een paar spetters gaan echt geen gevaar opleveren. Indien er een probleem mee zou zijn kan ik ze altijd vervangen voor modellen met een membraampje.
Artbij schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Mooie keuken, wel jammer van die handgrepen op de lades, heb je dat bewust zo gedaan?
De lades om heel eerlijk te zijn waren mij op de tekening niet opgevallen ze ergerde mij de eerste dag een beetje maar ondertussen is het al gewend.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:32
Afgelopen week is eindelijk onze keuken geïnstalleerd. Bij B&K in december 2017 gekocht.
De koof met afzuigkap boven het kookeiland moet nog afgewerkt worden (mat wit) net zoals de bovenrand kastenwand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZoNMvQ65OIzh5jnmctNvDmiI/medium.jpg

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
Inmiddels krijgt het traject bij ons ook wat vorm.. We weten wat we willen en hebben de apparatuur uitgezocht. Komende periode maar eens rondgaan en offertes uitvragen.

Voor mijn gevoel doen ze allemaal maar wat. Eigenlijk zijn alle gesprekken 'toevallig' op de prijs uitgekomen die wij noemde qua budget. Volgens mij passen ze de boel zo aan dat het altijd binnen de offerte past.

Mijn idee is nu vooral om met het ontwerp, het soort blad, de kastjes/grepen en de apparatuur te komen en dan te iedereen te vragen voor hoeveel ze het kunnen leveren en monteren zonder dat ik maar 1 prijs heb genoemd... Het gaat nu echt alle kanten op en gevoelsmatig passen ze de offerte gewoon aan op basis van mijn prijs die ik in gedachte heb..

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 16-10-2018 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
Je moet je budget ook niet meteen aangeven maar eerst kijken waar ze op uitkomen met je wensen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43
ID-College schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:16:
Voor mijn gevoel doen ze allemaal maar wat. Eigenlijk zijn alle gesprekken 'toevallig' op de prijs uitgekomen die wij noemde qua budget. Volgens mij passen ze de boel zo aan dat het altijd binnen de offerte past.
Dan heb je nog geluk. Meestal als je je budget noemt, komen ze er net boven...
ID-College schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:16:
Mijn idee is nu vooral om met het ontwerp, het soort blad, de kastjes/grepen en de apparatuur te komen en dan te iedereen te vragen voor hoeveel ze het kunnen leveren en monteren zonder dat ik maar 1 prijs heb genoemd... Het gaat nu echt alle kanten op en gevoelsmatig passen ze de offerte gewoon aan op basis van mijn prijs die ik in gedachte heb..
Inderdaad, daarom niet noemen. Goede aanpak verder. Wel opletten dat er zelfde apparaten inzitten, zelfde merk kasten, etc. Anders is het lastig vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Kasten vind ik lastig te vergelijken.. hoe weet je wat ze leveren?

De keukenkampioem maakte het helemaal bond.. die zij gedurende t gesprek steeds meer: ooeh ik weet niet of dat gaat passen qua budget.. uiteindelijk werd de 'manager' erbij gehaald.. zij ff babbalen en toen zei ie ineens: 'is dit zijn droomkeuken?' Dus dat grietje zo van 'Ja dat is het wel..'

Toen zei die kerel: dan komen we er wel uit.. het kwam zo gespeeld over dat we direct zijn weggelopen en niet meer terug zijn gekomen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 20:43
ID-College schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:06:
Kasten vind ik lastig te vergelijken.. hoe weet je wat ze leveren?

De keukenkampioem maakte het helemaal bond.. die zij gedurende t gesprek steeds meer: ooeh ik weet niet of dat gaat passen qua budget.. uiteindelijk werd de 'manager' erbij gehaald.. zij ff babbalen en toen zei ie ineens: 'is dit zijn droomkeuken?' Dus dat grietje zo van 'Ja dat is het wel..'

Toen zei die kerel: dan komen we er wel uit.. het kwam zo gespeeld over dat we direct zijn weggelopen en niet meer terug zijn gekomen :')
Gewoon vragen welk merk kasten ze leveren? Als dat een geheim is, zou ik sowieso gaan twijfelen ;)

Tja, keukenkampioen.. Als je dit niet meer wil meemaken moet je ook de tig andere DMG winkels vermijden. Die houden allemaal hetzelfde praatje. Daarover is al erg veel gezegd in dit topic (en de vorige delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Vond t wel grappig.. je bedankt ze gewoon en loopt weer weg :p
Ze smeren het wel echt aan je aan. Als je niet sterk genoeg in je schoenen staat heb je opeens getekend :') zelf geen last van maar wel typisch DMG idd..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:10
Ik kan er niks over terugvinden dus denk vraag het maar. Iemand ervaring met sanisale??

Gaven aan scherpe prijzen te hebben en leveren aeg spul, dus was wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

sanvv78 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:51:
Volgens mij heb ik nog niet onze keuken laten zien:

Net na oplevering:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na gesausde wand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken komt bij Tieleman vandaan en is van het merk Snaidero, deze heeft greeploos met een dubbele rvs binnenrand, zodat je niet het hout van de deur vast hebt.

[Afbeelding]

Blad is composiet van Arte (Gris Vulcano)

Apparatuur is allemaal IQ700 van Siemens, behalve de kookplaat die is van Miele met een afzuiging onder de grond door naar buiten.

Ps waar zitten de twee vaatwassers :-):
[Afbeelding]

Nu moeten we nog op zoek naar verlichting boven het eiland en boven de wasbak. En moet er nog een tv aan de wand komen bij het lage deel.
Mooie keuken én vloer! Hoe bevalt de apparatuur? Wij krijgen een vergelijkbare set (ook de inductiieplaat). Verder krijgen we ook een Venis Starwood vloer, de Tanzaia Almond (1336069) om precies te zijn. Welke hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
theorganiser schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:24:
Ik kan er niks over terugvinden dus denk vraag het maar. Iemand ervaring met sanisale??

Je bedoelt denk ik keukensale! Leveren alleen Nobilia keukens, qua prijs niet heel scherp. Nobilia overigens prima voor hetgeen je er voor betaald. Nette afwerking en redelijk wat mogelijkheden qua kasten. Zijn overigens niet aangesloten bij het CBW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wimhaw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:47:
Afgelopen week is eindelijk onze keuken geïnstalleerd. Bij B&K in december 2017 gekocht.
De koof met afzuigkap boven het kookeiland moet nog afgewerkt worden (mat wit) net zoals de bovenrand kastenwand.

[Afbeelding]
Mooie kookplaat, hoe bevalt ie?
80cm?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 14-09 12:04
Eindelijk de lampjes opgehangen en nu is het klaar.

Keuken

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacovn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:17:

[Afbeelding: Keuken]
Mooie keuken, het geheel (vloer en keuken) is mij een beetje saai, maar alles staat natuurlijk nog leeg. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
TKroon schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:17:

Wat ik graag anders had gezien:
- ik ben verliefd op de Novy Panorama, maar aangezien het een recirculatie-afzuiging moet zijn past dit niet. Deze unit is 10 cm hoog, en de plinten maar 5. Plinten 5 cm verhogen is helaas geen optie, dan is de werkhoogte veel te hoog.
Die kookplaat is inderdaad erg mooi. Weet iemand of je deze ook zelf los kan kopen? Ik ben aan het oriënteren naar apparatuur dat ik zelf ga aanschaffen. De Novy kookplaten kan ik eigenlijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
DJT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:25:
[...]

Mooie keuken én vloer! Hoe bevalt de apparatuur? Wij krijgen een vergelijkbare set (ook de inductiieplaat). Verder krijgen we ook een Venis Starwood vloer, de Tanzaia Almond (1336069) om precies te zijn. Welke hebben jullie?
Apparatuur bevalt prima, al gebruik ik maar van elk apparaat maar enkele functies, ik moet wat meer gaan experimenteren, vooral met de ovens.

Wij hebben ook de Venis Starwood Tanzania Almond. Al vond ik de Minnesota cream ook wel erg mooi uit die serie. Fravo Tegels in Dordrecht heeft de Tanzania Almond liggen op een groot vlak en Jan Groen in Bleiswijk heeft de Minnesota cream liggen op een groot vlak.

Ben benieuwd hoe het er bij jullie uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 16:22

Mag ik vragen welke lampjes dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
JL-IP(!) schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Mag ik vragen welke lampjes dat zijn?
lampen24.nl Kubusvormige LED wandlamp Zuzana, G9 dimbaar.
deze: https://www.lampen24.nl/k...BEgI7lPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Helaas alle beugeltjes moeten aanpassen om op een centraaldoos te passen. Had al kubus lampjes voor buiten van Aliexpress voor 15 euro of zo gekocht (ip65) maar die passen helemaal niet op onze centraaldozen.Dus dacht maar lokaal te kopen om beter passende te gebruiken.

Deze komen uit Duitsland (Lampen 24 is front end voor Lampenwelt GmbH) maar zijn ook niet goed qua maat voor onze centraaldozen.
Daar kom ik met meer lampen achter via webshops die front ends zijn voor buitenlandse winkels.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Wat bedoel je met "past niet op onze centraaldoos" @jacovn ? (ik vraag, omdat ik ook nog soortgelijke lampen moet hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:20:
Wat bedoel je met "past niet op onze centraaldoos" @jacovn ? (ik vraag, omdat ik ook nog soortgelijke lampen moet hebben :) )
Er zit een montage beugeltje bij wat je aan de lamp behuizing vast schroeft aan de zijkant.
Daar zit een verticaal sleufje aan de ene kant en een horizontaal sleufje aan de andere kant zodat je de beugel horizontaal kunt stellen.

Die gaten zitten xx mm uit elkaar en net paar mm te weinig voor de dozen die bij mij in de muur en plafond zitten. Dus ik heb er gaatjes naast geboord, het kan net, maar je zit tegen de ronding van de beugel aan,

Zie op de foto het metaal kleurige stripje:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.lampen24.nl/image/1800x/kubusvormige-led-wandlamp-zuzana-g9-dimbaar-9621854-310.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 17-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 15:58
theorganiser schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:24:

Ik denk ook dat je keukensale bedoelt.
Toevallig hebben wij onze keuken daar in bestelling staan.
Zoals @Ice82 ook al aangeeft leveren zij alleen Nobilia keukens.

Qua prijs ben ik zelf heel tevreden over de vestiging in Rotterdam (Alexandrium), het zijn uiteraard allemaal franchisenemers dus wellicht dat dit verschilt per winkel. De keuken moet nog worden gezet, dus een volledige ervaring kan ik nog niet delen, maar gezien de goede ervaringen op trustpilot heb ik daar wel vertrouwen in.

De reden dat we uiteindelijk voor keukensale zijn gegaan is simpelweg omdat we daar zeer enthousiast geholpen zijn en uiteindelijk een voor ons hele nette prijs kregen. Ook willen ze je natuurlijk wel graag de keuken verkopen, maar mag je de offerte gewoon mee naar huis nemen en er over nadenken. We zijn ook nog bij een DMG zaak geweest en een lokale keukenzaak. DMG was na 47% korting 8)7 nog steeds een stuk duurder (2k-3k) en we moesten eigenlijk direct beslissen. De lokale keukenboer tekende wel een mooiere keuken (met XL kasten), maar was met dezelfde apparatuur wel gewoon even 7k duurder.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Ja jullie hebben helemaal gelijk, en als ik inderdaad zoek op keukensale kom ik het nog vaker tegen. Denk dat ik al een beetje sliep gisteravond haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 22:32
Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:46:
[...]

Mooie kookplaat, hoe bevalt ie?
80cm?
bevalt goed. Maar wat ook goed bevalt is de stoomoven. Linker inbouw apparaat. groentes komen er heerlijk uit. ;)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie81
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:35
onze keukenleverancier biedt AEG producten aan. Aangezien er tussen de inductie kookplaat en afzuigkap een koppeling is, hob2hood, vind ik dit prima. De oven en stoomoven van Siemens vind ik een stuk mooier. Aangezien die koppeling me erg handig lijkt (afzuigkap zit vrij hoog) is het in het kader van garantie logisch om alles van AEG te kiezen.

Nu is mijn vraag: weet iemand of Siemens ook een dergelijke koppeling heeft. Ik kan er niks over vinden, maar het lijkt me een logische functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bossie81 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:29:
onze keukenleverancier biedt AEG producten aan. Aangezien er tussen de inductie kookplaat en afzuigkap een koppeling is, hob2hood, vind ik dit prima. De oven en stoomoven van Siemens vind ik een stuk mooier. Aangezien die koppeling me erg handig lijkt (afzuigkap zit vrij hoog) is het in het kader van garantie logisch om alles van AEG te kiezen.

Nu is mijn vraag: weet iemand of Siemens ook een dergelijke koppeling heeft. Ik kan er niks over vinden, maar het lijkt me een logische functionaliteit.
De functie bestaat wel maar zit op een extreem klein aantal apparaten jammer genoeg.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
Bossie81 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:29:
Ik denk niet dat je te veel waarde aan de hob2hood functie moet toekennen. In de praktijk merk ik dat ik de afzuigkap vaak eerder aan doe terwijl dat normaal pas bij het activeren van de inductieplaat gebeurt. Verder heeft de afzuigkap natuurlijk geen enkel idee wat je kookt dus in sommige gevallen is meer of minder vermogen van de afzuigkap nodig. De afstandsbediening gebruik ik daarom bijna dagelijks...

Verder bevalt alle AEG apparatuur overigens uitstekend, reden om het in mijn komende keuken weer te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Timmy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ik denk niet dat je te veel waarde aan de hob2hood functie moet toekennen. In de praktijk merk ik dat ik de afzuigkap vaak eerder aan doe terwijl dat normaal pas bij het activeren van de inductieplaat gebeurt. Verder heeft de afzuigkap natuurlijk geen enkel idee wat je kookt dus in sommige gevallen is meer of minder vermogen van de afzuigkap nodig. De afstandsbediening gebruik ik daarom bijna dagelijks...

Verder bevalt alle AEG apparatuur overigens uitstekend, reden om het in mijn komende keuken weer te kiezen :)
Voor zover ik weet kan je de hob2hood ook als normale afstandsbediening gebruiken en is het niet alleen een automatische regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie81
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:35
Timmy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ik merk dat ik nu wel vergeet om de afzuigkap aan te zetten. Zo’n afstandsbediening lijkt me niet handig omdat die kan vallen of defect kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Moet niet nog een zijpaneel uit een stuk op de zijkant van je bar? En op de zijkant van je hoge kasten?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Artbij schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Moet niet nog een zijpaneel uit een stuk op de zijkant van je bar? En op de zijkant van je hoge kasten?
Nee, zit nog een stikker op de "bar" wat gewoon kasten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jacovn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Denk dat ie refereert naar de naden.
'uit één stuk' ipv twee delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
kever678 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:52:
Voor zover ik weet kan je de hob2hood ook als normale afstandsbediening gebruiken en is het niet alleen een automatische regeling.
Klopt. Er zijn maar weinig dagen dat ik de afstandsbediening niet gebruik...
Bossie81 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:00:
Ik merk dat ik nu wel vergeet om de afzuigkap aan te zetten. Zo’n afstandsbediening lijkt me niet handig omdat die kan vallen of defect kan raken.
Dat heb je dan inderdaad niet meer. De afstandsbediening gebruik je alleen om de afzuigkap eerder aan te zetten of de capaciteit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jacovn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Bedoel inderdaad een paneel zodat je geen naden ziet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Artbij schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Bedoel inderdaad een paneel zodat je geen naden ziet.
Het zijn 2 kasten met de rug tegen elkaar. Wellicht was 1 zijkant mooier geweest, maar dat kan nu niet meer zo maar denk ik. Het stoort mij totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
jacovn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

Het zijn 2 kasten met de rug tegen elkaar. Wellicht was 1 zijkant mooier geweest, maar dat kan nu niet meer zo maar denk ik. Het stoort mij totaal niet.
Mooi zo.

Meestal komt er wel een plank tegen. Weet je zeker dat je er niet voor betaald hebt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Oef.. overdaad schaadt een beetje met zoveel lampen.
Waarom hang je er niet 3? Geeft wat meer “lucht”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

jacovn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:04:
[...]
Het stoort mij totaal niet.
En de drievoudige WCD die niet waterpas zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
keanu_ schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:07:
[...]

Oef.. overdaad schaadt een beetje met zoveel lampen.
Waarom hang je er niet 3? Geeft wat meer “lucht”
Om de 60 cm een lamp, mooi alles verlicht met 5 x 3 watt led lampje.

Wij vinden het prima zo, de render van de keukenzaak had wel 3 lampen. Het is verdeeld over de 375cm breedte.
Reinier schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

En de drievoudige WCD die niet waterpas zit? ;)
Dat moet ik even nameten, de E man komt vrijdag dingen afmaken met zwave en buitenverlichting en dan kan hij het wel goed afstellen.

[ Voor 26% gewijzigd door jacovn op 17-10-2018 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
Queal schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Ik vind de indeling ook niet ideaal.
Hoe breed is het eiland, 60, 100 of 120? Het lijkt op jouw tekening 60 omdat de wasbak vrijwel in het midden zit maar ik zie wel kasten aan 2 kanten.

Heb je een speciale reden waarom je een spoeleiland hebt en een laag stukje aanrecht voor alleen een kookplaat? Je gaat toch dingen op je aanrecht zetten, doe je dit denk je op je eiland of ga je dit op het aanrecht neerzetten? :) Ik gok namelijk het laatste en dan staat het altijd weer in de weg als je daar aan het koken bent.

Ik zie naast spoelbak en kookplaat geen apparatuur? Geen oven, koelkast, vriezer?

Waarom überhaupt een eiland, ruimte leent zich heel mooi voor een grote L keuken. Dan kun je je grote eettafel een kwart slag draaien en meer in het midden van die ruimte zetten. Ook is die extra buffetkast dan niet nodig en krijg je mooi alles in hetzelfde materiaal.
ff gewacht met reageren (ook op andere, dank voor de input) omdat ik wist dat ontwerp van de tekenaar met maten er aan kwam. Met L keuken bedoel je het korte stuk tegen de schuur aan (de aanbouw) en lange stuk op die lange muur? Een eiland vinden we ook mooi wegens eventueel gebruik van barkrukken en daar aan ontbijten.
Bijgaand de tekeningen van de tekenaar. Hij gaat er vanuit de de dragende muur niet makkelijk weg kan (kosten) omdat er een stalen balk vanaf steun pilaar overkapping loopt tot aan halverwege die muur.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/emjqFf/2018-10-11-Sketch-Up-01.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bZnAFf/2018-10-11-Sketch-Up-06.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hGbRo0/2018-10-11-Sketch-Up-12.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ka9nT0/2018-10-11-Sketch-Up-09.jpg
Oude indeling:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nQ1FgL/plattegrond-oud.png
Nieuwe indeling:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mzb4af/plattegrond-nieuw.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jDtT1L/voorbeeld-sfeer-kookgedeelte.jpg
Dus of weghalen tegen veel kosten, of een "grote muur" van 1m waar je iets in kwijt kan, of alleen een houten balk van 20 bij 20. We gaan in ieder geval voor een landelijke stijl (zie laatste voorbeeld keuken, daarom ook echt een kook gedeelte met fornuis met oven er onder en boven een afgetimmerde afzuigkap).

Het kook gedeelte is 375cm; waarvan 2x werkblad van 82,5cm. Lijkt me vrij ruim, nu heb ik in totaal 40 + 60cm aan werkblad (wie dat ooit bedacht heeft!?!?) en geen eiland met 180cm werkblad en 90cm spoelbak.
Het eiland is 270cm en is dan inclusief bar gedeelte. Het is vooral kijken of ik die 100cm muur wil, of balk of helemaal weg (duur).
8 persoons tafel is 280 cm en is niet dat er hele grote lege ruimtes zijn in de totale ruimte.

Iemand die er op wil schieten, graag; wordt toch een verbouwing voor de komende 30 jaar dat ik hier nog zeker woon.

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 17-10-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht., met standaard een basiskeuken(3,8k) erin via projectleverancier, maar die voldeed natuurlijk niet :).

Ben fan van de IKEA, dus eerst via IKEA een keukenontwerp gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qNzHKPPV/ikea-keuken.png
Kosten zo'n 5,3k inclusief apparatuur, exclusief montage.

Als ik IKEA keuken zou kiezen dan krijg ik 2500 terug via project, reken zo'n dikke 1200 voor montage. Dus keuken van IKEA keuken zou zo'n 4000 euro kosten.

Projectleverancier heb ik dit samengesteld(hij hoorde blijkbaar gespiegeld):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FY85VPvf/keuken.png
Hacker Classic, allemaal Whirlpool apparatuur(vergelijkbaar met IKEA) en Franke kokend water kraan.
Keuken kost 9,8k standaard, maar gaat 3,8k af van project dus 6k. Hierbij heb ik zeer brede ladekasten (1m) en dus een kokend water kraan erbij. Als ik die weg doe dan zit ik op de 5k.

Heb dus voor tweede gekozen, omdat ik er dan geen omkijken naar heb en de kwaliteit van hacker (vooral de frontjes) ook wat beter leek dan bij de IKEA. Kan nog wijzigingen doorvoeren volgend jaar, duurt nog jaar voordat woning er staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

trekker22 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

ff gewacht met reageren (ook op andere, dank voor de input) omdat ik wist dat ontwerp van de tekenaar met maten er aan kwam. Met L keuken bedoel je het korte stuk tegen de schuur aan (de aanbouw) en lange stuk op die lange muur? Een eiland vinden we ook mooi wegens eventueel gebruik van barkrukken en daar aan ontbijten.
<snip>

Iemand die er op wil schieten, graag; wordt toch een verbouwing voor de komende 30 jaar dat ik hier nog zeker woon.
Zolang er maar geen gaten in komen? :p

Waarom maak je er geen U van met een lange en korte poot? De indeling zoals je hem nu geplanned hebt, hadden wij oorspronkelijk ook (alleen hebben wij de wasbak waar jij je fornuis hebt). Alleen waar bij jou die muur zit naar een bergruimte(?), zat bij ons een raam. Uiteindelijk besloten om dat raam te verwijderen, daar het fornuis te zetten (90cm + 2kastjes van 30cm er naast, kom je ook precies uit op 150cm :D) Hierdoor kwam het deel waar bij jou de wasbak zit helemaal vrij (één groot vrij blad), daar hebben we een verhoging op laten zetten, als bar. En een extra kastje aan de bar kant in de hoek (dat was anders verloren ruimte geweest).

Dat ziet er dan zo uit:
Fornuis

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Zolang er maar geen gaten in komen? :p

Waarom maak je er geen U van met een lange en korte poot? De indeling zoals je hem nu geplanned hebt, hadden wij oorspronkelijk ook (alleen hebben wij de wasbak waar jij je fornuis hebt). Alleen waar bij jou die muur zit naar een bergruimte(?), zat bij ons een raam. Uiteindelijk besloten om dat raam te verwijderen, daar het fornuis te zetten (90cm + 2kastjes van 30cm er naast, kom je ook precies uit op 150cm :D) Hierdoor kwam het deel waar bij jou de wasbak zit helemaal vrij (één groot vrij blad), daar hebben we een verhoging op laten zetten, als bar. En een extra kastje aan de bar kant in de hoek (dat was anders verloren ruimte geweest).

Dat ziet er dan zo uit:
[Afbeelding: Fornuis]
U ziet er wel leuk uit, echter hebben we nu een grote glaswand, en om dan dat nieuwe stuk gemetseld te doen zie ik niet zo zitten.. Dan nog eerder een L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Nou wij hebben inmiddels ook de nodige keuken zaken gezien en zitten nog te twijfelen wat te doen.

in de hoop dat mijn mede tweakers een idee hebben maar even hier plaatsen.

We zitten te twijfelen tussen de volgende opstellingen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yyLkKfv3Adx1YPomgNqBRK80/thumb.jpg

of deze en dan op de lege plek een amerikaanse koelkast ( samsung family hub, gewoon omdat ie gaaf is)

amerikaan

Apparatuur allemaal van AEG
combihub (afzuiger in het werkblad)
Quooker
FSE63700P Vaatwasser
KMK565000M Oven

ik kom nu gemiddeld met de variant van de amerikaan op zo'n 10.000 - 13.000 (exclusief amerikaan , inclusief plaatsen)

hoor graag jullie meningen

[ Voor 15% gewijzigd door theorganiser op 18-10-2018 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

trekker22 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:13:
[...]

U ziet er wel leuk uit, echter hebben we nu een grote glaswand, en om dan dat nieuwe stuk gemetseld te doen zie ik niet zo zitten.. Dan nog eerder een L.
Met een L heb je nog steeds die zijwand. Het verschil tussen wat je nu getekend hebt, en een U is dat je de zijwand toevoegt.

Als ik naar de tekening 2018-10-11-Sketch-Up-12 kijk, bedoel ik dus die grijze wand. De magnetron/oven zou ik dan naar rechts doen naast de inbouw koelkast(?). Eventueel water dan naar die zijmuur, of anders water tegen de achtermuur en het fornuis aan de zijmuur. Dan heb je een heel mooi werkblad/bar waar je niet bang hoeft te zijn dat je per ongeluk dingen in de wasbak gooit als je hem als bar gebruikt :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

Met een L heb je nog steeds die zijwand. Het verschil tussen wat je nu getekend hebt, en een U is dat je de zijwand toevoegt.

Als ik naar de tekening 2018-10-11-Sketch-Up-12 kijk, bedoel ik dus die grijze wand. De magnetron/oven zou ik dan naar rechts doen naast de inbouw koelkast(?). Eventueel water dan naar die zijmuur, of anders water tegen de achtermuur en het fornuis aan de zijmuur. Dan heb je een heel mooi werkblad/bar waar je niet bang hoeft te zijn dat je per ongeluk dingen in de wasbak gooit als je hem als bar gebruikt :p
dat klinkt als een best goede oplossing, ik ga die zelf ff in tekenen voor er dinsdag overleg met de tekenaar is.
Met die U krijg je inderdaad nog meer keuken. Moet alleen niet weer "te"veel zijn.

Zit wel te kijken met een U kan ik denk alleen maar op 1 plek de hoogte in. En dan wordt combi magnetron en koelkast lastig combineren?

[ Voor 7% gewijzigd door trekker22 op 18-10-2018 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
Zenix schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:14:
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht., met standaard een basiskeuken(3,8k) erin via projectleverancier, maar die voldeed natuurlijk niet :).

Ben fan van de IKEA, dus eerst via IKEA een keukenontwerp gemaakt:
[Afbeelding]
Kosten zo'n 5,3k inclusief apparatuur, exclusief montage.

Als ik IKEA keuken zou kiezen dan krijg ik 2500 terug via project, reken zo'n dikke 1200 voor montage. Dus keuken van IKEA keuken zou zo'n 4000 euro kosten.

Projectleverancier heb ik dit samengesteld(hij hoorde blijkbaar gespiegeld):
[Afbeelding]
Hacker Classic, allemaal Whirlpool apparatuur(vergelijkbaar met IKEA) en Franke kokend water kraan.
Keuken kost 9,8k standaard, maar gaat 3,8k af van project dus 6k. Hierbij heb ik zeer brede ladekasten (1m) en dus een kokend water kraan erbij. Als ik die weg doe dan zit ik op de 5k.

Heb dus voor tweede gekozen, omdat ik er dan geen omkijken naar heb en de kwaliteit van hacker (vooral de frontjes) ook wat beter leek dan bij de IKEA. Kan nog wijzigingen doorvoeren volgend jaar, duurt nog jaar voordat woning er staat.
Als je nog een beetje rek in je begroting hebt zou ik de Franke kraan laten vervallen. Deze gaan echt heel vaak kapot en als je de filter niet tijdig hebt vervangen kan je fluiten naar de garantie. Een Quooker is op termijn zelfs goedkoper omdat je niet jaarlijks die filter hoeft te vervangen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ036
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-08-2020
Wij willen voor ons nieuwbouw woning een Ikea keuken aanschaffen. Helaas, kunnen zij geen basistekening maken voor de aannemersbedrijf.

Weet iemand hoe we aan deze tekening kunnen komen? Wij willen geen mandemakers keuken of wat dan ook.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
@JJ036 Leg de vraag eens voor aan je kopersbegeleiding. Misschien hebben hun een basistekening die je in overleg kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ik wilde zelf een U opstelling tekenen, maar dan kom ik toch echt niet met maar 1 hoge kast uit (koelkast), 1 extra nodig voor combimagnetron.
Ik ga er ook maar vanuit dat ik ga werken met een houten steunbalk en dan ook een mooie houtenbalk tegen het plafond.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/emxSwL/nieuwe-keuken.jpg

combinagnetron zou anders ergens op lage hoogte moeten, lijkt me ook niet zeer wenselijk.

Kookeiland is nu 90cm diep en ik zou zeggen dat er wel ruimte is voor meer diepte. Is dat aan te raden?

De objecten en kleurstelling is maar een beetje een samenraapsel met mijn beperkte sketchup skills en tijdgebrek >:)

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 18-10-2018 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:11
trekker22 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:19:
ik wilde zelf een U opstelling tekenen, maar dan kom ik toch echt niet met maar 1 hoge kast uit (koelkast), 1 extra nodig voor combimagnetron.

...

combinagnetron zou anders ergens op lage hoogte moeten, lijkt me ook niet zeer wenselijk.
Je kunt de twee hoge kasten toch rechts naast elkaar zetten?

[ Voor 32% gewijzigd door -Paul- op 18-10-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Dat is
-Paul- schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Dat is wel een optie, ff kijken in hoever ik kan gaan en het ook nog mooi uitziet.
Lastig voor te stellen, zelfs met een 3D ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-Paul- schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Ja, dat is wat ik ook in gedachten had. Dubbele hoge kast, één met koelkast, de andere met magnetron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ036
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-08-2020
@My-life De kopersbegeleider heeft aangegeven dat we het zelf moesten verzorgen en anders standaard laten plaatsen en naderhand bij oplevering door een eigen installateur laten aanpassen naar eigen ontwerp. Dit is natuurlijk duurder en we hebben straks vloerverwarming dit is dan ook niet handig om achteraf te doen als wij een kookeiland zouden willen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@JJ036 Is er een tekening beschikbaar van de standaard installatie? Misschien kun je aan de hand van je ontwerp die tekening aanpassen.
De plek van je kookeiland (en andere kasten) kun je vrij houden van vloerverwarming.
Of het achteraf duurder is om de aansluitingen te maken hangt sterk af van wat je aannemer ervoor vraagt, dat hoeft niet zo te zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:48
Ik lees het topic al een tijd mee. Ik denk dat het wel nuttig is om even mijn plannen te posten. Jullie komen meestal met goede feedback :>

De kasten worden gemaakt door een lokale schrijnwerker die ik goed ken. De kasten zijn melamine en de schuiven zijn van Blum.
Members only: title

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
@SchumiFAST Je hebt in elk geval genoeg kastruimte lijkt me, véél lades ook. Zelf vind ik het ontwerp niet heel mooi. Maximaal werk voor de schrijnwerker (timmerman/meubelmaker zouden wij hier zeggen :)).
Ik vraag me ook af of de doorgang naar de gang prettig wordt.

Heb je nog andere ontwerpen laten maken? Ik kan mij voorstellen dat er veel mogelijk is in deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoezo "melamine", dat is toch gewoon spaanplaat met een laagje fineer?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
@SchumiFAST
Erg grote keuken, ga je al die kasten ook gebruiken? Hoe is de rest van de ruimte?

Als je de kasten laat maken, zou mijn persoonlijk smaak zijn om de hoge kasten daadwerkelijk “hoog” te maken. Hiermee doel ik op plafondhoog. Nu vind ik het net niet qua hoogte en valt zo’n stofhappende ruimte bovenin erg op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
@Joopieboy

Melamine is het laagje dat op de spaanplaat zit

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
My-life schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:25:
@SchumiFAST Je hebt in elk geval genoeg kastruimte lijkt me, véél lades ook. Zelf vind ik het ontwerp niet heel mooi. Maximaal werk voor de schrijnwerker (timmerman/meubelmaker zouden wij hier zeggen :)).
Ik vraag me ook af of de doorgang naar de gang prettig wordt.

Heb je nog andere ontwerpen laten maken? Ik kan mij voorstellen dat er veel mogelijk is in deze ruimte.
De lades maken het zeker niet goedkoop, maar lades zijn wel zeer praktisch.

Ik heb geen andere ontwerpen laten maken. Wat zou ik kunnen verbeteren?
keanu_ schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:31:
@SchumiFAST
Erg grote keuken, ga je al die kasten ook gebruiken? Hoe is de rest van de ruimte?

Als je de kasten laat maken, zou mijn persoonlijk smaak zijn om de hoge kasten daadwerkelijk “hoog” te maken. Hiermee doel ik op plafondhoog. Nu vind ik het net niet qua hoogte en valt zo’n stofhappende ruimte bovenin erg op
De andere zijde van de ruimte heeft twee grote ramen tot op de grond. Zal eens een plattegrond posten, maar die moet ik eerst nog updaten. Verder komen er in de eetkamer en woonkamer geen kasten, dus de kasten hier gaan zeker gebruikt worden. Ik heb geen bijkeuken, dus het is de bedoeling dat alles gewoon in de keukenkasten kan.

De kasten komen wel degelijk tot aan het plafond. Het is misschien niet zo duidelijk op de render, maar in dit ontwerp is bovenaan een plint voorzien in mdf die geschilderd kan worden in dezelfde kleuren als de muren. Dit zou de kastenmuur minder hoog en zwaar doen lijken en laat het meer in de ruimte overlopen, althans, dat is wat mij gezegd is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
SchumiFAST schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:36:

Ik heb geen andere ontwerpen laten maken. Wat zou ik kunnen verbeteren?
De indeling is nu heel praktisch, maar ook wel saai. Bij de vouwdeurtjes krijg ik het idee ‘omdat het kan’ en niet perse omdat het mooi is.
Je zou een koffie barretje kunnen maken, dat zie je tegenwoordig veel, een Amerikaanse koelkast als eyecatcher, of de bar laten opvallen door hem te verhogen of een andere kleur te geven om maar iets te noemen.

Als je meerdere ontwerpen laat maken kom je vast tot meer ideeën.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@SchumiFAST Interieurbouwers kunnen prachtige dingen maken maar ontwerpen is meestal niet hun sterkste kant. In je tekening is dit duidelijk te zien.
De apparatenkast voegt echt helemaal niks toe. Het blad wat er onder zit kan je niet gebruiken omdat je altijd de deuren open moet kunnen maken.

Ik zou eens een bezoekje brengen aan een wat luxere keukenzaak en kijken met wat voor ontwerp zij komen. De deur naar de gang zal dan vervallen maar ik vraag me sowieso af of dat daadwerkelijk praktisch is.

@Joopieboy Fineer is een dunne laag hout, niet te vergelijken met Melamine. Melamine fronten worden meestal kunststof fronten genoemd en bestaan eigenlijk uit geperst papier (formica) gedrenkt in Melamine.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein Merijn op 20-10-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
My-life schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

De indeling is nu heel praktisch, maar ook wel saai. Bij de vouwdeurtjes krijg ik het idee ‘omdat het kan’ en niet perse omdat het mooi is.
Je zou een koffie barretje kunnen maken, dat zie je tegenwoordig veel, een Amerikaanse koelkast als eyecatcher, of de bar laten opvallen door hem te verhogen of een andere kleur te geven om maar iets te noemen.

Als je meerdere ontwerpen laat maken kom je vast tot meer ideeën.
De indeling is inderdaad vooral praktisch ingericht. Ergonomisch en makkelijk proper te houden zijn de prioriteiten, maar het mag natuurlijk altijd wat leuker en speelser.
Een Amerikaanse koelkast wil ik niet en koffie drink ik niet. Ik heb overigens al een barretje in de woonkamer. Daar ben ik er wel in geslaagd om eye-catchers toe te voegen. Misschien moet ik de nis gewoon open laten.
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:31:
@SchumiFAST Interieurbouwers kunnen prachtige dingen maken maar ontwerpen is meestal niet hun sterkste kant. In je tekening is dit duidelijk te zien.
De apparatenkast voegt echt helemaal niks toe. Het blad wat er onder zit kan je niet gebruiken omdat je altijd de deuren open moet kunnen maken.

Ik zou eens een bezoekje brengen aan een wat luxere keukenzaak en kijken met wat voor ontwerp zij komen. De deur naar de gang zal dan vervallen maar ik vraag me sowieso af of dat daadwerkelijk praktisch is.

@Joopieboy Fineer is een dunne laag hout, niet te vergelijken met Melamine. Melamine fronten worden meestal kunststof fronten genoemd en bestaan eigenlijk uit geperst papier (formica) gedrenkt in Melamine.
Het ontwerp komt eigenlijk van een dure keukenzaak, eentje waar ze 'korting' geven die enkel die dag geldig is... Dus daar ben ik niet verder mee in zee gegaan. De interieurbouwer heeft het overgenomen en zich eigenlijk enkel bezig gehouden met de technische details. Misschien moet ik nog eens naar een andere zaak gaan.

Zou je de nis gewoon open laten om de muur te breken of de kast volledig dicht maken? In de keukens die ik heb gezien vond ik het wel mooi dat er een nis in was.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik zou het wandje links van de deur naar de gang juist zichtbaar maken en in dezelfde breedte maken als het gedeelte wat links overblijft. Dat de kastenwand dus in de muur lijkt te vallen.
De nis zou veel mooier zijn als hij bijvoorbeeld dezelfde hoogte heeft als de ovens en dan wellicht ook in het zwart.
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.miele-acties.nl/keukenstijlen/images/large/Aswa-1.jpg

Mocht je daar toch de hoogte nodig hebben zou ik de nis wat breder pakken en gewoon bovenkasten erboven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
SchumiFAST schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Het ontwerp komt eigenlijk van een dure keukenzaak, eentje waar ze 'korting' geven die enkel die dag geldig is...
Dat klinkt meer als een DMG zaak. Je zou kunnen zoeken naar keukenwinkels die vooral bezig zijn met ontwerpen. Doorgaan zijn die veel te duur, maar ze kunnen je wel inspireren.

Als de nis niet nodig is zou ik denk ik gaan voor 4 hoge kasten met de ovens in het midden. De deur kan dan in het midden van de gang waardoor hij verder open kan. Volgens de tekening kan hij nu 90 graden open, maar met deurbeslag erop is dat al niet meer zo.

Een eiland van 300 x 120 is groot. Door te spelen met het werkblad kun je hem wat minder kollosaal maken denk ik.
Kijk ook eens in folders van keukenmerken evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@AJM Gebruiken jullie de verlichting in de afzuigkap? Zouden alleen de spotjes al voldoende zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

SchumiFAST schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:12:
Ik lees het topic al een tijd mee. Ik denk dat het wel nuttig is om even mijn plannen te posten. Jullie komen meestal met goede feedback :>

De kasten worden gemaakt door een lokale schrijnwerker die ik goed ken. De kasten zijn melamine en de schuiven zijn van Blum.
Hoe breed zijn die kastjes op je eiland? Het oogt een beetje druk.
Zou ook zeker je kastenwand tot platfond laten komen, of je plafond verlagen. Ziet er anders niet mooi uit en wordt een verzamelplek voor stof.
Hoe zit het met verlichting boven je eiland? Met name boven je kookplaat, want je mist het (praktische) licht van je afzuigkap. Ik heb zelf ook downdraft en dat opgelost met een spot direct boven kookplaat in het plafond.
Hoe breed is de kamer? M.a.w. hoeveel ruimte heb je aan beide uiteindes op het kookeiland?

Ik heb zelf nog een groter eiland (3.20 x 1.20), maar die ruimte is 7 meter breed, dus daar past het goed. Misschien moet je naar een iets kleiner eiland kijken.

Dit is mijn keuken, mocht je nog ideeen willen op doen, want vergelijkbaar formaat
keuken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 21:22

AJM

My-life schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:39:
@AJM Gebruiken jullie de verlichting in de afzuigkap? Zouden alleen de spotjes al voldoende zijn?
Wij gebruiken vrijwel dagelijks de verlichting in de afzuigkap tijdens het koken, is toch wel prettig als je bezig bent bij de kookplaat.
Edit: dus ook als de andere spotjes aan staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door AJM op 21-10-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
-d- schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Zou ook zeker je kastenwand tot platfond laten komen, of je plafond verlagen. Ziet er anders niet mooi uit en wordt een verzamelplek voor stof.
Hoe zit het met verlichting boven je eiland? Met name boven je kookplaat, want je mist het (praktische) licht van je afzuigkap. Ik heb zelf ook downdraft en dat opgelost met een spot direct boven kookplaat in het plafond.
Hoe breed is de kamer? M.a.w. hoeveel ruimte heb je aan beide uiteindes op het kookeiland?

Ik heb zelf nog een groter eiland (3.20 x 1.20), maar die ruimte is 7 meter breed, dus daar past het goed. Misschien moet je naar een iets kleiner eiland kijken.

Dit is mijn keuken, mocht je nog ideeen willen op doen, want vergelijkbaar formaat
[Afbeelding: keuken]
Schitterende keuken zeg!
Notenhout is misschien wel het meest tijdloze front wat er is. Als ik ooit de loterij win komt er ook een noten keuken van Team-7:
https://www.team7-design.com/nl/keuken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mede Tweakers,

Volgend jaar wordt onze nieuwe woning gebouwd en een mooie keuken mag natuurlijk niet ontbreken. Ik ben voorzichtig alvast een en ander gaan ontwerpen. Ben benieuwd wat jullie van mijn ontwerp vinden.

Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RjNCoyy.png

Vanuit de voortuin gezien
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NPIzc56.png

Vanaf de zijkant
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ihM4bvj.png

Vanuit de zijkant close-up
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3bvSQv9.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
AJM schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Wij gebruiken vrijwel dagelijks de verlichting in de afzuigkap tijdens het koken, is toch wel prettig als je bezig bent bij de kookplaat.
Edit: dus ook als de andere spotjes aan staan :)
Bedankt, wij hebben dezelfde kap gekozen maar twijfelde nog om te switchen naar degene zonder verlichting. We houden hem zo :) .

@FrankSpin Ik vind je keuken erg groot voor de ruimte en de eettafel te klein.

[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 21-10-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

FrankSpin schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:25:
Mede Tweakers,

Volgend jaar wordt onze nieuwe woning gebouwd en een mooie keuken mag natuurlijk niet ontbreken. Ik ben voorzichtig alvast een en ander gaan ontwerpen. Ben benieuwd wat jullie van mijn ontwerp vinden.

Bovenaanzicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanaf de zijkant
[Afbeelding]

Vanuit de zijkant close-up
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik een kast weglaten en een deel van 60 weg laten bij het eiland. Dat ding op de muur kant zou ik weg laten. Dan heb je effectief de zelfde ruimte zonder dat je het zo massief maakt. Dan zou ik persoonlijk je tafel een slag groter en vooral wat breder maken. Dan is je ruimte wat meer in balans voor mijn gevoel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
@Shunt en @My-life

Dat ben ik met jullie een. Heb ook nog een andere versie gemaakt waar de keuken inderdaad 60cm kleiner is en de tafel behoorlijke slag groter is.

Ik vind beide versies wel wat hebben. Maar kies dan toch eerder voor de versie met kleinere keuken. Niets is zo lelijk als keuken welke te groot is voor de ruimte.

Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZ79mAc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5dOfJLB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@FrankSpin Dat vind ik beter eruit zien. Hoe groot is de ruimte en hoe groot is die tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@FrankSpin Het 2e ontwerp ziet er idd veel beter uit.
Persoonlijk zou ik de bar niet maken, het voegt weinig toe aangezien de tafel er direct langs staat. Daarnaast vind ik een gesloten eiland veel mooier. Mocht je toch een bar willen zou ik het eiland sluiten en van hetzelfde notenhout een barblad op het eiland leggen.

En je kasten in de wand wegwerken. Kleine moeite maar ziet er veel luxer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Je ombouw is ook erg mooi. Hoe heb je dat met de ventilatie gedaan voor de inbouwapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Nu online
@FrankSpin
En even out of the box:
Als je alles een kwartslag naar links draait? Dus dan kijk je met het koken naar de eettafel toe. Ik vind een eiland die deels aan de muur vast zit, toch behoorlijk zonde gezien de ruimte erg groot lijkt.
Als je er omheen kan lopen, Geeft dat wat meer lucht naar mijn gevoel.

Hoe breed is de wand die 90graden op de raamzijde staat?

Als ik het zo zie, moet het raam naar buiten in ieder geval niet geblokkeerd worden, lijkt wel dat daar weinig ruimte tussen zit.
Ik vind het barretje overigens ook niet echt van toegevoegde waarde als je met je rug naar het raam zit.

[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 21-10-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

Erniebert schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:12:
[...]

Je ombouw is ook erg mooi. Hoe heb je dat met de ventilatie gedaan voor de inbouwapparatuur?
Ventilatie gaat via achterzijde van de keuken, in de hal (zo veel mogelijk uit het zicht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Ik snap dat een eiland mooi is, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Nu drie ontwerpen voorbij zien komen waarbij ik me afvraag of een eiland wel de beste keuze is (trekker22, SchumiFAST en FrankSpin)

@trekker22 Ik zag in je andere post dat er een draagmuur moet blijven staan, zoals op deze tekening. Even out of the box denken, kan die doorloop van 2460 niet iets kleiner zodat het 'losse' draagmuurtje op de tekening iets naar rechts schuift? Je kunt dan het eiland tegen dat muurtje aanzetten. Ondanks dat je eiland dan tegen een muur staat kun je wel helemaal om je eiland heen lopen.
Dacht ook om de lange wand horizontaal bovenin te zetten (vanaf de tekening gezien). Een kwartslag draaien dus en dan het eiland daar haaks op. Je komt dan precies uit in die 3950 van de keuken als je 1m laat tussen de kastenwand en het eiland. Maar dan houdt je maar 78cm aan beide kanten over als doorloop, dat is misschien wat weinig.

@SchumiFAST Erg lastige ruimte zeg, 3 wanden hebben een deur, waarvan er 2 ook nog pal in het midden van die wand zitten. Op je tekening in deze post komt de tuindeur tegen je eiland aan? Zoals Kapitein Merijn ook al zei, ik zou die doorgang naar de gang zichtbaar laten/maken en gewoon terug laten vallen.
Indeling van je keuken vind ik erg lastig, het lijkt niet alsof je de ruimte nu optimaal indeelt. Is er een mogelijkheid dat je de dubbele deuren naar de tuin op kan schuiven? Of kun je een normale eettafel aan de wand links op de tekening plaatsen? Het eiland voelt te kolossaal aan in de ruimte, omdat het eiland langwerpig is in een min of meer vierkante ruimte. Een L keuken onder het kleine raampje aan de zijkant (richting tuin) is geen optie voor je?

@FrankSpin Je 2e ontwerp ziet er al beter uit qua ruimte, scheelt je ook nog eens in de aanschafkosten :) Hoe groot is de ruimte en zitten er nog meer ramen/deuren in?
Er is al voorgesteld om de kastenwand, of in ieder geval je eiland een kwart slag te draaien. Dan kun je tenminste om je eiland heen lopen, nu creëer je een doorlopend stukje waar je moet gaan koken en waar iemand anders de borden/bestek etc moet pakken om de tafel te dekken. Je gaat elkaar altijd in de weg lopen daar.
Waarom geen L keuken tegen de wanden waar je keuken nu ook al tegenaan staat? Dan houd je de ruimte over om een groooote eettafel neer te zetten en krijg je een mooie leefkeuken. Nu is de ruimte voornamelijk een keuken waar ook een eettafel naast is gepropt, zo voelt het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Queal schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:58:
Ik snap dat een eiland mooi is, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Nu drie ontwerpen voorbij zien komen waarbij ik me afvraag of een eiland wel de beste keuze is (trekker22, SchumiFAST en FrankSpin)

@trekker22 Ik zag in je andere post dat er een draagmuur moet blijven staan, zoals op deze tekening. Even out of the box denken, kan die doorloop van 2460 niet iets kleiner zodat het 'losse' draagmuurtje op de tekening iets naar rechts schuift? Je kunt dan het eiland tegen dat muurtje aanzetten. Ondanks dat je eiland dan tegen een muur staat kun je wel helemaal om je eiland heen lopen.
Dacht ook om de lange wand horizontaal bovenin te zetten (vanaf de tekening gezien). Een kwartslag draaien dus en dan het eiland daar haaks op. Je komt dan precies uit in die 3950 van de keuken als je 1m laat tussen de kastenwand en het eiland. Maar dan houdt je maar 78cm aan beide kanten over als doorloop, dat is misschien wat weinig.

@SchumiFAST Erg lastige ruimte zeg, 3 wanden hebben een deur, waarvan er 2 ook nog pal in het midden van die wand zitten. Op je tekening in deze post komt de tuindeur tegen je eiland aan? Zoals Kapitein Merijn ook al zei, ik zou die doorgang naar de gang zichtbaar laten/maken en gewoon terug laten vallen.
Indeling van je keuken vind ik erg lastig, het lijkt niet alsof je de ruimte nu optimaal indeelt. Is er een mogelijkheid dat je de dubbele deuren naar de tuin op kan schuiven? Of kun je een normale eettafel aan de wand links op de tekening plaatsen? Het eiland voelt te kolossaal aan in de ruimte, omdat het eiland langwerpig is in een min of meer vierkante ruimte. Een L keuken onder het kleine raampje aan de zijkant (richting tuin) is geen optie voor je?

@FrankSpin Je 2e ontwerp ziet er al beter uit qua ruimte, scheelt je ook nog eens in de aanschafkosten :) Hoe groot is de ruimte en zitten er nog meer ramen/deuren in?
Er is al voorgesteld om de kastenwand, of in ieder geval je eiland een kwart slag te draaien. Dan kun je tenminste om je eiland heen lopen, nu creëer je een doorlopend stukje waar je moet gaan koken en waar iemand anders de borden/bestek etc moet pakken om de tafel te dekken. Je gaat elkaar altijd in de weg lopen daar.
Waarom geen L keuken tegen de wanden waar je keuken nu ook al tegenaan staat? Dan houd je de ruimte over om een groooote eettafel neer te zetten en krijg je een mooie leefkeuken. Nu is de ruimte voornamelijk een keuken waar ook een eettafel naast is gepropt, zo voelt het een beetje.
Slim idee, maar al overleg gehad met aannemer en zeer waarschijnlijk kan de muur wel weg tegen redelijke kosten. Maar ik schuif eiland wel stuk die kant op, zodat het wel een echt eiland wordt en geen schier.
Lokale timmerman heeft goed meegekeken en die maakt een 10-15 keukens per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de reacties en goede suggesties

Ik heb verschillende dingen geprobeerd en ben nu alweer stukken blijer met het ontwerp.

Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwZLwO3.jpg

Aanzicht vanuit de tuin
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DZCE8LG.jpg

* Aan de tafel komt ook nog een bankje
** Voor het beeld heb ik ook even stuk naar de woonkamer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

EiT

Persoonlijk vind ik de vorige indeling beter. Wij krijgen ook zo iets.

Je zou nog wel een bijvoorbeels een ronde tafel kunnen overwegen als dat past.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 20:36
zit persoonlijk met een beetje met dezelfde twijfels qua eiland, nu ziet ons ontwerp er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9MVkjpW4/keuken-3d-part.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WbKf4jNc/keuken-boven-part.png

Ik heb nu 110cm tussen eiland en keuken achterwand, zo'n 98cm aan beide zijkanten langs het eiland en dan nog 255cm van de bar kant tot aan de lege muur.
Ik vraag me een beetje af of dat voldoende ruimte is om het eiland niet al te massief te laten ogen.

de ruimte is 455 breed (keuken achterwand) en 550 diep, het eiland wordt 260 bij 120 cm.

[ Voor 7% gewijzigd door breagor op 22-10-2018 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SchumiFAST schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:12:

Ik heb twee punten: laat de kastenwand van vloer tot plafond lopen. Punt twee, ik zou de deur niet naast een warm apparaat willen hebben. Ik zou de koelkoest/vriezer omwisselen met de ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
-d- schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Twee kasten van 60 cm breed met deurtjes van ongeveer 30 cm breed. In het echt ziet het er een stuk beter uit dan op de foto.
De kasten komen tot aan het plafond. De plint bovenaan is in dit ontwerp in dezelfde kleur als de de muren en plafond waardoor het de een verkeerd beeld geeft.

Een lichtstudie moet nog gebeuren, maar de bedoeling is sowieso om een verlaagde verlichting op te hangen. Ofwel een strip uit roestvrij stoel, ofwel een enkele pendelum

De ruimte is 5m breed, dus aan elke kant van het eiland is nog 1m ruimte.
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:53:
[...]

Ik heb twee punten: laat de kastenwand van vloer tot plafond lopen. Punt twee, ik zou de deur niet naast een warm apparaat willen hebben. Ik zou de koelkoest/vriezer omwisselen met de ovens.
De kastenwand loopt van plafond tot vloer. In de tekening is een plint voorzien van mdf die geschild wordt in dezelfde kleur als de muren en plafond. Anders wordt het boven de kasten inderdaad een stofnest.

Ik had de koelkast en vriezer daar voorzien omdat ze dan het dichtst bij de ontbijthoek staan.
Queal schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:58:

Ik kan het dubbele raam niet verplaatsen omdat het een renovatie betreft. Dat zou een te dure operatie zijn.
De reden dat ik kies voor een eiland is inderdaad omdat er weinig muren vrij zijn. Mijn vrouw wou de muur naar de gang zelfs al dichtmaken om een vrije muur te creëren, maar dan heb je geen flow meer in het huis.

Als jullie de deur in de kastenwand weg laten (dat is ook goed voor de portemonnee) zouden jullie de doorgang naar de gang dan gewoon open laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SchumiFAST schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Twee kasten van 60 cm breed met deurtjes van ongeveer 30 cm breed. In het echt ziet het er een stuk beter uit dan op de foto.
De kasten komen tot aan het plafond. De plint bovenaan is in dit ontwerp in dezelfde kleur als de de muren en plafond waardoor het de een verkeerd beeld geeft.
Die plint is ook aardig hoog, waardoor je het effect nog erger maakt (in ieder geval in mijn ogen!) Maar dat is dus maar optisch bedrog. Blijft de oven naast de deur...
Als jullie de deur in de kastenwand weg laten (dat is ook goed voor de portemonnee) zouden jullie de doorgang naar de gang dan gewoon open laten?
Als je daar een doorgang maakt, zou ik er wel degelijk een deur (schuif) in zetten. Vooral omdat de badkamer (met toilet!) er vlak naast zit :p Die schuifdeur schuift dan achter de de kastenwand weg. Het risico dat je iemand met een hete ovenschotel omver loopt is dan wat kleiner omdat de deur niet naar naar binnen kan zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:02
Ik heb nu 110cm tussen eiland en keuken achterwand, zo'n 98cm aan beide zijkanten langs het eiland en dan nog 255cm van de bar kant tot aan de lege muur.
Standaardafmeting van een deur (in de breedte) zijn circa 90cm, dus de afstanden van 110cm en 98cm lijken me wat dat betreft prima.

Wat gaat er in de ruimte tussen de bar en de lege muur, die 255cm, nog geplaatst worden?
Als je daar een tafel van circa 200cm in zet (met de kop z'n kant tegen de bar als het ware) dan wordt het krap.
Draai je de tafel een kwartslag en is de tafel circa 100cm breed dan heb je nog maar 155cm beweegruimte om stoelen naar voren/achteren te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 20:36
B-Real schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Standaardafmeting van een deur (in de breedte) zijn circa 90cm, dus de afstanden van 110cm en 98cm lijken me wat dat betreft prima.

Wat gaat er in de ruimte tussen de bar en de lege muur, die 255cm, nog geplaatst worden?
Als je daar een tafel van circa 200cm in zet (met de kop z'n kant tegen de bar als het ware) dan wordt het krap.
Draai je de tafel een kwartslag en is de tafel circa 100cm breed dan heb je nog maar 155cm beweegruimte om stoelen naar voren/achteren te schuiven.
met die 255cm zit ik ook een beetje...onze huidige tafel is 95 bij 200cm.....met de kopse kant naar de bar blijft er inderdaad te weinig doorgang over, andersom heb je ook aan beide kanten maar 80 cm voor je stoelen, vind ik ook wat krap.

Denk dat we dan een nieuwe tafel van 140cm (of wellicht 160cm) lengte gaan halen, eventueel uitschuifbaar. Die dan met de kopse kant richting eiland komt te staan. (dus haaks erop), dan houd je daar nog 115 cm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 14:28
In onze zoektocht naar een keukenblad voor ons keukeneiland kom ik in eens andere termen tegen dan de al om bekende materialen als kunststof, hout, compostiet en keramiek.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een keukenblad die is gemaakt van lapitec, fenix en/of neolith? Of noem ik nu termen die jullie ook voor de eerste keer horen.

Op internet lees ik de meest hippe voordelen over deze voor mij nieuwe materialen maar een consumenten ervaring zegt vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@AlexSaxoMusic wij krijgen een blad van Dekton. Helaas nog geen ervaring mee buiten wat we in de showroom zagen. Het zou warmtebestendig en zeer hard moeten zijn. Ook kans op beschadigingen bij een slag tegen de rand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
AlexSaxoMusic schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:19:
In onze zoektocht naar een keukenblad voor ons keukeneiland kom ik in eens andere termen tegen dan de al om bekende materialen als kunststof, hout, compostiet en keramiek.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een keukenblad die is gemaakt van lapitec, fenix en/of neolith? Of noem ik nu termen die jullie ook voor de eerste keer horen.

Op internet lees ik de meest hippe voordelen over deze voor mij nieuwe materialen maar een consumenten ervaring zegt vaak meer.
Lapitec geen ervaring mee, dat is trouwens ook reteduur. Van Wanrooij heeft een youtube filmpje waar ze het blad testen op krassen, hittebestendigheid en rode wijn vlekken. In het filmpje ziet het er leuk uit :P

Fenix werkblad moet je echt niet doen. De marketing verteld je mooie verhalen over 'zelf herstellend' enzo, dat is natuurlijk niet waar. Het is wel zo dat hele lichte krassen er een soort van uitgepoetst kunnen worden, maar hoe licht zijn de dagelijkse gebruikerskrassen? Het is supermat en daardoor erg mooi (wij laten onze keuken kasten in Fenix uitvoeren, dat dan wel) maar je ziet er al snel krassen op.
Ik heb het in een showroom zelf getest. Bij binnenkomst wist ik dat ik dat werkblad even wilde uitproberen op zijn zelfherstellende vermogen dus ik liep naar de keuken waar dat op lag, pakte even een gaspit van de kookplaat en schoof die een beetje heen en weer (ik duwde er niet op, zo zou ik zelf ook dingen verplaatsen op mijn werkblad) en de krassen zater er al vrij snel in. Geprobeerd te poetsen en daardoor werd het wel minder maar het ging niet helemaal weg. 3 uur later de showroom uit gelopen en voor ik de showroom uitliep snel nog even gekeken: krassen zaten er nog steeds in.

Lees ook eens dit: https://www.keukenervaringen.nl/problemen-fenix-aanrechtbladen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Oppervlakkige krassen krijg je niet weg uit Fenix materiaal door het te poetsen maar door het te strijken. Als je er een theedoek overheen legt en er dan met een strijkbout overheen gaat sluiten de krassen zich. Opervervlakkige krassen welteverstaan, diepe krassen krijg je er niet uit.

@Admiral Freebee Dekton is ook een gebakken materiaal dus dat versplinterd ook als je er tegenaan stoot op de randen. Het is wel harder dan keramiek dus de kans is iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Als ik mij niet vergis is Dekton niet veel meer dan de merknaam die Cosentino gebruikt voor haar keramiek, maar zie ook https://www.jetstone.nl/dekton/ en https://www.jetstone.nl/keramiek/.

Kennen jullie nog andere oplossingen voor stopcontacten op/aan/in een kookeiland, anders dan de Bachmann Twist? Het liefst in het wit :> .

[ Voor 27% gewijzigd door My-life op 23-10-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:24:
Als ik mij niet vergis is Dekton niet veel meer dan de merknaam die Cosentino gebruikt voor haar keramiek, maar zie ook https://www.jetstone.nl/dekton/ en https://www.jetstone.nl/keramiek/.

Kennen jullie nog andere oplossingen voor stopcontacten op/aan/in een kookeiland, anders dan de Bachmann Twist? Het liefst in het wit :> .
Wat ik begreep is het juist een totaal nieuwe composiet, niet zijnde keramiek, maar wel vergelijkbaar qua materiaaleigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

My-life schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:24:
EVOline Port?
EVOline Backflip?
WCD in passtuk of op afdekpaneel?
Kabelhaspel aan plafond?
Pagina: 1 ... 66 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1