Hallo iedereen,
De afgelopen weken heb ik het hele topic doorgelezen, waar ik veel tips uit gehaald heb.
Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor een nieuwbouw woning welke naar verwachting in Q4 2019 opgeleverd gaat worden.
De afgelopen weken zijn we bij 4 zaken langs geweest, waarna we hebben besloten om geen zaken te doen met 2 zaken. Nu zijn er dus nog 2 zaken over waar wij tussen twijfelen.
Het gaat om de onderstaande opstelling.
Hoge kasten in betonlook
- 5 hoge kasten van 60cm breed
- Tussen beide ovens in komt een uitsparing voor een los koffie zet apparaat.
- In de 2 uiterste hoge kasten komen een losse koelkast en vriezer van 178cm.
Lagere kasten in mat zwarte uitvoering + werkblad
- 30cm wijn/flessenrek
- 2x 60cm kast met spoelbak en vaatwasser
- 2 90cm ladekasten met inductiekookplaat en besteklades
(De kookplaat en afzuigkap ontbreken op deze foto. Deze komen aan de rechterkant van de keuken in het midden van de 2 ladekasten.)
Wij willen de volgende apparatuur:
- Siemens SX858D26TE
- Siemens HS836GTB6
- Siemens HM836GNB6
- Siemens EH877LVC1E
- Siemens LC98BA572S
- Siemens GI81NAC30
- Siemens KI81RAD30
Kosten online: €6300
Bij zaak 1 hebben we de volgende offerte voor een nobilia keuken:
- Hoge kasten van 208cm
- Kleine kasten van 72cm
Kosten kasten: €7700
- Werkblad keramiek van Dekker, 6cm dik inclusief uitsparingen
kosten werkblad: €2300
Installatie: 2K
Totale kosten zaak 1: €18.500 inclusief installatie en apparatuur
Wij hadden een goed gevoel bij deze zaak, we zijn erg goed geholpen, maar wij vonden de prijs toch een beetje aan de hoge kant. Aangezien het bedrijf netto prijzen hanteert viel er niet gek veel te onderhandelen.
Omdat wij schrokken van de prijs van het werkblad heb ik online een aantal offertes aangevraagd. Voor keramiek van 60x330 cm met een uitsparing voor een kookplaat, wasbak en kraangat kwamen we overal toch wel tussen de €2000 - €2500 uit inclusief opmeten, installeren en bezorgen.
Zaak 2 levert keukens van het merk Hacker
- Hoge kasten van 219cm (Hacker classic)
- Lage kasten van 78cm met glazen 'rekjes' in de lades (Hacker Systemat)
Kosten kasten: €6K (prijs komt overeen met thuiskeukens.nl)
- Werkblad van composiet, 4cm dik inclusief uitsparingen
Kosten werkblad: €2400
Installatie: €1100
Totale kosten: €15.000 inclusief installatie en apparatuur
Ook bij zaak 2 hebben wij een prima gevoel. We hebben hier eerder ook al een keuken gekocht en zijn toen ook goed geholpen. Er was een kleine beschadiging bij levering van de keuken en dit hebben ze zonder te zeuren opgelost. Wel krijgen we hier een composiet blad ipv een keramiek blad. Volgens het internet is composiet toch iets minder qua kwaliteit
Wat vinden jullie van de bovenstaande apparatuur / opstelling / kosten? Voor mijn gevoel is de Hacker keuken van een betere kwaliteit en de prijs is daar ook scherper. Echter is dat wel met een composiet ipv keramiek werkblad.
Zijn de prijzen een beetje scherp of verwachten jullie dat het nog goedkoper kan?
Alle tips en suggesties zijn welkom