Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:15

AJM

My-life schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:24:
Als ik mij niet vergis is Dekton niet veel meer dan de merknaam die Cosentino gebruikt voor haar keramiek, maar zie ook https://www.jetstone.nl/dekton/ en https://www.jetstone.nl/keramiek/.

Kennen jullie nog andere oplossingen voor stopcontacten op/aan/in een kookeiland, anders dan de Bachmann Twist? Het liefst in het wit :> .
Wij hebben aan de kopse kant van ons kookeiland in een stolwand dit stopcontact in het wit laten plaatsen door de keukenleverancier. Onze voorkeur ging uit naar een stopcontact die niet in het blad verwerkt zit en dit is een mooie oplossing vinden wij.
https://www.doeco.nl/asso...els/_404_w_3487_5872_NL_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:45:
[...]

Wat ik begreep is het juist een totaal nieuwe composiet, niet zijnde keramiek, maar wel vergelijkbaar qua materiaaleigenschappen.
Als ik mij niet vergis is Dekton niet veel meer dan de merknaam die Cosentino gebruikt voor haar keramiek, maar zie ook https://www.jetstone.nl/dekton/ en https://www.jetstone.nl/keramiek/.
Dekton word op dezelfde manier geproduceerd als keramiek echter word het onder een veel hogere druk geperst waardoor het veel compacter en dus harder word.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 15:31
AJM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Wij hebben aan de kopse kant van ons kookeiland in een stolwand dit stopcontact in het wit laten plaatsen door de keukenleverancier. Onze voorkeur ging uit naar een stopcontact die niet in het blad verwerkt zit en dit is een mooie oplossing vinden wij.
https://www.doeco.nl/asso...els/_404_w_3487_5872_NL_1
Die had ik inderdaad ook gevonden, dat is de Bachmann DUE.
Er is ook nog de Bachmann PIX die optioneel kan worden voorzien van een (wit) afdekplaatje.

Afbeeldingslocatie: https://www.bachmann.com/fileadmin/02_Produkte/03_Anschlussfelder/PIX/BACHMANN_PIX_Bildergalerie.jpg

Ik had ook nog de 'Powerdot MINI' gevonden. Die is van binnen ook wit.

Afbeeldingslocatie: https://www.kondator.se/Images/products/935-PM50W%2000.jpg https://www.kondator.se/en/Kondator/Products/POWERDOT/Powerdot_Mini_O51mm/Powerdot_MINI_-_1_power__white?id=935-PM50W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Kennen jullie nog andere oplossingen voor stopcontacten op/aan/in een kookeiland, anders dan de Bachmann Twist? Het liefst in het wit :> .
Idd, best wat keus, zoals @Reinier aangeeft :) Ik heb zelf de EVOline backflip, heel blij mee (met de manier hoe die opengaat etc). Wellicht ook te letten op dat er geen rommel in de opening kan komen van zoiets als die open (of omhoog) is, heb al soortgelijke verhalen gehoord van anderen dat dat gebeurt (niet eens alleen rommel, maar bij iemand een sleuteltje, die viel dus ergens achter een kast van het eiland..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier een aardige selectie:

https://www.evolinewinkel.nl/tags/stopcontacten-keuken/

Ik vind zelf die Qi lader wel een nette oplossing. Maar wij gaan er uiteindelijk voor om geen stopcontacten in het blad maar eronder te monteren, in een lade.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Als je niet in het blad wilt, zou ikzelf ook liever in een lade willen. Zo aan de kant van de kasten vond ik zelf niet zo handig met de kids..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Een Qi lader werkt nog niet echt met een keukenmachine helaas.

Op het blad vind ik niet mooi, aan de zijkant zou kunnen. Het liefst zo, maar dan in het wit (en twee in het midden onder elkaar).

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/website/UW_keuken_nieuws/SieMatic/Siematicstopcontact2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 23-10-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aanstaande zaterdag gaan wij bij Asto keukens en Huisman Keukens langs. De week erop nog bij Tieleman en dan zouden we een aardig idee moeten hebben qua keukens. Als ik zo dit topic doorlees is een glazen blad tegenwoordig helemaal niet meer in beeld. Klopt dat of is het gewoon een gevalletje "onbekend maakt onbemind"?

Ik heb met de keuken generator van Superkeukens snel zitten spelen voor de keuken in onze nieuwe woning. Stom genoeg kom ik op nagenoeg dezelfde opstelling als ik nu ook heb in de huidige woning. Hooguit zou je een tweede hoekkast op kunnen nemen zodat het losse deel aansluit op de rest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uN86s8iLEHCCXLKR48GzlbiO/medium.png

Ik wil het losse blok niet verhogen, omdat dat teveel licht weg zal nemen van de eethoek die daar bijna op aansluit. Met hogere kasten zit je dan echt achter zo'n enorme wand verstopt en dat wil ik niet.

Qua kastjes en echte indeling liep ik tegen de beperkingen van het online tooltje aan, dus dat is zeker nog niet het eind idee.

Hebben jullie nog goede ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 23-10-2018 12:11 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:10
Om nog even terug te komen op dit verhaal:

B&K biedt 150 euro korting ter compensatie voor de verkeerde kast.
De aangeboden messenset komt dan wel te vervallen.
De reparaties (vervangen blad en kookplaat) zullen binnenkort plaatsvinden.

Wat denken jullie, is dit redelijk te noemen? Is het 't waard om dit te escaleren?
Een klacht indienen bij het CBW kost ook rond dat bedrag mochten we niet in het gelijk worden gesteld.

Zelf denk ik laat maar zitten, maar dat is eigenlijk alleen om van het gedoe af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Heb je ergens de foto's van de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Lassy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:11:
Om nog even terug te komen op dit verhaal:

B&K biedt 150 euro korting ter compensatie voor de verkeerde kast.
De aangeboden messenset komt dan wel te vervallen.
De reparaties (vervangen blad en kookplaat) zullen binnenkort plaatsvinden.

Wat denken jullie, is dit redelijk te noemen? Is het 't waard om dit te escaleren?
Een klacht indienen bij het CBW kost ook rond dat bedrag mochten we niet in het gelijk worden gesteld.

Zelf denk ik laat maar zitten, maar dat is eigenlijk alleen om van het gedoe af te zijn.
Belangrijkste is toch wat jij er zelf van vindt?

Hier kan geadviseerd worden om het lekker te laten of te laten “escaleren”, maar alles valt of staat met hoe jij er naar kijkt.

De vraag is natuurlijk wat denk jij daarmee te bereiken als je dat wel zou doen...is dat meer geld? Een andere kast? “Erkenning”? Ik heb geen idee wat jou uiteindelijk tevreden stelt ;)

Persoonlijk zou ik het laten, want het is echt niet de moeite waard om een verder traject in te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door keanu_ op 24-10-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 18:05
Hallo iedereen,

De afgelopen weken heb ik het hele topic doorgelezen, waar ik veel tips uit gehaald heb.
Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor een nieuwbouw woning welke naar verwachting in Q4 2019 opgeleverd gaat worden.

De afgelopen weken zijn we bij 4 zaken langs geweest, waarna we hebben besloten om geen zaken te doen met 2 zaken. Nu zijn er dus nog 2 zaken over waar wij tussen twijfelen.

Het gaat om de onderstaande opstelling.

Hoge kasten in betonlook
  • 5 hoge kasten van 60cm breed
  • Tussen beide ovens in komt een uitsparing voor een los koffie zet apparaat.
  • In de 2 uiterste hoge kasten komen een losse koelkast en vriezer van 178cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFO0M4l6DXXYHTdpCm5pRI2q/thumb.jpg

Lagere kasten in mat zwarte uitvoering + werkblad
  • 30cm wijn/flessenrek
  • 2x 60cm kast met spoelbak en vaatwasser
  • 2 90cm ladekasten met inductiekookplaat en besteklades
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DRRVB5Swb6F55tJOupVacVIe/thumb.jpg

(De kookplaat en afzuigkap ontbreken op deze foto. Deze komen aan de rechterkant van de keuken in het midden van de 2 ladekasten.)

Wij willen de volgende apparatuur:
  • Siemens SX858D26TE
  • Siemens HS836GTB6
  • Siemens HM836GNB6
  • Siemens EH877LVC1E
  • Siemens LC98BA572S
  • Siemens GI81NAC30
  • Siemens KI81RAD30
Kosten online: €6300

Bij zaak 1 hebben we de volgende offerte voor een nobilia keuken:
  • Hoge kasten van 208cm
  • Kleine kasten van 72cm
Kosten kasten: €7700
  • Werkblad keramiek van Dekker, 6cm dik inclusief uitsparingen
kosten werkblad: €2300

Installatie: 2K

Totale kosten zaak 1: €18.500 inclusief installatie en apparatuur

Wij hadden een goed gevoel bij deze zaak, we zijn erg goed geholpen, maar wij vonden de prijs toch een beetje aan de hoge kant. Aangezien het bedrijf netto prijzen hanteert viel er niet gek veel te onderhandelen.

Omdat wij schrokken van de prijs van het werkblad heb ik online een aantal offertes aangevraagd. Voor keramiek van 60x330 cm met een uitsparing voor een kookplaat, wasbak en kraangat kwamen we overal toch wel tussen de €2000 - €2500 uit inclusief opmeten, installeren en bezorgen.

Zaak 2 levert keukens van het merk Hacker
  • Hoge kasten van 219cm (Hacker classic)
  • Lage kasten van 78cm met glazen 'rekjes' in de lades (Hacker Systemat)
Kosten kasten: €6K (prijs komt overeen met thuiskeukens.nl)
  • Werkblad van composiet, 4cm dik inclusief uitsparingen
Kosten werkblad: €2400

Installatie: €1100

Totale kosten: €15.000 inclusief installatie en apparatuur

Ook bij zaak 2 hebben wij een prima gevoel. We hebben hier eerder ook al een keuken gekocht en zijn toen ook goed geholpen. Er was een kleine beschadiging bij levering van de keuken en dit hebben ze zonder te zeuren opgelost. Wel krijgen we hier een composiet blad ipv een keramiek blad. Volgens het internet is composiet toch iets minder qua kwaliteit

Wat vinden jullie van de bovenstaande apparatuur / opstelling / kosten? Voor mijn gevoel is de Hacker keuken van een betere kwaliteit en de prijs is daar ook scherper. Echter is dat wel met een composiet ipv keramiek werkblad.

Zijn de prijzen een beetje scherp of verwachten jullie dat het nog goedkoper kan?

Alle tips en suggesties zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:10
keanu_ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Belangrijkste is toch wat jij er zelf van vindt?

Hier kan geadviseerd worden om het lekker te laten of te laten “escaleren”, maar alles valt of staat met hoe jij er naar kijkt.

De vraag is natuurlijk wat denk jij daarmee te bereiken als je dat wel zou doen...is dat meer geld? Een andere kast? “Erkenning”? Ik heb geen idee wat jou uiteindelijk tevreden stelt ;)

Persoonlijk zou ik het laten, want het is echt niet de moeite waard om een verder traject in te gaan.
Uiteraard, ik was alleen benieuwd wat de ervaringen hier zijn m.b.t. dit soort zaken. Wellicht dat ik daar uit kan opmaken of eventuele vervolgstappen mij iets gaan brengen of niet. B&K doet voorkomen dat dit de normale gang van zaken is. Ik hoor het graag ook van de kopers of dit in hun ogen acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
YellowCab schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:26:
Hallo iedereen,

De afgelopen weken heb ik het hele topic doorgelezen, waar ik veel tips uit gehaald heb.
Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor een nieuwbouw woning welke naar verwachting in Q4 2019 opgeleverd gaat worden.

De afgelopen weken zijn we bij 4 zaken langs geweest, waarna we hebben besloten om geen zaken te doen met 2 zaken. Nu zijn er dus nog 2 zaken over waar wij tussen twijfelen.

Het gaat om de onderstaande opstelling.

Hoge kasten in betonlook
  • 5 hoge kasten van 60cm breed
  • Tussen beide ovens in komt een uitsparing voor een los koffie zet apparaat.
  • In de 2 uiterste hoge kasten komen een losse koelkast en vriezer van 178cm.
[Afbeelding]

Lagere kasten in mat zwarte uitvoering + werkblad
  • 30cm wijn/flessenrek
  • 2x 60cm kast met spoelbak en vaatwasser
  • 2 90cm ladekasten met inductiekookplaat en besteklades
[Afbeelding]

(De kookplaat en afzuigkap ontbreken op deze foto. Deze komen aan de rechterkant van de keuken in het midden van de 2 ladekasten.)

Wij willen de volgende apparatuur:
  • Siemens SX858D26TE
  • Siemens HS836GTB6
  • Siemens HM836GNB6
  • Siemens EH877LVC1E
  • Siemens LC98BA572S
  • Siemens GI81NAC30
  • Siemens KI81RAD30
Kosten online: €6300

Bij zaak 1 hebben we de volgende offerte voor een nobilia keuken:
  • Hoge kasten van 208cm
  • Kleine kasten van 72cm
Kosten kasten: €7700
  • Werkblad keramiek van Dekker, 6cm dik inclusief uitsparingen
kosten werkblad: €2300

Installatie: 2K

Totale kosten zaak 1: €18.500 inclusief installatie en apparatuur

Wij hadden een goed gevoel bij deze zaak, we zijn erg goed geholpen, maar wij vonden de prijs toch een beetje aan de hoge kant. Aangezien het bedrijf netto prijzen hanteert viel er niet gek veel te onderhandelen.

Omdat wij schrokken van de prijs van het werkblad heb ik online een aantal offertes aangevraagd. Voor keramiek van 60x330 cm met een uitsparing voor een kookplaat, wasbak en kraangat kwamen we overal toch wel tussen de €2000 - €2500 uit inclusief opmeten, installeren en bezorgen.

Zaak 2 levert keukens van het merk Hacker
  • Hoge kasten van 219cm (Hacker classic)
  • Lage kasten van 78cm met glazen 'rekjes' in de lades (Hacker Systemat)
Kosten kasten: €6K (prijs komt overeen met thuiskeukens.nl)
  • Werkblad van composiet, 4cm dik inclusief uitsparingen
Kosten werkblad: €2400

Installatie: €1100

Totale kosten: €15.000 inclusief installatie en apparatuur

Ook bij zaak 2 hebben wij een prima gevoel. We hebben hier eerder ook al een keuken gekocht en zijn toen ook goed geholpen. Er was een kleine beschadiging bij levering van de keuken en dit hebben ze zonder te zeuren opgelost. Wel krijgen we hier een composiet blad ipv een keramiek blad. Volgens het internet is composiet toch iets minder qua kwaliteit

Wat vinden jullie van de bovenstaande apparatuur / opstelling / kosten? Voor mijn gevoel is de Hacker keuken van een betere kwaliteit en de prijs is daar ook scherper. Echter is dat wel met een composiet ipv keramiek werkblad.

Zijn de prijzen een beetje scherp of verwachten jullie dat het nog goedkoper kan?

Alle tips en suggesties zijn welkom :)
Zaak 1 is echt te duur. Nobilia kasten zouden niet duurder mogen zijn dan Hacker(Systemat)
Waarom kiezen ze bij zaak 2 voor een combinatie van Classic en Systemat? Zo heel groot is das prijsverschil niet op 5 kasten. Daarnaast krijg je bij 219cm hoge kasten nog zo'n lelijk klepje erboven, bij Systemat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Zaak 1 is echt te duur. Nobilia kasten zouden niet duurder mogen zijn dan Hacker(Systemat)
Waarom kiezen ze bij zaak 2 voor een combinatie van Classic en Systemat? Zo heel groot is das prijsverschil niet op 5 kasten. Daarnaast krijg je bij 219cm hoge kasten nog zo'n lelijk klepje erboven, bij Systemat niet.
Het gevoel wat ik had dat zaak 1 te duur is klopt dus wel.

De reden dat er voor classic is gekozen is dat er volgens de verkoper geen betonlook mogelijk is bij systemat. Echter heb ik online de AV1070 frontjes gevonden die betonlook en systemat zijn, dus ik ga sowieso nog terug om dit te bespreken.

Zo een klepje aan de bovenkant vind ik niet zo storend. Hier kun je mooi reserve onderdelen en onderhoudsboekjes houden. En je ziet het enkel als je de koelkast open trekt.

Welke voordelen heeft systemat verder eigenlijk boven classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
YellowCab schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:40:
[...]

Het gevoel wat ik had dat zaak 1 te duur is klopt dus wel.

De reden dat er voor classic is gekozen is dat er volgens de verkoper geen betonlook mogelijk is bij systemat. Echter heb ik online de AV1070 frontjes gevonden die betonlook en systemat zijn, dus ik ga sowieso nog terug om dit te bespreken.

Zo een klepje aan de bovenkant vind ik niet zo storend. Hier kun je mooi reserve onderdelen en onderhoudsboekjes houden. En je ziet het enkel als je de koelkast open trekt.

Welke voordelen heeft systemat verder eigenlijk boven classic?
Ik bedoel te zeggen dat de hoge kasten van Classic niet uitgevoerd gaan worden zoals jij ze op tekening hebt staan. Bovenop die grote deur komt nog een klep van ca. 26cm.

Voordeel van Systemat is oa: Dikkere legplanken en bodems, interieur in Lavagrijs of champagne en een raster verdeling van 13cm. De onderkasten zijn ook 78 ipv 72cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Kapitein Merijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:25:
[...]

Ik bedoel te zeggen dat de hoge kasten van Classic niet uitgevoerd gaan worden zoals jij ze op tekening hebt staan. Bovenop die grote deur komt nog een klep van ca. 26cm.

Voordeel van Systemat is oa: Dikkere legplanken en bodems, interieur in Lavagrijs of champagne en een raster verdeling van 13cm. De onderkasten zijn ook 78 ipv 72cm.
Gek, ik dacht van wel. We hebben nu ook een hoge hacker classic kast van 219cm en die heeft ook niet zo een klep. Maar ik zal het voor de zekerheid nog even navragen, bedankt voor de tip ;)

Zijn de scharnieren van een systemat keuken toevallig beter als die van een classic keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Nobilia is in verhouding vrij duur met zijn laaklaminaat deuren. Hacker in verhouding juist vrij voordelig. Afhankelijk van welke beton / steenkleur je bij Nobilia gekozen hebt, kan er best een behoorlijk prijsverschil zijn in het voordeel van Hacker, terwijl Hacker (zeker systemat) qua kwaliteit wel beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Nou het hele verhaal heeft een onverwachte wending genomen.
De eerste zaak die zogenaamd met netto prijzen werkt belt net op om te vertellen dat ze de keuken kunnen leveren voor dezelfde prijs als de andere zaak.

Wat zouden jullie nu doen? Kiezen voor de nobilia keuken met een keramieken blad of kiezen voor de hacker (classic en systemat) keuken met een composiet blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCab schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:31:
De eerste zaak die zogenaamd met netto prijzen werkt belt net op om te vertellen dat ze de keuken kunnen leveren voor dezelfde prijs als de andere zaak.

Wat zouden jullie nu doen? Kiezen voor de nobilia keuken met een keramieken blad of kiezen voor de hacker (classic en systemat) keuken met een composiet blad?
Tjah in hoeverre vertrouw je die toko nog? En is dat je de gok voor keramiek waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Tjah in hoeverre vertrouw je die toko nog? En is dat je de gok voor keramiek waard?
De zaak staat hier goed aangeschreven, vandaar dat ik daar in de eerste instantie naartoe ben gegaan.

Is keramiek inferieur aan composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCab schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

De zaak staat hier goed aangeschreven, vandaar dat ik daar in de eerste instantie naartoe ben gegaan.

Is keramiek inferieur aan composiet?
Niet dat ik weet. Ik bedoelde de gok dat de zaak in andere situaties mogelijk ook niet heel betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Kiezen voor een volledige keuken uitgevoerd in Systemat met een keramiek/composiet blad. Keramiek is niet per definitie duurder dan composiet hoor. Als je een mat blad wil zou ik voor keramiek kiezen en anders voor composiet.

Wel bijzonder dat je het bedrijf wat je eerst voor de gek heeft gehouden toch nog een opdracht gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life

Neem vooral geen overhaaste beslissingen. Dit geeft wat mij betreft wel aan dat er nog meer rek in de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Kiezen voor een volledige keuken uitgevoerd in Systemat met een keramiek/composiet blad. Keramiek is niet per definitie duurder dan composiet hoor. Als je een mat blad wil zou ik voor keramiek kiezen en anders voor composiet.

Wel bijzonder dat je het bedrijf wat je eerst voor de gek heeft gehouden toch nog een opdracht gunt.
Mijn gevoel zegt ook dat we moeten gaan voor de systemat keuken, maar ik was benieuwd naar jullie mening. Het wordt overigens een hoogglans blad als we voor composiet gaan ;)

Ik gun ze nog helemaal niks. Ik vind het ook een bijzondere werkwijze. Maar ik houd gewoon alle opties open.
My-life schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Neem vooral geen overhaaste beslissingen. Dit geeft wat mij betreft wel aan dat er nog meer rek in de prijs zit.
Inderdaad. Ik ga ook weer terug naar de tweede zaak om te kijken wat hun weer aan de prijs kunnen doen nu de concurrent in prijs is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@YellowCab Probeer niet te veel op je gevoel af te gaan als je op zoek bent naar een scherpe prijs. Aangezien je zowel bij Nobilia als Hacker kunt slagen zijn er vast ook nog andere merken die hebben wat je mooi vind.
Nu je weet waarvoor je de keuken kunt kopen die je mooi vind kun je met die prijs in het achterhoofd gaan shoppen. Laat de verkopers weten dat je twee scherpe offertes hebt zonder te vertellen welke prijs erop staat. Zeg vooral dat je hun keuken heel mooi vind, maar de prijs de doorslag zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
My-life schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:48:
@YellowCab Probeer niet te veel op je gevoel af te gaan als je op zoek bent naar een scherpe prijs. Aangezien je zowel bij Nobilia als Hacker kunt slagen zijn er vast ook nog andere merken die hebben wat je mooi vind.
Nu je weet waarvoor je de keuken kunt kopen die je mooi vind kun je met die prijs in het achterhoofd gaan shoppen. Laat de verkopers weten dat je twee scherpe offertes hebt zonder te vertellen welke prijs erop staat. Zeg vooral dat je hun keuken heel mooi vind, maar de prijs de doorslag zal geven.
Je hebt een punt, maar op een gegeven moment moet je een keuze maken. Je kunt wel oneindig blijven rondshoppen. Helaas hebben we erg weinig tijd gekregen om de keuzes te maken en we moeten ook nog een badkamer uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@YellowCab Begrijpelijk en daar hebben meer mensen last van. Je zou een dag vrij kunnen nemen, wie weet 'verdien' je wel een zak geld op die dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Pfff wat is een keuken uitzoeken een gedoe zeg!

Wij zijn naar verschillende zaken geweest. Op dit moment zullen we kiezen tussen 2 zaken.

L keuken van 2.90 bij 3.90 met aan beide kanten een hoge kast (1 voor koel-vries combi en de andere met oven). Ik kan nu even geen foto uploaden

Eerste zaak Ekelhoff
Werkblad: composiet/keramiek
Apparaten: Siemens (vaatwasser, inductiekookplaat, koel-vries combi en grote oven met stoomfunctie, simpele afzuig)
Kastjes: Contur: planken in de hoekkast.
alles inclusief: 11.800

Tweede zaak: Keukensale
Werkblad: kunststof
Apparaten AEG of Siemens
Kastjes: mobilia + le mans systeem in de hoek
Alles inclusief: 10.500

Keukensale zegt dat ze altijd wel onder de prijs komen van de andere zaken. Bij beide een goed gesprek gehad en ons goed laten informeren. Beiden kwamen met goede ideeën. Bij Ekelhoff hebben we dinsdag een vervolg afspraak. Ekelhoff wilde geen offerte meegeven en gaf een koel-vries combi die wel heel klein was in inhoud.
Keukensale probeert ons wat onder druk te zetten dat het alleen dit weekend nog zo goedkoop kan, maar hij zei ook dat ie altijd onder die van Ekelhoff kan.
We zitten een beetje in dubio. En zijn de prijzen een beetje fair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
lovey schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:27:

Wij zijn naar verschillende zaken geweest. Op dit moment zullen we kiezen tussen 2 zaken.

L keuken van 2.90 bij 3.90 met aan beide kanten een hoge kast (1 voor koel-vries combi en de andere met oven). Ik kan nu even geen foto uploaden

Eerste zaak Ekelhoff
Apparaten: Siemens (vaatwasser, inductiekookplaat, koel-vries combi en grote oven met stoomfunctie, simpele afzuig)

Apparaten AEG of Siemens

Keukensale zegt dat ze altijd wel onder de prijs komen van de andere zaken. Bij beide een goed gesprek gehad en ons goed laten informeren. Beiden kwamen met goede ideeën. Bij Ekelhoff hebben we dinsdag een vervolg afspraak. Ekelhoff wilde geen offerte meegeven en gaf een koel-vries combi die wel heel klein was in inhoud.
Keukensale probeert ons wat onder druk te zetten dat het alleen dit weekend nog zo goedkoop kan, maar hij zei ook dat ie altijd onder die van Ekelhoff kan.
Volgens mij is contur de huismerk benaming voor Schüller C3.
Ik zou eens bij bijvoorbeeld superkeukens of Bemmel en kroon informeren wat je daar betaald voor de Schüller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
Thanks! Ik zie inderdaad dat Contur uit de Schuller fabriek komt.

Geen idee wat het verschil is tussen Schuller en Mobilia, maar vond beide prima aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
@lovey wij keken destijds naar de korpushoogte om met minimale plint en bladdikte een 97cm werkhoogte te realiseren.

Uiteindelijk niet voor Schüller gekozen maar voor IKEA. Contur heeft trouwens wel super stevig resopal fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

lovey schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:27:

Eerste zaak Ekelhoff

Apparaten AEG of Siemens

Je geeft niet echt genoeg informatie om te zeggen of dit fair is. Denk aan afwerking frontjes exact welke apparatuur. De hoeveelheid kasten wel of geen lades enz enz. Verder als een toko geen offerte mee wil geven (altijd vooraf vragen) gewoon weglopen anders is het pure tijds verspilling. Een bedrijf dat je geen inzage wil geven in wat ze je willen verkopen zijn of bang dat je er achter komt dat je opgelicht wordt of ze willen niet dat je bij de concurrent gaat kijken met je offerte. In ieders geval bij toko’s als dat wegblijven.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
Wij gaan a.s. vrijdag ons keukenontwerp finaliseren en bestellen.Op dit moment zitten we op dit ontwerp met de volgende onderdelen (vlnr):
- Vrieskast Siemens GI81NAC30
- Koelkast Siemens KI81RAD30
- Oven Siemens HB537ABS0
- Magnetron Siemens CM585AMS0
- Quooker PRO3
- Vaatwasser Siemens SN836X00AE

en Kookplaat in eiland: Siemens ED877FS21E met afzuiging naar onderen (en via kruipruimte naar buiten)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LWNQMiV.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V1UfFrl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rMD5vd5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MeClurm.png

(de barkrukken zijn illustratief, die gaan we op een later moment apart aanschaffen)

Een aantal aanpassingen hebben we al voor ogen:
- De lade onder de vaatwasser wordt iets hoger, zodat dat netjes in 1 lijn zit met de andere lades
- Mogelijk wordt het kastje onder de oven iets lager, zodat ook deze in 1 lijn zit
- We twijfelen nog of we onder het kookeiland lades willen of toch kastjes (daar hebben we nu erg weinig van, en lades lijken me toch minder praktisch voor servies - maar dat kan ook gewoon gewenning zijn)

De deur naast de vriezer gaat naar de bijkeuken, daar komen uiteraard nog voorraadkasten te staan.

Hebben jullie nog opmerkingen, tips of suggesties die jullie anders zouden doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anboni kan het niet goed omschrijven, maar ik vind het er een beetje rommelig uitzien. Komt wellicht door de ruimte (2 verschillende kleuren kozijnen) of de lijnen die net niet lekker lopen, is een persoonlijk dingetje. Net als je kleurstelling, die vind ik in het plaatje ook niet geweldig, maar dat is smaak en altijd lastig op basis van een afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
Shunt schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:57:
[...]

Je geeft niet echt genoeg informatie om te zeggen of dit fair is. Denk aan afwerking frontjes exact welke apparatuur. De hoeveelheid kasten wel of geen lades enz enz. Verder als een toko geen offerte mee wil geven (altijd vooraf vragen) gewoon weglopen anders is het pure tijds verspilling. Een bedrijf dat je geen inzage wil geven in wat ze je willen verkopen zijn of bang dat je er achter komt dat je opgelicht wordt of ze willen niet dat je bij de concurrent gaat kijken met je offerte. In ieders geval bij toko’s als dat wegblijven.
Bedankt!
We hebben 3 lade kasten (2x60, 1x 80), Verder 1 le mans kast in de hoek en 2 hoge kasten (60CM, 178 cm hoog) waarin dus 1 koel-vries combi en 1 waar de oven inzit. Daarnaast nog 1 x 50 cm kast onder spoelboek en 1x 60 waar vaatwasser achter zit.

Keukensale: Frontje is simpel zonder iets: Steenwyck 239 (kleur: wit softmat)

Ik vond het idd jammer dat we vorige week geen offerte meekregen.

Bij keukensale:
Stoomoven: AEG BSK782220M
inductie: AEG HK874400IB
Koelvries: AEG SCB61811LS
Vaatwasser: AEG FSB52610Z
Afzuigkap: AEG schuine zwarte afzuigkap, weet niet welk serienr

14.00: We hebben nogmaals bij keukensale gezeten en hebben aangegeven dat we dekton wilde als keukenblad. De prijs werd daardoor wel wat duurder. We zijn uitgekomen op 12.000 euro inclusief le mans en dekton.

[ Voor 7% gewijzigd door lovey op 27-10-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 22:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Na wat rondkijken bij de lokale keukenboer en DMG-keten ben ik uiteindelijk toch bij IKEA beland. Aanschafprijs komt uit op ongeveer 4.200 euro (inclusief apparatuur en maatwerkblad), maar nu komt hun montagepartner (All-Om) net met een offerte van 3.000 euro voor monteren/installeren/aansluiten :/ Daar zit wel wat 'extra' werk in (leidingen verplaatsen/infrezen, verplaatsen van lichtschakelaars), maar toch. Ligt het aan mij of is dat extreem veel voor deze kleine keuken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FRfVfBa.jpg

Als ik de installatiehandleidingen bekijk, krijg ik het idee dat ik het ook zelf wel zou kunnen opbouwen (uiteraard wel met elektricien en loodgieter erbij). Er zit wat maatwerk bij voor alle passtukken e.d., maar verder verschilt het denk ik niet zoveel van b.v. een grote kledingkast van IKEA? Het enige wat me tegenhoudt is de afwerking: met een professional heb ik er toch meer vertrouwen in dat het straks allemaal mooi aansluit.

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor een keuken van dat geld zou ik het lekker zelf doen inderdaad. Probleem met de IKEA keukens is dat het in elkaar zetten van de kasten al tijd kost. Die betaal je natuurlijk ook.
En afwerking lijkt me in deze opstelling ook het issue niet. Je hebt geen moeilijke hoeken zo te zien, en hoeft de uiteinden niet in te vullen tegen een muur aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Weet iemand het verschil tussen een vaatwasser SN836x00AE EN DE SN636x00AE? Kom er niet helemaal uit...

Wij wilden een 45cm stoomoven vervangen door 60cm model maar dat past niet omdat we dan naar hogere kasten moeten wat we niet willen. Nu dus op zoek naar een goede stoomoven van 45cm. Ik denk dat dat AEG gaat worden

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frumper schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:38:
Weet iemand het verschil tussen een vaatwasser SN836x00AE EN DE SN636x00AE? Kom er niet helemaal uit...

Wij wilden een 45cm stoomoven vervangen door 60cm model maar dat past niet omdat we dan naar hogere kasten moeten wat we niet willen. Nu dus op zoek naar een goede stoomoven van 45cm. Ik denk dat dat AEG gaat worden
De website van de fabrikant die je niet vermeldt kent het verschil niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Laatst online: 13:35

kgl

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:40:
[...]

De website van de fabrikant die je niet vermeldt kent het verschil niet?
De typenummers suggereren Siemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik zou zeggen: voer beide typenummers in google in, kom op de siemens website uit, voeg beide machines toe aan de vergelijker en je ziet exact wat de verschillen zijn (zo te zien heeft de 8 meer programma's en nog wat extra features)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Klopt, zou ik ook verwachten alleen zijn er blijkbaar sites die het een en ander met elkaar verwisselen :( en waar ik bij aeg heel eenvoudig modellen kan vergelijken lukt me dat bij Siemens niet zo. Had Siemens inderdaad niet vermeld, sorry!

Wellicht werkt de desktopkijkers way prettiger bij Siemens ;) vanavond even kijken dan maar

[ Voor 16% gewijzigd door frumper op 27-10-2018 18:07 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

De 8 in de code wil zeggen dat het een studioline model is. Meestal hebben deze een paar extra features tov. het niet- studioline model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14
we zijn ook aan het kijken voor een keuken in ons nog te bouwen nieuwbouwwoning. Nu zijn we reeds bij Aswa en Nuva en nog een aantal andere zaken geweest en hebben we goed voor ogen wat we willen.
Wij zijn erg gecharmeerd van pronorm X-MP, kleur zwart ultramat (fingerprintproof), dus dit gaat hem waarschijnlijk wel worden. Nu alleen de prijs nog...
De prijs van Nuva ligt ver (7K) boven ons budget, de prijs van Aswa (met ongeveer dezelfde specificaties) een stuk (3K) boven ons budget. Bij beiden zou nog wel iets van de prijs af kunnen.
Waar zou ik nog meer kunnen gaan kijken, liefst regio west-brabant? Moet dus een zaak zijn die Pronorm verkoopt, maar dan het liefst geen mandemakergroepslid. Doel is om een hopelijk meer reeele prijs te hebben wat de kastjes kosten. Weet iemand of keukenloods of Maxaro (beiden in Roosendaal) dit verkoopt? Andere zaken of ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
koendio schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:38:
we zijn ook aan het kijken voor een keuken in ons nog te bouwen nieuwbouwwoning. Nu zijn we reeds bij Aswa en Nuva en nog een aantal andere zaken geweest en hebben we goed voor ogen wat we willen.
Wij zijn erg gecharmeerd van pronorm X-MP, kleur zwart ultramat (fingerprintproof), dus dit gaat hem waarschijnlijk wel worden. Nu alleen de prijs nog...
De prijs van Nuva ligt ver (7K) boven ons budget, de prijs van Aswa (met ongeveer dezelfde specificaties) een stuk (3K) boven ons budget. Bij beiden zou nog wel iets van de prijs af kunnen.
Waar zou ik nog meer kunnen gaan kijken, liefst regio west-brabant? Moet dus een zaak zijn die Pronorm verkoopt, maar dan het liefst geen mandemakergroepslid. Doel is om een hopelijk meer reeele prijs te hebben wat de kastjes kosten. Weet iemand of keukenloods of Maxaro (beiden in Roosendaal) dit verkoopt? Andere zaken of ideeen?
Je zou eens bij Van Diessen in Veldhoven kunnen gaan kijken. Niet helemaal west brabant (bij eindhoven ligt t). Maar het is een keukenzaak met netto prijzen. Op die manier kan je zien of je wensen vs budget überhaupt wel in balans zijn. Overigens geen pronorm maar hebben ze een eigen fabriek. Zelf ben ik heel tevreden over mijn keuken die ik daar besteld heb en het aankooptraject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zal nog lastig worden om een keukenmerk wat eigendom is van Mandemakers te vinden bij een niet- Mandemakers zaak. Waarom wil je eigenlijk per se een Pronorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Weet iemand of keukenloods of Maxaro (beiden in Roosendaal) dit verkoopt? Andere zaken of ideeen?
Je weet dat keukenloods ook DMG is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:40
Afgelopen woensdag bij superkeukens almere wezen kijken, een stuk prettiger gesprek dan amsterdam.

wij wilden eigenlijk gaan koken bij het raam waar nu de spoelbak zit ( de qoocker mist in de tekening) echter gaf hij aan dat bij het raam koken ervoor zorgt dat je wekelijks de ramen mag gaan lappen.

nu gekozen om toch te gaan koken naast de oven met een 60CM inductieplaat en dan 15cm naast de oven houden.

dit zou het dan moeten worden :

ramen

zijkant

Qua Apparatuur allemaal AEG

en kasten van schuller.
een beugelgreep edelstaal, wit front met een kunststof blad.

totaal prijs € 10.126 Ex montage.

we zijn eerst bij 5 andere keuken zaken geweest en hierin een keuken laten tekenen met een amerikaanse koelkast nu uiteindelijk besloten om het zo op te lossen, maar vraag me nu af of ik nog even verder moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
anboni schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Je weet dat keukenloods ook DMG is?
Kopen alleen sommige dingen samen in. Eigen beleid qua prijs , bedrijfsvoering , directie etc. www.keukenmagazijn.nl

Keukenloods verkoopt overigens Pronorm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:54
theorganiser schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:24:
Afgelopen woensdag bij superkeukens almere wezen kijken, een stuk prettiger gesprek dan amsterdam.

wij wilden eigenlijk gaan koken bij het raam waar nu de spoelbak zit ( de qoocker mist in de tekening) echter gaf hij aan dat bij het raam koken ervoor zorgt dat je wekelijks de ramen mag gaan lappen.

nu gekozen om toch te gaan koken naast de oven met een 60CM inductieplaat en dan 15cm naast de oven houden.

dit zou het dan moeten worden :

[Afbeelding: ramen]

[Afbeelding: zijkant]

Qua Apparatuur allemaal AEG

en kasten van schuller.
een beugelgreep edelstaal, wit front met een kunststof blad.

totaal prijs € 10.126 Ex montage.

we zijn eerst bij 5 andere keuken zaken geweest en hierin een keuken laten tekenen met een amerikaanse koelkast nu uiteindelijk besloten om het zo op te lossen, maar vraag me nu af of ik nog even verder moet kijken.
Komt over op mij als zeer prijzig. Je hebt ook niet echt iets speciaals wat het zo duur zou moeten maken en een goedkope blad. Ik zou nog even langs een andere netto aanbieder gaan...

Ter beeldvorming:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door xminator op 28-10-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Na veelvuldig onderzoek op internet kom ik tot de conclusie dat het composieten aanrechtblad dat ik graag wil alleen wordt geleverd door Jetstone. Nu kan ik als particulier niet rechtstreeks bij Jetstone terecht en moet ik dus bij een van zaken zijn die jetstone leveren. In mijn regio kom ik dan al vrij snel bij Bruynzeel en Kvik uit. Van Kvik weet ik dat ze met netto-prijzen werken, weet iemand hoe dat zit met Bruynzeel?

Edit:
Ter info: het gaat dus om dit aanrechtblad (de donkere variant). Nu was ik eigenlijk voornemens om zelf een (Ikea)keuken te zetten en een aanrechtbladenboer een blad te laten leveren. Nu weet ik niet in hoeverre ik er mee weg kom om bij Bruynzeel of Kvik binnen te stappen met de melding 'Ik wil alleen een blad bestellen' :+ Weet iemand of er nog andere bladenboeren zijn waar ik composiet in terrazo-/granito-look kan kopen als particulier?

[ Voor 37% gewijzigd door Harrie_ op 28-10-2018 19:37 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Harrie_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:35:
Na veelvuldig onderzoek op internet kom ik tot de conclusie dat het composieten aanrechtblad dat ik graag wil alleen wordt geleverd door Jetstone. Nu kan ik als particulier niet rechtstreeks bij Jetstone terecht en moet ik dus bij een van zaken zijn die jetstone leveren. In mijn regio kom ik dan al vrij snel bij Bruynzeel en Kvik uit. Van Kvik weet ik dat ze met netto-prijzen werken, weet iemand hoe dat zit met Bruynzeel?

Edit:
Ter info: het gaat dus om dit aanrechtblad (de donkere variant). Nu was ik eigenlijk voornemens om zelf een (Ikea)keuken te zetten en een aanrechtbladenboer een blad te laten leveren. Nu weet ik niet in hoeverre ik er mee weg kom om bij Bruynzeel of Kvik binnen te stappen met de melding 'Ik wil alleen een blad bestellen' :+ Weet iemand of er nog andere bladenboeren zijn waar ik composiet in terrazo-/granito-look kan kopen als particulier?
Waarschijnlijk heb je er al gekeken, maar toch even aan je vragen: 123werkbladen gemaild of ze dat blad kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14
Kapitein Merijn schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Zal nog lastig worden om een keukenmerk wat eigendom is van Mandemakers te vinden bij een niet- Mandemakers zaak. Waarom wil je eigenlijk per se een Pronorm?
er is daar een kleur beschikbaar die erg mooi is, matzwart, anti fingerprint, greeploos met een mooie plint (voor de greep). Hebben we nog niet bij een ander merk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82

Edit:
Uit welke regio kom je?

Overigens komt Topline met diverse Terrazzo look bladen, leverbaar vanaf week 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

keanu_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:44:
[...]
Waarschijnlijk heb je er al gekeken, maar toch even aan je vragen: 123werkbladen gemaild of ze dat blad kunnen leveren?
Heb daar al meer dan eens op de website gekeken maar kom de terazzo-look niet tegen in het assortiment, heb dan dus al vrij snel de indruk dat ze het niet leveren. Desalniettemin misschien toch een goed plan om ze voor de zekerheid nog even te mailen, maar ik heb er harde hoop in.
Ice82 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:54:
[...]
Uit welke regio kom je?
Overigens komt Topline met diverse Terrazzo look bladen, leverbaar vanaf week 1
Regio Eindhoven.
Ook bij Topline even op de website gekeken. Ik zie daar niets wat ook maar remotely op terrazzo lijkt...
En even een vraag terug: bij welke keukenleverancier werk jij @Ice82?

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 29-10-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
koendio schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

er is daar een kleur beschikbaar die erg mooi is, matzwart, anti fingerprint, greeploos met een mooie plint (voor de greep). Hebben we nog niet bij een ander merk gezien.
Het front wat je bedoeld is hoogstwaarschijnlijk een Fenix front. Er zijn we meer fabrikanten die dat front in het assortiment hebben (oa. Tristar en Ballerina). Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de plint voor de greep.
Zover ik kan zien is de Pronorm x-mp een greeploze keuken zoals nagenoeg iedere fabrikant hem maakt:
https://www.goergenkeukens.nl/collecties/keuken-x-mp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Begin dit jaar hebben we de keuken uitgezocht voor onze nieuwbouwwoning. Nu is binnenkort de laatste afspraak om alle puntjes op de i te zetten. We mogen dan nog alles wijzigen, omdat hij dan pas besteld gaat worden. We twijfelen over de eerste keuze die we gemaakt hebben.

Members only:

Wat denken jullie? Of nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Hsb-3
Wat je vraag precies? Ideeën voor een keuken of wat wij wel/niet mooi vinden of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Of er bijvoorbeeld anderen zijn die ook een keuken hebben met donkere kasten en hoe dit van invloed is op de ruimte: of dit echt de ruimte donkerder maakt. En hoe het grote contrast met de binnenzijde van de kasten bevalt (zwart/wit). Of dat er misschien meer mensen zijn met een houten blad en niet-witte kastfronten, waar we misschien wat inspiratie uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Hsb-3 Nee sorry daar heb ik allemaal geen ervaring mee. Ik lees trouwens wel in je vraag dat je bij keuken 1 bang bent voor een "woningbouwcorporatie" uitstraling. Het enige zinnige wat ik daarover kan roepen (maar dat is een mening) is dat je dan geen houten blad moet pakken (en geen metro-tegels zoals bij keuken 2).

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie_ op 29-10-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Harrie_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:10:
[...]

Heb daar al meer dan eens op de website gekeken maar kom de terazzo-look niet tegen in het assortiment, heb dan dus al vrij snel de indruk dat ze het niet leveren. Desalniettemin misschien toch een goed plan om ze voor de zekerheid nog even te mailen, maar ik heb er harde hoop in.

[...]

Regio Eindhoven.
Ook bij Topline even op de website gekeken. Ik zie daar niets wat ook maar remotely op terrazzo lijkt...
En even een vraag terug: bij welke keukenleverancier werk jij @Ice82?
Het is dan ook nog geen week 1......
Op de site van Jetstone kan je heel makkelijk een dealer zoeken , krijg 2 resultaten in de regio Eindhoven anders dan Kvik en Bruynzeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
We laten een keuken op maat maken en regelen zelf de apparatuur.

Is keukenloods een winkel waar je ook goed apparaten kan vergelijken? Ook bv kokend water kranen werkend kunt ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ice82 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:00:
[...]

Het is dan ook nog geen week 1......
Op de site van Jetstone kan je heel makkelijk een dealer zoeken , krijg 2 resultaten in de regio Eindhoven anders dan Kvik en Bruynzeel
Ok, verkeerd gelezen. Leverbaar vanaf 1 januari dus. Maar... ik ben nog steeds benieuwd voor welke keukenboer je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidodido00
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-08-2024
Na dit forum veelvuldig gelezen te hebben hierbij mijn eerste post ;). Mooi om te zien dat dit forum mensen kan helpen bij het aanschaffen van een keuken.

Voor ons geldt hetzelfde als voor velen, de keukenmarkt is behoorlijk ondoorzichtig en we zijn op dit gebied verre van specialisten 8)7 .

Wij hebben dus ook een offerte liggen voor een Hacker Systemat keuken met 4 hoge 221cm standard gelakte kasten en een eiland van 120x270 met 4x100cm ladeblokken en 1x 80cm ladeblok plus een front voor de vaatwasser. Dit eiland uitgevoerd in houtfineer.

Voor de kasten alleen betaal je online bij thuiskeukens.nl al circa 9000 euro, in hoeverre zijn dit realistische prijzen? Voor mij klinkt dit als een behoorlijk bedrag voor een aantal kasten? Graag een mening van de experts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Hsb-3 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:43:
We zijn alleen bang dat dit toch te goedkoop gaat ogen, en dat het een "woningbouwcorporatie" uitstraling gaat geven.
Die "woningbouwcorporatie" uitstraling komt bij mij door die simpele layout met een simpele L. Er is nog een verschil tussen die twee keukens die je noemt, namelijk dat schiereiland. Ik vind een U of, als de ruimte het toelaat, een kook/werk/watereiland veel sjieker staan dan een simpele L. Vooral omdat hij niet zo heel groot is. Hij voelt zo in een hoekje gepropt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@Wailing_Banshee, de lay-out staat vast, namelijk een hoekkeuken van 3mx3m (zie ook bovenaan mijn post voor de indeling). Het plaatje is ter illustratie voor de materialen. Er komt 1 hoge hoekkast in de kleur van het blad, dat vinden we mooi.

Naar ons idee hebben de matte witte deurtjes een hoog woningbouw/ikea gehalte, vooral in combinatie met het blad.
We willen wel iets met hout, maar overal houten kastdeurtjes vind mijn partner niet mooi. (zelf ben ik daar wel over te spreken, en dan in combinatie met een donker betonlook blad, maar iets anders is ook prima).
In de showroom zagen die donkere kastjes er chique uit (en ook eens wat anders) , maar bij het opendoen was het contrast met het binnenwerk (wit) erg groot.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Hsb-3 op 30-10-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hsb-3 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:17:
@Wailing_Banshee, de lay-out staat vast, namelijk een hoekkeuken van 3mx3m (zie ook bovenaan mijn post voor de indeling). Het plaatje is ter illustratie voor de materialen. Er komt 1 hoge hoekkast in de kleur van het blad, dat vinden we mooi.

Naar ons idee hebben de matte witte deurtjes een hoog woningbouw/ikea gehalte, vooral in combinatie met het blad.
We willen wel iets met hout, maar overal houten kastdeurtjes vind mijn partner niet mooi. (zelf ben ik daar wel over te spreken, en dan in combinatie met een donker betonlook blad, maar iets anders is ook prima).
In de showroom zagen die donkere kastjes er chique uit (en ook eens wat anders) , maar bij het opendoen was het contrast met het binnenwerk (wit) erg groot.
Voor mij zou die kleur niet uitmaken, ik houd niet zo van die standaard L-vormige keukens. Tenzij het echt een L is (dus er één blad veel langer is dan het andere blad).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
In december krijgen wij de sleutels van onze nieuwe woning, de keuken willen we graag direct vervangen. We hebben inmiddels al wat zaken bezocht en weten wat we qua stijl willen.

Voor de juiste afmetingen ga ik binnenkort nog even bij de woning langs zodat we ook tekeningen en een begroting kunnen laten maken. Misschien een te simpele vraag, maar zijn er nog aandachtspunten voor het opmeten van een keuken?

(puur om te voorkomen dat we onverrichte zake weer naar huis kunnen bij een keukenboer, we kunnen ivm werk vriendin, maar eens in de twee weken op zaterdag naar een keukenzaak).

Natuurlijk moeten we in de basis de afmetingen van de keuken weten. Het is nu een U-vorm en zal het straks ook weer worden. Echter zit de wasbak, gasfornuis en vaatwasser nu rechts. Straks zouden we links willen koken (inductie) plus wasbak, zal geen heel groot probleem zijn om dat aan te passen in de kruipruimte lijkt mij?

Afzuigkap zit nu rechts, maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed waar de afvoer naar buiten is. Deze zal dan (waarschijnlijk middels een verlaagd plafond) ook verplaats worden naar links.

Van gas naar inductie zal waarschijnlijk impact hebben op de meterkast, kan ik daar vooraf al iets van noteren/nagaan wat de veranderingen moeten zijn? Het is een gemoderniseerd huis uit 1978, is wellicht de huidige situatie al toereikend?

Graag tips voor deze beginner :)

Verder de komende tijd nog maar eens verder grasduinen in dit topic, want er komen een hoop mooie ideeën voorbij en het helpt ook zeker bij de keuze van werkbladen en apparatuur etc d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Fidodido00 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:46:
Wij hebben dus ook een offerte liggen voor een Hacker Systemat keuken met 4 hoge 221cm standard gelakte kasten en een eiland van 120x270 met 4x100cm ladeblokken en 1x 80cm ladeblok plus een front voor de vaatwasser. Dit eiland uitgevoerd in houtfineer.
2x100cm + 60cm voor de vaatwasser is 260, met stollen van 5cm kom je op 270cm. Maar 2x100cm + 80cm ladeblok is groter, dus dat klopt niet helemaal denk ik.

@B-Real Ik neem aan dat er een kookgroep in je meterkast moet komen met een aparte leiding naar je kooktoestel.

[ Voor 10% gewijzigd door My-life op 30-10-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidodido00
My-life schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

2x100cm + 60cm voor de vaatwasser is 260, met stollen van 5cm kom je op 270cm. Maar 2x100cm + 80cm ladeblok is groter, dus dat klopt niet helemaal denk ik.
9
@B-Real Ik neem aan dat er een kookgroep in je meterkast moet komen met een aparte leiding naar je kooktoestel.
My-life schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Scherp! Dat moeten inderdaad 2 lades van 80cm en 1 van 100cm zijn. Enig idee of deze prijs realistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Harrie_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

Ok, verkeerd gelezen. Leverbaar vanaf 1 januari dus. Maar... ik ben nog steeds benieuwd voor welke keukenboer je werkt?
dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Ice82 Als je daar geen openheid van zaken in wil geven dan kan ik helaas geen enkele opmerking die je in dit topic maakt serieus nemen. Je hebt as we speak 79 posts hier op GoT, allemaal in dit topic, en als ik enkele van je posts erop na sla zie ik dat je bijzonder weinig constructiefs bij te dragen hebt.

Erg jammer :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 08:06
Hsb-3 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:17:

Members only:
Wij hebben wit, met eiken en een donker blad.
Wellicht heb je hier iets aan ter illustratie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TgJJFuW7pwTpW1k6x5Ymp6yh/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:37
Wij zitten ook in het proces om een nieuwe keuken uit te zoeken.
7 jaar geleden hebben we een schuller keuken aangeschaft waar we nog steeds enorm tevreden over zijn.
Daarom kijken we nu ook naar een schuller. Op hun website staat er netjes een overzicht welke maten kastjes er beschikbaar zijn per lijn.

Dit kan ik niet echt (makkelijk) vinden van de andere merken.
Ik ben namelijk op zoek naar midrange merken (zelfde klasse als schuller) die echt hoge kasten leveren.
Schuller levert namelijk een kast die 227cm hoog is. Standaard hoogte van een verdieping tegenwoordig is ca 260cm.

Zijn er leveranciers die net zulke hoge of misschien hogere kasten levert?
Ik weet dat het bij echte maatwerk wel mogelijk is maar dat is ook meteen een ander prijskaartje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Medetweakers,

Zit al een aantal weken mee te lezen in dit topic en heb al een aantal keukenboeren bezocht voor het nieuwbouwhuis wat wij aan het kopen zijn.
We hebben een ontwerp laten maken en in sketchup heb ik daar zelf nog een beetje mee lopen prutsen. Vooralsnog komen we op dit ontwerp, maar we zijn er nog niet over uit.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fDKDDL/image.png
Kastje is dan mogelijke de volgende kleur, maar wij zijn nog op zoek:
https://www.nobilia.de/nl...ern-classic/stoneart-303/
Betonlook blad, minimaal composiet, zodat het wel aan voelt als steen.

De apparatuur die wij hebben uitgekozen is als volgt: 5 pits inductie met flex zones en hob2hood van AEG, bijbehorende afzuigkap, een 60cm hoge stoom/bak oven AEG/Siemens?, koel vriescombinatie, vaatwasmachine en een quooker (of soortgelijk).

Ik heb nog een aantal vragen:
  • Wat is het verschul tussen bijvoorbeeld Nobilia en Keller?
  • Ik ben bij 2 verschillende keukenzaken geweest. De een geeft een richtprijs van ongeveer €15000, Superkeukens zegt tussen de €8000 en €10000 te zitten. Zouden jullie nog verder praten met die van €15000? Ik ben zelf namelijk erg geschrokken van het prijsverschil...
  • Loont het tegenwoordig nog om naar Duitsland te rijden? Zo ja welke winkel is aan te raden?
  • Wat vinden jullie van de kleurcombinatie? tips! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tip: wij hebben de kloof groter gemaakt. Even diep als de kasten, en doorgetrokken over de gehele lengte. Hierin is een plafondafzuigunit opgenomen.

Dit idee:
Keukenfront

[ Voor 38% gewijzigd door verjager op 30-10-2018 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Hsb-3 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:32:
[...] En hoe het grote contrast met de binnenzijde van de kasten bevalt (zwart/wit). Of dat er misschien meer mensen zijn met een houten blad en niet-witte kastfronten, waar we misschien wat inspiratie uit kunnen halen?
Wij hebben een mat zwarte keuken met houtlook blad besteld. Wordt eind volgende maand geleverd, dus kan dan pas oordelen. Maar, wij vonden in showrooms mat zwarte fronten met witte kasten echt geen gezicht. Luxe van buiten, ikea van binnen vond ik het. Dus, gekozen voor andere kastkleur (kan bij div. merken, wij hebben Hacker Systemat).
Fidodido00 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:46:
[...]

Voor de kasten alleen betaal je online bij thuiskeukens.nl al circa 9000 euro, in hoeverre zijn dit realistische prijzen? Voor mij klinkt dit als een behoorlijk bedrag voor een aantal kasten? Graag een mening van de experts _/-\o_
Hacker Systemat is gewoonweg niet het goedkoopste merk. En ladekasten zijn ook behoorlijk veel duurder dan legplanken. Wij hebben twee offertes van keukenzaken liggen en die prijzen lagen aardig in lijn van de prijzen op thuiskeukens.nl (let wel even op dat de prijzen daar obv goedkoop front zijn, luxere fronten hebben meerprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Harrie_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:08:
@Ice82 Als je daar geen openheid van zaken in wil geven dan kan ik helaas geen enkele opmerking die je in dit topic maakt serieus nemen. Je hebt as we speak 79 posts hier op GoT, allemaal in dit topic, en als ik enkele van je posts erop na sla zie ik dat je bijzonder weinig constructiefs bij te dragen hebt.

Erg jammer :w
De vraag van de eerste post die je linkt was een vraag die ik ook al had... Wat is er zo bijzonder aan die Siemens apparatuur dat iedereen dat wil? Nu hebben wij maar 1 inbouwapparaat, de afwasmachine, en wij hebben juist voor een Miele gekozen. Als ik meer tijd had gehad, was onze (losse) magnetron ook een Miele geworden (alleen hadden we nogal haast met het kopen van een nieuwe magnetron omdat onze oude (25+ jaar) Miele het natuurlijk net begaf op zaterdag middag midden in de bouwvak vakantie terwijl we geen keuken hadden (en dus de magnetron het enige apparaat, naast de waterkoker, was waarmee we eten konden opwarmen :p)
JaMaaT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]
Dat vind ik zelf mooier dan de kastjes zwart maken... Maar dat is natuurlijk altijd persoonlijke smaak :D
cryptapix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:48:
[...]
En ladekasten zijn ook behoorlijk veel duurder dan legplanken.
Ja, kwamen wij ook achter. Maar nog geen moment spijt gehad dat we daar wel voor gegaan zijn. Alle kastjes bij ons zijn lade kasten. Het was oorspronkelijk ook de bedoeling om onder de wasbak voor een ladekast te gaan, maar dat ging uiteindelijk niet vanwege de Quooker. Dat is dus uiteindelijk de enige "deur" geworden (naast de Quooker staat de dubbele prullenbak, en dat is wel weer een "lade" :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
JaMaaT schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]
Oeh!
Dat is qua stijl, qua afmetingen en qua opstelling bijna exact zoals wij het zouden willen doen!
Zelfs de muur links op de foto en de deur rechts op de foto zijn bij ons nagenoeg gelijk :P

Heb je meer info over het ontwerp, afmetingen, merken, keukenzaak en prijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog zaken bij een kookeiland waar op gelet moet worden? Tips zijn welkom op het gebied van indeling en praktische zaken.
Verwijderd in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
In deze opstelling zal een kookeiland komen van 3 meter breed en max 1,20 diep schat ik. Hou ik ruim een meter rondom vrij.
Koken middels inductie en ingebouwde downdraft (homeier) en spoelbak komt ook in het eiland.
Koelkast dan achter het kookgedeelte om de optimale driehoek te creëren.
Vaatwasser liefst naast de spoelbak. Ook de wens om ergens een klein bargedeelte te maken met 2 krukken.
Ik ben fan van lades, dus liefst zoveel mogelijk wat past binnen een eiland met die specificaties.
De kastenwand tot aan het plafond zal een koelkast, vrieskast en oven hebben. De rest zal opslagruimte worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:41
B-Real schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Oeh!
Dat is qua stijl, qua afmetingen en qua opstelling bijna exact zoals wij het zouden willen doen!
Zelfs de muur links op de foto en de deur rechts op de foto zijn bij ons nagenoeg gelijk :P

Heb je meer info over het ontwerp, afmetingen, merken, keukenzaak en prijs? :)
Als dat iets is wat je zoekt vindt je wellicht dit ook wel iets:

https://gathering.tweaker...message/54538815#54538815

Zoek even in het topic op mijn naam "ollie_1982" en zie je meer info etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
ollie_1982 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Als dat iets is wat je zoekt vindt je wellicht dit ook wel iets:

https://gathering.tweaker...message/54538815#54538815

Zoek even in het topic op mijn naam "ollie_1982" en zie je meer info etc.
Thanks!
Dat komt ook akelig dicht in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidodido00
cryptapix schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:48:

[...]

Hacker Systemat is gewoonweg niet het goedkoopste merk. En ladekasten zijn ook behoorlijk veel duurder dan legplanken. Wij hebben twee offertes van keukenzaken liggen en die prijzen lagen aardig in lijn van de prijzen op thuiskeukens.nl (let wel even op dat de prijzen daar obv goedkoop front zijn, luxere fronten hebben meerprijs).
Dat zag ik ook, voor een houtgefineerd front betaal je circa 45 % meer dan voor de standaard gelakte versie }:| . Dit dus ook al meegenomen in de berekening van 9000 euro.

Naast deze kasten is de rest van de offerte ook ongeveer gelijk aan online prijzen (zowel apparatuur als het werkblad). Dat klinkt voor ons als een redelijk aanbod, is dit ook zo ? Ik zie dat jullie al voor een Systemat gekozen hebben namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Fidodido00 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Dat zag ik ook, voor een houtgefineerd front betaal je circa 45 % meer dan voor de standaard gelakte versie }:| . Dit dus ook al meegenomen in de berekening van 9000 euro.

Naast deze kasten is de rest van de offerte ook ongeveer gelijk aan online prijzen (zowel apparatuur als het werkblad). Dat klinkt voor ons als een redelijk aanbod, is dit ook zo ? Ik zie dat jullie al voor een Systemat gekozen hebben namelijk :).
Tja wat is redelijk. Ik vraag mij nog steeds af waarom wat houten kastjes zo duur moeten zijn. Maar ik vraag mij ook af waarom gewone meubels zo duur zijn... Dit is kennelijk gewoon "normaal". Wij hebben op gevoel voor Systemat gekozen en de prijzen bij drie (waarvan 1 online) keukenzaken vergeleken. Die kwamen allemaal op min of meer zelfde neer, dus wij gaan er maar van uit dat het redelijk is. Overigens hebben we ook nog een offerte voor een vergelijkbare Schuller (of Nobilia, weet het niet zeker meer) keuken liggen. Die was wat goedkoper, maar het verschil was voor ons te klein tov de voordelen van Systemat (waaronder corpus kleur).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

cryptapix schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:37:
[...]

Tja wat is redelijk. Ik vraag mij nog steeds af waarom wat houten kastjes zo duur moeten zijn. Maar ik vraag mij ook af waarom gewone meubels zo duur zijn... Dit is kennelijk gewoon "normaal".
Materiaal is duur. Wij zijn bezig (of eigenlijk, mijn man is bezig) om een boekenkast te maken. Het is bijna goedkoper om iets in de winkel te kopen, puur op basis van materiaal kosten, laat staan tijd. Nu hebben wij die optie niet, omdat het een op-maat-gemaakt ding wordt, maar goedkoper is het zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:10
Zo, nou de keuken is bij ons ingemeten en besteld :) Erg blij met het resultaat. De foto's laten een beetje lege ruimte zien, maar dat moet nog aangekleed worden. We hebben gekozen voor een greeploze, matzwarte keuken met RVS greeplijsten. AEG apparatuur en een BORA kookplaat met recirculatie afzuiging. Verder combinatie van kasten en lades in het eiland en hoge kasten tegen de wand.

Voor de spoelbak en kraan voor Franke gegaan. De kraan is overigens matzwart ipv RVS zoals op de afbeelding :)

De kastenwand is 240cm breed en 195cm hoog, het eiland is 265cm bij 105cm

Keuken
Keuken 2Keuken

[ Voor 3% gewijzigd door Tarz op 01-11-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Edit:
Loop hier eens langs:
http://thestonefactory.nl/

Hebben ons extreem goed geholpen. Snelle levertijd, keurige service. (Toen er toch wat mis ging, 1 deel van het blad verkeerd gezaagd, kwamen ze een dag (!) later met een nieuw gezaagd blad aan.)

Qua prijs was het uiteindelijk goedkoper dan een tijdelijk Ikea blad er 8 weken op laten liggen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:08:
Zo, nou de keuken is bij ons ingemeten en besteld :) Erg blij met het resultaat. De foto's laten een beetje lege ruimte zien, maar dat moet nog aangekleed worden. We hebben gekozen voor een greeploze, matzwarte keuken met RVS greeplijsten. AEG apparatuur en een BORA kookplaat met recirculatie afzuiging. Verder combinatie van kasten en lades in het eiland en hoge kasten tegen de wand.

Voor de spoelbak en kraan voor Franke gegaan. De kraan is overigens matzwart ipv RVS zoals op de afbeelding :)

De kastenwand is 240cm breed en 195cm hoog, het eiland is 265cm bij 105cm

Merk en type keuken? Welk blad en wat kost het? Ziet er strak uit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:10
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:46:
[...]

Merk en type keuken? Welk blad en wat kost het? Ziet er strak uit wel.
Geen idee eigenlijk, uitgezocht bij Brugman (de DMG collectie denk ik). Blad is een Topcore van 10mm dikte. Officiële kleur is havannazwart, maar weet niet welk merk/serie.

Totale kosten €12k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:13:
[...]

Loop hier eens langs:
http://thestonefactory.nl/

Hebben ons extreem goed geholpen. Snelle levertijd, keurige service. (Toen er toch wat mis ging, 1 deel van het blad verkeerd gezaagd, kwamen ze een dag (!) later met een nieuw gezaagd blad aan.)

Qua prijs was het uiteindelijk goedkoper dan een tijdelijk Ikea blad er 8 weken op laten liggen.
Bedankt voor de link => het hele assortiment bekeken maar ook daar geen granito/terrazzo-look helaas.

BTW, hoe staat het met de keuken? Zijn de restpunten inmiddels opgelosten en... waar blijven de foto's? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:11:
[...]
Bedankt voor de link => het hele assortiment bekeken maar ook daar geen granito/terrazzo-look helaas.
Ik weet niet of het hele assortiment online staat. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat niet alles online staat. :)
Wellicht eens bellen of langs gaan?
BTW, hoe staat het met de keuken? Zijn de restpunten inmiddels opgelosten en... waar blijven de foto's? :9~
*kuch*

De restpunten zijn helaas nog niet opgelost, dus ook nog geen foto's. Gaat goed mis daar bij Ikea. RIS Montage is nog steeds niet in staat gebleken een gespecificeerde montagefactuur te sturen (bijna 7 of 8 weken later), IKEA lukt het niet om RIS tot de orde te roepen én de restpunten af te handelen.

Verhaal gaat dat ze zijn geswitched van installatiepartner (RIS werkt met onderaannemers ook) en dat het nu 1 grote teringzooi is. Ze krijgen meer klachten.

Lang verhaal kort: De oplossing duurt nog wel ff. (En eigenlijk wil ik de foto's pas maken en hier neer zetten als het helemaal af is. Vooral het ontbrekende deurtje ziet er niet uit. De rest zie je niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:04:
[...]

Ik weet niet of het hele assortiment online staat. Sterker nog, ik weet bijna zeker dat niet alles online staat. :)
Wellicht eens bellen of langs gaan?

[...]

*kuch*

De restpunten zijn helaas nog niet opgelost, dus ook nog geen foto's. Gaat goed mis daar bij Ikea. RIS Montage is nog steeds niet in staat gebleken een gespecificeerde montagefactuur te sturen (bijna 7 of 8 weken later), IKEA lukt het niet om RIS tot de orde te roepen én de restpunten af te handelen.

Verhaal gaat dat ze zijn geswitched van installatiepartner (RIS werkt met onderaannemers ook) en dat het nu 1 grote teringzooi is. Ze krijgen meer klachten.

Lang verhaal kort: De oplossing duurt nog wel ff. (En eigenlijk wil ik de foto's pas maken en hier neer zetten als het helemaal af is. Vooral het ontbrekende deurtje ziet er niet uit. De rest zie je niet.)
Nou, ik zou zeggen succes met de afhandeling van deze ellende, en we horen het wel als het allemaal geregeld is => gaan we plaatjes kijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:55:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan die Siemens apparatuur dat iedereen dat wil?
Sowieso vonden wij de Siemens (StudioLine) er het meest aantrekkelijk uitzien. Het oog wil ook wat natuurlijk. Buiten dat, Siemens hebben wij altijd als kwalitatief zeer goed ervaren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
afgelopen week hebben wij ook ons eerste ontwerp gekregen.
Gaat om een next125 keuken met korpus van 87,5

keukenplattegrond

Kookeiland binnenzijde lades 50-100-50

Wij vinden zelf de hoge kasten wat te laag, hier kan nog wel een kastje boven bij(plafondhoogte is 260)
Dus 218cm of zelf nog hoger.

Als offerte hebben we nu dit:
keukenmeubelen Next € 9650,-
Werkblad € 3450,- keramisch blad
Kraan € 220,-
Apparatuur € 2900,- alleen vaatwasser, koelkast en inductieair, ovens al aanwezig
Versteviging kasten omdat we een 1,2 cm werkblad hebben € 450,-
Grepen opbouw groot € 500,-
Verlichting , bestek etc € 386,-
Montage € 1400,-

totaal €18950-

Ik vind het totaal wat aan de hoge kant. Vind de keukenmeubels aan de hoge kant
Is next echt zoveel duurder dan ander merk, door de hogere korpus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tito129 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:23:
afgelopen week hebben wij ook ons eerste ontwerp gekregen.
Gaat om een next125 keuken met korpus van 87,5

[Afbeelding: keuken][Afbeelding: plattegrond]

Kookeiland binnenzijde lades 50-100-50

Wij vinden zelf de hoge kasten wat te laag, hier kan nog wel een kastje boven bij(plafondhoogte is 260)
Dus 218cm of zelf nog hoger.

Als offerte hebben we nu dit:
keukenmeubelen Next € 9650,-
Werkblad € 3450,- keramisch blad
Kraan € 220,-
Apparatuur € 2900,- alleen vaatwasser, koelkast en inductieair, ovens al aanwezig
Versteviging kasten omdat we een 1,2 cm werkblad hebben € 450,-
Grepen opbouw groot € 500,-
Verlichting , bestek etc € 386,-
Montage € 1400,-

totaal €18950-

Ik vind het totaal wat aan de hoge kant. Vind de keukenmeubels aan de hoge kant
Is next echt zoveel duurder dan ander merk, door de hogere korpus?
Hmmm, is het een idee om je kasten door te trekken tot aan het plafond? Nu zit er véél ruimte tussen. Da's allemaal kastruimte die je niet hebt maar ook niet voor iets anders kunt gebruiken.

Ook ziet het barretje er een beetje raar uit, alsof het half in de muur is geschoven.

Zelfss zou ik denk ik het eiland naar links verplaatsen, de koelkast en magnetron rechts tegen de muur. Maar misschien omdat het bovenaanzicht ontbreekt, is dat minder mooi dan het lijkt. Zit links een muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
unezra schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:57:
[...]

Hmmm, is het een idee om je kasten door te trekken tot aan het plafond? Nu zit er véél ruimte tussen. Da's allemaal kastruimte die je niet hebt maar ook niet voor iets anders kunt gebruiken.

Ook ziet het barretje er een beetje raar uit, alsof het half in de muur is geschoven.

Zelfss zou ik denk ik het eiland naar links verplaatsen, de koelkast en magnetron rechts tegen de muur. Maar misschien omdat het bovenaanzicht ontbreekt, is dat minder mooi dan het lijkt. Zit links een muur?
Plattegrond staat in de post.

Zelf dachten we meer aan dit:
hogekast

De bar loopt om de muur om de keuken meer bij de woonkamer te betrekken:
zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Tito129 Ik vind die keuken er zéér strak uitzien, mooie oplossing met het barretje zo => integreert mooi in de ruimte!

Inmiddels een bladenboer gevonden die het blad levert dat wij willen, daar gaan we van de week kijken en als het goed is kan ik daar dan gaan bestellen (y)

Nu dient het volgende probleem zich aan. Ik ben al een week aan het zoeken naar (niet-handgevormde) wandtegels van 10x10, 13x13 of 15x15 in gemeleerde wit-tenten. In onze vorige woning had ik ook het plan om de keuken te verbouwen maar i.v.m. verhuisplannen heb ik dat toen niet meer gedaan; ik heb toen wel diverse leveranciers gevonden van voorgenoemde tegels. Nu ben ik alweer een week het internet aan het afstruinen maar ik kom ze nergens tegen :(

Weet iemand waar ik de tegels kan krijgen die ik bedoel? Ik bedoel dan zeg maar min of meer dit, maar dan niet handgevormd:

Afbeeldingslocatie: https://www.friesewitjes.nl/wp-content/uploads/2018/02/Basismix-6-in-oud-groene-keuken-0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 02-11-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Tito129 Een binnenlade in een kast van 50 is maar 40 breed. Waarom in plaats daarvan geen twee kasten van 100?

Op alleonderdelen zit volgens mij nog wel marge. Ik vind vooral de werkbladen aan de dure kant, voor dat geld kun je misschien wel 20mm krijgen. Waarvoor is die versteviging? 500 euro meerprijs voor grepen lijkt me ook overdreven, is het semi-greeploos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
My-life schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:01:
@Tito129 Een binnenlade in een kast van 50 is maar 40 breed. Waarom in plaats daarvan geen twee kasten van 100?

Op alleonderdelen zit volgens mij nog wel marge. Ik vind vooral de werkbladen aan de dure kant, voor dat geld kun je misschien wel 20mm krijgen. Waarvoor is die versteviging? 500 euro meerprijs voor grepen lijkt me ook overdreven, is het semi-greeploos?
klopt, dat is 1 van de onderdelen wat ik lastig vind.
Eerste ontwerp zat 2x besteklade van een 1m maar dan kan er geen inductieair kookplaat worden toegepast.
Deze heeft nl onder het blad ca 20cm nodig.
Dus dan is het of de kookplaat aan uiterste linker zijde en dan 1 besteklade van een meter of een afzuiging met een koof toepassen

Als greep hebben we nu een greeplijst, maar greeploos is nog een optie. Vinden we zelf bij de onderste lade niet zo mooi, grotere spleet..

[ Voor 7% gewijzigd door Tito129 op 02-11-2018 20:33 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1