Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
@Tito129 Waarvoor is de 500 meerprijs voor ‘grote grepen’ als het greeploos is?

Je kunt ook de lades achterwegen laten natuurlijk. Zijn de kaste aan de andere kant minder diep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Harrie_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:31:
@Tito129 Ik vind die keuken er zéér strak uitzien, mooie oplossing met het barretje zo => integreert mooi in de ruimte!

Inmiddels een bladenboer gevonden die het blad levert dat wij willen, daar gaan we van de week kijken en als het goed is kan ik daar dan gaan bestellen (y)

Nu dient het volgende probleem zich aan. Ik ben al een week aan het zoeken naar (niet-handgevormde) wandtegels van 10x10, 13x13 of 15x15 in gemeleerde wit-tenten. In onze vorige woning had ik ook het plan om de keuken te verbouwen maar i.v.m. verhuisplannen heb ik dat toen niet meer gedaan; ik heb toen wel diverse leveranciers gevonden van voorgenoemde tegels. Nu ben ik alweer een week het internet aan het afstruinen maar ik kom ze nergens tegen :(

Weet iemand waar ik de tegels kan krijgen die ik bedoel? Ik bedoel dan zeg maar min of meer dit, maar dan niet handgevormd:

[Afbeelding]
Ik kan mij herinneren dat Mosa zo'n serie tegels had met tintvarianten. Wellicht zit daar iets bij voor je?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:17
Tito129 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:20:
[...]

Plattegrond staat in de post.

Zelf dachten we meer aan dit:
[Afbeelding: hogekast]

De bar loopt om de muur om de keuken meer bij de woonkamer te betrekken:
[Afbeelding: zicht]
Mooie keuken hoor!
Ik zou de extra kasten op de hoge kasten fijn weglaten, zonder is veel rustiger.
De prijs van het werkblad is wel te verklaren aangezien je het hele eiland blad betaald en nog een extra bewerking om de hoek er uit te halen.
De versteviging voor het dunne blad kan ik alleen niet plaatsen. Het blad komt gewoon koud op de kasten te liggen, wat gaan ze daaraan verstevigen.
Hou er overigens rekening mee dat een 1,2cm massief blad erg kwetsbaar is, zeker bij keramiek.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:31:
[...]

Mooie keuken hoor!
I
Hou er overigens rekening mee dat een 1,2cm massief blad erg kwetsbaar is, zeker bij keramiek.
Thx. Waarom is dat kwetsbaarder dan een opgepikt blad met 8mm keramiek?

En kunnen jullie ook nog wat zeggen hoeveel next bv duurder is dan hacker. Is dat rond de 1500 euro voor hogere kasten? Van 79 naar 89?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:55
Tito129 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:04:
[...]

En kunnen jullie ook nog wat zeggen hoeveel next bv duurder is dan hacker. Is dat rond de 1500 euro voor hogere kasten? Van 79 naar 89?
Bij mij zijn de kasten ivm 12mm blad ook verstevigd. (Volgens mij Corpus KA13 ipv KA, kost paar tientjes op hele keuken bij mij)

Meerprijs Next 87,5cm kasten t.o.v. Hacker Systemat was 2k op 22k totaal. Echter wel bij een andere aanbieder, dus niet 100% waterdicht. (En incl. Apparatuur en montage van bij elkaar circa 12k)

[ Voor 5% gewijzigd door DaWayne op 03-11-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 09:57
We gaan op inductie koken en kijken dan wel naar een enigszins landelijke uitstraling (over / fysieke knoppen).

Dan is er vooral keus tussen het merk Falcon en het merk Boretti.

"Uiteindelijk kiezen ze dan vaak voor een Falcon fornuis omdat deze goedkoper is. Een veelgehoorde reactie over Boretti fornuizen is: „Typisch Italiaans: het ziet er prachtig uit, maar de kwaliteit laat te wensen over.” In het Engelse Falcon fornuis zit dan toch meer degelijkheid."

Iemand hier ervaringen met beide merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:03
Boretti is toch een zaans bedrijf uit Watergang dat zichzelf een Italiaans imago heeft aangemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij ook. verder hebben veel aanbieders toch inductie tegenwoordig, in iedergeval Officine Gullo, Restart, SMEG, Steel, AGA... allemaal eventueel met inductie te krijgen vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:02
ASW1 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:02:
Boretti is toch een zaans bedrijf uit Watergang dat zichzelf een Italiaans imago heeft aangemeten?
Inderdaad, een merk met een Italiaanse uitstraling maar zonder banden met Italië. Een praktijk die in Italië zelf verboden is, ze doen daar dan ook geen zaken. De apparatuur wordt hoofdzaak in China en Turkije gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat betekent natuurlijk niet dat de kwaliteit van hun spullen niet Italiaans is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
begintmeta schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:26:
Volgens mij ook. verder hebben veel aanbieders toch inductie tegenwoordig, in iedergeval Officine Gullo, Restart, SMEG, Steel, AGA... allemaal eventueel met inductie te krijgen vziw.
Nieuwbouw wordt niet meer met gas opgeleverd, en inductie is simpelweg de standaard tegenwoordig. Een merk dat geen inductie levert kan niet meer dan ben je gemarginaliseerd.
Maar fysieke knoppen beperkt je keuze enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ASW1 schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:09:
...
Maar fysieke knoppen beperkt je keuze enorm.
Klopt, maar voor zover ik weet zijn de inductieplaten bij de genoemde Officine Gullo, Restart, SMEG, Steel, AGA eventueel ook van fysieke knoppen voorzien (niet dat ze allemaal binnen dezelfde prijsklasse produceren natuurlijk, dus echt alternatieven voor elkaar zijn het niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Bedankt voor de discussie!

Ga de merken toch eens nalopen. Al is de borgetti / falco wel de uitstraling die ik zoek.
Had al vaker gehoord dat borgetti lastig was. Ook qua onderdelen krijgen etc (monteur gaf dit aan in hospice waar we boretti hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
trekker22 schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:47:
Bedankt voor de discussie!

Ga de merken toch eens nalopen. Al is de borgetti / falco wel de uitstraling die ik zoek.
Had al vaker gehoord dat borgetti lastig was. Ook qua onderdelen krijgen etc (monteur gaf dit aan in hospice waar we boretti hebben)
La Cornue en Lacanche kan je dan eventueel ook nog bekijken, ik vermoed dat alle genoemde merken wel wat met de uitstraling die je zoekt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 04-11-2018 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 18:38
Timmy schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:34:
[...]

Inderdaad, een merk met een Italiaanse uitstraling maar zonder banden met Italië. Een praktijk die in Italië zelf verboden is, ze doen daar dan ook geen zaken. De apparatuur wordt hoofdzaak in China en Turkije gemaakt.
Ik plaats Boretti op het zelfde niveau als Atag, Etna en Ignis. Ooit een blauwe maandag een klusje gehad op het terrein en iedere maandag kwamen de Turkse truckers binnen vol koelkasten en fornuizen. De chauffeurs moesten de lading zelf uitladen en vervolgens uitpakken Een kwaliteitscontroleur naam uit iedere lading twee steekproeven en vervolgens plakte een ander persoon de merk stickers op de apparatuur. Zakje erbij met de handleiding doos er weer omheen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38
Volgende week komt de nieuwe keuken erin. Nu bezig met slopen en vanaf morgen alles voorbereiden.

Zat een verlaagd plafond in de keuken, vroegen ons altijd al af waarom. Kwamen een grote plaat op het plafond tegen. Schijnbaar heeft 30 jaar geleden er een lift midden in de keuken gestaan voor de mensen van toen. Schijnbaar waren er toen nog geen trapliften :/ Ook kwam er wat onverwachte elektra/verwarmingsbuizen onder het plafond vandaan waar we een oplossing voor moeten vinden. Gelukkig nu t/m zaterdag de tijd voor een oplossing en dan vanaf zaterdag komt een klusjes man het afwerken, stuccen en volgende week de keuken plaatsen.

Zo ziet het er nu uit. Kan dus alleen maar beter worden :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ebYbyP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
gumtree schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:11:
[...]

Ik plaats Boretti op het zelfde niveau als Atag, Etna en Ignis. Ooit een blauwe maandag een klusje gehad op het terrein en iedere maandag kwamen de Turkse truckers binnen vol koelkasten en fornuizen. De chauffeurs moesten de lading zelf uitladen en vervolgens uitpakken Een kwaliteitscontroleur naam uit iedere lading twee steekproeven en vervolgens plakte een ander persoon de merk stickers op de apparatuur. Zakje erbij met de handleiding doos er weer omheen en klaar.
Die merken zijn toch vrij mediocre?
Falcon dan beter?
Die twee hier boven genoemd zijn wel absurd aan de prijs😬
2500 vind ik wel de max voor een 90cm 4 pits inductie met oven er onder👍🏻

Ook zelf gekeken bij boretti. Absurde prijs verschillen tussen hun modellen. 2.5k vs 6k en zie dan weinig verschil in de uitvoering.

Ga er vanuit dat een falcon / boretti toch wel 15 jaar meegaat en tegen die tijd... is de smaak misschien wel weer veranderd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lookslikeyou schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:50:
Volgende week komt de nieuwe keuken erin. Nu bezig met slopen en vanaf morgen alles voorbereiden.

Zat een verlaagd plafond in de keuken, vroegen ons altijd al af waarom. Kwamen een grote plaat op het plafond tegen. Schijnbaar heeft 30 jaar geleden er een lift midden in de keuken gestaan voor de mensen van toen. Schijnbaar waren er toen nog geen trapliften :/ Ook kwam er wat onverwachte elektra/verwarmingsbuizen onder het plafond vandaan waar we een oplossing voor moeten vinden. Gelukkig nu t/m zaterdag de tijd voor een oplossing en dan vanaf zaterdag komt een klusjes man het afwerken, stuccen en volgende week de keuken plaatsen.

Zo ziet het er nu uit. Kan dus alleen maar beter worden :)
[Afbeelding]
Ben nu vooral benieuwd hoe dat plafond en die leidingen eruit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38
MikeyMan schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:02:
[...]

Ben nu vooral benieuwd hoe dat plafond en die leidingen eruit zien ;)
Niet zo heel boeiend (hopelijk). Om de verwarmingsbuizen maken we een wat grotere koof, wandcontactdoos/elektra kan waarschijnlijk weg gehaald worden en verplaatst worden d.m.v. wat nieuwe kabels te trekken.Loopt ook een kabel naar de thermostaat. Deze is al draadloos aangestuurd dus kan ook vervallen. Kwamen ook nog een 40mm afvoer pijp tegen. Dit is (waarschijnlijk) van een wastafel geweest in een slaapkamer die allang weg is. Zo staat het op de oorspronkelijke bouwtekeningen. Zal morgen nog wel een foto van maken hoe het plafond er op het moment uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
trekker22 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:49:
...
Die twee hier boven genoemd zijn wel absurd aan de prijs😬
2500 vind ik wel de max voor een 90cm 4 pits inductie met oven er onder👍🏻
...
Dan valt uit het rijtje Officine Gullo, Restart, SMEG, Steel, AGA, La Cornue en Lacanche wel wat af inderdaad, maar van SMEG zou op het randje misschien nog wel wat te vinden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 22:18

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 1024575 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:48:
[...]

Sowieso vonden wij de Siemens (StudioLine) er het meest aantrekkelijk uitzien. Het oog wil ook wat natuurlijk. Buiten dat, Siemens hebben wij altijd als kwalitatief zeer goed ervaren.....
Dat het oog ook wat wil, weten wij alles van, daarom zijn wij voor de Falcon gegaan :D
unezra schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:04:
[...]
Lang verhaal kort: De oplossing duurt nog wel ff. (En eigenlijk wil ik de foto's pas maken en hier neer zetten als het helemaal af is. Vooral het ontbrekende deurtje ziet er niet uit. De rest zie je niet.)
Kan ik inkomen! Wij hadden ook een deurtje in de nabestelling (was oorpsronkelijk een lade deur, maar dat bleek bij installatie niet samen te gaan met de quooker, dus moest er een nieuw deurtje komen). En je oog wordt echt elke keer naar dat gat getrokken, ook al wil je dat niet :p
trekker22 schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:26:
We gaan op inductie koken en kijken dan wel naar een enigszins landelijke uitstraling (over / fysieke knoppen).

Dan is er vooral keus tussen het merk Falcon en het merk Boretti.

"Uiteindelijk kiezen ze dan vaak voor een Falcon fornuis omdat deze goedkoper is. Een veelgehoorde reactie over Boretti fornuizen is: „Typisch Italiaans: het ziet er prachtig uit, maar de kwaliteit laat te wensen over.” In het Engelse Falcon fornuis zit dan toch meer degelijkheid."

Iemand hier ervaringen met beide merken?
Niet met beide merken, wel met Falcon. Wij hebben de Falcon Classic 90 (de gas variant, aangeschaft in 2010, 2011 geplaatst). Ding werkt perfect, goed schoon te maken, en zelfs als je goed je best doet de oven kapot te maken, blijft hij heel (ging natuurlijk niet expres, ik had m'n bakvorm voor cake iets te vol gedaan en voor de ventilator gezet... Deze zoog zo het deeg de ventilator in....)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wailing_Banshee schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:40:
[...]
Kan ik inkomen! Wij hadden ook een deurtje in de nabestelling (was oorpsronkelijk een lade deur, maar dat bleek bij installatie niet samen te gaan met de quooker, dus moest er een nieuw deurtje komen). En je oog wordt echt elke keer naar dat gat getrokken, ook al wil je dat niet :p
Yep. Schade aan de binnenkant zie je niet echt, het beschermplastic aan de zijkanten ook beperkt (al moeten ze dat nog wel weg komen halen), zo'n deur zie je wél. (Het kan met 1 deur worden opgelost maar we willen 2 deuren om de uitlijning van de grepen niet te verpesten.)

Vandaag of morgen maar weer eens bellen. Morgen is de 8e week. :(

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
gumtree schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:11:
[...]

Niet zo heel gek als je weet dat de apparatuur van Atag, Etna en Pelgrim bij Gorenje vandaan komt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gorenje_d.d.
Dit zegt overigens niks over de kwaliteit. Een apparaat van Atag is niet te vergelijken met een apparaat van Etna.
De nieuwe Atag fornuizen komen bij Steel vandaan trouwens.

@unezra Heb je het missende deurtje al wel in huis?
Ik had na 8 weken allang even dat tapeje van de deuren getrokken en het frontje erin gehangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-11-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:17:
[...]
@unezra Heb je het missende deurtje al wel in huis?
Ik had na 8 weken allang even dat tapeje van de deuren getrokken en het frontje erin gehangen.
Nee, helaas. Nog steeds geen deurtje, nog steeds geen vervangend ladefront, nog steeds geen gespecificeerde factuur. Gaat niet goed daar. :( Zowel niet bij Ikea als bij RIS.

Moet na de lunch maar weer eens gaan bellen. (Totaal geen zin in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

unezra schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:22:
[...]

Nee, helaas. Nog steeds geen deurtje, nog steeds geen vervangend ladefront, nog steeds geen gespecificeerde factuur. Gaat niet goed daar. :( Zowel niet bij Ikea als bij RIS.

Moet na de lunch maar weer eens gaan bellen. (Totaal geen zin in.)
Begrijp ik nu goed dat IKEA die deurtjes en ladefrontjes niet gewoon op voorraad heeft liggen? Ik dacht dat je die zo bij IKEA uit het magazijn kon plukken?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:53:
[...]
Begrijp ik nu goed dat IKEA die deurtjes en ladefrontjes niet gewoon op voorraad heeft liggen? Ik dacht dat je die zo bij IKEA uit het magazijn kon plukking?
Ja. Alleen, voor die deurtjes en ladefrontjes is al betaald.

Halen we ze zelf uit het magazijn, mogen we ze nóg een keer afrekenen. :) Zou het gaan om een tientje, boeit het niet maar even snel gerekend gaat het om ~€200 aan frontjes en da's een beetje te fors om de gok mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

unezra schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:08:
[...]

Ja. Alleen, voor die deurtjes en ladefrontjes is al betaald.

Halen we ze zelf uit het magazijn, mogen we ze nóg een keer afrekenen. :) Zou het gaan om een tientje, boeit het niet maar even snel gerekend gaat het om ~€200 aan frontjes en da's een beetje te fors om de gok mee te nemen.
Maar de IKEA kan dat toch wel doen? Lijkt mij dat de IKEA de klant zo snel mogelijk zou moeten helpen en dat ze het daarna zelf uitvechten met de onderaannemer...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wailing_Banshee schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:19:
[...]
Maar de IKEA kan dat toch wel doen? Lijkt mij dat de IKEA de klant zo snel mogelijk zou moeten helpen en dat ze het daarna zelf uitvechten met de onderaannemer...
In theorie, ja.
In de praktijk, nee.

De praktijk blijkt helaas wat weerbarstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

unezra schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:20:
[...]

In theorie, ja.
In de praktijk, nee.

De praktijk blijkt helaas wat weerbarstig.
Tuurlijk, da's altijd zo. Wij denken altijd dat het zo simpel is (en meestal is het ook zo simpel maar ja, regeltjes he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@unezra En je kunt niet met IKEA regelen dat je die deurtjes zelf uit het magazijn haalt en afrekent en dat de deurtjes die in backorder staan worden geannuleerd waarbij het bedrag teruggestort wordt? Ik probeer een beetje beeld te vormen bij waar dit dan misgaat; wat zeggen ze bij IKEA wanneer je ze opbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gewoon het deurtje eraf halen, naar de IKEA rijden, verhaal doen bij de klantenservice en naar huis gaan met het juiste onderdeel. Balie service bij IKEA is traag, maar je wordt er wel geholpen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:23:
@unezra En je kunt niet met IKEA regelen dat je die deurtjes zelf uit het magazijn haalt en afrekent en dat de deurtjes die in backorder staan worden geannuleerd waarbij het bedrag teruggestort wordt? Ik probeer een beetje beeld te vormen bij waar dit dan misgaat; wat zeggen ze bij IKEA wanneer je ze opbelt?
"Jullie staan in de wacht. We nemen contact met jullie op."

Helaas kan ik niet regelen dat ik die deurtjes uit het magazijn haal en dat zij dat tegen elkaar afstrepen.
Z___Z schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:26:
Gewoon het deurtje eraf halen, naar de IKEA rijden, verhaal doen bij de klantenservice en naar huis gaan met het juiste onderdeel. Balie service bij IKEA is traag, maar je wordt er wel geholpen is mijn ervaring.
Hebben we al gedaan. Zonder deurtje, maar wel naar de afdeling toe gegaan. Zij bellen dan de klachtenafdeling en dat is het dan. Ze kunnen letterlijk niet meer doen dan wij daarin. :(

In geval van het deurtje moet er 1 deur terug en hebben we 2 deuren retour nodig. Pest is dat zij die deur moeten installeren. Als ik 'm verkeerd boor heb ik het gedaan en krijgen we daar weer gezeik over. Dus we moeten én een nieuwe set deuren én een monteur om de boel te installeren. (Geen zin in een welles-nietes spelletje met wie een greep heeft gemonteerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij zijn bezig met ons rondje keukenzaken, maar ik vind het lastig om alles met elkaar te vergelijken. Ik heb een offerte op basis van een Keller keuken en kom dan op ongeveer 20000 euro uit. Diezelfde keuken maar dan van Schüller kost 25000 euro (uiteraard bij een andere zaak). Beide zijn volgens de openingspost middenklassers en zouden dus ongeveer vergelijkbaar moeten zijn. Of is Keller onderkant middenklasse en Schüller de hogere middenklasse? Ik vond persoonlijk de Schüllerkeuken er mooier uit zien, maar dat is natuurlijk subjectief.

Weet iemand het verschil tussen deze twee merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

PaT schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:05:
Wij zijn bezig met ons rondje keukenzaken, maar ik vind het lastig om alles met elkaar te vergelijken. Ik heb een offerte op basis van een Keller keuken en kom dan op ongeveer 20000 euro uit. Diezelfde keuken maar dan van Schüller kost 25000 euro (uiteraard bij een andere zaak). Beide zijn volgens de openingspost middenklassers en zouden dus ongeveer vergelijkbaar moeten zijn. Of is Keller onderkant middenklasse en Schüller de hogere middenklasse? Ik vond persoonlijk de Schüllerkeuken er mooier uit zien, maar dat is natuurlijk subjectief.

Nee, maar ik ben wel benieuwd naar je keukenopstelling en apparatuur.
Ik ben zelf aan het kijken voor een eiland van 3mx1,2m en een kastenwand van 4x60cm tot aan het plafond en schat daar met apparatuur, blad en montage ook zeker 15 tot 20k aan kwijt te zijn.
Grofweg kom ik op:
kastjes (systemat) 7k
blad (dekton) 4k
apparatuur 6k
montage 1,5k

Gebaseerd op online schattingen, dus ik laat me ergens volgend jaar nog verrassen door keukenzaken.
Liefst ben ik namelijk niet meer dan die 15k kwijt, maar ik ben bang dat ik dan wel flink wat concessies moet gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 224360 schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:28:
[...]

Nee, maar ik ben wel benieuwd naar je keukenopstelling en apparatuur.
Ik ben zelf aan het kijken voor een eiland van 3mx1,2m en een kastenwand van 4x60cm tot aan het plafond en schat daar met apparatuur, blad en montage ook zeker 15 tot 20k aan kwijt te zijn.
Grofweg kom ik op:
kastjes (systemat) 7k
blad (dekton) 4k
apparatuur 6k
montage 1,5k

Gebaseerd op online schattingen, dus ik laat me ergens volgend jaar nog verrassen door keukenzaken.
Liefst ben ik namelijk niet meer dan die 15k kwijt, maar ik ben bang dat ik dan wel flink wat concessies moet gaan doen.
Opstelling enz volgt nog. Ik wacht nog op 1 offerte. Wel zou een dektonblad (grofweg 6 meter lengte) ons bijna 7000 euro kosten. Dat was even slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:22
In september 2017 zijn wij het traject ingegaan om een nieuwbouwwoning te kopen. Na een jaar oriënteren zijn wij nu op het punt om de keuken af te sluiten. Wij hebben gekozen om de keuken af te nemen bij een kleinere speciaalzaak.

De keuken die wij af willen nemen is volgens de offerte een Häcker Systemat. Nu zag ik echter in de eerste post een indeling van hoog/midden/laag segment. Hierin zit Systemat in het hoge segment en Häcker in het midden segment. Zijn dit wel twee verschillende fabrikanten?

Wij zijn langs geweest in het inspiratiehuis 20|20 om de keukenapparatuur bij elkaar te zoeken. Hierdoor zijn we op de volgende apparatuur gekomen:

PXV875DC1E Inductie kookplaat 80 cm
HMG8764C6 Oven met magnetron en pyrolyse
DRC99PS25 Plafondunit
KIF42P60 Koelkast 177,5 cm
GIN31AC30 Vriezer
SMA68TX02N Vaatwasser

Adviesprijs €12.354, totaal prijs €6.882,75 voor al het apparatuur.

Indeling
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Rm5PQhD.jpg

Werkblad
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/UOKM9Lp.jpg

Hoge kasten
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/G82Vqpq.jpg

De totaalprijs voor de keukenmeubelen is €6.021,90.

Het werkblad wordt een blad van keramiek 2 cm. Lengte 3,30 meter met een diepte van 65 cm. Samen met de achterwandbekleding van 20 cm hoog een totaal prijs van €2.189,70.

Aanvullend gaan we nog voor een Quooker Flex met Combi plus reservoir, een grote zwarte spoelbak en een afvalsysteem die onder de spoelbak moet komen. Dit komt neer op €2.405,70.

Samengevat

Apparatuur €6.882,75
Keukenmeubels €6.021,90
Werkblad €2.189,70
Accessoires €2.405,70

Totaal €17.500,05
Dit is exclusief het monteren van de keuken €1.075 en koof timmeren €650.

Nu zijn wij erg benieuwd wat jullie van onze opstelling vinden en vooral of jullie dit een realistische prijs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 18:24
PaT schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:05:

Heb zelf onlangs een Keller keuken besteld, nog niet geleverd dus verder geen ervaringen. Keukens zitten naar mijn inziens in de (hogere) middenklasse en vind ze persoonlijk gelijkwaardig aan de andere bekende middenklassers. (heb aardig wat keukenzaken van binnen gezien)

Zoals al aangegeven, verder nog geen ervaring gezien de plaatsing nog een tijd duurt maar ben zelf meer dan tevreden met hetgeen wat besteld is. Heb mijn onze keuze meer gebaseerd op het vertrouwen in de keukenzaak dan het merk keuken. (wij hadden echter ook vrijwel geen prijsverschil tussen de verschillende offertes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@sander121 je gaat toch niet die kookplaat zo laten plaatsen of wel? Als je de kookplaat niet op het hart wil van die kasten zou ik na gaan denken over een andere indeling.

Ik vind de prijs voor 6 kasten en een deurtje ook aardig hoog. Is wel lastig in te schatten zonder te weten van welke materialen de fronten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
sander121 schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:27:
In september 2017 zijn wij het traject ingegaan om een nieuwbouwwoning te kopen. Na een jaar oriënteren zijn wij nu op het punt om de keuken af te sluiten. Wij hebben gekozen om de keuken af te nemen bij een kleinere speciaalzaak.

De keuken die wij af willen nemen is volgens de offerte een Häcker Systemat. Nu zag ik echter in de eerste post een indeling van hoog/midden/laag segment. Hierin zit Systemat in het hoge segment en Häcker in het midden segment. Zijn dit wel twee verschillende fabrikanten?

Wij zijn langs geweest in het inspiratiehuis 20|20 om de keukenapparatuur bij elkaar te zoeken. Hierdoor zijn we op de volgende apparatuur gekomen:

DRC99PS25 Plafondunit
GIN31AC30 Vriezer
SMA68TX02N Vaatwasser

Indeling
[Afbeelding]

Werkblad
[Afbeelding]

Hoge kasten
[Afbeelding]

Het werkblad wordt een blad van keramiek 2 cm. Lengte 3,30 meter met een diepte van 65 cm. Samen met de achterwandbekleding van 20 cm hoog een totaal prijs van €2.189,70.

Aanvullend gaan we nog voor een Quooker Flex met Combi plus reservoir, een grote zwarte spoelbak en een afvalsysteem die onder de spoelbak moet komen. Dit komt neer op €2.405,70.

Samengevat

Apparatuur €6.882,75
Keukenmeubels €6.021,90
Werkblad €2.189,70
Accessoires €2.405,70

Totaal €17.500,05

Nu zijn wij erg benieuwd wat jullie van onze opstelling vinden en vooral of jullie dit een realistische prijs vinden.
Het totaal klinkt wat fors, maar wellicht heb je dure frontjes. Voor dit formaat keuken lijkt het mij wat veel geld. En dat afvalsysteem klinkt aardig, toevallig hebben wij ook zoiets onder onze wasbak zitten in een lade, het is dat ik hier niet op gelet had in de offerte anders had ik hem wegbezuinigd :-). Want echt handig is het niet, er zijn weinig vuilniszakken die er in passen, zeker in vierkante of rechthoekige bakjes. En er past weinig in. Wij gebruiken ze nu als GFT-bakje, Glasbak en Batterijen/lampen-bak. En hebben dus een grote 50L afvalbak er nog ergens staan in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06 23:06
sander121 schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:27:

DRC99PS25 Plafondunit
GIN31AC30 Vriezer
SMA68TX02N Vaatwasser

Indeling
[Afbeelding]

Werkblad
[Afbeelding]

Hoge kasten
[Afbeelding]

Samengevat

Apparatuur €6.882,75
Keukenmeubels €6.021,90
Werkblad €2.189,70
Accessoires €2.405,70

Totaal €17.500,05

Häcker is 1 fabrikant en ze hadden in elk segment een serie, Classic, Systemat en Emotion. Een aantal jaar geleden zijn ze gestopt met Emotion. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat Classic nu in het midden segment zit en Systemat staat daarboven. Hier is een overzicht met de verschillen tussen de Classic en Systemat https://thuiskeukens.nl/h.../systemat-of-classic.html.

Onze woning is in oktober opgeleverd en de keuken wordt over 2 weken geleverd. Wij hebben heel bewust gekozen voor een Pronorm keuken, ik had daar kwalitatief een beter gevoel bij dan enkele keukens uit het "hoge" segment, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Wij krijgen een keuken met 4 hoge kasten en daarvoor een eiland van 3 x 1 meter met een composieten blad en gelakte fronten. Onze apparatuur is aanzienlijk duurder en inclusief plaatsen moeten wij € 17.750 betalen. Ik denk dat er nog genoeg onderhandelingsruimte is bij jullie keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 10:31
Om hier nog even op terug te komen:

B&K gaat op verzoek de frontjes op de koelkastdeur aanpassen, zodat het wat praktischer wordt.
Het hoeft nu ook niet meer in lijn te zijn met de ovenkast (dat is onmogelijk gebleken helaas).
Uiteindelijk komt het er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E3bflrqMWD4Sf8nc9uh7aoaS/medium.jpg

Al met al een prima oplosing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 00:06:
@sander121 je gaat toch niet die kookplaat zo laten plaatsen of wel? Als je de kookplaat niet op het hart wil van die kasten zou ik na gaan denken over een andere indeling.

Ik vind de prijs voor 6 kasten en een deurtje ook aardig hoog. Is wel lastig in te schatten zonder te weten van welke materialen de fronten zijn.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heb stil gestaan om de kookplaat niet symmetrisch te maken in de keuken. Zodra de kookplaat in het hart van beide ladekasten zit heb ik 65 cm tussen de spoelbak en de kookplaat om te kunnen snijden. Aan de rechterkant van de kookplaat houd ik 65 cm over tot de muur. Wij zijn beide rechts dus op die werkplek kunnen wij niet snijden, waardoor het eigenlijk zonde van de ruimte is. Vandaar dat de kookplaat naar rechts is verschoven.

Wat betreft andere indeling, je zou eventueel de indeling kunnen spiegelen, echter ervaar ik een vaatwasser tegen de muur als een nadeel. Restwater uit glazen bij het inladen van de vaatwasser met kans op spetters tegen de muur lijkt me niet fijn. Er komt schrobbare verf op de muur, maar dan nog.

De fronten zijn in deze prijs gelakt. Er is een minderwerk mogelijk van €219 voor niet gelakte fronten.
sanvv78 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:50:
[...]
Het totaal klinkt wat fors, maar wellicht heb je dure frontjes. Voor dit formaat keuken lijkt het mij wat veel geld. En dat afvalsysteem klinkt aardig, toevallig hebben wij ook zoiets onder onze wasbak zitten in een lade, het is dat ik hier niet op gelet had in de offerte anders had ik hem wegbezuinigd :-). Want echt handig is het niet, er zijn weinig vuilniszakken die er in passen, zeker in vierkante of rechthoekige bakjes. En er past weinig in. Wij gebruiken ze nu als GFT-bakje, Glasbak en Batterijen/lampen-bak. En hebben dus een grote 50L afvalbak er nog ergens staan in de keuken.
Ik denk dat het bepalend is waar je vandaan komt. Momenteel heb ik één kleine prullenbak van 9 liter voor het restafval. In mijn bijkeuken heb ik twee tassen voor plastic en papier. GFT gooi ik gelijk buiten in de groene bak. Persoonlijk ben ik meer van het regelmatig legen van de afvalbakken om stank en fruitvliegjes te voorkomen. Wij krijgen daarbij drie kliko’s in de tuin, plastic, papier en GFT. Restafval moet ik 200 meter lopen om die in een ondergrondse container te dumpen.

Ik heb de externe afvalsystemen bekeken die te koop zijn, ik moet zeggen dat voor een aantal systemen de prijzen ook niet goedkoop zijn. Al met al lijkt me het afvalsysteem de poging wel waard. Mocht je gelijk hebben dan hebben we inderdaad een mooi recycle plek.
Kingpin schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:33:
[...]
Häcker is 1 fabrikant en ze hadden in elk segment een serie, Classic, Systemat en Emotion. Een aantal jaar geleden zijn ze gestopt met Emotion. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat Classic nu in het midden segment zit en Systemat staat daarboven. Hier is een overzicht met de verschillen tussen de Classic en Systemat https://thuiskeukens.nl/h.../systemat-of-classic.html.

Onze woning is in oktober opgeleverd en de keuken wordt over 2 weken geleverd. Wij hebben heel bewust gekozen voor een Pronorm keuken, ik had daar kwalitatief een beter gevoel bij dan enkele keukens uit het "hoge" segment, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Wij krijgen een keuken met 4 hoge kasten en daarvoor een eiland van 3 x 1 meter met een composieten blad en gelakte fronten. Onze apparatuur is aanzienlijk duurder en inclusief plaatsen moeten wij € 17.750 betalen. Ik denk dat er nog genoeg onderhandelingsruimte is bij jullie keuken.
Die thuiskeuken website had ik inderdaad voorbij zien komen. Aan de hand van die prijzen kan ik ook goed vergelijken waar nu een grote marge op zit. Al blijven het natuurlijk wel internet prijzen en kan een kleinere keukenzaak daar nooit tegenop.

Wij hebben zelf niet specifiek voor Häcker gekozen, de zaak verkocht het toevallig en nu kwam ik inderdaad de naam tegen in de hoge en middel segment. Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidodido00
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-08-2024
cryptapix schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:37:
[...]

Tja wat is redelijk. Ik vraag mij nog steeds af waarom wat houten kastjes zo duur moeten zijn. Maar ik vraag mij ook af waarom gewone meubels zo duur zijn... Dit is kennelijk gewoon "normaal". Wij hebben op gevoel voor Systemat gekozen en de prijzen bij drie (waarvan 1 online) keukenzaken vergeleken. Die kwamen allemaal op min of meer zelfde neer, dus wij gaan er maar van uit dat het redelijk is. Overigens hebben we ook nog een offerte voor een vergelijkbare Schuller (of Nobilia, weet het niet zeker meer) keuken liggen. Die was wat goedkoper, maar het verschil was voor ons te klein tov de voordelen van Systemat (waaronder corpus kleur).
Dat is ook het gevoel wat wij hebben, maar kennelijk is materiaal duur en alleen maar duurder geworden afgelopen jaren.
sander121 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:29:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heb stil gestaan om de kookplaat niet symmetrisch te maken in de keuken. Zodra de kookplaat in het hart van beide ladekasten zit heb ik 65 cm tussen de spoelbak en de kookplaat om te kunnen snijden. Aan de rechterkant van de kookplaat houd ik 65 cm over tot de muur. Wij zijn beide rechts dus op die werkplek kunnen wij niet snijden, waardoor het eigenlijk zonde van de ruimte is. Vandaar dat de kookplaat naar rechts is verschoven.

Wat betreft andere indeling, je zou eventueel de indeling kunnen spiegelen, echter ervaar ik een vaatwasser tegen de muur als een nadeel. Restwater uit glazen bij het inladen van de vaatwasser met kans op spetters tegen de muur lijkt me niet fijn. Er komt schrobbare verf op de muur, maar dan nog.

De fronten zijn in deze prijs gelakt. Er is een minderwerk mogelijk van €219 voor niet gelakte fronten.

[...]

Ik denk dat het bepalend is waar je vandaan komt. Momenteel heb ik één kleine prullenbak van 9 liter voor het restafval. In mijn bijkeuken heb ik twee tassen voor plastic en papier. GFT gooi ik gelijk buiten in de groene bak. Persoonlijk ben ik meer van het regelmatig legen van de afvalbakken om stank en fruitvliegjes te voorkomen. Wij krijgen daarbij drie kliko’s in de tuin, plastic, papier en GFT. Restafval moet ik 200 meter lopen om die in een ondergrondse container te dumpen.

Ik heb de externe afvalsystemen bekeken die te koop zijn, ik moet zeggen dat voor een aantal systemen de prijzen ook niet goedkoop zijn. Al met al lijkt me het afvalsysteem de poging wel waard. Mocht je gelijk hebben dan hebben we inderdaad een mooi recycle plek.

[...]

Die thuiskeuken website had ik inderdaad voorbij zien komen. Aan de hand van die prijzen kan ik ook goed vergelijken waar nu een grote marge op zit. Al blijven het natuurlijk wel internet prijzen en kan een kleinere keukenzaak daar nooit tegenop.

Wij hebben zelf niet specifiek voor Häcker gekozen, de zaak verkocht het toevallig en nu kwam ik inderdaad de naam tegen in de hoge en middel segment. Bedankt voor je uitleg.
Wij hebben ook een offerte voor een Häcker Systemat keuken, wel gedeeltelijk met houtfineer fronten en 5 grote ladekasten voor het eiland van 120x270. Prijzen zijn heel iets lager dan bij thuiskeukens (online berekend incl. 45% meerprijs voor houtfineer en incl. stollen). Ik weet niet of dat komt omdat thuiskeukens eigenlijk helemaal niet zo goedkoop is of dat we gewoon een goede offerte hebben gekregen. De apparatuur en het blad zitten ook rond internetprijzen.

Wat kosten jullie kasten als je dat op thuiskeukens.nl berekend?
Kingpin schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:33:
[...]

Dat klinkt als een mooie keuken :) , wat voor apparatuur krijgen jullie er allemaal in?

[ Voor 13% gewijzigd door Fidodido00 op 06-11-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@Fidodido00 mijn schatting hierboven is op basis van thuiskeukens normale prijsklasse. Geld zat voor wat kasten en lades. Ik ga straks 3 a 4 zaken af. Systemat, rotpunkt en dergelijke zet ik dan op een rijtje en dat vergelijk ik nog met een klusjesman het spul laten halen en in elkaar zetten. Omdat ik die ken kan ik materiaal nagenoeg voor kostprijs rekenen dan. Apparatuur en blad zal overal hetzelfde zijn als je de laagste prijs eenmaal gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, hierbij onze opties.

We zijn bij Asto, Huisman Keukens en Tieleman geweest. Bij Asto moeten we nog een keertje langs. Zij hebben een keuken op basis van Keller getekend, maar bij het verlaten van de showroom hadden we eigenlijk al dat de indeling die we toen nog hadden hem niet ging worden. Ik wil hen dan ook nog even gaan vragen wat onderstaande opstelling gaat kosten.

Huisman heeft ons een keuken voorgesteld op basis van de (Rotpunkt) ZeroX XM. Een opstelling in een U met links een hoog gedeelte, midden het natte deel en rechts het kookdeel. 2 le-mans hoekkasten, in de hoge kasten korven en onder het kookgedeelte lades met verscholen bestek la.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8mX6vyDXX7RZOad90Bm1eSRG/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FdzhVNWtouFFZCyY8jQk76tF/medium.png

Let niet op de draairichting van de woonkamerdeur, die draait in werkelijkheid juist de hal in.

Alle apparatuur is van Bosch, grote koelkast (177), vriezertje (72cm), Bakoven/combimagnetron met stoomfunctie, inductieplaat met 1 flexzone, vaatwasser met besteklade en een afzuigkap.
Als werkblad staat er nu een 'glazen' blad. Ik weet vrij zeker dat we dat niet uitgezocht hadden. Wel staat er als optie een Dekton blad bij.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Persoonlijk hebben we een goed gevoel bij Huisman. Mijn zwager heeft zijn keuken er ook vandaan en de genoemde prijzen komen mij eerlijk over.

Daarna zijn we met nagenoeg dezelfde opstelling naar Tieleman geweest. Vrijwel dezelfde opstelling, maar dan met een keuken van Schüller. We hebben op details wat toevoegingen gedaan. Denk dan aan een afdekplaat op de kopse kanten van de kasten en ook daar het Dekton blad. Voor de luxe nog een Quooker Flex-kraan toegevoegd en de koof die boven het kookgedeelte zit, liep bij Tieleman rondom boven het hele werkblad, inclusief de spotjes.
Ook had ik de afzuigkap gewijzigd in een Novy en was de bak/combimagnetron een stoomoven geworden.

Members only:

Ik wil best geloven dat Schüller een hogere kwaliteit levert dan Rotpunkt, maar een verdubbeling van de prijs vind ik wel heel fors. We gaan dus zo goed als zeker verder met Huisman keukens. Dan kunnen we het nog hebben over wat plankjes in de 'coffee-corner' naast de hoge kasten en bijvoorbeeld ook een volledige afdekplaat op de kopse kant van de hoge kast. Nu staat er (lijkt het) enkel bij het kookgedeelte zo'n afdekplaat getekend. Ook weet ik niet of de koof nu in het aanbod zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
Fidodido00 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:49:
Wij hebben ook een offerte voor een Häcker Systemat keuken, wel gedeeltelijk met houtfineer fronten en 5 grote ladekasten voor het eiland van 120x270. Prijzen zijn heel iets lager dan bij thuiskeukens (online berekend incl. 45% meerprijs voor houtfineer en incl. stollen). Ik weet niet of dat komt omdat thuiskeukens eigenlijk helemaal niet zo goedkoop is of dat we gewoon een goede offerte hebben gekregen. De apparatuur en het blad zitten ook rond internetprijzen.

Wat kosten jullie kasten als je dat op thuiskeukens.nl berekend?
Ik heb enkel de twee dubbele laden van 100 cm gevonden en twee van de drie hoge kasten. Voor deze onderdelen geeft Thuiskeukens €2.649 en mijn offerte €3.488.

Als ik het zo zie valt er dus nog wel wat te onderhandelen over de keukenkastjes.
PaT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:10:
Huisman heeft ons een keuken voorgesteld op basis van de (Rotpunkt) ZeroX XM. Een opstelling in een U met links een hoog gedeelte, midden het natte deel en rechts het kookdeel. 2 le-mans hoekkasten, in de hoge kasten korven en onder het kookgedeelte lades met verscholen bestek la.
Mooie ruime inrichting! De korven ga je gebruiken als voorraad? Heb je voor je servies nog een servieskast of komt dit ook in een van de keukenkasten?

[ Voor 23% gewijzigd door sander121 op 06-11-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

sander121 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:33:
[...]
Mooie ruime inrichting! De korven ga je gebruiken als voorraad? Heb je voor je servies nog een servieskast of komt dit ook in een van de keukenkasten?
We gaan van de huidige 1 naar 2 le-mans kasten. 1 blijft voor de pannen, de andere zal deels voor het gemis aan bovenkasten moeten gaan zorgen. We hebben nu twee bovenkasten waar glazen, borden enz in staan. Die moeten straks richting de hoge kast met lades. Waarschijnlijk gaat het kleine vriezertje het veld ruimen en kunnen daar ook nog 2 of 3 lades in. De vriezer komt dan wel in de bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06 23:06
Fidodido00 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:49:

[...]

Dat klinkt als een mooie keuken :) , wat voor apparatuur krijgen jullie er allemaal in?
We hebben gekozen voor zwarte Miele apparatuur, de Bora Basic All Black kookplaat (met koppelbare zones en afzuiging naar buiten) en een zwarte Quooker Fusion Combi+, op een greeploze, matte lichtgrijze keuken.

Koelkast
Vriezer
Vaatwasser
Koffiemachine
(Stoom)oven
Bora BFIA
Quooker

Dit moet hem ongeveer gaan worden. Ons eiland wordt 1 ipv 1,2m breed en we krijgen een barretje in het midden. Ook wordt de ombouw anders.

Foto 1
Foto 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Er is wel veel veranderd in de afwasmachine business.... Vooral het automatisch open gaan van de deur is wel handig! "Helaas" hebben wij ook voor Miele gekozen en die is dus nog lang niet aan vervanging toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Inmiddels ben ik een heel eind op de rit met het plannen van mijn keuken; dat viel nog niet mee i.v.m. de lastige ruimte. Visite trekt bij mij in de keuken ook altijd pertinent de verkeerde deuren open.

Dit is de keuken nu:
Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/funda/images/07_Keuken_1.jpg

Dat is niet helemaal waar => inmiddels is alles gestuct en ligt er een andere vloer in

Wie mij kent uit het klus-topic weet dat ik niet vies ben van zelf (ver)bouwen dus uiteindelijk is de keus komen te vallen op een IKEA-keuken. Ik heb even overwogen om bij een reguliere keukenboer een keuken te bestellen en deze zelf te zetten maar daarvoor vind ik het risico te groot. Als ik bij de IKEA-keuken per ongeluk een paneel beschadig kan ik op en neer rijden en voor een paar tientjes een nieuwe halen...

Het was wat passen en meten omdat ik in de keuken weinig 'muurruimte' heb, maar uiteindelijk ben ik hierop uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/ontwerp/k1.png

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/ontwerp/k2.png

Kookplaat, afzuigkap en werkblad haal ik bij een ander. Het werkblad zou ongeveer zoiets moeten worden. Links komt de inductie-kookplaat (80cm) met daarboven een zelfgemaakte schouw en inbouwafzuigkap. Rechts in de keuken en boven het 'losse keukenblokje' ga ik dit soort rekken maken maar dan met wat minder tierelantijntjes.

Aankomende zaterdag zit ik bij een werkbladenboer om een laatste klap op het werkblad te geven en volgende week komt mijn stucadoor langs om een prijs te maken en een concrete datum in te plannen (waarsch. medio december). Daarna wordt het strak plannen en moet ik:
• De keuken bestellen/halen bij IKEA
• De oude keuken eruit slopen
• Leidingen verleggen
• Stuccen
• Nieuwe keuken inbouwen
• Blad laten inmeten + laten plaatsen
• Tegelen

Dit betekent dat ik een aantal weken zonder keukenblad zit maar dat vind ik wel overkomelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 27-06 23:43
Waarom krijg ik de neiging om A - B - C op die drie deuren te verven? :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Señor Sjon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:22:
Waarom krijg ik de neiging om A - B - C op die drie deuren te verven? :+
A. Trapkast
B. Hal
C. Kantoor

Voor de beeldvorming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:44:
[...]

A. Trapkast
B. Hal
C. Kantoor

Voor de beeldvorming 8)
Kan die deur naar het kantoor niet naar de hal verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MikeyMan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:46:
[...]

Kan die deur naar het kantoor niet naar de hal verplaatst?
Kan maar dat doe ik niet; levert me te veel ellende op (aansluiting vloer, stuccen kantoor) en vind ik zelf ook niet prettig want dan mis ik het 'contact' met de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:50:
[...]

Kan maar dat doe ik niet; levert me te veel ellende op (aansluiting vloer, stuccen kantoor) en vind ik zelf ook niet prettig want dan mis ik het 'contact' met de keuken.
Ah ok... Ja had wellicht een metertje extra werkruimte in de keuken opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
PaT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:10:
Nou, hierbij onze opties.

We zijn bij Asto, Huisman Keukens en Tieleman geweest. Bij Asto moeten we nog een keertje langs. Zij hebben een keuken op basis van Keller getekend, maar bij het verlaten van de showroom hadden we eigenlijk al dat de indeling die we toen nog hadden hem niet ging worden. Ik wil hen dan ook nog even gaan vragen wat onderstaande opstelling gaat kosten.

[Afbeelding][Afbeelding]

Let niet op de draairichting van de woonkamerdeur, die draait in werkelijkheid juist de hal in.

Alle apparatuur is van Bosch, grote koelkast (177), vriezertje (72cm), Bakoven/combimagnetron met stoomfunctie, inductieplaat met 1 flexzone, vaatwasser met besteklade en een afzuigkap.
Als werkblad staat er nu een 'glazen' blad. Ik weet vrij zeker dat we dat niet uitgezocht hadden. Wel staat er als optie een Dekton blad bij.

Members only:

Persoonlijk hebben we een goed gevoel bij Huisman. Mijn zwager heeft zijn keuken er ook vandaan en de genoemde prijzen komen mij eerlijk over.

Daarna zijn we met nagenoeg dezelfde opstelling naar Tieleman geweest. Vrijwel dezelfde opstelling, maar dan met een keuken van Schüller. We hebben op details wat toevoegingen gedaan. Denk dan aan een afdekplaat op de kopse kanten van de kasten en ook daar het Dekton blad. Voor de luxe nog een Quooker Flex-kraan toegevoegd en de koof die boven het kookgedeelte zit, liep bij Tieleman rondom boven het hele werkblad, inclusief de spotjes.
Ook had ik de afzuigkap gewijzigd in een Novy en was de bak/combimagnetron een stoomoven geworden.

Members only:

Ik wil best geloven dat Schüller een hogere kwaliteit levert dan Rotpunkt, maar een verdubbeling van de prijs vind ik wel heel fors. We gaan dus zo goed als zeker verder met Huisman keukens. Dan kunnen we het nog hebben over wat plankjes in de 'coffee-corner' naast de hoge kasten en bijvoorbeeld ook een volledige afdekplaat op de kopse kant van de hoge kast. Nu staat er (lijkt het) enkel bij het kookgedeelte zo'n afdekplaat getekend. Ook weet ik niet of de koof nu in het aanbod zit.
Waarom heb je bij Tieleman niet ook een Keller keuken uit laten rekenen?? Nu vergelijk je appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MikeyMan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:56:
[...]

Ah ok... Ja had wellicht een metertje extra werkruimte in de keuken opgeleverd.
Nee dat klopt zeker. Uiteindelijk is het vrij lastig. Ik heb wel overwogen om nog wat rigoreuzer te verbouwen (o.a. de dubbele deuren op schuiven waardoor ik een hoekkeuken kan maken) maar ik vind dit uiteindelijk qua kosten/baten niet waard.

Qua opslagruimte komen we op dit moment in de keuken goed uit; werkbladruimte is het knelpunt. Totale lengte keuken is 410cm. Trek daar 60cm vanaf voor de keukplaat, 100cm voor de dubbele wasbak en 70cm voor de koelkast en netto blijft er dan 180cm over. Als je dan nog meerekent dat er links naast de kookplaat 30cm zit, wat effectief loze ruimte is dan blijft er anderhalve meter werkblad over. En daar staat ook nog standaard een waterkoker + koffiezetapparaat op.

In de nieuwe situatie komt de kookplaat van 80cm links 10cm van de muur te zitten. De spoelbak is 60cm dus netto heb ik dadelijk 260cm. De waterkoker + koffiezetapparaat komen op het blokje van 120cm aan de zijkant te staan. De opslagruimte die ik in de oude keuken boven het werkblad heb wordt trouwens door dit blokje gecompenseerd. Het zal iets meer bukken worden, maar daar staat weer tegenover dat ik niet op m'n tenen hoef te gaan staan om een schaal te pakken op 2 meter hoogte.

Al met al denk ik dat ik zo een slimme oplossing heb gekozen waar ik nog járen mee vooruit kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 07-11-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

sanvv78 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:01:
[...]

Waarom heb je bij Tieleman niet ook een Keller keuken uit laten rekenen?? Nu vergelijk je appels met peren.
Ik zit niet vast aan een bepaald merk. Ik heb als opdracht meegegeven aan de verkoper een 'hufterproof' (of de vriendelijkere variant, kinderproof) keuken te willen. Asto kwam met Keller, Huisman met Rotpunkt en Tieleman met Schüller. Ik heb Tieleman vanmorgen gemaild of zw kunnen uitleggen waar het bizarre prijsverschil tussen Keller/Rotpunkt en Schüller in zit. Ik ben benieuwd, want mijn vrouw wil ook de waskamer meubelen van Schüller.

Overigens worden de kopse kanten bij Keller en Rotpunkt 'gelaserd' en bij Schüller geplakt. Volgens Tieleman was er iets met de gelaserde fronten, maar ik kan mij niet meer herinneren wat. Zijn gelaserde fronten nu slechter dan geplakte?

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 07-11-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Harrie_ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:08:
[...]

In de nieuwe situatie komt de kookplaat van 80cm links 10cm van de muur te zitten. De spoelbak is 60cm dus netto heb ik dadelijk 260cm. De waterkoker + koffiezetapparaat komen op het blokje van 120cm aan de zijkant te staan. De opslagruimte die ik in de oude keuken boven het werkblad heb wordt trouwens door dit blokje gecompenseerd. Het zal iets meer bukken worden, maar daar staat weer tegenover dat ik niet op m'n tenen hoef te gaan staan om een schaal te pakken op 2 meter hoogte.
Wij hadden hetzelfde probleem en daarom zijn wij voor een U gegaan (waar wij natuurlijk de ruimte voor hadden, in jouw geval zal het wat lastiger worden :p) En hebben we de hoge kast in de eethoek geplaatst (ik wilde absoluut geen bovenkastjes, kan er toch nooit bij en een trappetje doe ik niet aan).

Wat je nog eventueel zou kunnen overwegen, is een klein hoekje in je keuken (naast de dubbele deur). Maak daar ook een serie stopcontacten en je kunt er dingen als waterkoker/koffiezet apparaat neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

TWKterry

Master Mariner

@PaT Jij bent bij Huisman geweest, was dat in Alblasserdam?

Ik wil voor een dekton blad gaan maar heb nog nergens een echt blad gezien, alleen de proefstukjes van 10x20. Heeft Huisman volledige dekton bladen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
PaT schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:43:
[...]

Ik zit niet vast aan een bepaald merk. Ik heb als opdracht meegegeven aan de verkoper een 'hufterproof' (of de vriendelijkere variant, kinderproof) keuken te willen. Asto kwam met Keller, Huisman met Rotpunkt en Tieleman met Schüller. Ik heb Tieleman vanmorgen gemaild of zw kunnen uitleggen waar het bizarre prijsverschil tussen Keller/Rotpunkt en Schüller in zit. Ik ben benieuwd, want mijn vrouw wil ook de waskamer meubelen van Schüller.

Overigens worden de kopse kanten bij Keller en Rotpunkt 'gelaserd' en bij Schüller geplakt. Volgens Tieleman was er iets met de gelaserde fronten, maar ik kan mij niet meer herinneren wat. Zijn gelaserde fronten nu slechter dan geplakte?
Schuller is dacht ik wel duurder dan Keller, ook allemaal afhankelijk welk frontje je pakt natuurlijk. Wij hadden bij Tieleman een Kellerkeuken uit laten rekenen en een Snaidero (deze laatste valt volgens mij ook in Schullersegment) en dat scheelde 4K op basis van identieke indeling. (ietsje verschil omdat niet alle maten bij beide merken verkrijgbaar waren). Uiteindelijk voor Snaidero gekozen, en uiteindelijk wel nog 1000 van de prijs afgekregen. Oja, Tieleman plaatst ook keukens als je het apparatuur elders vandaan hebt, wellicht scheelt dat ook nog iets. De andere zaken ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TWKterry schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:19:
@PaT Jij bent bij Huisman geweest, was dat in Alblasserdam?

Ik wil voor een dekton blad gaan maar heb nog nergens een echt blad gezien, alleen de proefstukjes van 10x20. Heeft Huisman volledige dekton bladen liggen?
Ehh, wij hebben ook vanaf kleine stukjes lopen matchen. En ja, dat was bij Huisman in Alblasserdam.
sanvv78 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:32:
[...]

Schuller is dacht ik wel duurder dan Keller, ook allemaal afhankelijk welk frontje je pakt natuurlijk. Wij hadden bij Tieleman een Kellerkeuken uit laten rekenen en een Snaidero (deze laatste valt volgens mij ook in Schullersegment) en dat scheelde 4K op basis van identieke indeling. (ietsje verschil omdat niet alle maten bij beide merken verkrijgbaar waren). Uiteindelijk voor Snaidero gekozen, en uiteindelijk wel nog 1000 van de prijs afgekregen. Oja, Tieleman plaatst ook keukens als je het apparatuur elders vandaan hebt, wellicht scheelt dat ook nog iets. De andere zaken ken ik niet.
En om hoeveel kastjes ging dat? Wij zitten met 6k prijsverschil.

[ Voor 47% gewijzigd door PaT op 07-11-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hee! Een pakketje van Ikea! *O*
*uitpak*
Goh, wat een verrassing. Het zijn de verkeerde onderdelen. :(

- Plank die we niet hebben besteld en niet ontbrak
- Deur van 80x40 terwijl dat 120x40 moest zijn
- Deur van 40x40 ontbreekt
- Handgreep ontbreekt
- Ladefront ontbreekt

Last but not least, de monteur om het allemaal te monteren en andere ellende herstellen zat ook al niet in de bubblewrap... }) -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje85
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 18:13
Wij zijn, zoals zovelen, druk doende om een keuken uit te zoeken. We hebben diverse gesprekken gehad en we twijfelen nog tussen een Ballerina of een Hacker Systemat keuken. In de lijstjes van dit forum staat de Systemat in een hoger segment als de Ballerina.

Als ik naar de kasten kijk zie ik een vergelijkbaar dikte van legplanken en achterkanten. Kan iemand meer duiding geven wat andere verschillen zouden zijn tussen de beide merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
PaT schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:28:
[...]

Ehh, wij hebben ook vanaf kleine stukjes lopen matchen. En ja, dat was bij Huisman in Alblasserdam.

[...]

En om hoeveel kastjes ging dat? Wij zitten met 6k prijsverschil.
4 hogekasten, 2 ladekasten 100cm breed, 2 vaatwasserfrontjes/kastjes, 1 gootsteenkast met lades, 2 kastjes met planken van 50cm, 2 ladekasten van 60 breed en 1 ladekast van 90cm breed. Hoge kasten met intern 4 lades.

Keller hadden we houtlookfronten met greep, en Snaidero gladde matte greeploze deuren. (Keller front een van de duurste varianten en Snaidero denk ik midden segment deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

Shunt

Boe

basje85 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:02:
Wij zijn, zoals zovelen, druk doende om een keuken uit te zoeken. We hebben diverse gesprekken gehad en we twijfelen nog tussen een Ballerina of een Hacker Systemat keuken. In de lijstjes van dit forum staat de Systemat in een hoger segment als de Ballerina.

Als ik naar de kasten kijk zie ik een vergelijkbaar dikte van legplanken en achterkanten. Kan iemand meer duiding geven wat andere verschillen zouden zijn tussen de beide merken?
Meer keuze in frontjes meer keuze in afwerkingen en andere kwaliteit in deze afwerkingen. Keuze mogelijkheden met betrekking tot extra accessoires. Totaal andere lade systemen en ook daar weer verschillen in de mogelijkheden. Meer keuze in kast samenstellingen en soms zelfs mogelijkheden tot maatwerk met betrekking tot kastwerk.

Ga je allemaal geen gebruik maken van speciale of duurdere frontjes of wil je geen aparte kleur in de binnenkant van de kast. Ga je voor standaard maten en wil je geen super sjieke accessoires dan ga lekker voor een middensegment keuken.

Heb ik ook gedaan niets mis mee. Echter ben je bereid meer uit te geven omdat je wat speciaals in gedachte hebt ga dan vooral voor het wat hogere segment waar je keuze en mogelijkheden veel breder zijn.

Mijn volgende keuken zou ik graag een eiland willen waar het blad doorloopt naar de zijkant van het eiland en dus door vloeit. Tja heb de prijzen daar van gezien.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@unezra Als ik dat allemaal zo lees zou ik toch proberen om alles wat in backorder staat te annuleren => geld terugvangen => vervolgens zelf de benodigde materialen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Shunt schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:28:
[...]

Meer keuze in frontjes meer keuze in afwerkingen en andere kwaliteit in deze afwerkingen. Keuze mogelijkheden met betrekking tot extra accessoires. Totaal andere lade systemen en ook daar weer verschillen in de mogelijkheden. Meer keuze in kast samenstellingen en soms zelfs mogelijkheden tot maatwerk met betrekking tot kastwerk.

Ga je allemaal geen gebruik maken van speciale of duurdere frontjes of wil je geen aparte kleur in de binnenkant van de kast. Ga je voor standaard maten en wil je geen super sjieke accessoires dan ga lekker voor een middensegment keuken.

Heb ik ook gedaan niets mis mee. Echter ben je bereid meer uit te geven omdat je wat speciaals in gedachte hebt ga dan vooral voor het wat hogere segment waar je keuze en mogelijkheden veel breder zijn.

Mijn volgende keuken zou ik graag een eiland willen waar het blad doorloopt naar de zijkant van het eiland en dus door vloeit. Tja heb de prijzen daar van gezien.
Interessante post! Als ik jou goed begrijp is duurzaamheid/kwaliteit niet per se een reden om een keuken in een bepaald segment te plaatsen, maar veel meer de mogelijkheden tot maatwerk enz? Een middensegment keuken hoeft dus kwalitatief niet minder te zijn dan een hoger segment keuken, maar heeft gewoon wat minder opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 18:01
Wat ik nog niet goed heb kunnen vinden in dit topic is een overzicht van de merken en bepaalde modelreeksen van die merken en hoe deze zich tot elkaar verhouden.

Etna en Pelgrim lijken aan de onderkant van de markt te zitten qua prijs en kwaliteit.Waarbij Etna echt de "bodem"is en de toplijn van Pelgrim overlapt qua prijs en kwaliteit de instappers van ATAG (alle drie zelfde fabrikant heb ik gevonden in dit topic?).

Maar wat komt hier na qua merk en modelreeks/lijn?
Hoe doen bijv. AEG, Bosch, Siemens het qua prijs en kwaliteit?

Ik zie de Siemens IQ lijn vaak voorbij komen? Waar moet ik deze ongeveer plaatsen?

Kortom, zit iemand zo goed in de apparatuur dat hij/zij even kort aan kan geven welke merken je hebt, welke modelreeks ze grofweg hebben en hoe deze zich qua prijs/kwaliteit tot elkaar verhouden?

Zo'n soort tabel oid
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Merk      modelreeks/lijn......Prijs......Kwaliteit
Etna      1a ................. --/--...... --/--
Etna      1b ................. --/-+...... --/-+
Pelgrim   1a ................. --/-+...... --/-+
Pelgrim   1b ................. --/-+...... --/-+
ATAG      xxx................. --/++...... --/++
Siemens 
Bosch
AEG
Etc.

Is natuurlijk ook een persoonlijke interpretatie, maar ik vind het ontzettend lastig om de verschillende merken en modellijnen met elkaar te vergelijken. Met zo'n overzicht hoop ik dat mijn zoektocht/vergelijk van apparatuur stevig ingekort wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:15
B-Real schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:01:
Wat ik nog niet goed heb kunnen vinden in dit topic is een overzicht van de merken en bepaalde modelreeksen van die merken en hoe deze zich tot elkaar verhouden.

Etna en Pelgrim lijken aan de onderkant van de markt te zitten qua prijs en kwaliteit.Waarbij Etna echt de "bodem"is en de toplijn van Pelgrim overlapt qua prijs en kwaliteit de instappers van ATAG (alle drie zelfde fabrikant heb ik gevonden in dit topic?).

Maar wat komt hier na qua merk en modelreeks/lijn?
Hoe doen bijv. AEG, Bosch, Siemens het qua prijs en kwaliteit?

Ik zie de Siemens IQ lijn vaak voorbij komen? Waar moet ik deze ongeveer plaatsen?

Kortom, zit iemand zo goed in de apparatuur dat hij/zij even kort aan kan geven welke merken je hebt, welke modelreeks ze grofweg hebben en hoe deze zich qua prijs/kwaliteit tot elkaar verhouden?

Zo'n soort tabel oid
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Merk      modelreeks/lijn......Prijs......Kwaliteit
Etna      1a ................. --/--...... --/--
Etna      1b ................. --/-+...... --/-+
Pelgrim   1a ................. --/-+...... --/-+
Pelgrim   1b ................. --/-+...... --/-+
ATAG      xxx................. --/++...... --/++
Siemens 
Bosch
AEG
Etc.

Is natuurlijk ook een persoonlijke interpretatie, maar ik vind het ontzettend lastig om de verschillende merken en modellijnen met elkaar te vergelijken. Met zo'n overzicht hoop ik dat mijn zoektocht/vergelijk van apparatuur stevig ingekort wordt :)
zoals vaker gezegd is Siemens-Bosch-neff precies hetzelfde. Neff heeft wat noviteiten die bij de anderen niet te krijgen zijn. Gaggenau is de toplijn van die fabrikant.
Bauknecht en whirlpool zijn ook ongeveer hetzelfde en staan denk ik gelijk aan pelgrim en etna. Atag lees ik goede dingen over en zouden wel vergelijkbaar zijn met de siemens lijn volgens sommigen. AEG weet ik eerlijk gezegd niet.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
B-Real schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:01:
Atag/Etna/Pelgrim geven 5 jaar garantie (8 jaar als je 4+ apparaten van hetzelfde merk koopt). Als zo'n bedrijf voldoende vertrouwen heeft in hun product om dat te bieden, vind ik het goed genoeg. Misschien dat de zogenaamde topmerken wat meer vernieuwende snufjes in hun apparatuur hebben zitten, maar wat ik van Pelgrim en Atag heb gezien, werkt het gewoon prima. Enige minpunt waar we bij Pelgrim wel tegenaan liepen, was de bediening van de kookplaat (maar m'n vriendin had in haar vorige huis een Siemens die hetzelfde niveau dramatisch was). Daar zijn we dus voor Atag gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PaT schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:32:
[...]

Interessante post! Als ik jou goed begrijp is duurzaamheid/kwaliteit niet per se een reden om een keuken in een bepaald segment te plaatsen, maar veel meer de mogelijkheden tot maatwerk enz? Een middensegment keuken hoeft dus kwalitatief niet minder te zijn dan een hoger segment keuken, maar heeft gewoon wat minder opties?
Zoals ik het ervaar wel, zo heb je natuurlijk uitzonderingen waar bijvoorbeeld ook echt kwaliteit verschillen aanwezig zijn maar ook die zijn vaak weer optioneel. Denk aan een duurder / beter laden systeem wat ook weer een optie kan zijn op een duurder segment.

Je hebt natuurlijk ook veel verschil in kwaliteit van de frontjes maar zover ik heb gezien zijn er niet super veel verschillen tussen een laminaat frontje van een hoger segment keuken en een middensegment keuken. Echter ga je naar de "dure" frontjes als echt hout (als je ze al kunt krijgen in het midden segment) dan zit daar voor mijn gevoel veel meer verschil tussen.

Ik probeer sinds ik bezig ben met keukens al te zeggen tegen mensen kijk vooral wat je mooi vind en kijk of dat past binnen een degelijke middensegment keuken past. Past dat niet ga dan kijken bij wat duurdere merken. Vind je daar wel wat je wilt kopen en je vind het dat waard gewoon doen!
anboni schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:06:
[...]

Atag/Etna/Pelgrim geven 5 jaar garantie (8 jaar als je 4+ apparaten van hetzelfde merk koopt). Als zo'n bedrijf voldoende vertrouwen heeft in hun product om dat te bieden, vind ik het goed genoeg. Misschien dat de zogenaamde topmerken wat meer vernieuwende snufjes in hun apparatuur hebben zitten, maar wat ik van Pelgrim en Atag heb gezien, werkt het gewoon prima. Enige minpunt waar we bij Pelgrim wel tegenaan liepen, was de bediening van de kookplaat (maar m'n vriendin had in haar vorige huis een Siemens die hetzelfde niveau dramatisch was). Daar zijn we dus voor Atag gegaan.
Dat zegt iets met name iets voor de duurzaamheid van iets niet zo zeer over de kwaliteit / afwerking. (alhoewel ook niet geheel los maakbaar)
Het verschil zit hem in mijn ervaring met name in het aangeboden segment. Een Siemens in het lagere segment doet niets onder voor een Atag in het zelfde segment. Een middensegment Siemens (iQ500 bvb) doet qua afwerking en features het zelfde als een hoger segment uit bvb een Pelgrim. Nu heeft Atag wel een fatsoenlijke hogere segment lijn en die kunnen volgens mij goed mee komen met de Bosch groep spulletjes.

Het is dus allemaal heel erg afhankelijk van welk segment je de spullen in koopt. Net zoals keukens eigenlijk. Laag midden hoog en achterlijk duuuuuur.

[ Voor 34% gewijzigd door Shunt op 08-11-2018 13:42 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Shunt schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:37:
[...]

[...]

Dat zegt iets met name iets voor de duurzaamheid van iets niet zo zeer over de kwaliteit / afwerking. (alhoewel ook niet geheel los maakbaar)
Het verschil zit hem in mijn ervaring met name in het aangeboden segment. Een Siemens in het lagere segment doet niets onder voor een Atag in het zelfde segment. Een middensegment Siemens (iQ500 bvb) doet qua afwerking en features het zelfde als een hoger segment uit bvb een Pelgrim. Nu heeft Atag wel een fatsoenlijke hogere segment lijn en die kunnen volgens mij goed mee komen met de Bosch groep spulletjes.

Het is dus allemaal heel erg afhankelijk van welk segment je de spullen in koopt. Net zoals keukens eigenlijk. Laag midden hoog en achterlijk duuuuuur.
Garantie geef ik, in principe, niet zoveel om.

Ik zie hier nu ook weer Siemens iQ500 voorbij komen. Google leert mij dat iQ300 en iQ700 ook bestaan. Is dat een beetje de verhouding zoals bij BMW 3-serie >> 5-serie >> 7-serie (of welke andere automerk)?

iQ500 is dus middensegment, maar met wat is dan de iQ500 "lijn" bij ATAG, Pelgrim, Bosch, AEG etc? Dat vergelijk wil ik dus maken.
Ik kan uren op op Google zitten en tig merken en tig apparaten per merk gaan zitten vergelijken, maar als iemand dat zo uit zijn mouw schud scheelt dat natuurlijk ontzettend :)

Kijk, met auto's weet ik het wel.
Bij VW kun je terecht voor een UP >> Polo >> Golf >> Passat.
Bij Opel is dat dan een Adam >> Corsa >> Astra >> Insignia
Bij Renault is dat Twingo >> Clio >> Megane >> Talisman
Etcetera...

Alle merken hebben hun eigen prijs/kwaliteit verhouding, dat komt daarna wel. Ik kan dan altijd nog beslissen dat ik voor het geld een "Golf" liever een "Insignia" heb bij wijze van.
Ik wil graag eerst dat ik de Golf/Astra/Megane onder de keukenapparatuur inzichtelijk heb zodat ik mijn vergelijkingszoektocht wat kan verkleinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is Molteni de toplijn van Electrolux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:57:
[...]

Garantie geef ik, in principe, niet zoveel om.

Ik zie hier nu ook weer Siemens iQ500 voorbij komen. Google leert mij dat iQ300 en iQ700 ook bestaan. Is dat een beetje de verhouding zoals bij BMW 3-serie >> 5-serie >> 7-serie (of welke andere automerk)?

iQ500 is dus middensegment, maar met wat is dan de iQ500 "lijn" bij ATAG, Pelgrim, Bosch, AEG etc? Dat vergelijk wil ik dus maken.
Ik kan uren op op Google zitten en tig merken en tig apparaten per merk gaan zitten vergelijken, maar als iemand dat zo uit zijn mouw schud scheelt dat natuurlijk ontzettend :)

Kijk, met auto's weet ik het wel.
Bij VW kun je terecht voor een UP >> Polo >> Golf >> Passat.
Bij Opel is dat dan een Adam >> Corsa >> Astra >> Insignia
Bij Renault is dat Twingo >> Clio >> Megane >> Talisman
Etcetera...

Alle merken hebben hun eigen prijs/kwaliteit verhouding, dat komt daarna wel. Ik kan dan altijd nog beslissen dat ik voor het geld een "Golf" liever een "Insignia" heb bij wijze van.
Ik wil graag eerst dat ik de Golf/Astra/Megane onder de keukenapparatuur inzichtelijk heb zodat ik mijn vergelijkingszoektocht wat kan verkleinen :P
Ja zo'n direct vergelijk bestaat natuurlijk niet. Sowieso zullen de merken er alles aan doen om e.e.a. zo vaag mogelijk te houden. Daarnaast verschilt het ook per apparaat. Merk a zal beter zijn in vaatwassers en merk b in ovens. Onmogelijk om hier een eenduidig en simpel een lijstje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje85
Shunt schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:28:
[...]

Dank voor je reactie. Het verschil in frontjes kan ik mij in herkennen. Je benoemd ook dat de lades totaal anders zijn. Qua uiterlijk heb je zeker gelijk maar zit er ook verschil in glijsysteem en dergelijke? Dat was me in de winkel nog niet opgevallen.

Je blad wat je voorstelt is natuurlijk wel fantastisch, zeker als de wasbak ook is meegenoten.

Van de week zag ik een Brigitte keuken (Duits). Ik zag er in dit forum geen melding over en kan er in het Nederlands vrij weinig over vinden. In het Duits overigens wel. Zijn er mensen bekend met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

basje85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:58:
[...]

Dank voor je reactie. Het verschil in frontjes kan ik mij in herkennen. Je benoemd ook dat de lades totaal anders zijn. Qua uiterlijk heb je zeker gelijk maar zit er ook verschil in glijsysteem en dergelijke? Dat was me in de winkel nog niet opgevallen.

Je blad wat je voorstelt is natuurlijk wel fantastisch, zeker als de wasbak ook is meegenoten.

Van de week zag ik een Brigitte keuken (Duits). Ik zag er in dit forum geen melding over en kan er in het Nederlands vrij weinig over vinden. In het Duits overigens wel. Zijn er mensen bekend met dit merk?
Vaak kan je kiezen voor luxere / betere lades. Denk aan glazen randjes hoger maximaal gewicht. Ook dingen als automagich openende lades en dat soort snufjes zijn vaak standaard mogelijk bij de hogersegment keukens.

(als je in een DMG toko staat en de verkoper gaat in de lade staan loop dan meteen naar de uitgang aub dat is echt een van die ongelofelijke bullshit tactieken van DMG (vaak zijn die lades ook nog eens versterkt met een dikkere bodem).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:47:
[...]

Ja zo'n direct vergelijk bestaat natuurlijk niet. Sowieso zullen de merken er alles aan doen om e.e.a. zo vaag mogelijk te houden. Daarnaast verschilt het ook per apparaat. Merk a zal beter zijn in vaatwassers en merk b in ovens. Onmogelijk om hier een eenduidig en simpel een lijstje van te maken.
Een van de verkopers die ik sprak merkte dit ook op. Koelen is "het" domein van Liebherr en Miele, inductieplaten zijn erg goed van Atag (die verbaasde mij ook), voor afzuigkappen is Novy heer en meester. Jammer genoeg ging hij niet verder. Siemens/Bosch zijn de enige met bak/combi-ovens met stoomfunctie. Wie er dan goed zijn op het gebied van vaatwassers noemde hij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:14:
[...]

Een van de verkopers die ik sprak merkte dit ook op. Koelen is "het" domein van Liebherr en Miele, inductieplaten zijn erg goed van Atag (die verbaasde mij ook), voor afzuigkappen is Novy heer en meester. Jammer genoeg ging hij niet verder. Siemens/Bosch zijn de enige met bak/combi-ovens met stoomfunctie. Wie er dan goed zijn op het gebied van vaatwassers noemde hij helaas niet.
Miele is Liebherr... Qua koelkasten...

Siemens en Bosch zijn zeker niet de enige Stoomcombis, AEG heeft ze sowieso, en Miele biedt op dat vlak toch wel het beste van het beste...

Maargoed, een lijstje wordt een beetje lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:26:
...
Siemens en Bosch zijn zeker niet de enige Stoomcombis, AEG heeft ze sowieso, en Miele biedt op dat vlak toch wel het beste van het beste...
...
Inderdaad, vermoedelijk zijn er nog wat meer opties, in iedergeval V-Zug, Steel en Panasonic hebben volgens mij ook stoom/bakcombis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:26:
[...]

Miele is Liebherr... Qua koelkasten...

Maargoed, een lijstje wordt een beetje lastig...
My bad, ben ik verkeerd voorgelicht. Mooi ding zo'n Miele Stoomoven/combi magnetron!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 25-06 18:38
Onze keuken nu 12 jaar oud toen volledig uitgevoerd met Siemens:

- Vaatwasser na 2 jaar alle korven compleet doorgeroest. (2 nieuwe manden bijna 160 eu)
- Koelkast is na zes jaar vervangen, alles wat van plastic was brak gewoon af. Onderdelen buitensporig duur
- combi magnetron, sierplint zit vast met kunststof klemmetjes, breken na 3 á 4 jaar. 90 euro om te vervangen

Enige wat nog zonder problemen werk:
- kookplaat (gas op glas)
- oven

In mijn volgende keuken komt zeker geen Siemens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Grappig. In m'n vorige keuken met Siemens spullen na 10 jaar nog niks mis met vaatwasser, koelkast, combimagnetron of kookplaat. In m'n huidige keuken met Siemens spullen na 10 jaar ook nog niks mis met vaatwasser, oven of kookplaat. Alleen het draaiplateau van de magnetron begint wat te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Lijstje wordt dus lastig, maar al wel weer wat nuttige input waar ik mee verder kan.

Overigens heeft zelfs Pelgrim al een combi-stoomoven. Deze zat in onze eerste offerte:https://www.pelgrim.nl/collectie/ovs626mat/

De hele offerte was qua apparatuur Pelgrim uitgevoerd, een dikke 7.500eu. Nu ben ik niet ontzettend merkgevoelig, maar voor dat geld kijk ik dan toch liever tegen de apparatuur van bijv. Siemens aan dan Pelgrim. Ook omdat de apparatuur die ik tot nu toe van Pelgrim heb aangevoeld niet van overtuigende kwaliteit was, echter misschien is het spul uit onze offerte wel de creme de la creme van Pelgrim.
Ga ik de verkoper morgen even vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 11:12
B-Real schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:57:
Volgens mij iets in deze richting:

Siemens iQ500 - Atag Matrix - Bosch Serie 6
Siemens iQ700 - Atag Magna - Bosch Serie 8

Al hebben alle merken hun sterke producten. Een koffieapparaat van Atag doet onder aan die van Siemens/Bosch maar een Atag kookplaat is bijvoorbeeld weer superieur :9~ :9~

Pelgrim is een budgetmerk. AEG kan ik niet goed plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een vraagje. Bestaat er nu zoiets als een stoom/bak/magnetron in 1? Ik krijg het idee dat AEG zoiets heeft en Miele mogelijk ook? Maar echt zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:15:
Even een vraagje. Bestaat er nu zoiets als een stoom/bak/magnetron in 1? Ik krijg het idee dat AEG zoiets heeft en Miele mogelijk ook? Maar echter zeker weet ik dat niet.
Miele kan dat idd leveren... Maar das toch terug te vinden op de website? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:21:
[...]

Miele kan dat idd leveren... Maar das toch terug te vinden op de website? :?
Nou, ik weet niet of je die website wel eens bekeken heb... De informatie daar komt op mij over of dat een stoom/magnetron combi is (de DGC 6400/6600/6800 serie).
Daar wordt met geen woord gerept over het bakoven gedeelte.

Toeval wil dat we eind deze maand even bij Miele in Vianen langs gaan. Kunnen ze dat mooi bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Ik ben meer benieuwd waarom @PaT dat zou willen :) Een aparte cheapo magnetron ergens weggemoffeld in de bijkeuken ofzo kan ook nog. Sinds we de stoomoven hebben, warmen we eventueel diepvries/koelkast dingen zelden op in de magnetron, maar meer in de stoomoven (tuurlijk, duurt ietsjes langer). Dus ik zou me niet laten beperken in keuze om zo'n 3-in-1 te hebben..

Maar dat ben ik he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RUFFNECK schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:39:
Ik ben meer benieuwd waarom @PaT dat zou willen :) Een aparte cheapo magnetron ergens weggemoffeld in de bijkeuken ofzo kan ook nog. Sinds we de stoomoven hebben, warmen we eventueel diepvries/koelkast dingen zelden op in de magnetron, maar meer in de stoomoven (tuurlijk, duurt ietsjes langer). Dus ik zou me niet laten beperken in keuze om zo'n 3-in-1 te hebben..

Maar dat ben ik he ;)
En wat is dan "ietsjes langer?" Ik ontdooi nu 's ochtends vaak brood. Hoe lang duurt dat in een stoomoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:40:
[...]

En wat is dan "ietsjes langer?" Ik ontdooi nu 's ochtends vaak brood. Hoe lang duurt dat in een stoomoven?
Brood, geen idee. Doen meer wat 'normaal eten' om het even zo te noemen, ontdooien en opwarmen. Ik ontdooi ook wel eens brood (sneetjes) in de ochtend, maar niet in een magnetron. Gewoon de sneetjes los van elkaar halen en afgedekt laten staan, voor ik m'n ochtendrituelen ga doen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat dat meestal brood is om als lunch mee te nemen, dus als die nog wat bevroren is bij het smeren is dat natuurlijk niet erg.

Ik heb dus geen echte vergelijkingscijfers tussen een portie eten opwarmen in een normale magnetron of in de stoomoven, maar ik zal het een keer wel doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje85
PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:15:
Even een vraagje. Bestaat er nu zoiets als een stoom/bak/magnetron in 1? Ik krijg het idee dat AEG zoiets heeft en Miele mogelijk ook? Maar echt zeker weet ik dat niet.
De Siemens iq700 en iq500 series blijken er beide een te hebben. Hoe goed alle functies werken durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:38:
[...]

Nou, ik weet niet of je die website wel eens bekeken heb... De informatie daar komt op mij over of dat een stoom/magnetron combi is (de DGC 6400/6600/6800 serie).
Daar wordt met geen woord gerept over het bakoven gedeelte.

Toeval wil dat we eind deze maand even bij Miele in Vianen langs gaan. Kunnen ze dat mooi bevestigen
Ik heb zeker op de site gekeken, en het is redelijk terug te vinden, maar ook in het boek, die is iets overzichtelijker.

Moet wel een kleine nuance maken; ze hebben stoomoven met magnetronfunctie, maar die gaan maar tot 100 graden. Echt een bakoven is dat niet dan natuurlijk. Heb zelf overigens ook de keuze gemaakt voor een stoomoven Icm een combimagnetron. Gewoon netjes naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

basje85 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:53:
[...]

De Siemens iq700 en iq500 series blijken er beide een te hebben. Hoe goed alle functies werken durf ik niet te zeggen.
Nee, dat zijn bak/magnetrons met stoomfunctie. Daar kan je een beetje stoom toevoegen, maar het is geen echte stoomoven. Dat vertelde ze iig bij Siemens in Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:01:
[...]

Nee, dat zijn bak/magnetrons met stoomfunctie. Daar kan je een beetje stoom toevoegen, maar het is geen echte stoomoven. Dat vertelde ze iig bij Siemens in Hoofddorp.
Das sowieso een beetje het punt van alle stoomovens van de AEG’s/ Siemensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:01:
[...]

Ik heb zeker op de site gekeken, en het is redelijk terug te vinden, maar ook in het boek, die is iets overzichtelijker.

Moet wel een kleine nuance maken; ze hebben stoomoven met magnetronfunctie, maar die gaan maar tot 100 graden. Echt een bakoven is dat niet dan natuurlijk. Heb zelf overigens ook de keuze gemaakt voor een stoomoven Icm een combimagnetron. Gewoon netjes naast elkaar.
Dat zou ik ook wel willen, maar daar heb ik geen plek voor. En 2 apparaten boven elkaar is toch ook een beetje een compromis qua gebruiksgemak.
Het zal wel een Stoom/bakoven worden met een losse magnetron in de bijkeuken, maar ergens voelt dat toch ook niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje85
PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:01:
[...]

Ik heb alleen de boekjes gezien en daar zie je wel “full steam” variant. Maar zoals ik aangaf geen idee of het functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

basje85 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb alleen de boekjes gezien en daar zie je wel “full steam” variant. Maar zoals ik aangaf geen idee of het functioneert.
Er is nogal een verschil tussen een stoom oven (op druk van bijvoorbeeld Miele) en eentje in een combi vorm als die van Siemens (en net zo goed die van Miele). Wat wij vroeger vanuit een stoom oven verwachte is een hoge druk stoom oven. (snel gerechten koken in een oven vorm).

Een full steam is ook gewoon een stoom oven echter dan zonder hoge druk.
Added steam is niet veel meer als je bvb een kopje water in de oven zet tijdens het maken van een brood / cake / watever.

Ik gebruik zelf mijn stoom oven voor bijna alles. Vooral bij brood merk je dat er een veel knapperige resultaat uit komt met een zachtere binnenkant.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PaT schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:04:
[...]

Dat zou ik ook wel willen, maar daar heb ik geen plek voor. En 2 apparaten boven elkaar is toch ook een beetje een compromis qua gebruiksgemak.
Het zal wel een Stoom/bakoven worden met een losse magnetron in de bijkeuken, maar ergens voelt dat toch ook niet helemaal goed.
Als het budget het toelaat zou ik kiezen voor een 60cm bakoven met fullsteam en een 45cm eenvoudige combi erboven. Dan heb je echt alles wat je kan wensen. Bedenk je ook dat je bijvoorbeeld niet even een stokbroodje af kan bakken als je alleen een combi-stoomoven hebt en aan het stomen bent.
Opwarmen van eten gaat overigens super in een stoomoven. Opwarmen van vloeistoffen en het ontdooien van brood gaat niet. Een sneetje brood is overigens binnen een paar minuutjes ontdooid als je het uit de zak haalt ;)

Siemens/BSH heeft nu inderdaad een 3 in 1 apparaat maar die moet je niet willen. Dat is een hele simpele combi waar je ook in kan stomen. Echt gericht op starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:41
Naar mijn weten kan een stoomoven niet gecombineerd worden met magnetron functie. Dan moet je naar een aparte magnetron, of combi-oven met magnetron functie. Die laatste kan weer uitgerust worden met een lichte variant van de stoomoven, waarbij een klein beetje stoom kan worden toegevoegd zodat bv kip niet uitdroogt of er een korstje op laten komen tijdens het bakken.
Pagina: 1 ... 68 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1