Nou, hierbij onze opties.
We zijn bij Asto, Huisman Keukens en Tieleman geweest. Bij Asto moeten we nog een keertje langs. Zij hebben een keuken op basis van Keller getekend, maar bij het verlaten van de showroom hadden we eigenlijk al dat de indeling die we toen nog hadden hem niet ging worden. Ik wil hen dan ook nog even gaan vragen wat onderstaande opstelling gaat kosten.
Huisman heeft ons een keuken voorgesteld op basis van de (Rotpunkt) ZeroX XM. Een opstelling in een U met links een hoog gedeelte, midden het natte deel en rechts het kookdeel. 2 le-mans hoekkasten, in de hoge kasten korven en onder het kookgedeelte lades met verscholen bestek la.

Let niet op de draairichting van de woonkamerdeur, die draait in werkelijkheid juist de hal in.
Alle apparatuur is van Bosch, grote koelkast (177), vriezertje (72cm), Bakoven/combimagnetron met stoomfunctie, inductieplaat met 1 flexzone, vaatwasser met besteklade en een afzuigkap.
Als werkblad staat er nu een 'glazen' blad. Ik weet vrij zeker dat we dat niet uitgezocht hadden. Wel staat er als optie een Dekton blad bij.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Persoonlijk hebben we een goed gevoel bij Huisman. Mijn zwager heeft zijn keuken er ook vandaan en de genoemde prijzen komen mij eerlijk over.
Daarna zijn we met nagenoeg dezelfde opstelling naar Tieleman geweest. Vrijwel dezelfde opstelling, maar dan met een keuken van Schüller. We hebben op details wat toevoegingen gedaan. Denk dan aan een afdekplaat op de kopse kanten van de kasten en ook daar het Dekton blad. Voor de luxe nog een Quooker Flex-kraan toegevoegd en de koof die boven het kookgedeelte zit, liep bij Tieleman rondom boven het hele werkblad, inclusief de spotjes.
Ook had ik de afzuigkap gewijzigd in een Novy en was de bak/combimagnetron een stoomoven geworden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik wil best geloven dat Schüller een hogere kwaliteit levert dan Rotpunkt, maar een verdubbeling van de prijs vind ik wel heel fors. We gaan dus zo goed als zeker verder met Huisman keukens. Dan kunnen we het nog hebben over wat plankjes in de 'coffee-corner' naast de hoge kasten en bijvoorbeeld ook een volledige afdekplaat op de kopse kant van de hoge kast. Nu staat er (lijkt het) enkel bij het kookgedeelte zo'n afdekplaat getekend. Ook weet ik niet of de koof nu in het aanbod zit.