Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JJ036 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:05:
@Queal @GoldenSample @Ice82 bedankt voor jullie reacties.
Het is helder en ik begrijp het nu iets beter. Maar dan is de grote vraag, waar kunnen we dan een degelijk en goed uitziende keuken kopen?
Als ik het zo bekijk maak niet uit waar we heen gaan, je wordt toch ergens op belazerd :s
Tja dat is een definitie kwestie. Ik vind een IKEA keuken goed, mooi en degelijk genoeg maar kan me voorstellen dat mensen wat anders zoeken (meer kast maten, kastjes in een andere kleur dan zwart en wit met eventueel bedekkingspanelen in kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

leecher schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:00:
[...]
Is het inmiddels niet algemeen bekend dat de levensduur van folie-fronten vaak beperkt is? Tenzij een keuken maar 5 jaar mee moet zou ik zoiets nooit kopen. Dat de boel pas na bijna 10 jaar uit elkaar valt vindt ik best een nette score voor een dergelijk product.
https://www.ikea.com/ms/n...s-garantievoorwaarden.pdf

Ik zie nérgens dat die foliefronten uitgesloten zijn van de 25 jaar garantie die ze er op geven.
Dus hoezo, levensduur van folie-fronten is beperkt. Zou IKEA er daarom 25 jaar garantie op geven? Dure business voor ze...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

unezra schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:15:
[...]

https://www.ikea.com/ms/n...s-garantievoorwaarden.pdf

Ik zie nérgens dat die foliefronten uitgesloten zijn van de 25 jaar garantie die ze er op geven.
Dus hoezo, levensduur van folie-fronten is beperkt. Zou IKEA er daarom 25 jaar garantie op geven? Dure business voor ze...
Daarnaast met IKEA is het voordeel wel dat er dusdanig veel van verkocht is & het bekend is dat nieuwe deurtjes al dan niet bij de IKEA zelf (of ergens anders) toch wel te vinden gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Wij gaan vrijdag bij keukenwarenhuis in ter aar langs om een keuken te laten tekenen omdat we er bij Nolte er niet uit kwamen. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij keukenwarenhuis?

Dit is wat we willen laten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2aBOZSfvPY0WrkOYkhAoc6kF/thumb.jpg

Apparatuur is allemaal siemens Studioline + Qouker.
Kemie Nero blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sjonson schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:
Wij gaan vrijdag bij keukenwarenhuis in ter aar langs om een keuken te laten tekenen omdat we er bij Nolte er niet uit kwamen. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij keukenwarenhuis?

[Afbeelding]

Kemie Nero blad
hard onderhandelen! Hier hebben wij ook gekocht namelijk.... (mochten nieuwe kekuen uitzoeken bij aankoop huis), maar echt hard onderhandelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:13
Sjonson schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:

[Afbeelding]

Kemie Nero blad
Waarom ga je niet koken tegen de wand?
Met spetteren ed. toch een stuk makkelijk en je hebt meer afzetruimte links en rechts.
Zitten er nog meer ladekasten in de keuken? De kast onder de kookplaat blijft niet veel van over namelijk bij een bladdiepte van 60cm.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

thejoker80 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:42:
hard onderhandelen! Hier hebben wij ook gekocht namelijk.... (mochten nieuwe kekuen uitzoeken bij aankoop huis), maar echt hard onderhandelen!
Dat mensen hier uberhaupt zin in hebben. Gewoon naar een echte netto keukenboer gaan met transparante prijzen. Scheelt weer een hoop gedoe. Bijvoorbeeld een keukenverkoper die zelf de internetprijzen er bij zet (die we uiteraard ook gecontroleerd hebben) en daar dan nog weer onder gaat zitten.

Waarschijnlijk gaat het dan bij sommigen om dat gevoel van voldoening na een stevig robbertje onderhandelen, want anders begrijp ik het gewoon niet.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Tripl3 D schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Dat mensen hier uberhaupt zin in hebben. Gewoon naar een echte netto keukenboer gaan met transparante prijzen. Scheelt weer een hoop gedoe. Bijvoorbeeld een keukenverkoper die zelf de internetprijzen er bij zet (die we uiteraard ook gecontroleerd hebben) en daar dan nog weer onder gaat zitten.

Waarschijnlijk gaat het dan bij sommigen om dat gevoel van voldoening na een stevig robbertje onderhandelen, want anders begrijp ik het gewoon niet.
5k korting vangen op een keuken van 20k en de keukenboer lacht want zijn marge is nog steeds > 50%

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik wil toch nog even een checkje hier doen, al is de keuken al rond. Ik heb getekend bij Bruynzeel en de keuken wordt eind volgende week geplaatst :+

Super vriendelijk geholpen, willen echt niet onderhandelen - ook toen ik vertelde voor de concurrent te gaan kon er niets af.

Maar ik denk dat ik toch wel een goeie deal heb. Wij hebben gekozen voor een rechte keuken + eiland opstelling, Wij hebben ervoor gekozen bij de keukenboer bijna geen apparatuur af te nemen en deze zelf via Coolblue te regelen. dit scheelde zo'n 1000 euro in zowel kwaliteit als prijs waarbij we van de oude keuken de koelkast hergebruiken omdat deze nog geen jaar oud was.

impressie foto, uiteindelijk toch besloten het bar-deel iets langer te maken.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fogo6z/impressie.png

Tekeningen:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/k8bD6z/tekeningen.png

maar belangrijker; de prijzen

Keukenmeubelen
Wij hebben gekozen voor de Ijswitte Olympia kasten, met een RVS plint van 17 cm.

Rechte deel:
1x hoge ombouw kast koelkast (60cm)
1x hoge ombouwkast oven+magnetron met 2 lades (60cm)
1x dubbele gootsteenkast(80cm)
1x frontje vaatwasser
1x ladekast 3 lades 60cm
2x hangkast (100cm)
Werkblad: Composiet - Negro tabas (32mm)

Eiland:
2x ladekast 2 lades(80cm)
2x binnenlade bestek
Werkblad: Composiet - Negro tabas (32mm)
Werkblad bar: Massief hout - Eiken (85mm)

Kosten meubels & Werkbladen:
€ 3400,-
€ 1650,-

Daarnaast hebben we wel bij hun de Quooker Flex genomen, en een hele stapel lade-indelingen e.d. wat het snel duurder maakte:

Accessoires
Quooker Pro3 NL FLEX
Twist inbouwstopcontact eiland
Wireless charging Eiland
Orgalux startset
Ladeindeling voor eiland(2x)
Bestekinzet
Flessenhouders
Vakverdelers
panhouders

Prijs accessoires:
€ 2353,-

Totaal prijzen:
Keuken: € 7403,-
Installatie: € 1411,-
Apparatuur(Oven, Combi Magnatron, Vaatwasser, Afzuigkap): € 3500,-

Voor de afzuiging zaten we eerst te kijken naar de Novy Zen, maar die is wel echt huge. Uiteindelijk gekozen voor de Kuppersbusch IKDU3900.2W. Gaaf ding met ongeveer dezelfde specs, alleen een stuk kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door TeGek op 04-10-2018 10:44 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
PaT schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:49:
Ik heb nog even een vraagje over fronten met folie. Mijn huidige keuken is uit 2009 van Tulp. Het folie laat nu op steeds meer fronten los.
Het grootste probleem is dat als er een minieme beschadiging is, dat de folie dan op termijn los gaat laten. Maar ook zonder beschadigingen kan een sterk fluctuerende luchtvochtigheid of temperatuur er voor zorgen dat de folie op den duur gaat loslaten. Dat komt door uitzetten en krimp van het onderliggende materiaal, waardoor de folielaag los gaat laten. Ook MDF kan soms wat ontgassen, waardoor de folielaag ook los kan laten na verloop van tijd.

Een keuken met folie is niet heel erg duurzaam en moet je niet willen als je er wat langer mee wilt doen. Maar een gespoten keuken is vaak duurder en folie ziet er na aflevering vaak hetzelfde uit, dus veel mensen kiezen er toch voor.

Ik denk dat je voor een bijna 10 jaar oude keuken niet meer echt kunt rekenen op coulance. Helaas is het een producteigenschap van folie dat het op termijn los kan gaan laten. Wat daarvoor een redelijke termijn is, is lastig te zeggen als je niet weet hoe de situatie ter plekke is.
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:03:
Ik vind het veel prettiger om tijdens het koken niet tegen een blinde muur te kijken. Ik snap de keuze voor deze opstelling wel.

[ Voor 10% gewijzigd door BugBoy op 04-10-2018 10:45 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
@TeGek Aangezien je plinthoogte 17cm is neem ik aan dat je onderkasten 70cm hoog zijn. Bruynzeel heeft ook 85cm kasten (corpushoogte). Is dat nog aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

My-life schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:50:
@TeGek Aangezien je plinthoogte 17cm is neem ik aan dat je onderkasten 70cm hoog zijn. Bruynzeel heeft ook 85cm kasten (corpushoogte). Is dat nog aangeboden?
Jazeker, alleen moet ik rekening houden met een in hoogte beperkte vrouw :+ Ze vond het allemaal te hoog worden dus hebben we voor de "normale" onderkasten gekozen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Met spetteren ed. toch een stuk makkelijk en je hebt meer afzetruimte links en rechts.
Zitten er nog meer ladekasten in de keuken? De kast onder de kookplaat blijft niet veel van over namelijk bij een bladdiepte van 60cm.
Het blad waarin we koken is 87cm diep.

De reden waarom we vanuit daar willen kijken omdat je vanuit daar de woonkamer en eetkamer inkijkt(splitlevel).

In het middenstuk zitten 4 lades. dus totaal 6 lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TeGek schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:41:
Maar ik denk dat ik toch wel een goeie deal heb. Wij hebben gekozen voor een rechte keuken + eiland opstelling, Wij hebben ervoor gekozen bij de keukenboer bijna geen apparatuur af te nemen en deze zelf via Coolblue te regelen. dit scheelde zo'n 1000 euro in zowel kwaliteit als prijs waarbij we van de oude keuken de koelkast hergebruiken omdat deze nog geen jaar oud was.
Heb je bij cool blue een offerte opgevraagd of gewoon de website prijzen gepakt? Want anders even keukenloods of 123 keukenapparatuur mailen met exacte modelnummers dan krijg je vaak nog wel een flink scherpere prijs dan de cool blue prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BugBoy schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:43:
[...]
Een keuken met folie is niet heel erg duurzaam en moet je niet willen als je er wat langer mee wilt doen. Maar een gespoten keuken is vaak duurder en folie ziet er na aflevering vaak hetzelfde uit, dus veel mensen kiezen er toch voor.

Ik denk dat je voor een bijna 10 jaar oude keuken niet meer echt kunt rekenen op coulance. Helaas is het een producteigenschap van folie dat het op termijn los kan gaan laten. Wat daarvoor een redelijke termijn is, is lastig te zeggen als je niet weet hoe de situatie ter plekke is.
Zie een paar posts naar boven.
Ikea levert ook keukens met folie en daar zit 25 jaar garantie op. Ook op het folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Zie een paar posts naar boven.
Ikea levert ook keukens met folie en daar zit 25 jaar garantie op. Ook op het folie.
En dan weet je dus dat je voor je folie-keuken nog teveel betaalt, want je krijgt van IKEA met liefde een nieuw frontje na 10-15 jaar.
Wordt allemaal rekening mee gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
[...]
En dan weet je dus dat je voor je folie-keuken nog teveel betaalt, want je krijgt van IKEA met liefde een nieuw frontje na 10-15 jaar.
Wordt allemaal rekening mee gehouden.
Alsof bij de andere keukenboeren er géén rekening word gehouden met reparaties en garantie. Daar kun je precies hetzelfde over zeggen. (Plus dat Ikea 1 voordeel heeft ten opzichte van de rest: Schaalgrootte. Dat is een van de redenen waarom ze vaak goedkoper kunnen zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Alsof bij de andere keukenboeren er géén rekening word gehouden met reparaties en garantie. Daar kun je precies hetzelfde over zeggen. (Plus dat Ikea 1 voordeel heeft ten opzichte van de rest: Schaalgrootte. Dat is een van de redenen waarom ze vaak goedkoper kunnen zijn.)
• Schaalgrootte => goedkoper
• Bewezen kwaliteit => exact hetzelfde onderdeel is al door duizenden huishoudens 'getest'
• Onderdelen zijn jaren na dato nog gewoon leverbaar
• Zó gestandaardiseerd dat je een IKEA-keuken ook gewoon kan combineren met apparatuur en frontjes van een andere aanbieder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:17:
[...]
Dat je ergens 25 jaar garantie op hebt wil niet zeggen dat het ook 25 jaar goed blijft. Veel mensen zullen niet terugvallen op garantie en wellicht zijn er ook wel wat voorwaarden waardoor het niet te claimen is (bij beschadiging zal ongetwijfeld garantie op folie vervallen). Of mensen vinden het gewoon teveel gedoe. Feit is dat folie niet duurzaam is, maar veel mensen willen dat niet zien. Goedkoop is vaak duurkoop in dit geval.

[ Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 04-10-2018 11:46 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

En wie zegt dat? Los van het feit dat je daar geen 25 jaar garantie krijgt doet het er ook niet toe.
Folie keukens hebben gewoon risico's op de lange termijn, dat jij denkt dat het wel mee zal vallen enkel omdat een bedrijf 25 jaar garantie geeft lijkt me een foute conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er wordt hier gedaan of ik een of andere wegwerpkeuken heb gekocht bij een ramsjzaak. Ik was in de veronderstelling dat een bekend 'merk' als Tulp bij een keuken van destijds 15000 euro (dat zou nu zo'n 18000 euro zijn) een zodanige kwaliteit zou leveren dat ik deze ellende niet hoefde mee te maken. Dat we NU weten dat folies vaak met bepaalde gebreken komen hoeft nog niet te betekenen dat dat DESTIJDS ook algemeen bekend was en dat daarmee iedere verplichting voor de leverancier komt te vervallen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Sen

<-->

PaT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:51:
Er wordt hier gedaan of ik een of andere wegwerpkeuken heb gekocht bij een ramsjzaak. Ik was in de veronderstelling dat een bekend 'merk' als Tulp bij een keuken van destijds 15000 euro (dat zou nu zo'n 18000 euro zijn) een zodanige kwaliteit zou leveren dat ik deze ellende niet hoefde mee te maken. Dat we NU weten dat folies vaak met bepaalde gebreken komen hoeft nog niet te betekenen dat dat DESTIJDS ook algemeen bekend was en dat daarmee iedere verplichting voor de leverancier komt te vervallen.
Ik heb in 2009 toevallig ook een keuken gekocht en heel het internet stond er toen al vol van en keukenboeren raadde het mij toen ook af om het te doen. Dus ja het was destijds algemeen bekend.

De verplichting van de leverancier komt niet te vervallen maar in het geval van Tulp denk ik wel daar het een faillissement mee heeft gemaakt in de tussen tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Sen op 04-10-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Ik heb in 2009 toevallig ook een keuken gekocht en heel het internet stond er toen al vol van en keukenboeren raadde het mij toen ook af om het te doen. Dus ja het was destijds algemeen bekend.

De verplichting van de leverancier komt niet te vervallen maar in het geval van Tulp denk ik wel daar het een faillissement mee heeft gemaakt in de tussen tijd.
https://kassa.bnnvara.nl/...gie/folie-op-keukenkasten
Juistem, dit is al heel wat langer dan NU bekend.
Dat de verplichting voor een leverancier blijft staan heeft weinig te maken met de opmerkingen van mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BugBoy schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Dat je ergens 25 jaar garantie op hebt wil niet zeggen dat het ook 25 jaar goed blijft. Veel mensen zullen niet terugvallen op garantie en wellicht zijn er ook wel wat voorwaarden waardoor het niet te claimen is (bij beschadiging zal ongetwijfeld garantie op folie vervallen). Of mensen vinden het gewoon teveel gedoe. Feit is dat folie niet duurzaam is, maar veel mensen willen dat niet zien. Goedkoop is vaak duurkoop in dit geval.
Zoals gezegd, dat ze 25 jaar garantie bieden zegt wel iets over het vertrouwen dat ze er zelf in hebben. Daarbij ben je dus redelijk zeker van een oplossing binnen die periode.

Zegt het wat over de duurzaamheid? Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tripl3 D schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Dat mensen hier uberhaupt zin in hebben.
thejoker80 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"thejoker80 schreef op donderdag 4 oktober 2018
(mochten nieuwe kekuen uitzoeken bij aankoop huis), maar echt hard onderhandelen!
hierbij was ik vergeten te melden dat de keus van leverancier bij de verkoper lag (hadden ze een deal mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shit.
Iemand ervaring met het bespoedigen van namontage bij Ikea/RIS?

Helaas ontbreken er nog 2 kastdeuren, zit er schade op 1 deur, klopt de factuur niet (en is deze niet gespecificeerd) en zijn ze vergeten de beschermplakkers op de zijkanten van de panelen te verwijderen. (Daarvoor moeten bijna alle deuren van de keuken af.)

2.5 week verder, klacht bij Ikea neergelegd, paar keer achteraan gebeld, stapel emails. "Meneer, er is een wachtrij en we kunnen u hier verder niet mee helpen. Goedemiddag." (Dat is het sterk verkorte antwoord.)

Ik sta op het punt mijn rechtsbijstand in te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:05:
Shit.
Iemand ervaring met het bespoedigen van namontage bij Ikea/RIS?

Helaas ontbreken er nog 2 kastdeuren, zit er schade op 1 deur, klopt de factuur niet (en is deze niet gespecificeerd) en zijn ze vergeten de beschermplakkers op de zijkanten van de panelen te verwijderen. (Daarvoor moeten bijna alle deuren van de keuken af.)

2.5 week verder, klacht bij Ikea neergelegd, paar keer achteraan gebeld, stapel emails. "Meneer, er is een wachtrij en we kunnen u hier verder niet mee helpen. Goedemiddag." (Dat is het sterk verkorte antwoord.)

Ik sta op het punt mijn rechtsbijstand in te schakelen...
Lekker afwachten, rustig door blijven ademen en een korting vragen zou ik zeggen ;)
Rechtsbijstand gaat hier helemaal niks mee doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:08:
[...]
Lekker afwachten en een korting vragen zou ik zeggen.
Rechtsbijstand gaat hier helemaal niks mee doen vrees ik.
We wachten al 2.5 week terwijl 1 week is toegezegd en er is een officiële klacht bij Ikea ingediend.
(Ook met RIS hebben we al een paar keer gebeld.)

Rechtsbijstand kan zeker dingen doen, vaak werkt een boze brief van een jurist al heel goed. Al zal Ikea daar niet zo van onder de indruk zijn. RIS misschien wel.

Ik heb gewoon geen zin om nog weken te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Nou, dat heb ik destijds dus helemaal niet mee gekregen. Geen keukenzaak over gehoord. Jammer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:05:

[...]

vergeten de beschermplakkers op de zijkanten van de panelen te verwijderen. (Daarvoor moeten bijna alle deuren van de keuken af.)
Wat voor beschermplakkers bedoel je? Kun de deuren er niet afpakken door de scharnieren los te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

My-life schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:35:
[...]
Wat voor beschermplakkers bedoel je? Kun de deuren er niet afpakken door de scharnieren los te klikken?
Gedeeltelijk, ja.
Betaal ik daar €1400 voor? Nee.

Die gasten kosten €60 per persoon per uur, daar heb ik een ICTer voor rond lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Gedeeltelijk, ja.

Die gasten kosten €60 per persoon per uur, daar heb ik een ICTer voor rond lopen...
Die ICTer heeft wel die "gasten" nodig om zijn keuken te plaatsen maar ze mogen niet hefzelfde verdienen? ;(
Pak die deurtjes er ff uit, dat is echt 5min werk. Als je overigens een soort plakband op de zijkant van je deurtjes hebt zitten heb je geen foliedeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Die ICTer heeft wel die "gasten" nodig om zijn keuken te plaatsen maar ze mogen niet hefzelfde verdienen? ;(
Pak die deurtjes er ff uit, dat is echt 5min werk. Als je overigens een soort plakband op de zijkant van je deurtjes hebt zitten heb je geen foliedeur ;)
Je betaald letterlijk per deurtje en voor €1400 vind ik dat ze het helemaal goed mogen doen, niet 3x mogen terug komen. Het is inderdaad een soort van plakband op de zijkant van de deur, wit aan de bovenkant, zwart aan de onderkant. Voorkant van de deuren zat een blauwe laag plastic overheen.

Pest is, die folie zit ook tussen de deuren van de vaatwasser. Daar moeten ze al aardig voor schroeven.

Nee, ik heb hier echt zoiets van "ik betaal goed geld voor de montage van de keuken, dan mogen ze dat ook echt helemaal goed doen". (En was het alleen dat plastic geweest was het niet zo'n punt geweest, maar het zijn alle dingen bij elkaar inclusief een factuur die niet klopt en schade aan muur, plafond en kastjes, plus deuren die binnen een week nageleverd zouden worden en er 2.5 week later nog steeds niet zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Je betaald letterlijk per deurtje en voor €1400 vind ik dat ze het helemaal goed mogen doen, niet 3x mogen terug komen. Het is inderdaad een soort van plakband op de zijkant van de deur, wit aan de bovenkant, zwart aan de onderkant. Voorkant van de deuren zat een blauwe laag plastic overheen.

Pest is, die folie zit ook tussen de deuren van de vaatwasser. Daar moeten ze al aardig voor schroeven.

Nee, ik heb hier echt zoiets van "ik betaal goed geld voor de montage van de keuken, dan mogen ze dat ook echt helemaal goed doen". (En was het alleen dat plastic geweest was het niet zo'n punt geweest, maar het zijn alle dingen bij elkaar inclusief een factuur die niet klopt en schade aan muur, plafond en kastjes, plus deuren die binnen een week nageleverd zouden worden en er 2.5 week later nog steeds niet zijn.)
Ik dacht dat je heel tevreden was over de lui die je keuken kwamen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:51:
[...]
Ik dacht dat je heel tevreden was over de lui die je keuken kwamen plaatsen?
Was ik ook. Met de nadruk op was.

Achteraf, bij nacontrole, blijken er toch wat dingen niet goed gegaan te zijn en vooral, duurt het oplossen daarvan nodeloos lang. Dus de vraag is even of we het gaan afwachten, of dat ik een jurist (lees: mijn rechtsbijstand) hiervoor ga inschakelen. De maat is wel vol.

Zeker ook omdat het standpunt van Ikea is "ja, sorry, u moet maar afwachten, wij kunnen hier niets aan doen". Rot op. Natuurlijk wel. Als je Ikea bent, kun je *prima* druk zetten op een kleine partij als RIS. Daarbij zijn we klant bij Ikea, niet bij RIS en nu worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Helaas blijkt de klachtenafhandeling van Ikea nogal shit te zijn. Veel begrip, vriendelijke mensen, maar geen tijdige oplossing en daar heb ik inmiddels tabak van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Was ik ook. Met de nadruk op was.

Achteraf, bij nacontrole, blijken er toch wat dingen niet goed gegaan te zijn en vooral, duurt het oplossen daarvan nodeloos lang. Dus de vraag is even of we het gaan afwachten, of dat ik een jurist (lees: mijn rechtsbijstand) hiervoor ga inschakelen. De maat is wel vol.

Zeker ook omdat het standpunt van Ikea is "ja, sorry, u moet maar afwachten, wij kunnen hier niets aan doen". Rot op. Natuurlijk wel. Als je Ikea bent, kun je *prima* druk zetten op een kleine partij als RIS. Daarbij zijn we klant bij Ikea, niet bij RIS en nu worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Helaas blijkt de klachtenafhandeling van Ikea nogal shit te zijn. Veel begrip, vriendelijke mensen, maar geen tijdige oplossing en daar heb ik inmiddels tabak van.
Aangezien je de factuur rechtstreeks aan Ris betaald kan Ikea je waarschijnlijk ook niet helpen. Het lijkt erop dat je een overeenkomst bent aangegaan met RIS en niet met Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:20:
[...]
Aangezien je de factuur rechtstreeks aan Ris betaald kan Ikea je waarschijnlijk ook niet helpen. Het lijkt erop dat je een overeenkomst bent aangegaan met RIS en niet met Ikea.
Dat is dus de vraag.

De keuken is ook bezorgd door TopMovers en daar pin je, terwijl je toch écht geen overeenkomst met TopMovers hebt.

Kortom, het betalen van de rekening as-such zegt niet zo veel. Ook de factuur zegt niet bijster veel. Hoe dan ook handelt RIS in opdracht van Ikea en zijn zij een van hun montage partijen.

Bottom line, natuurlijk kan Ikea wel zaken bespoedigen bij RIS. Ikea is "iets" groter dan ze en best een belangrijke klant voor ze. Als Ingvar een keer niest of jeuk aan zijn grote teen heeft is het bedrijf failliet. "We kunnen niets voor je betekenen" is heel raar, zeker omdat er wel degelijk gewoon een klachtenprocedure bij Ikea loopt én Ikea een afdeling heeft speciaal voor klachten met betrekking tot installatie van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

PaT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Nou, dat heb ik destijds dus helemaal niet mee gekregen. Geen keukenzaak over gehoord. Jammer.
Mijn moeder had zeventien jaar geleden een keuken gekocht bij cvt en dat was ook een folie frontje. Dat zit er nu nogsteeds perfect op en het is hier een rauwdouwers huishouden. Zelfs na herhaaldelijk lekkages en andere vocht problemen zien de frontjes er nog als nieuw uit. De kastjes is een ander verhaal (met name waar de lekkage was)

De ene folie deur is de ander niet. En tulp tja dat is altijd een beetje een uit de hoogte doen toko geweest. Hun keukens zijn echt zeker te vergelijken met next en siematic volgens de verkoper en alles is zo veel malen beter als x en y maar als het puntje bij paaltje komt is het gewoon een mooie middensegment keuken waar in de kast net wat meer aanpasmogelijkjeden zijn als bij de gemiddelde keukenboer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
PaT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:51:
Ik heb in 2001 al een keuken bij Tulp gekocht en destijds wou ik al geen folie. Die keuken was 12 jaar nog als nieuw (toen heb ik het huis verkocht), dus Tulp had wel degelijk goede keukens. Ik ben wel van mening dat de verkoper je hoort te vertellen wat het verschil is in kwaliteit tussen folie en gespoten. Niet iedere consument is hiermee bekend, maar in de betere keukenzaak vertellen ze meteen de nadelen van een goedkopere keuken. Daarom altijd naar verschillende zaken gaan.

De laatste keer ben ik bij een keukenzaak geweest (zeer kleinschalig) die alles op maat maakt. Uiteindelijk niet veel duurder en er is dan veel meer mogelijk, betere voorlichting en heeft ook qua after-sales alle verwachtingen overtroffen.

Ik ben van mening dat een keuken langer mee mag gaan dan 9 jaar (mits niet mishandeld), maar of je gelijk gaat krijgen weet ik niet. Kennissen van mij hadden ook een folie-keuken die overal begon af te bladderen. Het ziet er inderdaad niet uit, dus ik kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

• Schaalgrootte => goedkoper
• Bewezen kwaliteit => exact hetzelfde onderdeel is al door duizenden huishoudens 'getest'
• Onderdelen zijn jaren na dato nog gewoon leverbaar
• Zó gestandaardiseerd dat je een IKEA-keuken ook gewoon kan combineren met apparatuur en frontjes van een andere aanbieder
Nou de ikea keuken die wij ooit in een huurwoning hadden was na 5 jaar afgeschreven. Zal wel maandagochtend model zijn geweest dan.
In iedere branche is het zo dat je voor kwaliteit (intrinsieke waarde ) best wat meer geld kwijt bent , zou niet weten waarom dat met keukens anders is. (Mandemakers even uitgezonderd)

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2018 17:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sport_Life schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:22:
[...]

Nou de ikea keuken die wij ooit in een huurwoning hadden was na 5 jaar afgeschreven. Zal wel maandagochtend model zijn geweest dan.
In iedere branche is het zo dat je voor kwaliteit best wat meer geld kwijt bent, zou niet weten waarom dat met keukens anders is. (Mandemakers even uitgezonderd)
Leuke gedachte, maar niet waar.

Iets dat duur is, heeft niet noodzakelijkerwijs een hogere kwaliteit, iets dat goedkoop is, is niet noodzakelijkerwijs slechter van kwaliteit.

Een groot deel van de prijs word domweg bepaald door zaken als vraag & aanbod en wat het publiek er voor wil uitgeven. Kijk maar naar vliegtickets, maar ook naar elektronica. Ik meen zelfs begrepen te hebben dat de productiekosten van een topmodel iPhone *lager* liggen dan die van een topmodel Android telefoon terwijl ze d'r wel 2x zo veel voor vragen.

Er zullen ongetwijfeld verschillen in kwaliteit zijn en het is niet zo dat iets dat duur is, per definitie niet beter is of geen hoge kwaliteit heeft, alleen zegt prijs helaas relatief weinig over wat je er voor krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Leuke gedachte, maar niet waar.

Iets dat duur is, heeft niet noodzakelijkerwijs een hogere kwaliteit, iets dat goedkoop is, is niet noodzakelijkerwijs slechter van kwaliteit.

Een groot deel van de prijs word domweg bepaald door zaken als vraag & aanbod en wat het publiek er voor wil uitgeven. Kijk maar naar vliegtickets, maar ook naar elektronica. Ik meen zelfs begrepen te hebben dat de productiekosten van een topmodel iPhone *lager* liggen dan die van een topmodel Android telefoon terwijl ze d'r wel 2x zo veel voor vragen.

Er zullen ongetwijfeld verschillen in kwaliteit zijn en het is niet zo dat iets dat duur is, per definitie niet beter is of geen hoge kwaliteit heeft, alleen zegt prijs helaas relatief weinig over wat je er voor krijgt.
Leuke gedachte, maar niet helemaal waar.

In de regel is het zo dat je voor meer geld ook meer kwaliteit krijgt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

We wachten al 2.5 week terwijl 1 week is toegezegd en er is een officiële klacht bij Ikea ingediend.

Rechtsbijstand kan zeker dingen doen, vaak werkt een boze brief van een jurist al heel goed. Al zal Ikea daar niet zo van onder de indruk zijn. RIS misschien wel.

Tja bij een van de keukenzaken waar wij binnenkwamen was een van de eerste dingen die de verkoper zei: bij elke keuken gaat er wat mis en soms meer dan 1 ding. Het gaat erom hoe we dat oplossen.

Om deze reden een andere leverancier niet gekozen en (ook niet degene die dit zei) maar lokale keukenzaak die rustig de helft van de keukens in onze woonplaats gezet heeft en waar ik nooit slechte dingen over hoor. En in prijs uiteindelijk ook erg vergelijkbaar.

Ow en foliedeuren daarvoor stonden ze na 10 jaar keurig voor de deur bij familie om alle te checken en vervolgens vier nieuwe te bestellen, gratis... dit soort dingen gaven bij mij toch wel de doorslag, en ik help de lokale ondernemer i.p.v. dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 07:27
Ik ga zelf de apparatuur regelen voor de keuken.
Nu willen we graag een 70cm kookplaat.
Van Bosch heb je de PVS775FC1E, volgens inbouw.nl gaat deze uit het assortiment. Op andere websites zie ik dit nog niet terug.
Als alternatief is er de PVS775FC5E. Deze is nu bijna 500,- duurder. Op een kleine Indeling verandering en rand verandering van aluminium naar 'edelstaal' zie ik geen grote verschillen.
Ons huis is augustus 2019 waarschijnlijk klaar.
Moet ik nu al de 1E kopen of later de 5E met het risico dat die volgend jaar niet echt in prijs is gedaald en dus veel meer moeten betalen voor iets dat niet beter is. Ik zou nu bijvoorbeeld kunnen vragen bij verschillende leveranciers of hij echt uit assortiment gaat en misschien meer korting krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ambusched schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:33:
Ik ga zelf de apparatuur regelen voor de keuken.
Nu willen we graag een 70cm kookplaat.
Van Bosch heb je de PVS775FC1E, volgens inbouw.nl gaat deze uit het assortiment. Op andere websites zie ik dit nog niet terug.
Als alternatief is er de PVS775FC5E. Deze is nu bijna 500,- duurder. Op een kleine Indeling verandering en rand verandering van aluminium naar 'edelstaal' zie ik geen grote verschillen.
Ons huis is augustus 2019 waarschijnlijk klaar.
Moet ik nu al de 1E kopen of later de 5E met het risico dat die volgend jaar niet echt in prijs is gedaald en dus veel meer moeten betalen voor iets dat niet beter is. Ik zou nu bijvoorbeeld kunnen vragen bij verschillende leveranciers of hij echt uit assortiment gaat en misschien meer korting krijgen?
Fijn in augustus een 80cm kookplaat kopen, daar win je tenminste iets mee. De 70cm kookplaten van BSH zijn gewoon 60cm kookplaten met aan weerszijden 5cm extra glas. De afstand tussen de zones word niet groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Een jurist schrijft geen boze brief (emotie) , maar slechts feitelijke gebeurtenissen waaruit blijkt dat jou onrecht is aangedaan en de oplossing (nog) niet binnen redelijke termijn heeft plaatsgevonden. Doorgaans is er bij leveringen van ikea geen sprake van een fatale termijn, dus wat dat betreft heb je juridisch weinig mogelijkheden. Tenzij levering onmogelijk blijkt of er een redelijke termijn is verstreken.

Je zult dus even geduld moeten hebben en bent afhankelijk van de goodwill van de betreffende medewerker. Hooguit ontvang je een tegoedbon.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 05-10-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
In opvolging op mn eerdere post en op verzoek van 2 PB's post ik hier waar we op uit zijn gekomen.

Opstelling:
- 5 hoge kasten van 208cm
- Eiland 360x120
Schets van de opstelling hier

We zijn toch van de BORA afgestapt en gaan voor een inductiekookplaat met Novy afzuigunit.

Apparatuur:
- Koelkast (SIEMENS KI42FP60)
- Vriezer (SIEMENS GI38NP60)
- Oven (SIEMENS HS858GXB6)
- Vaatwasser (SIEMENS SX678X36TE)
- Kookplaat (SIEMENS EX877LYE3E)
- Afzuigunit (NOVY 6833)

Kasten:
Keukenkasten van het merk Schmidt, uitgevoerd in Fenix mat zwart fronten. We wilden eerst gaan voor Punto (=Rotpunkt), want die hebben 8mm dikke geschroefde achterwanden maar daar kon dan de Fenix front niet op. Schmidt heeft helaas hard board achterwanden, dat moeten we dan maar voor lief nemen.
Binnenkant korpus ook zwart uitgevoerd en zwart glas in de lades verwerkt. Plus overal in alle lades antislip matten was standaard, leuk extraatje.
Hier een foto van een pluspunten lijstje van Schmidt die in de showroom stond. Doe hiermee wat je wilt, ik probeer hier geen Schmidt te verkopen :+

Werkblad:
Kunststof werkblad met multiplex basis. We liepen vandaag weer langs een stellage van stenen werkblad voorbeelden plus een aantal vloertegels. Hier lagen (express gedaan natuurlijk) een paar samples van een kunststof werkblad naast en we dachten wederom op het eerste gezicht dat dit steen was. Er komt een lichtgrijs beton-look kunststof werkblad op de keuken. Heb helaas geen foto.

Kosten:
- Kasten: €6800
- Montage kasten: €650
- Multiplex blad: €1090 (+ ~€80 aan uitsparingen)
- Apparatuur: €6500 (+ ~€400 aan montage)
- Kraan, spoelbak, flipbox: €570

Totaal: €16.090,- bij de lokale keukenboer _/-\o_

Ik twijfel alleen nog een beetje wanneer ik nu de apparatuur moet gaan aanschaffen. Ik heb nu een scherpe offerte (voor de prijzen van nu). Heeft het zin om nog een half jaar of 3/4 jaar te wachten tot aanschaf van de apparaten, zouden ze dan goedkoper ingekocht kunnen worden? Ik heb ze pas eind 2019 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
@Queal
Waarom ben je uiteindelijk van de BORA afgestapt? Vanwege prijs? Persoonlijk vond ik BORA wel beter dan de NOVY waar ik mee heb gestoeid in de keukenwinkels. Zeker op het gebied van geluid.

Ik zou gewoon lekker wachten met je apparatuur als je die pas eind 2019 nodig hebt. Voor hetzelfde geld heb je straks een nieuwe model voor dezelfde prijs. Ik neem aan dat he de apparatuur dus niet via je keukenboer koopt?
Indien wel, dan kun je toch in je contract opnemen dat hij de nieuwste variant van jouw gekozen apparatuur plaatst in 2019

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 04-10-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 07:27
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Fijn in augustus een 80cm kookplaat kopen, daar win je tenminste iets mee. De 70cm kookplaten van BSH zijn gewoon 60cm kookplaten met aan weerszijden 5cm extra glas. De afstand tussen de zones word niet groter.
80 cm is the breed voor onze keuken. Dan komt het uiteinde te dicht bij de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49
In navolging op dit heeft B&K toegegeven dat de aangeboden kast niet bestaat en dat dit heeft gelegen aan het tekenprogramma en foutieve informatie vanaf de fabrikant.

Het verhaal in het kort: Na veel uitzoekwerk komt B&K met een hoge kast welke precies past in de rest van het ontwerp (op tekening door B&K). Hiermee ben ik akkoord gegaan. Bij plaatsing blijkt echter dat de kast afwijkt van het bestelde en bij navraag blijkt dat de voorgestelde kast helemaal niet bestaat (en ook niet gemaakt kan worden).

Nu komt B&K met de volgende oplossing: Een gratis messen-set of grillpan!
Korting geven doen ze niet aan.

Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. Ik wil op z'n minst een restitutie. Ik heb voorgesteld de kosten van de betreffende kast in mindering te laten brengen, aangezien we deze kast niet hebben besteld.
Die messen-set of grillpan hadden ze alleen al kunnen aanbieden vanwege het ongemak van de mankementen (o.a. beschadigde werkbladen) die nog hersteld/vervangen moeten worden.

Teksten op de site van B&K als "Door gebruik te maken van het nieuwste computerprogramma kunnen we uw droomkeuken goed voor u visualiseren"; en "Onze offerte is altijd helder en volledig, dus geen dure verrassingen achteraf" blijken achteraf voor ons dus loze kreten te zijn.

Ik ga het zeker niet op de man (lees adviseur) spelen, die volgt ook alleen maar de procedures van B&K. De adviseur leest waarschijnlijk ook mee, maar ik wil jullie toch vragen in hoeverre ik in mijn recht sta om wat meer te eisen dan wat simpel keukengerei.

[ Voor 7% gewijzigd door Lassy op 05-10-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:23:
In navolging op dit heeft B&K toegegeven dat de aangeboden kast niet bestaat en dat dit heeft gelegen aan het tekenprogramma en foutieve informatie vanaf de fabrikant.

Het verhaal in het kort: Na veel uitzoekwerk komt B&K met een hoge kast welke precies past in de rest van het ontwerp (op tekening door B&K). Hiermee ben ik akkoord gegaan. Bij plaatsing blijkt echter dat de kast afwijkt van het bestelde en bij navraag blijkt dat de voorgestelde kast helemaal niet bestaat (en ook niet gemaakt kan worden).

Nu komt B&K met de volgende oplossing: Een gratis messen-set of grillpan!
Korting geven doen ze niet aan.

Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. Ik wil op z'n minst een restitutie. Ik heb voorgesteld de kosten van de betreffende kast in mindering te laten brengen, aangezien we deze kast niet hebben besteld.
Die messen-set of grillpan hadden ze alleen al kunnen aanbieden vanwege het ongemak van de mankementen (o.a. beschadigde werkbladen) die nog hersteld/vervangen moeten worden.

Teksten op de site van B&K als "Door gebruik te maken van het nieuwste computerprogramma kunnen we uw droomkeuken goed voor u visualiseren"; en "Onze offerte is altijd helder en volledig, dus geen dure verrassingen achteraf" blijken achteraf voor ons dus loze kreten te zijn.

Ik ga het zeker niet op de man (lees adviseur) spelen, die volgt ook alleen maar de procedures van B&K. De adviseur leest waarschijnlijk ook mee, maar ik wil jullie toch vragen in hoeverre ik in mijn recht sta om wat meer te eisen dan wat simpel keukengerei.
Wat is afwijkt? Dat een prachtig lijnen spel nu in 1x totaal verstoord is of iets totaal anders?

En als de kast niet gemaakt kan worden betekend dan dat het fysiek onmogelijk is of dat het toevallig niet in het gamma zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lassy ben toch wel benieuwd naar de foto's. Is het in redelijkheid te herstellen? Kast van andere fabrikant zal ook niet zomaar erbij passen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Sen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

Wat is afwijkt? Dat een prachtig lijnen spel nu in 1x totaal verstoord is of iets totaal anders?

En als de kast niet gemaakt kan worden betekend dan dat het fysiek onmogelijk is of dat het toevallig niet in het gamma zit?
MikeyMan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:34:
@Lassy ben toch wel benieuwd naar de foto's. Is het in redelijkheid te herstellen? Kast van andere fabrikant zal ook niet zomaar erbij passen lijkt me?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Cz3W6eF7HE8kUF5fnF8vOnL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oEpc3gw56zjiAmDlyaeXA6ia/thumb.jpg

De kast is volgens B&K fysiek onmogelijk, mede door de standaard kaderfrontmaten i.c.m. de nissen voor de ovens. Dat hadden ze moeten weten. Ze hebben ons echter verteld dat deze kast juist uit het gamma zou komen.

Het lijnenspel wordt nu extra verstoord door een blende van +/- 12 cm. De deur boven de ovens is 13 cm minder hoog (78 i.p.v. 91) wat ook minder bergruimte betekent. Het was de bedoeling dat de deur boven de ovens precies even hoog zou zijn als die van de bovenkasten. Hierdoor zou de onderste plank ook net even wat makkelijker bereikbaar zijn voor mijn niet al te lange vrouw en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

De kast is volgens B&K fysiek onmogelijk, mede door de standaard kaderfrontmaten i.c.m. de nissen voor de ovens. Dat hadden ze moeten weten.

Het lijnenspel wordt nu extra verstoord door een blende van +/- 12 cm. De deur boven de ovens is 13 cm minder hoog (78 i.p.v. 91) wat ook minder bergruimte betekent. Het was de bedoeling dat de deur boven de ovens precies even hoog zou zijn als die van de bovenkasten. Hierdoor zou de onderste plank ook net even wat makkelijker bereikbaar zijn voor mijn niet al te lange vrouw en kinderen.
Dit is volgens mij toch echt een erg normale oplossing. Niet netjes dat het niet zo verkocht is maar volgens mij doet je keuken het er niet minder om. Je kunt best alles op alles gooien om je gelijk te krijgen maar naast een paar euro korting wat denk je er mee te winnen?

Om eerlijk te zijn vind ik je lijnen toch al zodanig verspringen dat het vulstuk absoluut niet opvalt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Shunt schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

volgens mij doet je keuken het er niet minder om
Dat vind ik nogal een drogreden. Als de keuken een hele andere kleur had functioneerde hij ook net zo goed. Er wordt aan een keuken veel aandacht gegeven en dan moet er ook geleverd worden wat is beloofd.
Ik zou mij altijd blijven storen aan zo'n passtuk. Een cadeautje achteraf zou inderdaad leuk zijn voor het ongemak, maar lost het probleem niet op.

Een echte oplossing zou volgens mij zijn een deurtje op maat laten maken. Het meest kritische lijkt mij hierbij dat er geen kleurverschil mag zijn met de aansluitende fronten.

[ Voor 19% gewijzigd door My-life op 05-10-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Dat vind ik nogal een drogreden. Als de keuken een hele andere kleur had functioneerde hij ook net zo goed. Er wordt aan een keuken veel aandacht gegeven en dan moet er ook geleverd worden wat is beloofd.
Ik zou mij altijd blijven storen aan zo'n passtuk. Een cadeautje achteraf zou inderdaad leuk zijn voor het ongemak, maar lost het probleem niet op.

Een echte oplossing zou volgens mij zijn een deurtje op maat laten maken. Het meest kritische lijkt mij hierbij dat er geen kleurverschil mag zijn met de aansluitende fronten.
Tja dat passtuk is toch echt gewoon een passtuk een geen andere kleur. Een deurtje op maat is leuk maar dan blijf je een gat houden van x centimeter waar dat passtukke zat en je niet echt iets mee kunt doen. Of je moet de kast helemaal uit elkaar gaan halen om dat plankje te verplaatsen naar boven op de oven (als dat al kan) maar dan heb je weer beschadigingen in de kast zelf zitten waar het plankje eerst zat.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

De kast is volgens B&K fysiek onmogelijk, mede door de standaard kaderfrontmaten i.c.m. de nissen voor de ovens. Dat hadden ze moeten weten. Ze hebben ons echter verteld dat deze kast juist uit het gamma zou komen.

Helaas is het fout gegaan. Dat kan gebeuren. Maar dan is het wel aan B&K om het netjes op te lossen. Je kan mij niet vertellen dat de keuken verkoper/ontwerper van hen hier zelf trots van het ontwerp gaat worden in vergelijking tot het eerdere ontwerp. Minder opbergruimte, kastje wat hoger uitkomt dan afgesproken en dan de lijnen... Hier hadden ze echt beter over mogen communiceren en niet met een messenblok aan komen!
[...]

Dit is volgens mij toch echt een erg normale oplossing. Niet netjes dat het niet zo verkocht is maar volgens mij doet je keuken het er niet minder om. Je kunt best alles op alles gooien om je gelijk te krijgen maar naast een paar euro korting wat denk je er mee te winnen?

Om eerlijk te zijn vind ik je lijnen toch al zodanig verspringen dat het vulstuk absoluut niet opvalt.
Vaak zijn er redenen om voor een bepaalde leverancier te kiezen, vaak na eindeloos keukenshoppen. Een passtukje wel of niet kan hier een duideijke doorslag in geven. Als deze vervolgens toch wordt geplaatst mag je hier best een punt van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ambusched schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:18:
[...]

80 cm is the breed voor onze keuken. Dan komt het uiteinde te dicht bij de kast
Dan zou ik gewoon een 60cm kookplaat kopen. Over het algemeen iets goedkoper en meer keus.

@Queal
Komen er wel kasten aan de achterzijde van het eiland? Ik zou niet weten wat ik zou moeten met een bar van 360cm en ik vind het ook echt afbreuk doen aan een keuken.
Keukenzaken bestellen meestal de apparatuur pas als de keuken gemeten is en definitief besteld word. Normaal gesproken krijg je dus altijd de meest recente apparatuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-10-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zou me ook storen aan dat passtuk. Ik zie er het goede formaat deurtje er naast hangen dus fysiek onmogelijk lijkt me het niet om het lijnen spel te behouden.

Ik zou er voor gaan dat ze het deurtje aanpassen en dan zit je alleen met dat stuk waar het passtuk voor zit. Kunnen ze er geen binnenla van maken of misschien is het wel heel handig om bakplaten in op te bergen.

En dan nog een messenblok en weet ik veel wat voor het gezeik wat je hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Op het oog lijkt de kastdeur van de koelkast net zo hoog als de ovens... Of niet?

BTW, twee ovens naast de koelkast lijkt me voor de warmtehuishouding ook niet echt ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Sen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Ik zou me ook storen aan dat passtuk. Ik zie er het goede formaat deurtje er naast hangen dus fysiek onmogelijk lijkt me het niet om het lijnen spel te behouden.

Ik zou er voor gaan dat ze het deurtje aanpassen en dan zit je alleen met dat stuk waar het passtuk voor zit. Kunnen ze er geen binnenla van maken of misschien is het wel heel handig om bakplaten in op te bergen.

En dan nog een messenblok en weet ik veel wat voor het gezeik wat je hebt gehad.
Dat is nou net het probleem. In deze kast van 234 cm past er met een lade van 36 hoog en de twee nissen voor de ovens net geen 91 cm deur boven. Je zal altijd met een passtuk moeten blijven werken, blijkt nu. Dat is nooit kenbaar gemaakt in de meerder ontwerpen die we hebben ontvangen voor deze kasthoogte.
MikeyMan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Op het oog lijkt de kastdeur van de koelkast net zo hoog als de ovens... Of niet?
De koelkast deur bestaat uit twee geschakelde fronten van in totaal 182 cm (65 + 117).
De ovens zijn bij elkaar zo'n 106 cm.

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 05-10-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
[...]

Het blijkt nu inderdaad een normale oplossing te zijn, maar dit is nooit naar voren gekomen in alle ontwerpen die we hebben ontvangen. En dat is nou juist mijn punt. Als we dit hadden geweten hadden we voor een andere oplossing gegaan.
Dit is juist de kast waar we het langst mee hebben gestoeid en wanneer de adviseur dan uiteindelijk komt met "eureka, ik heb hem gevonden", dan ga je er van uit dat het ook zo gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Het blijkt nu inderdaad een normale oplossing te zijn, maar dit is nooit naar voren gekomen in alle ontwerpen die we hebben ontvangen. En dat is nou juist mijn punt. Als we dit hadden geweten hadden we voor een andere oplossing gegaan.
Dit is juist de kast waar we het langst mee hebben gestoeid en wanneer de adviseur dan uiteindelijk komt met "eureka, ik heb hem gevonden", dan ga je er van uit dat het ook zo gaat worden.
Wat wil je terug dan? De kosten van die kast? Dan mogen ze hem ook weer meenemen, weet niet of je daarop zit te wachten?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Ik denk ook dat dit onder de noemer "harde les" zal blijven, een compensatie vind ik wel terecht dat zeker, maar verder moet je er niet al teveel energie (stress) aan spenderen, aan de kast zelf iig. Probeer gewoon te genieten van de keuken, na een tijd valt dit echt niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Artbij schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Wat wil je terug dan? De kosten van die kast? Dan mogen ze hem ook weer meenemen, weet niet of je daarop zit te wachten?
Ik denk dat ik de kosten zeker (deels) mag terugverlangen, al is het alleen maar voor hen om aan te tonen dat ze fout zaten. Voor een groot bedrijf als B&K is dit natuurlijk een peulenschil en ze kunnen goodwill tonen richting de klant.
RUFFNECK schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:25:
Ik denk ook dat dit onder de noemer "harde les" zal blijven, een compensatie vind ik wel terecht dat zeker, maar verder moet je er niet al teveel energie (stress) aan spenderen, aan de kast zelf iig. Probeer gewoon te genieten van de keuken, na een tijd valt dit echt niet meer op :)
De teleurstelling was tijdens het plaatsen erg groot. We hebben hier veel tijd en moeite in gestoken. Ik ging er eigenlijk vanuit dat B&K zich iets coulanter zou opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat ik de kosten zeker (deels) mag terugverlangen, al is het alleen maar voor hen om aan te tonen dat ze fout zaten. Voor een groot bedrijf als B&K is dit natuurlijk een peulenschil en ze kunnen goodwill tonen richting de klant.

[...]

De teleurstelling was tijdens het plaatsen erg groot. We hebben hier veel tijd en moeite in gestoken. Ik ging er eigenlijk vanuit dat B&K zich iets coulanter zou opstellen.
Is het je te doen om korting of een nette oplossing? Ik zou de huidige oplossing ook onacceptabel vinden, iig gezien de prijs die je waarschijnlijk hebt betaalt voor de keuken. Al is de maat standaard niet leverbaar zou ik toch verzoeken om desnoods een timmerman aan het werk te zetten op kosten van B&K. Korting is leuk voor de korte termijn, maar je blijft je wel ergeren aan hun oplossing.

Achteraf had je beter een Tristar keuken kunnen plaatsten, zij kunnen kastjes in iedere maat leveren.. Qua prijs ontloopt het niet veel met andere merken. Maarja makkelijk praten achteraf :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 05-10-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Sport_Life schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Is het je te doen om korting of een nette oplossing? Ik zou de huidige oplossing ook onacceptabel vinden, iig gezien de prijs die je waarschijnlijk hebt betaalt voor de keuken. Al is de maat standaard niet leverbaar zou ik toch verzoeken om desnoods een timmerman aan het werk te zetten op kosten van B&K.

Achteraf had je beter een Tristar keuken kunnen plaatsten, zij kunnen kastjes in iedere maat leveren.. Qua prijs ontloopt het niet veel met andere merken. Maarja makkelijk praten achteraf :)
Een nette oplossing is zonder de hele boel om te gooien niet mogelijk.
Ik heb ze de mogelijkheid geboden om het op te lossen, maar daar gaan ze verder niet op in. Een vorm van korting lijkt mij dan wel op z'n plaats.
Kunnen ze bij Tristar ook de kaderfrontjes op maat maken? Want daar draait het hier uiteindelijk om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:59
Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Een nette oplossing is zonder de hele boel om te gooien niet mogelijk.
Ik heb ze de mogelijkheid geboden om het op te lossen, maar daar gaan ze verder niet op in. Een vorm van korting lijkt mij dan wel op z'n plaats.
Kunnen ze bij Tristar ook de kaderfrontjes op maat maken? Want daar draait het hier uiteindelijk om.
Er hoeft toch geen deurtje op maat gemaakt te worden? De hangende kasten hebben toch dezelfde afmeting en die hebben het juiste formaat deurtje toch al? Gewoon extra deurtje erbij en het gat dat overblijft tussen oven en kast afwerken met hetzelfde materiaal als de rest van het binnenwerk van de kasten. Misschien iets laten verspringen naar binnen (want gelijk is ongelijk..) Als je dan het deurtje open doet heb je geen lelijk gat, je hebt enkel wat ruimte verlies. En als de deur dicht zit is je lijnenspel niet verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
maussert schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Er hoeft toch geen deurtje op maat gemaakt te worden? De hangende kasten hebben toch dezelfde afmeting en die hebben het juiste formaat deurtje toch al? Gewoon extra deurtje erbij en het gat dat overblijft tussen oven en kast afwerken met hetzelfde materiaal als de rest van het binnenwerk van de kasten. Misschien iets laten verspringen naar binnen (want gelijk is ongelijk..) Als je dan het deurtje open doet heb je geen lelijk gat, je hebt enkel wat ruimte verlies. En als de deur dicht zit is je lijnenspel niet verstoord.
Jawel, want er past simpelweg geen standaard maat (91 cm) deurtje in de nis boven de ovens, zoals ik al meerder keren heb aangehaald.

In theorie (volgens het tekenprogramma en volgens de fabrikant Rotpunkt) was het wel mogelijk, maar in de praktijk dus niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Lassy op 05-10-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:59
Excuus, dan heb ik niets gezegd. Had ook niet alles teruggelezen, enkel foto's bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Hoi,

Nu zijn wij ook bezig met een keuken en heb me al aardig ingelezen in dit forum.
Echter wat ik niet terug kon vinden is, met welk merk Reddy werkt?

Wij hebben daar een offerte opgevraagd en krijgen daar te zien:
Model: M1
Leverancier: Reddy-A NL 2018
Serie Reddy-A

Als dit hun eigen merk is, ben ik benieuwd hoe dit staat qua kwaliteit tov bijv. pronorm, nobilia, Schuller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lassy technisch zou het mogelijk moeten zijn om een zelfde bovendeur en onderdeur als in de linkerkast te plaatsen. Ovens omhoog, zodat de bovenkant gelijk valt met de bovenkant van de koelkast, en dan een lade eronder ipv een passtuk.

Vereist misschien wat knutselwerk, maar moet ook met de bestaande kast op een nette manier op te lossen zijn door een goede monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
MikeyMan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:23:
@Lassy technisch zou het mogelijk moeten zijn om een zelfde bovendeur en onderdeur als in de linkerkast te plaatsen. Ovens omhoog, zodat de bovenkant gelijk valt met de bovenkant van de koelkast, en dan een lade eronder ipv een passtuk.

Vereist misschien wat knutselwerk, maar moet ook met de bestaande kast op een nette manier op te lossen zijn door een goede monteur.
De bovenste (combi-)oven komt dan veel te hoog te zitten (195 cm). En die lade (in dit geval 39 cm) past dan weer niet. Dan zou je met een lade van 26 cm en een passtuk moeten gaan werken en verlies ik nog steeds bergruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 05-10-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

De bovenste (combi-)oven komt dan veel te hoog te zitten (195 cm). En die lade (in dit geval 39 cm) past dan weer niet. Dan zou je met een lade van 26 cm en een passtuk moeten gaan werken en verlies ik nog steeds bergruimte.
Als je de grote oven boven plaatst kom je op 135. Nette hoogte toch? Hoewel ik makkelijk praten heb met 1m98 :)

Als je een passtuk hebt van de juiste maat, is daar vrij makkelijk een lade van te maken, kan ik je uit eigen ervaring vertellen ;)

Maar of dit ook door Bemmel als zodanig wordt opgepakt is een tweede.

Blijft irritant als je er op dit moment achter komt dat het allemaal niet past. Zij zouden zich druk moeten maken over een oplossing, niet jij of wij.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2018 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Lassy wil niet volgens mij. Wil alleen geld. Puur uit interesse, hoeveel geld zou je willen hebben?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Artbij schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:11:
Lassy wil niet volgens mij. Wil alleen geld. Puur uit interesse, hoeveel geld zou je willen hebben?
Wat wil ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Een oplossing in de vorm van een andere kast.

Hoeveel geld zou je willen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
MikeyMan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

Als je de grote oven boven plaatst kom je op 135. Nette hoogte toch? Hoewel ik makkelijk praten heb met 1m98 :)

Als je een passtuk hebt van de juiste maat, is daar vrij makkelijk een lade van te maken, kan ik je uit eigen ervaring vertellen ;)

Maar of dit ook door Bemmel als zodanig wordt opgepakt is een tweede.

Blijft irritant als je er op dit moment achter komt dat het allemaal niet past. Zij zouden zich druk moeten maken over een oplossing, niet jij of wij.
De bovenkant van de oven komt op 195 cm. Het lijkt mij dan niet veilig om hete spullen uit de oven te halen, zeker niet voor iemand van net 1.60 m. Dit vraagstuk is ook al voorbij gekomen in dit forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Lassy op 05-10-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Artbij schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Een oplossing in de vorm van een andere kast.

Hoeveel geld zou je willen?
Lees jij wel wat ik schrijf?

Natuurlijk wil ik een oplossing, maar als de leverancier die mij niet wil/kan bieden, dan blijft er niets anders over, toch? Bedragen ga ik niet noemen, laat B&K maar eerst een beter aanbod doen i.p.v. het genoemde keukengerei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lassy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Lees jij wel wat ik schrijf?

Natuurlijk wil ik een oplossing, maar als de leverancier die mij niet wil/kan bieden, dan blijft er niets anders over, toch? Bedragen ga ik niet noemen, laat B&K maar eerst een beter aanbod doen i.p.v. het genoemde keukengerei.
Als je zegt dat die deur van 91cm net niet past, hoeveel is "net" dan?

106 + 91 + 36 = 233, met speling voor lade + oven + oven + kast + plafond is dat een 2 mm per stuk. Dat lijkt me inderdaad heel krap bij kasthoogte 234.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 05-10-2018 14:25 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
FirePuma142 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Als je zegt dat die deur van 91cm net niet past, hoeveel is "net" dan?

106 + 91 + 36 = 233, met speling voor lade + oven + oven + kast + plafond is dat een 2 mm per stuk. Dat lijkt me inderdaad heel krap bij kasthoogte 234.
Ongeveer 1,5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Sander schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Tja bij een van de keukenzaken waar wij binnenkwamen was een van de eerste dingen die de verkoper zei: bij elke keuken gaat er wat mis en soms meer dan 1 ding. Het gaat erom hoe we dat oplossen.

Om deze reden een andere leverancier niet gekozen en (ook niet degene die dit zei) maar lokale keukenzaak die rustig de helft van de keukens in onze woonplaats gezet heeft en waar ik nooit slechte dingen over hoor. En in prijs uiteindelijk ook erg vergelijkbaar.

Ow en foliedeuren daarvoor stonden ze na 10 jaar keurig voor de deur bij familie om alle te checken en vervolgens vier nieuwe te bestellen, gratis... dit soort dingen gaven bij mij toch wel de doorslag, en ik help de lokale ondernemer i.p.v. dmg
Het probleem is denk ik hier ook dat er gekozen is voor een goedkopere keuken maar daar wel alles perfect voor gemonteerd willen hebben. Keukenzaken zijn duurder, maar een deel van die marge gebruiken ze voor aftersales, omdat er vaak wat mis gaat (onbedoeld). Ikea is prima als je het zelf kan installeren en er ook nog het juiste frontje voor je tussen zit, dan heb je voor een koopje een top keuken. Kan je dat niet? Ben ik van mening dat je beter wat meer kan betalen en naar een goede all-in keukenzaak kan gaan. Voelt een beetje deze klacht van hierboven een dubbeltje op de 1e rang, en dan ook nog binnen een week opgelost.....dat is sowieso momenteel in heel de keukenbranche lastig. Als ze het maar oplossen toch, je kan koken, wassen en spoelen toch ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
keanu_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:51:
@Queal
Waarom ben je uiteindelijk van de BORA afgestapt? Vanwege prijs? Persoonlijk vond ik BORA wel beter dan de NOVY waar ik mee heb gestoeid in de keukenwinkels. Zeker op het gebied van geluid.
Prijstechnisch maakt het geen verschil tussen Bora Basic of een luxe kookplaat en afzuigunit (degene die ik nu pak dan). Het is een persoonlijke voorkeur. Wij vonden de Bora veel te luid op de hoogste afzuigstand tov de Novy. De Bora heeft ook geen koppelbare kookzones, dan moet je weer een duurdere Bora pakken. En we willen sowieso een koof laten maken boven het eiland voor het licht, daar past de novy gewoon in.
Maar het is wat ik zeg... persoonlijk voorkeur. Prijs is hetzelfde en beide apparaten functioneren ook prima.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:42:
@Queal
Komen er wel kasten aan de achterzijde van het eiland? Ik zou niet weten wat ik zou moeten met een bar van 360cm en ik vind het ook echt afbreuk doen aan een keuken.
Keukenzaken bestellen meestal de apparatuur pas als de keuken gemeten is en definitief besteld word. Normaal gesproken krijg je dus altijd de meest recente apparatuur.
Aan de achterzijde van het eiland komen 3x 120cm kasten met gewone deurtjes (greeploos). Ik zou ook niet weten wat je met zo'n bar van 360cm moet doen :+

De keukenleverancier gaat niet de apparatuur leveren, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:59
unezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Gedeeltelijk, ja.

dan geef je die ICTer een boormachine en laat je hem het herstelwerk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ice82 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:45:
[...]
dan geef je die ICTer een boormachine en laat je hem het herstelwerk doen
Wat is dat nu weer voor onzin antwoord?

Wij betalen voor installatie van een keuken en omgerekend per manuur een vrij vorstelijk uurtarief. Dan is het toch niet onredeljk dat we een bepaalde kwaliteit verwachten? Het is niet zo dat wij een hobby bob inhuren voor een tientje per uur zwart.

En na, ik weet ook dat daar flink wat van aan de strijkstok blijft hangen maar da's niet mijn probleem. Als een monteur bij de garage (hebben ongeveer hetzelfde uurtarief) zulk werk aflevert ga ik ook klagen. Sterker nog, dan stap ik over naar een andere garate. Dat kan hier helaas niet, plus dat het nazorg is van een bestaande installatie.
Sport_Life schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:11:
[...]

Een jurist schrijft geen boze brief (emotie) , maar slechts feitelijke gebeurtenissen waaruit blijkt dat jou onrecht is aangedaan en de oplossing (nog) niet binnen redelijke termijn heeft plaatsgevonden. Doorgaans is er bij leveringen van ikea geen sprake van een fatale termijn, dus wat dat betreft heb je juridisch weinig mogelijkheden. Tenzij levering onmogelijk blijkt of er een redelijke termijn is verstreken.

Je zult dus even geduld moeten hebben en bent afhankelijk van de goodwill van de betreffende medewerker. Hooguit ontvang je een tegoedbon.
Ze hebben letterlijk beloofd dat die deuren binnen een week geleverd zouden worden. Daarbij lijkt het me normaal dat je binnen enkele dagen na levering een gespecificeerde *en* correcte factuur krijgt.

Plus, ze kunnen niet eens aangeven welke termijn we nu een oplossing kunnen verwachten. Dat kan een maand zijn, een week, maar ook een jaar.

Ik vind het daarbij vrij absurd dat een grootmacht als Ikea, een installateur als RIS niet tot de orde kan roepen. Da's niet "niet kunnen", maar "niet willen".
Artbij schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:06:
[...]
Leuke gedachte, maar niet helemaal waar.

In de regel is het zo dat je voor meer geld ook meer kwaliteit krijgt.
Zeker niet waar. Prijzen van producten worden vrij arbitrair bepaald. Kijk naar onder andere de iPhone en vliegtickets. De gedachte dat de prijs van iets word bepaald door de kwaliteit is iets van vroeger.

Zeker zijn er gevallen waarin dat zo is, maar het is allang geen regel meer.

[ Voor 50% gewijzigd door unezra op 06-10-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Merge wegens 2x reageren in 5 minuten.

[ Voor 96% gewijzigd door unezra op 06-10-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@unezra Jouw standpunt is nu wel duidelijk en die van veel anderen ook. Ik stel voor dat we het onderwerp mijden en we het weer oppakken als het is opgelost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
Ben uiteindelijk akkoord gegaan bij Verdonk Keukens. Gaat om een Schuller keuken. Heb alleen een vraagje over de afzuiging. Geadviseerd wordt om deze aan te sluiten op een leiding van 150 mm. Nu heb ik een platdakontluchting voor een leiding van 120 mm. Is 150mm alleen voor minder lawaai of ook echt de functionaliteit? Gaat op de afzuigkap van Siemens LC98BA572S. Normale stand 460 m3 en 830 m3 intensief. Is het de vervanging van de ontluchting waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

My-life schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:45:
@unezra Jouw standpunt is nu wel duidelijk en die van veel anderen ook. Ik stel voor dat we het onderwerp mijden en we het weer oppakken als het is opgelost :Y)
Dus jij vind de gang van zaken normaal?

Dat je beloofd iemand iets binnen een week te leveren en na dik een week datgene nog niet eens besteld hebt en dat het daarna een willekeurig aantal dagen kan duren voordat je het wél gaat leveren?

JIj vind het ook normaal dat je iets van een klant sloopt of met schade levert, maar vervolgens die klant een paar weken laat wachten omdat er een wachtrij is?

Serieus, ik hoop niet dat wij ooit zaken zullen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• My-life
@unezra Ik kan mij niet heugen mijn mening kenbaar gemaakt te hebben. De discussie leidt volgens mij nergens heen dus daarom mijn voorstel om ermee te stoppen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie is heel simpel. Eerst was IKEA geweldig, nu is het prut. Fin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
If you pay peanuts, you get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:15:
De discussie is heel simpel. Eerst was IKEA geweldig, nu is het prut. Fin.
De keuken zelf zijn we nog steeds heel blij mee. Blijkt alleen dat de aftersales van RIS nergens over gaat en dat IKEA zich verschuilt achter "daar hebben we geen invloed op". Dat kun je tevoren niet bedenken en verwacht je zéker van zo'n bedrijf ook niet.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat wij de uitzondering zijn die de regel bevestigen en dat het uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terecht komt maar frustrerend is het wel.
Brooky schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:30:
If you pay peanuts, you get monkeys.
€60 per persoon per uur voor montage is alleen geen peanuts. De montageservice is by all means niet goedkoop. (We hebben rond de €1400 voor die montage betaald. Da's puur en alleen arbeidsloon, zonder plaatsing van apparatuur. Dat is, op de afzuigkap na, door een ander gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
My-life schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:56:
@unezra Ik kan mij niet heugen mijn mening kenbaar gemaakt te hebben. De discussie leidt volgens mij nergens heen dus daarom mijn voorstel om ermee te stoppen.
Eens. Elke reply op een post van @unezra wordt steeds in een weerwoord beantwoord. We mogen het blijkbaar niet oneens zijn met hem. Als niemand op zijn posts reageert, dan stopt het ook :)
Er is geen discussie, enkel welles en nietes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Queal schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:45:
[...]
Eens. Elke reply op een post van @unezra wordt steeds in een weerwoord beantwoord. We mogen het blijkbaar niet oneens zijn met hem. Als niemand op zijn posts reageert, dan stopt het ook :)
Er is geen discussie, enkel welles en nietes.
Ik vind het vooral een beetje bijzonder dat er blijkbaar word gedacht dat de installatieservice goedkoop is. Dat is 'ie niet. Je betaald er €60 per persoon per uur voor. Voor dat bedrag heb je bijvoorbeeld ook een prima automonteur aan je auto sleutelen, of een ICTer dingen voor je doen en als die in hun vakgebied vergelijkbare fouten maken, word dat absoluut niet normaal geacht. Waarom bij een keukenmonteur dan wel?

Maar goed, ik vind het best. Blijkbaar vinden een aantal jullie dit soort dingen normaal. Ik niet.
Ik weiger ook zoiets normaal te vinden en een volgende keer betaal ik pas nádat alles volledig en naar wens is opgeleverd. Aldoende leert men, zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door unezra op 06-10-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
matin112 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:26:
Ben uiteindelijk akkoord gegaan bij Verdonk Keukens. Gaat om een Schuller keuken. Heb alleen een vraagje over de afzuiging. Geadviseerd wordt om deze aan te sluiten op een leiding van 150 mm. Nu heb ik een platdakontluchting voor een leiding van 120 mm. Is 150mm alleen voor minder lawaai of ook echt de functionaliteit? Gaat op de afzuigkap van Siemens LC98BA572S. Normale stand 460 m3 en 830 m3 intensief. Is het de vervanging van de ontluchting waard?
Unezra bewijst direct mijn punt hierboven, maar ik ga er even verder niet op in.
In de quote een post die tussen al het geraas over montage onbeantwoord is gebleven.

Wat bedoel je met je laatste vraag? wil je je gat voor ontluchting groter maken? Ik weet niet eens of dat gaat, laat staan wat dat kost.
Als jij maar een gat van 120mm hebt (hebben de meeste oudere huizen overigens) dan betekent een buis van 150mm daarop aansluiten inderdaad dat er meer luchtweerstand komt en dat resulteert in geluid. De kwaliteit van de afzuiging zal ook afnemen.

Of het het waard is voor jou om dit gat groter te maken, hangt van de kosten af en de reductie in geluid/functionaliteit. Wat zei je keukenleverancier hier over?

[ Voor 3% gewijzigd door Queal op 06-10-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
unezra schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Ik vind het vooral een beetje bijzonder dat er blijkbaar word gedacht dat de installatieservice goedkoop is. Dat is 'ie niet. Je betaald er €60 per persoon per uur voor. Voor dat bedrag heb je bijvoorbeeld ook een prima automonteur aan je auto sleutelen, of een ICTer dingen voor je doen en als die in hun vakgebied vergelijkbare fouten maken, word dat absoluut niet normaal geacht. Waarom bij een keukenmonteur dan wel?

Maar goed, ik vind het best. Blijkbaar vinden een aantal jullie dit soort dingen normaal. Ik niet.
Ik weiger ook zoiets normaal te vinden en een volgende keer betaal ik pas nádat alles volledig en naar wens is opgeleverd. Aldoende leert men, zeg maar.
Even een kleine rekensom, €60 p/u, totaal €1400 betaald voor de montage. Dus met twee man 1,5 dag werk. Voor kasten die werkelijk HELEMAAL in elkaar gezet moesten worden (want zo worden die kasten in bouwpakket geleverd) vind ik eigenlijk een hele scherpe prijs! Vergeet niet dat de meeste keukens hier bijna kant en klaar geleverd worden (het in elkaar zetten van een kast zit in de verkoopprijs van die kast reeds) en dat het meeste werk in het stellen en afmonteren is. Hier zijn ze 4 dagen bezig geweest voor de montage (voor kasten die dus al in elkaar stonden)

Ik denk ook dat dat de meeste mensen bedoelen, je moet kijken wat het werk precies inhoudt, en niet appels met peren vergelijken. Je kan in dit geval voor een Keuken van Ikea niet verwachten dat deze dus tiptop in elkaar staat voor €1400. Daar zal met die snelheid dus zeker wat mis gaan, of minder kwalitatief personeel zit er op. Uiteraard is de opvolging niet best, maar er zijn vast redenen te bedenken waarom iets niet zo soepel loopt daar en als jij er met zo'n houding als hier ze benadert denk ik dat je ook steeds weer onder aan het bakje komt te liggen. Maar ik hoop dat je dat wat tactischer brengt natuurlijk.

En wil je echt bedrijven laten bewegen, laat op social media op een nette manier weten dat je niet bepaald happy bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

sanvv78 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:30:
[...]

Even een kleine rekensom, €60 p/u, totaal €1400 betaald voor de montage. Dus met twee man 1,5 dag werk. Voor kasten die werkelijk HELEMAAL in elkaar gezet moesten worden (want zo worden die kasten in bouwpakket geleverd) vind ik eigenlijk een hele scherpe prijs! Vergeet niet dat de meeste keukens hier bijna kant en klaar geleverd worden (het in elkaar zetten van een kast zit in de verkoopprijs van die kast reeds) en dat het meeste werk in het stellen en afmonteren is. Hier zijn ze 4 dagen bezig geweest voor de montage (voor kasten die dus al in elkaar stonden)

Ik denk ook dat dat de meeste mensen bedoelen, je moet kijken wat het werk precies inhoudt, en niet appels met peren vergelijken. Je kan in dit geval voor een Keuken van Ikea niet verwachten dat deze dus tiptop in elkaar staat voor €1400. Daar zal met die snelheid dus zeker wat mis gaan, of minder kwalitatief personeel zit er op. Uiteraard is de opvolging niet best, maar er zijn vast redenen te bedenken waarom iets niet zo soepel loopt daar en als jij er met zo'n houding als hier ze benadert denk ik dat je ook steeds weer onder aan het bakje komt te liggen. Maar ik hoop dat je dat wat tactischer brengt natuurlijk.

En wil je echt bedrijven laten bewegen, laat op social media op een nette manier weten dat je niet bepaald happy bent ;)
Ik hou d'r al over op. :) Ik betaal €60 per uur per persoon voor niet bepaald hoog specialistisch werk, waarbij zelfs de hoofdmonteur mopperde dat 'ie een ploeg mensen mee kreeg die totaal onervaren waren maar blijkbaar mag ik daar geen foutloze montage en fatsoenlijke (en tijdige) opvolging voor verwachten.

Na 2.5 week, meerdere telefoontjes, meerdere emails en loze beloftes ben ik overigens niet meer subtiel en word de neiging mijn rechtsbijstand maar te bellen steeds groter. Social media zijn leuk, een jurist maakt helaas vaak meer indruk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
unezra schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

Ik hou d'r al over op. :) Ik betaal €60 per uur per persoon voor niet bepaald hoog specialistisch werk, waarbij zelfs de hoofdmonteur mopperde dat 'ie een ploeg mensen mee kreeg die totaal onervaren waren maar blijkbaar mag ik daar geen foutloze montage en fatsoenlijke (en tijdige) opvolging voor verwachten.

Na 2.5 week, meerdere telefoontjes, meerdere emails en loze beloftes ben ik overigens niet meer subtiel en word de neiging mijn rechtsbijstand maar te bellen steeds groter. Social media zijn leuk, een jurist maakt helaas vaak meer indruk. :(
Mijn advies, doe rustig aan joh, komt wel goed.

Als ik jouw historie in dit topic een beetje heb gevolgd ben je meerdere keren (last minute) geswitcht van leverancier (keukens, verbouwing, apparatuur, montage). Ik denk dat je uiteindelijk iemand ja hebt laten zeggen, terwijl hij dat beter niet had kunnen doen.

Daarnaast zie/hoor ik om mij heen vaak na weken/maanden nog mensen langskomen om de keuken te fixen/afmonteren, dus wellicht blaas je het op en heeft het een paar weekjes nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

Jij bent op die zaak "die kerel die elke dag belt/mail" en om die reden rent er niemand voor je. Ook omdat je maar een klein probleem hebt....

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 64 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1