• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Goed, vandaag het ontwerp van de tweede keukenontwerper gekregen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Keuken van Schroder in Japandi style - Chiba F3 Scandinavian (https://www.schroeder-kue...ERO_V_F3_scandinavian.jpg) met een Qstone top.

Ontwerpen krijgen we pas digitaal als we getekend hebben (dat doen ze slim :D) dus die kan ik nog niet laten zien. Wel natuurlijk gezien tijdens het gesprek.

Betreft een keuken van 6 x 80cm ladekasten met top, geen bovenkasten maar een plank (met ingebouwde verlichting) en tegen de andere muur een pantry met drie hoge kasten en een top van ongeveer 1,2m breed met ladekasten en plank.

Combistoomoven van Miele (speciale wens van mijn vrouw voor het maken van vloerdesembrood), volle hoogte vriezer (IQ700) en een koelkast (IQ500) van Siemens met openassist, een 70cm kookinductieplaat van Siemens met geintegreerde afzuiging (onder voorbehoud, we gaan volgende week nog naar een experience centre). 3-in-1 Quooker in messing patina fusion square, maar mogelijk ook de flex square in gunmetal, omdat we flex wel heel graag willen hebben. Quooker zeeppomp en Qstone spoelbak.

Oorspronkelijk handden we ook een combimagenetron, maar bij nader inzien denken we die niet nodig te hebben. De stoomoven is beter voor het opwarmen van eten, popcorn hebben we een eigen machientje voor en verder gebruiken we deze functie nauwelijks. Hoe kijken anderen daar tegen aan?

Totale prijs is (ongeveer) 45k inclusief installatie

We zijn van plan hiermee akkoord te gaan en het het ontwerpproces van Leicht af te kappen.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03
Wij zijn ook bezig met onze keuken. Het ontwerp is wel zoals we in ons hoofd hebben.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De keuken is best ruim, de hoogte is 3,40 en de achterwand krijgt kasten tot aan het plafond. Keuken is circa 5 meter breed en eiland 320 bij 120. Bij het grote raam zitten nog lage kasten met een werkblad erop. Dat wordt een soort zitje waar de kinderen eventueel lekker even kan zitten in het raam.

De basis van de keuken is Sachsen, de roze kasten zijn mat gelakt, het eiland krijgt maatwerk Japandi fronten, voorzien van echt eikenhout fineer. Hier wordt ook de inbouwnis van gemaakt in de koffiehoek. De werkbladen zijn composiet.

Qua apparatuur meeste Siemens, behalve de koelkast. Die is van liebherr.

ex80bnx68e IQ700 kookplaat incl afzuiging
hb976gkb1 IQ700 oven
hm936gcb1 IQ700 oven/magnetron
ki81rsdd0 IQ500 vrieskast
sn65z802be IQ500 vaatwasser
Quooker combi+ / koel / bruisend water / zeeppompje

Al met al wel echt de keuken die we voor ogen hebben. Dus nu even goed nadenken of er ergens nog keuzes gemaakt kunnen worden ten gunste van de prijs. De ligt nu net iets onder de 50k en drukt daarmee wel stevig op ons totale budget voor de verbouwing.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Rell schreef op woensdag 12 november 2025 @ 02:45:
[...]

Welke tips heb je gekregen voor de afvalbak? Zou je die hier willen delen?
We hadden er niet over nagedacht hoe we dat wilden. We hebben nu een losstaande afvalbak namelijk.
-Muncky- schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:30:
[...]

Heb even snel de Siemens oven/magnetron typnrs gegoogled en kom bijv. de HB776G1B1 al tegen voor minder dan E1000,-. Ik zou nog even goed onderzoek doen naar de apparaten..
Klopt, dat zag ik ook, vooral op Siemens. De Liebherr is dan weer dezelfde prijs als ik zou betalen en de kookplaat goedkoper…
TFBlitzwing schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:22:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar: wij hebben komende weken wat afspraken staan voor het ontwerpen van een keuken (Keukencoach en DB) maar we kunnen Siemens apparatuur tegen inkoopsprijs krijgen via een ander kanaal. Gaan keukenboeren moeilijk doen als je je apparatuur ergens anders vandaan haalt? Wat is jullie ervaring?
Ik ben bij dezelfde zaken als jij geweest. DB vindt dat niet erg, ze installeren het alleen zelf dan niet. Voor de oven niet zo’n probleem, maar een kookplaat doe ik zelf minder makkelijk bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 528 529 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1