Hallo medetweakers,
Wij hebben onlangs een jaren '30 huis gekocht en gaan e.e.a. verbouwen waaronder de keuken. Het idee is om een open keuken te creëren door de muur tussen woonkamer en keuken door te breken. Hopelijk kan dit in de maximale breedte en hebben we niet nog steunpilaren nodig (hopelijk in nis in bestaande muren).
Voor de nieuwe keuken zijn we inmiddels naar 2 zaken geweest, Keukenloods in Eindhoven en ASWA in Helmond. Beide goede ervaringen, waarbij ASWA nog iets creatiever meedacht. We gaan nog naar NUVA in Someren. Bijgevoegd is een plattegrond van de keuken/kamer, de 3D tekening van Keukenloods en de beoogde indeling. De keuken bij ASWA zal er nagenoeg hetzelfde uitzien. Maar dan met wat andere apparatuur en Pronorm (silverline) in plaats van Haecker concept 130.
Wat vinden jullie van de opstelling? Ik zie weinig andere mogelijkheden dan nu is ingetekend, zonder veel grotere constructieve ingrepen. De deur naar de hal wordt waarschijnlijk een grote glasplaat. Waar ik me nog wat zorgen over maak is de breedte van de doorloop langs het keukeneiland. Dat is bij beide leveranciers op 90cm gezet. Is dat breed genoeg? Daarnaast heeft ASWA de keuken een stuk van de achterdeur en raam afgezet (voor eventueel gordijn), waar Keukenloods het helemaal door laat lopen. Beide claimen dat dit esthetisch het mooist is.
Dan naar de details en de offertes:
ASWA:
Silverline, Melamine toplaag Noten Urban
Uitvoering Korpus Kunststof Greeploos
Werkblad hoogte 97 cm Composiet Jetstone 20mm Alpine Mist (5110 Caesarstone)
Siemens IQ500 inductie + afzuiging (ED807HQ26E)
Siemens koelkast IQ500 (Ki31RSDD1)
Siemens Multifunct Oven IQ700 (CM936G1B1)
Siemens Vaatwasser IQ300 (SX63E804BE)
Quooker Fusion Round + reservoir 7 liter
Totale offerte is:
Keukenmeubelen: 7836
Apparatuur 5648
Werkbladen 5000
Montage 1550
Totaal (+ random korting) = 18.150
Met deze offerte in de hand naar Keukenloods gegaan (pas tevoorschijn gehaald nadat Keukenloods met eerste bod kwam).
Keukenloods:
Hacker Concept 130 BALI Melaminehars notenhout Greeploos
Werkblad hoogte 93CM Lion Stone composiet 20mm Molino Oro
AEG Kookplaat + afzuiging NCH84B03FB
AEG Koelkast NSK5O10ES
AEG Oven/Combimagnetron NK05N401B
AEG Vaatwasser FSB53927Z
Gewone basic kraan ipv Quooker
Offerte:
Keukenmeubelen 8167
Apparatuur 4789
Werkblad 3855
Montage 2050
Totaal: 18.851
Totaal na laten zien offerte ASWA: 15.300
De verschillen zitten hem dus in Hacker vs Pronorm. En in Siemens vs AEG. Wat opvalt is dat Keukenloods geen invidivuele prijzen van de apparatuur geeft. Ik kan ze voor 3 onderdelen opzoeken op hun site, alleen voor de kookplaat niet. Neem ik het totaal, minus de kookplaat dan zou de kookplaat zo'n 2400 euro zijn plusminus. Dat lijkt me veel voor een AEG kookplaat. In ieder geval niet heel transparant en valt deze kookplaat wat uit de toon gezien de kosten van de andere apparatuur die gekozen is. Of het is 'lucht' in de categorie apparatuur. Ten slotte is er nog een verschil dat in de offerte van ASWA een Quooker zit en bij Keukenloods niet.
Wat denken jullie van de opstelling, nog tips? En wat denken jullie van de offertes? Ik denk dat wij met de offerte van Keukenloods in de hand nog eens terug gaan naar ASWA. Hartelijk dank voor het lezen van het hele verhaal en hoor graag wat jullie ervan denken!