Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18
eelco74 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:49:
[...]

Keuzes worden niet altijd alleen gemaakt omdat het doelmatig is, het mag soms ook gewoon mooi zijn :)
I know ;)
Eerdere poster (@Acradavos ) vond het duur ;) vandaar mijn suggestie om het zonder glas te doen

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat zouden jullie adviseren voor bestekbakken? Welk materiaal en waarom?

plastic/kunststof, Bestekbakken uitgevoerd in kunststof bestaande uit gekoppelde schalen, RVS, verschillende houtsoorten en Lade- indelingen uitgevoerd in staal

In onze nieuwe keuken moeten we ze zelf kiezen en het zal op maat moeten (ivm maatwerk keuken).

We hebben legrabox blum lades met binnenlades.

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 28-06-2025 08:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 22:09
Dzine schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:13:
Ik ben ook lekker aan het puzzelen.

Wat zijn de ervaringen met een vuilnislade(s)? We snijden veel groentes / fruit en wil af van het (altijd te kleine) groenbakje af op het werkblad. Naber & Häfele hebben aardige oplossingen.

Ergonomisch lijkt het me beste dat een afvallade met drie of vier emmers direct onder het het werkblad zit waar we het grootste deel van het snijwerk doen. Aan de andere kant, dit is wel de plek waar dus andere mensen ook regelmatig moeten zijn als ze iets willen weggooien. Dus sta je lekker in de weg...
Plan B is alleen groenbakje inbouwen en de overige los laten staan in de keuken
Plan C is groenbak inbouwen en de overige onder de wasbak.

Iemand ervaringen of ideeën?

Ter illustratie / context
[Afbeelding]
Iemand nog ideeen? Bizar hoeveel ik val over zo'n klein iets ...

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:20
Dzine schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Iemand nog ideeen? Bizar hoeveel ik val over zo'n klein iets ...
Heb je ook naar zoiets gekeken?
Dan heb je een afvalpunt dichtbij zonder bakje op je werkblad en zonder lade die je moet openen.
Andere afvallades kunnen dan willekeurig waar in je keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5Jb6KyRQDmUdwPL--xw_6dxkSw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nc9rBCOw5qkTSEAibwuFUQqg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24
Hoi allemaal,

Wij hebben recent een handtekening gezet voor onze nieuwbouwwoning. Ik ben zelf al wat aan het tekenen geweest voor de keuken en mij lijkt dit de mooiste optie voor een kookeiland.

De breedte van woning is 5,74m en de lengte voor het keuken deel is 5,2 m (binnenwerks).

De kastenwand aan de muur bestaat uit 6 kasten van 60cm. Aan beide uiteinden 2 hoge kasten en in het midden 2 lage kasten met een werkblad erboven waar een koffiezetapparaat e.d. kan staan.

Het eiland is 2,4 x 1,1 m en hier willen we dus koken en spoelen.
  • De afstand tussen de muur en het eiland is 1,25m.
  • De afstand tussen de kopse kant van het eiland en de kastenwand 1,1m.
  • De afstand tussen het eiland en de de tafel is 1,5m.
  • De afstand tussen de hoek van de tafel en de hoek van de kastenwand (doorloop) is ongeveer 1,45m.
  • De afstand tussen de kopse kant van het eiland en de buitenmuur is 1,1m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sdabQAn6WBBdC9Yw7UgpOZMz8w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cAoM4E70dJvfuBvHQTFdHL7z.png?f=user_large

Volgens mij zijn de ruimtes rondom het eiland e.d. prima maar ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07 21:00
Wollie91 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:20:
Hoi allemaal,

Wij hebben recent een handtekening gezet voor onze nieuwbouwwoning. Ik ben zelf al wat aan het tekenen geweest voor de keuken en mij lijkt dit de mooiste optie voor een kookeiland.

De breedte van woning is 5,74m en de lengte voor het keuken deel is 5,2 m (binnenwerks).

De kastenwand aan de muur bestaat uit 6 kasten van 60cm. Aan beide uiteinden 2 hoge kasten en in het midden 2 lage kasten met een werkblad erboven waar een koffiezetapparaat e.d. kan staan.

• De afstand tussen de hoek van de tafel en de hoek van de kastenwand (doorloop) is ongeveer 1,45m.
[Afbeelding]

Volgens mij zijn de ruimtes rondom het eiland e.d. prima maar ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
Heb je optie met kastenwand over volle breedte aan linkerkant (50% hoog, 50% laag bijvoorbeeld) van afbeelding geprobeerd met schiereiland vanaf muur onderaan en je tafel 90 graden gedraaid aan achterkant? Lijkt mij ruimtelijker. Nu met plaatje toegevoegd hieronder.

Uitendelijk is deze ruimte meest geschikt voor L-vormige keuken. Hou je alle ruimte

Ik heb 7m breedte met jouw opzet, met kastenwand links (mis ik dus 60 cm, maar ruimte is dus 1.25m breder) en voor mijn gevoel past het precies. Met net minder ruimte weet ik het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDeWIDILWqMT4nBbFgBP0aeHrlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LahffTmtV41JsdIyd1zfib4n.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door rover12345 op 29-06-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
rover12345 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:53:
[...]

Heb je optie met kastenwand over volle breedte aan linkerkant (50% hoog, 50% laag bijvoorbeeld) van afbeelding geprobeerd met schiereiland vanaf muur onderaan en je tafel 90 graden gedraaid aan achterkant? Lijkt mij ruimtelijker. Nu met plaatje toegevoegd hieronder.

Uitendelijk is deze ruimte meest geschikt voor L-vormige keuken. Hou je alle ruimte

Ik heb 7m breedte met jouw opzet, met kastenwand links (mis ik dus 60 cm, maar ruimte is dus 1.25m breder) en voor mijn gevoel past het precies. Met net minder ruimte weet ik het niet.

[Afbeelding]
Bedankt voor het meedenken.

Er zit nog een deur naar de garage die je op het plaatje niet ziet dus een kastenwand over de gehele lengte is geen optie :)

Ik vind het zonde om een L keuken te plaatsen in zo"n ruimte om eerlijk te zijn...

In jou optie komt de tafel best dicht voor de achtergevel te staan en hierin komen openslaande deuren met ramen ernaast. Ik wil graag wat ruimte hebben voor dit kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagrdfgfd
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:08
Hallo allen,

Wij hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met de indeling van de keuken. Ruimte voor keuken en eettafel is 5,45m (binnenbreedte huis) bij 4,76 m. Aan de achterkant zit de openslaande deuren naar de achtertuin en auto/fiets dus we willen goede loopruimte hebben richting de deuren (let op, tekening is gespiegeld en met schuifpui ipv deuren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkPgtsXg3WktXlm38ts254pm4_w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/s4pq1qtar5hxhytI4Aw5lXR9.png?f=user_large

Welke indeling zou volgens jullie het beste passen bij deze ruimte? Wij neigen nu naar de volgende optie. Een breed kookeiland zou de ruimte te veel beperken en we willen vooral extra werkruimte. We hoeven niet per se te koken op een eiland (ivm vetspetters en beperken van werktuimte):

Voorkeursoptie (110 cm tussen keukenblad en werkeiland, 130 cm tussen eiland en eettafel (is dat prettig?)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhDeSPWm3YpfBbIWi0haQ3kUqJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ui06JGOPIdncHKqYfQDuRJMu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHxJ0tXUnMAW6ffq0A0V4HdDUvc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dLSOKAFCBCVb8kpNfWFpCzjV.png?f=user_large

Alternative ideëen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_VYGreAiBd_VzBkb_x8A5VSlDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53Sk9zqg2t4XrlmDMcVsVa3m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKDj4j90uSoiPf_9ymFcs-HcOlE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VsMTM8GxSDwGCN8FEbEBLw4r.png?f=user_large

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
fagrdfgfd schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:01:
Hallo allen,

Wij hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met de indeling van de keuken. Ruimte voor keuken en eettafel is 5,45m (binnenbreedte huis) bij 4,76 m. Aan de achterkant zit de openslaande deuren naar de achtertuin en auto/fiets dus we willen goede loopruimte hebben richting de deuren (let op, tekening is gespiegeld en met schuifpui ipv deuren).

[Afbeelding]

Welke indeling zou volgens jullie het beste passen bij deze ruimte? Wij neigen nu naar de volgende optie. Een breed kookeiland zou de ruimte te veel beperken en we willen vooral extra werkruimte. We hoeven niet per se te koken op een eiland (ivm vetspetters en beperken van werktuimte):

Voorkeursoptie (110 cm tussen keukenblad en werkeiland, 130 cm tussen eiland en eettafel (is dat prettig?)):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alternative ideëen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!
Zou een muur bank gebruiken hiervoor, dan win je zo 50-75cm ruimte en dan kan het goed werken wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasail
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08:39
Hallo allemaal,

Onze Ikea keuken zit er inmiddels 15 jaar in en is al een poosje toe aan vervanging. We zijn eerst naar een keukenboer in de buurt geweest die lid bleek van de de mandemakersgroep. Na 10x gezegd te hebben dat we nog niks gingen kopen maar alleen een indicatie wilden kregen we toch het hele verkoopgedoe waardoor we met een rotgevoel de winkel uit liepen en geen zin meer hadden in een nieuwe keuken.

Nu, een paar maanden later, zijn we naar Keukensale geweest waar we heel vriendelijk en rustig geholpen zijn. Ik ben heel benieuwd wat jullie van de offerte vinden.

We hebben zelf nog wat vragen. Het is een Schüller keuken, Lunar Mac Mimas colour. Maar deze kan ik niet op een website of in de brochure vinden. Is het een speciale Keukensale versie?
Frontjes zijn volgens verkoper laklaminaat, maar kleurnummer op de website zegt UV lak. En wat zou beter zijn?
De oven en combimagnetron zijn niet hetzelfde type dus dat moet aangepast worden. Er zit nu een zwarte tectonite spoelbak met rvs korf in, we denken erover om het te wijzigen naar een Lanesto Sogne of een Lorreine beide met zwarte korf en misschien sterker materiaal?
Onder de spoelbak willen we graag en afvalsysteem, heeft iemand daar misschien een tip voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbyqHQSGxFEmB39f59QInl1UTls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjUdU2qFYW0mIhZb47xh2YBo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLZC1tMWrOoyla05FWy5SFrDjKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1dkyoyFmQaC7r2hOimlTliB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjyEWYWxPTilBl-UK0UpmJoVhiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJ1quJFV8zFQaS2DJwmH92Kh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOiiuA6qc7f_Hnm5M1Uh7a5_YuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0L4UKnvE8tq0Tx54H0chsFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0n5p-60u5ZDN42l9HxOci15Ph4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dfr50igbChlsCt4qD9XjPSjL.jpg?f=fotoalbum_large

Merk: Schüller

Kasten:
Uitvoering: A, Lunar MAC Mimas colour
Frontkleur: Eucalyptus groen mat AFP (L317T) (in het echt wat lichter dan op de plaatjes)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buiten/binnenzijde korpus: Lavazwart (K190)
Uitvoering zijwand: Fluweelmarltlak (L7)
Kleur zijwand: Eucalyptusgroen fluweelmat AFP (L317M)
Plint en plafondlijst: Eucalyptusgroen satijn (L315)
Type lade: Voll.uittr.korf. met glas-boxs. (CGL)
Onderkasten zijn 78 cm, bovenkasten 91cm, hoge kasten 227,5 cm

Uitvoering achterwand: Design kunststof (U1)
Kleur achterwand: Marmer Avorio imitatie (K530)

Werkblad: Eiken cognac imitatie (K066)

Apparatuur:
Aeg 5000 Surround Cook Heteluchtoven BDP41B
Aeg combimagnetron CM556DB (kan deze niet op de website vinden, misschien een oud model?)
Aeg 6000 Multiple Bridge Saphirmatt kookplaat NIK85M00AZ
Aeg afzuigkap DBE5971R
Aeg vriezer 122,5cm NAB7N12EC (zouden we willen wijzigen vanwege 40 dB, maar er is bijna niks in deze maat. Is 40dB vervelend?)
Aeg koelkast 122,5cm NSK5012ES
Aeg Vaatwasser FSB32610Z
Quooker Fusion rond combi+ zwart

Franke SID 610.50 TH carbon black spoelbak
Ingefreesde LED-lichtprofielen onder bovenkasten LDAF0770S

Prijs inclusief montage 19.750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:28
Jasail schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:28:
...
We hebben zelf nog wat vragen. Het is een Schüller keuken, Lunar Mac Mimas colour. Maar deze kan ik niet op een website of in de brochure vinden. Is het een speciale Keukensale versie?
Frontjes zijn volgens verkoper laklaminaat, maar kleurnummer op de website zegt UV lak. En wat zou beter zijn?
...
Merk: Schüller

Kasten:
Uitvoering: A, Lunar MAC Mimas colour
Frontkleur: Eucalyptus groen mat AFP (L317T) (in het echt wat lichter dan op de plaatjes)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buiten/binnenzijde korpus: Lavazwart (K190)
Uitvoering zijwand: Fluweelmarltlak (L7)
Kleur zijwand: Eucalyptusgroen fluweelmat AFP (L317M)
Plint en plafondlijst: Eucalyptusgroen satijn (L315)
Type lade: Voll.uittr.korf. met glas-boxs. (CGL)
...
Over de prijs heb ik geen opmerkingen. Wel over de kleuren.

De omschrijving Lunar MAC Mimas is een naam die Keukensale aan deze uitvoering geeft.
Superkeukens verkoopt ook Schüller en plakt er ook een eigen naam op.

Het kleurnummer L317T verwijst in de Schüller catalogus naar de kleur Eucalyptusgroen mat
AFP van de uitvoering MAC Matera Colour. Dit is zoals je zelf al had gezien een UV-lak.
Dat is dus de kleur van de fronten.

Voor de buitenzijde van de korpus is er waarschijnlijk geen kleur Eucalyptusgroen, omdat er een aparte zijwand wordt gespecificeerd met het kleurnummer L317M. Dat is een ander type UV-lak; een fluweelmatte lak.
Het is dan de vraag of je verschil ziet wanneer deze twee laksoorten naast elkaar zitten.

Ik heb zelf een Schüller keuken in fluweelmatte kleur Siena L092M en heb daar toen voor gekozen omdat het er net iets anders uitziet dan een 'gewone' matte lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-06 12:10
Petra1984 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:47:
Wij hebben drie kinderen, zouden jullie dan drie of vier ovens nemen? Vier voelt overdreven, maar 3 is misschien te weinig. Wat zouden jullie doen? Ruimte is geen probleem, keuken is erg groot. En 2 stoomovens of is dat overdreven?
Wij hebben hier twee ovens.
Een combi stoomoven en een gewone oven. (met een inbouwkoffiemachine er tussen).
Ik moet eerlijk zeggen dat we liever twee combi stoomovens hadden gekozen.
De prijs is iets hoger in totaal maar te verwaarlozen op de gehele kosten.

wellicht heb je er wat aan.

Drie ovens...ik zie niet direct het dagelijkse voordeel er van (laat staan 4).
Soms kan het handig zijn.

Twee vaatwassers is in mijn perceptie dan eerder een voordeel.
Zet die gerust onder een (stooM)oven of koffiemachine met een smalle la er tussen. ipv op kookeiland.
Kun je daar mooie brede lades plaatsen

succes er mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:19
Workaholic schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:16:
Wat zouden jullie adviseren voor bestekbakken? Welk materiaal en waarom?

plastic/kunststof, Bestekbakken uitgevoerd in kunststof bestaande uit gekoppelde schalen, RVS, verschillende houtsoorten en Lade- indelingen uitgevoerd in staal

In onze nieuwe keuken moeten we ze zelf kiezen en het zal op maat moeten (ivm maatwerk keuken).

We hebben legrabox blum lades met binnenlades.
Wij hebben er een van hout en een van plastic. Allebei in een andere la uiteraard. De standaard plastic bestekbak heeft horizontale vakken. Die van hout verticale. Dat is met bestek pakken veel handiger en daarom hebben we ook voor die bestekbak gekozen. Messen, vorken, lepels, etc liggen allemaal recht. In de plastic la de dingen die we minder vaak gebruiken, zoals bbq-tangen, soeplepels, garde, taartschep, scharen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruikersnaam
  • Laatst online: 07-07 18:54
Na een tijd meelezen heb ik mij aangemeld om jullie ongezouten mening te horen over mijn nieuwe keuken. Na een prettig gesprek bij de lokale keukenboer is onderstaande Nobilia keuken eruit gerold:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Wollie91 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:20:
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

Zijn er nog meer mensen met een mening over deze opstelling (positief of negatief)? 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20
@Wollie91 Ik zou in die situatie het (schier-)eiland laten voor wat het is en een mooie L-keuken kiezen. Zo hou je een mooie ruime leefkeuken over, met voldoende ruimte voor een ruime eettafel en ruimte rondom de stoelen. Ik denk dat het anders heel snel als krap aan gaat voelen zodra de keuken er in staat en je er een mooie eettafel in zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35
Wollie91 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Zijn er nog meer mensen met een mening over deze opstelling (positief of negatief)? 😄
Is een kook eiland nodig?
Wij hebben een iets kleinere ruimte maar hebben juist een eiland vermeden.
Zeker zie ik hier meer mogelijkheden.

Is zoiets niet een betere optie? Hier kijken wij zelf naar namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwQAc3i6vpKJlXrmYrFpHy6QQ4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGzboI2yjX1TWbK8OBb3mwTu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruikersnaam
  • Laatst online: 07-07 18:54
Hortz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:45:
[...]

[Afbeelding]
bruikersnaam schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:45:
Na een tijd meelezen heb ik mij aangemeld om jullie ongezouten mening te horen over mijn nieuwe keuken. Na een prettig gesprek bij de lokale keukenboer is onderstaande Nobilia keuken eruit gerold:

Members only:
Worden wij buren? We hebben op het oog een exact dezelfde ruimte te vullen. Wij hebben ook een eiland vermeden, maar willen ook hoekkasten vermijden. Wij zijn daarmee op bovenstaande uitgekomen.

Wellicht ook een optie voor @Wollie91 ? Daarmee behoudt je imo wel een beetje het eiland effect indien gewenst. Vervolgens kun je de eettafel nog een kwartslag draaien en benut je ook daar optimaal de ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wollie91
Mr. Inspire schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:56:
@Wollie91 Ik zou in die situatie het (schier-)eiland laten voor wat het is en een mooie L-keuken kiezen. Zo hou je een mooie ruime leefkeuken over, met voldoende ruimte voor een ruime eettafel en ruimte rondom de stoelen. Ik denk dat het anders heel snel als krap aan gaat voelen zodra de keuken er in staat en je er een mooie eettafel in zet.
Hortz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:45:
[...]

[Afbeelding]
Mijn vriendin heeft een grote voorkeur voor een eiland 😜 Mij lijkt de ruimte juist aan de grote kant voor een L keuken. Als je dan alleen nog een tafel in de ruimte zit hou je veel ruimte over waar je niks mee doet?

De tafel die ik erin getekend heb is 2,2 x 1m dus dat is geen kleine tafel (huidige tafel). 90 cm tussen de muur en de tafel is prima want dat hebben we nu ook en dat is ruim voldoende. Daarom ging er vanuit dat 1,5m tussen het eiland en de tafel prima zou zijn. Het is natuurlijk vooral een doorgang en niet de zijde waar je aan werkt. Ik vind het ook zonde als je een grote ruimte hebt en er vervolgens niks mee doet.

Volgende week naar eens langs keukenzaken om wat verschillende mogelijkheden uit te tekenen. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat voor ideeën zijn hebben

Bedankt voor jullie reacties 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 20:16
Ik zie vaak eilanden bij vrienden in een te kleine ruimte, ik begrijp de voorkeur voor een eiland want het ziet er vaak mooi uit. Maar praktisch gezien is het soms zonde van je ruimte! Een mooi L of U keuken geeft vaak veel meer ruimte dan perse dat eiland ergens neer te zetten.
@Wollie91 Als je bijvoorbeeld dit doet, gebruik je de wand (die anders leeg is) veel beter, en krijg je veel ruimtelijkere keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1blaS4E_tz0c_Yc9kktY_DUswk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uTJs21fZcBvs4hxEHUKwkhOX.png?f=user_large

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marceldb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 15:17
Wij zijn inmiddels vrij ver met het uitzoeken van de keuken. Nu komt het aan op het kiezen van het blad. We hebben de voorkeur voor een lichte marmerlook. We krijgen vanuit de verkoopadviseurs wat verschillende adviezen:

* Keramiek (Neolith Abu Dhabi)
* Composiet (Silestone Ethereal Glow)
* Dekton (Dekton Entzo)

Wij zijn bij een keramiek blad bang voor stoten en bij composiet voor de eventuele vlekken. Composiet zou stootvaster zijn. De ene verkoper bevestigd het gevaar van stoten bij keramiek, de ander geeft aan dat zijn klantenkring er bijna geen last van heeft, anders zou hij het niet verkopen. De verhalen over Dekton zijn verschillend vanuit de verkopers: net zo kwetsbaar als keramiek tegenover is een veel sterker product dan keramiek.

Los van de print, heeft iemand een goed advies over welk materiaal er het beste uit komt? Overigens overwegen we dit weekend eens te kijken bij een werkbladenleverancier om alles in het echt te zien en eventueel advies in te winnen...

Dank _/-\o_ !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 09:52
Marceldb schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:50:
Wij zijn inmiddels vrij ver met het uitzoeken van de keuken. Nu komt het aan op het kiezen van het blad. We hebben de voorkeur voor een lichte marmerlook. We krijgen vanuit de verkoopadviseurs wat verschillende adviezen:

* Dekton (Dekton Entzo)

Wij zijn bij een keramiek blad bang voor stoten en bij composiet voor de eventuele vlekken. Composiet zou stootvaster zijn. De ene verkoper bevestigd het gevaar van stoten bij keramiek, de ander geeft aan dat zijn klantenkring er bijna geen last van heeft, anders zou hij het niet verkopen. De verhalen over Dekton zijn verschillend vanuit de verkopers: net zo kwetsbaar als keramiek tegenover is een veel sterker product dan keramiek.

Los van de print, heeft iemand een goed advies over welk materiaal er het beste uit komt? Overigens overwegen we dit weekend eens te kijken bij een werkbladenleverancier om alles in het echt te zien en eventueel advies in te winnen...

Dank _/-\o_ !
Je zult één van de nadelen moeten accepteren. Dekton is m.i. gewoon hetzelfde als keramiek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwOFvxG2CDpMk6AvUZkNcWYgvmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mUnc65bRH4ZDsNIR9gJVqsUU.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN8cleOwEyTSIwbH5bWi1-5lkjA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wyia0x008d4uFRWfX5neUqSA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meP8D0wv41J1XQnCJxjwZJecMFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1aFXTAtIMH8jPMf0pf6HIrT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNMxgJC8SKrw9kg7VQbRkvQS8N0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5gekv6Z4PT11EHT9xzbZpXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
ChiLLeR schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:14:
Ik zie vaak eilanden bij vrienden in een te kleine ruimte, ik begrijp de voorkeur voor een eiland want het ziet er vaak mooi uit. Maar praktisch gezien is het soms zonde van je ruimte! Een mooi L of U keuken geeft vaak veel meer ruimte dan perse dat eiland ergens neer te zetten.
@Wollie91 Als je bijvoorbeeld dit doet, gebruik je de wand (die anders leeg is) veel beter, en krijg je veel ruimtelijkere keuken
[Afbeelding]
Hier ben ik ook fan van. Al eerder gedeeld als oplossing, maar ik vind dit bijv een heel mooie uitstraling hebben in een grote ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEi-grrW5tj2Y2w6q1tqghffuLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNx3Dh2Ol9vxvVwr69oAXo6v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
ChiLLeR schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:14:
[Afbeelding]
Ik denk bij deze opstelling juist zonde van de ruimte 😁 Je zet een tafel in het midden met veel ruimte erom heen waar je vervolgens niks mee doet. We zijn ook maar met 2 personen trouwens.

Ik moet maar gewoon naar keukenzaken voor wat ideeën. Misschien ga ik het wel even uitleggen op de grond in onze huidige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritsmit
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-07 16:57
ik ben in het process om mijn keuken apparatuur te kiezen, maar ik kan totaal geen idee krijgen van hoe fijn apparaten zijn om te gebruiken. Aangezien dit nogal belangrijk is en het nogal een grote aankoop is:

weten jullie waar je apparatuur kan testen? liefst in brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:46
jorritsmit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:51:
ik ben in het process om mijn keuken apparatuur te kiezen, maar ik kan totaal geen idee krijgen van hoe fijn apparaten zijn om te gebruiken. Aangezien dit nogal belangrijk is en het nogal een grote aankoop is:

Keukenloods heeft relatief veel apparatuur staan om te testen, vooral ovens en dergelijke (demo mode), wat fijn is om de GUI en workflow wat te proberen. Ik denk niet dat ze het waarderen als je een setje vuile vaat in de demo vaatwasser gaat zetten :+

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 17:44

aap

jorritsmit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:51:

De BSH heeft een inspiratiehuis in Hoofddorp. En Miele heeft een experience center in Vianen. En ook nog een drietal (kleinere?) elders, waaronder in Eindhoven.

Ik heb met geen van alle persoonlijke ervaring. (Ik vind onze Bora kookplaat bij nader inzien niet zo prettig qua bediening, dus ik wilde dat we daar wel wat meer onderzoek gedaan hadden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Atag / Pelgrim heeft een experience center in Duiven.
https://www.atag.nl/experience-center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 18:36
Wij hebben vorige jaar een Siematic keuken gekocht bij Mandemakers en deze zou volgende week geleverd worden. Vandaag werd ons telefonisch medegedeeld dat, vanwege productieproblemen bij de leverancier, onze keuken met 7 weken is vertraagd.

Dit klonk mij allemaal vreemd in de oren, met name omdat we hier nu pas over worden geïnformeerd. Ik heb daarom navraag gedaan bij Siematic, maar zij bevestigen de problemen (ze hebben een nieuw systeem en orders en bestelling zijn niet goed verwerkt).

Over 3 week verhuizen we met onze baby en peuter naar onze (nieuwbouw)woning zonder keuken. We hebben dus een maand lang geen mogelijkheid om voedsel te bewaren of te bereiden.

Zijn er hier meer mensen die binnenkort hun Siematic keuken geleverd zouden krijgen en hiermee geconfronteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasail
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08:39
We hebben vandaag nog een offerte gekregen voor een vergelijkbare keuken als een aantal posts terug. Maar nu van Ballerina ipv Schüller, met Siemens apparatuur ipv Aeg voor 1700 euro meer. De Ballerina heeft microstructuurlak ipv UV-lak bij Schüller (wat op een folie lijkt te zitten, in ieder geval op de proeffront). Volgens de verkoper is de microstructuur steviger en minder krasgevoelig. Ook kan de binnenkant van de kasten zonder meerprijs in houtlook uitgevoerd worden wat ons wel leuk lijkt als we het blad ook in die zelfde uitvoering zouden kiezen.
Voorkeur gaat nu naar Ballerina. Alleen wat ons opviel is dat we 30% binnen een week moeten aanbetalen, de rest 2 weken voor plaatsing en dat we zelf moeten kitten (of laten kitten). Is dat gebruikelijk?

Weten jullie misschien goede Ballerina dealers rond de Drechtsteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus43
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:10
Kingpin schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:21:
Wij hebben vorige jaar een Siematic keuken gekocht bij Mandemakers en deze zou volgende week geleverd worden. Vandaag werd ons telefonisch medegedeeld dat, vanwege productieproblemen bij de leverancier, onze keuken met 7 weken is vertraagd.

Dit klonk mij allemaal vreemd in de oren, met name omdat we hier nu pas over worden geïnformeerd. Ik heb daarom navraag gedaan bij Siematic, maar zij bevestigen de problemen (ze hebben een nieuw systeem en orders en bestelling zijn niet goed verwerkt).

Over 3 week verhuizen we met onze baby en peuter naar onze (nieuwbouw)woning zonder keuken. We hebben dus een maand lang geen mogelijkheid om voedsel te bewaren of te bereiden.

Zijn er hier meer mensen die binnenkort hun Siematic keuken geleverd zouden krijgen en hiermee geconfronteerd worden?
Klinkt suboptimaal met zo'n kleine.

Er zijn via internet wel nood-keukentjes te huur en wellicht kan je via markplaats een koelkast op de kop tikken?

Heb je Mandemakers al gevraagd wat zij als noodoplossing kunnen bieden? Als jij een dag te laat betaald is de wereld te klein, maar hoe zit het als zij te laat opleveren? Enige vorm van meedenken en medemenselijkheid is wel op zijn plaats (ook al kunnen zij niets aan die vertraging doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpin
maximus43 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:42:
[...]

Klinkt suboptimaal met zo'n kleine.

Er zijn via internet wel nood-keukentjes te huur en wellicht kan je via markplaats een koelkast op de kop tikken?

Heb je Mandemakers al gevraagd wat zij als noodoplossing kunnen bieden? Als jij een dag te laat betaald is de wereld te klein, maar hoe zit het als zij te laat opleveren? Enige vorm van meedenken en medemenselijkheid is wel op zijn plaats (ook al kunnen zij niets aan die vertraging doen)
We werden gebeld door de klantenservice, zij hebben ons 100 euro aan VVV bonnen als compensatie geboden. Dit is het maximale wat de klantenservice mag doen, dit hebben we natuurlijk afgewezen. Ik had het idee dat ze zelf ook overrompeld waren door dit nieuws. Ze hebben gisteren tientallen boze klanten moet bellen en hadden nog niet nagedacht over eventuele oplossingen.

Ik heb Mandemakers verzocht om een tijdelijke keuken en ze gewezen op de algemene voorwaarde, hierin staat dat we zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst een schadevergoeding kunnen vragen. Dat laatste heb ik gisteravond per mail ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:29
Het lijkt mij sterk dat een tent die dagelijks vele keukens levert niet alleen eerder op de hoogte was van de problemen. Dan wel Siematic heeft die keukenboer in de maling genomen en niks gezegd dan wel die keukenboer neemt jou in de maling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:46
Davidrrr schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:16:
Het lijkt mij sterk dat een tent die dagelijks vele keukens levert niet alleen eerder op de hoogte was van de problemen. Dan wel Siematic heeft die keukenboer in de maling genomen en niks gezegd dan wel die keukenboer neemt jou in de maling.
En wat er tussen Siematic en de keukenboer speelt is dan weer niet jouw probleem als klant. Je hebt een contract met de keukenboer en die heeft het maar te regelen.

Mocht je echt iets moeten dan zou je zoiets kunnen overwegen als tijdelijke oplossing, aangevuld met wat (niet-inbouw) apparatuur van marktplaats. Vrijstaand koelkastje met magnetron er op, en een oven/gasfornuis combo oid. Al met al kost het je toch al snel honderden euro's.

[ Voor 9% gewijzigd door big bang op 04-07-2025 09:55 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 20:16
Kingpin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:27:
[...]

We werden gebeld door de klantenservice, zij hebben ons 100 euro aan VVV bonnen als compensatie geboden. Dit is het maximale wat de klantenservice mag doen, dit hebben we natuurlijk afgewezen. Ik had het idee dat ze zelf ook overrompeld waren door dit nieuws. Ze hebben gisteren tientallen boze klanten moet bellen en hadden nog niet nagedacht over eventuele oplossingen.

Ik heb Mandemakers verzocht om een tijdelijke keuken en ze gewezen op de algemene voorwaarde, hierin staat dat we zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst een schadevergoeding kunnen vragen. Dat laatste heb ik gisteravond per mail ook gedaan.
Zou ik ook echt flink van balen, maar soms worden hun ook geconfronteerd met dit soort informatie last minute, alhoewel ik mij ook niet kan voorstellen dat ze dit al eerder wisten dat er problemen.

Wij gaan morgen voor een Siematic kijken bij Aswa, maar zouden toch ca. begin december wel een keuken willen hebben. Is dat tegenwoordig te kort voor de keuken boeren? Of zou dat moeten kunnen. Maatwerk keuken boeren plannen allemaal volgend jaar maart/juni etc 8)7 Dat plan gaan wij dus helaas laten varen.

>> Signature?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Kingpin schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:21:

Ik zat long time ago in dezelfde situatie met een keukenboer die er bij het inmeten na oplevering nieuwbouw achter kwam dat de keuken nog helemaal niet besteld was. Drie maanden vertraging. Ik heb toen een mini-keuken (lees: dubbele kast met spoelbak en kookplaatje) en een koelkast te leen gekregen. Dat was echt campingniveau en achteraf kan ik er om lachen, maar het was wel flink behelpen. Ik zou aansturen op zo’n minikeuken (ca 80-100 per week). Helemaal niks is veel vervelender, zeker met kleine kinderen.
Minikeuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs9b6goOX-YXf7quu_Zd8tIAg3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2I1B2Osu3nIUaYh3J1tajnqD.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een tip voor @Kingpin : mocht je nog dromen van een buitenkeuken in je nieuwbouwtuin, dan zou je die ook nu kunnen aanschaffen (ik weet het, nieuwbouw inrichten is toch al duur) en binnen zetten. Van de nood een deugd maken. Wel keukenboer laten meebetalen! Als ik kijk naar ikea en bouwmarkten is dat even duur als een mobiele keukenunit huren voor 4 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 04-07-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
Wij zijn bezig met een nieuwe keuken. De keuze is nu gevallen op een rotpunkt keuken met kunststof kastjes.

We twijfelen toch nog over de houten fronten met greep. Heeft iemand enig idee wat het prijsverschil is tov kunststof kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 09:52
sjaak81 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:25:
Wij zijn bezig met een nieuwe keuken. De keuze is nu gevallen op een rotpunkt keuken met kunststof kastjes.

We twijfelen toch nog over de houten fronten met greep. Heeft iemand enig idee wat het prijsverschil is tov kunststof kastjes?
Fineer? Kan zomaar factor 2 schelen met de prijs van kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Laatst online: 11:39
Volgens mij volledig houten fronten.
Dus 2x zo duur dan kunststof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:14
Toke_gt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:19:
[...]

Ik zat long time ago in dezelfde situatie met een keukenboer die er bij het inmeten na oplevering nieuwbouw achter kwam dat de keuken nog helemaal niet besteld was. Drie maanden vertraging. Ik heb toen een mini-keuken (lees: dubbele kast met spoelbak en kookplaatje) en een koelkast te leen gekregen. Dat was echt campingniveau en achteraf kan ik er om lachen, maar het was wel flink behelpen. Ik zou aansturen op zo’n minikeuken (ca 80-100 per week). Helemaal niks is veel vervelender, zeker met kleine kinderen.
Minikeuken:
[Afbeelding]
Waar koop je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Kopen weet ik niet precies, maar ik zie dat Praxis een werkblad verkoopt met spoelen en kookplaatjes. Zelf samenstellen met bijv ikea-kastjes is vast ook een optie en mogelijk kun je het later in een bijkeuken of zolder hergebruiken.

Zo’n mobiel keukenblok huren kan bijvoorbeeld bij Keukenblokkie.nl (daar komt dit plaatje vandaan) maar vast ook wel bij de bekende verhuurbedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kingpin
Toke_gt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:19:
[...]

Minikeuken:
[Afbeelding]

En nog een tip voor @Kingpin : mocht je nog dromen van een buitenkeuken in je nieuwbouwtuin, dan zou je die ook nu kunnen aanschaffen (ik weet het, nieuwbouw inrichten is toch al duur) en binnen zetten. Van de nood een deugd maken. Wel keukenboer laten meebetalen! Als ik kijk naar ikea en bouwmarkten is dat even duur als een mobiele keukenunit huren voor 4 weken.
Ben aan het begin van de middag gebeld, ze komen de keuken volgende week vrijdag alsnog conform afspraak leveren. Ze zeggen dat ze, gelet op onze situatie, alles op alles hebben gezet om ons naar voren te plaatsen en dat is dus gelukt. Wellicht heeft de ingediende schadeclaim ook een rol gespeeld.

Geweldig idee van de buitenkeuken, “helaas” zal Mandemakers hier dus niet niet aan meebetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Kingpin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:56:
[...]
Ben aan het begin van de middag gebeld, ze komen de keuken volgende week vrijdag alsnog conform afspraak leveren. Ze zeggen dat ze, gelet op onze situatie, alles op alles hebben gezet om ons naar voren te plaatsen en dat is dus gelukt. Wellicht heeft de ingediende schadeclaim ook een rol gespeeld.

Geweldig idee van de buitenkeuken, “helaas” zal Mandemakers hier dus niet niet aan meebetalen.
Oh goede actie van je! Wat fijn.
Dan onthou je gewoon dat idee van de buitenkeuken als je aan de tuin toe bent. Hoef helemaal niet zo duur te zijn hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Kingpin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Mooi voor jullie!

Maar zaakje blijft nasmaak houden. Wat als je geen claim had ingediend? Ze wisten dit al eerder zonder te zeggen. Waarom is jullie situatie anders dan bij andere gedupeerden dan? Weten ze dat ubwrhaupt wel? Is de keuken dan standaard dat ze die gewoon hebben staan? Zo niet dan was die kennelijk toch wel al gemaakt. En zo ja, waarom dan eerst zeggen dat ze vertraging hebben.

Mooi voor jullie maar ik vind het een rare gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Davidrrr schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:00:
[...]

Mooi voor jullie!

Maar zaakje blijft nasmaak houden. Wat als je geen claim had ingediend? Ze wisten dit al eerder zonder te zeggen. Waarom is jullie situatie anders dan bij andere gedupeerden dan? Weten ze dat ubwrhaupt wel? Is de keuken dan standaard dat ze die gewoon hebben staan? Zo niet dan was die kennelijk toch wel al gemaakt. En zo ja, waarom dan eerst zeggen dat ze vertraging hebben.

Mooi voor jullie maar ik vind het een rare gang van zaken.
Nu krijgt iemand anders met een vergelijkbare keuken de spullen drie weken later. Zo gaat dat. Deel hebben ze op voorraad, deel niet. Dus als dat laatste deel voor klant A klaar staat en klant B klaagt, dan heeft klant A pech. En die klaagt misschien niet, of krijgt de keuken van klant C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Toke_gt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:04:
[...]

Nu krijgt iemand anders met een vergelijkbare keuken de spullen drie weken later. Zo gaat dat. Deel hebben ze op voorraad, deel niet. Dus als dat laatste deel voor klant A klaar staat en klant B klaagt, dan heeft klant A pech. En die klaagt misschien niet, of krijgt de keuken van klant C.
Ja ik snap dat met standaard kasten. Maar deel is op maat. Blad bijvoorbeeld. Dan hadden ze dat wel al liggen maar deel van de kastjes niet. Zou kunnen inderdaad. Maar zon verhaal over jullie situatie is gewoon onzin. Misschien zit er ergens een gezin met 5 kids nu zonder keuken. Maar goed dat is niet het probleem hier 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Marceldb schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:50:

* Dekton (Dekton Entzo)

Dank _/-\o_ !
Ik kan alleen way eigen ervaringen delen:

Gelamineerd hout is gevoelig voor hitte. Een hete pan er op zetten leidt tot schade (gelukkig niet in een keuken die nog lang mee moest)

Een harsgebonden composiet is gevoelig voor zuren. Gebruik het verkeerde schoonmaakmiddel en je blijft dat zien.

Dekton (satijn) is ook wat gevoelig voor zuren. Wees daar dus voorzichtig mee. Ook kan het niet tegen stoten aan de zijkant. Met een glas/pan die je uit de vaatwasser haalt en die je tegen de rand slaat kun je zomaar vervelende chips uit het blad slaan. Herstellen kan wel, maar kost je een paar honderd euro per plekje.

Verder is Dekton een extreem stevig blad. Het is een hoog-temperatuur keramiek. Gebakken op 1600 graden meen ik en daarmee uitstekend geschikt om rechtstreeks pannen op te zetten, op te snijden (je messen worden bot), etc.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobbb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-07 14:43
Wij zijn afgelopen week op bezoek geweest bij een lokale keukenboer. Leuke tour gehad door de showroom en een keuken samengesteld op basis van onze wensen :). Nu wilde wij rond de 18/20k uitgeven aan een keuken(hebben we niet laten vallen bij de keukenzaak) maar komen daar nu net boven in de offerte. Ben benieuwd wat men hier vind van de prijzen. Voor ons de eerste keuken die wij kopen dus kunnen extra meningen goed gebruiken.
Gaat om de keuken met de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwz8lWobiBMuhd1u01Umw5HOYhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZ7vZqZNzpJ6oAiDCqoWNmSj.png?f=fotoalbum_large

Merk: Schröder
Uitvoering: Schröder S126 P624 Notcho F3 / A, Schröder S126 P149 Smart V
Combinatie van lades/deurtjes

Werkblad: Hoogenberg keramiek/dekton werkblad 6/8 mm
Randafwerking: KFA40
Kleur: Taj Mahal

Apparatuur
Bosch CMG9241B1 Combi oven
Bosch CBG934AB1 Bakoven
Bosch SMV4EB807E Vaatwasser
Bosch KIN86VSE0 Koelvries combi
Quooker Combi7 liter
Bora Puru inductiekookplaat

Offerte prijs: €22.580,00 excl. montage

Als ik alles zelf een op een rijtje zet kwa prijzen ga ik al redelijk richting die offerte prijs toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:12

xtv

[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door xtv op 06-07-2025 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 00:27
Jobbb schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:49:
Wij zijn afgelopen week op bezoek geweest bij een lokale keukenboer. Leuke tour gehad door de showroom en een keuken samengesteld op basis van onze wensen :). Nu wilde wij rond de 18/20k uitgeven aan een keuken(hebben we niet laten vallen bij de keukenzaak) maar komen daar nu net boven in de offerte. Ben benieuwd wat men hier vind van de prijzen. Voor ons de eerste keuken die wij kopen dus kunnen extra meningen goed gebruiken.
[Afbeelding]

Apparatuur
Bosch CBG934AB1 Bakoven
Quooker Combi7 liter

Als ik alles zelf een op een rijtje zet kwa prijzen ga ik al redelijk richting die offerte prijs toe.
Ik vind het ontzettend veel geld voor zo'n kleine keuken. Ik weet niet hoe Schroder zich verhoudt tot andere merken maar ik had een offerte van een keuken met dezelfde opstelling maar ongeveer 25% groter voor 18k. Maak deze setup eens na bij KeukenKastenFabriek of Thuiskeukens (is nog een stukje goedkoper maar met een enigszins verouderde website) om een schatting te maken van wat de kasten kosten.

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor of een mooiere hoekafwerking van het schiereiland of de frontjes doortrekken naar de vloer voor een strakker vooraanzicht al is dit weer makkelijker in het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobbb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-07 14:43
Mark K schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Ik vind het ontzettend veel geld voor zo'n kleine keuken. Ik weet niet hoe Schroder zich verhoudt tot andere merken maar ik had een offerte van een keuken met dezelfde opstelling maar ongeveer 25% groter voor 18k. Maak deze setup eens na bij KeukenKastenFabriek of Thuiskeukens (is nog een stukje goedkoper maar met een enigszins verouderde website) om een schatting te maken van wat de kasten kosten.

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor of een mooiere hoekafwerking van het schiereiland of de frontjes doortrekken naar de vloer voor een strakker vooraanzicht al is dit weer makkelijker in het onderhoud.
Op het moment hebben we frontjes van fineer hout op een paar kasten wat al 200 euro per deurtje scheelt. We hebben gevraagd of we zonder die kastjes en een composiet ipv keramiek blad meer richting die prijs 18/19k zullen gaan. Zijn eerder bij de superkeukens langs geweest waar we ook op 19k uit kwamen, maar dan wel met aanzienlijk slechtere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:27
Jobbb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:00:
[...]

Op het moment hebben we frontjes van fineer hout op een paar kasten wat al 200 euro per deurtje scheelt. We hebben gevraagd of we zonder die kastjes en een composiet ipv keramiek blad meer richting die prijs 18/19k zullen gaan. Zijn eerder bij de superkeukens langs geweest waar we ook op 19k uit kwamen, maar dan wel met aanzienlijk slechtere apparatuur.
Zonder een tekening is er uberhaupt niet echt een goede inschatting te maken. een onderkast met alleen deurtjes versus een onderkast met lades, scheelt zomaar de helft. Fineer is ook een stevige opslag op de prijs.

Ik ga wel mee met mark dat een stol op de kopse kant van je kookeiland mooier is dan de oplossing die je nu hebt.

Dat is wel een duurdere oplossing, ik heb even gekeken in onzer offerte, maar een wang is 275 bruto en de stol is 1170 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frequary
  • Laatst online: 05:03
Lees al een tijdje mee in het keukentopic (en badkamertopic). Vandaag op pad geweest voor de keuken (en badkamer) in onze recent aangekochte 2-onder-1-kapwoning. De keukenruimte leek mij wat lastig, omdat het plafond in het achterste deel van de keuken lager is dan de rest. Uitgangspunt was om optimaal gebruik te maken van de ruimte. Door de keukenboer is nu veel gebruik gemaakt van lades. Eigenlijk zijn we al heel content met het eerste ontwerp. Sowieso gaan we nog een aantal andere zaken langs om goed te kunnen vergelijken. Het eerste ontwerp ziet er als volgt uit:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 09:01
Benieuwd of jullie met ons mee kunnen/willen denken. We hebben een woning aangekocht en hebben, wegens goede verkoop van onze eigen woning, de mogelijkheid om wat te doen met de keuken. Hieronder de plattegrond van de huidige situatie.

Members only:

Ik hoop dat het verhaal zo helder is en waardeer alle (kritische) opkmerkingen, tips en vragen enorm!

[ Voor 8% gewijzigd door mefjoew op 05-07-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-07 21:54
Hey mede chef-koks.

Momenteel zijn we in de planfase van een aanbouw aan de achterzijde van ons huis. Daarbij gaat ook de keuken verhuizen, dus we zijn ook alvast aan het nadenken over de indeling daarvan. Ook vooral omdat we nu nog in staat zijn deuren en ramen te verplaatsen.

Ik heb bijgaande twee indelingen gemaakt, maar er is nog twijfel.

Allereerst de plattegrond zoals beoogd. De keuken zal ongeveer 5 bij 5 meter worden, met eigenlijk aan alle kant deuren. In de bovenste gevel zal een tuindeur of schuifdeur komen. Daar is namelijk de achtertuin.
Rechts een dubbele taatsdeur naar de woonkamer. De andere twee deuren gaan naar de hal / gang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/678MmLgm5ws-owxPe0MIC2z7FzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e9SwTI0CFG18selfQenjPKxw.png?f=fotoalbum_large[/url]

Het eerste idee was als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q6kYTERVNpzt3FcZeoHDQjjhnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ppOgy9eOfLHzHbOc5LgrQbTi.png?f=fotoalbum_large[/url]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qigqsTcfHCBZTKwQ94zNXclDOj0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hdI19vE7GUYt077R6qPPGDic.png?f=user_large
Voordeel van deze indeling is het koken en gootsteen in hetzelfde blok. Dat lijkt wel zo praktisch. Maar wordt het zo misschien allemaal te groot?

Tweede optie is om de gootsteen naar de muurzijde te doen. Dat geeft een kleiner eiland. Dit idee is grotendeels tot stand gekomen naar aanleiding van de post enkele reacties hierboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFAtW2zy8_M4AMGGC4sc5G7NcTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5IAWeJt7NO3iOkOMGDzuY1XN.png?f=fotoalbum_large[/url]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RclDMMb1WkmnPEe_O4DM3Cmgnww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5UUtkz3Bf4bdzwmoG5H5QwhH.png?f=fotoalbum_large[/url]

Wat is jullie kijk op de zaak? Leent de ruimte zich voor een kookeiland? Of moeten we concessies doen aan deuren en ramen?

Hopelijk willen jullie meedenken.

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:28
@mefjoew
Ter info: de badkamer-variant van Kitchen4All heet ...... Sani4All
Toevallig heeft Sani4All ook een vestiging in Zwolle, maar ik vraag me af wat de relatie is met de keuken-variant. Ze zitten ook niet echt naast elkaar: Kitchen4All in Hattemerbroek en Sani4All op bedrijventerrein Marslanden in Zwolle.

En wat betreft de relatie van Kitchen4All en Mandemakers.
Kitchen4All is een franchise-formule, die enige tijd geleden is overgenomen door de Mandemakersgroep. De vestigingen zijn (nog steeds) eigendom van lokale ondernemers.
Het is dan ook zeer de vraag of je de typische DMG-verkooptactieken in deze winkel gaat ervaren.

Edit: In Genemuiden (Kamperzeedijk) zitten Kitchen4All en Sani4All wel onder één dak. Dat was tot een aantal jaren geleden Keukencentrum De Vries, die toen ook een santair-afdeling had. Daar ben ik destijds nog wel geweest voor een keuken.
En nog meer keukens en badkamers onder één dak in de buurt van Zwolle: Boer. in Staphorst

[ Voor 21% gewijzigd door arpeggio op 05-07-2025 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Frequary schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:46:
Lees al een tijdje mee in het keukentopic (en badkamertopic). Vandaag op pad geweest voor de keuken (en badkamer) in onze recent aangekochte 2-onder-1-kapwoning. De keukenruimte leek mij wat lastig, omdat het plafond in het achterste deel van de keuken lager is dan de rest. Uitgangspunt was om optimaal gebruik te maken van de ruimte. Door de keukenboer is nu veel gebruik gemaakt van lades. Eigenlijk zijn we al heel content met het eerste ontwerp. Sowieso gaan we nog een aantal andere zaken langs om goed te kunnen vergelijken. Het eerste ontwerp ziet er als volgt uit:

***members only***
Lijkt een beetje op onze 'oude' situatie. Vanuit de 'gouden driehoek' (koken, spoelen, koelen) bekeken zou ik de kookplaat wisselen met de spoelbak. Lijkt me wat gebruiksvriendelijker. Om diezelfde reden zou ik ook de koelkast en de oven omruilen.

En misschien handig om voor jezelf na te gaan of je met deze indeling al je spullen goed kwijt kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
BennieWolters schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:48:
Hey mede chef-koks.

Momenteel zijn we in de planfase van een aanbouw aan de achterzijde van ons huis. Daarbij gaat ook de keuken verhuizen, dus we zijn ook alvast aan het nadenken over de indeling daarvan. Ook vooral omdat we nu nog in staat zijn deuren en ramen te verplaatsen.

Ik heb bijgaande twee indelingen gemaakt, maar er is nog twijfel.

Allereerst de plattegrond zoals beoogd. De keuken zal ongeveer 5 bij 5 meter worden, met eigenlijk aan alle kant deuren. In de bovenste gevel zal een tuindeur of schuifdeur komen. Daar is namelijk de achtertuin.
Rechts een dubbele taatsdeur naar de woonkamer. De andere twee deuren gaan naar de hal / gang.

[Afbeelding][/url]

Het eerste idee was als volgt:
[Afbeelding][/url]
[Afbeelding]
Voordeel van deze indeling is het koken en gootsteen in hetzelfde blok. Dat lijkt wel zo praktisch. Maar wordt het zo misschien allemaal te groot?

Tweede optie is om de gootsteen naar de muurzijde te doen. Dat geeft een kleiner eiland. Dit idee is grotendeels tot stand gekomen naar aanleiding van de post enkele reacties hierboven.
[Afbeelding][/url]
[Afbeelding][/url]

Wat is jullie kijk op de zaak? Leent de ruimte zich voor een kookeiland? Of moeten we concessies doen aan deuren en ramen?

Hopelijk willen jullie meedenken.
Ruimte lijkt me prima, hoewel ik me kan voorstellen dat je vanuit symmetrie je eiland laat eindigen op hetzelfde punt als je kasten. En ik zou zelf eerder voor optie twee gaan, omdat je dan denk ik uiteindelijk meer werkruimte hebt in de praktijk. Plus, ik zou niet op een hoekje willen koken. Zie de pannen al door de lucht vliegen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:14
Voor onze nieuwe woning zijn we op zoek naar een nieuwe keuken. Het betreft een vrijstaande woning uit 1977 en de ruimte is 3.60 x 6,75 (de laatste 1,80 is een ronde erker). De keuken grenst aan een ruimte met een open doorgang waar we een werkkamer willen realiseren.

Omdat we tussen de keuken en de werkruimte een grote kastenwand willen realiseren, lijkt het ons teven mooi om daar een soort van blinde deur in te integreren. Verder willen we in het midden een groot kook- en spoeleiland, waar ruimte is voor 5 barkrukken (evt. deels aan de ronde kop van het eiland).

Gezien onze wensen, dus behoorlijk maatwerk lijkt me. We kijken nu bij verschillende partijen, namelijk maatwerk keuken boeren en intererieurbouwers. Wat is jullie ervaring met voorgaande partijen? Tips welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:27
Nyvlem schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:13:
Voor onze nieuwe woning zijn we op zoek naar een nieuwe keuken. Het betreft een vrijstaande woning uit 1977 en de ruimte is 3.60 x 6,75 (de laatste 1,80 is een ronde erker). De keuken grenst aan een ruimte met een open doorgang waar we een werkkamer willen realiseren.

Omdat we tussen de keuken en de werkruimte een grote kastenwand willen realiseren, lijkt het ons teven mooi om daar een soort van blinde deur in te integreren. Verder willen we in het midden een groot kook- en spoeleiland, waar ruimte is voor 5 barkrukken (evt. deels aan de ronde kop van het eiland).

Gezien onze wensen, dus behoorlijk maatwerk lijkt me. We kijken nu bij verschillende partijen, namelijk maatwerk keuken boeren en intererieurbouwers. Wat is jullie ervaring met voorgaande partijen? Tips welkom!
Als ik je wensen zo lees heb ik niet het idee dat je hele speciale wensen hebt. Een doorgang in een kastenwand zijn meerdere leveranciers die dat gewoon hebben.

YouTube: Nolte Küchen Neuheiten 2024

YouTube: Nolte Akademie - Nouveautés 2023

Zo rond 2;30 zie de brede deuren als doorgang. En je kunt ook mer 2x45cm deuren een 90 brede doorgang creeeren. Zie het tweede filmpje ook op 2:30.

Ronde bladen zitten gewoon in het dekker-zevenhuizen assortiment, YouTube: Keukentrends, keukenbladen en kokendwaterkranen in het Dekker Trend ...

Wat je wel nodig hebt is inderdaad een beetje creatieve meedenkende keukenleverancier, ligt een beetje aan de regio waar je woont voor tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 16:49
Jobbb schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:49:
[Afbeelding]

Apparatuur
Bosch CBG934AB1 Bakoven
Quooker Combi7 liter

Even los van de kosten, neem geen recirculatie afzuigkap tenzij het echt niet anders kan. Zo te zien zit je gewoon bij een buitenmuur. Dat is echt ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
eelco74 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:59:
[...]

Als ik je wensen zo lees heb ik niet het idee dat je hele speciale wensen hebt. Een doorgang in een kastenwand zijn meerdere leveranciers die dat gewoon hebben.

Zo rond 2;30 zie de brede deuren als doorgang. En je kunt ook mer 2x45cm deuren een 90 brede doorgang creeeren. Zie het tweede filmpje ook op 2:30.

Ronde bladen zitten gewoon in het dekker-zevenhuizen assortiment, YouTube: Keukentrends, keukenbladen en kokendwaterkranen in het Dekker Trend ...

Wat je wel nodig hebt is inderdaad een beetje creatieve meedenkende keukenleverancier, ligt een beetje aan de regio waar je woont voor tips.
Dank!
Gelderland/Overijssel

Hebben tweakers ervaring met dit soort doorgaande kastenwanden? Zie dat het vaak wordt gebruikt voor een bijkeuken of koffiehoekje. Vraag me af of het ook tegen een stootje kan bij meer doorloop en met kinderen. Kan me voorstellen dat dan een stevigere deur beter is.

Edit: ik zie overigens maar weinig lijnen met eilanden met ronde vormen, lichte bladen en Japanfi stijl bij normale keukenboeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Nyvlem op 06-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
mefjoew schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:54:
Benieuwd of jullie met ons mee kunnen/willen denken. We hebben een woning aangekocht en hebben, wegens goede verkoop van onze eigen woning, de mogelijkheid om wat te doen met de keuken. Hieronder de plattegrond van de huidige situatie.
Aanvulling, qua apparaten denken we hieraan:

Inductiekookplaat: Bosch PIV975DC1E
Afzuigkap: Siemens LC97BCP50(/BIP50/BHP50)
Oven: Siemens HB632GBS1 of NEFF N70 B57CR22N0B of Bosch HBG874KB1 (deze staat nu bovenaan)
Koelkast: Liebherr RBe 5120 Plus (liefst deze) of Siemens KI81REDD0/KI81RADD0 (laatst is online verkrijgbaar voor plm € 900)
Vaatwasser: Bosch SMV6YCX00E of ETNA VW842N

Verder overwegen we om aan de achterkant van het eiland in plaats van kastjes lades te plaatsen, omdat deze bestemd zijn voor het servies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-07 07:01
Hi! Ik heb de afgelopen tijd al wat meegelezen op dit forum maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de offerte voor onze keuken.

Momenteel zijn we bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwbouwhuis. Inmiddels zijn we bij twee zaken in Nederland en twee zaken in Duitsland geweest. We merken dat er niet heel veel verschil zit in het aanbod, vooral qua kleuren van frontjes.

Qua indeling zijn we er al wel over uit. Zie foto’s van Keukenloods.

Bij Keukenloods hebben we de volgende offerte gekregen voor de volgende keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu9e9q11MBOmC9MFNaN5RPpJICM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiw3edHBHWDsH1VKtQe82Hpj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQP56XIrdOrH0c4ZeK-PRKUcHmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dR1c5arkUwq37G2XGHiiWyNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQGw8AyqP5whxTLjQcRhEkaENsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KU06Q2fP8FMlugDUx22bioHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YgCTM-RrnkwUOmjC61kWGzvSj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rR2neUKJmtrEcewUFhrHYe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6U3RV932Z2NY66PmeUQ1FMUno4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsmtYO1VDCKkAUBu7Sc5muh6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeyIP59DBU1erS5BLh4pJyTGcVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dL37Ezw7Ky71gXT1GaB9JuWw.jpg?f=fotoalbum_large

Merk: Pronorm programma X-TU
Uitvoering: caramel beige met melamine toplaag (085)

Werkblad: composiet 20mm
Kleur: Molino Royal gold

Apparatuur
- Quooker eenhendelmengkraan met twee functies
- AEG FSB53927Z vaatwasser
- Bosch HMG936AB1 multifunctionele oven met magnetron functie
- IKV1788S inventum koelvriescombinatie
- Bora PURU inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem

Totaalprijs kastjes: €14.125,00

Offerte prijs: €21.901,11 incl. bezorging en montage. Het laagste bod wat we hebben gekregen is €20.600,00.

Hierbij is ook 25% ‘jubileum korting’ toegepast op de kasten en het werkblad.

Wat vinden jullie? Is dit realistisch? Of kunnen we beter nog even verder kijken.. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 16:49
cynmar schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:09:
Hi! Ik heb de afgelopen tijd al wat meegelezen op dit forum maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de offerte voor onze keuken.

Momenteel zijn we bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwbouwhuis. Inmiddels zijn we bij twee zaken in Nederland en twee zaken in Duitsland geweest. We merken dat er niet heel veel verschil zit in het aanbod, vooral qua kleuren van frontjes.

Qua indeling zijn we er al wel over uit. Zie foto’s van Keukenloods.

Bij Keukenloods hebben we de volgende offerte gekregen voor de volgende keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Merk: Pronorm programma X-TU
Uitvoering: caramel beige met melamine toplaag (085)

Werkblad: composiet 20mm
Kleur: Molino Royal gold

Apparatuur
- Quooker eenhendelmengkraan met twee functies
- AEG FSB53927Z vaatwasser
- Bosch HMG936AB1 multifunctionele oven met magnetron functie
- IKV1788S inventum koelvriescombinatie
- Bora PURU inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem

Totaalprijs kastjes: €14.125,00

Offerte prijs: €21.901,11 incl. bezorging en montage. Het laagste bod wat we hebben gekregen is €20.600,00.

Hierbij is ook 25% ‘jubileum korting’ toegepast op de kasten en het werkblad.

Wat vinden jullie? Is dit realistisch? Of kunnen we beter nog even verder kijken.. Alvast bedankt :)
Weet je zeker dat het kookeiland een goed idee is? In het huizen topic komen vaak fotos voorbij van "daar MOEST een kookeiland", omdat je aan een kant maar 80cm hebt (en kastjes, oven etc) en de andere 1m als de deur dicht is.
Probeer het eens te simuleren, of je dat prettig vindt. Afaik vinden de meeste mensen een L keuken en groot zat, en een stuk prettiger werken.
Qua prijs vind ik het stevig, met composiet blad.
Korting geven ze altijd, 20k rond moet ook nog wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cynmar
Zebby schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:40:
[...]

Weet je zeker dat het kookeiland een goed idee is? In het huizen topic komen vaak fotos voorbij van "daar MOEST een kookeiland", omdat je aan een kant maar 80cm hebt (en kastjes, oven etc) en de andere 1m als de deur dicht is.
Probeer het eens te simuleren, of je dat prettig vindt. Afaik vinden de meeste mensen een L keuken en groot zat, en een stuk prettiger werken.
Qua prijs vind ik het stevig, met composiet blad.
Korting geven ze altijd, 20k rond moet ook nog wel lukken.
Ja, goede vraag! We hebben hier bewust voor gekozen omdat een L keuken niet mogelijk is in deze ruimte omdat het raam te laag zit, hier ging in eerste instantie onze voorkeur naar uit. Ook willen we niet dat de keuken teveel de woonkamer in komt, zodat we ook een eethoek kunnen creëren. Dit gebeurt al snel wanneer we alleen voor een rechte keuken kiezen. Dus de enige andere optie was een kookeiland. Tot nu toe heeft elke keukenkast gezegd dat een eiland prima kan :) loopruimte zit inderdaad wel richting het minimale.

Hier krijg je een beter beeld van het totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hYEPJbsnWi3MmbNFN0lxjEHPLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8jIH9sjqmccAxyKOXr4RDBsw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
[...]

Zijn er ook keukenmerken die een soort japandi achtige stijl met een rondvormige kookeiland in het programma hebben. Ik zit wat keukenmerken door te klikken, maar kom nog niet zo snel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Situaties
  • Registratie: December 2017
Wij zijn in ons proces bezig met het kiezen van het keukenapparatuur. Ik vind de informatie online vrij ondoorzichtig.

Voordat ik een eigen excelletje ga bouwen; kent er iemand een onafhankelijke site/ plek die ovens e.d. vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
cynmar schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:23:
[...]
loopruimte zit inderdaad wel richting het minimale.

[Afbeelding]
Ik snap je keuze, met het oog op het lage raam. Bedenk wel dat alles wat via die route het huis binnenkomt, een meter na binnenkomst ergens tegenaan komt wat niet weg kan. Dus een bank of kast moet over je eiland getild worden. Kan lastig zijn, maar mogelijk heb je een goed bereikbare achterom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
@cynmar

Ik zou zoiets nog overwegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwcZ-NVtg9qNH_tmMryZkNKFDI8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SEztpkfTxo3REjJFUgH2o9Bm.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0Gno_amOYYSJJ3Flur4Rilp-yI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpbSQDoh5Tgi768KR7MG2ppK.jpg?f=fotoalbum_medium
Meer bewegingsruimte in de keuken en de mogelijkheid om de woonkamer in te kijken tijdens het koken. Met het eiland kijk je tijdens het koken naar een deur. En eventueel de tafel draaien.

Dat lage raam maakt het niet makkelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Arosa op 06-07-2025 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cynmar
Toke_gt schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Ik snap je keuze, met het oog op het lage raam. Bedenk wel dat alles wat via die route het huis binnenkomt, een meter na binnenkomst ergens tegenaan komt wat niet weg kan. Dus een bank of kast moet over je eiland getild worden. Kan lastig zijn, maar mogelijk heb je een goed bereikbare achterom.
Klopt, goed om hier over na te denken ja! Alhoewel achter de deur bij het kookeiland de trap naar de tweede verdieping zit. Op de BG zit een ander appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
Arosa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:11:
@cynmar

Ik zou zoiets nog overwegen:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Meer bewegingsruimte in de keuken en de mogelijkheid om de woonkamer in te kijken tijdens het koken. Met het eiland kijk je tijdens het koken naar een deur. En eventueel de tafel draaien.

Dat lage raam maakt het niet makkelijk.
Dankjewel voor het meedenken! Het lage raam maakt het moeilijk ja. Deze optie hebben we inderdaad ook overwogen, maar we vonden dat dit de ruimte wel erg breekt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020

xtv

Situaties schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:44:
Wij zijn in ons proces bezig met het kiezen van het keukenapparatuur. Ik vind de informatie online vrij ondoorzichtig.

Voordat ik een eigen excelletje ga bouwen; kent er iemand een onafhankelijke site/ plek die ovens e.d. vergelijkt?
Je kan op websites als Keukenloods, 123apparatuur en Veldkamp Keukens (en nog vele andere) makkelijk een offerte aanvragen en dan krijg je meestal binnen een dag een antwoord met de prijzen.

Mocht je de specificaties willen vergelijken, dan zou je dat op de website van Keukenloods kunnen doen (let wel op dat hier fouten in kunnen staan) of de eigen website van een bepaalde merk, mocht je al weten welk merk je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dit kan niet, want dan is er geen ruimte voor hoge kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
Toke_gt schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:56:
[...]

Dit kan niet, want dan is er geen ruimte voor hoge kasten.
Dat kan wel, maar dan moet de bank onder het raam (deels) vervallen, maar ik begrijp dat Cynmar om een andere rede niet voor deze opstelling wil gaan.
Daarnaast kan je ook een ouderbouw koelkast, vriezer, etc. nemen, maar dan beperk je jezelf wel heel erg.

Geen makkelijke ruimte als een beetje ruime keuken moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
[...]

Ja, goede vraag! We hebben hier bewust voor gekozen omdat een L keuken niet mogelijk is in deze ruimte omdat het raam te laag zit, hier ging in eerste instantie onze voorkeur naar uit. Ook willen we niet dat de keuken teveel de woonkamer in komt, zodat we ook een eethoek kunnen creëren. Dit gebeurt al snel wanneer we alleen voor een rechte keuken kiezen. Dus de enige andere optie was een kookeiland. Tot nu toe heeft elke keukenkast gezegd dat een eiland prima kan :) loopruimte zit inderdaad wel richting het minimale.

[Afbeelding]
Moet dat grote raam open kunnen, en zo ja hoe ver?

Je zou er namelijk wel met een smalle lage ombouw voor het raam zodat het een beetje open kan wel degelijk een rij lage keukenkasten kunnen plaatsen met evt een kleine opstaande rand om te voorkomen dat er dingen achter rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
Arosa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:03:
[...]

Dat kan wel, maar dan moet de bank onder het raam (deels) vervallen, maar ik begrijp dat Cynmar om een andere rede niet voor deze opstelling wil gaan.
Daarnaast kan je ook een ouderbouw koelkast, vriezer, etc. nemen, maar dan beperk je jezelf wel heel erg.

Geen makkelijke ruimte als een beetje ruime keuken moet komen.
Klopt inderdaad! Het kan, maar dan moet het bankje (deels) weg inderdaad. We hebben verder geen zolder of berging, dus vandaar dat we met het bankje extra opbergruimte wilde creëren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
NuEffeNiet schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:17:
[...]

Moet dat grote raam open kunnen, en zo ja hoe ver?

Je zou er namelijk wel met een smalle lage ombouw voor het raam zodat het een beetje open kan wel degelijk een rij lage keukenkasten kunnen plaatsen met evt een kleine opstaande rand om te voorkomen dat er dingen achter rollen.
Inderdaad een prima suggestie, maar het raam zit op 76cm vanaf de grond. Dus dan blokkeer je al snel rond de 20 van het raam. Vinden we ook niet heel ideaal.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marceldb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 15:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igc2NXCoQxkrGdnraV1mdlrNtPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W6Ok5IpYMJMSEeJ6oldSrg08.png?f=fotoalbum_large

We overwegen een keuken in de volgende opstelling. De hoge kastenwand is 6 kasten breed. Is er `volgens jullie nog voldoende ruimte over voor een goede eethoek?

Ik heb in deze tekening ook onze huidige bank getekend. Denk dat we een andere bank met een andere opstelling gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
cynmar schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:35:
[...]

Inderdaad een prima suggestie, maar het raam zit op 76cm vanaf de grond. Dus dan blokkeer je al snel rond de 20 van het raam. Vinden we ook niet heel ideaal.. :-(
Keuken aan de voorkant zodat je het raam niet kan vervangen door een kleiner raam en muurtje kan ophogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
Davidrrr schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Keuken aan de voorkant zodat je het raam niet kan vervangen door een kleiner raam en muurtje kan ophogen?
Dat mag helaas niet, dit hebben we ook met de aannemer besproken. Het is nieuwbouw en de gevel / alle woningen moeten gelijk blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
[...]

[Afbeelding]
Misschien kan je nog overwegen om voor een L te gaan en dan een schiereiland(je) erbij te maken (zie afbeelding)? Heb je in de keuken zelf meer bewegingsruimte in elk geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idrwOkN-pNWvztf6Qx-Goe9gj7o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fXD0rbu9qE6hv106oH9MM691.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Nu online
cynmar schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:35:
[...]

Klopt dat je wat van dat raam blokkeert, maar zou dat erg storen?

Ik heb even een schets gemaakt in sketchup voor een impressie van binnen en van buiten (ik weet niet hoe het er bij jou uit gaat zien, dus ik heb maar wat verzonnen qua raam :)). Je houdt dan wel een riante doorloop vanuit de deur over in plaats van zo'n voor mijn gevoel 'sta in de weg' kookeiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6xkDv_XAIrEhjCAfj3TL0ZdKHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LFnFO2uD4On1CeR5zO7TSBnk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEBWrJ8eUqQGwI8kd6hezP2jKFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6BOaGv7gb8YcPHiiNvVwys1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Goede suggestie. Gaat dan om 20 tot 30 cm of zo. Is best wat moois van te maken binnen of buiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Davidrrr op 07-07-2025 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
NuEffeNiet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb even een schets gemaakt in sketchup voor een impressie van binnen en van buiten (ik weet niet hoe het er bij jou uit gaat zien, dus ik heb maar wat verzonnen qua raam :)). Je houdt dan wel een riante doorloop vanuit de deur over in plaats van zo'n voor mijn gevoel 'sta in de weg' kookeiland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind dit ook een betere optie. Ook omdat je eethoek best dicht op je eiland lijkt te staan (1m?). Ziet er op een tekening best ok uit, maar je mist daar echt wel wat ruimte als je met vier mensen aan tafel zit.
Vergeet ook niet dat het nu misschien lijkt op te vallen, maar het is niet de begane grond, dus vanaf een afstand oogt het anders, zeker als je de achterkant een donkere kleur geeft. Zelf zou ik daar hoge bakken met planten/kruiden zetten die aan de binnenzijde boven de rand uitkomen. (Tenzij je ramen nog moeten kunnen openen? Dat lijkt niet zo op je render, maar is mogelijk geen goede weergave?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CadIpO2tYHwX-AEHv-oKSjy21c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EhEpiFciXuKmwAC1vH11c1GE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 09:51
cynmar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Dat mag helaas niet, dit hebben we ook met de aannemer besproken. Het is nieuwbouw en de gevel / alle woningen moeten gelijk blijven..
Eigenlijk is het gewoon dieptriest dat een architect op deze manier een woning ontwerpt. Vooral een mooi plaatje van buiten. Binnen lekker kut. Succes bewoner. Om te janken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
NuEffeNiet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie schets! Het probleem is dat je het raam dan ook nooit helemaal open kan zetten. Het raam gaat namelijk naar binnen open, zie foto hieronder.

Het is geen makkelijke ruimte en we moeten ook al snel doorgeven hoe we het leidingwerk willen hebben. Maar ja overhaast een beslissing maken is ook niet ideaal..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEamokv8xH1NleVxGzg3BrAXv4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNOuKKQgNaxRLZFhHSwqh471.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
Krijnemans schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Eigenlijk is het gewoon dieptriest dat een architect op deze manier een woning ontwerpt. Vooral een mooi plaatje van buiten. Binnen lekker kut. Succes bewoner. Om te janken
Ja, daar heb je gelijk in haha. De standaaardkeuken is gewoon een rechte keuken. Maar die komt dus of een heel eind de woonkamer/eethoek in, of je hebt bijna geen werkruimte in je keuken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
cynmar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Mooie schets! Het probleem is dat je het raam dan ook nooit helemaal open kan zetten. Het raam gaat namelijk naar binnen open, zie foto hieronder.

Het is geen makkelijke ruimte en we moeten ook al snel doorgeven hoe we het leidingwerk willen hebben. Maar ja overhaast een beslissing maken is ook niet ideaal..

[Afbeelding]
Is dat raam geen draaikiepraam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
Dit is overigens hoe de indeling er via het project eruit ziet:
Maar dan vonden we de eettafel op een gekke plek staan. Wellicht toch de beste optie dan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV4mijRIRwL14iZox0zu9ilsNbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwunKAoiWAVZMTMI3O0Kh81a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
cynmar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:00:
Dit is overigens hoe de indeling er via het project eruit ziet:
Maar dan vonden we de eettafel op een gekke plek staan. Wellicht toch de beste optie dan..

[Afbeelding]
Idd draaikiep dus.
Ik zou zelf de tafel het liefst bij het raam hebben, maar dan komt je keuken wel erg ver je woonkamer in.
Dus deze optie vind ik ook niet verkeerd, ook omdat dat gedeelte bij de trap breder is. En je kunt makkelijk de keuken verlengen met wat hoge kasten of bijvoorbeeld een koffie/wijnnis bij de tafel. Win je weer wat bergruimte terug. (Ik zou dan een stijl kiezen die goed past bij je woongedeelte, zodat het niet zo nadrukkelijk een keukenkast is).
Je hebt zo wel de beste doorloop naar toilet en 2e verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cynmar
Toke_gt schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:21:
[...]

Idd draaikiep dus.
Ik zou zelf de tafel het liefst bij het raam hebben, maar dan komt je keuken wel erg ver je woonkamer in.
Dus deze optie vind ik ook niet verkeerd, ook omdat dat gedeelte bij de trap breder is. En je kunt makkelijk de keuken verlengen met wat hoge kasten of bijvoorbeeld een koffie/wijnnis bij de tafel. Win je weer wat bergruimte terug. (Ik zou dan een stijl kiezen die goed past bij je woongedeelte, zodat het niet zo nadrukkelijk een keukenkast is).
Je hebt zo wel de beste doorloop naar toilet en 2e verdieping.
Klopt inderdaad! We waren aardig overtuigd van het kookeiland, haha. Maar nu neigen we toch naar niet doen. Beter een tafel die in de weg staat, en gemakkelijk verplaatst kan worden.

Zoiets dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuxQIAWdsvNOXRmmlf2t4G-O9oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWXpYdiqGIowyCs76Mgw5bE5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cynmar
mefjoew schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Misschien kan je nog overwegen om voor een L te gaan en dan een schiereiland(je) erbij te maken (zie afbeelding)? Heb je in de keuken zelf meer bewegingsruimte in elk geval.

[Afbeelding]
Bedankt voor je suggestie, maar daar zit de verdeler voor de vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Nu online
cynmar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Klopt inderdaad! We waren aardig overtuigd van het kookeiland, haha. Maar nu neigen we toch naar niet doen. Beter een tafel die in de weg staat, en gemakkelijk verplaatst kan worden.

Zoiets dan:

[Afbeelding]
Ik denk dat je met deze opstelling de beste flow hebt voor deze kamer/keuken. De hele kamer lijkt zo ook veel ruimer.

Ik heb bij mijn nieuwe huis ook eerst met alle macht verschillende vormen van kookeiland en kook schiereiland geprobeerd in te passen om uiteindelijk op een variatie uit te komen van de standaard opstelling bij mijn woning, een min of meer u vorm zonder ook maar een hint van een kookeiland, dat stond bij mij eigenlijk ook altijd maar in de weg.

Denk nog wel even na of je de lage kasten/zitbank ook echt denkt te gaan gebruiken, of dat het handiger is om aan het aanrechtdeel bij het raam te kunnen werken en aan of voor de andere helft van het raam bij de deur een iets hoger kastje te plaatsen met effectief evenveel of zelfs meer ruimte, Met zo'n 'raambank' wordt die aanrechthoek hooguit een plek om wat apparaten neer te zetten. Als je daar nooit gaat zitten dan wordt dat een vorm over functie element, wat niet erg hoeft te zijn (het oog wil ook wat :)), maar wees je er bewust van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:33
cynmar schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Zoiets dan:

[Afbeelding]
Of bij het raam een klap werkblad met pootjes, dat je dus opklapt als je klaar bent met koken/voorbereiden. Dan heb je mooi zicht naar buiten bij het voorbereiden, en daarna heb je de vrijheid van het lage raam en de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
[...]

Vandaag even bij Nolte wezen kijken, maar de oplossing op het filmpje is niet echt bedoeld voor veel doorloop. Het moet ook wel tegen een stootje kunnen en er is in onze situatie juist wel sprake van veel doorloop.

Ik zoek derhalve echt naar een verborgen deur die gelijk wordt gemaakt aan de keukenkasten. Heeft iemand daar ervaring mee of ben ik dan echt aangewezen op een interieurbouwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashdrs
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:21
Keukengenoten,

Wij zijn voor ons nieuwe huis druk op zoek naar een keuken. We hebben al vele verschillende partijen aangeschreven en offertes laten maken ook in Duitsland. Vele van de offertes lagen tussen de 45-50, wat dat betreft zat er weinig verschil tussen.

Zie bijgaande impressie en een offerte-line-items van een partij die ons goed heeft geholpen. Deze partij zal naar verwachting een mooie keuken leveren, mede vanwege de ervaring met dit type keukens. Wat vinden jullie van deze keuken en de prijs?

HOGE KASTEN - SENSU TOUCH FRONT ULTRA MAT - PREMIUM WHITE - KASTKLEUR
ANTRACIET - BLUM LADEN GRIJS
  • Hoge kast 2390mm - nis voor 178cm koelkast
  • Hoge kast met nis voor 60cm oven - 3 laden achter deur
  • Hoge kast 2390mm - nis voor 178cm vriezer
  • Zijpaneel tot vloer
JAPANDI KEUKEN - KWARTIERS EIKEN - KLEUR N.T.B - KASTKLEUR ANTRACIET - BLUM LADEN
  • Massief eiken plank 30mm dik boven koffie hoek 1 € 0,00 € 0,00
  • Ladekast 300mm breed - 2 laden
  • Hoekkast met Le Mans inrichting
  • Ladekast 600mm breed - 2 laden
  • Spoelkast 600mm breed - 2 ondiepe laden
  • Vaatwasser fronten in lijn met laden
KASTENWAND EN EILAND € 22.700,00
  • Ladekast 1000mm breed - 2 laden + binnenlade
  • Kookkast 1000mm breed - 2 laden
  • Kast achterzijde eiland 600m breed voorzien van 2 laden
  • Kast 562mm breed achterzijde eiland - 2 laden
WERKBLAD COMPOSIET 'GLENCOE'' - 20MM DIK - WERKHOOGTE 950 MM € 9.570,00
  • incl onderbouw spoelbak uitsparing
  • MASSIEF MESSING PATINA SPOELBAK
  • Eilandblad 1200mm diep met vlakinbouw sparing voor BORA
  • PURU en uitsparing stroompunt
  • Stroompunt enkelvoudig RVS
  • Bladplint 8cm spoelzijde
APPARATUUR € 6.395,00
  • KI81RVFE0 SIEMENS Koelkast Koeler, nis178, deur-op-deur,
  • € 750,00
  • GI81NSCE0 SIEMENS Vrieskast Vriezer, nis178, deur-op-deur, €900,00
  • SX73EX01CE SIEMENS Volledig Geintegreerde Vaatwasser € 760,00
  • 22+FSPTN QUOOKER COMBI+ Fusion Square Patina, 3in1,
  • koud, warm en kokend-water-kraan 7 liter€ 1.365,00
  • B4ACE4AG3 NEFF € 760,00
  • PURU BORA 76cm, 4 zones, recirculatie, incl. filter opbouw/vlakin
totaal inclusief montage a 2500, €49.809,65

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU_h2XamQByapXON8sXWtpZyIzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNrLbA0re2xgbPCAgDOPGRCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Bashdrs schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:16:
Keukengenoten,

Wij zijn voor ons nieuwe huis druk op zoek naar een keuken. We hebben al vele verschillende partijen aangeschreven en offertes laten maken ook in Duitsland. Vele van de offertes lagen tussen de 45-50, wat dat betreft zat er weinig verschil tussen.
Is dit maatwerk? Dan begrijp ik de prijs in enige mate. Welke regio woon je, heb paar maatwerk bouwers die ik kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashdrs
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:21
rover12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 06:38:
[...]

Is dit maatwerk? Dan begrijp ik de prijs in enige mate. Welke regio woon je, heb paar maatwerk bouwers die ik kan aanraden.
Nee betreft geen maatwerk, alle offertes die in de range van 45-50 lagen waren allen reguliere keukenboeren. Wij wonen straks in regio noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Bashdrs schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:16:
Keukengenoten,

Zie bijgaande impressie en een offerte-line-items van een partij die ons goed heeft geholpen. Deze partij zal naar verwachting een mooie keuken leveren, mede vanwege de ervaring met dit type keukens. Wat vinden jullie van deze keuken en de prijs?

HOGE KASTEN - SENSU TOUCH FRONT ULTRA MAT - PREMIUM WHITE - KASTKLEUR
ANTRACIET - BLUM LADEN GRIJS
  • Hoge kast 2390mm - nis voor 178cm koelkast
  • Hoge kast met nis voor 60cm oven - 3 laden achter deur
  • Hoge kast 2390mm - nis voor 178cm vriezer
  • Zijpaneel tot vloer
JAPANDI KEUKEN - KWARTIERS EIKEN - KLEUR N.T.B - KASTKLEUR ANTRACIET - BLUM LADEN
  • Massief eiken plank 30mm dik boven koffie hoek 1 € 0,00 € 0,00
  • Ladekast 300mm breed - 2 laden
  • Hoekkast met Le Mans inrichting
  • Spoelkast 600mm breed - 2 ondiepe laden
  • Vaatwasser fronten in lijn met laden
KASTENWAND EN EILAND € 22.700,00
  • Kookkast 1000mm breed - 2 laden
  • Kast achterzijde eiland 600m breed voorzien van 2 laden
  • Kast 562mm breed achterzijde eiland - 2 laden
WERKBLAD COMPOSIET 'GLENCOE'' - 20MM DIK - WERKHOOGTE 950 MM € 9.570,00
  • incl onderbouw spoelbak uitsparing
  • MASSIEF MESSING PATINA SPOELBAK
  • Eilandblad 1200mm diep met vlakinbouw sparing voor BORA
  • PURU en uitsparing stroompunt
  • Stroompunt enkelvoudig RVS
  • Bladplint 8cm spoelzijde
APPARATUUR € 6.395,00
  • KI81RVFE0 SIEMENS Koelkast Koeler, nis178, deur-op-deur,
  • € 750,00
  • GI81NSCE0 SIEMENS Vrieskast Vriezer, nis178, deur-op-deur, €900,00
  • SX73EX01CE SIEMENS Volledig Geintegreerde Vaatwasser € 760,00
  • 22+FSPTN QUOOKER COMBI+ Fusion Square Patina, 3in1,
  • koud, warm en kokend-water-kraan 7 liter€ 1.365,00
  • B4ACE4AG3 NEFF € 760,00
  • PURU BORA 76cm, 4 zones, recirculatie, incl. filter opbouw/vlakin
totaal inclusief montage a 2500, €49.809,65

[Afbeelding]
Ik schrik ook wat van de prijs, maar schijnbaar is dat wat een houten keuken nu eenmaal kost. Daar had ik tot nu geen beeld bij. Wat me wel opvalt is dat jullie apparatuur naar verhouding dan weer vrij goedkoop is. Kan je bij zo'n dure keuken niet een upgrade uitonderhandelen? Dus bijvoorbeeld een NEFF-oven met pyralyse-reiniging? En eventueel een wat grotere kookplaat? Wij hebben nu 80cm en gaan bij een volgende keuken zeker naar 90cm. Dan lijkt 76cm, inclusief afzuig-unit me wat klein? Ten slotte nog; vanwaar de keuze voor zo'n grote losse inbouwvriezer? Koelkast kan ik volgen (en iedereen aanraden), maar voor een (grote) inbouwvriezer zou ik zelf niet zo snel gaan. Zou zo'n extra hoge kast dan eerder als servieskast inzetten.

Dat allemaal terzijde, vind ik wel echt een plaatje hoor!
Pagina: 1 ... 518 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1