Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
mefjoew schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Ik schrik ook wat van de prijs, maar schijnbaar is dat wat een houten keuken nu eenmaal kost. Daar had ik tot nu geen beeld bij. Wat me wel opvalt is dat jullie apparatuur naar verhouding dan weer vrij goedkoop is. Kan je bij zo'n dure keuken niet een upgrade uitonderhandelen? Dus bijvoorbeeld een NEFF-oven met pyralyse-reiniging? En eventueel een wat grotere kookplaat? Wij hebben nu 80cm en gaan bij een volgende keuken zeker naar 90cm. Dan lijkt 76cm, inclusief afzuig-unit me wat klein? Ten slotte nog; vanwaar de keuze voor zo'n grote losse inbouwvriezer? Koelkast kan ik volgen (en iedereen aanraden), maar voor een (grote) inbouwvriezer zou ik zelf niet zo snel gaan. Zou zo'n extra hoge kast dan eerder als servieskast inzetten.

Dat allemaal terzijde, vind ik wel echt een plaatje hoor!
Wij hadden ook even houten of echt fineer fronten in gedachten. Echte fineer frontjes waren echter ruim 3x zo duur als lak fronten. Dus dat telt lekker aan, maar het blijft een hoop geld.

Wij hebben juist ook voor een aparte hoge vriezer en een aparte koelkast gekozen. We hebben nu de standaard 1.76 koel/vries combinatie in de keuken en dan nog een aparte vriezer op zolder. Dat willen we echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Situaties
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:24
eelco74 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Wij hadden ook even houten of echt fineer fronten in gedachten. Echte fineer frontjes waren echter ruim 3x zo duur als lak fronten. Dus dat telt lekker aan, maar het blijft een hoop geld.

Wij hebben juist ook voor een aparte hoge vriezer en een aparte koelkast gekozen. We hebben nu de standaard 1.76 koel/vries combinatie in de keuken en dan nog een aparte vriezer op zolder. Dat willen we echt niet meer.
Hier idem. Sinds een halfjaar over op een grote vriezer en willen nooit meer kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Nou, wellicht willen jullie ook even met mij meedenken:

Gaat om een gedeeltelijke maatwerkkeuken met de volgende apparatuur:
Siemens
SN63E804BE - Vaatwasser
KI86NNFE0 - Koelvries
KU21WAHG0 - Wijnklimaat
ED807HQ26E - Inductie
HN978GMB1 - Oven
Quooker met Combi+

Keukenblad "Taj Mahal" natuursteen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4kq6FqWCBMkSsJ8xkfaGXHD1Jw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CcDd95Ckns4hyVvyb4MBulOG.png?f=user_large

Impressie keukenboer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Rj3zrg4uvtd_1DO_Vl4NfhL7A0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/C3F29MVByFaKwIxn8VKIUXel.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpJQ13M63XG6M7aBPdAmpcXTnAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1eDcgXD1v3wbMpRldHcjAxaa.png?f=fotoalbum_large

Impressie "binnenhuisarchitect":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R0zXUSSFFQLBPB_wvsO0li9cdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pkqg0mbWB8rIdVOUmOqbXowd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h55cQg3JQIQF6D60p4rsvNMRuDI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dHgqSCmSWQu44nv2wl1NsLOd.png?f=user_large

Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening of dit niet een té gekke prijs is.
Natuurlijk, dat blad kost een bult geld, dan snap ik wel. En dat ronde eiland ook. Rest is volgens mij redelijk recht toe, recht aan.

Kosten, inclusief plaatsing 36K

Ik ben ook niet van plan om uitgebreid te gaan shoppen overigens, maar als iemand zeg: Je betaalt 10k teveel, dan is dat wellicht wel een signaal :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
St@m schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:22:

Siemens
SN63E804BE - Vaatwasser
KI86NNFE0 - Koelvries
KU21WAHG0 - Wijnklimaat
ED807HQ26E - Inductie
HN978GMB1 - Oven
Quooker met Combi+

[Afbeelding]

Impressie keukenboer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Natuurlijk, dat blad kost een bult geld, dan snap ik wel. En dat ronde eiland ook. Rest is volgens mij redelijk recht toe, recht aan.

Ik ben ook niet van plan om uitgebreid te gaan shoppen overigens, maar als iemand zeg: Je betaalt 10k teveel, dan is dat wellicht wel een signaal :P
Inclusief of exclusief de ombouw om de kasten?

Paar zaken die me opvallen in het ontwerp:
  • Kunnen ze de rondingen in het eiland niet nog een functie geven? Volgens mij zijn er ook keukenmerken die gewoon een rond front kunnen leveren. Alternatief is juist kiezen voor een ronding met kleine radius dat je niet zoveel ruimte verliest
  • Kookplaat in het midden boven 2 ladekasten is suboptimaal. Ik zou eerder 60-80-60 doen.
  • Fronten aan voorzijde van eiland zou ik tot de grond laten lopen. Nu heb je twee verspringingen; zijkanten tot op de vloer, dan 10cm van de grond, dan tot aan het werkblad.
  • Kwestie van smaak maar die groene kasten komen niet zo mooi uit in die zwarte ombouw

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 09-07-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34

Siemens
SN63E804BE - Vaatwasser
KI86NNFE0 - Koelvries
KU21WAHG0 - Wijnklimaat
ED807HQ26E - Inductie
HN978GMB1 - Oven
Quooker met Combi+

[Afbeelding]

Impressie keukenboer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk is hier naar: https://www.novy.com/hobs/induction-hob/novy-undercover/ lijkt me een mooie toevoeging voor jou eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

SquareOne schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:30:
[...]

• Kunnen ze de rondingen in het eiland niet nog een functie geven? Volgens mij zijn er ook keukenmerken die gewoon een rond front kunnen leveren. Alternatief is juist kiezen voor een ronding met kleine radius dat je niet zoveel ruimte verliest
  • Kookplaat in het midden boven 2 ladekasten is suboptimaal. Ik zou eerder 60-80-60 doen.
  • Fronten aan voorzijde van eiland zou ik tot de grond laten lopen. Nu heb je twee verspringingen; zijkanten tot op de vloer, dan 10cm van de grond, dan tot aan het werkblad.
  • Kwestie van smaak maar die groene kasten komen niet zo mooi uit in die zwarte ombouw
Inclusief ombouw.
Iets met die rondingen schijnt niet mogelijk te zijn bij deze zaak, maar het doorlopen tot de grond vind ik een goede, dat ga ik nog even navragen.
De lades zijn specifiek gemaakt voor de kookplaat, en ik wil het zo, dus dat is prima.

Kleur komt niet goed uit, het is niet groen / zwart, maar dat is een kwestie van smaak inderdaad :P
PheraX schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:40:
[...]

Kijk is hier naar: https://www.novy.com/hobs/induction-hob/novy-undercover/ lijkt me een mooie toevoeging voor jou eiland.
Nice, maar het budget wordt al behoorlijk gestreched nu. (ik ga er even van uit dat deze oplossing weer een paar duizend euro meer kost)

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 09-07-2025 15:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:04

Siemens
SN63E804BE - Vaatwasser
KI86NNFE0 - Koelvries
KU21WAHG0 - Wijnklimaat
ED807HQ26E - Inductie
HN978GMB1 - Oven
Quooker met Combi+

[Afbeelding]

Impressie keukenboer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb voor dat geld vrijwel exacte kopie bij maatwerk interieurbouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

rover12345 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:55:
[...]

Ik heb voor dat geld vrijwel exacte kopie bij maatwerk interieurbouwer.
Top, dat is goed om te horen.
@SquareOne tnx voor de tik vwb de kastjes in het eiland. Deurtjes worden nu push to open en gaan (bijna) tot de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 09:05
SquareOne schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:30:
[...]

Waarom is een kookplaat in het midden boven 2 ladekasten suboptimaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
mefjoew schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:18:
[...]

Waarom is een kookplaat in het midden boven 2 ladekasten suboptimaal?
Omdat je dan ruimte (hoogte) verliest in twee ladekasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashdrs
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10-09 07:22
mefjoew schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Ik schrik ook wat van de prijs, maar schijnbaar is dat wat een houten keuken nu eenmaal kost. Daar had ik tot nu geen beeld bij. Wat me wel opvalt is dat jullie apparatuur naar verhouding dan weer vrij goedkoop is. Kan je bij zo'n dure keuken niet een upgrade uitonderhandelen? Dus bijvoorbeeld een NEFF-oven met pyralyse-reiniging? En eventueel een wat grotere kookplaat? Wij hebben nu 80cm en gaan bij een volgende keuken zeker naar 90cm. Dan lijkt 76cm, inclusief afzuig-unit me wat klein? Ten slotte nog; vanwaar de keuze voor zo'n grote losse inbouwvriezer? Koelkast kan ik volgen (en iedereen aanraden), maar voor een (grote) inbouwvriezer zou ik zelf niet zo snel gaan. Zou zo'n extra hoge kast dan eerder als servieskast inzetten.

Dat allemaal terzijde, vind ik wel echt een plaatje hoor!
Qua apparatuur zijn we er ook nog niet uit, volgens mij offreren ze nette prijzen voor apparatuur. Welke type apparatuur moet ik me nog in verdiepen en kan dus ook nog gewijzigd worden.

Toevallig net een offerte van een meubelmaker ontvangen die verwacht het voor ongeveer 35K te kunnen doen. Je vraagt je dan toch af waar dat grote verschil in zit. 35K ligt dan wel weer dichter in de buurt van de keuken van @St@m; die qua formaat enigzins vergelijkbaar is en ook deels fineer lijkt te bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
SquareOne schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:
[...]

Nuance, bij een kookplaat met afzuiging zoals in deze opstelling. Bij een kookplaat zonder afzuiging is het geen probleem

Ik vraag me ook af hoeveel ze de onder kasten moeten verbouwen met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
SquareOne schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:36:
[...]

Never mind, @eelco74 gaf al de toelichting waarnaar ik zocht.

[ Voor 40% gewijzigd door mefjoew op 10-07-2025 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Bashdrs schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:35:
[...]

Qua apparatuur zijn we er ook nog niet uit, volgens mij offreren ze nette prijzen voor apparatuur. Welke type apparatuur moet ik me nog in verdiepen en kan dus ook nog gewijzigd worden.

Toevallig net een offerte van een meubelmaker ontvangen die verwacht het voor ongeveer 35K te kunnen doen. Je vraagt je dan toch af waar dat grote verschil in zit. 35K ligt dan wel weer dichter in de buurt van de keuken van @St@m; die qua formaat enigzins vergelijkbaar is en ook deels fineer lijkt te bevatten.
Ik doelde ook niet op de prijzen hoor, maar op de 'klasse' van de apparatuur. Vind wat je opsomde gemiddeld genomen eerder in een keuken van plm 15K passen. Zou hier bijvoorbeeld een Liebherr-koelkast (ben ik zelf echt fan van) verwachten, en een oven met pyrolyse-functie. Maar benieuwd dan wat je eigen verdieping oplevert aan gewenste set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bashdrs schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:35:
[...]

Ik heb geen idee of mijn keuken fineer bevat. Ik zit niet zo in de details. Het is in ieder geval een Frako-keuken (Belgisch). Ik ga er vanuit dat het allemaal gewoon goed spul is, dat was de opdracht :P Goed, mooi en binnen budget. Dat laatste is niet gelukt. :+ (maar dat is ook onze eigen schuld toen we het blad zagen)

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 10-07-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56

Siemens
SN63E804BE - Vaatwasser
KI86NNFE0 - Koelvries
KU21WAHG0 - Wijnklimaat
ED807HQ26E - Inductie
HN978GMB1 - Oven
Quooker met Combi+

[Afbeelding]

Impressie keukenboer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow hele goede prijs voor een maatwerk keuken, ik ben ook bezig maar vrijwel alles is start vanaf 40k basis. Ben dus erg benieuwd met welke partij jij in gesprek bent?
edit: Frako in Belgie dus :D

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ChiLLeR schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:30:
[...]
Wow hele goede prijs voor een maatwerk keuken, ik ben ook bezig maar vrijwel alles is start vanaf 40k basis. Ben dus erg benieuwd met welke partij jij in gesprek bent?
edit: Frako in Belgie dus :D
Nee, de keuken komt daar vandaan. Bellizzo / Van Galen in Zwolle is de keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Ik heb hier twee maanden geleden al even mijn ervaring gedeeld met een slecht gemonteerde keuken. Vervolgens heeft de monteur ook nog een waterleiding “verbogen” met een hamer, met andere woorden: een gat geslagen in de waterleiding waardoor mijn gloednieuwe vloer is beschadigd.

Inmiddels zijn we dus twee maanden verder, nog niets gebeurd aan de keuken, de vloer moet nog. Ik heb er een advocaat op zitten maar daar duurde de reactie op zijn laatste brief 12 dagen en gaven ze alsnog inhoudelijk geen antwoord. Ik weet oprecht niet meer wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
stutrecht schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:10:
Ik heb hier twee maanden geleden al even mijn ervaring gedeeld met een slecht gemonteerde keuken. Vervolgens heeft de monteur ook nog een waterleiding “verbogen” met een hamer, met andere woorden: een gat geslagen in de waterleiding waardoor mijn gloednieuwe vloer is beschadigd.

Inmiddels zijn we dus twee maanden verder, nog niets gebeurd aan de keuken, de vloer moet nog. Ik heb er een advocaat op zitten maar daar duurde de reactie op zijn laatste brief 12 dagen en gaven ze alsnog inhoudelijk geen antwoord. Ik weet oprecht niet meer wat te doen.
Kun je de vloer niet laten repareren door de opstal verzekering, waarbij de verzekeraar de schade op de keukenmonteur probeert te verhalen? Dat kost je keuken probleem niet op, maar ik ben bang dat je je advocaat moet vragen hoe hij de druk op kan hogen.

Een andere mogelijkheid is om zelf een andere installateur aan te stellen, dat bedrag voor te schieten en dat dan te verhalen op de leverancier. Maar dan moet je dat geld wel eerst hebben.

Ps, de post over de slechte montage kan ik even niet terugvinden?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:45
NuEffeNiet schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb even een schets gemaakt in sketchup voor een impressie van binnen en van buiten (ik weet niet hoe het er bij jou uit gaat zien, dus ik heb maar wat verzonnen qua raam :)). Je houdt dan wel een riante doorloop vanuit de deur over in plaats van zo'n voor mijn gevoel 'sta in de weg' kookeiland.
Mooie sketch !

@cynmar
Mijn ouders hebben ook zo'n oplossing, in de praktijk valt het niet echt op. Als het voor de ruimte praktischer is zou dit ook mijn voorkeur hebben.
Om hoeveel woningen gaat het, zitten de ramen er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Mijn vorige post was mogelijk wat te lang om reacties te krijgen, dus hopelijk doe ik het nu beter :+

Zijn inmiddels vergevorderd met onze nieuwe keuken (en badkamer, maar dat doet hier niet ter zake). Hieronder de opstelling zoals we die bedacht hebben:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze opstelling, de keuze voor werkblad en apparatuur, en de prijs onderaan de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 11:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Hoihoi!

Het punt van de keuze van de keuken komt steeds dichterbij. Ik kom er alleen nog steeds niet uit. Dat rare blokje in het midden van het huis is de meterkast en kan niet verplaatst worden. De vloer is gestort en voorbereid voor een eiland op de plek waar hij staat(aansluiting zit in het midden van de kamer en 1,5 uit het raam). Deze aansluiting is voor het afzuigen (naar buiten) en elektra voor wen eventuele kookplaat.

Ik kook heel veel, maar mijn spiraalkneder en dergelijke komen in het kleine kamertje achter te staan. Opslag heb ik ook extra de kelderkast voor om te gebruiken.

Raam links aan de voorkant is wel laag(40cm), andere raam is op 1 meter, dus boven keukenblad. Waar nu het spoelen is getekend zit ook de aansluiting water en afvoer. De muur bij de voordeur tussen meterkast is nu wel weg, voorlopig plaats ik nog geen nieuwe.

Hier wat ideeën die ik zelf al had, is er iemand die hier nog gave ideeën heeft?

Ben al bij de Superkeukens geweest en Keukenwarenhuis, maar kwamen nog niet echt met de oplossing of waar ik warm van werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfRtO6J6xjDKHtmkF4szmkWZrr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQOejwsKV1D5MfZk1WWcaTB4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8gtdR3MkPYwOXSjtbw4QFKYYME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uJg9aC5ZPVAGrzMcf0dGLCob.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piP51txjnZAJVUie9e2a0--KtJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peFQCmvfLiJNaU0jbRDvYeXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAj2fCe2lCbSr0lpqaHzbEV1eW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDxQEhAQuYbgVQwxYtqRrBsl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt3Ozbv9AVI9yzV1DTk2hHEt2Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AVp1jv92gTbQarZgQHK5l6Zx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Terrie op 11-07-2025 10:17 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:30
mefjoew schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:58:
Mijn vorige post was mogelijk wat te lang om reacties te krijgen, dus hopelijk doe ik het nu beter :+

Zijn inmiddels vergevorderd met onze nieuwe keuken (en badkamer, maar dat doet hier niet ter zake). Hieronder de opstelling zoals we die bedacht hebben:

***members only***

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze opstelling, de keuze voor werkblad en apparatuur, en de prijs onderaan de streep.
Mooie ruime keuken! Opstelling lijkt mij prettig werken, zelf zou ik oven en koelkast omdraaien. Scheelt een paar stappen als je vanuit kamer iets uit de koelkast wilt pakken, maar vooral hoeft er niemand achter je langs als je staat te koken (al is 1.30 m ruim voldoende). Ander puntje over de koelkast: die heeft als enige een greep. Ik begrijp waarom, maar vind het wel erg opvallend afwijkend. Was er een alternatief?
Prijs lijkt me ook ok, zeker gezien hoeveelheid kastjes en lades. Maar ik zie 1 oven en geen vriezer. Klopt dat? Totaalprijs lijkt me namelijk wel in orde, maar in verhouding heb je minder apparatuur dan andere keukens die hier voorbij komen en waarmee we vergelijken. Zo bezien zou daar misschien toch nog iets onderhandelbaar kunnen zijn.
Let op dat je de koof zelf nog moet afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Terrie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:15:

Ik kook heel veel, maar mijn spiraalkneder en dergelijke komen in het kleine kamertje achter te staan. Opslag heb ik ook extra de kelderkast voor om te gebruiken.

Hier wat ideeën die ik zelf al had, is er iemand die hier nog gave ideeën heeft?

Ben al bij de Superkeukens geweest en Keukenwarenhuis, maar kwamen nog niet echt met de oplossing of waar ik warm van werd.
Ik snap het idee van de muur eruit niet heel goed, want het brengt je eigenlijk geen voordeel, maar wel een hoop kou in de winter. En het blok meterkast wordt zo extra benadrukt.
Verder ben ik wel benieuwd wat je niet prettig vindt aan de tekeningen die gemaakt zijn. Dat maakt het makkelijker om iets te bedenken wat beter aan je wensen tegemoet komt.
Als ik me goed herinner, hou je van koken en van vrienden over de vloer. Omdat de aansluitingen voor het eiland al gemaakt zijn, zou ik daar het koken houden met een borrel/eetgedeelte op dezelfde hoogte. Wel van apart materiaal en helemaal open aan de onderkant, om het luchtig te houden. En als er verder niemand thuis is, is het een fijne hang/werkplek. Ik zou wel barstoelen/krukken kiezen die je onder het blad kunt schuiven als ze niet gebruikt worden.
Het kookgedeelte kan dan kasten/lades aan beide zijden hebben. Je hebt niet veel ruimte nodig om afstand tot het raam te houden. Je moet er wel langs kunnen, maar het is geen ‘doorgaande route’.
Hopelijk helpt het je in je denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQmWXJXOKEf4Ma-vGuMt1UboLAc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GiyXE9Cwy5FIrpyhbAs7CZ8Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 11:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Toke_gt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Ik snap het idee van de muur eruit niet heel goed, want het brengt je eigenlijk geen voordeel, maar wel een hoop kou in de winter. En het blok meterkast wordt zo extra benadrukt.
Verder ben ik wel benieuwd wat je niet prettig vindt aan de tekeningen die gemaakt zijn. Dat maakt het makkelijker om iets te bedenken wat beter aan je wensen tegemoet komt.
Als ik me goed herinner, hou je van koken en van vrienden over de vloer. Omdat de aansluitingen voor het eiland al gemaakt zijn, zou ik daar het koken houden met een borrel/eetgedeelte op dezelfde hoogte. Wel van apart materiaal en helemaal open aan de onderkant, om het luchtig te houden. En als er verder niemand thuis is, is het een fijne hang/werkplek. Ik zou wel barstoelen/krukken kiezen je onder het blad kunt schuiven als ze niet gebruikt worden.
Het kookgedeelte kan dan kasten/lades aan beide zijden hebben. Je hebt niet veel ruimte nodig om afstand tot het raam te houden. Je moet er wel langs kunnen, maar het is geen ‘doorgaande route’.
Hopelijk helpt het je in je denken.

[Afbeelding]
De muur eruit was geen keuzen, maar viel naar beneden met het verwijderen van de vloer. Een nieuwe muur heb ik zo geplaatst, de kozijnen heb ik bewaard.

Ik blijf veel vragen houden of de ruimte genoeg is in de woning, maar als ik zo op jouw tekening kijk, dan lijkt dat wel zo. Het zitgedeelte is dan dus even hoog als het kookgedeelte en hier zit je dan met Barkrukken aan die je eronder kan schuiven? Ik twijfel wel eens of dat wel 'ontspannen' zitten is in de praktijk.

Verder is zoiets als getekend natuurlijk wel de ideale situatie, zouden we het eiland ook meer tegen het raam aan kunnen zetten waardoor je nog meer ruimte in de kamer houdt? (of voelt het dan opgesloten)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Toke_gt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Mooie ruime keuken! Opstelling lijkt mij prettig werken, zelf zou ik oven en koelkast omdraaien. Scheelt een paar stappen als je vanuit kamer iets uit de koelkast wilt pakken, maar vooral hoeft er niemand achter je langs als je staat te koken (al is 1.30 m ruim voldoende). Ander puntje over de koelkast: die heeft als enige een greep. Ik begrijp waarom, maar vind het wel erg opvallend afwijkend. Was er een alternatief?
Prijs lijkt me ook ok, zeker gezien hoeveelheid kastjes en lades. Maar ik zie 1 oven en geen vriezer. Klopt dat? Totaalprijs lijkt me namelijk wel in orde, maar in verhouding heb je minder apparatuur dan andere keukens die hier voorbij komen en waarmee we vergelijken. Zo bezien zou daar misschien toch nog iets onderhandelbaar kunnen zijn.
Let op dat je de koof zelf nog moet afwerken.
Goede suggestie, die gaan we bespreken. V.w.b. de greep aan de koelkast; we hadden eerst een greeplijst, maar vonden dit 'rustiger' ogen. Bovendien is een verticale greeplijst evengoed opvallend afwijkend natuurlijk. Heb jij nog andere ideeën?

Members only:

Koof is trouwens bekend, maar fijn dat je er nog op wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Terrie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:12:
[...]

De muur eruit was geen keuzen, maar viel naar beneden met het verwijderen van de vloer. Een nieuwe muur heb ik zo geplaatst, de kozijnen heb ik bewaard.
Oh dat verklaart een hoop :-)
Ik blijf veel vragen houden of de ruimte genoeg is in de woning, maar als ik zo op jouw tekening kijk, dan lijkt dat wel zo. Het zitgedeelte is dan dus even hoog als het kookgedeelte en hier zit je dan met Barkrukken aan die je eronder kan schuiven? Ik twijfel wel eens of dat wel 'ontspannen' zitten is in de praktijk.
Er is zeker wel genoeg ruimte hoor. Als stoelen onder de tafel aangeschoven kunnen worden, heb je meer dan genoeg ruimte om erlangs te lopen. Je zou nog wel kunnen kijken naar de draairichting van de deur of eventueel een schuifdeur (of twee korte openslaande deuren).
Ik zou hier geen barkrukken doen, maar hoge stoelen met armleuningen. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqz8Cy4gJDZALXwpaOXJXuXyfvQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZFWxcfgsCSmLu6LzdPNTsTGv.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xF4JGhGcriQqWd-uDzZiHTUASA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YTuksd7HWJdZENFz2JDkop3i.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE3GF523Pe_7L1HzPkNzjqLL2tU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W6P0Tk99PCbAMKcLXz199oo.jpg?f=fotoalbum_tile
Verder is zoiets als getekend natuurlijk wel de ideale situatie, zouden we het eiland ook meer tegen het raam aan kunnen zetten waardoor je nog meer ruimte in de kamer houdt? (of voelt het dan opgesloten)
Ik heb het nu ca 60cm ervandaan getekend, zodat je er wel makkelijk langs kunt. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt het ook tegen het raam aan zetten, net wat je zelf wilt. Hou wel rekening met de afstand van eiland naar het andere deel van de keuken. Kastje of lade moet wel makkelijk open kunnen en als je daar staat te koken heb je ook wat bewegingsruimte nodig. Ingetekend is nu eiland van 1.8 en tafel van 2m. Kunnen allebei ook korter, maar als je echt luxe hoge stoelen wilt, zou ik de tafel niet korter dan 1.8 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:16
Wat vinden jullie van onderstaande offerte? We gaan nog eind volgende week nog naar een tweede zaak maar mijn gevoel zegt dat dit geen slechte prijs is .

Members only:

Zien jullie nog dingen die niet handig zijn op dit moment?

[ Voor 8% gewijzigd door Wollie91 op 12-07-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Wollie91 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:41:
Wat vinden jullie van onderstaande offerte? We gaan nog eind volgende week nog naar een tweede zaak maar mijn gevoel zegt dat dit geen slechte prijs is .

***members only***

Ziet er goed uit. En vergelijkbaar met ons verhaal (zie mijn post van donderdag), denk ik dat je een prima prijs hebt hier. Kan alleen niet helemaal inschatten wat je apparatuur kost.

Uit je offerte kan ik verder niet opmaken wat je op het eiland krijgt aan de kant van je kookplaat. Eén lade met twee kastjes ernaast? @SquareOne tipte onlangs in elk geval om onder een kookplaat niet twee lades te doen (in jouw geval twee keer 1.20m), omdat je dan twee keer ruimteverlies hebt (aangezien jij met onderafzuiging werkt). Dus in elk geval iets om nog even naar te kijken, mocht dat in de huidige offerte wel zo zijn bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wollie91
  • Laatst online: 13-09 15:16
mefjoew schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Ziet er goed uit. En vergelijkbaar met ons verhaal (zie mijn post van donderdag), denk ik dat je een prima prijs hebt hier. Kan alleen niet helemaal inschatten wat je apparatuur kost.

Uit je offerte kan ik verder niet opmaken wat je op het eiland krijgt aan de kant van je kookplaat. Eén lade met twee kastjes ernaast? @SquareOne tipte onlangs in elk geval om onder een kookplaat niet twee lades te doen (in jouw geval twee keer 1.20m), omdat je dan twee keer ruimteverlies hebt (aangezien jij met onderafzuiging werkt). Dus in elk geval iets om nog even naar te kijken, mocht dat in de huidige offerte wel zo zijn bedacht.
Bedankt voor je reactie. 2 ladekasten van 60cm en een brede ladekast van 120cm onder de kookplaat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobbb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:09

***members only***

Wij hebben een soortgelijke offerte gehad van 22k, zie eerder in dit topic. Op advies hier en hoogte van de prijs zijn we gaan kijken bij de keukenkasten fabriek die los de kasten verkoopt (ook ballerina). Icm met het blad ook los en apparatuur los van de keukenloods kwamen we met luxere apparatuur op een totaal van 16k. Met dit verschil gaan we dit plan om alles appart aan te schaffen voortzetten ipv de offerte van de keukenboer. Keukenkastenfabriek denkt goed mee met de maten en opstelling!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 13-09 16:01
Onze keuken staat er nu 7 maanden maar nog steeds geen barkrukken gekozen haha. Keuken olijfgroen, houten vloer, zwarte tafel. Weten simpelweg gewoon niet wat een beetje passend zou zijn.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
CryptoNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:25:
Onze keuken staat er nu 7 maanden maar nog steeds geen barkrukken gekozen haha. Keuken olijfgroen, houten vloer, zwarte tafel. Weten simpelweg gewoon niet wat een beetje passend zou zijn.
Welke stoelen heb je bij de tafel? Wil je een contrastkleur of juist in lijn met de aanwezige kleuren?
Heb je zwarte kranen/spoelbak, of koper of rvs of….? Greeploze keuken of grepen van welk materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 13-09 16:01
Toke_gt schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:55:
[...]

Welke stoelen heb je bij de tafel? Wil je een contrastkleur of juist in lijn met de aanwezige kleuren?
Heb je zwarte kranen/spoelbak, of koper of rvs of….? Greeploze keuken of grepen van welk materiaal?
Zwarte kranen, zwarte spoelbak, betonlook aanrechtblad. Stoelen eettafel zijn grijs. Keuken greeploos

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
CryptoNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:56:
[...]

Zwarte kranen, zwarte spoelbak, betonlook aanrechtblad. Stoelen eettafel zijn grijs. Keuken greeploos
Dan zou ik barkrukken/stoelen nemen met een zwart metalen frame en grijs leren zitgedeelte (of ook olijfgroen als dat een vergelijkbare kleur is). Dat combineert het beste met de industriële uitstraling die je keuken lijkt te hebben.
Bijv deze: (zoeken op barkruk, zwart grijs industrieel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/numoXEqu8CEpys0smIny-Z4gHM4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OjbXttRIfYbqmzS5Vbc58dU4.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6vo2TN3v_tSPFBnlNcw1UJnh88=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PzJGLZxUvMhyiHaYdRifL5on.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:59

***members only***

Waarvan is deze offerte want deze is zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:36
BennieWolters schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:48:
Hey mede chef-koks.

Momenteel zijn we in de planfase van een aanbouw aan de achterzijde van ons huis. Daarbij gaat ook de keuken verhuizen, dus we zijn ook alvast aan het nadenken over de indeling daarvan. Ook vooral omdat we nu nog in staat zijn deuren en ramen te verplaatsen.

Ik heb bijgaande twee indelingen gemaakt, maar er is nog twijfel.

Allereerst de plattegrond zoals beoogd. De keuken zal ongeveer 5 bij 5 meter worden, met eigenlijk aan alle kant deuren. In de bovenste gevel zal een tuindeur of schuifdeur komen. Daar is namelijk de achtertuin.
Rechts een dubbele taatsdeur naar de woonkamer. De andere twee deuren gaan naar de hal / gang.

[Afbeelding][/url]

Het eerste idee was als volgt:
[Afbeelding][/url]
[Afbeelding]
Voordeel van deze indeling is het koken en gootsteen in hetzelfde blok. Dat lijkt wel zo praktisch. Maar wordt het zo misschien allemaal te groot?

Tweede optie is om de gootsteen naar de muurzijde te doen. Dat geeft een kleiner eiland. Dit idee is grotendeels tot stand gekomen naar aanleiding van de post enkele reacties hierboven.
[Afbeelding][/url]
[Afbeelding][/url]

Wat is jullie kijk op de zaak? Leent de ruimte zich voor een kookeiland? Of moeten we concessies doen aan deuren en ramen?

Hopelijk willen jullie meedenken.
Nog terugkomend hierop. We hebben nu de volgende opstelling.
Het wordt geen Ikea keuken, maar zij hebben veruit de beste keukenplanner.

Vaatwasser linksonder de gootsteen. Koelkast rechts in de hoek.
Mogelijk nog een kleine lage vriezer in het kookeiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koROheUlxkK40zJ39VOpJLcvI94=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/es63PbTLnBtb504BTi074Kab.png?f=user_large

Kleuren zijn we nog niet over eens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVvd0FfQIFyBkzKYg5z8Km3-zBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMF8aOFhChLtNRtmbF0WJkst.png?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie er van? Is er nog iets te verbeteren?

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
BennieWolters schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:48:
[...]

[Afbeelding]

De tafel die je hebt ingetekend is maar 1.30. Is dat zo bedoeld? Misschien heb je elders een grote tafel en is dit alleen een keukentafel, maar in een woonkeuken zou ik een grotere tafel willen. Ook de ruimte tussen wand en eiland (80) en eiland en tafel (75 cm) is krap.
Door de vele deuren heb je niet veel speling, maar de balans is wat uit de indeling van de ruimte. Alles zit ‘bovenin’, onderin heb je zeeën van ruimte die je niet benut. Daarodor voelt dat deel rond het eiland extra krap. Kun je aangeven welke deuren veel gebruikt worden en welke niet? Rechts leidt naar de woonkamer en boven naar de tuin (meen ik me te herinneren), maar waar gaan de deuren links en onder naartoe?
(Ik herinner me je post wel, maar heb niet scherp welke adviezen je hebt gekregen en wat je daarvan vond. Sorry als mijn reactie een herhaling is).

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 13-07-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
Toke_gt schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:38:
[...]

De tafel die je hebt ingetekend is maar 1.30. Is dat zo bedoeld? Misschien heb je elders een grote tafel en is dit alleen een keukentafel, maar in een woonkeuken zou ik een grotere tafel willen. Ook de ruimte tussen wand en eiland (80) en eiland en tafel (75 cm) is krap.
Door de vele deuren heb je niet veel speling, maar de balans is wat uit de indeling van de ruimte. Alles zit ‘bovenin’, onderin heb je zeeën van ruimte die je niet benut. Daarodor voelt dat deel rond het eiland extra krap. Kun je aangeven welke deuren veel gebruikt worden en welke niet? Rechts leidt naar de woonkamer en boven naar de tuin (meen ik me te herinneren), maar waar gaan de deuren links en onder naartoe?
(Ik herinner me je post wel, maar heb niet scherp welke adviezen je hebt gekregen en wat je daarvan vond. Sorry als mijn reactie een herhaling is).
Goedemorgen! Dank voor je reactie.

De deuren links gaan naar de eetkamer. Daar zal een grotere tafel komen te staan met zes stoelen. Ikzelf mag altijd graag in de keuken zitten, helemaal als je buiten in de tuin bezig bent en semi-vieze kleuren aan hebt.
De ingetekende tafel is 1400 mm. Als ik hem tegen de muur zet, is er nog 1065 mm tussen eiland en tafel. Tussen aanrecht en eiland is nog 1100 mm.

De deur links gaat naar de gang, de deur onder naar de hal. Beide zullen veel gebruikt worden.
Ik snap helemaal wat je bedoeld met je opmerkingen. Het zal toch niet te klein zijn voor een eiland + tafel. :|

We hebben nog geprobeerd hoge kasten aan de onderste muur te zetten en de linker deur iets omhoog te plaatsen. Gevolg daarvan is, is dat de keuken verspreid is over alle vierkante meters en het allemaal losse blokken worden.

We zitten even vast met het zoeken naar een betere indeling. Misschien moeten we ook maar gewoon keukenzaken bezoeken, kijken waar zij mee komen.

[ Voor 3% gewijzigd door BennieWolters op 13-07-2025 13:05 ]

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobbb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:09
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou de kookplaat in het midden van het eiland. Zit er symmetrisch mooi uit maar je hoeft ook een kortere draai te maken naar je spoelbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
BennieWolters schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:52:
[...]. Ikzelf mag altijd graag in de keuken zitten, helemaal als je buiten in de tuin bezig bent en semi-vieze kleuren aan hebt.
De ingetekende tafel is 1400 mm. Als ik hem tegen de muur zet, is er nog 1065 mm tussen eiland en tafel. Tussen aanrecht en eiland is nog 1100 mm.
Als het niet ook je eettafel met gasten is, is 140 groot genoeg.
De deur links gaat naar de gang, de deur onder naar de hal. Beide zullen veel gebruikt worden.
(..)
We hebben nog geprobeerd hoge kasten aan de onderste muur te zetten en de linker deur iets omhoog te plaatsen. Gevolg daarvan is, is dat de keuken verspreid is over alle vierkante meters en het allemaal losse blokken worden.
Toch geeft dat wel meer rust/ruimte in het geheel, omdat de verhoudingen van de doorgangen beter kloppen. Als je de deur naar de gang (links) iets (40cm) kunt verplaatsen kom je best mooi uit. Dan kunnen alle hoge kasten incl spoeldeel naar de lange wand tegen de hal. Met een tafel in de hoek (met ook banken ipv alleen stoelen) win je ook ruimte.
Kom je ongeveer zo uit. Laat de opstellingen maar eens in 3D schetsen, dat is misschien makkelijker om het verschil te zien.
Ik heb een plaatje toegevoegd met ‘natuurlijke’ looplijnen in je keuken. Het kruispunt hou je open, de doorgaande routes maak je wat breder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_tU8XfPCHG01GbRGSTYwnWFmpE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Tq9R40LleD9m7PKCRQUNBS3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMS9P9pJsBqxd6yhlHZQgz8aAeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OO6RXnMR2ub0TUE74wfb94gU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:38
Toke_gt schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:25:
[...]

[...]

Toch geeft dat wel meer rust/ruimte in het geheel, omdat de verhoudingen van de doorgangen beter kloppen. Als je de deur naar de gang (links) iets (40cm) kunt verplaatsen kom je best mooi uit. Dan kunnen alle hoge kasten incl spoeldeel naar de lange wand tegen de hal. Met een tafel in de hoek (met ook banken ipv alleen stoelen) win je ook ruimte.
Kom je ongeveer zo uit. Laat de opstellingen maar eens in 3D schetsen, dat is misschien makkelijker om het verschil te zien.
Ik heb een plaatje toegevoegd met ‘natuurlijke’ looplijnen in je keuken. Het kruispunt hou je open, de doorgaande routes maak je wat breder.

[Afbeelding][Afbeelding]
De loop flow mag in jouw plaatje dan we beter gaan, de kook flow voelt wel helemaal fout hier. Afstand kookplaat wasbak is te groot en doorsnijdt de loop route en de kasten rechts naast de deur staan helemaal ver van alles af en om er te komen doorsnijd je alle looproutes.

Ik vind de originele opstelling dan vele malen beter (mogelijk ook omdat ik een hekel heb aan zitbanken bij een tafel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je een volledige plattegrond van de verdieping? Ik zie nu twee halletjes en een heleboel losse ruimtes? Ondanks het forse oppervlak lijkt het vrij hokkerig, staat de indeling qua ruimtes al helemaal vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
nooberke schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Heb je een volledige plattegrond van de verdieping? Ik zie nu twee halletjes en een heleboel losse ruimtes? Ondanks het forse oppervlak lijkt het vrij hokkerig, staat de indeling qua ruimtes al helemaal vast?
Jazeker, hier de volledige plattegrond. Oud en nieuw. Hier zijn we nog helemaal vrij in. Voorwaarde is wel dat de deur van de badkamer dicht bij de trap naar boven zit. Daar zijn nog twee slaapkamers en geen badkamer.
Dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhKw33WnkUXIXPSAKtrqi27qP3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbvNmhTFhf5zxCq29E3pIVPX.jpg?f=fotoalbum_large
Toke_gt schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:25:
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Tof! Dank voor het meedenken. Best een goed ontwerp.
Waar ik wel over twijfel is de afstand tussen gootsteen en kookplaat. Dan is de gootsteen in het kookeiland maken nog een idee. Ik ga hier zelf ook even mee verder puzzelen.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 12:51
Laat ik voorop stellen dat ik nog maar net (weer) bezig ben met het orienteren op een andere keuken.
- Wat voor blad ligt erop?
- Dat kastje links naast de afzuigkap, zou je dat wel doen?
- Ik weet niet of je links of rechts handig bent maar bij rechtshandig, is het dan niet handiger om het spoelen en koken om te draaien?
- een keukenzaak is per apparaat gewoon x% duurder dan wat jij online kan vinden. (bij mijn laatste offerte zat daar 2500 euro verschil in terwijl ik alleen een afzuigsysteem, vaatwasser en koelkast had)

Verder reken ik voor mijzelf tussen de 2 a 3 duizend euro per meter voor een keuken, als ik deze bekijk zou ik eerder naar 2 gaan ivm weinig laden.

Succes met het vinden van een keuken, persoonlijk vind ik het een hel en ga dus dit keer maar contact opnemen met een aantal interieur bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus43
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-09 08:18
Waarom overweeg je een schuine afzuigkap? Die dingen zijn bedacht zodat je je hoofd niet zo snel stoot, maar met kastjes ernaast heb je nu een mooie punt waar je je hoofd kan stoten (als je van roeren in de pan weer terug gaat naar het snijden van je groente).

Je hebt ook afzuigsystemen die in een bovenkastje verwerkt zijn, dat ziet er imho strakker uit.
Je kan volgens mij ook wasmachines inbouwen, dat oogt ook fraaier, maar dat kost natuurlijk ook weer een wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoli4
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-08 07:29
Ik ben aan het uitzoeken naar de mogelijkheden van onze keuken.
Onze woning heeft een schuine muur waar een keuken zit. De keuken vinden wij erg klein. Ondanks dat de keuken maar 5 of 6 jaar oud is, willen we deze vervangen voor extra werkblade en onze eigen smaak te creëren.

Wij willen de vaatwasser, samsung combi-oven, siemens gas-op-glas en koelkast overzetten naar een nieuwe keuken. De afzuigkap gaan we niet hergebruiken. We willen een afzuigsysteem met plasmafilter verwerken in de bovenrij kasten.

Het idee is dat we een L-vormige keuken maken, maar dan niet met een hoek van 90 graden.
De hoek is ongeveer 145 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QLKn2NYtZaPdE5SsGSrJmTreXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM6Spbrnp6aZMSIysRL5QuSx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfUwipZj1bShotfkYk4kkScm1NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpmP2GrUYumjEAiCfiIz0UpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyJJFvMCGsf1eHmbEuI4Mndsd2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mz2YpYYtCDf9FE6AkmjawV6.jpg?f=fotoalbum_large

De meeste zaken willen deze keuken in fases doen.
Eerst de meubels, dan het werkblad inmeten en daarna installeren. Ik kan me dit goed voorstellen bij deze keuken en dat is voor ons in principe geen probleem. Wij willen het werkblad (composiet) door laten lopen op de achterwand (ongeveer 70 cm hoog). Dit maakt dat het werkblad en achterwand al een grote kostenpost gaan worden.

Het idee van links naar rechts:
Vaatwasser, spoelbak met quooker, passtuk, 60 cm kast met deurtje, 80 cm lade, inbouw oven met kookplaat, 30cm lade met 43L afvalbak. Inbouw koelvrieskast.

Bovenrij:
Bovenste rij: 39 hoog kasten, even diep als de koelkast. push-to-open
rij eronder in warme houtlook: ondiepe kastenrij, 39 bij 35? Met ingefreesde verlichting. greeploos openen.

Wij kiezen er bewust voor dat de koelvrieskast rechts staat, zodat de bovenrijkasten niet in het "niks"eindigt en dat vanaf de zijkant er gek uitziet. We willen een soort hoge nis creëren.

Wat vinden jullie van het idee?

Er lopen diverse offertes en gesprekken.
Reddy (nolte)
Wooning (kwam er later pas achter dat het DMG is)
Keukenloods
Keukensale

Werkblad: iets wat op Taj Mahal/ Mahon composiet lijkt.
Steenproject Heeft een variant die heel erg op de Taj Mahal lijkt en natuursteenstunter bied Taj Mahal aan.

Qua werkbladen heb ik diverse leveranciers, steenproject en 123werkbladen benaderd.
Tot nu toe komen natuursteenstuner (4500eu inclusief alles) en steenproject (4550 eu inclusief alles) het voordeligste uit. Steenproject benoemd ook op de site dat "hoeken" en afwijkende maten geen probleem is.
In eerste instantie heb ik de werkblad prijzen opgevraagd voor de onderhandeling, echter denk ik niet dat er met Reddy te onderhandelen valt als ze veel marge proberen te pakken op een werkblad.

Wij hebben onze hoop gevestigd op Reddy, omdat wij lezen dat ze een vrij scherpe prijs geven. Het meedenken was bij Reddy tot nu toe ook het prettigste.

Zou het een optie zijn om de meubels + installatie van de meubels door Reddy te laten doen en het blad+achterwand via steenproject?.

Ik verwacht vandaag / morgen iets van Reddy, keukenloods en Wooning terug te krijgen qua render/offerte idee. Ik zal mijn post bijwerken als ik meer weet.

Extra vraag:
- Denken jullie dat ik alsnog goedkoper/ beter uit zou komen als ik de grens over ga naar duitsland? Omdat de keuken in 2 fases geplaatst zal worden heeft dit denk ik niet mijn voorkeur.
- Scheelt Nobilia en Nolte veel in "feel" en prijs? Wij hebben maar 1 of 2 lades. Mocht de offerte met Nolte aan de hogere kant zijn, is het dan de moeite om her te berekenen met Nobilia?
-

[ Voor 4% gewijzigd door timoli4 op 15-07-2025 15:22 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11

Pater

Terry Tate

Even een update: volgende week zaterdag zitten we bij Ekelhoff in Nordhorn Duitsland om over onze plannen te spreken. Inmiddels de boel gefinetuned wat we willen, ik ben benieuwd waar we op uit gaan komen qua prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK6wRubYpANS_XmIZVUBcZfGO0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gLj86OxokH07ojNznbSOo43V.png?f=fotoalbum_large

Legenda:
1. Hoge kast – 5 binnenlades + opzetkast
2. Hoge kast – vriezer + 1-2 binnenlades + opzetkast
3. Hoge kast – Koel/vriescombinatie + opzetkast
4. Ladekast 80 cm – 2 lades met 1 binnenlade
5. Ladekast 60 cm – 2 lades
6. Wasbakkast 60 cm – met geintegreerd afvalsysteem
7. Vaatwasser XL
8. Ladekast 80 cm – 2 lades
9. Ladekast 80 cm + kookplaat met geintegreerde afzuiging
10. Ladekast 60 cm – 2 lades met 1 binnenlade
11. Ondiepe ladenkast – 2 lades

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:36
Wij hebben de Sigma Pearl Clean Matt aan de keukenmuren. Het valt me toch wat tegen. Sommige spetters krijg ik überhaupt niet weg, maar het is vooral lastig om een vlek weg te halen zonder dat er een 'glansvlek' ontstaat. Oftewel een gepolijst stukje dat onder een bepaalde hoek opvalt.

Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:12:
Wij hebben de Sigma Pearl Clean Matt aan de keukenmuren. Het valt me toch wat tegen. Sommige spetters krijg ik überhaupt niet weg, maar het is vooral lastig om een vlek weg te halen zonder dat er een 'glansvlek' ontstaat. Oftewel een gepolijst stukje dat onder een bepaalde hoek opvalt.

Herkenbaar?
met de zachte kant van een schuursponsje of een katoenen schoonmaakdoekje werkt het beste, dat schuurt niet. dus niet je spierballen gebruiken maar gewoon het water en zeep het werk laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19
Hier een update mbt tot onze keukenavonturen. In januari onze keuken besteld bij een all-in bedrijf. Zij leveren, slopen, stucen, monteren. Een aanspreekpunt en een verantwoordelijkheid.
Woensdag 30 april zou de laatste hand gelegd worden aan de montage en zou alles klaar zijn.

Echter, toen bleek dat er een deel van het werkblad verkeerd was ingezaagd ivm spoelbak, een plint van het werkblad ontbrak en enkele kastdeurtjes licht beschadigd waren.

Er werd direct een tijdelijk ander blad geregeld dus we hebben nu een duo penotti werkblad. Inmiddels leven we midden juli en heb ik eindelijk een datum gekregen dat de laatste spullen gemonteerd kunnen worden (hopen dat het nu wel goed is); namelijk vrijdag 1 augustus!
Deze datum is er overigens gekomen nadat ik al weken lang elke week contact met ze op neem of er al duidelijkheid is. Dat betekent dus dat we 13,5 weken met een keuken hebben gezeten die niet af was.

Verder is er in de communicatie nog veel meer mis gegaan (tussen verkoper en montage afdeling en montage afdeling en ons) en alles natuurlijk pas nadat we betaald hadden (en er deels geleverd was).
En je raadt het al, klachten worden behandeld door de montage-afdeling.

Ik baal hier natuurlijk al even behoorlijk van en vraag me af of ik hier niet meer mee kan dan enkel braaf afwachten. Ik wil ook nu vooral de keuken af hebben. Mensen hier soortgelijks meegemaakt en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Mag ik advies over de koelvriescombi in onze nieuwbouwwoning? Wij zijn met twee volwassenen. Op termijn gezinsuitbreiding.

De keukenverkoper had een koelvriescombi van Etna meegenomen in de offerte: Etna KCS7178NFT. We hebben nu een grotere vrijstaande koelkast met 225L en soms is het al behelpen qua ruimte. De Etna heeft 180L in het koelgedeelte.

Nu kwamen we erop om een grote koelkast van 310L te plaatsen en een inbouwvriezer bij te plaatsen van 95L. De keukenverkoper kwam eerst met budget spul van Etna met energielabel F/E (VS4088 en KKS5178) om het betaalbaar te houden.

Nu is Bosch apparatuur (GIV21AFE0 en KIR81SDD0) geoffreerd voor een meerprijs van € 1.000 tov Etna wat voor mij als erg fors voelt.

Heeft iemand tips? Ik moet deze week de knoop doorhakken ivm plaatsen van de definitieve order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Cheezborger schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 05:44:
Mag ik advies over de koelvriescombi in onze nieuwbouwwoning? Wij zijn met twee volwassenen. Op termijn gezinsuitbreiding.

De keukenverkoper had een koelvriescombi van Etna meegenomen in de offerte: Etna KCS7178NFT. We hebben nu een grotere vrijstaande koelkast met 225L en soms is het al behelpen qua ruimte. De Etna heeft 180L in het koelgedeelte.

Nu kwamen we erop om een grote koelkast van 310L te plaatsen en een inbouwvriezer bij te plaatsen van 95L. De keukenverkoper kwam eerst met budget spul van Etna met energielabel F/E (VS4088 en KKS5178) om het betaalbaar te houden.

Nu is Bosch apparatuur (GIV21AFE0 en KIR81SDD0) geoffreerd voor een meerprijs van € 1.000 tov Etna wat voor mij als erg fors voelt.

Heeft iemand tips? Ik moet deze week de knoop doorhakken ivm plaatsen van de definitieve order.
Als je online prijzen vergelijkt dan is deze combi VS4088 en KKS5178 ca 1200 euro, deze combi GIV21AFE0 en KIR81SDD0 ca 1550. Je kunt je keuken ook zonder deze apparatuur bestellen en aangeven welk type koelkast erin komt, zodat de kast de goede maat heeft. Weet je overigens zeker dat het prijsverschil alleen de apparatuur betreft, of ook de hogere prijs van de kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
crimby schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:25: Mensen hier soortgelijks meegemaakt en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
Je hebt er geen zak meer aan, maar 100% vooraf betalen is bij mij een dealbreker. Juist om dit soort redenen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19
big bang schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:13:
[...]

Je hebt er geen zak meer aan, maar 100% vooraf betalen is bij mij een dealbreker. Juist om dit soort redenen.
Ja er was geen aanbetaling en betalen op de dag van levering, mja net wat te vroeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Toke_gt schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Als je online prijzen vergelijkt dan is deze combi VS4088 en KKS5178 ca 1200 euro, deze combi GIV21AFE0 en KIR81SDD0 ca 1550. Je kunt je keuken ook zonder deze apparatuur bestellen en aangeven welk type koelkast erin komt, zodat de kast de goede maat heeft. Weet je overigens zeker dat het prijsverschil alleen de apparatuur betreft, of ook de hogere prijs van de kasten?
Ik ga denk even bellen om opheldering te vragen. Het gaat alleen om wijziging apparatuur.

Daarnaast heb ik in het nieuwe voorstel nu 3 inbouwapparaten van Bosch. Met een 4e krijg je volgens mij 5 jaar garantie ipv 2.
Dus wellicht raadzaam om de Atag 5-in-1 oven te vervangen voor de Bosch 8 Serie oven.

De Bora Puru geef ik liever niet op voor een Bosch kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Vorige week is bij ons de keuken opgeleverd en zag daarbij voor het eerst de Bora Pure X mat. Was even een gok omdat ik deze nergens in een showroom kon vinden, maar het is echt een fantastische plaat, je ziet er eigenlijk helemaal niks op.

Enige probleem wat ik nog heb is dat er tocht door de plaat komt. De aannemer heeft geen terugslagklep geplaatst in de afvoer naar buiten.

[ Voor 22% gewijzigd door yorroy op 16-07-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-08 18:50
Na weken mee gelezen te hebben, ben ik afgelopen week bij de aangesloten keukenboer van mijn eerste nieuwbouwwoning geweest (LIV Nijmegen). Hier is de volgende offerte uitgekomen. De komende weken ben ik van plan naar andere keukenboeren te gaan om te vergelijken, maar wilde ook om jullie adviezen/inzichten vragen.

Na korting zou deze keuken uitkomen op €9.811

- Dit is de eerste keer dat ik een keuken ga kopen, dus ik vind het lastig inschatten of dit een redelijke prijs is. Wat vinden jullie?
- Daarnaast twijfel ik erover om een plasma luchtreinigingsfilter te nemen, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
- Andere tips zijn altijd welkomAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQlkBeMyKoMBoAoJI1n-Gs6knSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJfo6jq98fdMXaMVr73Q00vO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAnb1eWW-btGOSVCqsFYA2uEhrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAspeIbRT2rKr5pQEKBUHNfh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHlS5_bSIZSjQFxAcM2a1Wmq7sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xEM5Qv2cS30iQ0HQ0M8ZV7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAI9zR8LsQdx2qA-DDHswOX82aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0kQESSwnqp5vML4Y5njcnxA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4DI7EHf8WsfcBqVnmrnl8459iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuMzXNlMrNcf24L2rZeVp43L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkCc3Y99sUYcFHHqw7yQ8gGwffo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPdKGCTQqpgQvUPFXsH1ofqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNQ4ls9QVCm7NSSMjBvvjBhFVNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3Fjx6cB3HlB2NE3ys2IVNUz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2szp5GvRofML7ISRPW62Rh7YAMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWtKCixOuvQPHl30PjJn9ljN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Kompel op 16-07-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
Als ik (als leek) zo naar de opstelling kijk ziet het er voor mijn niet uit als een rare prijs.

Wordt de spoelbak ingevreest of opgelegd? ik zou voor het eerste kiezen, dan heb je geen randen waar water achter kan blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoli4
Hebben mensen ervaring met onderhandelen en kortingen bij Keukensale?
Wat is gebruikelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y79s-u9nrwE6OsVBRKhRGtOnWSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03VUMoSxA5JaektghSA1TOmB.jpg?f=fotoalbum_large

totale offerte prijs 17250 voor een keuken waar niet al te veel apparaten gekocht moeten worden.

Nobilia keuken, greeploos
Ik heb nu alle onderdelen van de factuur online opgezocht en gekeken wat alles kost.
.
Dan kom ik op een kastenprijs (inclusief led verlichting aan de onderkant van de kast) van 8136 euro via https://top-shelf.de/nl.

Voor montagekosten heb ik even 1775 berekend (375 eu per meter).
Quooker opgezocht: 1040,-
Spoelbak dekker 44x44 285,-
ingebouwde ETNA AI752ZT 52cm: 301 euro
Etna VW838CP vaatwasser: 740 euro.

17225-740-301-1040-285-177 = € 4,973.18 ongedefiniërde kosten.
Zou een composiet werkblad+achterwand, rainy dust, evora quartz/ qstone (polished) dit kunnen kosten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFV_sYujPYt45z1ZbDd6UxhLVck=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i2mJCkh04lvXCPeN8Z0M4ca4.png?f=user_large

Ik vraag mij af hoe/ wat ik nog eraf zou kunnen onderhandelen. Dit is nu per mail ontvangen..

[ Voor 4% gewijzigd door timoli4 op 16-07-2025 21:44 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
timoli4 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:42:
Wat is gebruikelijk?

[Afbeelding]

totale offerte prijs 17250 voor een keuken waar niet al te veel apparaten gekocht moeten worden.

Ik heb nu alle onderdelen van de factuur online opgezocht en gekeken wat alles kost.
.
Dan kom ik op een kastenprijs (inclusief led verlichting aan de onderkant van de kast) van 8136 euro via https://top-shelf.de/nl.

Zou een composiet werkblad+achterwand, rainy dust, evora quartz/ qstone (polished) dit kunnen kosten?

[Afbeelding]

Ik vraag mij af hoe/ wat ik nog eraf zou kunnen onderhandelen. Dit is nu per mail ontvangen..
Composiet van Dekker kost volgens mijn informatie zo'n € 450-600 per m2. Jouw blad zou dan bij benadering zo'n € 2.000 kosten.

Wat in jouw berekening nog mist, is de marge van Keukensale. Als je alle kosten bij elkaar optelt, dan kom je op € 14.277 (bij benadering dus). Doe je daar de 'reguliere' 30% marge bij, dan ga je al naar € 18.560. Dan lijkt de huidige prijs niet zo gek.

Daarbij is het natuurlijk wel zo dat hun inkoopprijzen waarschijnlijk lager liggen dan wat jij vindt. In elk geval voor de onderdelen van de keuken zelf.

Weet ook niet in hoeverre je al onderhandeld hebt en wat zij weten over je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoli4
mefjoew schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:19:
[...]

Composiet van Dekker kost volgens mijn informatie zo'n € 450-600 per m2. Jouw blad zou dan bij benadering zo'n € 2.000 kosten.

Wat in jouw berekening nog mist, is de marge van Keukensale. Als je alle kosten bij elkaar optelt, dan kom je op € 14.277 (bij benadering dus). Doe je daar de 'reguliere' 30% marge bij, dan ga je al naar € 18.560. Dan lijkt de huidige prijs niet zo gek.

Daarbij is het natuurlijk wel zo dat hun inkoopprijzen waarschijnlijk lager liggen dan wat jij vindt. In elk geval voor de onderdelen van de keuken zelf.

Weet ook niet in hoeverre je al onderhandeld hebt en wat zij weten over je budget.
Thx voor je reactie! :)

Achterwand is trouwens zeker 70 cm hoog.

Ze weten niks over ons budget en ik heb nog niet onderhandeld.
Ik heb per mail nog wat vragen gesteld over de render, werkbladhoogte etc. Ook geprobeerd te vragen wat ze ongeveer voor het werkblad+achterwand rekenen, ze noemen: ongeveer 5500, na korting.

Ik zag op de render spotjes en in de offerte 2x led moonset. Ik had vermeld dat we graag ingefreesde ledstrip(s) wilde en geen spotjes. Dus ook even nagevraagd of dat dus klopt en wat de verandering met de prijs zou doen. Als alle informatie en de samenstelling klopt, dan lijkt het me de moeite waard om bij elkaar te komen en te onderhandelen. Ik kan echter niet goed vinden in dit topic wat de onderhandel ervaringen zijn bij Keukensale. Ik begrijp namelijk dat bij bijvoorbeeld een een Reddy keukens het 99% vaste prijzen zijn.

Wij willen onze eigen vaatwasser blijven gebruiken, dus de vaatwasser (Etna VW838CP) moet er ook nog af. Online zie ik prijzen van 800 euro, dus die kan ik misschien zo van de offerte aftrekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
timoli4 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:59:
[...]

Thx voor je reactie! :)

Achterwand is trouwens zeker 70 cm hoog.

Ze weten niks over ons budget en ik heb nog niet onderhandeld.
Ik heb per mail nog wat vragen gesteld over de render, werkbladhoogte etc. Ook geprobeerd te vragen wat ze ongeveer voor het werkblad+achterwand rekenen, ze noemen: ongeveer 5500, na korting.

Ik zag op de render spotjes en in de offerte 2x led moonset. Ik had vermeld dat we graag ingefreesde ledstrip(s) wilde en geen spotjes. Dus ook even nagevraagd of dat dus klopt en wat de verandering met de prijs zou doen. Als alle informatie en de samenstelling klopt, dan lijkt het me de moeite waard om bij elkaar te komen en te onderhandelen. Ik kan echter niet goed vinden in dit topic wat de onderhandel ervaringen zijn bij Keukensale. Ik begrijp namelijk dat bij bijvoorbeeld een een Reddy keukens het 99% vaste prijzen zijn.

Wij willen onze eigen vaatwasser blijven gebruiken, dus de vaatwasser (Etna VW838CP) moet er ook nog af. Online zie ik prijzen van 800 euro, dus die kan ik misschien zo van de offerte aftrekken?)
Het helpt in elk geval als je laat blijken dat je je hebt verdiept in alles. Bijvoorbeeld door die aanname over de prijsaftrek van de vaatwasser te noemen. Daarnaast zou ik dan iets doen als 'ik kom hier eigenlijk met een budget van 13K (ik noem even een dwarsstraat), hoever kunnen jullie me daarin nog tegemoetkomen?' En als je dan de prijs op niveau hebt, dan kan je nog onderhandelen over wat upgrades (dit zijn vrij algemene tips, maar werkt ook in de praktijk best goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timoli4
mefjoew schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:06:
[...]

Het helpt in elk geval als je laat blijken dat je je hebt verdiept in alles. Bijvoorbeeld door die aanname over de prijsaftrek van de vaatwasser te noemen. Daarnaast zou ik dan iets doen als 'ik kom hier eigenlijk met een budget van 13K (ik noem even een dwarsstraat), hoever kunnen jullie me daarin nog tegemoetkomen?' En als je dan de prijs op niveau hebt, dan kan je nog onderhandelen over wat upgrades (dit zijn vrij algemene tips, maar werkt ook in de praktijk best goed).
Hier heb ik wel wat aan ter inspiratie, bedankt!
Is het raar om zo'n gesprek te voeren en als ze zakken dan alsnog niet te tekenen en er even over na te denken thuis?

Kijk het blijft Nobilia, en we zijn nog aan het wachten of een aantal offertes van bijv. een Nolte en Hacker keuken bij 2 andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
timoli4 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Is het raar om zo'n gesprek te voeren en als ze zakken dan alsnog niet te tekenen en er even over na te denken thuis?

Kijk het blijft Nobilia, en we zijn nog aan het wachten of een aantal offertes van bijv. een Nolte en Hacker keuken bij 2 andere partijen.
Raar of niet raar, alles kan in de handel. Maar handel is wel een kwestie van gunnen. Als ik als verkoper mee zou gaan met de klant en hij gaat daarna weer piepen gaat de gunfactor iig niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
  • Laatst online: 11-09 21:57
Ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Edit: members only lukt me niet dus ik sla even over.

[ Voor 97% gewijzigd door Eclipse88 op 17-07-2025 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:49:
Ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Edit: members only lukt me niet dus ik sla even over.
Je gebruikt deze haken [ ] en dan begin je met mo ertussen (zonder spaties) je sluit af met /mo tussen die haken ook weer zonder spaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eclipse88
Members only:

Oké gelukt!

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Apparatuur van AEG, kookplaat van Neff, paar kasten van houtfineer (zeg ik dat goed? In ieder geval de duurdere variant).
Blad is composiet, quooker en spoelbak rose goud. Recht stuk, kookeiland, koffiecorner.
We hebben twee afspraken van 2,5 uur gehad want het was een beetje een aparte ruimte, die keukenruimte in ons nieuwe huis. Onze huidige keuken is ook van deze winkel.
26.000 euro inclusief montage.

Members only:

[ Voor 98% gewijzigd door Eclipse88 op 17-07-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:20:
***members only***

Oké gelukt!

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Apparatuur van AEG, kookplaat van Neff, paar kasten van houtfineer (zeg ik dat goed? In ieder geval de duurdere variant).
Blad is composiet, quooker en spoelbak rose goud. Recht stuk, kookeiland, koffiecorner.
We hebben twee afspraken van 2,5 uur gehad want het was een beetje een aparte ruimte, die keukenruimte in ons nieuwe huis. Onze huidige keuken is ook van deze winkel.

***members only***
Beetje vreemde opstelling zo op het eerste gezicht, heb je een plattegrond van de ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eclipse88
SquareOne schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:35:
[...]

Beetje vreemde opstelling zo op het eerste gezicht, heb je een plattegrond van de ruimte?
Heb ik! Ik denk dat dan direct duidelijk wordt waarom de opstelling vreemd lijkt, de ruimte is namelijk ook wat vreemd.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:52
Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:54:
[...]

Heb ik! Ik denk dat dan direct duidelijk wordt waarom de opstelling vreemd lijkt, de ruimte is namelijk ook wat vreemd.

***members only***
Ga je de eettafel in het woongedeelte doen? Want dit barretje is niet voldoende, lijkt me?

Ik zit vooral naar de deur te kijken. Ik zou overwegen om die aan de andere kant te laten scharnieren. Of mogelijk zelfs helemaal omkeren, de gang in. Die deur zou mij gaan irriteren, denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eclipse88
BBBrt schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:00:
[...]

Ga je de eettafel in het woongedeelte doen? Want dit barretje is niet voldoende, lijkt me?

Ik zit vooral naar de deur te kijken. Ik zou overwegen om die aan de andere kant te laten scharnieren. Of mogelijk zelfs helemaal omkeren, de gang in. Die deur zou mij gaan irriteren, denk ik :)
Leuke vraag en klopt! Dit barretje is vooral leuk voor de kinderen om aan te zitten tijdens het koken; de eettafel doen we in de woonkamer want die meiden van ons tekenen graag de hele dag.

De deur omdraaien vind ik een hele slimme opmerking trouwens, dat zal denk ik veel irritatie schelen. Zet ik op ons lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:54:
[...]

***members only***
Kun je die muur tussen keuken en woonkamer weghalen? Dan kun je de lange wand (rechts) gebruiken voor de keuken. Lijkt me een stuk praktischer in te delen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Mad Marty schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:17:
[...]

Kun je die muur tussen keuken en woonkamer weghalen? Dan kun je de lange wand (rechts) gebruiken voor de keuken. Lijkt me een stuk praktischer in te delen.
Nee, jammer genoeg niet. Hebben we uitgezocht maar bleek constructie-technisch niet mogelijk.

Zal hieronder trouwens nog even de Funda link zetten:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:21:
[...]

Nee, jammer genoeg niet. Hebben we uitgezocht maar bleek constructie-technisch niet mogelijk.

Zal hieronder trouwens nog even de Funda link zetten:

***members only***
Mooi huis! Ik vind de huidige indeling ook niet gek. Zaten de rechte delen in de praktijk te dicht op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Toke_gt schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Mooi huis! Ik vind de huidige indeling ook niet gek. Zaten de rechte delen in de praktijk te dicht op elkaar?
Je slaat de spijker op zijn kop! Het voelde allemaal net te krap aan vonden wij, het kon wel, maar niet op een prettige manier. Zo zijn we op deze indeling gekomen. Liefst hadden we het lange deel op de muur er tegenover gehad maar dat werd een probleem met de leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-08 11:14
Recent bij Keukenloods geweest voor het uitzoeken van een keuken. Is voor ons de eerste keer dat we een keuken uitzoeken. We hadden ons oog laten vallen op een pronorm front. De keuken die is uitgezocht bestaat uit een hoge kastenwand met koffiecorner. Daartegenover in parallele opstelling een werkgedeelte met kookplaat, wasbak en vaatwasser.
Het werkblad een composietblad , Molino gepolijst

De offerte kwam op 32709 euro

Keuken meubelen 17080.
Apparatuur (Bosch) 10997
Keukenblad 4617

Netto na afronding korting 25345 ex montage a 2000 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rjfJT6fbfJi91TW1ayc11LM7eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8jp59tUKszVsG8tkRKyqH4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keoNEvPyBdmLgGVw6FtXGlrOo7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhWgre46ZIf2hBbzKIaD8GI2.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww2jPlTRO--E44hJV9Z3HHLivIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndqJodZrwq9WExVwLlJmXzqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DomZxzn-KnU6w32owfhsWUM4p10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7nFAPR2UGUJCMhiHQQOiTXM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYvP9IH9Ym4_3Qn0N8IAg9jjeHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkvA4xzyFeIu1PTFyRbCij9O.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is jullie mening rondom de prijsstelling. We gingen de winkel binnen met het idee voor 20k een keuken uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:48
Eclipse88 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:42:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop! Het voelde allemaal net te krap aan vonden wij, het kon wel, maar niet op een prettige manier. Zo zijn we op deze indeling gekomen. Liefst hadden we het lange deel op de muur er tegenover gehad maar dat werd een probleem met de leidingen.
Als je het lange gedeelte technisch wel aan de lange wand had kunnen zetten hoelang had je dat gedeelte dan gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
IamBait schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:34:
[...]

Als je het lange gedeelte technisch wel aan de lange wand had kunnen zetten hoelang had je dat gedeelte dan gewild?
Goede vraag, daar zijn we verder niet echt op door gegaan. Dan had het nog een keuken in een soort L vorm kunnen zijn met een barretje eraan vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
timoli4 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Het ligt eraan hoe je de onderhandeling brengt. Als je het presenteert alsof je bij de juiste prijs akkoord gaat, dan is het gek. Als je van tevoren aangeeft dat je er sowieso over na moet denken, dan is dat je goed recht. Je kunt bijvoorbeeld ook, als je alleen bent, aangeven dat je het thuis nog wilt bespreken. Of aangeven dat je, zoals werkelijk het geval is, nog wacht op wat andere offertes en die wilt meenemen ter vergelijk. En dat je bij hen hetzelfde budget aangeeft als uitgangspunt.

Idee is dat je de verkoper in beweging krijgt, zonder al je kaarten prijs te geven. En gunfactor is fijn, maar onderaan de streep wil die verkoper gewoon verkopen en weet hij over twee weken echt niet meer wie jij nu precies bent hoor.
***members only***

Oké gelukt!

***members only***
Je hebt nu alleen 'Zo?' voor members only gemaakt. Je moet je bericht beginnen met [ mo ] en pas helemaal onderaan [ /mo ] zetten (maar dan zonder de spaties voor en na 'mo').

En inhoudelijk: zou de koffiecorner zelf weglaten (koffiemachine gewoon naast je spoelbak) en aan die muur een hoge kast doen met daarin de oven. Huidige plek lijkt mij weinig praktisch. Heb je met deze opstelling trouwens voldoende bergruimte?
rssikkel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:15:
Recent bij Keukenloods geweest voor het uitzoeken van een keuken. Is voor ons de eerste keer dat we een keuken uitzoeken. We hadden ons oog laten vallen op een pronorm front. De keuken die is uitgezocht bestaat uit een hoge kastenwand met koffiecorner. Daartegenover in parallele opstelling een werkgedeelte met kookplaat, wasbak en vaatwasser.
Het werkblad een composietblad , Molino gepolijst

De offerte kwam op 32709 euro

Keuken meubelen 17080.
Apparatuur (Bosch) 10997
Keukenblad 4617
In het kader van werkruimte, zou ik overwegen om spoelen (spoelbak en vaatwasser) naar je kastenwand te verplaatsen en daarvoor één hoge kast op te offeren. Je kunt dan aan de andere kant je kook- en werkruimte creëren.

Qua prijsstelling lastig te zeggen, omdat je bij apparatuur natuurlijk ook je wijnkoeler hebt. Heb recent wel uitgezocht dat composiet zo'n € 450-600 per m2 lijkt te kosten, dus misschien dat in elk geval daar nog wat ruimte zit in je prijs. Vraag is natuurlijk ook waar jouw 'korting' vanaf is gegaan, aangezien je al met zo'n 7K bent gezakt.

[ Voor 32% gewijzigd door mefjoew op 18-07-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoli4
timoli4 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:42:
Wat is gebruikelijk?

[Afbeelding]

.

[Afbeelding]

Nu ook een offerte van Reddy binnen. 16800 excl. montage die worden apart door een vaste zzp monteur berekend, ik heb wel om een richtindicatie gevraagd. Het tekenen duurde een stuk langer vanwege de gekke hoek in onze keuken. Maar ik vindt dat ze goed hun best hebben gedaan. Echter loop het blad nu niet door op de achterwand, maar dat kan een render ding zijn. (hopelijk is die dus wel meegerekend in de offerte...). Er is nu ook met een keramiek gerekend (we willen composiet), maar volgensmij had hij gezegd even een blad te selecteren van ongeveer dezelfde prijsklasse als Evora quartz/qstone premium van dekker. Helaas zijn de kosten niet gesplitst in de offerte, dus ik weet niet de prijzen voor de apparte groepen (meubels, werkblad, apparatuur, accessoires)

Members only:

Dit is dus nu een Nolte keuken, hiermee hebben we dus een 90 en 60 cm lade en is de 30cm prullenbaklade naast de vaatwasser in de hoek gekomen, iets wat wij erg goed vinden. Stel dat de montage kosten 1500 zijn, dan kom ik op een totaalprijs van 18300 euro uit en dat terwijl we alleen een een afzuig, en quooker+spoelbak kopen aan extra's. De kookplaat, vaatwasser en koelkast, oven hergebruiken we. De totaalprijs valt ons eigenlijk tegen.

Reddy had aangegeven dat we ook zelf apparatuur mogen kopen, de monteur zet deze erin mits nieuw in doos, ongebruikt apparatuur. Misschien kunnen we daar nog 200 euro mee besparen op de Quooker Fusion Square Chroom met Combi+ 2.2 reservoir. Omdat we niet weten wat het werkblad/achterwand kost, weten we ook niet of de prijs van steenproject/ keukenbladen.shop een stuk voordeliger is met de genoemde 4566,- (=inclusief meten, plaatsen).

Wat vinden jullie lezers ervan?
Nog tips?

Ik wil er eigenlijk achter komen wat de meubels, blad, apparatuur los zouden kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
timoli4 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:27:

Ik wil er eigenlijk achter komen wat de meubels, blad, apparatuur los zouden kosten...
Dan vraag je toch om een gespecificeerde offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 07:52
Mede-tweakers,

We zijn nu in de afrondende fase voor het tekenen van de offerte van de keuken. Bij het apparatuur zit ik echter nog te twijfelen tussen de Bosch accentline of de Siemens studioline. Functioneel is het veel van hetzelfde, de prijsklasse ook.

De grootste reden waarom ik twijfel is het touchscreenscherm. Bij Siemens is dit standaard een groot scherm, bij Bosch is dit niet het geval. Alleen de duurste variant heeft dan een ''groot'' scherm, alle andere heeft alleen de digitale bedieningsring (bijvoorbeeld de https://www.bosch-home.nl...nuizen/bakovens/HSG936AB1).

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de digitale bedieningsring hebben en of jullie een ''groter'' scherm missen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:52
TalkingCarrot schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:01:
Mede-tweakers,

We zijn nu in de afrondende fase voor het tekenen van de offerte van de keuken. Bij het apparatuur zit ik echter nog te twijfelen tussen de Bosch accentline of de Siemens studioline. Functioneel is het veel van hetzelfde, de prijsklasse ook.

De grootste reden waarom ik twijfel is het touchscreenscherm. Bij Siemens is dit standaard een groot scherm, bij Bosch is dit niet het geval. Alleen de duurste variant heeft dan een ''groot'' scherm, alle andere heeft alleen de digitale bedieningsring (bijvoorbeeld de https://www.bosch-home.nl...nuizen/bakovens/HSG936AB1).

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de digitale bedieningsring hebben en of jullie een ''groter'' scherm missen. Thanks!
Ik zou dan even de tijd nemen om wat keukenwinkels af te gaan, zodat je ze zelf kunt testen. En wat handig is, verschilt per gebruiker.
Wij hebben nu een AEG met touchscreen en ik vind hem echt dramatisch werken. En niet door kwaliteit van het scherm, maar doordat het gewoon allemaal heel ondoordacht is. Je moet echt 10 handelingen doen voordat je de simpelste magnetron of ovenacties aan de praat hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
BBBrt schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:06:
[...]

Ik zou dan even de tijd nemen om wat keukenwinkels af te gaan, zodat je ze zelf kunt testen. En wat handig is, verschilt per gebruiker.
Wij hebben nu een AEG met touchscreen en ik vind hem echt dramatisch werken. En niet door kwaliteit van het scherm, maar doordat het gewoon allemaal heel ondoordacht is. Je moet echt 10 handelingen doen voordat je de simpelste magnetron of ovenacties aan de praat hebt :)
Wellicht dat ik voor het idee nogmaals ga kijken. Op zich vond ik beide wel lekker werken, maar heb ergens toch een beetje FOMO( :+ ) dat ik spijt ga hebben dat ik voor de Bosch ga ipv de Siemens. Daarom dat ik wat ervaringen zoek van mensen die al Bosch hebben.

In de winkel zie je, voel en merk je een hoop, maar uiteindelijk is het toch even een moment opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Mede-tweakers,

Wij hebben de Siemens en ik vind het top werken. Ik kies meestal voor het product op het scherm en druk dan op start. Weet meestal niet eens hoe heet of lang iets moet. Tot nu toe erg tevreden. Ik denk 3 of 4 keer drukken en start. Let er wel op dat ze gelijk zijn. Wij hadden eerst een combi oven erbij besteld die kennelijk ergens iets anders was qua uiterlijk. Had ik niet gezien op de fotos. Zeker als je meerdere ovens naast elkaar of boven elkaar hebt. Zij kunnen je daar wel bij helpen lijkt me. Wij hebben de apparatuur separaat gekocht. Los daarvan, looks tellen ook. Ik vind die schermpjes gewoon mooi 🤣. We hebben voor de reguliere oven een pyrolyse variant genomen, de oven magnetron niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Davidrrr op 19-07-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
En als we dan toch bezig zijn. Wat vinden jullie van de offerte? Voor ons gevoel een redelijke prijs. Het blad is duur, maar we hebben dan ook veel m2 als blad. Op de apparatuur maken ze in de huidige offerte te veel marge, hierover gaan we nog onderhandelen en heb ik dus niet meegenomen in onderstaande totaalprijs.

We zoeken niet naar de laagste prijs, maar gewoon een nette prijs waar beide partijen plezier van hebben.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Mede-tweakers,

Mijn ervaring is dat de analoge bedieningsring van Bosch zeer fijn en bovendien vooral snel werkt. Je scrolt er als het ware mee door het menu en nadat je een keuze hebt gemaakt gebruik je het meteen voor het instellen van bijvoorbeeld de temperatuur.

Ik verwacht dat de digitale variant daar niet voor onderdoet. Voor mijn nieuwe keuken staat vooralsnog een Bosch oven geselecteerd. Echter, ik vermijd nu bewust de accent of exclusive lijn, want dat zijn nagenoeg exact dezelfde ovens als de reguliere variant, op het frontje en in 1 geval het display na. De duurste variant heeft inderdaad een iets grotere display. Alleen je betaald daar ook wel flink voor. De witgoed zaken geven ook minder korting op de accent of exclusieve lijn. In mijn onderzoek 10-20% maximaal. Op de reguliere lijn loopt dat op richting de 50-35%.

Siemens is exact hetzelfde. Op het frontje en display na. En daarbij het kleurgebruik. Bosch is rood. Siemens is blauw. Met zo'n vierkante display ga je dus op een reguliere manier door het menu met pijltjes toetsen. Wat minder snel werkt dan een digitale bedieningsring.

Verder, die 10+ menu opties. Leuk op papier. Maar in de praktijk gebruik je steeds dezelfde en het is dan fijn dat je die snel ingesteld krijgt. Kijk vooral daarna. En laat je niet gek maken. Want hun hele assortiment is zo ingesteld dat je denkt dat zo'n accent line meer premium is etc.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09 08:11
***members only***

Oké gelukt!

***members only***
Leuke, maar ook uitdagende ruimte voor een keuken!
Qua indeling zou ik wel iets anders overwegen. Als je de loopruimte tussen de koffienis en het werkblad aan de krappe kant vindt, kun je de koffienis eventueel inkorten naar bijvoorbeeld 50 cm.
Op die manier creëer je denk ik een indeling die praktischer werkt dan allemaal losse onderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A9g6YtT3y0nrj1jUmG3mlMv8j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K5VOhhvLGBB2TLZhH28aNvd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOPSbrNto1BK_ofo6Fl-gQWJhZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6K3wAREfWyybDOadFT3Q1ej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWWzESWFfJitigfzG93lPOP4o7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTQnMZqQsthlP6Gw1wmZajCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CimooZ1hXRhns3Nz-m9kgYCndxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEOD2eBejfFBBcTBQ4cJEp6v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjOzSbaqHcsIL3xFC64Hw6YTx0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XolHJ32fieJ6MkNrwMwfcFe5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mede-tweakers,

ik heb bij vrienden en familie beiden wel eens gebruikt. ik vind het allebei echt vreselijk werken, persoonlijk vind ik knoppen veel handiger, maar helaas bestaat dat niet meer.
de touchscreen met het grote scherm reageert vaak niet goed op mijn aanraking, heb hetzelfde met de kookplaat. het scherm is wel ook nog goed af te lezen als je de oven onder je werkblad hebt, je hoeft dan niet op je knieën om de instellingen te lezen. dat laatste heb je bij de ring dan weer niet, onder het werkblad moet je echt wel bukken om de setting te kunnen zien. en er staat vaak een lap tekst die wegvalt aan de zijkanten, die je dus niet helemaal kunt lezen. en ik kan met mijn artritis-handen helaas niet voldoende druk houden op die ring om hem zo rond te kunnen draaien dat hij niet steeds terugspringt. bij deze keuze zou ik persoonlijk voor de touchscreen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:10
Ik ben ook kamp knoppen!
We heb en nu een siemens combi ding onder het werkblad en hoevaak ik of de kinderen wel niet perongeluk de oven aanzet of erger de functie wijzig..
Laats ovenbolletjes veranderd in een rookbom nadat de heteluchr functie perongeluk was veranderd in de magentronfunctie.

De laatste die ik heb gezien met draaiknoppen was een Smeg. 100% zeker dat wij de huidige op den duur ook gaan vervangen voor 1 met draaiknoppen.

Welke speciale feautures gebruiken jullie?
Wij eigenlijk nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:14
Mede-tweakers,

Ook Siemens heeft 3 verschillende formaten display. Het goedkoopste model heeft zelfs nog toetsen langs het display om door het menu te bladeren. Vind ik persoonlijk een groot voordeel tov. het rondje van Bosch.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Rijkelijk voorbarig, want ik moet het appartement nogl bezichtigen. Maar dat doe ik altijd zo: als ik daar sta, zie ik mijn ontwerp, net als wat Britta van Egmond van Kopen of Slopen met VR laat zien. En als het niet dit appartement wordt: voor het volgende geldt ongeveer hetzelfde

Ik zit te dubben: als ik op Pinterest naar keukens zonder bovenkasten kijk, hangt daar vaak een plank boven. Als je tegels boven aanrecht hebt, snap.ik dat. Maar wat je daar bovenop zet, is in mijn ogen rommel en dat stoort me. Mijn stijl is strak en minimalistisch.
Praktisch gezien zijn bovenkasten wel beter, wegens leeftijd en moeite met bukken. Maar wellicht kan ik de hele handel kwijt in een hoge kast extra. Ik heb nu ook maar 2 bovenkasten. Achter de twee middelste deuren zit de inbouwafzuigkap. Volgende keuken wordt: kookplaat met geïntegreerde afzuiging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4gx2ZB3gLMr9wqphGmUx5hI-rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sfPP3P3HPijCGFcMmKRPzqQ.jpg?f=fotoalbum_large

In het appartement dat ik ga bezichtigen komt een hoekopstelling. Eiland/schiereiland uitgesloten.
Ik heb nu.dit als voorlopige opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERSfunXMgenNSdxEV5N85Av0kmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwkpIzTOi9dYE32yyQhX6SOK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ8Yn6bK_3KJsaLnYXyN21ssIj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae4RvCXEssTcPujjUiv6mL7E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ9NL-KEp8GAAVHJHc37WgikHGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMKBy2WSATZNLbBsLkKR5RaO.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dan zonder planken en afzuigkap
Rechtermuur is 3 meter. Links zelf te bepalen
Nog een vraag: wat kies ik voor de achterwand? Speciale verf, die je zo nodig over kunt schilderen?

Dan komt ook nog de kleur. Ik heb veel kleur qua meubels: olijf en aubergine bank en een heel donkere eiken eettafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncBeXogJYYutzC0Q110d-Sf5Vv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncLGZiiYJjj9Uu1aRuMjW7Qo.jpg?f=fotoalbum_large

Daar past geen wit bij. Ik heb nu zandkleur en ben dat na 2 jaar al.beu. Ik vind het saai.
Ik vind donker hout in principe mooi, maar heb dan wel al veel kleuren hout in 1 kamer.
Diep donkere eiken eettafel staat bij de keuken, maar verder lichte pvc vloer, ietwat vergeeld houten servieskast (minder bovenkastjes nodig), en licht eiken dressoir, tv-meubel en bijzettafel.
Zwart is misschien te nadrukkelijk aanwezig? Groen wordt teveel groen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Chaki schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:11:
Rijkelijk voorbarig, want ik moet het appartement nogl bezichtigen. Maar dat doe ik altijd zo: als ik daar sta, zie ik mijn ontwerp, net als wat Britta van Egmond van Kopen of Slopen met VR laat zien. En als het niet dit appartement wordt: voor het volgende geldt ongeveer hetzelfde

Ik zit te dubben: als ik op Pinterest naar keukens zonder bovenkasten kijk, hangt daar vaak een plank boven. Als je tegels boven aanrecht hebt, snap.ik dat. Maar wat je daar bovenop zet, is in mijn ogen rommel en dat stoort me. Mijn stijl is strak en minimalistisch.
Praktisch gezien zijn bovenkasten wel beter, wegens leeftijd en moeite met bukken. Maar wellicht kan ik de hele handel kwijt in een hoge kast extra. Ik heb nu ook maar 2 bovenkasten. Achter de twee middelste deuren zit de inbouwafzuigkap. Volgende keuken wordt: kookplaat met geïntegreerde afzuiging.
[Afbeelding]

In het appartement dat ik ga bezichtigen komt een hoekopstelling. Eiland/schiereiland uitgesloten.
Ik heb nu.dit als voorlopige opties:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar dan zonder planken en afzuigkap
Rechtermuur is 3 meter. Links zelf te bepalen
Nog een vraag: wat kies ik voor de achterwand? Speciale verf, die je zo nodig over kunt schilderen?

Dan komt ook nog de kleur. Ik heb veel kleur qua meubels: olijf en aubergine bank en een heel donkere eiken eettafel.
[Afbeelding]

Daar past geen wit bij. Ik heb nu zandkleur en ben dat na 2 jaar al.beu. Ik vind het saai.
Ik vind donker hout in principe mooi, maar heb dan wel al veel kleuren hout in 1 kamer.
Diep donkere eiken eettafel staat bij de keuken, maar verder lichte pvc vloer, ietwat vergeeld houten servieskast (minder bovenkastjes nodig), en licht eiken dressoir, tv-meubel en bijzettafel.
Zwart is misschien te nadrukkelijk aanwezig? Groen wordt teveel groen ...
Ik schat in dat antraciet mooi uitkomt bij jouw meubels en vloer? Die kleur heb je al op je voorbeelden. Zwart is vaak nogal hard, de rest van je interieur vraagt om een rustige tegenhanger. Omdat je keuken aan je kamer grenst/in je kamer staat(?), vind ik antraciet ook wel mooi wegvallen. Wit is dan bijvoorbeeld veel te aanwezig en ook te afwijkend als keuken. Dus zoek het in donkere, rustige kleuren.
Meer hout zou ik ook niet doen, zeker niet als je ook een houtpatroon in je vloer hebt.
Van de opties die je geeft lijkt de onderste keuken de meeste ruimte in werkblad te bieden. Qua indeling spreekt die mij ook het meeste aan. Zo’n plank hoef je niet vol te zetten natuurlijk, enkel wat potjes met kruiden en/of glazen potten met pasta/rijst/bloem houdt het beeld ook rustig. Heel andere optie als je de ruimte toch niet nodig hebt: een mooi kunstwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:24:
[...]

Ik schat in dat antraciet mooi uitkomt bij jouw meubels en vloer? Die kleur heb je al op je voorbeelden. Zwart is vaak nogal hard, de rest van je interieur vraagt om een rustig tegenhanger. Omdat je keuken aan je kamer grenst/in je kamer staat, vind ik antraciet ook wel mooi wegvallen. Wit is dan bijvoorbeeld veel te aanwezig en ook te afwijkend als keuken. Dus zoek het in donkere, rustige kleuren.
Meer hout zou ik ook niet doen, zeker niet als je ook een houtpatroon in je vloer hebt.
Van de opties die je geeft lijkt de onderste keuken de meeste ruimte in werkblad bieden. Qua indeling spreekt die mij ook het meeste aan. Zo’n plank hoef je niet vol te zetten natuurlijk, enkel wat potjes met kruiden en/of glazen potten met pasta/rijst/bloem houdt het beeld ook rustig. Heel andere optie als je de ruimte toch niet nodig hebt: een mooi kunstwerk.
De andere 2 hebben inderdaad weinig werkruimte. Hoge kasten rechts (nummer 3) heeft misschien ook als voordeel dat je die niet direct ziet als je binnenkomt. Ik heb dan wel die derde hoge kast niet. Misschien beter toch bovenkastjes aan de rechterkant dan. Daar kijk je dan bij binnenkomst ook niet meteen tegenaan.
Ik heb nog maar 1 plank gevonden die rustig oogt. Van mij mag daar dan 1 hangplantje op. Het mooie eraan is de achterwand, maar bij mij eindigt die dan halverwege de kamer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANFARFVe6WtG600ntRQ6SfBJfzo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/77RIO72FEnpjk4wvPHNM5Tpf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyfJ7gVClkM3WmrmG7J24ZL2uHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzEA3tSEFs4W8muHj0lCIe1k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Chaki schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:13:
[...]

De andere 2 hebben inderdaad weinig werkruimte. Hoge kasten rechts (nummer 3) heeft misschien ook als voordeel dat je die niet direct ziet als je binnenkomt. Ik heb dan wel die derde hoge kast niet. Misschien beter toch bovenkastjes aan de rechterkant dan. Daar kijk je dan bij binnenkomst ook niet meteen tegenaan.
Ik heb nog maar 1 plank gevonden die rustig oogt. Van mij mag daar dan 1 hangplantje op. Het mooie eraan is de achterwand, maar bij mij eindigt die dan halverwege de kamer [Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou daar dan nog een heel ondiepe kast (meer boekenkast) naast kunnen plaatsen voor de overgang. Mooie achterwand wel! Ik vind het houtwerk ook erg mooi, maar dan moet je je vloer daarop aanpassen, zodat het niet botst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Je zou daar dan nog een heel ondiepe kast (meer boekenkast) naast kunnen plaatsen voor de overgang. Mooie achterwand wel! Ik vind het houtwerk ook erg mooi, maar dan moet je je vloer daarop aanpassen, zodat het niet botst.
Qua kleur past het wel bij mijn tafel. Maar misschien toch teveel donker hout bij elkaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukqJVn0T8g1cAycVDDe-Ap27hF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xLEBbvHRHVY84uA5rEuJBOa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Is EUR14.700 een beetje een nette prijs voor deze keuken incl montage? Ik vind het ontwerp mooi maar schrok toch wat van de prijs wetende dat het werkblad en achterwand de (denk ik goedkoopste) optie is die ze aanbieden. (werkblad Greengridz Easy 32mm toplaminaat, achterwand MDF). Ook qua apparatuur hebben wij geen dure wensen aangegeven. De kasten zijn verder van Häcker Concept 130.

De aansluitpunten zijn verder allemaal al op de goede plek en er is geen bestaande keuken of iets dergelijks dus geen demontage etc.

Apparatuur
  • Oven: Electrolux KOFFP46BK
  • Koelvries: Electrolux LNS5LE18S
  • Kookplaat met afzuiging: Electrolux KCC83480I
  • Vaatwasser: Electrolux KEAF7200L/
  • Quooker Pro 3 (Fusion Round, RVS)
  • Mira stopcontactdriehoek
Heb wel een bijlage met meer details (geen prijzen per los onderdeel), dus als die nog relevant zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsFu3uMx8lB-tkCtAUx1m_oUVFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbis5Y2krCPDuG7lmA6crs3x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J715r51xAuiAO8dK509AKl3A5-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DuchSMwbGHmhU1iOPK0YA3vz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door cs-tweak op 20-07-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinchento
  • Laatst online: 01-09 21:51
Beste keuken-experts van Tweakers,

Vraagje: of jullie a.d.h.v. foto's kunnen zien wat voor keuken het is (merk, waar te verkrijgen, enz.)?
Vrouwlief heeft een keuken gezien op Funda en wil precies hetzelfde. Dus ik dacht, even hier proberen.

En ja, de beste optie is gewoon aanbellen en brutaal vragen waar de keuken vandaan komt, maar die optie bewaar ik nog even.

weet inmiddels wat het was, kvik.

[ Voor 65% gewijzigd door vinchento op 22-07-2025 21:48 ]

Pagina: 1 ... 519 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1