Ik ben aan het uitzoeken naar de mogelijkheden van onze keuken.
Onze woning heeft een schuine muur waar een keuken zit. De keuken vinden wij erg klein. Ondanks dat de keuken maar 5 of 6 jaar oud is, willen we deze vervangen voor extra werkblade en onze eigen smaak te creëren.
Wij willen de vaatwasser, samsung combi-oven, siemens gas-op-glas en koelkast overzetten naar een nieuwe keuken. De afzuigkap gaan we niet hergebruiken. We willen een afzuigsysteem met plasmafilter verwerken in de bovenrij kasten.
Het idee is dat we een L-vormige keuken maken, maar dan niet met een hoek van 90 graden.
De hoek is ongeveer 145 graden.
De meeste zaken willen deze keuken in fases doen.
Eerst de meubels, dan het werkblad inmeten en daarna installeren. Ik kan me dit goed voorstellen bij deze keuken en dat is voor ons in principe geen probleem. Wij willen het werkblad (composiet) door laten lopen op de achterwand (ongeveer 70 cm hoog). Dit maakt dat het werkblad en achterwand al een grote kostenpost gaan worden.
Het idee van links naar rechts:
Vaatwasser, spoelbak met quooker, passtuk, 60 cm kast met deurtje, 80 cm lade, inbouw oven met kookplaat, 30cm lade met 43L afvalbak. Inbouw koelvrieskast.
Bovenrij:
Bovenste rij: 39 hoog kasten, even diep als de koelkast. push-to-open
rij eronder in warme houtlook: ondiepe kastenrij, 39 bij 35? Met ingefreesde verlichting. greeploos openen.
Wij kiezen er bewust voor dat de koelvrieskast rechts staat, zodat de bovenrijkasten niet in het "niks"eindigt en dat vanaf de zijkant er gek uitziet. We willen een soort hoge nis creëren.
Wat vinden jullie van het idee?
Er lopen diverse offertes en gesprekken.
Reddy (nolte)
Wooning (kwam er later pas achter dat het DMG is)
Keukenloods
Keukensale
Werkblad: iets wat op Taj Mahal/ Mahon composiet lijkt.
Steenproject Heeft een variant die heel erg op de Taj Mahal lijkt en natuursteenstunter bied Taj Mahal aan.
Qua werkbladen heb ik diverse leveranciers, steenproject en 123werkbladen benaderd.
Tot nu toe komen natuursteenstuner (4500eu inclusief alles) en steenproject (4550 eu inclusief alles) het voordeligste uit. Steenproject benoemd ook op de site dat "hoeken" en afwijkende maten geen probleem is.
In eerste instantie heb ik de werkblad prijzen opgevraagd voor de onderhandeling, echter denk ik niet dat er met Reddy te onderhandelen valt als ze veel marge proberen te pakken op een werkblad.
Wij hebben onze hoop gevestigd op Reddy, omdat wij lezen dat ze een vrij scherpe prijs geven. Het meedenken was bij Reddy tot nu toe ook het prettigste.
Zou het een optie zijn om de meubels + installatie van de meubels door Reddy te laten doen en het blad+achterwand via steenproject?.
Ik verwacht vandaag / morgen iets van Reddy, keukenloods en Wooning terug te krijgen qua render/offerte idee. Ik zal mijn post bijwerken als ik meer weet.
Extra vraag:
- Denken jullie dat ik alsnog goedkoper/ beter uit zou komen als ik de grens over ga naar duitsland? Omdat de keuken in 2 fases geplaatst zal worden heeft dit denk ik niet mijn voorkeur.
- Scheelt Nobilia en Nolte veel in "feel" en prijs? Wij hebben maar 1 of 2 lades. Mocht de offerte met Nolte aan de hogere kant zijn, is het dan de moeite om her te berekenen met Nobilia?
-
[
Voor 4% gewijzigd door
timoli4 op 15-07-2025 15:22
. Reden: typfout ]