Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 19:01
Ant86 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:37:
[...]

Laat ik even open, aangezien een jurist er nog mee bezig is. Zou niet willen dat ze straks hierover moeilijk gaan doen.
Hoe dan ook lijkt mij dit niet een acceptabele oplossing, die bladen hadden niet gefreesd moeten worden aan het eind al lijkt mij dat technisch iets lastiger dus ik snap dat ze de easy way out hebben gekozen. Naast het feit dat het er niet heel strak uit ziet en het blad zo moeilijker schoon is te houden, is deze oplossing ook minder duurzaam. Die kitrand zal niet lang mooi blijven volgens mij maar ik snap de verkoper ook want het alternatief is om of het hele blad te vervangen of 1 blad inkorten en daar nog een extra stuk zo strak mogelijk er tussen zetten. Dan heb je wel een extra naad maar dan zijn de naden mogelijk wel strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 11:50
Mark K schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Hoe dan ook lijkt mij dit niet een acceptabele oplossing, die bladen hadden niet gefreesd moeten worden aan het eind al lijkt mij dat technisch iets lastiger dus ik snap dat ze de easy way out hebben gekozen. Naast het feit dat het er niet heel strak uit ziet en het blad zo moeilijker schoon is te houden, is deze oplossing ook minder duurzaam. Die kitrand zal niet lang mooi blijven volgens mij maar ik snap de verkoper ook want het alternatief is om of het hele blad te vervangen of 1 blad inkorten en daar nog een extra stuk zo strak mogelijk er tussen zetten. Dan heb je wel een extra naad maar dan zijn de naden mogelijk wel strakker.
Klopt, ik begrijp dat de enige optie om het echt goed te doen een nieuw blad is. Ik snap ook dat ze er alles aan doen dat niet te hoeven realiseren. Maar ze hebben zelf deze fout gemaakt. En voor zo’n duur blad mogen ze zorgen dat het perfect is ook. En vooral de toon hoe ze hebben gereageerd en niet eens komen kijken op locatie naar de algehele situatie valt me erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
Iemand die bij kan helpen met een nieuwe vaatwasser?

Momenteel heb ik nog een Constructa CG440V9/31 die ik terug geplaatst heb in mijn nieuwe Nölte keuken enkele jaren geleden.

Ik ben even niet op de hoogte van standaard vaatwasser maten anders dan de nisbreedte.
De Constructa is 60cm breed en 84cm vanaf de vloer en 66,5cm met klep open zonder front tot bovenkant.

Eigenlijk valt mijn oog op een Miele gezien de goede ervaringen die mn ouders ermee hebben.
- auto open
- wijnglazen houder
- bovenste rek in hoogte verstelbaar
- bestek lade
- wifi

Zelf kom ik dan op een Miele G 7182 SCVi AutoDos uit via hun configurator maar vraag me dus af of dat past.

Ook open voor andere opties met boven genoemde specs.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Csotranme schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:43:

Momenteel heb ik nog een Constructa CG440V9/31 die ik terug geplaatst heb in mijn nieuwe Nölte keuken enkele jaren geleden.

Ik ben even niet op de hoogte van standaard vaatwasser maten anders dan de nisbreedte.
De Constructa is 60cm breed en 84cm vanaf de vloer en 66,5cm met klep open zonder front tot bovenkant.

Eigenlijk valt mijn oog op een Miele gezien de goede ervaringen die mn ouders ermee hebben.
- auto open
- wijnglazen houder
- bestek lade
- wifi

Zelf kom ik dan op een Miele G 7182 SCVi AutoDos uit via hun configurator maar vraag me dus af of dat past.

Aangezien het geen XXL machine is past deze altijd.
https://www.miele.nl/prod...i-autodos-roestvrij-staal
Als je even naar technische specificaties gaat kan je duidelijk lezen hoe groot de nis moet zijn.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52

- auto open
- wijnglazen houder
- bestek lade
- wifi

Wij hebben toevallig dezelfde vaatwasser in onze toekomstige nolte keuken. Je keuze hangt af van de kasthoogte.

Is het een Nolte met 750mm of met een 900mm kasthoogte van je onderkasten ?
En wat is de hoogte van je plinten ?

Uitgaande van de maten van je huidige machine heb je een 750 corpus met een standaard plint en is de G7182 geschikt. Voor de 900 corpus heb je een XXL vaatwasser nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
eelco74 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Wij hebben toevallig dezelfde vaatwasser in onze toekomstige nolte keuken. Je keuze hangt af van de kasthoogte.

Is het een Nolte met 750mm of met een 900mm kasthoogte van je onderkasten ?
En wat is de hoogte van je plinten ?

Uitgaande van de maten van je huidige machine heb je een 750 corpus met een standaard plint en is de G7182 geschikt. Voor de 900 corpus heb je een XXL vaatwasser nodig.
Ik heb de keuken zelf geplaatst maar de onderkasten zijn hoogte 750mm.
De plinten heb ik afgemeten op 140mm (kwam zo uit).
De huidige Constructa vaatwasser past prima met het greeploze front. Kon hem genoeg omhoog schroeven met zijn voetjes.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:38
Junfong schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:07:
Mijn partner en ik zijn net al veel anderen aan het kijken voor een keuken in de ''Japandi'' stijl/trend. Nu zijn we aan het orienteren voor een keuken van Leicht, omdat de kwaliteit er goed uit ziet. We zijn nergens anders reproductie walnoot fronten van deze kwaliteit tegen gekomen.

Het ''eiland'' is 300x120, reproductie walnoot, overal lades.
Bij de kastopstelling willen we graag nog een kast plaatsen boven in de koffiehoek voor glazen/mokken en het aantal lades in het eiland aan 1 kant terugbrengen van 5 naar 3 x 100cm breed.

Werkblad is Arga van Dekton.

Apparatuur:
Liebherr ICBNci 5663
Miele DGC 7460 HCX Pro Obsidiaanzwart
Miele H 7440 BMX Obsidiaanzwart
Miele ESW 7020 Obsidiaanzwart
BORA PUXU2R
Bosch SBD8TCX04E
Quooker Quooker Flex Combi+ | Gunmetal

Wat mag dit volgens jullie kosten, incl. montage?

Andere ideeën en tips zijn uiteraard ook welkom.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben écht fan van de interieur bouwers.
Iedere keuken waar ik binnen stap vallen mij tegenwoordig zaken op die ik nooit meer zou willen opgeven.
- hoge kast daadwerkelijk tegen het plafond.
- plint onderin zo hoog, omdat het blad iets hoger zit.

Dan heb ik het nog niet over de meest efficiënte lade en kastruimtes.

Ik ken Leicht niet, maar ik heb het idee dat het hoger segment is. Geen idee of zij dit soort zaken daarom wél doen, of dat vooral de prijs hoger segment is 😉

Mijn vertrouwen in keukenzaken is in 1,5 jaar winkels afgaan wel volledig afgebrokkeld. Ze proberen allemaal ijzer als goud te verkopen en zeggen allemaal dat hun product anders of beter is. Terwijl het gewoon meer van hetzelfde is.

Het bizarre is ook prijsverschillen per front. Bij de interieurbouwer ligt alles in één boek. Dat hele boek heeft gewoon één prijs (dan gaat het even om kunststof keukens). Waar iedere keukenzaak prijscategorien hanteert… Dat vond ik het meest bizarre. Hij zei wel: het scheelt onderling best wel iets, maar dat is tientjes werk.

Uiteindelijk voor eiken gegaan en dan komt er natuurlijk man uren bij kijken voor het schuren en lakken/olieen.

Al ga je alleen voor een check langs een interieurbouwer. Geen standaard lades of hoogtes meer. Dat heeft bij ons echt het stukje extra gegeven. Die kast tot het plafond wilde geen enkele keukenboer doen. Ik snap het wel, want het heeft 1 monteur een hele dag gekost, in die tijd hebben twee anderen de rest van de keuken in elkaar gezet.
Maar het geeft zo’n ruimtelijk effect, dit zou een volgende keer randvoorwaardelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers

- auto open
- wijnglazen houder
- bestek lade
- wifi

Ik denk dat de auto open je vooral richting Miele stuurt?
Waarom wil je dat?

We hebben nu een Zeolith optie op de vaatwasser zitten en het komt er eigenlijk altijd wel droog uit. Behalve als ik een korter programma op verjaardagen draai, dan wil het nog wel eens nat zijn. Daar heb ik nog niet het juiste programma voor gevonden. In een half uur schoon en droog 🤪🤣

Ons budget bij de vaatwasser stopte bij een Siemens XXL, met zeolith en wifi.
Als geld geen rol speelde zou ik zeker voor een soft-close vaatwasser zijn gegaan.

Vooral bij apparaten die je dagelijks gebruikt vind ik dat zo’n uitvinding. Onze koelkast heeft dit per toeval (niet op uitgekozen). Dit geeft wel dat stukje extra bij een apparaat. Nooit meer dichtgooien, gewoon klein zetje en de rest doet hij vanzelf. Blijft ook niet meer per ongeluk open staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak_ers op 19-05-2025 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ant86 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:34:
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben even benieuwd naar jullie mening, want ik zit er flink mee in mijn maag. Ik heb een hoekkeuken waarbij de composiet werkblad uit twee delen bestaat. Deze komen bij elkaar, maar bij de koppeling zit een facet. Daardoor sluit het blad niet mooi aan en is er een kitnaad van zeker 5mm. Naast dat de kitkleur het nog opvallender maakt (wat aangepast kan worden), vind ik de naad tussen de bladen te breed en daar niet horen.

Helaas was dit niet het enigste wat is misgegaan, maar de rest kan ik eventueel zelf wel oplossen. Ik vind het onacceptabel, zeker gezien de prijs van de werkbladen.

De verkopende partij geeft aan dat dit de normale koppeling is en er geen andere mogelijkheid is. Op de website van de fabrikant van het blad, staan montage videos waar ik al naar heb gerefereerd. Zij geven aan dat het geen afspraken zijn die wij hebben gemaakt en er niets mee kunnen.

Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld en de verkopende partij houdt vol dat het niet anders kan. Hierover heb ik volgende week contact.

Maar ik vraag me af of hier tweakers zijn met kennis van zaken over dit soort dingen. Hoe reeel is de kans dat ik in gelijk wordt gesteld?

[Afbeelding]
Balen man!
Volgens mij is dat slijpen per kant aan te geven bij de fabrikant.

Wij hebben een heel bescheiden facet, maar niet waar hij samen komt.

Bij ons sluit het ook niet helemaal aan ivm de muur die scheef loopt.

De Stucadoor zei het nog, maar ik had mij de consequentie voor het werkblad onvoldoende gerealiseerd.

Als ik dit had geweten had ik de hele oude stuclaag eraf gestoken. Maar ja, die tijd was er niet 🙄
Wij hebben ook een naadje, maar die verloopt dus iets naar achteren toe.

De interieurbouwer heeft er alles aan gedaan het zo min mogelijk zichtbaar te maken. Normaal slijpen ze hem ter plekke op maat, maar composiet is daar te hard voor en geeft kans op chippen. Dus hij raadde aan dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NamSam
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 11:46
Long time lurker op deze top-topic, maar nu toch echt mijn beurt. Eigenlijk op zoek naar tip/tops/advies van de community. Voorlopig enkel bij Totalhome en Bruynzeel geweest, met twee verschillende offertes en iets andere opstelling. Heb nog afspraken in Duitsland (EKH & Akzent) en DB Keukens.

Apartement: 71m2

Offerte 1: TOTALHOME

- Vloer (Klik PVC, licht eiken, visgraat, plinten, arbeid) + Glasvezelbehang glad naadloos RAL9010 inclusief arbeid = 11750 EUR
- Keuken (KoBra Keuken 382 Structura). Geen bijzondere kastjes, kunstof werkblad
- 11950EUR

BOSCH Apparatuur:
- SMV4EB807E Vaatwasser
- CMA485GB2 Combimagnetron
- KIN86SFE0 Koelkast
- PIE695HC1E Inductiekookplaat
- DWZ1GK1U2 Recirculatieset
- DWK85DK60 Wandafzuigkap

Offerte 2: BRUYNZEEL

- Greeploos Atlas Laser, Luxe 780 (Bruynzeel eigen merk)
- Composiet werkblad Persia
- 14000EUR

BOSCH Apparatuur:
- 9BSCMG9241B1 Combi oven
- 9BSKIV865SE0 Koelkast
- 9BSSMV2ITX16N Vaatwasser
- 9BSPIE661BB5E Inductie
- 9BSDHL755BL Inbouw afzuigkap

Wat vinden jullie van de prijs? Enige tips wat ik nog aan kan passen? Ben nog van plan om de offerte te wijzigen en circa 10cm van het werkblad doortrekken tegen de wand. Los daarvan, denk ik dat design 2 het ongeveer gaat worden (misschien een iets warmere kleur voor de bovenste kastjes. In Design 1 heb ik alle kastjes in dezelfde kleur en een "random" afzuigkap, integreer deze liever in de kastjes. Overigens heb je bij Bruynzeel blijkbaar standaard verlichting onder de bovenste kastjes, bij Totalhome niet.

Overigens positieve ervaring met beide partijen, willen graag, nemen de tijd voor je, passen offertes aan naar wens. Toch wel het idee dat ik de keuken apart moet doen en niet samen met de vloer/wanden aangezien ik 11750EUR voor wand+vloer aan de hoge kant vindt. Bruynzeel doet niet aan onderhandelen, bij Totalhome wel wat af weten te snoepen.

Design 1: Totalhome
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZcOCLVhIhTU80pnm22LRjpBgpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOXQqMLHPMWArCTqpD18aDKk.jpg?f=fotoalbum_large

Design 2: Bruynzeel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTnIxuTHnVkKzUBmJGfrOo22la0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/urn6tursaZNk45iv00jYL91f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ant86 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:15:
Dank voor jullie reacties. Gelukkig denken jullie er hetzelfde als mij over. Ik begon even te twijfelen of ik onredelijk was met mijn klacht, omdat de verkopende partij telkens aangeeft dat het zo hoort.
Hoekkoppeling haaks, de rest haaks afgerond moet het zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 19:35
Wuursj schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Ik ben ook bij beide in de run. Bij mij komt KKF juist iets goedkoper uit als ik alles gelijk trek maar dat zal wel aan de opstelling liggen en de keuze voor een custom kleur en apothekerskast die beide aardig goedkoper zijn bij KKF.
Wat zijn die noviteiten van hacker dan?

Thuiskeukens vs keukenkastfabriek die ik nu zie:
+ verlichting laden inclusief
+ meer kastformaten te zien op de site (waar KKF op aanvraag nog een hoop kan doen)
- meerprijs voor glazen laden

KKF wel al geweest, thuiskeukens nog niet.
Slimdrawer is ook echt een verschil (smalle binnenlades) en heel persoonlijk maar verkoper van thuiskeukens was prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal. Natuurlijk is er een kans dat de èèn het na enkele jaren begeeft maar dan is de extra garantie van IKEA ook wel lekker. Ik vond de lades van Hacker en SieMatic iets degelijker aanvoelen maar het nieuwe N-box systeem van Nobilia voelde ook alweer een stuk degelijker aan dan het huidige ladesysteem van Nobilia. De kastjes zijn bijna overal gemaakt van het zelfde materiaal met een laagje melamine. Niet verkeerd maar wel vatbaar voor deuken. Het beste alternatief daarop lijkt mij fenix van bijvoorbeeld Dekker. Dat materiaal is gewoon massief kunststof en voelt keihard aan. Een extra voordeel van IKEA is het brede aanbod van frontjes bij verschillende websites.

Na meerdere offertes te hebben ontvangen moet ik zeggen dat de prijs-kwaliteitverhouding bij veel aanbieders echt erg matig is en als je geen hele spannende eisen hebt betreft indeling, kleurstelling of maatwerk dan is IKEA of bijvoorbeeld Bauformat van Hornbach veel kosteneffectiever.

Daarnaast zitten er enorme marges op het apparatuur. Ik zal geen namen noemen maar veel leveranciers hebben de exclusieve studioLine en accentLine van Siemens en Bosch. Het verschil ten opzichte van de gewone editie is vaak slechts minimale cosmetische aanpassingen bijvoorbeeld bij de ovens een chroom strip of handvat (respectievelijk Siemens en Bosch) die vervangen zijn door volledig zwarte strip/handvat. Vervolgens pakt de leverancier hun boek met geflatteerde retailprijzen erbij en geven een zogenaamde korting waarna je alsnog 500-1000 euro per apparaat teveel betaald ten opzichte van als je bij een Nederlandse webshop of beter, via idealo.de bij een Duitse webshop koopt. Het voordeel voor de leveranciers is dat de producten andere nummers hebben waardoor je geen 1:1 vergelijking kan doen en ze zullen je dan ook wijs maken dat hun apparatuur veel beter is.

[ Voor 26% gewijzigd door Mark K op 20-05-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rell
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 14:51
Mark K schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:46:
Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal. Natuurlijk is er een kans dat de èèn het na enkele jaren begeeft maar dan is de extra garantie van IKEA ook wel lekker. Ik vond de lades van Hacker en SieMatic iets degelijker aanvoelen maar het nieuwe N-box systeem van Nobilia voelde ook alweer een stuk degelijker aan dan het huidige ladesysteem van Nobilia. De kastjes zijn bijna overal gemaakt van het zelfde materiaal met een laagje melamine. Niet verkeerd maar wel vatbaar voor deuken. Het beste alternatief daarop lijkt mij fenix van bijvoorbeeld Dekker. Dat materiaal is gewoon massief kunststof en voelt keihard aan. Een extra voordeel van IKEA is het brede aanbod van frontjes bij verschillende websites.

Na meerdere offertes te hebben ontvangen moet ik zeggen dat de prijs-kwaliteitverhouding bij veel aanbieders echt erg matig is en als je geen hele spannende eisen hebt betreft indeling, kleurstelling of maatwerk dan is IKEA of bijvoorbeeld Bauformat van Hornbach veel kosteneffectiever.
Klopt het dat ikea geen lades heeft breder dan 80 cm? Wij vinden dat wel een nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74

Ik begrijp dat het ook heel lastig is om op basis van de buitenkant te beoordelen wat de kwaliteit is. En dat dan al snel de conclusie komt dat het allemaal spaanplaat met een laagje is. En de het beslag of de lades toch allemaal van blum of hettich komen. Ik heb het al eerder gepost, maar er zit toch wel verschil in de basis kasten van leveranciers.

YouTube: Möbelhersteller im Vergleich: Welche Küchenmarke passt zu dir? | Nol...

Ikea doet het natuurlijk al heel erg lang goed met de keukens en zoals je aangeeft zijn ze ook niet lullig met garantie. Maar wij hebben inmiddels een aantal Ikea keukens gehad en op zich is het op het eerste gezicht prima. Maar door de jaren hebben we wel gemerkt dat er toch echt wel kwaliteitsverschil is. Onze huidige ikea keuken is nieuw geplaatst, maar na een jaar of 10 hadden we toch al veel problemen waaronder:

Haarscheuren in de van de frontjes
Lelijk geworden kopse kanden
Diverse Scharnieren en softclose defect
Onhandige glasplaatsing waardoor er vuil tussen deur en het glas komt wat niet schoon te maken is.
Broos geworden klemmen van de plinten.

En ja dat viel nog wel onder de garantie, maar inmiddels was het front niet meer leverbaar.

ikea geeft veel waar voor zn geld en als ik een keuken zocht voor een jaar of 7 en geen bijzondere wensen heb zou ik het zeker overwegen. Maar de keuze is wel beperkt, de Nolte keuken die we nu hebben ontworpen, zou bij de Ikea niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammies
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-05 12:02
Lali lali schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Yep...
Ik ben benieuwd.
Ik had blijkbaar wel de duurste fronten (hoogglans wit) gekozen en de duurste apparatuur. :-(
Meubelen= 29k - 20% korting
Toestellen Miele zonder ijskast, Quooker = 15k
Werkblad : 7K
Nou wij kwamen dus uit 53.000 euro zonder ovens want die hebben wij al. Dus zo gek is het allemaal niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
sammies schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Nou wij kwamen dus uit 53.000 euro zonder ovens want die hebben wij al. Dus zo gek is het allemaal niet.
Dus omdat er 2 offertes zijn uitgebracht van + 50k moeten we dat maar normaal gaan vinden voor een "eenvoudige" eiland opstelling?

Wat moet het een genot zijn voor die keukenzaak om met regelmaat zo'n klanten te ontvangen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Lali lali schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Yep...
Ik ben benieuwd.
Ik had blijkbaar wel de duurste fronten (hoogglans wit) gekozen en de duurste apparatuur. :-(
Meubelen= 29k - 20% korting
Toestellen Miele zonder ijskast, Quooker = 15k
Werkblad : 7K
Nou hebben wij als ik het aantal kastjes tel niet zo'n heel afwijkende opstelling, Wel is de hoge kastenwand bij jullie hoger en hebben we een minder duur Topcore blad ivm de lengte van 3.40 voor het raam. Ook wij hebben 15K aan Miele apparatuur, maar wij komen bij Nolte zo rond de 31K uit.

Voor 55K hadden we bij Tiieleman met een Snaidero keuken nog zelfs geld over gehouden, dus ik vind dit ondanks het luxe werkblad echt een hele stevige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

Wuursj

want worst is al bezet

Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal.
Grappig dat een ervaring zo verschillend kan zijn. Ik ben destijds vanuit KKF direct naar de Ikea gereden en mij viel juist het enorme verschil kwaliteitsbeleving van vooral de lades op. Eerst stond ikea-met-extern-frontje hier op de nominatie maar is abrupt naar achteren geschoven. Niet dat ikea slecht is, maar ik vond het toch minder dan Balarina/KKF. Ik heb echter niet alles uit jouw lijst nagelopen.

Ikea met eigen frontjes is qua prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar met met third party frontjes kwam het in onze opstelling qua prijs wel erg dicht bij KKF.

[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 20-05-2025 22:27 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Rell schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Klopt het dat ikea geen lades heeft breder dan 80 cm? Wij vinden dat wel een nadeel.
Inderdaad. Ik vind de lades van 120 ook mooi voor een minimalistisch interieur maar als je zo'n lade helemaal volgooit dan worden ze wel log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Wuursj schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Grappig dat een ervaring zo verschillend kan zijn. Ik ben destijds vanuit KKF direct naar de Ikea gereden en mij viel juist het enorme verschil kwaliteitsbeleving van vooral de lades op. Eerst stond ikea-met-extern-frontje hier op de nominatie maar is abrupt naar achteren geschoven. Niet dat ikea slecht is, maar ik vond het toch minder dan Balarina/KKF. Ik heb echter niet alles uit jouw lijst nagelopen.

Ikea met eigen frontjes is qua prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar met met third party frontjes kwam het in onze opstelling qua prijs wel erg dicht bij KKF.
Misschien had ik iets genuanceerder moeten zijn in mijn relaas. Er is wel kwaliteitsverschil maar niet heel veel. Nou heeft Pronorm meer weg van IKEA dan Hacker die vergelijkbaar schijnt te zijn met Ballerina (wat KKF gebruikt) en ik was onder de indruk van de kwaliteit van Hacker.

Ik heb nog niet eerder gehoord van KKF maar het ziet er heel interessant uit. Ik lees alleen wel enkele verontrustende verhalen over klantenservice en garantie maar dat zegt niet zoveel. Ik ga er zeker even goed onderzoek naar doen. Ik zie ook verhalen van Thuiskeukens die Hacker Systemat keukens hebben maar de website ziet er niet bepaald professioneel uit en kan er ook weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QP33K
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03:57
Weet iemand hoe de kwaliteit van sachsenkuchen keukens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 16:01
Hey, wij zijn ook bij een tweetal keukenboeren geweest. Ik had een vraag over een 'hoge' kast en of de deur in 2 delen moet bestaan of niet. Hierop kregen wij 2 verschillende antwoorden.

De vraag: Als wij een hoge (servies)kast (2,35m hoog 60cm breed) uit 1 geheel willen laten bestaan. Hoe zit het dan met eventueel krom trekken van de deur?

De een zegt dat zij standaard de deur aan de binnenzijde verstevigen met een framepje tegen kromtrekken (keuken van het merk Nobilia) en de ander zegt dat dat versteviging in principe niet nodig is, want kromtrekken gebeurt niet zo snel (Pronorm).

Heeft iemand hier ervaring mee? En waarvoor zouden jullie kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Prins32 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:14:
Hey, wij zijn ook bij een tweetal keukenboeren geweest. Ik had een vraag over een 'hoge' kast en of de deur in 2 delen moet bestaan of niet. Hierop kregen wij 2 verschillende antwoorden.

De vraag: Als wij een hoge (servies)kast (2,35m hoog 60cm breed) uit 1 geheel willen laten bestaan. Hoe zit het dan met eventueel krom trekken van de deur?

De een zegt dat zij standaard de deur aan de binnenzijde verstevigen met een framepje tegen kromtrekken (keuken van het merk Nobilia) en de ander zegt dat dat versteviging in principe niet nodig is, want kromtrekken gebeurt niet zo snel (Pronorm).

Hoge deuren worden meestal wel voorzien van een aan de binnenkant verdiept frame om kromtrekken tegen te gaan. Zeker als er ook nog iets van een voorraad kast in zit die je met de deur mee naar buiten trekt.

Een deur uit 1 deel is met hout meestal wel fraaier, omdat bij 2 delen vaak de nerf niet mooi doorloopt. Tenzij je dit weer door een interieurbouwer laat doen of alleen bij specifieke fronten.

Denk wel dat een 2.35 deur behoorlijk zwaar is, ook met openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:49
Prins32 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:14:

Het verschil zit in de afwerking van de deur.
Wanneer de voorkant van de deur uit een ander materiaal bestaat dan de achterkant, is er een groter risico dat de deur krom trekt.
Verschillende materialen reageren namelijk anders op temperatuur- en vochtverschillen.

Bijvoorbeeld: als het een lakdeur is en de achterkant is afgewerkt met kunststof of folie, is het verstandig om versteviging toe te passen om kromtrekken te voorkomen.

Desalniettemin is het nooit verkeerd om extra versteviging te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 14:04
Op zoek naar mensen met een mat zwarte HPL keuken.

Wij willen graag ook een zwarte nemen maar word vaak afgeraden vanwege snel zichtbaar van krassen en vlekken ondanks HPL laag.

Mensen wat dit hebben zijn jullie tevreden en zouden jullie dit nog eens nemen ja of nee ?

Ook de binnenkasten worden zwart.
Bij het opnemen van potten of pannen komen hier snel krassen op dit valt natuurlijk ook op te lossen met onderleggers of iets dergelijks maar een witte of ander kleur binnenkant vinden we ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lali lali
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-08 19:09
eelco74 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:03:
[...]

Nou hebben wij als ik het aantal kastjes tel niet zo'n heel afwijkende opstelling, Wel is de hoge kastenwand bij jullie hoger en hebben we een minder duur Topcore blad ivm de lengte van 3.40 voor het raam. Ook wij hebben 15K aan Miele apparatuur, maar wij komen bij Nolte zo rond de 31K uit.

Voor 55K hadden we bij Tiieleman met een Snaidero keuken nog zelfs geld over gehouden, dus ik vind dit ondanks het luxe werkblad echt een hele stevige prijs.
Bedankt voor de reply. Vanwaar komt jullie Nolte keuken?
Ben ook aan het kijken voor een Snaidero keuken. Helaas daar nog geen offerte van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lali lali

Daarnaast zitten er enorme marges op het apparatuur. Ik zal geen namen noemen maar veel leveranciers hebben de exclusieve studioLine en accentLine van Siemens en Bosch. Het verschil ten opzichte van de gewone editie is vaak slechts minimale cosmetische aanpassingen bijvoorbeeld bij de ovens een chroom strip of handvat (respectievelijk Siemens en Bosch) die vervangen zijn door volledig zwarte strip/handvat. Vervolgens pakt de leverancier hun boek met geflatteerde retailprijzen erbij en geven een zogenaamde korting waarna je alsnog 500-1000 euro per apparaat teveel betaald ten opzichte van als je bij een Nederlandse webshop of beter, via idealo.de bij een Duitse webshop koopt. Het voordeel voor de leveranciers is dat de producten andere nummers hebben waardoor je geen 1:1 vergelijking kan doen en ze zullen je dan ook wijs maken dat hun apparatuur veel beter is.
Inderdaad, heb dezelfde opmerking. Het is precies allemaal hetzelfde front...
Wat ik wel mooi vind aan Bulthaup zijn die ultradunne frontjes van 13 mm. Helaas werken zij wel vaak met laminaat en weet niet of dit het geld waard is tov een gelakt front.
Weet jij of er nog een leverancier is die met zulke dunne fronten werken?
Ik vermoed dat Bulthaup wel in een hoger prijssegment zit dan een SieMatic bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lali lali
NamSam schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:36:
Long time lurker op deze top-topic, maar nu toch echt mijn beurt. Eigenlijk op zoek naar tip/tops/advies van de community. Voorlopig enkel bij Totalhome en Bruynzeel geweest, met twee verschillende offertes en iets andere opstelling. Heb nog afspraken in Duitsland (EKH & Akzent) en DB Keukens.

- Vloer (Klik PVC, licht eiken, visgraat, plinten, arbeid) + Glasvezelbehang glad naadloos RAL9010 inclusief arbeid = 11750 EUR
- Keuken (KoBra Keuken 382 Structura). Geen bijzondere kastjes, kunstof werkblad
- 11950EUR

BOSCH Apparatuur:
- SMV4EB807E Vaatwasser
- CMA485GB2 Combimagnetron
- KIN86SFE0 Koelkast
- PIE695HC1E Inductiekookplaat
- DWZ1GK1U2 Recirculatieset
- DWK85DK60 Wandafzuigkap

Offerte 2: BRUYNZEEL

- Greeploos Atlas Laser, Luxe 780 (Bruynzeel eigen merk)
- Composiet werkblad Persia
- 14000EUR

BOSCH Apparatuur:
- 9BSCMG9241B1 Combi oven
- 9BSKIV865SE0 Koelkast
- 9BSSMV2ITX16N Vaatwasser
- 9BSPIE661BB5E Inductie
- 9BSDHL755BL Inbouw afzuigkap

Wat vinden jullie van de prijs? Enige tips wat ik nog aan kan passen? Ben nog van plan om de offerte te wijzigen en circa 10cm van het werkblad doortrekken tegen de wand. Los daarvan, denk ik dat design 2 het ongeveer gaat worden (misschien een iets warmere kleur voor de bovenste kastjes. In Design 1 heb ik alle kastjes in dezelfde kleur en een "random" afzuigkap, integreer deze liever in de kastjes. Overigens heb je bij Bruynzeel blijkbaar standaard verlichting onder de bovenste kastjes, bij Totalhome niet.

Overigens positieve ervaring met beide partijen, willen graag, nemen de tijd voor je, passen offertes aan naar wens. Toch wel het idee dat ik de keuken apart moet doen en niet samen met de vloer/wanden aangezien ik 11750EUR voor wand+vloer aan de hoge kant vindt. Bruynzeel doet niet aan onderhandelen, bij Totalhome wel wat af weten te snoepen.

Design 1: Totalhome
[Afbeelding]

Design 2: Bruynzeel
[Afbeelding]
Ik vind de keuken van Bruynzeels veel mooier. De andere is te donker en zie niet graag die dampkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegexRider
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-08 11:49
-

[ Voor 101% gewijzigd door RegexRider op 21-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 05:26
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Wat ik wel mooi vind aan Bulthaup zijn die ultradunne frontjes van 13 mm. Helaas werken zij wel vaak met laminaat en weet niet of dit het geld waard is tov een gelakt front.
Reguliere frontjes van Bulthaup (laminaat en gelakt) zijn zelfs maar 10mm. Massief hout is 13mm en echt een kunstwerk an sich, ik wil denk ik niet weten wat het kost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skTSu72EMevzB8DBZU-AorM-zQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7GdgZ2bJYRpoJPWZV4Mf2R3.jpg?f=fotoalbum_large

Modulnova heeft ook 14mm geloof ik, wellicht ook een optie. Maar zit je ook in het hoge segment.

Je kunt altijd eens bij Bulthaup een afspraak maken, als je niet te gek wilt dan vallen de prijzen wellicht nog mee. Het niveau van adviseren/meedenken is wel echt next level. Qua apparatuur kan je ook gewoon Siemens kiezen (als onderkant) en gewoon Bora en quooker. Hoeft echt niet meteen Miele/Gaggenau.

Er is veel mogelijk qua maatwerk, maar ze hebben wel een eigen stijl en ideeën en dat moet je mooi vinden. Ook beperkte kleurkeuze, voor laminaat 4 of 5 kleuren volgens mij. Het is een concept dat je aan moet staan en dan kan je het waarderen en kan het de prijs ook rechtvaardigen. Een beetje vergelijkbaar met originele design meubels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
NamSam schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:36:

Holy shit... Is dit niet echt veel te duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor de reply. Vanwaar komt jullie Nolte keuken?
Ben ook aan het kijken voor een Snaidero keuken. Helaas daar nog geen offerte van ontvangen.
Wij waren gestart bij de bouwhof (lokaal zoetermeer, oa Nolte, Ballerina, Nobilia) en Nolte Rotterdam, die qua prijs heel dicht bij elkaar zaten.

Vervolgens op aanraden van familie naar Tieleman in Middelharnis geweest. Daar een offerte voor een Snaidero keuken, die volgens zeggen iets duurder zou zijn dan bij Next125. We zijn er overigens heel goed geholpen en dit is echt wel een fijne zaak met goede recenties. En als daar wat mis gaat dan lossen ze het ook over het algemeen goed op.

Echter was de Nolte 31K en de Snaidero in de zelfde opstelling 43K. Dat vonden we toch wel wat teveel verschil. Uiteindelijk voor Nolte Neo gekozen bij Nolte Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1GUz4iCqn4kyFz_zwuZlK8oflY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXbqYCLLY1SxkowzGalNORvW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door eelco74 op 22-05-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Tweak_ers schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:56:
[...]

Bij ons sluit het ook niet helemaal aan ivm de muur die scheef loopt.

De Stucadoor zei het nog, maar ik had mij de consequentie voor het werkblad onvoldoende gerealiseerd.
Die snap ik niet helemaal, daar houdt de inmeter van het blad toch rekening mee en die corrigeert de hoek daarop?

Hier in ieder geval wel. Oud huis, muren niet helemaal 90 graden. Dus de hoek van de bladen klopt met die van de muur.

De muur golft ook nog een klein beetje (mijn eigen stucvaardigheid heeft het golven vd gipsplaten op het oude wandje niet 100% glad kunnen strijken :+), maar dit is aan de muurzijde opgevangen, met de kitrand aan de muur zie je daar niets meer van. Wij hebben geen tegels, plaat of spatrand aan die zijde maar glad stucwerk. Anders kan je die daar over het blad laten vallen en heb je zo speelruimte voor oneffenheden in de muur.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 22-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lali lali
bl0kkie87 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:33:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het merk Modulnova en dan met name een Floor-to-ceiling constructie als kastenwand? Wij ‘krijgen’ deze I.c.m. een Bulthaup eiland. Ben vooral benieuwd naar foto’s en ervaringen in gebruik! Helaas moet er nog lang gewacht worden tot oplevering, want kan niet wachten!
Hebben jullie 2 verschillende merken in jullie keuken? Vanwaar die keuze? Heb je eventueel een render?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-06 15:21
Is zo’n rek handig/functioneel? Werkt het tegen krassen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkZ2UmwlliYClpDZQ36ezClPL6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QmPTNt0Vu1iy4IfDiAS1P4iJ.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lali lali
eelco74 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Wij waren gestart bij de bouwhof (lokaal zoetermeer, oa Nolte, Ballerina, Nobilia) en Nolte Rotterdam, die qua prijs heel dicht bij elkaar zaten.

Vervolgens op aanraden van familie naar Tieleman in Middelharnis geweest. Daar een offerte voor een Snaidero keuken, die volgens zeggen iets duurder zou zijn dan bij Next125. We zijn er overigens heel goed geholpen en dit is echt wel een fijne zaak met goede recenties. En als daar wat mis gaat dan lossen ze het ook over het algemeen goed op.

Echter was de Nolte 31K en de Snaidero in de zelfde opstelling 43K. Dat vonden we toch wel wat teveel verschil. Uiteindelijk voor Nolte Neo gekozen bij Nolte Rotterdam.

[Afbeelding]
Mooie keuken. Is de keuken al geplaatst?
Toch een goede prijs kunnen onderhandelen voor zo'n grote keuken. Welk front hadden jullie gekozen bij Snaidero? Toestellen waren van Miele?
Nolte Neo vind ik ook een prachtig keukenmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Lali lali schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Mooie keuken. Is de keuken al geplaatst?
Toch een goede prijs kunnen onderhandelen voor zo'n grote keuken. Welk front hadden jullie gekozen bij Snaidero? Toestellen waren van Miele?
Nolte Neo vind ik ook een prachtig keukenmerk.
Nee wij krijgen pas rond Oktober dit jaar de sleutel, dus het plaatsen duurt nog even

We hadden eigenlijk dezelfde soort/kleur fronten bij beiden keukens, dus een wit softmat lak front voor de onderkasten en de hoge kast in een hout kleur. Verder Dekker topcore ivm de lengte van de het blad waar het spoelgedeelte in zit. Evora quartz was eigenlijk de keuze, maar dan zouden we een naad krijgen.

Waarschijnlijk wordt de hoge kast nu Nolte Neo Noce marone icm met de Nolte matte softlack wit.

Verder hebben we wel aardig wat Miele apparatuur, waaronder een 1.40 koelkast en een 1.40 vriezer wat al snel optelt

Inductieplaat Miele KM 7574 FL
afzuigkap Miele DAD 4941 Black Levantar
vriezer 140 Miele FNS7470D
koelkast 140 Miele K7443D (is imiddels al weer een opvolger van)
vaatwasser Miele G 7180 SCVi AutoDos
combi stoomoven Miele DGC 7450 CLST
45cm magnetron-oven Miele H 7240 BM
Coocker Flex combi +

[ Voor 19% gewijzigd door eelco74 op 22-05-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 05:26
Lali lali schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:45:
[...]

Hebben jullie 2 verschillende merken in jullie keuken? Vanwaar die keuze? Heb je eventueel een render?
Zie PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:28
We moeten helaas ook weer een keuken uitzoeken. We mogen ons weer onderdompelen in deze schimmige business. Kan ik ook ergens een PDF vinden met bruto prijzen van bijvoorbeeld Keller? Of is dit allemaal geheim om de klant maar zoveel mogelijk geld uit de zak te kunnen kloppen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NamSam
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 11:46
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Ik vind de keuken van Bruynzeels veel mooier. De andere is te donker en zie niet graag die dampkap.
Yes! Die van Totalhome was de eerste design, ik vind het mooier om de afzuigkap te verwerken in de kastjes. Of een inductieplaat met ingebouwde afzuig. Alleen dat is circa 1000 euro duurder, maar ziet er wel strakker uit. Zo zie je dat niet elke keukenboer meedenkt met designen :9
Prins32 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:25:
[...]

Holy shit... Is dit niet echt veel te duur?
Ja ik heb dus rondgekeken om beide apart te doen, scheelt toch weer een paar duizend euro. Absurd hoe duur dat eigenlijk is. Bij Superstuc ben ik voor ~3000 euro klaar en renovlies.net rekent ongeveer ~4000. Denk dat ik de vloer ook voor 5 a 6 duizend kan doen max. Dus kan bijna 2 tot 3 duizend euro besparen....

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Dank voor alle reacties hier. Onze keuken is geplaatst!
Hierbij een foto van de keuken met veel dank aan Ihre Kuche. Geweldig geholpen met oog voor detail en een super keuken nu thuis. Door tegenslag met de verbouwing 2x moeten verplaatsen. Super blij mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYrtr2OPTf9bxMUZIX-6r5Sio-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOjqxPsBHfwirTTJXmsGh9Q7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Ik vond die dunne frontjes ook heel mooi maar ook de iets meer afgeronde hoekjes. Daarnaast is er een mogelijkheid om een laklaag te nemen ipv melamine wat denk ik iets duurzamer is. Bulthaup is zeker een andere prijsklasse dan SieMatic. Ik denk dat ik voor rond de 20k wel een simpele SieMatic keuken zou kunnen krijgen met mijn huidige layout maar bij Bulthaup beginnen ze rond de 30K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
Met de ervaring die ik nu heb zou ik altijd kiezen voor een simpele Bulthaup dan een dure Siematic / Next125 dergelijk segment. Minder keuzes, maar mooiere materialen, robuuster en veelal top service.
Jammer dat ze de B1 niet meer leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:36
hello654 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:45:
Is zo’n rek handig/functioneel? Werkt het tegen krassen? [Afbeelding]
Wij hadden een gunmetal spoelbak op het oog maar werd door de verkoper strek afgeraden dat het erg gevoelig is voor krassen. Zon rekje vind ik dan aan de uitstraling wel erg afdoen en onpraktisch schoon te houden.

Wij hebben nu gekozen voor een spoelbak van Franke in het materiaal Fraganite, dit is op basis van graniet en zeer hard en de kleur is door en door en zal er als er al een kras in komt dit niet zo zichtbaar zijn.
https://www.franke.com/nl...materials/fragranite.html

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lali lali
VChunky schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:26:
Met de ervaring die ik nu heb zou ik altijd kiezen voor een simpele Bulthaup dan een dure Siematic / Next125 dergelijk segment. Minder keuzes, maar mooiere materialen, robuuster en veelal top service.
Jammer dat ze de B1 niet meer leveren.
Bedoel je dan ook de standaard laminaatlaag of zou je toch voor een gelakt front gaan bij Bulthaup. Ben benieuwd naar de prijs wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
Lali lali schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:06:
[...]

Bedoel je dan ook de standaard laminaatlaag of zou je toch voor een gelakt front gaan bij Bulthaup. Ben benieuwd naar de prijs wel. :)
Ja ook standaard laminaat. Maar dat ligt er natuurlijk aan of er een kleur voor je bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
.

[ Voor 108% gewijzigd door Davidrrr op 24-05-2025 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 09:16
Is het heel vreemd om een "moderne" keuken te plaatsen in een jaren 30 woning?
Dit is mijn inrichting, en de huidige keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhQqpfqxU5K6sT4l4pNNGhqVj70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgs79nGMqdaOq1YE3td3IjKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pCgPhZh7GQ5e1Riffnye1mO96A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To20Ns0KNa9EVG6Wvqkz4BLg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit eraan te denken om een hoogglans witte keuken te plaatsen, een beetje zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/images/fc/8c/fc8c1ba7911fdccff8dc76102813a409.jpg?f=l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:41
0re0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit eraan te denken om een hoogglans witte keuken te plaatsen, een beetje zoals dit:

[Afbeelding]
Nee hoor, dat is niet raar. Los van dat het jouw huis en jouw smaak is, kunnen klassiek en modern prima samengaan. Zeker als je keuken wat afgeschermd is, kan dat heel goed. Zou je een keuken in het midden van je woonkamer hebben (met links eethoek en rechts zithoek), zou ik het wat storender vinden, maar dan nog is het jouw smaak.
Met een witte strakke keuken vind ik dat ook echt wel een mooie combi, omdat het witte wat neutraliserend werkt. Zou je in combinatie met jouw woonkamer zwart-matte frontjes en messing kranen nemen, zou ik dat eerder een stijlbotsing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:46

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi, zeker niet raar. Modern en klassiek kunnen best samen gaan. Zeker zoals je op de foto ziet op de door jou gewenste keuken. Ziet er qua stijl goed uit en past zeker bij de rest van het interieur.
Helemaal als je werkt met een redelijk klassiek blad (zoals op de foto) wat klassiekere accessoires. d:)b

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik hou zelf heel erg van de jaren 30 stijl! Bruynzeel heeft een keuken die geheel in die stijl is maar toch vrij strak kan worden ontworpen. Maar zo te zien op je foto's ziet de inrichting van je woonkamer er een stuk moderner uit en past die ook niet echt bij de jaren 30. Als dat niet je stijl is, lekker gaan voor wat je wel mooi vindt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 09:16
Toke_gt schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Nee hoor, dat is niet raar. Los van dat het jouw huis en jouw smaak is, kunnen klassiek en modern prima samengaan. Zeker als je keuken wat afgeschermd is, kan dat heel goed. Zou je een keuken in het midden van je woonkamer hebben (met links eethoek en rechts zithoek), zou ik het wat storender vinden, maar dan nog is het jouw smaak.
Met een witte strakke keuken vind ik dat ook echt wel een mooie combi, omdat het witte wat neutraliserend werkt. Zou je in combinatie met jouw woonkamer zwart-matte frontjes en messing kranen nemen, zou ik dat eerder een stijlbotsing vinden.
Dank je wel! Heb je wellicht nog tips voor een goede prijs/kwaliteit keukenboer?
Ik heb al een afspraak bij de Ikea, zoek nog een tweede of derde om te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
0re0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:18:
[...]

Dank je wel! Heb je wellicht nog tips voor een goede prijs/kwaliteit keukenboer?
Ik heb al een afspraak bij de Ikea, zoek nog een tweede of derde om te vergelijken
Als ik kijk naar jouw voorbeeld, zou je bij Kvik of Ikook of Keller kunnen kijken. Kijk ook bij showroomaanbiedingen op sites van keukenleveranciers; als je geen bijzondere indeling hebt, kun je daar soms prima slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark K
[...]

Als je een krap budget hebt dan krijg je simpelweg niet meer waar voor je geld dan bij IKEA maar de volgende opties zijn eventueel ook het proberen waard:

Hornbach (Bauformat keukens)
Kvik
Superkeukens

Als je zelf enigszins handig bent dan kan je ook kijken naar bedrijven als Keukenkastenfabriek. Zij hebben Ballerina keukens die kwalitatief volgens mij ook prima zijn. Je bespaart zo snel enkele duizenden euro's al moet ik zeggen dat ik zelf net een keuken heb nagemaakt en kom nu met de kasten, een bora en een quooker op 10,000 uit. Daar moet nog een koelkast, combi oven, vaatwasser en werkblad bij op. In totaal kom ik dan ook ongeveer op 17-19,000 euro uit wat hetzelfde is als offertes van 3 leveranciers alleen dan met iets beter apparatuur en uiteraard zonder installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOl6E_oKtCeTvbVnis4m0rrqF3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B7aAeR0kPCuvepwj6tUtyV0O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
Philtjens schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:42:
Op zoek naar mensen met een mat zwarte HPL keuken.

Wij willen graag ook een zwarte nemen maar word vaak afgeraden vanwege snel zichtbaar van krassen en vlekken ondanks HPL laag.

Mensen wat dit hebben zijn jullie tevreden en zouden jullie dit nog eens nemen ja of nee ?

Ook de binnenkasten worden zwart.
Bij het opnemen van potten of pannen komen hier snel krassen op dit valt natuurlijk ook op te lossen met onderleggers of iets dergelijks maar een witte of ander kleur binnenkant vinden we ook niet mooi.
Ik heb aan de binnenkant antraciet dat valt qua krassen heel erg mee. Echter mijn pannenla heeft wel een stalen achterkant. Dat is denk ik wel bewust.

Als je iets als Fenix voor de frontjes neemt heb je daar geen last van krassen. Eventuele krassen kan je met een sponsje wegvegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:16
Mark K schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Misschien had ik iets genuanceerder moeten zijn in mijn relaas. Er is wel kwaliteitsverschil maar niet heel veel. Nou heeft Pronorm meer weg van IKEA dan Hacker die vergelijkbaar schijnt te zijn met Ballerina (wat KKF gebruikt) en ik was onder de indruk van de kwaliteit van Hacker.

Ik heb nog niet eerder gehoord van KKF maar het ziet er heel interessant uit. Ik lees alleen wel enkele verontrustende verhalen over klantenservice en garantie maar dat zegt niet zoveel. Ik ga er zeker even goed onderzoek naar doen. Ik zie ook verhalen van Thuiskeukens die Hacker Systemat keukens hebben maar de website ziet er niet bepaald professioneel uit en kan er ook weinig over vinden.
Ga gewoon kijken. Mijn alter ega werd terplekke verliefd op AV 7070 industrieel metaal (staat ook in de zaak) en ik vond dit ook erg mooi. Kkf is ook een mooie zaak, voelde kleiner (misschien onzin, meerdere verdiepingen) en de fronten worden bij thuiskeukens gewoon mooier gepresenteerd. Wel erg ongenuanceerd om pro norm gelijk te stellen aan IKEA, pronorm is gelijkwaardig met ballerina/hacker. IKEA heeft minder mogelijkheden en ja dat drukt de prijs. Beide zaken hebben een hele mooie slanke zwart lamp boven een eiland erg fraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:16
[...]

Keukendepot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Cap schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:59:
[...]

Die snap ik niet helemaal, daar houdt de inmeter van het blad toch rekening mee en die corrigeert de hoek daarop?

Hier in ieder geval wel. Oud huis, muren niet helemaal 90 graden. Dus de hoek van de bladen klopt met die van de muur.

De muur golft ook nog een klein beetje (mijn eigen stucvaardigheid heeft het golven vd gipsplaten op het oude wandje niet 100% glad kunnen strijken :+), maar dit is aan de muurzijde opgevangen, met de kitrand aan de muur zie je daar niets meer van. Wij hebben geen tegels, plaat of spatrand aan die zijde maar glad stucwerk. Anders kan je die daar over het blad laten vallen en heb je zo speelruimte voor oneffenheden in de muur.
Dan hadden we moeten wachten tot er gestuct was.
Dat zou de doorlooptijd van de verbouwing fors hebben verlengd.

We hebben nu 2 weken zonder keuken gezeten.
In de twee weken voordat de keuken geplaatst werd, hebben we de oude keuken eruit gehaald.

Vloer laten leggen, laten stucen en drogen.
Zaterdag en zondag alles nog zelf geschilderd en maandag werd de keuken geplaatst.

De muur was kaarsrecht.
Het probleem is dat bij de oude keuken niet gestuct was. Daar zatten bovenkasten met tegels op het beton. Sloot aan de rechterkant af met een hoge kast.
Vanaf die kast is er gestuct de woonkamer in. Blijkbaar heeft de oude Stucadoor in 2008 een dikkere laag aangebracht aan de kant van de koelkast.

Na het weghalen van die kast kwam de nieuwe Stucadoor en die meldde het probleem al. Als hij de muur recht moest maken zou dat ruim 10cm stucwerk aan het einde van de keuken betekenen.

Wij zeiden toen, maak er maar gewoon van hoe jij denkt dat het het mooiste wordt.

We hebben er nooit bij stilgestaan dat dit consequenties zou hebben voor het werkblad. Dus nooit de interieurbouwer ingelicht.
Maar wat had die 2 weken vóór levering nog kunnen doen dan?

Deze reken ik onszelf aan, maar als ik dit had geweten, had ik de oude stuclaag afgestoken 😅

[ Voor 27% gewijzigd door Tweak_ers op 25-05-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Als ik kijk naar jouw voorbeeld, zou je bij Kvik of Ikook of Keller kunnen kijken. Kijk ook bij showroomaanbiedingen op sites van keukenleveranciers; als je geen bijzondere indeling hebt, kun je daar soms prima slagen.
Ook even bij Superkeukens kijken, geen druk daar om te tekenen. Kom je in praktijk denk ik goedkoper uit dan bij de Kvik.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Davidrrr
Onze keuken staat ook. Wel nog aankleden en spatwand etc.
Keuken via Superkeukens. Apparaten los besteld (Keukenloods en Ibood). Hebben de X Pure Rough. Maar net in gebruik dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDuH4dtrlwOic5TLm27aK3lMIsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SI34ndjKsas9cMdlP5wBUGRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt3uW2zVs1yd_XvEaMckBMyp15I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2Mhb4iNH22zfK9lffe1Wqf3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxPlXdKh2tjgC6auKjgo3fpTuig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/577TW6h3q2sy09a83jXT78ld.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6TOQEZludadlxB9ItoQuJ2M74M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkapLTySwWD19BxWUMiBsjHM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Davidrrr op 25-05-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Prachtige keuken @Davidrrr ! Geniet ervan!

Ik ga je nu gewoon schaamteloos vragen naar welke kleur je de kastjes hebt en welk type/model/materiaal/kleur blad is dat?

Deze lichte combo vind ik erg mooi met de zwarte apparatuur erbij kraan etc.

Wat heb je betaald voor deze opstelling in zijn totaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
DTwice schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:04:
Prachtige keuken @Davidrrr ! Geniet ervan!

Ik ga je nu gewoon schaamteloos vragen naar welke kleur je de kastjes hebt en welk type/model/materiaal/kleur blad is dat?

Deze lichte combo vind ik erg mooi met de zwarte apparatuur erbij kraan etc.

Wat heb je betaald voor deze opstelling in zijn totaliteit?
Thanks! Keuken was 16k inclusief plaatsing en vaatwasser bij SK (SN87TX02CE).

Apparatuur op vaatwasser na was circa 7,5k, elders besteld dus maar wel geïnstalleerd.

X Pure rough, Samsung amerikaanse koelkast, HB776G1B1 oven, HM736G1B1 magnetron oven, combi quooker.

Kleuren zijn qua kastenwand kiezelgrijs mat. Aanrecht is schelpenwit mat met een keramiek blad kleur Ground Riverwashed.
Kleuren op de muur verf van Eric Kusters Moon. We hebben elders beneden Coral en Linen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Hi,

Een aantal jaar geleden wilden we een nieuwe keuken in onze uitbouw. Veel gehad aan alle tips en adviezen die ik hier gelezen heb.
Helaas gaan we nu uit elkaar. Ik kan een klein huisje kopen met een hele oude keuken erin.
Daar wil ik heel graag een andere keuken in, maar er is heel weinig budget.
Heeft iemand tips waar ik zo goedkoop mogelijk een keuken kan aanschaffen? Zijn er echt budget winkels?
De wensen zijn niet heel uitgebreid, als het maar een prima keuken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 06:29
Lize167 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:06:
Hi,

Een aantal jaar geleden wilden we een nieuwe keuken in onze uitbouw. Veel gehad aan alle tips en adviezen die ik hier gelezen heb.
Helaas gaan we nu uit elkaar. Ik kan een klein huisje kopen met een hele oude keuken erin.
Heeft iemand tips waar ik zo goedkoop mogelijk een keuken kan aanschaffen? Zijn er echt budget winkels?
Showroom keuken of 1 van marktplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Hi,

Vrienden van ons hadden een IKEA keuken samengesteld, daarna een granieten blad tweede hands op de kop getikt, zelfde met alle apparatuur, goede merken uit bestaande keukens gehaald. en door een ZZPer laten installeren, ik geloof dat ze minder dan 5k kwijt waren voor een keuken van 3,5 meter met 3 hoge kasten aan de andere wand.
En heel eerlijk, je ziet er niet aan af dat alles eigenlijk bij elkaar geraapt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
https://www.superkeukens.nl/keukens/showroomkeukens
Dit is een voorbeeld.

Volgens mij hebben wat verkopers showroommodellen te koop staan. Weet niet wat een beperkt budget dan moet zijn. Anders richting marktplaats denk ik inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

Wuursj

want worst is al bezet

Hi,

Ook ik neig naar Ikea voor budget oplossingen. Ook bij de Ikea bepalen de frontjes veel aan de prijs. Nu goedkope er in en over x jaar als er wat meer budget is, andere frontjes er op? Zeker met al die externe aanbieders van tegenwoordig kun je een basis ikea keuken prachtig laten uitzien met mooie frontjes.

Het blad bepaald ook een hoop, ook dat is later nog te upgraden.

Apparatuur: kijk naar marktplaats.
Ovens (siemens iq700) heb ik nieuw maar wel via veilingsite en marktplaats. Komen uit een showroom maar nog geen minuut aan geweest. Scheelde de helft tov nieuw.
Afzuigkap (novy) en kookplaat (siemens iq700) komen jong-gebruikt van marktplaats, niet te onderscheiden van nieuw. Kostte 1/3e van de nieuwprijs
Koelkast en vriezer moet ik nog maar neig ook daar naar dezelfde weg.

In Halfweg is een enorme aanbieder van gebruikte keuken apparateur die spullen van keukenslopers aanbieden voor OK prijzen. Iets duurder dan doorgaans op marktplaats maar wel tientallen vaatwassers/ovens/kookplaten naast elkaar, met 6mnd garantie. Wel goed zoeken naar typenummers om de leeftijd te bepalen. Wellicht zijn er meer van dat soort aanbieders, er wordt enorm veel goede apparatuur afgedankt omdat de keuken waar het in zit vervangen wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wuursj op 26-05-2025 12:20 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Davidrrr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:10:
Onze keuken staat ook. Wel nog aankleden en spatwand etc.
Keuken via Superkeukens. Apparaten los besteld (Keukenloods en Ibood). Hebben de X Pure Rough. Maar net in gebruik dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Ik heb nagenoeg dezelfde kleurencombinatie in gedachten van kiezelgrijs (vrijwel elk merk heeft kiezelgrijs tegenwoordig in het assortiment volgens mij, bij SieMatic heet deze kleur Sahara maar is identiek aan de kleur kiezelgrijs van Pronorm) met een vergelijkbaar licht werkblad van keramiek of composiet (zandkleur met accenten die lijken op kiezelgrijs) alleen wel RVS kraan en spoelbak omdat ik bang ben voor krassen en kalkaanslag (al zijn de krassen op te lossen met massief zwarten spoelbakken van bijvoorbeeld Franke fragranite) al ziet gun metal of zwart er wel heel mooi uit. Zijn er eigenlijk wasbakker in gun metal die niet krassen? Ik neem aan dat gun metal altijd bestaat uit een coating die makkelijk krast.

[ Voor 10% gewijzigd door Mark K op 26-05-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Aangezien vorige week de deadline was voor het bepalen van het leidingwerk en ik nog geen keuze heb gemaakt, moest ik noodgedwongen zelf een leidingsschema maken en ik kan wel wat feedback gebruiken want ben echt een leek.

Ik vermoed dat het niet heel precies komt waar de aansluitingen komen (bijvoorbeeld de perilex aansluiting voor de kookplaat). Klopt dit? Waar kan ik deze aansluiting het beste laten plaatsen? En ik vraag mij hetzelfde af betreft de overige aansluitingen. Ik heb nog 2 loze leidingen toegevoegd voor mogelijke verlichting en een dubbele wcd voor de koel-vriescombinatie mits dit 2 aparte apparaten worden.

Render is van IKEA maar kastenwerk mogelijk van Keukenkastenfabriek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDaegq-wjCJD_ve5UrSXYuwsfYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XGuMqGVpZh3ZAoU8rtJbzQOp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUYa8aQRUPLtKXziA3L5pZKslK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ZQHUn4PDUYVGv0aA76MMaWv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMp84Lyal1GPxDVLkIWVCcwseyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkzNxVsQreTewcD9nuTCKArk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpKCP6sgRaJmRPkmG1pp1q2SBhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NMz37wtlyedFjoaRzxSMwYLQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mark K op 26-05-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Harmen op 26-05-2025 16:23 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:03
Hi,

Ik zou kijken naar showroom keukens, eigenhuis amersfoort gaat er volgens mij veel weg doen dacht ik!
https://www.eigenhuiskeukens.nl/showroomkeukens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Hi,

Los van de tips die al genoemd zijn: kijk ook goed naar de basis in je keuken. Misschien kun je vervanging in fases doen. Bijvoorbeeld nu nieuwe apparatuur, of alleen de fronten laten wrappen, verven of vervangen. Soms is een keuken wel duidelijk verouderd, maar zijn de kasten nog in goede staat. Dat kan je een hoop geld schelen. Hetzelfde geldt voor de indeling. Als die in orde is, scheelt het je in kosten als je alles op de plaats laat waar het nu is ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 21:37
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in dit forum en heb de afgelopen tijd aandachtig meegelezen. Wij staan op het punt om op zoek te gaan naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning.

De verwachte oplevering van onze woning is Q3 2026. Bij het project zit een waardecheque voor de keuken inbegrepen van €3.500.- bij Bouwcenter Nobel. Dit is de aangesloten partij bij onze aannemer Roosdom Tijhuis.

Ik heb echter al meermaals gelezen dat een waardecheque vaak een wassen neus is en daarom lijkt het me goed om me breed te oriënteren. We weten in principe al goed wat we willen, alleen niet waar we dit vandaan gaan halen en wat een schappelijke prijs is.

Het moet een lange kastenwand (tot aan plafond of middels een koof) worden van 520CM met daar recht tegenover een kookeiland van zo’n 3.5-4M lengte. De kastenwand mag bestaan uit een stukje werkblad (soort koffie corner) en bijvoorbeeld 3x 60cm hoge kasten aan weerszijden. De apparatuur mag middensegment zijn, bestaande uit een grote koelkast, grote inductieplaat met afzuiging, grote vriezer, vaatwasser en een combi oven.

We denken aan greeploos donkere frontjes (zwart/bruin) met iets van een nerf erin en een marmerlook blad (gemaakt van composiet of laminaat oid). Onderstaand wat foto’s ter illustratie en een tekening van de ruimte.

Ik wil liever geen 20 keukenzaken bezoeken en gezien alle kosten van nieuwbouw hebben we ook geen oneindig budget. Daarom ben ik benieuwd naar jullie tips voor zaken met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een dergelijke opstelling/stijl. Duitsland mag ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p63q-EFAZUJ763reHcQy8yPcr44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vatv3f31645tyPbIIb6TrcJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-U31EMXokfsIryCX-xIuXZt2fxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpwZ2UWPcWcQAHp3bBVm5gIf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:37
c.schoofs schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:18:
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in dit forum en heb de afgelopen tijd aandachtig meegelezen. Wij staan op het punt om op zoek te gaan naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning.

De verwachte oplevering van onze woning is Q3 2026. Bij het project zit een waardecheque voor de keuken inbegrepen van €3.500.- bij Bouwcenter Nobel. Dit is de aangesloten partij bij onze aannemer Roosdom Tijhuis.

Ik heb echter al meermaals gelezen dat een waardecheque vaak een wassen neus is en daarom lijkt het me goed om me breed te oriënteren. We weten in principe al goed wat we willen, alleen niet waar we dit vandaan gaan halen en wat een schappelijke prijs is.

Het moet een lange kastenwand (tot aan plafond of middels een koof) worden van 520CM met daar recht tegenover een kookeiland van zo’n 3.5-4M lengte. De kastenwand mag bestaan uit een stukje werkblad (soort koffie corner) en bijvoorbeeld 3x 60cm hoge kasten aan weerszijden. De apparatuur mag middensegment zijn, bestaande uit een grote koelkast, grote inductieplaat met afzuiging, grote vriezer, vaatwasser en een combi oven.

We denken aan greeploos donkere frontjes (zwart/bruin) met iets van een nerf erin en een marmerlook blad (gemaakt van composiet of laminaat oid). Onderstaand wat foto’s ter illustratie en een tekening van de ruimte.

Ik wil liever geen 20 keukenzaken bezoeken en gezien alle kosten van nieuwbouw hebben we ook geen oneindig budget. Daarom ben ik benieuwd naar jullie tips voor zaken met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een dergelijke opstelling/stijl. Duitsland mag ook!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij zitten een fase voor jullie denk ik. Nobel, tis dat je er verplicht heen moet voor de badkamer maar de keuken was gewoon 15k duurder dan we al bij 2 andere zaken voor de tijd hadden en dan nog niet naar onze smaak. Ga aub eerst ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Hi,

Marktplaats is echt geen slechte optie. Zeker als je zelf handig bent, want vaak moet je ze wel zelf verwijderen en dat moet met enig beleid gebeuren.

Alternatief is een showroomkeuken. Daar zijn websites voor en prijzen lopen nogal uiteen. Vaak moet je dan alsnog een werkblad aanschaffen, maar omdat die showroomkeukens bij keukenzaken staan is dat altijd te regelen.

En dan IKEA. Ikea keukens zijn gewoon echt goedkoop en helemaal prima als je ze zelf plaatst.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
c.schoofs schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mist er een uitbouw op je plattegrond? Ik zie niet hoe je hier een kastenwand van 520 bestaand uit zes hoge kasten + koffiecorner en een eiland van 450 in gaat proppen.

Wil je de deur naar de berging/garage verstoppen in de kastenwand? Zo niet hou je 385 over voor je kastenwand. 4x60 = 240 + 120/140 voor je koffiecorner?

Eiland zou ik normaliter zeggen 520 - 2x100 vrij aan de zijdes = 320...Maar kan mij ook voorstellen dat je de bovenkant uitlijnt met je keuken waardoor hij op circa ~280 komt....3x90 is top qua maatvoering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schoofs
Nee, de uitbouw zit al verwerkt in deze tekening.
De muur tot (dus niet tot en met) de deur naar de berging is precies 520 cm. Deze lengte wil ik dus helemaal opvullen middels een rechte kastenwand, met daar tegenover een eiland van ca. 3.5/4M

Onderstaande afbeelding ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i97gtNwCCxJx9lyj021sqGWVYSw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/joXz5PyZRdAmpAKf5CHxtyib.png?f=user_large
nooberke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:17:
[...]

Mist er een uitbouw op je plattegrond? Ik zie niet hoe je hier een kastenwand van 520 bestaand uit zes hoge kasten + koffiecorner en een eiland van 450 in gaat proppen.

Wil je de deur naar de berging/garage verstoppen in de kastenwand? Zo niet hou je 385 over voor je kastenwand. 4x60 = 240 + 120/140 voor je koffiecorner?

Eiland zou ik normaliter zeggen 520 - 2x100 vrij aan de zijdes = 320...Maar kan mij ook voorstellen dat je de bovenkant uitlijnt met je keuken waardoor hij op circa ~280 komt....3x90 is top qua maatvoering!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59
Op basis van de tekening zou ik zeggen dat de totale wand, inclusief deur 520cm is. Precies zoals @nooberke aangeeft.

In het klein staan vervolgens de segmenten vermeld qua maatvoering. De wand is tot aan de deur dan 348,6cm.

384,6cm + 105,4cm + 30cm = totaal 520cm.

Dat is dus een wezenlijk verschil voor de lengte van je keukenblad/kastenwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Jullie hebben gelijk; scherp! Het was enigszins verwarrend aangezien er ook separate maten worden weergegeven voor de breedte van de deur en het laatste stukje muur (30 cm).

In dat geval is er inderdaad ruimte voor een 384,6cm kastenwand. Als we het eind van de kastenwand gelijk houden met het eiland en een meter doorgang meerekenen, is er tegenover de kastenwand ruimte voor een eiland van circa 284,6 cm.
Mr. Inspire schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:56:
Op basis van de tekening zou ik zeggen dat de totale wand, inclusief deur 520cm is. Precies zoals @nooberke aangeeft.

In het klein staan vervolgens de segmenten vermeld qua maatvoering. De wand is tot aan de deur dan 348,6cm.

384,6cm + 105,4cm + 30cm = totaal 520cm.

Dat is dus een wezenlijk verschil voor de lengte van je keukenblad/kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59
Je zou ook, om je effectieve werkbladlengte te vergroten, een schiereiland kunnen overwegen. Dan kun je 2 werkbladen maken van 348,6cm. Of het schiereiland iets korter maken, zodat je bij de tuindeuren meer ruimte kunt creëren voor de eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Mr. Inspire schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:43:
Je zou ook, om je effectieve werkbladlengte te vergroten, een schiereiland kunnen overwegen. Dan kun je 2 werkbladen maken van 348,6cm. Of het schiereiland iets korter maken, zodat je bij de tuindeuren meer ruimte kunt creëren voor de eettafel.
Dat lijkt mij persoonlijk niet prettig voor de looproute, moet je altijd om het eiland heen als je vanuit de woonkamer/hal de keuken in gaat. 3x90 of 3x100 volledig lades voor het eiland. Tegen de achterwand geen koffie-nisje maar drie hoge kasten in de hoek met daarnaast vaatwasser en spoelen?

Leuke ruimte om mee te spelen @c.schoofs

Nog even een out of the box gedachte, kan de keuken ook volledig aan de linkerzijde en dan de eethoek rechts? De eethoek heeft waarschijnlijk minder "last" van de deur naar de berging. Dan heb je meer ruimte tegen de muur. Als je 420 vanaf bovenzijde pakt en dan het eiland op gelijke hoogte laat beginnen zou je bijvoorbeeld 2x60 hoog + 3x60 laag + 2x60 hoog kunnen nemen tegen de wand.

[ Voor 21% gewijzigd door nooberke op 27-05-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Bijzonder en leuk! @c.schoofs, wij hebben in onze nieuwbouwwoning (Roosdom Tijhuis > Type Jasmijn) precies dezelfde ruimte waar we een keuken voor mogen gaan bedenken en indelen.

We hebben onze huidige keukeindeling (die we tot op heden ook helemaal geweldig vinden) doorvertaald naar de nieuwe ruimte, die wordt dan ongeveer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPJvGG3NcQmAbxFql-JiMy78Xiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yN1zPy6vfUoagYfAOYFpdbMe.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast hebben we de volgende twee opties uitgewerkt, dit om ze eens met Nobel en een aantal keukenspeciaalzaken door te spreken:

Variant 2: Eiland korte kant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TX6iWg97_5BW3PiaXVZIYeGdeC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VETd4BlrviAZVC2XPUXj6N83.png?f=fotoalbum_large

Variant 3: Eiland lange kant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01pVnUdas1aGZhffT1mhJOlq9SU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/peTH25IJ7uHlX6pybI8DMp9q.png?f=fotoalbum_large

Op dit moment zit er bij variant 1 vooral twijfel of het niet twee losse elementen worden zonder eenheid. Groot voordeel bij variant 1 is de ruimte die je over hebt rondom je tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Heel erg leuk om te zien, dankjewel! Is de afmeting van de kastenwand in opstelling 3 ook ca. 380cm?
En de totale inwendige breedte van de ruimte, is dat ook 6.04M? Zijn jullie al bij Nobel geweest? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij hebben van Roosdom Tijhuis het model Lodewijck.
ILCILA schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:52:
Bijzonder en leuk! @c.schoofs, wij hebben in onze nieuwbouwwoning (Roosdom Tijhuis > Type Jasmijn) precies dezelfde ruimte waar we een keuken voor mogen gaan bedenken en indelen.

We hebben onze huidige keukeindeling (die we tot op heden ook helemaal geweldig vinden) doorvertaald naar de nieuwe ruimte, die wordt dan ongeveer dit:

[Afbeelding]

Daarnaast hebben we de volgende twee opties uitgewerkt, dit om ze eens met Nobel en een aantal keukenspeciaalzaken door te spreken:

Variant 2: Eiland korte kant
[Afbeelding]

Variant 3: Eiland lange kant
[Afbeelding]

Op dit moment zit er bij variant 1 vooral twijfel of het niet twee losse elementen worden zonder eenheid. Groot voordeel bij variant 1 is de ruimte die je over hebt rondom je tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
We hebben een tijd geleden een keuken ontworpen en de plaatsing daarvan in ons nieuwbouwhuis nadert. Om een deel van onze keuken komt een koof. Deze koof zal door de keukenleverancier gemaakt worden en wordt gemaakt van MDF. Nu heb ik een vraag over het deel dat ik heb omcirkeld.

Hier komt de koof (10 cm breed) aan de achterzijde tegen de muur aan zodat deze aan één stuk door zal lopen. Uiteraard zal er een naad ontstaan door de koof (MDF) en muur (aangegeven met de rode pijl). We willen in het hele huis de muren behangen met renovlies behang waarna we deze gaan verven.

Hebben jullie ervaring met het renovlies behangen van MDF en het verven daarvan?
Wat is een goede manier om de naad weg te werken (rekenhoudend met eventueel krim/uitzetten van den muren/MDF)?

Alternatieven hoe jullie dit zouden oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYXkaooxvw62T2BTSr_592WC94E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0sZHpzyYwZukAjJpM6NrbqbH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
Perzikvrucht schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:08:
We hebben een tijd geleden een keuken ontworpen en de plaatsing daarvan in ons nieuwbouwhuis nadert. Om een deel van onze keuken komt een koof. Deze koof zal door de keukenleverancier gemaakt worden en wordt gemaakt van MDF. Nu heb ik een vraag over het deel dat ik heb omcirkeld.

Hier komt de koof (10 cm breed) aan de achterzijde tegen de muur aan zodat deze aan één stuk door zal lopen. Uiteraard zal er een naad ontstaan door de koof (MDF) en muur (aangegeven met de rode pijl). We willen in het hele huis de muren behangen met renovlies behang waarna we deze gaan verven.

Hebben jullie ervaring met het renovlies behangen van MDF en het verven daarvan?
Wat is een goede manier om de naad weg te werken (rekenhoudend met eventueel krim/uitzetten van den muren/MDF)?

[Afbeelding]
Kan je het MDF niet vervangen door gipsplaten?
Anders het MDF niet te strak tegen de muur plaatsen en met een goede flexibele kit dichtkitten en hopen dat het MDF niet te hard gaat 'werken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 07:29
tim.w schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:00:
Wij willen dit najaar gaan verbouwen en zijn inmiddels de zoektocht gestart naar een nieuwe keuken. Zijn er nog specifieke zaken die mensen aanraden in de omgeving Maastricht?
Geen antwoord voor je, maar ben naar hetzelfde op zoek. Ik wil ergens dit jaar de keuken gaan vervangen en zoek ook naar goede zaken in regio Maastricht. Ik wil sowieso eens kvik proberen, ik heb een vrij rechtoe, rechtaan ruimte met weinig mogelijkheden. De huidige L-vorm werkt goed en de locatie van de apparatuur voelt goed aan.

Mocht je ergens geweest zijn, ben ik benieuwd naar je ervaring!

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Prins32 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Kan je het MDF niet vervangen door gipsplaten?
Anders het MDF niet te strak tegen de muur plaatsen en met een goede flexibele kit dichtkitten en hopen dat het MDF niet te hard gaat 'werken'.
En daaroverheen dan renovliesbehang?
De koof wordt / is al gemaakt door de keukenboer, dus vervangen is denk ik alleen mogelijk tegen meerprijs. Vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief waarbij ik de order bij de keukenboer zo kan laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Je zou wapeningsband kunnen aanbrengen op de overgang van muur naar mdf. En daaroverheen renovliesbehang en dat verven. Dit band gebruik je voor naden tussen gipsplaten, dan smeer je ze dicht met voegenvuller. Dat zou je bij jou ook kunnen doen. Of het niet gaat werken hangt vooral af van de wijze waarop de mdfplaat wordt bevestigd, maar ik heb dit toegepast op hout in combinatie met gips en je ziet er echt helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Perzikvrucht schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:10:
[...]

En daaroverheen dan renovliesbehang?
De koof wordt / is al gemaakt door de keukenboer, dus vervangen is denk ik alleen mogelijk tegen meerprijs. Vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief waarbij ik de order bij de keukenboer zo kan laten staan.
Maar hoe werkt je keukenboer de mdf plaat af? Misschien voorziet dat al in een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi

[Afbeelding]
MDF behangen: kan niet. MDF kan niet tegen nattigheid, dus begin er niet aan.

Die naad wegwerken is niet heel lastig: Laat het MDF 9mm terug vallen. Schroef er een gipsplaat tegenaan, vul de naad op met gipsvuller en daar kun je overheen renovliezen.

Maar, dan krijg je aan de voorkant hetzelfde probleem..... dus eigenlijk zou ik zeggen: begin er niet aan. Laat die naad gewoon voor wat het is. Zorg dat er een contrastverschil zit tussen de muur en de keuken en kit de naad gewoon af.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Blihi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:00:
[...]

MDF behangen: kan niet. MDF kan niet tegen nattigheid, dus begin er niet aan.

Die naad wegwerken is niet heel lastig: Laat het MDF 9mm terug vallen. Schroef er een gipsplaat tegenaan, vul de naad op met gipsvuller en daar kun je overheen renovliezen.

Maar, dan krijg je aan de voorkant hetzelfde probleem..... dus eigenlijk zou ik zeggen: begin er niet aan. Laat die naad gewoon voor wat het is. Zorg dat er een contrastverschil zit tussen de muur en de keuken en kit de naad gewoon af.
Dank en duidelijk!
Wat bedoel je precies met dat laatste? In het bijzonder het deel van contrast verschil? Kan je dat toelichten, eventueel met een voorbeeldfoto?

Overigens lees ik dat je MDF wel kunt behangen, mits je het goed voorbehandeld (tegen het intrekken van vocht). Dat laatste zou je ook moeten doen als je MDF wilt verven. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-05-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Perzikvrucht schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:01:
[...]

Dank en duidelijk!
Wat bedoel je precies met dat laatste? In het bijzonder het deel van contrast verschil? Kan je dat toelichten, eventueel met een voorbeeldfoto?
Je kunt de kastenwand van een andere kleur maken, dus bijvoorbeeld een donkere ombouw tegen een lichte muur.

Als je twee kleuren of materialen naast elkaar op de muur doet die bijna, maar net niet, hetzelfde zijn, dan ziet dat er heel vreemd uit. Iedereen ziet dan meteen dat het eigenlijk hetzelfde had moeten zijn, maar dat dat niet gelukt is.

Als je twee kleuren naast elkaar doet die echt verschillend zijn (dus hoog contrast) dan denkt iedereen dat dat zo hoort en dat het bij het ontwerp hoort.
Overigens lees ik dat je MDF wel kunt behangen, mits je het goed voorbehandeld (tegen het intrekken van vocht). Dat laatste zou je ook moeten doen als je MDF wilt verven. Iemand hier ervaring mee?
MDF is een zeer sterk zuigende ondergrond die, afhankelijk van het precieze type, opzwelt als het vochtig wordt. Om MDF af te werken moet je het altijd behandelen om die zuigende werking op te heffen. Dat heet voorstrijken (bij behang) of in de grondverf zetten (bij aflakken).

MDF zichtwerk komt heel nauwkeurig. Je moet de schroefgaten vullen, dan het paneel opschuren (korrel 180) om de vezels omhoog te krijgen. Dan zorgvuldig voorbehandelen met een geschikt middel. Dit trekt in het MDF, maar zorgt er dus voor dat het daarna niet meer zuigt. Het kan geen kwaad dit twee keer te doen (en tussendoor weer schuren).

Sla geen stukken over, want dan kan daar alsnog vocht in trekken en behandel ook echt de kopse kanten heel goed.

Vervolgens moet je weer schuren en dan kan de afwerklaag (lak of behanglijm) er op. Lak is beter, want dat is een dunne laag. Behanglijm is meestal dik en goed nat, met grote kans dat er alsnog vocht in het MDF trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Blihi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Je kunt de kastenwand van een andere kleur maken, dus bijvoorbeeld een donkere ombouw tegen een lichte muur.

Als je twee kleuren of materialen naast elkaar op de muur doet die bijna, maar net niet, hetzelfde zijn, dan ziet dat er heel vreemd uit. Iedereen ziet dan meteen dat het eigenlijk hetzelfde had moeten zijn, maar dat dat niet gelukt is.

Als je twee kleuren naast elkaar doet die echt verschillend zijn (dus hoog contrast) dan denkt iedereen dat dat zo hoort en dat het bij het ontwerp hoort.

[...]

MDF is een zeer sterk zuigende ondergrond die, afhankelijk van het precieze type, opzwelt als het vochtig wordt. Om MDF af te werken moet je het altijd behandelen om die zuigende werking op te heffen. Dat heet voorstrijken (bij behang) of in de grondverf zetten (bij aflakken).

MDF zichtwerk komt heel nauwkeurig. Je moet de schroefgaten vullen, dan het paneel opschuren (korrel 180) om de vezels omhoog te krijgen. Dan zorgvuldig voorbehandelen met een geschikt middel. Dit trekt in het MDF, maar zorgt er dus voor dat het daarna niet meer zuigt. Het kan geen kwaad dit twee keer te doen (en tussendoor weer schuren).

Sla geen stukken over, want dan kan daar alsnog vocht in trekken en behandel ook echt de kopse kanten heel goed.

Vervolgens moet je weer schuren en dan kan de afwerklaag (lak of behanglijm) er op. Lak is beter, want dat is een dunne laag. Behanglijm is meestal dik en goed nat, met grote kans dat er alsnog vocht in het MDF trekt.
Er is ook voorbehandeld mdf (wit gegrond) op de markt. Ik neem aan dat keukenboer van @Perzikvrucht zoiets voor ogen heeft waarna het alleen in een kleur geverfd hoeft te worden, of anders afgewerkt. Je kunt ook een hip lattenwandje plaatsen dat een stukje doorloopt op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Toke_gt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Er is ook voorbehandeld mdf (wit gegrond) op de markt. Ik neem aan dat keukenboer van @Perzikvrucht zoiets voor ogen heeft waarna het alleen in een kleur geverfd hoeft te worden, of anders afgewerkt. Je kunt ook een hip lattenwandje plaatsen dat een stukje doorloopt op de muur.
Dat kan inderdaad ook heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Om even aan te haken op het ‘mdf verhaal’; ik gebruik als primer nog wel eens goedkope (action) witte verf gemengd met een goede scheut houtlijm. Eenmalig verven, gewoon met de verfroller, ligt opschuren en ‘verfklaar’. Er hangt hier een groot ‘frame’ aan de muur van ong 240x100, behandeld met dezelfde verf als de muur en daar is de afgelopen 4 jaar nog niets mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Toke_gt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Dank allen voor jullie reacties en het meedenken!
Heb je hier een voorbeeld van zodat ik een idee heb wat je precies bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Perzikvrucht schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 06:13:
[...]
Dank allen voor jullie reacties en het meedenken!
Heb je hier een voorbeeld van zodat ik een idee heb wat je precies bedoelt?
Ik bedoelde zoiets. Kun je in alle soorten en maten kopen. Makkelijk aan te brengen. Maar ik zou eerst kijken hoe monteur dit wandje afwerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3vk-2yvQuSDVvao49xl8xkVT3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtWXdOg95n8f69CUBwwbpp8O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KNgI3XSp2yoLv9L1Td_7RE2zXg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wlXyqiPDGvPwxSoJV4N2b8RN.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hht8mPYLUwrFKm9XTpW_t0unxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQgebjtw0xjiJzatkWkU8qE5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:35

xtv

Ben vandaag langs Hello Kitchen geweest en een redelijk goede prijs ontvangen waar ik bij andere keukenzaken toch wel snel 2 tot 4k meer moest betalen voor dezelfde keuken (qua opzet & apparatuur). Ik weet alleen niet welke merk keukenkastjes ze verkopen en hoe de kwaliteit zich verhoudt tot een Nobilia of Pronorm keuken die ik bij andere keukenzaken kreeg.

Weet iemand toevallig welke merk ze verkopen bij Hello Kitchen? Toen ik het ze vroeg zeiden ze iets van "Arg.....", wat ik niet ken, maar ik kan het ook verkeerd gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Erg fraai en enorm vergelijkbaar met onze configuratie tot dusver.
Ik heb je even een privé berichtje gestuurd!
cihanski schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:48:
Op zoek naar een nieuwe keuken, kijken jullie mee of we een beetje in de juiste richting zitten? Bij voorbaat dank!

Opzet:

Merk & model keuken : ProNorm ProLine128 (kleur: Walnoot licht)
Werkblad: 2x (koffienis en eiland) Lionstone composiet (kleur: Taj Mahon) met onderbouw spoelbak, kraan en zeepdispenser van Franke Fragranite in kleur Coffee Cream

Apparatuur:
Koelkast 178cm : Siemens KI81RADD0
Vriezer 178cm: Siemens GI81NACE0
Oven: Siemens HB974GLB1
Kookplaat met geïntegreerde afzuiging: Siemens ED851BS16E
Vaatwasser: Siemens SN63EX22AE

Offerte inclusief levering en montage: €22.400

Ben benieuwd wat jullie vinden van opzet en prijs in offerte!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het idee is een Japandi keuken zoals in dit voorbeeld opgesteld (met uiteraard andere opstelling):
[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 514 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1