Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-06 15:21
Wij hebben een keuken van nobilia en zo’n 60 cm breed kast zonder lades maar vinden lades toch praktischer. Zijn er zulke binnen lades van nobilia kan je deze ergens zelf bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt8t7r7_pgT3W5fwrheLlDq03uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSVc7d08kuKpuU5ASiAHX2x8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 22:24
hello654 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:57:
Wij hebben een keuken van nobilia en zo’n 60 cm breed kast zonder lades maar vinden lades toch praktischer. Zijn er zulke binnen lades van nobilia kan je deze ergens zelf bestellen?

[Afbeelding]
Dit lijkt ook wel op het systeem wat mogelijk Keukenkastenfabriek kan leveren. Mogelijk hun even contacteren of ze zoiets kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Mischien kun je hier iets vinden:
https://kuechen-geisler.de/collections/nobilia-zubehoer

Wellicht passen er 2 wat hogere laden samen met een wat minder hoge lade in één onderkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:57
Wij zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Budget ca 15.000eu. Ik heb al veel gehoord over kopen in Duitsland en dat dat zoveel geld scheelt. Is dit in deze prijsrange ook? Of krijg je dan voor dat geld bijv betere apparatuur? Of moet je voor het echte voordeel ook echt een veel duurdere keuken kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

[Afbeelding]
Dit zijn gewoon Blum ladesystemen. Die onderdelen kun je bij diverse online shops bestellen. Sommigen partijen bieden ze ook geassembleerd aan incl. 16mm Spaanplaat. En anders kan de interieurbouwer bij jou om de hoek deze ook maken en monteren.

Je het tevens anders scharnieren nodig. In plaats van de gebruikelijke scharnieren heb je 155 graden scharnieren nodig. Maar die kosten bijna niks en vervangen is een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 07:11
sjaak81 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:20:
Wij zijn aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Budget ca 15.000eu. Ik heb al veel gehoord over kopen in Duitsland en dat dat zoveel geld scheelt. Is dit in deze prijsrange ook? Of krijg je dan voor dat geld bijv betere apparatuur? Of moet je voor het echte voordeel ook echt een veel duurdere keuken kopen?
Dat verwacht ik wel. Bij ons was de aparatuur ook allemaal 25% goedkoper.

Voor dezelfde keuken zouden we in Nederland ruim 6k meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Wij hebben uiteindelijk een keuken gekocht voor ongeveer 27k. Hij is uiteindelijk later geplaatst dan besproken, omdat een eis was dat er altijd twee monteurs aanwezig waren en dit op de eerdere datum niet kon. Op dag 1 waren ze met zijn twee en ging alles goed, maar op dag 2 was slechts één monteur aanwezig in de ochtend, die vervolgens de koelkast in zijn eentje heeft proberen te plaatsen en heeft laten vallen waarna onze nieuw gelegde PVC vloer (en de koelkast) beschadigd zijn. Zowel het vervangen van de PVC planken als de koelkast krijgen we gelukkig vergoed. Hierna heb ik de keuken verder geïnspecteerd en kwam ik nog allerlei dingen tegen, waarvan ik me afvraag of ik hier onnodig moeilijk over loop te doen, of dat jullie dit ook niet acceptabel zouden vinden. Van een afstand ziet het meeste er wel oké uit. Maar een aantal punten die ik best storend vind zijn:
- slordig kitwerk, met name op de plekken waar drie kit lijnen samen komen + kit eigenlijk wat te donker voor het lichte composiet blad
- in één van de deuren 4 scharnieren geplaatst in plaats van 2 (kwamen er te laat achter dat de deur doorlopend was)
- het composiet blad bestaat uit twee delen vanwege de lengte van de keuken, maar het ene deel steekt ongeveer een mm verder uit dan de ander, en de naad tussen de bladen is met een vrij donkere kit gekit, waardoor dit allemaal extra benadrukt wordt
- er bleken meerdere zwarte vegen/vlekken te zitten op het composiet blad, en na heel lang boenen zitten er nog steeds wat zwarte puntjes en een lichte veeg.
- het composiet blad is licht beschadigd waarschijnlijk door het vallen van de koelkast (kleine chip uit het blad daar, gelukkig niet erg zichtbaar)
- de plint van de hoge kastenwand is een cm te kort, en de plint van het lage gedeelte is rafelig
- de oven is scheef geplaatst
- de composiet spatwand sluit niet netjes aan op het werkblad: het is daar niet dicht gekit
- meerdere 'wiebelende' plankjes doordat er soms pinnen op de dragers ontbreken, waardoor hij niet goed vastgezet kan worden
- er zitten beschadigingen in één van de lades en de binnenkant van een kastje

Hieronder volgen wat foto's van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwBI9jgsw7BBRoK9wSabjs94DCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIqdR4MngjP1ciIJXfwRNpCE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ew8HkF6P4vNaKItOu-lrM667hGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3jgigbyM8LmqFVaCVSnGknS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UD4TS0nKE8N1YQHMbLyLux4m0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUp1t8NmJIuG4ciugdKxwW6D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8m9QjDY4FZM0ewatpWHSRp7N7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WYZ3vc2uJuH0Vau42j14EVo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCBMVPPwmLXHi1QY935mK49XjDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDil8qD40cUq9KPi1QouhVMj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dlAyetIZyDl0qmzbBbSit7wclo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9y85kJACIjnmxVQOf34HFk1E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIkFESMOiXM2DGSuV_mvLXc5Rck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvEwqnbWQIR00xRE1SLnfj4n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJOoF3XSdlqy4ew1LsG7TNkug54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aR5F0ujE13AYiPSq1blAWyk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVEZ5TKXs39TJwKZfLNKXm0V0xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqA1QjLTulfBYE45NJ8EzITV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNmQlZ-yms9HPQXhR-kTdmfAVxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gevsYUFMDlNNK83Od36K9LRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k8TZdRzGAc9kiie8P3UhwXvtxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPv7v1xzAIZozcAKb49OK99P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FD-bfhhmpF5F1E06XX_LssN8-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGssmpwua6PFh11xDUaQVvV5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otvTa6dSLLmXFtdArYE09otNCTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DENfHMkJz7376i1RSIJaNrvt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h4im8_p7CWTMqtZIfUAYoyBOZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvrvROEO4u7klxn2speGVKYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrPqbXyrH2KoDRCXPhS3iJMQF8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTxVObyQBiydzuvXsVN7o1yt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32
A1989 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:10:
Wij hebben uiteindelijk een keuken gekocht voor ongeveer 27k. Hij is uiteindelijk later geplaatst dan besproken, omdat een eis was dat er altijd twee monteurs aanwezig waren en dit op de eerdere datum niet kon. Op dag 1 waren ze met zijn twee en ging alles goed, maar op dag 2 was slechts één monteur aanwezig in de ochtend, die vervolgens de koelkast in zijn eentje heeft proberen te plaatsen en heeft laten vallen waarna onze nieuw gelegde PVC vloer (en de koelkast) beschadigd zijn. Zowel het vervangen van de PVC planken als de koelkast krijgen we gelukkig vergoed. Hierna heb ik de keuken verder geïnspecteerd en kwam ik nog allerlei dingen tegen, waarvan ik me afvraag of ik hier onnodig moeilijk over loop te doen, of dat jullie dit ook niet acceptabel zouden vinden. Van een afstand ziet het meeste er wel oké uit. Maar een aantal punten die ik best storend vind zijn:
- slordig kitwerk, met name op de plekken waar drie kit lijnen samen komen + kit eigenlijk wat te donker voor het lichte composiet blad
- in één van de deuren 4 scharnieren geplaatst in plaats van 2 (kwamen er te laat achter dat de deur doorlopend was)
- het composiet blad bestaat uit twee delen vanwege de lengte van de keuken, maar het ene deel steekt ongeveer een mm verder uit dan de ander, en de naad tussen de bladen is met een vrij donkere kit gekit, waardoor dit allemaal extra benadrukt wordt
- er bleken meerdere zwarte vegen/vlekken te zitten op het composiet blad, en na heel lang boenen zitten er nog steeds wat zwarte puntjes en een lichte veeg.
- het composiet blad is licht beschadigd waarschijnlijk door het vallen van de koelkast (kleine chip uit het blad daar, gelukkig niet erg zichtbaar)
- de plint van de hoge kastenwand is een cm te kort, en de plint van het lage gedeelte is rafelig
- de composiet spatwand sluit niet netjes aan op het werkblad: het is daar niet dicht gekit
- meerdere 'wiebelende' plankjes doordat er soms pinnen op de dragers ontbreken, waardoor hij niet goed vastgezet kan worden

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pffff. Wat ontzettende klote dat er zoveel mis is gedaan. Het lijkt mij allemaal, maar dat kost wel tijd en moeite en wellicht ook geld.

Heb je rechtsbijstand?

In alle gevallen zou ik de keukenzaak opbellen en ze de kans geven het op te lossen.
Stel ze formeel (schriftelijk/email) in gebreke. Dat moet juridisch. Bel ze op dat je dat doet, maar je vertel dat je verwacht dat ze het netjes oplossen. Dat laatste werkt altijd fijner. Vraag hoe en wanneer ze dat willen gaan doen.

Een deel is ronduit fout, je kunt een koelkast (uitgezonderd een kleine) niet in je eentje plaatsen.
De rest zijn allemaal slordigheden, maar ook geen liefde voor het vak..

Succes met oplossen!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:17
A1989 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou alle zichtbare schade niet acceptabel vinden. Het kitwerk kan echt wel wat netter en kan op deze manier lekschade geven, dus daar zou ik wat van zeggen. De rafels bij de plint en de beschadigingen in blad zou ik storend vinden (het is geen showroomkeuken van 4K), de scheefgeplaatste oven en het ongelijke werkblad vind ik echt niet ok. Dat moet degene die het plaatst toch echt zelf ook zien.
De extra scharnieren en beschadigingen in binnenlades zou ik dan waarschijnlijk voor lief nemen. Pinnetjes voor de planken zou ik zelf oplossen omdat het me mateloos zou irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 19:35
HenkvdMeijden schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:52:
Los van IKEA en bouwmarkten, is er nog een goede plek voor kunststof werkbladen?
Iemand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:42
Loft schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:03:
[...]

Pffff. Wat ontzettende klote dat er zoveel mis is gedaan. Het lijkt mij allemaal, maar dat kost wel tijd en moeite en wellicht ook geld.

Heb je rechtsbijstand?

In alle gevallen zou ik de keukenzaak opbellen en ze de kans geven het op te lossen.
Stel ze formeel (schriftelijk/email) in gebreke. Dat moet juridisch. Bel ze op dat je dat doet, maar je vertel dat je verwacht dat ze het netjes oplossen. Dat laatste werkt altijd fijner. Vraag hoe en wanneer ze dat willen gaan doen.

Een deel is ronduit fout, je kunt een koelkast (uitgezonderd een kleine) niet in je eentje plaatsen.
De rest zijn allemaal slordigheden, maar ook geen liefde voor het vak..

Succes met oplossen!
Man, man, man. Waarom meteen in gebreke stellen en de rechtsbijstand erbij halen?
Gewoon even een nette mail opstellen met de punten die je geconstateerd hebt en dan zullen die wel netjes opgelost worden.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:01:
[...]

Man, man, man. Waarom meteen in gebreke stellen en de rechtsbijstand erbij halen?
Gewoon even een nette mail opstellen met de punten die je geconstateerd hebt en dan zullen die wel netjes opgelost worden.
We hebben dinsdag en woensdag twee mails gestuurd met alle punten (buiten de koelkast en vloer) die niet oké (lijken te) zijn. Ik heb aangegeven teleurgesteld te zijn in de afwerking en dat ik graag hoor hoe en wanneer alles kan worden opgelost. De verkoper met wie we destijds de gesprekken voerden wist juist dat we de details belangrijk vonden, en had ook aangegeven dat hij speciaal voor ons een monteur zou sturen die daarop zou letten. Helaas geen reactie gehad nog op mijn mail, dus ik hoop begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Nu online

xtv

xtv schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:47:
Ben vandaag langs Hello Kitchen geweest en een redelijk goede prijs ontvangen waar ik bij andere keukenzaken toch wel snel 2 tot 4k meer moest betalen voor dezelfde keuken (qua opzet & apparatuur). Ik weet alleen niet welke merk keukenkastjes ze verkopen en hoe de kwaliteit zich verhoudt tot een Nobilia of Pronorm keuken die ik bij andere keukenzaken kreeg.

Weet iemand toevallig welke merk ze verkopen bij Hello Kitchen? Toen ik het ze vroeg zeiden ze iets van "Arg.....", wat ik niet ken, maar ik kan het ook verkeerd gehoord hebben.
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Beetje googelen levert Avelon-020 op, hun eigen merk. Ik ken het niet, maar misschien rinkelt er nu een belletje?
Bijvoorbeeld: https://www.hellokitchen.nl/keuken/Avelon-020_2024
Overigens is HK van DMG, dus laat je niet intimideren door eenmalige aanbiedingen/vandaag tekenen en speel het biedspel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVb9Ik_ATPKVMmyYkcrLBO5DM-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/icY55rdZf0DHhtkOQ4g56TuE.png?f=fotoalbum_large

Mogelijk Artego.

Wel even in achterhoofd houden dat het een DMG formule is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 01-06-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:07
Volgend jaar willen wij onze hoekkeuken laten vervangen. Staat nu 14 jaar, kent de nodige beschadiging (o.a. door de kinderbeveiliging), is niet meer zo mooi wit en bovendien zijn onze wensen best wel verandert.

Afgelopen vrijdag een eerste offerte geprobeerd te bemachtigen, na een heel langdurig gesprek hebben we vooralsnog alleen een mondelinge prijs, de plaatjes en brutoprijzen volgen nog. De netto prijs mocht hij niet op de mail zetten. De verkoper dacht over het algemeen fijn mee, al kregen we soms het gevoel als of de keuken voor hemzelf was, in plaats van ons. Heeft een hoop nuttige informatie gedeeld, maar heeft ons wel richting erg prijzige apparatuur gestuurd. Ik heb ook geen flauw idee wat er allemaal te koop is en heb ook geen specifieke merkvoorkeur. Ook kon ik beter hoofdrekenen, dan hij soms met zijn rekenmachine, dus ik weet dat er een paar telfouten in zijn berekening zitten, maar ik was na ruim 3 uur het wel zat. Vooral aan het einde van het gesprek en bepaling van de totaalprijs was hij enorm tijd aan het rekken.

We zijn wel wat wijzer geworden, maar het voelt vooral als een hoop verspilde tijd. Bij nader inzien valt het ontwerp van de keuken tegen en is de prijs ook hoger dan wij willen uitgeven. Het was overigens geen DMG-concern.

Als voormalig bouwkundig werkvoorbereider had ik schetsmatig al wat ideeën/tekeningen gemaakt voor de keuken, daar zijn we bij deze winkel redelijk van afgeweken, denk dat ik volgende keer dichterbij mij eigen plan blijf.

Tot zover mijn frustratie over afgelopen vrijdag.

Door afgelopen vrijdag wel beter gaan nadenken over de wens van een Quooker. Die hebben we nu niet, maar er wordt hier veel thee gedronken, dus het lijkt ons wel heel prettig. Alleen hoe doen we dat in combinatie met de prullenbakken? In de huidige keuken staat de achterwand van de gootsteenkast al op 40 cm vanwege al het leidingwerk erachter en past er bijna geen enkele prullenbak in het kastje. Met een Quooker erbij wordt nog veel moeilijker. Of hebben hier mensen betere ervaringen met een Quooker onder de gootsteen in combinatie met 2 of meer prullenbakjes? Ik heb online nog geen passende oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Arosa schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:06:
Volgend jaar willen wij onze hoekkeuken laten vervangen. Staat nu 14 jaar, kent de nodige beschadiging (o.a. door de kinderbeveiliging), is niet meer zo mooi wit en bovendien zijn onze wensen best wel verandert.

Afgelopen vrijdag een eerste offerte geprobeerd te bemachtigen, na een heel langdurig gesprek hebben we vooralsnog alleen een mondelinge prijs, de plaatjes en brutoprijzen volgen nog. De netto prijs mocht hij niet op de mail zetten. De verkoper dacht over het algemeen fijn mee, al kregen we soms het gevoel als of de keuken voor hemzelf was, in plaats van ons. Heeft een hoop nuttige informatie gedeeld, maar heeft ons wel richting erg prijzige apparatuur gestuurd. Ik heb ook geen flauw idee wat er allemaal te koop is en heb ook geen specifieke merkvoorkeur. Ook kon ik beter hoofdrekenen, dan hij soms met zijn rekenmachine, dus ik weet dat er een paar telfouten in zijn berekening zitten, maar ik was na ruim 3 uur het wel zat. Vooral aan het einde van het gesprek en bepaling van de totaalprijs was hij enorm tijd aan het rekken.

We zijn wel wat wijzer geworden, maar het voelt vooral als een hoop verspilde tijd. Bij nader inzien valt het ontwerp van de keuken tegen en is de prijs ook hoger dan wij willen uitgeven. Het was overigens geen DMG-concern.

Als voormalig bouwkundig werkvoorbereider had ik schetsmatig al wat ideeën/tekeningen gemaakt voor de keuken, daar zijn we bij deze winkel redelijk van afgeweken, denk dat ik volgende keer dichterbij mij eigen plan blijf.

Door afgelopen vrijdag wel beter gaan nadenken over de wens van een Quooker. Die hebben we nu niet, maar er wordt hier veel thee gedronken, dus het lijkt ons wel heel prettig. Alleen hoe doen we dat in combinatie met de prullenbakken? In de huidige keuken staat de achterwand van de gootsteenkast al op 40 cm vanwege al het leidingwerk erachter en past er bijna geen enkele prullenbak in het kastje. Met een Quooker erbij wordt nog veel moeilijker. Of hebben hier mensen betere ervaringen met een Quooker onder de gootsteen in combinatie met 2 of meer prullenbakjes? Ik heb online nog geen passende oplossing gevonden.
Waar ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Laatst online: 08:07
Bij een zelfstandige keukenzaak in Dordrecht, ik vind het niet zo netjes om de naam zo op internet te slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avs88
  • Laatst online: 16-09 08:02
Hi allemaal,

De afgelopen tijd veel meegelezen, ontzettend waardevol. Nu onze beurt om een offerte te delen, ben heel benieuwd naar jullie mening over de prijs.

We hebben meerdere zaken bezocht. Wensen elke keer wel wat bijgesteld (voortschrijdend inzicht), waardoor totaalprijzen minder makkelijk te vergelijken zijn. Van de laatste zaak waar we zijn geweest hebben we een goed gevoel over de adviseur en ook een bekende die goede ervaringen heeft.

Wat denken jullie van de prijs? En het ontwerp?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 49% gewijzigd door Avs88 op 02-06-2025 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimM98
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19-08 12:36
Dag allen,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen voor alle tips, en vandaag hebben we een offerte ontvangen. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden. Zou dit ergens anders goedkoper kunnen of is het zo een redelijke prijs?

Members only: title

[ Voor 2% gewijzigd door KimM98 op 01-06-2025 19:45 . Reden: Plattegrond van keuken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57

Pater

Terry Tate

We hebben vorige week te horen gekregen dat we een woning in Nieuw Kralingen, Rotterdam toegewezen hebben. Oplevering is al vrij snel, na de zomer. Qua opties was alles al gekozen, maar alles was naar onze wens, inclusief een uitbouw. De woning wordt casco opgeleverd, dus nu aan de slag met nieuwe badkamers en keuken.

De plattegrond van de keuken ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5khQkbiDyKQlQqIjBZg-9o06MU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dV06K39vBCngUqlNDm4EUSuA.png?f=fotoalbum_large
Het idee is dat we richting de tuin drie meter over willen houden waar wij onze eettafel in de breedte willen neerzetten.

Met het oog daarop zit ik te spelen met de volgende indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU_cBgXOp0T6r717VGAEK1SP0SM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSLADzYeCS71KJov7F7yFfjf.jpg?f=fotoalbum_large

De hokjes met een kruisje zijn een hoge kast. De begane grond is 314 cm hoog en we willen de hoge kasten tot aan het plafond. Het lijkt me handig om dan kasten van 220 cm met kasten van 80 cm (of 200 cm met 100 cm kasten) te combineren (inclusief plint en inclusief regel bovenin) om dat effect te bereiken. Het idee is om 4 hoge kasten richting de achtergevel te plaatsen en een hoge kast naast de deur van de gang. Er komen geen keukenkastjes boven het werkblad.
Dat betekent dat we 6 onderkasten (breedte staat aangegeven) met keukenblad willen hebben. Op 100 a 120 cm afstand wil ik het keukeneiland plaatsen met een totaaldimensie van 280 cm bij 110 cm.

Qua kleur zijn we er nog niet uit. In ieder geval niet donker.

Qua apparatuur in ieder geval:
- Oven (met magnetron functie of een combi-oven er bij)
- Energiezuinige koelvriescombinatie
- Eventueel een inbouwvriezer (ook energiezuinig)
- Vaatwasser die ruim is (moet grote borden aan kunnen)
- Kokendwaterkraan die je gewoon kunt laten lopen zonder de hendel te moeten vasthouden (onze Franke heeft dat nu)
- Inductiekookplaat
- Afzuiging: hier zit ik nog flink over te dubben. Gaan we koken op het kookeiland? Is dat niet vervelend met spetterend vet, etc, met kinderen en gasten die aan het eiland gaan zitten? En dat beinvloedt direct ook de afzuiging. Wat ik sowieso wil, is een stille afzuiging. We hebben nu een SIemens wandschouw en ik vind die irritant luid op de reguliere stand. Hier ben ik heel erg op zoek naar advies en ervaringen van stille afzuiging. Externe motor gaat helaas niet werken ivm de set-up die we nastreven.

De keukenkasten gaan in ieder geval veel lades hebben. Ook in de hoge kasten wil ik lades hebben (tot een zekere hoogte), want je kan dan veel makkelijk overal bij. Nu met het specerijenkastje is het gewoon irritant als iets achterin staat.

Werkblad wordt graniet, composiet of dekton.

Dingen waar ik mee speel:
- Moet ik niet voor 5 hoge kasten gaan en 2 hoge kasten bij de deur? Dan heb je heel veel opbergruimte en je kookeiland is symmetrisch aan je werkblad aan de wand, maar is 2 keer 2,80 meter wel voldoende? Ik vind het wel fijn om straks keukenapparatuur erop kwijt te kunnen.
- Afzuiging: kookplaat met afzuiging of down draft of gewoon een schouw? Ik ben bang dat ik de Bora Pura geen fijne kookplaat vind (terwijl de afzuiging wel goed is). Dan is de Nova Panorama wel een hele mooie oplossing. De Consumentenbond is niet zo enthousiast over kookplaten met afzuiging.
- Naar welke keukenzaak kan je het beste gaan voor dergelijke hoge kasten? Doen de Nederlandse keukenboeren dat? Ik ben wel van het onderhandelen, maar ik vind het een vermoeiend proces en het komt er feitelijk op neer dat het mijn prijs wordt na 8 uur onderhandelen. Als we dat gewoon niet doen, dan zou dat voor de verandering ook fijn zijn. Maar als je voor dit soort keukens de hoofdprijs betaalt in Duitsland, dan zie ik die trip van 2 uur heen (Rotterdam) niet zitten.
- En ik ben sowieso benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Avs88 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:03:
Hi allemaal,

De afgelopen tijd veel meegelezen, ontzettend waardevol. Nu onze beurt om een offerte te delen, ben heel benieuwd naar jullie mening over de prijs.

We hebben meerdere zaken bezocht. Wensen elke keer wel wat bijgesteld (voortschrijdend inzicht), waardoor totaalprijzen minder makkelijk te vergelijken zijn. Van de laatste zaak waar we zijn geweest hebben we een goed gevoel over de adviseur en ook een bekende die goede ervaringen heeft.

***members only***
Ik heb vorig jaar voor mijn schoonouders een keuken geregeld die groter was dan dit. Keukenapparatuur was wel iets lager (Siemens IQ500 range) en er zat geen afzuigkap bij, maar die was 11.500 incusief plaatsing. Ik vind dit wel heel duur.

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@KimM98 waarom geen eiland in zon mooie grote ruimte?
Lijkt een beetje op een danszaal nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Avs88 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:03:
Hi allemaal,

***members only***
Grando? Grote boog omheen lopen. Zoek ene lokale zelfstandige keukenboer en kijk wat die biedt, het kan denk ik goedkoper en met betere service. Qua opstelling denk ik een prima keuken, ben op zich geen fan van hoge kasten bij de ingang maar je hebt geen andere plek om ze neer te zetten. Voordeel is weer wel dat als er zooi op je aanrecht staat, dat niet helemaal in het zicht staat. Hoop wel dat je nog ergens anders kasten hebt voor servies, want daar heb je zo te zien niet heel veel plek voor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

KimM98 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:42:
Dag allen,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen voor alle tips, en vandaag hebben we een offerte ontvangen. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden. Zou dit ergens anders goedkoper kunnen of is het zo een redelijke prijs?

***members only***
Kookeilend!

En die kast aan de andere muur is leuk, goed voor je stappen, maar als je daar daadwerkelijk iets plaatst wat je ook nodig hebt om te koken loop je je echt helemaal suf. Nadeel van een lang recht blad vind ik dat je je dus ook helemaal suf loopt als je rechts staat te snijden, en je moet wat uit de kast pakken. De ruimte tussen spoelbak en kookplaat is niet zo groot, dat zou bij mij binnen de kortste keren volstaan. En rechts heb je veel ruimte, want een ideale plek is om vuile vaat even te droppen. Maar dat staat dan weer niet zo handig t.o.v. de spoelbak.

Ik zou eerder kijken voor een kookeiland, en misschien rechts het blad wat korter en daar nog een kast oid plaatsen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dag allen,

***members only***
Wat ben je verder van plan met deze grote ruimte? Komt er een eettafel in het midden? Zoniet, dan zou ik een schiereiland maken met een bar in plaats van een lang recht werkblad. Je hebt anders zoveel loze ruimte waar je steeds met je rug naartoe staat, dat is niet heel prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 21:37
Wij zijn inmiddels ook wat verder en hebben de eerste tekening en (mondelinge) offerte binnen. Het gaat om een pronorm keuken Brown steel met een Taj Royale 8cm opgedikt composiet blad. De kastenwand is 385cm lang en het eiland is 3.00x1.20. Apparatuur: 1x Siemens vaatwasser, 1x siemens combi oven, 1x siemens koelkast/vriezer combi, 1x quooker, 1x bora inductieplaat en 1x wijnklimaatkast.

Bedrag zit nu op 27K. Wat vinden jullie? Ik ga sowieso nog verder met andere keukenzaken zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfwh3IrezijS1jYJCFeOGXsTudY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4bhBowcm80DCbVandFh9Ea9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfO2WKF3vL_FyCE-8EL07pWDlf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHfzsyyoOViKZNRtgTQZ2AN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOuxokvXzaKKT2YRDJ5sF2KUSsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aUwqaaJRks7y91JQfk1Zf3B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Welke range keukenapparatuur heb je? Er zit een prijsverschil tussen de iq100 en de iq700 bijvoorbeeld.

Maar laten we even een guesstimate maken:
- keukenapparatuur circa 1.000 per stuk
- extra opslag van 1.500 voor bora afzuiging
Apparatuur: 7.500

- werkblad: circa 700 euro de m2. Ik gok 5 m2 blad, dus 3.500 euro

- installatie: 1.500 euro

Kasten: hoge kasten circa 1.000 euro per stuk: 4.000 euro.
Lage kasten 500 euro per stuk: 3.000 euro

Kom je uit op circa 18.500 euro.
En dan ben ik echt ruim gaan zitten met de prijzen! Volgens mij is er een grando offerte een pagina terug, daar zie je ongeveer de prijzen van de kasten. Ik denk dat 14k een reëeler bedrag is.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Bedankt voor je reactie!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens weet welke serie er precies in de offerte is opgenomen. Ik heb gevraagd om middensegment apparatuur en heb de offerte enkel mondeling. Ik verwacht ergens tussenin de range die jij noemt.

Welk bedrag is volgens jou reëel om te rekenen voor een lade? Ik ben overigens vergeten te vermelden dat het blad op de muur doorloopt tot boven achter de wand bij de ‘koffie corner’.

Nog tips voor een zaak die Pronorm levert?
Pater schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:32:
Welke range keukenapparatuur heb je? Er zit een prijsverschil tussen de iq100 en de iq700 bijvoorbeeld.

En dan ben ik echt ruim gaan zitten met de prijzen! Volgens mij is er een grando offerte een pagina terug, daar zie je ongeveer de prijzen van de kasten. Ik denk dat 14k een reëeler bedrag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:17
c.schoofs schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:44:
Bedankt voor je reactie!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens weet welke serie er precies in de offerte is opgenomen. Ik heb gevraagd om middensegment apparatuur en heb de offerte enkel mondeling. Ik verwacht ergens tussenin de range die jij noemt.

Welk bedrag is volgens jou reëel om te rekenen voor een lade? Ik ben overigens vergeten te vermelden dat het blad op de muur doorloopt tot boven achter de wand bij de ‘koffie corner’.

Nog tips voor een zaak die Pronorm levert?

[...]
Je kunt ASWA Keukens bekijken, wij hebben ook een pronorm Y-line keuken via hun besteld. Zie oude post van mij, we hebben een U keuken in ieder geval.

Qua prijs zijn we bijna identiek:
- Keukenblad c.a. 5 m2 composiet taj royale (4 cm ) kost bij ons 5,6k, we hadden ook prijzen van verschillende losse keukenbladleverancier opgevraagd maar waren bijna identiek. 8 cm zal wel iets duurder zijn

- Apparatuur is 1-1,2k per apparaat wel gemiddeld met siemens studioline (IQ700)
- Keukenkasten lopen de prijzen heel erg van je af, brown steel al in een duurdere prijscatagorie.. dingen zoals "Le man's " of hoge kasten ga je echt snel richting de 1000-1500 per stuk.

Heel gek klinkt het in ieder geval niet..

[ Voor 7% gewijzigd door betonron op 02-06-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avs88
  • Laatst online: 16-09 08:02
Crazy D schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:04:
[...]

Grando? Grote boog omheen lopen. Zoek ene lokale zelfstandige keukenboer en kijk wat die biedt, het kan denk ik goedkoper en met betere service. Qua opstelling denk ik een prima keuken, ben op zich geen fan van hoge kasten bij de ingang maar je hebt geen andere plek om ze neer te zetten. Voordeel is weer wel dat als er zooi op je aanrecht staat, dat niet helemaal in het zicht staat. Hoop wel dat je nog ergens anders kasten hebt voor servies, want daar heb je zo te zien niet heel veel plek voor.
Dank voor je feedback! Heel fijn. Het is inderdaad jammer dat we die hoge kasten zo in het zicht hebben, maar we zien inderdaad geen andere optie en hebben de opbergruimte hard nodig zoals je al opmerkte. :)

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KimM98
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19-08 12:36
alki schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:34:
@KimM98 waarom geen eiland in zon mooie grote ruimte?
Lijkt een beetje op een danszaal nu
Crazy D schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Kookeilend!

En die kast aan de andere muur is leuk, goed voor je stappen, maar als je daar daadwerkelijk iets plaatst wat je ook nodig hebt om te koken loop je je echt helemaal suf. Nadeel van een lang recht blad vind ik dat je je dus ook helemaal suf loopt als je rechts staat te snijden, en je moet wat uit de kast pakken. De ruimte tussen spoelbak en kookplaat is niet zo groot, dat zou bij mij binnen de kortste keren volstaan. En rechts heb je veel ruimte, want een ideale plek is om vuile vaat even te droppen. Maar dat staat dan weer niet zo handig t.o.v. de spoelbak.

Ik zou eerder kijken voor een kookeiland, en misschien rechts het blad wat korter en daar nog een kast oid plaatsen.
Bedankt voor het meedenken! We zouden in het midden graag een grote tafel van 10/12 personen neer willen zetten. Vandaar dat we in eerste instantie geen kookeiland willen. We gaan er wel nog even over nadenken na jullie reactie's! Evenals over de plaatsing van de spoelbak met de ruimte voor de vuile vaat, daar hadden we nog niet over nagedacht.

Verder had ik er wellicht even bij moeten vermelden dat de kast aan de andere kant van de muur voornamelijk zal zijn voor spelletjes en knutselspullen etc! We wilde graag een kastenwand en omdat deze in de ruimte van de keuken komt, leek het ons vooral erg mooi om dit in dezelfde stijl te doen. Het was dus niet het idee om daar servies of etenswaren in te stoppen maar meer als extra opbergruimte.

In ieder geval bedankt voor de reacties! En wat vinden jullie van de prijs zo voor dit geheel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fixen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 21:03
Pater schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:32:

Dit is wel heel kort door de bocht.
Type front materiaal, afwerking van kast zijkanten, lades, etc. hebben best een significante invloed op de prijs.

Als je bijvoorbeeld een kant en klare blum lade van 80cm (exclusief front) opzoekt bij een meubelbeslagshop dan zit je snel rond de 180 euro per stuk. Dan nog een front en de kast zelf en eventuele ladeinzetten etc.

Zelf ook wel wat kastbouw gedaan en plaatwerk is tegenwoordig gewoon heel duur.

Overigens denk ik ook dat het echt wel goedkoper kan, maar 14k is wel heel weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:58
We hebben een keukenontwerp gevonden dat wij passend vinden. Nu heb ik 2 offertes gekregen (zelfde apparatuur en keukenblad en indeling), maar ene merk is pronorm, andere nobilia.
de nobilia laser en riva kost qua kasten: 9225
de pronorm x-line kost qua kasten: 13000
verschil +/- 3750 euro.
Is dit een realistisch verschil? En merk je het qua kwaliteit?

De opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCGOd-Frx7O-DlGFrTB-wuLuFo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbkCR26ANZK8VuEHGMWu7qwU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
roel visseren schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:53:
We hebben een keukenontwerp gevonden dat wij passend vinden. Nu heb ik 2 offertes gekregen (zelfde apparatuur en keukenblad en indeling), maar ene merk is pronorm, andere nobilia.
de nobilia laser en riva kost qua kasten: 9225
de pronorm x-line kost qua kasten: 13000
verschil +/- 3750 euro.
Is dit een realistisch verschil? En merk je het qua kwaliteit?

De opstelling:

[Afbeelding]
De twee offertes zijn bij dezelfde keukenzaak? Ik vind het verschil opvallend groot.
Met betrekking tot de opstelling. Waarom niet nog die hoek ook opvullen met een kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
SquareOne schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:01:
[...]

De twee offertes zijn bij dezelfde keukenzaak? Ik vind het verschil opvallend groot.
Met betrekking tot de opstelling. Waarom niet nog die hoek ook opvullen met een kast?
nee, zijn twee verschillende zaken (B&K en Veldman), daarom ook iets lastiger te vergelijken.
Helaas passen er geen hoge kasten in die hoek (het aantal cm is net te krap om daar iets tussen te plaatsen (en er zit ook een elektriciteitspunt daar), maar we hebben voldoende kastruimte zo.

Ging mij ook meer om het prijsverschil dat ik nogal groot vond.
Voor het gehele beeld:
de totale keuken bij veldman is 15300 inclusief montage en apparatuur
bij B&K is dat 19000

[ Voor 8% gewijzigd door roel visseren op 02-06-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
roel visseren schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:11:
[...]

nee, zijn twee verschillende zaken (B&K en Veldman), daarom ook iets lastiger te vergelijken.
Helaas passen er geen hoge kasten in die hoek (het aantal cm is net te krap om daar iets tussen te plaatsen (en er zit ook een elektriciteitspunt daar), maar we hebben voldoende kastruimte zo.

Voor het gehele beeld:
bij B&K is dat 19000
Ik zou wel kijken of je er iets van schapjes of een plankje kan maken bij het stroompunt.. wel een relaxte plek om je telefoon op te laden bv. en anders zonde van de loze ruimte.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
roel visseren schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:11:
[...]

Voor het gehele beeld:
bij B&K is dat 19000
Het verschil kan dan ook komen doordat B&K meer marge pakt op apparatuur, blad en/of montage.

Vanuit jouw perspectief snap ik dat het lijkt alsof het verschil volledig wordt veroorzaakt door de kasten.

Ik zou niet €3700 meer uitgeven voor Pronorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
@SquareOne
ik snap inderdaad de marge; in de apparatuur zit hem in elk geval niet, want die is bij beide exact hetzelfde geprijsd en qua montage zit er 73 euro verschil. Dus het verschil zit in blad en kasten
Maar 3700 is dus wel een flinke marge als ik het zo mag inschatten dus.

Ik zat overigens te denken: wat zou nou een gemiddeld verschil tussen kastjes van deze merken mogen zijn (nu is het verschil dus 375 euro per kast op basis van mijn voorstel keuken).

[ Voor 24% gewijzigd door roel visseren op 02-06-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Hier maar eens om meningen vragen :)

Wij hebben onlangs een woning gekocht en krijgen 18 juli de sleutel.
Voor de keuken zijn wij nu aan het kijken wat een handige indeling is en bij welke keukenboer wij langs willen gaan.

Voor de keuken hebben wij het idee om van een parallele keuken naar een L vorm + kastjes. De ruimte waar de keuken in staat is 2,13m (met groot raam) bij 3,22m. Hieronder een idee dat we hebben, al zijn wij er al wel over uit dat wij voor twee kasten willen gaan. Maar wellicht dat er een betere indeling te bedenken is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1iDmKU2-6dVol8M7QB_mKaiB58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWIYIJbiXLKCTkoEXYfrNH5T.png?f=fotoalbum_large

Ook zijn wij benieuwd naar betrouwbare keukenboeren. Bij zowat elke partij kunnen wij wel goede als zeer slechte verhalen vinden. Niet per se erg, maar uiteindelijk zie je door de bomen het bos niet meer :+

Wij zitten nu te kijken naar o.a. Bruynzeel, Ikea of Akzent-Keukens / Ekelhoff.

[ Voor 3% gewijzigd door ItMeAedri op 02-06-2025 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 11:35

Als je spoelkast 60 cm is past een quooker en een afvalbak perfect, wel een tip, want ik begrijp uit je verhaal dat het bestaande leidingwerk ver uit steekt,
Pas het aan , en vlak tegen de muur maken, zeker met de nieuwste echte quooker neemt het niet veel plaats in.Ketel; van quooker is maar 20 cm rond.
Hieronder is nog het oude model.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbYv1O0ZxqL6fALCIRflFBVSIkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJse5l31YbF7Fz4up2zYxBNx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Als je een hoekkast hebt in de buurt van je spoelbak, kun je daarin ook je Quooker verstoppen. Je hebt dan geen carrouselplateau, maar gewone planken met daarachter de Quooker.
Verder kun je er natuurlijk voor kiezen om de afvalbakjes onder te brengen in een aparte ladekast met meer ruimte voor afvalscheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Toke_gt schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:39:
[...]

Als je een hoekkast hebt in de buurt van je spoelbak, kun je daarin ook je Quooker verstoppen. Je hebt dan geen carrouselplateau, maar gewone planken met daarachter de Quooker.
Verder kun je er natuurlijk voor kiezen om de afvalbakjes onder te brengen in een aparte ladekast met meer ruimte voor afvalscheiding.
Moet dat natuurlijk wel lukken met slang lengte van de aansluitingen, ja de aansluitingen zijn inderdaad dan ook in de hoekkast te plaatsen. Maar kraan aansluiten is wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:27
ouwefreaker schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Moet dat natuurlijk wel lukken met slang lengte van de aansluitingen, ja de aansluitingen zijn inderdaad dan ook in de hoekkast te plaatsen. Maar kraan aansluiten is wat lastiger.
Daar zijn verlengsets voor.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
Mijn eigen ervaring met de Quooker Pro3 is dat deze klein genoeg is om in de spoelkast te passen. De cilinder is vrij smal.

Ik had eerst ook overwogen om hem in de naastgelegen LeMans kast in te bouwen, maar heb dat niet hoeven doen. De spoelkast is toch open aan de achterkant ivm stopkranen en toegang tot de afvoer. Nu kan ik ook gemakkelijk bij de tank van de Quooker om hem aan en uit te zetten, en ik kan zelfs de tank eruit lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:08

Jammer om te horen dat je bezoek zo negatief is ervaren.
In de praktijk horen we eigenlijk zelden dat iemand spijt heeft van een Quooker – uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Het enige echte nadeel is vaak de aanschafprijs. Er zijn goedkopere merken, maar als het binnen het budget past, raad ik echt aan om voor Quooker te gaan. Technisch gezien is dit systeem gewoon het best en het meest betrouwbaar.

Wat betreft het afvalsysteem: je kunt een Quooker prima combineren met een prullenbak in de spoelkast.
Bijvoorbeeld deze oplossing:
https://naber.com/nl/Cox-...ntraciet-H-360-mm/8013347

Een nadeel hiervan is wel dat de bak ‘maar’ 20 liter is, wat voor veel mensen aan de kleine kant is.

Daarom adviseer ik vaak dit alternatief:
https://naber.com/nl/Cox-...chtgrijs-H-580-mm/8012391

Dit systeem biedt aanzienlijk meer ruimte, maar neemt wél een hele kast in beslag.

Het is dus even afwegen wat in jouw keuken het beste past en waar de voorkeur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer

[Afbeelding]
Ik zou je aanraden om te kijken naar een winkel in de buurt die Nolte verkoopt.
Nolte heeft namelijk binnenlades die iets smaller zijn, gecombineerd met een afstandsblokje bij de scharnieren. Hierdoor komen de lades niet tegen de deur aan bij het openen, wat ze ideaal maakt om in een bestaande kast in te bouwen.

Bij de meeste andere systemen heb je vaak speciale scharnieren nodig, maar dat is bij Nolte dus niet het geval.
Dat maakt het een stuk eenvoudiger én praktischer om toe te passen in een bestaande situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Dag allen,

***members only***
Een mooie en ruime keuken!
Wel een kleine tip: let op het hoekje waar nu de koffiemachine is ingetekend, daar kom je wat lastig bij. Misschien is het handig om het werkblad iets verder de hoek om te laten lopen, zodat die plek beter bruikbaar wordt.

Daarnaast zou ik overwegen om het aanrechtblad aan de lange zijde wat dieper te maken. Die is nu 60 cm, maar 65 of zelfs 70 cm werkt in de praktijk echt een stuk prettiger. Je wint daarmee net wat extra werkruimte, zonder dat het storend is in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08 12:28
Korte vraag hier voor de mensen die zelf al is hun keuken hebben geplaatst.

wij hebben even geleden een Propnorm keuken gekocht. het heeft even geduurd maar over een week of twee is het huis zo ver dat deze er ook echt in kan en ben dus nu alvast wat zaken aan het uitzoek voor het plaatsen.

nu vroeg ik mij af hoe het passtuk wordt bevestigd aan een hoge kast na dat de rij met kasten is geplaatst? ik lees online over hoek beugels, maar die kan ik natuurlijk niet meer vastschroeven als de keuken al op zijn plek staat en mijn idee van een pas stuk is dat je deze als laatste pas op maat maakt.

mogelijk wijst het zichzelf en zitten er clips of iets bij maar misschien heeft iemand hier er al ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSek76o2HpdwCfiXiyMfyTNfjvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iUf89x7iQFmm2N733wQnRqDU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:26
Wij zijn bij i-Kook langs geweest en hebben een keuken voorgeschoteld gekregen waar we erg enthousiast van worden. Qua looks zijn we verkocht maar qua keuze in apparatuur was niet veel mogelijk tenzij we naar de studio line van Siemens zouden gaan.

Nu gaan we nog een afspraak maken bij Reddy keukens en een andere keuken in de omgeving (Barendrecht).

Is er meer mogelijk qua apparatuur of moeten we tevreden zijn met Etna?

Members only: title

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Reddy Keukens. Zijn daar niet wat vestigingen van failliet verklaard? Lees daar ook wat slechte verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
jordyyyys schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:32:
Wij zijn bij i-Kook langs geweest en hebben een keuken voorgeschoteld gekregen waar we erg enthousiast van worden. Qua looks zijn we verkocht maar qua keuze in apparatuur was niet veel mogelijk tenzij we naar de studio line van Siemens zouden gaan.

Nu gaan we nog een afspraak maken bij Reddy keukens en een andere keuken in de omgeving (Barendrecht).

***members only***
Voor dit bedrag zou ik wel wat meer premium apparatuur verwachten dan Etna. Of je kasten moeten heel premium zijn?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05

TF

bla bla

Mogelijk mag deze vraag hier.

Ik heb een keuken van 2021 met een PlasmaMade GUC 1314. Deze is aangesloten tussen de kastjes (dus niet op de vloer, uitblazen gaat dus richting de kastjes). Ik betwijfel of het apparaat goed werkt omdat al mijn keukenkastjes ruiken naar etensluchtjes. In huis valt het verder wel mee.

Verwacht ik te veel? Benieuwd naar andere ervaring met een plasmafilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerforum
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-06 13:28
Hallo,

Na een tijdje meelezen nu ook een account aangemaakt. Wij hebben recent een woning gekocht en willen de keuken omgooien. We zitten nog vrijwel in de allereerste fase; de opstelling van de keuken.

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sEuLat9PCsy9R_yRe8TJnuAzok=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jAHoABMBfDdIid5Tnj8Z0egn.jpg?f=user_large

Een hoekkeuken, een beetje weggestopt in toch wel een grote ruimte. Om de keuken meer te betrekken bij de ruimte is dit het eerste idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LQ5a5mTnfFJro0Xjaj-t2p-ri8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zMpwUPhu546Dxmb4R8S6p90x.jpg?f=user_large

Geen L-keuken, maar een wandkeuken met daarnaast een eiland. Er zijn een paar punten waarvoor ik graag wat ideeën/insipratie opdoe, of wellicht zijn er wat ervaringsdeskundigen die het al hebben ondervonden..

In de 'nieuwe' opstelling hebben we tegen de wand aan weerszijden hoge kasten waarvan een met koelkast/vriezer en een met twee ovens. In het midden wat werkruimte en de spoelbak. Aan de rechterzijde (onderkant tekening) heb ik nu de oven bedacht. Dan zit je echter wel tegen de muur aan. Heeft iemand een reden om dat bijvoorbeeld absoluut niet te doen? Het alternatief is om het om te draaien met de koelkast.

Op het eiland wil ik alleen koken, en de rest blijft dan werkblad. Ook wel nodig, want links en rechts naast de wasbak zit er verder niet bijzonder veel ruimte. Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden, of zouden jullie het compleet anders doen?. Tips/ideeën/kritiek; ik lees het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
max.v schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:31:
Korte vraag hier voor de mensen die zelf al is hun keuken hebben geplaatst.

wij hebben even geleden een Propnorm keuken gekocht. het heeft even geduurd maar over een week of twee is het huis zo ver dat deze er ook echt in kan en ben dus nu alvast wat zaken aan het uitzoek voor het plaatsen.

nu vroeg ik mij af hoe het passtuk wordt bevestigd aan een hoge kast na dat de rij met kasten is geplaatst? ik lees online over hoek beugels, maar die kan ik natuurlijk niet meer vastschroeven als de keuken al op zijn plek staat en mijn idee van een pas stuk is dat je deze als laatste pas op maat maakt.

mogelijk wijst het zichzelf en zitten er clips of iets bij maar misschien heeft iemand hier er al ervaring mee?

[Afbeelding]
Passtuk is over algemeen een dubbel paneel.
Voorste paneel gelijk met het front. En paneel erachter kun je vanaf binnenzijde korpus vast schroeven. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uz2m5YO4ssHyIFfb2t3_u1mpegY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVw7mXEnaJJlKkTpRpsxDzMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWDkRTxCiA__wdLu-szik4FWBIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ch6XTxBaNBFSjCUnE9p8nen7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dag allen,

***members only***
Bijna 30k en dan 2x Etna tussen de apparaten zien, voor mij een flinke afknapper..
En dat het blad niet in 1 stuk kan snap ik, maar in 2en moet toch wel lukken?
Meestal komen ze dan uit rond je kookplaat waar je het minste blad hebt zitten, hoewel de locatie daar nu niet geschikt voor lijkt, maar in 3en komen ze nu ook maar raar uit.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Bij ons ook de kogel door de kerk.

Onderstaande gaat het worden! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqfgw6T9XqUvbMaxTFPtKq05duQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUMNZOAXwdjx4nJXB5HCR5MY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqPwwLGT4xlzyohuKHhdr59go9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDrbVeQmZdKL75uMAj3z5zCq.jpg?f=fotoalbum_large

Siemens apparatuur (vaatwasser, oven, combi-oven, grote koelkast, kleine vriezer), Quooker (mét zeepompje 8)7 ) en Bora PUXU2 kookplaat. Composiet werkblad, smetrand en achterwand (in de nis)

Plaatsing Oktober.

Het geheel inclusief montage 28k.

Ga zelf de koof en muurtjes maken. Denk dat de muurtjes van Cellenbeton worden en de koof vuren-houten geraamte met stuc/gipsplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Blihi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:00:
[...]

MDF behangen: kan niet. MDF kan niet tegen nattigheid, dus begin er niet aan.

Die naad wegwerken is niet heel lastig: Laat het MDF 9mm terug vallen. Schroef er een gipsplaat tegenaan, vul de naad op met gipsvuller en daar kun je overheen renovliezen.

Maar, dan krijg je aan de voorkant hetzelfde probleem..... dus eigenlijk zou ik zeggen: begin er niet aan. Laat die naad gewoon voor wat het is. Zorg dat er een contrastverschil zit tussen de muur en de keuken en kit de naad gewoon af.
We hebben even wat overleg gehad met de keukenboer en die kan de koof bijvoorbeeld 9mm terug laten vallen aan de zijkant om daar vervolgens gipsplaten tegenaan te fixeren.

Stel we zouden dit ook aan de voorzijde willen zodat de naad aan de voorzijde ook weg te werken is, doen we dat dan op dezelfde manier? De naad gipsplaat (zijkant)-gipsplaat(voorkant) is goed te vullen met gipsvuller, waarna het met renovlies behangen kan worden (of moet het dan eerst gestuckt worden?)?

De plafond is gespackt. Die overgang is gewoon te kitten?

Overigens zie ik dat stucplaten in 9,5mm dikte worden geleverd. Nog een reden waarom jij specifiek 9 mm noemt?

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 03-06-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
jordyyyys schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:32:

***members only***
Vraag wat de keuken kost zonder gewenste apparatuur en schaf die zelf aan. Heb ik (deels) ook gedaan bij i-Kook, was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Aldmar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Siemens apparatuur (vaatwasser, oven, combi-oven, grote koelkast, kleine vriezer), Quooker (mét zeepompje 8)7 ) en Bora PUXU2 kookplaat. Composiet werkblad, smetrand en achterwand (in de nis)

Plaatsing Oktober.

Ga zelf de koof en muurtjes maken. Denk dat de muurtjes van Cellenbeton worden en de koof vuren-houten geraamte met stuc/gipsplaten.
Ziet er mooi uit. Let er alleen op dat die spatwand weinig tegenhoudt qua spetters. Dat is meer voor de sier. Als dat de bedoeling is moet die echt een stuk hoger. En het lukt en past niet altijd maar als het even kan is een dieper dan gemiddeld blad enorm fijn. Wij maakten de vergelijking in de winkel en dat was eigenlijk eis 1 voor ons gelijk. Maar moet wel kunnen natuurlijk. Desnoods 2 dieptes. 75 en 65 of zo kan ook prima etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Davidrrr op 03-06-2025 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

Aldmar schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plaatsing Oktober.

Had je niet veel beter de hoge kasten naar rechts kunnen opschuiven zodat je meer praktische werkruimte links ervan hebt? Dit lijkt een beetje op een nisje om een nisje te hebben. En ondertussen met zoveel ruimte moet je bukken om de tweede oven te gebruiken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
ron321 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Daar zijn verlengsets voor.
Uitsluitend kokend, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffin
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 23:29
Hoi allemaal,
Na lang wachten zijn wij ook ingeloot voor een nieuwbouwwoning en hebben wij een offerte voor een keuken gekregen. Zouden jullie er eens een blik op willen werpen?

Het gaat om een pronorm keuken met een jetstone werkblad (composiet arabetto gepolijst). Het composietblad wordt ook in de hoge kastenwand geplaatst als achterwand.
Qua apparatuur:
Quooker combi + met flex kraan
Spoelbak : Franke BXX
Vrieskast: siemens iq500
Oven: Siemens iq500
Combimagnetron: siemens iq500
Inductiekookplaat: siemens iq500
Afzuiging: plafondunit Novy pure line compact 90 cm
Koelkast: Siemens iq500
Vaatwasser: siemens studioline iq300

Daarnaast wordt er een koof gemaakt waar ook spotjes ingezet worden. Er komen ook spotjes in de hoge kastenwand. De kleur van de kasten wordt ws angoragrijs.
De handgrepen op de tekening kloppen niet, ik ga zelf nog op zoek naar mooie handgrepen.

We kregen een offerte van 27k. Incl plaatsing. Is dit een redelijk bedrag? We zijn daarna naar mandemakers gegaan en zij gaven direct aan dat zij een soortgelijke keuken niet voor minder kunnen aanbieden.

Ik hoor graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVMhr8mVTmvfF9EOjZF8F_sTM4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSncFkjuiaaYTx1cTtoBn5wf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yoKgHfh5Eiy22ypk_5wDi59WjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHdNyJsw1INFATGc9Ph8ZCih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1LTJEfuWYHEm9DwMJR7SahBJIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N10b4TNtQ5sXzMTOuQdOc1J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Muffin op 03-06-2025 22:22 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Waarom grepen op 3 kasten? Zou ik echt proberen te vermijden. Eventueel oven naar andere kant van de nis, kun je alles greeploos doen. En kies voor een zo diep mogelijk blad. Echt veel fijner en staat ook mooier vind ik. Ik zou als het kan minimaal 75 cm nemen. En heb je op je hele blad verlichting? Boven de kraan zie ik geen verlichting? Wij hebben overigens gekozen voor railverlichting ipv een koof. Vond ik (en dat is persoonlijk) mooier maar je kan die lampen overal heen schuiven en extra lampen toevoegen indien gewenst.

[ Voor 33% gewijzigd door Davidrrr op 03-06-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffin
@Davidrrr

Bedankt voor je reactie! We hebben de wand eerst ook in het greeploos laten tekenen, maar ik heb ronde handgrepen gezien waar ik helemaal weg van ben. Maar dit is inderdaad nog een discussie puntje. We hebben die koof om de afvoer naar buiten te kunnen maken. Op de wand bij de kraan komt een een wandlamp. En boven de tafel komen ook nog lampen. Wat vind je van de prijs?

Het was eerst zo ingetekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tjTjalr1XEVr2eMIAV4ZGqCmKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3o0WFh2cfhdfCongU7uWlrGl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Muffin op 03-06-2025 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:36
Muffin schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:45:
Hoi allemaal,
Na lang wachten zijn wij ook ingeloot voor een nieuwbouwwoning en hebben wij een offerte voor een keuken gekregen. Zouden jullie er eens een blik op willen werpen?

Het gaat om een pronorm keuken met een jetstone werkblad (composiet arabetto gepolijst). Het composietblad wordt ook in de hoge kastenwand geplaatst als achterwand.
Qua apparatuur:
Quooker combi + met flex kraan
Spoelbak : Franke BXX
Vrieskast: siemens iq500
Oven: Siemens iq500
Combimagnetron: siemens iq500
Inductiekookplaat: siemens iq500
Afzuiging: plafondunit Novy pure line compact 90 cm
Koelkast: Siemens iq500
Vaatwasser: siemens studioline iq300

Daarnaast wordt er een koof gemaakt waar ook spotjes ingezet worden. Er komen ook spotjes in de hoge kastenwand. De kleur van de kasten wordt ws angoragrijs.
De handgrepen op de tekening kloppen niet, ik ga zelf nog op zoek naar mooie handgrepen.

We kregen een offerte van 27k. Incl plaatsing. Is dit een redelijk bedrag? We zijn daarna naar mandemakers gegaan en zij gaven direct aan dat zij een soortgelijke keuken niet voor minder kunnen aanbieden.

Ik hoor graag jullie mening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk dat het een prima prijs is.
Heb je in de hoek een carousel? Als je iets nog wilt en kan upgraden zou ik altijd voor een lemans kast gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffin
Er staat dat het een hoekonderkast is met deur en draaiplateaus. Maar ik kan niet vinden of het een lemans is, bedankt voor de tip in ieder geval. Ik zal dit zeker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

Davidrrr schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:25:
Waarom grepen op 3 kasten? Zou ik echt proberen te vermijden. Eventueel oven naar andere kant van de nis, kun je alles greeploos doen. En kies voor een zo diep mogelijk blad. Echt veel fijner en staat ook mooier vind ik. Ik zou als het kan minimaal 75 cm nemen. En heb je op je hele blad verlichting? Boven de kraan zie ik geen verlichting? Wij hebben overigens gekozen voor railverlichting ipv een koof. Vond ik (en dat is persoonlijk) mooier maar je kan die lampen overal heen schuiven en extra lampen toevoegen indien gewenst.
Grepen zijn handig. Zeker voor een koelkast/vriezer/grote kast. Greeploos (of verborgen grepen) is vooral esthetisch.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Nu online

Aldmar

Niks...

aex351 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Had je niet veel beter de hoge kasten naar rechts kunnen opschuiven zodat je meer praktische werkruimte links ervan hebt? Dit lijkt een beetje op een nisje om een nisje te hebben. En ondertussen met zoveel ruimte moet je bukken om de tweede oven te gebruiken.
Bewuste keuze. Inderdaad een beetje een nisje om het nisje te hebben. Verder naar rechts is de woonkamer en op deze manier is het ook een beetje als overgang van de keuken, via de nis naar de woonkamer. Werkblad is voor ons voldoende op deze manier.

De ovens hebben we op dit moment in de huidige keuken ook op deze manier, dus dat zijn we gewend en geen last van. Even getwijfeld om alleen een (combi) oven te doen, maar toch voor een combi en normale oven gekozen. De normale oven zal hoofdzakelijk gebruikt worden. Ze zitten op deze plek ook centraal in het midden van de 3 hoge kasten. Hoogte is trouwens op de tekening niet exact de hoogte waarop ze komen. Dat wordt in praktijk iets hoger.
Davidrrr schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Ziet er mooi uit. Let er alleen op dat die spatwand weinig tegenhoudt qua spetters. Dat is meer voor de sier. Als dat de bedoeling is moet die echt een stuk hoger. En het lukt en past niet altijd maar als het even kan is een dieper dan gemiddeld blad enorm fijn. Wij maakten de vergelijking in de winkel en dat was eigenlijk eis 1 voor ons gelijk. Maar moet wel kunnen natuurlijk. Desnoods 2 dieptes. 75 en 65 of zo kan ook prima etc.
Spatrand is voor de sier inderdaad. De hoogte is grotendeels bepaald door de vensterbank van het raam. Deze zit ongeveer 10cm boven het werkblad. Op deze hoogte komt hij precies onder (aansluitend op) de vensterbank. De vensterbank wordt ook vervangen door het zelfde als het werkblad.

Werkblad wordt overal 65cm diep (en 96cm hoog) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Iemand een idee?

Aanrecht 70cm diep:
Onze keuken wordt woensdag geplaatst. Nu heb ik voor de inductie een perilex opbouw stopcontact laten maken. Omdat de lades standaard diepte hebben van?? 55cm? Dus ik hou 15CM ruimte over achter de kast. Dus een stopcontact+stekker is 8cm .

KLopt mijn aanname dat dit gewoon past achter het aanrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Unknown Alien schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:10:
Iemand een idee?

Aanrecht 70cm diep:
Onze keuken wordt woensdag geplaatst. Nu heb ik voor de inductie een perilex opbouw stopcontact laten maken. Omdat de lades standaard diepte hebben van?? 55cm? Dus ik hou 15CM ruimte over achter de kast. Dus een stopcontact+stekker is 8cm .

KLopt mijn aanname dat dit gewoon past achter het aanrecht?
Moet je de aansluiting nog plaatsen?
Mijn advies is altijd maak een klos met daarop de aansluiting aan kabel en leg deze achter de plint.
Als je dan bij de stekker moet zijn hoef je enkel de plint los te halen ipv moeilijk achter een kastje te gaan lopen kutten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleur123456789
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04-06 13:58
Wij zitten nu ook midden in de oriëntatie voor een nieuw keukenblad. Twijfelden lang tussen keramiek en graniet, vooral vanwege de verhalen over puntbelasting bij keramiek. Maar eerlijk gezegd – als je er normaal mee omgaat, zie ik het probleem niet zo. Net als hierboven al gezegd: geen messen in het blad rammen en je bent al een eind.

*knip*
Goed bedoeld, maar zo valt onder spam en dat is niet toegestaan.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 07-06-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Flix20 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Moet je de aansluiting nog plaatsen?
Mijn advies is altijd maak een klos met daarop de aansluiting aan kabel en leg deze achter de plint.
Als je dan bij de stekker moet zijn hoef je enkel de plint los te halen ipv moeilijk achter een kastje te gaan lopen kutten.
Aansluiting zit al op de wand. OMdat dit opbouw is, zit deze met het achterplaatje vast met 2 schroeven, dus kan die zo loshalen en de stopcontact op de grond leggen of 10CM hoger tegen de wand aan plaatsen.. Op de grond leggen is geen probleem, alleen weet ik niet of het snoer dan lang genoeg is van de inductie. Zou haast wel moeten want hoogte aanrecht is 96cm en snoer zou 90cm lang zijn en zit aan de onderkant van de inductie, welke ook ~10CM dik is.

Ik zit een beetje in de stress, want wil straks niet horen van de monteurs dat ze de inductie niet kunnen aansluiten, omdat er niet genoeg ruimte zit achter de kast. En wat ik begrip uit de onderdelen zijn de lades 560mm diep.

Aansluiting 18, onder inductie.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/a61eca27-132e-4ea9-a474-875297bf6e8b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Hallo allemaal,

Kunnen jullie met me mee denken over onderstaande? :)

Wij zijn per toeval aangelopen tegen een showroomkeuken in exact dezelfde configuratie zoals we deze zelf ook zouden samenstellen. Ook de afmetingen zijn toevallig perfect passend voor onze nieuwe woning.

Het betreft een keuken van vorig jaar die eenmalig is ingezet bij een beurs. De verkoper vertelde dat ze de apparatuur daarom ook tegen zeer gunstige condities bij de leveranciers hebben ingekocht, omdat zij ook graag zichtbaar wensen te zijn op deze (The Art of Living) beurs.

Het gaat hierbij om een hoog segment keuken welke nieuw 54K zou kosten. Er zitten wat gebruikerssporen op, maar nog wel volledige garantie. Op dit moment vragen ze voor de keuken 30K + 2.5K montage. Ikzelf vind dit nog te veel voor een keuken van een jaar oud met gebruikerssporen, maar wat zou een reëel bedrag zijn in dit geval, volgens jullie? Als ik online kijk naar showroomkeukens dan zie ik dat het gros (vooral middensgement) 60/65% korting geeft, exclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
c.schoofs schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:43:
Hallo allemaal,

Wij zijn per toeval aangelopen tegen een showroomkeuken in exact dezelfde configuratie zoals we deze zelf ook zouden samenstellen. Ook de afmetingen zijn toevallig perfect passend voor onze nieuwe woning.

Het betreft een keuken van vorig jaar die eenmalig is ingezet bij een beurs. De verkoper vertelde dat ze de apparatuur daarom ook tegen zeer gunstige condities bij de leveranciers hebben ingekocht, omdat zij ook graag zichtbaar wensen te zijn op deze (The Art of Living) beurs.

Het gaat hierbij om een hoog segment keuken welke nieuw 54K zou kosten. Er zitten wat gebruikerssporen op, maar nog wel volledige garantie. Op dit moment vragen ze voor de keuken 30K + 2.5K montage. Ikzelf vind dit nog te veel voor een keuken van een jaar oud met gebruikerssporen, maar wat zou een reëel bedrag zijn in dit geval, volgens jullie? Als ik online kijk naar showroomkeukens dan zie ik dat het gros (vooral middensgement) 60/65% korting geeft, exclusief montage.
Hoe betrouwbaar is de info 'eenmalig op een beurs'.
En één weekend beurs staat denk ik in vergelijking aan ruim een jaar thuisgebruik wat gebruik slijtage betreft naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:50
Hallo allemaal,

Showroomkeukens online staan vaak al enige jaren in de showroom, voordat ze worden “afgeschreven” en er wat nieuws voor in de plaats mag komen. Als je zeker bent van de info dat deze maar een jaar oud is, dan is 24k korting best een hoop geld. En wat is de kans dat je nogmaals tegen eenzelfde showroom keuken aanloopt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Hallo allemaal,

Kijk anders eens op https://onlinekeukenveiling.nl daar staan ook een aantal beurskeukens te koop. Zo kun je goed vergelijken met wat jij aangeboden hebt gekregen, en inschatten of de prijs die je nu hoort eerlijk en marktconform is.

Houd er wel rekening mee dat bij showroomkeukens de korting vaak wat hoger ligt, maar die zijn meestal ook al 3 tot 4 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:39
Wat zouden jullie doen qua wel/geen gootsteen in de bijkeuken in deze situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hr96AWKE9XPZJX27B_aA4h6zYY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P45KhiKQ2Wnj7wCRTQC0Cqvb.png?f=user_large

Bijkeuken is linksboven, en dan kom je meteen de keuken in waar in het blauwe vak de quooker is.
Ook zit er buiten in het blauwe vierkantje een buitenkraantje met put.

Als we geen wasbak doen komt er namelijk ruimte voor 4 ruime hoge kasten naast elkaar, waarbij we er 2,5 kunnen gebruiken voor opslag. Een is namelijk de vriezer en de andere zit een WTW bovenin geplaatst.

Mochten we het wel doen, zou deze op de plek van het rode kruisje komen.
Nog goed om te weten: wassen + drogen gebeurd op de zolder, momenteel geen behoefte om dat te wijzigen maar we laten wel water + riool aanleggen in de bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Hallo allemaal,

Is die 54k wel ECHT 54k normaal....is het geen DMG prijs waar je normaal al 30/40% korting op kan krijgen? Dat je naar een concurrent gaat en daar een nieuwe keuken kan halen voor die 30k....

Als je meer informatie hebt over de opstelling is het wat makkelijker in te schatten of het echt een goede prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Die 54K is de normale prijs als je de keuken nu zou samenstellen, zonder eventuele kortingen en ook zonder montage.

Het gaat over de volgende keuken. met een Grillo Special dik marmeren blad, quooker flex gun metal, miele oven, Bora koelkast, Bora inductieplaat met zo'n grote flex unit voor een braadslede, grote Liebherr klimaatkast en een Siemens vaatwasser, geïntegreerd afvalsysteem, dimbare ledverlichting. Alle beplating is 19mm, hebben de meest luxe metalen inzetbakken in de lades etc.
Alles wordt op maat gemaakt door een achterliggende interieurbouwer. Dus dit betekent kastdeuren tot aan het plafond et cetera, geen vaste maten waar ze aan vastzitten.

De kastenwand is 380cm lang, 60 diep en het eiland is 3 meter x 1.20.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaekNB9dhBnZOIsKiDO1UCLm7Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AVL3bTPn3WANrYoSCwaI1Lq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEyXquyIwbcjjE4jbg_0xH_UsrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdVFfv3XTTsvmUEXoWsV0q14.jpg?f=fotoalbum_large
nooberke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:54:
[...]

Is die 54k wel ECHT 54k normaal....is het geen DMG prijs waar je normaal al 30/40% korting op kan krijgen? Dat je naar een concurrent gaat en daar een nieuwe keuken kan halen voor die 30k....

Als je meer informatie hebt over de opstelling is het wat makkelijker in te schatten of het echt een goede prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Laatst online: 09-09 17:34
Flix20 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:17:
[...]

Hoe betrouwbaar is de info 'eenmalig op een beurs'.
En één weekend beurs staat denk ik in vergelijking aan ruim een jaar thuisgebruik wat gebruik slijtage betreft naar mijn idee.
Je moet bij zoiets denken, over 5 jaar hoe zou een nieuwe eruit zien of de demokeuken. Ik denk dat dat hetzelfde is. Maar wel een stuk minder betaald. We hadden in het vorige huis een goedkope keuken, na 35 jaar was er met goed kijken wat slijtage, maar dat zie je bij een dure keuken ook.

Of de korting voldoende is kan ik niet inschatten zo. Kan nog wel wat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
c.schoofs schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:05:
Die 54K is de normale prijs als je de keuken nu zou samenstellen, zonder eventuele kortingen en ook zonder montage.

Het gaat over de volgende keuken. met een Grillo Special dik marmeren blad, quooker, miele oven, Bora koelkast, Bora inductieplaat met zo'n grote flex unit voor een braadslede, grote Liebherr klimaatkast en een Siemens vaatwasser, geïntegreerd afvalsysteem, dimbare ledverlichting. Alle fronts zijn 19mm, hebben de meest luxe metalen inzetbakken in de lades etc.
Alles wordt op maat gemaakt door een achterliggende interieurbouwer. Dus dit betekent kastdeuren tot aan het plafond et cetera, geen vaste maten waar ze aan vastzitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Een hele mooie keuken, met echt alles erop en eraan.
Ik denk dat je dit nergens anders goedkoper gaat vinden, zelfs met wat lichte gebruikerssporen blijft het een hele goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:36
MarcoZoetermeer schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Een hele mooie keuken, met echt alles erop en eraan.
Ik denk dat je dit nergens anders goedkoper gaat vinden, zelfs met wat lichte gebruikerssporen blijft het een hele goede deal.
Ben jij de verkoper soms? :)

Hoe mooi ook, het blijft een tweedehandsje met gebruikssporen. Meer dan de helft van de bruto nieuwwaarde zou ik er nooit voor betalen. Ik zou zeggen doe een tegenbod van 20k en probeer ergens rond de 25k of minder uit te komen. Mochten ze niet toehappen dan kun je altijd nog bedenken of je deze echt wilt of misschien toch een helemaal nieuwe. 32k is best wel veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
pauldaytona schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Je moet bij zoiets denken, over 5 jaar hoe zou een nieuwe eruit zien of de demokeuken. Ik denk dat dat hetzelfde is. Maar wel een stuk minder betaald. We hadden in het vorige huis een goedkope keuken, na 35 jaar was er met goed kijken wat slijtage, maar dat zie je bij een dure keuken ook.

Hoe het eruit ziet kan je vooraf wel oké beoordelen.
Het gaat me meer om die koelkast/oven scharnieren etc die op zo’n beurs 1000x geopend worden. Die slijtage bedoel ik.

Daarnaast weet ik van mezelf dat ik juist op beurzen en showrooms bewust wat ruwer met de spullen omga. Kijken hoe het krast, hoeveel speling hebben de scharnieren etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 04-06-2025 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 15:42
c.schoofs schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:05:

Het gaat over de volgende keuken. met een Grillo Special dik marmeren blad, quooker flex gun metal, miele oven, Bora koelkast, Bora inductieplaat met zo'n grote flex unit voor een braadslede, grote Liebherr klimaatkast en een Siemens vaatwasser, geïntegreerd afvalsysteem, dimbare ledverlichting. Alle beplating is 19mm, hebben de meest luxe metalen inzetbakken in de lades etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Fraaie keuken en zeker geen goedkope. De oven is echter een Gaggenau en is een oud model dus twijfel een beetje aan het verhaal dat hij slechts 1 jaar oud is.
Ik vind de prijs wel aan de hoge kant, voor dat bedrag koop je ook een hele fraaie nieuwe keuken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Goed gezien. Dit is een wat oudere foto en de Gaggenau is inmiddels vervangen door een zwarte Miele bakoven, type weet ik zo niet. Geen combi.
Ik heb overigens de verkooporder meegekregen waar inderdaad geheel gespecificeerd op staat dat het totaal geheel op 54K uit komt.
Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:07:
[...]

Fraaie keuken en zeker geen goedkope. De oven is echter een Gaggenau en is een oud model dus twijfel een beetje aan het verhaal dat hij slechts 1 jaar oud is.
Ik vind de prijs wel aan de hoge kant, voor dat bedrag koop je ook een hele fraaie nieuwe keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Nadat ik mijn volledige keuken had besteld kregen we deze week ineens een aangepast orderoverzicht met daarin een andere vaatwasser dan ik oorspronkelijk gevraagd had.
We hebben bij het uitzoeken van de keuken aangegeven graag een XXL vaatwasser te willen die vooral heel stil is. Uiteindelijk kwamen we op de Siemens SX75ZX16CE.

Blijkbaar kwam men er bij de orderverwerking achter dat een XXL vaatwasser niet past in de huidige kasten.
Ik heb een werkhoogte van 93 cm, blad van 3cm, plint van 12 cm en greeploze kasten. Kennelijk is die combinatie niet mogelijk. De keuken kan niet meer aangepast worden
Naast dat ik behoorlijk over de zeik ben dat ik hier niet over ingelicht ben en er zelf achter moet komen krijg ik nu een alternatief in de vorm van een Miele G 5468 SCVi XXL Excellence.
Kennelijk passen de Miele's XXL varianten wel in een iets kleinere kast (84,5 cm)

Nu krijg ik met deze Miele geen 5 jaar garantie, is deze 4db luider en heeft geen Zeolith. Dat klinkt dus niet als een fatsoenlijk alternatief.
Ga ik echt wat missen als er geen Zeolith in zit bij het gebruik van plastic borden en broodbakjes?
Is er wat anders te bedenken om de Siemens alsnog passend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
KimM98 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:28:
[...]

[...]

Bedankt voor het meedenken! We zouden in het midden graag een grote tafel van 10/12 personen neer willen zetten. Vandaar dat we in eerste instantie geen kookeiland willen. We gaan er wel nog even over nadenken na jullie reactie's! Evenals over de plaatsing van de spoelbak met de ruimte voor de vuile vaat, daar hadden we nog niet over nagedacht.

Verder had ik er wellicht even bij moeten vermelden dat de kast aan de andere kant van de muur voornamelijk zal zijn voor spelletjes en knutselspullen etc! We wilde graag een kastenwand en omdat deze in de ruimte van de keuken komt, leek het ons vooral erg mooi om dit in dezelfde stijl te doen. Het was dus niet het idee om daar servies of etenswaren in te stoppen maar meer als extra opbergruimte.

In ieder geval bedankt voor de reacties! En wat vinden jullie van de prijs zo voor dit geheel?
Leuk een tafel voor zoveel personen maar gebruik je dat vaak? Zo niet dan zou ik voor het dagelijks plezier van een eiland gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
yorroy schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:24:
Nadat ik mijn volledige keuken had besteld kregen we deze week ineens een aangepast orderoverzicht met daarin een andere vaatwasser dan ik oorspronkelijk gevraagd had.
We hebben bij het uitzoeken van de keuken aangegeven graag een XXL vaatwasser te willen die vooral heel stil is. Uiteindelijk kwamen we op de Siemens SX75ZX16CE.

Blijkbaar kwam men er bij de orderverwerking achter dat een XXL vaatwasser niet past in de huidige kasten.
Ik heb een werkhoogte van 93 cm, blad van 3cm, plint van 12 cm en greeploze kasten. Kennelijk is die combinatie niet mogelijk. De keuken kan niet meer aangepast worden
Naast dat ik behoorlijk over de zeik ben dat ik hier niet over ingelicht ben en er zelf achter moet komen krijg ik nu een alternatief in de vorm van een Miele G 5468 SCVi XXL Excellence.
Kennelijk passen de Miele's XXL varianten wel in een iets kleinere kast (84,5 cm)

Nu krijg ik met deze Miele geen 5 jaar garantie, is deze 4db luider en heeft geen Zeolith. Dat klinkt dus niet als een fatsoenlijk alternatief.
Ga ik echt wat missen als er geen Zeolith in zit bij het gebruik van plastic borden en broodbakjes?
Ik begrijp dat veel mensen hier lyrisch zijn over zeolith. maar ik heb laatste de vaatwasser van een familelid uitgeruimd, die een machine met zeolith geeft. Ik zag geen merkbaar verschil in hoe droog het kunsstof er uit kwam vergeleken met onze huidige 12 jaar oude machine zonder zeolith.

Het genoemde model heeft wel auto-open wat wel zorgt voor een betere droging, door de deur een klein stukje open te doen. En tevens een laagje lucht uitblaast om dampvorming te voorkomen,

Je zou kunnen kijken of je een 7000 serie er uit kunt slepen, die zijn nog net wat stiller dan de 5000 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Laatst online: 09-09 17:34

De Siemens heeft 865 nodig, de Miele 845 en je hebt 845. Of die 20 mm ergens vandaan kan komen? Ik ken je keuken niet, maar zoiets wordt dan zagen en het heeft ook met het frontje wat ervoor moet komen te maken.
Maar verkoper niet helemaal op de hoogte, niet zo handig, en niet mooi dat de keuken niet meer veranderbaar schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:36

Aan de maten op de Siemens site gaat het zo te zien niet passen:
je hebt 90 cm onder het blad
daarvan heb je 12 cm plint, dus 78 cm korpus hoogte.
een siemens xxl is 86,5 cm hoog bij een plint van 9 cm, dus bij een plint van 12 cm moet je daar 3 cm bij optellen en dan kom je op 89,5 cm, dan heb je nog 5mm boven over voor de 'greeploze' greep, vaak is dit 2,5 cm oid, dus op die manier gaat het niet passen.

Wat misschien kan, maar dat kan erg complex en duur worden, dat het front inclusief greeploos deel aan de vaatwasser deur vastgemaakt wordt, waardoor de vaatwasser deur wel erg dik wordt en het open en dicht doen mogelijk lastiger wordt.

Hoe belangrijk is xxl voor jou? Je zou voor een vergelijkbare niet xxl Siemens kunnen gaan als garantie en geluid belangrijker zijn dan een iets hogere binnenruimte in de vaatwasser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:58

Wij hebben vorig jaar een Siemens met zeolith vervangen (ivm defect) door een Miele met auto-open (7000 serie). Ik vond het droogresultaat niet merkbaar beter met zeolith. Plastic blijft bij beide toch echt wat vochtig. Misschien kun je een 7000 serie proberen los te krijgen ivm het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Masterlans schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Wij hebben vorig jaar een Siemens met zeolith vervangen (ivm defect) door een Miele met auto-open (7000 serie). Ik vond het droogresultaat niet merkbaar beter met zeolith. Plastic blijft bij beide toch echt wat vochtig. Misschien kun je een 7000 serie proberen los te krijgen ivm het geluid?
Auto-open werkt het beste als je een uur later uitruimt dan einde programma. Een goede optie is de machine dmv uitgestelde tijd om bijv 6:00 s’morgens te laten eindigen, zodat om 7:00 als je beneden komt de vaat droog is.

Aaanvullend over de XXL discussie, die machine’s zijn maar 5 cm hoger. Het hangt dus volledig af van je glazen en/of servies of je van die hoogte voordeel hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
eelco74 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:27:
[...]

Auto-open werkt het beste als je een uur later uitruimt dan einde programma. Een goede optie is de machine dmv uitgestelde tijd om bijv 6:00 s’morgens te laten eindigen, zodat om 7:00 als je beneden komt de vaat droog is.

Aaanvullend over de XXL discussie, die machine’s zijn maar 5 cm hoger. Het hangt dus volledig af van je glazen en/of servies of je van die hoogte voordeel hebt.
Die "maar 5cm" klinkt kleiner dan het daadwerkelijk is. Die 5 cm extra geeft mij de mogelijkheid in mijn nieuwe keuken bepaalde deksels en borden wel degelijk kwijt te kunnen. Ik had best wat dingen die eerst net niet pasten en nu wel.

Mijn nieuwe vaatwasser heeft ook Zeolith aan boord, wat geen bewuste keuze van mij was. Ik vind het droogresultaat van moderne vaatwassers niet beter dan die uit 2008 (mijn oude). Wat nog steeds het beste werkt is om een wat heter programma te kiezen en direct na het programma-einde de deur open te zetten. De hetere objecten verdampen het waer dan veel beter. Ik zou dat Zeolith nie missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rell
  • Laatst online: 17-09 14:51
Hoi allemaal,

Wij zijn aan het nadenken over de inrichting van de keuken in ons nieuw te bouwen huis. We willen een lange kastenwand maken van 480 cm tegen de muur (hoge + lage kasten met spoelgedeelte) en daar tegenover een eiland van 300 cm maken met kookplaat. Qua indeling denk ik wel dat we een heel eind komen, maar we zijn enorm aan het dubben over waar we de prullenbak willen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-lxBgGUutG27VK5krtFfGsrWks=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6u6RuS8mBNgMXla10t4rPMQM.png?f=user_large

In het huis waar we nu wonen hebben we een losstaande prullenbak mooi weggewerkt in een hoekje van de keuken, maar in het nieuwe huis hebben we geen mooi hoekje meer waar we een prullenbak kwijt kunnen. Wij vinden het nu erg prettig om met een pedaal de prullenbak te kunnen openen zodat je altijd je handen vrij hebt en het slechts 1 handeling is.

Wat zouden jullie doen: de prullenbak in het zicht tegen de kopse kant van het kookeiland plaatsen, of de prullenbak in een kastje wegwerken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
@Masterlans en @eelco74 dank voor de reacties.
Het is nu inderdaad gelukt om zonder meerprijs een 7000 serie te krijgen.
Het is uiteindelijk deze geworden:
https://www.miele.nl/prod...25-gala-ed-obsidiaanzwart

Hier zit dan tevens een aanvullende 2,5 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rell schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:44:
Hoi allemaal,

Wij zijn aan het nadenken over de inrichting van de keuken in ons nieuw te bouwen huis. We willen een lange kastenwand maken van 480 cm tegen de muur (hoge + lage kasten met spoelgedeelte) en daar tegenover een eiland van 300 cm maken met kookplaat. Qua indeling denk ik wel dat we een heel eind komen, maar we zijn enorm aan het dubben over waar we de prullenbak willen.
[Afbeelding]

In het huis waar we nu wonen hebben we een losstaande prullenbak mooi weggewerkt in een hoekje van de keuken, maar in het nieuwe huis hebben we geen mooi hoekje meer waar we een prullenbak kwijt kunnen. Wij vinden het nu erg prettig om met een pedaal de prullenbak te kunnen openen zodat je altijd je handen vrij hebt en het slechts 1 handeling is.

Wat zouden jullie doen: de prullenbak in het zicht tegen de kopse kant van het kookeiland plaatsen, of de prullenbak in een kastje wegwerken?
Prullenbak in een kastje dat met sensor door voetbediening te openen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:45
pauldaytona schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Je kan niet inschatten of de korting voldoende is maar je weet wel dat er nog iets af kan? :? Waar baseer je dat dan op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rell
  • Laatst online: 17-09 14:51
Toke_gt schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Prullenbak in een kastje dat met sensor door voetbediening te openen is.
Dat klinkt goed! Bestaat dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pagina: 1 ... 515 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1