Ik heb een selsiuz gehad ging stuk onder garantie vervangen. Quooker is echt beter, maar ook echt duurder. Ik vind het prijsverschil ook groot, maar met een kapotte kraan in het verleden (netjes opgelost maar garantie heb je niet 10 jaar) ga ik toch voor Quooker. Je hoort daar nooit over dat hij stuk gaat.mrwolf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:23:
Vraagje over heetwaterkranen: de bekende Grohe en Quooker ken ik uiteraard, maar ik zie ook beduidend goedkopere alternatieven zoals Howat. Behalve de inhoud van het reservoir zie ik als leek niet waarom het verschil 600-700 euro is. Zit dit daadwerkelijk in kwaliteit, duurzaamheid, zuinigheid Etc? Of betaal je dit vooral voor de naam?
Ik ga natuurlijk niet bedelen om een offertte, een bedrijf dat zo te werk gaat valt dan af. En mijn vurige wens 2 ladenblokken van 80 cm met daarin de kookplaat daaraan werd helemaal niet voldaan. En als ze zo'n weinig moeite in een opdracht willen steken dan weet ik genoeg. Ik kreeg trouwens een enquete toegezonden om na te gaan hoe ik de offertte vond. Ik heb achteraf nog wel een prijsindicatie gekregen tussen de €18.000 en €23.000.UltraInstinct schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:58:
[...]
Wat nu? Ze willen dus geen offerte geven?

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.
Een beetje logisch is het soms wel.... blijkbaar wil jij niet langskomen, dan is de interesse blijkbaar wat minder. En dan gaan zij je niet zomaar alle details geven die je alleen gebruikt om met een ander te vergelijken.WAF1 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:40:
[...]
We werden weer uitgenodigd om naar de winkel te komen zodat hij de keuken kon presenteren. Maar dit was niet wat ik van een offerte verwacht. Wat we kregen was alleen een sfeerinpressie. Geen enkele maat stond op papier. Dit was inderdaad helemaal geen offerte.
Blijft een lastige, maar ik zou er als keukenboer ook voor waken om alleen als offerte vergelijk fabriek te dienen in de hoop dat je de goedkoopste bent of dat je leuke ontwerp schaamteloos gekopieerd wordt. Aan de andere kant als ze het niet doen hebben ze ook geen klant aan je.... keuzes, waar je je tijd aan besteed.
Je maakt er iets van wat er niet is. Het ontwerp stond al vast en was door ons al uitgedacht. En een keukenboer moet dan nagaan wat wij wensen inderdaad ook kan. We hebben vorige week uren in de showroom doorgebracht. Al onze wensen had ik vooraf al op papier gezet inclusief bouwtekening, de maat van de kastjes en de gewenste apperatuur. Hoeveel binnenladen, ingebouwde prullenbak enz. Een werkblad uitgezocht enz. Verkoper geeft aan dat het mogenlijk net andere apparatuur kan gaan worden maar wel die aan onze eisen voldoet. Als iemand dan aangeeft ik ga een offertte maken, woensdag is deze klaar, met de voorwaarden enz. dan verwacht ik inderdaad een offertte te en niet een sfeerimpressie. Een sfeerimpressie waarin niet de door ons gekozen werkblad is gebruikt. Maar als er vervolgens zelf geen enkele prijsindicatie is er is duidenlijk van de gewenste opstelling is afgeweken, dan heb ik het gevoel dat ik mijn tijd heb verspilt. (Hij had ook even kunnen bellen dat mijn nadrukkelijke wens niet ging lukken, dan had hij niet verder met de huidige tekening hoeven te gaan) Een en ander ziet eruit als een haast klus terwijl het wel om een keuken van meer dan €20.000 gaat. Het vertrouwen is gewoon weg.TweakGP schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:47:
[...]
Een beetje logisch is het soms wel.... blijkbaar wil jij niet langskomen, dan is de interesse blijkbaar wat minder. En dan gaan zij je niet zomaar alle details geven die je alleen gebruikt om met een ander te vergelijken.
Blijft een lastige, maar ik zou er als keukenboer ook voor waken om alleen als offerte vergelijk fabriek te dienen in de hoop dat je de goedkoopste bent of dat je leuke ontwerp schaamteloos gekopieerd wordt. Aan de andere kant als ze het niet doen hebben ze ook geen klant aan je.... keuzes, waar je je tijd aan besteed.
Daar komt bij dat de door onze uitgezochte keuken mogenlijk niet aan onze kwaliteitseisen voldoet. Wat we uitgezocht hebben was een Nobillia keuken (stond ook niet in de offertte) maar we hebben nu al 32 jaar een Hacker Systmat staan. Ik schrok toch wel dat Nobillia hier bij Tweakers tot het lagere segment hoorde. Daar is op zich niks verkeerd mee maar het is misschien niet wat ik zoek. En afgelopen zondag zijn we ook gaan testen wat de verschillen zijn tussen deze twee. Het werd duidenlijk dat hoe Nobilia een la dicht trekt, vergeleken met de Systemat dat daar dus duidenlijk verschil in zit. Alleen op een offertte kan je zien normaal gesproken gezien, wel merk, welke hoogte, welke materialen enz. worden gebruikt. Je kan nu eenmaal niet appels met peren vergelijken. En een consument moet nu eenmaal weten hoeveel hun wensen kosten.
ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.
Nobilia is prima, maar idd wel budget en hacker systemat is twee klassen hoger. Scheelt overigens wel ongeveer de helft bij het kastwerk. Meer dan 20k voor nobilia is bijzonder. Ik was 5 jaar geleden voor 9 meter lange keuken 3200 kwijt voor mobile kasten.WAF1 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:18:
[...]
Je maakt er iets van wat er niet is. Het ontwerp stond al vast en was door ons al uitgedacht. En een keukenboer moet dan nagaan wat wij wensen inderdaad ook kan. We hebben vorige week uren in de showroom doorgebracht. Al onze wensen had ik vooraf al op papier gezet inclusief bouwtekening, de maat van de kastjes en de gewenste apperatuur. Hoeveel binnenladen, ingebouwde prullenbak enz. Een werkblad uitgezocht enz. Verkoper geeft aan dat het mogenlijk net andere apparatuur kan gaan worden maar wel die aan onze eisen voldoet. Als iemand dan aangeeft ik ga een offertte maken, woensdag is deze klaar, met de voorwaarden enz. dan verwacht ik inderdaad een offertte te en niet een sfeerimpressie. Een sfeerimpressie waarin niet de door ons gekozen werkblad is gebruikt. Maar als er vervolgens zelf geen enkele prijsindicatie is er is duidenlijk van de gewenste opstelling is afgeweken, dan heb ik het gevoel dat ik mijn tijd heb verspilt. (Hij had ook even kunnen bellen dat mijn nadrukkelijke wens niet ging lukken, dan had hij niet verder met de huidige tekening hoeven te gaan) Een en ander ziet eruit als een haast klus terwijl het wel om een keuken van meer dan €20.000 gaat. Het vertrouwen is gewoon weg.
Daar komt bij dat de door onze uitgezochte keuken mogenlijk niet aan onze kwaliteitseisen voldoet. Wat we uitgezocht hebben was een Nobillia keuken (stond ook niet in de offertte) maar we hebben nu al 32 jaar een Hacker Systmat staan. Ik schrok toch wel dat Nobillia hier bij Tweakers tot het lagere segment hoorde. Daar is op zich niks verkeerd mee maar het is misschien niet wat ik zoek. En afgelopen zondag zijn we ook gaan testen wat de verschillen zijn tussen deze twee. Het werd duidenlijk dat hoe Nobilia een la dicht trekt, vergeleken met de Systemat dat daar dus duidenlijk verschil in zit. Alleen op een offertte kan je zien normaal gesproken gezien, wel merk, welke hoogte, welke materialen enz. worden gebruikt. Je kan nu eenmaal niet appels met peren vergelijken. En een consument moet nu eenmaal weten hoeveel hun wensen kosten.
Eens, wil ze graag posten maar keuken wordt pas ivm nieuwbouw in maart volgend jaar geleverdjosefine schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:31:
Zou leuk zijn om meer foto’s te zien en vaker te horen waarom een kleur gekozen is of meerdere kleuren.
Bericht ontvangen uit China
Goedkoop is duurkoop. Quooker.mrwolf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:23:
Vraagje over heetwaterkranen: de bekende Grohe en Quooker ken ik uiteraard, maar ik zie ook beduidend goedkopere alternatieven zoals Howat. Behalve de inhoud van het reservoir zie ik als leek niet waarom het verschil 600-700 euro is. Zit dit daadwerkelijk in kwaliteit, duurzaamheid, zuinigheid Etc? Of betaal je dit vooral voor de naam?
Bij het lezen van je bericht moest ik meteen denken aan onze zoektocht naar een nieuwe keuken. Onze ervaring met Keukenwarenhuis was niet positief: ze starten met een hoge bruto prijs en proberen je direct tot aankoop te bewegen. Gelukkig kwamen we via dit forum terecht bij Kwakkenbos Keukens. Hij biedt Nolte-keukens en apparatuur aan voor een scherpe prijs. We hebben de aankoop nog niet afgerond, omdat we twijfelen tussen twee fronten. Hopelijk kunnen we binnenkort de knoop doorhakken en genieten van onze nieuwe keuken!Yourta schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:16:
Allereerst wil ik vermelden dat ik enorm veel aan dit topic heb gehad en hier al veel ideeën heb kunnen opdoen, dank daarvoor iedereen!
Samen met mijn vriendin zijn we afgelopen twee weken heel druk bezig geweest met onderzoek doen naar keukens, vergelijken, ontwerpen etc. Nu zijn wij er wel over wat min of meer het definitieve ontwerp moet worden. Wij zijn bij Ikea, Reddy Keukens, I-Kook en Nolte Keukens Rotterdam geweest. Ikea en I-Kook vallen af hebben, we investeren liever wat meer en laten montage ook graag door een gekozen keukenwinkel uitvoeren.
Wij zijn heel enthousiast van het Nolte Artline stripe wood crema design geworden (https://noltekeukens.nl/w...ne-546-stripe-wood-crema/). Samen met magnolia white wordt dit dan ook onze combinatie. Voor nu staan eigenlijk Reddy Keukens en Nolte Keukens Rotterdam nog open voor ons. Onderstaande schets, offerte en uitvoering is van Nolte Keukens Rotterdam. Hier hebben wij een erg positief gevoel bij, zeker omdat er een onderscheid in de offerte is gemaakt en deze verkoper fijn meedacht bij het ontwerpen. Ik heb een Atag HG9572MDA (https://www.atag.nl/collectie/producten/000000000000725402) voor een goede prijs kunnen overnemen van iemand, die nemen wij dus mee. Voor onderstaande offerte hebben wij gekozen voor midden segment Etna apparatuur en een Quooker Combi+. Hiermee komen wij uit op €22.000 inclusief montage. De verkoper gaf aan dat als wij voor Bosch/Siemens apparatuur gaan, hij dit hopelijk voor ergens rond de €25.000 kon regelen voor ons. Hier zijn wij dan nog over aan het nadenken of wij het dat extra geld waard vinden. Bij Reddy Keukens zaten we voor ongeveer hetzelfde design, met Bosch apparatuur op circa €29.000 inclusief montage.
Aanstaande maandag hebben wij nog een gesprek staan bij KeukenWarenhuis in Dordrecht en zijn van plan om onderstaand design mee te nemen en te kijken op wat voor prijzen zij terecht komen.
Wij hebben het idee dat we een keuken van dit formaat, met Nolte kasten, middensegment apparatuur inclusief montage, voor niet veel goedkoper dan €20.000 gaan vinden. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn met een soortgelijke keuken en Nolte kasten, die een heel ander bedrag hebben betaald. Sorry voor de foto's, ik heb nog niets digitaal gekregen bij deze keukenzaak. Mocht er iemand ook nog tips hebben voor de indeling qua apparatuur, dan hoor ik dat ook heel graag. Ons hoofd loopt nogal over van alle informatie en bezoekjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste lezers en kennisbanken,
We hebben eea aan offertes opgevraagd en de laatste laten doen bij keukenconcurrent.
Algeheel lijkt het erop dat er mietveel meer vanaf kan en ben wel benieuwd naar jullie reactie op hetvolgende:
Keuken lengte 5mtr, geen bovenkasten, alleen lades, kunstof werkblad, zwart mat kraan + wasbak, nobila frontjes, opleg grepen lang zwart. Qua apparatuur alles siemens keukenloods prijs 4550/ keuken conc. ~4750
Alles bij elkaar inclusief installatie en inmeten kost mede keuken nu 12000 euro.
(Mijn zwager ook bij KC een keuken aangeschaft, boven kasten, alles siemens, en hoekopstelling, beduidend meer dan wat ik nu gepresenterd heb, en deze is voor 9500 gekocht in 2019 zit er zo'n prijsverschil tussen de jaren? )
Benieuwd wat jullie vinden van d3ze opzet en of ik er goed aan doen verder te gaan.
Ikook, keukendump, en keukensale komen allemaal rond de 14k uit keuken concurrent als laatste heen gegaan.
:strip_exif()/f/image/xslhGvFUhYh209wQQ36zQYET.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LFDB9ZESOOXdz1jzH98QHQuC.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben eea aan offertes opgevraagd en de laatste laten doen bij keukenconcurrent.
Algeheel lijkt het erop dat er mietveel meer vanaf kan en ben wel benieuwd naar jullie reactie op hetvolgende:
Keuken lengte 5mtr, geen bovenkasten, alleen lades, kunstof werkblad, zwart mat kraan + wasbak, nobila frontjes, opleg grepen lang zwart. Qua apparatuur alles siemens keukenloods prijs 4550/ keuken conc. ~4750
Alles bij elkaar inclusief installatie en inmeten kost mede keuken nu 12000 euro.
(Mijn zwager ook bij KC een keuken aangeschaft, boven kasten, alles siemens, en hoekopstelling, beduidend meer dan wat ik nu gepresenterd heb, en deze is voor 9500 gekocht in 2019 zit er zo'n prijsverschil tussen de jaren? )
Benieuwd wat jullie vinden van d3ze opzet en of ik er goed aan doen verder te gaan.
Ikook, keukendump, en keukensale komen allemaal rond de 14k uit keuken concurrent als laatste heen gegaan.
:strip_exif()/f/image/xslhGvFUhYh209wQQ36zQYET.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LFDB9ZESOOXdz1jzH98QHQuC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gN8xZPVgQSkZcaX7dVU4vFSw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Tienus10 op 09-03-2025 21:16 ]
Apparatuur is ong 4500, dus totaal 7500 voor kasten, blad en montage. Dat klinkt niet heel verkeerd.Tienus10 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:59:
Beste lezers en kennisbanken,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben zelf nogal ‘Nolte biased’ dus ik zou zeggen; informeer ook eens wat dat kost zonder apparatuur. Wel iets meer kwaliteit, en denk dat het prijstechnisch niet zoveel zal schelen.
Qua opstelling; ik vind persoonlijk die greeplijst onderbrekingen best storend in het aangezicht. Is er een mogelijkheid om de opstelling iets anders te doen?
Van links naar rechts:
40 ladekast
60 oven met daarboven inductie
100 ladekast
100 ladekast
60 spoelbak kast
60 vaatwasser
60 hoge kast
Allicht kun je nog wat spelen met de ladekast breedtes en de spoelbak kast breedte om zo de spoelbak toch ‘onder het raam’ te krijgen, zou je dat willen. Of evt zelfs een ladekast als spoelbak kast om ze de lijnen verder door te laten lopen.
Ik merk nu dat dit een onderwerp is waar ik nog moet inlezen (blijkbaarel flaco schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:20:
[...]
Nobilia is prima, maar idd wel budget en hacker systemat is twee klassen hoger. Scheelt overigens wel ongeveer de helft bij het kastwerk. Meer dan 20k voor nobilia is bijzonder. Ik was 5 jaar geleden voor 9 meter lange keuken 3200 kwijt voor mobile kasten.
Ik lees overigens dat Nobilia niet ver achter Hacker /systemat staat. Ze hebben blijkbaar veel geupdate. 2 klassen hoger is toch best wat verschil als ik de reacties zo lees.
Thanks voor je reactie!
Wat betreft indeling en die grepen hebben we zelf ook gezien, moeilijkheid hierin is de opening van het raam, de rechter helft is binnen draaikiep.
Dus kraan moet aan de linkerzijde.
Mogelijk kunnen we de fronten nog aanpassen of een brede kast pakken, dat zal ik eens overwegen en kijken wat daarin mogelijk is, we hebben in de spoel kast wel een ruimte voor afval systeem ingetekend.
Trouwens, matzwart kunstof of gun metal rvs poelbak en kraan.Wat is jullie/jouw ervaring daarin?
Waardering voor je input!
En keukens zijn nou eenmaal een stuk duurder geworden tov 2019 dus?
Wat betreft indeling en die grepen hebben we zelf ook gezien, moeilijkheid hierin is de opening van het raam, de rechter helft is binnen draaikiep.
Dus kraan moet aan de linkerzijde.
Mogelijk kunnen we de fronten nog aanpassen of een brede kast pakken, dat zal ik eens overwegen en kijken wat daarin mogelijk is, we hebben in de spoel kast wel een ruimte voor afval systeem ingetekend.
Trouwens, matzwart kunstof of gun metal rvs poelbak en kraan.Wat is jullie/jouw ervaring daarin?
Waardering voor je input!
En keukens zijn nou eenmaal een stuk duurder geworden tov 2019 dus?
TFDev schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:50:
[...]
Apparatuur is ong 4500, dus totaal 7500 voor kasten, blad en montage. Dat klinkt niet heel verkeerd.
Ik ben zelf nogal ‘Nolte biased’ dus ik zou zeggen; informeer ook eens wat dat kost zonder apparatuur. Wel iets meer kwaliteit, en denk dat het prijstechnisch niet zoveel zal schelen.
Qua opstelling; ik vind persoonlijk die greeplijst onderbrekingen best storend in het aangezicht. Is er een mogelijkheid om de opstelling iets anders te doen?
Van links naar rechts:
40 ladekast
60 oven met daarboven inductie
100 ladekast
100 ladekast
60 spoelbak kast
60 vaatwasser
60 hoge kast
Allicht kun je nog wat spelen met de ladekast breedtes en de spoelbak kast breedte om zo de spoelbak toch ‘onder het raam’ te krijgen, zou je dat willen. Of evt zelfs een ladekast als spoelbak kast om ze de lijnen verder door te laten lopen.
Ja staan niet stil. Maar wel minder mooie fronten, geen lang lopende deur voor de koelkast, geen verschillende korpuskleuren, look en feel van de lades is echt anders dan bij ballerina of hacker systemat. Ook is er geen maatwerk mogelijk.UltraInstinct schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:33:
Ik lees overigens dat Nobilia niet ver achter Hacker /systemat staat. Ze hebben blijkbaar veel geupdate. 2 klassen hoger is toch best wat verschil als ik de reacties zo lees.
Overigens is nobilia verder helemaal prima en veel goedkoper. Geldt ook voor ikea trouwens. Qua prijs kwaliteit zijn dit twee hele goede keuzes.
[ Voor 12% gewijzigd door el flaco op 10-03-2025 05:33 ]
@TFDev de prijzen van nobilia staan bij keukendepot scheelt gewoon de helft op nolte.
Late reactie, maar hadden jullie t.o.v. de eerdere post waar je naar verwijst nog een grotere keuken genomen? Want je komt uiteindelijk op een hoger bedrag zie ik dan je eerdere post.Melchuzz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:10:
Na mijn vorige post (Melchuzz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Zijn we er nu uit na 7 winkels, maar nog wel met wat vragen. Hierbij onze overige ervaringen.
Keukenloods had een showroom met veel apparatuur, ook fijn om dit even te kunnen zien naast elkaar. We kwamen binnen met een duidelijk doel om een prijsvergelijking te krijgen bij hen, daardoor is er verder ook niks besproken wat betreft apparatuur, keuze en indeling en waren we binnen 20 minuten al klaar. We zouden een offerte krijgen vorige week vrijdag maar tot op heden hebben we niets ontvangen waardoor Keukenloods is afgevallen.
Superkeukens hebben we een erg fijn gesprek gehad, ook daar kwamen we aan met een doel wat betreft prijs mogelijkheden en toch werd er gekeken naar de indeling, gevraagd naar verschillende keuzes en er werden nieuwe inzichten gecreëerd. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat we bij onze huidige indeling kastruimte te kort komen en daarmee een oplossing gekomen die ons nog mooier bleek dan vorige opstelling (kasten boven de keuken). We hebben daarna gevraagd om een versie met Siemens apparatuur (22.983) en ETNA (20.148) om te kunnen vergelijken, daar schrokken we nog wel erg van.
Enkelhoff in Nordhorn heeft een mega grote en mooie showroom met topmerken, we merken daar wel gelijk dat het een wat luxere keukenwinkel is, voor ons niet helemaal wat we zochten. Onze wens is degelijk maar betaalbaar. Het gesprek ging een beetje moeizaam en het advies een beetje onduidelijk, we moesten opties/keuzes heel duidelijk vragen aan de verkoper wat ons tegenviel. Uiteindelijk met alle wensen en Siemens apparatuur (+ Miele vaatwasser, aanbieding) kregen we eerst een offerte van 21.5K en die zou richting de 20K kunnen als we diezelfde dag beslissen.
Akzent Kuechen is dat keukenwinkel waar we uiteindelijk voor gekozen zijn omdat we een prettig gesprek hebben gehad met een verkoper die ook echt mee dacht met de opstelling (uiteindelijk koken en spoelgedeelte veranderd omdat dit beter uitkwam met de wensen van de vaatwasser). We hebben daar in eerste instantie alles Siemens gevraagd waarbij er ook een studioline voor kookplaat en combi oven in ging omdat de verkoper aangaf dit scherp te kunnen inkopen, de offerte kwam toen op 19.8K uit. Aangegeven dat we dit nog aan de hoge kant vinden dus zijn de studioline apparaten vervangen door iQ500/iQ300 en de koelkast door het merk Constructa toen naar 19.125 en kunnen afronden naar 19K als eindprijs.
Apparatuur:
- Vaatwasser Siemens SX63H804BE iQ300 (905,- idealo)
- Kookplaat Siemens EX801HVC1E iQ700 (620,- idealo)
- Koelkast Constructa CK181NSE0 (685,- idealo)
- Vriezer Siemens GI81NACE0 iQ500 (920,- idealo)
- Oven Combi Siemens HM736G1B1 iQ700 (1271,- idealo)
- Afzuigkap Siemens LJ97BAM60 iQ500 (500,- idealo)
Keukenkastjes:
- Artego
Aanrechtblad:
- CaesarStone Topus Concrete 2CM (composiet)
Vragen:
- Iemand ervaring met het merk Constructa? Zal ik het zo laten of toch ook upgrade voor een meerprijs naar Siemens koelkast?
- Heeft studioline kookplaat/combi oven echt meer waarde?
- Onze voorkeur gaat uit naar budget Siemens, valt op bovenstaande apparatuur nog wat te besparen?
- Plasma filter in afzuigkap voor 450,- euro meerprijs, doen of niet?
- Merk Artego keukenkastjes kwalitatief te doen of vragen naar een ander merk bij Akzent Kuchen?
- Misschien willen we de 3 hoge kasten tot aan het plafond laten lopen omdat we niks bovenop de kasten willen plaatsen, maar wat extra kastruimte zou welkom zijn. Wat vinden jullie van dit idee?
- Omdat het een Duitse keukenwinkel is mogen hun werknemers de keuken niet afmonteren wat betreft waterleidingen. Ik heb ook eerder vernomen dat Duitse keukenzaken wat minder gunstige prijzen kunnen bieden voor Quooker. Misschien een idee om Quooker weg te laten, zelf te bestellen en door iemand te laten monteren (want afmonteren mag Akzent toch al niet doen) en tegelijk wat centen besparen?
Alvast erg bedankt voor de reacties!
Ik vind het voor de originele opstelling veel geld namelijk, dus ben even benieuwd welke opstelling het uiteindelijk geworden is omdat combinatie Artego/Akzent voor ons ook een optie is.
Welk merk keuken was geoffreerd bij Ekkelhoff trouwens? Want als dat luxe segment is dan valt 1k verschil enorm mee toch als je daar wel alle wensen met Siemens had?
Maar waar vergelijk je dan mee? Waar zie jij de Nolte prijzen dan terugkomen?el flaco schreef op maandag 10 maart 2025 @ 05:37:
@TFDev de prijzen van nobilia staan bij keukendepot scheelt gewoon de helft op nolte.
Uiteindelijk zijn we toch voor de doorlopende greeplijst met die v-groef gegaan. In de showroom hebben we het gezien, en wij vonden het helemaal niet storend. Maar smaken verschillen.TMasterT schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:26:
Wij zijn ons keukenontwerp definitief aan het maken. Zie voor de plannen: https://gathering.tweaker...message/81297072#81297072 . We zijn er bijna, maar lopen nog tegen één punt aan.
Het gaat om een Hacker Systemat en voor het eiland overwegen we HPL frontjes met een doorlopende greeplijst. Maar nu is het zo dat voor productgroep 1 en 2 de verstekhoek wordt uitgevoerd met een V-groef. Hierdoor is een lijn zichtbaar in de verstekhoek. Dit maakt het verstek bij frontmaterialen uit prijsgroep 1 en 2 minder kwetsbaar voor stoten. Maar het ziet er wel minder strak uit:
[Afbeelding]
De keukenwinkels die we bezocht hebben, hebben het zo niet in de winkel staan, en we vinden het lastig om het totaalbeeld op basis van alleen een foto voor te stellen. Geen idee dus of we dat storend gaan vinden.
We zouden de frontjes rondom gelakt kunnen doen, maar is weer duurder en kwetsbaarder dan HPL. Zonder doorlopende greeplijst is ook een optie, maar dan weten we niet zo goed wat we met het ontwerp moeten doen, en of we dat mooi vinden.
Iemand nog adviezen of tips, of zelf ervaring met een dergelijke V-groef? Of wellicht een tip waar we een eiland met zo'n V-groef kunnen bezichtigen? Of toch voor een ontwerp zonder doorlopende greeplijst gaan?
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik kan je bevestigen dat de scherpe hoek bij gelakte frontjes erg gevoelig is voor stoten. Je krijgt er gelukkig wel een flesje lak bijTMasterT schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:26:
Wij zijn ons keukenontwerp definitief aan het maken. Zie voor de plannen: https://gathering.tweaker...message/81297072#81297072 . We zijn er bijna, maar lopen nog tegen één punt aan.
Het gaat om een Hacker Systemat en voor het eiland overwegen we HPL frontjes met een doorlopende greeplijst. Maar nu is het zo dat voor productgroep 1 en 2 de verstekhoek wordt uitgevoerd met een V-groef. Hierdoor is een lijn zichtbaar in de verstekhoek. Dit maakt het verstek bij frontmaterialen uit prijsgroep 1 en 2 minder kwetsbaar voor stoten. Maar het ziet er wel minder strak uit:
[Afbeelding]
De keukenwinkels die we bezocht hebben, hebben het zo niet in de winkel staan, en we vinden het lastig om het totaalbeeld op basis van alleen een foto voor te stellen. Geen idee dus of we dat storend gaan vinden.
We zouden de frontjes rondom gelakt kunnen doen, maar is weer duurder en kwetsbaarder dan HPL. Zonder doorlopende greeplijst is ook een optie, maar dan weten we niet zo goed wat we met het ontwerp moeten doen, en of we dat mooi vinden.
Iemand nog adviezen of tips, of zelf ervaring met een dergelijke V-groef? Of wellicht een tip waar we een eiland met zo'n V-groef kunnen bezichtigen? Of toch voor een ontwerp zonder doorlopende greeplijst gaan?
Wij hebben rondom het eiland gelakte frontjes van Systemat (2035 meen ik) en die scherpe hoek krijgt af en toe wel wat te verduren. De stofzuigerslang die er omheen trekt, je schoenen (aan de kant van de aangebouwde tafel), etc.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Onze kinderen zijn al tieners, of dat beter is dan kleine kinderen laat ik maar even in het middenBlihi schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:32:
[...]
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik kan je bevestigen dat de scherpe hoek bij gelakte frontjes erg gevoelig is voor stoten. Je krijgt er gelukkig wel een flesje lak bij
Wij hebben rondom het eiland gelakte frontjes van Systemat (2035 meen ik) en die scherpe hoek krijgt af en toe wel wat te verduren. De stofzuigerslang die er omheen trekt, je schoenen (aan de kant van de aangebouwde tafel), etc.
Maar die v-groef zou het juist minder gevoelig moeten maken voor stofzuigerslang, schoenen, etc. Dus even zien of dat inderdaad goed gaat. Maar ik vond het uiterlijk in ieder geval niet storend.
https://kwakkenboskeukens.nl/ En duitse sites geven het ook weer, google zelf maar. Vraag desnoods twee offertes op bij keukendepot en kwakkenbos, dan zul je zien dat het zeker factor 2 scheelt. Kijk alleen al wat een hoekkast kost bij kwakkenbos, dat is bijna factor drie vergeleken met keukendepot. En zie keukendepot prijslijst voor de prijzen van nobilia. Pak gewoon dezelfde prijsgroep (1) en dezelfde opstelling qua hoogte/kasten. Dus appels met appels vergelijken.TFDev schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:46:
[...]
Maar waar vergelijk je dan mee? Waar zie jij de Nolte prijzen dan terugkomen?
Dit topic heeft naast een 'duimpje' ook een 'red flag' button nodig...UltraInstinct schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Ik heb niets betaald en niets getekend, maar ik heb nu wel een orderbevestiging in mijn mailbox die ik moet ondertekenen. Toen ik om een offerte vroeg, kreeg ik te horen dat ze ‘daar niet aan doen’.
Mijn nieuwbouwappartement is pas in 2027 klaar, maar ze vragen nu al om een aanbetaling van €2000. Is dit normaal? Als ze binnen twee jaar failliet gaan, ben ik dat geld kwijt.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
@el flacoel flaco schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:20:
[...]
Nobilia is prima, maar idd wel budget en hacker systemat is twee klassen hoger. Scheelt overigens wel ongeveer de helft bij het kastwerk. Meer dan 20k voor nobilia is bijzonder. Ik was 5 jaar geleden voor 9 meter lange keuken 3200 kwijt voor mobile kasten.
Er is ons zaterdag door een keukenverkoper vertelt dat in drie jaar tijd, de kosten van een keuken met 50% zijn gestegen. Dus misschien hebben wij beide misschien niet helemaal een realistisch beeld van de huidige prijzen en inderdaad probeer ik daar nu duidenlijkheid over krijgen. Ik dacht vooraf toch wel voor €20.000 helemaal klaar te zijn maar inmiddels denk ik dat ik dat ik dat daarmee niet gaan redden. Het was dan ook een schok dat we in ons eerste gesprek te horen kregen dat onze keuken €30.000 moest gaan kosten. We moesten dan om binnen dat budget te komen, ook nog uit de laagste prijsklasse qua keuken kiezen (onbekend welk merk) en moesten voor "budget" apparatuur gaan. Dat is helemaal niet wat ik wil en goede apparatuur vind ik juist heel belangrijk in mijn keuken, je moet mij gewoon vertellen wat onze wensen zouden moeten kosten en dan vertel ik jouw of ik dat kan of wil betalen. In de praktijk blijkt de daadwerkelijke prijs te achterhalen lastig te zijn. Juist door die houding wordt je het internet opgejaagd. Ik zit helemaal niet te wachten op een 3D-presentatie, ik wil weten wat mijn wensen kosten en welke kwaliteit en service ik daar voor terug krijg. Destijds (32 jaar geleden) kwamen we voor de goedkoopste keuken binnen en we gingen met de duurste keuken die de zaak in zijn assortiment had naar buiten, nooit spijt van gehad. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar wel een eerlijk advies en een goede uitvoering.
Misschien is een keukenverkoper niet de beste bron voor dat soort statementsWAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:50:
[...]
@el flaco
Er is ons zaterdag door een keukenverkoper vertelt dat in drie jaar tijd, de kosten van een keuken met 50% zijn gestegen. Dus misschien hebben wij beide misschien niet helemaal een realistisch beeld van de huidige prijzen en inderdaad probeer ik daar nu duidenlijkheid over krijgen. Ik dacht vooraf toch wel voor €20.000 helemaal klaar te zijn maar inmiddels denk ik dat ik dat ik dat daarmee niet gaan redden. Het was dan ook een schok dat we in ons eerste gesprek te horen kregen dat onze keuken €30.000 moest gaan kosten. We moesten dan om binnen dat budget te komen, ook nog uit de laagste prijsklasse qua keuken kiezen (onbekend welk merk) en moesten voor "budget" apparatuur gaan. Dat is helemaal niet wat ik wil en goede apparatuur vind ik juist heel belangrijk in mijn keuken, je moet mij gewoon vertellen wat onze wensen zouden moeten kosten en dan vertel ik jouw of ik dat kan of wil betalen. In de praktijk blijkt de daadwerkelijke prijs te achterhalen lastig te zijn. Juist door die houding wordt je het internet opgejaagd. Ik zit helemaal niet te wachten op een 3D-presentatie, ik wil weten wat mijn wensen kosten en welke kwaliteit en service ik daar voor terug krijg. Destijds (32 jaar geleden) kwamen we voor de goedkoopste keuken binnen en we gingen met de duurste keuken die de zaak in zijn assortiment had naar buiten, nooit spijt van gehad. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar wel een eerlijk advies en een goede uitvoering.
Zou je eens een naam van een goede interieur bouwer kunnen noemen. Evt. PB En een winkel met een normalle prijs en eigen montage-afdeling heb ik ook nog niet gevonden. Reken ik even niet mee dat ik de goed aangeschreven winkel bij ons in de buurt die ik €250 moet betalen voor advies als ik de keuken daar niet zou afnemen. Maar omdat ik nog geen enkel zicht heb op normale prijzen ga ik zo'n afspraak in dit stadium nog niet aan.curkey schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:00:
[...]
Zulke winkels zou ik sowieso al vermijden. Ik ben tijdens mijn tocht gewoon weer naar buiten gelopen als ik dikke stickers zag met 30% - 50% - 80% KORRRRRTING.
Deze lui verwachten dat je als potentiële klant komt oNdErHaNdElEn en zo trots thuis kunt vertellen dat je er 50% vanaf hebt kunnen kletsen, maar je moest wel per sé vandaag tekenen, en de verkoper moest zeker 3x naar achteren lopen om zijn manager te overtuigen de order goed te keuren.
Waarom zou je je tijd zo lopen verdoen en jezelf voor de gek houden? Er zijn genoeg winkels waar je een normale prijs krijgt, en die met een eigen montage-afdeling werken. Zelfs ook zaken bij mij in de buurt die pas betaald hoeven te worden een week ná oplevering.
Ik heb mijn keuken bij een interieurbouwer besteld en die bouwt voor dezelfde prijs als een keukenboer met een merkkeuken. Maar ik heb nu watervaste MDF panelen in plaats van spaanplaat, en de fronten zijn van Fenix in plaats van een imitatiefolie. De maatwerk kasten passen ook net iets beter, zodat ik bepaalde hoeken optimaler kan benutten.
Ik heb ergens in deze thread al eens genoemd waar ik mijn keuken besteld heb: Rijksen in Maurik (https://www.speciaal-timmerwerk.nl/). Je kunt alles op maat laten samenstellen en ze doen nog veel meer behalve keukens.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:36:
[...]
Zou je eens een naam van een goede interieur bouwer kunnen noemen. Evt. PB En een winkel met een normalle prijs en eigen montage-afdeling heb ik ook nog niet gevonden. Reken ik even niet mee dat ik de goed aangeschreven winkel bij ons in de buurt die ik €250 moet betalen voor advies als ik de keuken daar niet zou afnemen. Maar omdat ik nog geen enkel zicht heb op normale prijzen ga ik zo'n afspraak in dit stadium nog niet aan.
Eén van de andere kandidaat-winkels was Middelkoop keukens in Culemborg. Zij factureren ook pas ná levering van de keuken, dat is m.i. erg netjes. Hun standaard huismerk keukens zijn van Punto (i.e. Rotpunkt) maar ze hebben ook goedkopere en luxere merken. Dus ook Next125 en SieMatic staat erbij.
Een andere die met een eigen montagedienst werkt is de DB Keukens keten. Deze viel op een gegeven moment af bij ons omdat we geen duidelijke specs kregen wat er nu geleverd zou gaan worden en tegen welke prijs.Op zich jammer, want ik vond de gesprekken wel plezierig gaan. Hun standaard-keukens zijn ook Rotpunkt gebaseerd.
Dat is wel een mooie oplossing! Daar ga ik eens verder induiken. Dank je!Toke_gt schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:43:
[...]
Nog even hierover: ik weet niet waarom zij dat een no go vindt, maar als dat is vanwege de behoefte aan een ononderbroken kastenwand is een kast met pocketdeuren misschien een oplossing voor jullie discussie. Is ook handig om apparaten in weg te werken en andere dingen die je wel bij de hand wilt hebben maar niet altijd op het eiland en ook niet permanent in het zicht. (Eventueel met spoelbak)
Check bijvoorbeeld deze post van paar jaar terug (gaat om linkerkast op overzichtsfoto, geopend getoond op foto eronder)
Huisje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Na jouw reactie wat betreft Keukenwarenhuis waren we al skeptischer geworden. Wat een aanfluiting is dat geworden. Ze konden alleen een deal aanbieden als we per direct zouden kunnen tekenen. Na al zeker vijf keer aangegeven te hebben dat wij niet gelijk tekenen verscheurde hij boos voor ons gezicht de plattegronden en schets. Na het vriendelijk bedanken voor zijn tijd kwam vertelde hij ons boos dat wij nu een deal van €18.500 mislopen omdat we te treuzelen met nadenken en wij alleen voor het geld komen. Heel blij dat we niet met deze partij in zee gaanRickown schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:55:
[...]
Bij het lezen van je bericht moest ik meteen denken aan onze zoektocht naar een nieuwe keuken. Onze ervaring met Keukenwarenhuis was niet positief: ze starten met een hoge bruto prijs en proberen je direct tot aankoop te bewegen. Gelukkig kwamen we via dit forum terecht bij Kwakkenbos Keukens. Hij biedt Nolte-keukens en apparatuur aan voor een scherpe prijs. We hebben de aankoop nog niet afgerond, omdat we twijfelen tussen twee fronten. Hopelijk kunnen we binnenkort de knoop doorhakken en genieten van onze nieuwe keuken!
Mag ik vragen wat voor prijs jullie hebben met welk merk apparatuur en de grootte van de keuken? Ik heb het idee dat wij voor €22.000 wel goed zitten. Nog veel succes met het kiezen van jullie laatste opties!
Ga eens praten bij een wat kleinere, zelfstandige keukenzaak in de buurt.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:50:
[...]
@el flaco
Qua prijsstelling kun je vrij goed zelf inschatten wat een keuken zou moeten kosten. Klik de keuken die je voor ogen hebt eens bij elkaar in de IKEA planner. Dat geeft je een ondergrens. Als je daar voor 10k klaar bent, ga je nergens onder de 10k uitkomen.
Kijk eens naar prijzen van werkbladen online. Dat is vrij goed op te zoeken en dan heb je ook een idee. Hetzelfde voor apparatuur.
Een keukenzaak die vooraf al direct zegt dat de keuken 30k gaat kosten zou ik voorbij lopen. Een keukenzaak hoort, net als alle andere winkels, prijzen bij hun keukens in de showroom te hebben. Als ze dat niet doen, of geen prijzen willen noemen, loop door.
Op showroomkeukens.nl kun je ook een indicatie krijgen voor wat een keuken van een bepaald formaat kost. Daar zit wel wat korting op natuurlijk.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Ha ha prachtig, hij projecteert zijn boosheid op jullie. 't Is toch de omgekeerde wereld of niet dan? Jij hebt je 20k nog op zak, en die gaat hij nooit meer krijgen. Ik zou 'm een fijne kerstbonus toewensen ;-)Yourta schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:16:
[...]
(...)Na al zeker vijf keer aangegeven te hebben dat wij niet gelijk tekenen verscheurde hij boos voor ons gezicht de plattegronden en schets. Na het vriendelijk bedanken voor zijn tijd kwam vertelde hij ons boos dat wij nu een deal van €18.500 mislopen omdat we te treuzelen met nadenken en wij alleen voor het geld komen. Heel blij dat we niet met deze partij in zee gaan.
Daar heb je goed aan gedaan om de deur achter je dicht te trekken.
Ik snap dat sommige bedrijven hun productcatalogus diversificeren, maar betalen voor acteerwerk bij een keuken is natuurlijk gekkenwerk. Als ik daar rond zou lopen zou ik ook direct vertrekken uit die zaak met de mededeling dat ze ons geld ook niet krijgen.Yourta schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:16:
[...]
Na jouw reactie wat betreft Keukenwarenhuis waren we al skeptischer geworden. Wat een aanfluiting is dat geworden. Ze konden alleen een deal aanbieden als we per direct zouden kunnen tekenen. Na al zeker vijf keer aangegeven te hebben dat wij niet gelijk tekenen verscheurde hij boos voor ons gezicht de plattegronden en schets. Na het vriendelijk bedanken voor zijn tijd kwam vertelde hij ons boos dat wij nu een deal van €18.500 mislopen omdat we te treuzelen met nadenken en wij alleen voor het geld komen. Heel blij dat we niet met deze partij in zee gaan.
Mag ik vragen wat voor prijs jullie hebben met welk merk apparatuur en de grootte van de keuken? Ik heb het idee dat wij voor €22.000 wel goed zitten. Nog veel succes met het kiezen van jullie laatste opties!

Tot nu toe bij 2 zaken geweest en beide keren netjes advies gekregen over de keuken. De ene zaak kon geen maatwerk leveren en zat echt vast aan bepaalde maten. De andere via de dealer site van Madebydas gevonden en ook daar erg netjes geholpen. Beide zaten overigens wel 5k uit elkaar qua prijs (in het voordeel van de madebydas keuken).
Voor onze zoektocht naar een keuken zijn we ook naar Bemmel & Kroon gegaan. Het uitgangspunt is hetzelfde gebleven: een keukenopstelling van 2,7 meter breed en 3,5 meter lang. We hebben gekozen voor een greeploze keuken met dezelfde indeling als de Schuller keuken, maar samengesteld met de Pronorm Y-line.betonron schreef op zondag 23 februari 2025 @ 07:55:
Na veel weken deze topic gevolgd te hebben, hebben wij gisteren ook een bezoek gebracht aan onze eerste keukenleverancier die bij het project was aangesloten. Er is geen basiskeuken, maar ze hadden wel al een principe nultekening met een voorbeeld keuken die je bij hun kan afnemen. Als je niet bij hun zou afnemen, dan heb je een basis coordinatiekosten van €600 en dan nog extra kosten om eventuele leidingen te verplaatsen. Extra leidingen of WCD zou je voor beide situatie's nog bijbetalen.
In de basis: U keuken opstelling 2,7m breed x 3,5 m lang. Greeploze keuken
***members only***
Keukenkasten:
Uitvoering: A, Schüller C NOV Nova
Frontkleur 1: Zandgrijs (K210)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buitenzijde korpus: Zandgrijs (K210)
Kleur binnenzijde korpus: Natuur wit (K400S)
Type greep: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Kleur greep 1: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Greeppositie: X1/X2/X5 Greeplijst (98)
Greepcombinatie: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Apparatuur:
Inductiekookplaat Bora X pure (PUXU) Vaatwasser Pelgrim GVW201L Oven + stoom Siemens HS936GAB1 Combi magnetron "Siemens CM936G1B1 Kraan Quooker FNSSST (Combi 7L) Koelkast Pelgrim PKD28178 Diepvries Pelgrim PVS35178N Spoelbak Reginox New York 72x40 - rvs spoelbak Spatwand Bokmerk achterwand
Werkblad:
Jetstone werkblad dekton 8 mm
Randafwerking: VLD4
Kleur: Arga gepolijstAchterwand:
- Lengte 124.2 cm - 600 mm diep
- Lengte 270 cm - 600 mm diep
- Lengte 265 cm - 600 mm diep
Bokmerk n.t.b. 2650 x 600 mm
Prijzen
Waarvan wij wel van schrokken waren de prijzen voor apparatuur. Deze kregen wij niet meegestuurd met de offerte, maar tijdens orientatie konden we meekijken. De offerte voor de bovenstaande materialen/apparatuur:
***members only***
:strip_exif()/f/image/CWJcLtRDz719oFYY2hPOvnqW.jpg?f=fotoalbum_large)
Keukenkasten:
Uitvoering: A, Crown Programma Y-TU
Frontkleur 1: Steengrijs (315)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buitenzijde korpus: Steengrijs (315)
Kleur binnenzijde korpus: WIt (100)
Type greep: Greeplijst RVS profiel
Kleur greep 1: Greeplijst RVS
Apparatuur:
Inductiekookplaat | Bora X pure (PUXU2) |
Vaatwasser | Siemens SN65ZX11CE |
Oven + stoom | Siemens HS936GAB1 |
Combi magnetron | "Siemens CM936G1B1 |
Kraan | Quooker FNSSST (Combi 7L) |
Koelkast | Siemens KI81RNSE0 |
Diepvries | Siemens GI81NACEO |
Spoelbak | Reginox New York 55x40 - rvs spoelbak |
Spatwand | Bokmerk/Alusplash achterwand |
Werkblad:
Jetstone werkblad dekton 8 mm
Randafwerking: VLD4
Kleur: Arga gepolijst
- Lengte 186 cm - 600 mm diep
- Lengte 210 cm - 600 mm diep
- Lengte 268 cm - 640 mm diep
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door betonron op 10-03-2025 17:00 ]
Misschien ben ik wel ouderwets,maar ik vind 30.000 waanzinnig veel geld voor een keuken. Ik reken dat nog om naar guldensWAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:50:
[...]
@el flaco

De keukenmarkt is idd heel ontransparant. Heel vaak werkt het toch zo dat de klant een budget geeft en ze komen precies op dat budget uit. Dat geeft mij toch het gevoel dat ik dan teveel heb betaald. En ik vind dat ook geen eerlijke handel, gelet op de informatieachterstand die ik heb vergeleken met een professional.
Ik snap heus dat de prijzen enorm gestegen zijn, geldt voor auto's ook. Je kunt tegenwoordig een cliotje kopen voor boven de 30k. Een kleine auto voor ruim 30k het is m.i. absurd.
Wat hier vaak wordt gezegd (kasten online bekijken bij keukenkastenfabriek/thuiskeukens) blad opvragen bij steenproject en apparatuur online bij 123werkapparatuur of veldkamp plus montagekosten = bodemprijs. Dat is de enige manier om enige houvast te hebben.
Er zijn genoeg keukenzaken die wel transparant zijn over prijzen. Op onze offerte staat bij alle onderdelen apart de prijs genoemd. Bij elke verandering die we vroegen was direct de consequentie duidelijk.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:50:
[...]
@el flaco
Dat je ook bij een netto-prijzen keukenboer een poot uitgedraaid wordt staat buiten kijf
Natuurlijk snap ik wat je zegt. Maar dit was wel een verkoper die aangaf dat mijn offertte van Keukenloos (Häcker Symat dealer) van €24.000 nog veel te duur vond. Nu zei Keukenloos ook dat er nog wat van de prijs af kon maar ze hadden de offertte ondertussen vol gezet met apparatuur van verschillende merken waardoor je dan verlengde garantie mist. De verkoper waarmee ik dus afgelopen zaterdag sprak ( het gaat dus om andere winkel) pikte dat er meteen uit en hij zou dat nooit op die manier adviseren. Ook stond op de offertte een Quooker van 3 liter. Als je zo weinig inhoud hebt kun je deze niet daadwerkenlijk gebruiken als kokendwaterkraan. Ik bereep dit allemaal al maar het is toch wel fijn als de verkoper daar net hetzelfde over denkt. En inderdaad wil hij ons ook zelf binnen halen daar was hij ook eerlijk in, maar geeft op sommige punten wel eerlijk advies.MisterX333 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:08:
[...]
Misschien is een keukenverkoper niet de beste bron voor dat soort statements. Voor 30.000 euro zou je naar mijn idee toch wel een vrij aardige keuken mogen verwachten.
En natuurlijk is ook dit een gladde jongen maar ik had wel de indruk dat hij met zijn opmerking over de prijsverhoging serieus was. Ik zag zulke prijsstijgingen ook al eerder in de tuinwereld, maar dan binnen het half jaar! Je laat je voortuin doen en daarna je achtertuin aan de beurt en ineens is hetzelfde materiaal 50% duurder, laat dat tuintje maar even zitten op deze manier is het niet leuk. Als ik tegenwoordig voor mijn keuken op internet mijn mandje vul ben ik gemiddeld ook al €10.000 aan keukenmeubels kwijt. Ondertussen snap ik snap heel goed dat de marge van een keukenzaak hoger moeten zijn, ik kom gewoon niet voor minder dan €20.000 uit en dat had ik vooraf wel verwacht. Dat wordt dus budget of wensen bijstellen. Inderdaad die eerder genoemde prijsindicatie van €30.000 is lariekook terwijl deze winkel (onderdeel van een keten) hier in de buurt toch heel goed aangeschreven staat. Ik had met een nieuwe onervaren verkoopster te maken en misschien dat dit uit maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door WAF1 op 10-03-2025 17:43 ]
-Rijksen had ik inderdaad aan mijn bookmarks toegevoegd. Fijn om te horen dat je daar zo goed geslaagd bent. Heeft Rijksen dan ook de keuken geplaast of hebben jullie dat zelf gedaan? Waar heb je de apparatuur en het blad gekocht?curkey schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:54:
[...]
Ik heb ergens in deze thread al eens genoemd waar ik mijn keuken besteld heb: Rijksen in Maurik (https://www.speciaal-timmerwerk.nl/). Je kunt alles op maat laten samenstellen en ze doen nog veel meer behalve keukens.
Eén van de andere kandidaat-winkels was Middelkoop keukens in Culemborg. Zij factureren ook pas ná levering van de keuken, dat is m.i. erg netjes. Hun standaard huismerk keukens zijn van Punto (i.e. Rotpunkt) maar ze hebben ook goedkopere en luxere merken. Dus ook Next125 en SieMatic staat erbij.
Een andere die met een eigen montagedienst werkt is de DB Keukens keten. Deze viel op een gegeven moment af bij ons omdat we geen duidelijke specs kregen wat er nu geleverd zou gaan worden en tegen welke prijs.Op zich jammer, want ik vond de gesprekken wel plezierig gaan. Hun standaard-keukens zijn ook Rotpunkt gebaseerd.
-De keukenwinkel in Kesteren daar hebben wij inderdaad een afspraak. Niet prettig om te weten dat je blijkbaar geen een duidenlijke specs krijgt. Ik hoop dus dat ik daar niet mijn tijd verspil. Ik wil juist weten hoe duur alles kost.
-Middelkoop ken ik ook maar ik wist niet dat je daar achteraf mocht betalen. Goed om in gedachten mee te nemen. De vorige keer, meer dan dertig jaar geleden ging kort na plaatsen van de keuken, onze keukenboer failliet.
In deze regio kan ik je RhijnArt ook van harte aanbevelen. Afhankelijk van je wensen/eisen niet duurder dan Middelkoop o.b.v. eigen ervaring, maar wel volledig maatwerk en ook eigen mensen voor installatie en service. En zoals het hoort krijg je hier gewoon een nette uitgesplitste offerte.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:45:
[...]
-Rijksen had ik inderdaad aan mijn bookmarks toegevoegd. Fijn om te horen dat je daar zo goed geslaagd bent. Heeft Rijksen dan ook de keuken geplaast of hebben jullie dat zelf gedaan? Waar heb je de apparatuur en het blad gekocht?
-De keukenwinkel in Kesteren daar hebben wij inderdaad een afspraak. Niet prettig om te weten dat je blijkbaar geen een duidenlijke specs krijgt. Ik hoop dus dat ik daar niet mijn tijd verspil. Ik wil juist weten hoe duur alles kost.
-Middelkoop ken ik ook maar ik wist niet dat je daar achteraf mocht betalen. Goed om in gedachten mee te nemen. De vorige keer, meer dan dertig jaar geleden ging kort na plaatsen van de keuken, onze keukenboer failliet.
[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 10-03-2025 18:53 ]
Geen idee welke regio je zit, maar van Diessen in Veldhoven is hier al meerdere malen voorbij gekomen. Ook onze keuken komt daar vandaan en daar zijn we erg blij mee.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:36:
[...]
Zou je eens een naam van een goede interieur bouwer kunnen noemen. Evt. PB En een winkel met een normalle prijs en eigen montage-afdeling heb ik ook nog niet gevonden. Reken ik even niet mee dat ik de goed aangeschreven winkel bij ons in de buurt die ik €250 moet betalen voor advies als ik de keuken daar niet zou afnemen. Maar omdat ik nog geen enkel zicht heb op normale prijzen ga ik zo'n afspraak in dit stadium nog niet aan.
Misschien is het te ver weg voor je, maar enkele Tweakers hier hebben goede ervaring met Satink in Zwolle, voor zowel advies, prijs als uitvoering. Zie bijvoorbeeld deze:WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:45:
[...]
-Rijksen had ik inderdaad aan mijn bookmarks toegevoegd. Fijn om te horen dat je daar zo goed geslaagd bent. Heeft Rijksen dan ook de keuken geplaast of hebben jullie dat zelf gedaan? Waar heb je de apparatuur en het blad gekocht?
macfocus in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Bij ons wordt het bardeel wel afgewerkt nog eronder. Niet specifiek gevraagd maar zei de verkoper zelf.Hertog_Martin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:20:
Is het normaal dat onderkant van barblad onafgewerkt is?
[Afbeelding]
Is namelijk best in zicht, vooral als we met de kleine spelen op de grond.
Ook die partij heb ik dit weekend bij mij bookmarks gezet. Maar deze partij is inderdaad bij voor ons vrij ver weg. Mooie spullen worden er gemaakt.RobbieB schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:04:
[...]
Geen idee welke regio je zit, maar van Diessen in Veldhoven is hier al meerdere malen voorbij gekomen. Ook onze keuken komt daar vandaan en daar zijn we erg blij mee.
Voor ons was het een uur rijden, maar we hebben er 1 afspraak van 3 uur gehad en de rest via mail en telefoon gedaan. En de prijs is het zeker waard.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:01:
[...]
Ook die partij heb ik dit weekend bij mij bookmarks gezet. Maar deze partij is inderdaad bij voor ons vrij ver weg. Mooie spullen worden er gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 10-03-2025 21:23 ]
Mijn keuken komt eind maart, dus ik moet nog even geduld hebben... Intussen ben ik het voorwerk aan het doen, zoals verleggen van leidingen.WAF1 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:45:
[...]
Ik heb de hele keuken bij Rijksen afgenomen, incl apparatuur en blad. Zo heb ik geen gezeik als er iets niet goed is. De prijs van apparatuur is erg goed: ze doen hun inkoop plus een paar procent. Ik heb dezelfde apparaten bij de Keukenloods laten offreren en het was tientjeswerk qua verschil.
De keuken in mijn oude huis komt bij Middelkoop vandaan, en ook toen werd ik netjes geholpen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar als je je prijzen een beetje kent, kun je wel wat duwen en trekken aan dingen. Qua apparatuur verdienen ze denk ik ook hun geld door een hele batch van dezelfde apparaten in te kopen. Ik zag op meerdere offertes (hier op GoT en in hun winkel) dezelfde typenummers voorbijkomen van vaatwassrs etc. Dan doen ze bv een Siemens iq100 of iq300 serie ertussen. Altijd typenummers die je nergens anders terugvindt, dus je moet prijzen checken op basis van de specs. Qua service en aftersales heb ik er geen klachten over.
Bij DB in Kesteren kreeg ik alleen de eerste keer een prijsopgave die rondom mijn budget uitkwam. Bij vervolggesprekken probeerde ik diverse design-ideeën uit vanuit voortschrijdend inzicht. Toen kreeg ik alleen maar 3D renders opgestuurd en geen bijgewerkte prijsopgave, noch offerte. Zelfs toen ik aan de telefoon duidelijk maakte dat ik zonder offerte niet ging bestellen, bleef het stil. Zonde voor hun portemonnee.
Bij mij duurt het altijd een tijdje om dingen te laten bezinken, ik zal nooit binnen drie dagen een keuken of vloer bestellen. Maar anderzijds, als ik een goed gevoel heb bij een partij, ga ik ook niet lopen mekkeren over zaken, dan teken ik zonder morren.
Ja, dat is normaal. Je kunt het gewoon schilderen als je wilt met geschikte verf.Hertog_Martin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:20:
Is het normaal dat onderkant van barblad onafgewerkt is?
[Afbeelding]
Is namelijk best in zicht, vooral als we met de kleine spelen op de grond.
Welke verf zou je aanraden? En nog primer nodig op zo'n materiaal?Blihi schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Ja, dat is normaal. Je kunt het gewoon schilderen als je wilt met geschikte verf.
Dit is gewoon hout, toch? Dus licht opschuren en aflakken met een acryllak. Waarschijnlijk zijn wel twee of drie lagen nodig, maar een primer is wat overdreven. Eventueel de eerste laag aanlengen met 10% water.Hertog_Martin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Welke verf zou je aanraden? En nog primer nodig op zo'n materiaal?
Duropal bladen zijn gewoon multiplex bladen met een HPL kunststof afwerklaag. De onderkant is dus gewoon (watervast verlijmd) multiplex.
Ja, we hebben keukenkastjes boven aanrechtblok genomen omdat we bang zijn anders te weinig kastruimte te hebben.Hertog_Martin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:10:
[...]
Late reactie, maar hadden jullie t.o.v. de eerdere post waar je naar verwijst nog een grotere keuken genomen? Want je komt uiteindelijk op een hoger bedrag zie ik dan je eerdere post.
Ik vind het voor de originele opstelling veel geld namelijk, dus ben even benieuwd welke opstelling het uiteindelijk geworden is omdat combinatie Artego/Akzent voor ons ook een optie is.
Welk merk keuken was geoffreerd bij Ekkelhoff trouwens? Want als dat luxe segment is dan valt 1k verschil enorm mee toch als je daar wel alle wensen met Siemens had?
Daarom zijn de keukens die we in: Superkeukens, Ekelhoff en Akzent Kuechen niet te vergelijken met de andere offertes.
https://view.carat.de/?lo...B4-4590-9017-9410047A1A3A
Enkelhoff keukenkastjes waren van Contur (huismerk van Ekelhoff)
curkey schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:18:
[...]
Ha ha prachtig, hij projecteert zijn boosheid op jullie. 't Is toch de omgekeerde wereld of niet dan? Jij hebt je 20k nog op zak, en die gaat hij nooit meer krijgen. Ik zou 'm een fijne kerstbonus toewensen ;-)
Daar heb je goed aan gedaan om de deur achter je dicht te trekken.
Echt zo bizar wat zich in dat uurtje heeft afgespeeld. Gelukkig konden we daardoor Keukenwarenhuis wel gelijk van ons lijstje schrappenMajesteit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:32:
[...]
Ik snap dat sommige bedrijven hun productcatalogus diversificeren, maar betalen voor acteerwerk bij een keuken is natuurlijk gekkenwerk. Als ik daar rond zou lopen zou ik ook direct vertrekken uit die zaak met de mededeling dat ze ons geld ook niet krijgen.
Tot nu toe bij 2 zaken geweest en beide keren netjes advies gekregen over de keuken. De ene zaak kon geen maatwerk leveren en zat echt vast aan bepaalde maten. De andere via de dealer site van Madebydas gevonden en ook daar erg netjes geholpen. Beide zaten overigens wel 5k uit elkaar qua prijs (in het voordeel van de madebydas keuken).
Omdat het werkt. Niets menselijk vreemds. Ik wens er echter niet aan mee te werken, dus koop ik mijn keuken bij een onafhankelijke interieurbouwer waar ik betere value/money krijg. YMMV overigens, ook onder interieurbouwers wisselt de kwaliteit uiteraard.Yourta schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:51:
[...]
[...]
Echt zo bizar wat zich in dat uurtje heeft afgespeeld. Gelukkig konden we daardoor Keukenwarenhuis wel gelijk van ons lijstje schrappen. Ik vraag mijzelf al sinds gisteren af, hoe het kan deze tactiek dusdanig vaak genoeg werkt om zulke winsten binnen te halen bij dit soort concerns.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Omdat mensen zich opgejaagd voelen, onder druk van een projectontwikkelaar die zegt dat ze binnen x weken hun keuken moeten kiezen (niet waar, ze hebben alleen de technische tekening nodig) of de druk van verkoper die wijsmaakt dat de korting alleen geldt als ze vandaag tekenen (ook niet waar, over drie maanden willen ze je nog steeds graag de keuken verkopen en krijg je misschien wel meer korting). Een keuken koop je niet vaak (understatement) en zeker de eerste keer heb je geen idee waar je zoal mee te maken krijgt en is het moeilijk om hard to get te spelen. Daar maken zulke partijen dankbaar misbruik van. Gelukkig zijn er ook keukenzaken met een eerlijker oog voor de klant.Yourta schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:51: Ik vraag mijzelf al sinds gisteren af, hoe het kan deze tactiek dusdanig vaak genoeg werkt om zulke winsten binnen te halen bij dit soort concerns.
[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 11-03-2025 18:45 ]
Heeft iemand ervaring met de stoomoven van siemens? Is deze net zo goed als miele? Is iemand in beide inspiratie huizen geweest? Miele lijkt mij beter maar is veel duurder....
Ik heb geen ervaring met Miele. We hebben zelf nu ongeveer 8 jaar een stoomoven van Siemens. Deze hebben we (eerlijk gezegd) veel te weinig gebruikt. De laatste paar jaar wel wat meer maar voornamelijk voor het stomen van groente. Voor onze nieuwe keuken wederom een Siemens stoomoven besteld, maar nu met vaste wateraansluiting. Niet dat het bakje vullen en legen elke keer storend is, maar het scheelt toch weer. Net afgelopen week de order aangepast. Ik betaal nu ong. 1650 voor de Siemens CS958GDD1, maar om tot die prijs te komen moet je wel shoppen… In compact formaat wordt t bij Siemens iig niet vollediger dan dit model.HenkvdMeijden schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:10:
Heeft iemand ervaring met de stoomoven van siemens? Is deze net zo goed als miele? Is iemand in beide inspiratie huizen geweest? Miele lijkt mij beter maar is veel duurder....
Met de vorige (huidige) Siemens stoomoven nooit gedoe gehad. Functioneert elke keer probleemloos.
JaHenkvdMeijden schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:10:
Netjes opgelost door Siemens. Dat dan weer wel.
Dank je. Werkt het ook echt zo dat je een complete maaltijd erin kunt bereiden? Of is dat alleen bij MieleTFDev schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:11:
[...]
Ik heb geen ervaring met Miele. We hebben zelf nu ongeveer 8 jaar een stoomoven van Siemens. Deze hebben we (eerlijk gezegd) veel te weinig gebruikt. De laatste paar jaar wel wat meer maar voornamelijk voor het stomen van groente. Voor onze nieuwe keuken wederom een Siemens stoomoven besteld, maar nu met vaste wateraansluiting. Niet dat het bakje vullen en legen elke keer storend is, maar het scheelt toch weer. Net afgelopen week de order aangepast. Ik betaal nu ong. 1650 voor de Siemens CS958GDD1, maar om tot die prijs te komen moet je wel shoppen… In compact formaat wordt t bij Siemens iig niet vollediger dan dit model.
Met de vorige (huidige) Siemens stoomoven nooit gedoe gehad. Functioneert elke keer probleemloos.
Hier ook Siemens, heb inmiddels met 2 modellen ervaring.HenkvdMeijden schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:10:
Zou niet meer zonder willen. Weet niet of het tegenwoordig standaard is, maar kies een model met (hete lucht)oven, perfecte combinatie met een combi-ovenmagnetron
Ik zou Sikkens Rezisto nemen (of iets vergelijkbaars van een ander merk). Dat is bestand tegen o.a. huidvet, in tegenstelling tot sommige andere merken/soorten. Hoogglans is het meest bestand tegen krassen, maar wellict op die plek niet het fraaist.Hertog_Martin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Welke verf zou je aanraden? En nog primer nodig op zo'n materiaal?
En ik zou wel eerst een laag grondverf/primer doen (ook rezisto). Kleine moeite en in principe betere hechting. Op kale ondergrond is een primer nooit overdreven.
[ Voor 4% gewijzigd door inhico op 12-03-2025 08:16 ]
...
Als ik in mijn omgeving en de rest van het nieuwbouwproject kijk/hoor zijn er toch veel mensen die hier in mee gaan... Wat mij ook erg op valt is dat ze vaak de prijs proberen te drukken met goedkopere apparatuur, weinig lades en/of lage onderkastjes.Yourta schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:51:
[...]
[...]
Echt zo bizar wat zich in dat uurtje heeft afgespeeld. Gelukkig konden we daardoor Keukenwarenhuis wel gelijk van ons lijstje schrappen. Ik vraag mijzelf al sinds gisteren af, hoe het kan deze tactiek dusdanig vaak genoeg werkt om zulke winsten binnen te halen bij dit soort concerns.
Persoonlijk bij Bruynzeel gekocht, die kom ik in dit topic maar weinig tegen... Werken 100% transparent, offerte volledig gespecificeerd.
Voor de onderkant van zo'n aanrecht is dat toch wat overkill? Het gaat alleen maar voor het zicht als je op de grond zit.inhico schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:13:
[...]
Ik zou Sikkens Rezisto nemen (of iets vergelijkbaars van een ander merk). Dat is bestand tegen o.a. huidvet, in tegenstelling tot sommige andere merken/soorten. Hoogglans is het meest bestand tegen krassen, maar wellict op die plek niet het fraaist.
En ik zou wel eerst een laag grondverf/primer doen (ook rezisto). Kleine moeite en in principe betere hechting. Op kale ondergrond is een primer nooit overdreven.
Wij hebben hier de keuken ook met Sikkens Rezisto gedaan (primer Alpha Superfix + 2 lagen Rezisto), we hebben het nog niet intensief gebruikt, maar in de eerste testjes was vet er prima vanaf te halen (wij hebben geen spatscherm). Mocht het uiteindelijk toch niet bevallen kunnen we altijd nog spatscherm ervoor doen..inhico schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:13:
[...]
Ik zou Sikkens Rezisto nemen (of iets vergelijkbaars van een ander merk). Dat is bestand tegen o.a. huidvet, in tegenstelling tot sommige andere merken/soorten. Hoogglans is het meest bestand tegen krassen, maar wellict op die plek niet het fraaist.
Hou er wel rekening mee dat 2 lagen echt nodig zijn voor goede dekking en het is geen goedkope verf..
Overigens ziet de verf er exact hetzelfde uit als in de woonkamer waar de Pure Mat SF erop zit..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Het gaat om de onderkant van een blad dat je alleen ziet als je op de grond ligt. Niet om de wand bij de spoelbak/kookplaat. Het weglakken van de bedrukking lijkt me hier het voornaamste doel, dus nergens voor nodig om daar heel dure, speciale verf voor te gebruiken. Tenzij je nog een restje hebt staan. Maar elk dekkend laagje van willekeurig welk merk/kwaliteit lijkt me hier aan dat doel te voldoen.Only schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:45:
[...]
Wij hebben hier de keuken ook met Sikkens Rezisto gedaan (primer Alpha Superfix + 2 lagen Rezisto), we hebben het nog niet intensief gebruikt, maar in de eerste testjes was vet er prima vanaf te halen (wij hebben geen spatscherm). Mocht het uiteindelijk toch niet bevallen kunnen we altijd nog spatscherm ervoor doen..
Hou er wel rekening mee dat 2 lagen echt nodig zijn voor goede dekking en het is geen goedkope verf..
Overigens ziet de verf er exact hetzelfde uit als in de woonkamer waar de Pure Mat SF erop zit..
Zou kunnen dat het overkill is, maar dat is het sowieso al een beetje zou ik denken. En toch zou ik het ook doen.Blihi schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Voor de onderkant van zo'n aanrecht is dat toch wat overkill? Het gaat alleen maar voor het zicht als je op de grond zit.
En als je het doet, doe het dan goed zou ik denken. Weinig moeite, weinig kosten en zeker dat je er nooit meer wat aan hoeft te doen.
Als betreffende deel regelmatig wordt aangeraakt kan het met andere verf snel lelijk worden. En als je dan weer op de grond gaat zitten, dan zie je het weer...
...
Hier komt langzaam ook een einde aan al het klussen, gisteren en vandaag is de keuken (grotendeels) gemonteerd, via de Ekelhoff volgen alleen de plinten en vensterbank nog.
:strip_exif()/f/image/Eqj0PBuT58qNPGq4da5q4YfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d55U6gBs6V06UYfNMwP36mpl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel hebben we wat concessies gedaan om de prijs iets te drukken, maar al met al zijn we erg blij dat we bijna weer een functionele keuken hebben staan!
Nu alleen zelf nog wat eikenplanken halen en monteren (vroegen ze 1500 euro voor..)
We zijn nu ong. 21k kwijt voor 2x 320cm aan keuken, ong. 440cm aan keramisch blad (lange zijde 319cm x70 uit één stuk) En dan nog aan apparatuur: 2 ovens, tafelmodelkoelkast, grote vriezer en afzuigkap van Siemens en een XXL vaatwasser van Miele.
Overigens is hier de onderkant van het keramische blad ook bijzonder, er zit zo'n vezelmat tegenaan en langs de rand rafelt deze een beetje weg, ik denk dat daar nog een beetje lijm opgaat later, vooral in het midden wat van die losse pluizen al weggehaald.
:strip_exif()/f/image/Eqj0PBuT58qNPGq4da5q4YfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d55U6gBs6V06UYfNMwP36mpl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel hebben we wat concessies gedaan om de prijs iets te drukken, maar al met al zijn we erg blij dat we bijna weer een functionele keuken hebben staan!
Nu alleen zelf nog wat eikenplanken halen en monteren (vroegen ze 1500 euro voor..)
We zijn nu ong. 21k kwijt voor 2x 320cm aan keuken, ong. 440cm aan keramisch blad (lange zijde 319cm x70 uit één stuk) En dan nog aan apparatuur: 2 ovens, tafelmodelkoelkast, grote vriezer en afzuigkap van Siemens en een XXL vaatwasser van Miele.
Overigens is hier de onderkant van het keramische blad ook bijzonder, er zit zo'n vezelmat tegenaan en langs de rand rafelt deze een beetje weg, ik denk dat daar nog een beetje lijm opgaat later, vooral in het midden wat van die losse pluizen al weggehaald.
:strip_exif()/f/image/bwcWY8qQvmOOccMCnmklB5pY.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie keuken!Only schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:16:
Hier komt langzaam ook een einde aan al het klussen, gisteren en vandaag is de keuken (grotendeels) gemonteerd, via de Ekelhoff volgen alleen de plinten en vensterbank nog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel hebben we wat concessies gedaan om de prijs iets te drukken, maar al met al zijn we erg blij dat we bijna weer een functionele keuken hebben staan!![]()
[Afbeelding]
Fraai..... ik vindt alleen de greeploze oplossing rondom de oven er erg vreemd uitzien.Only schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:16:
Hier komt langzaam ook een einde aan al het klussen,
En de opbouw wcd's is ook wat minder.
Maar fraaie kleuren en opstelling.
Ieder zijn ding gelukkigTweakGP schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:52:
[...]
Fraai..... ik vindt alleen de greeploze oplossing rondom de oven er erg vreemd uitzien.
En de opbouw wcd's is ook wat minder.
Maar fraaie kleuren en opstelling.
Die opbouwdozen hebben we eerlijk gezegd niet eens over nagedacht, het hele huis is van zulke halve opbouwdozen

Dat is het.... maar het gaat me niet over het greeploze maar de (in mijn optiek) erg vreemde plaatsing van de greeplijsten in die ene kast met de oven. Alle andere greeplijsten horizontaal en deze niet.Only schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:09:
[...]
Ieder zijn ding gelukkig! Wij vonden het greeploze op deze manier juist wel mooi, en vooral ook functioneel, een hoop greepjes vonden we totaal niet lekker aanvoelen en push to open was helemaal niet ons ding.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 12-03-2025 18:12 ]
Komend kwartaal willen we ook een nieuwe keuken laten plaatsen. De huidige is 25 jaar oud en valt van ellende uit elkaar.
We willen een L vorm (282,5x382) in landelijk/industriële stijl (denk (licht) eiken kleurige kasten en donker granieten/composiet blad)
We hebben een groot gezin (4 kinderen, oudste is 13) en ik hou van koken. Liefst heb ik de beschikking over 3 ovens, maar mijn vrouw lijkt dat weer wat veel (maarja, zij kookt ook zelden en als ze de oven gebruikt is het om iets op te warmen)
Zelf ben ik wel gecharmeerd van klassiek uitziende fornuizen, zoals de Falcon classic deluxe met inductie (en dan denk ik de 100/110 breedte uitvoering en dan misschien iets van een stoomoven erbij of een combimagnetron (weet niet hoe vaak ik een stoomoven zal gebruiken))
Verder willen we een grote koelkast (zijn er nog niet over uit of dit inbouw of vrijstaand moet zij), vaatwasser en veel kastruimte
Ons budget is ca 15-20k (evt meer kan ook, maar heb nog geen idee wat ik kan verwachten) en wonen in omgeving van Deventer
Komende periode dit topic eens flink door struinen en over ca 2wk bij keukenzaken langs om te neuzen, heb al wat namen genoteerd die hier voorbij zijn gekomen
We willen een L vorm (282,5x382) in landelijk/industriële stijl (denk (licht) eiken kleurige kasten en donker granieten/composiet blad)
We hebben een groot gezin (4 kinderen, oudste is 13) en ik hou van koken. Liefst heb ik de beschikking over 3 ovens, maar mijn vrouw lijkt dat weer wat veel (maarja, zij kookt ook zelden en als ze de oven gebruikt is het om iets op te warmen)
Zelf ben ik wel gecharmeerd van klassiek uitziende fornuizen, zoals de Falcon classic deluxe met inductie (en dan denk ik de 100/110 breedte uitvoering en dan misschien iets van een stoomoven erbij of een combimagnetron (weet niet hoe vaak ik een stoomoven zal gebruiken))
Verder willen we een grote koelkast (zijn er nog niet over uit of dit inbouw of vrijstaand moet zij), vaatwasser en veel kastruimte
Ons budget is ca 15-20k (evt meer kan ook, maar heb nog geen idee wat ik kan verwachten) en wonen in omgeving van Deventer
Komende periode dit topic eens flink door struinen en over ca 2wk bij keukenzaken langs om te neuzen, heb al wat namen genoteerd die hier voorbij zijn gekomen
[ Voor 11% gewijzigd door Metaalhoofd op 12-03-2025 20:22 ]
Welke kleur is dit van welk merk? Met welk blad? We zoeken iets vergelijkbaars namelijk.Only schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel hebben we wat concessies gedaan om de prijs iets te drukken, maar al met al zijn we erg blij dat we bijna weer een functionele keuken hebben staan!![]()
[Afbeelding]
In omgeving deventer zou ik zeker eens langs gaan bij Ijssel keukens. Kleine eenmans zaak, verkoopt alleen maar Nolte, maar dat was ook wat we zochten n.a.v. eerdere ervaringen met Nolte.Metaalhoofd schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:53:
Komend kwartaal willen we ook een nieuwe keuken laten plaatsen. De huidige is 25 jaar oud en valt van ellende uit elkaar.
Ons budget is ca 15-20k en wonen in omgeving van Deventer
Onze keuken is een L keuken (315x325) maar met (klein) eiland (190x110). Initieel zaten we daarvoor (weliswaar zonder apparatuur, maar inc composiet blad) rond de 13/13.5. Nu uiteindelijk met Quooker, keramisch blad en een hoop andere aanvullingen rond de 17. Daar komt dan nog wel de apparatuur bij (beetje meenemen en wat nieuwe). Ik denk wel wat je voor rond je budget daar moet kunnen slagen, alhoewel dat natuurlijk ook fors af hangt van de apparatuur welke je kiest.
Edit: een snelle google leert dat het fornuis wat je voor ogen hebt al snel 4000/5000 kost? Dan kan het mogelijk toch wat krap gaan worden als je misschien nóg een oven, koelkast,vriezer ,vaatwasser en afzuigkap wil…
[ Voor 9% gewijzigd door TFDev op 12-03-2025 20:24 ]
Bedankt voor de tip, ons budget is een beetje uit de duim gezogen, kan ook wel richting 25k als dat echt meerwaarde biedt, maar naar gelang ik dit topic doorspit krijg ik een beter beeld wat het kan gaan kostenTFDev schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:21:
[...]
In omgeving deventer zou ik zeker eens langs gaan bij Ijssel keukens. Kleine eenmans zaak, verkoopt alleen maar Nolte, maar dat was ook wat we zochten n.a.v. eerdere ervaringen met Nolte.
Onze keuken is een L keuken (315x325) maar met (klein) eiland (190x110). Initieel zaten we daarvoor (weliswaar zonder apparatuur, maar inc composiet blad) rond de 13/13.5. Nu uiteindelijk met Quooker, keramisch blad en een hoop andere aanvullingen rond de 17. Daar komt dan nog wel de apparatuur bij (beetje meenemen en wat nieuwe). Ik denk wel wat je voor rond je budget daar moet kunnen slagen, alhoewel dat natuurlijk ook fors af hangt van de apparatuur welke je kiest.
Nieuwe Update:
Ik ben langs een andere keukenleverancier geweest en ben uitstekend geholpen. Daarnaast heb ik keurig een offerte gekregen met prijzen!
:strip_exif()/f/image/SgTKzolOiRkSovLMjBmUg7vg.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een combi oven even goed als een afzonderlijk magnetron en oven? De keukenadviseur zijn van wel, maar mijn vrienden etc geven aan dat de magnetron functie vaak slecht is.
Ik ben langs een andere keukenleverancier geweest en ben uitstekend geholpen. Daarnaast heb ik keurig een offerte gekregen met prijzen!
:strip_exif()/f/image/SgTKzolOiRkSovLMjBmUg7vg.jpg?f=fotoalbum_large)
Is een combi oven even goed als een afzonderlijk magnetron en oven? De keukenadviseur zijn van wel, maar mijn vrienden etc geven aan dat de magnetron functie vaak slecht is.
Mooi zo. Snel die andere vergeten.UltraInstinct schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:33:
Nieuwe Update:
Bedenk goed wat je met dat apparaat wilt doen. Je hebt magnetrons met grillfunctie (je kunt er niks in bakken) en ovens met magnetronfunctie. Die laatste is prima als je af en toe de magnetronfunctie gebruikt om iets op te warmen, de oven voor het betere bakwerk en de combinatie om gerechten te versnellen.Is een combi oven even goed als een afzonderlijk magnetron en oven? De keukenadviseur zijn van wel, maar mijn vrienden etc geven aan dat de magnetron functie vaak slecht is.
Ben je een kok die zowel magnetron als oven intensief gebruikt, maar niet per se de combi, dan zou ik je twee afzonderlijke apparaten adviseren die allebei 100% goed zijn in de functie die ze hebben. Een combi levert doorgaans toch ergens aan kwaliteit in.
Voor mij waren er 2 dingen van te voren duidelijk; merk keuken en merk apparatuur (Siemens), dus ik heb me daar ook volledig op gefocust. Initieel zouden we de ovens, koelkast en vriezer meenemen en de inductie (ivm overstap naar downdraft), vaatwasser (ivm 5/6cm plint) vervangen. Daar zijn nu echter toch ook de ovens bijgekomen. Nu zijn de kosten voor deze apparaten ong 7000 extra, maar dan zijn het ook wel weer studioline/iq700 apparaten, dat had ook we rond de 5500 gekund denk ik (met dus 2 ovens). Brengt het totaal op 24, of met composiet en niet meteen alles studioline (en overige aanvullingen zoals verlichting, afwerkingen eiland, lades ipv legplanken bij een aantal kasten) richting de 18/19. Waar dan nog een koelkast en vriezer bij komen als je deze nog niet hebt. Ook siemens? Separaat ong 1500/2000, afhankelijk van het formaat van de koelkast&vriezer, een (inbouw)178cm combi koelkast/vriezer heb je ook al voor 1000/1500.Metaalhoofd schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor de tip, ons budget is een beetje uit de duim gezogen, kan ook wel richting 25k als dat echt meerwaarde biedt, maar naar gelang ik dit topic doorspit krijg ik een beter beeld wat het kan gaan kosten
Resume; voor rond de 20 met goed shoppen voor Siemens apparatuur en een composiet blad is allicht wel mogelijk. Mocht je het door jou beoogde fornuis er aan toe willen voegen scheelt het natuurlijk wel weer wat kastwerk, inductie én misschien een oven (of 2), afzuigkap er weer bij. Wat zal dat dan netto extra kosten? Waarschijnlijk niet ál te veel…
[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 12-03-2025 21:30 ]
Het is de Contur Concept (Schuller) in kleur Sepiabraun satin en het blad is Keramik Infinity Calacatta GloryPerzikvrucht schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:32:
[...]
Welke kleur is dit van welk merk? Met welk blad? We zoeken iets vergelijkbaars namelijk.
* van tevoren werden we overigens flink gepushed om het blad in 2 delen te doen (dus met naad rond de kookplaat), vanwege gewicht en beschadigingen en dergelijke (we moesten zelfs speciaal apart akkoord geven dat stucwerkbeschadigingen bij het plaatsen van het blad voor onze rekening zouden zijn), na het inmeten werd er wederom om gevraagd, maar we zijn heel blij dat we gewoon voet bij stuk hebben gehouden voor blad uit 1 stuk.
Plaatsen ging echt super simpel met kleine marges aan de zijkant, was beetje bangmakerij voor niets
Daar moeten wel 2 verticale grepen he, de koelkast en vriezer zijn best groot he (links en rechts van de ovens), anders heb je een greepje bijna op de grond, of een bovenkastje waar je niet bij kan met een hoge greepTweakGP schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:11:
[...]
Dat is het.... maar het gaat me niet over het greeploze maar de (in mijn optiek) erg vreemde plaatsing van de greeplijsten in die ene kast met de oven. Alle andere greeplijsten horizontaal en deze niet.
[ Voor 69% gewijzigd door Only op 12-03-2025 22:37 ]
Dag allemaal.
Hier een beetje door gelezen maar ik heb zelf een vraag i.v.m. mijn nieuwe woning/ keuken.
Aangekocht in 2024 en de volledige (L-vormige) keuken moet vernieuwd/ vervangen worden.
Ik heb zelf wel de afmetingen gedaan maar op vlak van installatie van al het apparatuur (dampkap, vaatwasser, oven, ...), aansluiting leidingen en plaatsing van de structuren ben ik niet vertrouwd genoeg om dit zelf allemaal te organiseren.
Ik zou graag laag in prijs en "OK" in kwaliteit willen gaan.
Ik heb vernomen dat IKEA hier de beste optie is (correct?)
Hoe ga ik nu best te werk, want ik kan niet direct terugvinden of het mogelijk is om iemand van IKEA af te laten komen die al dit organiseer en planwerk doet.
Of moet ik hier beter bij een zelfstandige keukenplaatser gaan horen?
Hoe pak ik dit het beste aan?
Hier een beetje door gelezen maar ik heb zelf een vraag i.v.m. mijn nieuwe woning/ keuken.
Aangekocht in 2024 en de volledige (L-vormige) keuken moet vernieuwd/ vervangen worden.
Ik heb zelf wel de afmetingen gedaan maar op vlak van installatie van al het apparatuur (dampkap, vaatwasser, oven, ...), aansluiting leidingen en plaatsing van de structuren ben ik niet vertrouwd genoeg om dit zelf allemaal te organiseren.
Hoe ga ik nu best te werk, want ik kan niet direct terugvinden of het mogelijk is om iemand van IKEA af te laten komen die al dit organiseer en planwerk doet.
Je moet naar de IKEA met de afmetingen van je ruimte. Je kunt daar een afspraak maken en dan helpen ze je met het maken van een tekening/planning.SLOPA schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:10:
Dag allemaal.
Daarna kun je alles zelf doen, of je kunt via IKEA een service inhuren die de keuken komt plaatsen. Ook kunnen ze je helpen met het zoeken naar iemand die het leidingwerk doet. Als je de apparatuur op dezelfde plaats kunt houden, scheelt dat al heel veel.
Wel moet je veel zelf doen, zoals het verwijderen van de oude keuken, etc. Helemaal ontzorgen zullen ze niet doen en ze komen ook niet naar jouw huis.
Ik ben zelf groot fan van IKEA keukens. Zeker als je het zelf doet kunnen ze heel goedkoop zijn. Onderstaande foto's zijn van mijn keuken, twintig jaar geleden. Huis gekocht in 2006 met de oude keuken er in, in 2007 de nieuwe IKEA keuken geplaatst.
Oud:
![]() | ![]() |
Nieuw:
![]() | ![]() | ![]() |
Het aanrecht is 72 cm diep. Dat gaf ontzettend veel extra ruimte ten opzichte van het standaard blad van 60 cm. De extra magnetron bovenop de diepvries was overkill, want er zit een inbouwmagnetron in. Maar ja, die hadden we nog
In het kader van "goedkoop". Deze keuken kostte in 2007 iets meer dan 4k, namelijk:
3132 euro voor de keukenkasten en apparatuur (exclusief afzuigkap, die komt uit de oude keuken)
987 euro voor het werkblad met spoelbak.
[ Voor 47% gewijzigd door Blihi op 13-03-2025 12:39 ]
Bedankt voor de tips.Blihi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:25:
[...]
Je moet naar de IKEA met de afmetingen van je ruimte. Je kunt daar een afspraak maken en dan helpen ze je met het maken van een tekening/planning.
Daarna kun je alles zelf doen, of je kunt via IKEA een service inhuren die de keuken komt plaatsen. Ook kunnen ze je helpen met het zoeken naar iemand die het leidingwerk doet. Als je de apparatuur op dezelfde plaats kunt houden, scheelt dat al heel veel.
Wel moet je veel zelf doen, zoals het verwijderen van de oude keuken, etc. Helemaal ontzorgen zullen ze niet doen en ze komen ook niet naar jouw huis.
Ik ben zelf groot fan van IKEA keukens. Zeker als je het zelf doet kunnen ze heel goedkoop zijn. Onderstaande foto's zijn van mijn keuken, twintig jaar geleden. Huis gekocht in 2006 met de oude keuken er in, in 2007 de nieuwe IKEA keuken geplaatst.
Oud:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Nieuw:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het aanrecht is 72 cm diep. Dat gaf ontzettend veel extra ruimte ten opzichte van het standaard blad van 60 cm. De extra magnetron bovenop de diepvries was overkill, want er zit een inbouwmagnetron in. Maar ja, die hadden we nog
Ik heb zelf een week geleden zo een offerte aanvraag gedaan via hun website met de afmetingen van de muren/ het plafond maar tot op heden nog niets vernomen.
Dit is ook enkel voor de keuken en niet voor de werken veronderstel ik.
De keuken afbreken lukt me wel zelf, het is voornamelijk het plaatsingswerk dat me problematisch lijkt.
Elektriciteit komen ze over een paar weken conform maken dus daarna volgt de keuken.
Hoeveel heb je voor jou keuken betaald?
In 2007: Iets meer dan 4100 euro, maar dat zal nu wel meer zijn, gok ikSLOPA schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:38:
[...]
Bedankt voor de tips.
Ik heb zelf een week geleden zo een offerte aanvraag gedaan via hun website met de afmetingen van de muren/ het plafond maar tot op heden nog niets vernomen.
Dit is ook enkel voor de keuken en niet voor de werken veronderstel ik.
De keuken afbreken lukt me wel zelf, het is voornamelijk het plaatsingswerk dat me problematisch lijkt.
Elektriciteit komen ze over een paar weken conform maken dus daarna volgt de keuken.
Hoeveel heb je voor jou keuken betaald?
Ahja, juist.Blihi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:39:
[...]
In 2007: Iets meer dan 4100 euro, maar dat zal nu wel meer zijn, gok ik
Ik zou het graag rond of onder de 10.000 euro willen houden maar geen idee of dat haalbaar is (160cmx400cm) - zeker niet met plaatsing.
Ik zal eens een afspraak maken in de winkel
Bij IKEA is dat zeker haalbaar als je het plaatsen zelf, of grotendeels zelf doet.SLOPA schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:43:
[...]
Ahja, juist.
Ik zou het graag rond of onder de 10.000 euro willen houden maar geen idee of dat haalbaar is (160cmx400cm) - zeker niet met plaatsing.
Ik zal eens een afspraak maken in de winkel
Het in elkaar zetten van de kastjes is niet moeilijk. Het stellen van kasten is iets moeilijker.
Wat je zou kunnen proberen om de kosten te drukken: Haal de kastjes zelf op bij IKEA, zet ze zelf in elkaar en laat de keuken dan door een klusser plaatsen. Als je die klusser via vrienden vindt is dat zeker goedkoop...
We hadden een siemens iQ700 EX907NVV6E kookplaat besteld maar die is op dit moment niet (meer?) leverbaar. Nu stelt de keukenleverancier de Bosch series 8 pxv901dv1e voor.

Qua specs zijn ze nagenoeg gelijk, maar ik denk dat ik die van Siemens mooier vind... Zie ik nog een verschil over het hoofd?

Qua specs zijn ze nagenoeg gelijk, maar ik denk dat ik die van Siemens mooier vind... Zie ik nog een verschil over het hoofd?
[ Voor 12% gewijzigd door Mithrandir op 13-03-2025 18:58 ]
Los van het uiterlijk, meestal krijg je verlengde garantie als je 4 of meer apparaten afneemt bij Siemens of Bosch. Heb je die dan nog? Als je daar waarde aan hecht kun je misschien beter overal Bosch nemen. Je kunt Bosch en Siemens niet onderling mixen om in aanmerking te komen helaas.Mithrandir schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:34:
We hadden een siemens iQ700 EX907NVV6E kookplaat besteld maar die is op dit moment niet (meer?) leverbaar. Nu stelt de keukenleverancier de Bosch series 8 pxv901dv1e voor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vlakinbouw een must? Anders is de EX977NVV6E een optie?Mithrandir schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je bij Siemens en vlakinbouw wil blijven is allicht de EX907NXV6E nog een optie? Flex in het midden ipv de ringzones.
Wat vinden jullie van de offerte? Morgen ga ik nog naar een ander keukenleverancier.
Zijn er nog aanvullingen? Werkblad is Greengridz en van kunststof. Adviseur gaf aan de composiet ook slecht tegen warmte kan dus heeft niet echt zo'n meerwaarde om voor composiet te gaan.
Daarnaast ook goede prijzen of aan de hoge kant?
:strip_exif()/f/image/nLgdrXeDa67IM0fAd1SEZKPf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4oXAEeYmBc4zlzOO9I1bXXWq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4j6lCsQrrHPnOVBXkFmyzAz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rV55MD5DYhwo5Amejv43zL8H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o57DQU5NMieTcAnhaejfuJb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WXSiaTSKNs54XNq4H57TYYae.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er nog aanvullingen? Werkblad is Greengridz en van kunststof. Adviseur gaf aan de composiet ook slecht tegen warmte kan dus heeft niet echt zo'n meerwaarde om voor composiet te gaan.
Daarnaast ook goede prijzen of aan de hoge kant?
:strip_exif()/f/image/nLgdrXeDa67IM0fAd1SEZKPf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4oXAEeYmBc4zlzOO9I1bXXWq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4j6lCsQrrHPnOVBXkFmyzAz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rV55MD5DYhwo5Amejv43zL8H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o57DQU5NMieTcAnhaejfuJb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WXSiaTSKNs54XNq4H57TYYae.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y8JAC89WvAnRMmdBZXW4NmJY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door UltraInstinct op 13-03-2025 19:37 ]
Goeie vraag, de garantie ga ik navragen. Ze komen maandag installeren dus om nu alles te vervangen door Bosch...Frieda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Los van het uiterlijk, meestal krijg je verlengde garantie als je 4 of meer apparaten afneemt bij Siemens of Bosch. Heb je die dan nog? Als je daar waarde aan hecht kun je misschien beter overal Bosch nemen. Je kunt Bosch en Siemens niet onderling mixen om in aanmerking te komen helaas.
Bedankt voor het meedenkenTFDev schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:53:
[...]
Vlakinbouw een must? Anders is de EX977NVV6E een optie?
Als je bij Siemens en vlakinbouw wil blijven is allicht de EX907NXV6E nog een optie? Flex in het midden ipv de ringzones.
Vlakinbouw een must. Op zich is die EX907NXV6E wel mooi maar de middelste pit van de Siemens (en de Bosch) plaat is extra groot (32 ipv 23 cm) en dat leek ons juist handig voor grote koekenpannen.
Ikea is prima oplossing, maar wel relatief duur in de montage (kun je op de site berekenen).SLOPA schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:10:
Wat ook een oplossing kan zijn als je keuken een standaard indeling heeft (zoals een L): een showroommodel. Veel keukenmerken hebben die op hun site staan en vaak wordt bijvoorbeeld scharnierwerk wel vervangen en onderdelen die beschadigd zijn. Kan zeker in je voordeel werken, met als voordeel dat de keukenzaak het voor je monteert en installeert.
@Mithrandir ik had mijn plaat uit Duitsland laten komen, scheelde 1/3e. Heb deze wel opgevoerd, maar omdat mijn koelkast en vrieskast van Miele zijn (de middelmaat) heb ik niet genoeg apparaten voor de 5j.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
En dan is er in het rijtje ook nog de Neff T69PYV4C0. Zelfde binnenwerk verwacht ik als de Siemens en Bosch, alleen net wat strakker dan de Bosch (persoonlijke mening)Mithrandir schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:09:
[...]
Goeie vraag, de garantie ga ik navragen. Ze komen maandag installeren dus om nu alles te vervangen door Bosch...
[...]
Bedankt voor het meedenken
Vlakinbouw een must. Op zich is die EX907NXV6E wel mooi maar de middelste pit van de Siemens (en de Bosch) plaat is extra groot (32 ipv 23 cm) en dat leek ons juist handig voor grote koekenpannen.
Je zou offerte kunnen vragen zonder deze apparatuur, of met apparatuur van ander merk om toch een vergelijking te kunnen maken. Kunststof blad moet je van houden.Jemi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:20:
***members only***
Over Inventum: ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar je zou online een goede vergelijking kunnen maken bij witgoedleveranciers op prijs/kwaliteit. Staar je niet blind op garantie bij aankoop vier/vijf apparaten van hetzelfde merk, maar kijk welk merk bij welk apparaat als beste uit de bus komt. Inventum zou mij niet aanspreken als merk voor alle apparatuur (AEG, Siemens, Bosch, Miele bijv wel) maar dat is niet op ervaring gebaseerd, puur imago.
Je hebt maar 60cm werkruimte tijdens het koken tussen je kookplaat en wasbak. Is dat genoeg? Ik zou er niet mee kunnen werken. Misschien de wasbak naar het midden van de kastenwand verplaatsen? Daarmee verdubbel je je werkruimte.Jemi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:20:
***members only***
Kijk ook eens op showroomkeukens.nlToke_gt schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:12:
[...]
Ikea is prima oplossing, maar wel relatief duur in de montage (kun je op de site berekenen).
Wat ook een oplossing kan zijn als je keuken een standaard indeling heeft (zoals een L): een showroommodel. Veel keukenmerken hebben die op hun site staan en vaak wordt bijvoorbeeld scharnierwerk wel vervangen en onderdelen die beschadigd zijn. Kan zeker in je voordeel werken, met als voordeel dat de keukenzaak het voor je monteert en installeert.
Hou er rekening mee dat i-kook en de onderaannemer beide 100% betaald willen hebben voor aanvang werkzaamheden. Geen idee of dit tegenwoordig de standaard is maar wenselijk is het zeker niet.Jemi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:20:
***members only***
Hier gaat momenteel veel mis met de levering en montage van de keuken voor mijn ouders en i-Kook laat het helaas afweten en wij kunnen verder niets hiermee.
Zal jullie de rest van de ellende besparen daar kan ik inmiddels een apart topic voor openen.
100% aanbetalen is zeker niet de norm en een enorme red flag.Mr. Blonde schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:29:
[...]
Hou er rekening mee dat i-kook en de onderaannemer beide 100% betaald willen hebben voor aanvang werkzaamheden. Geen idee of dit tegenwoordig de standaard is maar wenselijk is het zeker niet.
Hier gaat momenteel veel mis met de levering en montage van de keuken voor mijn ouders en i-Kook laat het helaas afweten en wij kunnen verder niets hiermee.
Zal jullie de rest van de ellende besparen daar kan ik inmiddels een apart topic voor openen.
Ik zou nooit meer dan 25% aanbetalen. Of krijg je zelf wel betaalt voor dat je werk geleverd hebt?
Bij de plaatsing van onze keuken was betaling zelfs volledig achteraf. Dus er zijn zeker partijen waar dit mogelijk is.
Niet aanbetalen, maar op dag voor of van levering betalen (mijn ervaring). Dat is best gebruikelijk, zeker als de keuken geleverd is. En dan op dag van plaatsing de montagekosten betalen.RobbieB schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:16:
[...]
100% aanbetalen is zeker niet de norm en een enorme red flag.
Ik zou nooit meer dan 25% aanbetalen. Of krijg je zelf wel betaalt voor dat je werk geleverd hebt?
Bij de plaatsing van onze keuken was betaling zelfs volledig achteraf. Dus er zijn zeker partijen waar dit mogelijk is.
100% aanbetalen (ruim van tevoren zou ik ook nooit doen, maar dat is waarschijnlijk ook niet de situatie).
Wij zijn ook aan het orienteren voor een keuken. Vorige week een eerste offerte opgesteld.
Paar wensen (tot nu toe
):
- een koffie nisje van minimaal 120cm
- Quooker met gootsteen waar een ovenbakplaat in past (hoeft niet plat, maar wel in de lengte/breedte)
- afval weggewerkt in een lade/kastje
- Vaatwasser/80cm inductieplaat/grote koelkast/onderbouw vriezertje (vanwege voldoende ruimte ook combi-oven maar is geen harde eis)
- het liefst hoge kasten tot aan plafond.
Wat betreft de ruimte:
- De muur met het raam is 3.20m. Met links van het raam 30cm en rechts van het raam 50cm (te smal om direct naast het raam omhoog te werken.)
- Links van de kookplaat zit de gang deur, deze is vergeten in te tekenen...
- de andere muur is een lange blinde muur van 11.5meter de woonkamer in.
- Eettafel staat in de aanbouw (voormalig garage) er is dus voldoende ruimte.
- op dit moment staat onder het raam een schiereiland richting de woonkamer. Helemaal niet praktisch, wat 1 van de redenen is om de keuken te vervangen... Een eiland is mooi maar hoeft zeker niet.
/f/image/q6rppcL4GkK3Zd1RruCD3xWe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aSiGQlH3MfjaRTKufp7RQTlc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RHGtFtliL6ev0OU7a3XC5UzM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nGIZA2VDsW1FR4muMf8yqJki.png?f=fotoalbum_large)
- vaatwasser rechts van de gootsteen. Vriezer links van de kookplaat.
- afval rechts van kookplaat
- koelkast uiterst rechts
- onder de kookplaat, nis en ovens komen lades.
- apparatuur van Bosch
- Quooker Flex (7ltr)
- Lichtstrip onder aanrechtblad
- minimalistische stopcontacten links/rechts in de nis
- Leverancier Systemat
Dit alles (incl montage - geen breek/hakwerk) komt op een totaal van 26k bij een lokale partij. Zonder onderhandelingen en alles zoals we zouden wensen.
Overwegingen:
- uberhaupt juiste indeling?
- smetrand rondom aanrecht van 5 cm of toch 10 cm? Of helemaal niet?
- aanrechtblad ook omhoog tegen de muur in het nisje?
- Koelkast komt redelijk ver richting de woonkamer. Maar dat lijkt ons beter dan ovens? Veel andere mogelijkheden zijn er ook niet.
- Siemens vinden we mooier dan Bosch dus denk dat we gaan switchen
- de kleuren (combinatie) van alles is erg lastig om te bepalen op enkel wat stalen
Ben benieuwd naar jullie feedback
Paar wensen (tot nu toe
- Quooker met gootsteen waar een ovenbakplaat in past (hoeft niet plat, maar wel in de lengte/breedte)
- Vaatwasser/80cm inductieplaat/grote koelkast/onderbouw vriezertje (vanwege voldoende ruimte ook combi-oven maar is geen harde eis)
Wat betreft de ruimte:
- De muur met het raam is 3.20m. Met links van het raam 30cm en rechts van het raam 50cm (te smal om direct naast het raam omhoog te werken.)
- op dit moment staat onder het raam een schiereiland richting de woonkamer. Helemaal niet praktisch, wat 1 van de redenen is om de keuken te vervangen... Een eiland is mooi maar hoeft zeker niet.
/f/image/q6rppcL4GkK3Zd1RruCD3xWe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aSiGQlH3MfjaRTKufp7RQTlc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RHGtFtliL6ev0OU7a3XC5UzM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nGIZA2VDsW1FR4muMf8yqJki.png?f=fotoalbum_large)
- apparatuur van Bosch
- Quooker Flex (7ltr)
- Leverancier Systemat
Dit alles (incl montage - geen breek/hakwerk) komt op een totaal van 26k bij een lokale partij. Zonder onderhandelingen en alles zoals we zouden wensen.
Overwegingen:
- Koelkast komt redelijk ver richting de woonkamer. Maar dat lijkt ons beter dan ovens? Veel andere mogelijkheden zijn er ook niet.
- de kleuren (combinatie) van alles is erg lastig om te bepalen op enkel wat stalen

Valt er bij Duitse keukenzaken zoals Ekelhoff, Ihre Kuche, etc te onderhandelen over de prijs? Of is dat een gegeven?
Op zich logische indeling, al denk ik dat het hoge stuk heel onrustig oogt. Kun je lage stuk niet meer doortrekken en dan die inham weglaten bij hoge stuk?Aldmar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:32:
Wij zijn ook aan het orienteren voor een keuken. Vorige week een eerste offerte opgesteld.
Paar wensen (tot nu toe):
Wat betreft de ruimte:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- apparatuur van Bosch
- Quooker Flex (7ltr)
- Leverancier Systemat
Overwegingen:
Eens, dat oogt ook veel ruimtelijker en rustigerNovari131 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:41:
[...]
Op zich logische indeling, al denk ik dat het hoge stuk heel onrustig oogt. Kun je lage stuk niet meer doortrekken en dan die inham weglaten bij hoge stuk?
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1